Botond, kollégium- és esküvő-specialista
2009. szeptember 29. írta: TuRuL_2k2

Botond, kollégium- és esküvő-specialista

  A Budapesti Corvinus Egyetem (aka Közgáz) kollégiumi felvételije körüli fejetlenségről szóló írásunkat követően több olyan megkeresést is kaptunk, melyek szerint az egyetem pesti diákszállásain az elmúlt években előfordultak más furcsa dolgok is. A Corvinus régi közgázos karainak három kollégiuma van Pesten, a Varga Jenő Kollégium (az egyetemi köznyelvben csak Kinizsi), a Földes Ferenc Kollégium (Ráday) és a Tarkaréti Kollégium (Tarka). Olvasóink először is a Kinizsi elérhetőségeit tartalmazó oldalra hívták fel figyelmünket:

 

  A botond-kft.hu domain a mohácsi Botond Kft. tulajdona (ennek ügyvezetője Dervár János), a webcímen a következő tartalom fogad minket:

  Az oldalon Erdőháti Nagy Renáta esküvőszervező hirdeti szolgáltatásait, aki magát így mutatja be: „Pályafutásomat vendéglátósként kezdtem, ma már többéves tapasztalattal rendelkezem. Diplomát idegenforgalom és szálloda szakon szereztem.. Az emberekkel ez ido alatt nap mint nap kapcsolatban voltam, foglalkoztam, mindig is szerettem velük együtt dolgozni és igényeiknek megfeleloen végeztem a munkámat.. Munkám során megtanultam bánni a vendégeimmel .” Mint az a névből sejthető, s informátoraink is megerősítették, Erdőháti Nagy Renáta Erdőháti Nagy Lászlóné kollégiumigazgató lánya - az ő szolgáltatásainak bemutatásán túl mást nem is közöl magáról saját domainjén a Botond Kft.

  Erdőhátiné korábban a Kinizsi igazgatója volt, majd őt bízták meg a másik két kollégium vezetésével is. Az ő igazgatósága idején bíztak meg a Kinizsi üzemeltetési feladataival külső céget a korábbi, belső üzemeltetés helyett. Úgy tudjuk, hogy míg korábban az alkalmazottak a hét minden napján, reggeltől estig biztosított volt a karbantartás, addig a külső cég csak munkanapokon, napi 8 órában végzi el a szükséges javításokat a 400 férőhelyes kollégiumban. Információink szerint az alkalmazottak éves teljes bér- és járulékköltsége 8 millió forint körül volt (2004-es árakon) és a karbantartás anyagköltségeire legfeljebb 5 millió Ft-ot engedélyezett az egyetem egy kollégiumban. A kiszervezést követően az üvegzseb adatok alapján a Botond Kft. 2004-ben bruttó 18, 2005-ben 27 (ebből vizesblokk felújítása: 13), 2006-ban 60 (vizesblokk: 28), 2007-ben 55, 2008-ban 80 (vizesblokk: 38), 2009-ben eddig 51 millió forintot számlázott szolgáltatásaiért. Azaz míg saját üzemeltetésben körülbelül 13 millióba került a kollégium működtetése, addig az elmúlt években 32-55 millió Ft-ot fizetett ki ugyanerre az egyetem, azaz az inflációt jóval meghaladó mértékben nőttek kiadásai. Az eredeti, 2005. június 1-jén megkötött szerződés meglehetősen hosszú távra tervezett: 2050. december 31-ig szólt, ezt később határozatlan idejűre módosították (miközben a szerződés összegét évi 35 millióról évi 92 millió Ft-ra emelték).

  A Botond Kft. egyik tulajdonosa, a szintén mohácsi Molnár Ernő neve máshol is megjelenik: ő volt az ügyvezetője és résztulajdonosa annak a (jelenleg felszámolás alatt álló) Tervo-Controll Kft-nek, ami a Tarkaréti Kollégium felújítását végezte 2003-ban. Molnár azt a Kővári Attilát követte a cégben ügyvezetőként 2001 márciusától, aki előbb az egyetemi kollégiumokért felelt, majd az egyetem gazdasági igazgatója lett. Kővári 2006-ban távozott a Corvinusról, az Egészségügyi Stratégiai Kutató Intézet uniós fejlesztési pénzeket kezelő Strukurális Alapok Programirodájának (STRAPI) lett a főigazgatója. Egy 2007-es Magyar Hírlap cikk szerint a STRAPI a Botond Kft-t bízta meg a STRAPI nonprofit kft-vé alakításához szükséges feladatokkal, a szerződést Molnár Lajos a távozása előtti napokban hagyta jóvá.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr521387726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.29. 08:43:39

hehe, ügyes.
nem lehet, hogy a 8 millás bérköltség az egy koleszre vonatkozott, a magasabb meg a háromra? ha nem, akkor rábasznak! :)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.09.29. 09:27:52

Ez egy félrevezető és igaztalan cikk! Az üzemeltetési feladatok kiszervezése sikertörténet, mert olcsóbban biztosít jobb minőségű szolgáltatásokat! Íme egy ragyogó példa:
www.hirszerzo.hu/cikk.szili_bizalmasanak_cege_a_foszereploje_a_pecsi_kollegiumbotranynak_.122323.html

Pötyy 2009.09.29. 09:29:44

@Grift:

már miért basznának rá? Ők ennyi pénzért tudják nyújtani a "magasabb színvonalú" szolgáltatást. Minden tök okés.

Egyébként nem értem ezt az össznépi parát azzal kapcsolatosan, ha különböző összefonódások vannak a megbízások között. Nyilván azzal kötsz elsősorban üzletet, akit már ismersz és elégedett voltál a munkájával. Persze az más kérdés, ha irreális pénzeket fizetnek ki, de sokszor olyankor is hüledezés van, ha nem ez a helyzet.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.09.29. 09:35:03

Nem a nyolcmilliós bérköltséget hasonlítja össze a szerzô a felújítási költségekkel?

Valószínûleg a felújítás a belsôsöknek is drágább lett volna, mint a puszta bérköltség.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.29. 09:39:48

@Pötyy:
"már miért basznának rá?"
csak! :)

orsi00 (törölt) 2009.09.29. 10:39:42

Varga Jenő nem 19-es bolsi?
Még mindig róla van intézmény elnevezve?

Art Mooney 2009.09.29. 10:41:29

loploploploploploploploploploploploploplop

Tehetetlen Dodó 2009.09.29. 10:54:36

@orsi00: Az, pontosan. Valamelyik mostani közéleti személyünk a leszármazottja a derék bolsinak, csak nem jut eszembe melyik. Segít valaki?

tony zionist 2009.09.29. 10:58:53

erdőháti . be szép zsidó név...

orsi00 (törölt) 2009.09.29. 10:59:14

Most már nem csodálkozom, hogy ilyen gazdasági helyzetben van az ország. A közgázon még mindig a bolsik szelleme kísért.

Tehetetlen Dodó 2009.09.29. 11:01:30

@orsi00: Nem csak a közgázon.
Az egyik gyermekem az egri Ho Si Minh tanárképző főiskolára jár, amelyet most valamilyen rejtélyes okból Esterházy Károly névvel illetnek.
Pedig a szellemiségéhez jobban illik a jó öreg Ho apó.

szpal 2009.09.29. 11:07:12

Magyarország, kicsiben. Turul, tégy feljelentést lopás, csalás, hűtlen és hanyag kezelés, tudomisén mi miatt ismeretlen tettesek ellen!

szpal 2009.09.29. 11:09:26

Amúgy ez még mind semmi, amikor a Fidesz vezérkara volt kollégista, "szalma volt behányva a szobájukba, és azon aludtak, mint a dúvadak." Bocsánat, muszáj volt újra elsütnöm : )

orsi00 (törölt) 2009.09.29. 11:10:21

@Tehetetlen Dodó: Ott legalább már tettek valami lépést az átalakulásra.

Tehetetlen Dodó 2009.09.29. 11:11:34

@orsi00: Ja. Átfestették a cégért.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.29. 11:20:12

Ez csak akkor fog változni, ha végre bevezetik a tandíjat.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.29. 11:24:23

@Úlfhéðinn: az biztos, hogy a fizetős diákok már most másképp állnak hozzá az oktatáshoz, egyetemhez, mint az állami helyen melegedő fiatal munkanélküliek.

Naumov 2009.09.29. 12:35:41

@orsi00: Nem csak a közgázon van ez így, a BME kollégiumai is még mindig Schönherz Zoltán, Martos Flóra és egyéb ehhez hasonló neveket viselnek. Pár évente fel szokott vetődni, hogy talán meg kéne változtatni, mert mégis milyen már hogy illegális bolsevik mozgalmárokról vannak elnevezve, de ezt általános felháborodás szokta követni a diákok részéről, mondván hogy az előterjesztők semmit sem tudnak a sőnherces, martosos stb. szellemről, meg egyébként se mondja meg senki hogy minek hívják az ő kollégiumukat, úgyhogy minden marad a régiben.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.29. 15:38:23

@Amőbandita:

Easy come, easy go.
Meg olcsó húsnak híg a leve.
Mondjak még ilyen okosságokat?

Pötyy 2009.09.29. 15:45:06

@Úlfhéðinn:

Meg tudod nekem magyarázni, hogyan kapcsolódik a fejedben össze a tandíj, és a kollégium? Ha nem tévedek azért van a kollégium, hogy azoknak is megteremtsük a tanulás lehetőségét, akik messziről jönnek, és nincs pénzük albérletre, azaz tandíj ide vagy oda, ugyanúgy "jutányos áron" kapnák meg a hallgatók.

De akár plázát is építhetünk a helyére, és akkor nincs mit kiszervezni.

Tehetetlen Dodó 2009.09.29. 16:05:59

@Úlfhéðinn: Kettő darab gyermekem vesz részt pillanatnyilag a felsőoktatásban, hálistennek nem tandíjas kategóriában.
Bizonyára nem reprezentatív minta, de mindkettőnek vannak szorgalmas, tudást szomjúhozó "állami" társai és link, ostoba, léhűtő "tandíjas" gyerekek, akiket tehetős szüleik így segítenek egy diplomához. Tehát én inkább fordítva látom a dolgot.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.29. 16:19:46

@Pötyy:

Bocs, nem látom értelmét, hogy neked magyarázzam. (Nem sértegetni akarlak, de nem az én dolgom, hogy erről meggyőzzelek.)

@Tehetetlen Dodó:

"én inkább fordítva látom a dolgot."

Ehhez jogod van. Tudom, hogy a véleményem nem népszerű, de ez van, én is tapasztalatból beszélek. Mindegy, amit írtam fenntartom, de nem kell félni, ez csak 1 ember véleménye.

Tehetetlen Dodó 2009.09.29. 18:49:41

@Úlfhéðinn: Az enyém is. Írtam is, hogy nyilván nem reprezentatív.

2009.09.30. 01:52:24

Nem értem, miért megint a pénzzel kukacoskodtok. Annak hogy a kollégiumot egy esküvőszervező cég üzemelteti, egy igazi konzervatív kereszténynek nagyon is örülnie kellene. Talán így hogy a házasság légköre lengi körül a helyet, esély van rá, hogy csökken a kollégiumi bűnös kapcsolatok száma :)

evil overlord (törölt) 2009.09.30. 13:18:19

@Tehetetlen Dodó: Az erőforrások felhasználása szempontjából nem baj, ha a link hallgató tandíját kifizetik a szülei, így legalább a jóképességűek ingyen/olcsón tudnak tanulni. A gond az, hogyha nincs olyan szint, ahol a fizetősöket is kivágják, akkor a diploma értéke csökken (ha egyáltalán van még hova). Bár azt is lehet tenni, hogy a fizetősök korlátlan számban ismételhetnek szemesztert :).

Tehetetlen Dodó 2009.09.30. 13:41:01

@evil overlord: És vannak területek, ahol kész életveszély a pénzen vett diploma minősége: például az orvosin igen gazdag emberek tudnak igen hülye gyerekeiknek diplomát szerezni. Na, nem szeretnék ezek kezei közé kerülni.
(Igaz, ezek valószínűleg nem szegődnek el a helyi esztékába, hanem gazdag magánklinikákon próbáloznak, ezzel is némiképp kiegyenlítve a szegényebb páciensek túlélési esélyeit).

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.30. 14:15:23

@Tehetetlen Dodó:

"Igaz, ezek valószínűleg nem szegődnek el a helyi esztékába, hanem gazdag magánklinikákon próbáloznak, ezzel is némiképp kiegyenlítve a szegényebb páciensek túlélési esélyeit"

Ezek szerint ha neadjisten valami bajod lenne, és választhatnál, hogy hol kezeljenek, akkor inkább mennél a helyi esztékába, mint a gazdag magánklinikára? Te tudod...

evil overlord (törölt) 2009.09.30. 15:59:10

@Tehetetlen Dodó: Szeritem az ilyen egyedek itthon inkább jogásznak vagy közgazdásznak mennek. Szerencsére ott kevesebb kárt tudnak okozni.

Tehetetlen Dodó 2009.09.30. 19:09:41

@Úlfhéðinn: nekem és jó pár milliónak ez nem választás kérdése.

2009.09.30. 19:50:36

@evil overlord: Hát igen, abba legalább nem halok bele, ha valamit elront a szerződésemben. Bár esélyes, hogy a végén mégis ezek az apró hülyeségek fognak elvinni, nem egy orvosi műhiba :).

evil overlord (törölt) 2009.09.30. 20:45:21

@ifsz: Plusz szerencse, hogy sem gyakorló orvos, sem ügyvéd nem lehet az emberből megfelelő szakmai gyakorlat nélkül. Itt pedig már nem biztos, hogy apuci pénze segít :))))

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.30. 21:40:05

@Tehetetlen Dodó:

"nekem és jó pár milliónak ez nem választás kérdése."

Persze, abban a jó pár millióban én is benne vagyok. De nem ezt kérdeztem, ha esetleg elkerülte a figyelmedet!

Tehetetlen Dodó 2009.10.01. 07:04:24

@Úlfhéðinn: Ja értem, ez olyan költői kérdés volt, mint hogy BMW-t szeretnék-e, vagy Suzukit?
Persze, BMW-t.
süti beállítások módosítása