A komcsi hatalomgyakorlás 5 biztos jele
2009. március 17. írta: TuRuL_2k2

A komcsi hatalomgyakorlás 5 biztos jele

 Március 15-én este a Nemzeti Színházba volt jegyünk, az Atáliára. A szomszédos Művészetek Palotájában az esti díszelőadásra készültek, a környék tele kordonokkal, néhány méterenként rendőrök, illetve az őrezred emberei álltak. Pekingben, az olimpia ideje alatt kevés helyen (leginkább csak a Tienanmen téren) láttam akkora rendvédelmi készültséget, mint amekkora a magyar kormányfő ünneplését kísérte. Ahogy a - rendőröket nem számítva - teljesen kihalt környéken sétáltunk, és az előlünk félrehúzott kordon megcsikordult a betonon, furcsa érzés fogott el: ilyen lehet a híres phenjani éjszakai élet. Aztán az előadás végeztével a t. színházi közönséggel még megkerültettek egy kiterjedtebb építkezést, mert nem mehettünk vissza arra, amerről jöttünk.

 A hűvös márciusi éjszakában így kitűnő alkalmam nyílt elgondolkodni, hogy milyen tünetei vannak a komcsi hatalomgyakorlásnak:

1. Budapestet a nemzeti ünnepeken úgy telerakják beléptetőkapukkal és kordonokkal (legalább 50 tonnányival), hogy az egy közepesen autoriter államnak is becsületére válna. Az állami rendezvényeken több a rendőr, mint az ünneplő. Elkobozzák a cumisüvegeket és a gyümölcsöket is. (Néha a tetőkön mesterlövészek emelik az ünnep fényét.)

2. Büntetőjogilag szabályozzák a tojásdobálást, sőt, már annak előkészületét is. A rendezvényekről már nemcsak a hangosan tiltakozókat viszik el, de a 12 pont egyikét idéző transzparensért is előállíthatja a rendőrség a népet.

3. Míg a rendőrséget általában a leépítés és a forrásmegvonás jellemzi, tömegoszlatási feladatokra és felszerelésekre mindig jut pénz bőségesen.

4. A közszolgálati munkaviszonyba beleszámítanak az MSZMP kötelékeiben eltöltött évek is.

5. Szabad Sajtó díjat kap Andrassew Iván, a Népszava újságírója.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr741003835

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MALACKA NEWS 2009.03.17. 10:56:48

Módszerváltásra kárhoztatva A mai nap végérvényesen pecsétet tett egy mondat igazságára: Magyarországon nem volt igazi rendszerváltás, legfeljebb módszerváltás. Immár az egyik legszentebb ünnepünk, az 1848. március 15-ei forradalom, a szabadság eszmény…

Trackback: POLémia 2009.03.17. 10:22:04

A Fidesz nem akarja a JobbikotA Fidesz március 15-i megemlékezése már egyértelműen az európai parlamenti választási kampány jegyében telt. Ezt jól jelzi, hogy Orbán Viktor ünnepi beszéde már lényegesen radikálisabb volt, mint országértékelő beszéde. Erre…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuck Hope! 2009.03.17. 08:57:09

Az első néggyel nincs is olyan nagy baj, az ötödik viszont rettenetesen elkeserítő.

Naumov 2009.03.17. 08:59:25

Kedves Turul, ha nem tudnád, ennek mind a fideszes zorbán viktor az oka, aki féktelen hatalomvágyában kiengedte a szélsőjobboldali palackot a szellemből (sic). Miatta nincs béke ebben az országban, nem lehet reformokat csinálni, és a világosi fegyverletétel is az ő hibája volt, bár ez utóbbit még nem sikerült bizonyítanunk, de már dolgozunk rajta.

kamasuka 2009.03.17. 09:08:04

@Naumov:
Kossuth Lajos azt üzente, hogy már megvannak a bizonyítékok rá.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.17. 09:11:58

4. ponthoz: egy 1992-es tv. nyomán... egyre roszabbakat gondolok Antallról és bandájáról (nem csak a frakció harmadát kitevő ügynökökről).
murci.blog.hu/2009/03/08/nsdap_nyugdijakat_most_amig_nem_keso

@Fuck Hope!: magas az inkerküszöböd.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.17. 09:12:54

2. pont: lehet tudni, ki volt az a 2 srác, akit bevittek a '48-as jelszó miatt?

rognork 2009.03.17. 09:19:10

minek ment oda, örüljön, hogy megmaradt a szeme. és még sorolhatnám. a becsületes honpolgár ilyenkor takarodjon wellnessezni.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.17. 09:26:51

egyébkétn zavar van az erőben: a balhézók ugye - a nem kizárólag összeesk. szagú elméletek szerint - csak jót tesznek fletóéknak... ergo felesleges túlbiztosítani a rendezvényeket... hiszen bárkit megvernek, megkergetnek torockayék (stb.- kívánt rész behelyettesítendő), csak orbánozás lenne a vége. Ergo nem értem a Rend erőit :P

Rwindx 2009.03.17. 09:26:56

Én már lassan nem is merem végiggondolni ezeket, mert elkezdek dühöngeni, amivel csak magamnak ártok.

tevevanegypupu 2009.03.17. 09:35:42

A Magyar Nemzetben van egy cikk, amiben leirjak, hogy mit csinaltak azokkal akiket marcius 15-en bevittek. Egyikuk ugyved. Elmondta, hogy meztelenre vetkoztettek, megalazo modon atvizsgaltak es kozoltek vele, ha nem tetszik tegyen panaszt. Valami Gyurcsany ellenes szoveget kiabalt, mast nem tett.

reality 2009.03.17. 09:37:15

@szamárfül/murci: Annyit tudok, hogy az egyik tanárira jár, a másik meg mérnökire.

Megélhetési rasszista 2009.03.17. 09:41:58

Kíváncsi vagyok, amikor majd Miskolcon elpattan a húr, az ottani hiperpigmentált emberek mekkora csapaterőt tud felvonultatni az ÁVH.

Bell & Sebastian 2009.03.17. 09:43:00

@tevevanegypupu:

Nagyon, nagyon sokan még mindig nem látják:

A király meztelen!

Ferdinand Navarra 2009.03.17. 09:47:46

Tavaly együtt vélemény nyilvánítottam busó álarcban a fiúkkal. Akkor még csak elvezettek minket. Idén már bekasznizták őket, pucéron alázták. Ősszel meg is vernek. Tavasszal megölnek. A Legnagyobb Polgári ERŐ pedig mondjuk Angliai önkéntes száműzetéséből biztat egy kicsit.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.03.17. 09:58:24

@tevevanegypupu: Ha ez igaz... ha ez igaz, akkor 2006 óta semmit sem tanultak és semmit sem felejtettek. Vagy régebb óta? Biszku, Komócsin, Marosán... :/

feliguresvagyfeligtele 2009.03.17. 10:03:51

Mi jöhet még? Kötelező lesz a vidám vasárnap is? Csak hallgassuk végig, utána elmondhatjuk a véleményünket - az őrszobán.

sorokinV 2009.03.17. 10:10:48

Mily' meglepő! A kommunista kutyából nem lett demokratikus szalonna.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.17. 10:23:58

@tevevanegypupu:

"Elmondta, hogy meztelenre vetkoztettek, megalazo modon atvizsgaltak es kozoltek vele, ha nem tetszik tegyen panaszt. Valami Gyurcsany ellenes szoveget kiabalt, mast nem tett."

Haha. Az a helyzet, hogy ilyesmin elég sokan átestek kb. tíz évvel ezelőttig. Csak azt úgy hívták, hogy katonai sorozás. Basszus, még gyurcsányozni sem kellett hozzá, alanyi jogon "járt".

sorokinV 2009.03.17. 10:27:59

@Úlfhéðinn:

Le kellett vetkőzni sorozásnál?!! Nem kötözködésképpen, csak nem tudtam róla. Pedig egy darabig én is mindig részt vettem kíváncsiságból, csak a végén mutattam fel az oskolalátogatásimat', ha már untam :)

rognork 2009.03.17. 10:30:08

@Úlfhéðinn: azzal a különbséggel, hogy a környék összes fiatal asszisztense bemasírozott a sorozásra cerkát lesni, másrészt panaszt maximum anyucinak lehetett tenni...

lássuk be, mégiscsak jobb, ha egy 40-es doktornéni fogdossa a zsákot, mintha kovács II. tizedes tenné ugyanezt.

Fuck Hope! 2009.03.17. 10:32:49

@szamárfül/murci: 32 éve élek Magyarországon, az is csoda, ha valami egyáltalán átlépi az ingerküszöbömet.

tevevanegypupu 2009.03.17. 10:34:10

@Úlfhéðinn:
ne keverd a szezon a fazonnal..katonai vizsgalatnal muszaj. De ha valaki nyilt helyszinen elmondja a velemenyet es azert az jar, hogy beviszik, meztelenre vetkoztetik es mindenfele "gyakorlatot" vegeztetnek vele, az nem szuksegszeru hanem jogtalan.

@elGabor:

Persze hogy igaz, mar az indexen is ott van. Ugyan, tanultak.. a kommunista-fasiszta modszereiket nem felejtettek inkabb. Gyurcsany pedig rendorkordon mogott szaval elborzadva az emberi jogok megserteserol. Szanalmas.

@Bell & Sebastian:

Ha valaki csak kepletesen vagja pofon az embereket (persze van akit gumibottal), nem kozvetlenul lop ki szaz forintot a zsebukbol, hanem kozvetve rabol es ut, ha rendorkordon mogul alazza meg oket, azt sokan nem veszik eszre.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.17. 10:43:54

Turul, ne írj ilyen gyűlölködő posztokat, mert Ács Feri és smalladam le fognak torkolni. Nem gyűlölködni kell, hanem kiegyezni. Velük?

Dé208 2009.03.17. 10:52:35

1848 március 15.-én Petőfi egész nap egy tőrösbottal sétafikált, na
vasárnap ezért bevarrták volna mint a szél.
Egyáltalán, ha most vasárnap lett volna 1848 március 15.-e akkor nem lett volna 1848 március 15.-e !
És este a helytartótanács vezetőjétől megtudhatták volna az
ifjak, hogy milyen kurva jó is ott nekik, ahol egyébként szar.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.17. 10:54:43

@Őrnagy Őrnagy:

A kommancsokkal nem lehet kiegyezni, mert (olyan sötétek, hogy)mindenkinél okosabbnak hiszik magukat és totálisan képtelenek a kompromisszumra. Ha nem hajolsz meg előttük, akkor te ellenség vagy... Szóval, reménytelenek:-(

ü
bbjnick

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.03.17. 10:57:58

@Dé208:
:)
Igen, tegnap valószínűleg a REBISZ feltörölte volna az aszfaltot azokkal, akik valamilyen romkocsmából érkezve, holmi 12 ponttal hepciáskodnak, egy be nem jelentett tömeg élén.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.17. 10:59:10

@Dé208:

Hja, 1848-ban a helytartótanács elnöke (ha jól tudom) egy intelligens, művelt magyar főúr Zichy Ferenc volt, nem pedig egy ***...

ü
bbjnick

hiba 2009.03.17. 11:01:52

Jól fognak még jönni azok a kordonok az Orbán kormánynak is mikor a szélsőbalos fiatalok TGM publicisztikákkal rontanak a nemzeti kapitalizmus intézményes rendjére.

Dé208 2009.03.17. 11:02:31

ja és még délután egy ketrecbe zárt üvöltöző páviántól megtudhatták volna, hogy ma az a tett, ha nem teszel semmit,az a
forradalom ha reakciós vagy és a lemondás erény és kérj bocsá-
natot amiért létezel mert mindenről te tehetsz.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.03.17. 11:03:29

Kedves Turul!

Én még élénken emlékezem a 89-es március 15-re, az utolsóra, ami az állítólagos rendszerváltás előtt volt.

A légkör vidámabb, hittel telibb, de legfőképp SZABADABB VOLT, s közel sem volt még csak ötöd ennyi rendőr sem.

És milyen gecik.
Hoznak egy törvényt olyan időzítéssel, hogy érvényes legyen márc. 15-én, és csak azután tudja megsemmisíteni az AB. Hiszen egész bizonyosan tudják, ez nem fog átmenni.

Közben megtörtént a beárazás:

- egy szimpla "Gyurcsány takarodj!" 50.000ft

Gondolom én, ha akkor kissé bővítve:
"Gyurcsány takarodj, vidd az összes haverod!" már 75.000 forint"

Mindez árpádsávos belengetéssel 100.000 ft

Sztem igazán kiadhatnának egy tarifatáblázatot, nemde?

Csakhogy mindenki a pénztárcájához szabhassa a cizellált kormánykritikát:-)

tevevanegypupu 2009.03.17. 11:05:35

@hiba:
Orban es TGM egy idoben a barrikad azonos oldalan allt, aztan eltavolodtak egymastol, mostanaban pedig nehany helyen megint kezdik egyutt emlegetni oket. Lehet, hogy mind a ketten kikernek maguknak..??(:

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.17. 11:14:52

Na de mi van akkor, ha nem vagyok hajlandó meztelenre vetkőzni.? Meg se mozdulok és nem válaszolok semmilyen kérdésre, utasításra? Csak nézek magam elé és kész.
Agyonvernek törvényesen?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.03.17. 11:23:18

Remélem, liberális heti7-esek majd gyűjteni kezdenek 5ft-osokat az 50.000 forintos büntetés kiváltására.

Jelzem: az szdsz hallgat, HALLGAT!!!!!

Amilyen gyorsan bírt mindig gusztos reagálni bármilyen magasztos libber eszmény "sárbatiprására", éppúgy már rég sajtóközleményben kellet volna elhatárolódniuk attól a törvénytől, amit immár az ombudsman (Szabó Máté?) is támad, ha jól figyelem a híreket...

nénike · http://mandiner.hu 2009.03.17. 11:25:05

@malacka69 megélhetési dolgozó:

Azon sem lepődnék meg, ha a törvénybe a Gyurcsány takarodj! szókapcsolat szövegszerűen is bekerülne.

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.17. 11:35:23

Végjáték.
Szerintem az MSZMP mostani kongresszusa, a forradalmi ifjúsági napok Gyurcsánnyal (vagyis FING) erősen hasonlít majd a Román Kommunista Párt utolsó Ceausescu-val töltött utolsó, 1989-es kongresszusára.
Szóval éljen március 21-e, a Tanácsköztársaság és a FING ünnepe!
Egy kiútjuk van: megpróbálják Bokrost benyomni miniszterelnöknek, aki még segít több pénzt elszedni az emberektől. De mit csinálnak majd legkésőbb 2010-ben?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.17. 11:35:36

Kedves @inszeminator:!

Elgondolkodtattál...

Igazad van. Fecsegünk itt összevissza és közben ez az egész már egyáltalán nem vicces:-( Meglehet, éppen most szolgáltatunk információkat a BM-es adatbázisba a "profilunkhoz":-( Hát, így állunk.

ü
bbjnick

szpal 2009.03.17. 11:38:06

emlékszünk még arra, hogy 2002-ben a Millenáris kht. vezetőjét, Berkecz Máriát is meztelenre vetkőztetve motozták meg, és éjszaka többször is felkapcsolták a villanyt zárkájában.

kill004 2009.03.17. 11:40:31

@inszeminator: Nem. Lefognak páran, és lecibálják a ruhát rólad. Tapasztalat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.17. 11:43:24

@szpal:

No, én arra ítélném ezeket, hogy minden éjszaka többször fölkapcsolt villany mellett végezzenek egymásnak testüregvizsgálatot... A "Vasprefektust" mindenkinek kötelezően át kellene vizsgálni mindannyiuknak többször is... :-(

ü
bbjnick

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.17. 11:52:00

@nénike:

ugyan, a magyar nyelv kreatív.
lásd még: belga

egyébként a tojás (élelmiszer) után semmin nem csodálkozom.

molaris 2009.03.17. 11:53:52

@inszeminator:
Rendőri intézkedésnek ellenszegülés, kényszerítő eszköz alkalmazását teszi lehetővé.

Azért az a durvább, hogy SENKI nem támadta meg eddig a "szájkosár törvényt" az AB előtt. Ugyanis aláírtuk az Egyetemes Emberi Jogok Nyilatkozatát, ami kimondja, hogy kimondhatom. Na akkor meg kapják be, mert innen csak türelem kérdése és fizethetnek. Az erotikus tartalomért meg külön felszámolnék nekik egy csomó pénzt,.

molaris 2009.03.17. 11:58:22

Csak egy régi emlék, sorozásról.
A kérdező, fiatal, főiskolás lány, papírról.
Kérdező:
- Sportol?
Én:
- Igen.
Kérdező:
- Sportág?
Én:
- Vízilabda.
Kérdező:
-Úszni tud?
Én:
- Nem, az edző szaladgál velem körbe a medencében.
Hangos röhej a teremben. Ja és mindez pucéron.

civilkontrol 2009.03.17. 12:01:33

Nem szívesen lennék ma rendőr Magyarországon.
Hanyatlásuk rendszerváltás utáni szakasza talán 2006 szeptember 18.-án kezdődött a TV székház ostromával, majd folytatódott a 2006 október 23.-ai rendőrterrorral.
Gyurcsány úr megálmodta a XI. századi "Magyar Demokráciát" és leselejtezte Locke és Montesquieu alapvetését. Mit nekünk hatalmi ágak szétválasztása?!
Az őszi események alatt ugyanis a széles látókörű Gyurcsány úr online kapcsolatban volt Bene Lászlóval. Persze, nem adott utasításokat. Nem merne ilyet tenni. Nem ilyen ember Ő. Gergényi úr esetében sem volt politikai kapcsolata a rendőrségnek.
Hogy a jogtipró fellépés után mégis kitüntette őt a hatalom nevében Demszky Gábor az pusztán a félreértés és a véletlen fura egybeesése.

Tehát az egyáltalán nem politikai megrendelésre elkövetett rendőrségi ámokfutás, szemkilövések, jogtalan rabosítások még véletlenül sem a tüntetésektől való elijesztést szolgálták. De a történet nem itt ért véget. Inkább itt kezdődöt.
Szegény rendőrség gyakorlatot szerezhetett a 60-70 éves emberek kiszorításában, újságírok elfogásában és a 3 fős csoportok könnygázzal történő feloszlatásában.

Teltek múltak a hónapok, egyértelművé vált számunkra, hogy nemtetszésünket nem tüntetéseken kell kinyilvánítanunk, (Akkor hol? És hogyan???) mert a nem politikai megrendelésre dolgozó rendőrség meglepő hatékonysággal és eszköztárral szántotta fel még a gondolatainkat is. Szakértői segítség is került a gumibot mellé; a kiegyensúlyozott média azonnal lecsapott a lehetőségre és a tüntetést mint életre veszélyes tevékenységet, szélsőséges viselkedési formát mutatta be a nagy nyilvánosság előtt.

Mindeközben vidéken pokollá vált az élet. A "megélhetési bűnözés" olyan általánossággá lett mint Budapesten a Kombínyók lerobbanása.
Vidéken élő honfitársainknál bevezették a kijárási tilalmat. Persze nem a rendőrség. Nekik kirendeltségük sem volt a rázósabb helyeken. A bűnözők hirdettek tilalmat sötétedés után.
Bizony ez sem emelte az állam és a rendőrség tekintélyét.

Március 15-ére is akadt teendője a minket óvó rendőrségnek. A saját érdekeit oly hatékonyan védő törvénykezés megvédte magát. Eztán már lehetett például a tojásellenőrzést gyakorolni, cumisüveget elkobozni és az egyébként teljesen legális alkotmányos alapjogukkal élő embereket hivatkozási alapok nélkül is őrszobára vinni.
Nem biztos, hogy ez jót tett a rendőrség hírnevének.

15.-én bejártam Budapest minden zugát. Úgy éreztem hogy bevezették a rendkívüli állapotot.
Tüntetők, randalírozók ugyan nem nagyon voltak, de mindenhol állig felfegyverzett, rohamsisakba bújtatott rendőrök sorakoztak. Olyan volt a város mint egy gigantikus karácsonyfa. Minden kékben és pirosban sziporkázott. Az egyetlen "összetűzés" amit láttam a Bazilikánál esett. Ahol a szélsőségeseket nem engedték az egyik bejelentett helyszínről átvonulni a másik bejelentett helyszínre. Tettlegesség és sérülés szerencsére egyik oldalon sem történt.

Eztán megpróbáltam megközelíteni a parlamentet. Autóval persze esélytelen, 2 km-es körön belül leállítanak, így gyalog indultam útnak. A kordon a környező utcákig zárta el az Ország Házát az ország elől! Kívül belül állig felfegyverzett rendőrök századai, tüntető egy szál se!
Közelebb mentem, hogy megnézzem, mitől kell így rettegni. Semmit sem találtam.
Ellenben a rács túloldaláról egy fejtetőig beöltözött rendőr végig kamerázta a jelenlétemet.
Kinek a parancsára? Milyen céllal??? Azt hiszem jogosan követelek magyarázatot! Magyarországon a tömeg (jelen esetben csupán egyén) kamerázása nem kimondottan jó emlékű dolog! Magyarázatot követelek, hogy kinek és miért volt szüksége az arcom lekamerázására!
Mindezt úgy, hogy egy hangos szó nem hagyta el a számat. Hárman voltunk, két fiú egy lány felállásban. Tisztességesen felöltözve. Nem bakancsban, nem bomberben. Miért kameráztak le???
És ha bakancsban lettünk volna??? És ha azt kiabálom: Gyurcsány takarodj?! Jogom van hozzá nem?! Mégpedig Alkotmányos!

A kamerázás mellett persze volt más is. Vittek be tojásos dobozt birtoklót,
„Felelős kormányt Buda-Pesten” feliratot tartó néma fiatalokat, bárkit aki nem volt szimpatikus.
Mesterien kerítették kőrbe a sajtó munkatársait és akadályozták őket a szabad távozásban. Ez szó szerint a sajtó szabadságának korlátozása.

Rendőr lányok és fiúk, bocsássatok meg, de kimondom: Nem éreztem, hogy engem szolgálnátok!
Amit műveltek, az bizony nem tesz jót a renométoknak!
Ha van szakma, társadalmi csoport akinek a leginkább szüksége lenne a kormány leváltására az Ti vagytok!
Mert ebből a gyalázatos és teljesen jogos társadalmi megitélésből csak hosszú évek alatt tudtok majd lábra állni. Bizony épp úgy, ahogy 90 előtt, ma ismét közszájon forogtok. Ismét a hatalom eszközeként emlegetnek benneteket!
Javaslom, ha tetten érhető, hogy politikai nyomás alatt álltok, hangosan kérjetek segítséget! Ha pedig a rendőri vezetésetek ásta alá a tekintélyeteket, álljatok a sarkatokra és váltsátok le őket.
Mert én, a magyar állampolgár, akit az adóforintjaimból védeni vagytok hivatottak, nem érzem, hogy megvédenétek, Sőt! Azt érzem, hogy akadályozzátok alkotmányos alapjogaim gyakorlását! Hogy el akartok ijeszteni a legalapvetőbb jogaimtól!
Hogy elzárjátok előlem az ország házát, pedig lehet, hogy éppen ott szeretnék tüntetni, hiszen jogom van hozzá! Állampolgárként ez az egyetlen eszközöm, hogy elmondjam a hatalomnak: Nem tetszik, amit csinálnak! Rendőrök, ne engedjétek, hogy a hitünk megtörjön bennetek! Ti tiszteletet érdemeltek, hisz bennünket óvtok, hát ne hagyjátok, hogy ez történjen! Újra hinni akarunk Bennetek!

A tényeket tekintve pedig csak egyet mopndhatok: Felelősöket követelek! Kordon bontást és a rólam készült felvételek megsemmisítését!
A jogtalan kiemelések kivizsgálását, a parancsot adók felelősségre vonását! A rendőri nyomásgyakorlás azonnali megszüntetését! Követelem hogy nevesítsék a rendőrség becsületét szétverő felelősöket!
És ezzel párhuzamosan követlem vissza az engem szolgáló Magyar Rendőrséget! Amely megtalálja a brutális gyilkosságok elkövetőit! Amely rendet tesz a terrorban tartott kistelepüléseken! Amely felszámolja a köztudottan védelmi pénzt szedő szervezetek működését! Amely a hivatását végzi, vagyis engem védelmez és a jogaimat óvja és tiszteletben tartja!

Ami pedig a tüntetéseket illeti, azt fussuk át gyorsan. A tüntetés mindannyiunk alkotmányos alapjoga. Tüntetni felemelő és nemes dolog! Nem véletlenül tartozik a szabadságjogok közé!
Attól, hogy a rendőrség nyomást gyakorol és félelmet kelt, attól, hogy egyes szélsőséges és provokatív elemek rossz érzéseket keltenek, és hogy e két tényezőre a média vastagon rátenyerel, még nem adhatjuk fel ezt a velünk született jogunkat!
Mert a rendőri nyomásgyakorlás bizony a tüntetések radikalizálódását eredményezi!
Ugyanis a rettentő súlyú rendőri jelenlét csak a legvakmerőbbeket és a bajkeverőket hagyja az utcán. Mi pedig nem vagyunk azok.
Éppen ezért nem hagyhatjuk! Nem hagyhatjuk hogy a tüntetést a szélsőséggel tegyék egyenlővé! Nem hagyhatjuk, hogy a tüntetéstől elijesszenek bennünket!

zsebforradalom.blog.hu/

Ferdinand Navarra 2009.03.17. 12:02:00

A rémisztő az, hogy akár olyan törvényt is hozhatnának, amely szerint a Kossuth téren megjelenőket le kell lőni.
Amíg az AB meg nem semmisíti a rendőr jogosan gyilkol?
Meg lehet tenni.
Ugyanezt csinálják a közigazgatási hivatalok alkotmányellenes megalakításával.
A törvényt megsemmísítette az alkotmánybíróság, másnap hoztak egy szintén alkotmányelleneset, azt is megsemmisítette, majd egy újabbat, ami most van az AB előtt.
És a jogellenes rendszer fenn áll - alkotmány ide - oda.

Ilyen módszerrel a választásokat is be lehet majd akadályozni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.03.17. 12:03:13

A demokráciának a posztban leírt eltiprása természetjogi szempontból törvényessé teszi egyrészt a forradalmat, másrészt a zsarnoki (és egyébként is csalással hatalmon maradt) gyurcsányista rezsim elleni bármilyen, akár erőszakos ellenállást.

Ezt a gazembert (Gyurcsányt) le kell lőni, ami egyben az igazságszolgáltatás természetbeni működését is helyreállítaná.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.17. 12:08:28

@sorokinV:

"Le kellett vetkőzni sorozásnál?!! Nem kötözködésképpen, csak nem tudtam róla."

Á, nem, elég volt, ha elszavaltál egy Petőfi verset. Miért, mit képzeltél? :)

@rognork:

"lássuk be, mégiscsak jobb, ha egy 40-es doktornéni fogdossa a zsákot, mintha kovács II. tizedes tenné ugyanezt."

Sztem te másról beszélsz, nemigen voltak doktornénik, inkább idős doktorbácsik. :(
A 40-es nénik csak az ablakon bámultak befelé, ugyanis a függönyöket elfelejtették behúzni. Mikor valaki szóvá tette, azt mondták, tegyen panaszt. ;)

@tevevanegypupu:

Vicceltem, ha nem lett volna egyértelmű. Csak egyből beugrott a sorozás, amikor azt a pár mondatot olvastam...

@hiba:

"Jól fognak még jönni azok a kordonok az Orbán kormánynak is mikor a szélsőbalos fiatalok TGM publicisztikákkal rontanak a nemzeti kapitalizmus intézményes rendjére."

A kordonok tényleg jól fognak jönni, csak_pontosan ugyanezek_ellen az arcok ellen lesznek kénytelenek őket használni, mint most, nem a körülbelül 17 darab magyarországi szélsőbalos ellen. Muszáj lesz, ha beindul az "Orbán takarodj".

mesmithy 2009.03.17. 12:09:46

gondola.hu/cikkek/64116
Azert elore bebiztositotak magukat.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.17. 12:13:49

Molaris+Kill004.

Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy ha már belekezdtél valamibe, vidd végig.
Ez is tapasztalat.
Ha nem vetkőzöl, nem térdelsz, nem törsz meg - előbb utóbb elbizonytalanodnak. A lényeg, hogy vállalnod kell amibe belekezdtél.
A sírórívó megalázottak csak erősítik bennük, az amúgy is ott fészkelő brutalitásra való hajlamot, melyet sokszor bizonytalanságérzet is táplál, s többnyire felerősödik.
Ez is tapasztalat...
Ide illő valami a "Fehérhajú".
Inszeminator.blog.hu/2009/03/13

Ács Ferenc 2009.03.17. 12:31:29

@szamárfül/murci: "4. ponthoz: egy 1992-es tv. nyomán... egyre roszabbakat gondolok Antallról és bandájáról (nem csak a frakció harmadát kitevő ügynökökről)."

"Antallról és bandájáról"...

Gratulálok a színvonalhoz.
Arról nem is beszélve, hogy volt ügynökök a '90-es parlament minden frakciójában jelentős számban ültek - kivéve az MSZP-t - mert ott azok ültek, akik a jelentéseket olvasták általában.

molaris 2009.03.17. 12:33:57

@inszeminator:
Csak a következményre utaltam. Volt már velük bajom elég, de a határozott és jogszerű válaszcsapás mindig meglepte őket. Viszont a karakán őszinteséget díjazták.

vizipipa 2009.03.17. 12:39:30

Nem tudom, hogy akik otthon maradtak vagy a nem budapestiek, mennyi időnként látnak rendőrt, de megnyugtatom őket, itt Pesten a nemzeti ünnep teljesen biztonságos.
Azt hiszem a TV2 beszélt ~6400 rendőrről, máshol 3180-t olvastam. Szóval nem kell félni.
Itt van néhány:
kepfeltoltes.hu/090317/96090931012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/090317/13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/090317/14_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/090317/47557171915_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

eeepunk 2009.03.17. 12:40:08

Szerintem lesz ez még rosszabb, szóval nem kell meglepődni. Egyre jobban be vagyunk skatulyázva. Gondoljátok csak át mi után nem adózunk pl vagy éppen mit nem tudnak rólunk vagy éppen mit szabad tenni és ez hogyan változott az elmúlt 20 évben. Tényleg nem lett jobb a helyzet 1989 óta, talán annyi, hogy a parabola c műsorral nem bűntetnek. Anno sajnos nem folyt vér, most már csak a könny fog. Szépen letörik az ilyen irányú törekvéseket, hiába szeretné @Molnargoreny:) A kommancs beidegződések leporolva ma újra megfélemlítenek és ez nem is múlik még el egy jó ideig.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.17. 12:40:27

@Ács Feri: egy ideje nem tudom másképp nevezni azokat az embereket. (T. a kivételnek) (+roszindulattal futottál neki a soraimnak) De ne menjünk bele egy őrnagyoskodásba... :P

Sajnálom h ennyire nem tudod elképzelni rólam, hogy azért khm, sejtem mi folyhatott akkoriban. De érdemben mit szólsz a '92-es tv.-hez?

Antallék ugyanazt csinálták sajnos, amit ma sokan: úriembernek tekintik Ezeket. És ezzel úgy fordítják a sakktáblát, h lépéselőnybe kerülnek "Ezek". (Szabadon beheleyettesíthető.)
Hogy ebben az Q. országban folyton a tisztességes emberek kényszerülnek magyarázkodásra... a tisztességtelenekkel szemben. Uff.

a néhai papp jános 2009.03.17. 12:48:14

sajnálom, de nincsenek jogaitok. maximum privilégiumok, amiket bármikor elvehetnek. ne ringassuk magunkat illúziókba, az emberiség történelmének csak egy igen kis szelete, az elmúlt pár évtized, ami viszonylagos szabadságot hozott, azt is csak európában, amerikában stb, vagyis a világ egy töredékén. továbbra is a hatalmon lévők döntik el, mit szabad és mit nem, meglátjátok, vissza fogunk térni az abszolutizmus valamilyen formájához, még a mi életünkben, erre halad a világ, nemcsak 911 óta, hanem sokkal régebben. nézzetek körül: hol szabad már mindaz, ami akár csak hetvenes években szabad volt?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.17. 12:59:56

@szamárfül/murci:
Az Antall-kormány privatizálta szét ezt az országot. Hogy kinek a bábja volt, tök mindegy. Annyi kárt okozott, mint Afrikában egy sáskajárás.

Ács Ferenc 2009.03.17. 13:06:45

@szamárfül/murci: ez az "Antall és bandája" akkor is a frusztrált széljobb hőbörgők szavajárása, függetlenül Antall hibáitól. Ez van. Melyik törvényhez? 1992-ben elég sok törvényt hozott a parlament.

Ács Ferenc 2009.03.17. 13:11:03

szamárfül, sőt, eredetileg ez a politikai ellenfelet kriminalizáló jelző is a kommunista propagandából jön, ahogy sok széljobb retorikai fordulat. A "bandája" kifejezést Tito kapcsán emlegették folyton: Tito és bandája. Esetleg Truman bandája és magyar bábja, Rajk László.
Rosszízű és hazug kifejezés Antallt illetően.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 13:13:23

@Mr Falafel: "Az Antall-kormány privatizálta szét ezt az országot. "

Ez speckó egy ótvaros nagy ferdítés. Az igazán nagy kárt okozó privatizációs projektek a rendszerváltás előtt voltak, meg a később a Horn kormány alatt. Antallék jórészt a nem stratégiai ágazatokban privatizáltak, és nem értéken alul.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.17. 13:13:27

@szamárfül/murci:

"őrnagyoskodásba"
:DDDDDDDDDDD

Ferivel vigyázz, nagyon harapós, ha érzékeny részén találod el. Ő itt a PC csendőr.

Ferdinand Navarra 2009.03.17. 13:15:28

Ha jól tudom pont Antall szerette volna a teljes reprivatizációt, ami helyzetbe hozhatta volna a kisemmizett régi polgárságot. Nyilván a proszto MASZOP leszavazta, az ifjú és boho? FIDESZ is, az MDF-ből pedig a Csurka szárny.

Nem hinném, hogy Antallon múlott itt minden. A többieken is. Legalább annyira.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.17. 13:16:04

@Ács Feri:
De Antall elqrta, ez tény. Más kérdés, hogy nem nagyon volt mozgástere.

A banda szót pedig már az I VH-ban is használták a k.u.k. csapatok, a szerb irreguláris "ellenállók"-ra.

osborne 2009.03.17. 13:18:44

Antall Szilvásy-t választotta meg anno a Miniszterelnöki Hivatal helyettes államtitkárának. szóval ennyit erről

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.17. 13:18:48

@Ferdinand Navarra:

Azt a kisgazdák akarta, de Antall nem merte meglépni. Helyette lett a elqrt kárpótlás. Csak a spekulánsoknak volt jó, akik potom pénzért hihetetlen értékű erdőségeket szereztek meg az árveréseken pl. Nekem is van pár hektár :) Mindenki más pórul járt vele. De utólag könnyű okosnak lenni.

osborne 2009.03.17. 13:20:16

Turul, jó a poszt de amúgy én még úgy 15 biztos jelet tudnék mág fejből ;]

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 13:20:59

@Ferdinand Navarra: Volt szó a reprivatizációról is. Nem lett volna rossz, de képtelenség lett volna igazságosan végrehajtani.

'45-ben elszednek egy családtól egy jónevű, prosperáló középvállalatot, ami tőkeerős, a legmodernebb technikával dolgozik, itthon piacvezető, és nyugaton komoly külkereskedelmi kapcsolatokkal rendelkezik.

'90-ben visszakapnak egy rémisztő elnevezésű, akkut tőkehiányban szenvedő, ótvaros gépekkel felszerelt monstre üzemcsarnokot, virtuális piaci pozícióval, és Urálon túli kereskedelmi kapcsolatokkal; a munkavállalói állományból meg lazán kiállítható három munkásőr század, meg egy komplett MSZMP apparátus.

Sokra nem mentek volna vele. :(

Ács Ferenc 2009.03.17. 13:21:14

@mefisto: "Ez speckó egy ótvaros nagy ferdítés. Az igazán nagy kárt okozó privatizációs projektek a rendszerváltás előtt voltak, meg a később a Horn kormány alatt. Antallék jórészt a nem stratégiai ágazatokban privatizáltak, és nem értéken alul."

Ez így van.
"Spontán privatizáció": 1988-1989.
Energiaszektor priv.: 1994-1998.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.17. 13:26:08

@Őrnagy Őrnagy:
Bocsánat, a kisgazdák akarták. Először Torgyánt írtam, de akkor még nem volt elnök.

Feri, a Kárpótlás a példa rá, hogy néha a kompromisszum rosszabb, mint a semmi:)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.17. 13:28:13

@mefisto:
Hát ezt nagyon rosszul tudod, apám. Csak a rövidség kedvéért gyors példák: A Borsodi Sörgyárat 600 millióért adták oda, miközben az éves nyeresége ennél több volt. Antall adta 1 forintért a DAM-ot (LKM) és 18 millióért a DIMÁVAG-ot. Budapesten a GANZ jelentős részét is ő kótyavetyélte el. 94-re leamortizálta az ország gazdaságát. Ha nincs Horn, rábasztunk volna. Sajnos Gyulánk is átvette a rablóprivatizálást Antalltól, és az energiaipart mutyizta le haverokkal. Ellenben a gazdaságot megerősítette legalább. Antall és hordája elindította a morális romlás felé az országot. Most isszuk a levét.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.17. 13:28:49

@mefisto:
Meg lehetett volna oldani. Kaptak volna Mol-ból pl. Így meg megkapták a maximális kárpótlást max 10 milliót ha jól tudom, sokra nem mentek vele. Bár részvényt azt vehettek érte jócskán.
Kialakulhatott volna az erős polgárság, középosztály.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.17. 13:33:15

én csak egyet ismerek: mindig igazat mond.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 13:37:44

@Ács Feri: Pontosan, ezek voltak a leginkább káros privatizációs folyamatok.

Tegyük hozzá: egy részvénytársasági formában működő, részben állami tulajdonú gazdasági társaság számára a tőkeerő szempontjából nem feltétlenül hátrány, ha részben magánszemélyek tulajdonában van. A társasági törvény ugyanis biztosít egy rakás olyan lehetőséget, amivel egy okosan játszó irányító testület megtarthatja a stratégiai döntéshozatali jogköröket egy privatizált gazdasági társaságban is.

Az alapszituáció ugyebár az, amikor privatizálnak, de 50%+1 részvény marad állami tulajdonban.

Kibocsátható dolgozói részvény, amit csak a társaság munkavállalója birtokolhat; a részvény megtestesítette szavazati jog tehát "családon belül" marad.

Kibocsátható az állami tulajdonos számára ún. szavazatelsőbbségi részvény, ami lehetővé teszi, hogy a részvény névértékénél nagyobb szavazati joggal rendelkezzen. Kiköthető, hogy meghatározott közgyűlési döntéshozatali tárgykörökben az állami tulajdonos beleegyezése a döntés feltétele.

Kibocsátható olyan részvény is, hogy az igazgatóság, az igazgatótanács, vagy a felügyelőbizottság meghatározott tagjait az állami tulajdonos jelöli.

Alapszabályban kiköthető, hogy a társaság könyvvizsgálójának kiválasztásában az állami tulajdonos megkerülhetetlen legyen.

Végül az alapszabály azt is kimondhatja, hogy a társaság cégvezetőit - tehát az érdemi vezetési döntések meghozóit - az állami tulajdonos nevezhesse ki.

Rengeteg ilyen, és ehhez hasonló megoldás van (lett volna) a privatizált állami vállalatok feletti stratégiai kontroll megőrzésére. Az Antall kormány döntően élt ezekkel a lehetőségekkel. Horn nem.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 13:45:41

@Őrnagy Őrnagy: Abban igazad van, hogy lehetett volna sokkal okosabban élni az akkor meglévő mozgástérrel. Kérdés azonban, hogy a döntéshozók akkori tudása és ismeretei alapján ez mennyire volt előrelátható. Az a gáz, hogy a társaságirányítással kapcsolatos színvonalas szakmai tanulmányok csak 2000 környékén kezdtek megjelenni. 2003 óta pedig áll az egész. Az a szakmai anyag, aminek elvileg iránymutatást kellene adnia a döntéshozók számára (többek között ebben a kérdésben is), a Budapesti Értéktőzsde Felelős Társaságirányítási Ajánlásai, egy kábé hétoldalas prospektus, ami csak az alapkérdésekkel foglalkozik, és 2003 óta hozzá sem nyúltak.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 13:49:20

@Mr Falafel: Egy korábi kommentemre voltál szíves az "És anyád jár-e még lopni" választ adni.

Te beszélsz itt nekem morális romlásról?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.17. 13:55:06

@Ács Feri: well, Tito eszembe sem jutott.. ez nálam már nincs benne az aktv asszociációs mezőben...
biztos azért nem szárnyalok elég magasan, mert lehorgonyoztam a lápon: éppen lisznyai kálmánt olvasok :P

(részeredmémyét ld teás blogban
& csak hogy utána emelkedés legyen a kitüntetett andressewbe belenézni)

gidabiga 2009.03.17. 14:01:31

malacka69 megélhetési dolgozó · szenzor.freeblog.hu 2009.03.17. 11:23:18
az szdsz időközben hallatott magáról Demszky személyében:

hvg.hu/itthon/20090317_demszky_gyuloletbeszed.aspx

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 14:11:57

@Mr Falafel: Ó, én nem szégyellem. Az olyan büdös köcsögök miatt sem szégyenkezem, akiknek csak akkor áll fel a pöcsök, ha egy közéleti vitában végső érvként beszólnak valami katatóniás személyeskedést, aztán azt hiszik, ők a fasza gyerekek.

Te ennyit tudsz, meg a nevedet! :)

Ferdinand Navarra 2009.03.17. 14:12:41

A reprivatizáció kiválóan működik a környező országokban (pl. termőföld, lakóingatlanok). A gyárak más kérdés. A cseheknél ezt is megoldották. És ezekben az országokban, ha jól tudom, nem a proli komcsi hercegecskék ülnek a trónon.
(pl. családunk visszakapta a felvidéki Zsolnán a főtéri házat - és az ottani rokonok lám nagyszerűen felújították az utóbbi tíz évben, kiadják stb....). Itthon nem adták vissza a pesti bérpalotákat. Komcsi hercegecskék viszont már el is herdálták.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.17. 14:21:40

@Ferdinand Navarra: Hoppá, a lakóingatlanokat el is felejtettem; köszi, hogy bedobtad a témát.

A '45 után államosított lakóingatlanok nagy része még nem került értékesítésre. A pártállami időkban az ún. IKV-k (Ingatlan Kezelő Vállalat) kezelésében voltak, majd az önkormányzati törvény alapján átkerültek a megyei és a települési önkormányzatok tulajdonába.

A nagy részük még mindig állami tulajdonban van, és az eredeti tulajdonosok, vagy azok leszármazottai laknak benne. Az állaguk általában leromlott, és a bérleti díj sem túl sok. Tehát némi kompenzációval nem lenne túl nagy csapás az önkormányzatoknak, ha a tulajdonjogot a károsultak kapnák meg.

Elvileg működhet...

tevevanegypupu 2009.03.17. 14:22:29

@Úlfhéðinn:
mar a viccet sem ertem..Gyurcsany monnyon le!!((:

JCB 2009.03.17. 14:23:53

Lassan hülyét kapok ettől a 12 pontos marhaságtól!

Könyörgöm, minden újságíró/posztíró hiányzott az iskolában 1848 forradalomnál?!!!!

hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:12_pont.jpg&filetimestamp=20070617023249

molaris 2009.03.17. 14:44:34

@vizipipa:
Na akkor érezd jól magad ebben a védelemben.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.17. 16:30:33

@JCB:
Osztán te mikó' hijányoztál, hogy nem tudod, az akkori ministérium a mai kormány megfelelője. Hogy a korabeli szóhasználat helyett szándékosan a szó mai jelentése szerinti transzparenst készítettek, az amolyan huncutság, te balfasz.

Kopiás Attila Steve 2009.03.17. 18:49:29

@bbjnick:
"A kommancsokkal nem lehet kiegyezni, mert (olyan sötétek, hogy)mindenkinél okosabbnak hiszik magukat és totálisan képtelenek a kompromisszumra. Ha nem hajolsz meg előttük, akkor te ellenség vagy... Szóval, reménytelenek:-("

Bár csak a "kommancsok"-ra lenne igaz. Bár ne lenne jellemző ez a fél országra, élükön a radikálisokkal... Bár legalább azok nyitottak lenne a kommunikációra, akik a "kommancsokat" kritizálják emiatt...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.17. 19:36:28

@KA_Steve: Ha ellopják a pénztárcámat, akkor mi a helyes,
- ha követelem vissza az egészet radikális módon,
- vagy ha hajlandó vagyok "kommunikálni", és megelégszem a fele visszakövetelésével, és futni hagyom toleráns módon a tolvajt?

Oblomov 2009.03.17. 20:02:02

@Mr Falafel: "Antall adta 1 forintért a DAM-ot (LKM) és 18 millióért a DIMÁVAG-ot. Budapesten a GANZ jelentős részét is ő kótyavetyélte el. 94-re leamortizálta az ország gazdaságát. Ha nincs Horn, rábasztunk volna."

Ebiz elég ócsó volt tényleg. Hogyhogy nem akadt, ki többet adjon értük? Pedig most lehetnénk megint akár a vas és acél országa is. :)

Kopiás Attila Steve 2009.03.17. 21:13:11

@tölgy: Valami furáról beszélsz, biztos nem arról, mint én. :+)
Persze, evidens, hogy tisztán, erősen és egyértelműen kell kiállni amellett, ami fontos.
De ez nem járhat azzal, hogy olyanná válsz, mint akik ellen küzdesz, mert akkor fújhatod az egészet...
Más téma, amikor megvannak a konkrét emberek, akikkel bizonyos témákról egyszerűen totál értelmetlen beszélni, hagyja is az ember a fenébe; vagy amikor az ember semmiről senkivel nem hajlandó _érdemben_ párbeszédet folytatni, senkit nem akar kicsit sem megérteni (=/= egyetérteni), ez utóbbi ugyanis konkrétan szellemi bezárkózáshoz vezet, ami pedig a degenerálódás és leépülés melegágya.
Ha megnézed, az összes önjelölt, később diktátorságba (nem feltétlenül állami szinten, ez személyes vagy társadalmi szinten is él) forduló eszmerendszer félelmetes lendülettel kezdett száguldani a lejtőn, amikor kikiáltotta magát az egyetlen igazság tudójának, akinek erkölcsi kötelessége szóba se állni _bárkivel_ aki nem mindenben ért vele egyet...
Szóval szerintem az egyértelmű tiszta követelés és az érdemi kommunikációra való nyitottság nem zárják ki egymást. Az elvtelen kompromisszum, megalkuvás, ilyesmik azok, amik gázak, nem a kommunikáció.

A kommentem meg főleg abból ihletődött, hogy a "kommancsok" legfőbb kritikusa szerepben tetszelgő szélsőjobbra annyira szó szerint illett a leírás, hogy csuhajj.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.03.17. 23:47:41

@JCB:
Ahogy Mr Falafel is írja, itt a ministérium nem más, mint a kormány. Itt megtekintheted az első magyar ministérium teljes név- és címjegyzékét:
books.google.hu/books?id=UN0MAAAAYAAJ

is 2009.03.18. 11:41:53

"Attól, hogy a rendőrség nyomást gyakorol és félelmet kelt, attól, hogy egyes szélsőséges és provokatív elemek rossz érzéseket keltenek, és hogy e két tényezőre a média vastagon rátenyerel, még nem adhatjuk fel ezt a velünk született jogunkat!
Mert a rendőri nyomásgyakorlás bizony a tüntetések radikalizálódását eredményezi!
Ugyanis a rettentő súlyú rendőri jelenlét csak a legvakmerőbbeket és a bajkeverőket hagyja az utcán. Mi pedig nem vagyunk azok.
Éppen ezért nem hagyhatjuk! Nem hagyhatjuk hogy a tüntetést a szélsőséggel tegyék egyenlővé! Nem hagyhatjuk, hogy a tüntetéstől elijesszenek bennünket!"

Tudod, igazad van. Meg annak is igaza van, aki azt mondja, hogy 2006 óta létrejött az őrültekháza, és nem az teszi a jót, aki tovább hergeli magát, a haverjait, aki akkor is a sarkára áll, meg a jogait követeli, meg direkt elmegy a végső határig, hogy bosszantsa a rendőröket (akinek nem inge, ne vegye magára), hanem az, aki azt mondja, hogy most a reset gomb ideje jött el, hogy a kordonokat az tünteti el, ha nem járkál senki százasával napnyugta után akármilyen szándékkal, kamerával felszerelkezve, hogy valami rendőri túlkapást találjon, akárhogy is, csínben is.

az amerikai elnök beiktatásán Washingtonban órákat kellett várni, mert beléptetőkapu és kordon volt. a fehér Háztól csak megadott távolságra lehet tüntetni, közelebb nem lehet menni. a Fehér Ház felett repülési tilalmi zóna van. istenem, micsoda egy kommunista rendszer!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.03.18. 12:19:00

@is:
Ugye te is zongorázni tudnád az Obama beiktatása és Demszky március 15-i beszéde (vagy a zászlófelvonás) jelentette biztonsági kockázat közötti különbséget? :]

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.18. 13:22:43

A húgyagyú Andrassewet megdíjazták? És kit szopott le érte?

Bell & Sebastian 2009.03.19. 20:42:15

@min0rity r3port:

Saját magát, amely tette -valljuk be-, rugalmas vázrendszert feltételez.

tevevanegypupu 2009.03.20. 10:06:43

Az Obama es Demszky kozotti kulonbsegbol pedig zongoraversenyt lehetne irni. A fovarosi szdsz mar dolgozik a palyazati dijak es a palyaztato rendszer megallapitasan.

Ferdinand Navarra 2014.01.17. 09:08:33

@Ferdinand Navarra: szerencse, hogy azért akármilyen törvényt nem lehet hozni, vagy legalábbis végrehajtatni, mert az esetleg háborús bűncselekmény lenne, így aki betartja ezt a jogszabályt a későbbiekben felelősségre vonható
süti beállítások módosítása