Az élet a legjobb méreg
2008. december 02. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Az élet a legjobb méreg

 Keserű történet következik, tehát aki felvidulni jött a Reakcióra, az keressen egy másik posztot.

 Lementünk Balatonra. Eddig a hegyoldal télen mindig üres volt, most mégis égett az egyik pincében a lámpa. Nem ismerem a hegyieket, csak egy-két szomszéddal vagyunk csevegő viszonyban. Arról az emberről, akinél égett a villany, az a pletyka járja, hogy elvált és kiköltözött a hegyre, mert az asszony kizárta a lakásból. (A hegyen azért nem laknak emberek, mert nincs víz és gáz, ezért elég nehézkes az élet.)

 Tehát ennek az elvált embernek égett a lámpája. A szomszéd mesélte, hogy nemsokára meg fog halni. Pedig szépen kezdődött az élete: van három gyereke, kettő diplomás. Már unokái is vannak. Fuvarozott és szépen hozott neki a szőlő is, még a szilvát, diót, mandulát is el tudta adni. Aztán rászokott a borra. Tavaly le se szüretelte a szőlőjét, mert úgy berúgott előtte, hogy meg se tudott mozdulni. Máskor pedig kifolyt a bor a hordó résén keresztül, de nem tudta betapasztani, mert addigra már elájult az alkoholtól.

 Ott él a hegyen és senki se látogatja, se a felesége, se a gyerekei. Nemsokára halálra fogja inni magát. A szomszéd foglalkozik még vele. A múltkor kihívta a mentőket, mert ebből az emberből elöl-hátul jött a vér. Gyomorfekélye van, nem szabadna innia, de iszik.

 Szép dolog a borászat, de méreg is a bor. Milyen durva elképzelni, hogy ez az ember a saját mérgét állítja elő minden évben a szőlőjéből? Milyen nyomorult halál lesz ez? A palackot szorongatva, mocskosan, büdösen meghalni egy pincében. Miközben a felesége és a gyermekei elhagyták, talán még örülnek is neki, hogy megszabadulnak a mindennapi lelkiismeret-furdalástól, hogy az apjuk a hegyekben haldoklik.

 A családot nincs miért hibáztatni, nyilván ez az apa minden szörnyűséget elkövetett, mert rabja lett az italnak.

 Tankcsapdásan: az élet a legjobb méreg. Tisztelem a borkultuszt, nekünk is van borászatunk, de szerintem az alkoholizmus fontosabb kérdés a cigányok bűnözésénél is.

 (Leszoktatásként ez a pálinkában pácolt egér lehet, hogy nem is olyan rossz ötlet.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr53798624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quicksilver 2008.12.02. 08:36:17

Ezek tünetek mind, egy beteg társadalom tünetei... ehhh, nem közhelyezek tovább.

Rivud 2008.12.02. 08:57:54

Hát igen, minden családnak megvan a saját hasonló lelkiismeretfurdalása. A mi rokonunk 34 éves lány, talán most is épp kórházban van. Az a baj, hogy mire mindenki számára nyilvánvalóvá válik a baj, akkor szinte már lehetetlen segíteni. Ekkor ugyanis már az kellene, hogy a beteg is kívánja a gyógyulást, vagy legalábbis elismerje, hogy beteg. De mi sajnos idáig sem jutottunk el. Igen, ez a társadalom betegsége. Ha tudnánk, hogy ez az egyébként nagyon tehetséges és nagyon kedves lány min ment keresztül, míg idáig eljutott, nem csodálkoznánk semmin. És az ő szülei, akiktől mindezt elszenvedte? És azok szülei?
Egyébként az is megdöbbentő, hogy nap nap után jönnek az alkoholista hírességek haláláról szóló tudósítások. Rettenetes tünetek, és már meg se halljuk őket, vagy max. megbotránkozunk.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.12.02. 09:01:24

Abszurd, hogy mennyivel nagyobb figyelmet kap a kábítószer-probléma, mint az alkohol, miközben az utóbbi legalább egy nagyságrenddel több ember életét teszi pokollá.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.12.02. 09:07:47

Logikus, hogy nagyobb figyelmet kap a kábítószer, mint az alkohol vagy a cigi.
Szerinted miért nem lehet bevinni kocsmába kintről piát?
Nyilvánvaló, hogy az állam a saját érdekeit nézi. Az alkoholon és cigin van adó. Fogyasszad, és ez hozzásegít minket ahhoz, hogy jó eséllyel ne kelljen neked nyugdíjat fizetni, mert kb. pont akkorra halsz meg.

Egyébként az ilyen emberekkel tényleg nem lehet mit kezdeni. De olyan biztosak vagyunk benne, hogy helytelenül cselekszik. Te mit tennél hasonló esetben? Én gyorsítanám a folyamatot, ahogy tudom.

irrelevant 2008.12.02. 09:09:39

Lola, gratulálok a poszthoz, nagyon fontos kérdést vetettél fel.
Szerintem a demográfiai problémával, amit az ország legnagyobb rákfenéjének tartok, szorosan hozzátartozik az alkoholizmus is, amiről szinte egyáltalán nem beszélünk. Pedig kellene. Különben úgy járunk, mint Oroszország, ha még nem tartunk ott.

Monkey_Business · http://gmintgeza.blog.hu/ 2008.12.02. 09:16:51

Loge:
"De olyan biztosak vagyunk benne, hogy helytelenül cselekszik. Te mit tennél hasonló esetben? Én gyorsítanám a folyamatot, ahogy tudom."

Abszolut egyetertek. Eppen ezert nem tudom neha azt mondani hajlektalanoknak, hogy nem adok penzt csak azert mert ugyis piara kolti. Probalnank meg mi 2-3 honapon at -5 - 5 fokban az utcan elni, mindenfele minimalis ellatas nelkul. (Ugy, hogy kozben a hatterben meg egy hasonlo problema huzodhat, mint a hegyen lako bacsie). Persze meg lehet probalni kilaballni. Azt viszont nem lehet elvarni, hogy mindenkinek legyen hozza ereje.

érdektelen 2008.12.02. 09:17:47

Ha az alkoholnak nem lennének ilyen mélyen gyökeredző történelmi hagyományai, úgy bánnánk vele, mint a fűvel vagy a dohánnyal.

Vidéki 2008.12.02. 09:38:38

Az alkoholizmus is romboló hatású, csak lassabban öl, mint a drogok, talán ezért elfogadott társadalmilag. Amikor a mult század első felében a nagy gazdasági válság első éveiben Roosevelt elnök lett Amerikában, egyik első intézkedése az volt, hogy megszüntette a szesztilalmat. Ezzel enyhítette a feszültséget, sok reménytelen helyzetben lévő ember a kábulatba menekülhetett.

rognork 2008.12.02. 09:45:33

Nem kell sajnálni. Aki ennyire kibaszik a saját családjával, az dögöljön meg. Lehetőleg így, hogy nem rombolja más életét.

hiba 2008.12.02. 09:50:17

Ismerek több tünetmentes alkoholistát. Keményen megküzdöttek érte. Az ő példájuk miatt nem tudom felmenteni azt, aki benne maradt és hajlok rognork véleménye felé... :(

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 10:06:00

Hát ez van. Szomorú történet, de szerintem magunkat sajnáljuk most is. Szerintem aki hülye haljon meg. Mindenki a saját szerencséjének kovácsa. Törékeny a civilizációnk, nem lehet a húrt a végsőkig feszíteni.
Ha valaki egyszer kétszer megbotlik az azért más. Erre van a kultúránkban a bűnbánat és a megbocsátás intézménye, bár lassan kiszoruló félben. (ha nincs "bűn", ha mindent lehet, akkor mindenkinek jogában áll pl. halálra innia magát)
Itt másról van szó: az öngyilkosságnak egy lassú módját választotta.
Ez jobban szabad választás, mint az, hogy valaki egy putriból születve bünőzővé válik.
Nem kell a kontraszelekciót erőltetni. A társadalomnak inkább az életképes egyedeket kellene támogatnia, nem azt nézni, hogy ki-fia-borja. Ha egy jó családból való fiatal elzüllik, tudomásul kell venni. Van elég igyekvő, más ember is a 6 milliárdból.
Szerintem a világ egy szerves egység (Gaia) egyensúlyra törekszik és meg is valósítja, ha az ember tud ehhez alkalmazkodni, akkor jó, de a világ el van az emberiség nélkül is, sőt!
Ez az ember egészen egyszerűen nem tudta megbecsülnie magát. Eltékozolta az életét. Nem volt értékrendje, nem értette, hogy mi a létezésének a célja. Bár akik inkább Árpád-sávos zászló lengetésben és ordenáré zsidózásban vélik megtalálni önmagukat, azok sem jobbak nála. Az igazság ösvénye keskeny.

Téglagyári Megálló 2008.12.02. 10:28:03

Igen, reméltem, hogy az alkoholizmustól is eljutunk a zsidózásig. Kár, hogy Orbán Viktor nem jött képbe.

Egyébként meg könnyű a másik emberben a bűnöst meglátni. Nem kunszt, mondhatnánk. Az olyan jó érzés, elítélni valakit.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.12.02. 10:40:38

Nekem akkor nyílik ki a bicska a zsebemben, amikor ilyen állapotú társadalom mellett a drogosok azon verik a nyálukat, hogy ha szabad így inni, akkor szabadjon drogozni is.
Mert ha látod, hogy egy gyerek épp egy csavarhúzóval közelít a konnektor felé, akkor gyorsan adsz neki egy járó motorú fűrészt is, ugye?

nénike · http://mandiner.hu 2008.12.02. 10:43:54

Nincs két egyforma ember, egyforma élet, sőt különbözhet az alkoholtűrő képesség is.

Nem tudjuk, hogy ki, miért lesz alkoholista. (Nekem most Oli bácsi '56-os posztja jut eszembe; a mi 56-osaink remegő kezű láncdohányosok pl.)

Nem jó válasz a kudarokra az alkohol, de esetenként megértem.

Quicksilver 2008.12.02. 10:51:41

Mindannyiunknak vannak függőségei, és az alkohol csak látványosabban/hamarabb rombol, mint pl. a munkafüggőség, a vásárlási-, a partner-, az internet-, vagy a csokifüggőség... ezek mind tünetek, annak a tünetei, hogy az életünk nincs rendben. Ez egy alkoholistán vagy drogoson jól látszik, de kérdem én, az normális, aki napi 16 órát dolgozik, mert anélkül sivár az élete és nem szeret még hazamenni se az üres lakásba? Vagy aki kapcsolatból kapcsolatba szédeleg, legyenek azok bármilyen rosszak is, mert egyedül képtelen élni, mert nem bírja elviselni önmagát? Vagy aki azért dolgozik látástól vakulásig, hogy hetente egyszer begőzöljön és megvegye a 654. pár cipőjét és a 238. táskáját, vagy hogy a pasik is kapjanak a 87. mobiltelefonját és a 113. egyéb okos kütyüjét? Vagy csorgó nyállal ül a tévé előtt, és nézi a sorozatokat, filmeket, dvd-ket, bármit, csak gondolkozni ne kelljen? Hány embernek nincs valamilyen függősége, ami nélkül üresnek érezné az életét?

Minden jelenlévő természetesen mindig kivétel... :-/

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.12.02. 10:51:55

"az alkoholizmus fontosabb kérdés a cigányok bűnözésénél is."

Szerinten is!

Nincs tragikusabb sorscsapás, mint mikor egy részeges cigány feltöri - a napsütte domboldali - pincédet, és bedönti magába a 2001-es, aranyérmes Cabernet Sauvignonodat

:-))

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.02. 10:53:23

Én igazából azt nem tudom, hogy hol a határ? Mikor indul valaki lefele a lejtőn? És mi a normális?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.02. 10:56:19

Quicksilver, igazad van. Az értelmes élet hiánya baj, így is, úgy is.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.12.02. 10:58:26

Lola!

Mi a normális?
Amikor mindenféle nehézség nélkül kibírod, hogy huzamosan nem élhetsz azzal, amit kedvelsz. Szóval hogy nem függesz tőle. Ahogy Quicksilver is mondta, ez lehet bármi a vásárlástól a dugásig.

Kiegyensúlyozottság, mértékletesség.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.12.02. 11:02:54

Pallos, én levegőfüggő vagyok (többek között:)

nem bírom ki nélküle

irrelevant 2008.12.02. 11:14:11

Pár nappal ezelőtt olvastam egy felmérést (talán a HVG-ben) a fiatalok alkohol- és bagófüggőségéről. Elkeserítőek az adatok. A fiatalok egy jelentős része nagyivónak tartja magát, és ezek csak azok, akik bevallják.

Kíváncsi lennék, szerintetek mi lenne a megoldás. A dohányzás kapcsán a teljes tiltás, abszolút nulla tolerancia pártján állok, de ezt az alkohol esetében nyilván nem lehet megtenni, mert annak kultúrája (is) van. (Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy a dohányzásnak is van kultúrája, mert körberöhögöm.)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.12.02. 11:17:36

"Az értelmes élet hiánya baj"

Ahammm.
Én értelmesen élek, de néha nem tudom, mi az élet értelme... főleg a végső értelme...

Azért szar ügy torkvérzésben meghalni... (flipper öcsi) ... sajnálom, h nem tudott kijönni belőle. Nyugodjon békében.

A legszörnyűbb az, ha látod, segítségre szorulna az illető, s te már vizionálod a story véget is, adnád is magad a mentési projectbe önzetlen, de ő, kinek a segítségedet szánod, mereven elzárkozik.
Sajnos vannak olyanok, akiket nem lehet megmenteni, mert nem akarják, mert csak annyit látnak a történetből, h elvesznek tőlük valamit (alkohol), de nincs helyette más, ami célt szabna napjaiknak

Quicksilver 2008.12.02. 11:20:59

otvospeter: tiltás, tiltás, tiltás, aztán amikor mindent betiltottunk, akkor jöhet a szóma ha mondom, segít a gondon, ugye? Ez kurvára nem megoldás semmire sem, hogy betiltjuk, kriminalizáljuk, elvonjuk a leeresztő szelepeket, mert az alappal van a gond, az élettel, az életminőséggel, a társadalommal, és amíg az rossz, addig kellenek ezek a szelepek, kell valami, ahol levezetheted a frusztrációidat. Ha azokat is elvonod, akkor mást keres az ember, mert nem segítettél megoldani a problémáját, csak lebasztad, hogy miért teszi azt, amit, mintha te magad hibátlan lennél, mintha a törvényhozók, akik betiltanának ezt-azt, azoknak ne lenne meg a maguk függősége, és ez így már prózaian és egyszerűen farizeusság.

Alfőmérnök 2008.12.02. 11:28:57

GRATU loLA, megtaláltad a Különösben az Általánost.

Quicksilver · www.szamszara.blogspot.com/ 2008.12.02. 10:51:41

Nehogy má a munka- és (főleg) a partnerfüggőséget a többivel egy lapon emlegesd!

Askeladden 2008.12.02. 10:06:00

Cinkus vagy.

irrelevant 2008.12.02. 11:31:32

Quicksilver: Igazad van, a társadalommal van baj alapvetően, ezzel nehezen tudnék vitatkozni. De ne gyere már ezzel a szelepes dumával, pláne ne a dohányzással kapcsolatban. Mit enyhít a dohányzás a mindennapok nehézségein? Semmit. Másrészt akkor ne tiltsuk azokat a szelepeket se, amiket úgy hívnak, hogy heroin, LSD, abszint. Hiszen csak enyhülést nyújtanak a sivár mindennapokon ezek is...

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 11:37:15

Lehet. Ha nézel egy gyönyörű zöld gyepszőnyeget, nem arra gondolsz, hogy micsoda ádáz küzdelem zajlik a fűcsomok között a tápanyagért. Ha az egyikük "hibázik" a többi a helyére lép. Ez van.
Lehet áltatni magunkat, sőt kell is! :-) Tényleg bonyolultabbak vagyunk. De ha mi nem figyelünk magunkra, akkor más ezt nem teszi meg helyettünk.
Amúgy mindegyik világvallás fogalmaz meg tiltásokat, érdemes betartani őket.

nénike · http://mandiner.hu 2008.12.02. 11:37:41

A napi egy pohár bor vagy egy üveg sör az hódolat a kultúra előtt vagy függőség?
Mert ugye révületet nem okoz, finom és ha kimarad, akkor sincsenek tünetek. De nekem többen azt mondták, hogy sok. Szerintetek?

Quicksilver 2008.12.02. 11:39:36

otvospeter: neked van valami külön bajod a dohányzással, ami miatt fújsz rá, engem ez nem érdekel, a függőségek mind egy tünet, egyfajta szelep, egyfajta menekülés valami elől, és teljesen felesleges kiszúrni belőlük ezt vagy azt, a drogok közé tartozik az alkohol is, akár van kultúrája, akár nincs, az alkoholizmusnak pl. nincs, még ha a mértékkel borozásnak van is, ezt kár összekeverni, eddig is a függőségekről volt szó, és nem az élet egy-egy normális pohár boráról vagy pipájáról, akár vicces sütijéről sem. Még ha ez neked maga az ördög, akkor is így van.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.12.02. 11:49:36

"A napi egy pohár bor vagy egy üveg sör az hódolat a kultúra előtt vagy függőség?"

Orvosilag akár függőség is lehet, de amikor kitöltöttem az alkoholista vagy-e tesztet a Szigeten, akkor ott olyan kérdések voltak, hogy ment-e már a munkád, a családi életed, vagy bármely kötelezettséged teljesítése rovására az alkoholfogyasztásod, meg ilyenek.
Szóval nem hiszem, hogy a függőség léte csak az elfogyasztott alkohol mennyiségétől függne. Meg szvsz van fizikai és lelki (mentális?) függőség, az utóbbitól azért könnyebb megszabadulni.
A lejtőn meg baromi könnyű elindulni.

irrelevant 2008.12.02. 11:49:48

Zöldség, amit beszélsz, Quicksilver, mégpedig azért, mert nem veszed figyelembe, hogy ezeket a drogokat a társadalom egy jelentős része nem mértékkel fogyasztja. Igen, szép gondolat, hogy mindenki gyújtson rá egyszer a pipára félévenként, pöfékelje el, karácsony este meg igyon meg egy pohár forralt bort, és ezzel legyen lerendezve a dohányzás és az ivás. A társadalmat magát teszik tönkre ezek a szerek és hiába vársz arra, hogy majd az emberek mértékletesek lesznek, mert nem azok. Hanem hülyék. Saját magukat és a közösségüket nyírják ki, környezetüknek is szenvedést okozva. Ez ellen pedig fel kell(ene) lépni. Nem szeretem azokat az érveket, hogy mindenkinek joga van tönkretennie magát. Társadalomban élünk és magunkon kívül a családunkat és országunkat nyomorítjuk meg egyúttal.

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 11:56:50

"Társadalomban élünk és magunkon kívül a családunkat és országunkat nyomorítjuk meg egyúttal."

Ja, de ha ezek a dolgokra szarik az illető, akkor mi van? Szerintem a társadalomnak is hasonlóan kellene rá néznie.
A társadalom egy közösség, norma rendszerrel, ha valaki nem akar tag lenni, ne legyen, de akkor a közösség áldásait se élvezze.
Régen volt, amikor összeálltunk közössége, mi már beleszülettünk, de mégis személyesen kell hitet tenünk a közösség mellett, pl. norma követéssel.

irrelevant 2008.12.02. 12:00:07

Askeladden: ezt egy olyan embernek magyarázd el, akit pl. rendszeresen ver az alkesz férje/apja. Valószínűleg nem fog veled egyetérteni, ha azt mondod, mivel a papa nem foglalkozik a társadalommal, nincs mit csinálni.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.02. 12:03:27


Kedves otvospeter,

Ha lenne megoldás, akkor olyan fejlett országok mint Finnország, Franciaország vagy a kőgazdag Luxemburg már megszabadult volna a problémától. Magyarországon egymillió ember iszik annyira, hogy azt esetleg alkoholbetegségnek lehetne minősíteni. Az alkohol a leghatásosabb szorongásoldó, olcsó és elérhető. Az ember pedig szorong. A rendes középosztálybeli az nem iszik, nem drogozik, hanem Andaxint
(igen durva anyag) esetleg Rivotrilt, Xanaxot szed és majd attól lesz függő.

P.S Magyarországon az emberek jelentős többsége azt hiszi, hogy a delirium tremens az alkoholmérgezést jelenti. A delirium tremens nevű potenciális halálos tünet az alkohol MEGVONÁSÁTÓL van, ez ennyire szar ügy. Az ember valahogy a mezolimbikus pályáján keresztül örül, és szereti ha ezt stimulálják. Nikotin is stimulálja, alkohol is. Amennyire tudom ha egy egészséges embert mezolimbikusan blokkolnak mondjuk valamiféle kemény antipszichotikummal, akkor teljesen lefagy és annyira lesz motivált mint egy jóllakott krokodil.

Quicksilver 2008.12.02. 12:10:36

otvospeter: [vállvonás] akkor tiltsd be az életet, az okoz minden bajt, hallottam már mástól is ilyen marhaságokat, remélem nem vagy semmiféle olyan pozícióban, hogy számottevő legyen a véleményed.

irrelevant 2008.12.02. 12:13:01

Szerintem a baj nem az én véleményem miatt van, hanem az olyasfélék miatt, mint a tiéd. Nem a kóros absztinencia okoz problémákat ma Magyarországon, ebben megegyezhetünk. :)

rognork 2008.12.02. 12:17:38

Senki ne akarja összekeverni az egyéb függőségeket ezzel. Az alkoholista szétbasz 3 generációt: nagypapa - feleség - gyerek. A munkafüggő családost max. nem látja a család, de attól nem lesz a többieknek nagyobb baja. Hiányérzete az lesz, főleg ha a szomszéd Pistike minden este apjával fovizik.

Azt egyenesen baromságnak tartom, hogy "megértem, szar a társadalom, menekül az ember". Hát lófaszt. Meneküljön a családja védelmébe, vagy tanulja meg kezelni a mindennapos szorongást. Minden dolgozó ember szorong, hogy lesz-e holnap munkahelye, telik-e a lakásrészletre januárban. Mégsem lesz mindenki piás. Erről szól az egyéni döntés. Mentegethettek bárkit, az alkoholista nagy többségében saját akaratából lesz beteg, és saját akaratából tud kijönni belőle. Ha meg valaki a családja boldogsága helyett a saját szorongásainak feloldását választja, akkor ismétlem: dögöljön meg, és lehetőleg egyedül.

Kenguru 2008.12.02. 12:18:27

Jo Tunder:

A Rivotrilt tudtommal az epilepszia es hasonlo gorcsokkel jaro betegsegek tuneteinek a megelozesere/enyhitesere adjak.
Mennyit kell abbol beszedni hogy fuggo legyen?
Ugyan mar...

A Xanax stb az stimmel.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.02. 12:19:17


Vidéki,

Roosevelt elnök csak aláírt egy törvényt ami a kis alkoholtartalmú söröket átsorolta a tiltottból az engedélyezett kategóriába (a szinte teljesen alkoholmentes, de azért kevés alkoholt mégiscsak tartalmazó sörre nem vonatkozott a tiltás addig sem). A Prohibition az amerikai alkotmány tizenyolcadik kiegészítését jelentette (a szervezett bűnözés alapját képezte) és ezért meg kellett változtatni az Alkotmányt ahhoz, hogy legalizálják az alkoholt. De ezt úgy tették meg, hogy az államokra bízták a tlltást.

P:S Kun Béláék 1919 március 21-én teljes alkoholtilalmat vezettek be Magyarországon. A Tanácsköztársaság végéig így is maradt.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.02. 12:21:17


Kenguru, tévedsz. A Rivotril egy tipikus kiegészítője az antidepresszáns terápiáknak. Kiváló szorongásoldó (jól rá lehet szokni). Kipróbáltam, tudom miről beszélek, nyugi.

Füzi Géza bácsi 2008.12.02. 12:24:39

Egyszer meg kéne rajzolni az alkoholizmus Észak-Dél térképét. Valahogy úgy lehet, hogy minél északabbra megyünk annál vadabul, annál önpusztítóbban isznak. Délen elcsattan egy-két pofon, üvöltöznek egy nagyot egymással, de nem ülnek otthon a lakásban és napszámban vodkát vedelnek. Délen természetesebbek az alkoholisták az emberek, északon kicsit görcsösek, bár baszott nehéz lehet hónapokig sötétben ülni. Mi meg pont a kettő között vagyunk.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.12.02. 12:28:53

"A Rivotrilt tudtommal az epilepszia es hasonlo gorcsokkel jaro betegsegek tuneteinek a megelozesere/enyhitesere adjak.
Mennyit kell abbol beszedni hogy fuggo legyen?
Ugyan mar..."

Lófaszt. A rivotril gyakorlatilag a forgalomból kivont seduxen utóda, elsősorban nyugtató, és ezzel együtt szorongásoldó hatású. Segíthet az átalvási problémákkal küszködőknek is (Figyelem, elalvásra stilnox!). Való igaz, h antidepresszáns mellé adják. Aki felmegy vele napi 3*2mg-ra, az már nagyon súlyos, de aki elvan napi 2*0,5-tel, az még lehet normális, aki később elhagyhatja.

A xanax sztem szar, én nem ajánlanám senkinek.

Egyéb kérdés?

Ps.: Családi alapon (orvos) tudom a dolgokat.

HToma 2008.12.02. 12:34:10

Mit lehetne tenni? Először is beszélni kell róla. Mert sajnos senkit nem érdekel. A népi íróknál ez még nemzeti sorskérdés volt, de ma? (Sóhaj) Az Orbán kormány idején úgy módosították a reklámtörvényt, hogy dohányterméket TV-ben, rádióban, közterületen ne lehessen reklámozni. Ugyanezt meg lehetne tenni legalább a tömény szeszekkel most is. Miért kell Metaxát v Johnny Walkert hirdetni a TV-ben? A 30 %-nál nagyobb alkoholtartalmú italok jövedéki adóját meg kell duplázni. Aki részeg akar lenni, fizessen! Komolyan kellene venni, hogy 18 év alattit nem szolgálunk ki piával. És ránevelni az embereket, hogy a részegséget ne tartsák jópofa dolognak. Na ez lesz a legnehezebb!

rognork 2008.12.02. 13:02:00

HToma, ugye nem gondolod, hogy az alkeszok töményet isznak? Folyó bor reklámot még életemben nem láttam, mégis isszák veszettül.

HToma 2008.12.02. 13:06:59

Sok alkesz töményet iszik. Jó falun nem, de városban ez a legegyszerűbb. Szerinted a feles üvegeket (minden aluljárós büfében kaphatók) kik veszik?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.12.02. 13:16:00

Namostan...

reggel egy 3 centes unicum tökkéletesssen jót bír tenni a kóválygó gyomornak, deviszontellenben rákot okoznak a tömények...

másfelől a vörös bor köztudottan koleszterin ellenes (ld. irtó sok húst zabál a francia, de vörösborral nyomtatja el, emiatt szívet véd, fele annyi az infarktus), viszont a vörösbor savtúltengéshez, végső soron fekélyhez, majd rákhoz vezethet....

nadekérem...
a legborzasztóbb inni és cigizni eccerre ezerrel! Napi egy doboz cigi+ 1,5 liter bor + 1-2 feles. Ez vidéken sok helyen a napi recept.
Mondjuk, ha egy sertéstelepen dolgoznék, én is innék, bár szeretem a malacokat:-))

Alfőmérnök 2008.12.02. 13:22:11

malacka:

"Napi egy doboz cigi+ 1,5 liter bor + 1-2 feles. Ez vidéken sok helyen a napi recept."

Ja, és ez csak az alsó határa. :(

Különben ezek az antidepresszánsok tényleg durvák lehetnek. Xanaxot vettem már be, bazmeg ez tényleg drog. Nem gyengén.
Elalváshoz macskagyökér tea citromfűvel.

Kenguru 2008.12.02. 13:26:57

Az a helyzet, hogy az igazi alkoholbetegek mindefe kommersz/pancsolt szeszekkel pusztitjak magukat, rajuk nem nagyon hat a Johhny Walker reklam.

Amugy az alkoholtilalom eredmenye amerikaban a szervezett bunozes feltokesedese, es soha nem latott burjanzasa lett.
Az szeszcsampsz bandak kesobb ataltak a drogra.
Ezek mamar tortenelmi tenyek.

Kenguru 2008.12.02. 13:27:31

Mondom szeszcsempesz...

Hattory Hanzo 2008.12.02. 13:32:02

Amióta ember van a Földön, azóta mániákusan keresi azt a dolgot a környezetében, amivel hülyítheti magát. Legyen az gomba, kaktusz, kokacserje, mák, marihuána, erjesztett kancatej, bor, pálinka, vodka, éghajlattól függően ami található, előállítható, az játszik. Őseink is toltak mindenfélét, a sámánok gombáztak, és a magyar mesékben sem véletlenül szerepel a "megcsókolta a békát, és királyfi lett belőle" fordulat, ez ugyanis egy, az LSD-hez hasonlító, pszichoaktív váladékot termelő béka használatára utal. A mák hasznosítása sem új dolog, síró csecsemők lecsendesítéséhez évszázadok óta alkalmazták. Az is teljesen érthető, hogy mondjuk az arabok hasist szívnak, plusz 40 fokban inni nem egy hosszú program. Északon meg a vodka jó, serkenti a vérkeringést abban a kurva idegben. Az van, hogy az ember szeret matati az agyában.

szpal 2008.12.02. 13:46:56

párszor szóba álltam hajléktalanokkal, a legtöbbjük esetében ugyanez a felállás: válás, asszony kapja a házat, alkoholizmus, munkanélküliség, utca. És vegyük azt is észre, hogy nem igazi gólyatábor az, ahol nem issza le mindenki magát a sárgaföldig stb.

szpal 2008.12.02. 13:56:39

azt ugye tudjátok, hogy a magyar ember bort iszik, a sokkal ártalmasabb pálinkát viszonylag későn a zsidók terjesztették el Magyarországon?
ahogy Vas Gereben hőse mondja egy zsidó boltosnak:
"- No, én meg azt nem akarom, hogy a magyar ember vérét pálinkával rontsátok"
betiltva.com/new/200512-vas-gereben-a-regi-jo-idok/
vagy:
"a zsidó nem alkoholista, a keresztények közt a térfoglalásra legerősebb fegyvere a pálinka"
betiltva.com/files/elopataki_aforizmak.php
Manapság a pálinka helyét a kereskedelmi telvíziók és a női magazinok (pl. reakcio.hu) vették át.

nénike · http://mandiner.hu 2008.12.02. 14:03:41

Női magazin a Reakció?!
Istenem, mióta dolgozunk ezen, és lám, itt az első fecske szpal kommentjének formájában. Igen, sőt igen-igen! Még több női olvasót! Hajrá Lola, hajrá szpal, hajrá magyarok!

Quicksilver 2008.12.02. 14:10:08

Alfőmérnök, s mások: "Elalváshoz macskagyökér tea citromfűvel."

Én: elalváshoz tiszta lelkiismeret, testmozgás és kevés kávé.

Hattory Hanzo, Igen, ez létező dolog volt mindig is, csak amíg a természetinek nevezhető népek sámánjai, beavatottjai az agyuk felszabadítását keresték ezekben az anyagokban, addig a mai alkeszek, drogosok pont hogy eltompítják azt. Nagy különbség.

Quicksilver 2008.12.02. 14:12:10

szpal, ja, itt is azok a bűnös zsidók... ejh, aki zsidókat keres mindenhol, az zsidókat fog találni mindenhol, végülis ez is egyfajta drog. :-)

Hattory Hanzo 2008.12.02. 14:15:05

szpal

"a zsidó nem alkoholista, a keresztények közt a térfoglalásra legerősebb fegyvere a pálinka"

Ennél a postnál adja magát a kérdést: ekkora ökörséghez hány éven keresztül kell ipari méretekben inni?

Alfőmérnök 2008.12.02. 14:20:57

Quicksilver

Tiszta a lelkiismeretem és nem élek kávéval. A testmozgában igazad van.

burt lancaster 2008.12.02. 14:29:36


A nyugtató hatású drogokkal (legyen az alkohol, nyugtató, altató stb.) az a nagy baj, hogy csak lefojtják a feszkót, de nem vezetik le. Ez olyan, mint ha egy duzzadó gátat újra és újra megerősítenél. A végén már nem tudod tovább erősíteni, és a gát szépen beszakad.

Gyerekek, inkább csapoljátok le szépen a vizet, menjetek el futni egyet vagy nyomjatok egyet-kettőt fekve (értve ennek mindkét formáját)

a gift 2008.12.02. 14:33:19

hattoi és kvikszilver urak! a történelmi ismereteket és a műveltséget nem pótolja az agresszív polkorrektség.
egán ede, gúgli, tessék utánajárni!

szpal 2008.12.02. 14:47:11

testmozgás, futás, fekvenyomás - a nyers erő kultuszának tobzódását látom itt, tiszta 30-as évek.

plastik02 2008.12.02. 15:01:37

szpal: eddig különösebben nem vettelek észre, de ez a pálinkás-hasonlat! benned van valami... :D

amúgy mérték, ennyi...
mindenben. a tiltás csak az árakat emeli és a minőséget rontja.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.02. 15:09:26


az alkohol 3 dolgot tesz tönkre a férfiben:

a faszát, az agyát, a máját

(meg sok más dolgot is ezeken keresztül)

plastik02 2008.12.02. 15:20:07

másnaposan kifejezetten kreatív bír lenni az ember, már ha nem kell hánynia éppen.
az ember faszával mit tesz a szesz, fasz?

_astronaut 2008.12.02. 15:20:12

3 nevelő apám közül 3 alkoholista lett. A jó melóhely, steresszmentes munka és pénz,pénz és mégegyszer a pénz sokat segít. Amúgy vicces, hogy minenki élőhalottnak tekinti őket, pedig van visszaút. Az elvonó.

Quicksilver 2008.12.02. 15:23:30

a gift, szpal, nem láttam semmi utalást arra nézvést, hogy 'a magyar királyné életvize' zsidó hatásra jött volna létre, és a későbbiekben sem annak, hogy a gonoszzsidók itatták volna le a józanéletű magyar parasztokat. De ha már így alakult, a csoki és a kávé után górcső alá veszem az égetett szeszeket is, és írok róluk valamiféle összefoglalást.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.02. 15:28:31


az alkohol megzavarja a az erek simaizomzatának működését, márpedig az a merevedés szempontjából elég fontos

alkalmi jellegű fogyasztás nagyobb mértékben átmeneti, krónikus alkoholizmus tartós károsodást okoz

részegen általában koránt sem annyira meggyőző a teljesítmény, mint ahogy arra az emberek emlékezni szoktak

én nem iszom lányok :)

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 15:31:03

"pálinkát viszonylag későn a zsidók terjesztették el Magyarországon?"

A pálinka elterjedése összefügg az iparosodással. Az első pálinkaüzemek a 18. században jöttek létre. Az ipari forradalom egyik következményének, a szeszfőző berendezéseknek, gépeknek köszönhetően.
Ez az időszak meg pont a zsidók emancipációjának az időszaka is.

plastik02 2008.12.02. 15:33:57

fasz: nemtom, lehet hogy akkor én rendellenes vagyok (fuck the system!).

askeladden: akkor a Landeszmann mégis tévedett, még a fütyülős sem a miénk... :(((

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 15:36:09

Quicksilver:

Régi toposz a zsidó kocsmáros a lengyel és szlovák történelemben is. Baromság lenne lehazudni, hogy igenis gazdagodtak meg egyesek mások nyomorán, de az is hülyeség ha ezt az egyszerű tényt egy összeesküvés történetbe helyezzük el.
A kertévéket sem muszáj nézni.

plastik02 2008.12.02. 15:39:18

fogadjunk, hogy most heroint árulnak.

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 15:44:56

plastik02:

Miénk, mert hungarikum (bár nem magyarikum).

Hattory Hanzo 2008.12.02. 15:47:27

De az volt persze a zsidók legaljasabb húzása, hogy egy halom kínait rászoktattak az ópiumszívásra, meg fél Dél-Amerikát a kokára, és még csak ott sem voltak! Alattomosak nagyon!

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.02. 15:48:20


nem vagy rendelleens, csak nem iszol eleget / te is rosszul emlékszel :)

úgyhogy ne áltasd magad, bár ha a faszod plastik akkor az alkoholtól nem kell tartanod :)

plastik02 2008.12.02. 15:49:38

na most akkor miénk, mert jó, de a zsidók terjesztik mert káros.
huh, elfáradtam...
nekem mindegy, de levihetnék az árát, mert 6000 fél liter márton lányai málnáért kicsit sok. (akkor ezért most a zsidók, vagy a magyarok hibásak? csak hogy tudjam kit utáljak jobban)

plastik02 2008.12.02. 15:53:20

fasz: vagy csak benned téved el a potencia...
(komolyan, mikor kezdünk el arról vitázni, hogy kinek nagyobb a fasza? :D )

egyébként jó téma lola! :P

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.02. 16:03:39

Loal!
A mellékelt kommentben nincsen egyetlen zsidó sem, meg potenciával és annak méretezésével foglalkozó szakkifejezés sem, csak az ami reggel hét óra tájban megindult...Mehet? Mehet - én nyomom a gombot.
inszeminator.blog.hu/2008/12/02
L.p. utolsó, vagány lépése+Brel.

Askeladden (törölt) 2008.12.02. 16:20:28

Amúgy a posztban borról van szó...

plastik02 2008.12.02. 16:37:09

"Askeladden 2008.12.02. 16:20:28
Amúgy a posztban borról van szó..."

www.judapest.org/kosher-borok-tesztje/

:]

Quicksilver 2008.12.02. 17:05:23

Askeladden, felénk meg a zsidó boltos volt régi elterjedt fogalom, akkor most a zsidók terjesztették el a gyufát meg a kandiscukrot is a magyarok megrontására?

Arra gondolom már ki se fogsz térni, hogy ki és miért néz kertévéket és ez hogy jön ide.

Így születnek a hülyeségek b+...

Copfos · http://rajottem.blog.hu 2008.12.02. 17:45:21

ne vitatkozzatok már annyit, az alkoholizmusról és az alkoholról van itt egy jó poszt. mindenkinek szívesen jánlom a figyelmébe:
rajottem.blog.hu/2008/09/16/alkohol_8

nénike · http://mandiner.hu 2008.12.02. 18:28:26

- Hát te mit csinálsz itt? - kérdezte tőle.
- Iszom - felelte gyászos képpel az iszákos.
- Miért iszol? - kérdezte a kis herceg.
- Hogy felejtsek - felelte az iszákos.
- Mit? - tudakolta a kis herceg, mert máris megsajnálta.
- Azt, hogy szégyellem magam - felelte az iszákos és lehajtotta a fejét.
A kis herceg szeretett volna segíteni rajta.
- Miért szégyelled magad? - kérdezte.
- Mert iszom - vágta el a további beszélgetést az iszákos, és mélységes hallgatásba süllyedt.
A kis herceg meghökkenve szedelőzködött.
"Bizony, bizony - gondolta út közben -, a fölnőttek rettentően furcsák."

krakkói vonat 2008.12.02. 19:35:03

"...a magyar mesékben sem véletlenül szerepel a "megcsókolta a békát, és királyfi lett belőle" fordulat, ez ugyanis egy, az LSD-hez hasonlító, pszichoaktív váladékot termelő béka használatára utal."
:D Vajon hány ilyen béka bujkál a Kárpát-medencében? ;)
süti beállítások módosítása