Szellemi nagyhatalom
2008. november 03. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Szellemi nagyhatalom

 Meglepő felmérési eredményeket publikált nemrég a szívünkhoz oly közel álló Progresszív Intézet. A magyar politikatudományt többek között a „Kényszerű és tervszerű Gyurcsány programja”,  „Sólyom inkább megosztó személyiség”, „Rád gondolunk, amikor az orgona virágzik…A szakértő kormányról és az előrehozott választásról” című publikációival gazdagító think-tank mostani kutatása azt vizsgálta, hogy a magyar lakosság mennyire van tisztában azzal, melyik párt kormányoz, melyik van ellenzékben.

Nos, az eredmények bíztatóak. A megkérdezettek nem kevesebb mint 43%-a tudta, hogy egypárti, kisebbségi MSZP-kormánya van az országnak. Arra, hogy az SZDSZ kormányon van, csak 35% szavazott, s a Fideszt is csak 17% jelölte meg kormánypártként. Csupán 6% mondta, hogy hazánkat MSZP-Fidesz kormány irányítja, 14% más pártkombinációkat nevezett meg. Az MDF is csak 10% szerint kormánypárt, s nem volt több, mint 11%, akinek fingja sem volt az egészről.

Mi az utcán, boltban, erotika kiállításokon és az Aranyeső eszpresszóban elcsípett beszélgetésfoszlányok alapján úgy gondoltuk, ennél jóval kevesebben tudják, hogy ki vezeti az országot. Azért jók az ilyen reprezentatív felmérések, mert az embert bizakodással töltik el.

 A felmérést végzők azt a kérdést is feltették az interjúalanyoknak, hogy melyik pártvezetővel ülnének le szívesen egy sörre/kávéra/teára. A megkérdezettek 90%-a egyikkel sem, a pozitív választ adó 10%-ból 66% Gyurcsány Ferencet, 63% pedig Orbán Viktort jelölte meg (a 3. helyezett Dávid Ibolya 37%-ot kapott). Ez az eredmény már kevésbé meglepő: ha nincs motozás és testőrség, akkor mi is szívesen töltenénk együtt pár percet Gyurcsánnyal, míg Orbán nemigen érdekel minket: az elmúlt évek közszereplései alapján valószínűleg azzal untatna minket, hogy melegfront idején szaggat az ízülete, meg hogy milyen volt, amikor húsz éve mesterhármast lőtt az Ajka SE-nek.

 Arra azért kiváncsiak lennénk, hogy az a 17%, aki szerint a Fidesz jelenleg kormányon van, vajon 2010-ben protestszavazatot ad majd le?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr57742572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.03. 08:29:46

ezek köztünk vannak. rettenetes.

tevevanegypupu 2008.11.03. 08:42:41

Nem hiszem el. Ez valami hetfo reggeli trefa.

kispufi 2008.11.03. 08:49:30

nem hétfői poén, már a hétvégén v. előtte hallottam.
szerintem sokkal jobb régen se volt, csak akkor hosszabb idő, jobban meg lehetett jegyezni. no meg nem volt - vagy nem mindenkinek- választójoga. most meg ezeknek...
apropó, Churchilltől van: a demokráciával szembeni legnagyobb ellenérv öt perc beszélgetés egy választóval.
ennyi.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.11.03. 08:50:31

lám-lám, mégis igaza van gyurcsánynak, amikor azt mondja, hogy a fidesz hibája minden :-).
vagy csak multilayered üzenetekkel operál, mint amikor sarah palint azért kérték fel, mert ő megszólítja a fundikat, akik nem szavaznának mccainre, mccainre meg azok, akik nem szavaznának palinre.
feri meg mindezeket a szerepeket egyedül eljátsza. multitalentum, mint a viktor.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.11.03. 08:58:45

Azért az a 10 %, aki az MDF-et kormánypártnak jelöli meg, tud valamit...

Amúgy rettenetes, de teljesen reálisnak gondolom. Politikusokkal beszélgettem erről, hogy ezt a népet tényleg csak babkonzervvel lehet meggyőzni bármiről. Legalább is az ész érveket lazán felülírja.

Joooe 2008.11.03. 09:16:18

Kicsit félremagyarázás a dolog, mert a kérdés nem a formális közjogi szerepre ("melyik párt tagja a kormánynak?") hanem szubjektív véleményre kérdezett rá ("ön szerint ki számít kormányzó pártnak?")... Na most erre én is totál odavenném az szdsz-t...
Bár így még rosszabb mert csak 26% válaszotl helyesen ;)
De ha elfogadjuk hogy rendben van, hogy a többség beveszi az szdsz-mszp ellenzékis színjátékát (hiszen pont ezért csinálják) és az szdsz-t ellenzékinek megjelölve is jó válasznak tekintjük, akkor már 69% jó választ adott, annyira nem is rossz...

Hattory Hanzo 2008.11.03. 09:32:10

Nem tudom, ki mennyire emlékszik, a 80-as években kimentek az utcára kamerával ( talán Sándor Görgy volt ez is, de nem biztos ), és megkérdezték "az utca emberét", kiről nevezték el a Marx, illetve Engels teret?! Hát.... Az egyik aranyérmes válasz a "Nem tudom, én Szegedről jöttem" volt, a másik a "Hogyne tudnám, Engels fordította Marx műveit oroszról németre", a különdíjat a "Marx, Engels, Leninsz" tréfa kapta. Mindezt úgy, hogy akkor kb 35 éve kapta a tömeg a túladagolást ezekről a faszikról... Ez ahhoz képest hízelgő eredmény

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.03. 09:41:41

ugyan, hogy is lehetne a fidesz kormánypárt, amikor még programjuk sincs :-]

front 2008.11.03. 09:44:20

Azért viccelődhetünk itt valóban jogosan az emberek baromságán, de az utolsó grafikon kérdésének kiötlője is ugyanez a kategória.
Ön melyik PÁRT vezetőjével ülne le? Aztán lehetett választani a Gyurcsány Ferenc-, Orbán Viktor-, Dávid Ibolya-párt stb. közül...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.11.03. 09:47:01

Ez az eredmény a valósnál jobb eredményt mutat, ti. gondolom egy listáról lehetett kiválasztani a pártokat, nem pedig megnevezni kellett őket, utóbbi jóval nehezebb.

Szerintem ha szerepelt volna a felsorolásban Kádár János, talán még Horthyt is megelőzte volna.

2008.11.03. 09:49:28

Masodfoku megoldokepletet a szavazolap elott! (C) Tota W.

kispufi 2008.11.03. 09:51:45

Kádárt 2000 kötül valami okos kutatgatós-szavazósdi (egy színes műsorújság színvonalas játékának keretében) az elmúlt évezred harmadik legjelentősebb magyar politikusának választották meg sikeresen. Legyünk derűlátók: kellemes meglepetés, hogy Szent István és Széchenyi megelőzte, de a bronz is szépen csillog. Mátyás és Kossuth maradt le mögötte.

szusi úr 2008.11.03. 09:54:57

front, a párt vezetője nekem nem tűnik a pártnak magának. ahogy látom a kutatók sem gondolják máshogy: www.publicus.hu/kormanyellenzek/

bár egyes pártoknál erről megoszlanak a vélemények. mondjuk ezt is érdekes lenne megnézni... ;)

Gilderoy 2008.11.03. 10:00:04

Azért figyelem... melyik számít kormánypártinak/ellenzékinek... nem pedig melyik párt van kormányon, melyik van ellenzékben.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.11.03. 10:05:47

front-nak igaza van, pongyola a megfogalmazás, gondolom, féltek leírni, hogy "pártvezér"

jut eszembe, kellett volna olyan kérdést is feltenni, hogy mely párt tagja ov/gyf/stb. (azért "tagja" és nem "vezetője", hogy ne zárjuk ki a többmindenkit ugyanabba a pártba sorolás lehetőségét)

ehhez képest azzal a bonyolult jelszóval kampányolni, hogy "az egészség nem üzlet", viszonylag magasan fölébecsüli a szavazók értelmi képességeit a valósnál, szóval szerintem lesz itt még cifrább rizsa a kampány során

tevevanegypupu 2008.11.03. 10:05:51

Sandor Gyorgynek volt egy masik huzasa is: Burda szabasmintaval a kezeben maszkalt az utcan, es a jarokeloknek mutogatva mint terkepet erdeklodott arrol, hogy merre kell menni ebbe vagy abba az utcaba..A hatas iszonyu volt: egyreszt betegre nevette magat az ember azon a tanacstalan keresgelesen amit a szabasmintan vegzett nehany megszolitott, masreszt pedig teljesen ketsegbeesett..hogy ez nem lehet igaz.

Ugyanilyen nagy csapas volt, mikor egy latin-amerikai szappanopera sorozatanak fohosnoje szamara indult gyujtes, hogy kiszabaditsuk a rabszolgasorbol..

Volt olyan is, hogy fekete egyetemi hallgatot kuldtek utcara erdeklodni, mi a magyar lakossag velemenye a faji kerdesrol? Mivel a fiatalember kis akcentussal beszelte a magyart, a megkerdezettek egy resze fagyi-kerdesnek ertette a kulonben teljesen nyilvanvalo jelentesu kerdest..
Sokan hezitaltak az eper-vanilia-csokolade fagylalt megiteleseben..nemigen tudtak donteni.

De azert csak nem ez a jellemzo rank?

dr. Wilbur Swain 2008.11.03. 10:06:44

nem is rossz arány
amilyen klassz az oktatási rendszerünk, húsz év múlva az emberek azt sem fogják tudni, hogy hány párt van
szépen behúzzák az ikszet Feriéknek, aztán felveszik a (már fentebb említett) babkonzervet

Csavarhúzós 2008.11.03. 10:10:13

Érdekes, hogy ez nem csak a nyolc általános végzettekre jellemző.
Az előbb a kollegám (tanári kar) nem tudta, hogy éppen jobb vagy baloldali-e a kormány, és nem is érdekli az egész politika. (Régebben érdekelte, de mióta rájött hogy minden párt hazudik, szavazni se megy.)

Érettségin van egy töritétel nálunk, ami a magyar parlamentáris rendszert kell elmondani. (Választások szabályai, országgyűlés, kormány, köztársasági elnök jogköre, stb.) Ez menni is szokott (bemagolják a tételt), aztán amikor ezen felbuzdulva kérdez valamit a tanárnő, akkor bődületes baromságok szoktak előjönni. Pl. "Mondjon egy baloldali pártot!
-FIDESZ
-(most hülye, vagy túlművelt?)Jelenleg melyik párt kormányoz?
-Hát a Fidesz."

is 2008.11.03. 10:13:24

van egy érdekes dolog: a 66% meg 63% az több mint száz, tehát vannak (a 10%-on belül), akik mindkettővel leülnének. kb. 2-3%-a az összes embernek.

és igen, a fenti kommentpéldák is mind jók, meg ne felejtsük, hogy utoljára márciusban sikerült a népet beetetni egy népszavazásra, és már senki se büszke rá. vagy van még valaki?

Dr Kangörény 2008.11.03. 10:14:09

Aha, jogos a felháborodás. De ha jól emlékszem, ezek az emberek döntöttek a "szociális" népszavazáson is. :-)

Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.11.03. 10:15:26

dr. Wilbur Swain:

Jó kérdés, kérlek, mondd meg, hány párt van, én tényleg nem tudom. A rendszerváltás környékén több mint 50 volt, most 20 körül saccolnék... Tudja valaki?

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2008.11.03. 10:16:01

"A demokrácia mindig és mindenütt a felbomlás és a rombolás princípiuma. Arra alkalmas, hogy az embereket elválassza egymástól, és a társadalmat felbomlassza."

(Metternich)


„Érezzük mi, hogy népszerütlen eszméket fejtegetünk, mert természetüknél fogva csak az lehet népszerű, a mi az egyesek hiúságának tömjénez.”

(gr. Dessewffy Aurél)

BandW (törölt) 2008.11.03. 10:16:23

Jó, érdemes a dologra időnként rácsodálkozni, de hát ez mindig is kábé így volt.
Az emberek egy igen jelentős része magasról tesz a politikára, nem érdekli se a kormánypárt, se az ellenzék.
Egyik fülén be, a másikon meg azonnal ki minden politikai megnyalvánulás.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.11.03. 10:18:49

Kangörény: de legalább azt megértették, hogy "akarsz-e 300 Ft-ot fizetni?". A felmérés fényében már ez is eredmény. Legyen-e olimpia?

Dezsőjóska 2008.11.03. 10:21:39

Köszi. Egy jó napot csináltatok ezzel a posztal. Több ilyen kéne, mert a többin csak sírni lehet.

báró Csekonics 2008.11.03. 10:22:09

az ország lakosságából 46% azt sem tudja melyik párt kormányoz?
Fasza...
Na, azoktól speciel mind megvonnám a szavazati jogot, mert:
- vagy olyan tájékozatlan, hogy ennyit nem tud (pedig mindenhonnan ez ömlik, mármint a politika és hogy kisebbségi kormány ami 'monnyonle' stb. stb.)
- vagy nem értette a kérdést, és a saját preferenciáját mondta, akkor meg szimplán idióta.

Bárhogy is, inkább ne szavazzon.

Mob. 2008.11.03. 10:22:24

erno!

Pontosítsunk:
1. Legyen-e olimpia?
2. Hol?

:-D

hangyászsül · http://fereglyuk.blog.hu/ 2008.11.03. 10:23:02

Úgy néz ki, hogy a népek egynegyede tudja mi ez. Másik egynegyednek fogalma sincs róla. A fele meg nem nagyon foglalkozik vele.

Robinzon Kurzor 2008.11.03. 10:23:46

Most őszintén: mi van ezen ennyire meglepő?

Már Churchill is megmondta, és talán ő elég konzervatív a tisztelt a publikumnak, hogy 'aszondja:

"A legjobb érv a demokrácia ellen: öt perc beszélgetés az átlagos választóval."

szusi úr 2008.11.03. 10:25:13

báró Csekonics, azért az műveltségi cenzus javaslata eléggé 19. századi dolog.......

hangyászsül · http://fereglyuk.blog.hu/ 2008.11.03. 10:25:35

Robinzon Kurzor 2008.11.03. 10:23:46
ez a churchill tudott
biztos azé kapott oszkár díjat

báró Csekonics 2008.11.03. 10:32:25

szusi úr 2008.11.03. 10:25:13

Jó, OK - akkor mondjuk legyenek egy beugró kérdések a szavazólapon.
(Pl. 'Soroljon fel legalább három parlamenti pártot' vagy 'jelölje be X-szel, ki jelenleg magyarország miniszterelnöke - csak egyet jelölhet!')
Aki jól válaszolna - mondjuk 10-ból 6 kérdésre (ez még éppen csak kettes szint) - annak érvényes a szavazata.
Na?

(Csak tényleg ne az döntsön már, hogy 'a Jóskáék a múltkor löncshús konzervet osztottak a faluba')

füredi (törölt) 2008.11.03. 10:45:07

Egy kicsit úgy érzem, hogy a második kérdésre valóban lehetett nem alkotmányjogi választ adni, tehát, a "Fidesz egykutya az Mszp-vel, egy brancs ez kérem, mind" típusú szavazó benyöghette azt, hogy a Fidesz kormánypártInak SZÁMÍT. Figyelem! Az i sokat jelent! nem kormánypárt volt a kérdés, hanem kormánypárti!

Dekatlon 2008.11.03. 10:48:10

báró Csekonics 2008.11.03. 10:32:25

Ne úgy! Legyen egy teszt.
Egy nyílvános, megtanulható, 1000 kérdéses adatbázisból véletlenül választa 10 kérdés.
Aztán a helyes válaszokkal súlyozzuk a szavazat értékét.
Lesz 0.2 x 1 szavazat, meg 1.0 x 1 szavazat, meg 0.0 x 1 szavazat.
Persze attól tartok, hogy jelenleg ugyanaz lenne az eredmény mint most, mivel a két nagy táborban nagyjából azonos a szavazók összetétele, viszont elindulna a harc az okosabb szavazók megszerzéséért. Legalább szinvonalasabb lenne a kampány :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.11.03. 10:48:23

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy mit mondana az a 7% a Semjén Zsoltnak, aki leülne vele egy kávéra.

Google 2008.11.03. 10:48:37

Ez lenne elvileg az értelmiségi feladata: felvilágosítani a népet.
De legtöbbjük nem a nép mellett, hanem az MSZMP mellé horgonyzott le, most már mindörökre.
De hogy ki kivel sörözne? Hülyeségeket kár kérdezni.
Elnézve Gyurcsányt, Gyurcsánynét és Lendvait a 301 parcellában, hát ők nem tudom, kivel söröznének. Megválogatnák.
Ha az illető nem meggyőződéses vörös, Gyurcsány vele nem sörözne, az biztos! A nem vörösöknek a telephely a való, nem a söröző!

yanchi345 2008.11.03. 11:02:26

Csavarhúzós: miért, a Fidesz nem baloldali? A szocializmust idéző szólamaikra nemcsak Kádár, de még Rákosi is elismerően bólintana. Szűrös és Pozsgay meg ugye pláne. Ma jobboldali értékeket a parlamentben az MDF képvisel, bizonyos jobbos gazdaságpolitikát pedig az MSZP egy része. Ez egy ilyen ország...

rockjano 2008.11.03. 11:06:06

Ha szabad itt egy liberálisnak is hozzászólnia

Alkotmányossan persze az MSZP kormányoz, gyakorlatilag ez már nem ilyen egyszerû. Az ellenzák igenis a hatalom része nagyon sok cselekedete, véleménye 2/3-os törvények esetében szavazatától függ sokminden.

Az sosem igaz hogy egy adott helyzet akár gazdasági akármi mindig csak az adott idôben kormányon lévôk felelôssége. Rengeteg dolog áthúzódó és igenis a mindenkori ellenzéknek is van felelôssége, vagy éppen nincs mint most.

Az ellenzék felelôssége különössen nagy akkor ha népszerûsége messze megelôzi a kormánypártokét, ami így félidô körül gyakran megesik.

A mai ellenzék és azon belül a Fidesz-KDNP páros nagyon felelôtlen ellenzék, töbek között a saját valószínûsíthetô 2010- utánni kormányzásukat teszik sokkal nehezebbé.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.03. 11:11:32

Kormánypártok: MSZP, SZDSZ, [MDF]. (Gyakorlati politikai, nam közjogi értelemben.) vagy egy őskomcsi vagy náci azt mondhatná, hogy ezek mind kormánypártok, mert mind a polgári demokrácia pártjai. Vagy bizonyos vad gyurcsisták szerint évtizedek óta a FIDESZ kormányoz, az szúr el mindent.

Az iskolás válasz persze az, hogy a kormánypárt az MSZP, és ha van kedvünk felháborodott tanárbácsiként sápítozni a megnevelendő, másodfokú megoldóképlettel szondázandó rossz tanuló 'nép' butaságán, akkor persze megtehetjük, nem rossz időtöltés. De az iskolás válasz csak bizonyos szempontból "helyes" válasz.

hcrules 2008.11.03. 11:30:52

Másodfokú megoldóképlet, pfff...Az ECDL vizsgát szerintem az Árpád-házi királyok felsorolásával kellene kezdeni. A középfokú angol nyelvvizsga első kérdése pedig nem lehet más, mint Newton négy törvényének felsorolása.

Különben ez a felmérés nagyjából az általam vért eredményt hozza. Báró Csekonics ötlete már nekem is eszembe jutott.

Cypriánus 2008.11.03. 11:38:55

sajnos, a beugratós kérdés már műveltségi cenzus lenne, tehát semmi esélye..
pedig jó lenne!!!!!!!!!!!!! :)
Sőt vagyon, műveltség, és-kizárólag adózók esetében- gyerekszám szerint is súlyoznám a választójogot. A klasszikus római köztársaság réteges timokráciája részben-de csak részben -használható modellt nyújthatna, bár az oligarchia jogait korlátoznám attól eltérően. Dehát ezek csak álmok, ébredjünk fel, a tömegek korát éljük, azok meg ilyenek ( butuskák).

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.03. 11:43:41

Cypriánus 2008.11.03. 11:38:55

Sőt, 60 év felett érjen duplát a szavazat, mert a 60 évesek már sokat dolgoztak a hon üdvéért. A hetvenévesek szavazata pedig számítson ötszörösen, mert az öregek bölcsek. A 35 alattiaktól viszont vonjuk meg a választójogot, mert mihaszna taknyosok.

betyár (törölt) 2008.11.03. 11:54:01

Cenzusnak szerintem elég lenne, ha levennénk a pártlogókat a szavazólapról. :))

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.03. 12:01:27

betyár 2008.11.03. 11:54:01

Csak érintőlegesen kapcsolódik ide, hogy valaki egyszer azt az utópista javaslatot fogalmazta meg, hogy a parlamentben a szavazásra kerülő javaslatokat név vélkül kellene benyújtani, a felszólalásokat pedig szintén nevesítetlenül adnák oda egy felolvasónak. Így sose lehetne tudni, éppen melyik párt szava hangzik el, és a tartalom alapján kellene döntenie a képviselőknek. Na persze ez csak egy amolyan kocsmai ötlet, de mulatságos lenne megnézni működés közben.

vizipipa 2008.11.03. 12:03:03

Aki foglalkozott már egy kicsit komolyabban a közvéleménykutatással, nem tulajdonít komoly jelentőséget az eredményeket "összegző" kivonatoknak.
A pontos kérdések, azok sorrendje (!), a válaszadás módjának (megnevez/kiválaszt, stb.) ismerete (stb.) nélkül könnyen el lehet jutni oda, mint egy szlovák felmérésben: az ottani magyarok örülnek és büszkék, hogy szlovák állampolgárok.
Bizony, a közvéleménykutatók manipulálnak! A marketingkampány részét képezik.
Íme egy friss Szonda Ipsos: nol.hu/lap/mo/lap-20081103-20081103_2-31 , amikről általában azt szokták mondani (1500 fős országos mintánál), hogy pontossága +/- 3,2 %. Lenne, ha
- mindenki igazat mondana,
- nem lenne a végén az a 41 % akiből 10-15 % azért szavaz,
és fel tudja borítani rendesen a "várakozásokat".
A kérdezőbiztosok megbízhatóságáról még szót sem ejtettem, pedig ők nem a precizitásban érdekeltek...
A közvéleménykutatók persze jól tudják ezt, csak ha +/- 10 %-ot vallanának be, akkor a közvéleménykutatási üzletük nagy része megszűnne. És nem csak a politikai.

Dekatlon 2008.11.03. 13:03:31

Másik ötlet: legyen Cenzusos szavazás.
legyen mindenki szavazata felszorozva a BEFIZETETT ADÓJÁVAL.
Aki többet fizet, az inkább megmondhatja, hogy mire költsék a pénzét.
Itt még ez az elavult módszer is csodákat tenne.

Joooe 2008.11.03. 13:06:35

Ismét meg kell jegyeznem, senki sem figyel a kérdésre... :)
A kérdés az volt hogy "Ön szerint ki számít kormánypártinak?" ami szubjektív véleménynilvánítást kér az egyes pártok politikai hovatartozásáról és nem a közjogi tények felsorolását. Itt mindenki úgy tesz mintha a kérdés a kormányt alkotó párt(ok) tényleges megnevezéséről szólt volna...
Így egyáltalán nem gondolnám tévedésnek ha valaki a szdsz-t lényegében kormánypártinak és nem ellenzékinek tartja... Sőt...
Az MDF is belefér... ez politikai és nem közjogi kérdés.
Ekkora lufit csinálni egy félrehallásból... :)

Francois Pignon 2008.11.03. 13:15:10

Nincs is min meglepődni. Ide írni-olvasni tudó emberek írnak hozzászólásokat, mégis van aki azt bizonygatja hogy a Fidesz kvázi kormánypárt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.03. 13:18:32

Hat ha minden rossz a Fidesz miatt van, akkor biztos ok kormanyoznak, nem?

Francois Pignon 2008.11.03. 13:25:02

Arra azért kíváncsi lennék, a Fideszt kormánypártnak tartó 17% és a 18% biztos MSZP szavazó között mekkora az átfedés.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.03. 13:26:48

"Mondjon egy baloldali pártot!
-FIDESZ
-(most hülye, vagy túlművelt?)Jelenleg melyik párt kormányoz?
-Hát a Fidesz."

Hihihi hahaha!!!

küldd el egy stand up komédistának!

Cypriánus 2008.11.03. 13:45:01

dzsucse!
pont fordított a logikám, ha megfigyelnéd.

szusi úr 2008.11.03. 13:45:41

Joooe,

azt hiszem sikerült megragadnod az ügy lényegét. valóban erről lehet szó. ;)

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.03. 13:51:42

Cypriánus 2008.11.03. 13:45:01

Fordított logika? Az nem jó.

VillonG 2008.11.03. 14:17:09

Hasonlóan mókás eredmények születnének az alábbi kérdések felvetésével is:

1. Ön szerint Orbán Győző bányáiban szőlőt termelnek ki? (lenne olyan 20% igen...)

2. Mely pártban van több volt MSZMP-s: MSZP-Fidesz? (tutkó kapna 10%-ot a Fidesz...)

3. Melyik beszédet mondta Orbán, melyiket Gyurcsány:
a) Nagy Imre újratemetésén
b) öszödi hazugságbeszéd
(itt lenne kavar, mert "Imrét" annyira bírja GyuFi, és hazugnak meg mindig Orbánt állítják be....persze, ha igazságbeszédnek írjuk, akkor úgy menne... :)

4. Ki kúrta el? :D

Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.11.03. 14:24:32

Dekatlon:

Tetszik az ötleted, bár akkor az államformánk nem köztársaság lenne, hanem részvénytársaság. Lehet, hogy egy kicsit jobban oda tudnánk figyelni a pénzünkre!

Konegafi (törölt) 2008.11.03. 14:27:19

A blog témája miatt ragaszodom épp a választási értelmi-tudásalapú-minimálpolitikai cenzushoz.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.03. 14:30:59

VillonG 2008.11.03. 14:17:09

>2. Mely pártban van több volt MSZMP-s: MSZP-Fidesz? (tutkó kapna 10%-ot a Fidesz...)

A legtöbb MSZP-törzsszavazó szerint a Fideszben van több. E törzsszavazók nagy része különben MSZMP-tag volt...

>4. Ki kúrta el? :D

Sőt: "Kinek az elkúrásait leplezte le Gyurcsány Ferenc az Igazságbeszédben?"

Francois Pignon 2008.11.03. 14:33:36

"Mely pártban van több volt MSZMP-s: MSZP-Fidesz?"
Hát Szűrös és Pozsgay talán nem a Fidesz vezető politikusai?

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.11.03. 15:46:28

Egy budai várban rendezett konferencián, - még egyetemista korunkban -, az unalomtól hajtva kóricáltunk a várnegyedben, és talán bosszúból az kómába taszító előadások miatt, térképpel a kezünkben kérdeztük végig az embereket, merre található a mi professzorasszonyunk lovasszobra.

Vagy ötven embert kérdeztünk, kb a fele helybéli volt. Hülyének egy se nézett minket, egy se küldött el az anyánkba, és talán öt ember válaszolta azt, hogy ilyenről nem tud.

A többiek roppant segítőkészek voltak, tippelgettek melyik szobor lehet az, legalább tucatnyian határozottan emlékeztek a hölgy lovasszobrára és volt négy ember aki a legnagyobb biztonsággal cipelt minket Savoyai Jenő vagy Hadik András lovasszobrához. Emlékeim szerint Hadik András nyert 3:1-re.

betyár (törölt) 2008.11.03. 18:47:41

Fue,

ezt már valami Szolon nevű görög fazon kitalálta. Négy vagyoni osztályba sorolta az embereket a befizetett adó alapján. Ki mennyit adózott, úgy részesült a politikai joggyakorlásból. Bár tudtommal akkor az rt. még ismeretlen cégforma volt. Lássuk be, van ebben logika.

is 2008.11.03. 18:54:40

@dzsuceharcos: a névtelen elemzés az én kedvencem is. ha a parlamentben nehéz is, azért a blogoszférában meg lehetne próbálni. pl. név nélkül, nem hülyeségek az alábbiak?
"Megvédjük a nyugdíjakat minden alkotmányos eszközzel!"?
"Meg kell védeni a nyugdíjasokat a sarctól!"?

MSZMP-Fidesz: ha még csak Szűrös és Pozsgay lenne, de sajnos Stumpf, Szájer és még többen is. számszerűleg persze biztosan kevesebb, de sokkal pikánsabb, hogy az antikommunisták vezetőinek sorában vannak.

Republikánus Péter 2008.11.03. 19:46:14

"legyen mindenki szavazata felszorozva a BEFIZETETT ADÓJÁVAL..."

Ez így túl bonyolult lenne. Inkább "családalapú" választási rendszer kéne: minden egyes tizennyolc éven aluli gyermek után kapjanak a szülők egy-egy plusz szavazási jogot. A gyerekeket ugyanúgy érinti (ha nem jobban), hogy jó vagy rossz kormánya van-e az országnak, még sincs képviselve a választásokon. Ezen túl, ennek a félresiklott országnak a legalapvetőbb stratégiai problémája továbbra is a demográfiai helyzet.

Republikánus Péter 2008.11.03. 19:49:32

KORR1: egy-egy plusz _szavazati_ jogot
KORR2: még _sincsenek_ képviselve a választásokon
sry

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.03. 21:05:55

hmm.
arra biztos mindenki emléxik, hogy a határontúli magyarok azért ne szavazzanak, mert nem adóznak ide.

nos, a határon inneni nem adózóknak se kellene szavazni.
feltételezem, az apeh tudna produkálni egy listát, amin az előző év nettó befizetői vannak. namármost, ha XY nem tud felmutatni legalább 6 havi minimálbérnyi adóköteles jövedelme, az bekerül a választói jegyzékbe. a maradék meg vár még 4 évet.

Invictus 2008.11.03. 23:01:22

Kíváncsi lennék azt hányan hiszik, hogy Orbán a miniszterelnök :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.04. 00:08:13

Feri meg harcos ellenzéki reformer.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.11.04. 07:19:11

Je észbeli cenzus, legalább nöne a tanári fizetés, bár a legjobb tanárok megint nem a szakmát választanák.
De ki fizetné a választási cenzus ügyvivőket?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.11.04. 08:44:40

Censusos választójog kell, nincs mese. Amíg ennyi idióta tökelütött barom szavazhat addig itt semmi jó nem lesz.

tevevanegypupu 2008.11.04. 09:28:59

Nem sok minden valtozhatott a kosza hirek szerint a szaz-szazotven evvel ezelotti valasztasokhoz kepest..Akkor vidam fiuk jartak szekerekkel a falvakat, vittek a bort es adtak a csardakban a gulyaslevest, es mindenki szavazott az eppen elsonek odaerkezett szekeresek tulajdonosara..Manapsag hasonloan mehet - foleg az Alfold es az eszaki reszek erintettek - csak most annyiban fordult a helyzet, hogy autokon viszik szavazni a nepet es konzerveket osztogatnak. Ebedeltetni nincs ido, var a kovetkezo falu..

ÁrPi 2008.11.04. 13:16:05

weisz manfréd huba 2008.11.04. 07:19:11

"" Je észbeli cenzus, legalább nöne a tanári fizetés, bár a legjobb tanárok megint nem a szakmát választanák.
De ki fizetné a választási cenzus ügyvivőket?""

Hogy kicsoda fizetné?? Háát az a 23 millió adózó! ; Ez konzekvens logika. :-)

Ontopik:
Monnyon le vagy le kell váltani Orbánt a miniszterelnöki pozicióból, hiszen nem lehetséges kivezetni a gazdaságunkat a mélységből egy ilyen tehetetlen "válságmenedzserrel"!!

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2008.11.06. 15:40:35

a legnagyobb érv a demokrácia ellen

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2008.11.06. 15:45:23

Ha egyszerűen 8 (vagy neadjisten 12) osztály elvégzéséhez kötnénk a szvazójogot az többe sem kerülne, és nem is csorbítaná senki érdekét, hiszen úgy is iskolakötelesség van.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2011.02.12. 10:13:27

Én Orbánnal ülnék le egy sörre.
Pontosabban legalább háromra, hogy bőségesen legyen ideje kifejteni, komolyan gondolja-e, vagy tényleg csak hülye vicc ez az egész.
süti beállítások módosítása