A ponyvaíró, a rozmár meg a többiek
2009. június 13. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A ponyvaíró, a rozmár meg a többiek

  Sitting in an English garden waiting for the Sun. John, Paul, George és Ringo hét sűrű esztendeje a föld alól a nirvánáig, egy zenés számítógépes játék intrójában. Tizenöt percig népszerűbbek voltak, mint Jézus. Az illető Atyja talán már megbocsátotta ezt nekik. A Beatles huszadik századi legenda, se több, se kevesebb. Mi pedig ülhetünk a napon, várva egy angol kertre.

 Fab 4 fav 5

 Rain

 Paperback Writer

 Get Back

 I Am The Walrus

 Within You Without You / Tomorrow Never Knows

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr491182032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irrelevant 2009.06.13. 09:44:24

Jó témaválasztás.
A Beatles a legnagyobb zenekar, ami valaha létezett. Stones, Beach Boys, RHCP? Ha-ha-ha.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.06.13. 10:15:05

@otvospeter:

micsoda konformista magatartás

bitliszt szeretni olyan mint perogresszív ballibsi lázadóank lenni

a bitlisz az '68


zenét hallgatni olyan mint pornót nézni - inkább vegyen mindeki magának valmilyen hangszert

nekem már van egy szaxofonom :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.13. 10:36:31

@Az Olei Hagardom terroristái:
bitlisz-68? ugye nem mondtad komolyan?
éppen annyi hatása volt 68-ra, mint a marica grófnőnek 56-ra. a bitliszt mindig is csak pöcsök szerették.

Salvia Divinorum (törölt) 2009.06.13. 10:36:49

Számítógépes klip 1:30-
Asztakurva, úgy látom a játékírók is tapasztaltak már elég térszakadást :D

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.13. 10:59:56

Rolling Stones rulez!

Jimi Hendrix rulez!

The Velvet Underground rulez!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.13. 11:23:49

@Grift: pedig a Marica grófnő is rulez! LOL! LOL!

tevevanegypupu 2009.06.13. 11:26:03

@Grift:
Lennon hallod ezt?? Kuldd ra Yokot!(:

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.06.13. 15:01:29

@Grift: gyerekkoromban én is pöcs voltam. És még néha most is kicsit.

De majd megmerevedek.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.13. 15:14:33

@Loxon:
gyerekkorban, gyerekkorban... akkor elmegy, ismerek olyan gyereket, akinek tetszik a kispéter bácsi, mert tökre tengerimalacos....
akkor jó úton vagy! :)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.06.13. 15:51:33

@Grift: (Reménytelenül sarokbaszorított helyzetében Tevevanegypupura kacsint, és Yoko-ra gondol, hátha megmerevedik...)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.13. 16:50:44

@Loxon:
nos, ez elég pikánsan hangzik...

wladyslawsky (törölt) 2009.06.13. 19:18:00

szerintem Bitliszt 3 féle lehetséges okból hallgat valaki:

1. mert az "A" Beatles
2. nosztalgiából
3. szar a zenei ízlése

béna kétakkordos trallalázás bazmeg

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.13. 19:20:21

@wladyslawsky:
4. látták a szülőket a házibuli végén bitliszre tapadóst táncolni.

wladyslawsky (törölt) 2009.06.13. 19:24:54

@otvospeter: az hát. a patent motorwagen meg a legjobb autó :P

tevevanegypupu 2009.06.13. 19:45:22

Nem azert hallgat Beatlest valaki mert igy meg ugy..Az az egesz kerem szepen, a hatvanas evek. Egy korszakot nyitottak es ha ez nincs, akkor lehet, hogy utana mas sincs.
Ami akkor tortent a vilagban, abbol elnek meg ma is zeneszek, kepzomuveszek, filmesek, irok es igen..nosztalgiazva valoszinuleg tobb generacio.
De nem hagyom provokalni magam.(:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.13. 19:46:45

@tevevanegypupu:
a bitlisz a popzene bundeszliga frizurája! LOL

tevevanegypupu 2009.06.13. 20:09:00

@Grift:
a bundesliga frizuraja a Claudia Schiffer, ne keverje a szezont a fazonnal.

Sebastian Knight 2009.06.14. 15:53:02

Volt azért igényesebb zenék is a '60 években rock műfajban, pl

www.youtube.com/watch?v=14qTXRkAKr8

snakekiller23 2009.06.14. 16:25:19

@tevevanegypupu:

Ugyanmár. A bítlisz önerejéből semmi érdemelegeset nem adott hozzá a 60-as évekhez. Mindig két-három lépéssel a kortársak mögött jártak: a Cream, a Stones, a Jefferson Aeroplane, a Grateful Dead, a Doors, vagy Hendrix, pláne Zappa, de még a Beach Boys és a Kinks is felülmúlta őket eredetiségben, bátorságban és technikai tudásban; Dylan meg már rég a lírába öntött zeitgeist-ot énekelte meg, mikor Lennonék még a háromperces semmitmondó tinglitangli popnál tartottak. Annyi az érdemük, (ez se kevés) hogy a kor zenei irányzatait, megkésve bár, de beépítették a popzene kelléktárába; a csinos pofikájuk, a profi menedzsment és a dalszerzői tehetségük gondoskodott arról, hogy amit csinálnak azt zabálja a nagyközönség.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.06.14. 16:30:50

@snakekiller23: Rolling Stones meg a technikai tudás? :D Másért szeressük a bácsikat.

snakekiller23 2009.06.14. 16:36:12

@rajcsányi.gellért (ergé):

Nem mindig voltak ilyen szétszívott agyú showmanek és az elején volt nekik egy Brian Jonesuk is. :)

tevevanegypupu 2009.06.14. 17:31:23

@snakekiller23:
De nem lehet osszehasonlitani oket..Most csak ugy peldakeppen: Marilyn Monroe-nal es Brigitte Bardot-nal tobb tucat szazszor jobb, dramaibb, tehetsegesebb sot szebb szineszno is volt akkoriban. Es megis, megis..Ha megkerdezel valakit, hogy mi jut eszebe a hatvanas evek elejerol (illetve az otvenesek vegerol), biztos, hogy oket is az elsok kozott soroljak fel ugyanugy mint a Beatlest. Nem technikai tudasrol van itt szo, nem is felulmulhatatlan dallamokrol, hanem valami olyasmirol, amit logikusan legalabbis nemigen tudok elemezni. Talan megtalaltak az emberek lelket..
Ungvari Tamas Beatles-bibliajaban leirja. Ungvari akkoriban meg eleg normalisnak tunt, probalta oket magyarazni..a tobbiekkel egyutt, osszehasonlitani, elemezni, jo konyv, bar azt hiszem logikus magyarazatot talalni csodara kicsit nehez.(:

Tehetetlen Dodó 2009.06.14. 20:01:16

Megfoghatatlan.
Volt náluk jobb zeneszerző, jobb szövegíró, jobb zenész, jobb előadó, igazán mindenből csak középszerűek voltak.
De valahogy telibe találták az idiotikus korszellemet.

tevevanegypupu 2009.06.14. 21:16:37

@Grift:
Egyetertunk. Utolso jo irasa a Beatles biblia volt. (:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.14. 21:33:26

@tevevanegypupu:
dehogy!!!! az is borzalmas volt. mikor megjelent, akkor igazi köznevetség tárgya volt az akkoriak között. persze nem kisz vonalon. de mindegy, érdekesek ezek a retro érzések. keveredik a szar a májjal. ami a maga korában szar volt, csak kortársa a jónak, az most feltolul egyenértékűként a jóval. ez persze biztos mindig így is volt. azért mosolyogtak az akkori öregek az akkori kölykökön.

tevevanegypupu 2009.06.14. 22:12:58

@Grift:
es ez most is eppen igy van.(:

Alfőmérnök 2009.06.14. 22:38:05

Szerintem a bitlisz nem szar. John Lennon például kifejezetten jó arc. Az viszont tény, hogy pocsék zenészek voltak. Hallottam egy-két demofelvételt...hát baszki, nem tudom hanyadszorra kellet felvenniük egy számot, hogy minden klappoljon. Azért a THC mértéktelen fogyasztása is megnehezíthette a fegyelmezett stúdiómunkát.

No persze Zappához, Hendrixhez és a Velvet undorgrund néhány felvételhéhez képest tényleg kismiskák.
A Stones meg csak egy ördögien hangszerelt RnB, de nem rossz assem.

heki 2009.06.16. 11:14:01

Aki a Beatlesről ilyen nagyarc megjegyzéseket tesz, miszerint középszerű, meg szar, meg bezzeg a..., az vagy nagyon fiatal, vagy nem konyít a zenéhez, vagy sznob, vagy mindhárom.
A Beatles (az első lemezeket leszámítva) a legsoxínűbb, legteljesebb, a rocktól a popig a könnyűzene teljes skáláját lefedő kreatív muzsika és plusz hallgatható, ellentétben mondjuk Zappával, ki nagyon sokszor hallgathatatlan, Rolling Stones unalmas, Hendrix csak egy szelete a rocknak (igaz jó), mit mondjak.
Tevevanegypupu, azt hiszem nem vagy tisztában az időbeliséggel:
Cream 1966-tól (amikor már Beatles kezd lefelé menni)
Jefferson Aeroplane 1965-től
Grateful Dead 1965-től
Doors 1965-től

Már bocs.
Még a Kinks is 1963-tól!

tevevanegypupu 2009.06.16. 11:45:15

@heki:
semmi baj, tenyleg nem vagyok tisztaban melyik egyuttes mikor jelentkezett pontosan, de azt azert fenntartom, hogy felesleges osszehasonlitani oket..A Beatles egy korszak, egy hangulat, egy eletstilust teremtett, es jo ZENE.
Akinek nem tetszik, valamit nem ertett vagy inkabb erzett meg..Ez korulbelul olyasmi magyar vonatkozasra leforditva, hogy vannak akik szeretik, ertik es erzik Cseh Tamast, Masik Janost es Beremenyit es vannak akik nem szeretik es nem ertik..
Es vannak provokatorok.(:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.16. 12:02:24

@tevevanegypupu:
bitlisz és cseh tamás? ezt azonnal vonjad vissza! :)
mondjuk fenyő miki, vagy delhusa...

Tehetetlen Dodó 2009.06.16. 12:15:34

@heki: Élemedett koromnál fogva anno jelenidőben volt szerencsém a Beatles vs. Rolling, meg az Illés vs. Omega iskolai csetepatékban résztvenni.
Az egyiknek ez tetszik a másiknak amaz. Volt, aki ölre ment a gombafejűekért, mások meg nem bírták elviselni nyálas muzsikájukat. Így van ez. És így van ez jól.

@Grift: Éljen Fenyő és Delhusa...kenyéren és vízen.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.16. 12:24:58

@Tehetetlen Dodó:
magam is így gondolom, csak cseh tamás helyett ajánlottam őket bitlisz párhuzamként... :)

tevevanegypupu 2009.06.16. 12:32:52

@Grift:
Fenyo es Delhusa???? Meg mit nem!!
(((:

heki 2009.06.16. 16:23:47

@Tehetetlen Dodó:
"mások meg nem bírták elviselni nyálas muzsikájukat."

Hét igen, így gondoltam nyolcadikos koromban, amikor meg voltam győződve arról, hogy a boniem vagányabb mint az abba.

Aztán felnőttem.

Tehetetlen Dodó 2009.06.16. 18:35:59

@heki:
Én nem nőttem fel.
Még ma is így gondolom.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2009.06.16. 18:55:08

@Tehetetlen Dodó:
lásd dodó hát ez a baj, de nincs bazmeg. :)

(az a baj, hogy a Beatles korai számaira gondolnak a nyál-váddal élők, pedig nem azok a fontos számok, hanem a későbbiek.)

Mutiba másoknak:
nem nyálak sőt
helter skelter
www.youtube.com/watch?v=rInMQWpGpYg

blackbird
www.youtube.com/watch?v=-ERnT1X9HPw

TEVEVANEGYPUPU!
Bocs a hozzászólásomat nem is neked kell, hogy címezzem, hanem
snakekiller23 2009.06.14. 16:25:19
erre.
Alázatos elnézést.
Mégeccer bocs.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.16. 18:57:36

Leonard Cohen is rulez!!!!
[Grift nem szól be!:]
Nemrég vettünk jegyet a budapesti koncertjére.

heki 2009.06.16. 18:57:46

Basszus
Nem iszom több bikavért illetve vagy vagy.
Nem kommentelek inkább.
Az előbbi (Borzavár) nick a fijamé, nem lépett ki a kis hülye.
Én írtam az előbbit
heki

Tehetetlen Dodó 2009.06.16. 19:43:35

@Borzavár neves történetjének krónikása:
Nekem egyik számuk se fontos. Negyven éve elég jól elvagyok nélkülük.

tevevanegypupu 2009.06.16. 20:11:29

Mindegy ki irt kinek es mit, Beatles ye-ye-yeeee! Es Leonard Cohen is..oh Susanna! Jaggert David Bowie-nek adom, viheti.(:

Alfőmérnök 2009.06.16. 20:45:12

Korai Pink Floyd sem rossz azé.
Az elején még voltak egészen bitliszes számaik is (nem azok a legjobbak). Pl.

www.youtube.com/watch?v=F94vHO7okZQ

Ez meg már egy komolyabb darab, de van benne egy beatles utalás is.("The memory went flowing rounds/As Lucy in the sky")

www.youtube.com/watch?v=2gE4UncSsAI

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.17. 03:16:47

Jajj, emberek, hogy ti miket nem hallgattok!

És: hááát!

Ezt a jutyúbon találtam:

Revolution 9 Backmask (backwards) by The Beatles


www.youtube.com/watch?v=PG0wksBzKSc

:-(

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.17. 08:23:50

@Gasper:

nincs kedvem. ez keserves csalódás volt.
egy reményteli kérdés: fegyvert visztek? lol

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.17. 09:45:34

nem lennék meglepve, ha egyszer kiderülne: a bitlisz egy jól megcsinált projekt volt. egy termék, ami kaszált. mint a VW bogár. persze az angolok nem tudtak olyat.

tevevanegypupu 2009.06.17. 09:56:27

@vero:
Mini Morris..tunderi kis auto, mind a negy Beatlesnek volt.(:

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.17. 10:27:52

és még most is gyárcsák. nem úgy mint a bogarat.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.17. 11:00:26

@vero: miért? Már a brazilok sem gyártják?

Egyébként akárki akármit nyomat Bitlisz ügyben, a Stones 1969-ig, Brian Jones haláláig a legmenőbben nyomatta!
Nem mondom hogy rosszak voltak a liverpúli proligyerekek, de azért például ezt a fílinget képtelenek voltak überelni:

www.youtube.com/watch?v=STWSTgfMruc

;]

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.17. 11:13:28

@Gasper: én úgy tudom mehiko volt az utolsó gyártó ahol vagy 10 éve csengett le az utolsó a futószalagról.
de lehet, hogy igazad van. és gyárcsák.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.17. 11:14:10

@Gasper:

tényleg! ezt kéne nálunk is! gyártsanak bogarat a brazilok! :))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.17. 11:14:13

@Gasper: Charlie mennyire kúl a videón! :o))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.17. 11:52:56

@vero: Csárli mindig nagyon kúl!

@Grift: "tényleg! ezt kéne nálunk is! gyártsanak bogarat a brazilok! :))"

Gondolod, hogy mondjuk egy BAZ-megyébe telepített Bogárgyár megoldaná a kisebbségi problémákat? :)))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.17. 11:56:34

@Gasper:
igen! micsoda rémlátásokra ébrednének a mi kis georg kolompár samsáink! LOL

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.17. 11:59:23

@Grift: hát ez az, hogy gyárcsák! :o))

Tehetetlen Dodó 2009.06.17. 19:40:32

@vero:
Ez a mini már nem az a mini.
Ezen az alapon a bogár helyett is van bogár.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.17. 20:52:08

@Tehetetlen Dodó: igen, én is így gondolom. de hát az emberek is mások. ma már nem autó vagy rockzene, hanem csak az illúziója kell. vagy annyi is elég. beatlesrockband.com

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.18. 05:22:06

@vero:

Nem, úgy a', Vero!

a jómúltkor a fiam egy h*lye komputeresjátékot játszott. Egy gitárnyakon kell színes pöttyökre kattintgatni és ha ügyesen kattintgatsz, akkor szól a rockandroll:-( Hogy láttam, mit csinál, beidegeltem és bevittem neki a gitárt, hogy: ember, ébresztő! Erre ő kiröhögött és megmutatott dvd-ről egy South Park részt, ahol a fater ugyanígy jár: látja, hogy a poronty komputeresjátékkal gitározik és megkínálja a gyereket egy hangszerrel.

Node: a napokban látom, hogy a fiatalúr egy kislánnyal jön-megy itt; és még aznap este közölte: én gitározni fogom tanítani őt:-D

Motiváció kérdése:-D

ü
bbjnick

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.06.18. 10:21:46

@bbjnick:

Ha már a gombos gitár is gáz, az hogy lehet hogy káromkodós szauszparkot néz a gyerek, sőt különösebb agodalom nélkül nélkül még elő is hozkodhat vele?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.18. 10:39:18

@Az Olei Hagardom terroristái:

Miből gondolod, hogy nem volt aggodalom?

ü
bbjnick

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.06.18. 10:45:25

@bbjnick:

"Erre ő kiröhögött és megmutatott dvd-ről egy South Park részt"

hát ez nem sok aggodalmat tükröz a gyerek részéről, hogy vajon mit szól az apja a trashtv műfaj egyik üveggyöngyéhez

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.18. 10:51:08

@Az Olei Hagardom terroristái:

A gyerek tudja, hogy mit szól az apja a trashtv műfaj egyik gyöngyszeméhez...:-(

megkérdezhetem, hogy hány kamaszporontyot nevelsz?:-)

ü
bbjnick

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.06.18. 11:06:25

@bbjnick:

:) egyet se

de ez terelés a részedről :)

"A gyerek tudja, hogy mit szól az apja"

és röhögve vágja a képedbe? hát ebben nem érzek semmi aggodalmat

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.18. 11:17:29

@Az Olei Hagardom terroristái:

Semmi terelés:-)

A gyerek nem "röhögve vágta a képembe", hanem felismerve a szituációk (a filmbeli és a családi)hasonlóságát, röhögve mutatott rá az egyezésre.:-)

Ha kamaszporontyokat fogsz nevelni, látni fogod, hogy nem egy egyszerű történet. Egy kamasz már olyan h*lye, mint egy felnőtt csak még nem olyan okos:-)

ü
bbjnick

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.06.18. 11:37:55

@bbjnick:

:)

még mindig az a véleményem/érzésem, hogy érzékelhető inkongruencia az apa eddig megismert beállítódása (konzervatív) és a gyerek (liberáli nevelésre utaló) viselkedési jegyei között

remélem (de gondolom is) megmondtad a gyereknek, hogy a szauszpark az médiaszemét

Tehetetlen Dodó 2009.06.18. 11:38:17

@bbjnick: :o)))
Így igaz. (Mondjuk, én már túlestem ezen, már a kölykök nevelnek engem...)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.18. 14:35:28

@Az Olei Hagardom terroristái:

No, ez a liberális, ez egy kicsit erős volt:-D Ha a fiam volnál, biztos nem mondanál ilyet.:-D

És: egy kamaszgyerek nem ideológiai elvek alapján határozza meg magát. Tegnap például bejelentette (a fiam), hogy belép a Magyar Gárdába:-D Muszáj voltam vele fogadni (egy üveg vörösborba'), hogy mire beléphetne (eléri azt az életkort), már nem lesz Magyar Gárda. Remélem, hogy nem lesz (beolvad egy központilag létrehívott Nemzetőrségbe), mert akkor fizethetem a bort:-D

ü
bbjnick

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.18. 17:02:16

@bbjnick: ja, ja. csajban a guminő még nem üti a húsvért.

krakkói vonat 2009.07.03. 02:41:00

60-as évek rulez! Mindenki csak innen tud venni... De ha valaki azt mondja, h a bitliszt csak pöcsök hallgatták, akkor annak a jó édes ... anyja Koós Janit hallgatott, miközben megfogant... De ismétlem: 60-as évek jeeee! (Nincs új a Nap alatt.)

Alfőmérnök 2011.04.09. 23:03:41

@bbjnick: Sajnos a '62-es verzió nem működik, és nem is találom a youtobe-on.
Ez viszont szintén '62, igaz, nem Hamburg, hanem Liverpool: :)
www.youtube.com/watch?v=2JgcwzhxTQg

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.09. 23:42:42

@Alfőmérnök:

Valahol mondta Lennon, hogy 1962-ben voltak a legjobbak, onnét csak lefelé volt:-)

És tényleg:

www.youtube.com/watch?v=2qm7bCtBCgI

És itt kell abbahagyni (ahogy jó érzékkel abba is hagyták:-)):

www.youtube.com/watch?v=Ey64bKA2mKA

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.09. 23:56:12

@bbjnick: Azért az Abbey Road a maga műfajában szerintem mestermű.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.10. 05:18:44

@Alfőmérnök:

Az Abbey Road tényleg egy nagyon jó kis cucc!:-)

Valahol mondta McCartney, hogy annak az elkészítése becsületbeli ügy volt. Megbeszélték, hogy szépen kellene befejezni és visszakéredzkedtek George Martinhoz, a zenei rendezőjükhöz (akivel pályájuk eleje óta készítették a lemezeiket, de 1968-ban összevesztek vele, mert szóvátette, hogy "erősen lazul a munkamorál", "látványosan csökken a teljesítmény"). Keményen, fegyelmezetten, koncentráltan el is kezdtek dolgozni a lemezen, de a befejezés előtt beleuntak és szétspricceltek: a lemezt Martin és McCartney fejezte be. A lemez B-oldalán azért is érnek össze a dalok, mert nem voltak készen:-) A félbemaradt dalokat "összeillesztgették", a hiányzó szólamokat (McCartney és Martin) feljátszogatták, ahol nagyon üres volt a hangkép, oda Martin nagyzenekari és kórusszólamot írt és kevert. Mindezzel együtt (is), szerintem is egész jól sikerült:-) Kaptak is rá egy Grammy-díjat:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.10. 10:54:25

@bbjnick: Ez egy érdekes történet. :) Nem is tudtam, hogy George Martin játszott a lemezeiken (vagy csak egy lemezükön).
Én meg azt hittem, hogy ő volt az, aki meghalt, de utánanéztem, még most is él. Valószínűleg Brian Epsteinnel kevertem össze.

Bell & Sebastian 2011.04.10. 14:13:31

Hogy - hogy nem, ez a vita kimaradt. Nem kár érte, Vero pontosan elmondta a véleményemet.

Milyen érdekes, hogy manapság a középiskolámban dúló retró hullám nem kapta fel őket, a korabeli tánczenében több értéket vélnem látni.

Ki nem mondom, hogy Adorno, mert Alfi dührohamot kap. A Stonesnak csápolóknak:

- Nem ismerik a Ramonest, vagy mi a túró? Merthogy a nagymami és a befőtt esete, simán!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.10. 21:07:50

@Alfőmérnök: @Bell & Sebastian:

www.georgemartinmusic.com/george_martin.htm

Martin profi zenész, hangszerelő, zeneszerző, zenei rendező volt, mikor a Beatles hozzá került. Minden Beatles-lemezen játszik, hangszerel, tkp. a Beatles-hangzást (tercelő vokál, többszörösen rögzített ének- és hangszerszólók, lassítva-gyorsítva felvett, majd mélyebben-magasabban felénekelt és a kívánt hangmagasságra gyorsított-lassított dalok, különleges kórus-, vonós- és fúvósszólamok stb.) ő találta ki.

"Ki nem mondom, hogy Adorno, mert Alfi dührohamot kap." --- írja Bell & Sebastian.

:-D (...) :-D (...) :-D ...

Hát, bizony, nem voltunk ott, mit tudhatjuk mi azt, hogy... :-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.10. 21:33:48

@bbjnick: Áá szóval Stan Getz-zel is dolgozott. Az király! :)

www.youtube.com/watch?v=OuUwtmb_lSQ&feature=related

(Az Adorno úgy jön ide, hogy egyszer belinkelt valami paranoid cikket, amihez éppen nem volt humorom. Tudni kell, hogy Adornonak még Bartók is nyálas volt, majd pont ő szabadította rá az emberiségre a Rock and rollt...
Másrészről meg persze, hogy egy jól megcsinált projekt volt, mint minden, ami sikeres a pop-kultúrában. Egyszerű, felszabadult zene, amire ki voltak éhezve a népek + volt egy jó producerük. Ennyi.)

tewton 2011.04.10. 22:19:45

né, micsoda egy thread, borsodi bogárgyárral :)

egyébként mindenkinek ajánlom: hungária, aréna. szocreál beach boys, irónia, etc. jobb, mint a csinibaba.

Bell & Sebastian 2011.04.10. 22:26:10

Már bicsi-bocsi, de Adorno pontosan tisztában volt a zene mágiájának működésével. (Schönberg -atonális skála- kapcsán került elő legutóbb.)

E tanulmány (alantas utalás) -1938- elolvasása után elég nyilvánvaló hogy a regresszív hallás (korábbi szintre való visszaesés) és az individualizmus (mint a progresszió hajtóereje) a két kulcsszó, amelyek mentén operál a gondolatmenete.

Vegyünk példának egy gazdag, osztrák bányászfalut és egy új krájzlerájt, ahol nem vesznek meg semmit, mert mindenki megszokta a régi szatócsot. Hogyan csábítom be a kuncsaftokat?

Mondjuk kitalálom a kerti törpe -kultuszt, ami a helyi hagyományokon alapul, olcsón, végtelen variációban előállítható termék és a maga kulturális hátterében nem kiáltóan giccses. Hát így...

Mondtam, hogy anyázás lesz! :)))

frankfurt.tek.bke.hu/media/szoveg/adorno_fetisjelleg.htm

Adjuk azt is hozzá, hogy a boszorkánykonyhájában gond nélkül kiforralhatta a Beatlest, a német wiki erről kissé bőbeszédűbb, csak még mindig nem eléggé.
És figyeljük az egyezéseket!

de.wikipedia.org/wiki/Theodor_W._Adorno

Salve!

Alfőmérnök 2011.04.10. 22:27:42

@tewton: Ez megvolt? Beathoven, Beatles magyarul. '90-es évek eleje. Szerintem beszarás. :D
www.youtube.com/watch?v=mQmzdzgVifQ

tewton 2011.04.10. 22:46:03

@Alfőmérnök:
mintha hungáriáék is csináltak volna valami hasonlót, kiadatlan lemezen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.10. 23:11:26

@tewton:

Igen, a Hungária is bitliszezett. A hetvenes évek vége felé.

www.youtube.com/watch?v=Nwsd2qR-ss8

www.youtube.com/watch?v=xotyelIxIcY

És: a Hungária Aréna-lemeze már túllép a rock and roll revün. Nem is kicsit olyan, mint az amerikai punklemezek egy "ilyen" sajátos magyar megfogalmazásban (B'52, Talking Heads ...). Egyszer valahol hallottam erről beszélni Fenyőt és meg is lepődtem rajta, hogy ennyire tudatos: azt mondta, hogy: az Aréna lemezt túlbonyolították, azért nem lett sikeres, mert túl jól sikerült:-D

B'52:

www.youtube.com/watch?v=1EPP3gkh_00

Talking Heads:

www.youtube.com/watch?v=AXnOu0ZSwFk

Mindkettő a nyolcvanas évek eleje-közepe táján készült.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.10. 23:13:12

A The Blackbirds egészen Liverpoolig jutott, ők a leghíresebb hungárok, egész Plágiumban!
www.youtube.com/watch?v=qPpPc8-filU&feature=related

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.10. 23:16:38

@Bell & Sebastian:

A parádét már nagyon rég ők vezénylik. Mindannyian benn vagyunk a mátrixban és aki a mátrixot belülről kritizálja az, a többi mátrixlakó szemében, nyilván csak h*lyének tűnhet. Pedig...

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.10. 23:17:59

@Bell & Sebastian:

Nem csak ürítkezek:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.10. 23:23:15

@bbjnick: Akkor igyunk erre, úgyis kinéz magának egy üveg (kétkamra), ha még emlékszik? :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.10. 23:56:29

@Bell & Sebastian:

"emlékszik? :)" --- kérdezi.

A lényeget tekintve igen, bár kicsit homályosan. De, mindannyiunk esze, a Gugli, no, az pontosan:-)

--------------------

Bell & Sebastian 2010.11.18. 16:58:19
@bbjnick:
Tippelje meg, lesz-e kétkamrás házunk?
Az ellenkezőjére teszek egy üveggel abból, amit szeret.
Így is - úgy is iszunk. Benne van?

bbjnick · bbjnick.blog.hu 2010.11.18. 17:07:20
@Bell & Sebastian:

Megtisztel!:-)

Szerintem nem lesz (kétkamrás házunk):-(

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.11.18. 18:21:54
@bbjnick:
Szerintem lesz. Pontosan azzal a funkcióval, amit leírtam. Olyan lesz, mint egy páholy, látens funkciókkal, mert ez a Fidesz jó, ha kitart négy évig.

Ez a fene nagy pártoskodás a valódi problémákra nem hozott megoldást, nevezetesen a nagyváros/vidék, kozmopolita/patrióta vagy akár farizeus/pápista ellentétre. A terület-kultúra-nyelv-népesség quadriga minden kereke széttört a kátyúban.

Vagy oda kell állni, ahol nem fenyeget a feloldódás, ebben (a törekvésben) bizton kerülnek majd társak is.

Valahogy csak vissza kell foglalni Magyarországot! Mózsi 40 évig vándoroltatta népét a homokban, hogy kihaljon az utolsó Egyiptom-buzi is. Annyi idő nincs, de a receptnek ki kell tartania minimum egy emberöltőt, míg csak teljes demenciába nem süllyed ez a romkocsma-generáció.

Most lenne két igaz szodomita gonorrheás?

--------------------

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása