Barátok közt - Ilyen ország pedig nincs CLXI.
2009. április 29. írta: TuRuL_2k2

Barátok közt - Ilyen ország pedig nincs CLXI.

  Ma tárgyalja az ORTT az RTL Klub és a Tv2 kérelmét, amiben a koncessziós díj csökkentését kérik. Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója így indokolta kérelmüket: „Ez a piac már nem az a piac, mint a két nagy kereskedelmi csatorna belépésekor volt. A háztartások nyolcvan százaléka sokcsatornássá vált, nyolcvannál is több magyar nyelvű tévéadás fogható. Az a versenyelőny, amit az országos frekvencia ad, már nem éri meg a jóval milliárdon felüli koncessziós díjat.” A Népszabadság információi szerint reményeik nem alaptalanok.

  A két országos kereskedelmi csatorna sugárzási jogát 2005-ben, pályáztatás nélkül hosszabbították meg újabb öt évre, így változatlan díjért sugározhatnak 2012-ig (iparági szakértők szerint jóval magasabb ár lett volna indokolt). A csatornák 2003-tól legalább évi 2,5-3 milliárdos adózott nyereséget termelnek: 2007-ben speciel az RTL Klub 4,2 milliárdos, a Tv2 pedig 3 millárdos adózott eredményt ért el. A két csatornához folyik be a magyar televíziós piac reklámbevételének 80-90%-a, miközben közönségarányuk ennél jóval alacsonyabb.

  Az ORTT-nek hat tagja van: az elnök, két MSZP-s, egy-egy fideszes, KDNP-s és SZDSZ-es. Az MSZP-s tagok 3-3, a többiek 2-2 szavazattal rendelkeznek. Tehát a testület elnöke, Majtényi László és a két szocialista tag együtt 8, az SZDSZ-t beleszámítva pedig 10 szavazattal bírnak a 14-ből. Az MSZP egyik delegáltja, Gyuricza Péter 1997-től 2003-ig a Tv2 főszerkesztője volt.

  Amelyik csatornának nem éri meg a másfélmilliárdot a sugárzási jog, az ne siránkozzon, hanem adja vissza a koncessziót - nem hinném, hogy sokáig maradna gazdátlanul a frekvencia.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr571093227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.29. 12:14:39

ortt és "tárgyalás"? :DDDD
kurvaország

X Y kronosz óra 2009.04.29. 12:23:53

Ezzel azt sugallod, hogy az ORTT delágáltak már meg vannak véve? Hány delegáltnak kell a csökkentésre igennel voksolnia, hogy átmenjen?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.29. 12:28:40

@X Y kronosz óra:
Távol álljon tőlem! A Népszabadság sugallja.

Az ORTT két MSZP-s tagja 3-3, az egy-egy SZDSZ-es, KDNP-s, fideszes tag, valamint Majtényi László elnök pedig 2-2 szavazattal rendelkezik (az MDF-es delegált mandátuma megszűnt).

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.29. 12:29:47

Na, itt az ideje a lelépésnek ebből az országból. Tele vagyok.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.29. 12:33:47

Persze, kompenzációt kérni monopolhelyzet elvesztéséért :D:D Seggberúgás jár ezeknek, nem csökkentés.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.29. 12:37:54

@tölgy: ááá, maga hiú reményekkel él :)

a közelemben lakik egy ifjú ortt-s, ezt a jaguárja rendszámáról tusdom... majd rákérdezek, hogy megy ez :) (biztos jogász)

vagy kinyomtatom a posztot és kirakom a szélvédőre...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.29. 12:38:38

hasonló story volt, amikor a sláger rádiónak engedték el a milliárdos tartozását, nem?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.29. 12:43:34

@murci/szamárfül:
Big media, big politics, big business...
Nincs ebben új. Csak nálunk mindez egy network kezében van, így még versenyre sincs kényszerítve. kicsit sem.


Lehet, ORTT-tárgyalás nem lesz, majd ismét OVi egyik szépasszonya lesz a zsíros hely vezetője, és business as usual. :(

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.29. 12:44:28

@murci/szamárfül:
A Slágerrádió Bocsi meg Lali miatt közérdek, ezt tartsd azért szem előtt.

osborne 2009.04.29. 12:53:41

Nem Berényi Ádám?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.29. 13:01:24

@tölgy: ebben biztosak lehetünk.

olyan ez a két nagy maffiapárt (utalva a mai autópályás cikkre is), mint egy krónikusan rossz- , ill. mint egy jóind... kevésbé rosszindulatú daganat... lehet választani :(

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.29. 14:12:56

Én egy másik cikkben azt olvastam, hogy Majtényi például ellene van a csökkentésnek...

"Amelyik csatornának nem éri meg a másfélmilliárdot a sugárzási jog, az ne siránkozzon, hanem adja vissza a koncessziót - nem hinném, hogy sokáig maradna gazdátlanul a frekvencia."
Ennél jóval többet fizetnek. (Többszörösét.)

2012-től kötelező a digitalizáció.

Tegyük fel, hogy szerződésbontás lenne!
Erősen az év végén dőlne el, kié a freki. 2010 közepén mondjuk elindulna.
Ki az a hülye, aki azért a másfél évért többet fizet, mikor a tv2-nek és az RTL-nek jóval kisebb verseny mellett is évek kellettek a nyereségességhez?!

És mit lépne a tv2 vagy az RTL?!
Egyszerűen megvennének egy másik adót. Átneveznék, átvinnék a műsoraikat.
Átmenetileg talán kisebb lefedettség lenne, de melyik az a hülye műsorszolgáltató / továbbító, amely nem kötne velük szerződést?! (Az előfizetők kikövetelnék.)
És ezentúl nem ők fizetnének, hanem a kábelszolgáltatóktól ők kapnának pénzt!
Közszolgálati kötelességük is erősen lecsökkenne!

SZERZŐDÉSBONTÁSNÁL A TV2 ÉS AZ RTL CSAK RÖHÖGNE ÉS ÖRÜLNE!
(A korábbi szerződéshosszabbítás sem véletlen...)
AZ ÁLLAM PEDIG BUKNA.

Ezek után talán mások is belátják, mennyire ostoba és demagóg ez a bejegyzés, és mennyire hazug az a jobboldali sugallat, hogy itt valami ballibes mutyi van.

Médiaügyben szerintem szóljatok előtte nekem! :))

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.29. 14:22:10

@Spirál:
Majtényi nélkül is megvan az MSZP-SZDSZ többség, ha kell.

Tényleg többszörösét fizetik? Az RTL Klub kommunikációs igazgatójánál is jobban tudod? :] Azzal indul a poszt, hogy őt idézem: „Az a versenyelőny, amit az országos frekvencia ad, már nem éri meg a jóval milliárdon felüli koncessziós díjat.”

A korábbi szerződéshosszabbítás persze, hogy nem véletlen - de hogy nem az állam siettette a hosszabbítást és fázott a pályázattól, abban biztos lehetsz.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.29. 14:49:52

@TuRuL_2k2: Igen, nélküle is megvan a többség.

Igen, a nyilatkozat ellenére biztosan tudom hogy évente több milliárdos koncessziót fizet az RTL és a tv2. (Lehet ő havonta értette mondjuk, vagy negyed évre.)

Elképesztően fáztak, hiszen csak a Viasat3 tulaja pedzegette, hogy esetleg indulna.
Senki mást nem érdekelt. :DD

Remélem azért te is látod, hogy az én hszem lényegi logikája messze nincs cáfolva általad. :))

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.29. 14:55:27

Ne feledd, eredetileg (90-es évek közepe) is csak 3-an pályáztak! És az RTL is csak tessék lássék alapon. Azért nyerhettek mégis, mert a 3. központi arca Baló György volt. Tőle meg félt a Fidesz és az MSZP így paktumot kötöttek, hogy a másik kettő nyerjen. Így nyert a jelenlegi kettő.

Pedig akkor összehasonlíthatatlanul nagyobb üzlet volt a két országos földi adó, mint 10 évvel késöbb, vagy mint most.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.04.29. 15:12:00

Annyira kibaszottul elegem van már az ORTTkből, meg jeszenszkyzsoltokból, meg hasonlókból. Nektek nem? Miért nem szüntetik meg ezeket a sóhivatalokat a picsába?

Samott 2009.04.29. 15:23:25

Meg mielott nagyon raizgul valaki az esetleg felszabadulo frekvenciakra erdemes tudni azt, hogy a haztartasok 80%-a mar kabelen es/vagy muholdas szolgaltaton keresztul nezi a ket nagyot is. Csak foldi sugarzason csak a televiziozast megveto (ertsd: "nincs tevem, es ezt minden topicba be is irom") illetve a legcsorobbak (akinek a meggyozesere egy kanyit nem aldoznanak a hirdetok) erhetoek csak el. Nem azert a ket nagy a legnezettebb mert foldon is sugaroznak, hanem mert nagy koltsegvetesbol draga musorokat keszitenek, draga sorozatokat, filmeket vesznek (na persze nem kell felteni oket, mint fent is vazoltak azert hasznuk is van boven). Egyebkent ezert doglodik a foldi digitalis sugarzas (MinDigTV) is, mert egyszeruen nem eri meg az amugy tevet nem nezok meg a nulla vasarloerovel birok elerese ezen a technologian. Mindenki mas mar kabelen kapja a tartalmat.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.29. 16:20:33

off

ezt az önbeismerést!
"MesterházyAttila megjegyezte: nagyon sok magyar embert lehetne diszkvalifikálni pozíciókból, ha azt néznék, hogy dolgozott-e a III/II-es kémelhárító főcsoportfőnökségnek. "
:DDDDDDDDDDDDD

elfelejtette 2009.04.29. 16:57:44

@murci/szamárfül: Támogatom Mesterházy Attila kezdeményezését! Kiváló ötlet!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.29. 16:57:57

@Spirál: Biztosan ért a média világához, de ez itt nem stimmel:
"Baló György volt. Tőle meg félt a Fidesz és az MSZP így paktumot kötöttek"

A fidesznek akkor 7%-a volt, az erős ellenzék az FKGP volt, és még 1998-ban is símán győzött Horn Gyula az első körben.
Másrészt a koalának megvolt a 2/3 a parlamentben. Miért a fidesszel kötöttek volna paktumot?
Nekem ez a paktum-érv egy későbbi állapot - amikor a szocik-fidesz a két protagonist - visszavetítésének tűnik.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.29. 17:01:11

@Spirál:
Miért? Médiazsidó vagy? Menny már a picsába, bazmeg!
Az országos lefedettséget a kommancs kormány adta, a Fidesz meg volt olyan hülye, hogy regnálása idején nem baszott szájba titeket. Majd most fog, ne félj! Ugyanis a TV2 és a retekklubb államilag támogatott, úgynevezett szociális csomag keretén belül megy a szintén zsidrák UPC-n keresztül. Ha nem lenne állami támogatás, baszhatnátok. És kurvára nem azért néznek titeket az emberek, mert olyan faszák vagytok, hanem azért, mert titeket erőltettek ránk. Azonban, ahogy korábbn valaki megjegyezte, három másodperc alatt lenne helyettetek más, és becsengetné a lóvét, ha olyan kiváltságokat kapna, mint ti kaptatok. A reklámból alsóhangon is 8-10 milliárdot zsebeltek be évente. Szerinted még bárkinek is másfél milliárdot, hogy keressen 10-et? Számolni tudsz-e, biboldó?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.29. 17:05:51

@Mr Falafel: nem egy súlycsoport ugyen, de méltó ellenfelek a két sarokban!

:DDDD

countrystudy 2009.04.29. 18:01:07

A főiskolán Gyuricza Péter volt a csoporttársaink közül az első párttag. Jó sokáig meg lehet ebből élni.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.29. 19:12:33

@tölgy: 1997 októberében indultak a földi kereskedelmi tévék. 1996-ban volt a pályázat. (Tehát nem '94-ről beszélünk.)
A Fidesz akkorra már elég népszerű volt a jobb oldalt. Az SZDSZ viszont begyengült.
Az MSZP és az SZDSZ közt sem volt annyira jó a viszony. A Fidesz meg annyira "vészes" mint Torgyánék, vagy mint utólag lettek.

Az ORTT-nél és a testületekben jellenzően más volt a felállás mint a parlamentben.

Amilyen gyenge és jelentéktelen most az SZDSZ a médiában, annyira erős volt akkoriban.
Baló Györgyöt meg SZDSZ közelinek tartották.

De az MSZP-Fidesz paktum helyett írhattam volna MSZP-jobboldalt is.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.29. 19:15:07

@Mr Falafel: Attól félek ezt a stílust nem tudom megközelíteni.

@murci/szamárfül: Fejtsd ki ezt bővebben, kedves barátom! :)

Google 2009.04.29. 20:27:55

@Spirál:

Bármit írhatnál, nagyotmondás lenne.
Úgy szeretném, ha elvennék tőlük (RTL, TV2) a frekvenciát, azt mondod, röhögnének.
Örülnék a jókedvűknek.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.30. 07:39:54

@Spirál:
A Népszabadság mai cikke szerint az RTL Klub 1,8, a Tv2 pedig 2 milliárdot fizet évente. Ők is rosszul tudják?
nol.hu/belfold/lap-20090430-20090430-29

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.30. 08:37:55

@TuRuL_2k2: Oké, legyen. Nem vagyok az a fajta, aki ne tudna engedni. Többször csökkentették már az összeget, nem hittem volna, hogy már csak ennyi.

A hozzászólásom lényegi része, nem a koncessziós díj mértékének nagyságáról szól. Sőt független attól.

@Google: A nagyotmondást ebben a kontektusban nem tudom értelmezni, de az igaz, hogy bármit írok ebbe a blogba, az csakis butaság lehet.
Ezt már megtanultam.
Ennek ellenére, én hülye, rendszeresen próbálkozom.

Ajtony 2009.04.30. 09:02:46

Sziasztok!
Úgy gondolom, hogy a gyurcsányi, pályázat nélküli hosszabbítás jelentős előnyhöz juttatta a szocikat 2006-ban. A választásokat alig ötvenezer szavazattal (első forduló) nyerő MSZP, és a pár vokssal bejutó SZDSZ, a média hátszélért (mégha enyhe is volt) előre fizetett. Ilyen alacsony különbségnél döntő lehetett a két csatorna "hálája". A két multi tulajdonú csatorna az ismert eredményei alapján - pedig mellette két kézzel szórják a pénzt - csak fizesse ki a mostani díjakat. Pénzügyi eredményeik alapján a legjobban teljesítő cégek között vannak - pedig mentálisan hatalmas károkat okoznak az országnak. Nem véletlen, hogy manapság sikk kimondani - nem nézek TV-t. Ezzel együtt "királycsináló" szerepük vitathatatlan. A korrupt ballib elit szinte biztosan belemegy a díj csökkentésébe!
Üdv

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.04.30. 10:28:36

@Ajtony: Mivel azt írtad enyhe volt a hátszél, amit e két média adott politikailag, így ezt elfogadom.
Bár az irányultságon messze nem értek egyet!
Az RTL Klub egyértelműen jobbos Híradót ad! A Tények valamivel korrektebb.

Jelenleg óriási a Fidesz médiaterrorja az országban! De ez más kérdés.

Amely éppen bejutott az az MDF volt! Az SZDSZ 6,5%-ot kapott! 30 százalékkal többet, mint amennyi elégséges lett volna!

Jaja. Lassan már szégyenkeznem kell, hogy én nézek tévét...
Mindjárt nekem is esnek, akik álítólag sosem nézik, de elképesztően "tájékozottak" melyik milyen politikailag. :))

Hiszia Piszi 2009.04.30. 20:35:25

Ha nem éri meg,ne csinálják.Ennyi.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.30. 23:42:56

@Spirál:
Nem csökkentették. :] Reálértéken tartották.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.05.01. 10:27:03

@TuRuL_2k2: A csökkentés tényszerű. Hogy mi a reális érték, mint e bejegyzésed is mutatja, mindig vitatható.
De legyen. Reálértéken tartották. Nyilván ez volt a cél.
Nem ezen fogunk összeveszni.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.05.01. 15:20:30

@Spirál:
Nem, a csökkentés nem tényszerű. Ha nem haragszol, szeretnék látni olyan forrást, ami bizonyítja a csökkenést. A nominálérték nőtt, a reálérték nem változott.
süti beállítások módosítása