Doromboló Cicus: a visszatérés
2008. szeptember 15. írta: TuRuL_2k2

Doromboló Cicus: a visszatérés

 Sokáig hallgatott szerkesztőségi házikedvencünk, Doromboló Cicus. Hallgatott hosszan, keményen, állhatatosan, ahogy csak az igazán nagyok tudnak. De megérte.

 Micsoda comeback, Istenem, micsoda csemege: Lovas István interjúja Oroszország NATO-nagykövetével a sírból is visszahozná hízelgés-szenzitív négylábúnkat, nem hogy a mindannyiunk által jól ismert közéleti csömörből. Mostantól tehát Cicus ismét a házban: újra feldereng a remény minden sajtómunkás számára, aki valamiért lemaradt a Pulitzer-emlékdíjról.

 Doromboló Cicus-díjasunk: Az igazi lator állam az Egyesült Államok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr34664600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.15. 18:17:21

Ez jó.
Macskánk hallgatásának elsősorban nem politikai-taktikai okai voltak. Sokkal inkább "naptár-arányosítási célból" maradt csendben (mint Ferenc).

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 18:37:16

Sunyi húzás volt egy másik reakciós hőbörgést linkelni, amikor az eredeti cikk is online van:

www.mno.hu/portal/584880

Szomorú, hogy az elfogulatlanságnak még a látszatát sem akarjátok fenntartani.

smalladam 2008.09.15. 18:41:33

milyen elfogulatlanságra gondolsz?:D

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.15. 18:46:50

Turbulencia:
Nem tudtam, hogy az eredeti cikk elérhető online, a Nemzet jóval nagyobb késleltetéssel szokta csak megjelentetni internetes is az írásait. Pótoltam a linket az eredeti interjúra.
(Elfogulatlanság?)

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 18:52:08

smalladam,

"milyen elfogulatlanságra gondolsz?"

Az elfogulatlanság azt jelentené, hogy ha gúnyolódni akar valaki valakin, akkor a kigúnyoltat linkelje, ne pedig a haverok (hasonlóan egyoldalú) gúnyolódását a kigúnyoltról. Láthatólag Turul esélyt sem akar adni azoknak, akiket az igazság érdekel, nem pedig a reakció elfogult optikája.

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 18:55:12

TuRuL_2k2,

Oké, így már jobb. Én a google segítségével találtam meg 5 másodperc alatt, annyit te is megtehetsz máskor.

(Abba ne menjünk bele, hogy a grúz háborút is másképpen ítélem meg, mint ahogy a reakcióban divatos, mert arra nincs energiám most.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.15. 19:00:20

Turbulencia:
Ez a blogbejegyzés pont a reakcio.hu cikk ajánlója akart lenni, ezért anélkül a link nélkül nem sok értelme lenne. :)

smalladam 2008.09.15. 19:05:09

turbulencia. vannak ilyen fogalmak, hogy irónia, szatíra meg satöbbi. ezekre alapozódnak újságírói műfajok, meg stílusok. sőt, a művészetben is számtalan hasonló jelenség figyelhető meg. ha minden mellé az össze objektív háttérinformációt, meg egy független békéltető testület véleményét, az alkotmánybíróság, az ombudsman, sólyom lászló, az EU, oroszország, grúzia és az egyesült államok álllásfoglalását, lovas istván, és az orosz nagykövet különvéleményét mind oda kellene csatolni, az kicsit macerás lenne ám.

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 19:05:17

TuRuL_2k2,

"Ez a blogbejegyzés pont a reakcio.hu cikk ajánlója akart lenni"

Nagyszerű, a korrektséghez akkor már csak annyi kell, hogy reakcio.hu-s cikk is linkelje Lovast :)

betyár (törölt) 2008.09.15. 19:28:03

Az eredeti cikk sem sodorja veszélybe a díj odaítélését:))

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 19:28:14

smalladam,

Nem kértem Lovas különvéleményét, csak egy linket az eredetire. Az interneten szerintem ennyi ilyenkor a korrektség minimuma. Egy link nem vonja el a figyelmet a lényegről, így "művészileg" is rendben van.

A link most már meg is van, így a téma további ragozása felesleges...

smalladam 2008.09.15. 19:31:51

értem. csak egy hiányzó link miatt elfogulatlanságról, meg egyoldalúságról elméleteket és morális ítéleteket gyártani viszont nem csak felesleges, hanem gáz is...

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 19:50:38

smalladam,

"csak egy hiányzó link miatt elfogulatlanságról, meg egyoldalúságról elméleteket és morális ítéleteket gyártani viszont nem csak felesleges"

Nem tudtam, hogy miért nincs ott a link, első látásra elfogultságnak tűnt. Turul megmagyarázta, és én a magyarázatot elfogadtam. Nyugodj már le...

Egyébként a cikk tényleg seggnyalósan indul, de aztán egyre keményebbeket kérdez Lovas. Utoljára azt, hogy mit szólna a budapesti szovjet emlékmű elszállításához, ami már egész jó kérdés.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.09.15. 20:02:34

Bizánc.

Én Szent Istvánnal vagyok.

Maradok továbbra is tisztelettel a nyugati civilizáció elkötelezett híve és tisztelője.

Turbulencia (törölt) 2008.09.15. 20:24:43

Elpet,

"Bizánc. Én Szent Istvánnal vagyok. Maradok továbbra is tisztelettel a nyugati civilizáció elkötelezett híve és tisztelője."

Akkor gondolom, minden más ortodox keresztény népet - például a grúzokat is! - ugyanúgy lenézel...
Irak lerohanását viszont nyilván helyesled, hiszen azt "Szent Istvánék" csinálták... Akárcsak Auschwitzot és Hiroshimát...

Csodálatos lehet ilyen egyszerű világképpel élni.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.09.15. 20:30:28

– Nálunk annyira szabad a sajtó, hogy nyugodtan elmondhatom: Budapesten lehetetlen lenne interjút készítenem az amerikai nagykövettel, de ha erre mégis sor kerülne, még a cipőmet és az övemet is átvizsgálnák. Ön az interjúkérés után másfél nappal már fogadott is, és egyetlen fémdetektoros kapun sem kellett átmennem. És ha csecsen terroristák megbízásából fel akarnám önt robbantani? (Lovas István)

Ez olyan szép.

odonkor (törölt) 2008.09.16. 01:03:00

Amerika hanyatló, ha nem bukott hatalom, ezzel kéne számolni.. És azzal, hogy MESSZE van. A mai kapacitása nem terjed túl azon, hogy szétbombázzon egy gyengébb országot, viszont mindenbe beleüti az orrát.

BTW, miközben sokan a nyugati civilizáció őreként aposztrofálják, csak úgy megjegyzem, hogy létrehozatta a politikailag albán-muzulmán Koszovót, ahogyan támogatja Törökország EU-s csatlakozását is. Pontos_tok: erőlteti.

Félre a naivitással.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.16. 01:25:42

"ahogyan támogatja Törökország EU-s
csatlakozását is. Pontos_tok: erőlteti."
Mivel rajtuk keresztül jönne a Nabucco, nem : )
Bulgária az mitől EU kompatibilis szerinted?
infovilag.hu/data/images/2008-02/nabucco_gazvezetek_utja.gif

odonkor (törölt) 2008.09.16. 01:33:59

gloire,
TGM-nek egy dologban igaza van. Az EU rablóprojekt - kinyitja a piacokat, elszipkázza a keleti munkaerőt, hosszútávon meg lefelé nyomja a reálbért. Ezért aztán Bulgária is jöhetett, de nemsoká Macedónia meg hasonlóan "érett" országok is. Nincs objekt_v akadálya, alá_rnak egy pap_rt és kész. Cserébe pár eurót idedobnak júdáspénzként.

Vannak előnyei is, ezt nem vitatom. De a mérleg igencsak lefele billen.

Rivud 2008.09.16. 10:05:48

Hát én is az Elpeten vagyok elképedve:
"Bizánc. Én Szent Istvánnal vagyok. Maradok továbbra is tisztelettel a nyugati civilizáció elkötelezett híve és tisztelője."
Történeti, politikai széleslátásra vall, mit ne mondjak. Előítélet, tudatlanság, kultúrfölény. Szép ez így együtt.

Rivud 2008.09.16. 10:07:05

Egyébiránt Doromboló Cicusra én is találnék ennél sokkal méltóbb jelöltet.

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.16. 10:12:04

Rivud

Szabad a pálya. Várom a javaslataidat Dorombolóra.

Francois Pignon 2008.09.16. 10:23:48

LG.LG.LG · iranytu21.blogspot.com 2008.09.16. 01:33:59
"TGM-nek egy dologban igaza van. Az EU rablóprojekt..."

T.G.M. persze most is ferdít egy jókorát, de nem lepődök már meg ezen. Mentek már évtizedekkel ezelőt az arabok meg a törökök, aztán a jugók, pedig szó nem volt még EU-ról.
Megjegyzem, a 80-as években, amikor Nyugat-Európa szipkázta a jugó munkaerőt, sokkal jobban éltek nálunk, még a reálbér is magasabb volt ott.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.09.16. 10:36:01

"LG.LG.LG · iranytu21.blogspot.com 2008.09.16. 01:33:59
TGM-nek egy dologban igaza van. Az EU rablóprojekt - kinyitja a piacokat, elszipkázza a keleti munkaerőt, hosszútávon meg lefelé nyomja a reálbért."

TGM téved. A piacok kinyitása egy összességében pozitív hozadékú folyamat, felmérhető és kihasználható előnyökkel. Ez még csak nem is a legerősebbek privilégiuma; Lengyelország, Csehország éppen profitál belőle - a korábban gyengének számító Írország és Spanyolország pedig már régóta ezt teszi. Hogy mi miért nem, azt mindenki döntse el maga. De TGM, amikor jó marxistaként zérusösszegű játszmaként néz mindenre, ami piaci, elhallgatja előlünk a valós lehetőségeket.

Francois Pignon 2008.09.16. 10:38:23

Hozzáteszem, a gaz munkerőszipkázó EU már rég megnyitota az áru- szolgáltatás- és pénzpiacát az társult- és új tagok felé, amikor a munkaerőpiaccal még mindig vonakodott ezt megtenni.
Dehát TGM-nek is fontos mindig írnia valamit.

nemkellnemzetivagta 2008.09.16. 10:50:16

tgm a filozófia szalacsi sándorja. már nevetni sem nagyon illik rajta. harmincezerháromszázezer.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.09.16. 19:47:47

Idestova 20 éve, hogy a magyar külpolitika egyik első számú prioritása a Kelettől való elszakadás és hazánk Nyugathoz közelítése és lehetőleg elszakíthatatlan kötése. Kb 20 éve írta Pista bácsi a Hitel-ben, hogy itt az ideje hazánkat kicsempészni a jaltai bazárból (nem pontosan idéztem, elő kéne ásni, pedig megvan valahol). Csengey Dénes mondta akkoriban: Európába, de mindannyian! Ha volt valamiben hivatalos konszenzus a parlamenti pártok közt, akkor ebben igen. Tudom, hogy a politikai elit népszerűségi és morális mélypontjának idején erre hivatkozni nem túl erős érv, ám ez mindenképpen hagyomány. Én nem rúgnám fel, persze az én véleményem csak egy vélemény. Az látszik, hogy a Nyugat iránti elköteleződésben nincs elsöprő nemzeti konszenzus. Az érdekes ebben az, hogy a törésvonal nem a jobboldal és baloldal közti senkiföldjén át húzódik. Egy dologban viszont teljes az egyetértés: életmódmintáinkat bizony Nyugatról és az Egyesült Államokból vesszük, legalábbis a társadalom döntő többsége. Visszahúzódni a Kelethez, hát érdekes opció, ami azt illeti.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.09.16. 19:49:55

Mielőtt bárki beledörgölné az orromat, észrevettem :)
Első számú prioritás... Muhaha, kicsit sok a jóból....

Alfőmérnök 2008.09.16. 20:07:55

Lovasról sok rosszat lehet mondani de szerintem az is tény, hogy van humora. Tudja, hogy ki mire ugrik, és jól elszórakozik ezzel. Szerintem ennek fényében kell olvasni a cikkeit. Nagy részét csak azért írja szerintem, hogy felbosszantsa a liberálisokat.

Rivud 2008.09.17. 12:14:45

KEdves Elpet,
amit a rendszerváltás kontextusában mondtak az idézett szerzők, természetesen aligha vitatható. Én nem is erről beszéltem, hanem arról, amit "Bizáncról", "Szent Istvánról" írtál. Mi a Bizánc? Oroszország és Kelet-Európa viszonylatában mii a szent istváni hagyomány? Már ha magukat a történelmi tényeket, és nem azokat az évszázados előítéleteket nézzük, amik oly mélyen belegyökereztek a tudatunkba. Talán nem ártana észrevenni, hogy mennyiszer ráfáztunk már erre a teljesen egyoldalú, ostoba Nyugat-imádatunkra. Körül kéne nézni, egy kicsit előítélet-mentesen, és észre kellene venni, hogy Nyugaton kívül is van élet: északon, délen és keleten.
Nem értek egyet azzal sem, hogy ma a Nyugat-Kelet paradigma nem pártállás mentén válik ketté. Dehogynem. És én ezt érzem tragikusnak. Gyurcsány régi kommunista hagyományokon alapuló Moszkva-barátsága ugyanolyan ártalmas, mint Orbán orosz-ellenes kirohanásai. Észre kéne venni, hogy nekünk magyaroknak az érdekeink a nagyhatalmi érdekekkel ellentétesek - mindig is azok voltak, és seggnyalás helyett önálló, koncepciózus külpolitikát kellene folytatni.
A Lovas-interjú pedig nem olyan rossz, ha az ember figyelmesebben elolvassa, ezért nem gondolnám, hogy pont neki kéne Cicus-díjat adni.

Google 2008.09.17. 17:37:35

Olyan jó sajtószemléi vannak Lovasnak, jó cikkei a hazai vendéglátásról, és akkor itt van ez az oroszokhoz dörgölödző cikk.
"Észre kellene venni, hogy nekünk magyaroknak az érdekeink a nagyhatalmi érdekekkel ellentétesek" az oroszokéval is. Volt részünk belőlük elég!

medve2 2008.09.17. 20:03:05

Rivud! Nekünk magyaroknak az az érdeke, hogy Moszkva álljon meg az orosz határon.

medve2 2008.09.17. 20:04:26

Lovas meg egy pöccs. Aki Amerika-gyűlöletből eljutt addig, hogy nekünk Chavez, Castro és Csian Cö Min kell, az többet érdemel, mint doromboló cicus díjat. Az egy lótúrót érdemel a popsijába.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.09.17. 21:31:21

Kedves Rivud!

A Lovas-interjút elolvasván rosszallásomat néhány végletekig leegyszerűsített, szikár mondatban fejeztem ki. Ebbe többek részéről olyan dolgok "gondolódtak" bele, amelyeket nekem eszem ágában sem volt gondolni. Lenézés? Furcsa. Eszembe sem jutott.

A szentistváni hagyomány számomra azt jelenti, hogy Magyarország a Nyugathoz tartozik, ennek volt manifesztuma többek közt a római Egyházhoz való csatlakozás. Miért Nyugat? Szándékosan nem írtam a szövetségi rendszerekről, csakis és kizárólag a civilizációról, a szövetségi rendszerek csak következmények.

Ami nekem fontos, az a Nyugat munkakultúrája, társadalomhoz, környezethez való viszonya, ami alapján biztosan elmondhatom, otthonosan érzem magam, valahányszor arra járok. Mindezeket szemlélve úgy gondolom, van mit tanulnunk tőlük. Nem mondhatnám azt, hogy a Kárpátoktól keletre hasonlóképpen vonzó világ tárulna a szemem elé. Nem nézem le, egyáltalán nem. Sőt, elámulok az ortodox liturgia szépségén, ami, bevallom, jobban gyönyörködtet, mint a latin szertartás leegyszerűsített, rövid formái. De nem vágyom oda.
Arra viszont vágyom, hogy városaink tiszták és kedvesek legyenek, mint a német kisvárosok, hogy szorgos nép éljen hazánkban mint Hollandiában és Svájcban, hogy vidám és felszabadult arcokat lássak, mint Olaszországban, és ne földre szegezett, szomorú tekinteteket mindenfelé. Hogy magabiztos emberek éljenek körülöttem, mint Franciaországban, hogy mindenki érezze a nehézségeket és mostoha körülményeket legyőző erejét, mint az Egyesült Államokban. Ezért szeretem a Nyugatot.
És szeretném, ha ezek alapján oda tartoznánk. Magyarként. Büszkén. Erőnk teljében.

Rivud 2008.09.18. 10:27:24

Szent István nem a Nyugathoz, hanem a kereszténységhez csatlakozott. Minden jel arra utal, hogy az Árpád-kori Mo-on, legalábbis az első két évszázadban a bizánci és a latin tradíció egymásmellett, szimbiózisban élt egymással. Mellesleg jegyzem meg, ez volt Magyarországnak az a fénykora, amit soha nem sikerült újra elérnie. Az már csak az elmúlt néhány évszázad (ellenreformációs és ortodox-ellenes, katolikus gyökerű) történetírásának az interpretációja, hogy Szt. István a nyugati kereszténységhez csatlakozott. Mikor azonban ez megtörtént, még nem volt egyházszakadás-
Ami azonban a lényeg, Magyarország nem a Nyugat, ahogy ezt mindannyian tapasztaljuk. De nem is a Kelet. Hanem a kettő között van. Szerintem Magyarországnak ez a tragédiája, de ez az értéke és a szépsége is. Ha ezt nem fogadjuk el, maradunk Nyugat provinciális, kisebbrendűségi érzéssel telt epigonja. Viszont ha képesek vagyunk Kelet (és észak és dél) felé is tekinteni, mellesleg felfedezni saját értékeinket is, sokkal többre vihetjük.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.09.20. 08:59:58

Kedves Rivud,

azt hiszem, hogy belátható időn belül nem fogunk egyetérteni ebben a kérdésben, végeláthatatlan vitát lehetne e tárgyban kezdeni, amihez most nem lenne elég időm. Én úgy látom, hogy jelenlegi problémáink megoldásához, ha mintákat kell keresnünk, azokat inkább a Nyugat tudná adni. Viszonylag semleges területként említeném például a közlekedési kultúrát, a nyilvános helyen lelhető WC-k állapotát, a városok és közterületek tisztaságát...

Viszont a Doromboló cicus ma ismét gömbölyödött egy jót, hogy tippet adjak egy alternatívához. A ma reggeli közszolgálati TV-műsorban Verebes Kuncze irányában tett nagyívű nyelvcsapásai megerősíthették komfortérzetükben mindazokat, akik nem az MSZP vagy nem az SZDSZ, hanem az MSZP-SZDSZ elkötelezett híveiként tekintenek gyanakvással mindazokra, akik más kormányzati felállásban is el tudják képzelni az országot. Az, hogy később Verebes Kállay Borinak bókolt, az teljesen érthető, ám mindez Kuncze irányában némileg helytelenség, és Kunczén is észre lehetett venni, hogy helyenként kínos volt neki. Lévai Katit már nem néztem meg. Ami sok, az sok.
süti beállítások módosítása