Lex DAC
2008. november 05. írta: Francois Pignon

Lex DAC

 Egy Szlovákiában ma elfogadott törvény értelmében kitiltották az ország sportrendezvényeiről más államok jelképeit. Az időzítés nem véletlen, és egyértelmű az üzenet is: a DAC mérkőzésein mostantól nincs helye a magyar zászlónak és himnusznak.

 Tudom, tudom, aki magyarkodik Szlovákiában, megérdemli, és ez egy teljesen européer döntés, különben minden valódi nemzetiségi problémát megold az EU-tagság. És nyilván a derék szlovák rendőrök majd a Slovan kemény magjából is szakszerűen kiemelik a skót zászlókat. (Mit vétettek szegény skótok egyáltalán?)

 A felháborodás hangjait pedig meghagyom a kedves hozzászólóknak. Én inkább csodálkozom. Valójában el sem tudom képzelni, mi járhatott az indítványt előterjesztő Slota fejében a zsigeri indulaton és az alkoholgőzön kívül. Ennyire nem ismerné a történelmet? Vagy valamilyen furfangos hátsó szándéka lehet?

 Mert az ilyesfajta tiltások a tapasztalatok alapján csak erősíteni szokták a kisebbségi öntudatot. A hivatalos jelképek helyett hamar nemhivatalosak jelennek meg, melyek rendszerint elevenebbé és erősebbé is válnak a betiltottaknál.

 A DAC szurkolói is biztosan meg fogják találni a megfelelő szimbólumokat. Remélem azért a csikósruhánál sikerül szellemesebbet, és nem az árpádsáv fogja felváltani a piros-fehér-zöldet sem. Talán éppen a dunaszerdahelyi kék-sárga lesz az egész felvidéki magyar dac színe.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr49752177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 18:13:35

Ez a törvény teljesen értelmetlen, ráadásul felháborítóan. Remélem nem bánjátok, ha azt mondom: az én értékrendem szerint semmilyen jelképet nem lehet betiltani, nade szándékosan? csak nem fogtok nekem esni ha azt mondom: nem túl européer lépés...

Francois Pignon 2008.11.05. 18:20:57

Az EU-ban személyek-, áruk-, szolgáltatások-, tőke szabad áramlása van. A jelképek szabad áramlása egyelőre nem része az európai gondolatnak.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 18:22:53

majd kiderül, hogy lép-e vmit az EU, remélem

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 18:28:11

Calam, fogadjunk, hogy nem fog semmit se lépni:
Ha nem lép, akkor elolvasol egy Somogyváry Gyula könyvet, ha igen, arra találj ki valamit nekem.

Pignon, azért a Munkáspárt elnökének igazat adott az EU Bíróság. Bizonyos jelképek szabad védelme.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 18:30:24

Őrnagy, ezt most nem értem. Valóban nem ismerem Somogyváryt (jó, itt lehet ostorozni, hogy milyen bunkó vagyok), de mi lenne ennek az üzenete, ha elolvasnám?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.11.05. 18:34:10

Azért vicces lesz mikor minden Slovan meccsre bemegy egy rakás rohamrendőr és kivágja a zászlókból Nagy Lajos pecsétjét (ami ugye magyar állami jelkép). Majd rájönnek, hogy hoppá így lyukas orosz zászló van mindenkinél, ami is egy másik állam jelképe. Ebből nagyüzemi szlovákzászló égetés lesz kint, ha konzekvensek akarnak maradni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 18:34:12

Pl az És mégis élünk című regényen tuti felidegesítenéd magad. De az is lehet, hogy tetszene. Nem bunkóság, ha nem ismered, nekem könnyű volt, mert a szüleim könyvtára jórészt a háború előttről való. De tőlem lehet Fekete István Zsellérek is, de csak eredetivel egyező kiadás ér.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 18:36:54

jójó, de még mindig nem mondtad el, hogy miért?
megnéztem a wikipedian, ha arra próbálsz utalni, hogy szerintem a gulág és hasonlóak ne lennének bűnök arra mellélősz, amúgy ha van időm bármit elolvasok, csak jó legyen. de mégis miért?

Francois Pignon 2008.11.05. 18:40:24

Őrnagy, igazad van, ez még értelmetlenebbé teszi az egészet, papírt is kaphatnak róla. Én eleve nem látom, mi haszna lenne ebből a szlovákoknak, teljesen öncélú genyózásnak tűnik.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 18:41:23

Ez a könyv konkrétan a Rongyos Gárdáról szól, az I Vh-s könyvei meg egy olyan életszemléletről, eszmerendszerről, ami neked nem hiszem, hogy bejönnek. Meg ha igen, akkor nevelési célzattal is olvashatod:))
Gulág...Rózsás János: Keserű ifjúság megvolt?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 18:42:53

najó, majd egyszer ha lesz időm (nyáron), akkor lehet hogy beleolvasok vmibe. Nem hiszem, hogy tudnék provokatívat kitalálni neked:)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 18:50:45

Azért remélem a Pokolbéli víg napjaimat olvastad:)
Hát van, pl Kundera a Tréfa című regényén elég rendesen felhúztam magam, többet nem vettem a kezembe egy regényét sem, pedig nagyon trendi.

Még Az ötös számú vágóhíd is jó idegesítő lenne szerintem neked:)

Kénye egy "felidegesesítő könyv" blog, de ez már nagyon OFF , elnézést.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 18:52:12

Tréfát olvastam, nem tetszett. Túl van írva szerintem.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 18:57:25

Én a benne lévő enyhe magyargyűlöleten akadtam fel, persze csak visszaadta a kor hangulatát, de akkor is.

betyár (törölt) 2008.11.05. 19:02:14

Őrnagy,
én A lét elviselhetetlen könnyűségével jártam így. Pedig az is trendi.

Cypriánus 2008.11.05. 19:02:45

ha minimálisan módosítunk apiros fehér-zld zászlón (pl. nem 1/3 os arányban van a három szín, hanem a fehér néhány százalékkal kevesebb) már nem köthetnek bele...!!! :)

kispufi 2008.11.05. 19:03:40

Néhány hete Szentmihályi Szabó a M. Hírlap "Sarkosan fogalmazva" rovatában (mindenünnen tanulságos, de bennem az európai hozzállás miatt bukott elő emlékként):

2011 októberében, miután Slota szlovák miniszterelnök összefüggő kettőskereszt-kordont húzott a magyar határ előtt, valójában a magyar kormányon kívül senkit sem lepett meg, hogy a párkányi hídon átgördültek a szlovák tankok. Közös NATO-hadgyakorlatot sejtett maga a NATO is, a magyar rendőrök készségesen megtisztították az utat az M7-esen egészen Siófokig. Ekkor Slota bejelentette, hogy Szlovákia helyreállította ősi határait, melyek egészen a Balatonig húzódnak. Kihirdette a statáriumot, az amerikai követségre menekült kócos, nyomorult Göncz Kinga fejére vérdíjat tűzött ki, leromboltatta a lovas bohóc Szent István összes fellelhető szobrát, valamint a nevetséges papagájra hasonlító turulszobrokat is. Kihirdette, hogy magyarul nyilvános helyen megszólalni államellenes bűncselekmény, azok a köztisztviselők, akik nem tesznek érvényes vizsgát szlovák nyelvből, egyszeri kiutazó vízumot kapnak. Bejelentette, hogy a Dunán húsz kilométerenként újabb vízlépcsőket fognak építeni, s ezzel Nagy-Szlovákia teljes áramellátása megvalósul. Brüsszel és a nemzetközi közvélemény érdekesnek tartotta a kialakult helyzetet, de alapvetően szlovák–magyar belügyként értékelték a fejleményt, bár Slota területi igényt jelentett be Csehországgal és Lengyelországgal szemben is. A magyar politikai elit lázasan kutatta szlovák gyökereit, és a szlovák nyelvtanárok egész vagyonokat kerestek. A kereskedelmi rádiók és televíziók csak szlovákul adták műsoraikat, és elsőként a Népszabadság jelent meg az uralkodó nemzet nyelvén. Így lesz.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 19:04:22

Az angyalos, sőt a címesres zászló sem hivatalos jelkép.

hcrules 2008.11.05. 19:06:28

Nevetséges, komolyan. Mit akarnak ezzel elérni?!

Cypriánus 2008.11.05. 19:12:24

SzSzPéter azért nem egy észlény.
4, 5 millió szlovák mellé kétszer annyi magyar...még félmilliótól is idegbajosak.
Azt Szlovákia megszűntetésének hívnák.

kispufi 2008.11.05. 19:13:58

De a NATO és Brüsszel üt. Na jó, a Népszab. is.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.05. 19:16:56

Ez de kemény! Komolyan elképedtem! :oO

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.05. 19:21:24

Őrnagy - a Svejkben is vannak nyalánkságok, ha már... :oD

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 19:51:36

Hát igen TREX, akadnak. De ezzel már nagyon nem PC előjönni. Emlékszel a Nagy Könyv-re:)?

jmac 2008.11.05. 20:06:49

És mi lesz, ha a szlovákok nemzeti meccset játszanak valakivel? Minden ország szurkolójától el fogják venni a zászlóikat? Azt hiszem ezután a szlovákok semmilyen nemzetközi tornát nem rendezhetnek...

Francois Pignon 2008.11.05. 20:11:43

"nem nemzetközi jellegű sportrendezvényekről" szól a hír. Persze nyilván egyszerűbb lett volna DAC-meccset és magyar jelképeket írni. :/

jmac 2008.11.05. 20:22:53

Tényleg, bocs. Pedig az lett volna az igazi. :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 20:35:48

Őrnagy nem emlékszem a magyargyűlöletes részre, vagy hogy fogalmaztál

jokkmokk 2008.11.05. 21:00:50


gőg és nagyravágyás.

sajnos jelenleg a magyarellenességből lehet a leghatékonyabban politikai tőkét kovácsolni.

a publikált szlovák felmérések is ezt támasztják alá.

ha ezt lehet, akkor mi miért bánunk kesztyűs kézzel a nemdolgozó cigányainkkal?

tisztelet a kivételnek.

plastik02 2008.11.05. 21:10:34

szerintem egyébként pont most kellene a Magyarországon élő szlovák kisebbség jogait biztosítani és ügyelni, hogy ne történjen semmilyen atrocitás. ők olyanok, mi pedig nem.

ez a törvény egész egyszerűen agyfaszság és nemzetközi jogilag egyértelműen támadható, bírósághoz kell fordulni.
a lényeg szerintem higgadtnak marani és racionálisan viselkedni, bármennyire is vérforraló ez a náci törvény.

Francois Pignon 2008.11.05. 21:14:54

Most a Celtic-ManUtd meccset nézve csak az jut eszembe, Celtic szurkolónál nem látni se skót, se brit zászlót, csak írt. Nem hiszem hogy valaha is megpróbálták volna ezt betiltani.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 21:23:04

A Celtic a katolikus csapat a Rangers meg a protestáns?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.11.05. 21:31:22

Plastik02: Azért nem mondható, hogy eddig a magyar kormányok összevissza kapkodtak volna ebben a kérdésben... Sőt konkrétan semmit nem csináltak. Az, (az egyébként emberi minimum), hogy nem basztatjuk az itteni tótokat nem változtat semmin.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.05. 21:32:33

Igen. Ír katolikus és skót presbiteriánus, hogy etnikai szín is legyen benne.

Nagy Mo. táblával viszont mehetünk a Felvidékre meccset nézni, az nem állami jelkép. Meg a TriaNON kiírás sem. :)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.05. 21:34:36

Meg mehetünk kettőskeresztes zászlóval, csak piros alapon.

borsikm 2008.11.05. 21:42:47

Három tippem van:

1. A magyar kormány fülét-farkát behúzza, érdemi diplomácia válaszlépés nem lesz.

2. Az EU magasról felszarja.

3. A törvény gyakorlati alkalmazása az lesz, hogy csak és kizárólag a magyar jelképeket fogja vadászni a policija.

plastik02 2008.11.05. 21:52:07

1. A magyar kormány fülét-farkát behúzza, érdemi diplomácia válaszlépés nem lesz. - > nem értem ezt miért szajkózza mindenki, voltak válaszlépések és nem is igen finomkodtak velük.

2. Az EU nem szarhatja le, ez egy diszkirminatív törvény, mely a nacionalista hangulatkeltés állami szintre emelése.

3. Egyértelmű...

plastik02 2008.11.05. 21:53:19

persze most az fog jönni, hogy pont ő beszél, na de akkor most beszéljen vagy kussoljon? :D

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.05. 21:55:57

Őrnagy: igen, a Celtic a katolikus. De nem értem, hiszen a skót felföld katolikus, Stuart Mária is az volt, hát miért nem jó a skót zászló?

Mellesleg, amiket olvasgatni ajánlasz, annak nagy részét én olvastam. Egész jó az ízlésed.

Ami pedig a lex DAC-ot illeti: a diplomáciai viszonosság elve alapján azonnal szövegazonos törvényt kéne hozni. Merthogy Magyarország külpolitikája a kisantant-sovinizmus ellen az "igen, a mi kurva anyánkat", amit fel kéne adni. Namármost a tótok emiatt rohannának az EU-hoz. Kíváncsi vagyok, hogyan sikerülne patikamérlegen megint ellenünk mérni az igazságot, ha a két tiltó törvény szó szerint azonos. Nem is kell végrehajtani, hiszen nálunk meccsen senki se lenget tót zászlót. Izraelit néhányan, egyedül, MTK-meccseken - de persze véletlenül se kéne ezellen de facto fellépni.

Francois Pignon 2008.11.05. 22:00:35

Újabb izgalmas ötlet:
"Majd 100 piros pólóban, 100 fehérben, 100-an meg zöldben mennek ki a meccsre és az ülés(állás)rendet szigorúan betartják... :)"
www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9180826

plastik02 2008.11.05. 22:04:11

mg: pont ez az ami politika aminek semmi értelme és egy szintre visz a szlovák kormánypártokkal (az pedig ölég gáz lenne).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.11.05. 22:32:51

plastik01: "
1. A magyar kormány fülét-farkát behúzza, érdemi diplomácia válaszlépés nem lesz. - > nem értem ezt miért szajkózza mindenki, voltak válaszlépések és nem is igen finomkodtak velük.
Értéktelen szájkarate...
2. Az EU nem szarhatja le, ez egy diszkirminatív törvény, mely a nacionalista hangulatkeltés állami szintre emelése."
Én szeretem az idealistákat, de azért néha vegyük figyelembe a realitásokat is: az EU nem avatkozik bele a tagállamok belpolitikájába, hacsak nincs rá jó oka. Ez a jó ok nem egy elvi hanem pénzkérdés.

MG: Amúgy szerintem sem lenne ennek értelme, egyrészt a tótok mutogathatnák, hogy mi is, másrészt őket ez egyáltalán nem érinti.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.05. 22:57:04

Plastik: miért lenne az gáz, hogy a diplomáciai viszonosságot alkalmazzuk? Az a gáz, ha nagyúri - vagy inkább takonylangyos gyáva áleuropéer módon - eltekintünk ettől. Aki nekem puszi pajti, annak én arany koma, de aki nekem hétszentség, annak én kurvaisten, mondta Cs. Dobos őrmester Moldovánál. Nos, a diplomácia ma sem szól másról. Nem kell morálisan különbnek lenni, mert ezt a kutya sem értékeli; viszont vissza kell ütni, sőt, ha kell, a gyakorlatban is. Egyelőre a világ az erőre hallgat, és nem a méltóságteljesen megideologizált gyengeségre és a sértések tűrésére.

józan' 2008.11.05. 23:35:35

Azé', mert műanyag02 úgy gondolja, hogy aki rosszalkodik, azt majd jól megdorgálja EU nagybácsi, úgy hogy tessék szépen viselkedni! Brüsszelben a -gönckinga kategóriás-politikusok meg az emberi jogi bizottságok külön felszólalásaikban majd jóóól elítélik Szlovákiát, Slotáék pedig megszeppenve fognak bocsánatot kérni, visszavonják a magyarellenes szövegeket és új, magyar helységnevekkel ellátott tankönyveket nyomtatnak engesztelésképpen.

www.hatter.hu/archivum/files/images/Jan%20Slota.jpg

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.06. 00:06:57

És mi lesz a VB EB selejtezőkkel? Szlovák zászlóval kell majd a cseheknek is szurkolniuk? :o))

Francois Pignon 2008.11.05. 18:20:57
Az EU-ban személyek-, áruk-, szolgáltatások-, tőke szabad áramlása van. // Ausztriában az FPÖ jelentős számú szavazatot szerzett kb 8 éve a választásokon (nem nyert!). Akkor blokáddal fenyegtték AT a 4 gazd. alapszabadság jegyében.

Szóval????

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.06. 00:15:07

borsikm · abszurdisztan.freeblog.hu 2008.11.05. 21:42:47

"3. A törvény gyakorlati alkalmazása az lesz, hogy csak és kizárólag a magyar jelképeket fogja vadászni a policija. "

Szlovák állampolgároknak (pl. felvidéki magyarok) igen-igen nagy számban bombázniuk kell beadványaikkal folyamatosan a hatáskörrel remdelkező szerveket és kikövetelni, hogy azok érdemben járjanak el. Kb. azok megbénulásának határáig.
Fordított obstrukció.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.06. 09:28:16

"Majd 100 piros pólóban, 100 fehérben, 100-an meg zöldben mennek ki a meccsre és az ülés(állás)rendet szigorúan betartják... :)"

ezt csinálták anyáink is a Bach korszak színházaiban, csak nem pólóban, hanem estélyikben...
retro korban élünk...

Bladecatcher 2008.11.06. 10:05:21

"Talán éppen a dunaszerdahelyi kék-sárga lesz az egész felvidéki magyar dac színe."

Ez pontosan így volt Kataloniában, ahol a Barca címere volt egy ideig a katalán ellenállás szimbóluma is.

"Majd 100 piros pólóban, 100 fehérben, 100-an meg zöldben mennek ki a meccsre és az ülés(állás)rendet szigorúan betartják... :)"

Ehhez hasonló pedig Erdélyben volt: egy magyar szabadtéri színházban volt ugye zöld fű, fehér színpad és piros függöny.

_astronaut 2008.11.06. 10:29:24

"..ha ezt lehet, akkor mi miért bánunk kesztyűs kézzel a nemdolgozó cigányainkkal?.."

És mi van a zsidókkal? Meg a kínaiakkal? Meg az arabokkal? Ennél butább beszólást már elképzelni sem tudok JokkMokk szájából.

Nem veszed észre, hogy szlovákiában a MAGYAROK A CIGÁNYOK? sőt.. az össze környező országban ők a cigányok, és pontosan azt csinálják velük, amit te szeretnél a mi "nem dolgozó" cigányainkkal - tisztesség a kivételnek, hogy ne legyél rasszista. Ami pedig még vérlázítóbb a szlovákok számára, hogy a magyarok nem csak kissebség ( és persze nem dolgoznak, azért szegények, büdösek) hanem még más nyelvet is beszélnek a rohadékok.

Ezen gondolkozzál el, mielőtt bármelyik magyar kissebségben lévő embercsoportról beszélsz.

Invictus 2008.11.06. 10:39:33

astronaut, te nem tudod mit beszélsz.
Szlovákiában, Romániában stb. sem a magyarok a cigányok, hanem a cigányok a cigányok (OK, egy részük magyar anyanyelvű cigány, igaz). Pont annyira "szeretik" őket, mint itthon, illetve jobban. Csak kicsit kevésbé bánnak velük kesztyűs kézzel, sokkal kevesebb segélyt kapnak, és ott nincsenek nagyszájú "jogvédők" az oldalukon.
A tótok, oláhok magyargyűlölete az más tészta, a rejtett kisebbrendűségi komplexus (az 1000 éves magyar államisággal szembet ők mit tudnak felmutatni, ugye) és vélt vagy valós történelmi sérelmek (amiket alaposan fejükbe vert az ottani oktatás, lásd '1000 éves magyar elnyomás") miatt van. Meg persze azért, mert még mindig fosnak tőle, hogy egyszer visszaköveteljük a területeket, netán vissza is szerezzük (bár ennek jelenleg 0% az esélye).

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.06. 10:57:08

Ezt a faszt. astronaut, a magyarok inkább hogy jobban élnek,
- és jobban is éltek mindig - az utódállamok többségi
nemzeteinél. Ez talán csak mára egyenlítődött ki pl.
Szlovákiában.

budai zöld 2008.11.06. 11:01:58

Molnargoreny, igen a skót felföld katolikus hagyományosan, és Stuart Mária is katolikus volt, mint sokan a reformáció elött. Ettöl még a Cetic a glasgowi ír melósok csapata. (Nem rikta egyébként a nagyobbik brit sziget északnyugati iparvárosaiban a sok ír, pl. Liverpool.) Nem véletlenül zöld a Celtic (+lóhere a címerben) és nem véletlenül kék a Rangers. És amikor Iiain Crichton Smith azt írja Glasgowról, hogy divided city of green and blue, akkor nemcsak a focira gondol.
Ja, a kék-sárga az nem az ukrán zászló? Betiltani azonnal.

_astronaut 2008.11.06. 12:19:03

Mutass nekem egy országot ahol a politikából kiszorított, társadalmilag megvetett kissebség gazdaságilag erősebb mint a többségi nemzet. Ez nem hülyeség, csak nehéz elfogadni, hogy nem csak nekünk van cigány problémánk, hanem minden kissebséggel rendelkező országnak. És van ahol több fajta cigány is van (van ahol töröknek hívják(németek), van ahol orosznak(litvánia)) de sorolhatnék még pár országot, ahol kissebségi konfliktus van. Mindenki dolgozni akar, de a többség szeretné az anyagi javakat és jogot arra, hogy a kissebség ezeket ne élvezhesse.

_astronaut 2008.11.06. 12:21:09

"Csak kicsit kevésbé bánnak velük kesztyűs kézzel, sokkal kevesebb segélyt kapnak, és ott nincsenek nagyszájú "jogvédők" az oldalukon"

A segélyezési rendszer úgy szar ahogyan van. Már csak abban nem értünk egyet, hogy azok is szarok-e, akik igénybe veszik...

Cypriánus 2008.11.06. 12:37:04

ja, a zsidókat és az örményeket is hagyományosan azért utálták, mert a mélyszegénységben megélhetési bűnözésre adták a fejüket...:)

amúgy a Cseh(szlovák) állam kitartó munkával 80 év alatt elérte hogy a felvidéki magyarok tényleg minden mutatóban alatta vannak a szlovákoknak, de a cigányokkal összevetni durván nagy csúsztatás. ajánlom tölts egy hetet Révkomáromban, egyet meg Gadnán, érteni fogod a különbséget ....

thetriggerhappy 2008.11.06. 14:05:09

1. absz egyetértek a cikk írójával. a törvény felháborító és nevetséges (lenne ha nem lenne szomorú)
2. a magyar abszurd nem lenne teljes hasonló előzmények nélkül: a most leghangosabban kiabáló idióták egy az egyben slota szavait és érvelését használták pár hónapja, amikor az mtk győri bajnokavatóján feltűnt 1, azaz egy darab izraeli zászló. mit keres egy idegen állam zászlaja egy magyar bajnokavatón?

Francois Pignon 2008.11.06. 14:13:46

Hasonló hangok nyilván sokfelé vannak, hiszen szerte Európában van példa szurkolók által használt nemzeti zászlókra. Szlovákiában viszont a parlament 80%-a szavazta meg a törvényt.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.11.06. 14:46:13

Francois Pignon: legalább ezt is megtudtuk. Ezekkel kell szomszédként élnünk, és ezekhez kell igazítanunk a diplomáciánkat. És nem csak Slotához meg Ficóhoz: a többi sem sokkal jobb.

ÁrPi 2008.11.06. 19:09:46

plastik02 2008.11.05. 21:53:19

""persze most az fog jönni, hogy pont ő beszél, na de akkor most beszéljen vagy kussoljon? :D""

Ne a valamiért régóta súlytalanabbá változott "visegrádi együttműködés" mostani tanácskozás-féleségén pofázzon gyurcsányunk hanem a Fico- pártját legyen szíves VÉTÓZNI;

Lobbizzon GyF az EU-Parlament szocialista frakciójából kizárás v. felfüggesztésért. Legyen igaz ember is, ha olyan talpraesett odamondogató. (höhö..)

dany82 2008.11.06. 20:29:11

Az összes magyar sporteseményen hétvégén szlovák zászlót kellene lengetni.

Ez lenne a leghelyesebb reakció.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.07. 04:16:07

thetriggerhappy 2008.11.06. 14:05:09
"mtk győri bajnokavatóján feltűnt 1, azaz egy darab izraeli zászló. mit keres egy idegen állam zászlaja egy magyar bajnokavatón? "

Nahát! Ha lezsidózzák az MTK-t mindig jön a reakció, hogy magyar csapat. Szerinted? A dunaszerdahelyiek is szlováknak mondják magukat?

Hihetetlen, hogy az emberek többsége kettős érvrendszerben gondolkodik, hála a JÓ MAGYAR TVnek és újságoknak.

dany82 2008.11.06. 20:29:11
"Az összes magyar sporteseményen hétvégén szlovák zászlót kellene lengetn"i. // Nem értenék és senkit sem érdekelne. Ez olyan ultra lib fleshmob szerű - egyébként jó - ötlet.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2008.11.09. 10:37:05

ÁrPi 2008.11.06. 19:09:46

"Lobbizzon GyF az EU-Parlament szocialista frakciójából kizárás v. felfüggesztésért. Legyen igaz ember is, ha olyan talpraesett odamondogató. (höhö..)"

A PES (európai szoci párt) elnöksége 2006-ban felfüggesztette a SMER tagságát, de az idén mégis feloldotta a felfüggesztést, miután Fico aláírt egy darab papírt a kisebbségi jogok biztosításáról, amit abban a pillanatban le is szart, ahogy letette a tollat. Ahogy kérted, az MSZP ellene szavazott a felfüggesztés feloldásának és kiadott egy tiltakozást.

mszp.hu/belfold/bovebben/elfogadhatatlan-a-kirekesztes-politikaja

Ennyit ért, parlamenti matematika rulez. Egyébként Fazakas Szabolcs a magyar médiában a felfüggesztés feloldása _mellett_ lobbizott. B.m.a.k.a.

ÁrPi 2008.11.09. 23:22:41

Kettes 2008.11.09. 10:37:05

Hmm.. én meg tán épp a Fazekas EU-szoci miatt hibásan úgy emlékeztem mintha senki (a PES) közül(ük), még az MSZP sem szavazott a SMER felfüggesztés fenntartására.

süti beállítások módosítása