"TCR 2.0 - Társadalmi célú reklám és kommunikáció akkor és most" címmel szervez közös, szakmai estet a Nézőpont Intézet és az Egyesült Államok Nagykövetsége. Helyszín és időpont: 2009. június 25. csütörtök, este 6 órától itt, a nagykörúti KINO moziban.
TCR a kezdetekkor: "Make Mine Freedom"
Mi is az a TCR? Az infotainment? A public awareness? A keret rendkívül széles: ide sorolhatjuk a Greenpeace globális kampányait, a magyarországi civilek 1%-os támogatásért folyó plakátversenyét, az APEH adóbevallási határidőt hirdető TV-spotját sőt, akár Banksy tevékenységét is. Az efféle műfajokról már írtunk a Reakcióblog hasábjain, s a kommentfolyam egy-egy darabja rögtön rá is világított a publikum szkepticizmusára. Az emberek többsége számára a "reklám" szó felbukkanása már önmagában riasztó hatású, még akkor is, ha valamilyen civil szervezet, társadalmi összefogás áll a hirdetői oldalon. Pedig a nem-kereskedelmi, nem-politikai célok számára is legitim eszköz a médiakampány. Amerikában az AdCouncil már hosszú évek óta, nálunk a Médiaunió az elmúlt évben kezdi betölteni a központi katalizátor szerepét.
TCR ma: "The Faster You Go, The Bigger The Mess"
A csütörtök este különlegességét a Marshall Segély 1950-51-ben készült, most kizárólag ebből az alkalomból Budapestre érkező társadalmi célú reklámfilmjei adják. A 4 darab, egyenként negyedórás film elkészítésére annak idején neves európai rendezőket kért fel a washingtoni kormány. A demokráciaépítést, és a kommunista befolyás veszélyeit is taglaló művek propagandafilmek - másrészt azonban a TCR műfaj talán első jelentős képviselői voltak Európában. (A 4 alkotás rövid bemutatója már olvasható az esemény Facebook oldalán.)
A filmeket szakmai kerekasztal követi, melyen a társadalmi célú reklámok nemzetközi divatját és eredményeit, valamint hazai elfogadottságát, színvonalát vitatják meg az előadók. A meghívottak között találjuk Geszti Pétert (ezúttal a Médiaunió alapítójaként), Mentes Endrét (aki a Médiaunió "Nincs de!" kampányának ötletgazdája, és a kivitelező ACG.Hey reklámügynökség vezetője), Szigeti Pétert (a Kreatív magazin főszerkesztőjét) és Papp-Váry Árpádot (a BKF sztároktatójának számító márkakommunikációs tanácsadót).
Miben tér el a kereskedelmi reklámok és a TCR pszichológiája? Milyenek a magyar TCR-kampányok - és milyenek lehetnének? Hogyan mérhető egy TCR-kampány eredményessége? Hogyan tehető befogadóbbá a társadalom? Mindezekről részletesen csütörtök este, a KINO-ban!