Programajánló: A társadalmi célú reklámok világa
2009. június 23. írta: robin masters

Programajánló: A társadalmi célú reklámok világa

 "TCR 2.0 - Társadalmi célú reklám és kommunikáció akkor és most" címmel szervez közös, szakmai estet a Nézőpont Intézet és az Egyesült Államok Nagykövetsége. Helyszín és időpont: 2009. június 25. csütörtök, este 6 órától itt, a nagykörúti KINO moziban


TCR a kezdetekkor: "Make Mine Freedom"

 Mi is az a TCR? Az infotainment? A public awareness? A keret rendkívül széles: ide sorolhatjuk a Greenpeace globális kampányait, a magyarországi civilek 1%-os támogatásért folyó plakátversenyét, az APEH adóbevallási határidőt hirdető TV-spotját sőt, akár Banksy tevékenységét is. Az efféle műfajokról már írtunk a Reakcióblog hasábjain, s a kommentfolyam egy-egy darabja rögtön rá is világított a publikum szkepticizmusára. Az emberek többsége számára a "reklám" szó felbukkanása már önmagában riasztó hatású, még akkor is, ha valamilyen civil szervezet, társadalmi összefogás áll a hirdetői oldalon. Pedig a nem-kereskedelmi, nem-politikai célok számára is legitim eszköz a médiakampány. Amerikában az AdCouncil már hosszú évek óta, nálunk a Médiaunió az elmúlt évben kezdi betölteni a központi katalizátor szerepét. 


TCR ma: "The Faster You Go, The Bigger The Mess"

 A csütörtök este különlegességét a Marshall Segély 1950-51-ben készült, most kizárólag ebből az alkalomból Budapestre érkező társadalmi célú reklámfilmjei adják. A 4 darab, egyenként negyedórás film elkészítésére annak idején neves európai rendezőket kért fel a washingtoni kormány. A demokráciaépítést, és a kommunista befolyás veszélyeit is taglaló művek propagandafilmek - másrészt azonban a TCR műfaj talán első jelentős képviselői voltak Európában. (A 4 alkotás rövid bemutatója már olvasható az esemény Facebook oldalán.)

 A filmeket szakmai kerekasztal követi, melyen a társadalmi célú reklámok nemzetközi divatját és eredményeit, valamint hazai elfogadottságát, színvonalát vitatják meg az előadók. A meghívottak között találjuk Geszti Pétert (ezúttal a Médiaunió alapítójaként), Mentes Endrét (aki a Médiaunió "Nincs de!" kampányának ötletgazdája, és a kivitelező ACG.Hey reklámügynökség vezetője), Szigeti Pétert (a Kreatív magazin főszerkesztőjét) és Papp-Váry Árpádot (a BKF sztároktatójának számító márkakommunikációs tanácsadót).

 Miben tér el a kereskedelmi reklámok és a TCR pszichológiája? Milyenek a magyar TCR-kampányok - és milyenek lehetnének? Hogyan mérhető egy TCR-kampány eredményessége? Hogyan tehető befogadóbbá a társadalom? Mindezekről részletesen csütörtök este, a KINO-ban! 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr371200928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.06.23. 12:27:55

Na, akkor borítékolom, hogy az est nagy része a rasszizmussal kapcsolatos felvilágosító kampányról fog szólni.


Amúgy az amerikai hadsereg adóján rengeteg társadalmi célú reklámot láttam, lévén ott kereskedelmi reklám nem is mehet.
- ne drogozz / piálj / száguldozz
- a hitelkártyával vigyázz, mert a pénz nem csak úgy terem hozzá, a hónap végén vissza kell fizetni, különben baj lesz (ez komoly, el kellett magyarázni a barmoknak!!!)
- ismerd meg az országot, ahová vezényeltek, ne csak a laktanyában ülj
- hosszú távon tervezd a pénzügyeidet, vegyél állampapírt - tényleg, ez szerintem már reklám

Meg persze a belső tájékoztatók, lelkesítő anyagok:
- teendők áthelyezés stb. esetén
- join the military / hőseink, akik egy szál fegyverrel x ezer ellenséget mészároltak le.

Hongkongban is sok társadalmi célú reklám fut (mozogj, nylonzacskót ne használj, moss kezet, gyerek ne tévézzen sokat stb.).

Steve the Great 2009.06.23. 13:30:39

@Pallos Levente:
"a hitelkártyával vigyázz, mert a pénz nem csak úgy terem hozzá, a hónap végén vissza kell fizetni, különben baj lesz (ez komoly, el kellett magyarázni a barmoknak!!!)"
Ezt és ehhez hasonlókat itthon is sok baromnak el lehetne magyarázni.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.06.23. 16:55:41

Igen, de az az US Military adója, azaz nézők jelentős részének fegyvert adnak a kezébe, pedig ennyit sem ért meg a külvilágról. Hát, szépen vagyunk.

Detlef · http://www.gazdapiac.com 2009.09.08. 11:28:09

Sziasztok Reakciósok!

Bocs, ez kicsit OFF, de nem tudok alul üzenetet küldeni. Szóval van egy nagyon jó magyar kezdeményezés, a lényege, hogy a vásárló ne a bevásárlóközpontokban tévelyegjen és drága külföldi élelmiszert vegyen, miközben a magyar gazdák kiöntik a tejet, és a földön hagyják megrohadni az almát. Részletesen itt:

www.tutihir.hu/gazdasag/1409-egy-oldal-vevknek-es-termelknek.html
süti beállítások módosítása