A szocializmus gyermekei
2009. március 31. írta: Téglagyári Megálló

A szocializmus gyermekei

"I remove the cause, but not the symptom!"

Dr. Frank'n'furter

 A minap Budapesten, a Jókai utcában járva megláttam egy nagy világító feliratot: MAGYAR SZOCIALISTA PÁRT. Szegfű nélkül. A betűtípus meg az épület a nyolcvanas éveket idézte. De ez valószínűleg sokaknak nem szúr szemet. Kik is ők? Talán hívhatjuk úgy, hogy a szocializmus gyermekei. Ők azok, akik voltak kisdobosok és úttörők, netán KISZ-titkárok és párttagok, és ebben utólag sem találnak semmi kivetnivalót.

 A szocializmus gyermeke (SzGy) persze vegytiszta formában nem fordul elő a természetben, sokkal inkább a Dilbert képregény egyik főszereplőjéhez, a csúcshajú főnökhöz hasonlítható, aki az összes főnöki hiba megtestesítője, vagy hazai pályáról eszünkbe juthat még a Modoros Nő.

 Szoktál találkozni a szocializmus gyermekeivel? Akik, ha megtudják, hogy vallásos vagy, nem az a reakciójuk, hogy ők nem azok, nem is az, hogy te rosszul gondolkozol, hanem az, hogy te nem gondolkozol, és ezek után úgy tesznek, mintha mi sem történt volna, és elvárják, hogy folytasd a bájcsevelyt.

 Arról is meg lehet még ismerni őket, hogy a surmóságukat magyar sajátosságnak és leleménynek állítják be. Leggyengébb példája ennek a vörösboros kóla propagálása külföldieknek, miközben nem veszik észre a vendégek ironikus megjegyzéseit: „ilyen rossz itt a bor?”. Ahogy azt sem veszik észre, hogy máshol nem akkora májerség pitiáner módon csalni, hazudni és lopni, és mindezzel dicsekedni. Ezek bizony az ominózus negyven évben gyökereznek, bármennyire is nem voltunk ártatlanok előtte. A SzGy és egy Külföldi Vendég jelenlétében nem győzöl szégyenkezni, hogy hát izé, nem is biztos, hogy ez a mi nemzetkarakterünk lenne, aztán magadban meg bólogatsz, hogy sajnos már igen...

 Tóta W. Árpádot se hagyjuk ki, ő klasszikus a témában, aki szerint ha valaki tényleg vallásos, az rögtön bigott, és keresztény kurzust akar. Árpádunk sok más honfitársunkkal egyetemben egy vallás nélküli közbeszédben nőtt fel, és most nem tud mit kezdeni vele, hogy emberek, sőt, poltikusok a vallás nyelvét használják.

 A szocializmus gyermeke amúgy nem tud mit kezdeni a Mikulással sem, mert Szent Miklós „egy halott ember”. A legjobb friss élményem pedig egy újabban természetgyógyászattal foglalkozó ismerős felkiáltása volt, aki, midőn megtudta, hogy katolikus vagyok, meglepődését és felháborodását a következő szavakkal fejezte ki: „Jézus Mária!”.

 Fontos etológiai jellemzője még a Társadalomra való hivatkozás: nincs már olyan, hogy valaki felelős valamiért, a Társadalom felelős mindenért. WTF Társadalom, kérdezhetné a posztmodern szemlélő. SzGy ha már felnőtt, a Társadalomtól, egész pontosan a pedagógusoktól várja, hogy gyermekét megnevelje, ruháztassa és karrierrel lássa el. Hüledezve olvastam egyszer SzGy egy érvelését, miszerint egy nagy biztosítónál annyi vezetői szint van, hogy ha pórul jár egy ügyfél, akkor már nincs is felelős az ügyben! A Társadalomban az is jó, hogy azért nem kell semmit se tenni, hogy a Társadalom részei legyünk, ellenben sokmindent elvárhatunk tőle.

 SzGy felismeri, hogy nehéz elviselni az életet Magyarországon, de nem jön rá, hogy ez azért van, mert a Szocializmus Gyermekei lakják. Előszeretettel beszél nyugati és távol-keleti élményeiről, hogy ott milyen jó élni, de nem jön rá, hogy mit kellene tegyen ahhoz, hogy ez itthon is megvalósuljon. Megtérés? Ugyan már, nem szektás ő.

 Néhányan kommentelőink közül is pedzegetik SzGY tulajdonságait, például Elpet:

Ezek a hírek nem terjednek széles körben, illetve ezen hírek valós jelentését kevesen értik meg, a legnagyobb körben terítő médiumok pedig nem igyekeznek megmagyarázni. Az MSZP szavazói a mai napig úgy gondolják, hogy a válság tehet mindenről, és az összes Közép-Kelet-Európai ország ugyanolyan bajban van, mint mi. Annyira lezárt gondolati világban élnek, hogy képtelenség a valósággal szembesíteni őket.

 Vagy érdeklődő:

Szerintem is rengeteg pszeudo-maszopos van, pl. anyám is gyűlöli gyurcsányt, de sosem szavazna orbánra, azt mondja, akkor inkább nem megy el szavazni, vagy mégis az mszp-re szavaz.

 Gyurcsány lemondását hallva SzGy az összefogást hiányolja, láthatóan nem értve a parlamenti váltógazdálkodás lényegét.

 A szocializmus gyermekének fő jellegzetessége a politikai nézetei és hogy ezeknek hatására illetve ellenére hogyan ikszel a választás napján. Mert hallhatunk tőle sirámokat a kormány teljesítményéről, elég hosszan, de a választófülke mélyén működésbe lép a számítástechnikából jól ismert default, azaz alapértelmezett érték: [mszp]. Csak az entert kell megnyomni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr551027701

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Emberi Tisztesség 2009.04.01. 11:36:12

Szocializmus újratöltveSzocializmus - (latin socius = 'társ') olyan eszmei áramlatok, politikai ideológiák összessége, melyek először a 19. század folyamán jelentek meg, közös elemük az individualizmusnak, a magánérdek elsődlegességének elv…

Trackback: Fideszfigyelő 2009.03.31. 20:26:07

Orbán és a szocialista restaurátorok Orbán Viktor március 15-én történelmi ívű beszédet tartott: kiiktatta az elmúlt hét évet a rendszerváltás történetéből. Mondván, ez a "szocialista restauráció" időszaka volt. Vajon mi volt a szocializmus r…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molaris 2009.03.31. 08:19:43

Nehéz úgy megszólalni manapság, hogy ne kapjon az ember a nyakába megbélyegzést. Amint említed is név szerint, közöttük is élmenő a stempli osztásban TWÁ.

A másik dolog, hogy nem a magány nyomja szegény választót a fülkében. A magányt még csak- csak elviselné, de bizony az- azt megelőző kampány kissé zilálttá teszi az idegrendszerét, és győz a berögzült mozdulat. Ha ezt a jó öreg Pavlov megérhette volna.:) Nézd meg a Kapcsolatot, vagy olvass bele "Diurnus naplója"- ba. Elképzelhetetlen erővel dübörög a szemellenzős eszmeiség. Még ma is idol nékik ma is Feri. Mindenki hibás, csak ez a nagyszerű férfiú az áldozat. Ha ez a százszorosan bizonyított gazember, ekkora táborral bír még ma is, mi lesz ha egy konszolidáltabb név mögé sorakoztatják fel a beltenyészet állományát? Szóval, nem lehet még pezsgőt bontani.

A piac gyorsan beárazta az utóbbi pár napot. Amikor Gordon komollyá vált, 302- ről, 309- re ugrott a forint. Tegnap, amikor megszólalt, 315- re. Ennyit a legjobb megoldásról.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.31. 08:33:58

Szocializmus Gyermeke mindent azÁllambácsitól vár - és most elsősorban nem a szocpolitikáról beszélek, hanem arról, hogy ha tél van, akkor a fránya KEFE még nem pucolta el a havat a háza elől. Ahelyett ő fogná meg a lapát végit. Továbbá ennek paradoxonjaként passzív (sőt, nem is annyira passzív) rezisztenciát folytat. De erről már volt szó a föntiekben.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.03.31. 08:41:24

Én ezt a bejegyzést őszintén szólva nem értem... mikor azt hittem, hogy sikerült elkapnom a gondolatmenetet a...khm, rendszerváltás előtti mentalitásról, akkor jött az explicit ateizmus. Utána meg az MSZP-re szavazás. Szerintem ez a három dolog nagyon nem függ össze.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.03.31. 08:46:30

Tegnap önkínzó módon belenéztem az ATV Újságíróklubjába, ahol a drágabolgárúr arról beszélt, hogy az elmúlt egy hét szerencsétlenkedéseibe a fidesz hajszolta bele az mszp-t és a pszeudoellenzéki szadeszt. Erre rákontrázott az a búvalb*szott szamuráj (valamilyen Tamás), hogy a fidesz a legfőbb okozója a jelenleg kialakult magyarországi helyzetnek, mire azt a balfék kinézetű avarjánost már inkább meg sem hallgattam. Még mielött ledobtam volna az ékszíjat, gyorsan ki is kapcsoltam a tévét.

Nekem kábé a fenti laza kis élményanyag ugrott most be erről a posztról.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.03.31. 08:50:05

Ja, még annyit megjegyeznék, hogy a szoc. embertípus gyakorlatilag pártpreferenciától függetlenül létező jelenség, azért ezt ne felejtsük el!

Tamas88 2009.03.31. 08:51:29

És, hogy mennyi ilyen van, te jó isten, persze ők a legokosabbak :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.31. 08:53:20

Vau! Téglagyári Megálló! dszg! Nincsen ám igazatok! Ugyanúgy általánosítotok a Szocializmus Gyermekeivel szemben, mint ahogyan --- szerintetek --- az általánosít. Egy kicsivel több empátiával kellene a múlt felé fordulnotok (ha már a ti múltotok is). Látnotok kellene azt a drámát, ami 1945-öt követően --- tragikus gyorsasággal --- átdübörgött ezen a társadalmon. Két-három évtized alatt ezer évet töröltek el az elvtársak; és sokkal inkább, mint gondolnánk:-( Azok a szimptómák, amelyekről írsz Téglagyári egy társadalmi szintű mentális tehetetlenség és/vagy pszichózis szimptómái. Én gyűlöltem/gyűlölöm a Kádár-világot, szenvedtem tőle eleget, kaptam benne elég megaláztatást, mif*nét, de a Kádár-embert (a Szocializmus Gyermekeit) sok tekintetben áldozatnak tekintem. Mert hogy beteg a magyar társadalom azon semmi csodálkoznivaló nincs, azok után, amiket átélt. És a gyógyulás késik, a traumák földolgozása elmaradt, úgyhogy...

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.31. 09:00:48

@Gasper:

kell magának cion bölcseit nézni.... :))))))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.31. 09:07:11

@Gasper:

Szerbusz Gasper!

Drágabolgárúr, avarjános és a "fajtájuk" nagy kincs nekünk. Rajtuk keresztül érthetjük meg a saját múltunkat :-D (...) :-D (...) :-D ... Osztán nem kell csodálkozni, hogy a társadalomban értelmiségellenes a hangulat:-D A kádárkórból való kigyógyulás első lépcsője lehetne, hogy a köz- és államilag támogatott médiumokban megszüntetjük a drágabolgárúrak és varjánosok hegemóniáját.

ü
bbjnick

Samott 2009.03.31. 09:14:13

@dszg: Ez esetben a fidesz valasztoi is a szocializmus gyermekei... hiszen ha jol latom Vitya is az eros allam jelszavaval kampanyol mostanaban. En speciel ugy vagyok vele, hogy nekem ne adjon tamogatast az allam, de ne is vegye el a ketharmadat annak amit megtermelek...

A vallas kerdeseben en ezt adok-kapoknak erzem... amig lesajnal meg elmebetegnek nez egy bigott vallasos, addig en se tudok rola mast tartani. Termeszetesen a mersekeltekkel lehetseges a kulturalt parbeszed, es ugy gondolom ez mindket oldalra igaz.

Win Elen 2009.03.31. 09:15:32

@Gasper:

Ezzel ertek en is egyet. Az Szgy. parttol fuggetlen. Bar a legtobben valoban az MSZP kore szervezodnek, de itt azert a part szimpatian tulmutat a tarsadalom befolyasoltsagaval valo atitatodottsag. Tehat ez a prognozis a magyar tobbsegre igaz.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.03.31. 09:16:44

@Grift: bbjnick jól fogalmazta meg az elöbb, hogy ezekből a kádárkorból folyamatosan felböfögött "értelmiségi" fehérjehalmazokból viszonylag könnyedén ismerhetjük meg ma is eleven múltunk lényegi momentumait. Kizárólag ebből az okból veszek fel időnként önkínzó magatartásformákat (atv-re kapcsolás, stb), kábé negyedévente egyszer :)

üdvözöllek bbjnick,

régen posztoltál! (mondjuk én is)

Win Elen 2009.03.31. 09:25:30

@dszg:

Igen volt szo a fentiekben, de batran kaphat nagyobb hangsulyt. Ez egy alapveto gond, ahogyan a magyarorszaghoz hasonlo a kommunizmust magarol lerazo orszagokban is megfigyelheto, vagy megfigyelheto volt. Bar nem lerazas volt az, csak az embereknek ugy jobb volt kommunikalni. Es most nem is az a fontos, hogy hogy szuletett meg a szocializmus gyermeke, hanem hogy hogyan maradt eletben. Pedig kvazi utcara kerult, a kanalisba... Es megis? Hat, azert mert nem eleg valamire azt mondani, hogy leszamoltunk vele, le is kellett volna szamolni vele. Ez idehaza teljesen elmaradt. A buliban mar reg heavy metal szol, de mi meg disco slagerekre ringatjuk magunkat. A tobbi orszag, amely le tudott szamolni - a mienknel sokkal jobban - a multja ezen reszevel, elorebb is jar. Mi ez elfelejtettuk, persze nem amolyan "jaj, hat megfeledkeztem rola", hanem tudatosan. Es ebben az MSZP volt a legnagyobb jatekos...

Oblomov 2009.03.31. 09:47:26

Ők azok, akik voltak kisdobosok és úttörők, netán KISZ-titkárok és párttagok, és ebben utólag sem találnak semmi kivetnivalót.

Voltam. Titkár, párttag az nem. Semmi kivetnivalót nem találok benne, struktúrák voltak, különösebb hatékonyság nélkül. Emlékszem számháborúzásokra. Nem rosz emlék. Emlékszem csapatgyűlésre, idegen volt, kicsit féltem. Aztán anyámék féltek. Valahogy úgy, mint amikor Őze "elvtárs" óvta Dinit kevertezés közben. Szóval, SzGy vagyok is, nem is. Mégse majrézzatok tőlem, demokraták!

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.31. 09:51:26

SZGY. Mint mindannyian, mert nem olyan az mint egy csini szoknya térd felett, amit ha megszólnak, hogy ne csámpázz rozi lecseréljük, bőrömben érzem minden tagomba beleivódva mélyen minden rekeszemben, ahogy hátam görbül, ahogy szemem trillázik, ahogy kezem csen, ahogy nőbe veszek, ahogy féltem kincseim, ahogy elegem van a sok hazugságból, ahogy éhezem jóllakottan, amiért utálnom kell az szgy-ket, mert megtanultam így élni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.31. 09:57:01

@Oblomov:

te tudod.... lehet, hogy struktúrák voltak, de kellettek az emberek is, akik ugye "féltek" aztán mégis titkárkodtak. az én köreimben akkor is megvetés járt a titkároknak. struktúra ide, vagy oda. az önfelmentés nem helyes út. tessék csak egy életen át érezni hogyan süt a szégyenbélyeg.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.31. 10:16:01

@Gasper:

Tudod hogy van az, Gasper, sok a munka a Mozgalomban:-D De majd igyekszem kijárni, hogy ideológiai tevékenységet is folytathassak, írogathassak is egy kicsit:-)

ü
bbjnick

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.31. 10:20:50

fontolvahalado.igen.hu/634-jobb-e-gordon-ferencnel.html

@Samott: igen, a Fidesz szavazóinak jelentős része is SZGY. De a Fidesz programja amúgy, ha elolvasod, durván aktív népességre épít. Én pediglen híve vagyok, nagyon nagy híve az erős államnak. A terpeszkedőnek, a nagy államnak viszont nem. A német kereszténydemokrácia pedig azért mégsem komcsi állam.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.31. 10:23:04

@Gasper: Mészáros. Mármint a Tamás. Rendszeresen ír a 168 Órában (asszem). Lánya Antónia, az m1-en.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.31. 10:25:29

@bbjnick: hát, igen, ebben van valami.

@JClayton: összefügg. Ha nem is definitíve, de normatíve, azaz nagyságrendben és tendenciában biztosan.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.31. 10:32:04

@Grift: & @Oblomov:!

Bizony, így jár egy társadalom, ha nem rakja rendbe a saját múltját!

Azért merek erről beszélni, mert a saját bőrömön éltem meg. Belőlem akartak kiszkádert csinálni, vittek vezetőképzőbe is, aztán amikor harmadszorra visszakérdeztem, akkor már kishíján repültem a gimnáziumból. Emberevő struktúra volt az, Oblomov, csak a h*lyék és a p*tkányok tudtak abban életben maradni (és azok sem mindig!). A kontraszelekció volt az alapelve; szekta volt az a javából, az aljasság és a destrukció szektája. És ezek a figurák uralkodnak rajtunk máig!

Ha kilencvenben tudatosítjuk a társadalommal, hogy egy szörnyű diktatúra játékosai és játékszerei voltak, hogy az úttörőmozgalom a náci Hitlerjugend kommunista változata, hogy az ő fiatalságukat megerőszakolta egy sötét ideológiai alapú rezsim, hogy tele van a fejük mocskos hazugságokkal, mára már nem itt tartanánk. De a kontraszelekció kilencvenben is működött. És működik ma is. Talán még hatékonyabban:-(

ü
bbjnick

Samott 2009.03.31. 10:33:31

@dszg: Na, van nekik olyan? Mennyi adot fogok fizetni, ha kormanyra kerulnek? Mennyi lesz az afa, marad a regado? Mi lesz az EVA-sokkal, hogy alakul majd a nyugdijemeles? Hany onkormanyzat marad meg, es azokban mekkora apparatust kell tovabbra is eltartanunk? Ez mind benne van? Igyekszem kovetni az esemenyeket... de errol lemaradtam...

Samott 2009.03.31. 10:40:51

@bbjnick: Azert a nyolcvanas evekben mar nagyon nem errol szolt az "uttoromozgalom"... vagy csak en eltem szerencses kornyeken. A Kisz-rol mar nem tudok nyilatkozni, az lehet hogy durvabb volt, de mi nem nagyon foglalkoztunk az ideologiai hatterrel... gyakorlatilag mindenki uttoro volt az osztalybol (leszamitva egy sracot akinek a szulei jehova tanui voltak), es ugyanugy utaltunk kioltozni "uttorobe" marcius 15-en mint aprilis 4-en... de a taborok jok voltak, a kirandulasok jok voltak, a diaknapok jok voltak. Rohadtul nem volt eroszak, es elnezve a mai korulmenyeket akkor valszeg sokkal jobb volt gyereknek lenni mint manapsag...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.31. 10:40:59

A szocializmus gyermekeihez:

Fogadjunk, hogy nincs Isten...!

inszeminator.blog.hu/2009/03/31

tevevanegypupu 2009.03.31. 10:41:28

A legszornyubb az volt, hogy egymastol is rettegtek, egymast is feljelentettek es egymasban sem biztak. Az egesz rendszer ugyanakkor olyan gyerekes es primitiv volt..Hihetetlen, hogy ennyi ideig fennmaradt, mert most is megvan. A felelem es a kiszolgaltatottsag tartja oket ossze, mindig egy-egy nagyon eros, nagyon jellemtelen vezetovel. Hogy ebben mi az elvtarsi azt soha nem ertettem..

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.31. 10:50:24

@Samott:

Ha megkérdeztél volna egy negyven körüli németet a hatvanas években, nagyjából ugyanígy nyilatkozott volna a Hitlerjugendről. És nemigen kapcsolta volna össze a harmincas évek táborozásait a negyvenöt után velük történtekkel.

Mondom, személyesen éltem meg, hogyan rúgott vissza a rezsim, ha kérdezni mertél. De jó tette, mert egy életre megtanultam és megértettem, hogyan működik a totalitarizmus.

A katarzis a magyar társadalomban kilencvenben elmaradt és tovább pusztít bennünk a bolsi méreg. És t'án leginkább azokban, akik épp az ellenkezőjét gondolják magukról.

Ezt nem véletlenül tettem fel a magyarido.blog.hu-ra:

Egy Martin Amis idézet:

magyarido.blog.hu/2009/03/11/de_jo_hogy_demokracia_van

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.31. 10:57:51

@bbjnick:

nem tudom. az életben maradáshoz nem kellett patkánynak lenni, csak az "előre jutáshoz". nekem is van személyes élményem. mikor a vállalatnál ahol dolgoztam, gyesre ment a kisz titkár, akkor hívatott a vezérigazgató és a szokásos kommer szöveggel, hogy ejnye milyen okos és jóravaló fiatal elvtársnak tetszik lenni nem e tetszene e elvállalni a kisz titkárságot..ja, hogy nem kisz tag, mindegy majd belép... azt válaszoltam, hogy én antikommunista vagyok és a barátaim rokonaim is leköpnének ha ilyet tennék, ami nem volt különösebb hősiesség, mert leszartam volna ha kirúgnak, leginkább az ital és a szpíd érdekelt akkor, szóval ezután elismerően kezet fogott velem és soha nem tett keresztbe. jó, az ilyenekkel szerencse volt találkozni. de mindegy, nem kellett belesimulni a struktúrába, az biztos. nem is volt értelme, ellenálló mozitakarítóként majd annyit keresett valaki, mint egy párttag üzemmérnök, tehát még az elemi, az anyagi szinten sem kényszerített senkit arra az élet, hogy idomuljon, aki mást mond, hazudozó önfelmentő.

Samott 2009.03.31. 11:03:08

@bbjnick: Kerdes hogy mit ertunk Hitlerjugend alatt... azt amiben Ratzinger Benedek is tag volt, vagy azokat akik Berlint vedtek. Meg ugy altalaban a nyolcvanas evek puha diktaturajat se hasonlitgatnam a 30-as evek Nemetorszagahoz... az hogy Demszkyt/Orbant megkergette nehany belugyes nem merheto a kristaly-ejszakahoz.

Oblomov 2009.03.31. 11:05:27

Elek István a "kontraszelektált" Ránki Györgynél írta szakdolgozatát Bibóból, mert más témavezető nem vállalta. Szemináriumon a (rendszerváltó) egyetemi párttitkárnál a népi dem átalakulásokról, 56-ról, a csehszlovák 68-ról, a 80-as évek ellenzéki mozgalmairól lehetett szemináriumi dolgozatokat írni úgy, hogy részben a tanár adta hozzá a (számozott) irodalmat.

A KISZ-be a taggyűlés felvette a ref. lelkész lányát. Jehovás gyerek nem volt. Ugyanakkor a KISZ égisze alatt tarthattak előadásokat Debrecenben a szamisok (Eörsi, TGM) sőt szabad faliújság is működhette itt egy ideig, nem úgy mint Pécsett.

Emberek tehát kellettek a struktúrákba, persze.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.31. 11:09:33

Frissen végzett mérnökként azzal kellett kezdnem, hogy a munkásaimat fegyelmezzem, mert bárhol bármilyen szemetet eldobtak. Kiábrándító volt szembesülni a SzGy-eivel

papika 2009.03.31. 11:15:32

Kiadáscsökkentésre is azért van szükség, hogy az ország ismét vonzó legyen a külföldi befektetőknek.
Mi itt ülünk a szemétdombunkon, és a külföldi befeketető meg rendbe rakja nekünk az országot, s a mi dolgunk már csak annyi marad, hogy éljünk a szép, új világban!
Nálam ez az egyik legjellemzőbb szgy gondolkodásmód.

tevevanegypupu 2009.03.31. 11:16:01

@Grift:
igy igaz..Csak azok leptek be a partba - bar volt nehany meggyozodeses kommunista, ismertem ilyeneket - akik valamifele karriert akartak "befutni". Persze nekik sem sikerult mindig, mert ha valoban partvonalon akart futni, ahhoz azert eros gyomor es idegrendszer, bizonyos merteku szadista-mazichista hajlam is kellett. Szoval nekik sem volt konnyu. Akadt olyan is - keves - akit a tagsag valasztott es valoban mindent megprobalt, hogy "vedje" a kollegait, de ehhez az kellett, hogy az illeto szakmai szempontbol nelkulozhetetlen legyen.

states 2009.03.31. 11:19:15

Téglagyári szgy-je inkább már értelmiségi kategória, az egyszerűbb lelkületű verzió nem vörösboros kólát iszik, hanem mindent, KISZ-titkár sem lett, csak az ifjúgárdista, nem hallott még a Távol-Keletről, a Közel-ről meg azt hiszi,.hogy pályaudvar. Utazni pedig a 70-es trolival szokott a Városligetbe az MSZP majálisra. Orbánra azért nem szavaz, mert az cigány. Ja, és majd elfelejtettem a legfontosabbat, kedvenc énekese Koós János...

reality 2009.03.31. 11:24:37

Milyen sokat számít a családi háttér! Gyerekként mennyire szerettem volna bizonyítani, és úttörő csoportvezető esetleg osztályvezető lenni. Szüleim nem tiltó, hanem megértő, elmagyarázóként értették meg velem, nem baj, ha nem lesz belőlem vezető,az életben nem ezek számítanak. Értéket mutattak, és életükkel példával jártak előttem. Édesapám nem lehetett részlegvezető, mert nem volt párttag, bár ő volt a legjobb szakember a részlegen. Soha nem volt benne keserűség emiatt - szegényen is boldogok voltunk. Érettebben már nem is akartam tényező lenni a Kisz-ben, bár ez nálunk kötelező volt (Románia) - beléptettek, ha akartad, ha nem.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.03.31. 11:24:45

@dszg: jaja, Mészáros! Azt viszont nem tudtam, hogy a walt disney-képű Antónia a lánya :)))
Mindenesetre köszönöm a felvilágosítást.

negeev 2009.03.31. 11:30:41

Nagyon ismerős dolgokat mondott a cikkben Téglagyári Megálló.
Gratula érte!
Az a helyzet, hogy folytathatta volna kicsit hosszabban. Mondjuk, ebből egy egész kis gyűjtést lehetne készíteni. Persze csapongó lenne, mint ez a cikk is, de maga az embertípus fogja össze a jellemzőket, amelyikről szó van.

a néhai papp jános 2009.03.31. 11:39:19

Mo.-n 1938-tól kezdve gyakorlatilag felszámolták a köv. rétegeket, a teljesség ig. nélkül, sorrendben:

vidéki zsidók, háborús veszteség, svábok, ker.középosztály, arisztokrácia, gazdag parasztság, polgári értelmiség + 2százezer kivándorló 56 ban. ezek után csoda, hogy még létezünk. számomra a legszomorúbb az egykori középosztály szocializmus alatti lecsúszása,a lumpenesedés, a szocializmus agymosása. a vulgáris vallásellenesség is ennek a része. még engem is zavar, pedig óriási ateista vagyok:)

mr.joshua 2009.03.31. 11:48:30

@bbjnick:
"A katarzis a magyar társadalomban kilencvenben elmaradt és tovább pusztít bennünk a bolsi méreg. És t'án leginkább azokban, akik épp az ellenkezőjét gondolják magukról."

És Te mit gondolsz?
Ha most felelősségrevonás következne, az segítene, vagy csak olaj volna a tűzre (-utolsó tagmondat)?

Téglagyári Megálló 2009.03.31. 11:53:06

@mr.joshua:

Joshua úr, szerinted a katarzis meg a felelősségrevonás az ugyanaz? Nem emberektől hanem bűnöktől kellene megszabadulnunk.

mr.joshua 2009.03.31. 11:56:14

@Téglagyári Megálló: No de milyen úton lehetne megtisztulni? Beismeréssel? Kötve hiszem, hogy a bűnösök holnap megtérnek. Felvilágosulással? Hogyan? Minden médium tisztán kezd tájékoztatni és önkontrollt gyakorol?

Téglagyári Megálló 2009.03.31. 12:05:03

@mr.joshua:

SzGy-nek kellene megtérnie :-) Az azért nem lehetetlen. De ezt nem a modern média fogja elérni. Ez csak személyes kommunikáció által lehetséges. Ha SzGy tényleg megtér, majd nem a szocializmusra és annak velünk élő vezetőire fog szavazni, és a Fidesz is jobb párt lesz.

Többeknek: tényleg csapogó lett a cikk, mentségem nincs csak magyarázatom: nem volt elég időm átfésülni a szöveget.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.31. 12:17:14

@mr.joshua:

Én úgy gondolom, hogy:

"Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat"

Ebből elég sokminden következik...

És: ha felelősségrevonás következne (ami lényegében nem jelente mást, mint hogy következetesen betartanánk a törvényeinket), akkor olyan követhető minta jelenne meg a társadalomban, ami új irányt adhatna sokak életének (ne becsüljük alá a mintakövetés hatását).

És: előbb-utóbb úgyis alapvető változások fognak bekövetkezni, talán jobb lenne, ha valamennyire irányítanánk (megpróbálnánk figyelemmel kísérni és irányítani) az eseményeket.

www.youtube.com/watch?v=4cZRK2g54G4

ü
bbjnick

elfelejtette 2009.03.31. 12:22:03

" Gyurcsány lemondását hallva SzGy az összefogást hiányolja, láthatóan nem értve a parlamenti váltógazdálkodás lényegét."

Én sem fognék össze akárkivel. Ezzel a baloldallal nem érdemes összefogni. Nincs miért.

mr.joshua 2009.03.31. 12:44:55

@bbjnick: Igen, ha felelősségrevonás következne, azzal kijelölődne egy mérce. Egy egészséges norma, ami már régóta hiányzik itthon. Viszont sokaknak ez remek száraz puskapor volna,főleg az ismert eljárásban, hetihetesekkel megtámogatva. Én ettől félek.
Köszönöm a számot! :)
"ezúttal meztelen jön, ha nem hallod akkor is jön"

@elfelejtette: Éppen azért értem meg a Fidesz kivonulósdisát és éppen ezért nem értem hogyan bír valaki politikus maradni. :)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.31. 13:15:23

"Szép selymes ragadozó,
ha nem hallod, akkor is jön."
Vajon egy év mulva végleg elmegy- e?

Kösz.bbjnick

Oblomov 2009.03.31. 13:35:18

"SzGy-tlenítés" egyezményes receptje: vágd meg államilag az állami nyugdíjat, emeld a nyugdíj-korhatárt és az áfát, tedd fizetőssé az eü-t, vess ki ingatlanadót. Végső esetben keress egy hajdúbétes szakembert, aki már bizonyított. Kicsit gáz, de érthető, ha az illető nem akarja egyedül elvinni a balhét (neolib. programunk végrehajtásához aláírásokat követelve). Viszont az ő seggét védve magunkat védjük. Nem is esélytelenül, mert lehet majd mutogatni a kétharmados törvényekre, ezáltal az ellenzéki félművelttek felelősségére is. De ez csak a pol-i küzdelem szintje.

Ugyanakkor baromi kíváncsi lennék a másik lehetséges programszintű alternatívára, amit a fiatal- és kereszténydemokraták a neolib. megoldásokkal szemben csinálni készülnek. Az alternatíva felmutatása nélkül ugyanis nincs se majdani számonkérés, se utcai kormánydöntögetés, csak hallgatólagos cinkosság van. A kivonulósdi, na az édeskeves. Vagy kint, vagy bent, de domborítani kellene valami érdemit. De valami programszerűség mentén, vagyis nem csupán sterilen politikait.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.31. 14:07:38

@Samott: Igen, nem csak alapprogramja van a Fidesznek (jovonk.hu/FideszPP2007_HU.pdf) van gazdasági program is:www.polgariszemle.hu/app/data/matolcsy_vitairat.pdf

Itt a másik két program:
- Külkapcsolatok: www.fidesz.hu/download/FideszSzpF1_belivek_148x210.pdf
- Kultúra: www.fidesz.hu/letoltes.php?letoltesid=6290


arra alapoznak, hogy a növekedés kitermeli. Ezzel kapcsoaltban én is szkeptikus vagyok.

Samott 2009.03.31. 14:23:25

@dszg: nem kell szkeptikusnak lenni, ugy kell kiszamolni a koltsegvetest hogy nem termeli ki, ha megis plusz bevetelt termel az mehet allamadossag csokkentesre... Koszonom, a gazdasagrol szolot atolvasom, a tobbit most nem erzem annyira kritikusnak.

Kopiás Attila Steve 2009.03.31. 14:34:21

Amellett, hogy a cikk számos pontjával egyetértek és roppant mód irritálónak tartom a vallásokkal szembeni zsigeri ellenszenvet, látok itt egy logikai önellentmondást.
Egyszer aszondja TM, hogy ezek a formák nem értik a parlamenti váltógazdaság lényegét. Másszor meg azt, hogy még ha nem is tetszik nekik a szoci oldal, azért csak leszavaznak rá végül, fúj.
Hát, a jelek szerint TM nem érti a parlamenti váltógazdaság lényegét, ez ugyanis pont ez utóbbiról szól.
Szerintem kevés károsabb dolog történt az utóbbi 20 évben ebben az országban, mint a kétpártosodás. Pont azért, mert egymást erősítő folyamat: ha az egyik oldal tömbösödik, akkor a másik oldal is "kénytelen" tömbösödni és kialakul egy olyan rendszer, ahol nem azt választod, ami a legjobb számodra, hanem azt, ami a két legnagyobb közül a legkevésbé rossz. Ha elfogadjuk ennek a logikáját, ha elfogadjuk, hogy csak a nagyokra szabad szavazni, hogy a másik nagy ne jöhessen vissza / ne maradhasson, akkor pontosan az történik, amit most látunk: az emberek olyan pártokra fognak szavazni, amivel nem értenek egyet, de a másik valamilyen szempontból rosszabbnak tűnik, ergó a pártok nem arra fognak hajtani, hogy jót tegyenek az országgal, hanem hogy kidomborítsák a másik fél vélt vagy valós negatív oldalát oszt szevasz.

A gond csak az, hogy ez baromi messze van attól, amit a demokrácia, a különböző csoportok képviselete stb jelentene. Ráadásul önerősítő folyamat. Az emberek azért szavaznak nagypártok egyikét, mert utálják a nagypártok másikát. Konkrétan utálják a nagypártokat, ezért szavaznak rájuk, ennél őrültebb rendszert nehéz lenne kitalálni szerintem...

Google 2009.03.31. 15:49:19

Az, hogy két párt van, az utóbbi 20 év egyik legnagyobb vívmánya.
Lehetne több is; mert ki akadályozta meg az SZDSZ-t, MDF-et abban, hogy ne csak a saját, jól körülhatárolt érdekeiket nézzék, nem -e saját maguknak köszönhetik azt, hogy ott állnak pőrén, meztelenül, a kiesés szélén?

Nem értették meg a váltógazdaság lényegét; éppen azért nem, mert bár elégedetlenek a pártjukkal, mégis rászavaznak. Mást ki nem próbálnának, legalábbis eddig nem úgy tűnt.
De, majd meglátják ezt az összes LMP-s, ilyen-olyan zöld akárkik!

teknős 2009.03.31. 15:58:14

@KA_Steve: Részben igazad van, de a két tömb is azért alakult ki, mert a kummunisták anno bebetonozták a hatalmat (maguknak, a két nem balos kormány csak "hiba" volt a rendszerben). Ha azt akartad, hogy az érdekeid valamennyire is képviselve legyenek kénytelen voltál a tömbre szavazni, különben elveszett a szavazat.

A kormányzat mindenek felettisége viszi csődbe most az országot, ami ellen sürgősen tenni kellene valamit.

elfelejtette 2009.03.31. 17:03:10

@KA_Steve:

"Szerintem kevés károsabb dolog történt az utóbbi 20 évben ebben az országban, mint a kétpártosodás. Pont azért, mert egymást erősítő folyamat:"

Az MSZP 94-es megerősödése indította el a tömbösödést, és mivel azt gondolom, hogy az MSZP, úgy általában a baloldali tömb széthullása már közel van, ez megindíthatja jobboldalon is a szétválást vagy széthullást.

Oblomov 2009.03.31. 17:03:43

@KA_Steve: "a különböző csoportok képviselete stb" megoldott.

Egyik nagynál a tagozatokban, másiknál pedig ott vannak a szatelitek, ugye. Ha valami pol-i irány ebből kimaradna - ami képtelenség - az megméretett és küszöb alattiként könnyűnek találtatott olyan társ-i, kult-s és pol-i minoritás (ahogy Google mondhatja) akiknek képviseletét a nyertesek kapják meg mandátumban. A kör bezárva, az összes (hamarosan: mindkét) parlamenti formáció képviseli őket, súlyuknak megfelelő mértékben.

Az intézményesített kompromisszum-kényszer az effajta több-, ill. kétpártrendszerből kimarad. Viszont intézményesül a következmény-nélküliség, vagyis típikusan 4 évente az egyik oldal komplett viszi el a balhékat. Ezt nem mondanám valódi pol-i pluralizmusnak én sem, mert politikailag is tagoltabbnak hiszem a társadalmat annál, hogy SzGy-k és nem SzGy-k. Orbán, Semjén, Lezsák valszeg nem értenének egyet, pedig a szitu létrehozásában rendesen benne a kezük. Ahogy a ballib elité is benne van rendesen.

tevevanegypupu 2009.03.31. 17:40:36

Nem tudom volt-e valaha ket partnal tobb..Jobb es baloldal all szemben egymassal es akarhany kis part van egyik vagy masik mogott sokaig nem maradhat meg nalunk. Nincs meg hozza a szavazoreteg, vagy-vagy-ban gondolkodik szinte mindenki. Tul sok partnak ertelme sincs - bar az egy a zsaszlo is eleg elhibazott elkepzeles - mert nalunk keptelenek lennenek meg es kiegyezni. Nem vagyunk alkalmasak ilyesmire, mar az is nagy szo, hogy a ketpartrendszert kibirjuk. Az orszag lakossaga eleve baloldali beallitottsagu egy liberalis fovarossal. A videk valahogy midig kivulrekedt, ha letezik jobboldal ez majdnem csakis a pusztanak es parasztoknak koszoheto. (:

Oblomov 2009.03.31. 19:15:55

@tevevanegypupu:

Aki protest szavazó az is vagy-vagy-ban gondolkodik. Szintén vagy-vagy helyzet az, hogy megyek-e szavazni, vagy sem. A vagy-vagyoknak nem kell feltétlen közük legyen a jobb/baloldalisághoz, liberalizmushoz, vagy nem kell közük legyen valódi teljesítményhez, hitelességhez (ezek hiányához), városhoz, vidékhez.
Ergo: nem az SzGy sara, ha hiányzik a valódi választási szituáció.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.31. 20:21:28

@dszg: "arra alapoznak, hogy a növekedés kitermeli."

Höhö. Ha kitermelné, akkor a szocik se buktak volna meg. :))

Nézd már meg, nem elírás? Nem a skandináv lottóra alapozzák?

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2009.03.31. 20:25:14

És ki segíti ma a szocializmus berögződéseinek megőrzését? A "szocialista restaurátorok" vagy Orbán "Munka, Otthon, Biztonság" Viktor?

fideszfigyelo.blog.hu/2009/03/20/orban_es_a_szocialista_restauratorok

kamasuka 2009.04.01. 07:49:29

Az SZGY, az nem a "szocializmus gyermekei", hanem már sajnos a szociÁnizmus gyermekei. Ugyanis a két párt keményen egy, mégha osztódtak is valamikor. Közös a cél: a patásördög orbán távol tartása a "hatalomtól", mert a végén még kiderül, hogy jobban csinálja, aztán semmilyen negatív kampány révén sem tudunk választást nyerni.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.04.01. 14:58:43

ha minden SZGY-nek (lett) volna humorérzéke, akkor ma kevesebb hüje lenne.
süti beállítások módosítása