A Fidesz ledózerolja a fővárosi kultúrát - Ilyen ország pedig nincs C.
2008. június 23. írta: TuRuL_2k2

A Fidesz ledózerolja a fővárosi kultúrát - Ilyen ország pedig nincs C.

 Sorozatunk centenáriumi bejegyzése a fővárosi SZDSZ támogatásával készült. Köszönjük.

 Míg Gyurcsány Ferenc és a szocialisták a nyugdíjak befagyasztása és a beruházások leállítása ellen esküdtek fel, addig a magyarliberálisok a fővárosi kultúrát és a fiatalokat óvnák meg a Fidesz rémuralmától. Ahogy közleményükben írják: „Azt régóta tudni lehet, hogy a Fidesz és Tarlós István bezáratná a Sziget fesztivált, de az elmúlt hetekben a jobboldali vezetésű kerületek ízelítőt adtak abból is, mit tennének még a Budapest hangulatát meghatározó kulturális szórakozóhelyekkel, ha hatalomra kerülnének.” Tartottak sajtótájékoztatót is az Erzsébet téri Gödörben, ahol Bojár Iván, John Emese és Szabadai Viktor aggódtak a főváros kulturális életéért, a jobboldali kerületek vezetésének dermesztő lépései miatt.

 Természetesen a helyi lakók és a többnyire nem helyi, szórakozó fiatalok közötti konfliktust csak a haladás-ellenes, reakciós erők oldják meg a fővárosi kultúra ledózeroltatásával. Ferencváros SZDSZ-es polgármestere, Gegesy Ferenc („A Kinizsi u. 28. ingatlanon található Kultiplex épületét az önkormányzat lebontja és a helyén parkot létesít.”) és Hunvald György, Erzsébetváros SZDSZ támogatású szocialista polgármestere soha nem tennének ilyet. Soha.

 Pedig a problémának egész komoly irodalma van, saját szakkifejezéssel: Not In My Backyard. Virágozzék ezernyi Kultiplex/szemétégető/szociális lakás, csak ne az én (vagy a választóim) udvarában. A szórakozóhelyek ugyanis, amekkora örömöt szereznek a magunkfajta könnyelmű ifjúságnak, közel annyi fejfájást okozhatnak a környéken élő szerencséseknek. A Gödör legendás toalett-policyjéből eredő, csoportosan elkövetett parkbanvizelések is csak azt töltik el elégedettséggel, aki szereti a szúrós ammóniaszagot.

 S végül talán az is megérne egy misét, hogy a fővárosi adófizetőknek eddig mennyi pénze fordíttatott (az A38-tól a Gödörig) a budapesti SZDSZ-es érdekcsoportok üzleti-kulturális hegemóniájának megteremtésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr85535538

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kettős mérce 2008.06.23. 19:12:35

Közteret és kalodát budapestre II. Nyugdíjasok szurkoljatok! Kérjük kedves nyugdíjas barátainkat, ahelyett, hogy bepanaszolják a kerületi óvó bácsiknál a kiscsoportosokat, mertnemtudomhalgatniakossuthrádiótésszemétmocsokhugyszar, gondoljanak arra, h…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 18:19:51

Hát gratulálok, végül is az nem számit, hogy a gödör
és a hajó 100%-al üzemel, biztos csak a szadeszos mszp-s gyerekek járnak oda.
Már-már sajnálom a kis fidesz gyerekeket, hogy nem mehetnek a gödörhöz.
A kép is baromi jó, kár, hogy a gödör a saját pénzén
rakatott ki tojtojokat, és fizet egy bácsit aki szedi a szemetett (ja, hogy ezt a feladatott az 5ker-től vete át?)
Mellesleg meg a fent ülő emberek közel 0 százaléka fogyaszt a gödörben. Mert olcsobba az éjelnappali.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.23. 18:24:24

"(ja, hogy ezt a feladatott az 5ker-től vete át?)"

Nem, a fővárostól, ugyanis az Erzsébet térnek az a része hozzájuk tartozik.
Nem mondtam, hogy szadeszos mszp-s gyerekek járnak oda. Csak hogy a főváros nagyon sok pénzt tolt bele az A38-ba és a Gödörbe is.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.06.23. 18:29:45

Turul, hamar ezt a temat kezeded pedzegetni, meg a Kulti szoba jon, nem kellett volna visszariadni a Tilos freki-helyzetenek boncolgatasatol is. Biztos, hogy az ORTT rendkivul megalapozott dontest hozott (mert mikor nem...), de ha Tirts jelenti mindezt vigyorogva be, akkor azert az embernek nehez elaltatnia a gyanut, hogy itt egy picit tulnyultak az ervek a szakmaiakon...

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 18:30:21

"tetszetek volna kulturát csinálni"(mármint fideszes cégek.
Mondjuk abban igazad van, hogy egyik oldalról lohadt fidesz másikról meg bezáratjuk a "régen volt a fénykorában" kultit és almásy teret.
Mellesleg a gödörnél mi az a sok pénz amit belenyomnak?
Tudtomal ezek pályázati pénzek, amire más nem pályázik, mert más nem csinál ilyen jelegü iszonyatosan jó helyeket.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.06.23. 18:35:47

(Az poszt uccso mondataert kar. Erdemben nem tett a temahoz sokat, viszont piti irigykedeskent hat.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.23. 18:35:59

dolphin:
A Tilos frekvenciájáról nem sokat tudok, meg nem is ugrott be, hogy ide kapcsolódna.

ibn_battuta 2008.06.23. 18:36:37

És azt honnan veszed, hogy zavarja a helyieket? Én speciel itt lakom az 5. kerület kellős közepén, és nagyon örülök annak, hogy a háztól legfeljebb tízperces sétával legalább 3-4 kulturális forró pontot érek el. Azon pedig nagyon ki szoktam akadni, amikor százéves nyanyák zsigerből mindent elleneznek, mégpedig csak azért, hogy ellenezhessenek valamit. A régi jó Á-t is miattuk kellett bezárni. De nem baj, zárjunk csak be minden jó dolgot, jöjjön a tálib rendszer zene és szórakozás nélkül, biztos lesz pár ember, akinek tetszeni fog.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.23. 18:39:14

dolphin:
Lehet, hogy kicsinyes, de szeretem felemlegetni, hogy a Piac és a Verseny honi apostolai mennyire izgalomba jönnek, ha egy kis közpénz tűnik fel a láthatáron. :]

Dr Kangörény 2008.06.23. 18:40:04

OK, mivel az szdsz-esek pampognak ezek miatt, akkor biztosan nem igaz, hogy bezárják őket. Meg az sem igaz, hogy sokan jártak ezekre a helyekre. Sőt, ezek az önkormányzatok a következő népszerű helyek megnyitásában segédkeztek: .....

Persze megértem én, hogy a helyben lakók szívnak a szórakozó emberektől, de bassza meg, mégiscsak a fővárosról van szó.
Én egyébként egy vidéki nagyvárosban élek, ahol pár évvel ezelőtt ugyanez a hülye felfogás tarolt: az emberek CSAK pihenni akarnak ha nem dolgoznak és ez a pihenés annyit jelent, hogy otthon csöndben alszanak. Na, azóta ébredezik az önkormányzatunk, mert városunk kihalt. Az év 365 napján a nap bármely szakában lehet aludni, de szórakozni azt nem lehet. Ahhoz utazni kell.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.23. 18:40:35

ibn_battuta:
Én is tízpercnyire lakom, úgy tényleg jó. Szerintem szükség is van ilyen helyekre. De akinek az ablaka alatt koncerteznek, az ritkán boldog, lakjon akár az Erzsébet téren, akár a Ráday utcában.

szek08 2008.06.23. 18:40:42

" a fővárosi adófizetőknek eddig mennyi pénze fordíttatott (az A38-tól a Gödörig) a budapesti SZDSZ-es érdekcsoportok üzleti-kulturális hegemóniájának megteremtésére."

arra nem gondolsz, hogy mennyit fizetett az említett néhány szórakozóhely a fővárosnak.. területfoglalás, adók..

mellesleg inkább elviselek egy szórakozóhelyet, mint egy "békés" tüntetést. Amugy meg az említett helyek nem most nyíltak, nem tudom hogy miért pont most jut eszébe mindenkinek. (vagyis tudom..)

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.06.23. 18:44:13

Turul a baj nem azzal van, hogy errol irsz, hanem hogy egy odavetett (ebben a formaban) mindenfele tenyt nelkulozo indulatmondattal teszed. Ha mar hozzanyulsz a temahoz, akkor az legye egy picit mekyrehatobb: mennyi penz, honnan, es milyen hatekonysaggal/szinvonallal mukodnek az emlitett helyek. Hasonlitsd ossze mas non-profit ill. palyazati penz nelkul mukodo profit-orientalt helyekkel stb. Mert igy csak annyi jon le, hogy neked csipi a szemedet az A38 es a Godor (es/vagy tulajodnosi koruk).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.06.23. 18:56:28

Turul: OFF, de nem feltétlenül kötekedés, tényleg érdekel:

Majd lesz valamikor (ubiszezon) arról egy poszt, hogy idézeteket használni jelentésükből kiforgatva, sznobizmus, vagy nyelvi fejlődés?

"XY (Párizs) megér egy misét." Nem azt jelenti, hogy arról is beszélni kéne.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.06.23. 19:04:56

Turul, azért azt áruld el, hogy mennyiben bocsánatosabb, amit Rogán csinál, mint amit Hunvald vagy Gegesy? Vagy utóbbiak hülyesége mennyiben menti/magyarázza Rogánét?

Sajnálom a Kultit és szívem szakad az Almássy térért, de a Gödörrel az V. kerületnek semmi dolga, működése és békénhagyása egy fillérbe nem kerül. Szimpla kekeckedés.

smalladam 2008.06.23. 19:07:48

nekem a kulti bezárása után ezzel a lépéssel már másodszor csulázik bele a magánéletembe valaki fél éven belül. leszarom, hogy melyik párt, de bosszant, hogy bezárják a fejem fölül sorban a helyeket béna indokokkal, és utána odaáll az ideológiai ellenpólus sajtótájékoztatni, és elkezdődik a sárdobálás, aminek csak két kárvallottja van, az átlag fogyasztani, szórakozni vágyó, meg aki ott dolgozik (nekem három lányismerősöm pultos a gödörben, nem is született pestiek, és közük sincs semmilyen párthoz, az albérletre meg a mittudoménmire valót keresik meg)

ja meg az önkormányzat is, amelyik turistaszezon kezdetén záratja be a kerülete egyik legfrekventáltabb, turistákat is vonzó szórakozóhelyét.

ami még jobban bánt, hogy ez a poszt is inkább csak az ilyen libsi-fidesz hangulatkeltésre volt jó:(

pupakpepe 2008.06.23. 19:12:55

bár ne így lenne, de az a sanda gyanúm, hogy az un."konzervativ politikusok" előszerettel állnak neki a szórakozóhelyeknek... a legújabb ugyi kupper "tizenegyker" andrás volt, aki azt feszegette a zp+rió kapcsán, hogy el kéne gondolkodni, hogy kellenek-e ugyanezek a helyek, mert amugy is zavarják a környéken lakókat..
na várom azon lakók jelentkezését, akik nem a petöfi híd alatt laknak és mégis zavarja őket a zene...:)
jóóó!a bme-s portások még talán szóba jöhetnek...

sebaj...előre elvtársak egy szürkébb és élhetőbb városért;) (gonosz vagyok, de sajnos ezt érzem...)

szvbrk 2008.06.23. 19:12:56

orszagban nincs annyi szdsz szavazo, ahanyan uldogelnek delutanonkent a godornel. es ha van tema ami legutoljara eszukbejutna ott az embereknek,akkor az hogy melyik part allhat emogott a hely mogott. remek megkozelites

Gabe2 2008.06.23. 19:12:57

Jesszumpepi! Ádám, már be is zárták a Gödört? Nem csak a büféjét? És tájékozódni én fogok, vagdalkozni meg az újságíró?

Gabe2 2008.06.23. 19:14:00

És ha nem lett volna Fidesz, most Gödör se lenne... :)

rexades 2008.06.23. 19:16:09

Azt nem értem, hogy a Fidesz miképp akarja megrendezni ezek után az olimpiát, ha a Millenárisban a meccs közepén 22:00-kor kikapcsolják a kivetítőt, mert túl hangos a környéken élőknek.

Így hogyan lesz ,,nemzeti sport'' a fociból?

kanbatu 2008.06.23. 19:19:55

Meg kell venni a páleszt, aszt otthon benyakalni. Mit aggódtok?

szvbrk 2008.06.23. 19:20:58

ja a masik ami nemvilagos, aza panaszkodo nyugdijasok hozzaallasa, akarmennyire is idezojelesen meg trefalkozva, deazert ez egy vilagvaros, annak kozepen lakni meg sosem madarfutty van. elkepzelhetetlennek tartom hogy barki a coventgardeni ingatlanabol panaszkodna a zajra. egy ottani lakasbol amugyis kijon egy sokkalnagyobb zoldovezeti haziko is. ez most nemilyen bunkozas akar lenni 'hogyha nemtetszik menj el' dehat tenyleg nemertem mire szamitanak egy ekkora varos kozepen

Gabe2 2008.06.23. 19:21:02

én a gödört azé nem szeretöm, mer mikó megyök hazafele a kocsmábul, mindig beleesek a traktórra!

Gabe2 2008.06.23. 19:22:17

és mondá Bojár, hogy ez így jó, majd hazahúzott budai ősfás 6hektáros ingatlanába...

smalladam 2008.06.23. 19:24:18

én becsültem a rogánt, mert látszólag nem csak azért lett polgármester, hogy ellophasson mindent, ami mozdítható a kerületben, a többit meg eladja egy plázacégnek, de az ilyen húzásoktól hajlamos vagyok azt gondolni, hogy belesétál szépen a gullianizmus hibájába. (ha meg még demagóg is akarok lenni, akkor a tisztelet társaságát, meg a tőlük kapott díjat is megemlíteném...)

ez a gödör-dolog az egyik (büfé nélkül nem nagyon szoktak menni az ilyen helyek, és tudom, hogy a dolog megoldható még, de az üzenete elég rossz a dolognak, a bevételkiesést meg mégis ki pótolja?),

de kulturaszerető emberként ugyanígy felbosszantott, hogy a filléres gondokkal küszködő széchényi könyvtár kerületben lévő épületének a bérleti díját is csak úgy bemondásra akarták felnyomni a sokszorosára...

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2008.06.23. 19:28:20

Rogán furcsa figura. Odalép a Gödörnek, s közben párhuzamosan ott van a szabadság téri fesztivál, ami meg kurva jó. Whát dö fákk.

Meg tudom érteni, hogy valakit zavar a zaj, de ez megoldható hangszigeteléssel, szerintem, amit támogathatna az önkormányzat, mondjuk abból a pénzből, ami a helyből befolyik: ez egy megtérülő befektetés. Amennyiben a környékbeli ablakokat szigetelik, úgy még a zajos részegek ellen is véd, de azokat amúgy is szortírozzák a rendőrök rendesen.

Meg lehetne találni az összhangot, de félek, hogy ott is inkább a táborlogika dönt az ésszerű együttműködés helyett.

Nzoltan 2008.06.23. 19:41:06

ZPRió meg kultúra. Mi közük egymáshoz?

lol!

segabor 2008.06.23. 19:46:50

Már vagy egy féléve igyexem meglátogatni a Gödört, de most már nem sietek.

Guild 2008.06.23. 19:48:22

A legutóbbi Kommentárban van egy jó írás (Jane Jackobs: Mire való a járda?), ami amellet érvel, hogy azok a városrészek a legbiztonságosabbak, ahol nappal és éjszaka is van élet a járdákon. Egy kertvárosban, ahol az emberek bezárkóznak a házaikba, simán elkövethető bármilyen bűncselekmény, anélkül, hogy lenne rá tanu. Egy olyan helyen viszont, ahol mondjuk egy éjszakai szórakozóhely miatt mindig mozognak emberek, lesznek akik közbeléphetnek ha baj van.
Tulajdonképpen meg kéne köszönniük a helyieknek, hogy vannak ilyen intézmények a környékükön. :)

Zetek 2008.06.23. 19:49:05

Miért, miről tudna beszélni a budapesti Szadi? Melyik sikeréről tartson sajtótájékoztatót a budapesti kormányzóerő? Az is lehet, hogy ma az ő feladatuk volt a rettegés.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.23. 19:57:39

egyszerűen rühellem a fideszt. nem mintha szeretném a mszp-t, sőt! de amit az orbán banda művel kultúra és közoktatás cimen, az felhháboritó.

legjobb példa erre az immár fideszes többségű csongrád megyei önkormányzat,ami egy éve minden középiskolába rakja be a fideszes igazgatókat, annak ellenére, hogy a szülői, tanári munkaközösségek illetve a diákönkormányzatok is a már 10-20éve ott dolgozókat valamint a korábbi igazgatókat szeretnék.

persze mindezt azért irom le, mert a korábbi középiskolámból most küldik el a tanárokat és igazgatót és kis pöcs, fidesz huszárokat ültetnek oda, természetesen a megyei önk. meg szavaz, úgy, ahogy orbán kötsög ill. barátai azt megmondták.

télleg rühelni való ez az ország és nem más miatt, mint a két kötsög párt szánalmas szappanoperája miatt.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.06.23. 20:03:37

Én már arra is kíváncsi lennék, kiket zavarhat egyáltalán a Gödörből jövő zaj? Alig vannak lakóházak a környéken. Talán a József Attila utca esetleg, de annak háttal van a Gödör, arra nemigen megy a hang. Vagy esetleg a Bajcsy túloldala. De az meg a VII. kerület.

Zetek 2008.06.23. 20:05:25

Bastille! Szegényember. Tudod miről beszélsz? Hny tanárt dobtak ki az elmúlt másfél évben? Írnál pontos adatokat? Nagyon érdekelne, hogy pl. Tata után hol bújkálnak a szegény elnyomott pedagógusok.

2008.06.23. 20:05:27

én itt lakok a kultival szemben, pont ránéz az ablakom.

örülök, hogy bezárták, nehezen lehetett tőle nyugodtan pihenni, különösen nyáron, amikor tárva-nyitva vannak az ablakok.

állandóan lenyuggereztek, amiért hangot adtam a véleményemnek.

meg jöttek nekem azzal, hogy költözzek el, mert mennyibe kerül a lakás, biztos felment az ára.

persze a sok libsi pont a liberalizmus alaptételét felejti el, hogy mindent addig szabad, amíg mást nem zavarok vele.

ha heti 1-2szer lett volna buli meg hangzavar, azt mondom, hogy oké, lenyelem.

de ami sok az sok.

utáltam reggelente a hányásfoltokat és a széttört sörösüvegeket kerülgetni, undorító és gusztustalan volt.

tegyék a földdel egyenlővé a kultit, én látni sem bírom.

rexades 2008.06.23. 20:05:38

Bastille: egyetértek, a két nagy párt, de egyébként főleg a Fidesz megszállja a közintézményeket, pártembereket küld ahova csak lehet.
A megyei önkormányzatok kiskirályságokként, vezetőik kiskirályokként viselkednek.
Szóval, elég elkeserítő ami ebben az országban zajlik...

pupakpepe 2008.06.23. 20:08:29

zp+rió esete... lehet hogy nem akadémikusok szórakoznak ott, de a lényeg, hogy mondvacsinált okok miatt ne lehessen kikezdeni egy szórakozóhelyet!
csak egy még nem említett példa volt, ami beleillik(sajnos) a fideszes városvédő mozgalomba..

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 20:11:28

zp+rió esete...ami beleillik(sajnos) a fideszes városvédő mozgalomba...
Most it mért kel fideszezni
konkrétan Mszp-fidesz közös korupció védia két helyet.
Az egyik fideszes meg kiakarja vizsgálni

morpho 2008.06.23. 20:12:23

Az a baj a Gödörrel,hogy amikor a zenészek felmennek a színpadra,akkor belebasszák a gitár nyakát a négymilliárdos szórakozóhely betonfalába.
Valami színháznak kéne ott állni,vagy mi?Gondolom valahogy úgy mehet a történet,hogy a szemét hangoskodó libsik,bolsik a Gödörben dorbézolnak és nem hagyják pihenni a Kempinski nyugdíjas vendégeit,miközben a kultúrában elmélyülő jobberek a Lágymányosi hídnál a Nemzeti Színházban nézik a Három nővért.Igen,csak így lehet.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.23. 20:16:29

sziget=kultúra?

melyik szigetre, és melyik kultúrára gondolunk is, kérem?

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.23. 20:18:48

ZP+Rió:
A próbléma röviden:
- kb 50 m2-re van építési/területfoglalási engedélyük darabonként.
- Bekerítették a komplett "háztömböt", zöldterületestül, fástul, parkostul.
- Továbbra is 50 m2 után fizetnek kedvezményes díjat. Szegény önkormányzat kasszája üres, szája sír. Az azt alkotó pártok ellenben kerekre hízott fejjel hallgatnak.
- Zöldterület helyett lett a híd mentén fa palánk, szögesdróttal, hajópadló a gyepen, murva a füvön, deszkabódé a szétvésett eredeti park lépcsőn, nomeg kamerák, biztonságiak.
- Régebben a bejárat előtti hányást, bokáig mocskot, üvegcserepeket sem seperték el (bringaút) reggel 7-ig. Most már elseprik, mind a 20 métert. A többit továbbra sem, a híd merő mocsok az előbulizó ifjúságtól.

Nem a ZP+Rió léte a gond. Hanem a létezés módja, és annak kezeletlen mellékhatásai.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 20:20:53

denever
Sziget fesztivál, zenei, szinházi,magyar és globális kultura.

dr. Wilbur Swain 2008.06.23. 20:24:17

Bastille: ugye az sokkal jobb volt, amikor a helyi MSZP-vezér volt az igazgató? (Csongrád megye, Csongrád, B. J. Gimnázium)
mondjuk akkor volt olyan, hogy a töritanár járt plakátolni kampány idején, meg osztályt vettek el az angoltanárnőtől, mert kiderült, hogy fideszes
na, mindegy...

is 2008.06.23. 20:25:36

@Turul:'szeretem felemlegetni, hogy a Piac és a Verseny honi apostolai mennyire izgalomba jönnek, ha egy kis közpénz tűnik fel a láthatáron.'

csak felsorolnám a Piac és Verseny honi apostolait: MSZP, FIDESZ, SZDSZ, MDF, csak, hogy mindenkinek világos legyen.

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2008.06.23. 20:26:42

Nem tudom elviselni az SZDSZ rinyációt, de meg kell hagyni, hogy ha mindent az alapján tennének a polgármesterek, amit a nyuggerkommandó kérne, már rég alvóváros lenne Budapest. Mondjuk egyre inkább az lesz. Én két templomot (wekerlei Munkás Szt. József Plébánia, Lőrinc pap téri Jézus Szíve Plébánia) is ismerek, amelyet feljelentették már, mert a harangzúgás sértette a polgárok "nyugalomhoz való jogát". Sőt már írtam arról is, hogy a nyuggerek megakadályoztak a wekerlén egy gyermekorvosi rendelő létrejöttét, mert az sérti az ő pihenéshez és egészséghez való jogukat. Vecsésen egy játszóteret kellett bezárni ugyanemiatt. Aki nagyon félti a jogait a fiataloktól vegyen tanyát, az olcsóbb, mint egy panel, meg csöndesebb is.

Virág elvtárs 2008.06.23. 20:27:36

Szeretném emlékeztetni a T. olvasó és író közönséget, hogy a gödör eredetileg nem Gödörnek épült. Köszönhetjük a Fidesznek. Most ott állna a Nemzeti, amely bizonyosan halk áháitattal lengné be a környéket, mert ugye a magaskutúra fellegvárában nem zajonghatnak az emberek, mert hát az ugye...
Lehetne ott egy félbehagyott parkoló, az mondjuk jó lenne. Egyszer sikerült valamit összehozni a városban, hasznosítani valamit, ami nem annak kezedett épülni, és a város közepén van egy kis zöld terület. És erre fika-fika. (Ha bent van a koncert úgy emlékszem az nem hallatszik ki.)
És most én is bunkóskodom egy kicsit: az érzékeny idős emberek/nyugíjasok a kifinomult hallásukkal meghallják, ha valaki mezétláb elsétál a házuk előtt, de a tévét csutkára fel kell hangosítaniuk, hogy hallják a BpTV műsorát... Akkor meg a szomszéd nem tud aludni. Megoldás: a belvárosban az ökormányzatoknak be kell tiltaniuk a nagyot halló, gonosz nyudíjasokat.

Gabe2 2008.06.23. 20:31:12

És ha az én boltomnak nincsenek redben a papírjai, és engem is bezárnak, akkor is itt fogtok sírni-ríni? Meg lesz önkormányzati figura, aki rögtön megígéri, hogy beszerzi a papírt?

mangorlo 2008.06.23. 20:32:45

én elég sokat járok a gödörbe, nem egy jó hely de elég sok ismerős odaszokott, vannak koncertek amikre járok, pl balaton csak ott lép fel. elég szar hogy pár évente mindig át kell menni egy másik helyre mert megszűnik.

és az a vád hogy hangos az nem igaz mert elég jó a szigetelés, hangoskodás sincs, jó egy két részeg van de az van a körúton is. ez színtiszta politikai harc plusz kulturkampf

madbal 2008.06.23. 20:33:36

draga szerzo, akinek ablaka a godorre nez, vagy a belvaros frekventalt helyein lakik, szamoljon azzal, hogy a varos nepe oda fog menni szorakozni. akit zavar az utolso metroig tarto dajdaj, az koltozzon kul/kertvarosi reszbe.

nyilvan letezik esszeru kompromisszum lakok es szorakozni vagyok kozott, de a nyolc oras csendrendelet a _bel_varosban kicsit nonszensz.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 20:38:50

mángorló
balaton rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bocs az off-ért

Virág elvtárs 2008.06.23. 20:40:03

Bocs a hejesirási hibákért... Csók.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.23. 20:42:00

sipákoló emberkéim!
Mondjátok, büfé nélkül már nem is lehet kultúrálódni? És csak teli torokkal üvöltve jó a koncert? Nemzéárt, de a Gödör feletti Erzsébet térért hallattátok valaha is a hangotokat? Hm?Lófaszt! Hát akkor a baszott kocsmátokért se sírjatok! Blokk nélkül, pancsolt piával milliókat kaszálhatnak esténként az üzemneltetők. Tudom sajnálni őket... Hát most majd pár misi kiesik... Lehet addig is pallót cserélni odafönn és elkergetni a deszkás nyikhajokat a buszpályaudvar területéről. Amíg az zsenánt, addíg a büfé is kussoljon!

smalladam 2008.06.23. 20:44:23

a büfének mi köze a deszkás nyikhajokhoz mondd? és milyen teli torok? te az a típusú ember lehetsz, aki még életében nem járt a környéken sem....

amúgy:

index.hu/politika/belfold/budapest/otker0623/

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 20:46:31

KAMBEKK
Hogy tartsa el a gödör magát italpult nélkül?
Melesleg elöadások és kiálitások is vannak.
Szerintem maradjanak azok is akik az erzsébet téren vannak, budapest nem élhet közöségi terek nélkül.
Pont ez a vicc az egészben a gödörből nem jön ki a hang.
Na pá megyek az erzsébet tére egy, jó üveg borral.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.06.23. 20:48:02

kambekk: en sajnallak. rossz lehet neked.

amugymeg zarjak be az osszeset, elvegre mindig a hely hibaja a kosz, a hugy, a sorosuvegek.
sose azert, mert nincsen ma budapesten, buszke hazank buszke fovarosaban legalabb egy buszke wc. nyilvan nem azert, mert a semmi nem alkalmas kukakat (ertsd, szarul megtervezett, kborulo etc) a frekventalt helyeken is kb annyiszor uritik mint piripostarcsan a focipalya eldugott sarkaban.

mizie 2008.06.23. 20:48:07

a balcsyn tényleg nagyon nyomasztó lehet ez a hangzavar.
ilyen tiszta, nyugodt és csendes környéken ilyen nem történhet.

utazó 2008.06.23. 21:06:19

Ti (mármint az eredeti bejegyzés szerzői) valóban ennyire idióták vagytok (bocsánat), vagy csak valami agyament szerepet játszotok?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.23. 21:09:33

Amikor az első padot lefestitek odafenn, amikor az első üvegtáblát kicserélitek, amikor az első húgyszagű bokrot újraültetitekm akkor kezdjetek el panaszkodni a lenti büfé hiányára.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2008.06.23. 21:12:24

A zajmánia tipikus modern betegség. Félnek az emberek csendben egyedül maradni a gondolataikkal. Agyonnyomná öket értelmetlen létezésük súlya.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.23. 21:16:17

wilbur swain,

én konkrétan a szentesi gimiről beszélek, az igazgató pedig nem volt sem maszopos, se semmi, odabaszott a fidesz egy évig egy 35éves infó tanárt az 50éves igazgató helyére, aki mögött állt az egész gimi, szülők stb., aztán jött a magyar lászlóné, aki csongrádi, te biztosan tudsz róla pletykákat, ha igen, lécci,

én meg spec torkon szarom a belpolt, mert szánalmasabb, mint a foci, csak azt szeretném, h a kultúrát ne fessék ennyire nyilvánvalóan narancsra, semmi értelme, ezt a pártot, 10 év múlva mindenki rühellni fogja, de remélem még hamarabb....

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 21:16:35

kambek
Ha nem lesznek ott emberek?
ki ül a padra?
Ki néz az üvegtáblába?
Ki hugyoza le újra a bokrot?
egyébként szép a blogod

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.23. 21:18:39

reakcio.blog.hu/2008/06/08/ufo_invazio_az_erzsebet_teren

ehhez bezzeg nem szólt hózzá egy gödörimádó büfésirató sem, mi? pedig ez is reakcio.blog... kettősmérce? kendtől mért ne?!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.23. 21:20:19

mért, a károlyi kertben van büfé? vagy oda is mindenki a PIM miatt jár?

James T. Kirk (törölt) 2008.06.23. 21:32:35

tényleg érdekes lehet, hogy ki az akit zavar a hang, ugyanis a legközelebbi lakó is sokszáz méterre van onnan...

és még érdekesebb, hogy vajon mit szólnának, ha mondjuk ráparkolnának páran a fűre, sátrat vernének, és odaszarna/hugyozna mindenki a fűre?
ja elfelejtettem, természetesen kitennék a 'zárpádsávos zászlót, és mingyár' rendbe' lenne minden

kispufi 2008.06.23. 21:33:26

te bastille,, szép, hogy félsz az elövendő narancs-kultúrátólk, csak nem úgy gondolod, hogy most sokszínű? mert nekem olyan, de olyan kék. és lehet, hogy ezt a narancsos pártot 10 év múlva mindenki rühellni fogja, de hogy ezt a fővárost + az országot rútul a kezében tartó kék csapatot már most rühelli - tán rajtad kívül - a meghatározó többség, az már nem jövő idő és feltételes mód.

dr. Wilbur Swain 2008.06.23. 21:34:20

bastille: hát ja, ez a HMG-s egy furcsa eset volt, de ez szerintem általánosságban nem jellemző
nálunk pont a fordítottját tapasztaltam
az viszont igaz, hogy jobb helyeken a kultúra pol.mentes

kispufi 2008.06.23. 21:36:03

egyébként az index-címlap az jó nektek, reakciós szerkik? mert mondjuk kattintásilag biztos, de nekem/nekünk törzslátogatóknak azért az efféle esték min. egy flash mob, már a paszív oldalon, ami hasonlít ahhoz egy bizonyos esethez, amikor szintén nem mindegy, melyik végén állunk a dolgoknak.

tupu 2008.06.23. 21:41:45

A Gödör értékes belvárosi ingatlanon fekszik? Igen. 2010-ben választási kampány lesz, ami sokba kerül? Igen.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.23. 21:42:15

kispufi,

természetesen bpen ez igy van, csak engem ez spec nem érint,

persze, jó lenne ha a kultúrpol és az oktatás polmentes lenne.

azt kérem ki magamnak, hogy engem, mert rühellem a fideszt, rögtön kék v. vörösnek bélyegezz, mert ezt nagyon rühellem ma magyarországon, de nagyon...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.23. 21:46:02

Pásztor Tibor:
"Turul, azért azt áruld el, hogy mennyiben bocsánatosabb, amit Rogán csinál, mint amit Hunvald vagy Gegesy? Vagy utóbbiak hülyesége mennyiben menti/magyarázza Rogánét?"

Semennyiben. A bejegyzés lényege az lett volna, hogy nem az SZDSZ állításával szemben nem a Nagy Budapest-Ellenes Fidesz-Henger darálja be a szórakozóhelyeket, a helyi vezetés színétől függetlenek a kerületiek vs. szórakozó vendégek konfliktusok. Én szeretem az Erzsébet tér pezsgését, de (akár saját, akár más hibájából) a bokrok közt ürítő embertársaim kifejezetten zavarnak.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.23. 21:49:02

James T. Kirk:
"tényleg érdekes lehet, hogy ki az akit zavar a hang, ugyanis a legközelebbi lakó is sokszáz méterre van onnan..."

Sokszáz? Még száz se'. Az Anker-közben és a Bajcsy első házaiban lakók sok mindent hallhatnak - igaz, az már nem az V. kerület. Az V. kerületiek közül a József Attila utcai, Erzsébet térre néző lakásokban élőket zavarhatja a hepaj. Meg esetleg a Meridien és a Kempinski vendégeit.

kispufi 2008.06.23. 21:56:57

bastille, utolsó bekezdésedhez: sorry. megkövetlek. valóban nem egy kimondottan szerethető-szeretnivaló csapat ők sem. mégis bízom abban, hogy egy cseppnyivel csak, nem többel, de mégis normálisabban működteténk a dolgokat. mert ez a kettő most nincs, márhogy normalitás és működés.

efhábé 2008.06.23. 21:58:03

Az a baj ezekkel a belvárosi szórakozóhelyekkel, hogy amikor a nyugger odaköltözött, még röltex volt a helyén meg keravill.
Én nem vagyok nyugger, de ki kellett költöznöm a belvárosból egy szórakozóhely miatt.
Konkrétan a Darshan mellett laktam, udvari lakásban (nem néz utcára ablak, régen csöndes volt a lakás), ami nagyon jó volt egészen addig, amíg a Darshan tulaja engedély nélkül, a fedélszék részleges elbontásával tetőteraszt nem alakított ki (meg pincét is elkezdett ásatni, szintén engedély nélkül). Azóta a ház speciális alakja miatt (a rendes udvaron kívül van egy másik házzal közös hátsó udvar is) a terasz zaja elviselhetetlenül hangosan hallatszott a lakásban, még csukott ablakok mellett is.
Egy-egy este nem is lenne zavaró a dolog, de ha egy héten 5-6 éjszaka kell ezt hallgatni, az kiborító.

Kincsem 2008.06.23. 22:14:16

Turulon kívül senki nem idézte pozitív példaként Gegesit és Humvaldot. Véletlenül ott voltam a sjatónyilatkozatnál, amikor a szadeszosok dumáltak. Ott az hangzott el, hogy a Liszt Ferenc tér és a Rádai utca is veszekdések sorozatán keresztül alakult ki. Most meg milyen büszke rájuk a város és milyen fontos helyek lettek. Nem csak a budapestiek, de aturisták is szeretik azokat, ahogyan népszerű a szemükben a Gödör Klub is. Budapestnek pedig, ahelyett, hogy a hülye kispályán pörgő kerületi polgármesterek demagóg akcióitól szenvedne, arra kéne figyelnie, hogy minél jobban bánjon a külföldiekkel (is).

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.06.23. 22:23:14

Madbal, csak megnyugtatásul, nincs 8-kor kezdődő csendrendelet a Belvárosban. Rogán rosszul tudja.

A rendelet itt olvasható: www.belvaros-lipotvaros.hu/rendeletek/181_2003_28_a_zaj-_es_rezgesvedelem.pdf

Joaquin 2008.06.23. 22:25:30

Hát Szeged sem kivétel. A környékemben van egy iskola, ahova - nyilvános focipálya híján - be szoktunk mászni. Nyárra elvitték a kapukat. Indok? Kapaszkodjatok meg szerintem. A foci hangos és ZAVARJA AZ ITT LAKÓ NYUGDÍJASOKAT (NAPPAL!). Már volt, hogy elküldtek emiatt (persze birtokháborítás címén akartak feljelenteni minket). Nevetséges. Komolyan megyek könyörögni a haverjaimnak, hogyha ilyen leszek lőjenek agyon. Azt hiszem jobb lesz mindannyiunknak.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.23. 22:36:52

Kedves reakció!

Látva a napok óta tartó mélyrepülést, mi több. olykor ámokfutást, mit elkövettek - és amelyet minden bizonnyal a hőség okozhatott -, a következő javaslataim lennének:

1: légkondi az irodákba, lakásokba (vagy ahol írtok)
2: mobil net -> go to balaton, egyéb vízpart, ott is lehet posztolni
3: nyári szünet


egy (egyre kevésbé) lelkes libsi* olvasótok

(nem ballib, nem libsibolsi, nem gyengeelméjű, nem SZDSZ-es érdekcsoport stb.)

qqri 2008.06.23. 22:58:07

pasztor tibor, veled az a baj, hogy nem vagy hiteles ember. mszp szineiben játszol (néha még ott is leégsz), "átkeresztelkedett" zsidónak tartod magad.. és egy jobboldali kerület prémium önkormányzati lakásában élsz fillérekért ... már a középiskolában is ilyen sokszinü voltál, ugyhogy szerintem ne osszad tovább az okos véleményed. ha véleményed van ezzel kapcsolatban , akkor az email cimemre légyszíves, ne a blogot szemeteld össze. köszi.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.23. 22:58:35

Milyen érdekes kedves Tiborom, hogy az évek óta rohadó Erzsébet tér kapcsán soha még csak meg se nyikkantatok. A szétmálló pallók, a szilánkosra tört üvegtáblák, a lepusztított műkőlábazatok semelyikőtöket nem zavarta - sőt még táptalaj is adtatok a rongálóknak, amikor a graffiti meg a deszkázás önkifejező mivoltjáról köldöknéző vároházi szimpóziumokat rendeztetek (nulla eredmáényességgel).

Bezzeg ha nem gurulhat le a sör le tikkadt torkokon, máris megy az óbégatás...
Önérdekű szánalmas banda vagytok. Nektek a Város nem több, mint sika-kasza-léc.

blügy-blügy 2008.06.23. 23:01:44

A-rogán Antal... ez kell nekünk :)
(Miről is van szó?) :D

qqri 2008.06.23. 23:03:50

...hogy a témához is hozzászóljak, itt pártok egymás-szivatása is zajlik ebben a témában, valószinüleg, de az tény, hogy eléggé undorító a televizelt, klozetszagú Gödör-környék, nem is beszélve a lerombolt közterületi elemekről. Meg lehet nézni a képeken az UFO-s cikkben, amit fentebb már linkeltek. Ha még nem is ott laknék a környéken, akkor is idegesítene, és persze megint az én adómból fogják felújítani, sok-sok millióért... mutyizva...

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.06.23. 23:09:36

Jajj, qqri, nem kell ez a kakaskodás. Biztos sokkal jobb arc voltál a Berzsenyiben, csak mostanra nem maradt arcod. Írnék én neked emilt, ha lenne címed. Te akár föl is hívhatsz engem, a címem is és a számom is publikus. Meghívlak egy sörre a Gödörbe, nosztalgiázunk egy jót.

qqri 2008.06.23. 23:11:49

Kedves Tibor, neked sosem volt arcod, nem tudom, hogyan itélsz meg engem... berzsenyi :P

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.06.23. 23:11:50

Kambekk, sok mindenről szoktam én szólni, amiről itt a Reakción vagy akár a saját blogomon nem írok. De városházi szimpóziumot még sosem rendeztem.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.06.23. 23:14:58

Qqri, nem ítéllek meg, csak megállapítom, hogy te jelenleg csak négy betű vagy, semmi arc, név, hang. Ezért javasoltam, hogy meghívlak egy sörre.

Bocsánat mindenkitől, hogy egy-két kommentelő abban éli ki magát, hogy engem próbál oltani. Ígérem, többet nem reagálok rájuk.

qqri 2008.06.23. 23:27:22

Tibor, ha rákattintottál volna a qqri-ra akkor ott tudnál üzenetet küldeni nekem... ugyhogy én kérek elnézést mindenkitől, hogy ezt itt olvasniuk kell... jelenleg te is csak "Pásztor Tibor" vagy, és lököd ezt a "te egy senkivagy-nekem-te-ne-beszélj" dumát... sajnos az ilyen "kellemetlen" kommentek legtöbbször kivételesen igazak... és legtöbbször azért, mert egy hozzád közelálló irja, (az hogy név nélkül, az ilyenkor már nem igazán számít). Sokszinü vagy, ez a helyzet, megélhetési politikus. Hagyom is innentől az egészet.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.23. 23:29:41

PT,
az önkormányzati lakás igaz?
Mer' az gáz lenne :(

Sánta Kántor · http://nincskegyelem.blog.hu 2008.06.23. 23:33:56

Attól, hogy a Gödröben nincs büfé, a park még tele lesz. Építsenek inkább vécéket.

backg 2008.06.23. 23:37:29

Zajpokol Demszky belvárosában: www.mno.hu/portal/327989

A linkelt cikket két éve írta Karátson Gábor, megfontolásra érdemes. Nem tudom azóta javult-e a helyzet, ha nem, akkor épp ideje volt tenni valamit.

Szerintem agyament, hogy Budapesten nincsn rendes könnyűzenei koncerthely, az Almássy tér, az A38, a Gödör is mind kényszermegoldás.

Kicsit ugrálok az időben, de nem véletlen (mondjuk így: azóta sem jobb a szituáció), hogy 94-ben az Európa Kiadó a Katonában tartott búcsúkoncertet. Persze ennek ellentmond, hogy később az Almássy-n, az A38-on és a Gödörben is koncerteztek, ráadásul az A38 és a Gödör '94 után nyílt. De ettől függetlenül ismerjük az érzést, amikor az Almássy-n az egész koncertterem remegett, vagy az A38-ban a nagyszerű kilátást a zenészekre, vagy a Gödör fantasztikus akusztikáját és szellőzését.

Bobojsza 2008.06.23. 23:43:40

A Gödörtől jó messze vannak csak lakások. Nem a lakók panaszkodtak, Rogánnak piszkálja a csőrét a libsi szórakozó hely. Szálljatok le a nyugdíjasokról, nem ők a hunyók.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.24. 00:01:18

Tiborka! Mellédumálsz, végül elhallgatsz. Ez a politikusi modor. Mondhatnám azt is nyomod a vakret, aztán kussolsz, mert beégsz.
Aki nem hülye, az átlát rajtad/rajtatok. Meg ne kérdezd, kit értek többesszám alatt!)

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.06.24. 00:04:22

JAJJAJAJ !!

Gyön a FIDESZ !!

Még a "Pásztortibor" is itt van...(Mi lehet a VALÓDI neve?!)

Te, Pásztor, iszen már most is ott vagyunk...Egy kerületben, FIDESZ-es vezetéssel...

Jó is lesz félni, mert nemsokára kötelező lesz a verbunkos, kacagány, reflexíj, kumisz, nyereg alatt puhított bélszín - kosher az luxus, menj a kazárokhoz lakni....

SevenDeadlySins (törölt) 2008.06.24. 00:30:14

nemkicsit utálom a Szadeszt, az mszp-t, van annyi a rovásukon, hogy pénzben kifejezni nem lehet, de EZ?

Nem is tudom eldönteni, a dögöljön meg a szomszéd tehene is vagy aprópénzért az anyját is típus?

S mi ez a szelektív válogatás? van akivel tárgyalunk, van akivel nem? Ideológiai alapon? kultúrharc? az anachronisztikus struktúrák és nívós kultúra között?

S mi lesz akkor ha ezek kispolgári szürkeségek igazán nyeregben lesznek?
Mi lesz a helyes kultúra?

KORONAÚSZTATÁS? újabb médiatisztogatás? Meg Sacra Corona, és tsai?

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.06.24. 00:39:46

NEM KISS-PÓGÁRI,

magyarr,

a kutyaúristenit az értetlen tuskófejinek !!!

Kaa 2008.06.24. 01:11:25

Mindig ez van mindennel, a tilcsákbeázók mindig hangosabbak. Az értelmes politikusnak az lenne a dolga, hogy nem csak a hangos tilcsákbeázók hangját hallja meg, hanem odafigyeljen a többi szempontra is. Ebben az egész k országban azért van ilyen poshadt állóvíz, mert mindennek megvannak a maga tilcsákbeázói, és általában felül is kerekednek. Úgyhogy nem történik itten semmi, oszt' csodálkozunk, hogy más helyeknek jobban megy.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.06.24. 01:14:44

Ha a Gödörről van szó, érdemes tisztázni, hogy miről beszélünk.

Egyrészt ott van maga a klub, a zárt tér. Ez közpénzből épült, majd kiadták gebinbe a '80-as évek kiégett alternatív zenészeinek és egyéb művészeinek. Versenytárgyalás, pályázat nem volt. A klub Budapest legjobb fekvésű helye, három metró találkozása stb. Csakhogy a kiégett zenészek leginkább magukat és barátaikat futtatják, akik nem sok embert érdekelnek. (Plusz az obligát esélyegyenlőségi fesztiválok.) Mi a fasznak minden másnap Balaton klubot rendezni egy többszáz fős teremben? Így a klub csaknem teljesen kihasználatlan, jellemző, hogy az Akvárium részben alig rendeznek programokat, az jórészt öresen pang. Amúgy önök szerint a működtetők fizetnek bérleti díjat a fővárosnak? (Megjegyzendő, hogy a godorklub.hu-n semmiféle érdemi információ nincs fenn a helyről, az aktuális programot kivéve.)

Másrészt ott a lépcsős terasz. Ez nyáron esténként (a klubbal ellentétben) mindig tele van. Az ide járók nemigen tekinthetők a Gödör Klub közönségének, ők azért vannak itt, mert van egy kellemes hely a város közepén, ahol le lehet ülni, és még sört is árulnak (illetve árultak) - ami a klub profitját gyarapítja. A programok az itt ülőket nem érdeklik, különben benn lennének. Itt a hugyozással van gond: ha odabent fizetős koncert van, akkor a teraszon ülő pár száz embert - akik fogyasztásukkal a klubot gazdagítják - kizárják, a közelben nyilvános vécé nincs, így maradnak a bokrok. Na, ez például kurvára szabályellenes (ugyanis ahol inni lehet, ott hugyozásra is kell legyen lehetőség - vécé nélkül egy tanyasi bögrecsárdát sem lehet működtetni). Toitoi vécét mi még nem láttunk a környéken.

Harmadrészt ott van a Gödör feletti Erzsébet tér, az ismert állapotokkal. Ennek nincs sok köze a Gödörhöz, bár sokan onnan hozzák a piát. Vécé itt sincs, Bojárék erről elfeledkeztek.

A zajt nem maga a klub, hanem a terasz és a tér okozza, amelyek gyakorlatilag közterületek.

Summa summárum:
- A Gödör Klubból el kell űzni a múmiákat, és olyanoknak adni a működtetés jogát, akik érdekeltek egy színvonalas hely kialakításában.
- A gördeszkásokat pofán kell verni.
- Nyilvános vécéket kell építeni a téren, majd kasztrálással büntetni, aki mégis a bokorba hugyozik.
- A nyuggerek költözzenek ki a belvárosból. Mi még itt lakunk, de amikor már elkezd komolyan zavarni minket a zaj meg a hányás, el fogunk költözni, s a lakásunkért jó árat fog fizetni két fiatalember, akik éppen abban a korban lesznek, mint mi voltunk, amikor ideköltöztünk,

A38Captain · http://www.a38.hu 2008.06.24. 01:22:52

"S végül talán az is megérne egy misét, hogy a fővárosi adófizetőknek eddig mennyi pénze fordíttatott (az A38-tól a Gödörig) a budapesti SZDSZ-es érdekcsoportok üzleti-kulturális hegemóniájának megteremtésére."

Itt valami óriási félreértés van. Az A38 Hajónak nincs köze "a budapesti SZDSZ-es érdekcsoportok üzleti-kulturális hegemóniájának megteremtéséhez", hogy szép szavaiddal éljek. Kérlek, javítsd, töröld vagy helyesbítsd. Köszönöm.

v.l 2008.06.24. 01:39:02

Rió+ZP:
Nem volna ott semmi probléma, csak a hatályos jogszabályokat tartatnák be.
Pl. a felső rakpart úttestjén, különösképpen az úttesten MÁSODIK ÉS HARMADIK sorban parkoló, a felhajtón/lehajtón parkoló, a járdán parkoló, a zöld gyepen parkoló autókat vigye el az a helyes kis sárga teherautó Kőbányára, aztán másnap a bünti+szállítás+tárolás díjáért visszakaphatja a tulaj. Especially a taxikat szeretném így járni látni. Léteznek arrafelé parkolók is, mégis, néha a híd alatt EGY darab szabad sáv sincs a két iránynak szumma.
Aztán, fent szintbeli lámpás zebrát megszüntetni, korlátokat felszerelni; aki át akar menni - nos, nekik építették az aluljárót! Én éveken át bírtam használni az egyetemi évek alatt, hát lesznek szívesek a többi állampolgárok is arra közlekedni, erre a célra építették, nem kevés zsetonért. Aki meg az úttesten kolbászol, esetleg zebra mellett, vagy piros lámpánál szeretne átoldalogni, azt tapossa laposra az éjszakai járat. De ha nem tenné, akkor vigye be szépen a járőr, reggel meg szépen eresszék haza. Második alkalomtól bünticsekkel, pusztán nevelő célzattal.
Akit közterületen italozáson érnek, azt szintén basszák be reggelig őrizetbe. Aztán ha kijózanodott, kézbesítsék a szabálysértési büntit.

Ha csak ennyit megcsinálnának, már nem éreznék úgy a környékbeliek, hogy egy púp a hátukon az egész. A magánvéleményem, hogy a hely tökéletesen alkalmatlan arra a célra, amire használják, a közlekedés funkció nem fér össze ilyen távolságon belül a szórakozóhely funkcióval.
Egy fél híddal kijebb, az Infopark közepén, talán jobb helye lenne. Nem zavarná a forgalmat, lenne a közelében parkolóhely, lakóházaktól még mindig messze lenne, viszont annyira nem lenne messze a tömegközlekedéstől se (az a 200m egészségügyi séta pont jót tesz). Csak az ott éppenséggel magántulajdon, azt meg nem lehet egy zacskó fruttiért lenyúlni...

A38Captain · http://www.a38.hu 2008.06.24. 01:49:57

v.l, kicsit off: lámpás zebrát megszüntetni? Az nem a ZP látogatói kedvéért van, hanem az akadálymentesített villamosmegállóért. Kerekesszékkel, babakocsival igen nehéz az aluljárót használni. Tágabb látókört, ha kérhetem...

morpho 2008.06.24. 02:16:14

Kínai Kálmán és Trágár Tóni
Megpróbáltam belekötni,de nem sikerült.Tök igazatok van.

smalladam 2008.06.24. 02:20:37

tóni, kálmán,

"Csakhogy a kiégett zenészek leginkább magukat és barátaikat futtatják, akik nem sok embert érdekelnek. (Plusz az obligát esélyegyenlőségi fesztiválok.) Mi a fasznak minden másnap Balaton klubot rendezni egy többszáz fős teremben?"

szerintem ezt már megbeszéltük, hogy a program ennél jóval változatosabb és több embert vonz. tematikus fesztiválok, világzenei fellépők, népzenei-táncház klub, jazzékiel, suhancos, frenk, lopunk, csókolom vatevör.

ezek jobbára rétegprogramok az tény, de szerintem elég magas látogatottsággal futnak. azt mondjuk nem tagadom, hogy a víg mihály-müller péter tengelyen elhelyezkedő zenei produkciók nem tengenek túl kissé, de összességében szerintem nem annyira vészes a helyzet.

amúgy a többiben kb egyetértünk. én annyit hozzátennék, hogy az elkúrt mód igénytelenül megépített közteret kicsit kipofozhatnák időtállóbb anyagokkal, és ha végre jogilag rendeznék a tér objektumainak a tulajdonlását és megnyílhatna végre a pályaudvar épületében a dizájnmúzeum, akkor a deszkások és a csövesek kénytelenek lennének onnan elhúzni.

mangorlo 2008.06.24. 02:27:15

balaton koncert a gödörben egy hónapban egyszer van

Hattory Hanzo 2008.06.24. 02:40:54

Miért nincs Budapesten egy olyan negyed, ahol én/bárki másnap reggelig vedelhetek/táncolhatok/kurvázhatok, ha életem éppen olyan mederben van, és a jogszabályok egyébként megengedik?

Hattory Hanzo 2008.06.24. 03:29:34

BTW Víg majd 20 éve írta az alábbiakat, és kevés találóbb van a mai viszonyokra:

"Harang a rangod, védve vagy,
A rang harangod, véd a rang.
Édesem, légy velem,
Elkerül a félelem."

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.24. 03:57:42

Fu iszonyat ezt már leirtam egyszer de még egyszer megteszem, A GÖDÖR KLUB FELET LÉVŐ ERZSÉBET TÉR A VÁROS SZIVE ÉS CSOMOPONTJA, AZ EGYETLEN HELY AHOVA HA 21 ÉVESEN LEMÉSZ TUTI LESZ ISMERÖSÖD, ÉN NEM EGY EMBERT ISMEREK INNEN, HA EZ MEG LENNE SZÜNTETVE (köztéri italfogyasztás betiltása 5 ker) NEM CSAK MI VESZTENÉNK HANEM AZ EGÉSZ KURVAORSZÁG, KÖZTEREK NÉLKÜL A TÁRSADALMI PÁRBESZÉD IS MEGHAL.
Ja és felejtsük el azt, hogy ez egy koncert helyszín mert tele van kiálitásokkal és beszélgetésekkel.
Mellesleg pedig jegyezük meg, hogy a gödör klub pénzén szedik össze a szemetet, 2 honapja és van kint toitoi is, ugyhogy a cikkben szerepló kép és a korábbi ufo-s reakciós cikk is lényegtelen.
Ja turul a gödör feletti rész a fövárosé, de a sazökökut és környéke az 5 keré.
És ha mégegy gödörgyalázó, relativizáló kommentett olvasok tüntetést szervezek toni háza elé.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.24. 04:13:18

A38Captain:
"Itt valami óriási félreértés van. Az A38 Hajónak nincs köze "a budapesti SZDSZ-es érdekcsoportok üzleti-kulturális hegemóniájának megteremtéséhez", hogy szép szavaiddal éljek. Kérlek, javítsd, töröld vagy helyesbítsd. Köszönöm."

Ok, lehet, hogy óriási félreértés áldozata vagyok. De a javítást, törlést vagy helyesbítést talán itt lenne érdemes kezdeni:
www.szdsz.hu/hu/szdsz/hirek/20060402libhaz5
(Az A38 ettől még jó hely, jó koncertekkel, de álszentség úgy tenni, mintha ehhez nem járulna hozzá az adófizetők néhány tíz-/százmilliója.)

Fantómas 2008.06.24. 04:26:22

Hát az biztos hogy a zöldpardont és a riót be kéne zárni. Én már tiszta szívemből utálom minkettőt, és azokat akik ezt a két szeméttelepet látogatják. Egyszerűen nem emberi amit művelnek éjszakánként, totálisan leélik a környező parkokat, szörnyen zajosak, AGRESSZÍVAK, és ami a legzavaróbb, már a 906-oson elkazdik a parádét, vedelnek és zabálnak, dohányoznak, hánynak és vizelnek (a buszon, félreértés ne essék, és persze csak ha nincs ellenőr-biztonságiőr). Én is voltam fiatal, de ha közel ilyet megengedtem volna magamnak, a tisztelt utazóközönség minimum letépte volna a heréimet... Én szinte mindennap éjszakaival járok haza, és hát köszönöm szépen, de nekem elegem van ezekből a "kultúrális" gócokből (és a tisztelt látogatóikból)! Mielőbb fel kell őket nyitni, mint egy tályogot, és ki kell belőlük nyomni ezt a fertőzött gennyet hogy megtisztulhasson az a seb , amit a ZÖLDPARDON és a RIO (és tisztelt látogatói) okoztak.

Hattory Hanzo 2008.06.24. 04:28:06

TuRuL_2k2

Azért én annak örülök, hogy 2002 tavaszán még nem vonatkozott semmilyen csendrendelet a II. kerületben a Millenáris Parkra, mert akkor nem láthattam volna élőben a "polgár" réteg reakcióit a vereség után, pedig ennyi VOR öltönyös sírvakurvaanyázót, és kiskosztümben elkenődött szemfestékkel komcsizó "polgárasszonyt" ritkán látni ilyen kis helyen.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.24. 04:31:47

Hattory Hanzo:
Nem sok sírvakurvaanyázó VOR-zakóst láthattál 2002 tavaszán a Millenárison - ők a Köztársaság téren ünnepeltek. :)

Hattory Hanzo 2008.06.24. 04:44:52

Turul

Ott voltam: de. Mind a ketten tudjuk, hogy így volt. Kínos emberek kínos ruhákban kínosan viselkedtek. Mondom, ott voltam. Az az én kerületem, a Rákóczi-ba jártam, ott nőttem fel, elég jól ismerem, legyen az Négy szürke, Csalogány, vagy a régi Mocsok presszó. Vagy a Busz presszó. This is my territory.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.24. 05:02:50

Hattory Hanzo:
Én is ott voltam. A 2002-es közönség már csak életkora miatt sem nagyon viselhetett VOR-zakót - hol voltak már a nagyszerű kollekciók, amikor ők érettségiztek (ha egyáltalán érettségiztek már :))? Fájdalom, de nem mondasz igazat.

Hattory Hanzo 2008.06.24. 05:25:50

Turul

Ez nem fair. Milyen életkorról beszész? Gondolod, hogy a második forduló estéjén ott csak a nagyon csinos fiúk/lányok gyűltek össze? Nem. Ott volt a kínos rész is. Amikor Pokorni bejelentte, hogy az egy frakció-két frakció még át kell gondolni. Hagyjuk már ezt, mondom, hogy ott voltam. Ott volt a szutyok is. Max Neked jobb csak a fiatal részre emlékezni. Pedig nem. Kikből lettek a polgári gömbök?

Hattory Hanzo 2008.06.24. 05:39:18

Turul

Ja, és simán lehazugozhatsz engem, ami az én szerencsém (mázlim?),hogy nem egyedül voltam.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.24. 05:55:37

Hattory Hanzo:
Tényleg úgy emlékszem, hogy a közönség nagy része fiatalokból állt, csinosakból és nem csinosakból. Nem is találok olyan tudósítást vagy visszautalást, ami ne ezt erősítené:
"Ezzel talán megnyugtatta a tavaszi zsongásban bepörgött fiatalokat, akik azt hitték, hogy „sör-virsli park” lesz az ő sok örömöt és könnyet megért Millenárisuk helyén, ha csak el nem törlik a föld színéről, és sóval nem vetik be, mint Karthágót." /Hetek/
"Népszerűbb, mint Szandi és az Edda együtt. A tinik úgy csápoltak neki a Millenáris Parkban, mint egy popsztárnak, és úgy biztatták, akár egy futballcsillagot." /Magyar Hírlap/

Valószínűleg a Hetek és az akkori Magyar Hírlap túl nagy jóindulattal viseltetett a Fidesz iránt, ezért nem a VOR-zakósok képe maradt meg bennük. :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.24. 06:18:41

Előkotortam neked a Magyar Narancs riportját is:
Fidesz-MDF-buli a Millenáris Parkban: Érettségi találkozó
mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=7416

nyekk 2008.06.24. 07:30:24

Manapság a rendezvényszervezők nem azzal mérik a saját teljesítményüket, hogy hogy hányan szórakoznak, hanem azzal, hogy hány ember pihenését, nyugalmát tették tönkre. Egy város első, másod, harmad stb...sorban arra van, hogy éljél benne, nem pedeg azért, hogy minden hétvégén valami buzi rendezvény bömbölését hallgasd reggelig. Az pl. hogy a Sziget rendezvényei még a város másik végén, 5-10 km-el arrébb is hallatszanak, az felháborító. A sok félrészeg, félnarkós pöcs csináltasson hallókészüléket, ha a 120 dB-es hangerő kevés neki. És újabb divat szerint mindez nem mondjuk éjfélig, hanem reggelig. Hogy a környék még egy fél éjszakát sem tudjon pihenni. De a sok toleranciát kiáltó köcsög lenne legjobban kiakadva, ha reggel buli után, mikor Ök akarnának pihenni, ugyancsak 120 dB-el magyarnóta, vagy Bartók buli lenne.

ApukadHUN 2008.06.24. 07:42:27

Néha hallom a riói karnevál hangjait. Egyszerűen nem tudok aludni tőle. Szüntessük be azt is.
Meg aztán a tűzijáték. Durrogtatnak este kilenckor? Menjenek a picsába!

James T. Kirk (törölt) 2008.06.24. 08:15:56

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.06.23. 21:49:02
James T. Kirk:
"tényleg érdekes lehet, hogy ki az akit zavar a hang, ugyanis a legközelebbi lakó is sokszáz méterre van onnan..."

Sokszáz? Még száz se'. Az Anker-közben és a Bajcsy első házaiban lakók sok mindent hallhatnak - igaz, az már nem az V. kerület. Az V. kerületiek közül a József Attila utcai, Erzsébet térre néző lakásokban élőket zavarhatja a hepaj. Meg esetleg a Meridien és a Kempinski vendégeit.

TuRuL_2k2

Az Anker tömb külső részén ismereteim szerint -szinte - nincsenek lakások, csak irodák, illetve üresen álnak (na vajon azt mikor adják el bontásra az új irodaháznak?). A József A. utca meg igen messze van, és hadd ne higgyem el Rogánnak vagy akárkinek, hogy valakit a József A. illetve a Bajcsy/Andrássy/Deák tér forgalmának zaja mellett zavarhat egy zárt klub... Az autók zaja mellett kötve hiszem hogy bármit is hallanának...
A szállodákban meg légkondi van, plusz dupla ablak, és brutális szigetelés, ráadásul nyitni sem lehet az ablakokat. Ott sem zavarhat senkit.
A napjaim jelentős részét itt töltöm, egészen a közelben, tudom miről beszélek. Az építkezések/felbontások, a Vörösmarty téri kéretlen zenészek sokkal hangosabbak, és zavaróbbak, mégsem tiltotta be őket senki. Tán ezért mert a helyüket nem tudják eladni a rokonoknak/haveroknak, amiből majd a kampányt finanszírozzák.
Nem véletlen, hogy a kerületi vagyonkezelő vezetőségében csak és kizárólag egy párt bizalmi emberei kerültek, így szabadon garázdálkodhatnak. Azt viszont nem értem a másik oldal miért ilyen töketlen, biztos el vannak foglalva a saját pecsenyéjükel...

2008.06.24. 08:21:49

Én a Gödör mellett lakom és rengeteg időt töltök a parkban. A park a belváros motorja, élő, lélegző hely, szükség van rá, tuningolni kéne, és biztos hogy nem szivatni. A Gödör klubot én se nagyon szeretem, pofátlanságnak tartom az áraikat, meg a vendégpolitikájukat, de félelemmel tölt el, hogy ilyet meg lehet csinálni, ami most történik. Azért költöztem a belváros szívébe, hogy közel legyek a pezsgéshez, az éjszakai élethez, a kultúrához. Ha ez a tendemcia folytatódik, kiköltözhetek Pátsra, mert lesz kertem, és ugyanannyi lehetőségem szórakozni. Semennyi. Ha a kerületnek nem tetszik a Gödör, puccsolják meg, csináljanak jobb helyet ott, oldják meg a problémákat, szereznek egy rakás biztos választót és egy színvonalas területet. De a megmutatjuk a köcsögöknek hozzáállás oda fog vezetni, hogy elhal Budapest szívének éjszakai élete, lekerülünk a turistatérképekről, lesz egy nyugodt, csendes, unalmas városunk, és akkor a nyugdíjasok meg a politikailag érdekelt felek hátradőlhetnek, a páciens meg meghalt.
És érdekes, hogy itt van alattam a VAM designcenter vagy mi, ami sokkal hangosabb, mint a Gödör, annyi biztiőr van, mint Fort Knox-ban, ami kifejezetten irritáló, de ehhez kurvaélet hogy nem lesz hozzányúlva.

retrograd 2008.06.24. 08:26:15

Szal annyi biztos, hogy kultúrálisan az Szdszhez kötődik a hely, de ez nem menti fel attól, hogy amióta én oda járok, még számlát nem kaptam a serér...

kisa 2008.06.24. 08:33:22

Tóni, Kálmán, rendszeres látogatója vagyok 2-3 hetenként a Hobo-klubnak. A kiöregedett rocker, úgyis mint Hobo, fergetes klubokat szokott tartani. Nincsenek részegen ordítozó, mindent összevizelő, összehányó hordák, teljesen normális, konszolidált közönség van. És kiiszom a Gödör feletti szökőkút vizét, ha Hobo-klubból egyetlen hang is áthallatszik a József A utcára.
Szerintem is tudomásul kéne venni, hogy aki a belvárosban lakik, az bizony zajjal jár. Nem mellesleg a kertvárosokban meg örökké buherálnak, építkeznek, sufniznak a népek, csak ott általában hétvégén, napközben.

2008.06.24. 08:42:11

Kisa, az a helyzet, hogy a Király utca is zeng hétvégén a sok ezermestertől, a házunkban a fúró és a sarokcsiszoló már a vasaló szintjén van, á, szombat délelőtt van? vasalok, fúrok egy kicsit. Nem beszélve a folyamatos felújításról. Tilcsák be azt is, mer' aludni akarok! Az autókat is tilcsák be, a magassarkú cipőt, meg a turizmust is. A belső kerületek a világ összes városában zajosak, mellesleg meg nem '76 van, úgyhogy elcsépelt és bunkó dolog, de akinek nem tetszik, kiköltözhet nyugodt, kertes, jó levegőjű helyre.
Röhejes a belváros értelmi szintje.

A38Captain · http://www.a38.hu 2008.06.24. 08:43:13

Turul_2k2,

"Az A38 ettől még jó hely, jó koncertekkel, de álszentség úgy tenni, mintha ehhez nem járulna hozzá az adófizetők néhány tíz-/százmilliója."

Egy igencsak látogatott blog szerzője-szerkesztője vagy, képesnek kellene lenned a finom különbségek megértésére: soha nem tagadtuk, miért is tagadnánk, hogy az A38 kap állami és önkormányzati támogatást. Mint Te is írod, "jó hely" (a kollégáim nevében köszönöm), tehát talán modhatjuk, hogy értelmesen költjük el ezt a pénzt. Pusztán az ellen tiltakoztam, hogy burkoltan arra utalsz, hogy ezeket a támogatásokat "SZDSZ-es érdekcsoportok üzleti-kulturális hegemóniájának megteremtésére" fordítjuk. Nem. Ez az összeg nemzetközi kulturális fesztiválok szervezésére, kiállításokra, dzsessz- és népzenei koncertekre, irodalmi estekre és hasonló, pontosan körülírható ügyekre megy el, tehát csupa olyasmire, ami pusztán piaci alapon nem jöhetne létre, viszont jelentősen hozzájárul Budapest kulturális életéhez. Az A38-at "egy - bármilyen - üzletcsoport hegemóniájának" szolgálatával vádolni... ki kell, hogy ábrándítsalak. Az A38 nem túl jó üzlet és nem is egyeduralkodó.

A38Captain · http://www.a38.hu 2008.06.24. 08:46:54

A linkedet meg nem értem. Volt egy Új Generáció szervezte beszélgetés, amire meghívtak minket. Kampányrendezvény volt, az igaz, na de egy másfél órás délutáni beszélgetésen való részvétel talán még nem pártos hegemóniateremtés...

retrograd 2008.06.24. 08:50:30

voltam mike pattonon, és álltam egy órát a szélben, mert nem engedtetek be... captain, mi volt ez?

nyekk 2008.06.24. 08:54:15

Paranoir! Azért ha szomszédodként este 9-kor elkezdenék flexezni, meg ütvefúrózni, folyamatosan reggelig, és minden áldott nap, akkor a te híres toleranciád is alább hagyna. Pedig az nem is hallatszik el km-ekre, mint legtöbb rendezvény. Hánynom kell az olyan emberektől, akik rettttentő toleránsak mindenben (csendháborítás, etnikai problémák stb...), egész addig, amíg őket nem érinti, nem sérti. Abban a pillanatban rettentő visítással az intolerancia bajnokává válnak, és a legegyszerűbb ügyből is jogi, politikai, etnikai diszkriminációt, terrort kreálnak.

retrograd 2008.06.24. 09:02:54

mondjuk azt se értem, a kultit minek véditek...
dive koncert volt benne, ami valljuk be, nem ilyen környezetbe való...
holott én is szeretem, de a pecsában jobb helyen van.
www.youtube.com/watch?v=6QL6valPzLY&feature=related

A38Captain · http://www.a38.hu 2008.06.24. 09:04:22

bocs az offért
retrograd: késett a zenekar és nem sikerült időben beállnia. Az esetért elnézést, nagyon ritkán van ilyen.

Bummer 2008.06.24. 09:05:21

Az A38-hoz egy jogos kérdés van: a támogatásból a környezetüket nem tudnák rendezni? Vagy jó úgy ahogy van?

2008.06.24. 09:06:48

Nyekk, persze, hogy zavar, idegesít, de még egyszer sem szóltam föl senkinek. Ócska dolog, de a Király utcai lakás ezzel jár, mikor idejöttem, sejtettem, hogy ez lesz, a Paulay utcában is ez volt, meg a József körúton is.
A Vamban olyan két hónapja hajnali egyig volt Kraftwerk koncert (vip party, vajon hányan tudnak róla, hogy volt ilyen:), na az kiverte a biztosítékot, írtam egy mélt nekik, két nap múlva jött a válasz, hogy bocsi, és futárral küldtek egy fain bort engesztelésképp. Na, az kommunikáció és panaszkezelés volt a javából.
Mondjuk ennek nem sok köze van a Gödörhöz, hacsak annyi nem, hogy tudni kell élni egymás mellett, főleg ha a belvárosról van szó. Mivel sokat járok a parkba, el tudom mondani, hogy hazafele, az Anker köz elején, már kurvára nem hallani semmit a térből, ami zajlik, az szimpla pártbalhé, erőfitigtatás, basztatás. (Azért a 400 Huf-os Ászokra ki vagyok akadva, nem is vásárolok ott. De ez az én bajom.)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.24. 09:15:22

Az A38-on a csapolt sör minősége kritikán aluli, öt után nagyon másnapos voltam.

retrograd 2008.06.24. 10:02:59

mindenhol szar a csapolt, ahol vizezik...
üveges a megoldás.

retrograd 2008.06.24. 10:04:32

captain...
beállni?
ahhoz a zajhoz?
:)

mondjuk az énekesből semmi nem hallatszott...
hangmérnököt ajánljak?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.24. 10:06:37

Hát retrograd, azt hittem, hogy egy A-38 szintű helyen ihatok csapolt sört. Hát nem. Marad Prága:)

Kopiás Attila Steve 2008.06.24. 10:16:07

Mondjatok még olyan közösségi teret a belvárosban, ahol kötetlenül össze lehet gyűlni ésvagy többszázfős eseményt szervezni. Hm. Valaki mondta, hogy üresen kong, hát nem tudom, mikor járt ő arra, én elég gyakran látok ott tömeget. Ha jó idő van, akkor még hétköznap is tömve, hétvégén vagy fesztivál esetén pedig atomkatasztrófa se akadályozhatja meg a tumultust. Én egyszer vettem részt Gödörbe szervezett parti lekoordinálásában, akkor annyian érkeztek folyamatosan, hogy az emberek tömött sorokban áramlottak kifele is, mégis áthatolhatatlan tömeg maradt... Én majd' mindennap lenézek pár percre ha már arrakerekezem, mindig találok ismerőst.

Igaziból azt hiszem ennek a problémának (is) a gyökere az alapvető állampolgári ismeretek oktatásának hiányában keresendő. Az embereknek dunsztjuk nincs hogy működnek az önkormányzatok és az állam, hogy a fenébe értenék, mi zajlik itt? Egy olyan témában, amihez csak egy kerületnek van köze, egyszerű a helyzet. De a csomópontok megdobva állami beruházással hirtelen 3-4-5 gazdával rendelkeznek (kerületek, főváros, állam, magán) és hiába a jól definiált felelősségi kör (ha egyáltalán jól definiált) könnyű ezeket figyelmen kívül hagyni és azt mondani, hogy az szdszközeli gödör tehet róla, hogy emberek mindent összehugyálnak. Könnyű, csak a valósághoz nincs köze.

A pult egyébként számla és árfekvés terén tényleg kriminális, a rászorulók a termékkínálatban szereplő tételek boltban történő megvételével és becsempészésével javítják az ár/érték arányt ha valakit érdekel. Én nem vagyok nagyfogyasztó, eddig még nem szorultam rá erre, de kívülről működőképes módszernek tűnt...

retrograd 2008.06.24. 10:17:36

Kedves Turul, tessék átfogó képet felfesteni:

Legyen benne a Living, szemben vele a desperados, vagy mi…
Legyen benne a véndiák, a grinzingi
Legyen benne a macskafogó, a centrál

Ez a belváros egyben olyan, amilyen.
Ha javasolhatok, valami minőségi követelmény tényleg legyen a belvárosban, mert a bölcsészes cigizős marxista helyekből kissé valóban sok van. (Mondjuk ebben jók vagyunk…)
Hol van komolyzene ebben a belvárosban? (A Vígadós bérleteket és az utcazenészeket kivéve)

CrL 2008.06.24. 10:21:00

független a38, ez megmosolyogtató tényleg

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.24. 10:22:15

A Centrálban vasárnap szokott lenni néha Szomorú vasárnap zongorán. Azért járunk :)

retrograd 2008.06.24. 10:30:37

ja bocs, kifelejtettem a magyarok házát, mint szórakoztató helyszínt...
hihi

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.06.24. 12:02:30

A Gödör az elfajzott "művészetek" epicentruma.

TEMESSÜK BE !!

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.06.24. 12:05:25

ÖN nem "retrográd", hanem Leninfiú, vörös, mint a pipacs.

Reality Czech 2008.06.24. 12:23:22

Érdekes, a hölgy és az urak a Google szerint a Benczúr ház szétszedése miatt nem hangoskodtak.

smalladam 2008.06.24. 12:26:39

turul, én nem látom, be hogy miért probléma, hogy egyik vagy másik érdekcsoport pénzeli/hozta létre etc. valamelyik kulturális intézményt, ha az igényes és mindenki számára nyitott.

az A38 pl szerintem színvonalas és elég sokféle műfajnak és rendezvénytípusnak helyet ad. a terror háza is az adófizetők zrilliárdjaiba került és orbán viktor neve márványtáblán van megörökítve az előcsarnokában, ettől függetlenül magyarország egyik legjobb tudományos műhelyének tartom, és tök jók a konferenciái, meg általában a kiállításai is.

jegyzem meg, a magyarok házában is voltam már olyan rendezvényen, ami tetszett:)

Devil Inside 2008.06.24. 14:08:58

Szerintem Turul beleestél az eszdéesz csapdájába és az itt kommentelők nagyrésze is. Ugyanis elolvasva a híradásokat, ők csinálnak kultúrkampfot abból, hogy az 5. ker. szimplán tiszta vizet próbál önteni a pohárba a különböző bérleti-szerződések ügyében, jogilag és pénzügyileg rendezni ezeket. ugye 2004 óta nem fogadták el a bérlők az akkor piacira emelt díjakat, teljesen egyértelmű, hogy az önkormányzatnak ez nem biznisz. Az sem biznisz a kerületnek, ha valaki engedély nélkül üzemeltet egy kellemes forgalmú kocsmát. Természetesen a bérlőknek biznisz lenne és néhány társulat alacsony bérleti díja vagy az önkormányzat elnéző viselkedése vszeg a támogatási csomagjuk része volt, csak ennek vége, ezért a hiszti és az eszdéeszes kapcsolatok megmozgatása. Mindig ezt csinálják, ha a kiváltságaik megszünnek, azonnal diktatúrát vizionálnak...

A belvárosnak pedig egy normális városban nem az a funkciója, hogy élethosszig lakjanak ott az emberek: a belvárosban irodák vannak, este pedig esti-éjszakai élet, éttermek, kocsmák, stb. és azok laknak ott, akik mindkettőt jól ki tudják használni. Budapest is halad ebbe az irányba, csak lassan és 40 évig nem volt meg ez a típusú fluktuáció (fiatalok beköltöznek, családalapítók, idősebbek ki), így beragadt vagy másfél generáció, akik nagyon nehezen mozdulnak, de legalább zavarja őket az, amiért évtizedekkel ezelőtt lelkesedtek (volna). Aki pedig fiatalon beköltözik és zavarja a zsongás, az határozottan eltévedt - a belvárosi lakókörnyezet hátrányaiba/előnyeibe beletartozik a mozgalmasabb éjszakai élet.

heima (törölt) 2008.06.24. 18:38:38

ha én jófajta kulturális bulikat akarok rendezni a fővárosban, akkor vajon mennyi az esélye, h demszky a seggem alá tolja közpénzt, h tessék itt van, bulizzatok jót?

Bummer 2008.06.25. 12:04:07

Na, elolvastam. Azért az röhejes, hogy itt a Fideszt szidják, holott az MSZP-SZDSZ 6 éves töketlenkedésének az eredménye ez a helyzet is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.25. 15:38:59

Ballib barátaink visszajönnek-e, és most mit mondanak?

Devil Inside 2008.06.25. 17:01:05

Hú, de nagyon abszurd történet...

A végén könnyeztem a röhögéstől, a fővárosi önkormányzat úgy tudja, nem az övék a gödör, a telekkönyvben csak az szerepel (amiről nem tudják, hogy került oda), a minisztériumban egyszerre vannak szabadságon egymást helyettesítő emberek (helyettesítési rend), stb. Állandó ÁNTSZ engedély van, de az nem használható ideiglenes működési engedélyekhez, amiknek a folyamatos, hónapról-hónapra kiadása amúgyis jogellenes. Miközben az V. kernek túl sok köze nincs az egészhez, csak egy engedély nélküli kocsmát bezárt, de azért a városházán dolgozó John Emeséék nagy szükségét érezték a fideszesek kultúra ("kultúra")-ellenessége elleni tüntetésnek pont ennél a klubnál. Húvazze...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.25. 17:04:27

Devil Inside 2008.06.25. 17:01:05:
"de azért a városházán dolgozó John Emeséék nagy szükségét érezték a fideszesek kultúra ("kultúra")-ellenessége elleni tüntetésnek pont ennél a klubnál. Húvazze..."

Nem egyszeruen John Emeseek.
Kozos MSZP-SZDSZ nyilatkozat szuletett. Tobbek kozott mindannyiunk kedvence, Pasztor Tibor babaskodasaval.
www.mszp.hu/index.php?gcPage=public/hirek/mutatHir&fcHirTipus=h&fnId=121010&fnHid=121010

Devil Inside 2008.06.25. 17:22:33

OK, csak így dramaturgiailag jobban jött ki. :-)

De ezek után, hogy a Gödör ügyében leginkább a főváros (SZDSZ-MSZP) és némileg a minisztérium (MSZP-SZDSZ) a hunyó, fogalmam sincs, mennyi igazságtartalma van a kiadott nyilatkozatnak...

Bummer 2008.06.25. 17:25:00

Én azért szeretem Pásztor Tibort, mert tudom, hogy ahol ő ott van, ott hülyeség van, és ezért nem kell vele foglalkozni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.25. 17:38:13

Létezik, hogy ilyen egyszerűen lesre futnak?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.25. 17:45:22

Ez a Godor neuralgikus pontjuk.
En meg emlekszem arra, amikor 2002-ben Demszky nem volt hajlando eltavolitani a keritest az elkeszult ter korul (!) valami mondvacsinalt indokra hivatkozva.

Kozben az egesz varos anyazta, hogy miert nem lehet odamenni arra az (akkor meg) szep terre.

Aztan volt egy tuntetes es kenytelen volt megnyitni.

Biztos azon remenykedett, hogy valahogy meg odaepithet egy szinhazat.

smalladam 2008.06.25. 20:39:43

szerintem ezt mind nagyon jól tudták régóta, hogy ilyen elbaszott a jogi helyzete az egész kócerájnak. hiszen ahogy írtam már, a pályaudvar épületébe tervezett dizájnmúzeum is ugyanebből az okból nem tud kinyitni, és a drágáér felújított épületet a csövesek hugyozzák oldalba azóta.

na de most mennem kell, vár a gödör:D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.27. 03:00:07

Hahaha! És még engem akart itt oltani egynémely szoclib elmebajnok... Tessék Tiborka menni vedelni újra söröt a gögrincsbe. Mékse szűnik meg az gödörbe vetett magaskultúra?!

szánalomharc

Kopiás Attila Steve 2008.06.27. 06:22:32

No, azért a koala baromságai mellett ne essünk át a pacinak annak a túlsó oldalára, arrogáns tóni betiltós nyilatkozatai azért nem váltak kámforrá.
Ez így szép és kerek sztori, mindenki beleteszi a maga butaságát.
Amúgy mélységesen tudom osztani az intenzív nemzeti hevületű ifjaink megvetését a gögrinccsel kapcsolatban, liberális fertő az kérem. Tegnap (mint asszem minden héten ilyenkor) pl egész estés táncházban mulatott a nép, csárdásoktatás zajlott a színültig tömött hátsó teremben, a zenét pedig az elképesztően nemzetidegen Bivaly Zenekar és Csürrentő együttes szolgáltatta. Várom már, hogy a jobbik-bombagyár-kurutty trio mikor demonstrál végre ifjaink ily szintű szellemi sárbataposása ellen... :+)
(A sörröl meg kaptam blokkot, ezen meglepődtem ugyan, de valszeg mondjuk csak azért volt, mert látványosan új pultoslány két tétel összeadását a pörgésben nem kockáztatta meg fejben.)

Bummer 2008.06.27. 08:52:58

Azért az milyen érdekes, hogy 6 év alatt nem sikerült működési engedélyt adni, aztán Tóniék befenyegetésére egyből sikerült...
süti beállítások módosítása