Reakciós megemlékezés a komenizmus első 50 évéről
2009. szeptember 20. írta: tölgy

Reakciós megemlékezés a komenizmus első 50 évéről

  Vashi Viktor karikaturista és politikai fogoly volt: a szovjetek börtönözték be Gödöllőn, majd megszökött, és Nyugaton dolgozott különböző lapoknál. Nem túl ismert itthon, nem kapott sem akadémiai tagságot, sem kitüntetéseket, mint általában az emigráció zöme. Szemben mondjuk Mészáros Istvánnal.

  1967-ben kis könyvecskében foglalta össze a komenizmus elmúlt 50 évét. Valahogy ez sem jelent meg itthon. A fiatalok és a feledékeny politikusok számára írta, és mivel ilyenek ma is vannak, érdemes átnézniük a történetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr601392514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 23:21:30

Hujuj... most veszem csak észre, adom itt az ötleteket a Mester tanítványainak, a családi pótlék vagy adókedvezmény meg az egyházi iskolák ellen, hogyaszongya:

Nehogymá`énfizessem, hogy ezek teleszülik meg telenevelik az országot keresztényekkel.

LOL

wladyslawsky (törölt) 2009.09.22. 00:07:13

@Naszta: persze, persze, mindenki mond amit akar, világos... csak némi logikai bukfencet vélek felfedezni a homokosoknál, mikor a "senkinek semmi köze a nemi identitásomhoz" jelmondatot a zászlójukra tűzve közhírré teszik a nemi identitásukat :))
én általában úgy vagyok vele, hogy ha egy a személyemet érintő dologról úgy vélem, hogy ahhoz senkinek semmi köze, akkor azt megtartom magamnak

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 00:13:11

idézet egy el nem készült évnyitó beszédből:

"vagy nézd meg Béla bátyádat, filozófia-népbiztos szakra jár az egyetemre, lőgyakorlat is van, de nem kell lőni se, elég vezényelni"

wladyslawsky (törölt) 2009.09.22. 00:20:50

@Elpet: Íme egy kis "reprezentatív" minta Európából: mint tudjuk, az egész kontinens öregszik, minekután nem születik elég gyerek. Van azonban két ország, amelyik kivételnek számít: Írország és Lengyelország. Ahol a legmagasabb a katolikus hívők aránya. Ha semmi más materiális haszna nincs (van) az egyháznak, csak ez, már megéri, hogy vannak. Náluk valószínűleg a közeljövőben nem lesz gond a nyugdíjak kifizetése, ill. (ezt orvosolandó) idegen kultúrából érkező tömegek bevándorlára sem lesznek rákényszerülve

(egyébként majdnem biztos vagyok benne, hogy jó 100 év múlva Lengyelország lesz a fehér-keresztény európa utolsó bástyája)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.09.22. 00:51:15

@wladyslawsky: A fehéroroszokkal már nem is számolsz?
. )

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.09.22. 01:18:49

van még itt vki, aki fizet adót?
netán fizet a bkv-n? LOL
mer' én nem tejelek a semmire
osztom a zsetont elfele
lazuljunk, yoooo
végül isch a sin city-be'
nőttünk fel, gecc :)

www.youtube.com/watch?v=OGjJs3E1AkY

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:43:35

@wladyslawsky: joga van hozzá. Sőt szerintem a Gárdának is joga lenne létezni. Az már csak a magyar törvények sajátossága - mondjuk ki: hülyesége - hogy enged két rendezvényt egy helyre.

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:44:58

@Elpet: mi is az egyház korszerű válasza? De most tényleg!

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:46:16

@Elpet: liberális vagyok. Most várjuk a másodikat. Vitaképes maradtam?

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:50:47

@Elpet: a KDNP hatalomra kerülése 6-8 hónapon belül várható. A Fidesszel karöltve simán lehet 2/3-adjuk. És akkor lehet - nem biztos, hogy lesz - itt az összes szigorítás meleg és abortusz ügyben. Eutanázia meg nyílven fel sem merül.

Persze nyílván félhetnék a kb. 3 db jelenlegi arab bevándorlótól, de per pillanat ők nem parlamenti erő és nem néz ki egy 2/3-ad sem nekik.

Értem???

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 07:09:19

@Naszta:

Nézz utána, ha érdekel. Nincs titokban tartva. Én nem akarlak téged semmiről meggyőzni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 07:11:47

@Naszta:

Most erre mit mondjak? Épp a ti elveitek szerint magánügy ez.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 07:17:10

@Naszta:

Hát akkor félj a KDNP-től. Én nem félek, továbbá ellenzem az abortuszt, a homoszexuális házasságot és az eutanáziát. És amint alkalom nyílik, hogy szavazzak vagy bármilyen közéleti döntést hozzak, úgy fogok cselekedni, hogy ezeket a lehető legerősebben korlátozzam, megszüntessem, ne engedjem, szóval ellenük fogok tenni, amennyire tudok. Félj tőlem is, és írj alá nyílt leveleket.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.22. 07:55:32

@Naszta: "Persze nyílván félhetnék a kb. 3 db jelenlegi arab bevándorlótól, de per pillanat ők nem parlamenti erő és nem néz ki egy 2/3-ad sem nekik."

LOL!

A hollandok is így gondolkodtak úgy negyven éve, aztán most muszlim hitű bevándorló lett Rotterdam polgármestere.

Mondok mást. Pszeudoliberális fingfűrészelés helyett inkább tölts el egy hetet a Cserehát falvaiban, mondjuk szociális munkásként.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 08:44:08

@Naszta:

Miért kellene "korszerű"-nek lenni? Az a liberálisok felségterülete.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 08:49:38

@Téglagyári Megálló: Korszerűnek addig kell lennie az egyháznak, amíg a libsik vélik uralni a kort. Amikor pedig nem ők, hanem valaki más, akkor az Egyház menjen szemben a kor divatjával, és ne hunyászkodjon meg...

@Naszta: ez a compelle intrare értelmezés csak nem akar megjönni. Így jártunk ismét a liberálisokkal :(

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 08:52:50

@tölgy:
a srác egyszerűen rosszul tudja. jézus nem az első liberális volt, hanem az első kommunista. szokják is mondani az elvtársak.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 08:59:18

@Grift: Így nőttek össze a mi komcsijaink is a liberálisainkkal.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:02:25

@Tehetetlen Dodó: Közép-Európában egyedülálló módon, ami mindenképpen gondolkodásra késztet, bele is fájdult a fejem.

hiba 2009.09.22. 09:06:16

@wladyslawsky: Lehet ilyeneket vágyni, hogy a katolikus országok majd szépen szaporodnak, de sajnos a statisztikák nem ezt támasztják alá. Írország valóban egész jól áll pl az egy nőre jutó gyermekek számában (1,9) 2006-ban, de persze Francia.o. azért beelőzi (2,0). A lengyeleknél (1,27) viszont még nálunk is rosszabb ez a mutató (1,34). Olyan katolikus országok mint az olaszok vagy a spanyolok is kb a mi szintünkön vannak, míg a skandinávok viszont mind 1,8 felett.
Wishful thinking helyett keress információt itt:
epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/publications/eurostat_yearbook

greycow 2009.09.22. 09:17:44

Gyerekek nem szeretném csesztetni az egyházakat, de azért a katolikus egyház a népességszabályozásban igen érdekes szerepet töltött be a történelemben (inkvizíció, boszorkányüldözés-égetés századokon át) nem beszélve a papi cölibátusról (hogy ezt hogyan vezetik le a Bibliából az nekem megfejthetetlen rejtély), szóval van abban valami báj, amikor egy olyan férfiú (a pap) áradozik a házasságról, aki maga azt belülről (szó szerint "belülről", ha értitek mire gondolok a mocskos fantáziámmal) kizárt, hogy ismerje...

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 09:19:13

@greycow: Kicsit egyszerűen gondolkodsz erről.
Olvass mondjuk Prohászkát és csodálkozni fogsz, mi mindent tudott a modern világról. Kívülről is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:24:08

@hiba: a francia és brit adatoknál nem pc kérdés, de a mostani csevegés szempontjából érdekes: ha szétválasztják a bevándorló muszlimok adatait, akkor mekkora lesz a francia és brit abo-k születési aránya? Hasonló a kérdés a skandinávoknál is.

Spanyolország ma kb. annyira katolikus, mint Fro. Előbbiben pl. a buzik házasodhatnak.

A lengyelek születési statisztikája 1990 után esett le, Jaruzelski alatt kifejezetten magas volt.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:26:26

@greycow: "papi cölibátusról (hogy ezt hogyan vezetik le a Bibliából az nekem megfejthetetlen rejtély" - senki sem vezeti a Bibliából, konvenció. Olyan, mint a karácsonyi bejgli.
Bármelyik pápa eltörölheti.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 09:30:26

@tölgy: Továbbmegyek: a görög katolikusoknál nem is előírás.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 09:33:44

@greycow:
@tölgy:

1Kor 7, 1-9

www.kereszteny.hu/biblia/showchapter.php?reftrans=1&abbook=1Kor&numch=7

Amúgy a papság kötelező cölibátusa valóban egyházi rendelkezés, és csak a latin rítusú papokra vonatkozik. De a szexualitásban való önmegtartóztatás, mint életforma bibliai alapja ez.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:34:41

@Tehetetlen Dodó: ott kissé komplikáltabb, a pappá szentelés előtt házasodhatnak. És talán a püspökségnél kizáró ok.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 09:39:18

@tölgy: Érdekes, de özvegyet lehet püspökké szentelni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:46:11

@Elpet: A szexuális önmegtartóztatás ókeresztény téma, de a papi házasság tiltása más probléma volt. (Javasolták a házasságon belüli önmegtartóztatást is.) A papi korrupció (simonia) miatt vezették be, talán a ballibek sem lennének olyan korruptak, ha előírás lenne, hogy a hivatal viselőjének nem lehet családja.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:53:24

@Elpet: megkerestem a cölibátust elrendelő rendeletet (Első Lateráni Zsinat, 21.), az nem hivatkozik a Bibliára.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 09:56:54

@tölgy:

1123-ban

kicsit hosszú reakcióidő lett volna a több, mint ezer év! :-)

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 10:02:02

@tölgy: Dehogynem, a kitartottak még többe kerülnek.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:07:15

@Tehetetlen Dodó:

Sőt, a pápának nem kell papnak lennie.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:07:51

@tölgy:

Van egy megoldás: az asszonyt zárdába lehet küldeni :-)

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 10:08:53

@Téglagyári Megálló: Nem tudom, görög katolikus eredetű pápát még nem ismertem.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:08:54

@tölgy:

Tartok tőle lenne belőle egy rendes egyházszakadás.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.09.22. 10:09:27

@tölgy:
És akinek több családja van, az még korruptabb? Tomika?
Vagy akinek nagycsaládja van? Viki?
Esetleg akkor a homokosok lennének ideális közszolgák?
Jobban meg kéne becsülnünk az árva homokosokat.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:11:41

@Tehetetlen Dodó:

Ja, aztat nagyon bírom, amikor bizonyos honi zsidók fennhangon emlegetik, hogy "Jézus zsidó volt". Valami miatt mégsem követik...

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:12:15

@simonmondja.:

Móricka, neked mindenről az jut az eszedbe?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.09.22. 10:22:22

@greycow:
Hát pedig arról lehet legjobban áradozni, amiben nem él benne az ember.
Pláne nem "benne".

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 10:28:02

@Téglagyári Megálló: antiklerikális és egyéb rendezetlen hovatartozású barátainknak egy kis csemege (eléggé szűk, kissé már unalmas az érvkészletük): "Bűnösként élek a bűnösök között."

hu.wikipedia.org/wiki/IX._Benedek_p%C3%A1pa

hu.wikipedia.org/wiki/XIII._J%C3%A1nos_p%C3%A1pa

hu.wikipedia.org/wiki/VI._Kelemen_p%C3%A1pa

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 10:44:35

@Téglagyári Megálló:

Kéne?
Nem az ő dolguk? Jehet, hogy ők egy másik zsidó rabbit követnek, aki szerintük jobban tudja a frankót, vagy nem követnek senkit sem, mint ahogy a többség általában. Attól még Jézus zsidó volt, a kereszténység az akkori zsidóságból eredt, de azóta eléggé külön utakon fejlődött tovább a két vallás.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 10:51:09

@tölgy: Antiklrikális testvéreink, az egyház egyes tagjait célzó elítélő megjegyzéseik során megfeledkeznek arról, hogy hogy az egyház esendő, jobb-rosszabb emberek személyén keresztül valósul meg.
És ez nem újság: Jézus egy állhatatlan hazudozóra, aki háromszor tagadta meg őt még a kakas kukorékolása előtt, bízta az ő egyházát: Te leszel az a szikla, amelyre én az egyházamat építem.
Tisztában volt az egyes emberek gyarlóságával. És ez az egyház mégis kétezer éve fennáll.

tevevanegypupu 2009.09.22. 10:59:48

@Tehetetlen Dodó:
"Es ez az egyhaz megis ketezer eve fennal."
Hala a foldon a hivo embereknek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 11:02:14

@Jobb híján MDF-es: Jézus származásának feszegetése vékony jégre visz, mert volt ott a történetben még néhány szereplő.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 11:04:54

@tölgy: Nem hiszem. Elég egyszerű történet.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 11:11:56

@tölgy:

Gondolom egyik sem volt azték! :-)

Eléggé zsidó környezetben származó zsidó sztoriról van szó, nem kell a részletekben elveszni.

Amúgy Dávid király nagyanyja sem volt született zsidó.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 11:45:59

@Jobb híján MDF-es:

Nézd, ha hangoztatják, hogy zsidó volt, akkor nekem olybá tűnik, hogy valami miatt fontos nekik. Aztán valahogy mégse. Furcsa ez.

ÁrPi 2009.09.22. 12:37:37

@Téglagyári Megálló:

"aztat nagyon bírom, amikor bizonyos honi zsidók fennhangon emlegetik, hogy "Jézus zsidó volt". Valami miatt mégsem követik..."

Nincs igazából összefüggés XY zsidósága és aközött hogy a zsidók (amelyik nemkeresztény) követi-e vagy sem.
A nemkeresztény, sőt zsidó vallású zsidók alighanem azért nem követik a zsidó származásúként ismertetett Jézust mert nem olyan akit vallásuk szerint követésre méltónak tartanának.

Például nem messiás, azaz nem ismerik el messiásnak; néhány zsidóvallásos zsidó még messiásváró stációban van.

Na.

hiba 2009.09.22. 12:48:03

@Téglagyári Megálló: Öööö...most ezt tényleg magyarázni kell? Emlékszel mikor a játszótéren körbevettek a nagyfiúk, hogy hogy mersz EDDA-s pólóban megjelenni mikor itt mindenki P-Mobilos? Aztán ahogy szó szót követett és nem hatott az az érv sem, hogy végül is mindkettő tök jó, kiszúrtad, hogy egyik hangadójuk szimatszatyrán ott virít az EDDA felirat...na hát látjátok Ő is...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.22. 12:59:56

@ÁrPi: "A nemkeresztény, sőt zsidó vallású zsidók alighanem azért nem követik a zsidó származásúként ismertetett Jézust mert nem olyan akit vallásuk szerint követésre méltónak tartanának."

Vagy éppen azért nem követik, mert nem ismerték fel benne a messiást.
Egyébként a korai keresztény gyülekezetek nagyobb része zsidó, kisebb része görög volt, de Krisztus tanai úgy általában igen termékeny talajra találtak a zsidóság körében.

A messiásvárás pedig minimum Titus hadjárata óta a zsidó vallás egyik lényegi eleme, amely független Jézus követésre való alkalmasságától.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 13:05:02

jézus csak zsidó lehetett, csak egy zsidó oldhatta fel a szövetséget, amit a népe a sátánnal kötött. így lett a zsidók gyilkos pokolvallásából szeretetvallás. ilyen egyszerű ez kérem. :)
ők meg jól benne maradtak az infernális córeszben!

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 13:07:38

@hiba:

Bevallom, nem értem a hasonlatot. A történet ismerős, csak nem látom, hogy kapcsolódik az enyémhez.

hiba 2009.09.22. 13:14:21

@Téglagyári Megálló: Én a "Jézus is zsidó volt" szöveget még csak olyan szövegkörnyezetben hallottam, hogy miért utálják a keresztények a zsidókat, hiszen Jézus is... Groteszk védekezés, vélt vagy valós fenyegetettség helyzetében.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 13:23:00

@hiba:

No igen, csakhogy pont az látszik erről a térfélről, hogy a zsidók más utat követnek, mint amit Jézus ajánl, ergo fura, hogy rá hivatkoznak.

hiba 2009.09.22. 13:23:30

@Grift: ez a stílus már elsőre sem volt annyira jó poén, hogy ennyire rajta maradj. Napi 50 kommentben meg kimondottan idegesítő. De ez legyen az én bajom.

hiba 2009.09.22. 13:29:50

@Téglagyári Megálló: mire gondolsz? Remélem nem Solymosi Eszter vérére. Mert egyébként, meg igen, meg van a saját vallásuk. Attól tartok elbeszélünk egymás mellett. De majd átgondolom.

wladyslawsky (törölt) 2009.09.22. 13:33:40

@hiba: kedves barátom, tudod, a statisztika olyan mint a bikini: sok mindent megmutat, de a lényeget eltakarja... :))
konkrétan: igen, Magyarország jobban áll "statisztikailag", mint ahogyan Franciaország is,de...

(legalábbis az utóbbi időben - a linkelt adatokat átnézve az utóbbi tizenvalahány évben erősen csökkent a születések száma a lengyeleknél is, 1996-ban még 1,59 volt, korábban pedig jóval magasabb, másként nem fordulhatott volna elő hogy a 2. VH veszteségei után ma egy összeségében fital populáció lakja Lengyelországot)

de könyörgöm, gondolkodjál már egy kicsit! kik "szaporodnak" oly sebesen nálunk, ill. (pl.) a franciáknál ? (válasz: a cigányok ill. a feketék/arabok), míg polák barátaink országa fehér emberekből áll, se néger, se arab, cigány is csak minimális arányban. nem kis különbség!

hiba 2009.09.22. 13:34:57

@Elpet: Ahogy én látom, a liberális megközelítés inkább a nőt kívánja ösztönözni a családon belül, hogy szüljön gyereket, míg a keresztény felfogás nem kezelné külön a család egyes szereplőit, hanem csak ebben az egységben gondolkozik. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de talán ott működik jól, ahol kiegészítik egymást.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 13:36:19

@hiba:
ez nem stílus, te agyhalott. ez tényközlés volt. :)

hiba 2009.09.22. 13:41:14

@wladyslawsky: és a finneknél, norvégoknál, meg svédeknél is az arabok meg a cigányok szaporodnak? A lengyeleknél meg csak a katolikusok? Tisztázzuk: annyit állítok mindössze, hogy a keresztény vallás 2009-ben nincs már jelentős hatással a demográfiai mutatókra. (Az iszlám vallás inkább.)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 13:55:44

@wladyslawsky:

Tényleg vicces volt látnom Polákországban a sok szőkésbarna, bajuszos aszfaltozót az útépítéseknél.
Nálunk az ilyesmit romák csinálnak, ott meg polákok.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 13:56:08

@Loxon:
hát ezzel kénlóggyanak maguk, keresztények. a magamé fentebb. :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 14:00:45

@Grift:

"így lett a zsidók gyilkos pokolvallásából szeretetvallás."

Minden vallás szeretetvallás. Van olyan keresztény gyakorlat amely a kereszténységet is pokolvallássá teszi/tette.

Funkcióját tekintve a judaizmus semmivel sem rosszabb a kereszténységnél.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 14:01:26

@Grift: Ne zavarja, hogy éppen Téchy Olivért olvasok. :>

bz249 2009.09.22. 14:05:36

@hiba: "Az iszlám vallás inkább."

még kb. tíz évig, tekintve, hogy Tunézia, Bahrein, az Egyesült Arab Emirátusok, Törökország, Irán, Brunei, Bosznia és Albánia már 2.1 alatti termékenységi rátát mutat fel és a többinél is csökken

felkészül (<=2.5): Algéria, Marokkó, Azerbajdzsán, Kuvait, Libanon, Katar, Bangladesh, Türkmenisztán és Indonézia.

www.prb.org/pdf09/09wpds_eng.pdf

itt meg európa, a 2008-as adatokat nem találtam

www.prb.org/pdf08/TFRTable.pdf

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 14:05:53

@Jobb híján MDF-es:
olvass ószövetséget. abban aztán nincs olyan :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 14:07:41

@Loxon:
azért óvatosan vele, van egy kis autentikusság deficitje, de jó, rendben, olvasmánynak elmegy! :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 14:13:19

@Grift:

Az Ószövetségben is van megbocsátás és befogadás, szerintem Te próbáld végig olvasni, nem csak egy-két részt kiragadni. Teológiailag nagyon kiforrott a judaizmus meg a kereszténység is.
A magyar ősvallás ilyen magasságokba történő fejlesztése még várat magára. :-) Persze lehet próbálkozni, de szerintem hiába.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 14:14:38

@Grift: Ígérem, nagyon óvatos leszek. (Gyengéden néz a könyvre.)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 14:26:40

@Loxon:
remélem! :)
az öreg azért olyan, mintha egy fehérembert sosem látott dél-amerikai indián kezébe pottyanna egy képes biblia és elkezdené magyarázni belőle jézust. szóval, nem a teljes kangyur-tangyur. csak ennyit szerettem volna, de nem vonnám el továbbá az olvasmányától! :)

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 14:49:06

@hiba:

Látod ez a baj, hogy csak ez tud eszedbe jutni. Nekem inkább az, hogy az evangélium mindenkinek szól, eszkimóknak, indiánoknak és igen, zsidóknak is.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 15:00:49

@Téglagyári Megálló:

"és igen, zsidóknak is"

Nekik is, de ők speciális helyzetben vannak, szépen ír erről Pál apostol - persze, mert ő is zsé volt, na persze! :-)

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 15:08:04

@Jobb híján MDF-es:

Igen, amit a hitigyülisek jól félremagyaráznak!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 15:49:49

@Loxon:
hát, izé...most mán csak remélem lol

Bajkon úr 2009.09.22. 16:42:09

@Grift: Ennek a homoerotikus ihletésű Málnási-novellakezdeménynek mégis önéletírói jellege lehet, kis művészke.
mek.niif.hu/00300/00355/html/ABC09732/09928.htm
Azért lásd be, fasisztaként közelebb állsz ehhez a nyilaskeresztes ikonhoz, mint akikre itt próbálod kenegetni termékedet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 17:21:35

@Bajkon úr:
amiért ilyen szerelemmel csüggsz rajtam és málnásin, megérdemled, hogy felhívjam a figyelmed, hogy valamikor a hétvégén, újabb málnási kaland kerül a blogra. hátborzongató lesz! szóval kattintgass, keressed péntektől.
még egy apróság. kár, hogy titeket szaros bakancsú komcsikat figyelmeztetni kell az illemre, szívesen megspóroltam volna. így, szólnom kell: az ottaniakkal kapcsolatban, ott illene spriccelgetni, és nem a más blogjában. én nem bánom, mert kitűnő reklám, és rendkívül népszerűvé tesz, és csak úgy sisteregnek a kattintások, és privát elismerő sorok, de itten mindketten vendégek vagyunk. ennyit gondoltam még hozzáfűzni, és még egyszer köszönöm a rajongásodat. nem, nem értékelem többre, egy kutya dörgölőzésénél, de jól esik, minek tagadjam. :)

Alfőmérnök 2009.09.22. 17:28:37

Nem számít, hogy Vödön és nem Ödön, nem számít, hogy nem ember, hanem medve és nem 1970ben halt meg, hanem 2007ben tűnt el, de a kiagyalója akkor is náci. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 17:31:45

@Alfőmérnök:
ez pontosan így van! :))

és akkor most már elmondom a vödönt: a keresztlányomat húztam azzal, hogy mi a neved, nem jut eszembe, kunigunda? nem vagyok gumibunda üvöltötte, tovább próbálkoztam, ödönke? nem vagyok vödönke, sikította már majdnem bőgve. szóval,az is egy mocsok fasiszta. :))))

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 18:11:20

@Grift: Magyarázkodhatsz itten napestig.
Fasiszta vagy és kész.

tewton 2009.09.22. 19:08:53

Nem elég, hogy fasiszta, de a gyereket is molesztálja!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 19:12:04

@tewton:
no de kérem? milyen fasiszta az aki nem pedofil is egyben. naugye! :))

tewton 2009.09.22. 19:18:17

akkor náci-pedó-homó.
kihagytam valamit?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 19:21:55

@tewton:
ez már tekintélyes kis lista, de bízza a komcsikra, ők még kiderítenek néhány dolgot! :)

greycow 2009.09.23. 14:52:21

Kacagj a mullahon és a dervisen!
Csak a Hit épít tornyot a vízen.
S amiről ők beszélnek: ábránd, ködkép,
nem látta senkisem!
Omar Khajjam - Kr.u.900-1000

abandi 2009.09.23. 15:31:44

@tewton:
Rászístá, cijonyístá...

Tehetetlen Dodó 2009.09.23. 15:39:03

@greycow: Ezt már a múltkor is idézte valaki.
Vagy te voltál?
Repetitio est mater studiorum.

abandi 2009.09.23. 15:41:22

Egyébként:
Az a lukácsgyörgyre magyarosított zsidót fetisizáló...Na, az lámpavasat sem érdemelne...
Egyszerűen az interszocionista gondolatféreg (MÉM) rágja szét az agyát, egy lukács-összes -minden nyelven- teli barakkban!

Leskelődő 2009.09.23. 15:47:59

@Tehetetlen Dodó:

Ez már akkor is bökte a csőrömet.

"Ugyanis tudósok sora vitatkozik azon, hogy szó szerint kell-e elfogadni Omar Khajjám rubáít, vagy az iszlám misztikájának, a szufizmusnak allegorikus szóhasználata szerint fejthető meg jelentésük (pl. a bor = az Istenhez való felemelkedés eksztatikus állapotának eszköze, a szerelem = misztikus egyesülés Istennel stb.)"
mek.niif.hu/00200/00212/00212.htm

Itt például a Hit nagybetűvel kezdődik. A képről pedig ez jutott eszembe:

29"Gyere!" - felelte. Péter kilépett a bárkából és elindult Jézus felé a vízen. 30Az erős szél láttára azonban megijedt, és amikor merülni kezdett, felkiáltott: "Uram ments meg!" 31Jézus kinyújtotta a kezét és megfogta. "Te kishitű - vonta kérdőre -, miért kételkedtél?"

Szóval én így értem: a mullahon, dervisen lehet kacagni, de a Hit képes tornyot építeni a vízen.

Tehetetlen Dodó 2009.09.23. 15:52:22

@Leskelődő: Én is erre az értelmezésre hajlok, de tartok tőle, hogy a beíró nem így gondolta.

Leskelődő 2009.09.23. 15:58:10

@Tehetetlen Dodó: Hát, akkor most megpróbáltuk elültetni a gondolatot a fejében. Hátha kicsírázik :)

abandi 2009.09.23. 17:00:47

@Leskelődő:
Igazi Hit nélkül semmi hasznosat nem érdemes csinálni, csak legfeljebb pénzt...
Egyébként ránk, magyarokra igazán igaz a :"Segíts magadon és az Isten is megsegít!" mondás...
Egyébként egy Reinsinger János nevű ószevetség értelmezőt felvonultatott már az atv, az újszövetség szeretet-értelmezéséhez...
Nem volt rossz marketing..., a mind'heti vasárnapi szektás zsidó-keresztényezés megágyazásához!
Egyébként, meg:
Szüleink sokkal jobb és képletesebb viccekért szoptak halomba, és örültek, hogy végre jó társaságba kerültek a mellőzöttek között!
Csak hát a nagy "röhögésben",az egyszeri után elfelejtettek kaszát fenni, és megtanítani bennünket rá...
Maradt a böfögés, röfögés,röhögés...
nekünk.
süti beállítások módosítása