Kilóra - Ilyen ország pedig nincs CXXXVI.
2008. november 27. írta: TuRuL_2k2

Kilóra - Ilyen ország pedig nincs CXXXVI.

 Császár Antal, a Fidesz frakciójából kilépett országgyűlési képviselő a pártpolitikai csatározásokon felülemelkedve, független képviselőként és a Vállalkozók Pártja Egyesület elnökeként támogatja a kormányzati törekvéseket, közölte a Kormányszóvivői Iroda. Jó oka van rá, hogy támogassa: a pont egy hónapja független képviselőt Gyurcsány Ferenc a gazdaságélénkítő csomag társadalmi egyeztetésének támogatásáért felelős miniszterelnöki megbízottá nevezte ki.

 Nehezen találunk szavakat a politikai progresszivitás ily' kristálytiszta megnyilvánulására. A képviselőnek láthatóan nincsenek különösebb erkölcsi aggályai, mint ahogy a kormányfőnek sem - ez az eset azért az utóbbi számára kínosabb. Gyenesei Istváné után újabb parlamenti szavazatot biztosított be magának a kormány direkt transzferrel, de a Lengyel Zoltán szavazási magatartásában beállt feltűnő változás sem valószínű, hogy csak Gyurcsány legendás karizmájának köszönhető. A Fidesz káder- és szövetségesi politikájával külön bejegyzésben foglalkozunk majd...

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr67791867

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: hángörienidiocc 2008.11.27. 21:52:16

A felelősség súlyaEgész egyszerűen nem értem, hogy hogy nem tűnt ki eddig a hihetetlenül érdekes élettörténetű Császár Antal abból a fene nagy szürkeségből, ami a 386 tagú Parlament legalább 350 tagját jellemzi.Pedig biztos nagyon jó képességű emberről va…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CrL 2008.11.27. 19:11:16

szerintem kínos ez mindkét félnek de főleg az ellenzéknek. ezért is várom majd az utsó mondatban igért különposztot.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.11.27. 19:34:13

ez az egész ország roppant kínos. a "13. havi nyugdíj" fogalomtól öldökölhetnékem támad.

Ombudsmanyus 2008.11.27. 19:42:37

Kriptokommunisták, és egyéb állatfajták a Fideszben (tisztelet a kivételnek).
Amit Orbán főzött, egye is meg, de mi kire fogunk szavazni legközelebb?

states 2008.11.27. 19:43:10

Ne haragudjatok, de egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne copyzzam át a tegnapi kommentemet a másik posztból:
Azért én ezt az Arany Szömörcsök-díjat elsősorban azért adnám a Fidesznek, sőt személyesen Orbán Viktornak, mert ez a kisebbségi kormány és vele együtt az ország nagy bajban lenne, ha anno Orbán Viktor nem találja meg megfeszített, éjt nappallá tevő munkával azokat a megfelelő képviselőjelölteket, akik most félredobva a kicsinyes pártérdekeket, és felülemelkedve a napi politikai csatározásokon, vigyázó szemüket csakis Retardált Ferire függesztve, vállvetve szavaznak együtt az MSZP-vel, miután jól átültek a legkülönfélébb frakciókba, és így végre a hon felvirágzására adhatják voksaikat, ahelyett, hogy a Fidesz elnökének a jobbszélső sávba lehúzódó szekerét tolnák Csaba királyfi csillagösvényén...

"Horthy-fasiszta" 2008.11.27. 19:58:09

Turul, várom a hiánypótló posztot a káderpolitikáról. Mivel az ország leggázabb fidesz szervezetével bíró településén élek, különösen érzékeny vagyok a témára. (A helyi fidesz elnök, alpolgármester, szembefordította a pártját a polgármesterrel, mert utóbbi megelégelte, hogy csak azzal foglalkozik a városházán, amiben forintosított hasznot lát az egyébként parlamenti képviselő kókler. És ehhez jön egy olyan frakció, ahol a hangadók többségének érettségije sincs...iszonyú kiábrándító)

Ombudsmanyus 2008.11.27. 19:58:36

States,
A próféta szól belőled.

Freetibet (törölt) 2008.11.27. 20:01:32

Azt bírom' én is, amikor megkérdezik a Viktorkától, hogy mégis kik a fidesz szövetségesei, akivel koalícióra léphetek, akikre számíthatnak. És akkor jön, hogy hát a fidesz nagyon széles szövettség, hiszen itt vannak a gazdák, kisgazdák, a vállalkozók pártja, az igaz mdfesek, a KDNP, Farkas Flóriék, stb. Hát ez aztán' tényleg nagyon nagy csapat!
Még ha nem is annyira kemények, mint ők:
www.hirszerzo.hu/galeria.107.23010#23010

phaidros 2008.11.27. 20:04:57

Csináljunk már egy pártot! :(

Francois Pignon 2008.11.27. 20:06:48

"Horthy-fasiszta", csak nem kanizsai vagy?

Hattory Hanzo 2008.11.27. 20:08:08

Én a Szíjjártó-Nyakó párosnál szoktam azt érezni, hogy pénzfeldobással is eldönthetnék, ki melyik sajtótájékoztatóra megy aznap be.

states 2008.11.27. 20:10:05

Amúgy pedig Orbán Viktor monnyon le. De tényleg, lehetőleg még azelőtt, mielőtt előállna a legújabb, az előrehozott választásokra, és miniszterelnök-váltásra hangszerelt opuszával. Mindenki jól járna, ha végre minden energiáját és idejét a felcsúti focisuli felvirágoztatására fordítaná, és felhagyna a nemlétező szövetségesek toborzásával, tagozatot alapításával, remekebbnél remekebb képviselő-jelölteket utáni kutakodással. Egyszóval a harmadik választási vereség előkészítésével. Így még még maradna némi esélyünk 2010-ben...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.27. 20:15:07

"gazdaságélénkítő csomag társadalmi egyeztetésének támogatásáért felelős miniszterelnöki megbízottá"

Hogy milyen mondvacsinált pozíciókat képesek kitalálni!

Francois Pignon 2008.11.27. 20:20:42

Ja, hát a Fidesz bírálata közben ne menjünk már el szó nélkül a téma mellett:
Társadalmi egyeztetésért felelős közhivatalnoknak neveztek ki egy bizonyítottan erkölcstelen embert.

"Horthy-fasiszta" 2008.11.27. 20:37:46

Pignon, de...

Kb. úgy képzeld el a helyzetet, hogy a fidesz elnök alpolgármester, - aki azért lett politikus, mert minden eddigi munkahelyéről leépítették, és olyan vezetői kvalitásokkal bír, hogy másfél év után szólalt fel először a közgyűlésben (sajnos pár első ciklusos képviselő esetében ez kifejezetten pozitívum lenne... a fidelitas vezető, pl. minden felszólalásába becsempészi a "gyurcsány a hibás" szófordulatot ) - , miután a polgármester bejelentette, hogy esetleg igényelne egy második helyettest is, aki az avatóbeszédek tartásán kívül ért máshoz is, akkor úgy döntött, hogy ez csorbítaná a méltóságát, inkább leépíti a jobboldalt... azóta a párt értelmiségi bázisa egyszerűen kilépett (még a polgári körök is szembefordultak a fidesszel, ami azért nem semmi), a frakciót is otthagyták a gerincesebbek, marad a káosz. Ráadásul az országos vezetés sem igyekszik megoldani a helyzetet. Borzasztó. De ez itt OFF, szóval nem is folytatom a kesergést.

states 2008.11.27. 20:37:48

Francois Pignon
Jó, jó ne menjünk el, de végre vegyük magunknak a bátorságot és mondjuk ki, hogy Orbán alkalmatlan a jobboldal vezetésére. Nem csak a személyzeti politikája, unalomig ismert közhelyei, dilettáns húzásai, emberi gyarlóságai miatt, hanem mert egyszerűen ennyi volt, elég volt. Eljárt felette az idő...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.27. 20:53:19

Jó rendben, de akkor ki jön helyette....? States,Te mennyiért vállalnád.? Jelentkezzetek a fekadatra., ne csak károgjatok."Eljárt felette az időőőő."... Ez csak lebeg a levegőben mint a gólyafos.

states 2008.11.27. 21:10:48

Hát lehet, hogy lebeg a levegőben, mint a gólyafos, de nem jobban, mint az, hogy "Te mennyiért vállalnád?" Aki politizálásra adta a fejét, az vállalja az azzal járó kényelmetlenségeket is. Adott esetben a visszavonulást, vagy legalább a hátrébb lépést, ha már nincs hasznára az adott közösségnek, már pedig Orbán nincs hasznára, ez a tanulsága a 2002 óta eltelt 6 évnek. Lehet, hogy nélküle sem nyerünk, de vele biztosan nem...

kispufi 2008.11.27. 21:26:42

states, rákoncentrálhatunk az OV-buktatásra, de azzal eldöntjük előre is 2010-et. Amikorra szerintem amúgy is megint simán "visszahozhatják a szarból a kormányzást". És akkor utána mi lesz? Választáson részvételt többé: nem, nem, soha? Vagy tessék, el lehet menni? Az utolsó meg oltsa el a villanyt?
Amin minap gondolkodtam, az az attitűd: a Fidesztől pont azt látom, amit magamon, a fáradt, unott csüggedtséget, holott én azt várnám, hogy rázzanak fel engem. Ezzel szemben egyszer is mutassatok olyat, amikor GyF kiégettnek, megfáradtnak tűnt. És ezzel a túlmozgásos cselekvési vágy-imitálással röhögve eladja majd megint, hogy itt csakis egyedül ő az, aki bármit is tud, akar, tesz. Szemben az impotens Fidesszel...

Turbulencia (törölt) 2008.11.27. 21:34:30

Igen, tényleg, alapítsatok egy Magyar Reakciós Pártot. Van esély arra, hogy egy-két képviselő bejusson a Fidesz-frakcióba :)

kispufi 2008.11.27. 21:44:22

Előtte viszont rögzítsük az egyéges árfolymamot, ki mennyiért/milyen posztért (egy poszt mennyivel egyenlő) hajlandó átszavazni, átülni. Olcsóbb ajánlatok elején meg kell mondani, a pártunk szabályzata nem engedi az alacsonyabb áron történő gerinctelenséget, ez lenne a frakciófegyelem pepitában.
Ha lesz káderpolitikával foglalkozó poszt a közeljövőben, ott elő lehetne venni néhány (szövetségesi úton) bejuttatott noname figurát, és tippjátékot szervezni, Ki lesz a következő? címmel...

TD223 2008.11.27. 22:09:27

Szeretném hinni, hogy a Fidesz egyre tisztább. Mert ők legalább kivetik a szennyt. Vagy lehet, hogy mindenki kétszínű. Következő választásokkor nem kéne bevenni sok kis törpepárt sunyi alakjait.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.27. 22:11:04

Az árfolyambiznisz már rögzítve van, csak legalizálni kell törényhozásilag, hogy végre rendesen megjelenjen a közlönyben.
Lehet, hogy leesne a "nyomasztó" nehéz kö és végre munkához láthatnának.

states 2008.11.27. 22:11:11

Új műsorhoz, új férfi kell. Az egész Fidesz-vezetésre ráférne egy alapos vérfrissítés, rutinból politizálnak, unalmas közhelyeket puffogtatnak, arcukra van írva az eltelt hat és fél év minden eredménytelensége. Ezzel az attitűddel még saját szavazótábort sem lehet mozgósítani, nemhogy egy valamirevaló többséget. Ezt egyébként világosan jelzik a közvélemény-kutatások is...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.27. 22:18:00

"Mert ők legalább kivetik a szennyt"

Kedves megfogalmazása a pancserségnek...

vizipipa 2008.11.27. 22:25:38

Kire fogunk szavazni legközelebb?

Nos, részemről, a jelenlegi parlamenti pártok egyikére sem. Ezt annak kapcsán határoztam el, hogy újabb ~1,5 milliárdot szavaztak meg maguknak székházvásárlásra.
Alighanem odaírom a lap aljára, hogy a fentiek egyike sem. És ahhoz teszem az ikszet.
Tudom, érvénytelen lesz. Ezzel együtt is egyértelmű.

Invictus 2008.11.27. 22:39:31

A vezénylő tábornok úrnak kellene kiadni az útját, akármennyire fájdalmas is ezt kimondani, amit states írt, az rá is igaz, a káderpolitikája is katasztrófa volt. Meg azt is tudom, hogy nincs utánpótlás. De új arccel lehetne csak nyerni 2010-ben, a fáradt, a lakosság jelentős részével meggyűlöltetett, sokak szemében lejáratott Orbánnal aligha. Persze ő egy újabb bukta után sem fog magától távozni, sőt a tábor marasztalná minden erővel, ha mégis.
Merthogy szakrális vezér lett őkelme, bizony.

Francois Pignon 2008.11.27. 22:40:29

Ilyentájt kielégedetlenkedik magukat az emberek, aztán egy-két hónap intenzív kampány után majd mind elmegy szavazni arra akire négy év előtt.
(Ezt üzenem azoknak is, akik bármikor is elsöprő ellenzéki győzelmet vizionálnak, jó kis x-közeli meccs lesz ez megint.)

Quicksilver 2008.11.27. 22:59:25

Francois Pignon: "Ilyentájt kielégedetlenkedik magukat az emberek, aztán egy-két hónap intenzív kampány után majd mind elmegy szavazni arra akire négy év előtt."

Ja, én is arra a kockára fogok xelni megint, ami mellé nem írnak senkit.

szakrális vezér, ehh... automata már rég.

Turbulencia (törölt) 2008.11.28. 00:02:02

Ha nem lehet a legjobb pártot választani, akkor legkevésbé rosszat kell. Ha egyik sem elfogadható, akkor meg lehet új pártot alapítani.

Érvénytelenül szavazni vagy nem szavazni szerintem gyerekes, felelőtlen dolog. Csak arra jó, hogy azzal áltassátok magatokat, hogy "nem szennyeztétek össze magatokat", miközben semmit sem tesztek a probléma megoldásáért.

Én sem szavaztam régen, amíg egyszer le nem hordott a sárga földig egy öregember, aki egész életében a szabad választások eljövetelében reménykedett :)

states 2008.11.28. 00:16:16

Igen, azért ne essünk át a ló túloldalára, a Fidesz kritizálása az érted haragszom jegyében zajlik, legalábbis részemről, és egy pillanatig sem hiszem, hogy egyenlőségjelet kellene tenni az MSZP és közéje. Az MSZP az agyhalott választópolgárok és a politikusoknak álcázott köztörvényesek pártja, s nem a nagyobbik rossz, ha a Fidesz a kisebbik...

pg2 2008.11.28. 00:45:45

Hogy én milyen hülye vagyok! Egy hónapja még azt saccolgattam magamban, hogy vajon mennyi idő kell, hogy Császár az MDF-hez ülljön. Mivelhogy LZ-nak decemberben lesz valami akármi, amiből nem biztos hogy kijön. Vagy Hóbagoly kihozza? Vagy CsA még beülhet ettől túlórában?

És tényleg, mi van egy érvényes de eredménytelen választás után?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.11.28. 08:06:54

"Érvénytelenül szavazni vagy nem szavazni szerintem gyerekes, felelőtlen dolog."

Érvénytelenül szavazni - jelenleg - nagyon kemény és nagyon negatív véleménynyilvánítás. Az más dolog, hogy úgysem ért belőle az, akinek kellene.
Mondjuk a nem szavazás szerintem általánosan inkább a lustaságból ered.

hiba 2008.11.28. 08:49:02

Nem tudom mi ez a pesszimista hangulat. Arról van csak szó, hogy Magyarország annyira a lehetőségek országa, hogy még az egyszeri pálinkafőzőből is lehet kormányzati kommunikációs szakember:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=57199

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.28. 09:08:08

Francois Pignon 2008.11.27. 22:40:29

"Ilyentájt kielégedetlenkedik magukat az emberek, aztán egy-két hónap intenzív kampány után majd mind elmegy szavazni arra akire négy év előtt."

Haha. Szerintem is. De azért nem árt egy kis rinya, csak a látszat kedvéért.

Francois Pignon 2008.11.28. 09:43:07

Látszik is, hol van a "természetes többség". Az MSZP nem is fordít semmi energiát arra hogy újabb szavazói rétegeket szólítson meg, csak a Fidesz erőlködik, mostanában a nyugdíjasok felé.

vizipipa 2008.11.28. 09:48:45

Turbulencia!
Mondd hány éves vagy, hogy még hiszel a mesében (FIDESZ-ben)?
Nem attól tartok, hogy összeszennyezem magam. Viszont a FIDESZ nem a probléma megoldása.
Ezt már túl sok területen bizonyította. Elfogyott a bizalom, a hit. Nem csak OV miatt. Mit szólsz mondjuk Dajcs (Für/nemFür) Tomikához? Szerinted hol lenne már a helye?

Askeladden (törölt) 2008.11.28. 09:52:44

vizipipa!

A problémának nincs megoldása, a problémát túl kell élni, meg az önjelölt "probléma megoldókat" is. Ezek még az alapproblémánál is veszélyesebbek. :-(

Morbus_Hungaricus 2008.11.28. 10:21:04

Leírom én is sokadszor: A legcikibb ez az egész a FIDESZ-nek. Várom az ígért "A Fidesz káder- és szövetségesi politikájával külön bejegyzésben foglalkozunk majd..." bejegyzést. Ez a téma különben egy egész cikksorozatot is megérdemelne.

Vidéki 2008.11.28. 10:36:56

Karinthy Frigyes írta régebben: „Megrontották a szavak becsületét”.
Ha a „ független képviselő”, vagy a „független értelmiségi” szavakat halljuk, rossz érzésünk támad és azt hiszem nem alaptalanul!

Bummer 2008.11.28. 11:04:36

Tartalmi szempontból azért lássuk be, hogy az MSZP szövetségi politikája sokkal problémásabb: ez a legutóbbi húzás is ezt jelzi.
Csak ők sokkal jobban tudnak homogenizálni.

states 2008.11.28. 11:30:37

Az sem ártana, ha Viktor végre befáradna mondjuk a Hírtévébe, és ott a riporter azt váratlan kérdést szögezné a mellének, hogy mit is jelent tulajdonképpen a Fidesz Polgári Szövetségben a szövetség szó. Most hogy beérni látszik a pártelnök úr szövetségi politikája. Sőt, már be is érett, csak éppen az MSZP szüretel...

buckafej 2008.11.28. 12:09:54

Mint fidesz tag is elégedetlen vagyok azzal, ami történik.
Megfáradt, lassú, unalmas, ötlettelen, sablonos a párt.
Vagy vigyen bele színt Viktor, vagy keressünk valaki mást.
És hogy, miként sikerül ilyen alakokat kiválogatni a többtízezer fidesz tag és többmillió szimpatizáns közül, azt nem is értem...

axinya 2008.11.28. 13:44:25

Bocsánat, hogy közbeszólok, de bosszantanak az ilyen nagyon okos beszólások:
states 2008.11.27. 19:43:10

Kérdés: Dobó a ’várkapitány’ tudta, hogy Hegedűs áruló lesz?
Még szűk baráti körökben ,sőt: családon belül is lesznek árulók..
Mindenki kezét nem lehet fogni.
Tömegpártnak meg vannak a hátulütői.
Könnyű valakibe belerúgni. Ha leszólnak a buszon, haza mész és a kutyádba rúgsz..
Az más kérdés, hogy belsőszerződéssel lehet volna megelőzni, hogy listán bekerülő egyén ne léphessen csak úgy ki. Ha kilép, akkor ezzel automatikusan lemond a képviselői mandátumáról, amit a pártra leadott szavazatokkal szerzett meg.

Biztos, hogy valami vaj volt ezeknek az embereknek a fején, amiért ennyire megvehetők lettek.
(az apeh eléggé irányítottan működik , a többi ’szervről’ ne is beszéljünk: csak az nem beteg, akit nem vizsgálnak)

Mi tartja össze a maszopot? Miért nem ül át onnan senki?
Csak nem a ’fortélyos félelem’?
hallottuk Karsai elszólását: - Csak a családomat ne bántsák!

Milyen demokratikus módot nem használtak még fel ennek a bandának a leváltására eddig?
És ha most holnap egy millió ember tüntetne az utcán?
Le kellene mondani ezért a kormánynak? hm.

”lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek.”
hányszor kell ismételni:csak a saját frakciója szüntetheti meg magát! 2010ig. Olyan ember ott ma(!!) nem ül, aki ezt fel merné vállalni.
A többi üres fecsegés.

igaz a fidesz mostani kommunikációja nekem sem tetszik :(

Turbulencia (törölt) 2008.11.28. 14:04:55

Vérszegény éjszakai dúvad,

"Érvénytelenül szavazni - jelenleg - nagyon kemény és nagyon negatív véleménynyilvánítás."

Hát, ízlés kérdése. Amikor a hisztis kölyök a földhöz csapkodja magát, az is "nagyon kemény" számodra? Én speciel mindkét esetben csak szánakozva mosolygok.

vizipipa,

"Mondd hány éves vagy, hogy még hiszel a mesében (FIDESZ-ben)?"

Mondd, hány éves vagy, hogy nem sikerül értelmezni azt amit írtam? Azt írtam, hogy a kisebbik rosszat kell választani (szerinted hiszek a mesében?), a Fideszről meg egy szót sem írtam abban a megjegyzésemben. Alapíts egy jobb pártot, és én megfontolom, hogy rád szavazzak :)

Kerdem 2008.11.28. 15:24:05

Feltételezem, hogy a kommentelők többsége akkor se szavazni a jelenleg kormányzó pártra illetve külsős szövetsegéseire, ha levágnák a kezét.

Ennek ellenére a többség a Fideszt kritizálja, olyan felhangokkal, hogy nem is szavazna rá, akkor már inkább legyen érvénytelen.(szvsz ez olyan mint tartózkodni az egyik legsunyibb dolog, amilvel mindig a rosszabb választást támogatják).

"Orbán Viktor monnyon le!" Ok, mondjon le és utána mi lesz? Ki lesz a Fidesz első embere? Ki az aki a Fideszben rendelkezik olyan vezetői képességekkel mint OV? Ki az a fideszes politikus akiből a ballib média nem csinálna 1 hónap alatt patás-ördögöt?

De igazatok van, a jobboldalon mindenki legyen hibátlan tökéletes szép és éljen örökké, lehetőleg napont újuljon meg és mindenre tudja a tökéletes választ, pláne ha vezető.

Az is igaz, ha van egy tökéletesen alkalmas emberünk arra, hogy elvezesse ezt a nyomorult országot, azt zavarjuk el a fenébe, hátha a nála sokkal bénábbak jobban fognak kormányozni.

A jobbos szavazók nagy többsége OV miatt szavaz a Fideszre, ha ő nem lenne leszarnák az egészet, illetve ha nem találta volna ki a szövetségesi rendszert, akkor ma lenne az országban egy 30%-os Fidesz és kb. 6-8 jobboldali parlamenten kívüli (!) kispárt.

De tényleg ez a legnagyobb probléma ma Magyarországon, hogy egy szerencsétlen korrupt Vállalkozók Pártja (wtf??), képviselője független lett?

A szocik ámokfutása lényegtelen tényező...

molaris 2008.11.28. 15:24:16

No azt a postot én is várom, mert a Fidesz amit előad káderpolitika címszó alatt, az tragédia.

winston01 2008.11.28. 15:32:48

Túlzásnak érzem ezt a posztot az "Ilyen ország..." sorozatban szerepeltetni. A világon mindenhol így megy ez, ha kisebbségi kormánynak szavazatokra van szüksége.

Bummer 2008.11.28. 15:57:22

Mindenhol azért nem. Van, ahol inkább előrehozzák a választást.

Karcolt lendület 2008.11.28. 16:59:10

Kerdem:
1. 2006-ban csak a választások után puffogott az a réteg, aki inkább rájuk szavazna (szavazott is, mert le akarta váltani a kormányt), de nem borukban él, hanem nap mint nap beszélget nem annyira Fidesz szimpatizáns emberekkel és látta, hogy mi nem jött be, mitől mentek el az "ezekre én sose szavazok többet" emberek szavazni a kormánypártokra. Amiatt, amiket most is kritizál itt a többség: káderpolitika (pl. Mikola) és szakmilag vállalhatatlan, agyatlan, hiteltelen hülyeségek hangoztatása (14. havi nyugdíj, rosszabbul élünk mint 4 éve). Most ugyanez megy, csak sokan már nem hiszik el és bíznak benne, hogy Orbán és a Fidesz precízen kiszámítottan tudja, mit csinál és az épésszel vállalhatatlan vagy tapasztalatoknak, hangulatnak ellentmondó hülyeségek és emberek azért kellenek, mert úgy lehet választásokat nyerni. Remekül bemutatták, hogy ez így nem működik.

2. Ha semilyen szinten nem képviselik az érdekeimet, akkor mi értelme rájuk szavazni egy olyan társulattal szemben, akik szintén semilyen szinten nem képviselik az érdekeimet? Na jó, az adócsökkentéssel képviselnék, de ha összevissza kevernek nonszensz és végülis megvalósítható gazdaságpolitikai dolgokat a kommunikációjukban, akkor kissé nehéz belőni, mi is lesz ebből és nem csinálnak-e nagyobb szart. Persze, személyi cserék lennének - de ugye káderpolitika -, ennek csak egy része minőségi, a többi biztos nem töltene el repeső örömmel.

3. A szocik ámokfutásán azért kellemesen segít, hogy korrupt, megvehető képviselői vannak a Fidesznek.

Turbulencia (törölt) 2008.11.28. 17:35:31

Volt egy megvehető képviselő. Nem is fideszes. Mire fel az egész hőbörgés? Ja, hogy Viktor megígérte nektek, hogy kormányváltás lesz, és most őt utáljátok, amiért nem mégsem lett? Akkor beszéljetek arról.

Kerdem 2008.11.28. 17:52:49

Karcolt lendület!

Miért gondolod, hogy semmilyen szinten nem képviselnék az érdekeinket? 6,5 éve nem ők kormányoznak, ellenzékből hangyányit nehezebb érdeket érvényesíteni mint kormányon.

98-02 között, szerintem vmivel jobban képviselték a polgárok érdekeit, úgy emlékszem akkor egy 'bezzeg' ország voltunk, nem csak gazdaságilag, hanem mentálisan is.

Ha esélyt sem adunk nekik, sose fogjuk megtudni, mellesleg a szociknál sztem egy bakkecske is jobban kormányozna, hiszen volt idejük bizonyítani.

Zetek 2008.11.29. 11:16:29

Turul, ha nem muszáj ne foglalkozz vele. Az ugyanis káder politikával aligha befolyásolható, ha azok akik 2010-ben már nem lesznek képviselők most, amikor még lehet kilépnek a szabad piacra és még egyszer nekiállnak besöpörni a a lehetséges pénzt és címeket. Mivel ott a lé, ezzel szeben sokat nem tehetsz.

vizipipa 2008.11.29. 12:19:04

Már hetekkel ezelőtt leírtam egy kommentben, nem lehet fletót kívülről leváltani, mert elég 3 embert megvennie (tartózkodás is elég!) a többséghez. De jó is lenne, ha csak ennyi képviselő lenne eladó. Fletót - jelenleg - csak az mszp válthatja le, ők meg most nem akarják.
Kisebbik rossz - OV.
A teljes(!) parlament évek(tizedek) óta nem hoz meg bizonyos törvényeket. Idetartoznak a mulasztásos alkotmánysértések is, de elsősorban nem ezekre gondolok. Ügynöktörvény, titkosszolgálati iratok, kisebb parlament, költségtérítés.
Meghoznak viszont bizonyos törvényeket: pártalapítványok támogatása, újabb székházvásárlások. Van konszenzus a pártkassza és a saját zseb ügyében.
Ezekből világosan látszik a fontossági sorrend:
- zsebem,
- zsebünk,
- múltunk homályban tartása (és így jelenünk és jövőnk biztosítása),
- az ország érdekei.
Természetesen lehet mondani, hogy ezen egyetemes sorrend mellett is OV a kisebbik rossz. Én viszont nem szavazok olyanra, akinél ez a sorrend.

countrystudy 2008.11.29. 12:23:56

States és tsai, lehet basztatni Viktort,méé ne lehetne, de ne pont ezért. Mintha kevés szó esett volna arról,hogy milyen hernyó módon találtak az eftársak maguknak egy ganét a hatalmuk megszilárdítására. Büszkék lehetnek a többségükre. Ez itt kérem a magyar demokrácia, ezen merengjünk el egy keveset,polgártársak.
süti beállítások módosítása