Svédlét a villamoson
2008. július 11. írta: sHelf

Svédlét a villamoson

 Aki olvasta a nyomtatott búcsúszám göteborgos cikkét, annak valószínűleg nem ismeretlen a rajongás, amit e sorok szerzője táplál az északiak iránt. Fentiek kiegészítéseként álljon most itt egy rövid sztori az ottani BKV-ról.

 Esküvőre igyekeztünk Göteborg egyik külső kerületébe, busszal és villamossal utaztunk. A villamos azonban félúton megállt, és nem ment tovább, valami baj történt a pályán, leszakadt a felsővezeték, ilyesmi. Buszjárat nem ment ugyanabba az irányba, ezért néhány percig igencsak kétségbeestünk.

 Megkérdeztük a Västtrafik (az ottani BKV) kirendelt hibaelhárítóját, hogy mi lesz most. Azt válaszolta, hogy sajnos még nem találtak szabad buszsofőrt a villamosjárat pótlásához, de ne aggódjunk, hanem hívjunk egy taxit. A Västtrafik ugyanis a blokk ellenében visszafizeti a taxi árát mindenkinek. Nem kamu, megtörtént, tényleg visszafizették.

 Úgy gondolom, hogy ezt hívják utasszolgálatnak, és ettől lesz egy szolgáltatás szerethető. Nem pedig a pofátlan önreklámtól.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr3563354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.11. 12:22:27

Hihi. A skandinávok amúgy elöntötték Magyarországot is. A múltkor buszoztam, mondom szerintem ezek mögöttem északiul hadoválnak. Hátrafordultam, mondom "är ni fra(o)n Sverige?" Ja, onnan vóttak:-)) És panaszkodtak a kurva nagy melegre, fy fan!:-)))
Valahol egy benzinkúton meg dánul értekeztek. De az meg nem embereknek való nyelv:-D

Nemzetközivééé lesz holnapraa a világ.

herrbert74 2008.07.11. 12:28:22

Első napom Angliában. Repülő Stansteaden leszáll, irány a norwich-i busz, de az tele van. Mármint az ülőhelyek, de Angliában tilos állni a távolsági buszokon vagy mi.
Megoldás? Fél órán belül szerveztek annyi taxit, ami elvitt minket a célig. Előbb értünk oda, mint a busz.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.11. 13:00:11

A Västtrafik tényleg fényévekre van a BKV-tól (bár ez nem nehéz).

1. Szinte mindig van ülőhely.

2. A busz PONTOSAN jön, és nem úgy van kiírva, hogy 10-15 percenként jár, hanem úgy bazze, hogy 14.04-kor, meg 14.11-kor jön. És percre pontosan ott is van.

3. Ennek ellenére azt gondolom, hogy a jó öreg Älvsnabben jobb, mint a buszok. :P

Zetek 2008.07.11. 13:09:19

Reméljük azért náluk is lesz 40 év szocializmus és 20 év Demszky, hogy csak a nagyobb tragédiákat említsük. Majd meglátjuk, hogy utána mi marad belőlük.

Johnny336 2008.07.11. 13:22:23

Én SL-lel utaztam sokat (stockholmi tömegközlekedés). Itthon undorodom az összes tömegközlekedési eszköztől, főleg a metrótól, de ott kinn valamiért nagyon szívesen szálltam fel a T-bana-ra. Imádtam ott tömegközlekedni...

Szörny 2008.07.11. 13:39:34

Stockholmi tartózkodásom alatt kétszer éreztem átverve magam. Mindkét esetben jóval a fizetés után vettem észre, hogy több szerepel a számlán a kelleténél. Inkább csak az igazságérzetem miatt mentem vissza reklamálni, a pénzre igazából keresztet vetettem. Mindkét esetben azonnal, magától értetődően, mosolyogva és elnézést kérve kaptam vissza a reklamált összeget. Pedig esélyük sem volt ellenőrizni, hogy igazat mondok-e. Nem tételezik fel, hogy átverik őket. És nem is verik át. Szokatlan élmény volt.
Nem a BKV-t akarom védeni, de el tudom képzelni, hogy milyen taxiszámlákkal próbálkoznának be náluk... :-)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.11. 13:58:23

Koppenhágában szálltunk át Norvégia felé, és volt sok időnk, beugrottunk a városba. Kértünk jegyet oda-vissza a pénztárban. Vonat megy ugye a központba közvetlenül a terminál alól, igen korszerűtlenül. Csak a visszaúton derült ki, hogy rossz jegyet kaptunk. De az ellenőr (jegykezelő?) elhitte!, hogy jót kértünk, és futni hagyott.

Zetek 2008.07.11. 14:03:51

Őrnagy Őrnagy! Ez mikor történt? Még a Weserübung nevű kirándulás során? Mert akkor is hamis jegyekkel próbálkoztak a huncut dánok.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.11. 17:06:04

Nem tudom ez kb. 3 éve volt. Jó volt a jegy, de csak oda:) Vagy a pénztáros nem tudott jól angolul, vagy az én akcentusom érdekes:)

Larus 2008.07.11. 19:02:23

Szerintem meg ilyen ország nincs!

Vadgyökér 2008.07.12. 19:55:32

Akkor álljon itt egy ellenpélda, a legutóbbi hazai élményemmel: IC-vel utaztam vidékre, a vonat viszont csak Bp-ről egy óra alatt jutott ki. (A célállomásra több, mint fél óra késéssel érkeztem.)

Kalauzt kérdezem nagy naivan, hogy ezek után ugye visszafizetik a helyjegy árát. Ő persze felháborodva közölte, hogy nem, mivel kábellopás miatt késtek, és ez nem a máv hibája.

A kalauz hozzáállásán túl a következőn háborodtam fel: az eset fényes nappal történt, forgalmas vonalon, amikor szerintem nincs olyan elvetemült lény, aki kábelt lopna, ha egyszer arra ott az éjszaka is.

Szerintem a vasút nemcsak bunkó volt, hanem szimplán hazudott is a késés okáról, hiszen úgyse tudja azt senki ellenőrizni...

eldiablomismo 2008.07.13. 09:30:32

IC-s sztorim, mondom a jegyárusnak, hogy az ekkor és ekkor induló (volt még vagy 10 percem) IC-re kérek egy jegyet. Megtettem vagy két lépést jeggyel a kezemben, amikor bevillant, hogy az IC helyjegyköteles. Mivel többen álltak az eredeti ablaknál, gyorsan odamentem egy épp üreshez, mondom helyjegy kéne. A válasz: "nem én adtam a jegyet", és néz rám. De, mondom, akkor is kéne helyjegy, mert mindjárt indul a vonat. Erre fennhangon elkezd "nyomozni", hogy Mancika, nálad vette a jegyet a fiatalember? Mire tisztáztuk, hogy én vagyok a hülye, amiért a MÁV-al utazok, és miért nem tudok időben szólni, hogy nekem helyjegy is kell, és megkaptam a helyjegyet, addigra futhattam a vonathoz. Sajnálom hogy időhiány miatt nem értem rá egy bejegyzést írni a panaszkönyvbe.

A dolog pikantériája, hogy visszafelé is eljátszották velem ugyanezt (nem returt vettem). Simán, minden gátlás nélkül eladják a jegyet az IC-re helyjegy nélkül. Aztán beszéld meg a kalauzzal.

(6x írtam le azt, hogy helyjegy. najó, 7x. náájsz :))

Johnny336 2008.07.14. 10:48:07

Tegnap kinn voltak helyszínen a vasutassztrájk miatt riporterek. Kérdezgették a népet, hogy mit szólnak hozzá. Volt olyan ember, aki vett jegyet hétfői IC-re. És adtak neki! A pénztáros elfelejtett szólni, hogy "basszájba, nem lesz vonat, mennyé gyalog kisköcsög?" Vagy direkt adta neki, beleszarva mindenbe?

Dr Milton 2008.07.14. 23:16:06

Istenem, Istenem vérzik a szívem...
süti beállítások módosítása