Kölni íz - Konrad rulez
2009. május 08. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Kölni íz - Konrad rulez

 Köln leghíresebb szülötte kétségkívül Konrad Adenauer. A modern Németország első kancellárja, aki a szarból hozta vissza az országot, mi az hogy, nagyon is.

 De a gyurcsányi utalások nem méltóak ehhez az államférfihoz, aki a német történelem legnagyobb tragédiája után 18 éven át, 1945-től 1963-ig irányította az ország nyugati felét. A nulladik óra után 18 évvel már a német gazdasági csodáról, a jóléti állam világszerte ismert példájáról beszélt mindenki. Köln szülötte ma is példakép lehetne magyarországi politikusainknak, vessük össze, hol tartunk például a mi nulladik óránk után húsz évvel...

 Konrad Adenauer 1876 január 5-én, Johann Konrad Adenauer és Helene Scharfenberg harmadik gyermekeként látta meg a napvilágot. Az erősen katolikus, kispolgári családi háttér alapvetően meghatározta későbbi személyiségét.

 Már fiatalon szerepet vállalt a közéletben, szinte mindegyik egyetemen tagja volt a katolikus diákmozgalomnak. Élete végéig különösen elkötelezett maradt az Arminia Katolikus Diákegylet iránt. Egyetemi évei után csatlakozott a katolikus párthoz (Centrum Párt), 1906 és 1917 között Kölnben polgármesterhelyettes. 1917 és 1933 között, majd 1945-ben Köln főpolgármestere volt. A Porosz Államtanács elnöke volt 1921-től 1933-ig. A nemzetiszocialisták felmentették tisztségeiből, nyugdíjazták, majd 1934-ben és a Hitler elleni merénylet után (1944. július 20.) bebörtönözték.

 A háború után részt vett a Rajna-vidéki CDU megszervezésében, amelynek elvei a katolikus társadalmi tanításra épültek. Az országosan egységesülő pártnak is vezető személyiségévé vált. 1948-ban a nyugat-német alkotmányt kidolgozó Parlamenti Tanács elnöke és egyben irányítója. Az 1949-ben kancellárrá választott Adenauer (Nyugat-)Németországban stabil demokráciát kívánt létrehozni, és a háborús vereség utáni elszigeteltség, kiszolgáltatottság leküzdése érdekében célul tűzte ki az ország csatlakozását az akkor alakuló európai, illetve atlanti szervezetekbe. Ez a törekvés vezette őt a francia külügyminiszter, Robert Schuman tervének felkarolására is, ami elvezetett az Európai Szén- és Acélközösség, végül hat állam részvételével az Európai Gazdasági Közösség létrejöttéhez. Az ő kezdeményezésére lett Bonn az NSZK fővárosa.

 Tizennyolc évnyi kancellársága alatt helyreállította az ország szuverenitását, elszívta a békepipát az ősellenség franciákkal, aláírta a NATO-hoz való csatlakozást és az EGK alapító dokumentumát, és hajlíthatatlanul ragaszkodott a szovjet megszállás alatt létrejövő NDK el nem ismeréséhez (Hallstein-doktrína). Minisztere és későbbi kancellári utóda, Ludwig Erhard segítségével, a Marshall-terv felhasználásával létrehozták a keresztényszociális jóléti államot, amely egyúttal Európa gazdasági motorja is volt.

 Adenauer igazi, modern reakciós volt: a kommunizmus és a nácizmus kérlelhetetlen ellensége, konzervatív-keresztény alapelveket követő, nemzetközi tekintélyű, nemzeti érzelmű államférfi volt. Nélküle más lenne a mai Európa. Ha csak rajta múlt volna, más lenne a mai Európa.

 Nekünk Konrad kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr21104609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.08. 18:11:14

Engem az döbbentett meg legjobban, hogy 57 éves volt, mikor 1933-ban nyugdíjazták (tehát abszolút nem korán).
És 1945-ben-69 évesen!-visszatér, és még tizennyolc évig irányítja-mit irányítja, a sittkupacból újjáépíti az országot. Eszméletlen!

natt 2009.05.08. 18:38:30

Mire nem jó a wikipédia ... :)

suski 2009.05.08. 18:48:20

"A modern Németország első kancellárja, aki a szarból hozta vissza az országot,"

haha nagggyyyon jóó, Ergé rulez!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.08. 18:51:28

A "szar" enyhe kifejezés. Nem semmi a né,et nép, honnan fekálltak.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.08. 19:18:50

Na, azért Heinrich Böll legalább olyan híres szülötte Köln városának, mint Adenauer!
Ettől függetlenül Konrad rulez! :)

irrelevant 2009.05.08. 19:22:04

Kérném a napi Sötétség délben adagomat.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.05.08. 19:40:23

Ez meg itt a szintén reakciós CDU-kampányfilm 1957-ből. Semmi kísérletezgetés!

www.youtube.com/watch?v=M1_RlfLNAr0

Ács Ferenc 2009.05.08. 20:42:36

Hát igen, így néz ki egy XX. századi államférfi.
Kár, hogy nekünk ilyen nem jutott. Illetve meghalt(ak) túl korán.

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.05.08. 20:49:18

Ez jóarc volt. Kortárs libsi picsogást is olvastam ellene (már nemtom, hol), ami már önmagában plusszpont.

@Gasper: Németoban járva - Böll-korszakomat élve - megosztottam a helyiekkel (Passau), hogy mennyire szeretem a könyveit, néztek, nem is tudták ki az... Persze ez inkább őket minősíti.

Bell & Sebastian 2009.05.08. 20:55:01

Visszahozták a francia katonákat amerikai bombázókat, angol ellátókat oda, ahol harcoltak, és családoknál helyezték el őket...

Hát így kezdődött! Ott, túl a sövényen...

Mit szólnátok, ha Szása unokája csengetne, hóna alatt a nagypapi faliórájával, a nagyi tundrájával, száron vezetve Szellő kanca leszármazottját?

Megkapná a kiskapuból bicskával kioperált PPS lövedéket?

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.08. 21:15:36

@Őrnagy Őrnagy: képzeljük el milyen lehetett ez a kor! Egész Németország úgy nézett ki, mint Köln a tegnapi képen (én Münchenben jártam sokat, ott minden templomban van kép a negyvenötös állapotokról-ott sem álltak jobban). És alig múlt el a náci korszak. És az ötvenes-hatvanas évekre már újra harmadik gazdasági nagyhatalom volt Németország. Micsoda elszántság, szorgalom kellett az újjáépítéshez. Mi meg húsz év alatt semmit sem voltunk képesek elérni:-(

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.08. 21:20:40

@trolibusz: látod, ilyen ez a Német Szövetségi Köztársaság! A bajorok már tudomást sem vesznek egy kölni íróról :)
Habár lehet hogy a mai német fiataloknak Adenauer hallatán sem nagyon csörög a tantusz. Ahogy nálunk is kikerekednek a szemek egy gróf Tisza, vagy egy Bethlen hallatán.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.08. 21:23:38

@aesculus: amit fentebb írsz abban többnyire egyetértek, de azért ne felejtsük el, hogy volt ott egy Marshall-segély is.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.05.08. 21:24:40

a kölni dom arnyekabol jelentem. durva rendöri keszultseg mellett zajlott szelsojobboldali szimpatizansok tuntetese a dom es a palyaudvar kozotti teren.

a teret teljesen korbeveszik a rendorsegi kisbuszok, a sarkot modern (izraeli?) vizagyu orzi, mellette katonai keteltunek latszo gepezet all...

a tuntetok mostanra eltuntek, a rendorok viszont tovabbra is vigyazban allnak, a bevandorlok es csavargok viszont ujra birtokba vettek a teret.

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 21:25:25

@aesculus: Ne felejtsük, nekik nem maradt egy szál komcsijuk sem.
Az presze a mi hibánk, hogy a mieinket nem tudtuk elzavarni.

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 21:27:28

Rákosi elvtárs hogy panaszkodott, hogy milyen nehéz tízmillió fasisztával a kommunizmust építeni.
Adenauer biztosan ezért próbálkozott a kapitalizmus építésével.

Bell & Sebastian 2009.05.08. 21:28:36

@ergé:

Akkor pihenj, leléphetsz, vagy 1.200 fényképük van Rólad is. Külön az anyajegyről a fenekeden még 47.

Ács Ferenc 2009.05.08. 21:30:57

@ergé: libadobálás vót? Hát disznókergetés?

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 21:33:12

@Ács Feri: Kösz, igazad van, ha idézünk, idézzünk pontosan.

Ács Ferenc 2009.05.08. 21:33:43

@Tehetetlen Dodó: "Ne felejtsük, nekik nem maradt egy szál komcsijuk sem."
Dehogynem maradt! Csak volt lusztráció, de a kommerek ma újra erősek és a igen elterjedt a (n)ostalgie.
Aki az NDK után vágyakozik, menjen Észak-Koreába.

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 21:36:49

@Ács Feri: Igenám, de ott nem játszották át a gazdasági hatalmat maguknak, ott Treuhand volt, nem ÁPV.
A kommer pénz nélkül meg csak annyit ér, mint az élősúlya.

Ács Ferenc 2009.05.08. 21:39:15

@ergé: én júniusban Münchenbe készülök, az az én Párizsom.

Bell & Sebastian 2009.05.08. 21:40:30

@Tehetetlen Dodó:

Pontosabban a telefonregisztere nélkül ér annyit....
A pénzet azzal csinájja!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.08. 21:46:59

@Gasper: amit nekünk is felajánlottak anno. Csak nekünk olyan nem kellett (szovjet nyomásra, persze). Egyébként ha ma megkapnánk, úgyis lenyúlnák a kedves libapásztoraink:-(
Arról se feledkezzünk meg, hogy sok-sok százezren voltak az első években még hadifogságban. A maradék veteránok nagyrésze meg harctéri sokktól szenvedett. Legnagyobbrészt nők, gyerekek, idősek takartították el a romokat. A Bundesarchiv internetre felrakott képeit érdemes megnézni.

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 22:08:48

@aesculus: Miért a feltételes mód? Ma is lenyúlják, ami az EU-ból jön. Pontosítok: a megfelelő csatornákba terelik...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.08. 22:08:55

@aesculus: ideírom mégegyszer, egyetértek veled. Azzal is. amit az előbb írtál :)
És hát az egyik kulcsa mai problémáinknak pontosan az, ahogyan ez a társadalom szocializálódott abban a végtelenül igénytelen és korrupt, húgymeleg Kádár-rendszerben, melynek egyenes következménye volt a rendszerváltás utáni vadkapitalizmus beköszöntése. De ez már nagyon messzire vezetne a poszt tartalmától.

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 22:17:55

@Gasper: Teljesen igazad van, amit tatár, török, habsburg nem tudott elérni, Jani bá röpke 3 évtized alatt megvalósította: megtörte a nemzet gerincét.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.05.08. 22:33:10

@Gasper:

>volt ott egy Marshall-segély is.

Meg egy Morgenthau-terv is :)

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.08. 22:38:16

@Gasper: @Tehetetlen Dodó: szerintem a Kádár-rendszer sokkal rosszabb hatású volt, mint a legtöbben gondolják. Olyan társadalmi romlást hozott, ami példátlan. Még nagyon sokáig érezni fogjuk a hatásait.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.08. 22:43:39

@dzsucseharcos: volt, volt, de az a terv szerencsére nem valósult meg!

Tehetetlen Dodó 2009.05.08. 22:49:46

@aesculus: Így van. Legyen hétszer átkozott az a gazember.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.05.08. 23:48:45

@Gasper: Amennyi megvalósult belőle, azt pont ellensúlyozta a Marshall-segély. A nettó hatás valahol nulla közelében volt.

@aesculus: Szkeptikus vagyok a Kádár-rendszer páratlanul pusztító hatásaival kapcsolatban. Ugyanis a legtöbb, amit erről valaha olvastam, az az, hogy kinek mik az érzései, érzelmei. De hogy konkrétan, pl. számokban kifejezve mit jelent a Kádár-rendszer állítólag évtizedekre kisugárzó országnyomorító hatása, azt sehol sem fogalmazzák meg. Gerincroppanásról beszélni roppant költői, de közgazdasági vagy politológiai terminusokra lefordítani igen nehéz.

Vannak, akik arról beszélnek, hogy a munkamorál Magyarországon gyengébb, mint nyugaton. A felmérések ugyanakkor mind azt mutatják, hogy a magyarok többet dolgoznak, mint a nyugat-európaiak, az alacsony termelékenység pedig a technikai fejlettség alacsonyabb foka (tőkeszegénység) számlájára írható. (Az indiai paraszt nem azért termel kevesebbet pénzben kifejezve, mint az amerikai programfejlesztő mérnök, mert lusta, hanem azért, mert az ásóbot és az analfabetizmus kisebb termelékenységet tesz lehetővé, mint a komputer és a diploma.)

Mások vadkapitalizmusról beszélnek, ami azért furcsa, mert megint mások viszont arról, hogy a magyarok nem "elég" kapitalisták. Ami a konkrétumokat illeti: az értékrendfelmérések szerint a magyar a világ egyik leganyagiasabb és legindividualistább népe. Aligha valószínű, hogy a "túlzott kollektivizmussal" és a nem elég nagy versenyszellemmel van probléma Magyarországon.

Talán a nagyfokú korrupció a "kádári örökség"? Meg lehet nézni, hogy a Magyarország fejlettségi szintjén lévő országok közül melyik sokkal kevésbé korrupt. Szerintem nem nagyon fogunk ilyet találni.

Szerény véleményem az, hogy mivel Magyarország elmaradott Nyugat-Európához képest, ezért a "példakép"-országokhoz, mondjuk Ausztriához képest "megrontottnak", "tönkretettnek" tűnik. A költői hajlamúak ebben bizonyára gerincroppanást vagy morális romlást látnak ugyanúgy, ahogy számos magyar értelmiségi elkorcsosulásról, romlásról, nemzethalálról, hanyatlásról stb. beszélt 1890-ben, 1930-ban, 1990-ben stb., amikor kétségbeesetten keresték az okát, hogy Magyarország miért nem Ausztria vagy Belgium. Szerintem gazdasági lemaradásról van szó, ami részben kétségkívül kádári örökség (1945 előtt GDP tekintetében Magyarország lemaradása a nyugathoz képest kb. 10 százalékponttal kisebb volt).

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.09. 00:09:00

@dzsucseharcos: öngyilkosságok, alkoholisták, depressziósok kimagasló száma. Hatmillió abortusz 1960 óta, totális érzéketlenség a határon túli magyarokkal szemben, az "utolsó fasiszta csatlós" szörnyű önképe, a nemzeti érzelmek, szolidaritás teljes hiánya, anyagiasság. Mesterségesen szított irigység (ami ma is kísért: lásd dec. 5.), a tudás meg nem becsülése, provincializmus. A kettős nevelés-kettős élet miatt megnyomorított emberek tömege. Megzsaroltak, kényszerrel ügynökké szervezett emberek, akiknek saját barátaikat/családtagjaikat/munkatársaikat kellet figyelniük. Ez a Kádár-rendszer öröksége. Hirtelen ennyi jutott eszembe. És ez csak annyi, ami hirtelen eszembe jutott, van még bőven.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.05.09. 00:13:45

"Három mázsa kommunista
szállítása oda-vissza..."
Nekünk ami szar jutott azt a tízrugósról figyelő csókának köszönhetjük.
Mert ha nincs Szt. István akkor nincsen országra erőszakolt kereszténység, megbántott nemzetségek. (igaz, ország sincs)
Ha nincs pogány reakció, nincs rendi ellenállás.
Ha nincs rendi ellenállás, nincs aranybulla.
Ha nincs aranybulla, akkor nincs decentralizált főhatalom.
Ha nincsenek civakodó hadurak, nem győz a török.
Ha nem győz a török, nem nyer a Habsburg
Ha nem nyer a Habsburg, nincs Monarchia.
Ha nincs Monarchia, nincs vesztes I. vh.
Ha nincs szopás az első fightben, nincs Trianon.
Ha nincs Trianon, akkor nincs vesztes oldalra állás.
Ha nincs determinált németorientáció, nincsenek száműzött moszkoviták akik habzó szájjal térnek vissza 45-ben.
Ha Rákosiék nem jönnek vissza kikupálva minden héjjal megkenve Moszkvából hogy Sztalinabbak legyenek a generalisszimusznál, nincs 56.
Ha nincs 56 akkor nem kell megvenni hitelből a nyugalmat, nincs gulyáskommenizmus (vö. aki nincs velünk az ellenünk van ----> aki nics ellenünk az velünk van)
Ha nincs gulyáskommenizmus, akkor nincs nosztalgia a Kádár rendszer iránt (és persze nincs csilliónyi államadósság külföldi magánbankok felé sem, köszönjük Fekete Jani bácsi ezúton is)
Ha nincs nosztalgia a Kádár rendszer iránt, akkor nem avászkodhatnak vissza a kommerek a hatalomba, és a rendszerváltás sem csak papucs orrán pamutbojt. Arról nem is beszélve hogy ha tényleg frankó kommenizmus lett volna akkor a Bajnai generáció és édesapukáik nem tudták volna leprivatizálni az országot gyakorlatilag még a politikai hatalomátadás előtt, a gazdasági rendszerváltás során. (vö. Janus arcú rendszerváltás - História)
Vajk képviselő, monnyon le!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.09. 00:24:02

@dzsucseharcos: továbbgondolva: a környezet szennyező, értelmetlen nagyberuházások (vajon ez honnan ismerős még): Bős-Nagymaros, Visonta, Vác, bakonyi bauxitbányászat stb. Civil szerveződések megszüntetése, egyházak "burkolt" üldözése (tényleg, véget ért a Kádár-korszak?), nehézipar erőltetése, mikor nem voltak meg a megfelelő nyersanyagkészletek.
És persze az államadósság, ami persze nem akkora, mint ma de azért elég szép summa.
Épített emlékek rombolása ("a múltat végképp eltörölni?"): Nemzeti Színház lebontása, Veszprém, Győr, Szeged, Debrecen, stb. "épületszörnyei" régi-értékes-épületek helyén. Még mindig szeptikus vagy?

Persze volt Bambi, Trabi, meg szar Tisza cipő, de adjuk már kicsit drágábban magunkat.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.05.09. 00:24:13

@aesculus:

>Hatmillió abortusz 1960 óta, totális érzéketlenség a határon túli magyarokkal szemben, az "utolsó fasiszta csatlós" szörnyű önképe, a nemzeti érzelmek, szolidaritás teljes hiánya, anyagiasság.

Értem én, de az a baj ezzel a felsorolással, hogy keverednek benne bizonyos szempontok. Az abortusz pl. egy modernizációs, illetve liberális vívmány, és minden fejlett országban elterjedt volt ezekben az évtizedekben. Nem specifikusan kádári (bár annyiban igen, hogy a Rákosi-rezsim abortusz-ellenes volt, az abortusz megengedése tehát kifejezetten kádári vívmány a komcsizmuson belül). Az individualizmus és az anyagiasság pedig az elterjedt liberális és liberálkonzervatív felfogás szerint pont azok a kapitalista erények, amiknek az állítólagos hiánya a Kádár-rendszer káros öröksége, vagy a rendszerváltás korabeli balliberális cikkírásban épp az adta Kádár nagyszerűségét (és így Magyarország fölényét a környező országokkal szemben), hogy a Kádár-korban virágzó "második gazdaságban" továbbélhetett, ill. kifejlődhetett állítólag az üdvözítő kapitalista étosz. Tehát az a baj, pontosítva azt, amit az előbb írtam, hogy szinte mindenki gondol olyanokat, hogy a Kádár-rendszer öröksége ilyen-olyan rossz, hiszen a nyílt Kádár-nosztalgia egy eléggé elvakult, egzotikus álláspont 2009-ben. De az emberek tökéletesen ellenkező dolgokat gondolnak arról, hogy miben áll Kádár káros öröksége, aminek következtében hajlok arra, hogy a kádári örökség egy jolly joker kifejezés. Amit nem szeretünk az országban, azt betudjuk kádári örökségnek azon az alapon, hogy Kádár rossz, meg az is rossz, amit nem szeretünk.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.09. 00:27:38

@Karmadealer: csak a történelemben nincs "ha" kategória. Egyébként már az első "ha"-nál szétcsúszik a dolog...

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.05.09. 00:32:46

@aesculus:

>Még mindig szeptikus vagy?

Tulajdonképpen igen. Mert amit most itt felorolt, azok olyan konkrétumok, amiket elfogadok. Viszont direkt módon egyik sem támasztja alá azt a feltevést, hogy a Kádár-rezsim valamiféle morális vagy értékrendbeli korróziót idézett volna elő. Az, hogy a gazdaságpolitikájuk kudarcos volt, és ronda épületeket vagy bezárt gyárakat hagytak ránk, vagy hogy a civil szférának kezdetleges szintről kell újraszerveződnie, mind megfogható, materiális dolog, és azt el is fogadom, hogy mindezekben a kérdésekben lemaradást hagyott ránk a Kádár-rendszer. Amit nem látok bizonyítottnak, az a morális vagy az értékrendbeli hiányosság. Nem hiszem, hogy ezen a téren Magyarország speciálisabb eset bármelyik hasonló fejlettségi szinten lévő országnál.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.09. 00:35:25

@dzsucseharcos: egyesítette magában a kapitalizmus és a szocializmus összes rossz tulajdonságát. Szerintem ezért olyan "többféle". hiába van kapitalizmus Amerikában, Angliában van nemzeti érzése és ebből kifolyólag összetartozás tudata az embereknek.
Itt a "maszek" tűrt dolog volt, nem szabályozta az állam.
Az abortusz is egy nyugati "vívmány" (nem a legjobb vivmány, teszem hozzá), de amilyen számban itt végezték, az mindennek a teteje.
Persze, azért is rossz a Kádár-kor, mert régi rossz hagyományokat vitt tovább (pl. az oly régóta űzött egykézés nevű társadalmi önpusztító-"játékot".)

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.09. 00:43:00

@dzsucseharcos: grrr, pár kommenttel feljebb az volt a baj, hogy kevés a számszerűsíthető konkrétum, most meg az, hogy túl sok:-)

Szerintem: ha egy levert forradalom után gyakorlatilag MEGVESZNEK KILÓRA egy komplett társadalmat (vagyis adnak neki ezt-azt-trabant, ingyenlakás, nyaralás/3év), akkor az már maga a teljes elkurvulás. Ha ezt még tetézik azzal, hogy lerombolják azt, ami társadalmi érték (vallás, nemzet, hagyomány, önbecsülés-"értsétek már meg, fasiszta állatok vagytok!"), akkor ezt már nem lehet tovább fokozni.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.05.09. 00:45:08

Te mindent ilyen komolyan veszel? ;-)

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.05.09. 01:09:45

@Karmadealer: nem, csak utálom Kádárt. Visszataszító az egész rendszere, annak ellenére, hogy kerek három évet volt szerencsém "lehúzni" benne:-D

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.05.09. 01:31:03

Pedig Kádár nem volt tudatos játékos, csak az elején. Ez a kétkulacsossága, ez a se nem fekete, se nem fehér ez afféle összekacsintás volt a néppel, mintegy eljétsszuk a kommenizmust az orosz elvtársak kedvéért, de közben meg a magunk útját járjuk.
Érdekes, hogy pont ez a csibészség, ez a betyár-image ami tudat alatt hatott. Pedig ez is csak egy illúzió volt, ha igazán tökös lett volna akkor valódi szembenállást választ mint a Tito.
Én kicsit többet "húztam le" benne, de ebből nem csinálok kioktató törileckét. Ugyanis a kádárizmus ma is megismerhető: tettenérhető az ország minden sarkában, az élet minden területén.
Pl. a társadalom civil szolidaritásának egyik legfőbb akadálya az a fajta individualizmus amit meghonosított: saját nyaaralódban, saját kis ladádban senki nem piszkál amíg nem foglalkozol másokkal, és főleg nem politizálsz, nem ártod bele magad a "nagyok dolgába" a politikába.Mert alapelv, hogy azért nyitjuk neked a kiskapukat, hogy ki-be sétálj rajta, olyankor örülsz hogy megint hú de rafkós voltál, közben meg mindent tud rólad a hatalom. És mindig tudd, ha sokat ugrabugrálsz, megütöd a bokád.

wladyslawsky (törölt) 2009.05.09. 02:22:23

@Karmadealer: durva jó levezetés, és abszolút logikus is ! :) Viszont már az elején megbukott volna a dolog: ha nincsen országra erőszakolt kereszténység, akkor ugyan tényleg nincsenek megbántott nemzetségek - csak akkor valszeg jöttek volna a bazinagy páncélba öltözött germánok meg egyéb nyugatiak, és jól visszakergettek volna minket Ázsiába :))
Én inkább Árpád vezér lemondását szorgalmaznám, a rossz területválasztásért :))

Zetek 2009.05.09. 08:26:26

Rühellem az SPD-t, de Kurt Schumachernek igaza volt, amikor a vén barmot a szövetségesek kancellárjának nevezte. Felejtsük el szegényt, szóra sem érdemes.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.09. 09:13:12

"Az erősen katolikus, kispolgári családi háttér alapvetően meghatározta későbbi személyiségét.
Már fiatalon szerepet vállalt a közéletben, szinte mindegyik egyetemen tagja volt a katolikus diákmozgalomnak. Élete végéig különösen elkötelezett maradt az Arminia Katolikus Diákegylet iránt. Egyetemi évei után csatlakozott a katolikus párthoz"

Jó, jó, de milyen vallású volt? LOL.

tevevanegypupu 2009.05.09. 10:41:40

@dzsucseharcos:
A teljes belenyugvas, beletorodes a jelenlegi helyzetbe, a hazugsagok, a lassu errodalodas szinte szo nelkul valo tudomasul vetele, az ontudat egyfajta hianya - tudok enni es kifizetem a vizszamlat - hogy tehetnek amit akarnak, de engem beken hagynak mentalitas mind a Kadar kor oroksege.

Hogy moralisan milyenek voltunk, azt kivaloan tukrozi 1957. majus elseje. Hogy Kadart szinte Janos apankkent szerettuk, az is.Nem lehetnek illuzioink, ha azt a tomeget megnezzuk. Mi vagyunk meg akkor is, ha csak egeszen kicsi gyerekkent eltunk mar, vagy meg meg sem szulettunk..

Es sok minden nem valtozott, eleg megnezi mi lett a rendszervaltas partjaibol, kik vannak most is hatalomban..Zullunk szepecsken lefele, megverhetnek, megalazhatnak, vizagyuzhatnak, becsaphatnak, tonkretehetnek..Ez mind a kadari orokseg "genetikailag kodolt" jele nalunk.

2004. december 5-e, 2006. oszodi igazsagbeszed..Gyurcsany kormany, valsag kormany..etnikai bunozes..Hiszen a vezeto ertelmisegunk tobbsege is "sehonnai bitang ember"..annal is rosszabbak mert okosak, tehetsegesek..nagyformatumu gazemberek, akik nem szegyellnek hazudni, riogatni es kiszolgalni. Hol vannak ok a XIX. szazad XX. szazad eleji muveszek, irok szellemisegetol?

Tehetetlen Dodó 2009.05.09. 12:12:23

@Karmadealer: Ha Éva nem szakítja le azt az almát...

Tehetetlen Dodó 2009.05.09. 12:20:55

@aesculus: Ez a lényeg, megvenni egy népet kilóra. Aki nem szidja a rendszert, dolgozhat, vehet telket, Trabantot, ihat K. világost, lophat egy kicsit, utazhat egy kicst, élheti a kádári kispolgári-jólét-paródia mindennapjait.
És boldogan, büszkén gondolhat arra, hogy mennyivel különb ő, mint a lusta, sztrájkoló lengyelek, a zajos endékások, a szőröstalpú románok, itt, a legvidámabb barakkban.
És a kádári nosztalgia tudatalatti előhívásával még mindig oda lehet terelni szerencsétlen nyomorultak millióit az urnákhoz, hogy újra meg újra beszavazzák a hatalomba a milliárdosok pártját, akik a szocializmus helyett immár a manchesteri kapitalizmus építésén buzgólkodnak. Kádár népe sosem ébred fel.

Bell & Sebastian 2009.05.09. 17:23:04

@Tehetetlen Dodó:

Ne váljon próféciává amit mondál bölcs effendi!

Gerardus A. Lodewijk 2009.05.10. 16:01:00

1. Néhány hónapja egy kiállításon láttam azt a feliratok szerint az 50-es években készültfényképet, amely Adenauert hobbijának gyakorlása közben ábrázolta: szandálban, rövidnadrágban, ujjatlan trikóban, fején nagy szalmakalappal, kezében locsolókanna, kertészkedett. A kép mellett kiállítási tárgy volt a locsolókanna is.

2. Az 50-es évek vége felé készült az a 20-as években játszódó német film (Der eiserne Gustav, a főszerepben a zseniális Heinz Rühmann), amelyben a főhős többek között elmeséli, hogy találkozott Köln főpolgármesterével: "milyen aranyos, berátságos ember, hogy is hívták, valami Dr. Adenauer".
:)

3. Komolyra fordítva a szót - és maximálisan elismerve az öregúr érdemeit - még ma is sokan szeretnék tudni, mi lehetett az oka egyrészt annak, hogy 33-ban jóformán egy szó nélkül visszavonult a virágaihoz és a kecskéihez, másrészt annak, ami még az előzőnél is jóvel érdekesebb, hogy a nácik 44-ig békén hagyták, és utána sem voltak túl szigorúak vele.
süti beállítások módosítása