Arad, holokauszt, cigánysor
2009. október 07. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Arad, holokauszt, cigánysor

  „Nyilván nagy hűhót csapna a szociálliberális kurzus az aradi vértanúk körül, ha a holokausztban haltak volna meg, vagy valamelyik cigánysoron lövik le őket az ügynökök.” (Sinkovics Ferenc: Miért?, Magyar Hírlap)

  Pedig eddig kibírtam megszólalás nélkül. Másfél évvel ezelőttig dolgoztam a Magyar Hírlapnak, elsősorban külpolitikáról írva, de publicisztikáimat is közölték - szerkesztés, húzás nélkül mindegyiket -, amit ezúton is köszönök. Épp ezért fájó volt látni a lap nívójának folyamatos zuhanását. Először félrenézve, aztán véleményemet inkább magamban tartva tettem túl magam az egyre süllyedő színvonalú publicisztikákon. Ez a tegnapi írás azonban tényleg letaglózott: a fenti mondat az ízléstelenség, a kettős mérce, a bornírtság egy olyan foka, hogy tényleg kínosan kezdem érezni magam, hogy ebbe a rovatba valaha is írtam. A cikkíró mindezt ráadásul egy nemzeti gyásznapon teszi, egy olyan hajánál fogva előrángatott apropóból, hogy „a szociálliberális hatalom a tizenhárom aradi vértanút utálja a legjobban”. Szégyellje magát az, aki magát jobboldali, konzervatív közírónak tartva a múlt és a jelen magyar tragédiáit így dörzsölgeti egymáshoz, hogy aktuális rutinpublijába valami szikrát csiholjon. Egyáltalán, egy ilyen vélemény hogy fér bele a polgári értékrendbe? Sajnálom, hogy ez lett a Magyar Hírlapból.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr271434352

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Villáminterjú a Reakció egy tetszőleges szerzőjével (mínusz Lolácska) 2009.10.12. 14:07:42

mavo: Tényleg zokogni tudnának, ha a blog törzsolvasóira gondolnak, és úgy érzik, ez a rakás ostoba, szélsőséges fasz lejáratja a magyar jobboldalt?Tetszőleges szerző (mínusz Lolácska): Sajnos igen.mavo: Köszönöm az interjút!

Trackback: Ordas farkas 2009.10.07. 18:44:34

A létező szocializmus szlengjében vörös faroknak hívták azokat a kötelező Marx – Engels - Lenin idézeteket, melyeket a marxista világnézettől olykor egész távol álló szerzők is tudományos munkáikhoz hegesztettek, hogy a rövidlátó cenzorokban ne m...

Trackback: 2009.10.07. 17:13:56

A Tudózsidó hírolvasója

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bz249 2009.10.07. 23:21:07

@tanarseged ur:

a 3081532-es lajstromszámú Bastogne-ban kilőtt, Barracuda becenévre hallgató kicsike

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.07. 23:21:41

@bz249: egyebkent van egy olyan erzesem, hogy a fidesz ezzel csak kampanyol, ahogy a nagy osztogatassal, meg a mindentvisszacsinalunkkal..:-)

legalabbis ugy velem, orbannak van meg annyi kapcsolata a realitasokkal, hogy ne alljon neki nagyon hepciaskodni, mert tudja, hogy a felrugott szarosbodonbol rajuk is froccsenni fog rendesen..:-)

Negyven Rabló 2009.10.07. 23:23:20

@az igazi Sipi: "revesz mariusz semmilyen veszelyt nem jelentett rajuk nezve, nem kellett volna leverniuk. "

mindenesetre jólesett leírni azt, hogy "revesz martiriusz", ugye?

bz249 2009.10.07. 23:23:21

@az igazi Sipi: nyilván Hunvald és Zuschlag urak is csak kampánycélból vannak előzetesben... már nem kell olyan sokat várnia egy év és kiderül

futura 2009.10.07. 23:25:38

@Őrnagy Őrnagy:
Apám és nagybátyám 61'- ben szabadultak Kádár börtönéből, és kisgyerekként elmagyarázták a családi estéken, hogy az forradalom volt, és ők miért küzdöttek, és milyen szörnyűségeket éltek át.
A később középiskolában majd az egyetemen is végig megalkuvás nélkül így beszéltem 56-ról. Soha nem voltam KISZ tag, nem kellett elveim ellen tennem, és ha karriert nem is, normális életet éltem. A késői kádárkor már nem volt bolsevizmus, az egy langyos szar volt.
Néha egészen élhető megoldásokkal.
A rendszerváltás után húsz évvel az antibolsevizmus zászlóra tűzése (és persze a fasisztázás) csupán egy "ügyes " álca a hatalom és a pénz újra elosztására.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.07. 23:25:54

@megjegyzo: mindenkeppen:-)

teljesen egyertelmu, hogy remenykedett benne, hogy megverik, de legalabbis elviszik es ebbol majd szep kis politikai balhet lehet rittyenteni - megjegyzem, o az egyetlen aki amnezias lett es "semmire sem emlekszik"..

hidd el, a ppolitikosoknal nagyobb prostitualt nincs a vilagon:-)

es ez bizony partfuggetlen

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.07. 23:26:19

@az igazi Sipi: az elqrás nem jogi kategória. De Al Capone is sikkasztás miatt ült. Nagyjából mindegy, hogy milyen vétségért kapják el ezeket.

Amire maga hivatkozik - Antall_Orbán elkúrása - mégiscsak azt sejteti, maga egy kiábrándult szadista. Mindazonáltal, felhívnám a figyelmét, hogy amikor egyenlő mércét, megítélést igényel minden kormányzat számára, akkor egy erkölcsi elvet elfogadását feltételezi. Márpedig Ön szerint, az erkölcsnek nincs helye a politikában. Akkor most hogy?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.07. 23:28:31

@bz249: egyebkent szerinted az nem ellentmondasos kisse, hogy a nagy szemet ballib-maffias-diktaturasdiban valahogy megis lecsukodik egy cuslag meg egy hunvald...?

ertem en, hogy nem szep dolog - megjegyzem, a fidesznek is megvannakamaga budosbogarai..- de ez nemlieg ellentmond a pofatlanul mutyizos tortenetnek es annak, hogy csakis azert nincseennek sitten a cuclistak, mert ok vannak kormanyon...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.07. 23:30:46

@tölgy: konkretan liberalis vagyok akit most senki nem kepvisel..:-)

most mihogy?

meg lehetne ezt a kerdest fogalmazni ugy, hogy Kazinczy ne sirjon fel tole?;-)

ertem en, hogy a kormonfont nyelvtekereszet a legjobb csapda, de most be akarsz ugratni, vagy a velemenyemre vagy kivancsi?;-)

futura 2009.10.07. 23:31:10

Amúgy a poszt velejéig igaz.
Lehet az MH akármilyen jobboldaliproli,
az aradi mártírokat senki ne rángassa bele a napi politikai epeömlésébe.

_dave_ (törölt) 2009.10.07. 23:32:20

@Oli bácsi: ennyit tudsz. síkhülyézni. tudod mit? kurv'anyád.

látod, klasszikust is tudok.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.10.07. 23:33:23

@_dave_:
Helyesen: földhülyézni.

A filológia fontos dolog. Abból épül a magyar jövő.

bz249 2009.10.07. 23:35:05

@az igazi Sipi:

1949. szeptember 24-én kommunista diktatúra volt Magyarországon?
Idősb Rajk László kommunista volt 1949. szeptember 24-én?
Halálra ítélték-e idősb Rajk Lászlót 1949. szeptember 24-én?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.07. 23:37:10

@bz249: gazdasagi buncselekmenyekrol volt szo, ugye, nem politikaiakrol..

csak hogy ne menjunk at sulyos demagogba..;-)

_dave_ (törölt) 2009.10.07. 23:39:36

@Oli bácsi: a szinonímákat nem árt ismerni. ha már.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.07. 23:40:58

na jo..
reszemrol mara ennyi, mert nekem 7kor kelnem kell, meg egy csomo melom van mielott hazamegyek a nagy magayr valosagba..:-)

star77 2009.10.07. 23:41:55

@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: neved alapján gondolhatok arra,hogy egy rendkívűl kiművelt és igen nagy tapasztalatokkal rendelkező személy lehetsz.az én véleményem a többi beíráshoz képest,úgyérzem-harmatgyenge.és senki nem keveri az előítéletet a rasszizmussal.úgyhogy szerintem rádférne egy alapos orvosi kezelés.

Republikánus Péter 2009.10.07. 23:42:17

@Oli bácsi: nekem meg az a benyomásom, hogy van neki valamiféle identitása rendesen, de annak nem sok köze ahhoz, amit mi magyarok "jobboldalinak" nevezünk. Az okozza nála a konfliktust, hogy próbál mégis jobboldali lenni, és tán örül is, hogy "igazolványt" kap erről tőled. Aztán jönnek az elhatárolósdi meg a kulturális posztok, a mentegetőzés, hogy ő jobboldali ugyan, de nem "olyan". (És ez az egész Reakció kollektívára is jellemző.)

Segítene rajta, ha hagyná az fenébe az egész bal-jobb játékot, a szarrá rágott pógári konzervatív keresztény skatulyákat... De persze megismétlem, azért így is érdekes a történet!

bz249 2009.10.07. 23:42:51

@az igazi Sipi: a kérdés az volt, hogy egy szoci diktatúra idején kerülhet-e börtönbe szoci. Ezer és egy példa van, hogy valaki kiesett a pixisből és börtönbe került, noha továbbra is diktatúra volt.

tevevanegypupu 2009.10.07. 23:43:05

Ki ne szeretne, hogy par rendor jol megverje gumibottal, nehanyat belerugjanak, lehetoleg a fejet is.
Foleg az olyan eros testalkatu fiuk mint Mariusz. Kulonben akkor tenyleg meg lehetett zavarodva szegeny, nyilvan abban remenykedett, hogy Magyarorszagon 2006. oktobereben egy orszaggyulesi kepviselot nem vernek agyba-fobe rendorok.

tanarseged ur 2009.10.07. 23:45:24

@bz249:

OFF
Kösz, már tudom, hova fogok ellátogatni, ha egyszer Belgiumba vet a sors.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.10.07. 23:46:26

@Republikánus Péter:
Basszameg, ma mindenki helyett én dolgozom, láthatóan. Úgy kell azt irni: "MI MAGYAROK". És sokkal, de sokkal több idézőjelet kell használnod a közeljövőben. Mondatonként kettő nem elég.

Jövő héten újra találkozunk, akkor a felkiáltójeleket gyakoroljuk.

Rántott máj (törölt) 2009.10.07. 23:51:52

@aesculus: Én ezen nem vagyok annyira meglepődve. Nyilván az említettek azért lettek MSZP-pártiak, mert korábban már kiábrándultak a Fideszből, most kiábrándultak az MSZP-ből is, így vonják le azt a konklúziót, hogy valóban olyan egyik, mint a másik.

bz249 2009.10.07. 23:52:34

@tanarseged ur:

OFF

Shermi sokfelé van (Marseille-ben is van egy a Notre Dame alatt, de arra nem lehet így felmászni, szemben ezzel a belgiumival) és tudom még javasolni az Alsó-Szászországi Munstert (nem keverendő az Észak-Rajna Vesztfáliai Münsterrel!) és a Panzermuseumot ami ugyan nem meglepő módon elsősorban a német dolgokra koncentrál, de azért van más is

bz249 2009.10.07. 23:53:26

@bz249:

OFF, OFF

némá nem megy a melléknevek képzése... :(

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.10.07. 23:58:51

Hogy ízléstelen, elhiszem,
De így igaz.
Ha publikálsz, írásod legyen
Vérgeciség, vagy majdnem az.
Mit bánom én, hogy a modernek
Vagy a törvény mit követelnek;
Alkotmánynak ura, kinek kuss
Volt odakint,
Már nem tudunk örülni csak
Állatfarm-vísítás szerint.

tanarseged ur 2009.10.08. 00:10:52

@bz249:

OFF
Nem utazom kifejezetten a Sherman-ekre, csak - mea culpa - önelégültséggel tölt el, hogy a torony formája és a lövegpajzs alapján felismertem. :-) De a Panzermuseumot feltétlenül beiktatom egyszer. Meg Kubinkát is, ha eljutok oda.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.10.08. 00:45:57

@aesculus:
Ha valamelyik szerzőnknek lett volna mondanivalója október 6-áról, akkor megírja. Ha visszanézed az elmúlt 1-2 évünket, láthatod, hogy elég esetlegesen írunk ünnepekről: ez az organikus blogolás :) átka - nincs központi menetrend, így valamiről senki nem ír, másról esetleg többen is egyszerre.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.10.08. 00:57:01

@TuRuL_2k2: és ez nincs benne ?
"Én már tegnap ezen agyaltam, amikor a Monthy Phyton, meg a Maszop 20 éves születésnapja, és egy már futó egyházi program hirdetése is fontosabb volt:
a klerikális reakciónak 48 liberális, a balosoknak túlságosan nemzeti, a szélsőjobb meg hülye mindenhez, így a saját történelméhez is:
hetek.hu/hatter/200203/1848_uzenete_a_befogadas

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.08. 01:36:16

@TuRuL_2k2: elég szomorú ez...azt hittem van mondanivalótok október 6-a alkalmából. Bár az mszp 20. szülinapja sokkal izgibb téma, de azért mégis...:(

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.10.08. 06:53:10

@star77:

Édespofa!

A neved alapján azt az előítéletet is leszűrhetném, h képes vagy vmiféle valós teljesítmény létrehozására. Ehhez képest két beírásból kettő fröcsögés. Ennyit tudsz, vagy ennyire jól titkolod szellemed csalitosában megbúvó intellektuális tündéreit?

nabazzmeg 2009.10.08. 07:01:31

alapvetően igaza van a hírlapos szerzőnek. Az igazságot elhallgatni csak annak áll érdekében, aki fél attól és neki nem hasznos.
A csapból is a holokauszt folyik, pedig 48-49-ben no meg az utána folyó megtorlásban is sok tíz vagy százezer hazafi meghalt, nem csak 44-45 -ben és nem csak zsidók......
EZ IS az igazság része. Arról nem is beszélve, melyik témára megy-ment el eddig több pénz. Szerintem mindenki tudja.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 07:29:33

@az igazi Sipi: Én fél hétkor keltem, mert Kísőrnagyot kellett fürdetnem, tiszta kaka és pisis volt szegény.
Akkor most liberális, vagy jobb-konzervatív? Mindkettő egyszerre nem megy :)

@bz249:
"a 3081532-es lajstromszámú Bastogne-ban kilőtt, Barracuda becenévre hallgató kicsike "

Egyértelmű bizonyítékot adott, hogy maga náci

bz249 2009.10.08. 07:37:25

@Őrnagy Őrnagy: de egy igazi liberálisnak tolerálnia kell, hogy náci vagyok, mindaddig amíg semmilyen törvénysértőt nem követek el. Nehéz ügy ez Őrnagy.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.08. 07:40:28

@Őrnagy Őrnagy:
adja be a leszerelési kérelmét, megbukott! magának, náci=falangista.
vöröskatona, kommiszár! grrrr :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.08. 07:43:27

A végén lesz annyi "jobblib", hogy mégis megmenekül a szadi.
Hű, de megnyugodtam.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.10.08. 08:19:33

@Grift:

Ezt a keverést én sem vágom. Hogy jött ki neki, te utolsó farsanglista:))

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 08:26:52

@Grift: Nem egyenlő. A náci rossz, a falangista pedig jó, ha szabad ilyen egyszerűen kifejeznem magam:)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 08:28:31

@Gabrilo: :DDD De maguk kezdenek kiesni a kegyeikből. Még egy liturgiás poszt, és el lesznek könyvelve nácinak.:)

efhábé 2009.10.08. 08:34:20

@wladyslawsky: Már csak azt mesélje el valaki, hogy az aradi vértanúk halálát, az ott meghaltak számát hányan vonják kétségbe a jobboldalon?
Elfogadott gyásznap, mindenki tudja, mindenki gondol egy kicsit rájuk, ami ennyi idő után nagy szó.
Volt állami megemlékezés, minden általam olvasott orgánumban megemlékeztek a vértanúkról, akkor mi ez a hülyeség, hogy a ballibeket nem érdekli?
Komolyan nem értem, ha jól működik egy gyásznap, az miért fáj ennyire a jobboldalnak? Örülnünk kéne, hogy ez legalább működik, nem pedig ezt is felhasználni a ballib oldal rugdosására, pláne ennyire gyomorforgató módon. Semmiben sem különbözik ez a módszer és ez a hangnem a kötelezéstől, 23 millió románozástól.
Tényleg ez a jobboldal útja?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.10.08. 08:36:47

@bz249: nem az volt a kerdes..
a kerdes az volt, hogy nem erzel-e nemi ellentmondast..?:-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.08. 08:40:27

@Őrnagy Őrnagy:
és maga még mindig csak őrnagy! magának tábornokn, áh nem, mondjuk ezredesnek kéne lennie! :)

efhábé 2009.10.08. 08:44:55

@Noda10: "Bezzeg ha holokauszttal viccelne valaki jönne a rémisztő antiszemitázás,"

La vita é bella, train de vie.
Senki sem antiszemitázott.
Ja, hogy a vicc nem a "nyitom már, nyitom már" szint volt?

és ha a cigányokkal van vlami akkor meg a "rasszista Magyarország".

Az utolsó hír épp az, hogy rasszista cigányok...

efhábé 2009.10.08. 09:00:46

@aesculus: Én nagyanyámat is meg akarták lincselni ötvenhatban, de a csőcselék csőcseléke, a köztörvényes bűnözők megvédték, mert rendőr volt és velük foglalkozott Kőbányán, így ismerték, tudták, hogy nem pol. vonalon dolgozik.
Ilyen is volt '56-ban :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.08. 09:03:43

@efhábé:
micsuda nagyik vannak! :)
lehet, hogy aztán ott volt mikor a meztelenre vetkőztetett nagybátyámat női kihallgatók verték gumibottal, hogy másszon a falra? 57-ben. :)

statez 2009.10.08. 09:09:18

Annak tükrében, hogy éppen kitiltattunk, mi, az egyelőre többség, a többségében cigányok lakta Tavaszmező utcából, és az sem számított enyhítő körülménynek, hogy minden előrelátás nélkül odaépítettek egy műszaki főiskolát, sőt a meggondolatlan építkezés helytelenítésének az egyelőre kisebbség rúgásokkal és pofánverésekkel adott nagyobb súlyt, nem teszi könnyebbé a Magyar Hírlap színvonala feletti vitát, sőt a fikázását is kimondottan nehezíti. Mert az ilyen és ehhez hasonló ügyek kapcsán egyre több emberben szakad el a cérna, és egyre inkább nehezére esik a politikailag korrekt fogalmazás...

efhábé 2009.10.08. 09:11:20

@Őrnagy Őrnagy: Csak halkan jegyzem meg, hogy nem baloldalon lett divat konzervatív-liberálisnak lenni, hanem a konzervatív-liberális gondolkodású emberek nem nagyon tudtak hova szavazni, ezért jobb híján ment a szavazat a ballib oldalra (maszop - konzervatív gazdaságpolitika, szadesz - szabadelvűség). Hova szavazni azóta sincs, így szavazgat az ember, hol ide, hol oda :) (Talán az LMP-ben alakulgat vmi ilyesmi)

efhábé 2009.10.08. 09:13:07

@Grift: mint említettem volt, nagyim bűnügyi vonalon mozgott, nem politikain, nem tudok róla, hogy gumibottal vallatott volna bárkit is.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.08. 09:23:29

@Őrnagy Őrnagy: Ezen igyekszünk már mióta. (Lesz még liturgiás poszt. Sőt ha minden jól megy klerikálfasiszta pap is fog szerezni minálunk.) Engem személy szerint már minden liberális meg "jobblib" meg "konzlib" utál. (Sóhajt, elégedetten hátradől.)

Valandil 2009.10.08. 09:27:08

@calam (vdani): Nép nélküli ünnepség, rémlik? (Azóta csak ilyet tartottak a ballibek.)

bz249 2009.10.08. 09:37:15

@efhábé: "maszop - konzervatív gazdaságpolitika"

ezt most mérnöki értelemben (biztonságos, nagy ráhagyással dolgozó tervezés) vagy politikaiban (a középosztály gyarapodásának támogatása) használta?

csak, hogy tudjam, hogy min röhögök éppen...

bz249 2009.10.08. 09:40:01

@az igazi Sipi: nem érzek ellentmondást, ha szocialista diktatúra lenne (amúgy, ha ez megnyugtat szerintem nincs szocialista diktatúra... de nyugati értelemben vett demokrácia sem) akkor is csukhatnának le/végezhetnének ki szocialista politikusokat.

Egyébként mivel magyarázza Juhászné Lévai Katalin ügyét?

hirszerzo.hu/cikk.kozvadas_ugyben_nem_adtak_ki_a_szocialistak_kepviselojuket.45582.html

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 09:41:42

@efhábé: Ne legyen már etalon hülye.
Konzervatívizmus = női kvóta a pártlistákon, 5. osztályig nincs szaktárgy meg osztályzás, a aflu középkori csökevény, több pénzt az embereknek stb, stb????

Az LMP meg hippipárt, maga szerencsétlen + olyan szó is van a programjukban, hogy vidék.
Vigyázzon, mert Gabrilo elé vetem:)

bz249 2009.10.08. 09:46:56

@Őrnagy Őrnagy: a női kvóta, meg az iskolai büfékben árusítható termékekről szóló rendelet az a szabadelvű rész Őrnagyom, még ennyit se tud? Tudja szabad országban a szabad ember azt csinál, amit szabad.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 09:50:32

@bz249: De a konzervatív legyen konzervatív. Ez a liberál-konzervatív úgy ahogy van baromság. Nem működik. Blair is megbukott vele.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.08. 09:51:02

@Őrnagy Őrnagy:

Ezt Tölgy már megfejtette.

MSZP-s konzervativizmus = a status quo, vagyis a posztkomcsi oligarchia hatalmi pozíciójának őrzése. "Konzervatív gazdaságpolitika" = 60%+-os elvonás, egyenest bele a pártkasszába és a szövetséges értelmesség zsebibe.

szadi-szabadelvűség = aufklérista borzalom, a Felvilágosult Elit mocsárlecsapolása, homokos,-nő,-és gyermek emancipáció, valamint a szabadelvűség csak magunkkal szemben működik. A magyar liberálisok pont addig liberálisok, amíg liberálisokkal szemben kell liberálisnak lenni. Möhehe.

bz249 2009.10.08. 09:56:26

@Őrnagy Őrnagy: hülyének lenni alkotmányos alapjog. Ha valaki lehet a hobbit kisebbség vagy a Jedi-egyház tagja, már miért ne lehetne liberál-konzervatív maszop szavazó? Maximum oldania kell a kognitív disszonanciát, de az meg jó esetben fellendíti a szeszipart.

Republikánus Péter 2009.10.08. 11:48:44

@Oli bácsi: kár, pedig még megkérdeztem volna, a szövegértés hogy ment annó alapsuliban (láthatólag nem valami jól), és hogy mitől ilyen agresszív kismalac az úr (talán távoli vagy közelmúltbeli traumák, netán az erőltetett szerepfelfogás az oka?). No mindegy, tessék lazítani!

No_Sol 2009.10.08. 12:05:50

@Gabrilo: Pedig ha tudnád milyen sokan vannak, akik egyébként jobboldali szavazók lennének, mert elegük van a posztkádárista mszp-ből, meg a valóságot nem ismerő, kvótázó SZDSZ-ből, illetve az átlag két évente szétszakadó MDF-ből,és utálják a csöves hippiket (LMP) is. Azonban taszítja őket ez a népnemzetikeresztény klerikális maszlag, nem hívők, és nem is akarnak olyan országban élni, ahol a katolikus egyháznak jelentős befolyása van. Ezekre a szavazókra szüksége lenne a FIDESZ-nek!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 12:09:55

@No_Sol: Miért, kötelező volt 98-meg 2002 között templomba járni? Nem

Alfőmérnök 2009.10.08. 12:12:12

@Gabrilo:
Ez tök jó leírás (jé,egyetértek tölggyel). A leírásból egyedül a kettő kapcsolatának ("se veled, se nélküled") magyarázata maradt ki. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.08. 12:12:33

@No_Sol: ez önfelmetés, amiért a szocikra-szadeszere szavaztak eddig. Annak is gyenge.
Magyarországon semmilyen befolyása sincs a RKE-nek a politikára.
Ugyanakkor a jobb-liberálisok nyugodt szívvel szavaztak a Reaganre, pedig a keresztény fundiknak tényleg volt befolyása. A jobb-liberális nem antiklerikálist jelent.

Be kell látni, a világnézetek vonzódnak egymáshoz. A harcos antiklerikalizmus a szoci-szadesz politikához.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.08. 12:20:22

így van, ócska önhazugságok. és annak a tipikus esete, mikor meg akarják mondani a szemetek, hogy milyen legyen a jobboldal, hogyan tessen a balosoknak.
és igazából, ilyen emberekre nincs szükség. maradjanak otthon. és üvöltsenek vasárnap délelőtt a rádiómise alatt. :)

Tehetetlen Dodó 2009.10.08. 13:21:48

@statez: Azért most már új szelek fújdogálnak. Alig akartam hinni tegnap a fülemnek, mikor több tévében is bemondták, hogy rasszista támadás ért egy diákot a Tavaszmező utcában.
Fél éve ez még így hangzott volna a ballibbancs médiában:
"Agresszív főiskolai hallgató támadt rá egy békésen szórakozó roma csoportra. A magából kivetkezett diák több ízben állával öklönvágott egyeseket, sőt kettőnek még az edzőcipőjét is lefejelte.
Az agresszív fiatalt előállították rasszista bűncselekmény gyanújával a Tolnai Lajos utcai rendőrkapitányságra.
A brutális támadás roma áldozatai kártérítési igényüket jelezték az elszenvedett megaláztatás és lelki sérülések miatt."

tevevanegypupu 2009.10.08. 13:41:13

@Tehetetlen Dodó:
Azert meg ne oruljon, ebbol lesz egy kis felfuggesztett buntetes es folytatodik minden tovabb. Hacsak gyorsan a veszelyeztetett reteg el nem huz Kanadaba addig politikai menedekjogot kerve, mig ujra vizumkenyszert nem vezetnek be. Eros a gyanu, hogy miattuk. (Ez egy rasszista megjegyzes volt).

Tehetetlen Dodó 2009.10.08. 13:48:38

@tevevanegypupu: Lehet, hogy csak felfüggesztett lesz, de lényegesebb, hogy át lett törve a hülye PC egyik erős bástyája. És egyik dolog hozza maga után a másikat.

tevevanegypupu 2009.10.08. 14:59:22

@Tehetetlen Dodó:
Kovetkezo lepes Europaba is eljuttatni a hireket, hogy igaz ugyan, hogy vannak csuf verekedesek sot gyilkossagok is, de nem csak magyarok kovetik el. Nagyon nem szeretem mikor neha szinte hirdetesszeruen egy-egy cikkben arrol szamolnak be francia lapok, hogy micsoda rasszista orszag vagyunk. Eppen ok irjak..

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.10.08. 15:07:25

@Republikánus Péter:
"alapsuli": ez OOOOLYAN cuki :-))))

És hát rá teccett hibázni, traumák és szerepfelfogás, és puha fedelű, félfamenetes papírra nyomott könyvekből elsajátított pszichologizálás, az az én bajom.
[ásít]

efhábé 2009.10.08. 15:12:16

@bz249: Félreírtam, sorry, természetesen liberális gazdaságpolitikát akartam írni. Bár ahogy elnézem, amit idecsináltak nekünk gazdaságilag, a legpontosabb politikai meghatározás a dilettáns lenne.

efhábé 2009.10.08. 15:14:07

@Őrnagy Őrnagy: Lásd fent, félreírtam.
mitől lenne az lmp hippipárt? És miért baj, hogy szerepel a programjukban a vidék? Az ország túlnyomó többsége vidék, még szerencse, hogy foglalkozik valaki velünk is :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.08. 15:17:37

@tölgy:

Kell nekik egy új szoci-szadi, ez nem elég kraftos. Most ezt az új szoci-szadit jobblibnek akarják hívni. Diszkurzív van, meg posztmodern :))

Az előző kommentemet meg elnyelte a gépház. Ott rohadjon meg :(

efhábé 2009.10.08. 15:22:59

@tölgy: Miért kéne önfelmenteni bárkinek is?
Én magamat jobboldaliként határozom meg (meg engem a political compass is, tehát az önmeghatározásom ezek szerint pariban van a valósággal).
Konzervatív eszméket vallok, miközben gazdasági kérdésekben liberális az álláspontom. Kire tudok szavazni, ha már voltam olyan hülye, hogy elzarándokoltam a fülkéig?
A baloldali lózungokkal operáló fideszre?
a semmivel sem operáló, de legalább magát lenullázó szdsz-re?
A síkhülyék gyülezetéből álló jobbikra?
A magát sikeresen felszámoló mdf-re?
A gazdasági tekintetben totálisan dilettáns mszp-re?
A mérhetetlenül kicsi lmp-re?

Ugyanez a kínálat volt régebben is, minusz lmp és jobbik, volt helyette miép.

bz249 2009.10.08. 15:24:31

@efhábé: hat igen nem maradt mas hatra mint az abszint, huje demokracia... ;)

efhábé 2009.10.08. 15:26:02

@Grift: Aham, tehát aki meghatározott pártokra szavaz, az jobboldali, aki meg magát annak vallja, de nem a meghatározott pártokra szavaz, az csak balos lehet.
Érdekes logika, asszem egy pár évre megint elkerülöm a politikai blogokat. :(

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.08. 15:28:05

A valóság mércéje a political compass? :))))))) Nap vicce :)))

"A baloldali lózungokkal operáló fideszre?"

Jegyezzük fel, az adócsökkentés lózungja balos.
Höhehe.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.08. 15:54:28

@efhábé: "Miért kéne önfelmenteni bárkinek is?"
Más a második kommentjében magyarázza, miért nem szavaz az ellenzékre/Fidoxra - pedig a kutya sem kérdezte erről. Mégiscsak valami szúrós izé birizgálhatja a lelkiismeretit.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 15:57:16

@efhábé: De egy igazi liberális-konzervatív szerint (Szdsz-Kóka szárny) a falu középkori csökevény. Maga nagyon műveletlen a politikai történésekben, így nem lehet magával szórakoztatóan heccelődni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.08. 15:59:40

@Őrnagy Őrnagy: Mihályi Péter mondta ezt, a kedvenc közgazdász-szakértőm. Sajnos mostanában eltűnt. Hol lehet?

bz249 2009.10.08. 16:02:55

@efhábé: tudja a politikai az mar csak ilyen ecceru jatek, hogy vannak benne jobb meg baloldalinak nevezett partok. Aki a baloldali partokra szavaz, azt jellemzoen baloldalinak szoktak hivni.

Lehetne mashogy is, de ez a kozmegyegyezes.

Republikánus Péter 2009.10.08. 16:46:18

@Oli bácsi: a kérdés költői volt, hiszen mindenki tudja, mi okozza a "reakciós" frusztrációt: hogy nem tudjátok magatokat rendesen elhatárolni a posztjaitok után lebzselő jobboldali csőcseléktől... minél inkább erőlködtök, annál több lesz belőlük. És nem jöttök rá, hogy e kényszerű elhatárolósdi az, ami idevonzza őket. De ha lenne világos identitásotok, nem hozzájuk mérten kéne definiálnotok önmagatokat (és - miért, miért sem, megintcsak ergé "tollából" - hűségnyilatkozatokat tennetek Orbán felé), akkor ez nem lenne probléma. Ennyi.

Alfőmérnök 2009.10.08. 18:15:18

@Republikánus Péter:
Elnézést, hogy belekotyogok, de attól tartok, ehhöz elébb meg kellene váliuk Lelky Lolától...ami viszont radikálisan csökkentené az olvasottságot. ;)

Google 2009.10.08. 18:21:33

@Republikánus Péter:

Nem vagyok Oli bácsi, de:

- nem akarjuk elhatárolni magunkat, csak más a véleményünk (azt hiszem, ez látszik, nem?),
- azért jönnek, mert szükségét érzik a térítő tevékenységnek, mint valami szektások,
- úgy látják, túl jó a kedvünk, pedig fenyeget a veszély, hogy II-ik Palesztina leszünk, gyarmat vagyunk és elfajzottak stb.
- végül, de nem utolsósorban, hogy kinek mennyire világos az identitása, arról lehetne regélni reggelig.

abandi 2009.10.08. 18:34:58

Oli bátyám!
Elöljáróban leszögezem, hogy én már a címből is kiérzem a hármasmérce görbeorrú nívópálcáját...
Az meg, hogy a komilfó nézetek -szerintetek- csak a globalista kultúrával mérhetőek, na az a zsidó szétspriccelés rákfenéje.

==T== 2009.10.08. 19:51:30

@Tehetetlen Dodó: MG és Jobbik nélkül tegnap is így szólt volna a hír...

Google 2009.10.08. 19:55:01

@==T==:

Maguk azt csak hiszik.
Gyurcsány óta szabadabb a gazda.

Tehetetlen Dodó 2009.10.08. 20:06:56

@==T==: Ez teljesen világos, én is így gondolom, ezért írtam, hogy fél évvel ezelőtt!

abandi 2009.10.08. 20:15:25

@Tehetetlen Dodó:
Heheheh...
Van még egy csomó könyv, amit nem támasztanak alá az elméletek...

Republikánus Péter 2009.10.09. 10:10:19

Jó reggelt.
@Alfőmérnök: én a kommentelőkről beszélek alapvetően, nem Loláról... ami Lolát illeti, legalábbis a kevés alapján amit eddig láttam belőle úgy tűnik, hogy fajgyűlöletben utazó politikusokkal szimpatizál ugyan, de ő maga egyáltalán nem olyan elborult agyú gyűlölködő, mint amazok...
@Google: "nem akarjuk elhatárolni magunkat, csak más a véleményünk..."
Pedig ez a poszt a frusztrált elhatárolódásról szól, "más vélemény" nincs benne. Ez a jó öreg "jobboldali vagyok, de nem náci!" komplexus. Oli bácsi is ebben szenved, amikor listáz és fröcsög.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.12. 14:09:59

@az igazi Sipi:

"politologiai tesztek szerint en jobboldali liberalis vagyok"

akkor te sem létezel? :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.12. 14:29:55

@Gabrilo:

A XIV. havi nyugdíj, mint jobboldali program? Ó, bocs. Nem program.

Törvénytervezet. Egy állítólag jobboldali párt Magyarországon benyújtotta.

Muhaha.
süti beállítások módosítása