Kiválogatódás (off: dinnye update)
2008. július 28. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Kiválogatódás (off: dinnye update)

 Alakul. A kiválogatódás.

 Egy ismerősöm parasztházat vásárolt a Balatonnál. Arra a házra ácsingózott az egész környék, mert gyönyörű, íves-műves, eredeti ház, ami kimagaslik a hegyoldalból. Az eladóról mindenki azt hitte, hogy bolond. Évek óta el is akarta adni a házát, meg nem is. Aztán megérkezett az ismerősöm, nemesi sarjadék, ahogy az eladó is. A tulajdonos dédszüleié volt még a ház és most eladta, egy másik nemesnek. Hüledeztek a szomszédok és csodájára járt a környék, hogy tudta megvásárolni a bolondtól. Hát így. Válogatunk-válogatunk.

 Egy másiknak pedig gyára van. Megmondta a munkásainak 2006-ban, hogyha az MSZP győz, akkor el kell bocsájtsa a munkások egyharmadát, mert piacellenes párt jut hatalomra, amit csak így lehet túlélni. Így is lett.

 Válogatunk-válogatunk.

 Menjünk tovább. A fejvadász cégek már vállalják, hogy politikai beállítottságra is rákérdeznek a jelölteknél. Van igény erre, hiszen ez is hatással van a munkahelyi hangulatra.

 És válogatunk tovább.

 A kozmetikus azt mondta epilálás közben, hogy Gyurcsány elmebeteg. Aztán az a kozmetikus még sok-sok új ügyfelet kapott ezért a mondatáért. A fodrász viszont csőcselékezett, úgyhogy várhatja, mikor néz be hozzá a csendes többség...

 Megy ez a kiválogatódás. Melyik a jobbos hely, melyik a jobbos fodrász, melyik a jobbos újságíró, jobbos kukás?

 Nagyanyám szavaival élve: Na, szólj hozzá, és keresedj el! 

 ....

 OFF:

 Nem akartam külön posztot nyitni a dinnye sikereknek, de akit érdekel, itt van a végtermék (mézédes és kicsi):

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr15588755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.28. 11:10:06

Azt hiszem, abban a pillanatban lenne vege az allasinterjunak, ha valaki rakerdezne a politikai beallitottsagomra.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.28. 11:13:25

Doom, szerintem nem konkrétan kérdeznek rá.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.28. 11:14:25

ne megnézném azt a céget, amelyik ezt +kérdezi...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.28. 11:16:54

Szamárfül/murci · murci.blog.hu/ 2008.07.28. 11:14:25:
"ne megnézném azt a céget, amelyik ezt +kérdezi..."

Allitolag parkereso szolgaltatasok is megcsinaljak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.28. 11:17:36

lelkylola · reakcio.blog.hu/ 2008.07.28. 11:13:25:
"Doom, szerintem nem konkrétan kérdeznek rá."

"Alkoholista-e On?" :-)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.28. 11:18:05

Nem is olyan pici az a dinnye. Nagyszüleim kertjében régen akkorák nőttek, mint egy nagyobb golflabda, és zseniálisan finomak voltak. Ez inkább standard óriáspöffeteg-kategória. :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.28. 11:20:28

Dom, az más.
álláskeresésénél azért durva lenne.
szóljon már, aki látott ilyet!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.28. 11:32:51

Hát olyanról hallottam sokszor, hogy valaki keresett alkalmazottat az ismerősök között és ott ilyesmit is kérdeztek.
A fejvadász cég pedig körbelőheti a témát és elég könnyen kiderülhet a pártállás. Az is sokat mond valakiről, hogy hol dolgozott előtte, milyen ismerősei vannak az iwiwen, nagymagyarország matrica van a kocsiján, stb.
Más: de pl. egy bébiszitternél elég fontos, hogy milyen vallású és milyen beállítottságú.

józan' 2008.07.28. 11:33:56

"Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2008.07.28. 11:10:06
Azt hiszem, abban a pillanatban lenne vege az allasinterjunak, ha valaki rakerdezne a politikai beallitottsagomra."

Konkrétan a Budapest Bankról tudok, ahol még a vallásodról is be kell számolnod a jelentkezési űrlapon. Nem vicc.
Elvileg azért, mert a cég amerikai kézben van és ezáltal "amerikai módszerekkel" dolgozik.
Egy _international_ kérdőívet kell kitölteni.

józan' 2008.07.28. 11:37:46

Meg is van:

www.budapestbank.hu/info/allasok/allas-jelentkezes.php -->>>

www.gecareers.com/GECAREERS/html/us/searchJobs/G175_Hungarian.html -->>>


"VIII. KÜLÖNLEGES ADATKATEGÓRIÁK

A GE egyes üzletágainak korlátozott mértékben szükségük van bármilyen különleges adatok (például a faji vagy etnikai hovatartozással, a politikai vélemény-nyilvánítással, vallási vagy politikai meggyőződéssel, a szakszervezeti tagsággal, az egészségügyi vagy orvosi nyilvántartással, illetve a bűnügyi nyilvántartással kapcsolatos személyes információt tartalmazó adatok) összegyűjtésére. A GE adott üzletága gondoskodik arról, hogy a szóban forgó egyént a szóban forgó adatgyűjtésről és -feldolgozásról tájékoztassák. Abban az esetben, ha ezt a jogszabályok megkövetelik, a szóban forgó adatoknak a feldolgozásával, illetve különösen azoknak a nem a GE keretében működő jogi személyekhez történő továbbításával kapcsolatosan az érintett személy kifejezett hozzájárulását is beszerzik. egfelelő biztonsági és védelmi intézkedésekről (például fizikai biztonsági eszközök, titkosítás és a hozzáférés korlátozása) gondoskodnak, függően a szóban forgó adatkategóriák természetétől és a szándékolt alkalmazásokhoz kapcsolódó kockázatoktól."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.28. 11:59:27

józan' 2008.07.28. 11:33:56:
2Konkrétan a Budapest Bankról tudok, ahol még a vallásodról is be kell számolnod a jelentkezési űrlapon. Nem vicc."

Ez igen! Kivancsi vagyok, hogyan egyeztetheto ez ossze a GE vallalati politikajaval, amelyet minden munkavallalonak ala kell irnia belepeskor.
www.ge.com/files/usa/citizenship/pdf/english.pdf
"WHAT TO WATCH OUT FOR
...
REFUSING TO WORK, or otherwise
cooperate with, certain individuals
because of their race,
religion, sex, or other characteristic
protected by law."

Szerintem nyugodtan be lehet perelni oket. Sot, eloszor a GE cegvezetesenel lehet bejelenteni, hogy a magyar egyseg nem koveti a ceg politikajat.

Nem szelmalomharc, egy ilyen multi nagyon ovatos.

szpal 2008.07.28. 12:47:21

Tudok egy étkezdét, ahol Nemzetet olvas a futár, aztán a csikket mégis a bolt elé dobja. Akkor most mi van?

Az emberek több, mint felét annyire nem érdekli a politika, hogy a fogyasztási szokásait is ehhez igazítsa. Jó, ha 5-10%-nál számít ez, azok is főleg jobbosok.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.28. 12:49:21

szpal:
iylenkor lovas_i összeomlik, oda a szingapúr-elmélet! :)

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 12:59:47

Mondjuk Hír TV-s pedigrével nehéz visszakerülni a "közszolgálatiba", TV2-höz, RTL híradóhoz. És még csak rá sem kérdeznek.

Örök dillemmám, szabad-e bezárkózni a nagy jobbos gettóba.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.28. 13:01:36

nénike · reakcio.hu 2008.07.28. 12:59:47:
"Mondjuk Hír TV-s pedigrével nehéz visszakerülni a "közszolgálatiba""

Nyilvan ATV-s multtal is igy van.
A Napkeltet most hagyjuk ki, az egy egyertelmu botrany.

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 13:11:10

Talán majd választások után ez is változik :)

Vessetek a mókusok eléd, de nekem nincs nagy problémám a közszolgálati médiumokkal kiegyensúlyozottság tekintetében.

rolika 2008.07.28. 13:36:08

szép az a dinnye, jövőre mi is bepróbálkozunk.
tegnap este szedtünk ki egy kb. ekkora karalábét, ma volt levesnek. mmm... :)

IHCS 2008.07.28. 14:07:25

Hm. Vessetek meg ezért, de egy bizalmi álláshelynél én azért megkérdezném a hozám munkára jelentkezőtől, hogy mégis hogyan szavazott 2004. december 5-én az állampolgársági kérdésre és miért. Más kérdés, hogy ebben a két dimenziós rendszerben nem csak egy jó válasz van.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.07.28. 14:08:57

Hogyne, a Friderikusz úgy pattog a közszolga és a nem közszolga közt, mint a nikkelbolha, kurvanehéz ATV-s meg Pártkeltés pedigrével közszolgálatba jutni - Doomhammer, ejnye...

marosy 2008.07.28. 14:37:30

"Vessetek a mókusok eléd, de nekem nincs nagy problémám a közszolgálati médiumokkal kiegyensúlyozottság tekintetében."
Pédául ebből a hozzászólásodból kiderül a politikai preferenciád.

svonk 2008.07.28. 14:45:46

Amerikaban a terdem osszevarrasahoz is megkerdeztek a vallasomat. Egy allasinterjunal fontos is. Ki akarna, hogy egy Vatikanbol taviranyitott alkalmazottja legyen? :)
A kerti sikerelmeny eleresehez pedig nagyon tudom ajanlani a sutotokot. Kell hozza munka rendesen, de cserebe tizkilos dogok fognak noni a kertben, azokat mar lehet buszken nezegetni es nem mellesleg finom is.

Grrr 2008.07.28. 14:48:44

Gratulálok a dinnyéhez!
Sokkal frissebbnek és lédúsabbnak néz ki, mint a balos dinnyék.

vattafák 2008.07.28. 14:52:12

aki az alapján válogatja a munkatársait, bébiszitterét, barátait, hogy az milyen vallású, hát az például az én szánalmamat már kiérdemelte. a félelem miatt falazza-e magát körbe?

da 2008.07.28. 14:53:05

egyebkent a dinnyet tarto lany= maga a szerzo?

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 14:58:38

marosy

Tényleg? És mi lenne az?

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.07.28. 14:59:56

Aki azert valaszt fodraszt (orvost, asztalost, stb.), mert az szidja Fletot/Viktort es nem azert mert az illeto ert a szakmajahoz, az aligha jellemezheto maskepp, mint egy meteres nagy barom...

da 2008.07.28. 15:09:57

dolphin

Igy van. Ennek semmi ertelme. Ez hozza magavan azt, hogy el kell viselni az Usztics Matyastol, Filippen Papp LAjosig es Pitti Katalinig terjedo megmondo emberek megmondasait, csak azert mert jobbosok.

Francois Pignon 2008.07.28. 15:11:47

Amerikában nagyon máshogy mennek ezek a dolgok. Biztos nem olyan felvilágosultak, mint mi, de ott egy politikusnak nemcsak a vallását, de még a gyülekezetét, lelkészét is ismerik. Igaz, ők még ott tartanak, hogy ateistaként vagy rendszeres bérmálkozóként nem is tudna valaki érvényesülni.

Dinnye rendben van, én is eszem most egy kis sárgadinnyét.

józan' 2008.07.28. 15:27:15

Francois: csakhogy fentebb nem politikusokról, hanem sima munkavállalókról van szó, mégpedig nem Amerikában, hanem Magyarországon.
Merthogy a drágalátós globalizáció miatt ugyebár nincsenek határok, egy GE Money meg kurvára leszarja az európai "személyiségi jogokat".
Ez itt a probléma.

intelligensvaros 2008.07.28. 15:28:01

Kicsit kicsi, talán hóka is, de a miénk! Legközelebb egy párat tarts meg savanyítani is! :)

A jobbos cégvezéreknek kutya kötelessége balosakat is alkalmaznia, akikből azután jobbos szavazót farag, szép szóval, meggyőzéssel. Én így csinálom.

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 15:33:31

intelligensvaros

És a nagy elméleted fordítva is tartható? Én nem vagyok abban biztos, hogy a munkáltatónak világkép faragásra is szól a jogosítványa.

Drömögödömötör 2008.07.28. 15:50:53

üdv Mindenki


nekem per pillanat 15 közvetlen beosztottam van ezek közül több is 5-8 éve a közvetlen munkatársam . Lövésem nincs kinek mi a vallása mi a pártreferenciája pedig többször ittuk már le magunkat a sárgaföldig ( pl. csapatépítés , külföldi 2-3 napos konferenciák stb.) és beszélgetünk is egymással munkáról , gyerekekről párkapcsolatokról stb. nehogy már ne az eredmények alapján hanem pártszimpátia vagy felekezeti hova tartozás alapján válogassam meg őket.
Egyébként nem tudom mi a pártállása a fogorvosomnak, fodrászomnak, vevőimnek, beszállítóimnak stb. egyszerűen érdemes velük dolgozni vagy dolgoztatni mert jól pontosan és megfelelő áron végzik munkájukat

nem szabad hagyni hogy a politikusok által generált mesterséges, megosztottság ( és merem kijelenteni hogy csak látszat hisz ők a háttérben vígan elmutyizgatnak egymással) beszivárogjon mindennapjainkba mert ha ez megtörténik csak vesztesei lehetünk az egész folyamatnak

intelligensvaros 2008.07.28. 15:52:25

Ninike Úr!

Persze, hogy dolga, ez nem is kérdés. Ahogy a postásnak a legnagyobb jattot adni is kötelessége.
Inkább gyakorlatnak nevezném, mint elméletnek. Na, csá!

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 16:05:19

Csak azé', mert az előző hétvégét távolról ismert kortársakkal töltöttem. Az egyik lányról nagyon jól elbeszélgettünk családról (három gyereke van), munkáról (polgári peres bíró)aztán tegnap kiderült, hogy valami szabadkeresztény gyülekezet tagja és MSZP drukker. Bevallom szívenütött, de nem értékelem át őt magamban ezért.

da 2008.07.28. 16:07:41

jo. de ezt kene mar nekunk is latni. a masik oldalon is elnek emberek.

vattafák 2008.07.28. 16:25:35

da, nincs másik oldal.
(csak sötétkékek és világoskékek)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.28. 16:27:59

Drömögödömötör 2008.07.28. 15:50:53:
"mert ha ez megtörténik csak vesztesei lehetünk az egész folyamatnak"

Versenypiacon valaki, aki nem uzleti erdekei szerint valogatja meg a munkatarsait vagy az uzleti partnereit, csak veszithet.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.28. 16:28:22

Az nem élet.

Ezt nem hagyhattam ki ;)

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.28. 16:36:33

Ja, az a dinnye még paradicsomnak is karcsú :P

da 2008.07.28. 16:46:20

vatta:
jaja, szoval ezaz.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.28. 17:02:21

A dinnye nem hóka és sokkal nagyobb, mint egy paradicsom!

Inteligensvárossal értek egyet, szerintem meghatározza a hangulatot, ha jobbos a főnök és több példát láttam már az általa leírt térítésre.

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 17:19:15

Ja, meg az is, ha balos. Lesz ám ott hangulat :(

Ne ássák tovább az árkot; legalább a piaci szereplők ne!

intelligensvaros 2008.07.28. 18:00:01

Az üzleti partnereimmel nem politizálok. Legfeljebb néha cikizem őket. :) Egyet értek Dörmögővel és kedves Nénike Úr :) semmi pánik, a piac működik. Még nem hallottam senkitől sem, hogy szoci, ezért nem vásárolok tőle. nagyjából lesajnálják a kérdést.
A választésok idején kicsit felpörgünk, akkor az alkalmazottak is kapnak útravalót, leginkább azért, hogy elmenjenek.

hiba 2008.07.28. 18:28:01

Ezt most nem értem. A poszt szerzője örül a leírt jelenségeknek? Szerintem inkább sírni kéne. A megsárgult családi emlékek felett "jócsaládból" való üzleti partnert vízionáló félhülyéket sajnos elég jól ismerem. Nehogy má' ez legyen a követendő csapás, mert rögvest hanyatt fordulok.
A dinnyének viszont lehet örülni, az siker, előremutató. Legalább.

da 2008.07.28. 18:45:30

en aszondom, gyozzon a tehetseg, ne az h ki melyik oldalon all.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 19:26:16

Elég komoly munkaerőpiac az, ahol még a politikai vagy vallási hovatartozás alapján is lehet válogatni. Én például már megelégednék azzal, ha a felveendő kolléga el tudná végezni a munkát.

Amúgy meg konokul hiszek abban, hogy különböző gondolkodású emberek békében megférhetnek egymással, akár a munkahelyen is. Kénytelen is voltam ebben hívő lenni, hiszen mindig is balos környezetben dolgoztam... Ez jutott. A műszaki pályák sosem voltak igazán a jobbosok nagy gyülekezőhelyei. Talán érdekes lenne azon is elmerengni, miért van ez így...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 19:27:57

Lola!

Levágtad a malackát...

:(

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.28. 19:40:19

Elpet, pedig én úgy tudtam, hogy a Műegyetem a jobbosok gyűjtőhelye. Már a kommunizmusban is csak da juthattak be az x-esek.

Tényleg levágtam :(

Hattory Hanzo 2008.07.28. 20:18:05

Most akkor az MSZP ( és persze eddegi koalíciós partnere, az SZDSZ ) piacellenes ,ahogy azt a gyáros úr a munkásoknak jól megmondta, vagy piacistenítő, ahogy azt a Fidesz-KDNP évek óta mondja?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 20:20:23

Hadd időzzem el kissé a postot bevezető bájos kis grafika világánál.
Nem szeretnék azon ugrálni, hogy nem találtam szoros logikai kapcsolatot a szöveg és a kis kép között. A lezáratlanul hagyott szellemi erővonalak minden esetben utat nyitnak az akár tudatos, akár tudat alatti, szabad képzettársításoknak, amelyek serkentőleg hatnak gondolkodásunkra. Koncentráljunk tehát a grafikára, nézzük a dolgot magát.
Magamkorabeli ember nemigen tud nem asszociálni a 70-es évek mosószerreklám-grafikáira, melyeknek egy, jelen esetben kétségkívül modernizált változatával állunk szemben. A fejlődés szembetűnő, elég, ha csak az ehemaliger ULTRA-por zacskójának kétszínnyomásos, némiképp Flinstone Vilmára emlékeztető, kissé elmosódott nőalakjára gondolunk, melynek megformálása sokkal kezdetlegesebb alkotói készségeket és szakmai tudást sejtet. Kis képünkből sugárzik a derű és harmónia, melyet azonban a kék árnyalatok túlsúlya némiképp hűvösen távolságtartóvá tesz. Mindezt nagyszerűen oldja a nőalak keresetlen bája, a rózsás arc, a bőr színe, a kis háziruha árnyalata a háttér fürdőszobájának hűvösségével kontrasztban sajátos dinamizmust ad, mintegy felhíva a figyelmet az emberi elem elsődlegességére. Jobb híján helyeselhetjük a vélhetőleg 15x15-ös falicsempe szürke színének kiválasztását, mely a hosszú, napfénytelen téli hónapokban nyomasztó ugyan, mégis elüt a fehéren csempézett fürdőszobák némiképp húsüzemre vagy körzetorvosi rendelőre emlékeztető hangulatától.
Az egyszerű geometriai formák alkalmazása roppant helyénvaló, már önmagában is nyugalmat sugároz, a formák leegyszerűsítése egy sosemvolt urbánus naiv festészet kínzó hiányát hivatott enyhíteni.
A nőalak mozdulatának jelentését illetőleg csak találgatni tudunk, vélhetően egy jól sikerült vasárnapi ebéd utáni törölgetésre buzdítja élete párját, bár ehhez a fürdőszoba, mint helyszín kissé érthetetlen. Lehet azonban megannyi magyarázat, a lényeg, hogy gondolkodásunk megindul a nem triviális jelentéstartalom okán.

Korunk szexualitástól túlfűtött világában csak dicsérni tudjuk a nőalak diszkrét megformálását. A stilizált, mosolygós száj közepére biggyesztett, szív alakú piros folt hordoz ugyan némi erotikus utalást, mindez azonban annyira elvont és jelzésszerű csak, hogy a legtartózkodóbbak érzéseit sem sértheti. A frizura hagyományos jellege mindenképpen konzervatív életfelfogást sugall. A kar lágyan ívelő vonala a nőiességet hangsúlyozza, a lefelé hegyesedő trapezoid lábformálás mentes minden fülledt szexualitástól, ám kétségkívül csinos, karcsú bokát sejtet. Az arc és a szemek méretbeli túlsúlya a testhez képest az érzelmek dominanciáját emeli ki a testiség napjainkban kissé nyomasztó túlhangsúlyozásának kitűnő ellenpontozásaként.
Mindent összevetve egy modern, ám mégis hagyományokra építkezést sugalló kis rajzzal találkozhattunk, amely jól érzékelteti modern létünk kissé rideg, ám egészséges és higiénikus környezetfelfogását, s felhívja a figyelmet az ebben a világban is változatlanul jelenlévő meleg emberség elsődleges fontosságára.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.28. 20:24:48

:)))
Egyébként azért ez a kép, mert kiválogat.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 20:25:31

Hát, Lola, amikor én egyetemista voltam, nem tűnt fel a jobboldali dominancia. Ez persze a pártállam végvonaglásainak éveiben volt. De a szakmán belül soha nem volt olyan érzésem, hogy jobbos többség lenne, bár az ismeretségi köröm nyilván nem reprezentatív.

Civil a palyan 2008.07.28. 20:39:08

"Na, szólj hozzá, és keresedj el!" (sic) "...eladta, egy másik nemesnek..." "Melyik a jobbos hely, melyik a jobbos fodrász, melyik a jobbos újságíró, jobbos kukás?" "Alakul. A kiválogatódás." Hozzászólok és elkeseredem: ez a poszt egy nagy hasba rúgás volt...(már bocsánat a kifejezésért)

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 21:44:13

Basszus Elpet, ez mi volt? Ilyen műelemző szív dobog rideg műszaki csuklyád alatt?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 21:52:35

nénike

:)))

Igyekszem összetett személyiség lenni

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 22:09:16

A hazai termék vásárlásának preferálása nem érzelmi kérdés, hanem hideg racionalitás.

A gazdasági élet jobboldali szereplőinek preferálása ugyanilyen politikai racionalitás lehet, helyénvaló abban az esetben, ha ezeket a szereplőket egyébiránt nem piaci jellegű megkülönböztetések sújtják. Gondoljunk itt mondjuk a 10 év előtti helyzetre, amikor alig volt jobboldali sajtótermék, és azokat is szinte hirdetési bojkott sújtotta.

Vigyáznunk kell azonban, mert a gazdasági kapcsolatok kiépítése különösen alkalmas a túlfeszített politikai ellentétek enyhítésére, egymás megismerésére és a bizalmatlanság csökkentésére.

Szívesen támogatom a jobboldali gazdasági szereplőket, a cél viszont az kell legyen, hogy a tényleges piaci értéküket tekintve is fontos tényezőkké váljanak. Ebben az izolált gazdasági környezet esetenként akár hátramozdító is lehet.

Amúgy a hasonló a hasonlónak örül, ez mindenképp egy természetes fragmentálódáshoz vezet. Egészséges társadalomban ez azt jelenti, hogy minden csoport meghitt környezeteket alakít ki magának. Beteg társadalomban az ellentétek növekednek ezáltal. Nem a csoportokba gyülekezés a rossz, hanem az egész magyar társadalom alapvető kudarcélményei, amelyek a csoportok közti feszültségeket növelik.

Ha eladnám a lakásomat, én is megnézném, kinek adom el. Tartoznék annyival a szomszédaimnak, akikkel békében éltem sokáig, hogy ne engedjek oda mondjuk egy antiszociális viselkedésű embert vagy családot. Igyekeznék jó embernek eladni. Nemesi származásúnak vagy közembernek. Jó embernek.

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.28. 22:45:28

Azt hiszem közelednek álláspontjaink. Amit írsz, az a szubjektív és privát élettered alakításakor fontos szempont lehet. Én sem a FIB-ből választom a haverokat. A piacon azonban (sajnos?) a hideg racionalitás kell döntsön.
A "növekedni vagy meghalni" azonban egy másik poszt tárgya lehetne.

Charme 2008.07.28. 23:02:46

Nénike Úr!

Már nagyon régóta szeretném azt a témát feldobni, hogy aki azt mondja "piac" az mondja meg azt is, hogy ő milyen piacon dübörög! :) Ez persze nem rád vonatkozik leginkább, hanem a tíz éve a főpolgi hivatalban lebzsebelő könyvtárszakos világmegváltó libsikre. Vessetek a mókusok közé, ha nincs igazam!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 23:05:55

Az izolált környezetből előbb-utóbb ki kell lépni az igazi megmérettetés világába, ahol aztán valóban a hideg racionalitás az úr. Nem lehet inkubátorban élni örökké.

Magyarországon ma még van hová növekedni. Spórolásból megélni nem lehet ( hát még, ha bizonyos vonalakon az esztelen pénzkidobás folyik korlátok nélkül). A mai problémánk még nem a túlzott növekedés problémái. Ha odaérünk, majd írj róla postot, ígérem, hozzá fogok szólni.

:))))

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.28. 23:13:07

Charme

Milyen piacon?

Hát az állami és önkormányzati tanulmánymegrendelési piacon. :)) Mit csináljanak, ha egyszer ők a legjobbak? Szetey is megmondta.

A másik kedvencem még a piaci gázár. Milyen piacról is beszélünk például a gáz esetében?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.29. 01:34:10

Lola

Azért a kozmetikusnak bizonyára más titka is lehet, ha jó a forgalma, mint a politika marketingcélú felhasználása.

Mert teszem azt ajánlanak egy pedikűröst, aki nagy jobbos. Én elmegyek hozzá, de utána megfájdul a lábom, begyullad a kislábujjam. Nomármost, azért én nem fogok sántikálni, hogy Gyurcsány ekézését hallhassam!
Ámde ha hozzá járok, és esténként jóleső megelégedéssel tekinthetek a lábfejemre, könnyed, ám határozott lépteimet nem nehezíti a nyilalló fájdalom érzése, úgy a továbbiakban szívesebben választom őt, mint akinek a cigányorbánozását kell hallgatnom körömvágás közben. Ezt talán nénike sem rója fel piacellenes bűnül nekem... :)

Direkt a lakosság részére szánt termék vagy szolgáltatás esetén a politikai szimpátiát egy adott fogyasztói réteg megnyerésére marketingcélból felhasználni abszolút piackonform magatartás, hiszen a piacon mindent szabad, ami nem tilos. Politikai szimpátia miatt elfogadni azt, ami igénytelen és nívótlan - önmagunkkal való kitolás és ostobaság.

2008.07.29. 03:24:47

A potenciális kuncsaftok politikai érzelmeit piacszerzésre felhasználni üdvös. A saját politikai érzelmeink miatt kihagyni egy jó üzletet önmagunk tökönszúrásával egyenértékű. Az jó üzleti kapcsolatok erősítése olyan dolgokkal, amik nem tartoznak közvetlenül a rideg üzleti racionalitás világába, szintén üdvös. Ez tőlem lehet akár a kölcsönös politikai szimpátia is, de ebben a kérdésben ez nálam ugyanabba a kategóriába esik, mintha ugyanannak a focicsapatnak drukkolnánk.

A munkáltató dologgal kapcsolatban már kicsit finnyásabb vagyok: egy alkalom bőven elég volt az olyan munkáltatóból, aki a "megfelelő irányba kívánja terelgetni" az alkalmazottait. Ha meg valahol megorrontanám, hogy ilyen irányban érdeklődnek (politika, vallás, szex, etnikum stb), nemhogy az interjú / munkaviszony végét jelentené, de menne az ügy az ombucmanhoz, munkaügyi hatósághoz, atyaúristenhez. Persze lehet olyan is, amikor az éhség nagyobb úr, mint az igazságérzet, de szerencsére egyelőre még van választási lehetőségem.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.29. 08:25:14

Azért nem kell az ilyesmit misztifikálni, olyan piaci rés a politikatudatos fogyasztó, mint az összes többi. Ámerikában is fogyaszthatunk pl. "Billy Clinton Im-Peach", "Smaller GovernMINT" vagy "RuhsMallow" (Chocolate Marshmallow Ice Cream with a Conservative Flavor) ízű fagyit, ha azt tartja az úri kedvünk. Ha pedig az egyértelmű és nem túlcifrázott politikai üzeneteket kedveljük, szóba jöhet az "I hate the French Vanilla" is:
www.starspangledicecream.com/new/new-flavors.htm

(Az oldal nagy valószínűséggel hoax, de a jelenség létezik.)

jozicsenko 2008.07.29. 10:15:50

hi!

akárhogy nézem is a tényeket, az euban mi fizetjük a legtöbb adót, a bérköltségre szánt keretből nekünk jut a legkevesebb (arányaiban)

a kis és középvállalatokat tudja a kormány a legkönyebben megfogni (a bérből és fizetésből élők mellett), a multinak viszont van annyi ereje, hogy kiharcolja (=kizsarolja) magának amire szüksége van (+4%os adó, amit csökkenthet a K+F költségekkel, mertkülönben az Audi máshol dolgozik, rémlik?)

no mindegy, amit mondani akartam

hogy az állandó kapkodás és agitprop ellenére a hétköznapokban nem annyira dübörög a gazdaságunk és ma leginkább egy dologgal tudunk szavazni

a lábunkkal

tetszik vagy sem, kedves baloldali vitatársak, ha valahol védik Ferikét, oda nem megyek többet, vagy igyekszem minnél kevesebbet lenni

(tényleg, amiben egyetértünk: a megmondó emberek irritáló voltában, bár engem a baloldaliak idegesítenk (drágaBolgárúr és nyugdíjas köre))

viszont amit biztosan tudok:

se vallásomhoz, se politikai beállítottságomhoz senkinek semmi köze...
(nekem se a másikéhoz, amig nem sérteget/provokál)

irrelevant 2008.07.29. 10:18:03

A posztban megfogalmazott jelenség nem új, sőt szakkifejezés is van rá, úgy nevezik, hogy pilléresedés.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.29. 10:25:17

otvospeter 2008.07.29. 10:18:03:
"A posztban megfogalmazott jelenség nem új, sőt szakkifejezés is van rá, úgy nevezik, hogy pilléresedés. "

No meg groupthink. Ez utobbi olyan veszelyes, hogy hatekony szervezetekben kulon gondot forditanak az irtasara. Mi tagadas, az emberek ugy altalaban szeretik azt hallani, hogy igazuk van (en nem, csak a sok hulye masikak ;-)). Aztan meglepodnek, amikor "varatlanul" beut a villam.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.29. 10:47:18

Doom, igaza van, csakhogy egy emberi közösségnek nem hatékony szervezetként, hanem élhető környezetként kell működnie. A lakóhelyen található lakossági szolgáltatók inkább az emberi közösség, mint a gazdasági környezet részét képezik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.29. 11:04:28

Elpet 2008.07.29. 10:47:18:
"Doom, igaza van, csakhogy egy emberi közösségnek nem hatékony szervezetként, hanem élhető környezetként kell működnie."

A munkahelyen a ketto szorosan osszefugg. Nem elheto egy munkahely, ami nem hatekony.

Vagy arra gondol, hogy olyan meretuek a munkahelyi politizalas okozta feszultsegek, hogy azok mellett gyakorlatilag mar nem lehet dolgozni?

Erdekes helyeket latogat.

Samott 2008.07.29. 12:30:31

Erdekes iras, jo hogy nem feletek elek... en ugy vettem eszre, hogy normalis helyen pont olyan elmebetegkent tekintenek a fidesz szimpatizansokra mint a szoci szavazokra... es ez igy van jol, nem azert jar az ember fodraszhoz, hogy litaniakat hallgasson a gyulolt (vagy eppen rajongott) vezerrol. Es persze ha eppen a fideszes onkormanyzati vezetes lopja szet a varos vagyonat, akkor mar mindjart tompabban ragyog a nagymagyarorszagos matrica a szimpatizansok kocsijan. ;) Egy normalis kozegben Orban Viktor imadata se kisebb stigma mint a Gyurcsany Ferenc iranti lelkesedes.

Joejszaka 2008.07.29. 12:46:30

Samott,

Mi köze is van a nagymagyarországos matricának a fidesz szimpatizánsságra?

Ne mossuk össze a dolgokat.

da 2008.07.29. 13:15:10

nem tudom...ez a kialakulo Patakyattilas jobbos ellenkultura is legalabb idegesit, mint a balos. H csak azert el kell viselnem, h Piti Katalin onmagarol ugy beszel, h naponta aldoz a muveszetek oltaran, es csak azert nem lehet azonm rohogni hogy mar 25 fogatlan grof felesege volt, mert jobbos.

nénike · http://mandiner.hu 2008.07.29. 13:17:17

Samott

Kissé sommás megállapításaidra (önkormányzati lopkodás) válaszolul javasolnám, hogy a Fidesz globális nyalása és egyes - szerintem helyes - döntései-, nota bene vállalható figurája között húzzunk éles határvonalat.

Ugye, Kósa Lajos.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.29. 13:27:07

Doomhammer

Nem, nem akkorák a feszültségek. Viszont egy fárasztó nap után hazaautózván az autóban Orosz József Rekontráját hallgatni minden érdekessége dacára nem olyan dolog, amit Magának vagy bárkinek kívánnék.

Samott 2008.07.29. 13:34:35

Elnezest, ha durvara sikerult, de en egy fideszes onkormanyzattal megvert varosban lakom, ahol a helyi fidesz vezer alpolgarmester "politikai dontesnek" minositette amikor benyomtak az onkormanyzat egyik szakmai bizotsagaba egy semmihez nem erto fideszes politologust. Egy masik kepiviselojuk becsodolt a boltjaval, majd krealtak neki egy onkormanyzati ceget, hogy legyen allasa... azota azon a cegen keresztul talicskaszam hordjak ki a varos penzet... hat felenk ezert nem nagy dicsoseg fideszesnek lenni. (de nincsenek illuzioim, a szocik is ezt csinalnak, ha ok nyertek volna). 2006 elott nem volt meghatarozo a partossag az onkormanyzatban, mindenfele helyi szervezetek indultak, ismertuk a jelolteket... azota felhigult a telepules a sok betelepulotol, varos lettunk es mar nem az ismeretseg, a becsulet szamit, hanem a partlogo. Es ez szomoru.

Lépes Elek 2008.07.29. 14:50:11

Némi ráció van abban, hogy nem megyek oda szívesen, ahol egyiket vagy másikat (a számomra szimpatikusabbikat) szidják fennhangon. Próbáltam ez ellen nemtörődéssel fellépni, de nem ment. Egyszerűen nem tudtam mit kezdeni ezzel az egésszel így lábbal szavaztam, pedig munkám volt bőven.

Nem is a politikával volt a legfőbb problémám, hanem azzal, hogy az EMBER az utolsó szempont. Az egymás iránti tisztelet hiánya okozza a legtöbb gondot szerintem.

plastik02 2008.07.29. 16:04:40

nem megyek olyan fodrászhoz, fogadóshoz, suszterhez, aki folyamatosan hangot ad politikai nézeteinek. teljesen mindegy milyen irányban elfogult...ennyi.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.29. 17:05:57

plastik02

Szó, ami szó, én sem bánom, ha hajvágás közben ilyesmivel békén hagynak. Korábbi fejtegetésem inkább elvi jellegű. Van persze egy olyan régi szokás, hogy egy fodrásznak meg taxisnak okosságokat kell mondania a világ jelen állapotáról, ha akarom, ha nem. Ez ellen sokszor csak vérfagyasztó hallgatással lehet védekezni. Bár lehet, hogy ez barátságtalan és antiszociális viselkedés.

Gabe2 2008.07.29. 18:03:29

Az asszony vágja a hajamat (már ami még van belőle) géppel, politikai hovatartozása előttem nyílt titok :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.29. 18:14:31

Elpet 2008.07.29. 17:05:57

"Van persze egy olyan régi szokás, hogy egy fodrásznak meg taxisnak okosságokat kell mondania a világ jelen állapotáról, ha akarom, ha nem."

Ez egy nagyon hülye szokás, amit jó lenne elfelejteni.
Sztem a fodrász meg a taxis akkor szóljon hozzád, ha te kezdeményezed a beszélgetést. Az más kérdés, hogy én általában szoktam beszélni mindkettővel (bár taxiban csak külföldön ültem mostanában), de így én irányítom a beszélgetés témáját, és a hülyeségektól megkímélnek. ;)

plastik02 2008.07.29. 18:16:40

taxisok híresen nagy parasztok bírnak lenni ilyen helyzetekben (kinek nem inge...). ott aztán kapod az osztást, de ha kifogásodnak hangot adsz, megkéred ne politizáljon, rosszabb esetben kirak az út közepén.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.29. 18:28:47

Otthon nem taxizok, úgyhogy az ilyen szerencsére nem érint.
A fodrászom meg jó arc, néha olyan műgonddal vágja a szimpla rövid sérómat, hogy azt hiszem ha hozzászólnék, és ezzel megzavarnám a munkában, lehet, hogy levágná a fülemet. :DD

Lépes Elek 2008.07.29. 22:06:39

Én a könyvelőmet voltam kénytelen leváltani, mert folyamatosan nyomta a dumát zorbáncigányról. Az elején csendben voltam, minek foglalkozni vele, nem vagyok orvos, azután meguntam és elküldtem.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.30. 10:12:14

Amúgy, ha meg jobbos környezetbe vágyom, az nem elsősorban egy annyira óhajtott, meghitt gyurcsányozás miatt van. Sokkal inkább azért, mert találok ott egy olyan környezetet, hangulatot, stílust, amiben jól érzem magam. Amiben jobban érzem magam, mint egy baloldali proletár vagy akár értelmiségi környezetben. Egy jobbos konzervatívnak, ha tényleg az, semmi szüksége arra, hogy a baloldal szüntelen bírálatával azonosítsa és jelölje meg önmagát. Az igazi identitás látszik messziről.
Amúgy meg nagyon nehéz ma már egyáltalán beszélni is a politikáról. Minden oldalról minden lehetséges érv elhangzott. Nem egyszer, kétszer, hanem ezerszer. Ismételgethetjük ugyan a végtelenségig, de nem sok értelme van.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.30. 12:42:16

Elpet, igen, tényleg nehéz politikáról beszélgetni. Nemrég egy ismerősöm mesélt részleteket a Járai könyvéből (Pénz beszél). Pl. az alapján lehet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.30. 14:14:58

Lola, ha több ilyesmit olvasnék, nyilván indulnának belőle gondolataim, bár Járait éppen soha nem éreztem olyan súlyú gondolkodónak, aki utat mutat majd nekünk. Mindegy, ettől lehet a könyve érdekes és jó.
Nem igazán erre gondoltam, hanem arra, hogy a jobboldal a regnáló baloldalról elmondott már minden elképzelhető rosszat. Ezt a baloldal igazából még csak cáfolni sem igyekszik, hiszen a társadalom nagy része ennek ellenére támogatja, vagy legalábbis tűri. Az eddigi témákat újra, újabb és újabb változataiban felvetni teljesen fölösleges és céltalan.

A politikai közbeszéd arról szól, hogy ki a nagyobb genya. Még véletlenül sem vetünk össze jövőképet jövőképpel, mert az mindkét oldalon homályos és megfoghatatlan, konkrétumokat nem tartalmaz. Mindkét oldal hívei abban bíznak, hogy a politikusaik értékrendjéből, beállítottságából, világképéből majd olyan napi döntések születnek, amiből aztán kikerekedik a szép jövő. Nem kerekedik belőle semmi. Nincs konkrétum. Nem lehet semmiről sem beszélni. Csak a kis képecskéről a post elején. Meg a dinnyédről. Ezeknek legalább van értelme.

Civil a palyan 2008.08.01. 01:44:31

Most is azt gondolom, mint amit első felindulásomban. Az ilyen megnyilvánulások vezetik a szavazókat az MSZP-hez. Mert ők lopnak és csalnak, de azt nem kérdezik, milyen a pártállásod...Amúgy ez súlyosan alkotmányellenes is. Már ha tiszteletben tartjuk az alkotmányt, és nem egy alkotmányos pl. királyságban vagy más hülyeségben hiszünk. Ilyen "kiválogatás" eléggé náci/kommunista izű...Mi kommunisták, különös emberek vagyunk, mondta Sztálin.

Azért oly szomorú ez, mert itt a jövendő jobboldal politikusait véltem felfedezni, de ha ez a jobboldal, akkor inkább a kumenisták...! Ma már velük ki tudunk szúrni az alkotmányos intézményeken belül is (köztársasági elnök intézménye, parlamenti biztosok).
De azért ez a poszt - olvasmányi emlékeim szerint - a legvadabb kumenista időket idézi, csak az "előjel" más...! Mégcsak nem is a "langyos" kádárizmust, hanem Rákosit...Még jó, hogy a kommentek "helyretették" a posztot...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.08.01. 10:16:58

Ez azért túlzás, az viszont elég világossá vált, hogy a hölgy minden bizonnyal furcsa vonzalmat érez az ilyen alja módszerek iránt (névtelen "jelentgetés", adatok netre felrakása, stb.).

Elég egysíkúak a postjai, bár azért remélem, hogy a dinnyén meg a komcsikon kívül más is van, ami érdekli. Talán olvashatunk majd olyat is, ki tudja. :)

Civil a palyan 2008.08.02. 01:32:31

Bocsánat az újabb hsz-ért!
Nem tudom túltenni magam ezen a sokkon...Ráadásul, ha feltételezem, hogy a poszt írója a szerk. munkatársa, így egy elismert pszichiáter pszichológus gyermeke, akkor pláne nem.
Nem tudom elhinni, hogy az édesanya erre nevelte volna gyermekét (aki a kommunista rezsim alatt nyerte el a fokozatait - megjegyzem, teljesen jogosan!). Ez annyira eugenikus poszt (lásd eugenika research - amit a Nürnbergi Bíróság is elítélt), hogy még mindig nem tudok napirendre térni felette. Ha ezt bárki bárhol felteszi a netre, egy percig sem vitatkoznék vele (minek?). Ez azonban egy olyan oldal ( a reakcio.hu), amely új perspektívákat kíván nyújtani. De ha ez a perspektíva, akkor minden jóérzésű ember menekül innen...na már most, ha nem menekül, akkor az elég súlyos ítélet. Akkor tényleg nem lehetségese társadalmi kiegyezés, és foglyai vagyunk a Gyurcsány-féle antifasizmus kiegyegyzésnek....Ami úgy antifasiszta, mint a poszt írója a 21. századbeli társadalmi békefolyamat szószólójaként...Itt a 18-19. század szólal meg, a nemesi előjogokkal, a bérmunkások kihasználásával (mint csupa bunkó) és a társadalmi elkülönülés előnyeit ecsetelendő...
Amúgy, a kommunisták már megint jól kitalálták, "válogatnak" a "szélsőjobbos" Zindex és Tóta W publikációiból, illetve ezen a pénzen működtetik az oldalukat. Ez is egy ismert komm. trükk.).
Befejezem, és ígérem, többet nem szólok hozzá...!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 08:09:56

Civil a pályán

Be ne fejezze, kérem!

Dehogy eugenika, dehogy! Ha azt mondaná, hogy a sznobizmus illatát orrontja, teljesen egyetértenék.

Mint senkiével nem egyező különvéleményére kínosan vigyázó ember, bizonyos fajta lenézéssel kellene tekintsek a sznobizmusra. Mégsem teszem.

Határozott diszkomfortérézés fog el, amikor a jobbos újságokban bor-elemzéseket van szerencsém olvasni, ha ilyesmiről a társaságomban beszélgetnének, valószínűleg a dührohamhoz közeli állapotba kerülnék. Nem tudom és nem is akarom azonban vitatni a hazai borsznobok érdemeit a hazai borászat újjászületése terén, amit lelkesen üdvözlök, és élvezem jótéteményeit.
Ha a gasztronómiai sznobizmus oda fog vezetni, hogy lesznek minden magyar városban éttermek, ahol egész egyszerűen csak tudok egy jót enni, anélkül, hogy bosszankodnék bármin is, akkor már megérte a gasztrosznobok erőfeszítése. Ez amúgy nagyobb csata lesz, az látható. Nagyon drukkolok nekik és magamnak persze.
Kérem, az úgynevezett keresztény középosztály már régóta rendelkezik bizonyos arisztokratikus vonásokkal. Igaz ugyan, hogy saját magát nevezte ki arisztokráciává, ami egy pici önellentmondás, ám ne haragudjunk ezért. Vegyük azt tudomásul, hogy mindenfajta értékőrzés valamiféle elkülönüléssel is jár. És én azt gondolom, hogy az a régi középosztálybeli életforma van akkora érték, hogy a kor követelményeihez igazítva érdemes legyen átörökíteni későbbi idők számára.

Van persze egy másfajta ideál. A társadalom minden szeletében otthonosan mozgó, művelt, nyitott ember. Szép dolog ez is persze. Csak hát - vegyük észre - póz ám ez is, mint minden. Mint az én óvatos autszájderkedésem, mint az úri középosztályba tartozni igyekvés és annyi minden más.

Ha jár ide, kétségkívül fog még elitista megnyilvánulásokkal találkozni, lehet, hogy körmönfontabban fogalmazottakkal. A Reakció végtelenül elitista társaság. Nagyon jó, hogy van. Régi hiányt pótol. Gondolom, Ön nem ilyen, ahogyan én sem. De ez körülbelül semmit nem számít.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.08.02. 08:34:57

Az elitizmus és az ál-arisztokrata pozőrködés azért nem ugyanaz. Az előbbi nem ördögtől való, az utóbbi viszont szánalmas és nevetséges.
Hogy kapcsolódjak a másik posthoz írt véleményemhez: pont olyan, mint hamis Rolex-el villogni a hozzánemértők előtt, és idővel bebeszélni magadnak, hogy az igenis eredeti.
Pojácaság.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 09:05:50

Úlfhéðinn

Már régen meg akartam kérdezni: jelent valamit ez a nick, amit esetleg tudnom kéne, de mégsem tudok hiányos műveltségem okán, vagy csak a fantázia szüleménye? És hogy kell kiejteni? Vagy csak olvasni kell? Ha kíváncsiságom túlzottan bizalmaskodó, kérem, ignorálja.

Az elitizmus szerintem jó dolog, ha nem tartoznak hozzá a felsőbbrendűség hamis tudatának undorító megnyilvánulásai. Ez részben jó modor kérdése is.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.08.02. 14:46:03

Elpet 2008.08.02. 09:05:50

No problemo, a nickemnek van jelentése, az északi mitológiából származik, de nem neveznék valakit hiányos műveltségűnek azért, mert nem mond neki semmit. Persze nincs túl nagy jelentősége, csak úgy gondoltam jobb, mintha mondjuk "Józsi35" lennék. (Amúgysem Józsinak hívnak :D).

"Az elitizmus szerintem jó dolog, ha nem tartoznak hozzá a felsőbbrendűség hamis tudatának undorító megnyilvánulásai. Ez részben jó modor kérdése is."

Persze, valami ilyesmit mondtam én is. Bár abban nem vagyok biztos, hogy egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy jó dolog.
Abban elég biztos vagyok, hogy nem egyértelműen rossz, vagy káros dolog.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 15:00:56

Úlfhéðinn

Akkor pontosítok: az elitizmus jó dolog lehet, ha egy közösség valamely érték megóvásának céljából zár össze. Itt persze rögtön az értékek viszonylagosságának ingoványos talaján kezd süppedni a lábunk.
süti beállítások módosítása