Pedig magyar vagyok
2008. szeptember 10. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Pedig magyar vagyok

 Jegyet vettem a szeptember végi Coldplay koncertre. Ez az infó nyilván senkit nem érdekel, na de majd most! A Hollán Ernő utcai Broadway jegyirodába vetett a sors, így hát beléptem a magyar közéletet hónapokig tematizáló intézmény szentélyébe, ami egy kábé hat négyzetméteres szoba. Kérésemre megmutatták a szabad helyeket, megvettem a jegyet, megköszönték a vásárlást, majd kiléptem az ajtón. Kiszolgáltak, pedig magyar vagyok.

 Belegondoltam abba a bizonyos sztoriba. Hát ezt, bakker, ezt? Egy jegyirodás szóváltásból kerekített a magyarság olyan balhét, hogy egy Gazprom-alvezér is megszólalt az ügyben? Erről szólt hónapokig az elcseszett magyar közélet? Hát milyen ország vagyunk? Ilyen ország tényleg nincs.

 Csengőhangomat meg küldöm mindenkinek, aki szereti.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr95657396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

states 2008.09.10. 17:24:47

Azért így ez egy kicsit sematikus, mert ugye az sem mindegy, hogy milyen együttes koncertjére vesz jegyet az emberfia. Nem voltunk ott az eredeti bűnnél, de én azt sem hiszem, hogy az egész történetet az ujjából szopta az, aki a botrányt kirobbantotta, láttam a vele készült interjút, az tény, hogy az eladó megjegyzést tett arra az együttesre. amelyiknek a koncertjére az illető hölgy jegyet szándékozott vásárolni...

states 2008.09.10. 17:41:14

Mint már mondtam, láttam az interjút ezzel a csajjal, és egyáltalán nem úgy nézett ki, mint a ki kitalálta a sztorit. Az pedig valszeg nincs benne az eladó munkaköri leírásában, hogy minősítse az együtteseket...

Mária 2008.09.10. 17:54:46

Lecserélték a személyzetet valami értelmesebb típusra.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.10. 17:58:38

de ezek szerint, amit a csaj állít az tény

Google 2008.09.10. 18:02:17

Calam,

lehet nem is interjú volt az interjú, hanem tényfeltáró film.
Oktatófilm, vagy valami ilyesmi.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.10. 18:02:59

ja, ha tényfeltáró-oktató film az interjú, akkor minden más, értem

states 2008.09.10. 18:07:48

calam
Jó, a kedvedért akkor az történt, hogy az eladó rendkívül udvariasan és szolgálatkészen úgy szolgálta ki a csajt, hogy közben hosszasan magasztalta és méltatta az együttest. Ezért aztán a csaj elemi felháborodásában kirobbantotta a botrányt...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.10. 18:27:10

nem states, félreértesz, nem állítom, nem is gondolom, hogy így történt volna. Arra próbáltam rávilágítani, hogy nem tény, amit a csaj mond. Ismerve az eladó csajt, simán be is szólhatott, csak szerintem nem tény egy echo tévés riport.

ÁrPi 2008.09.10. 18:39:13

"Egy jegyirodás szóváltásból kerekített a magyarság olyan balhét, hogy egy Gazprom-alvezér is megszólalt az ügyben?"

A "magyarság"???

Olyan értelemben ahogyan például egy történész jogosan használhatná a kifejezést???

Miértnemmár a "finnugor népek" ?

Egyébként persze.
A Reakció magyari népe is -- bocsánat : mob -ja is --
az esemény kapcsán egyensúlyozó kettösmércére-figyelmeztetö szerepként -szelepként A Tomcat-féle pólóboltban történt régi pólómegrendelését és a teljesítés elsikkadását fölelevenítette (Mondván Tomcat NEM szolgál ki magyarokat! -MA Szept 10-én Immár a Magyarság aki balhét kerekít lám lám.).

Mindezt azért, hogy az poszt-szerző által említett balhé-kerekítés kerekebb legyen éspersze minden történés átláthatóbb is legyen.

((Egyébként Coldplay formed in London,
Hungarika pedig tán nem is Budapest-országban alapítódott.))

HaCS 2008.09.10. 18:39:15

Jézusom.

Vazze, ha nekem vki. beszól, vagy lefikázza a kedvenc együttesemet, akkor visszapofázok, max. máshol költöm el spórolt pénzemet jegyre. De az, hogy szólok a haveroknak, és molotov-koktélt vágunk be a jegyirodába? Na ez az amiből a balhé lett. Egyesek gyűlölik/félik hazánk bizonyos kisebbségeit, mert indulatosak, és önbíráskodásra hajlamosak. Hát szerintem akik ezt az ügyet így intézték el egy forinttal nem érnek többet.

states 2008.09.10. 18:43:36

Én meg csak azt állítom, hogy csaj őszintének látszott, annál is inkább, mert elmondta, megbánta az egészet, nem gondolta, hogy ekkora botrány lesz belőle. Amúgy pedig Echo tévé ide, Echo tévé oda, én szeretem, ha meghallgathatom a másik felet is, az egyszólamú kórusok helyett. Akkor is meghallgattam volna, ha az ATV adta volna le. De nem adta....

ÁrPi 2008.09.10. 18:54:26

"De az, hogy szólok a haveroknak, és molotov-koktélt vágunk be a jegyirodába? "

Ezt a régi állítást is kisebb-nagyobb kételkedéssel
szükséges fogadnia calam kommentelőnek, mert erre sincs bizonyíték csak kétség van. A gyújtogatók illetve konkrétan akik bevállalták azok még nem egy beazonosítható szervezet: a MNyilai vagy micsoda.

Ha nem sikerül kételkedve fogadni, akkor úgynevezett kettős mércével találkoztam most ().

Egyes másabb állítások a Jegyiroda jólidőzített biztosítási csalásaként interpretálják a párnégyzetméteres irodába bedobott molotovkoktél -okozta tüzet. És úgy egy Magyarok Nyulai nem is a saját müveletével kérkedik, nem sajátot vállal fel sajátjaként.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.10. 18:56:04

azon kívül, hogy hallottam, hogy bedobják, azon kívül naná, hogy kétkedve fogadom:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.10. 18:57:26

amúgy az idézet nem tőlem van, ÁrPi

HaCS 2008.09.10. 18:57:47

Én egy percig sem tagadtam, valószínű, hogy a csaj igazat mondott, és őt úgymond "provokálták". A gond csak az, hogy egyre több ember (ember?) jön itt azzal a szöveggel, hogy engem "provokáltak". Mindeközben meg olyan eszközökhöz nyúlnak, a provokációra tökösen, magyarosan visszavágva, melyek teljességgel elfogadhatatlanok, ha feltesszük, hogy európainak akarjuk magunkat nevezni, és nem közel-keletinek.

HaCS 2008.09.10. 19:01:58

Egyébként kétkedve fogadok én már itt mindent.

states 2008.09.10. 19:03:33

Egyetértek, az eseményre azonnal rárepült mindkét oldal, és megkezdődött a kétoldalú hisztériakeltés, az már egy más kérdés, hogy a sajátos hazai médiaviszonyok miatt az ilyen ügyekből mindig a baloldal jön ki jól...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.09.10. 19:07:21

tekintve, hogy nem a "baloldalhoz" volt köthető ez az agresszív eset, annyira ez nem nagy meglepetés

states 2008.09.10. 19:13:14

Radikalizmust is lehet színvonalasan csinálni, a magyar radikáljobb viszont az idióták gyülekezete, sorozatosan adják fel a magas labdát a ballib médiának, ez még hozzátartozik az igazsághoz...

Pilgrim 2008.09.10. 19:22:09

Aha, szóval a Coldplay a megjegyzéseket tevő (szélső)jobb-fóbiás jegyirodákban egyenlő kockázati tényezőt jelent a Hungarica és a Coldplay.

És ha már a tényekről beszélünk: a bejegyzés írója ezzel most éppen azt akarja mondani, hogy mivel őt az elvárható módon kiszolgálták ott, ezért valószínűleg mást is, akár időben visszamenőleg is, így nincs miről beszélni. Ha pedig ellentmondás kerekedik a történetből, akkor tudom, az a válasz, hogy nem értem az iróniát. :)

ÁrPi 2008.09.10. 19:22:40


calam 2008.09.10. 18:57:26
"amúgy az idézet nem tőlem van, ÁrPi"

Elnézést calam, tényleg nem tőled idéztem csak majdnem véletlenül megszólítódtál bocsánat,
de amúgy biztosan kételkedsz a Molotovos tűzeset körülményeit illetően?
Tehát abban hogy kicsoda illetve kik dobták a Jegyirodára a Molotov-kotélt.

plastik02 2008.09.10. 19:23:35

most komolyan megint újra kell csámcsogni a sztorit? és még ti vagytok kibukva a chartázáson? :D
annyi téma hever az utcán manapság is, minek ez?

a hordának meg továbbra is tiltott zóna az Újlipót nekem ez a lényeg.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.10. 19:28:38

Ergé, próbálj meg turulos pólóban, tarsolylemezzel veretes öveden mondjuk Kárpátia jegyet venni. De mondjuk megnéznélek ortodox zsidó ruhában, kalapban, ha bemennél egy radikális boltba, mondjuk jegyet venni Nyári Zsidó Fesztiválra:)

Egyébként meg a Molotovot nem tudjuk ki dobta, csak azt, hogy ki üdvözölte. Az a bizonyított köcsögség.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2008.09.10. 19:33:11

Pontosítanék: a Hollán Ernő utcai szánalmas incidens és azt követő cirkusz nem tematizálta a közvéleményt hanem tematizálták vele a közvéleményt.

Joschka Fischer (törölt) 2008.09.10. 19:33:26

ergé, a húgomnak is ez a csengőhangja :-))

states 2008.09.10. 19:33:50

Pilgrim
Engem is a postnak a hamis felütése bosszantott fel: magyar vagyok, mégis kiszolgáltak...

tevevanegypupu 2008.09.10. 19:51:00

Nagy valoszinuseggel mindegyik hibas volt, mert meg ha az elado mondott is valamit, a lanynak nem lett volna muszaj valaszolni. Foleg egy olyan alaknak aki szemtelenul szolt hozza, ez teljesen fuggetlen mindenfele etnikai kerdestol.

hiba 2008.09.10. 21:10:31

States: ne feldjük, hogy a botrány hamis felütése az volt: nem szolgálták ki mert magyar!
Így aztán nagyon is jó ez a kisahzánk abszurditását bemutató poszt.

states 2008.09.10. 22:10:40

Maradjunk annyiban, a botrány azzal kezdődött, hogy megjegyzést fűztek a jegy mellé, nekem pedig egy eladó se kommentálja az ízlésemet. Amúgy pedig a post felütése pontosan annyira ferdít, mint amennyire a radikáljobb: nem szolgálták ki, mert magyar...

Pilgrim 2008.09.10. 22:44:05

Bizonyított reakciós tény, hogy az adott jegyirodában mindenkit kiszolgálnak és nem is történt olyan eset, hogy ne szolgáltak volna ki valakit, ugyanis Coldplay-koncertre volt megjegyzés nélküli jegykiadás.

Tehát ebből következik, hogy ha valaki esetleg jegy és bérlet nélkül utazott ma a BKV-n, ráadásul az ellenőrök sem kapták rajta, szóljon, mert minden bizonnyal innentől már nekem sem kell soha jegyet vennem, sőt visszamenőleg is hülye vagyok, hogy az elmúlt hónapokban ilyesmire költöttem. :)

Google 2008.09.10. 23:03:42

Nagyon sántított, több sebből is vérzett az a történet.
A lány azt is elmondta, elkérte a panaszkönyvet és nem saját néven írt be oda. Mint a reklámban a bankkártyákra, ráírnak egy fals nevet, mert ez csak hírverés.

Nem lehet, hogy ez - kiszolgáltak, pedig magyar vagyok - irónia?

Már senki sem érti a viccet? Elsüllyesztették a hajóitokat, vagy?

irrelevant 2008.09.10. 23:22:39

A Coldplay jó... volt az első lemez idején.

Király Zsolt (Körkép.sk) · http://korkep.sk 2008.09.10. 23:47:03

Nekem is az nagy kedvencem, a Placebo mellett

medve2 2008.09.10. 23:59:12

States, te nem voltál ott, nem tudod a történetet, de azért tudod, higy megjegyzést tett az eladó. A faszoomba már a sok hülye szélsőjobbos fasszal. Egyszer megkérdeztem Szabó Györgyöt, hogy bár mindegy, de a lezsidózott tulajdonos tényleg zsidó. Nos nem. De volt annyira karakán, hogy ezt nem mondta el.

medve2 2008.09.11. 00:00:28

Én is láttam interjút a csajjal, és egy buta liba, aki butaságát azzal kompenzálja, hogyradikális és előítéletes lett.

states 2008.09.11. 00:10:00

medve2
Te sem voltál ott, de tudod, hogy nem volt megjegyzés, az meg hogy a tulaj zsidó volt-e vagy nem, engem nem érdekel. Gréczy ma buzizó és zsidózó Fideszről értekezett a blogjában. Nekem meg az ilyen szélsőbalos állatokból van elegem, akik ráadásul nem abban élik ki magukat, hogy tojásokat dobálnak meg zászlókat lengetnek, hanem a hatalomban...

Pilgrim 2008.09.11. 00:12:37

Google írja: "Nem lehet, hogy ez - kiszolgáltak, pedig magyar vagyok - irónia?

Már senki sem érti a viccet? Elsüllyesztették a hajóitokat, vagy?"

Én néhány kommenttel feljebb:

"Ha pedig ellentmondás kerekedik a történetből, akkor tudom, az a válasz, hogy nem értem az iróniát. :)"

Annyira kiszámíthatóak vagytok! LOL.

cometneni 2008.09.11. 07:51:22

Hentesnél kértem 30deka húst, mert akkor még egyszemélyes háztartást vezettem, és annyi kellett. Megkérdezte tőlem, hogy csak tán nem lakodalom lesz? Mire én, ugyancsak mosolyogva: nem, csak vendégségbe hívtam a fociválogatottat, azért kell ilyen rengeteg. Kezdtem volna el hőzöngeni?

Google 2008.09.11. 09:35:07

Pilgrim,
ne csúsztass!

Az első kommentet vállalom, a második beidézettet: nem.
Egyszerűek vagyunk.
Szép napot azért!

Pilgrim 2008.09.11. 10:47:15

Google, nos, a második kommentidézet tőlem származik. De az "egyszerűség" kedvéért:

- te ezt írtad: "Nem lehet, hogy ez - kiszolgáltak, pedig magyar vagyok - irónia? Már senki sem érti a viccet? Elsüllyesztették a hajóitokat, vagy?"

- én ezt írtam, korábban, téged megelőzve: "Ha pedig ellentmondás kerekedik a történetből, akkor tudom, az a válasz, hogy nem értem az iróniát. :)"

Mi a kettő között a tartalmi, mondanivalóbeli különbség? Ha valaki szól az ellentmondás ellen, akkor általában itt a reakción az a válasz, hogy nem értjük az iróniát meg a viccet. Tudod hányszor volt már erre itt példa? Hát, jót nevettünk ismét.

És érdekes, a humoromat (vagy annak hiányát) általában csak itt érzik hivatkozási alapnak.

Egyébiránt a kiszámíthatóság szerintem nem feltételezi az egyszerűséget és fordítva...

Szép napot neked is.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.11. 16:28:29

A szerző nyilvánvalóan ópiumos deliriumban írta eme bejegyzését. A legjobban az tetszik, ahogyan rasszista-antiszemita magyarok ellen kivonuló zsidókat és cigányokat azonosítja a magyarsággal. A 70-es évek végén Carlos Santana mondta, hogy neki a magyar az cigány. Persze, ő nem pejoratíve értette, és ezt további mondataiban ki is fejtette. Aztán fél nyugat-európa azonosította a magyarságot a cigánysággal. No, de magyar konzervatív ilyent még nem mívelt. Ehhez csak gratulálni tudok.

caralho voador 2008.09.11. 16:29:17

Bemutattad az útleveled, vagy honnan tudták, hogy magyar vagy, vazze?! :)
Nem tudom, ilyen postokra mi szükség van. A hollánernőuccázást meg a pedigmagyarvagyokozást meghagyhatnátok a Mancsnak.
Azt meg értsétek már meg kedves, általam egyébként kedvelt reakciós fiúk-lányok, hogy teljesen felesleges görcsölni az 'elítéljük a széljobbot' jellegű megnyilvánulásokkal. A ballibek úgyis mindig lefasisztáznak majd mindenkit, aki bármilyen szinten jobbra köthető. Nem érdekes, náci-e vagy sem, egyszerű politikai érdekből. Bár gondolom, ti is tudjátok.
(Nem kifejezetten ennek a bejegyzésnek a kapcsán írtam mindezt, inkább egy tendenciát figyelve)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.11. 16:31:54

Volt szerencsém az iroda egy másik fiókjához, s jazz jegyet vettem, és velem isi elég bunkó volt a kiszolgáló hölgy, pedig magyar vagyok :(

vizipipa 2008.09.11. 17:06:33

Valamelyik rádióban (talán Szent Korona) volt egy interjú a lánnyal. Nem 2 hét után készült, hanem 1-2 nappal az eset után (amikor még csak kisbalhé volt). Szóval friss. Le lehetett tölteni.
Nos, ebből ítélve, amit a lány mond igaz - beleértve persze a személyes elfogultságot - vagy Oscart érdemlő módon, érzelemdúsan hazudik.

A kérdés persze az, ERGÉ miért vissza az ügyre? Talán történt valami a "Tomcat nem szolgált ki minket" ügyben? Mert a feljelentés az megvolt.

hcrules 2008.09.11. 17:12:12

Az én húgomnak is ez a csengőhangja :)

Egyik tanárom mesélte, hogy bement egyszer Sorstalanságot kérni a Szkítia könyvesboltba :D

szubjektiv 2008.09.11. 23:14:37

Vettél jegyet. Ügyes. Oszt? Biztos velem van baj, de nem értem.

suski 2008.09.12. 04:32:56

ergé, néhány éve még Coldplay cd-t keresve az egyik gyôri zeneboltban ezt a választ a kaptam:
- Hogy milyen cd-t keresel?
- Coldplay.
- Ja bocs mi ilyen ismeretlen együtteseket nem tartunk.
- Ismeretlen???? Az MTV-ben mennek a számaik éjjel-nappal!
- Mo-on még egy darabot sem adtak el ilyen lemezbôl a számítógép szerint, úgyhogy ez ismeretlen.
- Aha köszi, szevasztok.

Google 2008.09.12. 09:55:48

Persze hogy a ballibberek "úgyis lefasisztáznak majd mindenkit, aki bármilyen szinten a jobboldalhoz köthető" - mondja Caralho.
Igen, tényleg, nekik ez az érdekük. Nekünk pedig az, hogy kiderüljön: hülyeséget beszélnek.
Nehogy már a szélsőjobboldali azzal takarózzon, csinálhatja, hisz úgyis minden jobbert lenáciznak, ha kell, ha nem.
süti beállítások módosítása