Brékin nyúz: Barack Obama, regnáló amerikai elnök kapta a Béke Nobel-díjat! Már csak arra vagyunk kíváncsiak, hogy a világbéke kitört-e már, mert ennyire közel sosem jártunk hozzá! Písz, lav end juniti!
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr51438411
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Egy érdekes döntés margójára 2009.10.10. 10:42:01
Annak reményében, hogy ha utólag is, de valóban rá fog szolgálni a most kapott díjra: A videóért kösz robiroboternek.
Trackback: Egy Nobel-békedíj csodálatos története 2009.10.10. 09:06:25
A bizottság nem is titkolta, hogy egy víziónak, Obama elképzeléseinek támogatására szól az elismerés. S tegyük hozzá gyorsan mindehhez, hogy a jelölés az Elnök hivatalba lépése után két héttel zárult le. Képzeljük el közben, amint átadják a díj irodalm...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
tevevanegypupu 2009.10.09. 11:30:47
Nem tudom ez alatt a par honap alatt mit tett azert, hogy a vilagbeke kitorjon, inkabb ugy tunik nehany igeretet hezital betartani.
Valoszinuleg egy tucat nala alkalmasabb szemely lett volna.Kicsit elhamarkodott cselekedet.
Valoszinuleg egy tucat nala alkalmasabb szemely lett volna.Kicsit elhamarkodott cselekedet.
Gabe2 2009.10.09. 11:34:31
Igazából már csak a természettudományos Nobel-díjak érnek valamit, a töbi (még a közgizdasági is) csak vicc
Innentől pláne az.
Innentől pláne az.
Gabe2 2009.10.09. 11:35:18
Főleg, hogy II. János Pálnak ódzkodtak odaadni...
bz249 2009.10.09. 11:35:56
Az indoklasban mi volt? Mert hirtelen nem latom mit tett le eddig az asztalra a gyumolcsnevu amerikai elnok...
Gabe2 2009.10.09. 11:36:56
@bz249: Pl. azt, hogy nem volt hajlandó fogadni a dalai lámát.
Czelder Orbán 2009.10.09. 11:41:16
@Gabe2: Ott a pont.
Bár nem is tudom. Pápáknak Nobel-békedíjat adni nem megalázó? Ez a Nobel-ízé olyan szekuláris. :)
Bár nem is tudom. Pápáknak Nobel-békedíjat adni nem megalázó? Ez a Nobel-ízé olyan szekuláris. :)
Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.10.09. 11:42:11
Nevetséges.
Gabe2 2009.10.09. 11:42:30
@Czelder Orbán: Igazad van, ha szentté nyilvánítják, az sokkalta elismerőbb.
rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.09. 11:45:48
mondjuk ezután kemény lesz, ha a Béke Nobel-díj birtokában alkot új katonai stratégiát Afganisztánban :DD
bz249 2009.10.09. 11:46:43
@Gabe2: ez tenyleg bator tett volt. De szerintem ennel egy kicsit tobb kellene. Pl. megmenthetne egy eltevedt kislanyt, mint Feri. Akkor mar teljesen jogos lenne a dij.
kappel 2009.10.09. 11:48:49
a Béke Nobel-díj kötelez valamire?
mert ha igen, mi lesz az amerikai külpollal?
afganisztán, irak, palesztina? hogy csak a legismertebbeket említsem.
ha valahol ezek után erővel lép fel, akkor az a Nobel-díjas barack lépése, vagy az USA-é?
nem kicsit elhamarkodott döntés.
b+, mi számít békének?
meghülyültek északon
mert ha igen, mi lesz az amerikai külpollal?
afganisztán, irak, palesztina? hogy csak a legismertebbeket említsem.
ha valahol ezek után erővel lép fel, akkor az a Nobel-díjas barack lépése, vagy az USA-é?
nem kicsit elhamarkodott döntés.
b+, mi számít békének?
meghülyültek északon
Gabe2 2009.10.09. 11:48:56
@rajcsányi.gellért (ergé): ... fucking for virginity?
szpal 2009.10.09. 11:50:32
szerintem ez jó húzás volt, ha azt akarta a Nobel-bizottság, hogy húzzanak el az amerikaiak Irakból, ez a díj ad majd némi ösztönzést. Illetve ezek után furcsán venné ki magát, ha az USA megtámadná Iránt, vagy beavatkozna, amikor kikiáltjuk a királyságot.
tevevanegypupu 2009.10.09. 11:54:48
Eloszor Barackek megnyertek a vilag legelegansabban oltozkodo hazasparja cimet, most meg a Nober bekedij Baracknak..Vajon az Oscart mikor kapjak meg jo szineszi teljesitmenyukert??
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.10.09. 11:56:00
@bz249: Ezzel az avatarral tolasson ki ebből a posztból, jó?! :)
2009.10.09. 11:56:50
Ezt mintha kicsit elhamarkodták volna.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.10.09. 12:00:33
Gordon Ramsaynek javaslok már vmi Nobelt... nála többet talán senki sem tesz a világért. Tőle mki jóllakottan és elcsendesedve fekszik & make love not war...
rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.09. 12:01:43
gyerekek, Putyin milyen jókat röhöghet most :D
plastik02 2009.10.09. 12:19:56
még várhattak volna vele, de jó irányba halad amúgy. még mindig jobb, mint amikor Jasszer Arafatnak sikerült lepasszolni.
jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.09. 12:20:31
Én kedvelem Obamát, de ez azért nevetséges. AlGore is a propagandafilmjéért, most meg Obama azért mert pár hónapja elnök. Ne vicceljünk már, mit lehet ennyi idő alatt megítélni, még évek vannak a csávó előtt bakker. A svédek már annyira szocdemek, hogy a béke Nobelt is az alapján tolják el, hogy ki a legnagyobb szocdem a világon.
Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.10.09. 12:22:25
@jvizkeleti: ezt a norvégok adják.
molaris 2009.10.09. 12:25:53
Egy nagy túrós lóalkatrészt a fingtartójába!!
Nehogy már ide jussunk, hogy a kinevezési okiraton meg sem szárad a tinta, de már ezerrel nyaljuk a seggét!!!
Nehogy már ide jussunk, hogy a kinevezési okiraton meg sem szárad a tinta, de már ezerrel nyaljuk a seggét!!!
jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.09. 12:26:12
Még jó, hogy a Norvégok adják a béke Nobelt, most jut eszembe. Na mindegy.
jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.09. 12:27:06
@Gasper: Ja közbe nekem is eszembe jutott, csak elgurult a gyógyszer.
TD223 2009.10.09. 12:27:18
"Barack Obama, regnáló amerikai elnök kapta a Béke Nobel-díjat"
BRUHAHA, ez röhej, vicc az egész.
MÉG nem támadott meg senkit az USA Obama alatt, de háborút sem fejezett be. Nem fenyegetőzik annyira, mint mások, de nem is helyez nyomást Izraelre, hogy fejezzék be a terrort.
BRUHAHA, ez röhej, vicc az egész.
MÉG nem támadott meg senkit az USA Obama alatt, de háborút sem fejezett be. Nem fenyegetőzik annyira, mint mások, de nem is helyez nyomást Izraelre, hogy fejezzék be a terrort.
plastik02 2009.10.09. 12:31:25
és 69 éve született John Lennon :]
negeev 2009.10.09. 12:33:21
Nekem is kicsit sokkoló volt így reggel ezt olvasni.
Most már biztos, hogy egy vallást is érdemes lesz rá alapítani.
Most már biztos, hogy egy vallást is érdemes lesz rá alapítani.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.10.09. 12:37:45
@negeev: az a hívek közt már rég megvan
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.09. 12:53:07
Ostoba, buta, vinnyogó tahók vagytok.
Teddy Roosevelt és Henry Kissinger is megkapta, ti barmok, nem csak kövön ülő Buddhák!
LOL. Legalja.
Teddy Roosevelt és Henry Kissinger is megkapta, ti barmok, nem csak kövön ülő Buddhák!
LOL. Legalja.
Zetek 2009.10.09. 13:09:40
Nos ezzel végleg komolytalanná tették magukat a fiúk. Ezért a plecsni jelentősége nagyjából az Alsótöbörzsökért emlékéremmel vetekszik.
Szt. Ahanov 2009.10.09. 13:11:53
Külföldiül hallgattam éppen rádiót. Azt hittem valamit durván félreértek... :D Nem tudom, szerintem élő emberről bármit elnevezni és regnáló politikust bármilyen díjjal megdobni demokratikus országban/világban a "nem menő" kategóriába kéne tartozzon, mindentől függetlenül. Ennél az is kevésbé lett volna nevetséges, ha ifjúkorunk Májkell "Nómedörifjorblekóvájt" Dzeskszonjának ítélik oda.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.09. 13:14:00
@Szt. Ahanov:
mondasz valamit! menőbb lett volna kinyúvasztani obamát és utána kitüntetni. :)
mondasz valamit! menőbb lett volna kinyúvasztani obamát és utána kitüntetni. :)
irrelevant 2009.10.09. 13:19:15
Én csípem Obamát, de megmondanátok, hogy ezt most mire fel kapta?
asimo 2009.10.09. 13:21:27
Az indokolók azt mondják:
(BBC News) Nobel Committee head Thorbjoern Jagland said: "It was because we would like to support what he is trying to achieve".
Ez kicsit olyan mintha a orvosi Nobel díjat egy olyan AIDS kutató kapná, aki lelkesen, nagy sajtóvisszhang mellett elkezdi az ellenszérum kifejlesztését, de a befejezéstől ugye fényévnyi távolságokra áll...
(BBC News) Nobel Committee head Thorbjoern Jagland said: "It was because we would like to support what he is trying to achieve".
Ez kicsit olyan mintha a orvosi Nobel díjat egy olyan AIDS kutató kapná, aki lelkesen, nagy sajtóvisszhang mellett elkezdi az ellenszérum kifejlesztését, de a befejezéstől ugye fényévnyi távolságokra áll...
Szt. Ahanov 2009.10.09. 13:24:35
@Grift: Nem pont erre gondoltam, de elgondolkodtató... :D Viccet félretéve, semmi bajom Obamával, pláne, hogy ugyanolyan kesztyűbáb, mint hosszú ideje minden elődje. Csak egy árnyalattal rokonszenvesebb maximum, és kevésbé uncsi, de hát ez is csak a jól kitalált imázs része.
Google 2009.10.09. 13:56:55
Nem lehet, hogy megelőlegezték neki a bizalmat?
Másként hogyan vehetnék rá, hogy amennyire lehet, a tárgyalást válassza a háború helyett, ahol meg ott van, onnan jöjjön haza.
A fegyverkereskedők pedig sírhatnak, de inkább az űrbe, mint a zűrbe fektessenek be!
Másként hogyan vehetnék rá, hogy amennyire lehet, a tárgyalást válassza a háború helyett, ahol meg ott van, onnan jöjjön haza.
A fegyverkereskedők pedig sírhatnak, de inkább az űrbe, mint a zűrbe fektessenek be!
Szt. Ahanov 2009.10.09. 13:59:57
@Téglagyári Megálló: Elnézegetve ezt az oldalt, valahogy az a benyomásom támadt, mintha öles léptekkel haladnánk visszafelé, az autoriter rendszerek irányába.
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.10.09. 13:59:58
a bőrszíne miatt még soha senki sem kapott nobel-békedíjat. eddig.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.10.09. 14:01:13
még hogy a norvég pesszimista fajta.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.09. 14:39:43
@rajcsányi.gellért (ergé): Lehet, hogy pont azért kapta, hogy aztán kínos legyen neki ennek birtokában kellemetlen dolgokat elkövetnie. De én is csak optimista vagyok, alighanem.
Karcolt lendület 2009.10.09. 14:55:08
Ez valami médiahack vagy annak azért durva lenne?
rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.09. 14:58:21
szerintem Obama akkor jönne ki a legjobban ebből, ha köszönettel visszautasítaná a díjat, hogy majd térjenek rá vissza jó pár év után.
hiba 2009.10.09. 15:28:00
@Grift: Azt hittem örülsz, hogy mégse csak egymásnak osztják a zsidók a nóbel díjakat, hanem adnak a négereknek meg az oláhoknak is. Mi ez a liberós puhulás?
Locassen 2009.10.09. 16:00:34
Szerintem ez egy nagyon sunyi húzás volt a norvégoktól, egy valóságos machiavellisztikus mesterfogás. Innentől Barack most már méginkább kénytelen lesz Sir Lancelotot játszani.
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.09. 16:19:52
Azt hittem ez valami dili-hír. Nem lehet, hogy valakinek ilyen jó marketingje van. Mondjuk az elmúlt évek exkomcsi (Doris Lessing) és súlyos elmebeteg (Elfriede Jelinek) díjazottjai után a Nober-díj már-már gáz...
valójábannemberci 2009.10.09. 16:32:14
Amúgy már várom, hogy milyen apokaliptikus víziókat fog ez szülni a hardcore repi-fundi vonalon Ámerikába'. Szerintem ők már a fekete Pápát várják. Meg az armegeddont.
justblaze 2009.10.09. 17:38:21
Szerintem is kicsit később kellett volna megkapnia, de sokszor adnak azért díjat, hogy felhívják a törekvéseire a figyelmet és jobban működjenek velük együtt az emberek( lásd Al Gore).
Különben meg tényleg békésebb a viszony az USA és az arab világ között főleg Bush után.
Különben meg tényleg békésebb a viszony az USA és az arab világ között főleg Bush után.
bz249 2009.10.09. 17:46:20
Egy amerikai elnok, aki mukodese elso fel eveben meg senkit nem tamadott meg. Valoban Nobel-bekedijat erdemel. :)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.09. 17:50:42
Én azt nem értem igazából, hogyan lett a Nobel-díjból valamiféle abszolút mérce? Kicsit olyan ez, mint amikor azért kezdenek venni egy részvényt és azért verik föl az árfolyamát, mert valaki azt mondta róla, hogy jó, csak már senki nem emlékszik, hogy ki volt az. Nekem ez a Nobel-díj körüli ájuldozás valahol nagyon összekapcsolódott a baloldali értelmiség tudomány-haladás-világbéke szentháromsághitének messianisztikus világképével, bár ez egy erősen szubjektív érzés. Nem kell a Nobel-díjnak túlzott jelentőséget tulajdonítani, se pozitíve, se negatíve. Adják, akinek akarják, oszt` jó`van, nekem már régóta nem mérték.
Amúgy persze röhej, Obama az ügyeletes messiás, majd elmúlik ez.
Amúgy persze röhej, Obama az ügyeletes messiás, majd elmúlik ez.
bz249 2009.10.09. 17:55:20
@Elpet: azert a termeszettudomanyos Nobel-dijakat nem hulyesegekre szoktak adni. Altalaban a sajat teruletekon komoly tekintellyel biro kutatok kapjak eletmudijkent, kb. husz evvel a felfedezesuk utan (kb. ennyi ido alatt dol el, hogy tenyleg ertekes volt, amit csinalt). A tekintely viszont erosen konzi dolog. ;)
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.09. 18:01:04
@Elpet: főleg, hogy az elmúlt években kik kaptak irodalmi Nobel-díjat (lásd az előző kommentemet. Egyébként ez a Herta Müller-eset biztos véletlen volt. Nem komcsi, nem elmebajos, nem értem...)
Tehetetlen Dodó 2009.10.09. 18:01:17
Kolompár Orbánék is kitüntethetnék Obamát valami jó kis díjjal a kisebbségi szolidaritás jegyében.
Lassan már az se lesz nagyobb szégyen, mint ezeket a hülye Nobel-díjakat kapni.
Lassan már az se lesz nagyobb szégyen, mint ezeket a hülye Nobel-díjakat kapni.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.10.09. 18:42:05
Még Putyin nem kapta meg. Van remény.
ÁrPi 2009.10.09. 18:54:23
@Gabe2:
Hahh..Nem fogadta, nem fogadta (ezt a másik béke Nobel-díjast) de csak a Kinával való békés gazdasági kapcsolatok megőrzése érdekében.
@szpal:
A Nobel-bizottságnak nem fondorlatos békeharcosnak kellene lennie hanem megítélnie kit tart méltónak tettei alapján Béke Nobel-díjra. Ha Barack Obama cselekedetei nem annyira igazolják majdan, szóval ha nem válik be akkor elkúrták, és emez a díjuk devalválódik, értéktelenedik.
Hahh..Nem fogadta, nem fogadta (ezt a másik béke Nobel-díjast) de csak a Kinával való békés gazdasági kapcsolatok megőrzése érdekében.
@szpal:
A Nobel-bizottságnak nem fondorlatos békeharcosnak kellene lennie hanem megítélnie kit tart méltónak tettei alapján Béke Nobel-díjra. Ha Barack Obama cselekedetei nem annyira igazolják majdan, szóval ha nem válik be akkor elkúrták, és emez a díjuk devalválódik, értéktelenedik.
ÁrPi 2009.10.09. 19:16:02
@Úlfhéðinn:
Teddy Roosevelt és Henry Kissinger is megkapta?
DE ezeknek az aktuálisan-regnáló alakoknak volt valami békekötési esemény amihez köthető a nevük pecsétesen :)
Innen gúgliztam:
nobelprizes.com/nobel/peace/peace.html
1973
HENRY A. KISSINGER , Secretary of State, State Department, Washington.
LE DUC THO , Democratic Republic of Viet Nam. (Declined the prize.)
for jointly negotiating the Vietnam peace accord in 1973.
És az öreg Teddy 1906-ban?
THEODORE ROOSEVELT, USA. President of the United States of America. Drew up the 1905 peace treaty between Russia and Japan.
Teddy Roosevelt és Henry Kissinger is megkapta?
DE ezeknek az aktuálisan-regnáló alakoknak volt valami békekötési esemény amihez köthető a nevük pecsétesen :)
Innen gúgliztam:
nobelprizes.com/nobel/peace/peace.html
1973
HENRY A. KISSINGER , Secretary of State, State Department, Washington.
LE DUC THO , Democratic Republic of Viet Nam. (Declined the prize.)
for jointly negotiating the Vietnam peace accord in 1973.
És az öreg Teddy 1906-ban?
THEODORE ROOSEVELT, USA. President of the United States of America. Drew up the 1905 peace treaty between Russia and Japan.
davkedav 2009.10.09. 19:35:24
"Thorbjoern Jagland, the former Norwegian Prime Minister who chaired the five-strong committee"
Ó,ó. Az öt fős bizottság elnöke a volt (balos) norvég minelnök.
Végül is Kissinger, Arafat, Rabin díjai is aktuálpolitikai állásfoglalások voltak, nem pedig átgondolt történelmi ítéletek, most kicsit elébe mentek az eseményeknek.
"'Some people say 'isn’t it premature, too early?', he said.
'Well, I’d say then that it could be too late to respond three years from now. It is now that we have the opportunity to respond — all of us — I hope it will help him.'"
www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article6868457.ece?token=null&offset=12&page=2
Röhej.
Ó,ó. Az öt fős bizottság elnöke a volt (balos) norvég minelnök.
Végül is Kissinger, Arafat, Rabin díjai is aktuálpolitikai állásfoglalások voltak, nem pedig átgondolt történelmi ítéletek, most kicsit elébe mentek az eseményeknek.
"'Some people say 'isn’t it premature, too early?', he said.
'Well, I’d say then that it could be too late to respond three years from now. It is now that we have the opportunity to respond — all of us — I hope it will help him.'"
www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article6868457.ece?token=null&offset=12&page=2
Röhej.
kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.10.09. 19:59:31
Nagyon helyes, ezentúl a birkábbjának is könnyebben meg tudom magyarázni, miért nem hat rám, hogy valaki "nóbeldíjas".
kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.10.09. 20:04:21
@Czelder Orbán: Szerintem is az lenne egy valódi pápa vagy valódi dalai láma számára.
Obama, aki nem fogadta a dalai láma 13 + 1. kiadását, simán megkaphatta, ha megkapta a dalai, aki lemondott az országa függetlenségéről.
Obama, aki nem fogadta a dalai láma 13 + 1. kiadását, simán megkaphatta, ha megkapta a dalai, aki lemondott az országa függetlenségéről.
blerocs 2009.10.09. 20:44:08
@rajcsányi.gellért (ergé): De ha visszautasítaná, akkor meg jönne a para, hogy biztos azért, mert háborút tervezget (ami amúgy nem volna meglepő).
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.09. 20:56:05
@blerocs: de hogy került egyáltalán szóba? Kéne egy olyan nem hivatalos megállapodás, hogy aktív politikust nem jelölnek Nobel-békedíjra, mint ahogy élő személyről sem szoktak szobrot készíteni. Tényleg, a washingtoni Obama-emlékművet mikor adják át?
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.09. 21:00:56
@ÁrPi:
"ezeknek az aktuálisan-regnáló alakoknak volt valami békekötési esemény amihez köthető a nevük pecsétesen :)"
Tudom. Meg még sok minden köthető a nevükhöz. Ha kicsit tovább guglizol, akkor felbukkantak volna a "rough riders", meg a "Chile" szavak is, és akkor érthető lett volna, hogy miért írtam, amit írtam.
A lényeg nem az, hogy "megérdemelte-e" vagy nem Obama, ezt nem az én tisztem eldönteni. A lényeg az, hogy untam hallgatni a szánalmas nyavíkolást, hogy miért nem csak Terézanyáknak adják a Nobel-Békedíjakat. Csak. Mert ők döntik el, nem pár holdkóros hülye a Reakció blogon.
Obama egyébként de facto kötött egy békét. A világ kb. összes országával. Mondjuk az tény, hogy az idióta elődje után annyira nem volt nehéz dolga jófejnek tűnni.
"ezeknek az aktuálisan-regnáló alakoknak volt valami békekötési esemény amihez köthető a nevük pecsétesen :)"
Tudom. Meg még sok minden köthető a nevükhöz. Ha kicsit tovább guglizol, akkor felbukkantak volna a "rough riders", meg a "Chile" szavak is, és akkor érthető lett volna, hogy miért írtam, amit írtam.
A lényeg nem az, hogy "megérdemelte-e" vagy nem Obama, ezt nem az én tisztem eldönteni. A lényeg az, hogy untam hallgatni a szánalmas nyavíkolást, hogy miért nem csak Terézanyáknak adják a Nobel-Békedíjakat. Csak. Mert ők döntik el, nem pár holdkóros hülye a Reakció blogon.
Obama egyébként de facto kötött egy békét. A világ kb. összes országával. Mondjuk az tény, hogy az idióta elődje után annyira nem volt nehéz dolga jófejnek tűnni.
tevevanegypupu 2009.10.09. 21:39:51
Obama beket kotott Afganisztannal, Irannal, Irakkal, Kinaval, Oroszorszaggal, Izraellel..es szetosztja a guantanamoi foglyokat az EU orszagai kozott. Jo fej.((:
bz249 2009.10.09. 21:57:10
@tevevanegypupu: harminc éve nem volt olyan amerikai elnök, aki nem kezdett egy új háborút... eddig Obama még egyet sem kezdett, igaz még csak fél éve elnök, ezért csak jár egy Béke Nobel, nem?
Alfőmérnök 2009.10.09. 21:59:03
Békedíj a dinamit feltalálójától. Pff. Jó,oké, értem én, hogy minél veszélyesebb fegyvereket készítünk, annál jobban félünk az ellenség fegyvereitől is, ergo annál kevesebbet fogunk robbantgatni. Csakhogy ez kurvára nem jött be. Akkor meg mi a faszról beszélnek?
bz249 2009.10.09. 22:14:06
@Alfőmérnök: Ahogy mondja 1950-ben az eredeti terveknek megfelelően megindultak a szovjet páncélos hadosztályok Nyugat-Európa felé... várjon mégse a III.világháború elmaradt. ;)
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.09. 22:38:06
@bz249: volt egy cikk régebben ezekről a tervekről a Heti Válaszban. Mi Olaszországot támadtuk volna...a csehek Bajoroszág felé mentek volna
tevevanegypupu 2009.10.09. 23:55:27
@bz249:
Bocsanat, azert kezdtek haborut mert az illeto orszagok megtamadtak Amerikat, sulyosan veszelyeztetve ezzel a vilagbeket. Es nem kizart, hogy az ilyen elemek egykettore ujra valami gazsagot forralnak..Egy Nobel-beke dijas elnoknek pedig kotelessege ugye a vilagbekeert trallala..(:
Bocsanat, azert kezdtek haborut mert az illeto orszagok megtamadtak Amerikat, sulyosan veszelyeztetve ezzel a vilagbeket. Es nem kizart, hogy az ilyen elemek egykettore ujra valami gazsagot forralnak..Egy Nobel-beke dijas elnoknek pedig kotelessege ugye a vilagbekeert trallala..(:
bz249 2009.10.10. 00:04:17
@tevevanegypupu: ezt a trallalt ne tegye hozzá, mert éppen világháborús indulókat hallgatok a végén még lerohanok valakit, abban meg nem lesz köszönet... most éppen a békéről diskurálunk. Nézegessen inkább chilei katonákat, amint az M1915 Stahlhelmben menetelnek a Preußen Gloria-ra. ;)
min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.10.10. 00:07:14
Mit irigykedtek, bezzeg AKKOR hogy sírnátok, ha a GUSZTOS kapná (legalább ennyire megérdemelten)?
bz249 2009.10.10. 00:09:49
@min0rity r3port: Magyarországról egyedül a Libaszerlő kaphatná meg megérdemelten. Leszerelte a Fospumpát és a rasszista bűncselekményeket (vagy legalábbis egy részét) és még árkot is temetett, mert nincsenek politikai ambíciói.
Peter252 2009.10.10. 00:43:18
Én sok hasonlóságot látok Gyurcsány -és Obama közt, legalábbis ki gondolta volna, hogy a 2006-ban a jobboldal felett győztes, a Fideszt szinte lemosó Gyurcsány mára, fél évvel a választások előtt szinte eltűnt és már jó féléve csúfosan megbukott??
Emlékszem , Gyurcsány 2006 os győzelme után, sok politológus már akár több ciklusos Gyurcsány kormányzást, sőt, azt hiszem Tölgyessy talán egyenesen Gyurcsány-rendszert vizionált, amely akár 15-20 évig is fennállhat,..és azt írták, hogy vajon ki lehet esélyes a jobboldalon majd 2010 ben az akkor sikeres és szinte Obama-hoz fogható népszerűségű Gyurcsánnyal szemben...
A két karakterben sok hasonlóságot látok, mindketten kiváló szónokok, jól használták a netet, a PR-t, a marketinget és szinte a kampányuk is egyező volt, "Igen, megcsináljuk!"-mondta Gyurcsány, --"Yes, we can it !" mondta Obama. És persze mindketten hiperaktívak, kissé túlmozgásosak, akik mindent meg akartak változtatni, hihetetlen ambíciókkal.
Gyurcsány ezekben, persze kicsiben belebukott.Obama sem áll jól:pl: eü-reform, Afganisztán, Irak, Közel-Kelet...
Mindkét figura az a hiperaktív:"Ide nekem az oroszlánt is !"-típus, de csak beszélni, kampányolni, PR-olni, kommunikálni tudnak, a valós eredmények nem látszanak. Lásd a mi Gy. Ferink 1001 programját.:)
Obama szerintem egy ciklusos elnök lesz, akihez nagyon sok várakozás társul, de keveset fog megoldani.
Emlékszem , Gyurcsány 2006 os győzelme után, sok politológus már akár több ciklusos Gyurcsány kormányzást, sőt, azt hiszem Tölgyessy talán egyenesen Gyurcsány-rendszert vizionált, amely akár 15-20 évig is fennállhat,..és azt írták, hogy vajon ki lehet esélyes a jobboldalon majd 2010 ben az akkor sikeres és szinte Obama-hoz fogható népszerűségű Gyurcsánnyal szemben...
A két karakterben sok hasonlóságot látok, mindketten kiváló szónokok, jól használták a netet, a PR-t, a marketinget és szinte a kampányuk is egyező volt, "Igen, megcsináljuk!"-mondta Gyurcsány, --"Yes, we can it !" mondta Obama. És persze mindketten hiperaktívak, kissé túlmozgásosak, akik mindent meg akartak változtatni, hihetetlen ambíciókkal.
Gyurcsány ezekben, persze kicsiben belebukott.Obama sem áll jól:pl: eü-reform, Afganisztán, Irak, Közel-Kelet...
Mindkét figura az a hiperaktív:"Ide nekem az oroszlánt is !"-típus, de csak beszélni, kampányolni, PR-olni, kommunikálni tudnak, a valós eredmények nem látszanak. Lásd a mi Gy. Ferink 1001 programját.:)
Obama szerintem egy ciklusos elnök lesz, akihez nagyon sok várakozás társul, de keveset fog megoldani.
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.10. 00:47:39
@Peter252: teljesen egyetértek, mintha én írtam volna. "Tiszta Gyurcsány", gondoltam, mikor felbukkant. Nagyon jó a pr-juk. Ez ma ki is derült.
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.10. 01:31:09
"Az amerikai sajtó megjegyezte: az elnök kevesebb, mint két héttel a február 1-jei nevezési határidő előtt foglalta el hivatalát." (hírszerző). Úgy látszik, két hét elnökösködésért is járhat Nobel-díj. Pedig azóta háborút is indíthatott volna...
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.10. 09:11:28
@bz249: A tekintély konzi dolog? Nem tudom. Szerintem egy konzervatív ember bizonyos végső elveket tisztel, nem személyeket. A baloldal állítja sorban az idolokat, Einstein, Chaplin, Hemingway, Picasso, J.F. Kennedy, vagy most éppen Obama. A konzervatívok közt mondjuk Thatcher vagy Reagan legfeljebb elvek szemléltetéseként idéződnek, nincs megfellebbezhetetlen tekintélyük. Egy magyar baloldali érvelésében egy József Attila idézet döntő érv. Ugyanerre párhuzam konzervatív oldalon nem található.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.10. 09:17:16
@aesculus: Az irodalom roppant személyes műfaj, már ezért sem kell nagy jelentőséget tulajdonítani díjaknak. Miért is kellene nekem az tetsszen, mint bármely kuratóriumnak vagy bizottságnak? A díjak legfeljebb felhívják figyelmet arra, hogy mit olvassanak az emberek, ilyen módon sokkal inkább a befolyásolás eszközei, mint az értékítéleté, ami újra mondom: gondolkodó embernél messzemenően személyes.
tevevanegypupu 2009.10.10. 09:50:52
@bz249:
Katonanotakat nagyon szeretem, a regieket is, nem tudom lehet-e a Rakoczi szabadsagharc vagy a 48-asokat katonanotaknak nevezni, de azokat is. Es - rettenet- de nehany szovjet banatos vagy pattogo katonanotat is, a Mojszejevek nagyon jol enekeltek..A Lili Marlent nem merem emliteni, sot a Giovinezzat sem((:
Na szoval sajnos kozben a Magyar Nemzetbol Lovas Istvan cikkebol ertesultem, melyen lesujtott, de egy vonalba kerultunk a talibanokkal: ok egyedul a vilagon (meg nehanyan itt mi) akik nem helyeseljuk Obama beke dijat..Lovas bezzeg igen!
Katonanotakat nagyon szeretem, a regieket is, nem tudom lehet-e a Rakoczi szabadsagharc vagy a 48-asokat katonanotaknak nevezni, de azokat is. Es - rettenet- de nehany szovjet banatos vagy pattogo katonanotat is, a Mojszejevek nagyon jol enekeltek..A Lili Marlent nem merem emliteni, sot a Giovinezzat sem((:
Na szoval sajnos kozben a Magyar Nemzetbol Lovas Istvan cikkebol ertesultem, melyen lesujtott, de egy vonalba kerultunk a talibanokkal: ok egyedul a vilagon (meg nehanyan itt mi) akik nem helyeseljuk Obama beke dijat..Lovas bezzeg igen!
bz249 2009.10.10. 12:06:52
@tevevanegypupu: de a Talibán nem jó fiú Lovas szerint? Vagy most hogy van ez?
bz249 2009.10.10. 12:48:46
@Elpet: amennyire tudom a konzervatív gondolkodás alapja a bizonyítottan működő dolgok alkalmazása. Egy sikeres (na még egy szó amit lejáratott a ballib) életpálya pedig elég jó igazolás arra, hogy az ilyen emberek véleményét érdemes nagyobb súllyal kezelni. Nyilván tévedhetnek még azon a(z esetleg) szűk területen is, ahol a sikereiket elérték, de kisebb eséllyel, mint egy véletlenszerűen kiválasztott másik ember. Nagyjából ez a tekintély forrása szerintem konzervatív alapon.
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.10.10. 13:55:20
most miért fáj? nem kaphatta megint egy zs vitamin.
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.10. 16:05:50
@Elpet: mondjuk már ex-ss-es Nobel díjas is van...
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.10. 17:39:17
@tevevanegypupu:
"szetosztja a guantanamoi foglyokat az EU orszagai kozott. Jo fej.((:"
Miért, ahol te vagy, ott nincsenek azokhoz igen hasonló figurák? Neked mit számít még egy-kettő?
[...I...]
"szetosztja a guantanamoi foglyokat az EU orszagai kozott. Jo fej.((:"
Miért, ahol te vagy, ott nincsenek azokhoz igen hasonló figurák? Neked mit számít még egy-kettő?
[...I...]
tevevanegypupu 2009.10.10. 20:07:57
@Úlfhéðinn:
Eppen azert mondom. Ahol egy van, oda erkezik a tobbi is, elhiheted.
Eppen azert mondom. Ahol egy van, oda erkezik a tobbi is, elhiheted.
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.10. 21:16:55
@tevevanegypupu:
Egyrészt az EU országai elég komolyan támadták az US-t, hogy egyáltalán fenntartja Gitmo-t (legalább részben jogosan).
Az US most szélnek ereszti az ottani "lakók" egy részét, és 1-2 ide is jut. Majd rajtuk tartják a szemüket.
Vagy tetszettek volna nem tiltakozni.
Azzal egyetértek, hogy lesz itt gond, ha egyszer tömegesen úgy döntenek a Közel-Keleten meg Észak-Afrikában, hogy nem kell nekik mindenáron Németország, meg Franciaország, jó lesz Magyarország is. De az nem emiatt a 2 emberke miatt lesz. Attól teljesen függetlenül.
Egyrészt az EU országai elég komolyan támadták az US-t, hogy egyáltalán fenntartja Gitmo-t (legalább részben jogosan).
Az US most szélnek ereszti az ottani "lakók" egy részét, és 1-2 ide is jut. Majd rajtuk tartják a szemüket.
Vagy tetszettek volna nem tiltakozni.
Azzal egyetértek, hogy lesz itt gond, ha egyszer tömegesen úgy döntenek a Közel-Keleten meg Észak-Afrikában, hogy nem kell nekik mindenáron Németország, meg Franciaország, jó lesz Magyarország is. De az nem emiatt a 2 emberke miatt lesz. Attól teljesen függetlenül.
tevevanegypupu 2009.10.10. 23:26:03
@Úlfhéðinn:
Talan felreertheto voltam, ugy gondolom nagyon helytelen valakit csak ugy talalomra osszeszedni az utcan, mert eppen veletlenul rossz helyen volt, aztan elhurcolni es olyasmivel gyanusitgatni - hogy bizonyithassak az orszagnak, hogy volt ok haborut kezdeni - ami egyaltalan nem bizonyitott. Annak a telepnek a letrehozasa enyhen szolva is vitathato. Raadasul el lehet kepzelni milyen modszerekkel vallattak az ott tartottakat.
Biztosan nem egy-ket ember miatt valtoztatnak celorszagot azok, akiket mar nem engednek be sem az ameriaki kontinensre sem Europa nyugati reszere.
Hanem mert ugy kepzelik, hogy ott lehet valamit kezdeni..nagyon jo helyen vagyunk ilyen szempontbol; hid kelet es nyugat kozott. Nem szukseges, hogy sokan jojjenek meg akkor sem, ha Szent Istvan annakidejen ugy gondolta, hogy jot tesz majd nekunk a sokszinuseg..(:
Talan felreertheto voltam, ugy gondolom nagyon helytelen valakit csak ugy talalomra osszeszedni az utcan, mert eppen veletlenul rossz helyen volt, aztan elhurcolni es olyasmivel gyanusitgatni - hogy bizonyithassak az orszagnak, hogy volt ok haborut kezdeni - ami egyaltalan nem bizonyitott. Annak a telepnek a letrehozasa enyhen szolva is vitathato. Raadasul el lehet kepzelni milyen modszerekkel vallattak az ott tartottakat.
Biztosan nem egy-ket ember miatt valtoztatnak celorszagot azok, akiket mar nem engednek be sem az ameriaki kontinensre sem Europa nyugati reszere.
Hanem mert ugy kepzelik, hogy ott lehet valamit kezdeni..nagyon jo helyen vagyunk ilyen szempontbol; hid kelet es nyugat kozott. Nem szukseges, hogy sokan jojjenek meg akkor sem, ha Szent Istvan annakidejen ugy gondolta, hogy jot tesz majd nekunk a sokszinuseg..(:
ÁrPi 2009.10.11. 15:49:01
@Úlfhéðinn:
""Az US most szélnek ereszti az ottani "lakók" egy részét, és 1-2 ide is jut. Majd rajtuk tartják a szemüket.
Vagy tetszettek volna nem tiltakozni.""
Obama nevü békedíjastól is hallhatnám-e akár nemzetközi-jogi igényességü bikkfanyelven , hogy mit jelent szélnek ereszteni "gitmo-lakókat" ha ők --az_USA-- fújja a passzátszelet???;
S tehát ez a Passzát-szél azt akarja hogy gitmo-ellen-tiltakozó szövetséges országai meggyőződéssel fogadjanak be (vegyenek őrizetbe) egy-néhány gitmo-lakót akiket addig esetlegesen tán nemannyira nyugatinormajogszerüen tartottak fogva.
Szélnekeresztés? Galambocska-eregetés?
Milyen galambocska-eregetés az, hogy most néhány US-szövetséges néhány kalickájába át-kerülnek a galambocskák?
Talán egy válasz megfogalamzásáért kapott Obama Béke-díjat?
""Az US most szélnek ereszti az ottani "lakók" egy részét, és 1-2 ide is jut. Majd rajtuk tartják a szemüket.
Vagy tetszettek volna nem tiltakozni.""
Obama nevü békedíjastól is hallhatnám-e akár nemzetközi-jogi igényességü bikkfanyelven , hogy mit jelent szélnek ereszteni "gitmo-lakókat" ha ők --az_USA-- fújja a passzátszelet???;
S tehát ez a Passzát-szél azt akarja hogy gitmo-ellen-tiltakozó szövetséges országai meggyőződéssel fogadjanak be (vegyenek őrizetbe) egy-néhány gitmo-lakót akiket addig esetlegesen tán nemannyira nyugatinormajogszerüen tartottak fogva.
Szélnekeresztés? Galambocska-eregetés?
Milyen galambocska-eregetés az, hogy most néhány US-szövetséges néhány kalickájába át-kerülnek a galambocskák?
Talán egy válasz megfogalamzásáért kapott Obama Béke-díjat?
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.11. 17:04:33
@ÁrPi:
Ez egy csúnya ügy, nem sokan vitatják. Obama mondjuk már készen kapta.
Amúgy mégis hová küldjék a Gitmo-lakókat? Lőjék ki őket az űrbe, vagy mi?
Az US értelemszerűen nem tart rájuk igényt, a saját országaikban meg elég sanszos, hogy rögtön lefejeznék őket, csak úgy biztos ami biztos alapon.
Ez egy csúnya ügy, nem sokan vitatják. Obama mondjuk már készen kapta.
Amúgy mégis hová küldjék a Gitmo-lakókat? Lőjék ki őket az űrbe, vagy mi?
Az US értelemszerűen nem tart rájuk igényt, a saját országaikban meg elég sanszos, hogy rögtön lefejeznék őket, csak úgy biztos ami biztos alapon.