Az elnökasszony? Kizárt! - Ilyen ország pedig nincs CCII.
2009. november 06. írta: TuRuL_2k2

Az elnökasszony? Kizárt! - Ilyen ország pedig nincs CCII.

  Ahol dolgoznak gyalulnak, ott hullik a forgács. Az MDF-nél kétségkívül dolgoznak gyalulnak, hiszen óriási kupacokban áll a forgács: Dávid Ibolya elnökasszony könyörületet nem ismerve nyesegeti a párt Dávid-ellenes (vad)hajtásait. Az első nagyobb fazonigazítás a lakitelkiek kizárása volt, amire (a jogszerűtlenségről szóló jogerős bírósági ítéletet követően) a legendás elnézéstkérő performansz tette fel a bokrétát:

  Aztán jöttek az újabb körök, például a korábban a lakitelkiek ellen jó szolgálatot tevő IDF-esek eltávolítása (élükön Almássy Kornéllal) vagy Hock, Katona és Pettkó kizárása. A nagy lelkesedéssel, teljes erőbedobással végzett munka eredményeként ma már kevesen tudnák megmondani, mely településen működik MDF-alapszervezet, s az kikből áll, dávidistákból-e vagy eretnekekből.

  Ez a purifikátori hév vezethetett aztán oda, hogy a Dávid Ibolyának is otthont és párttagságot adó tamási alapszervezet is a feloszlatás sorsára jutott. Joggal vetődik fel a kérdés, hogy egyáltalán az MDF tagja-e a párt elnöke? Amikor a csoport feloszlatásakor megszűnt a tagsága, akkor nem szűnt-e meg automatikusan elnöki megbízatása is? Segít-e ezen, ha később újra csatlakozott a párthoz?

  Update! Dávid Ibolya MDF-es források szerint a sióagárdi pártszervezet tagja lett, bár a Magyar Nemzetnek Sióagárd önkormányzati hivatalában azt mondták, nincs tudomásuk arról, hogy bármelyik pártnak csoportja lenne a községben. Az MDF ráadásul két darab szavazatot kapott Sióagárdon az EP-választásokon, így epekedve várjuk, hogy mégis kik alkotják a községi pártsejtet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr891504314

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: párt nélküli pártelnökasszony? 2009.11.06. 14:11:02

Megszűnt az MDF tamási szervezete (feloszlatták), melynek állítólag tagja volt Dávid Ibolya, a párt elnöke is. Tehát ez azt is jelentené, hogy Dávid Ibolya nem tagja többé az MDF-nek (hacsak nincs az elnök tagságára vonatkozóan valami külön szabály). D...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morbus_Hungaricus 2009.11.06. 12:13:31

Most komolyan, nem mindegy?

X Y kronosz óra 2009.11.06. 12:15:13

A Fidesz XV. kerületi szervezetét is feloszlatták, oszt mégis magas pozícióban van egy-két egykori tag.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.06. 12:16:24

"párttagságot adó tamási alapszervezet"

Biztosan attól függ a párttagsága?

zoli29 2009.11.06. 13:02:24

Az MDF-fikázásnak már nincs sportértéke, pedig sok gondolat tódul a fejembe Herényi és Csapody előadását látván.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.06. 13:22:29

"könyörületet nem ismerve nyesegeti a párt [...] (vad)hajtásait"

Ezt a postot nem Turul, hanem Bagoly nicknév alatt kellett volna megírnod. ;)

caralho voador 2009.11.06. 13:35:30

@Jobb híján MDF-es: változtass már nicket, ez annyira ciki. Legalább amikor megnézel egy ilyen videót bogárirtó Karcsival, gondolkozz már el.
Félreértés ne essék, leszarom, kire szavazol, de legalább ne verd a melledet, mert röhejes.
Amúgy meg, ki nem szarja le az MDF-et? Egy nem létező pártról beszélgetünk.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.06. 13:48:12

Szerencsére ez a hibbant lib... hülye pics... na, az elnökasszonyság jogidoktor.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.06. 13:51:10

Update! Dávid Ibolya MDF-es források szerint a sióagárdi pártszervezet tagja lett, bár a Magyar Nemzetnek Sióagárd önkormányzati hivatalában azt mondták, nincs tudomásuk arról, hogy bármelyik pártnak csoportja lenne a községben. Az MDF ráadásul két darab szavazatot kapott Sióagárdon az EP-választásokon, így epekedve várjuk, hogy mégis kik alkotják a községi pártsejtet.

Szori 2009.11.06. 13:51:13

mdf? még létezik? azt hittem, hogy ezzel a 3 betűvel így egymás mellet már csak a bricostore-ban lehet találkozni :)

expansiv 2009.11.06. 13:59:07

Ez a "bocsánatkérés" - mint bírói ítéletben meghatározott cselekmény végrehajtása - ÚJBÓL JOGELLENES, törvénysértő (Vht.) és ítéetből gúnyt űző volt:

Balsaiéknak ezt jelezni kellett volna a Bíróságon, ezért a cselekményért végrehajtási bírság jár, illetve VALÓS bocsánatkérésre felhívás!

Ugyanakkor a kártevő-írtó kisiparos Herényi méretű
azóta MINDENT MEGCÁFOLT A TETTEIVEL, amiről hazudozott:

valódi "ellenzékiségtől"kezdve a nemzeti konzervativizmusig és az "antalli hagyományokig",

ma már csak egy köztörvényes, alig-érettségizett "MEGÉLHETÉSI POLITIKUS", elvek és értékrend Nélkül!!

Csapodyn nagyon csodálkozom. Jobb sorsra érdemes.
Jövőre mehet kapálni a művészettörténet diplomájával...

expansiv 2009.11.06. 14:03:08

@Dr. Zerge:

Hát...elég szégyen a hivatásunkra ez kiszikkadt múmia.

Minisztersége szakmailag indokolhatatlan volt.

Zerge, azért ne általánosíts, nem minden ügyvéd ill. VALÓDI gyakorló jogász

ilyen tetű, mint a "Nagyasszony".

Mert ha általánosítasz, jól képen töröllek!!

expansiv 2009.11.06. 14:05:33

@Úlfhéðinn:

TURUL az!!

Csak nehogy jöjjön a Fidesz-ben bújkáló indoeurópai-sémi finnugrizmus és - lásd HVG-cik - "nem-is-ázsiai" eredethazugság,

TURUL ÚR!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.06. 14:10:07

@rajcsányi.gellért (ergé):

Figyu, ennek az lesz a vége, h Bokros lesz az mszp miniszterelnök-jelöltje, aszt kapnak 20 helyet a listán, örülnek, mint múmia a koporsónak, az mszp meg kapott egy olyan jelöltet, akivel nem mer kiállni Orbán, mert nagy zakót kaphat gazdasági kérdésekben, márpedig valszeg arra terelné a szót rozmár uram.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.06. 14:15:00

@KurtaBetyár: "Most komolyan, nem midegy?"
De, illetve nem, mert tipikusan ezek a vicces, szórakoztató dolgok a magyar politikában, amiken elég jókat lehet röhögni.
Komolyan nézve a dolgot, miért szűnne meg a párttagság ettől?

tevevanegypupu 2009.11.06. 14:15:03

Hat nem szep ilyet mondani tudom, de oruletes egy nember ez a no, es ugy az egesz mdf-es paketta, ahogy vannak felre kellene seperni oket. Csak kart okoznak mindenkinek, mint az elefant, ugy rontanak keresztul mindenen.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.11.06. 14:17:06

csaxólok, hogy sióagárdon háry jános-nak hívják a polgármestert :DDD

tevevanegypupu 2009.11.06. 14:26:02

@malac69 demokrata felébredt!:
Egy orszag miniszterelnokenk ertenie kell nagyon sok mindenhez. De egy jo politikus arrol is megismerszik, hogy a legjobb szakembereket valogatja maga melle, es viszonylagos egyensulyt teremt az orszagban a hangulat, kozbiztonsag es egyeb millio kerdesben. Nem neki kell szakembernek lennie minden teruleten. Bokros gazdasagi szakember, Orban jogasz. Jogi kersekeben ( ha meg emlekszik valamire abbol amit tanult(:) Orban lenne a gyoztes. A Bokros fele gazdasagpolitika eppen most bukott meg a vilagban.. Bokros olyan ketseges pasas, annyifele forgott mar, olyan sok kart okozott, hogy egyszeruen nem hiteles. Es most legyunk demagogok: ki a fene akarja, hogy raszabaditsa az orszagra a bankar es egyeb itt-ott osszeszedett haverjait, a gazdasagpolitikajat, es nem utolso sorban az MDF-et??

civilkontrol 2009.11.06. 14:34:52

Off @ Breaking news!
Döntött a képviselőtestület Hunvald fizetésének felfüggesztéséről. Leszavazták, továbbra is kapni fogja. Hogy lehet ez???
zsebforradalom.blog.hu/2009/11/06/hunvald_keze

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.06. 15:28:01

@ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget:

Ha-ha:-)))) Ezen már én is jót röhögtem párszor, mint Szexárd (Garay szülőhelye) környéki sertés:-))

@tevevanegypupu:

Jogos, de válság idején egy kampánynak a legfontosabb része a gazdaság, a pénzügy, az elosztás újragondolása, stb... bármilyen kártékony Bokros, de a beszélőkéje jó, természete nyugis, a néző pedig képtelen lenne eldönteni, h mi működik abból, amit állít, és mi nem, viszont azzal szembesülnének, h lám a rozmár szaknyelven beszél, láthatóan ért hozzá, míg a felcsúti maradona csak ugatja a cuccot, és láthatóan zavarba jön a szakzsargontól és attól, h nem tud érdemben cáfolni.

Hidd el, egy Bokros-Orbán vitában Viktornak hendikepje lenne, és nem hiszem, h a jogi tudásával, ami jócskán megkophatott már, érdemben vissza tudna vágni.

Üdv.

tevevanegypupu 2009.11.06. 15:38:55

@malac69 demokrata felébredt!:
Jogi tudasaval biztos, hogy nem tudna visszavagni, nem is irtam komolyan. De az eredmenyeivel 1998-2002 kozott igen.
Ja, el is felejtettem, hogy azt Bokrosnak koszonheti.(:
Mint ahogy az orszag jelenlegi allapotat is a Bokros altal szorgalmazott neoliberalis gazdasagpolitikanak. Sot, merjunk nagyok lenni: az egesz vilag ennek a politikanak koszonheti jelenlegi allapottyat.
Lajos tehat melto miniszterelnoke lenne Magyarorszagnak.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.06. 16:18:24

Okés.

Most volt időm meghallgatni a videót, de nem bírtam végig. Amikor Csapody a megélhetési politikusokról kezd el beszélni, az mindennek a legalja. Hihetetlen, elképesztő. Még most sem térek magamhoz. A legdurvább az, h azt hiszik, jópofák. Annyira brutális, h nem bírtam a felénél tovább.

És hogyan fognak elnézést kérni, ha majd szövetkeznek a szocikkal az antalli örökség jegyében...?

gyaloghartur 2009.11.06. 17:24:04

Akár bibliai őse,
ez a Dávid is oly bátor,
ítélete száll süvöltve,
mint a kő a parittyából.

Ahol aztán becsapodik
öli elleni reményit...
Jaj csak nehogy eltalálja
a Csapodit, s a Herényit !

Egyedül marad mint József,
lesz kalapos király párja:
az utolsó tollvonással,
magát a pártból kizárja.

Google 2009.11.06. 17:35:25

@malac69 demokrata felébredt!:

Egyetértek Tevével, Bokrosnak nagyobb feneket kerítenek a valóságosnál.
Az Alkotmánybíróság rengeteg pontban elmeszelte a csomagját, sem itthon sem külföldön nem kapkodtak utána.
Már eleve előnnyel indul, a szocik mind Szakértők, az eredményeiket látjuk. És köszönjük.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.06. 18:22:42

@Google:

nem az a kérdés, h a mi szemünkben mekkora arc rozmár úr, hanem hogy mennyire lenne képes hitelesnek és szakértőnek eladni magát a tájékozatlanok szemében.

Én azért - amellett, h Viktor tisztelő vagyok - nem venném biztosra, h Orbán jól jönne ki a vitából. Gyurcsány is megverte (sajnos), bár utólag kiderült, miért, de az adott pillanatban mégis majomparádé-őböszmesége volt a vitathatatlan győztes. Orbán totálisan rossz taktikával állt ki (ez nem az ő hibája), de ami már az ő s(z)ara, h menet közben is ragaszkodott ez eredeti edzői utasításokhoz, miközben váltani kellett volna taktikát.

Üdv.

Lizzie23 2009.11.06. 19:01:52

Az MDF Alapszabálya szerint a tagsági viszony megszűnik:
a) a tag halálával,
b) kilépéssel,
c) törléssel,
d) kizárással,
e) a tagot nyilvántartó helyi szervezet feloszlatásával.

A választott vezetők, így az Elnök megbízatása megszűnik:
a) az Alapszabályban írott vagy az Országos Gyűlés által ettől eltérően
megállapított határidő lejártával, illetve rendkívüli tisztújítás esetén az új vezető megválasztásával,
b) az illető halálával,
c) bizalmatlanság kimondásával,
d) visszahívással,
e) a pártból való kilépéssel, a tagsági viszony törlésével vagy a pártból való kizárással,
f) lemondással,
g) az őt megválasztó szervezet megszűnésével.

Mivel a megbízatás megszűnésének eseteinél csak a tagsági viszony törléssel való megszűnése van nevesítve és a felsorolás taxatív, Dávid Ibolyának nem szűnt meg semmiképpen az elnöki megbízatása.

Tagsági jogviszonya pedig attól függ, hogy csatlakozott-e egy másik helyi szervezethez.

statez 2009.11.06. 19:04:51

Már régen az irracionális tartományban zajlik az MDF története, és tartok tőle, hogy jövő tavasszal sem ér véget. Minden józan számítás szerint már rég el kellett volna tűnjenek a süllyesztőben, ennek ellenére itt vannak. És jövőre megint esélyük van a túlélésre a sok alacsonyan szálló, kóválygó, pártot vesztett szavazó miatt. Dávid láthatóan ezekre utazik, és nem is esélytelenül.

tevevanegypupu 2009.11.06. 19:54:36

@malac69 demokrata felébredt!:
Soha nem fogom megerteni miert mondjak azt, hogy Orban elvesztette Gyurcsannyal szemben a vitat. Egy hiszterikus idegbeteg csapkodasa, vadaskodasa szemben egy meglepett, de nyugodtan vitatkozo emberrel szemben nem ertem, miert lenne gyozelem? Foleg azok utan, hogy kiderult, az egesz Gyurcsany-hadmuvelet hazugsagra epult.
Eleg kiabalva hazudozni es maris gyoztesek vagyunk? Na ne tessek mondani.(:

statez 2009.11.06. 20:15:39

@tevevanegypupu: Én meg azt nem értem, hogy te mit nem értesz. Ki nyerte a 2006-os választásokat? Az MSZP. Ezenkívül minden felmérés, közvélemény-kutatás szerint a vitát Gyurcsány nyerte. Az meg kit érdekel, a Manchester hogy nyerte a BL-t 2006-ban. Megjegyzem, minden kampányban mindenki össze-vissza hazudozik, ígérget, nem kivétel ez alól a Fidesz sem. A 14. havi nyugdíjat nem Gyurcsány ígérte...

tevevanegypupu 2009.11.06. 20:23:44

@statez:
Csak mert vegigneztem a vitat, nem egyszer. Nem azert mintha rajonganek az ilyen vitakert, hanem mert utana olvastam, hogy az orszag es a sajto kozvelemenye szerint Gyurcsany nyerte.
Nem vagyok kulonosebb Orban rajongo, sok mindent nagyon elszurt es sok hulyeseget beszelt es beszel sajnos mostanaban is. De ugy gondolom - ezek szerint egyedul - hogy a vitatkozo felek kozott mindig az van folenyben, fuggetlenul attol, hogy igaza van-e vagy sem, aki megorzik higgadtsagat.
Kis szemelyes hozzatetel: mikor masodszor neztem ezt a vitat, egy olyan ismerosom jott, aki egy szot sem tud magyarul..par percig szotlanul nezte Gyurcsanyt es Orbant, majd Gyurcsanyra mutatva megkerdezte: ki ez a hulye? Hat engem ez meggyozott, hogy talan megis igazam van..(: A 14. havi nyugdijat Orban megigerte, hogy sikerult volna megadnia, azt nem tudhatjuk meg, ugyanis Gyurcsany nyert, aki aztan vegul (Bajnai kozremukodesevel) kenytelen volt elvenni a 13.-at is. Nem Orban miatt, mint az koztudott.

bz249 2009.11.06. 20:33:37

@statez: "Megjegyzem, minden kampányban mindenki össze-vissza hazudozik, ígérget, nem kivétel ez alól a Fidesz sem. A 14. havi nyugdíjat nem Gyurcsány ígérte..."

Az esküvőn is mindenki össze-vissza hazudozik, hogy mindörökké hűségesen kitart a másik mellett egészségben-betegségben, gazdagságban-szegénységben. Meg ilyesmik.

De ez azért mégsem ugyanaz, mint letagadni, hogy párhuzamosan van egy másik feleségünk. Sőt a törvény se ugyanúgy szankcionálja.

Gyurcsi nem összevissza hazudozott, hanem közérdekű adatot (az államháztartási adatokat) hamisított meg.

statez 2009.11.06. 20:37:09

@tevevanegypupu: Jó de nem néhány szubjektív vélemények számít, hanem hogy ott, akkor, abban a pillanatban ki kelt jobb benyomást a választóban. Ebben Gyurcsány jobb volt. Orbán lenyomott 20 évet az élvonalban, eléggé elhasználódott, volt, amit jól csinált, még több, amit rosszul. Emberként számos ügyből jött ki rosszul, csak kettőt említek, Tokaj és a 2006 választások utáni minősíthetetlen hozzáállása a vereséghez. Egyetlen szerencséje egyébként az a Gyurcsány és a válság, akinek, aminek a Fidesz a mostani kedvező helyzetét köszönheti. Neki mindebben édeskevés szerepe van...

Tehetetlen Dodó 2009.11.06. 20:43:11

@tevevanegypupu: Valóban, ha azt tartjuk korrektnek, hogy valaki az ellene egyszál karddal kiállót hátbalövi egy mordállyal, akkor valóban Fletó a győztes.
De az nem a mi világunk, hanem az a mocskos posztbolsi rendszer, amit ezek aztán sikerrel meg is valósítottak.
Az ostoba nép meg most ébredezik, hogy ez az eszelős mégse Kádárt hozta vissza nekik, hanem Rákosit.

Google 2009.11.06. 20:45:56

@bz249:

Ez tényleg így van, de Gyurcsány azt használta ki, hogy amit akkor és ott a vitán mond, nem tudják leellenőrizni a választók. Csak később derülnek ki a gazságok.
Utólagos reklamációt pedig ők nem fogadnak el, ezt azóta is látjuk.

Nem tudom, mit tettem volna Orbán helyében, lehet, sőt biztos, hogy arcul csapott volna egy ilyen méretű gátlástalanság, mely a választók fejében tűnhetett határozottságnak is.
A csalók sokszor nagyon magabiztosak.

Lehet, hogy Tevének kellett volna címeznem?

Tehetetlen Dodó 2009.11.06. 20:46:19

@statez: "ott, akkor, abban a pillanatban ki kelt jobb benyomást a választóban"
Ez sem objektív mérce. Hogy Sekszpír Vilit idézzem: "a zavargó népség kedveli őt, mely nem ésszel, csak szemmel szeret".

Tehetetlen Dodó 2009.11.06. 20:49:53

@Google: Nehéz kérdés. Nyilvánvalóan csapdába csalták. Ha jogos felháborodásában ugyanilyen prosztó módon vágott volna vissza, akkor azt üvöltözte volna az egész liberálbolsi média, hogy OV demokráciában tűrhetetlen hangot használt, ha meg otthagyta volna ezt az alakot, azt vonították volna kórusban, hogy megfutamodott.
Azért talán mégis a legjobb lett volna jól pofánvágni. Azon biztos meglepődött volna....

tevevanegypupu 2009.11.06. 21:02:43

@statez:
Orban tehetseges politikus, megvan benne az az ero amivel vinni tudja az embereit. Persze hogy elhasznalodott, ki nem hasznalodik el husz ilyen ev utan allando pergotuzben? Tokajjal kapcsolatban csak annyit tudok, hogy elokerult egy valasatol es annak sikertelen anyagi lebonyolitasatol megkeseredett, gyulolkodo noszemely, aki hozott egy lopott jegyzokonyvet, amiben Orban azt mondta "ne mi nyerjuk a legtobbet.." a felsege szolobirtokaval kapcsolatban..Aranka kapott is becsuletessegeert utana ugy 35 millio forintot rejtelyes adakozoktol. Nagyon csuf dolog, ha Orban szabalytalansagot kovetett el, nem is mondom, hogy hasonlitsuk ossze a Gyurcsany fele szabalytalansagokkal es visszaelesekkel. Az oszodi beszed utani viselkedeseben is sok hibat lehet Orbannal talalni, de valojaban mi volt az az egesz a Gyurcsany fele koalicios kormany cselekedeteihez kepest? Orban beszelt hulyesegeket, de nem robbantott ki forradalmat, pedig megtehette volna. Ez lenne a minosithetetlen viselkedes? Nem a kormanye volt az, ami ott maradt, rontotta meg, amit el lehetett rontani, es nem mondott le azok utan sem, ami kiderult roluk? Hazudtak ejjel nappal, trukkok szazaival manipulaltak, nem csinaltak semmit de semmit..Gyurcsany vallomasa szerint. Gyurcsany a jovo heten a Zuschlag ugyben megy a virosagra tanukent immar masodszor.Mar a sportminisztersege alatt is loptak, csaltak hamisitottak. Ki viselkedett minosithetetlenul? Orban megfaradt es talan el is kopott valamennyire, hibazott is sokat. De a furge, aktiv Gyurcsany lesz, aki becstelensegbe es a tehetsegtelensegbe bukott bele ugy, hogy soha tobbet nem sikerul neki visszajonni.

tevevanegypupu 2009.11.06. 21:12:03

@Tehetetlen Dodó:
"legjobb lett volna jol pofan vagni.."
Micsoda kar, hogy ez Orbannak nem jutott eszebe..Bennem tobbszor felmerult, mig ezt a "vitat" neztem. De Orban ugy latszik sajnos lepcsohazi ember.

Google 2009.11.06. 21:14:59

@Tehetetlen Dodó:

Néha hajlamos vagyok én is azt hinni, hogy nem ártott volna...
Egyébként azt, hogy Statez Orbán 2006-os viselkedésében mi kivetnivalót talál, nem értem.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.06. 22:36:39

Dodókám!

Fletóval szemben nem volt esélye Orbánnak. Ő a magyar politika legfékezhetetlenebb "moral insanity"-ja (erkölcsi elmezavar).

Olyan vita volt ez Viktor szempontjából, mint amikor a többiek próbálták legyőzni Ben Johnsont.

Ha ezt elolvassátok, megértitek miért nem volt esélye Orbánnak:

*** A szociopata antiszociális, kórosan torzult személyiségű ember***

A pszichopata a többi embert tárgynak tekinti, akiket manipulálni és kihasználni kell, úgy, ahogy többségünk egy csavarhúzót vagy egy papírzsebkendőt használ. A szociopata gyakran agresszív, nem érez empátiát mások iránt (bár megjátszhatja), és nem érez szégyent vagy megbánást a visszaélései miatt.

A szociopaták legnagyobb problémája, hogy nem tudják magukat különféle szerepekbe beleélni, mások helyébe képzelni. Ennek ellenére általában sikeresek, hiszen céljaikat keményen, sőt kíméletlenül megvalósítják. Egyidejűleg a szociopaták sima modorú, gyakran vonzó és spontán személyiségek, meggyőző beszélőkészséggel. Ám hamar elunják magukat, állandó szükségletük van különböző impulzusokra. Hazudozók, manipulálják a többieket, nincs lelkiismeret-furdalásuk, gyenge az emocionális életük, érzéketlenek, csekély mértékben képesek kontrollálni viselkedésüket, impulzívak és felelőtlenek. Azt a tényt, hogy csak saját céljaikat követik, legtöbb esetben jól tudják titkolni. Jürgen Müller, a müncheni egyetem professzora a bajor közszolgálati televíziónak nyilatkozva azt mondta, hogy a szociopaták érzelmektől függetlenül mindig ugyanazon a teljesítőképességi szinten vannak, miközben a normális embereknél érzelmi terhelés esetén csökken a teljesítmény.

"A társadalomra, környezetre a pszichopátiás beteg jelenti a legnagyobb veszélyt és a szakembert ennek a kórképnek a gyógyítása kecsegteti a legkisebb reménnyel. A veszélyt az is növeli, hogy a pszichopátiás ember nem mindig elvetemült külsejű, riasztó szörnyeteg. Gyakran igen jó intellektusú, simulékony modorú ember, aki kedvességével még a szakembert is megtéveszti. A pszichopata embert leginkább a fejletlen erkölcsi ítélőképesség, a többi ember érzelmeinek figyelmen kívül hagyása, a megbánás és bűntudat hiánya jellemzi. Viselkedésszintjén a pszichopátiás személyiségvonások általában bűnözéssel, hazudozással, sekélyes érzelmi élettel párosulnak, ami gyakran a partner(ek) kihasználásával vagy promiszkuitással (=gyakori partnercsere), házasságszédelgéssel is párosul. A betegség okait a szakma még kutatja, valószínűsíthetően több tényező járul hozzá kialakulásához, ezek között a hátrányos szociális helyzet, bűnöző környezet, de emellett agyi működészavarokat, így a frontális és parietális (elülső és oldalsó) agylebenyek működési zavarát is elképzelhetőnek tartják a pszichiáterek és farmakopszichológusok.

Az antiszociális viselkedés, illetve a fentiekben leírt tünetek gyakran már gyerekkorban megjelennek és ezekkel érdemes szakemberhez fordulni, mivel felnőttkorra a patológiás viselkedés olyan mértékben rögzül, hogy túl sok eredmény már nem várható a beteg kezelésétől. A pszichopata személyiség klasszikus leírása megtalálható Hervey Cleckley "The Mask of Sanity" („Az épelméjűség mint álarc”) című könyvében. A pszichopata tökéletesen szalonképes, pontosan tudja, mennyi szenvedést tud cselekedeteivel okozni környezetének, csak éppen nem törődik vele."

2009.11.07. 06:28:51

Mit kell ezen csodálkozni, hogy minden politikus hazudik? Ebböl élnek, meg az emberek hülyeségéböl, akik azt hiszik, hogy mivel X vagy Y, netán Z pártra szavaznak, jobb lesz nekik! Amugy Ibolya is megérett már arra, hogy seggbe rugják, és eltünjön a süllyesztöbe.Az elnézés szóról pedig egy vicc jut eszembe, amikor megkérdezik az egyszerü hegyi pásztort, hogy tudja -e mi az elnézés. Persze, mondja-- az elnézés az, amikor a kecskét dugják háturól és elnéznek a szarva között messzire! Hát ez lesz most az Mdf-el is. Fenékbe billentik öket és elnéznek felettük, mert ez már nem párt, hanem csoportocska, akik a megélhetésüket féltik, hiszen ha kiesnek, akkor bizony gond lesz pénzileg, mert nem jön az adózók pártfinanszirozási forintja--számolatlanul--hanem valami tisztességes foglalkozás után kell majd nézni nekik! De ez igaz ám az szdsz "prominens" képviselöire is!Bár lehet hogy loptak annyit amiből vigan megélnek a hátralévö éveikben!

magyar-magyar szótár 2009.11.07. 07:03:44

"Ahol fűrészelnek [SIC!!] ott hullik a forgács" -Rákosi Mátyás.
Pedig Rákosi nagy polihisztor volt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.11.07. 14:01:37

@magyar-magyar szótár:
Utánanéztem, javítottam (nálam nem a fűrészelnek, hanem a gyalulnak változat nyert). Köszönöm.

Tehetetlen Dodó 2009.11.07. 18:49:04

@magyar-magyar szótár: @TuRuL_2k2:
Adalék a vitához: ez egy német eredetű mondás: "wo gehobelt wird, da fallen Späne" azaz, ahol gyalulnak, ott hullik a forgács.
(De természetesen más faipari megmunkálási eljárásokra is érvényes...)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.09. 10:42:11

@caralho voador:

A többi párt is pont annyira ciki, szerintem az egész politika egy röhej vagy hányinger. A jópofi nick-ek is tök bénák szerintem. Ez csak egy nick, értelme, mint a oZgHfl-nak.
süti beállítások módosítása