Reakciós megemlékezés a komenizmus első 50 évéről
2009. szeptember 20. írta: tölgy

Reakciós megemlékezés a komenizmus első 50 évéről

  Vashi Viktor karikaturista és politikai fogoly volt: a szovjetek börtönözték be Gödöllőn, majd megszökött, és Nyugaton dolgozott különböző lapoknál. Nem túl ismert itthon, nem kapott sem akadémiai tagságot, sem kitüntetéseket, mint általában az emigráció zöme. Szemben mondjuk Mészáros Istvánnal.

  1967-ben kis könyvecskében foglalta össze a komenizmus elmúlt 50 évét. Valahogy ez sem jelent meg itthon. A fiatalok és a feledékeny politikusok számára írta, és mivel ilyenek ma is vannak, érdemes átnézniük a történetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr831392514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SchA · http://katpol.blog.hu 2009.09.20. 14:29:17

Ez a könyv hatalmas, köszönet érte!

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.20. 14:32:58

A jó politikai karikatúra többet mond egy tízoldalas írásnál.
Amúgy sztem Herbert Block volt ebben a király:
www.loc.gov/rr/print/swann/herblock/

"1967-ben kis könyvecskében foglalta össze a komenizmus elmúlt 50 évét. Valahogy ez sem jelent meg itthon."

Ezt viszont nem nagyon értem.
Az sztem világos, h miért nem jelent meg "valahogy" 1967-ben.
Az viszont nem, hogy ha vki szerint sokan megvennék, akkor miért nem jelenteti meg?
"Valahogy" nem is fog megjelenni. Úgy fog megjelenni, ha egy könyvkiadó kiadja.

Czelder Orbán 2009.09.20. 15:07:47

A képeket végignézve meg is értem, miért nem kapott itthon semmiféle elismerést.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.09.20. 15:29:02

rosewelt bízott sztálinban, truman már szkeptikusabban kezelte (le is állíttatta a szovjeteknek küldött konvojokat).
annyiban igaza van a karikatúrának, hogy a fenenagy antifasizmus lecserélte az egyik ördögöt a másikra, de kihagyja churchilt, aki maga írja az emlékirataiban (nobel díj, persze), hogy egy átvodkázott vacsorán felírták a befolyási övezet számait sztálinnal egy papírszalvétára.

Bajkon úr 2009.09.20. 18:31:43

Gyengus poszt, gyengus karikatúrák.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 18:33:20

@Bajkon úr:
na, idepottyantál a faló seggéből?

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.09.20. 19:38:02

Megnéztem a linket, hogy ki az a Mészáros.

Lukács-díjjal kitüntet 56-os emigráns.

Támadt némi gyanúm ezzel a Lukács-díjjal kapcsolatban - és bazdmeg igazam lett:

Lukács György tanácsköztársaságos véresszájú-kezű zsidó senkiházi szarról elnevezett díj.

Szóval az %/os emigránst kitüntették az egyik őrült eszmét fabrikálóról elnezett díjjal. Nyilván el is fogadta.

HÁT A MÉSZÁROS ELVTÁRSNAK BÜDÖS VOLT ITTHON %/ UTÁN A KOMMUNIZMUS?

NYUGATON KÉNYELMESEBB VOLT KOMCSI SZARNAK LENNI MÉSZÁROS ELVTÁRS?

MERT OTT RÖGTÖN EGYETMI KATEDRA IS JÁRT A NYUGATI ÉLETSÍNVONAL ÉS SZABADSÁG MELLÉ.

A ROHADT

BÜDÖS

KURVA

ANYÁDAT

MÉSZÁROS ELVTÁRS

MEG TÖBBI ROHADT FAJTÁDNAK IS.

Alfőmérnök 2009.09.20. 19:58:00

@Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t:
Ez a Lukács-díj már nekem is bassza a csőrömet egy ideje. Valóban felháborító, hogy ma Magyarországon ennek a szemétláda gyilkosnak a nevével alapítványok működhetnek. Kis optimizmusra azért van okunk:

www.lukacsgyorgyalapitvany.hu/main.php?page=tenders&lang=hu

analfaomega 2009.09.20. 20:12:03

@Alfőmérnök:
A nyitólapot is érdemes megnézni:
"A Lukács György Alapítvány működését a Táncsics Alapítvány támogatja"
Hm.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.20. 20:22:51

@Bajkon úr: miért, melyek a jó karikatúrák? Mitől gyenge, vagy éppen jó egy karikatúra? Ebből a korból kik a menő karikatúristák?

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.09.20. 20:25:10

Érdekes a kuratóriumi tagság is:

Kondorosi Frenki

Kapitány Ágica

Kondorosi F. 1989 (tehát _89_) től titkár volt az alapítványban.

Nagyon gyorsan létrehozták a vörös patkányok ezt az alapítványt

ANTALLÉK HOGY HAGYHATTÁK MŰKÖDNI?

Tehetetlen Dodó 2009.09.20. 20:26:32

@Gasper: Ejnye, kérem: hát azok a jó karikatúrák, amelyek leleplezik a gonosz, fasiszta jobboldal ármánykodásait, lerántják a leplet a népbutító egyházról és egyszersmind utat mutatnak a Progresszió irányába.

Bajkon úr 2009.09.20. 20:26:41

@Grift: Te beszélsz, te meleg érzelmű Franco-epigon? A kezedben megsül a tojás!
Gasper: Itt kezdődik a tágabb értelemben vett politikai karikatúra:
www.moziplussz.hu/kepek/hirek/2005/10/chaplin_dictator.jpg

És nagyjából itt is végződik. :-)

Bajkon úr 2009.09.20. 20:29:54

@Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t: Kis túlzással minden hozzászólásod egy szavazatot hoz az MSZP-nek. Ami ugyan nem jó, de érzésem szerint sokadszorra is a magadféle idióták fogják megmenteni őket. Persze ha ez a jobboldalnak jó, hogy ilyen szabadon ámok-futkorásztok, lelke rajta. :-)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.20. 20:33:44

@Tehetetlen Dodó: ludasmatyi, mi? :)))

@Bajkon úr: leülhet fiam, elégtelen! :))

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.09.20. 20:34:27

"Csak egy kicsit tartsatok még ki, aztán jó lesz. Jön a kanaán, repülő sültgalambokkal. Tenni mást nem nagyon kell, szopjatok csak szorgalmasan. Mindenki elveszi megérdemelt jutalmát..." (- minden marad a régiben)

A tragikomédia egyébként az, hogy pont azok védik legdurvábban a haláltáborok egykori őreinek a "kultúráját", akiknek vállalt elődei segítettek a hazatérők többségét kifosztani és elüldözni az országból. A nácik legjobb barátai, Izrael állam egykori legvitézebb köpködői, a mocsodékok az állatfarmról.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 20:34:42

@Bajkon úr:
a tied biztos megsülne a kezemben! :))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 20:36:11

@Gasper:
a jó karikatúrán jellegzetesen szemita külsejű cilinderes emberek ülnek dollár jellel ellátott zsákokon. a háttérben elkínzott munkások.

Bajkon úr 2009.09.20. 20:37:50

Grift: Te csak ne álmodozz a tojásaimról. Folytasd inkább megható és bátor önéletírásodat:

málnási a tükör előtt állt. meztelenül. derekán öv, vállán keresztben antantszíj. kifújta a levegőt, hasát behúzta, és jó erősen megrántotta az övet. úgy, hogy a gyomrát is szorította. farkát, hátulról előre nyúlva, a combja közé húzta. a borotvált zacskó és farok, az alig összeszorított combok fényesre kopott belső lapjához tapadt. nézte magát a tükörben. szép nő lennék. és ez az antantszíj, ez olyan reakciós, gondolta.

Tehetetlen Dodó 2009.09.20. 20:39:06

@Grift: Van egy 51-es Kincses Kalendáriumom, tele van ilyenekkel.
Meg csodálatos versekkel, Sztálin elvtársról.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 20:42:22

@Bajkon úr:
nahát, beleszerettek a komcsik ebbe a jólsikerült szövegbe! izgi, mi? lol

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 20:43:15

@Tehetetlen Dodó:

sokan vannak barátaid
számuk egyre nő
vezérük a kremlben lakik
legjobb pajtásod ő

:)

Tehetetlen Dodó 2009.09.20. 20:57:42

@Grift: Jelentős gyűjteményem van e remekművekből! Esténként ezekből olvastam fel cseperedő gyermekeimnek.

Tehetetlen Dodó 2009.09.20. 21:02:12

@Grift: Találtam is most egy-két olyan karikatúrát,amelyek minden bizonnyal nagyon tetszenének űrközponti barátunknak: az egyiken a véreskezű Tito meghajolva tartja a sapkáját az amerikai mandzsettás kézből aláhulló dollárok alá, a másikon (ez a 47-es Szabad Nép Naptára kiadványból való), a gonosz Franco tábornok épít éppen börtönt Spanyolország újjáépítése címén...

Tehetetlen Dodó 2009.09.20. 21:04:51

@Grift: Fontos az ideológiai nevelés. Ha már ők lekéstek a KISZ-tagságról, valahonnan meg kellett tudniuk, hogy milyen az igazi, progresszív baloldali paródia és karikatúra!
(Ja, hogy ezeket a verseket annak idején komolynak szánták? Hát komoly a helyzet ma is...).

tewton 2009.09.20. 21:21:56

@Grift:
micsoda siker lett ez a kis szoveg!
es mennyien magukra vettek :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 21:43:55

@Tehetetlen Dodó:

hát, a francósnál biztos megrántaná a derékszíját! :lol:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.20. 21:47:28

@tewton:
ügyes szöveg az, no. toporzékolt már alatta egy sort gellért, rugózott rajta oli, most a komcsik és a kiváló elgábor. valamit tudok, az mán biztos. és milyen gyermekien bájos, ahogy a magukraismerők a szerzőre dobnák a cinket. szórakoztatóak a gyerekeszű emberek. :)

tewton 2009.09.20. 22:03:19

@Grift,
nem rakatott Maga véletlenül véres fátyolkafejet Oli bácsi ágyába?

a borotvált hím genitáliák nekem ugyan nem jönnek be, de ez ma a metroszexuális trend a haladó, atlanti-európai Nyugaton :)

amúgy meg nem tetszik, ahogy kirekesztik egyesek itt Málnásit. a sok látens homofób liberális...

Alfőmérnök 2009.09.20. 22:11:34

@analfaomega:
Vicces. De a legjobb:
"A Lukács György Alapítványt a rendszerváltás idõszakában az új szerepre készülõ, hamarosan átalakuló Magyar Szocialista Munkáspárt hozta létre Központi Bizottságának 1989. július 29-ei döntésével. Az alapító jogutódja, a Magyar Szocialista Párt 1990-tõl megerõsítette és folyamatosan korszerûsítette az Alapítvány feladatkörét, amelyet az alapító okirat ekként rögzít(...)
A Lukács György Alapítvány PÁRTPOLITIKAI TEVÉKENYSÉGTŐL MENTES
(v.ö. első bekezdés.LOL.)
alapítvány, önálló jogi személyiségû nonprofit szervezet, amely ugyanakkor az Alapító okirat szellemében következetesen támogatni igyekszik a Lukács György munkásságához és szellemiségéhez kötõdõ, illetve az ennél tágabb horizontú progresszív társadalomtudományi kutatásokat, publikációkat, törekvéseket. Az elmúlt 15 év során sok száz támogatást nyújtott, lehetõvé téve fontos társadalomtudományi kutatások realizálását és értékes kiadványok megjelenését. "

tewton 2009.09.20. 22:17:11

@Grift:
nol.hu/ajanlo/20090919-_quot_csupasz_majmok_quot__divatja:

"'Csupasz majmok' divatja

Terjedőben az intim szőrtelenítés divatja Európában. Egy német felmérés szerint a megkérdezett fiatal férfiak körülbelül 17, míg a nők, több mint 50 százaléka rendszeresen megszabadul az intim testtájak szőrszálaitól is. ... A szőrtelenség divatja a férfiak körében sem teljesen ismeretlen, a szép görög ifjak is megtettek mindent az izmos és csupasz végtagokért, de a férfiak természetes testszőrzetének ilyen negatív esztétikai megítélése, ami most a fiatalok körében tapasztalható, új. ... A divat mára az intim testtájakat is elérte, s ettől mostanában sok fiatal férfi ápoltnak, higiénikusnak és szexuálisan vonzónak érzi magát."

Málnási trendérzékeny, a finnyáskodók meg mucsaiak, ez van.

Dé208 2009.09.20. 22:41:45

...és az L.Gy.alapítvány elnöke az a szép Agárdi Péter akiről a nyolcvanas
évek közepén azt írták, hogy
Agárdi Péter=három T egyelőre kisbetűvel

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.09.21. 00:01:03

most kezdődik a viccmesélés, he?
inkább vitázzunk, yo

Vitatkozik a katolikus és a református pap, valamint a rabbi arról, hogy kinek az istene hatalmasabb. Mondja a katolikus:
- Képzeljétek, egyszer elvittem az erdőbe kirándulni a gyerekeket, amikor hatalmas tűz támadt, semmi esély nem volt a menekülésre. Imádkoztam, és csodák csodája: 10 méteres körzetben lelohadtak a lángok, és így megmenekültünk. Láthatjátok, milyen hatalmas az Isten!
A református:
- Egy hajókirándulás alkalmával tomboló viharba kerültünk. Imádkoztam, és 20 méteres körzetben lecsitultak a hullámok, ki tudtunk menni. Láthatjátok,...
- Az semmi! - így a rabbi. - A múltkor megyek a Dob utcában, amikor a földön meglátok egy ötezrest. Éppen fel akartam venni, amikor eszembe ötlött, hogy szombat van, és nem érhetek pénzhez. Imádkoztam, és ha hiszitek, ha nem, 1 méteres körzetben péntek lett!

tewton 2009.09.21. 00:35:49

@ufó
ilyenkor mindig ez van, ez a sekélyes mucsai laposkodás, senki nem ad hozzá értéket, rettenet. Ezeket a kommentfolyamokat mind le kéne csapolni, beszántani, eltörölni.

u.i. én a viccet 1600 euróval és benzinkúttal ismerem!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.09.21. 01:11:30

@tewton: :)))

kömény vagyol, de a sin city-be' küszködni kell, hogy fennmaradj meg minden

www.youtube.com/watch?v=mjIpaAnWUCU

off-olás rulzzz :-)))

Valandil 2009.09.21. 07:58:38

Ez a Lukács elvtárs mondta azt, hogy "nem az a hősiesség, ha saját életünket kockáztatjuk, hanem az, ha másokét"? (Értsd: előre kell hajtani a hullajelölteket.)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 08:34:22

@tewton:
nem málnásit rekesztik ezek a legények, hanem saját kiskamaszkori énjüket.
amúgy meg igazán megszokott, hogy minden más eszköz hiányában, a róluk szóló szöveget kívánnák furkósbotként használni az egyébként nekik nem kedves szerző ellen. ez alemberi, jól is ismerjük.
aztán ott vannak azok a haragvók /pl karmadíler/ akiknek elmondtam, hogy az anális szex infernális dolog, szodómia. ezt az sem zárja ki, hogy jó és orgazmus okozó lehet mindkét félnek. mert lehet, hogy valakinek olyan asszonykája van, aki diabolikus vágyában a púzókájába /és itt álljunk meg egy percre! ilyen borzalmasan tahó, proli, alemberien jópofáskodó szóförmedvényt még nem is láttam amíg ez a karmadíler le nem írta! ez a szavak susogós tréningruhása. döbbenet./ kell hatolni, de akkor azt kell mondani, hogy kérem, bűnt követünk el, de nem érdekel, mert kellemes. persze nem árt a kis szerelmünket megkérdezni, hogy édesapa nem malackodott e vele ezen a módon, mikor pelenkázta! persze az ateista-liberális azt hiszi, hogy a bűn fogalma a mindennap változó világi erkölcshöz igazítható. ismerjük nem? ami jó az embernek az mehet. nem!
szóval, kedves karmadíler, és mások: a szexualitás és az élet igazságait nem az asszonykátok rektumába túrva fogjátok megtalálni!
:))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 09:12:34

"Katolikus hitünk elleni támadás érkezik a szélsőségesen liberális eszmék irányából is, amelyek a relativizmus diktatúráját erőltetik ránk, azt a szemléletet, amely kétségbe vonja magának az igazságnak a létét. Ez az irányzat az élet tisztelete helyett a halál kultúráját terjeszti."

ezzel, a körlevélből való idézettel lezártnak tekintem az anális szex kultuszával kapcsolatos intelmeimet!
:)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 09:29:32

basszus, grift ezzel az egy poszttal úgy kiveri a biztosítékot, hogy mindenki ismerni fogja.
olyan ez, mint mikor a tollboás forrógatyás köcsögök alapján akarják kiirtani az összes homokos.
csak most azok kiabálnak, akik akkor csápolnak. ;D

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 09:47:37

@vero:

"olyan ez, mint mikor a tollboás forrógatyás köcsögök alapján akarják kiirtani az összes homokos."

pontosítana, kérem, ez így kicsit pillés... :))))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.21. 09:54:37

@vero: nem ver ki semmit, bár nekem ez az írás kissé poszt-dadaista.

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 10:02:52

@Grift: a liberális gondolkodásról a legtöbb embernek fingja sincs itthon. A liberális azt jelenti, hogy addig ér az én jogom, amíg a másikéba nem ütközik.

Nem azért harcolnak a liberálisok a melegek jogaiért, mert melegek, hanem azért, mert rajtam és a páromon kívül senkinek semmi köze ahoz, hogy kivel és hogyan élek. Pont ezért harcolnak az eutanáziáért is: csak az én jogom eldönteni, hogy hogyan akarok meghalni. Ne pofázzon róla egy pap: az én életem, én döntök.

Na most: ez nem jelenti azt, hogy kötelező így csinálni. Tehát: ha te katolikus módjára nem akarsz buzi lenni és nem akarsz eutanáziát: szíved joga. A liberális NEM teszi kötelezővé. Csak épp meg se tiltja. Egy liberális szerint ebbe sincs joga senki másnak beleszólni.

A lényeges különbség az az, hogy míg a liberális elfogadja, hogy úgy élsz, ahogy Te akarsz, addig a katolikusok rá erőltetik az értékrendjüket a többiekre. Na ez a kurva nagy gáz.

Na most mit fogok kapni...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 10:03:02

@tölgy: @vero:

egyébként igen, mitől verne ki bármit. többezer éves trivialitások kissé zaklatott felmondása. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 10:05:37

@Naszta:
"Na most mit fogok kapni..."

semmit. értem amit mondasz. liberális-ateista szöveg. értem el nem fogadom, képviselőit börtönbe vetném, megkínzatnám. :)))

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 10:06:50

@Grift: szép kilátások. Börtön és kínzás... :)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 10:11:59

@Naszta: a katolikusok számára hízelgő, hogy az erkölcs szninímájaként használod felemlítésüket.
argumentum a contrario ...

GRIFT! maga úgy ír, mint aki rendet akar vágni a szar között, hogy megcsillajon a gyémánt! :o))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 10:13:42

@vero:

ismerős...ismerős...megvan! ez egy klasszikus! :)))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 10:16:06

@vero:
az mennyire bájos, hogy nem értik a libsik, hogy az embernek van ugyan szabad akarata de nem élhet vele. nem mindig, nem minden irányban. azt már nem is mondom, hogy ez az emberi élet kivételessége, mert elájulnak.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 10:20:07

ne maszatoljunk, kérem! az emberi élet kivételessége, hogy a jelenleg is folyamatban lévő törzsfejlődés által jó fogyasztóvá válhat.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 10:20:59

@Naszta:

Melyik katolikus erőltetett rád és mit? Mondjuk a múlt héten, mondj már egy példát.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 10:21:14

@vero:
és kiválhat belőle. most mondja, nem nagyszerű?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 10:23:58

@Elpet: csak nem arra akar kilyukadni, hogy a katolikusok az igazi liberálisok! =:O

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 10:27:08

egyébként qrva nagyok a rajzok. minden benne van. egy kép, s ami rajta van - oldalakon kersztül írhatnák.
most, hogy nézem, mint egy sóhaj, megkönnyebbülés vesz rajtam erőt.
mennyire ütött volna ez a ludas matyiban!

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 10:28:09

@Naszta: Mit kapnál?
Az igazi liberálisok türelmesek is, szemben a nálunk honos úgynevezett "liberálisokkal", akik addig toleránsak, míg az ő eszméiket elfogadjuk.
Mindenki más hülye, elmaradott, felvilágosulatlan és retrográd.
Na, ez az igazi liberálbolsevik progresszió.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 10:34:49

@vero:

Nézze, nekem a katolicizmus elsősorban a hitem közege és gondolati világ, nem pedig államszervező elv. A világért sem szeretném, ha az Egyház közösségében a ballib emancipációhitűekkel kellene együtt élnem, maradjanak ők csak kívül.

molaris 2009.09.21. 10:48:37

Úgy működnek ezek, mint a fúróféreg. A felszínen egy pötty, belül meg szétrágnak mindent. Védekezés: égetéssel.

akak 2009.09.21. 10:55:43

nem értem, mi a fax köze van egy emigráns grafikusnak Mészroshoz, aki elismert marxista filozófus Angliában, ráadásul Chavez tüntette ki
Lukácsot lehet nem szeretni, de egy időben a legjelentősebb magyar szellemi export volt, főleg a baloldali akadémiai egyetemi elit számára

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.09.21. 11:17:17

@Grift:
Mindig sejtettem, hogy a hívőknél a szexualitás valami mást jelent, mint a normális embereknél.
Talán azért mondják a katolikus papok, hogy "mind bűnösök vagyunk", mert hol egymást kúrogatják seggbe, hol gyerekeket rontanak meg. Lehet, hogy ennyi jön le nekik a szexről? Vajon a vatikán trónján egy szétkúrt picsájú majom ül?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 11:23:13

@Mr Falafel: az a legjobb, hogy G. - mint többször állította - nem hívő. egy nézőpontot képvisel.
jöhet a kurvaistenezés :o))

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.09.21. 11:36:24

ha már ennyire rámozdultak Lukácsra:
legtóbb Serdián Miklós György írt róla kisregényt, Szivarklub címmel (2009)

mek.niif.hu/07000/07055/index.phtml

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.21. 11:42:03

@Naszta: ez egész egyszerűen egy 150 éves mantra felmondása. Olvasgassa a szerzőjét és a mai libsi vitákat vele kapcsolatban, oszt rájön, hogy ökörség.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 11:44:09

@vero:

ez zőccség! hívő, csak nem keresztény.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.21. 11:45:09

@vero: @Grift: LOL

Vigyázzanak, még eljő az idő, amikor valakik gyémántot foglalnak az önök köldökébe.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 11:46:22

@Mr Falafel:
nem tudom, róma püspökeiről időnként lehetett ezt-azt hallani, de nekem kivülállóként is rendes embernek tűnnek. :)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 11:52:02

@Grift: az első tényleg pillés (így visszaolvasva) de hogy most még zőccség is!
a fogadatlan próklátor meg is érdemli. toll a fülibe.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.09.21. 11:53:16

@Grift:
Nekem ez a Ratyinger nem jön be. Az elődje túl magasra tette a mércét.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.21. 11:53:25

@Grift: a mostaniról még azt is beszélik, hogy hitlerista!
ezeketől a katolikusokból kitelik!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 11:54:24

@vero:
jó, de ha a fogatlan provokátor zőccséget mond? akkor mi legyen? :))
vagy nem zőccség, hanem keresztény kirekesztés, aki nem az, az mán nem is hívő. szépen vagyunk, na. maga, szilvay doktor legjobb tanítványa! grrrrr! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 11:55:03

@Mr Falafel:

nem is az ateisták a hivatottak ezek eldöntésére! :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.21. 11:58:13

mennyi eretnek és pogány járkál itt szabadon?!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.09.21. 12:01:34

@Grift:
A "hiszel Istenben?" kérdést valahogy mindenki a katolikus egyházhoz kapcsolja, és én például semmi olyanban nem hiszek, mint a katolikusok. Az ő fogalmi rendszereiken belül én ateista vagyok. Ami így jól is van. Máskülönben elvont fogalomként a katolikus egyház a nemzeti identitástudatunk része, mivel a magyar állam legfőbb államalkotó tényezője.

Leskelődő 2009.09.21. 12:04:49

@tölgy:
Menjen a cigányos poszthoz. A katolikus szekció most ott ülésezik. Igen szimpatikus módon.
Grift persze mindenhol ott van :)

wladyslawsky (törölt) 2009.09.21. 13:06:40

@Naszta: "mert rajtam és a páromon kívül senkinek semmi köze ahoz, hogy kivel és hogyan élek"

tökéletesen egyetértek

akkor tehát kéretik a fentieket nem a Nagykörúton fennhangon hirdetni, éppen a vázolt okok miatt

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.21. 13:20:07

@tölgy:

"mennyi eretnek és pogány járkál itt szabadon?!"

Á, az még csak elmegy. De hogy mennyi idióta kretén!? Vastagbőrösödik a Reakció.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.09.21. 13:30:15

@Úlfhéðinn:

Ott kidolgozottabbak a posztok, mint itt. Jobban körbejárják a témákat, persze a kommentezői színvonal megint más kérdés, de az utóbbi időben a reakción túl sok az odavatett, pár soros, kicsiny munkát és szellemi befektetést igénylő poszt.

Ez így nem jó! Hallod, turul?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.09.21. 13:40:13

@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:
Turul már Mandineres. Legalábbis a HírTv-n így mutatják be.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 13:54:42

@akak:

És mégis, mondjuk én hogyan hághatnék Lukács et. intellektuális és erkölcsi magossága fölé? Esetleg úgy, hogy több embert lövök le, mint ő?

___________________________ (törölt) 2009.09.21. 14:51:24

@akak:

www.dia.pool.pim.hu/html/muvek/FALUDY/faludy00002/faludy00174/faludy00174.html

legjobb rész:

"Mondjad, mit kezdjek veled?
Mit kezdjek egy marxista bölcselővel
– így hívod magad: contradictio
in subjectum – egy filozófussal, aki
nem meditált, nem nézett önmagába
még sohasem? Mit kezdjek egy emberrel,
ki jóltevőit – gondolj Rjázánovra –
aznap felejti el, mikor lebuknak?
Ki íly absztrakt fogalmakat, mint jog,
szabadság, tisztesség, igazság: régen
kihajított az ablakon, azért csak,
mert Marx Károly is így cselekedett?
Mit kezdjek egy örökké vérig sértett,
örökké izgatott vitatkozóval,
ki azt képzeli, hogy ő tartja kézben
a mindenség hátulját; akinek
nem volt jókedve még soha; aki
folyton bizonygat, de semmit se tud
elmondani; ki oly sok dolgot ismer
s oly keveset ért; mit kezdjek kincstári
gúnyolódásával, humortalan
lényével; mi dolgom az esztétika
professzorával, aki anyanyelvét
nem ismeri, de még németül sem
képes zörgőre száradt szerencsétlen
mondatait egymással összekötni
vagy befejezni? – elismerhetem,
hogy jó megjegyzésed, használható
észrevétel is akad műveidben,
de egyetlen szép mondatot, egyetlen
idézhető gondolatot nem hoztam
magammal írásaid tengeréből."

negeev 2009.09.21. 14:57:13

Jó, hogy itt sokaknak ugyan olyan könnyedén megy a mocskos zsidózás és a mocskos katolikusozás.
Önök uraim tisztelnek egyáltalán bármit is?

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 15:38:07

@Shenpen: Hát igen. Ez a bolsevik féreg volt a mi szellemi exportcikkünk. Szényen. És még szomorúbb, hogy még mindig akadnak, akik hódolattal adóznak ennek a baromnak. Ahelyett, hogy megtaposnák a sírját.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.21. 17:35:49

@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:

Lehet, h rossz volt a példám, ennek a postnak a kommentjei valójában alulmúlják az ottani színvonalat.
Van kb. 5 ON komment, a többi meg nagyjából kimerül abban, hogy pár idióta a saját szarjában hempereg.

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 17:50:53

@Elpet: például: kdnp.hu/kdnp/part

Elég lesz, vagy linkeljek még?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.09.21. 17:53:09

Tölgy.
Én nem értem igazán a posztodat.
Szóval a vöröshadsereg elől ez a karikatúrista emigrált amerikába.
Ott dolgozott lapoknál.
Közben telerajzolt egy könyvet az oroszokon élcelődő karikatúrákkal.
A hatvanas években, sem utána, nem tudta kiadatni.
Most itthon kellene kitüntetni?
Amerikában nem méltányolták?
Nem volt elég érdekes az oroszokról rajzolt könyve?
Miért is kellene kitüntetni?
Kiadni meg kinek is kéne?
Talán, ha látsz benne üzletet, akkor add ki.

Vagy úgy gondolod, állampénzen kéne a bánatos emigránsok utolsó kívánságait teljesíteni?

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 17:55:22

@Tehetetlen Dodó: olvasd el kérlek az első bekezdést! A hazai "liberálisok" nagy többsége messziről sem érti a klasszikus európai liberalizmust. Számomra pedig az a liberalizmus.

Nem is tudom van-e értelme itt ezen "vitatkozni".

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 17:57:54

@tölgy: mert akkor mi a normális? Nem rendelkezhetem a saját életem felett? Mert egy papnak öltözött fasz ezt vonja le a Bibliából? De most komolyan! Jézus az egyik első liberális volt. Meg is feszítették...

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 18:00:27

@wladyslawsky: mert? Te is azt mondasz ott, amit akarsz. Én is. Közöd ahhoz, hogy én mit mondok? Semmi. Vagy neked szabad, mert az "igaz" amit Te mondasz, nekem meg nem, mert szerinted nem igaz?

Mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.21. 18:02:31

@Naszta:

"Jézus az egyik első liberális volt."

baszki, nem elég szegénynek, hogy kajmán volt? vagy pártus herceg? még ez is? ne tetézd! :)))

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 18:03:54

@Grift: alapvetően a toleranciára tanított. Erre népeket írtottak ki a nevében. Fura egy világ ez. :)

Google 2009.09.21. 18:27:00

@Grift:

Lehet, hogy mindennek a tetejébe már akkor is koalícióban voltak a szocik a liberálisokkal?
Mert már azt is hallani véltem, hogy a Mester volt az első baloldali.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.21. 18:30:02

@Naszta: ez még egy libsitől is csacskaság. Idézne?

Mondjuk kezdje, a compelle intrare-val.

@simonmondja.: az államnak nincs pénze, de ne izguljon, a maga pénzén adjuk ki. Az olvasókönyvek ezekkel a rajzokkal lesznek tele.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.09.21. 18:34:52

@tölgy:
Hálás köszönet.
Polgári körökben és szittyaboltokban fogom árulni.
Ha lehetne kérni hozzá Orbán Viktor, vagy Vona Gábor ajánlását, akkor jobban fogynak, mint a Viktor féle szakácskönyv.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.21. 19:38:46

@Naszta: várom a compelle intrare toleráns értelmezését. :)

akak 2009.09.21. 20:05:02

@Gabrilo: demagogus hungaricus.
üsse be a google-ba lukács nevét, hány nyelvre fordították le, hány egyetemen tanították (főleg a 2.vh. után).

akak 2009.09.21. 20:06:58

@Tehetetlen Dodó: a világ szellemi élete nem a magyar jobboldaliak kívánalmai szerint importál vagy éppen exportál.
ez van.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:08:19

@akak: Harry Pottert még több nyelvre fordították le.
A szar szar marad akkor is, ha tonnaszám van belőle.
Hogy marxista terminológiával éljek: a mennyiség nem mindig csap át minőségbe.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:10:40

@akak: A "hasznos idiótákat" is kellett etetni valamivel.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 20:16:54

@Naszta:

Nem azt kérdeztem, hogy mi van a KDNP honlapján, hanem hogy terád konkrétan mit erőltettek rád a keresztények?
De te ezt úgysem akarod érteni, mert két kézzel kapaszkodsz abba a nyomorúságos mítoszba, hogy a te szabadságodat veszélyeztetik a keresztények. Ha igazi férfi lennél, akkor tudhatnád, hogy a szabadságot senki nem veheti el attól, aki igazán bírja azt. A függetlenség az, hogy helyed és birtokod van a világban, amit nem fenyegethet más büntetlenül.

akak 2009.09.21. 20:18:27

@Tehetetlen Dodó: nem barátom lukács, de ették a könyveit egy időben.
ez van.ennek semmi köze nincs ahhoz, hány embert lövetett le.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:23:51

@akak: Ismétlem, függetlenül attól, hogy egy bolsevik gazember volt, én is a munkásságáról beszélek, a régi analógiával: tízmilliárd légy nem tévedhet, mégis a lószar a legjobb dolog a világon.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:26:54

@akak:

Ja, vagy úgy. A magyar sztármarxisták esetleges bűneit vagy "csalafintaságait" emlegetni demagógia. Van más érve is a ballibnek (a "csúsztatáson" és a "demagógián" kívül), vagy csak ezek? Érvnek ezek elég gyöngék.
Tudja, Adolf Hitler könyvét hány nyelvre fordították le? Ja, és semmi köze sincs ahhoz, hány embert öletett meg!
:)))

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:30:24

Noch dazu, sok egyetemi marxista az "antisztálinista szocializmus" cégére alatt Trockijért volt oda (azt is jó sok nyelvre lefordították, az ő fejét meg csákányra), aki meg ódákat zengett a terrorról.
A 68-as kedves diákok Mao, és hasonszőrű őrült mészárosokért rajongtak, a nyugati bal egyik nagy szentje, Marcuse pedig támogatta a szovjetek 56-os magyar bevonulását, mondván, hogy "fasiszta" felkelést kellett leverni.

És tudok még ilyeneket vég nélkül azokról, akikről kijön, hány savanyújóska marxista ájuldozott tőlük nyugaton.

akak 2009.09.21. 20:31:18

@Gabrilo: hitler és lukács?
ez ismét demagogus hungaricus.
lukács azt csinálta, amit általában tisztek - háborús helyzetben - szoktak abban az időben, lövette a dezertálókat.
ez a háború logikája.
népirtás, világháborús milliók nem voltak.
különben jön a történelemhamisító kht.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 20:32:18

Ették Lukács könyveit, hogyne. A Moszkvából támogatott nyugati hasznos idiótáknak kötelező olvasmány volt. De hol van már a tavalyi hó! Azóta már a francia kommunisták fővezére is a kapitalizmus egyik fő keselyűfészkében, az Európai Parlamentben fújja a kürtöt, és Brüsszelből kapja a fizetését. Szerintem ő sem vesz Lukács könyveket ma már.

www.europarl.europa.eu/members/archive/term2/view.do%3Bjsessionid=3D000C1679241A92B12807E907FD8A99.node1?language=HU&id=1588

Amúgy pedig gyakorlatilag lehetetlennek tartom, hogy bárki a maga jószántából gondoljon egyet, és bemenjen egy könyvesboltba Lukács Györgyöt venni, utána pedig elolvassa. Ilyet ember saját ötlettől vezérelve szabad akaratából nem tesz.

akak 2009.09.21. 20:32:26

@Gabrilo: megnézte a google-t közben? hány nyelvre fordították, hány egyetemen tanították lukácsot?
nézze már meg, mielőtt kiömlik a honfivére.

akak 2009.09.21. 20:35:14

@Tehetetlen Dodó: nem értem.
lukácsot mint emberek haláláért felelős egyén a téma
vagy lukács, mint marxista filozófus?
esetleg mindkettő, az elsővel igazolva?
de az nem megy, mert mészáros istván sem volt rendben, pedig nem lövetett.
marad a marxizmus?
esetleg a lukács intézet beszántása és molnár tamás intézetként való újranyitása?
a célt kellene egzaktabbul megfogalmazni, különben marad az artikulálatlan lövöldözés:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:36:16

@akak:

Lukács bizony mészáros volt, és ne jöjjön nekem ezzel a "dezertálók" dumával. A zsidók meg élősködők voltak a nemzet testén. A saját embereit lövette le ez a kicsi és frusztrált emberke. Történelmi szerepe egyébként is minimum "gáz". De ez a balnak nem probléma, mert ahány diktátor vöröslik a világban, annyi baller f@sz ágaskodik a magosba.

Mit bizonyít, hogy a derék Lukács elvtársat hány nyelvre fordították le? Legalább 50 erkölcstelen kommunista rongyembert lehetne még fölsorolni, akiért - tízévente változó ciklusban - odáig voltak a szakállas nyugati baller profok.
Ezek az értelmiségiek. És, Raymond Aronék joggal hajtották el őket a büdös francba.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:37:13

@Elpet:

Az a baj, hogy én olvastam Lukácsot :((( Tartok tőle, hogy akak elvtárs nem, de a mítoszt fenn kell tartani, Sorel is aszondta :)))

akak 2009.09.21. 20:37:41

@Gabrilo: úgy látszik, a britannicát is megvezették a komcsik:
www.britannica.com/EBchecked/topic/351050/Gyorgy-Lukacs
esetleg írjon felháborodott jobbos olvasói levelet, hadd röhögjenek magán:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:38:13

Kíváncsi vagyok, ezek a baller nickek ugyanilyen "toleránsak" lennének mondjuk egy Carl Schmittel szemben is, vagy akkor kevésbé?
Hm.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 20:39:09

@akak:

Pontosan annyi helyen, ahány helyen volt Moszkvából finanszírozott kommunista párt, sejt, diverzáns csoport, miegymás. Nem tűnik fel, hogy ezek a Szovjetunió felbomlása után megszűntek és a nyugati kommunista tevékenység gyakorlatilag megszűnt? Ha nem szarnám le annyira az egészet, kikeresném a Lukács-könyvek kiadási éveit példányszámokkal.

Hány Lukács György könyvet adtak ki tavaly?

akak 2009.09.21. 20:39:10

@Gabrilo: agyában tegyen rendet, mit mivel akar igazolni, mert csak a kibaszott nagy indulat látszik, értelem nem:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:39:27

Még mindig nem értem, mit akar bizonyítani azzal, hogy LGY fönn van a guglin.
Üsse má' be, hogy Hitler, aztán mérje össze a kettőt.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 20:40:32

@Gabrilo: Maga nagyon elszánt ember. Én ilyet nem teszek.

akak 2009.09.21. 20:40:38

@Elpet: ismmét: g.von lukácsot nagy egyetemek adták ki, nem a kgb nyugati lerakatai. ettől még komálni nem kell, de ez az igazság.
amikor a baloldal trend volt a nyugati akadémiai szférában, ez volt a helyzet.

akak 2009.09.21. 20:44:45

@Gabrilo: ő is eszes ember volt, meg heidegger is.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:45:19

@akak: Úgy látszik, nem fogalmaztam világosan. Menjünk sorjában:
Tehát, tekintsünk el attól, hogy Lukács egy sötét bolsevik barom volt.
Tekintsük a munkásságát: a marxista filozófusok közül is a legzavarosabb volt (jut eszembe: volt már a kezedben Lukácstól bármi is?).
Továbbá: attól, hogy a hasznos kretének, akiknek fingjuk nem volt a marxizmus nyomán megvalósított világrendről, sorra beszopták a hazug ostobaságait, még nem lett jó filozófus, még ha ezerszám is adták ki a dolgait. (Erre próbáltam rávilágítani azzal az analógiával, hogy a szar csak szar marad, ha tonnaszám tolják is eléd).
Végezetül pedig miért kellene, hogy bármi cél legyen Lukáccsal? Szabadság van, demokrácia, mindenki azzal hülyíti magát amivel akarja. Az ő baja.
De ne kelljen hozsannázni egy nímandnak, ha lehet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 20:45:20

@akak:

Mióta nincs Szovjetunió, nincs trend sem. De biztos nem pénzelték a trendeket Moszkvából, ők soha nem avatkoztak be a független értelmiségiek dolgába, ugyebár? Ezt itt senki nem veszi be, nem nyeretlen kétévesek írogatnak ide, akiket elsőéves bölcsészlányoknak szóló link dumával el lehet kábítani.

akak 2009.09.21. 20:47:05

@Elpet: "nem nyeretlen kétévesek..."
úgy látszik, hogy igen. érveket nem láttam, csak indulatos vagdalkozást.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:47:55

@akak: A nagy egyetemek is tele voltak a hasznos hülyékkel. Ez nem intelligencia kérdése, Shaw-tól Sartre-ig mennyi úgynevezett "okos" ember kajálta a sztálini baromságokat.

akak 2009.09.21. 20:49:17

@Tehetetlen Dodó: nem kell hozsannázni, de tárgyilagosnak kell maradni. lukács egy letünt filozófiai korszak figurája volt, nem a legműveletlenebbek és legbutábbak közül való, aki egy időben (évtizedekig) nagyon trendi volt a nyugati akadémiai világban.
a kommün alatti viselkedése más történet, az nem volt OK, de nem Hitler, Sztálin "nagyságú" tömeggyilkos.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:49:37

@akak: Neked van csupán egyetlen érved, amit megrögzötten ismételgetsz: csak csodálatos ember lehet, akinek a dolgait a művelt nyugat legnagyobb balosai körülrajonganak.
Más érv esetleg?

Alfőmérnök 2009.09.21. 20:50:35

Csak néhány név, akiket lapátra tett (most a vörösterrorról ne beszéljünk. Beszéljen inkább a mester: www.baloldalifront.hu/Dokumentumok/Lukacs%20Gyorgy%20-%20A%20feherterror%20tarsadalmi%20hinterlandja.doc).
Hamvas Béla, Kerényi Károly, Szőts István... Hamvast és Kerényit nem tudta tönkretenni, de Szőts István pályáját sikerült kettétörnie.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.21. 20:52:09

LGY a dicsőséges tanácsköztársaság közoktatásügyi népbiztosa volt, majd a Vörös Hadsereg politikai biztosa. Mint tudjuk, a TK alatt virágzott a kultúra LGY és mások jóvoltából, ahogy minden más is. Ő maga egyébként a terror elszánt támogatója volt.
Igazi erkölcsi karrier.
De a Nagy Marxizmus mégis - LGY-vel együtt - mit adott a világnak? Milyen érvei voltak a macizmusnak, amik tarthatók maradtak?

Úgy látom, akak az angolnás pózt vette föl éppen.

LGY meg ki sem látszik Heidegger seggéből, az a nagy helyzet.

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 20:52:51

@akak: Hagyd már ezt a kommünt.

Filozófusnak is egy senki volt, a rendszer által felrepített káder.
Kétségtelen, hogy művelt volt és intelligens, de ez mit sem ér a zavaros fej és a gumigerinc mellett.
(Olvasd el a jó Faludy által írt jellemzését, valaki volt szíves belinkelni, érdemes. Ő jól ismerte a kortársát, neki jobban hihetsz talán).

akak 2009.09.21. 21:07:23

@Gabrilo: "milyen érvei voltak?" ez jobb, mint az indulati lötty...

akak 2009.09.21. 21:08:27

@Tehetetlen Dodó: melyik hszemben állítottam, hogy csodálatos ember volt? sehol.
csak kéretik nem ilyen kibaszott primitíven gondolkodni.

Bell & Sebastian 2009.09.21. 21:23:10

@Alfőmérnök:

Löwinger elvtárs egy fineszes zsidó kis geci, éppen kommunista pózban.

Született volna Malajziába, most kondérokat árulnának utódai az emberevéshez!

Tehetetlen Dodó 2009.09.21. 21:26:05

@akak: Így van. Kerüljük a primitív gondolkodást: ha valami barmot százezren magasztalnak is, ne dőljünk be neki, ne féljünk saját tapasztalatainkra támaszkodni.
(A te esetedben ez persze nem mérvadó: miután mindeddig megkerülted kérdésemet, hogy volt-e már a kezedben egyetlen mű is Lukácstól, úgy veszem, hogy te a hallomás alapján hozsannázók közé tartozol).

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.21. 21:29:53

@Elpet: valóban. Az jogaimat nem veszélyeztetik. Így hát ki sem állhatok mások mellett, akiknek viszont igen. Ez szerinted logikus?

Azzal amit írsz, kb. az egyezik, hogy: "Az erősebb kutya ..."

akak 2009.09.21. 21:49:49

@Tehetetlen Dodó: a közhangulat inkább a defenesztrálóké, nem a hozsannázóké. volt a kezemben, a fiatalkori írások között vannak jók.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 21:50:41

@Naszta:

Nem igazából nem. Csak épp olyas valamitől akarsz félni, amitől fölösleges félni. Félni például attól kell, hogy vészesen megfogyatkozik az európai népesség. És egy esetleges iszlám bevándorlás után - amire könnyen szükség lehet a munkaképes európai lakosság erőteljes létszámcsökkenése folytán - majd megtapasztalhatod, hogy milyen is az a vallási fundamentalizmus. Amikor mondjuk már nem a KDNP, hanem az IEP, az iszlám egyégpárt honlapjától kell hüledezni. Én, mint keresztény csak-csak meglennék velük, de rátok csúnya világ jönne.
És az a helyzet, hogy a népességcsökkenésre a keresztény Egyháznak van válasza, a liberális chartáknak nincs. A melegházasság például nem fogja megoldani a demográfiai problémákat, azt azért remélem, sejted.

hiba 2009.09.21. 22:49:41

@Elpet: "a népességcsökkenésre a keresztény Egyháznak van válasza, a liberális chartáknak nincs"
Bár nem tudom mit értesz liberális chartákon, amennyire én látom van liberális és keresztény-konzervatív válasz is. És pont ebben a kérdésben élhetne is boldogan egymás mellett a kétféle megközelítés, még talán ki is egészítenék egymást. Igaz a KK válaszról csak sejtem mi. Van valami jó linked?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 23:06:21

@hiba:

Én sem tudom, hogy mit értesz liberálison.

Linkem nincs, de ha körülnézek vasárnap a templomban, akkor látom a választ, családos fiatalokat. Az ismeretségi körömben a családonkénti gyermekszám 2 és 9 között, átlagot most nem mondanék, mert úgyis az lesz a válasz, hogy nem reprezentatív a mintám. Pedig dehogynem, egy bizonyos társadalmi csoportra nézve igen. Az Egyház a klérus oldaláról tanításában és pasztorációjában egyaránt támogatja az áldozatkész gyermekvállalást. Nálunk a katolikus iskola köré csoportosul a szülők közössége, és ezen a közösségen és a plébániai közösségen keresztül konkrétan is segítjük egymást.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.21. 23:21:30

Hujuj... most veszem csak észre, adom itt az ötleteket a Mester tanítványainak, a családi pótlék vagy adókedvezmény meg az egyházi iskolák ellen, hogyaszongya:

Nehogymá`énfizessem, hogy ezek teleszülik meg telenevelik az országot keresztényekkel.

LOL

wladyslawsky (törölt) 2009.09.22. 00:07:13

@Naszta: persze, persze, mindenki mond amit akar, világos... csak némi logikai bukfencet vélek felfedezni a homokosoknál, mikor a "senkinek semmi köze a nemi identitásomhoz" jelmondatot a zászlójukra tűzve közhírré teszik a nemi identitásukat :))
én általában úgy vagyok vele, hogy ha egy a személyemet érintő dologról úgy vélem, hogy ahhoz senkinek semmi köze, akkor azt megtartom magamnak

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 00:13:11

idézet egy el nem készült évnyitó beszédből:

"vagy nézd meg Béla bátyádat, filozófia-népbiztos szakra jár az egyetemre, lőgyakorlat is van, de nem kell lőni se, elég vezényelni"

wladyslawsky (törölt) 2009.09.22. 00:20:50

@Elpet: Íme egy kis "reprezentatív" minta Európából: mint tudjuk, az egész kontinens öregszik, minekután nem születik elég gyerek. Van azonban két ország, amelyik kivételnek számít: Írország és Lengyelország. Ahol a legmagasabb a katolikus hívők aránya. Ha semmi más materiális haszna nincs (van) az egyháznak, csak ez, már megéri, hogy vannak. Náluk valószínűleg a közeljövőben nem lesz gond a nyugdíjak kifizetése, ill. (ezt orvosolandó) idegen kultúrából érkező tömegek bevándorlára sem lesznek rákényszerülve

(egyébként majdnem biztos vagyok benne, hogy jó 100 év múlva Lengyelország lesz a fehér-keresztény európa utolsó bástyája)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.09.22. 00:51:15

@wladyslawsky: A fehéroroszokkal már nem is számolsz?
. )

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.09.22. 01:18:49

van még itt vki, aki fizet adót?
netán fizet a bkv-n? LOL
mer' én nem tejelek a semmire
osztom a zsetont elfele
lazuljunk, yoooo
végül isch a sin city-be'
nőttünk fel, gecc :)

www.youtube.com/watch?v=OGjJs3E1AkY

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:43:35

@wladyslawsky: joga van hozzá. Sőt szerintem a Gárdának is joga lenne létezni. Az már csak a magyar törvények sajátossága - mondjuk ki: hülyesége - hogy enged két rendezvényt egy helyre.

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:44:58

@Elpet: mi is az egyház korszerű válasza? De most tényleg!

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:46:16

@Elpet: liberális vagyok. Most várjuk a másodikat. Vitaképes maradtam?

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.22. 06:50:47

@Elpet: a KDNP hatalomra kerülése 6-8 hónapon belül várható. A Fidesszel karöltve simán lehet 2/3-adjuk. És akkor lehet - nem biztos, hogy lesz - itt az összes szigorítás meleg és abortusz ügyben. Eutanázia meg nyílven fel sem merül.

Persze nyílván félhetnék a kb. 3 db jelenlegi arab bevándorlótól, de per pillanat ők nem parlamenti erő és nem néz ki egy 2/3-ad sem nekik.

Értem???

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 07:09:19

@Naszta:

Nézz utána, ha érdekel. Nincs titokban tartva. Én nem akarlak téged semmiről meggyőzni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 07:11:47

@Naszta:

Most erre mit mondjak? Épp a ti elveitek szerint magánügy ez.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 07:17:10

@Naszta:

Hát akkor félj a KDNP-től. Én nem félek, továbbá ellenzem az abortuszt, a homoszexuális házasságot és az eutanáziát. És amint alkalom nyílik, hogy szavazzak vagy bármilyen közéleti döntést hozzak, úgy fogok cselekedni, hogy ezeket a lehető legerősebben korlátozzam, megszüntessem, ne engedjem, szóval ellenük fogok tenni, amennyire tudok. Félj tőlem is, és írj alá nyílt leveleket.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.22. 07:55:32

@Naszta: "Persze nyílván félhetnék a kb. 3 db jelenlegi arab bevándorlótól, de per pillanat ők nem parlamenti erő és nem néz ki egy 2/3-ad sem nekik."

LOL!

A hollandok is így gondolkodtak úgy negyven éve, aztán most muszlim hitű bevándorló lett Rotterdam polgármestere.

Mondok mást. Pszeudoliberális fingfűrészelés helyett inkább tölts el egy hetet a Cserehát falvaiban, mondjuk szociális munkásként.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 08:44:08

@Naszta:

Miért kellene "korszerű"-nek lenni? Az a liberálisok felségterülete.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 08:49:38

@Téglagyári Megálló: Korszerűnek addig kell lennie az egyháznak, amíg a libsik vélik uralni a kort. Amikor pedig nem ők, hanem valaki más, akkor az Egyház menjen szemben a kor divatjával, és ne hunyászkodjon meg...

@Naszta: ez a compelle intrare értelmezés csak nem akar megjönni. Így jártunk ismét a liberálisokkal :(

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 08:52:50

@tölgy:
a srác egyszerűen rosszul tudja. jézus nem az első liberális volt, hanem az első kommunista. szokják is mondani az elvtársak.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 08:59:18

@Grift: Így nőttek össze a mi komcsijaink is a liberálisainkkal.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:02:25

@Tehetetlen Dodó: Közép-Európában egyedülálló módon, ami mindenképpen gondolkodásra késztet, bele is fájdult a fejem.

hiba 2009.09.22. 09:06:16

@wladyslawsky: Lehet ilyeneket vágyni, hogy a katolikus országok majd szépen szaporodnak, de sajnos a statisztikák nem ezt támasztják alá. Írország valóban egész jól áll pl az egy nőre jutó gyermekek számában (1,9) 2006-ban, de persze Francia.o. azért beelőzi (2,0). A lengyeleknél (1,27) viszont még nálunk is rosszabb ez a mutató (1,34). Olyan katolikus országok mint az olaszok vagy a spanyolok is kb a mi szintünkön vannak, míg a skandinávok viszont mind 1,8 felett.
Wishful thinking helyett keress információt itt:
epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/publications/eurostat_yearbook

greycow 2009.09.22. 09:17:44

Gyerekek nem szeretném csesztetni az egyházakat, de azért a katolikus egyház a népességszabályozásban igen érdekes szerepet töltött be a történelemben (inkvizíció, boszorkányüldözés-égetés századokon át) nem beszélve a papi cölibátusról (hogy ezt hogyan vezetik le a Bibliából az nekem megfejthetetlen rejtély), szóval van abban valami báj, amikor egy olyan férfiú (a pap) áradozik a házasságról, aki maga azt belülről (szó szerint "belülről", ha értitek mire gondolok a mocskos fantáziámmal) kizárt, hogy ismerje...

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 09:19:13

@greycow: Kicsit egyszerűen gondolkodsz erről.
Olvass mondjuk Prohászkát és csodálkozni fogsz, mi mindent tudott a modern világról. Kívülről is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:24:08

@hiba: a francia és brit adatoknál nem pc kérdés, de a mostani csevegés szempontjából érdekes: ha szétválasztják a bevándorló muszlimok adatait, akkor mekkora lesz a francia és brit abo-k születési aránya? Hasonló a kérdés a skandinávoknál is.

Spanyolország ma kb. annyira katolikus, mint Fro. Előbbiben pl. a buzik házasodhatnak.

A lengyelek születési statisztikája 1990 után esett le, Jaruzelski alatt kifejezetten magas volt.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:26:26

@greycow: "papi cölibátusról (hogy ezt hogyan vezetik le a Bibliából az nekem megfejthetetlen rejtély" - senki sem vezeti a Bibliából, konvenció. Olyan, mint a karácsonyi bejgli.
Bármelyik pápa eltörölheti.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 09:30:26

@tölgy: Továbbmegyek: a görög katolikusoknál nem is előírás.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.22. 09:33:44

@greycow:
@tölgy:

1Kor 7, 1-9

www.kereszteny.hu/biblia/showchapter.php?reftrans=1&abbook=1Kor&numch=7

Amúgy a papság kötelező cölibátusa valóban egyházi rendelkezés, és csak a latin rítusú papokra vonatkozik. De a szexualitásban való önmegtartóztatás, mint életforma bibliai alapja ez.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:34:41

@Tehetetlen Dodó: ott kissé komplikáltabb, a pappá szentelés előtt házasodhatnak. És talán a püspökségnél kizáró ok.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 09:39:18

@tölgy: Érdekes, de özvegyet lehet püspökké szentelni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:46:11

@Elpet: A szexuális önmegtartóztatás ókeresztény téma, de a papi házasság tiltása más probléma volt. (Javasolták a házasságon belüli önmegtartóztatást is.) A papi korrupció (simonia) miatt vezették be, talán a ballibek sem lennének olyan korruptak, ha előírás lenne, hogy a hivatal viselőjének nem lehet családja.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 09:53:24

@Elpet: megkerestem a cölibátust elrendelő rendeletet (Első Lateráni Zsinat, 21.), az nem hivatkozik a Bibliára.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 09:56:54

@tölgy:

1123-ban

kicsit hosszú reakcióidő lett volna a több, mint ezer év! :-)

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 10:02:02

@tölgy: Dehogynem, a kitartottak még többe kerülnek.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:07:15

@Tehetetlen Dodó:

Sőt, a pápának nem kell papnak lennie.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:07:51

@tölgy:

Van egy megoldás: az asszonyt zárdába lehet küldeni :-)

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 10:08:53

@Téglagyári Megálló: Nem tudom, görög katolikus eredetű pápát még nem ismertem.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:08:54

@tölgy:

Tartok tőle lenne belőle egy rendes egyházszakadás.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.09.22. 10:09:27

@tölgy:
És akinek több családja van, az még korruptabb? Tomika?
Vagy akinek nagycsaládja van? Viki?
Esetleg akkor a homokosok lennének ideális közszolgák?
Jobban meg kéne becsülnünk az árva homokosokat.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:11:41

@Tehetetlen Dodó:

Ja, aztat nagyon bírom, amikor bizonyos honi zsidók fennhangon emlegetik, hogy "Jézus zsidó volt". Valami miatt mégsem követik...

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 10:12:15

@simonmondja.:

Móricka, neked mindenről az jut az eszedbe?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.09.22. 10:22:22

@greycow:
Hát pedig arról lehet legjobban áradozni, amiben nem él benne az ember.
Pláne nem "benne".

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 10:28:02

@Téglagyári Megálló: antiklerikális és egyéb rendezetlen hovatartozású barátainknak egy kis csemege (eléggé szűk, kissé már unalmas az érvkészletük): "Bűnösként élek a bűnösök között."

hu.wikipedia.org/wiki/IX._Benedek_p%C3%A1pa

hu.wikipedia.org/wiki/XIII._J%C3%A1nos_p%C3%A1pa

hu.wikipedia.org/wiki/VI._Kelemen_p%C3%A1pa

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 10:44:35

@Téglagyári Megálló:

Kéne?
Nem az ő dolguk? Jehet, hogy ők egy másik zsidó rabbit követnek, aki szerintük jobban tudja a frankót, vagy nem követnek senkit sem, mint ahogy a többség általában. Attól még Jézus zsidó volt, a kereszténység az akkori zsidóságból eredt, de azóta eléggé külön utakon fejlődött tovább a két vallás.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 10:51:09

@tölgy: Antiklrikális testvéreink, az egyház egyes tagjait célzó elítélő megjegyzéseik során megfeledkeznek arról, hogy hogy az egyház esendő, jobb-rosszabb emberek személyén keresztül valósul meg.
És ez nem újság: Jézus egy állhatatlan hazudozóra, aki háromszor tagadta meg őt még a kakas kukorékolása előtt, bízta az ő egyházát: Te leszel az a szikla, amelyre én az egyházamat építem.
Tisztában volt az egyes emberek gyarlóságával. És ez az egyház mégis kétezer éve fennáll.

tevevanegypupu 2009.09.22. 10:59:48

@Tehetetlen Dodó:
"Es ez az egyhaz megis ketezer eve fennal."
Hala a foldon a hivo embereknek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 11:02:14

@Jobb híján MDF-es: Jézus származásának feszegetése vékony jégre visz, mert volt ott a történetben még néhány szereplő.

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 11:04:54

@tölgy: Nem hiszem. Elég egyszerű történet.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 11:11:56

@tölgy:

Gondolom egyik sem volt azték! :-)

Eléggé zsidó környezetben származó zsidó sztoriról van szó, nem kell a részletekben elveszni.

Amúgy Dávid király nagyanyja sem volt született zsidó.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 11:45:59

@Jobb híján MDF-es:

Nézd, ha hangoztatják, hogy zsidó volt, akkor nekem olybá tűnik, hogy valami miatt fontos nekik. Aztán valahogy mégse. Furcsa ez.

ÁrPi 2009.09.22. 12:37:37

@Téglagyári Megálló:

"aztat nagyon bírom, amikor bizonyos honi zsidók fennhangon emlegetik, hogy "Jézus zsidó volt". Valami miatt mégsem követik..."

Nincs igazából összefüggés XY zsidósága és aközött hogy a zsidók (amelyik nemkeresztény) követi-e vagy sem.
A nemkeresztény, sőt zsidó vallású zsidók alighanem azért nem követik a zsidó származásúként ismertetett Jézust mert nem olyan akit vallásuk szerint követésre méltónak tartanának.

Például nem messiás, azaz nem ismerik el messiásnak; néhány zsidóvallásos zsidó még messiásváró stációban van.

Na.

hiba 2009.09.22. 12:48:03

@Téglagyári Megálló: Öööö...most ezt tényleg magyarázni kell? Emlékszel mikor a játszótéren körbevettek a nagyfiúk, hogy hogy mersz EDDA-s pólóban megjelenni mikor itt mindenki P-Mobilos? Aztán ahogy szó szót követett és nem hatott az az érv sem, hogy végül is mindkettő tök jó, kiszúrtad, hogy egyik hangadójuk szimatszatyrán ott virít az EDDA felirat...na hát látjátok Ő is...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.22. 12:59:56

@ÁrPi: "A nemkeresztény, sőt zsidó vallású zsidók alighanem azért nem követik a zsidó származásúként ismertetett Jézust mert nem olyan akit vallásuk szerint követésre méltónak tartanának."

Vagy éppen azért nem követik, mert nem ismerték fel benne a messiást.
Egyébként a korai keresztény gyülekezetek nagyobb része zsidó, kisebb része görög volt, de Krisztus tanai úgy általában igen termékeny talajra találtak a zsidóság körében.

A messiásvárás pedig minimum Titus hadjárata óta a zsidó vallás egyik lényegi eleme, amely független Jézus követésre való alkalmasságától.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 13:05:02

jézus csak zsidó lehetett, csak egy zsidó oldhatta fel a szövetséget, amit a népe a sátánnal kötött. így lett a zsidók gyilkos pokolvallásából szeretetvallás. ilyen egyszerű ez kérem. :)
ők meg jól benne maradtak az infernális córeszben!

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 13:07:38

@hiba:

Bevallom, nem értem a hasonlatot. A történet ismerős, csak nem látom, hogy kapcsolódik az enyémhez.

hiba 2009.09.22. 13:14:21

@Téglagyári Megálló: Én a "Jézus is zsidó volt" szöveget még csak olyan szövegkörnyezetben hallottam, hogy miért utálják a keresztények a zsidókat, hiszen Jézus is... Groteszk védekezés, vélt vagy valós fenyegetettség helyzetében.

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 13:23:00

@hiba:

No igen, csakhogy pont az látszik erről a térfélről, hogy a zsidók más utat követnek, mint amit Jézus ajánl, ergo fura, hogy rá hivatkoznak.

hiba 2009.09.22. 13:23:30

@Grift: ez a stílus már elsőre sem volt annyira jó poén, hogy ennyire rajta maradj. Napi 50 kommentben meg kimondottan idegesítő. De ez legyen az én bajom.

hiba 2009.09.22. 13:29:50

@Téglagyári Megálló: mire gondolsz? Remélem nem Solymosi Eszter vérére. Mert egyébként, meg igen, meg van a saját vallásuk. Attól tartok elbeszélünk egymás mellett. De majd átgondolom.

wladyslawsky (törölt) 2009.09.22. 13:33:40

@hiba: kedves barátom, tudod, a statisztika olyan mint a bikini: sok mindent megmutat, de a lényeget eltakarja... :))
konkrétan: igen, Magyarország jobban áll "statisztikailag", mint ahogyan Franciaország is,de...

(legalábbis az utóbbi időben - a linkelt adatokat átnézve az utóbbi tizenvalahány évben erősen csökkent a születések száma a lengyeleknél is, 1996-ban még 1,59 volt, korábban pedig jóval magasabb, másként nem fordulhatott volna elő hogy a 2. VH veszteségei után ma egy összeségében fital populáció lakja Lengyelországot)

de könyörgöm, gondolkodjál már egy kicsit! kik "szaporodnak" oly sebesen nálunk, ill. (pl.) a franciáknál ? (válasz: a cigányok ill. a feketék/arabok), míg polák barátaink országa fehér emberekből áll, se néger, se arab, cigány is csak minimális arányban. nem kis különbség!

hiba 2009.09.22. 13:34:57

@Elpet: Ahogy én látom, a liberális megközelítés inkább a nőt kívánja ösztönözni a családon belül, hogy szüljön gyereket, míg a keresztény felfogás nem kezelné külön a család egyes szereplőit, hanem csak ebben az egységben gondolkozik. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de talán ott működik jól, ahol kiegészítik egymást.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 13:36:19

@hiba:
ez nem stílus, te agyhalott. ez tényközlés volt. :)

hiba 2009.09.22. 13:41:14

@wladyslawsky: és a finneknél, norvégoknál, meg svédeknél is az arabok meg a cigányok szaporodnak? A lengyeleknél meg csak a katolikusok? Tisztázzuk: annyit állítok mindössze, hogy a keresztény vallás 2009-ben nincs már jelentős hatással a demográfiai mutatókra. (Az iszlám vallás inkább.)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 13:55:44

@wladyslawsky:

Tényleg vicces volt látnom Polákországban a sok szőkésbarna, bajuszos aszfaltozót az útépítéseknél.
Nálunk az ilyesmit romák csinálnak, ott meg polákok.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 13:56:08

@Loxon:
hát ezzel kénlóggyanak maguk, keresztények. a magamé fentebb. :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 14:00:45

@Grift:

"így lett a zsidók gyilkos pokolvallásából szeretetvallás."

Minden vallás szeretetvallás. Van olyan keresztény gyakorlat amely a kereszténységet is pokolvallássá teszi/tette.

Funkcióját tekintve a judaizmus semmivel sem rosszabb a kereszténységnél.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 14:01:26

@Grift: Ne zavarja, hogy éppen Téchy Olivért olvasok. :>

bz249 2009.09.22. 14:05:36

@hiba: "Az iszlám vallás inkább."

még kb. tíz évig, tekintve, hogy Tunézia, Bahrein, az Egyesült Arab Emirátusok, Törökország, Irán, Brunei, Bosznia és Albánia már 2.1 alatti termékenységi rátát mutat fel és a többinél is csökken

felkészül (<=2.5): Algéria, Marokkó, Azerbajdzsán, Kuvait, Libanon, Katar, Bangladesh, Türkmenisztán és Indonézia.

www.prb.org/pdf09/09wpds_eng.pdf

itt meg európa, a 2008-as adatokat nem találtam

www.prb.org/pdf08/TFRTable.pdf

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 14:05:53

@Jobb híján MDF-es:
olvass ószövetséget. abban aztán nincs olyan :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 14:07:41

@Loxon:
azért óvatosan vele, van egy kis autentikusság deficitje, de jó, rendben, olvasmánynak elmegy! :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 14:13:19

@Grift:

Az Ószövetségben is van megbocsátás és befogadás, szerintem Te próbáld végig olvasni, nem csak egy-két részt kiragadni. Teológiailag nagyon kiforrott a judaizmus meg a kereszténység is.
A magyar ősvallás ilyen magasságokba történő fejlesztése még várat magára. :-) Persze lehet próbálkozni, de szerintem hiába.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.22. 14:14:38

@Grift: Ígérem, nagyon óvatos leszek. (Gyengéden néz a könyvre.)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 14:26:40

@Loxon:
remélem! :)
az öreg azért olyan, mintha egy fehérembert sosem látott dél-amerikai indián kezébe pottyanna egy képes biblia és elkezdené magyarázni belőle jézust. szóval, nem a teljes kangyur-tangyur. csak ennyit szerettem volna, de nem vonnám el továbbá az olvasmányától! :)

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 14:49:06

@hiba:

Látod ez a baj, hogy csak ez tud eszedbe jutni. Nekem inkább az, hogy az evangélium mindenkinek szól, eszkimóknak, indiánoknak és igen, zsidóknak is.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.22. 15:00:49

@Téglagyári Megálló:

"és igen, zsidóknak is"

Nekik is, de ők speciális helyzetben vannak, szépen ír erről Pál apostol - persze, mert ő is zsé volt, na persze! :-)

Téglagyári Megálló 2009.09.22. 15:08:04

@Jobb híján MDF-es:

Igen, amit a hitigyülisek jól félremagyaráznak!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 15:49:49

@Loxon:
hát, izé...most mán csak remélem lol

Bajkon úr 2009.09.22. 16:42:09

@Grift: Ennek a homoerotikus ihletésű Málnási-novellakezdeménynek mégis önéletírói jellege lehet, kis művészke.
mek.niif.hu/00300/00355/html/ABC09732/09928.htm
Azért lásd be, fasisztaként közelebb állsz ehhez a nyilaskeresztes ikonhoz, mint akikre itt próbálod kenegetni termékedet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 17:21:35

@Bajkon úr:
amiért ilyen szerelemmel csüggsz rajtam és málnásin, megérdemled, hogy felhívjam a figyelmed, hogy valamikor a hétvégén, újabb málnási kaland kerül a blogra. hátborzongató lesz! szóval kattintgass, keressed péntektől.
még egy apróság. kár, hogy titeket szaros bakancsú komcsikat figyelmeztetni kell az illemre, szívesen megspóroltam volna. így, szólnom kell: az ottaniakkal kapcsolatban, ott illene spriccelgetni, és nem a más blogjában. én nem bánom, mert kitűnő reklám, és rendkívül népszerűvé tesz, és csak úgy sisteregnek a kattintások, és privát elismerő sorok, de itten mindketten vendégek vagyunk. ennyit gondoltam még hozzáfűzni, és még egyszer köszönöm a rajongásodat. nem, nem értékelem többre, egy kutya dörgölőzésénél, de jól esik, minek tagadjam. :)

Alfőmérnök 2009.09.22. 17:28:37

Nem számít, hogy Vödön és nem Ödön, nem számít, hogy nem ember, hanem medve és nem 1970ben halt meg, hanem 2007ben tűnt el, de a kiagyalója akkor is náci. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 17:31:45

@Alfőmérnök:
ez pontosan így van! :))

és akkor most már elmondom a vödönt: a keresztlányomat húztam azzal, hogy mi a neved, nem jut eszembe, kunigunda? nem vagyok gumibunda üvöltötte, tovább próbálkoztam, ödönke? nem vagyok vödönke, sikította már majdnem bőgve. szóval,az is egy mocsok fasiszta. :))))

Tehetetlen Dodó 2009.09.22. 18:11:20

@Grift: Magyarázkodhatsz itten napestig.
Fasiszta vagy és kész.

tewton 2009.09.22. 19:08:53

Nem elég, hogy fasiszta, de a gyereket is molesztálja!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 19:12:04

@tewton:
no de kérem? milyen fasiszta az aki nem pedofil is egyben. naugye! :))

tewton 2009.09.22. 19:18:17

akkor náci-pedó-homó.
kihagytam valamit?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.22. 19:21:55

@tewton:
ez már tekintélyes kis lista, de bízza a komcsikra, ők még kiderítenek néhány dolgot! :)

greycow 2009.09.23. 14:52:21

Kacagj a mullahon és a dervisen!
Csak a Hit épít tornyot a vízen.
S amiről ők beszélnek: ábránd, ködkép,
nem látta senkisem!
Omar Khajjam - Kr.u.900-1000

abandi 2009.09.23. 15:31:44

@tewton:
Rászístá, cijonyístá...

Tehetetlen Dodó 2009.09.23. 15:39:03

@greycow: Ezt már a múltkor is idézte valaki.
Vagy te voltál?
Repetitio est mater studiorum.

abandi 2009.09.23. 15:41:22

Egyébként:
Az a lukácsgyörgyre magyarosított zsidót fetisizáló...Na, az lámpavasat sem érdemelne...
Egyszerűen az interszocionista gondolatféreg (MÉM) rágja szét az agyát, egy lukács-összes -minden nyelven- teli barakkban!

Leskelődő 2009.09.23. 15:47:59

@Tehetetlen Dodó:

Ez már akkor is bökte a csőrömet.

"Ugyanis tudósok sora vitatkozik azon, hogy szó szerint kell-e elfogadni Omar Khajjám rubáít, vagy az iszlám misztikájának, a szufizmusnak allegorikus szóhasználata szerint fejthető meg jelentésük (pl. a bor = az Istenhez való felemelkedés eksztatikus állapotának eszköze, a szerelem = misztikus egyesülés Istennel stb.)"
mek.niif.hu/00200/00212/00212.htm

Itt például a Hit nagybetűvel kezdődik. A képről pedig ez jutott eszembe:

29"Gyere!" - felelte. Péter kilépett a bárkából és elindult Jézus felé a vízen. 30Az erős szél láttára azonban megijedt, és amikor merülni kezdett, felkiáltott: "Uram ments meg!" 31Jézus kinyújtotta a kezét és megfogta. "Te kishitű - vonta kérdőre -, miért kételkedtél?"

Szóval én így értem: a mullahon, dervisen lehet kacagni, de a Hit képes tornyot építeni a vízen.

Tehetetlen Dodó 2009.09.23. 15:52:22

@Leskelődő: Én is erre az értelmezésre hajlok, de tartok tőle, hogy a beíró nem így gondolta.

Leskelődő 2009.09.23. 15:58:10

@Tehetetlen Dodó: Hát, akkor most megpróbáltuk elültetni a gondolatot a fejében. Hátha kicsírázik :)

abandi 2009.09.23. 17:00:47

@Leskelődő:
Igazi Hit nélkül semmi hasznosat nem érdemes csinálni, csak legfeljebb pénzt...
Egyébként ránk, magyarokra igazán igaz a :"Segíts magadon és az Isten is megsegít!" mondás...
Egyébként egy Reinsinger János nevű ószevetség értelmezőt felvonultatott már az atv, az újszövetség szeretet-értelmezéséhez...
Nem volt rossz marketing..., a mind'heti vasárnapi szektás zsidó-keresztényezés megágyazásához!
Egyébként, meg:
Szüleink sokkal jobb és képletesebb viccekért szoptak halomba, és örültek, hogy végre jó társaságba kerültek a mellőzöttek között!
Csak hát a nagy "röhögésben",az egyszeri után elfelejtettek kaszát fenni, és megtanítani bennünket rá...
Maradt a böfögés, röfögés,röhögés...
nekünk.
süti beállítások módosítása