Demszky angolul beszél - Videó szakkör II.
2008. szeptember 26. írta: spanyol'

Demszky angolul beszél - Videó szakkör II.

 Emlékeznek még első szakkörünkre? Bakács Tibor magyarázta el keresetlen őszinteséggel egy MOL-kúton a modern kommunikációs lényegét a nyíregyházi főiskola leendő diákjainak. Második foglalkozásunk főszereplője Demszky Gábor.

 A nyelv angol, a kiejtés egyéni, a háttér Budapest. A kamera hálisten kéznél volt, a főpolgármester úrnak meg valaki hálisten azt hazudta: beszél angolul. Nekünk mára ennyi elég a boldogsághoz:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr59681153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 13:16:30

OFF

A videót nem néztem meg, készséggel elhiszem, hogy Demszkáj nem tud jól angolul, viszont akik itt nyelvtanórát tartanak meg present perfecteznek, azok sztem nem sok angollal meg amerikaival beszéltek életükben. Vicces a középfogú nyelvvizsgákon edződött önjelölt grammarnáci sereg is, nem csak a főpolgármester úr. ;)

ON

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.09.26. 13:20:17

Nem rossz, de van lejjebb:
isis.blog.hu/2008/08/25/szuret_4, igaz ez csak egy írott reptéri tájékoztató és egy országgal északabbra.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 13:21:50

grammarnáci?

ezt fejsd ki, az melyik fán nő?!?!?!

CrL 2008.09.26. 13:25:28

kikre gondolsz Úlf?

Shore 2008.09.26. 13:31:19

Demszky foglalkozása szinkrontolmács, vagy mi?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 13:33:32

ja, ő írta a liberális-populista-demagóg háromnyelvű értelmező szótárat (máig szamizdat)

bonsalty 2008.09.26. 13:36:18

Ibagorib - Kit érdekel, hogy az átlag hogy beszél?
Nem az átlag szmötyi szintet kell megközelíteni, bár eme úr budapesti pályafutása és tehetsége a bázisának a szintjét igencsak tükrözi. Egy politikusnak,akinek a feladata világvárosunk felvirágoztatása lenne és értelmiséginek tünteti fel magát, illene megtanulnia 18 év alatt egyetlen idegen nyelvet. Nekem öt év alatt két nyelvet sikerült jobban elsajátítanom,ami nem büszkeség tárgya,hanem természetes.Nem készülök se európai parlamenti képviselőnek, se politikusnak,se tolmácsnak.
És gondoljunk csak bele: Ha angolul így tolja,milyen lehet másban.Aki meg megkérdőjelezi eme eszmefuttatás logikáját, gondoljon bele, hogy ami neki a nyelvtudás fontossága az egy mérnöknél pl. az, hogy a megtervezett híd ne szakadjon össze. Ugyanis a szakmai munkát szakembereknek és a profiknak kell végeznie, nem a VIII.ker zöldséges nénijének. Tehát elfogadhatatlan ez a gyenge színvonal. A szerénység ami árad belőle meg már Dopemant is előzi.

CrL 2008.09.26. 13:37:58

shore, nem de a világ minden nyelvén el tudja mondani, hogy allergiája miatt nem fogyaszthat tejet haha

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 13:39:44

és hogy dudált a kátyúk ellen, 78 nyelven

rotten 2008.09.26. 13:40:44

ahhahaha, élesen felröhögök ahányszor meglátom ahogyan a "áj velkám jú... on bihálffe" közepén hátrarándul a válla. idegi problémák lehetnek a háttérben.

gyz 2008.09.26. 13:41:36

CrL,

"igazából sztem sem olyan nagy gáz, itt inkább az egész amit összehozott és büszke rá, az a juj"


egyetértünk

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.09.26. 13:46:19

A fejmozgása ezerszer gázabb, mint az angolja.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 13:51:34

Szamárfül/murci · murci.blog.hu/ 2008.09.26. 13:21:50

"ezt fejsd ki, az melyik fán nő?!?!?!"

A preskriptív nyelvészet fájának egyik doktríner ágán:

en.wikipedia.org/wiki/Grammar_nazi

(Félreértés ne essék, ezerrel a választékos nyelvhasználatot támogatom, csak ilyesmi dolgokat "érvként" használni olyan olcsó dolog sztem.)

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.09.26. 13:25:28

"kikre gondolsz Úlf?"

Nézd, akinek nem inge, ne vegye magára. A kommentek jelentős része ilyen jellegű volt. Na persze lehet, hogy ide csupa RP-t beszélő angol lord jár kommentelni. Ebben az esetben mea culpa. ;)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 13:55:32

Úlfhéðinn (mi a fenét jelent ez? :) ),
asszen nem értünk egyet: vki, mezei városlakó, igenis kiröhögheti a főp.-t, ha az foylton eszet oszt, és közben így leég...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.26. 13:58:04

Persze, ez nem egy angol szépkiejtési blog. De nem egy élő beszédhelyzetet látunk, hanem rögzített anyagot, ami külföldi (vélhetően magasan iskolázott) közönségnek készült. Nyilván a SawyerMillerGroup vagy valamelyik másik PR-cég csapata dolgozott rajta - így sikerült.

CrL 2008.09.26. 13:58:32

Úlf: nemtom sztem Lordnak Demszky úr hiszi magát, de gyenge Borat wannabe lett belőle

-putyin- 2008.09.26. 14:02:23

pont olyan penge angolból, mint a megyó volt franciából. kretének. ilyen szinten az osztrák nyugdíjas trafikos beszél angolul, nálunk meg ez az "ember". vicc e ez?? :) jájá tóóóbi is dö dog, tóóóbi iz ánder dö téibol. zéró önkritika és még hazudik is. soha nem szavaztam rá, szarjon sünt.

Parasite 2008.09.26. 14:06:09

tudnátok mennyi magyar embernek van ilyen akcentusa! és akkor mivan? ezt hívják hunglishnek és szeretik nagyon. nagyon sok vezető és intelligens ember beszél így (nem mondom hogy demszky is az lenne) és a kutyát nem érdekli. biztos demszky úr is tisztában van vele, milyen az angolja. mégis beszél legalább. pontosan, ha minden magyar legalább ilyen szinten beszélné a nyelvet, semmi gond nem lenne itthon.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 14:16:28

ja, az önbizalom plusszpont a Rigó streeten?

plastik02 2008.09.26. 14:21:05

az akcentus nem szégyen, a nyelvtannal pedig én úgy hallottam nem volt gond. kicsit ciki persze, de ez lenne a legkisebb hibája.

ladislaus 2008.09.26. 14:23:07

"Naumov 2008.09.26. 12:17:13
máj gudnessz... "

Dublinban ezt igy mondjuk: my guinness :)))

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.09.26. 14:23:39

berserker
(redirected from Úlfhéðinn)

(from Old Norse beserkr, “bearskin”) In premedieval and medieval Norse and Germanic history and folklore, any member of unruly warrior gangs that worshiped Odin and attached themselves to royal and noble courts as bodyguards and shock troops. They raped and murdered at will in their host communities, and their savagery in battle and animal-skin attire (they are also said to have fought naked) contributed to the development of the werewolf legend in Europe.

fraki 2008.09.26. 14:28:22

„De hallotátok már Orbán Vityát angolul beszélni...nos az is megér egy misét!!!”

Orbán nagyon jól beszél angolul. Mutass gázos felvételt, ez így gyenge.

thetriggerhappy 2008.09.26. 14:30:55

Megint egy színvonaltalan bejegyzés. Tudjuk, hogy nem szereted Demszkyt, de szerintem sokan szeretnének hasonlóan beszélni angolul.
Komolyan ez a legfontosabb közölnivaló? Komolyan ez a legnagyobb baj Demszkyvel? Vagy csak most róla kellett írni valamit az öreg komcsik után?

Mellesleg egy művelt angol örülne ha ilyen kiejtéssel beszélne franciául, németül vagy spanyolul. És neki eszébe sem jutna röhögni egy olyan külföldin, aki nem az internet korban és szabad útlevéllel, London és Bp közt ingázva tanult meg angolul.

-putyin- 2008.09.26. 14:31:25

hogy jön ide orbán? mi köze van hozzá? ő van a felvételen? nem, ugye? na ennyit erről. egyből orbánozás megy...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 14:31:37

Szamárfül/murci · murci.blog.hu/ 2008.09.26. 13:55:32

"asszen nem értünk egyet: vki, mezei városlakó, igenis kiröhögheti a főp.-t"

Persze, már miért ne röhöghetné ki? Csak ne úgy, hogy közben maga is nevetségessé válik.
Sőt, valójában akár úgy is kiröhögheti, nekem aztán 8. De akkor én meg hadd röhögjek mindannyiukon. :D

Songoman 2008.09.26. 14:23:39

Haha. Látom nagy Wikipedia-maestro vagy. Well done! ;)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 14:34:01

Úlf, vigyázz, mögéd is állhatnak még ebben a sorban :O)

-putyin- 2008.09.26. 14:34:34

thetriggerhappy,

nyugodj meg, egy angol területről érkező pont jót röhög ezen a videon, és azon, hogy a város első embere. persze csak elméletben az.

ezzel a kiejtésben egy B kat pronófilmben nem kapna szerepet. de mindegy ezen vitázni, mivel megyót nem lehet überelni.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 14:37:29

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.09.26. 13:58:04

"Nyilván a SawyerMillerGroup vagy valamelyik másik PR-cég csapata dolgozott rajta - így sikerült."

Vagy esetleg a WeberShandwick? (:

thetriggerhappy 2008.09.26. 14:38:50

putyin,

Egy angol nyelvterületről érkező sem röhög egy kiejtésen sem, megszokta már, hogy miként beszél egy indiai vagy akár egy olasz.

És ez utóbbi azt hiszem, hogy tökéletes példa. Hallottad már Prodit angolul beszélni?

Miért kell hülye cikkekel mindenki tudomására hozni, hogy ki mennyire utálja Demszkyt? Miért nem írtok egy x-edik metró cikket?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 14:40:04

Szamárfül/murci · murci.blog.hu/ 2008.09.26. 14:34:01

"Úlf, vigyázz, mögéd is állhatnak még ebben a sorban :O"

Engem nem zavar. Ha néha hülyének NÉZNEK, attól még nem LESZEK hülye. :)

gyz 2008.09.26. 14:40:12

Demszky-t sok mindenért ki lehet röhögni (pl. kátyúdudálás), Ti jó érzékkel kiválasztottatok valamit, amiért nem.

Látatlanban mondom: a Reakció szerkesztőségének 80%-a nem beszél jobb kiejtéssel.
Nyelvi környezetben pedig abszolút nem ciki az akcentus. Vicces lehet, de csak éretlen hülyegyerekek, meg tanulatlan tuskók röhögnek ki valakit, aki megpróbál idegen nyelven kommunikálni.

Az más kérdés, hogy Demszky jó eséllyel csak karaokézott, és nem tudna háromnál több értelmes mondatot kinyögni egy élő beszélgetésben.

A tartalmi rész a gáz, de az nagyon - abból látszik, milyen ember is ő, nem az akcentusából.

CrL 2008.09.26. 14:42:30

jót írnak az expat pestisidék a videó mellé:

Demszky's heroic struggle with English

Budapest mayor Gabor Demszky gamly tries to narrate a conference promotion video about the city, but probably does BP more harm than good.

muhaha

thetriggerhappy 2008.09.26. 14:42:58

És a sok okoskodónak megsúgom, hogy az ausztrál közszolgálati tv-n nem egy akcentusos bemondó van és a legnagyobb népszerűségnek örvendő tv-s személyiség Les Murray, aki Ürge Lászlóként látta meg a napvilágot és aki azóta is (több mint 50 év után) is enyhe hunglish akcentussal nyomja.

CrL 2008.09.26. 14:43:35

gyz:

"Az más kérdés, hogy Demszky jó eséllyel csak karaokézott, és nem tudna háromnál több értelmes mondatot kinyögni egy élő beszélgetésben."

ez 100%

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 14:45:02

"Miért nem írtok egy x-edik metró cikket?""
: sztem már 110%-os apátiában úszik az ország... azt érné csak el, amit fidesz szóvivők szajkózása nap mint nap. igaz ("mongyonle"), de uncsi.
talán: ez a videó csak egy üde színfolt :)

meg aztán teccettek volna... nem magszavazni: így csak röhögcsélünk, majd hazamegyünik, ugye. Tényleg szánalmas. Ez van, elismerem. Ez Hungary.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.26. 14:45:16

Ráadásul törékeny angolsággal hazudni is tud. Újra építették Budapestet? Mivaaan?

Az e-office-ok hol vannak, ahová nekem nem kell pörszonalli bemennem, már úgy értem a vircsüel szpészben?

Hazug disznó.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 14:50:54

gyz, neked csak ezt, újra és újra:
2008.09.26. 13:07:46

gyz 2008.09.26. 15:02:32

1. nem azon filóztam, hogy mihez képest nyomja jól vagy rosszul. Csak azt mondtam, pusztán a kiejtése miatt cikizni valakit nálunk nem szokás. Nyilván mások vagyunk.

2. "Egy "világváros" "főépítésze" tudjon már makogni fluently."

Nem lenne baj, sőt. Sok ilyen jelölt volt a pártok részéről...

Lord_Cica (törölt) 2008.09.26. 15:10:02

A munkájához képest nagyon jó az angolja. Akcentus nélkül eddig csak olyanokat hallottam beszélni, akik a nyelvtudásukkal keresik a pénzüket. Szóval elég kevés embert.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 15:13:58

"Sok ilyen jelölt volt a pártok részéről... "
- na jó, ez jogos! :)

T. Fijjuk, mit tudunk Tarlósról? beszél külföldiül?

◄ViZion 2008.09.26. 15:18:18

ájem di méjor... dí metropoliszt...rikonsztrákt...rílszpész...

Nályc szitzensz láv lyú miszter demszkály!!
veritizposziböl

CrL 2008.09.26. 15:19:49

murci, nem hinném. oda tolmács kell majd, ha 'helyzetbe kerül' egyáltalán

Naumov 2008.09.26. 15:21:20

Szamárfül,

Tarlós angolul valószínűleg nem nagyon tud, legalábbis amikor az önkormányzati választások végén mutatták a kampányközpontjában mondott beszédét, akkor abban benne volt valahol, hogy "...angolul ugyan gyengén beszélek, de...". A többi idegen nyelvvel nem tudom hogy áll (bár németül biztosan tud, hiszen ő is náci)

kilfenora 2008.09.26. 15:26:53

Úlf, nyelvtani alapon kritizálni még mindig jobb, mint kiejtés alapon. Igen, az amcsik nem bírják a present perfectet, de azért budapest főpolgármesterének nem colloquial English-t kellene beszélnie egy előre felvett hivatalos bemutatkozóban.
Londonban hallottam, hogy "you can't get no cheaper" ettől még Boris(vagy akárki) nem így beszél majd 2012-ben a megnyitón.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.09.26. 15:29:44

Szánalmas, hogy egy szaros diplomát sem kap meg az ember fia nyelvvizsga nélkül, a politikusaink meg sehogy nem beszélnek.

BandW (törölt) 2008.09.26. 15:32:48

Hát, ezt a Reakció megint csúnyán benézte.
Okoz ilyen mellényúlásokat a zsigeri indulat, mert nem engedi érvényesülni az agyi képességeket.

CrL 2008.09.26. 15:36:26

BandW, nemtudom mit néztek be és kik. az alapvideót a youtubera a nálunk dolgozó angol anyanyelvűek rakták fel, ajánlom hozzá a kommentjüket:

www.youtube.com/watch?v=QuU1QEQZKWY

bicepsz · http://rajottem.blog.hu 2008.09.26. 15:41:46

Hát a politikusaink újfent lejáratták az országot! Demszky, köszönjük, elég volt!

Mericles 2008.09.26. 15:44:50

"Persze akkor is van nagy különbség, hogy mondjuk a texasi, a Cockney-i, vagy az ausztrál akcentust sajátítod-e el. :)"
Az ausztrálok a Cockney-t beszélik, legalábbis a 75%-uk (akik ott születtek), de nem kijavítalak, inkább csak megjegyzem.

Minden nem anyanyelű angolnak van akcentusa, ráadásul ha rágyúr, hogy ne legyen, akkor méginkább lesz. Ismerek olyat, aki pörgeti, meg gyúrja, hogy texasinak tűnjön, mégis, amikor egy amerikaitól megkérdezte, hogy van -e akcentusa, akkor az amcsi rávágta, hogy van, erősen kelet európai.

Szerintem a legjobb (munka során), tisztán, lassabban, tagoltabban beszélni, hogy a másik megértsen. Mint az angol királyi ház :)

margaritt 2008.09.26. 15:47:00

Szamárfül:
Tarlós ógörögül, latinul meg talán héberül tud. És a főpolgármester-válsztáson sérelmezte, h Demszky lebunkózta, amiért ő angolul nem tud.

Szerintem nem gáz az angolja - az ő korabeli magyar lakosság hány százaléka beszlk ebbture bármilyen nyelven????

A 70-es években az angolnyelv-oktatás nem volt profi, ma sem az, de sokkal jobb.

Kiejtésről annyit, h szinte bárki egész tűrhető akcentust összeszedhet itthon is - fonetikai gyakorlatok.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.26. 15:49:50

margaritt:
Egy ilyen videós köszöntőnél volt rá lehetősége a főszereplőnek, hogy segítséget vegyen igénybe, újraforgassák (ez néha látszik is a vágáson), ehhez képest elég halovány az eredmény. Az önsztárolás bezzeg megy. :]

Nagyzee 2008.09.26. 15:52:12

CrL, akkor azok az angol anyanyelvűek sem lehetnek valami jófejek. Ezen a videón max. Demszky mondanivalója lehet kiröhögnivaló, az, hogy erős akcentussal beszél, és nyelvtani hibákat vét, még itt is elfogadható szvsz. (Bár az utóbbit előre felvett/megírt dolgoknál azért el lehetne kerülni.)

Általában két dolog számít. Hogy ki tudd fejezni magad, és hogy megértsenek. Ennyi. És kultúráltabb társaságban nem fognak kiröhögni, meg megjegyzéseket tenni.

Szakmai konferenciákon is szoktak ennél még rosszabb angolsággal is előadásokat tartani.

-putyin- 2008.09.26. 15:59:09

thetriggerhappy, aláírom, ebben igazad van.

CrL 2008.09.26. 16:02:41

Nagyzee, jó hogy mondod a konferenciát, eszembe jutott Kovács László angolja, kicsivel jobban hangzik mint Demszkyé, bár ő is felolvas:

www.youtube.com/watch?v=7f5MHCHPudU

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.09.26. 16:10:22

Nem azért mondom, de ez hatalmas nagy dupla égés.

Az egyik persze a dunabogdányi kiejtésű Demszkyé. Bunkó, de nem hinném, hogy ez a fő baj, hogy nem beszél angolul.

A másik meg azé, aki ezt kiposztolta, mert ez a video évek óta kering a neten, és már rengeteg helyen hivatkozták is. Ha a posztoló alaposabban megnézte volna, látta volna az elején betűnő 2004-es számot (bár szerintem az is csak update, mert még régebbről emlékszem erre).

Valami jóféle Kádár-ellenes anyag nincs véletlenül?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.26. 16:13:53

Bocs, azért Demszky angol tudását ne hasonlítsuk már össze a Reakciósok angol tudásával! Akinek a munkájához kell az angol (és Demszky tárgyalásai azért eléggé magas szintűek) az tanuljon meg rendesen angolul ....

Ki lehet menni 2-3 hétre Londonba, a kutyának nem tűnne fel ...

Amúgy meg nem kötelező, de illik legalább angolul folyékonyan beszélni. Ha nem megy, kérhet tolmácsot. Így nem sül be a kiejtéssel. Nem szégyen az ... na jó, csak egy kicsit.

Vagy így tolta a külföldi prominenseknek is? Mit gondolhattak vajon?

irrelevant 2008.09.26. 16:14:16

VIRCSÖL szpész.
Váó!!! :DDDDDDD

csacsacsa 2008.09.26. 16:15:24

Régi haveroknak miskolci kollégiumban volt egy vietnámi szobatársuk aki palócosan tanul meg magyarul. Állandóan magunkkal cipeltük, mert úgy még a kocsmában is kevesebbet fizettünk. Őt is megértettük, csak mindig röhögni kellett.

szpal 2008.09.26. 16:15:32

Áj szink, hí voz ríding dö tekszt. Híz sztárring szo veri.
Áj hóp, tö gájsz et thö IANIS vőr happy ebáut ol disz júszful informëćön.

IANIS+ = Innovative Actions Network for the Information Society

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.26. 16:16:45

Molnargoreny:
"A másik meg azé, aki ezt kiposztolta, mert ez a video évek óta kering a neten, és már rengeteg helyen hivatkozták is. Ha a posztoló alaposabban megnézte volna, látta volna az elején betűnő 2004-es számot (bár szerintem az is csak update, mert még régebbről emlékszem erre)."

Igen, láttam a 2004-es évszámot. Viszont a videóval korábban nem találkoztam, s a jelek szerint rajtad kívül mások sem nagyon. Bocsásd ezt meg nekünk!

CrL 2008.09.26. 16:16:54

MG: 2008. szeptember 26-án tartják az Európai Nyelvek Napját.

BandW (törölt) 2008.09.26. 16:17:29

CrL,

Kik azok az angol anyanyelvűek?
A kommentelők között egyik sem meggyőzően "született angol anyanyelvű".
Másrészt az én sokéves tapasztalatom azt mutatja, hogy az angolokat általában kevéssé érdekli az akcentus, ha érthető és értelmes a beszéd.

A BBC-n ha nem született angolok nyilatkoznak angolul, ennél sokkal erősebb akcentussal beszélnek, oszt nem röhögi őket senki.
Ez akkor lenne "gáz", ha Demszky angol nyelvtanárnak adná ki magát, és a nyelviskolájába csábítana hallgatókat.
Akkor valóban elvárható lenne egy ennél jobb kiejtés.

Ez csak simán egy Demszky fikázásnak indult, de annak is nagyon gyenge lett. Mondhatni röhejes.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.26. 16:21:07

BandW:
A videót feltöltő Pestiside egy angolnyelvű blog, Magyarországon élő expatek írják.

Nagyzee 2008.09.26. 16:23:09

Miért lenne égés, hogy Demszkynek "dunabogdányi" kiejtése van?

Amikor én öregember leszek, akkor lehet, hogy már az lesz (ki tudja), de ma ez még teljesen természetes. Az EU vezetői közül is nem egynek közel sem perfekt az angolja, főleg a kiejtése.

Itthon amúgy már az is nagy szó, ha valaki beszél valamilyen idegen nyelvet. Szerintem a fiatalok közül is igen sokan meg sem bírnak szólalni azon az idegen nyelven sem, amit általánosban és középiskolában tanulnak.

Másrészt meg mi már gyermekkorunktól angolt tanultunk, de ettől még nem érzek késztetést arra, hogy kiröhögjek valakit, aki mondjuk 40+ évesen vágott bele, és jutott, ameddig jutott. Egyszerűen nem lenne fair.

CrL 2008.09.26. 16:23:29

BandW: akik a videót kirakták, ők az angol anyanyelvűek és ők adtak kommentet a videóhoz is:

"Budapest mayor Gabor Demszky gamly tries to narrate a conference promotion video about the city, but probably does BP more harm than good. "
www.youtube.com/user/Pestiside

ez a lapjuk: www.pestiside.hu/

de valóban, nemcsak az akcentus a főciki, hanem amit mond és amit csinált 18 év alatt DG.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 16:26:27

az több mint ciki...

Fouché hogy is mondta? :)

Invictus 2008.09.26. 16:28:17

Ez nagyon régi videó, a szemétben keresgél a Reakció?

BandW (törölt) 2008.09.26. 16:42:29

CrL
Ebből ugyan meg nem mondja senki, hogy akkor ezek született angolok vagy sem, de a kommentelők között egy sem tűnt angol anyanyelvnek.
A pestiside is inkább tűnik magyarok által angol nyelven szerkesztett cuccnak.

Szóval még mindíg azt mondom, hogy mások akcentusán csak debilek gúnyolódnak.

CrL 2008.09.26. 16:49:34

BandW, nem tehetek róla ha nem ismered a Pestiside-t, ők régóta csinálják ezt és tényleg expatek.

Borat is sokaknak debil, sokaknak viszont nem. Bár az igaz, hogy ő jóval mókásabb volt. Demszky viszont ciki. ennyi

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 16:50:03

BandW: sztem fuss neki annak, hogy m i n is "gúnyolódunk", aztán jer vissza lécci.

Nagyzee 2008.09.26. 17:04:20

A videó előtti bekezdés alapján nem a mondanivalóján, hanem az angoltudásán. A szerző legalábbis mindenképp.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.26. 17:06:03

sztem komplexen gúnyolódunk a nagy emberen.
de már linkeltem magamat eccer.

Nagyzee 2008.09.26. 17:10:29

A gúnyolódás többi részével nincs is semmi baj szerintem sem.:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.26. 17:10:55

OFF

WAHORN épp a Klubrádión nyilatkozik!!!
(ezek a komcsik mégiscsak hívják még???)

ON

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.09.26. 17:15:00

Emberek, komolyan!

A szomszédos rovatokban politikáról, titkos intrikáról vitatkozik a díszes társaság, miközben itt sikerül egymás mellett elbeszélnetek annak a tárgyában, hogy expat != angol anyanyelvű!! Egyiktek ezt állítja, a másik amazt, és nem tűnik fel, hogy másról beszéltek? Ha még ilyen felszínes dolgokat sem sikerül tisztázni, miért gondolja bárki, hogy érdemes okosakat mondani egymásnak a lehallgatási ügyről?

barang 2008.09.26. 18:09:22

igazabol magamon röhögök: hany evig etettek ezek a fickok azzal, hogy ok a szürkeallomany partja. meg hogy vilagvaros, meg europai norma meg mifene.
hallotatok mar Konradot nemetul beszelni? az az ember meg hat evig vol az Akademie der Künste elnöke. siralmas.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 18:52:32

kilfenora 2008.09.26. 15:26:53

"Úlf, nyelvtani alapon kritizálni még mindig jobb, mint kiejtés alapon."

Én nem kritizáltam senkit. Max. megmosolygom, nem kritizálom.

"Londonban hallottam, hogy "you can't get no cheaper" ettől még Boris(vagy akárki) nem így beszél majd 2012-ben a megnyitón."

Hááát, ezzel várjál még, Borisnál sohasem lehet tudni. ;)

CrL 2008.09.26. 18:59:28

összehasonlíthatatlan a két arc, Boris lazasága és személyisége seperc alatt zsebre teszi Demszky gőgjét és világlátását

thetriggerhappy 2008.09.26. 19:09:25

Mericles,

Az ausztrálok cockney-t beszélnének? Megsúgom, még az angoloknak is csak egy része, a londoniak egy bizonyos tsd-i rétege beszél cockney akcentussal. Egy aussie, mily meglepő, aussie akcentussal beszél. Egy új-zélandi pedig kiwi akcentussal.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.09.26. 19:16:17

CrL!

Bocs, kissé körülményes voltam. Csak azt akartam mondani, hogy jól elbeszélgettek egymás mellett. Te azt mondod, expatok, ő azt mondja, nem angol anyanyelvűek. Nem tűnik fel, hogy ezek nem ellentétesek? Egy Olaszországban dolgozó magyar is expat, de nem lesz ettől angol anyanyelvű.

CrL 2008.09.26. 19:18:31

persze, de a pestiside leginkább brit, amcsi, aussie expatek lapjaként indult. innen jött, hogy angol a zanyanyelvük.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.26. 20:21:52

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.09.26. 18:59:28

"összehasonlíthatatlan a két arc, Boris lazasága és személyisége seperc alatt zsebre teszi Demszky gőgjét és világlátását "

Könyörgöm, miért muszáj kötekedni? Én nem hasonlítottam őket egymáshoz. :(
Ez a "te játszol a Demszky GI Joe-val, enyém meg a Boris Johnson GI Joe" annyira gyerekes. Kösz, de most nem akarok veled játszani. Haggyá' békén. :P

CrL 2008.09.26. 21:17:48

mivan?? belelátsz dolgokat kommentekbe

HgGina 2008.09.26. 23:44:27

Eszembe jutnak egy kedves, szimpatikus, fekete ember szavai:
blek pover, fridom ov áfriká.
Tragikus. És a műfogsora is elég pocsék, nem csak a kiejtése.

hacsaturján 2008.09.27. 06:55:25

én meg láttam annak idején, hogy két pofa vitatkozott az amerikai nukleáris politikáról a tévében, hát olyan csúnya hunglishül beszéltek, hogy alig lehetett érteni, ráadásul az egyik kórházi, csíkos köntöst viselt, nos, őt úgy hívták, hogy szilárd leo, a másikat, a nagyfejűt pedig úgy, hogy teller ede. hogy ezt az izét itten miért hívják reakciónak, azt nem tudom.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.09.27. 09:21:10

Nincs ez beb*szva? Én öt sör után szoktam ilyen kásásan beszélni.

hacsaturján 2008.09.27. 09:23:29

én meg öt sör után szoktam ilyeneket kérdezni, mert nem szeretem a sört.

hacsaturján 2008.09.27. 10:09:43

ha mán blekk pover. szerintem a mókus angolt többen beszélik, mint demszky. a hülye friedman, a tamás, meg örvendezik. engem gloucester shireben londoni, baszom cockneynak néztek. megalázó volt, mondhatom. viszont, mivel jobbára guinesst iszok, ráadásul még írnek és alkoholistának is, pedig esküszöm, soha nem akartam főpolgármester lenni.

tevevanegypupu 2008.09.27. 11:33:35


Demszkyt lehet kritizalni Budapestert meg sok minden masert, de a kiejtest hagyjuk..Soha egyetlen francia sem rohogott ki azert mert akcentussal beszelem a franciat. Es ugy beszelik a nemetek, csehek, szlovakok es oroszok is. Nem is szolva az angolokrol, amerikaiakrol, hat az oruletes. Es forditva, a franciak angolul..Amerikai szenatorok ha franciaul nyilatkoznak..Es mikor Chirac beszelt angolul..(:

Ha hallanatok hogy a regi francia gyarmatokon eloknek milyen a francia kiejtese hanyatt vagnatok magatokat. Es nemcsak a koznepnek hanem allamelnokoknek is. A kanadaiaknak is.

Gyerekkorban meg lehet tanulni tokeletes kiejtessel beszelni idegen nyelvet, felott korban sokkal nehezebb. Eleg ha ertelmesen probalja kifejezni magat valaki es igyekszik boviteni a szokincset..Demszky meg viszonylag fiatal, talan majd egyszer neki is sikerul ..es slussz.(:

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.09.27. 14:13:28

CrL: jó, de az angol mióta európai nyelv? Úgy tudom, valami szigetről ered, ahol Julius Caesa hódította meg először a bennszülötteket...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.09.27. 14:15:20

Turul: Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ez a video még az UFIblogon nem jelent meg szintén egyszer, legalább hivatkozásként. Arra emlékszem, hogy több politikai site közölte, és annak idején elég nagy röhögést váltott ki. Én ügyetlenül guglizok (viszont jó az emlékezőtehetségem), úgyhogy ha módod van valahogy rákeresni magatoknál, érdemes lenne.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.09.27. 18:00:59

Hacsaturján, nekem minden vágyam, hogy cockney akcentussal beszéljem az angolt! :) Gratulálok, hogy neked sikerült!

www.youtube.com/watch?v=RqrKew1PZ10&feature=related

Turbulencia (törölt) 2008.09.27. 18:07:02

A kiejtés nem annyira fontos, de a nyelvtani hibái mélyen alulmúlják az EU-politikusok szereplését, különösen ha azt nézzük, hogy Barroso spontán beszél helyesebben, mint Demszky egy szöveget felolvasva.

A present perfect helyes használatán rugózni tényleg felesleges pedantéria, de "don't have to go" helyett "should not go"-t mondani gáz, mert az egész mást jelent.

Egy szélsőjobbos politikusnál még elmenne a teljesítmény, de így csak arra világít rá, hogy a magyar "széles látókörű" ballibák mennyire provinciális hólyagok valójában.

A "féltudású elit" írások jutnak eszembe:

index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/
index.hu/velemeny/jegyzet/feltud2/

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.27. 19:30:14

ergé 2008.09.27. 18:00:59

"nekem minden vágyam, hogy cockney akcentussal beszéljem az angolt! :)"

Van olyan angol ismerősöm, aki cockney arc, megőrjít a hülye "rhyming slang"-jével. :)

en.wikipedia.org/wiki/Rhyming_slang

Én amúgy a skótok kiejtését bírom a legjobban. Sztem odaver az összesnek. :)

TÉNYLEG így beszélnek:
www.youtube.com/watch?v=b34eNkrOV4A
süti beállítások módosítása