Több tízezer embert engedünk elveszni a semmibe
2009. augusztus 17. írta: Redakció

Több tízezer embert engedünk elveszni a semmibe

„Mintha a cigányok önmaguktól és örömmel oda mennének lakni, ahol nincs víz, villany és iskola. Mintha ez lenne az ő életformájuk, a „roma autentikusságuk”. Hát nem. Mindenki szeretne élhetőbb körülményeket és mindennapi biztonságot magának, nem csak az árpádsávokra esküdő magyar nemzet.”

A Mandiner interjúja Bogdán Árpád filmrendezővel.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr111314714

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szepessy: "Szociális kártyát a képviselőknek!" 2009.08.18. 10:08:39

Szepessy Zsolt a szociális kártyával nem csak a segélyezettek, hanem az országgyűlési képviselők kiadásait is ellenőrizné - áll Monok polgármesterének legújabb sajtónyilatkozatában.A polgármester az alapélelmiszerekre korlátozná a képviselők vásárlási ...

Trackback: Zeitgeist, 3. rész 2009.08.18. 08:29:39

PART 3: Zeitgeist, The Movie | Final Edition : Hungarian SubtitlesItt a harmadik rész, ami a történelemmel foglalkozik. Bayer Zsolt, fideszes alapítótag, Echo tv-s műsorában volt vendég Bogár László, egy rendkívül művelt fideszes közgazdász, aki elmond...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heima (törölt) 2009.08.18. 01:36:49

@calam: nem mellesleg nézd meg a linkelt videot, ha a polgármester-asszony nem osztja be (adja ki később) a segélyt, konkrétan éheznek a cigánycsaládok, a gyerekek meg többször kerültek kórházba gyógyszer hiányában.

ennyit a méltóságról.

sorokinV 2009.08.18. 01:37:44

@calam:

Ez az országos reprezentativitás mióta ekkora fétis? Az esetek igen kis százalékában érdekes egyátalán, hogy amúgy nemre, korra, lakóhelyre, jövedelmi viszonyokra, mindenlófaszra repi legyen a minta. Szal' egy kis faluba kimenni és irl megnézni, hogy hogyan is folyik az élet meg a segélyezés a valóságban határozottan hasznosabb módszer, mint felhívni 1000 embert és megkérdezni, hogy akarnak-e ingyen wellness hétvégét Kalocsán!
Amúgy meg a kis r mindenre jó. Én bármiből csinálok repi mintát, csak egy kompotersz kell! ;)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:38:08

@heima: bocsánat, most tényleg arról vitatkozunk, hogy egy videón szereplő x ember az valóban reprezentatív-e 5-800 ezer emberre vetítve?
a többire meg azt tudom mondani, hogy ameddig ezt nem tudod nekem megmutatni, addig nem tudok vele mit kezdeni.
Most komolyan általában apuka kapja a szoc.segélyt neki van mondjuk 2-3 gyereke. Akkor most melyik csoport szerint osztályozod?
Nem áll be a sorba, nincs jövedelme. ördögi kör, és a vitában mindig ide jutunk el.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 01:38:57

@calam:

Nekem meg semmi bajom nincs azzal, amikor valaki nem pénzt kap, hanem azt, amire az élethez szüksége van.

Ez kéne legyen a különbség. Nem mindegy, hogy valaki a Putyilov-művekben nyomja reggel hattól, vagy a háza előtt vakarja a hasát a napon. Engem jobban érdekel azoknak a szegényeknek méltósága, akik dolgoznak.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:40:51

@sorokinV: bármiből csinálsz reprezentatív mintát csak egy kis r kell hozzá?:D Jó, csak ha az életem úgy alakulna, akkor szólj, hogy nehogy tőled rendeljek mintavételt.
Igen, terepmunkából, az adott településről lehet valami megtudni. A kettő egymás nélkül haszontalan, és nem is lehet validálni.
ingyen wellnesbe utazol?:D akkor már értem:D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:41:36

meg kompotersz, persze, bocsánat

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:42:11

@Elpet: ezt így eldöntöd, és az kell az élethez. Végül is lehetne jegyrendszer, mint a háború után meg közben, az is jó volt.

sorokinV 2009.08.18. 01:42:43

@calam:

Ja, bogaram! Nemrégiben hirdettünk workot. 400 ember jelentkezett és egy sem volt roma. Ez hogyapicsában lehet? Miközben állítólag a körükben 90+% a dologtalanok arány...

heima (törölt) 2009.08.18. 01:43:34

@calam: "bocsánat, most tényleg arról vitatkozunk, hogy egy videón szereplő x ember az valóban reprezentatív-e 5-800 ezer emberre vetítve?" nem, csak te pörögsz ezen. kb tizen-huszon X kistérségre egyébként megáll ugyanez a sztori, leforgathatták volna ugyanezt a videot.

"Most komolyan általában apuka kapja a szoc.segélyt neki van mondjuk 2-3 gyereke"

Apuka (ha ténylegesen egyedülálló), és nem tudja megoldani a napközbeni gyerekelhelyezést, kapjon ellátást meg részmunkaidőre/távmunkára kedvezményt. Ha anyuka is van, akkor meg anyuka menjen dolgozni. stb.
le lehet ezt szabályozni, csak akarni kell, és akkor még nagyon liberális voltam.

szívem szerint a "requiem for a dream" c filmben megismert módszert vezetném be a munkaképesség megállapításához. na az hatékony.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 01:44:56

@calam:

Igen. El kell menni dolgozni, és akkor lesz pénz. Senkinek sem tilos.

Mindennek ára van. Mindennek.

abandi 2009.08.18. 01:45:24

@heima:
Már megint kimaradt valami:
A legtöbb magyar öregasszony nem áll be a csürhével a sorba a segílykéírt...
Büszkeségből, "rátartiságból"!
Tudod: Mint ahogy nem ittak, táncoltak a megerőszakolóikkal sem a gyalázatos történelmünk során...
Bocs! Nem maradt ki, én voltam lassú!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 01:46:10

@sorokinV:

Bizonyára megalázó munkát hirdettetek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:46:38

@sorokinV: most erre hogyan válaszoljak? Mittuddomén, hogy milyen munkát hirdettetek, hogy eljutott-e az információ a cigányokhoz, hogy valóban nem volt-e a cuccon cigány( ha végeztél szocot, tudod, hogy nem minden cigány sötétbörű, meg amúgy is, nem magyarázom). Hogy akikhez eljutott a hír azok egyáltalán elindultak-e az interjúra, mert féltek, na ezt le sem írom, mitől. Ilyenek. Tudod, szociológusként a függő-független változó és egyéb alapdolgokkal tisztában lehetnél.
Aztán a 2003-as országos REPREZENTATÍV cigányfelvétel szerint 29%-os volt a romák körében a foglalkoztatottság.

sorokinV 2009.08.18. 01:47:12

@calam:

Ez úgy működik, hogy ha a megrendelőnek az kell, hogy nemrekorraetc repi legyen a minta abban a kérdéskörben, hogy a sugárhajtású repülőgépek vásárlásakor felkínált leasingkonstrukciók mennyire felelnek meg az elvárásnak, akkor én megcsinálom. Ennyi :)

abandi 2009.08.18. 01:48:11

@calam:
Egy minősíthetetlen bandának...
Brávó, nincs több kérdésem!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:49:27

@sorokinV: tudom, hogy működik, köszi. Az a kérdés, hogy amit csinálsz, az valóban reprezentatív-e. Hú, ugye nem valamelyik jegyzett kutatónál vagy?

heima (törölt) 2009.08.18. 01:49:27

@calam: "REPREZENTATÍV cigányfelvétel"

az milyen ha senkiről nem tudjuk hogy cigány-e?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:50:38

@heima: fú, had ne menjek bele módszertanba, légyszi. Tényleg, holnapra kikeresem neked a módszertani cikket, csak most had ne kelljen leírnom, mert késő van már.

abandi 2009.08.18. 01:52:39

@Elpet:
Vagy összekeverték a "workot" az orkkal...
Cigányul eléggé pejoratív mindkettő...

sorokinV 2009.08.18. 01:52:39

@calam:

1, profession.hu
2, egyik elfogadott(!) definíció, hogy roma az, akit a környezete annak tart - Rgo akár megállapítható is volna fénykép alapján... Monnyuk' különösképpen nem nézegettem a fényképeket.
3, a függő és független változó hogyan is kerül ide?
4, 2003-nál gondolom van van frissebb is. Bár engem ez a téma soha nem érdekelt.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 01:53:30

Érdekes, annyi embernek van mindenféle tapasztalata. De el kell felejteni mindet, mert nem reprezentatív. Tulajdonképpen, bármi történt életemben, nem számít, mert nem reprezentatív.
Akinek a villamos levágja a lábát, az örüljön, mert az egész nem számít, a lakosság egészét tekintve nem reprezentatív.
Na, így kell a tudományt meggyalázni.

heima (törölt) 2009.08.18. 01:54:14

@calam: akkor ne fáradj, így is amit mutattál eddig tanulmányt, az mind segget törölni sem volt jó.

Mennyi segélyosztás napi rejtett kamerás videot fogadnál el reprezentatívnak? 10? 20? 50? a módszertanon kívül semmit?

sorokinV 2009.08.18. 01:54:31

@calam:

"Hú, ugye nem valamelyik jegyzett kutatónál vagy?"

Is!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:55:08

@sorokinV: én nem tudok frissebb, publikált cigánykutatásról, úgy tudom, mostanában több is készült, gondolom lesz nemsokára eredmény.
Úgy kerül ide, hogy nem mindegy, hogy mi előz meg mit. HOgy nem mindegy, hogy a cigányságtól függ, hogy valaki nem megy munkáért, vagy valami másból következik, hogy cigányként nem megy munkáért. Remélem érthető voltam.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 01:57:44

@heima:

Érdekes bazmeg, egy egész országnak van lehangoló és szar tapasztalata bizonyos jelenségekről, és egyenként rá lehet mondani mindre, hogy nem reprezentatív. Bármilyen minta egyes elemeire rá lehet mondani, hogy nem reprezentatív. Az összes minta egyenként nem reprezentatív elemekből áll.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 01:58:43

@sorokinV: nézőpont:D? csak vicceltem, ne válaszolj:)

@Elpet: nem, és nincs szó semminek a meggyalázásáról. Lehet filmet forgatni csenyétén, ahol a cigányok rémesen viselkednek. Az az ott lévőkre igaz lesz, akik részt vesznek benne. De a többiekre már nem. Ha neked levágja a lábad a villamos, ott nincs mit reprezentatívoskodni. Remélem lehet érteni.

@heima: ennek örülök. Még szerencse, hogy szart sem érnek:) Az a baj, hogy egy ilyen mondattal tényleg nem lehet vitatkozni, mert nem állít tényt, csak véleményt.

abandi 2009.08.18. 01:59:23

@Elpet:
A tudományt példul meggyalázzák bizonyos pénzügyi körök a Mars-rasz-állási projektel...
Na, oda lehetne küldeni romákokat!
Kolonizálási céllal...

heima (törölt) 2009.08.18. 02:01:24

@Elpet: és a legszeb az egészben, hogy a számon kért statisztikák többségét a számonkérők miatt nem lehet (tilos) elkészíteni.

pedig lennének érdekes számok (engem főleg a rokkant-nyugdíjazás meg a bűnügyi statok érdekelnének), de hát akkor nem lehetne saját módszertan alapján félrebeszélni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 02:02:23

@abandi:

Aha, ott aztán érdekes lehet egy megtérülés-számítás.

heima (törölt) 2009.08.18. 02:05:26

@calam: szóval akkor maradjunk a témánál: ha valaki veszi a fáradtságot (és bátorságot) és tfh 50 különböző (magas kisebbségi aránnyal bíró) faluban forgat filmet segélyosztáskor, és a filmek teljesen véletlenül a zajongás a hivatalban-uzsorás a hivatal előtt - gyümigép meg kommersz a kocsmában eseménysort mutatják be, akkor az reprezentatív, bizonyíték erejű, vagy tekintsük semmisnek, mert nem ismer ilyet a módszertan?

abandi 2009.08.18. 02:05:50

@calam:
"@heima: ennek örülök. Még szerencse, hogy szart sem érnek:) Az a baj, hogy egy ilyen mondattal tényleg nem lehet vitatkozni, mert nem állít tényt, csak véleményt."

El vagy te tévedve libsi-bibsicske!
Itt már rég túl vagyunk a magadfajta féle vitatkozási kényszertől!
Tapasztalat, tapasztalat...Tudod!
Te csak számolgass, hamisíts, mint ahogy a környezetetben lévők tették, teszik...

sorokinV 2009.08.18. 02:06:08

@calam:

Amúgy sem köthetem bárki orrára! ;)

Ja, én voltam Csereháton anno. Elég rendesen végigjártam. Nos ott gyakorlatilag senkinek nincs munkája. Tökmindegy, hogy milyen származású. De azok a falvak, ahol ilyen-olyan praktikákkal megőrizték a magyar etnikum 99%-os arányát - viszonylag gondozottak és valami halovány próbálkozásaik vagyogatnak. Bár szvsz semmi remény...
Ellenben ott vannak az elcigányosodott falvak. Azok háborús övezetek. Nem viccolok, baszki! Életveszély! És semmi nincs, mert ami nincs lebetonozva azt ellopták már régen. Életösztönnek rendelkező ember nem mer bemenni. Boltok sincsenek, max egy időleges kocsma a segílyosztásra időzítve.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:06:51

@heima: hát, az az adott települések adott pillanatira igaz. De mondom, a módszertanos a pázmányos, nem én.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 02:07:47

@heima:

Hogy készítenének például statisztikát arról, hogy a rokkantnyugdíjasok mekkora hányada munkaképes valójában? Sehogy, mert nem tudnak ilyen paramétert mérni. Nem készítenek ilyet, inkább, ha láttál egy erőtől duzzadó rokkantnyugdíjast, azt mondják: ez nem reprezentatív.

abandi 2009.08.18. 02:08:58

@Elpet:
Főleg egy transzferre kivetített változó premisszás változat megvitatása a helyi cigánykocsmában...
Hűha...és még oktatni is akarjuk őket...

heima (törölt) 2009.08.18. 02:09:43

@Elpet: hát először is hogy a rokkantnyugdíjasok között mennyi a cigány (de hát már ez se lehet tudni ugye, mert nincs olyan definíció, hogy cigány), nem lennék meglepve a cigányság túl lenne reprezentálva arányaihoz képest.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:10:03

@Elpet: hú, akkor tisztázzuk a dolgokat. Egyéni esetek senki nem cáfol, egyéni tapasztalatot, aki meg igen, hát. De összességében következtetést csak valamilyen reprezentatív minta alapján lehet. És az is csak valószínűség, ahogy majd remélhetőleg mindjárt elmondja a profession.hu-s.
Egyébként attól még, hogy erőtől duzzadt lehet teljesen ketyós, ami nem feltétlenül látszik. Na, akkor most mi van? De azt mindannyian jól tudjuk, hogy a rokkant-rendszerben komoly visszaélések voltak.

heima (törölt) 2009.08.18. 02:11:42

@calam: "hát, az az adott települések adott pillanatira igaz"

és ha ezt folytatnák X hónapon át? és teljesen véletlenül ugyanez ez a sztori?
akkor elismernéd hogy ez egy létező, tömeges probléma, vagy még mindig az menne, hogy ez nem a hivatalos módszertan, meg csak 50 falu?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:13:36

@heima: btw, amit én erről ismerek kutatást (és most nem fogom linkelni, mert már félig alszom) aszerint elhanyagolható a segélyezették körében azok aránya, akik "rosszu" használják fel a segélyeket. Nem emlékszem pontosan, de 10% alatti rémlik.

abandi 2009.08.18. 02:14:15

@calam:
Köszönjük, ez teljesen vázolta a lehetséges scenáriót, mivel ez a valóság!
Jó volt tőled hallani és még csak em is raccsoltál-selypítettél!(...írásban...)

heima (törölt) 2009.08.18. 02:15:21

@calam: szóval akkor feltennéd a családod vagyonát fogadásra, hogy lehetetlen leforgatni ezt az 50 filmet a leírt tartalommal?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:16:11

@heima: mindig ugyanabban az 50 faluban?:D
és most tényleg elmentem aludni, bocs

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 02:16:42

@calam:

Aham.Tehát senki ne higgyen a szemének, mert nem az van, amit lát, hanem amit a szociológusok-statisztikusok mérni tudnak.

A statisztikán túl van ám valami, amit úgy hívnak, hogy emberi ítéletalkotás. Erre persze nem képes mindenki, különösen, ha elfogultságok akadályozzák. Ha bárki elfogadná ezt az áltudományos zagyvaságot, az azt jelentené, hogy nem hozhatnánk döntéseket statisztikai elemzés nélkül.

heima (törölt) 2009.08.18. 02:17:55

@calam: felőlem lehet 100 is, az ország több pontjáról, sőt akár rotálni is lehet, de nem érdemes.

igen vagy nem? raknál rá pénzt az ismert tanulmány alapján?

sorokinV 2009.08.18. 02:19:56

@calam:


Miért is igényled ezt a reprezentativitást? Egyáltalán a minta mire legyen reprezentatív?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:20:13

@heima: semmit sem lehetetlen leforgatni. Én is bármit leforgatok. Attól még nem lesz reprezentatív. Arra az 50 településre igaz, és ott probléma, ez tuti. Márha tényleg minden egyéb véltozót kizársz.
Lehetőségek, pl: névnap, szülinap, születés, keresztelő, vendég, munka, házasság, mittudomén. Biztosítani tudod, hogy minden egyébtől tiszta lesz a videó, és csak és kizárólag a segély-osztás napján történik, csak azért mert pénz van? Akkor igaz lesz az adott településeken, azokra, akik részt vesznek a mulatságon.
Családom vagyonával nem járnál nagyon jól:)

abandi 2009.08.18. 02:21:08

@calam:
Így lesz a statisztikai fajvédő sárkányarcból egyszerű segglyuk:
"Nem emlékszem pontosan, de 10% alatti rémlik."
Rémlik?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:21:46

@sorokinV: mondjuk a magyarországi cigányságra. Azért ígénylem, mert ezek után lehet jó biztonsággal állításokat megfogalmazni.
@Elpet: ilyet még csak nem is mondtam. De ettől még csak hibás következtetést tudsz levonni másik 5-800 ezer emberre, ha cigányokról van szó.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.18. 02:22:47

és most tényleg kikapcsoltam a gépet, jóéjt (de ciki egy este ezt háromszor leírni:D)

heima (törölt) 2009.08.18. 02:24:10

@calam: segélyosztás, egy nap, rejtett kamera. ugyanaz amit csenyétén csinált a retekklub (még csak nem is a náci hírtv). legyen 100 falu, legyen egy kistérség (mondjuk az encsi) minden faluja, legyen minden falu, ahol 50+%-os a cigányság aránya. (tudom tudom nem lehet eldönteni h ki a cigány).

elég meggyőző lenne, vagy le lehet söpörni, hogy nem reprezentatív?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 02:27:18

@calam:

Nem mondtam én, hogy minden cigány egyforma.
Azt mondtam, hogy ez a segélyezési rendszer a faszság minősített esete, és erről rengeteg embernek van tapasztalata, és ezen tapasztalatok alapján azt a következtetést kell levonni, hogy nem mehet így tovább. Ez egy jó példa az emberi ítéletalkotás folyamatára.

abandi 2009.08.18. 02:27:21

@abandi:
"Lehetőségek, pl: névnap, szülinap, születés, keresztelő, vendég, munka, házasság, mittudomén. Biztosítani tudod, hogy minden egyébtől tiszta lesz a videó, és csak és kizárólag a segély-osztás napján történik, csak azért mert pénz van? "
Megoldhatatlan probléma, mert mindegyik ugyanabban a ruhában történik, csak a tömeg nagysága változó...
Kivéve a munkalehetőség esetén...
Akkor kár a kamera akkuit fogyasztani...

abandi 2009.08.18. 02:30:26

@Elpet:
Igazad van !
Mert van uzsorás, késelő, nemierőszakos,fajtalankodó, itakdalse...
A beilleszkedettet hívhatjuk magyar-cigánynak!

sorokinV 2009.08.18. 02:31:17

@calam:

Az a baj, hogy felesleges és nem célravezető ilyen kérdések kapcsán nagy országos felméréseket lefolytatni. A nagy felmérések általában csak igen eccerű' dolgokra alkalmasak. Ha az a kérdés, hogy a rendszeres ilyen-olyan segély kapó cigányok ezeket a pénzeket úgy hsználják-é fel, ahogy azt a társadalom és az állam elvileg becélozza. először magát a kérdést illene tisztázni.
1, Mi maga a segély célja?
2, Mi az ammi helyes és mi az ami helytelen felhasználás?

Aztán ha ezek megvannak, akkor tudod, hogy a segély célja az, hogy az időlegesen megbillent embereknek/családoknak átmenetileg biztos legyen a megélhetése - ne pukkannyanak le teljesen. Aztán a helyes felhasználás meg élelmiszer, számlák miegymás.

Módszertan:
1, Másodelemzés. Megnézed magát a kiutalásokat, beleöntöd egy nagy adatbázisba és megállapítod, hogy markáns része stabilan rendezkedett be a segélyre. Aztán azokat a területeket, ahol 70+% a munkanélküliség, oda kiküldesz egy-két cocilógus hallgatót, akik lekérdezik a bótósokat meg a többieket, hogy mely árúféleségek fogyogatnak. Aztán lekérdezed az elműt, hogy milyen arányban fizetik a számlákat.
Megvan az általános képed.

2,
Megélhetési stratégiák feltérképezése. Emberes munka, résztvevős meg minden. Nem értek hozzá, de nagy irodalma van és elég pontos eredményeik.

És megvannak az eredmények, amit kerestél! Néhány millából kijön az egész és pont azt az eredményt adja ki, amit mindenki amúgy is tud.

abandi 2009.08.18. 02:34:13

@sorokinV:
Kivéve, ha megrendelő mást akar...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.18. 02:35:10

@abandi:

Rengeteg beilleszkedett cigány van, akárcsak az USA-ban fekete. Csak nálunk a rasszjegyek nem ütnek el annyira, egy-két generáció után már nem lehet annyira észrevenni.

sorokinV 2009.08.18. 02:41:16

@abandi:

A megrendelők drágán akarnak felesleges kutatásokat zállami pénzből, amit majd megismételnek, de soha semmire nem használják fel. Erre mennek el a cigánypénzek. Súlyos százmillák a fióknak. Egész hivatalok, intézetek rendezkedtek be arra, hogy értelmetlen kutatásokat csinálnak az íróasztalfióknak.
De mondom, én ha néha cocilóguskodok, az a piacra megy. Ilyenhez én nem értek és nem is vállalnám!

abandi 2009.08.18. 02:44:06

@Elpet:
...hát lehet egy-kettő, aki megpróbál KISZAKADNI, de nehéz nekik...
Szóval akkor elcigányoszsidósodik a pesti szittya is???
Nincs remény...

abandi 2009.08.18. 02:49:01

@sorokinV:
Esetleg az "inflációs kosárról" nem tudsz-e valamit?
Nagyon megköszönnénk itt egy páran a "hiteles" infót!
De ez csak szarkenegetés!!!
Legfeljebb az aktuális "tervhivatal" illetékesei is a lámpavasba vezetett dunában végzik a kivégzősorfalsarok által...

sorokinV 2009.08.18. 02:55:55

@abandi:

Az egy olyan móka, hogy vannak kül. társ. csoportok, rétegek, miegymás és azok más típusú árukat vesznek meg máshol meg másmennyit, ezért az áremelkedések eltérően hatnak rájuk. Péel a nagyértékű importautókra kivetett vám növelése kevéssé rongálja meg egy kisnyugger komfortérzetét, de akár a zinternet emelése sem. Ellenben a macskakaja drágulása igen :)
Valami ilyesmi...
Módszertanilag meg elég eccerű". Megnézik, hogy kik mit vesznek és kimennek a bótokba meg a piacokra felírni, hogy az mennyi éppen. KSH nyomatja eztet, illetve megboldogult ifjúkoromban még csináltam is zsebpénzért.

Viktus 2009.08.18. 07:24:58

Ildi néni napkeltében no1. virtuális popi nyalás ezerrel ...

picur3ka 2009.08.18. 11:36:17

@calam:

Honnan a seggbol huz ilyeneket elo?

Itt ni, 8-10% van allando munkaban. Fo jovedelem forras a rokkantsagi nyugdij:

http://209.85.229.132/search?q=cache:esIvElgzKacJ:www.tiszavasvari.hu/files/old/Koncepciok/6.doc+ciganysag+Szabolcs&cd=35&hl=en&ct=clnk&gl=uk&lr=lang_hu|lang_ru&client=firefox-a

picur3ka 2009.08.18. 11:42:08

@picur3ka:

Azert persze el mernek menni, munkaert nem, akkor felnek. Maga mondta, en csak hasznalom.

Van nekem erre valaszom is, nem tudom, mennyire helyes: szocialisan intezmenyesitett koldulas. Na es abban jartasak, tobb evszazados a tapasztalat.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.08.18. 12:04:41

Kizártnak tartom, hogy a cigánygyilkosságok "apa és fiai" vagy egyátalán magyarok műve lenne. Ha így lenne, tuti nem a tisztességes, dolgozó, normális cigányokat gyilkolnák.
Aki ilyen hidegvérrel, hosszú tervezgetés után, profin gyilkol, biztosan nem véletlenszerűen válogatja ki az áldozatokat. (most nem viccelnék azzal, hogy ha véletlenszerű lenne, akkor az arányok miatt eddig még egyetlen dolgos, normális életvitelű áldozata sem lenne, nemhogy az összes olyan)
Ez egyértelműen provokáció, és mivel senki nem akkora hülye, hogy a saját országát destabilizálná, egészen biztos vagyok benne, hogy ez külföldiek műve.

Arma Gedeonka 2009.08.18. 13:13:20

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

hmmm, szó szerint "saját" országát egyikünk se destabilizálná ép észel, senki, akinek legalább átlagosan ép lelkivilága van, aki gyökeret akar erszteni ott, ahol él.
Ehhez már egy olyan egyéni, netán kollektív mentalitás kellene, amelynek hordozója állomáshelyeként tekint országára, melynek polgára, netán tulajdonosként, de nem a többséghez tartozóként.
Én a kormányzati körökk több tagjából kinézem az ilyen mentalitást, származásra tekintet nélkül.
Aki ép ésszel és lélekkel él hazájában, az tényleg nem tesz ilyet, szintén származásra, elődök vallására tekintet nélkül. De az átfedés nagy lehet e mentalitás és a kiválasztottság elvén alapuló vallás között.

Arma Gedeonka 2009.08.18. 13:15:55

Berakom ide a fideszeseknek, hagy örüljenek:
------------------------------

olajcsucs.blogspot.com

Az ország hallhatóan recseg-ropog, családok tömegeit lakoltatják ki, gátlástalan gyilkosságsorozat mutat etnikai polgárháború réme felé, eközben talán sokakban merül fel, hogy a hivatásos politikuselit vagy lop, vagy egyéni egzisztenciájával van elfoglalva, miközben az ország katasztrófába rohan és csak civil önszerveződések, illetve a hatalom sáncain kívüli párt foglalkoznak sorskérdésekkel.
De van még remény, nicsak, a legnagyobb ellenzéki párt vezetője nyitólapon szerepel egy napilap elektronikus kiadásában, ráadásul sokat sejtető címmel, most nyilván irányt mutat a csüggedő népnek, merre a kiút a drámai helyzetből:

-------------------------------------
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=176096

"ORBÁN VIKTOR A CSÚCSON

Nem mindennapi kalandra vállalkozott Orbán Viktor. Feleségével, Anikóval megmászta Ausztria legmagasabb csúcsát, a híres Grossglocknert. Az eseményhez egy jeles dátum adta az apropót: felesége születésnapját ünnepelte a Fidesz elnöke az osztrák hegyi expedícióval.

"Nagyon büszke vagyok Anikóra, bebizonyította, hogy remek kondícióban van, és úgy érzem, én sem vallottam szégyent. Komoly fizikai próbatétel egy ilyen túra, nem is teljesen veszélytelen a drótokba, kötelekbe kapaszkodva, egy jókora hátizsákkal "súlyosbítva", méterről méterre előrejutni. Szerencsére nem lett izomlázam, mert itthon az első utam a Rudas fürdőbe vitt, ahol kértem egy jó masszázst" – mondta a Fidesz elnöke, akinek annyira megtetszett a hegymászás, hogy elhatározta, amint teheti, télen is meghódít egy nagyobb csúcsot.
Magyar Hírlap Online "
-----------------------------------

Bravó, Viktor, te aztán a kor ütőerén tartod az ujjad, alig várom, hogy kétharmadhoz juttathassalak a szavazófülke magányában, nyilván sok millióan érzünk így!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.18. 13:29:24

@Arma Gedeonka:

köszönöm, megváltoztattad az életem!
a rohadkurvacigánybazmeg! nyaral! a rohadék! mikor lövik az övéit?! kész, leszámoltam a fidesszel, és azt hiszem mindenki más is! hol az mszp, hogy rá szavazzak?

heima (törölt) 2009.08.18. 13:29:25

@Arma Gedeonka: és miből gondolod, hogy attól, h te irigy proli vagy, akkor a "fideszesek" is azok?

Arma Gedeonka 2009.08.18. 13:42:43

@heima:

hogy jön ide az irigység? Úgy véltem, jár itt pár hivatásos fideszrajongó, őket véltem idegesíteni. A PR-ost minimum kirúghatná Viktor, de az se lenne baj, ha vészes időkben államférfiként kezdene viselkedni a már megszokott politikus helyett. Meg a többi kasztbéli ugyanígy.
Jellemző, hogy csupa outsider reagál valamiféle megoldáskisérlettel a helyzetre, civilek, magukat veszélyben érzők. A politikus urak alszanak, miközben katasztrófa bontakozik ki, mit bontakozik, kirobban.

Arma Gedeonka 2009.08.18. 14:33:25

@Grift:

miért, egész jó párhuzam.

Aradebil 2009.08.18. 14:47:13

ezt a szart kár volt ide kilinkelni

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.18. 18:45:07

@Grift:

A cigányok sokszáz éves tapasztalattal rendelkeznek a túlélősdiben. Azért viselkednek most így, mert mi úgy viselkedünk velük, ahogy. Ha erőt mutatnánk, tekintélyt sugároznánk, ők is gyorsan változtatnának a modoron. Egyébként, ahogy a vidéki magyarok magukra lettek hagyva, ugyanúgy a vidéki cigányok is. Erre a cigányok válasza az, amit ma tapasztalunk. Most nekünk kellene határozott választ adni a kialakult helyzetre.

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.18. 19:12:14

@bbjnick:

igen, igazad is van, meg nem is. de nem a vidéki cigánysággal van a baj. a pesti is drámai módon lett köcsögebb, mint monjuk 25 éve. laktam közöttük, tudom mit beszélek. pokollények. ha ütik őket viszonylag rendben elvannak, ha nem, akkor kiteljesedik alsó világ béli természetük.

picur3ka 2009.08.18. 19:16:53

Nem lesz konnyu menet:

'korábban felmerült, hogy romákat is felvesznek a polgárőrségbe, nem találtak azonban a szolgálatra alkalmas vagy megfelelő büntetlen előéletű embert a feladatra'

index.hu/belfold/2009/08/18/veszelyesse_valhat_a_roma_onvedelem/

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.18. 19:21:53

@Grift:

Mert folyamatosan uszítva vannak. Talán Gloire nick írta, hogy a magyarországi cigánykérdés nem etnikai, hanem tipikus "lumpenprobléma". A cigányokat egy magát törvényfelettinek gondoló "elit", mint "klasszikus csőcseléket", használja fel a társadalom megfélemlítésére és zsarolására.:-( Ennek kellene elsődlegesen véget vetni, hogy egyáltalán hozzáférhrtővé váljék a "cigánykérdés":-(

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.18. 19:30:24

@bbjnick:
a pokol seregeinek talpasai ők, és tudjuk kik vezényelnek.

Tehetetlen Dodó 2009.08.19. 09:35:34

@bbjnick: Így igaz. Ezek a liberálbolsevik gazemberek hét éve megállás nélkül uszítják őket.
Meg is van az eredménye: mindegyik tökéletesen ismeri és nagy hangon követeli jogait, ugyanakkor a "kötelességek" rovat teljesen ismeretlen számukra, felháborodva utasítják el még a gondolatát is.
(Családomban és ismeretségi körömben több pedagógus van, elborzasztó változásokról számolnak be mindannyian).
Tehát legfőbb ideje, hogy ez a banda elkotródjon az ország éléről, addig esély sincs arra, hogy megkezdődjön a törvényes rend helyreállítása és a társadalmi folyamatok normális mederbe való visszatérítése.

Arma Gedeonka 2009.08.19. 11:01:32

@Tehetetlen Dodó:

Hány éves vagy Dodó, hogy még hiszel a mesékben?
Most jönne a "normális mederbe visszatérítés"???

Olvasd el ezt, ha nem követed a píkoil topikot:

www.guardian.co.uk/commentisfree/cif-green/2009/aug/17/environment-climate-change

Guardian: Is there any point in fighting to stave off industrial apocalypse?

Tehetetlen Dodó 2009.08.19. 11:07:32

@Arma Gedeonka: Gedeon, most csak a közeli cignyügyről van szó. Talán még lehet tenni valamit a Nagy Összeomlás előtt, hátha van még pár évünk hátra...

Tehetetlen Dodó 2009.08.19. 11:09:55

@Arma Gedeonka: Meg aztán, tudod, én is gyarló ember vagyok: a vonat már a szakadék felé száguld, de azért még benyomok egy hideg sört a büfékocsiban.

Arma Gedeonka 2009.08.19. 11:17:04

@Tehetetlen Dodó:

ebben egyetértünk, szerintem is meg kell tenni a cigányügy normalizálásáért, amit lehet. Amiben nem, hogy ez biztos nem a fidesz eredeti hozzáállásával fog megtörténni. Természetesen szervezetileg a Fidesz élére állhat egy ilyen normalizálásnak, ez nem esélytelen, de az irányt a Jobbik és a civil szerveződések szabják ehhez, a fidesz-vezérkar efelé csak kényszarből fordul, ha muszáj és nem is biztos, hogy a mai összetételben.

tehát a kiút iránymutatói nem a fideszben vannak régóta. Akkor mi a fenéért vagy beléjük szerelmes?

Arma Gedeonka 2009.08.19. 11:19:31

@Tehetetlen Dodó:

bocs, nem akartam érdes szót használni a végén! csak nem értem, amikre te vágysz, joggal, azt te nem azoktól kaphatod meg, akiket kitüntetsz nálukragadt bizalmaddal. Vagy ha igen, alakoskodásból fogják felvállalni, populistaként. Persze semmi bajom a fidesz mezei hadaival, de ők vigyázó szemeiket régebb óta a radikálisabb táborra vetik.

heima (törölt) 2009.08.19. 11:55:04

@Arma Gedeonka: mindig csak térítés. most mi jön, xenu személyiségteszt, a Vezető eladó könyvei vagy rögtön a csekkes részhez ugrunk?

Arma Gedeonka 2009.08.19. 12:29:52

@heima:

kevés vagy te ehhez. Kérdezd meg Dodó bácsit, miről beszéltünk. Azt nem mondom, hogy olvasd el Monbiot-t a Guardianban, nem nézem ki belőled, hogy tudsz olvasni.

ÁrPi 2009.08.19. 12:49:59

@Arma Gedeonka:

..és Kingsnosth? Őt is olvassuk?

Aztán Guardian melllett Telegraph-ot is olvassunk, vagy azt nem érdemes? :)

Arma Gedeonka 2009.08.19. 12:51:00

@ÁrPi:

olvass, amit akarsz. A világ recseg-ropog.

ÁrPi 2009.08.19. 12:55:32

@Arma Gedeonka:

Hüjje Kingsnorth!! A világ recseg ropog!

Arma Gedeonka 2009.08.19. 13:23:07

@ÁrPi:

A két fickó vitája nagyon tanulságos és Monbiot állításával ellentétben nem is egyszer cserélnek szerepet. Mindkettőnek igaza van valahol. Én Kingsnorth álláspontjából többel értek egyet, szerintem se az emberi faj általában önpusztító, hanem a mai civilizáció ideológiai alapja. Voltak és talán lehetnek természettel együttműködő emberi társadalmak. Monbiot vágya a növekedésmentes gazdaságról a mai civilizáció megőrzése mellett szerintem esélytelen. Tőlem felkészültebbek szerint is.

A topikhoz visszatérve: a semmibe elvesző több tízezer emberrel az a baj, hogy nem gogyaszatanak eleget úgy, mint mások? Ez a naív filmrendezőnek nem fog bejönni, hamarabb lesz a többség életszínvonala "cigányos", mint fordítva. Bár ez sántít, mert akik mégiscsak élnek majd, azoknak zömmel dolgoznia kell majd a maguk fenntartásáért, nem lesz segély és nem lesz sok lopnivaló, illetve keményen fogja védeni mindenki, amiért majd maga dolgozik.

heima (törölt) 2009.08.19. 13:42:49

@Arma Gedeonka: kösz, nem érdekel, nem veszek semmit.

abandi 2009.08.19. 13:54:06

@Arma Gedeonka:
"Monbiot vágya a növekedésmentes gazdaságról a mai civilizáció megőrzése mellett szerintem esélytelen. Tőlem felkészültebbek szerint is."

Kevesebb talmudistát kéne olvasnod!
Ajánlom a régi Füles magazin számaiból a képregényeket, vagy a pókember kalandjait...

Arma Gedeonka 2009.08.19. 14:30:48

@abandi:

jópofa, én és a talmudisták.
Nem olvastam se eredetiben, se az 'istáit, azt hiszem, te se tudod, melyik bolygón élsz. Az ma már nem minősül összeesküvéselméletnek, hogy a modern civilizáció bukik. Ez olyan közhelyes téma a világ vezetői körében is.
Te is kérdezd meg Dodó bácsit, ha nekem nem hiszed. Persze nem múlik semmi azon, hogy ki mit hisz. A folyamatok zajlanak, ezen semmilyen hit nem változtat.

abandi 2009.08.19. 15:11:07

@Arma Gedeonka:
Nem hiszem, hogy félreértettelek...
Legfeljebb egyszerű bringatologatóként zagyválod itt össze a talmudot, a Talbottal... a Föld védelmének érdekében...
A saját szaromban fetrengve, nem hiszem, hogy majd egy pöcegödörben fuldokló jótanácsaira hallgatnék!
Már amennyiben nem vagyok összekötve vele...

Arma Gedeonka 2009.08.19. 15:50:03

@abandi:
Bandi, az "a" az alkoholista rövidítése?

abandi 2009.08.19. 15:54:22

@Arma Gedeonka:
Nem!
Az "a"nyád picsájának!

abandi 2009.08.21. 17:23:50

Na, ugye megmondtam..., csak a ragozásban hibádzik!
Jelesül: az anyjuk picsáját!
(A mocskos bibsi-ci/gányolás/-os ganétúrásuk kezd egy egyszerű csengőfrásszos időre hajazni...)
Hajrá, Magyarok!
süti beállítások módosítása