Az eurokonform EU-szkeptikus
2009. április 25. írta: robin masters

Az eurokonform EU-szkeptikus

 Declan Ganley üzenete megérkezett Magyarországra. Nem valószínű, hogy a hír megrengeti az elitet, de a konspirációs iparnak hétvégi betevő lehet: említett úr ugyanis a Libertas Movement alapítója és vezetője, mely szervezet anno sikerrel győzte meg az ír választók többségét arról, hogy a Lisszaboni Szerződésre igenis, nemmel kell szavazni. Akkor és azóta megjelent vélekedések szerint mindezt nem kisvállalkozói profitból finanszírozta. Úgy tűnik, maradt még a pénzből.  

 Néhány napja tűnt fel (gyanítom, nem csak nekem), hogy a Libertas lokalizált (magyar nyelvű) hirdetésekkel árasztotta el a webet, kattintsak bárhova a New York Times honlapjától a YouTube-ig. Ez sem lehetett olcsó (bár a kampányban immár használni próbálják a közösségi médiumokat, Facebookot, Twittert és hasonlókat is). A banner egy szintén lokalizált online petícióhoz vezet, mely általános népszavazást követel a ratifikációs folyamatban veszteglő szerződésről. Innen csak egy kattintás a szervezet teljes, egyébként igényesen kivitelezett és néhol egészen megnyerő portálja. Ha hinni lehet a Libertas magyar bloggereinek, akkor a szervezet helyi csoportjai sorra alakulnak Európában, és céljuk valamiféle pán-kontinentális politikai erő megszervezése. 

 Ez utóbbi - talán nem sokat kockáztatunk - belátható időn belül aligha fog megvalósulni. Az EU-szkeptikus választók azonban mindenütt létező és (a helyi körülményektől függően) stabil szegmens a politikai piacon, kiszolgálásához pedig akár hozzá is járulhat egy olyan vállalkozás, mely kampánytechnikát és anyagi forrásokat juttat helyi szervezeteknek, hogy az unióval szemben korteskedjenek. Magyarországgal persze aligha lesz szerencséje Declan Ganleynek: a vonalat már elvitte a Jobbik, a Lisszaboni Szerződésnél pedig akad néhány fontosabb gyűlöletpont a hazai választók szükségletpiramisának rejtett kamráiban. 

eu

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr171083760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luucy 2009.04.25. 12:18:25

Én is találkoztam ezzel a youtubeon pár napja, és aláírtam a petíciót.

Eszemben sincs a Jobbikra szavazni, de én is EU ellenes vagyok. Ne akarjanak már országokat összeintegrálni.

Eddig Magyarország csak szívott ez EU miatt....

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.04.25. 12:20:25

Nekem ez a Libertas nem tűnik se pártnak, se mozgalomnak, semmi ilyesminek.
Inkább tűnik egy lobby-csoportnak.

Azt írják a honlapjukon:
"Ez a világtörténelem egyik legsikeresebb együttműködése, de valahol utat tévesztett. Az alapítók szándéka az volt, hogy az Unió az európaiakért és az európaiaké legyen."

Miért? Most kié?

luucy 2009.04.25. 12:33:51

Hát messze nem az Európaiaké... Már többen észre is vették. Egy érdekcsoport képvisel most is mindent. Az EU egy fos, szét is fog esni. Nem lehet 24 különböző kultúrájú országot integrálni. Nem lehet 24 országra érvényes gazdaságpolitikát kitalálni, nem lehet 24 országnak megmondani, mit hogy csináljon,hogyan alakítsa az országot stb...

Ne az Eu mondja már meg, hogy nálunk mennyi búzát termeljenek, ne az EU mondja már meg mi hogy legyen.

Hülyeség az egész. Be se kellett volna lépni. Akkor most előrébb tartanánk...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.25. 12:36:35

Páneurópai EU-ellenes mozgalom... Kissé nehezen értelmezhető, akárha a nemzeti radikális pártok közép-európai szövetségét kívánná valaki létrehozni. Léteznek közös érdekek, vagy nem? Ez a fő kérdés az EU kapcsán. Ne feledjük: az EU a német-francia szembenállás felszámolásából indult, annak felismeréséből, hogy fölösleges Európában egymást irtani. Az EU-nak a XX. században a tüzérségi lövedékektől és harckocsi-lánctalpaktól szétszaggatott Belgium, Varsó és Budapest volt az előzménye. Nem árt belegondolni, mi az EU alternatívája, hogy mi is volt az európai nemzetállamok érdekérvényesítésének EU előtti módja, és annak milyen következményei voltak.

A tenger csendje

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.25. 12:47:00

Ha jól tévedek a Hard Talk-ban volt egy interjú ezzel az úriemberrel, ahol némileg zavartan ismerte be: igen, komoly bevételeti származnak az amerikai védelmi szektorból.

Akkor ő most kinek az érdekében dolgozik?

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.04.25. 12:50:00

@Elpet: Páneurópai EU ellenes mozgalom. :D:D:D

a többivel egyetrétek, csak legyen man mög az az alkotmány.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2009.04.25. 12:54:22

Beleolvastam a site-ba, mindenhol a semmitmondó, üres duma. Részen az angolból középszarul fordított szövegeknek köszönhetően. Ki se derül, hogy miért merülhet FEL egyáltalán, hogy nekem, mint szavazónak rokonszenves legyen.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.25. 12:57:26

kamingaut: pro-EU, eurorealista vagyok. Brüsszeli élményeim után a Reakcióba szösszentem erről anno, nem találom a linket hozzá:

Bábel21

„Nincs iránytűm, nincs térképem, nincs okom, hogy visszatérjek / Nincs vallásom, semmit sem értek, és nem ismerek határokat, a saját határainkat” (U2: Zooropa)

„Megint az az átkozott zaj” – mordult fel a harmadik gin után, izzadt homlokán fürösztve keresztbefésült ősz hajszálait. Kocsma sarkában ült, egy tükör mellett, amiben harsogó olasz pincérek tükröződtek a pult felől. Odakint eső kezdett szitálni. Krisztusi korral ezelőtt ért ide, a smaragd sziget küldötteként a Közösségbe: harminchárom év egy nem létező ország hivatalos fővárosában és egy létező földrész nem hivatalos székhelyén. Kezdetben szívesen hallgatta a toronyházak süppedő szőnyegei felett terjedő hangzavart, hitt ugyanis benne. Néha azért bibliai történetek is eszébe jutottak, a városban, ahol amúgy is mindig esik az eső. És a nyelvek szaporodni kezdtek, velük a zaj is, amit már nem érthetett meg. Pedig érteni akarta, gondolatai tekeregni kezdtek a kocsma füstjében.

„Letettük a századok alatt összerabolt kincseket, amiből dölyfös polgárok építették dacos városfalainkat, közéjük felhúzva égig érő tornyainkat. Letettük, mert terhessé lettek az utolsó, hatévnyi mészárszék után. Elegünk lett a történelemből és szabadságot kértünk egy időre. Már úgyis csak magunknak tartozunk elszámolással, Friedrich N. gyászjelentése óta. Kiszaladtunk saját időnkből, azóta játszunk. Ma huszonhét oldalú dobókockával méri ki mindenki a maga igazságát.”

Az utolsó munkanapon aranytollat kapott hellén főnökétől, dán titkárnőjétől, lengyel referensétől és belga munkatársától. Ez volt az első ajándék az utolsó barátaitól. Harminchárom év alatt feloldódott a munkában. Volt felesége Stockholmban él egy szerb fogorvossal, lánya Rómában dolgozik német mérnököknek, fia a tengeren túl jár az egyetem mellé, nem keresik őt. „Mindenki kimérte a maga igazságát” – mormogta a ginfoltos, félrecsúszott nyakkendő felett. Odakint zuhogott az eső.

Két fiatalember lépett be az ajtón, rögvest sörben kezdték áztatni mondandójukat. Fehér emberek voltak, őrületesen zagyva nyelven kezdtek el mekegni. „Biztos kelet-európaiak, litvánok vagy magyarok, effélék. Én nem bízom bennük, ezekben a volt szovjetekben, az idősebb irodistákkal azért még összekacsintunk felettük a hivatalokban, így ni, ehh…” Belehunyorított a tükörbe, nyitva maradt fél szemével észrevette, hogy a két fiatalember őt nézi. „Mi az, megint magamban beszéltem? Nem tetszik ez nekem. Mindig újak jönnek, mindig fiatalabbak. Soha nem volt, nem is lesz megállás, a szürke egy újabb árnyalata, egy újabb dosszié a szekrénybe, egy újabb nyelv a fordítógépbe, egy újabb ember a süllyesztőbe, ma volt az utolsó nap odabent, mi lesz az első nap odakint?”

Hajnalban álmot látott, sötétkamrába zárt éjszakák után. Hallójárataiban a Végre Szabad Európa Rádió recsegő szpíkere zizegett, ezt álmodta ő: „Jó reggelt kívánunk, ez a szabad Európa hangja. Mérsékeltek vagyunk, enyhén zöldek. Évente kétszer hiszünk Istenben, ezen túl a szekularizációban. Jól fűtött üvegházakban neveljük feljegyzéseinket és jegyzőkönyveinket, amik rendeleteket és irányelveket gyümölcsöznek, gazdag a termés. Gondolataink áramvonalasok, zajmentesek, mint az autóink. Mi is jól kormányozhatóak vagyunk, ellensúlyok és fékek gátolják az államrend blokkolását. Nyitva állunk, de ne tolongjanak a kapuinknál, nyugalomban szeretné elfogyasztani reggelijét a württembergi tanító és a rovaniemi lakatos. Szeretjük az új idegeneket, akik szépek, és akik hasznosak. Ma már azok az idegenek, akik korábban itt voltak velünk. Együtt. Together, since. A félreértések elkerülésére mindig hűvös mosolyt ültetünk ábrázatunkra, és nem teszünk fel kényelmetlen kérdéseket.”

De ma válaszolnia kellett önmagának, mérlegre téve életét. Az utolsó gin felhajtóerejével talpra állt és maga elé motyogott: „Apáink háborúba ölték büszkeségüket. Mi békét teremtettünk gyengeségünkből”.

Végigsétált a harsogó olaszok és a két zagyva nyelvű idegen között, kilépett a faragott oszlopok közötti langymeleg teremből a kinti szakadó esőbe. Alkonyodott. Leintett egy török taxist, beült mögéje. „Hová lesz?”

Rá Dios 2009.04.25. 13:34:25

@luucy: jaj, Luucy, ugyan már, miben szívott Magyariország? Miért nem kellene "országokat összeintegrálni"? Hát sosem hallottál a hal- meg madárrajokrtól,. a gnu- meg zebracsapatokról, amelyek együtt sem elég erősek néha, de egyenként biztos veszesek?
Talán a török időkbe, vagy még elébb kellene viiszamenni: egy erdő egy nép, egy barlang egy horda?

Earthquake84 2009.04.25. 13:57:23

@luucy: Igazad van, csak az a baj, hogy az integráció célja, hogy mindenki zsidó legyen, és így meg legyen az európai birtoka is Izraelnek.Elég szomorú hogy ezt a nemzetek vezetői észre sem veszik:-(

___________________________ (törölt) 2009.04.25. 14:10:06

@Úlfhéðinn: hát a brüsszeli elité. Nézd, van egy megkérdőjelezhetetlen tény: az EU költségvetését a European Court of Auditors 1994 óta nem hagyta jóvá. Nincs auditálva 15 éve. Pazarlás, korrupció, átláthatatlanság.

A Daily Torygraph évi 15 milliárd angol fontra saccolja azt az összeget, amivel egyszerűen nem tudnak elszámolni. Jó, az mondjuk csak Európa kb. 4 órányi GDP-je, de azért idegesítő :DD

A kormányzat átláthatósága (transparency) nem liberális, konzervatív, libertárius vagy baloldali toposz hanem univerzális, objektív érték, és amíg Brüsszel ennek nem tud/akar megfelelni, jogos a szkepticizmus.

További problémák:

1) agyonszabályozás

2) támogatások, főleg agrár. Mi a fene értelme van annak, hogy egy csomó pénzt bedobni egy közös kalapba, majd ingujjat felgyűrve birkózni érte, hogy ki kapjon többet?

Félreértés ne essék: a tőke, emberek, áruk szabad áramlását abszolút támogatom, de ehhez elég lenne egy marék nemzetközi egyezmény és 0 brüsszeli vízfej.

tevevanegypupu 2009.04.25. 14:11:28

Pankontinentalis politikai ero, na meg csak az hianyozna, nem, nem soha! Zebrak es gnuk egyesuljenek csak nyugodtan..((:

lofaszjoskasenki 2009.04.25. 14:19:09

@luucy: tipikusan fogalmatlan, az alapvető EU-s ismeretek teljes hiányáról tanúskodó, a "mainstream"-et csípőből és gondolkozás nélkül elutasító hozzászólás. gratulálok!

Rá Dios 2009.04.25. 14:20:59

@Gárdista Pista: Uramatyám... Itt tartanánk agyilag? Nem valsószínűbb, hogy 80 millió német zsidósítása helyett mondjuk az USA gyengíti Európát, mit konkurrenciát?

Euthanatos 2009.04.25. 14:24:48

Szép és könnyekig megható szöveg ez a "nem lehet nemzeteket egybe gyúrni".
A probléma csak annyi ezzel az egésszel, hogy ha mi nem gyúrjuk össze magunkat, majd jönnek a kínaiak, a muszlimok vagy a ruszkik, és ők fognak magukba gyúrni minket.

Luucy, ugye te sem hiszed, hogy a 10 milliós magyar magyarországnak önállóan bármi sansza lehet arra, hogy gazdaságilag felvegye a versenyt mondjuk kínával. Vagy hogy önállóan kikecmeregjen oroszország anyácska újra szorulni készülő baráti öleléséből?
A kis nemzetállamok kora lejárt, ideje lenne felébredni, és beismerni végre. Magyarország a jelenlegi formájában úgyis képtelen fennmaradni, akkor most lehet választani - betagozódunk egy olyan szuperállamba ami nagyjából a mi értékrendünknek megfelelően működik vagy hagyjuk magunkat elsöpörni.

Ez a kérdés ofkorz nemcsak a mi esetünkben érvényes, hanem az összes europai ország esetében. Sajnálatos módon a végletekig gyökér europai választók ezt sok helyütt még nem nagyon ismerték fel, így könnyű dolguk van a Gányli bácsihoz hasonlatos demagógoknak, akik KGB és CIA pénzből aktív hazaárulást (vagy nevezzük inkább civilizáció árulásnak) folytatnak.

füligjimmy77 2009.04.25. 14:26:04

@Rá Dios: Ugyan ne mondj ilyet. Ugyan mi haszna lenne Amerikának abból, hogy európának nincs egységes gazdaság-és katonapolitikája? VAgy mégis inkább körülmetélésre hajtanak suttyomban? A kérdés költői....

Euthanatos 2009.04.25. 14:30:02

Bush meg a héjái konkrétan meg is mondták, hogy az USA mindent el fog követni annak érdekében, hogy ne jöhessen létre vele vetélkedő erőközpont.
Gondolom nem volt nehéz ennek szellemében pár milliárdot odacsúsztatni ennek az ír féregnek.

Az amcsi paranoia egyébként érdekes természetű, mert miközben a jobbára ártalmatlan europát szivatták, a kínaiak az ő pénzükből nőttek a fejükre. Szánalmas idióták.

Almaspite 2009.04.25. 14:42:04

@füligjimmy77: Az USA előrelátóan gondoskodik arról, hogy az EU később se legyen konkourrenciája globálpolitikailag. Általános iskola 5. osztályában olvastam a történelemkönyvben egy idézetet valami római császártól, így szólt: Oszd meg és uralkodj...

tevevanegypupu 2009.04.25. 14:47:09

Azert 2004-ig is valahogy fennmaradtunk..nem egyedul, legtobbszor nem onalloan az igaz, de megvagyunk. A csoportterapiat mar ismerjuk, benne voltunk a KGST-ben es a Varsoi Szerzodesben es eleg erosen kelet-europai politikai egyuttgondolkodtunk. . Es most benne vagyunk az Europai Unioban, csak egyelore meg az elonyeit nem elvezzuk. De majd biztos eljon az is, most meg vannak orszagok akik egyenlobbek. Ugyanugy mint a KGST-ben is..

MalacPasztor 2009.04.25. 14:49:53

Na ez az arc tenyeg egy hazaarulo fereg, csodalom hogy nem tettek ellene tobbet, hamar egyszer beismerte hogy az amcsik penzelik. Ez kb olyan, mintha az EU penzelne csoportokat amik California elszakadasaert kuzdenek. Nem meno.

Rá Dios 2009.04.25. 15:02:15

@füligjimmy77: Minden összeesküvés-hívőnek közös tulajdonsága, hogy bármit lát, hall, tapasztal, az vagy beleillesztehtő a fix-ideába és akkor azt erősíti, vagy ha nem, hát aljas aknamunkaként elveti.
Európa fontos vilt, amikor a világ civiláziói még úgy fértek el a Földön, hoy csak önként találkoztak, de nem értek (nagyon) egymásba), ma már nem így van, tisztul a kép, néhány nagy - igen - olvaszt magába mindenkit, vagy pusztítja el az ellenszegülőt. akkor inkább legyünk egy lakás tulajdonosai egy jobb népek lakta házban.

tommygun 2009.04.25. 15:09:20

@Euthanatos: jaja, a dolog másik része meg az hogy az EU-ban a nyelvi és kultúrális sokszínűség folyik még a csapokból is... kultúrák összeolvasztása, muhaha...

kill004 2009.04.25. 15:11:12

Európának lőttek. Na nem most, pár év/évtized. Meg kell nézni a demográfiai mutatókat, a bevándorlást. Egységes európa...na hiszen. Mi alapján egységes? Van valami közös érték? Lehet, hogy volt, de ezt éppen mostanság számolják fel. E nélkül pedig mi marad? Egy Gazdasági Társaság, aminek a sok alvállalkozása mind mást akar, pontosabban minél nagyobb részt a tortából.

Kopiás Attila Steve 2009.04.25. 15:13:28

@TuRuL_2k2: Ez kurvajó. Eddig az volt a kedvencem, hogy a zsidók elbuzisítanak mindenkit. Már ez is vidámsággal töltött el, valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy heterónak hány gay pride-ot kell látnia látnia, hogy bemelegedjen. Azt viszont baromira nem tudom elképzelni, mi kell ahhoz, hogy bezsiduljunk.

Na mindegy. A lényeg szerintem, hogy a post tárgya akár jó fej, akár nem, attól még a Lisszaboni szerződés elég aggályos. Én beleolvastam, hát a káanyját, aki kitalálta, annyira durván evidensen úgy van megírva, hogy átlagember fenét se értsen belőle, hogy nagyon. Amit viszont ki tudok hámozni belőle, az nagyon nem tetszik. Van egy országok fölötti szervezet, ami még az országoknál is jóval kevesebb demokratikus kontrollt ad az állampolgárok kezébe, jóval kevésbé transzparens, jóval kevésbé felelősségre vonható és akkor ezt akarják még tovább elvinni ebbe az irányba. Méghozzá úgy, hogy biztos, ami biztos alapon ahol csak lehet, nem kérdezik meg az embereket róla, ahol meg kell, ott meg borzasztó pénzeket költenek az igen, igen, igen kampányra. Hát, az én demokrácia-képem ettől nagyon eltér.
Pedig önmagában a regionalizmust támogatom, szerintem az egész európai dologból nagyon érdekes dolgot lehetne kihozni, ami az egész bolygó kulturális, szociális és gazdasági fejlődéséhez hozzátehetne. De nem így és nem ezt.
Ezért nem szeretem az ilyen eu-kritikus meg eu-szkeptikus cimkéket sem. Ez olyan, mintha azt kapnám meg, hogy demokrácia-szkeptikus vagyok, mert szerintem a mai magyar nagypártok nem képviselik a demokráciát. Pedig figgyfenét, pont fordítva, én erősen demokrácia-fan vagyok, pont ezt hiányolom...

Alfőmérnök 2009.04.25. 15:14:07

Én nem EU-szkeptikus, hanem EU-ellenes vagyok. Nemmel szavaztam és büszke vagyok rá. Eleve gyanús volt, hogy a médiában szinte nem is szerepeltettek EU-ellenző szakértőket (néhány éjszakai műsort kivéve; fel is vettem, hogy majd később megnézem, hogy kinek lett igaza, de nem írtam rá, és nincs kedvem végignézni az összes VHSemet). Milyen "demokratikus" választás az, ahol a két lehetséges alternatíva közül csak az egyik pozitív következményeit ismertetik a nyilvánossággal?

Kölünben szívesen megkérdezném azoktól, akik elélveznek az EU szó hallatán is, hogy tudnak-e három mondatnál többet mondani az EU alkotmányáról?
Kis segítség:

www.freeweb.hu/eszmelet/64/lorant64.html

kill004 2009.04.25. 15:16:13

@Alfőmérnök: "Nemmel szavaztam és büszke vagyok rá."

Akkor már ketten vagyunk.

Earthquake84 2009.04.25. 15:22:30

@kill004: Erre ne legyél büszke! Ha felgyújtod az EU központját, arra majd büszke lehetsz!

Earthquake84 2009.04.25. 15:24:32

@Euthanatos: Izrael is nekik köszönheti, hogy egyáltalán létezik. Arról meg nem is beszélve, hogy miből lenne atombombájuk, meg miből öldöznék halomra szegény palesztínokat!

kill004 2009.04.25. 15:25:35

@Gárdista Pista: Vannak azért finomabb módszerek is.

Earthquake84 2009.04.25. 15:26:22

@kill004: Finomak, tehát hatástalanok!

kill004 2009.04.25. 15:30:38

@Gárdista Pista: Beleolvastam a blogodba. Te most viccelsz, vagy provokálsz? Végigolvastam...az utóbbi.

wladyslawsky (törölt) 2009.04.25. 16:05:30

Az hazugság, hogy a lisszaboni szerződés célja az EU versenyképességének növelése. Az EU versenyképes, ha egy államnak tekintjük, akkor a legmagasabb GDP-vel rendelkezik, ráadásul az többnyire termelésből áll össze, szemben az USA-val, ahol nagyon magas a szolgáltatás aránya.
A cél a központosítás, a hatalom centralizálása, az pedig egy szűk hatalmi érdekcsoportot kivéve senkinek sem jó.

Stefan_Schneider 2009.04.25. 16:16:05

Szerintem kevééssé demokratikus, de erősebb EU központi hatalom még mindig jobb, mint hagyni az oroszokat hogy azt tegyenek velünk amit akarnak. Vagy jelentéktelenségbe süllyedni Kína mellett.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.25. 16:24:17

@luucy: muhaha, EU tagság nélkül már Elkúró kormányunknak hála totál államcsőd lenne. Vagy minimum ukrán helyzet, ruccanj csak át a szomszédba, megnézheted, mennyire vannak előrébb az EU tagság nélkül. De ha nulla tényismerettel csak úgy hit-elven vagy EU ellenes, akkor inkább nem is vitatkozom. Mai napig vannak, akik szerint a föld lapos és nem szállt ember a holdra.

Amúgy 27 (és nem 24, nem ártana tudni, miről beszélsz)tagállam "integrációja" a tét. De erre nincs fix menetrend, van aki lazább szövetséget akar, van aki überállamot. De még az Egyesült Európai Államok koncepció hívei is eltérően vélekednek, hogy mi maradna nemzeti, mi közös. A tagállamokon és állampolgáraikon múlik, az EU nem egy NATO, pláne nem Varsói Szerződés.

Az együttműködés bizony helyenként lemondásokkal, előírásokkal jár. 27 tagállam csak akkor alkothat közösséget, ha nincs 27 teljesen egyéni gazdaságpolitika, mert akkor nincs értelme az egésznek és beolvaszthatjuk az euro tallérokat is. A jelenlegi magyar gazdaságpolitika alapján meg igazán nem tudom, mit csinálhatnának rosszabban Brüsszelben... lobbizni kell a saját kvótáinkért, érdekeinkért, az EU nélkül még inkább ez lenne (export/import vámok a kulcsszó). És nuku fejlesztési pénzek. Az IMF-el szemben ráadásul az EU akár kamatmentesen hitelez... de ha ez szerinted szar, javaslok egy kényelmes tanyát Albániában :)

@Gárdista Pista: valld be néptáncos bajtárs-pajtás, a Moszad fizetett provokatőre vagy, hogy lejárasd a Jobbikot az EP választás előtt :)))

wladyslawsky (törölt) 2009.04.25. 16:27:40

Továbbá tévedés azt hinni, hogy a gazdasági/pénzügyi választóvonal van az EU meg az USA között. Ugyan kérem... A valódi pénzügyi/gazdasági hatalom országok feletti kezekben van, és az nem csak a határok, de az Atéanti-óceán felett is átnyúlik. A hatalom igazi birtokosainak meg érdekük, hogy egy központi kormánynál kelljen lobbizniuk(oda kelljen berakniuk a saját embereiket), ne a 30 tagállamnál külön-külön. A "CIA keze van benne" meg szerintem egy blöff annak érdekében, hogy így igazolják a lisszaboni szerz. szükségességét

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.25. 16:30:26

@tommygun: na az erőltetett multi-kulti már inkább negatív EU tulajdonság. A tagállamok szintjén viszont már 1-2 éve elindult a józanodás, remélhetőleg minél előbb begyűrűzik ez Brüsszelbe is a beteges destruktív politikai korrektség helyett.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.25. 17:01:40

@wladyslawsky: ha nem is okvetlenül ebben a formában, de van létjogosultsága a lisszaboni szerződésnek. Pont a vízfejcsökkentés, egyszerűsítés, hatékonyság miatt. Nemzeti szinten is sokan az erős központi (és ezáltal hatékony) állam hívei, nemde? Ráadásul nem ez az utolsó szerződés, eddig is 5-10 évente jött valami újabb finomítás. A kontineneseken átívelő megakarvalytőke ellen intézményileg meg az EP erősítése lenne az eszköz. Oda az uniós állampolgárok ikszelik be kedvenceiket, nem a Tőzsdecápa Ltd.

negeev 2009.04.25. 17:31:45

Bármennyire is mellékesek vagyunk az EU-ban, ami várható volt.
Hiszen nem vagyunk egy Anglia mégsem! Azonban, tényleg jobb benne, mint kívül ácsorogni és várni valamelyik nagyobb népet, hogy megváltoztasson/magába olvasszon minket.
Persze! Vannak hibái a Lisszaboni Szerződésnek! Sok minden nincs bene, aminek benne kéne lennie. Személyesen a keresztény hagyományokra való utalást hiányolom belőle.
Ha választani kell, akkor inkább vagyok tagja egy Egyesült Európai Államoknak, mint egy Egyesült Arab Államoknak (vagy bármi egyébnek).

negeev 2009.04.25. 17:33:43

(szórend) hmmm... :D

arccsont 2009.04.25. 21:02:01

Nincs nagy baj, csak 2004-tol kezdve rosszul ertelmeztuk a tagsagunkat. Csak a nagy nyala's megy, meg a brusszelkonform duma. Ne nem veszi eszre kis orszagunk, hogy a jo kis Karpat-medencei telepulesszerkezeti, gazdasagi viszonylatokat pont hogy EU penzekkel lehetne erositeni, ujjaeleszteni. Sajat javunkra forditani a sok faszfej eurokrata hataroknelkuli dumajat.
De erre Bajnai, az EU eddigi penzeloszto embere nyilvan nem mondja, hogy: Bazze, hogyezeddig! Mekkora!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.26. 00:35:17

Szólok. De csak mert rendes vagyok:

1) A Világegyetem tágul!
2) S ha tágul, akkor szét is esik.
3) Ha a Világegyetem tágul, akkor az EU is tágul.
4) S ha tágul, akkor...

ü
bbjnick

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2009.04.26. 12:59:27

Kellemesen meglep, hogy ilyen részletekbe menő, és alapvetően higgadt vita bírt kibontakozni, de... minden szarság ellenére, azért az a tény, hogy Nyugat-Európában az integráció megindítása óta fel sem merült egy háború reális kockázata, önmagában is elég tisztes eredmény, nem?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.26. 13:12:35

@robin masters: a békéért már önmagában megéri az Uniót fenntartani.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.26. 13:24:17

@robin masters: erről van szó.

És EU- vagy NATO-tagokként a kis kelet-európai nemzeteknek sem fogják megengedni, hogy egymásnak essenek. Remélem.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.04.27. 18:39:36

Azért kell az EU, mert csak együtt vagyunk elég erősek Kínával és Oroszországgal szemben - ez a standard érv.

Azonban egy közös piac, közös szabványügy, mértékügy, esetleg monetáris unió már létrehoz egy versenyképes gyazdasági egységet. Ami a katonai együttműködést illeti, arra ott van a NATO. Közös piac + NATO, ennyi, amire szükség van. A többi: értelmetlen bürokratahizlalda.
süti beállítások módosítása