Már több helyről is megkaptam azt az emailt, aminek tárgya A magyar csoda, s egyetlen képet tartalmaz mellékletként:
(A képre kattintva meg lehet nézni nagyobb felbontásban is)
Jó lenne azt hinni, hogy Photoshop, de erre kevés a remény. Éppen ma olvastam egy másik magyar csodáról, a Kőröshegyi völgyhídról (melynek magunk is nagy tisztelői vagyunk), hogy nincs gazdája a dicsőségnek, nincs felelős. Ezen felbuzdulva összeszedtem a Nagy M6-os Sztori néhány izgalmasabb állomását:
2004. augusztus 6.: Csillag István gazdasági miniszter (Medgyessy Péter miniszterelnök kérése ellenére) kihirdeti az M6-tender győztesét.
2004. augusztus 18.: Medgyessy Péter bejelenti Gyurcsány Ferenc, Burány Sándor és Csilag István menesztését, az SZDSZ megvonja a bizalmat a kormányfőtől.
2004. augusztus 19.: A Népszabadságnak Medgyessy Péter azt nyilatkozza, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel.
2004. augusztus 25.: Medgyessy Péter benyújtja lemondását.
2004. október 1.: Csillag István gadasági miniszter utolsó hivatali napján, pénteken éjjel 11 óra után írja alá az M6-os építéséről és üzemeltetéséről szóló szerződést a német-osztrák konzorciummal.
2006. január 12.: Dunaújvárostól délre autópálya helyett autóútként folytatódik az M6-os.
2006. április 18.: A március 31-ei határidőre nem készül el az M6 dunaújvárosi szakasza, Kóka János szerint az állam addig nem veszi át az autópályát, amíg nem megfelelő a minősége. A beruházó nem hajlandó kötbért fizetni.
2006. június 11.: Több mint két hónapos csúszással átadják a Budapest-Dunaújváros szakaszt.
2007. október 10.: Már a novemberi, hivatalos eredményhirdetést megelőzően kiderül, hogy az M6 Szekszárd-Bóly és az M60 Bóly-Pécs szakaszát a Strabag építheti és üzemeltetheti 30 éven keresztül, összesen 266,8 milliárd forintért.
2007. november 12.: Hivatalosan is bejelentik, hogy a Strabag építhet.
2008. június 16.: Halálos áramütés éri az építkezésen az egyik munkást.
2008. július 22.: Munkagép gázol halálra egy, vélhetően figyelmetlen munkást.
2008. július 24.: Mintegy 100 méter hosszan beomlik az M6-os egyik alagútja Bátaszéknél.
2008. július 25.: A portfolio.hu beszámolója szerint nagyüzemben megy a lopás az autópályaépítésnél, gázolajhoz literenként 220 forintért, az egyébként köbméterenként 20-22 ezer forintba kerülő betonhoz 9-10 ezer forintért lehet hozzájutni.
2008. július 31.: Vasbetongerenda dől az egyik munkásra az építkezés során, a bordatörést szenvedett embert mentőhelikopter szállítja kórházba.
2008. augusztus 12.: A korábbi omlástól körülbelül 60 méterre az alagút egy újabb szakasza is beomlik.
2008. szeptember 11.: Újabb munkás veszti életét az M6-os építése közben, amikor nagy tömegű föld zúdul egy műszakvezetőre.
2008. augusztus 29.: Kiderül, hogy kérdéses az alagút-omlásokat vizsgáló, háromtagú bizottság függetlensége. A bizottság három tagjából ketten korábban az M6-ot építő konzorcium egyik tagjának, a Strabagnak dolgoztak.
2008. november 23.: Az autópályaépítésen trükköznek az alkalmi munkások járulékaival, eltűnős tintával töltik ki a munkavállalói könyvet. Az M6-os építésén dolgozó két munkavállaló a Tv2 Tények című műsorában leplezi le munkáltatóit.