A könyvkiadó halálára
2009. augusztus 04. írta: Redakció

A könyvkiadó halálára

  „A legutóbbi évekig maga is ott állt a pult mögött, jobbára barna, háromrészes öltönyben, és látszatra semmi kereskedőit nem tett: csevegett, olvasott, tanácsolt, oldalán hatvan éven át hűséges társával, Ilus nénivel. Néha hátratipegett a raktárba és valamikori New York-i könyvvel ért vissza: "Jó magyar ember" - mondta a szerzőről, s ennél bonyolultabb értékkategóriákba nem bonyolódott.”

  Ajánljuk Ablonczy Balázs megemlékezését a tegnap elhunyt Püski Sándorról.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr491288988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2009.08.04. 20:13:01

Igazán megható írás, de ennek kapcsán kérdezném, hogy a testvérblog, vagy mittoménmi Konzervatórium "szégyenfaláról" mikor fogják letörölni Csoóri Sándort?

Hír-Mond-O 2009.08.04. 20:39:41

Élet 40 cm-es pénisszel, egy arubai férfi megrendítő történetei:

www.hackthat.net/df/ddos/81136/index.hack

Gabe2 2009.08.04. 20:39:48

Első "felnőtt" könyveimet a győri Püskiben vetttem meg középiskolásként. Egy József Attila- és egy Petri-kötet volt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.04. 20:46:00

sándor, majdnem rendben volt. azt a gyávaságot, hogy kihagyta a denevérek honfoglalását a sinkából, sosem szabad elfelejteni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.04. 21:00:07

@Alfőmérnök: mé'? Csoóri picit sem konzerv, hanem népi bal.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.04. 21:11:28

@Grift: nem nagyon értem. A kihagyott verset miért kellett kihagyni 93-ban? :(

Alfőmérnök 2009.08.04. 21:14:51

@tölgy:
Igen, népi bal. (Tényleg az.) De mi a faszomnak kell Sas Józsival meg satöbbivel egy lapon említeni? Azé egy kicsit más minőség.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.04. 21:14:55

van ami még püskinek is vállalhatatlan volt. ennyit a hősökről.
egyébként bűbájos dolog sinka főművét /jó, a fekete bojtár sem kis meccs!/ kihagyni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.04. 21:18:54

@Alfőmérnök: Az egész népi mozgalom miattam mehet a levesbe :(

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.04. 21:20:30

@tölgy:
Az egész népi mozgalom miattam mehet a levesbe :(


ezt azért át kell gondolni. én is így kezdtem. ma már másképpen gondolom. :)

Ravasz Cugel 2009.08.04. 21:36:50

@Alfőmérnök:
Most még nem érted, de 2010. után érteni fogod. Sas Józsi egy zsidó stupidó. Tölgy a baloldalt azonosítja a magyarellenes zsidókkal. Érdekes.

Bell & Sebastian 2009.08.04. 22:56:43

@Ravasz Cugel:

Nagyot nem téved, ha így van - ha nem!

@tölgy:

A múltkor kérdém: érdekeli még Szabados?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.04. 23:29:32

@szamárfül: ?? :)

@Bell & Sebastian: a múltkor sem értettem miért nekem ír Szabadosról.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.05. 00:53:34

@tölgy: ja bocs, csak megint Grift izgatott fel, pedig nyugtatom magam a hideg serekkel:

"Az egész népi mozgalom miattam mehet a levesbe :( "

Grift, ez most nem a Bűvösék gasztroblogja!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 08:16:32

@tölgy:

"Az egész népi mozgalom miattam mehet a levesbe :("

Csak nekem tűnik úgy, hogy ez egy értelmetlen mondat?

ü
bbjnick

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 08:28:03

@bbjnick:

nem értelmetlen
:)
csak valószínűleg nem ezt a jelentést akarta szavakba formálni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 08:35:59

@zsidó részvénytársaság:

Jó, nem értelmetlen. De ha azt jelenti, amit jelent, akkor Tölgy nick...

Szerintem is mást akart ő mondani, mint amit ezzel a mondattal mondott:-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 08:38:26

@szamárfül:
nem kéne ittasan írogatni! :)) mi a lófasz a kegyed izgalma? tölgyet idéztem aki a levesbe tenné a népi mozgalmat, és erre mondtam, hogy nekem is volt fiatal koromban egy ilyen szakaszom és túl lettem rajta. hol az izgalom oka? :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 08:43:15

@Grift:

No, ez már egy ilyen nyelvészkedős reggel:-(

Ez a péhádés maca, mielőtt nekiállt Sinkát szétpéhádézni, igazán megtanulhatta volna azt a k*rva alanyt azzal a k*rva állítmánnyal egyeztetni:-(

Ez meg mi ez?

"Feltételeztük azt, hogy egy archaikus és egy modern típusú költői realizációjáról van szó..."

Szegény Sinka, szegény Magyarország!:-(

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 08:45:23

@bbjnick:
mondtam, hogy állat az a dolgozat! :)))))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.08.05. 08:51:26

Ez a népi vonal levesbeküldése dolog fájóan nagy f*szság volt így reggel, kedves tölgy!

ps. pedig sem népi, sem népiesch nem volnék :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.08.05. 08:59:45

@Grift: urbi et orbi!

ps. pedig pápista sem volnék :)))))

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 09:03:18

@Gasper:

hát akkor marad az

orando et laborando

vagy munkásnak sem teccik lenni?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 09:05:50

@Gasper:

könnyebb volt betérni az urbánusoknak a vicces reformerekhez, mint a katolikusokhoz!
és milyen jól kezdte a maguk lutherja! aztán meg mivé lett az egész? egy frenkl róbert lett a világi elnök. áhh, megállaz ész! :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 09:52:49

Minden kedves érdeklődővel tudatom, hogy pontosan azt írtam, amit akartam.

Mivel egy felettébb elnéző, mondhatnám toleráns nikk vagyok, miattam bárki lehet népi bal, a népi írók mellé megkapja társnak Rákosit és Ceausescu-t.
Kemény csapat.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 09:54:30

@Grift: Luther jól kezdte, csak aztán kiugrott a rendjéből, esküjét kissé megszegve.

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 09:59:22

@tölgy:

Maga viszi a levesbe a népi balt?

És megenni is maga fogja?

Beszél/ír itt maga zöldségeket - na az az ami a levesbe való.
:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 10:00:25

@tölgy:
hoppá, milyen szigorúan ébredtünk! :)

The Sun 2009.08.05. 10:02:02

UFO-k ejtettek teherbe egy somogyi férfit:

alturl.com/qj8v

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 10:12:07

@zsidó részvénytársaság: khm,khm, azt írtam volt: a népi bal "miattam mehet a levesbe". Ez nem egyenlő azzal, hogy én teszem bele.
Ahogy elnézem, most éppen kormányra készül. :(

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 10:15:12

@tölgy:

maga tán biz szofista

ha maga miatt mehet a levesbe a népi bal, és enek maga tudatában van, akkor maga viszi levesbe a népi balt

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 10:19:25

@tölgy:

maga sokkal inkább azt akarta írni, hogy "felőlem mehet a levesbe", nem?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 10:28:02

@zsidó részvénytársaság: miattam oder felőlem - hát, én nem érzem a különbséget oly nagynak, de ha gondolja, legyen a "felőlem".

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 10:40:38

@tölgy:

na épp ez a hozzászólása mutatja, hogy mi a különbség "felőlem" és "miattam" között

"de ha gondolja, legyen a felőlem"

ennek szemantikai és emócionális tartalmát úgy is ki lehet fejezni

"felőlem legyen a felőlem"


annak viszont nincs értelme, hogy

"miattam legyen a felőlem"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 11:02:46

@tölgy:

"miattam bárki lehet népi bal, a népi írók mellé megkapja társnak Rákosit és Ceausescu-t."

Ez Önöknél így működik???

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.05. 11:22:50

@bbjnick:
2009.08.05. 10:12:07
"Ahogy elnézem, most éppen kormányra készül. :( "
Világos nem? Orbán = Rákosi! És mindez Püski Sándor
kapcsán derült ki. Talán valamit félreértettünk, lehet, hogy ez a tölgy csak egy bonsai a szalonban?

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 11:41:39

@gloire:

tölgyet már elraboltatta a kiugrott Ficsúr
és egy diverzánst tett a nikje mögé :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.05. 11:48:48

Emberek.

Javaslom, hogy a népi mozgalomról szóló, egyébként izgalmasnak ígérkező vitát máshol folytassuk.

Ez itt egy megemlékezés Püski Sándorról.
Azok közé az emberek közé tartozott, akik tettek is Magyarországért. Nagy tisztelet érte.
Isten nyugosztalja.

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 11:56:45

(@Elpet:

hülye gumicsont az egész

ami mögött megint ott van a zsidó-magyar ellentét is)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 11:57:59

@Elpet:
mi így emlékezünk, így teszünk az országért. a halott nem neheztelne ezért, te sem tedd.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 12:28:25

@gloire: ma jó napom van, nem tud felbosszantani.
Két apróságot tisztázzunk:
1, konzervatív =/= népi bal
2, "Ahogy elnézem, most éppen kormányra készül." - ebből nem következik az Ön következtetése:
"Világos nem? Orbán = Rákosi!"

Püski tevékenysége az emigrációban pedig mindenképpen dicséretes.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.05. 12:58:47

@tölgy: Az én következtetésemhez, az Ön két egymás utáni, de következetlen megjegyzése adott alapot.

Az, hogy a népibal nem épp egy konzervatív szellemiségű áramlat . ) ezt mondjuk mindenki tudja. Viszont létezik egy szövetség köztük, amely nélkül sem most, sem a rendszerváltás idején, sem máskor, nem készülhet kormányra a nemzeti oldal.

Larus 2009.08.05. 13:19:01

Mondjuk úgy: meglehetősen elnéző az írás. Hanyattesik a hosszú élettől. Én a Reakciótól nem egy linkelést vártam, ha igen, akkor nem ilyen cikkre, ahol a nyitás egészen elképesztő dolgot sugall: hogy ti. mindenkinek vele kellene most foglalkoznia, persze pozitív értelemben. Ezt miért a Wikiről kell megtudnom:

1941-ben, a harmadik, faji zsidótörvény életbe lépése után megjelentette Bary József, a tiszaeszlári per vizsgálóbírójának emlékiratait, amelyek szerint a vérvád megalapozott volt. 1942-ben újra, 1944-ben pedig kétszer - másodszorra a magyar zsidók deportálásának megindítása után – újra kiadta a memoárt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 13:38:59

@gloire:

Megpróbálom visszafogni magam, mert megint felb*szott az ideg:-D

Ez volt már itt a harmincas években is, a negyvenesekben is, a hatvanasokban is, a hetvenesekben is, a nyolcvanasokban is, az elmúlt két évtized pedig egy kib*szott nagy fekete lyuk volt, amiben mérgező lila gőzök terjengek:-D

Mi a büdös lóf*szért immunis a mi értelmiségünk a valóságra?!:-D Nem a tanszékeken, meg az ösztöndíj-pályázatokon kell(ene) nagyembernek lenni, hanem a valósággal való párbeszédben. A valóság kérdez, ha nem halljuk meg, az nem a valóságot minősíti:-( És a legszebb a történetben, ha egy lelkiismeretesebb írástudó megpróbál legalább önmagához korrekt lenni, rögtön megb*sszák:-( Ez a nép ennél azért többet érdemel:-(

Most is:-( Meghal az öreg Püski, kilencvenkilenc évesen, és rögtön az az első reakció, hogy a népi írók és Rákosi ugyanannak a géniusznak a megnyilvánulásai:-( Most ez akkor hogy?!

A k*rva életbe!!!

ü
bbjnick:-D

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 13:48:48

@Larus:
de hiszen a vérvád megalapozott volt!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.08.05. 13:49:34

kedves @bbjnick: szerintem nem érdemes feltúrbózni magadat néhány értelmisi kommenthuszár reggeli bélbántalmakkal feltüzelt bejegyzésén! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 14:04:25

Igazad van, @Gasper:, már le is ment a gőz:-)

Csakhát, túlságosan magasan áll a fekália ebben az országban ahhoz, hogy újra elkezdjük ezeket a játékokat játszani:-( Szerintem, ez felelőtlenség:-(

ü
bbjnick:-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 14:53:36

@zsidó részvénytársaság: a "miattam", "felőlem", "tőlem" jelentése valóban nem egyezik teljesen, de vannak olyan helyzetek, amikor felcserélhetőek.

Két ember főz, az egyik felszeleteli a répát és megkérdi a másikat: Beletehetem a levesbe?
A válasz:
Miattam/felőlem/tőlem mehet a levesbe.
:)

ablonczyb 2009.08.05. 15:31:50

@Larus:
"Ezt miért a Wikiről kell megtudnom:", ezt sajnos nem tudhatom, talán mert nem olvassa Karsai Lászlót.

Azt is kedvetlenül állapítom meg, hogy félreérti a cikk felütését.

Ugyanakkor nem hinném, hogy egy nekrológnak, bármilyen pártinak, arról kéne szólnia, hogy az elhunyt milyen ordas nagy szemét volt. (Vö.: Király Béla közelmúltbeli nekrológjaival, talán a legjobb Deák Istváné www.es.hu/?view=doc;23468, csak nekem nem volt ennyi helyem)

Hogy Püski megítélése finoman szólva sem egyértelmű: arra utaltam a cikkben. De igen, hanyattesek az életkortól, ez amolyan régi reakciós betegség.

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.05. 15:43:19

@tölgy:

talán többet kellene a nyelvet a mag élő környezetében, a mindennapi társalgásban hazsnálnod

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 15:56:24

@ablonczyb:

Miért kell nekünk minden szavunk után mentegetőznünk? Van még egy olyan b*zi nemzet, ahol mindenkinek minden szavát háromszázszor meg kell magyaráznia és elnézést kell kérnie minden lélegzetvétele után, hogy be- vagy kilégzése során, ne adj' Isten, valakit véletlenül megcsaphatott lehelete szele?:-(

Püski kiadott többszáz könyvet élete során. Volt köztük olyan, ami (esetleg) valakinek nem nyerte el a tetszését? Ó, mily szörnyűség!!!

És: mutasson nekem valaki csak egy embert is, akinek teljesen egyértelmű lehet a megítélése...

ü
bbjnick

tewton 2009.08.05. 16:04:00

@tölgy: Ach, Tölgy,
"miattam bárki lehet népi bal, a népi írók mellé megkapja társnak Rákosit és Ceausescu-t."

öhmmmm . . . tudna ajánlani egy népi _jobb_ alternatívát? csak hogy a szegény nép ne árválkodjon lebalosozva :)

amúgy meg a szociális-felebaráti érzékenység a vidéki lakosság felé 20-30-as években mennyire volt balosként-jobbosként tematizálva? (kérdem én) -- azon túl, hogy ennek a kérdésnek mindig van nyilván kormány- és rendszerkritikai éle az aktuális berendezkedés felé?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.05. 16:08:48

@tewton: majd máshol, ahol nincs háttérzaj, elmondom mi a baj a "népivel". Most csak annyit: Rousseau.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.08.05. 16:34:26

mein Gott, herr @tölgy: "háttérzaj"!!! LOL
Nem éppen úriember módjára dobja be a törülközőt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.05. 16:38:56

@Gasper:
és hol van számárfül! ha valamelyik urbánus idolját bántották volna, már rég feltámadt volna alkoholos, mély komatózus álmából. :))

Larus 2009.08.05. 19:14:41

@ablonczyb: lehet hogy abban rejlik a kulcs, hogy egy nekrológtól nem várható el a tájékoztató jelleg. Kicsit mint a reklámoknál: ott kacsint az x a zárójelben. És hogy további tájékozódás szükséges, sőt, kifejezetten javallott. Végülis nem csak azért olvasok Reakciót, mert szórakoztat, hanem azért is, mert tájékoztat. Ez a vérvádas kiadvány bizony nem piskóta, feltétlenül a kép része.

Közben rátaláltam a Karsai László cikkre, amire utalt (Ön és a Wikipédia is) - mindenkinek ajánlom figyelmébe a www.ekmizbak.hu/magyar/konf2003-karsai.htm oldalon a "Kocsis Géza" mondat környékét.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.05. 19:59:03

@Larus:

Ugye nem zavarja, hogy Püski jóformán még ki sem hűlt?! No, de mit számít az, büszke lehet magára, hiszen fogott egy virtigli ántiszémitát! Mondjuk, már nem is igen tudott volna elszaladni. Besz*rás!

Brávó!

ü
bbjnick

Téglagyári Megálló 2009.08.05. 20:33:26

@Larus:

Karsai elfogult. Nem kicsit, nagyon.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.06. 00:23:16

Tölgy, hogy magát egy urbánus ligetből, avagy egy messzi, erdőmélyi tölgyesből (a helyi "makkosból") plántálták-e ide, azt már meg sem kérdem...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.06. 10:43:51

@Gasper: bocs, ez nem meccs. Amire én utalok, az másféle tevékenység.
Társalgás.

@bbjnick: az antiracionalizmust ugye nem keveri az antiintellektualizmussal? Ha az utóbbi híve, akkor értelmetlen olvasni, vitatkozni, eszmét cserélni, elég várni a megvilágosodást vagy a "szívünkre hallgatni".

@szamárfül: ez a népies-urbános izé egy tipikus periféria-jelenség. Mi lenne, ha átugranánk, mert értelmetlen?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.06. 11:40:10

@tölgy:

"az antiracionalizmust ugye nem keveri az antiintellektualizmussal?"

Nem.

A link mögött két Prohászka-dolgozat van (kifejezetten finom holmik:-)) és azért linkeltem be, mert erősen azokat a kérdéseket pedzegeti, amelyek (szerintem) az itteni "vita" forró magját is képezik. Ha elovassa, meg fogja látni, hogy...

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.06. 12:20:05

@bbjnick: hm, ez a boldogtalan zsészvénytársaság is emiatt van felhorkanva a szomszédban: Beati pauperes spiritu.

Azért érzi a paradoxont? Az antiintellektualizmus mellett érvelni... :)

Tehetetlen Dodó 2009.08.06. 12:20:45

@bbjnick: Prohászkát amúgy is érdemes olvasni: ő is azon nagy gondolkodók közé tartozik, akik 100-120 évvel ezelőtt is pontos diagnózist adtak arról hogy mi van és mi következik...

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.06. 12:27:53

@tölgy:

"bocs, ez nem meccs. Amire én utalok, az(...) Társalgás."

ahhaha :)

mondjuk igaz: te tényleg legfeljebb csak utalhatsz a társalgásra :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.06. 17:56:52

@tölgy:

"Azért érzi a paradoxont?"

Mi az hogy! Nagyon is! És nem csak érzem, de szeretem is.:-)

Jézus Krisztus (többek között) éppen a Hegyi beszédben mutat rá, hogy az élet paradox. És ha ő mondja, akkor...

(Egyébként Prohászkának eszébe sem jut antiintellektuális húrokat pengetni. A rosszul értelmezett és/vagy a túlhajtott intellektualizmus ellen szól. De éppen elég világosan leírja ő, amit akar, ott, azokban a dolgozatokban:-))

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.06. 18:00:52

@Tehetetlen Dodó:

Bizony érdemes! És majdhogynem az összes munkája fenn is van a világhálón!


www.ppek.hu/ppekiro.htm#p


gondola.hu/cikkek/59632

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2009.08.06. 21:48:20

@bbjnick:
Félig elolvastam az elsőt. Tetszik, bár nem tűnik túl eredetinek (a nyelvezete szép). Kicsit bosszant, hogy túl sokszor olvasom ki belőle Bergsont, miután lefikázta.

Téglagyári Megálló 2009.08.07. 11:12:39

@bbjnick: @tölgy:

Létezik írásbeli és szóbeli kultúra - nem véletlen, hogy az evangéliumokat nem Jézus _írta_. Mondta s élte, ami az intellektualizmus nagyjairól nem mindig mondható el.

Téglagyári Megálló 2009.08.07. 11:19:08

@bbjnick: @tölgy:

Létezik az öncélú írásbeliség, amikor a leírottak és az életvitel nincs összhangban. Jobb szeretjük a szóbeli kultúrát, ahol a mondottak és a tettek egyeznek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.07. 11:29:08

@Téglagyári Megálló: Jézus... hm, hát én sok tulajdonságával biztosan nem rendelkezem :(

tewton 2009.08.07. 11:47:31

@tölgy:
akkor csináljon úgy, mintha ...
imitáció XPi :)

Téglagyári Megálló 2009.08.07. 12:28:54

@tölgy:

Én se, de követni azért lehet

Tehetetlen Dodó 2009.08.07. 17:21:09

@bbjnick: Ja. Én örököltem jónéhány kötetet, a többit meg letöltöttem a gondoláról.
süti beállítások módosítása