Fidesz-SZDSZ: Közeledés?
2008. június 21. írta: TuRuL_2k2

Fidesz-SZDSZ: Közeledés?

 Ma találkozik Orbán Viktor, a Fidesz és Fodor Gábor, az SZDSZ elnöke. Egykor szobatársak voltak a Bibó István Szakkollégiumban, majd mindketten részt vettek a Fiatal Demokraták Szövetségének megalapításában. 1993-ban mindketten versengtek a Fidesz vezetői posztjáért, Orbán győzelme után nem sokkal Fodor többedmagával az SZDSZ-be távozott. Így ő lett az első Fidesz-alapító, akiből miniszter lett 1994-ben, amikor az SZDSZ elfogadta az MSZP koalíciós ajánlatát. Orbán azóta is a Fidesz elsőszámú vezetője (hol de jure is, hol csak de facto), Fodor többször indult az SZDSZ elnöki székéért, de a legutóbbi tisztújításig mindannyiszor alulmaradt. Elnökké választását követően elfogadta Orbán meghívását - a nagy szakítás, 1993 óta nem volt hivatalos, kétoldalú találkozó a két párt elnökei között.

 Ez mindenképpen nagy változás a korábbi állapotokhoz képest, bár az erősen kérdéses, hogy lesz-e valamiféle konkrét eredménye is a találkozónak: felsorolni is nehéz lenne a két párt közötti személyes sérelmeket (például Kövér László már 1991-ben árulónak nevezte azokat, akik az SZDSZ-szel kokettálnak, a 2002-es SZDSZ-kampány és Kuncze Gábor Mártíriuszozása is ugyancsak emlékezetes pillanata a Fidesz-SZDSZ kapcsolatnak), elvi különbségeket, nem beszélve az értelmiségi tábor és a szavazóbázis egymás iránti mérsékelt vonzalmáról.

 Bár lehet, hogy az utóbbi nem is olyan durva, mint gondolná az ember. A Századvég és a Forsense a héten publikálta 500 fős, telefonos mintán végzett kutatást az SZDSZ, illetve Fodor megítéléséről. Ebből az derül ki, hogy a Fidesz szavazóinak 60%-a támogatná, ha az SZDSZ politikája közeledne a Fideszéhez. A Fidesz-szavazók 19 százalékának javult az SZDSZ-ről alkotott véleménye a legutóbbi hónapban, míg az MSZP-t választók 53%-ának romlott. Persze kérdéses, hogy (az esetleges mérési hibákon túl) mennyire lehet megbízni egy ilyen felmérésben: lehet, hogy egészen más eredményt kapnánk, ha csak a Fidesz törzsszavazóit kérdeznénk (nem pedig a jelenlegi, erősen felduzzadt szimpatizánsi tábort).

 A Fidesz vezetésének is hasonló dilemmái lehetnek (személyes ízlésükön és érzelmeiken túl). A közelmúltban vezették be a pártban, hogy bizonyos időközönként online kérdőíven kérdezik meg többezer tag véleményét. Az ezen a héten indított, még le nem zárt kutatás többek között a két párt esetleges közeledésének fogadtatására vonatkozott.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr37532099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.06.21. 15:53:34

a jobboldalon úgy is népszerűek az összeesküvés-elméletek:
Tomcat 2006-ban megjósolta, hogy pár éven belül a szadi fogja adni a miniszterelnököt (ha nem, akkor kinyomtatja ezeket a sorait és nyilvánosan megeszi a papírt:-))
Tehát ha hiszünk az elméletnek, akkor az SZDSZ belemegy az előrehozott választásba, azzal a feltétellel, hogy ők adják a miniszterelnököt (Fodor Gabesz for prezident?) és a két párt közösen indul a választásokon, így biztosítva az SZDSZ biztos bejutását.

na? :-)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.21. 15:55:33

Kepler:
Erős. :)
Szerintem előbb ajánlja fel a miniszterelnöki széket az SZDSZ-nek az MSZP, mint a Fidesz.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2008.06.21. 16:11:44

Ugyan, esetleg kicseleznék avval, hogy Orbán váltaná Sólyomot, és ő picit vehemensebben élne a tisztséggel járó jogokkal. Oroszország nyugat-balkán verzió.

Zetek 2008.06.21. 17:02:48

Fura. Eddig azon nyervogott mindeki, hogy milyen borzasztóak az árkok, a politikusok még nem is beszélnek egymással. Most, hogy beszélnek, azt dramatizálják sokan. De tegyük fel, hogy Orbán nem reagál Fodor ajánlatára. Ugyanazok, akik most ütődött kombinációkon agyalnak, azok kiabálnának, hogy a Fidesz milyen fontos lehetőséget szalasztott el. Biztos forrásból tudják, hogy az SZDSZ hajlandó lett volna az előrehozott választásokra, de a Fidesz nem is akar valójában kormányváltást. Mert ha valóban lennének ilyen tervei, akkor élt volna ezzel a lehetőséggel. Ennyi.

Ybl 2008.06.21. 17:15:41

Nem egyszerű a helyzet.
Az Szdsz nélkül nincs előrehozott választás. Mondjuk belemennek, hogy megbuktassák a Feriéket. Később meg újra Kókát megválasztják elnöküknek. Na akkor aztán lesz nézegetés. Szerintem a Fidesz nem teszi ki ilyennek magát, akkor inkább kivárják a 2010-et. Ebben az eset csak az a kérdés, mit művelnek még a szocik az országgal.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.06.21. 17:29:27

Biztos forrásból tudom, hogy biztos források nincsenek.. :-)

"Orbán Viktor ismét megerősítette, hogy az előre hozott választásokat tartja megoldásnak az ország helyzetére, Fodor Gábor viszont azt mondta, először azt szeretnék, ha a jelenlegi kabinet cselekvési programot alkotna. Ha ezt a programot nem tartja az SZDSZ elfogadhatónak, akkor jöhetne egy szakértői kormány, és ha ez sem vezet eredményre, csak akkor lehet szó előre hozott választásról - hangsúlyozta." (MTI)

Lefordítva: ha megkapja a szadi az adócsökkentését, támogatja Ferit. Ezzel az idei év ugyan még kibekkelhető, de jövőre EU választások. Ha januárban Feri nem lép félre, bukik a mutatvány. De ha megvárják a zakót, túl kevés idő lesz a rendes választásokig felépíteni vkit.

Zetek 2008.06.21. 17:37:18

A szadi maga sem tudja, hogy mit szeretne. Illetve egy valamit túlélni, de erre nincs garancia.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.21. 17:38:17

Ugyan má'!

OVi már eldöntötte, hogy pápa lesz.

(A Katolikus Egyház az aggiornamento szellemében lehetővé teszi e tisztsége elérését is mindenki számára, felekezeti vagy egyéb megkötések nélkül.)

CrL 2008.06.21. 17:44:10

gyakorlatilag a szadi lecserélte a 3 irreális eddigi követelményét (alkotmányhoz, választójoghoz nem nyúlás, kettős állampolgárság) kettő újra:

1. cselekvőképes progi (ezt a szocik biztos meg fogják csinálni a hatalomért)

2. (ha mégsem, akkor) szakértői kormány (wtf?, na ez tényleg irreális)

(eddig úgysem jutunk el de ha mégis) akkor lesz előrehozott választás.

azaz 98% hogy nem lesz ;]

szubjektiv 2008.06.21. 17:54:04

Számomra ez az egész teljesen érthetetlen. Az szdsz pillanatnyilag esélytelen a bejutásra a felmérések szerint. Miért mennének bele egy előrehozott választásba? Valaki világosítson meg pls.!

TD223 2008.06.21. 17:56:42

Nem fog a Fidesz semmilyen Szdszes koalícióba belemenni, nem lesz a két párt között semmilyen választási együttműködés meg hasonlók. Nem kell ilyennel riogatni. Ennyire nem sunyi a Fidesz se. 2/3-dal kapcsolatos ígéret meg röhejes, nem lehet ígérni és arra alapozni sem.

TD223 2008.06.21. 17:58:56

Itt a végeredmény:
Hirtv:

A Fidesz elnöke szerint Magyarországnak nincs ideje a helyben járásra, ezért továbbra is az előre hozott választásban látja az egyetlen valós megoldást.

Fodor Gábor viszont egyelőre bizalmat szavaz Gyurcsány Ferencnek. A liberális politikus várja a ciklus végéig hátralévő időszak konkrét cselekvési tervét a kormánytól. Ha ezt nem tartja elfogadhatónak, akkor Gyurcsány Ferenc megbuktatásához ugyan hozzájárulna, de az előre hozott választáshoz nem. Először szakértői kormánnyal kísérletezne. Ha az sem vezet eredményre, akkor menne bele az előre hozott választásokba.

dei · http://erdei.aplus.pl 2008.06.21. 18:00:47

Mit művelnének a szocik az országgal? Semmit. Az ország amúgy, köszöni szépen, jól elvan a politikusok nélkül....
A liberálisok meg igen csak különbözőek. Pl. Kóka egy echte jobboldali liberális.
A FIDESZ -nél minden esetre sokkal jobboldalibb :)

Pelso 2008.06.21. 18:10:45

A két párt mögött álló holdudvarok -értendő: pénzügyi-gazdasági csoportok, egyezkedése folyik Fodor és Orbán nevü közvetitőiken keresztül. Ennyi, s nem több.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.21. 18:12:12

Szerintem az SZDSZ jelenleg az MDF-hez hasonló "egyenlő távolságtartásra" törekszik, de legalábbis kitörni látszik az MSZP-s harapófogóból. Ha Fodornak sikerül a terve, akkor végre lehet hazánkban is egy liberális párt. Csak az a kérdés, hogy egyedül életképes lesz-e az SZDSZ, vagyis szakítva a régi hagyományokkal is képes lesz-e bejutni a parlamentbe.
Mert azt senki se feledje el, hogy az MSZP-s szavazók eddig kőkeményen besegítettek az SZDSZ kampányába, sőt, rengetegen átszavaztak. Mindenki tudta, hogy az SZDSZ-t valahogy be kell gyömöszölni a parlamentbe, különben necces lesz a helyzet.
Ha viszont Fodor folytatja ezt a politikát, akkor egyedül kell megmérettetnie magát és pártját.

Zetek 2008.06.21. 18:16:34

A szadi a mostani dumával időt ad a szocialistáknak. Hiszen a mesék az új követeléseivel vígan el lehet vitorlázni az EP választásokig.

CrL 2008.06.21. 18:19:47

Zetek: van egy olyan érzésem, hogy Orbán sem akar előrehozni semmit, ez csak egyfajta vezényszó lett mostmár és valamiféle nyomásgyakorlás a szadira.

Francois Pignon 2008.06.21. 18:20:18

AdamT,
"Szerintem az SZDSZ jelenleg az MDF-hez hasonló "egyenlő távolságtartásra" törekszik, de legalábbis kitörni látszik az MSZP-s harapófogóból."

Ha nem lenne világos, miért is ez a tárgyalás: Az Fodor bizonyítani próbálja, hogy az SZDSZ mindkét irányba tárgyalóképes, ugyanakkor egyenlő távolságot tart. A Fidesz pedig színvallásra próbálja kényszeríteni, támogatja-e a Gyurcsány-kormányt vagy sem, hogy ne játszhassák ezt az egyiketsem-játékot. Vajon ki jár(t) sikerrel?

Zetek 2008.06.21. 18:21:44

CrL! Ezt sohasem értettem, miért gondolják egyesek, hogy Orbán nem akarja az előrehozott választásokat? Miért lenne ez neki, vagy aFidesznek jó?

TD223 2008.06.21. 18:22:39

Fodor támogatja Gyurcsányt és többet nem beszélnek Orbánnal. Ennyi lesz.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.21. 18:23:19

Francois Pignon

Miért ne lenne világos? Én is pont ezt írtam. :)

rockjano 2008.06.21. 19:02:08

Nagyon keskeny az a palló amin az SzDSz-nek sétálnia kell (mondom ezt én az elkötelezett szadesz szavazó).

Egyenlôre úgy tûnik hogy Fodor ügyessen egyensúlyoz rajta. A baloldal persze számonkéri rajta hogy miért változtatgatja sz állápontját elég gyakran (3 alkotmánymódosító törvény... vagy... szakértôi kormány)

De valójában a magyar közönség nagyon is elfogadja a véleményváltozásokat...lásd Orbán. Az elôrehozott válastások most csak a fidesznek kedveznének nekik nagyon, ezt mindenki tudja de azt is tudják hogy ilyen nem lessz. Ehez olyan sokat kéne igérniük az SzdSz-nek amennyit nem akarnak. Egyenlôre. Ha a Fidesz elônye szignifikánsan elkezd csökkenni (és ennek van némi esélye) akkor ez még változhat. Persze 2010 közeledtével ez megint kevésbé valószínû. ha elôrehozott választás akkor az most, 2009-ben már nincs értelme.

rockjano 2008.06.21. 19:16:28

Azért amikor azt írja az index hogy Orbán azért hajlandó tárgyalni mert Fodor nem vett részt a 2006 -os "hazugságkampányban" akkor azért én az asztal alá röhögöm magam.

Merthogy Orbán bizony részt vett benne mégpedig vastagon. Talán elfelejtettük már a 14. havi nyugdíjjat, meg az ingyenes autopályabérletet stb...stb... Amikor pontossan tudta hogy mi a gazd. helyzet magyarországon.

Szóval ha Feriék szart csinálnak a szájukból és azt bírálják jobboldalt az teljesen OK, de azért azt is szóljuk már meg ha ez Ovi szájából gyün ki.

CrL 2008.06.21. 19:20:52

rockjano: egyetértve azzal, hogy igazán mókás a Fodorról elhangzott érv, azért azt igazán nem kérheted számon amit kérsz, 98 óta ugyanis folyamatos a bírálat és lejáratás a Főgonosz ellen ;]

piga85 2008.06.21. 19:36:05

Áder kb.3 hete nyilatkozta röviden a HírTV-ben, hogy az SZDSZ-nek nincs semmilyen progamja. Aztán gyorsan hozzátette: ..."illetve egyetlen programja van, minden áron a hatalomban maradni..."

Hát Jani B+ tényleg!!! Megy már a dörgölőzés kisvuktól egészen a nagyrókáig...

Freetibet (törölt) 2008.06.21. 19:36:38

szintén rockjano: a ponttos idézet így szól: "külön örül, hogy Fodor személyében olyan elnököt választott az SZDSZ, aki nem vett részt a kormány 2006-os választásokat megelőző hazugságkampányában"

Az érveid lehetnek jogosak, viszont itt nem a Fidesz 2006-os kampányáról volt szó, hanem a kormányéról. Erről beszélt a Viktor és nem arról, hogy ő soha sem hazudott:)
Különebn ez csak egy gesztus volt az SZDSZ új elnőke felé, a régi ellenében; hogy javítsa előbbi megítélését / pozícióját...

TFec 2008.06.21. 19:41:05

Pelsonál a pont. Minden erről szól.

Pelso 2008.06.21. 19:44:41

Tragikomédia ez az egész;
mindenki összeborulna a hatalomért bárkivel, simán lapot huznak tizenkilencre, folynak a szánalmas taktikázások, mindenki full szakért a teljes politikai palettáról, naponta többször röppennek a homályos mellébeszédek, riogatások pro s kontra, az eleve betarthatatlan igéretek, akarnokok fröcsögnek a kilóra megvett sajtóban, kendőzve mihaszna mivoltukat, törtető senkik hiszterizálják a közvéleményt, hétről hétre bizonyitva: a résztvevők a legcsekélyebb mértékben sem ismerik a tisztesség s hozzáértés fogalmát, -ime, a magyar politikai elit.

TFec 2008.06.21. 19:46:46

Pelso for president! :)

CrL 2008.06.21. 19:52:01

ez lenne a miniszterelnökjelölti beszéde? ;]

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.21. 19:59:00

CrL,
ha annak szánta, akkor populista, pfffh!

CrL 2008.06.21. 20:03:30

tölgy remélem tudja hogy a New York Times már 98-ban megírta Orbánról, hogy gátlástalan populista:

"...New York Timesban arról ír, hogy a Fidesz egykoron "a thatcherista cápák pártjaként" lépett fel, de ma már Orbán populista gazdaságpolitikát hirdet, és a valóságtól elrugaszkodott ígéreteket tesz."

nol.hu/framed/7608/ (érdekes amúgy a 10 évvel fiatalabb országunk milyen volt igy röviden)

anubisz 2008.06.21. 20:05:02

Talán az SZDSZ elgondolkodhatna azon, hogy mit parázik egy előre hozott választáson. Mit ígértek: mindent ki kell árusítani és magánosítani. Megtették. Fizessen mindenki az egészségügyért. Megtették. Kisebb államot, hogy kevesebb legyen a gazdaságba a beleszólása. Megtették. Lassan már semmi vagyona nem marad az államnak, az utolsó aranyrészvényeket is eladogatták az EU-nyomására. Most megbukott a teljes program, amiért 2 éven át harcoltak. Ha ezek után csöndben maradnak és semmit nem tesznek, csak a hatalom miatt próbálják kihúzni a következő két évet (hátha a Fidesz hibázik akkorát, hogy újra 5%-osak legyenek), akkor követik el az igazi hibát. Most vég van arcuk, amit egy jobboldali is lát. Nem szimpatikus, de van akinek ez tetszik. De mi lesz ezután? Egy katyvasz. Én a helyükben ezt gondolnám meg. Arról nem is szólva: elég csak 1% és az állam 4 évig fizeti a költségeiket, vagyis nem para... 4 év múlva meg ha okosak, vissza tudnak jönni a parlamentbe egy igazi arculattal.

RIO 2008.06.21. 20:15:14

Demo felvetése rulz. Miniszterelnök-bábu levezényli a mexorításokat és bukik, közt.elnök menybe megy és biztosítja a szimpatikus miniszterelnökök sorát, mögötte álló apparát végigveri a szükséges 8-12-16 éves programokat. Ez még akár pozitívan is elsülhet...

RIO 2008.06.21. 20:17:57

Pelso-nál a pont. ROFL telitalálat

mrbadger 2008.06.21. 20:25:04

Szerintem két héttel az elnökválasztás után még mindig instabil a helyzet az SZDSZ-ben. Fodor nem nyerte túl magát, nincs többsége az ügyvivői testületben. Kóka nem akar lemondani a frakcióvezetői székről. de ha Fodor túl dinamikus vezetőnek bizonyul, további győzelemeket arathat a régi párteliten.

Szerintem e harcok mögött nem pusztán szavazatmaximálási racionalitás, hanem egy csomó egyéb, a nyilvánosság számára nem átlátható szempont is rejlik. (Pl. le kell "papírozni" bizonyos ügyeket)

Egyébként Fodornak érdeke lehet az előrehozott választás. Sőt, ez az egyetlen tisztességes lehetősége arra, hogy ismét parlamenti párttá tegye a szadit. A két győzelem (elfogadtatni feltételeit a Fidesszel, hátat fordítani a szociknak) visszhozhatna neki pár százalékot és pártbéli riválisain is végleg felülkerekedne.

Pelso 2008.06.21. 20:30:34

TFec, kösz, de nem. Tudod, Richelieu is csendben meghuzódott a háttérben:)
Tölgy, mikor mi szükséges. Jelenleg épp a populista-liberális-nemzetvédő halmaz homogenizálásán dolgozom. 90' óta lehetett tőlük tanulni.

wagabound 2008.06.21. 20:38:58

Fodor, Orbán, Szadesz, Fidesz, Fletó, MDF. KDNP ... Bányába az egész tetves bandával! Nem mindegy, melyik dugja meg az anyját is a hatalomért?! Mindegyikük a szakadékba viszi az országot. Ez az egész bagázs annyira velejéig romlott, korrupt és hazug, hogy teljesen mindegy, ki lesz majd az új kapitány, aki azzal az evezős gályával, amit mi hajtunk, vizisíelni akar...

Amúgy szerintem is Pelsonál a találat.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.06.21. 20:51:26

Orbán Viktor ezt mondta de nem derült ki hogy hazudott e vagy nem mert nem tudta megvalósítani ugyanis nem ő nyerte a választást.

A MSZP ellenben megnyerte és aztán nem veáltotta be sőt...

kpityu2 2008.06.21. 20:53:33

Közelednek ? Ahhoz képest jól beszóltak Magyar Bálintnak.

mrbadger 2008.06.21. 20:54:52

Pelso:

A fröcsögés pár hónappal ezelőtt volt igaz, ma inkább taktikázás van napirenden.

A politikának a kompromisszumok, alkuk és taktikázások mindíg is kísérőjelenségei voltak.

Vigyázz, ne válj a politikaellenes hangulatkeltés áldozatává!

rockjano 2008.06.21. 21:10:31

A taktikázás még mindig szimpatikusabb a fröcsögésnél szerintem.

Ha Fodor jól taktikázik simán összehozhatja az 5 %-ot a szadesznak és ha 2010-tôl egy valószínû nagyarányú jobboldali gyôzelem után ellenzék is lessz 2014-ben akkor is nagyon fontos lessz az ô 5-6 százalékuk.

Ne gondolja senki hogy a kormányzás a Fideszt nem fogja amortizálni. A 2 évig szakértôi "nemzetmentô" kormány Orbán részérôl fantazmagória, a parlamentben ônekik kell megszavazniuk a kellemetlen intézkedéseket és nem lessz népszerû az biztos.

Az MSZP meg olyan demagóg lessz mint most a Fidesz vegy méginkább. Újra összeborulnak a szakszervezetekkel és jönnek majd az országos sztrájkok meg népszavazások. És ki fog emlékezni mi volt pár évvel azelött???

Ki emlékszik most mi volt 5-6 évvel ezelött...nagyjából senki. A politika hosszú idejû játék. Egy nagy mai gyôzelem késöbb nagy vereséghez vezethet.

A Fidesznek komoly hosszútávú érdeke fûzôdik ahoz hogy normális viszonyt építsen ki a szadesszal, és ez fordítva is igaz. Lehet még a Fideszbôl normális joboldali párt is...majd egyszer.

rockjano 2008.06.21. 21:15:04

Prof William

Ez általános jobboldali érv...de hamis. mert Orbán olyanokat igért amirôl pontossan tudta hogy képtelenség.

És közben pontossan tudta mi a helyzet (saját embere Járai mondta nap mint nap)

Ergo hazudott..pont úgy mint a kormány csak rosszabbul..az hogy nem nyert az ennek az eredménye.

2010-ben nem az MSZP nyert hanem Orbán vesztette el a választást. Ezzel akkor a jobboldalon is sokan tisztában voltak, csak az öszödi balhé feledtette el sokakkal.

Pelso 2008.06.21. 21:18:15

Cap.dickinson,

Azon csodálkozom, ill már semmin, hogy most sem hagzik el egyetlan oldal részéröl sem tiszta,közérthető, megvalósitható, főlegmegemészthető program. Mert, mikor, ha nem most..? Jelenlegi helyzetben a hitelességgel, vagy legalább annak halvány látszatával jelentős tőkét kovácsolhatna bármely oldal, értendő; szavazatgyüjtés. Persze, lehet, én vagyok naiv, pontosabban mi mind.

CrL 2008.06.21. 21:36:46

Pelso, sokak kivánságára kiszűrődtek az ellenzéktől értelmesebb programfoszlányok, erre a szocik mit csinálnak? Komplett lejáratókampány és rémisztgetés félidőben...

Pelso 2008.06.21. 21:45:28

Crl,
foszlányok igen, de az ma már édeskevés.
Amit nem látnak, vagy jól titkolják: a politikai stabilitás, netán kiszámithatóság teljes hiánya. Ez ránt magával oly sok mindent, lefelé, ugyebár.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.21. 21:45:56

rockjano,
mondj egy betarthatatlan Fidesz ígéretet 2006-ból.
Lehet, te nem hazudol, csak tévedel.


btw, a hamis ígéret nem hazugság, más kategória van rá, keressétek meg.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.21. 21:47:52

Pelso,
részletes programmal őrültség előállni most, csak a választási kampányban szabad.
Ferkó egy időben havonta új programmal állt elő, oszt ott állunk, ahol a part szakad.

CrL 2008.06.21. 21:48:29

Pelso: arról nem tehetek hogy a szocik nem adják ki a kéri féle beszélgetésről az egész felvételt.

CrL 2008.06.21. 21:52:14

arról végképp nem hogy ha előállnak bármivel akkor darabokra támadja őket a kormány. vagy ami tetszik nekik (adócsökkentés), szépen lenyúlják. nem mintha meglep, máshol is ez megy, de ezért sem állnak elő komplett kormányprogramokkal félidőben sehol, ez csak Tóta W féle naiv vágyálmok.

Pelso 2008.06.21. 22:25:03

Tölgy, igy van, bár nem tulzok nagyot,amikor azt mondom: folyamatosan választási kampány van.
Crl, majd előveszik kellő időzitéssel, akár a fidesz az öszödi beszédet. Nem vaggyok benne biztos, hogy félidő van; lásd, az ostoba 300ft-os szavaztatás mit generált. Na, nem önmagában, de szikrának elég volt.

jo.e 2008.06.21. 23:31:32

rockjano v. valaki. Kérlek linkeld már be azt a bizonyos 14. havi nyugdíjat ígért OV. beszédet v. valamit. Biztos én emlékszem rosszul, de én csak ilyesmire emlékszem: ... és a ciklus végére megteremtődHETnek akár a 14. havi nyugdíj kifizetésének a feltételei is. Ebből az ergo hazudotthoz eljutni ...
Te pl. egy ilyen állásígéretre otthagynád a mostani munkádat?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.21. 23:36:14

jo.e:
Bennem sem feltételes lehetőségként maradt meg, hanem konkrét ígéretként.
fidesz.hu/index.php?Cikk=50443

jo.e 2008.06.21. 23:39:44

Így már más! Be kell szereznem 1 OV összest!

jo.e 2008.06.21. 23:42:08

a turul linkjére értettem, a morpho-e határeset :)

morpho 2008.06.21. 23:44:03

Mi ül a vállamon királyfi?
Izé.. elefánt!
Határeset elfogadom!

jo.e 2008.06.21. 23:48:16

igen én is így értettem

Rwindx 2008.06.22. 00:07:21

Hát azért 2006-ban tényleg ott figyelt a 14. havi nyugdíj ígérete. Én emiatt nem mentem el választani. Nekem nagyon durva volt, hogy már megint a nyuggerek lesznek etetve az aktívak kárára. Rohadtul ideges lettem, mi a faxért nem 30. havi nyugdíjjal dobálóznak? Nem értem, ugyanannyi értelme van.
Legközelebb ugyan mindenképpen elmegyek, de megnyugtat, hogy azt a hülyeséget elfelejtették.

rockjano 2008.06.22. 01:23:56

jo.e-tölgy

kicsit el voltam menve, de látom mások belinkelték.

Hát bizony sajnos elhangzott egy rakás olyan dolog viktorunktól aminek szerintem nem kellett volna (szerintem ezek nélkül hitelesebb lett volna és nagyobb esélye lett volna nyerni is.)

Az hogy nem nyert az még sajnos nem mentség (persze az MSZP-nek sem hogy nyert). És senki ne mondja nekem hogy nem tudta, én is tudtam hogy sokkal rosszabb a helyzet mint ahogy a kormányoldal mondja és igaz tényleg próbáltak csúsztatgatni eltitkolgatni a kormányoldalon és igen az én szdsz-em is részt vett benne és nem vagyok rá büszke.

Ez van. Gyurcsányéknak az eu miatt meg mert tarthatatlan volt ki kellett jönni a farbával, de bizonyos szempontból a fidesznek is visszavonulót kellet volna fújnia, tudom ellenzékbôl nehezebb de akkoris.

Mostmeg egyszerûen nem lessz elég aztmondani hogy 6-8 évig ôk kormányoztak és ôk kúrták el mert ez így leegyszerûsítés és nem igaz.

Az elkúrás Orbánék idejének közepén kezdôdött el Széchenyi tervekkel és egy túlságossan is bôkezû lakástámogatási rendszerrel, meg sok minden egyébbel. Meg a reformoknak a strukturális problémák átalaktásának a mellôzésével pedig tudták hogy kéne csak hatalmon akartak maradni mindenáron.

És tudom persze hogy megyóék még öt lapáttal rátettek meg feriék még tízzel, meg ez a jó kis mutkori népszavazás is tett még rá jónéhánnyal.
De nem elég mostmár eztmondai hogy ôk elkúrták és szavazz rám majd én sokkal jobb leszek, MEG KELL mondai mit akarnak tenni.

De nem akarják elmondani mert tudják hogy szar lessz. ÉS a Feriék sem akarják megcsinálni mert ôk is tudják.

Csak közben meg nagyon meg kéne valakinak csinálni. És bizony fájni fog akárki csinálja, fájni fog nagyon...

jano

morpho 2008.06.22. 02:28:50

rockjano
"Csak közben meg nagyon meg kéne valakinak csinálni. És bizony fájni fog akárki csinálja, fájni fog nagyon..."

Túl van dramatizálva ez az egész történet.Nem kicsit,nagyon.Kossuth Lajos reinkarnációja azt mondja:"a politikai és gazdasági válságot egy nemzeti válságkezelő kormány létrehozásával lehetne kezelni"
Milyen válságról is van szó?Az államháztartás hiánya rohamosan csökken(gyorsabban,mint azt a konvergenciaprogramban vállaltuk).A Mercédes idehoz egy 200 milliárd forintos gigaberuházást.Nyílván ők is gazdasági válságban lévő országokban szoktak beruházni.Az Eu is válsággócokba szokta telepíteni kutatás-fejlesztési központját.Májusban már nőttek a reálkeresetek.A forint erősebb mint kéne.Megint csökkent többszáz gyógyszer ára.Milyen válságot akar kezelni az a kormány,aminek nyílván a vezénylő tábornok lenne a vezére? Nagy lófasz van itt,nem válság.Egyszerűen annyi van,hogy az ember,aki még sosem hazudott vissza akar ülni a miniszterelnöki székbe.Ennek érdekében behezudja ezt a válság dumát.Nem elöszőr(lásd:Rosszabbul élünk mint négy éve,30%-os bérnövekedésnél)
Most van esélye nyerni,ezért mindenáron választásokat akar kierőszakolni ezzel a "válság van" dumával.Miközben mindent megtett annak érdekében,hogy az egészségügyet,vagy a felsőoktatást ne lehessen megreformálni.Lásd:idióta,népbutító népszavazás.
Úgyhogy nem kéne annyira aggódni,csak azért,mer a reinkarnáció azt mondja,hogy aggódni kell.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.06.22. 07:36:17

Az igazság meglátásának és felismerésének feltétele, hogy vágyainkat vágyaknak tartsuk, és közben a valóság elemeiből ítéljük meg a helyzetet.

Az SZDSZ-ben most nemrégiben végbement események (kilépés a koalícióból, elnökváltás, Fodor mézesmadzag-húzogatásai a Fidesz-szavazók számára) valójában egy hosszú és bonyolult manőver részeit képezik, amelynek célja, hogy helyreállítsa a Horn Gyula- Kuncze Gábor korszakban létrejött egységet. A népszavazás után bepánikolt és fellázadt MSZP derékhad kell most belássa: semmire nem mennek az SZDSZ nélkül, valamint mindenki be kell majd lássa : Fodor nem alkalmas az SZDSZ elnökségére. Roppant jól ki van találva, és nem lehet megakadályozni, nincs ellenszere. Ugyanis az ország életében meghatározó jelentőségű elit jelentős része mindig is az MSZP-SZDSZ koalíciót támogatta, és az ő szavuk az, ami az országban döntő jelentőségű. A helyzet az, hogy a Fideszt támogató értelmiségi elit gazdasági és társadalmi értelemben eléggé súlytalan, az ország életére gyakorolt hatásuk elenyésző. Nem lesz előrehozott választás, ez teljesen biztos. Ezt valószínűleg Orbán is jól tudja, csak hát produkálnia kell magát a közönségének. Ahhoz, hogy minden vereség ellenére még 20-30 évig ő maradhasson a jobboldal vezére, kell hogy lássák, folyamatosan kivont karddal rohan csapatai élén. Jó kis játszma ez. Az MSZP-SZDSZ-es értelmiség irányít, osztogat, csöngeti a kasszát, a Fideszes értelmiség duzzog és önigazol, hogy mi akarnánk, csak hát nem engedik EZEK. De igazából úgy tűnik, hogy ez a leosztás és a szerepek nagyjából megfelelnek mindenkinek. Ameddig nem merjük a magyar politikát a valódi értékek és világszemlélet mentén újrarendezni, marad ez a kínlódás.

kefe01 2008.06.22. 08:42:21

aggodni nem kell csak napi 3.5milliárdal nö az államadosság a teljes szja bevétel csak a kamatok kifüzetésére megy tényleg nincs baj nem kell kapkodni még csak megduplázni tudták az ország teljes adosságát....es ehhez az szdsz aszisztált!!!!!!!!!!!

zoli27 2008.06.22. 09:13:12

Az, hogy van-e válság, vagy nincs válság, egyszerű szemantikai vita.
A kérdés nem ez, hanem az, hogy a költségvetés mostani szerkezete, az adó- és nyugdírendszer nem fenntartható, legalábbis, ha szeretnénk valamikor is felzárkózni Európához. Ha nem akarunk, akkor meg mondjuk ki, hogy nem akarunk!

A probléma szerintem nem csak az, hogy Gyurcsány láthatóan már semmit sem akar ezzel a helyzettel csinálni, hanem az, hogy Orbán sem. Hiába mondja az összes közgazdász, hogy sokszázmilliárdos nagyságrendben hozzá kellene nyúlni a kiadási oldalhoz, ezt csak azok a kispártok ismerik el, akik számára ez nem jelent politikai kockázatot, mert ha kormányra is kerülnek, majd hivatkozhatnak a nagyobb koalíciós partnerre, aki nem engedte, hogy megvalósítsák az elképzeléseiket.

2008.06.22. 09:59:42

Az egyenlő távolságra építkező törpe, és mikropárt törekvései hiábavalóak. Az SZDSZ elért egy zsigeri utálatot, az MDF több program ötletével a gazadasági analfabétizmust. A Fidesz még közelében sincs egy épkézláb koncepciónak, az MSZP pedig már minden kártyáját kijátszotta, nagyon rosszul.
Ezek alapján nem sokaknak éri még meg az előrehozott, majd jövőre, EP választások után.
Induljatok ki a Rio esetéből, ha mindenkinek jó, akkor lesz... és úgy, ahogy nekik jó.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.06.22. 10:07:25

A helyzet az, hogy mindkét nagy politikai táboron belül van két ellentétes érdekű csopor, kísértetiesen hasonlítva egymásra. Van egy elitista és egy populista szárny. Az ellentétek most az MSZP-SZDSZ-en belül felszínre jutottak, a Fideszen belül még nem láthatóak. Már `94-ben szöget ütött a fejembe, hogy lehet ez a koalíció egyszerre a panelproletariátus és a menedzserértelmiség, a nagytőke érdekképviselője? Mert homályosan valahogy mindig is az élt bennem, hogy a politika valamiféle érdekképviselet kéne legyen. Nos, lehetett ezt mindaddig csinálni, amíg mindenkinek volt mit osztani. Most már nincs. Marad a közös ellenségkép, amivel még egy választásra talán össze lehet ezt tákolni. Orbán ebben nagy segítségükre van. Fodor épp most bizonyította hűségét Ahhoz A Koalícióhoz Aminek Nincs Alternatívája. Az MSZP törzsközönség elmorzsol a szeme sarkában egy könnycseppet: azért mégis szeret... Jön a nézetkülönbségek színlelésével fenntartott koalíció, az SZDSZ támogatásáért cserébe továbbra is pozíciókat és állami megrendeléseket kap... Mi változott így?
A Fideszen belül ez a törésvonal még sokáig nem lesz látható, egyrész az ellenzékiség és a közös nevező kommunistázás, másrészt Orbán integráló szerepe miatt. De a felszín alatt megvan itt is. Van egyrészt egy konzervatív-elitista szárny, másrészt egy romantikus, nemzeti szolidaritási alapon gondolkodó, szélesebb támogatói kör. Ez utóbbi ma még erősebb, és Orbán látszólag az ő emberüknek tűnik, de valójában nem az. Az elitista szárny egy hosszabb hatalmon lét során nagy befolyásra tenne szert, és az MSZP-SZDSZ elitistáihoz teljesen hasonló nézeteket és elképzeléseket mozdítana elő. Más világnézeti alapon, de ugyanazt gondolják: az elit (esetünkben konzervatív) életforma fenntartásához szükséges az egyenlősítő törekvések kiiktatása, az elit anyagi különbségek általi elkülönítése, a társadalmi mobilitás minimalizálása. Szemben a "népi" romantikus szárny törekvéseivel, amelynek értékszemlélete össznemzeti és nem arisztokratikus, gazdasági-társadalmi elképzelései nagyon közel állnak az MSZP széles tömegeiéhez. Ez a törés már ma megvan a Fidesz táboron belül, ha kevesen ismerik is föl, és még nem is mindenki csatlakozott ide vagy oda. Az MSZP-SZDSZ-en belül már megtörtént az első nagy válság ezzel kapcsolatosan. A végtelenségig nem is tartható fenn ez a helyzet. De most még mindenki erőlködik rajta.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.22. 10:26:21

morpho,

ezt a nincsen válság, stb... szöveget miért nem nyomtad május 1. előtt? Vagy mondjuk a népszavazás előtt? Akkor még a reform vagy halál lemez ment. :(

kgonzo 2008.06.22. 10:34:02

Nevetséges? Siralmas?
Orbánék azt szeretnék, ha az az SZDSZ, amelynek programját eddig végrehajtotta az MSZP-SZDSZ kormány, az buktatná meg a kisebbségi kormányt.
Tehát a "szociális" népszavazás épp annak az SZDSZ-nek a programja ellen folyt, amivel most dörgölőznek.
Hadd ne minősítsem.

Más: Eszembe jut, egy beszélgetés egy vérjobbos barátommal, aki mikor megtudta, hogy inkább szociál-liberális vagyok, mint szocdem (azaz SZDSZ szavazó) azt mondta, hogy az még rosszabb. Kíváncsi lennék most mit mondana. Mindenesetre, ha az SZDSZ lefekszik Orbánéknak, lesz még egy ember aki inkább sehová nem szavaz.

Az egyetlen út a reform. Nem a bársonyos, és nem az amelyik hirdeti a jelenlegi rendszerek érinthetetlenségét. (Hogy közben mit gondol nem tudom, de hogy populista 300Ft-os kérdésekről szavaztatott, az biztos.)

Pilgrim 2008.06.22. 11:06:03

"A közelmúltban vezették be a pártban, hogy bizonyos időközönként online kérdőíven kérdezik meg többezer tag véleményét."

Turul, és milyen módszerekkel (pl. e-mailben)? Én erről nem tudok még semmit, érdekelne.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.22. 11:11:01

kgonzo:
Te biztosan 300Ft-ról szavaztál, de a magyarok nem. Szerinted 300Ft-ról szavazni populizmus, szerintem meg debilizmus. Ha nem fogtad fel, valójában miről szólt a népszavazás, akkor nyilvánvalóan debil vagy.
A Fidesz pedig nem dörgölőzik a szadeszhoz, hanem színvallásra kényszeríti. A színvallás megtörtént, nem lesz előrehozott választás, jelentette ki Fodor. Ebből következik, hogy a költségvetést megszavazzák, bármennyire ártalmas is az országnak. Így nyernek maguknak némi időt. Másfél éven át kőkeményen orbánozhtnak, hogy reményük legyen a parlamentbe kerülni, ha máshogy nem, a szocikkal közös listán.

Pelso 2008.06.22. 11:13:16

Kgonzo,
átgondolt reform ügyben egyetértek, csakhogy: a szónak manapság elég rossz ize van, azok bevezetésének mégcsak kisérlete is azonnali, drasztikus szavazatvesztéssel jár a kezdeményezőre nézve. A politikusok ezt nagyon jól tudják, mondhatni elsődleges szempont náluk.
A még mindig fennálló érinthetetlenségre jó példa az egészségügy.
S ne feledjük: bármiféle gazdasági, társadalmi, poltikiai konszenzus kialakulásának elég rosszak a kilátásai.

rockjano 2008.06.22. 11:16:16

elpet

Jó reggelt

Nagyon sok igazság van abban amit írsz, ezek a törésvonalak tényleg megvannak a két táboron belül és valóban meglessz a Fidesznél is és elô is jön majd ha hatalomra kerülnek mert nem lehet egyszerrre neokonzervatívnak és populistának lenni akkor ha konkrét döntéseket kell hozni.

A másik oldalon annyi jelentôs különbség azért van hogy ez a dolog nagyrész két külön eléggé eltérô pártban testesül meg. Ez lehet hogy most válságot okoz meg szakítást de hosszútávon ez erô szerintem.

Hallhatóak voltak olyan koncepciók jobbról hogy a kereszténydemokratákot mint populista konz. balos ellenzéket kifejleszetni a saját oldalon belül, de ez nem fog menni mert a kereszt dem-ek nem igazi párt ezt mindenki tudja.

Egyébként ha ezek a törések felszinre jönnek az szerintem tisztázza a helyzetet és jót tesz demokráciánkank (hú de fellengzôs ez így :-) szóval alapvetôen optimista vagyok

Pelso 2008.06.22. 11:20:50

Mr Falafel, a 300ft-os népszavaztatási cirkusz kizárólag politikai indittatásu s célzatu próbajáték volt, az alkotó ellenzék megmutatta, hogy neki semmisem drága. Az egészségügyi reformhoz közvetlenül kevés köze van, ártani viszont tudott.

rockjano 2008.06.22. 11:26:30

morpho

Szerintem nem dramatizáltam túl vagy legalábis nem nagyon :-)))

Szerintem is az lessz amit mondasz kicsit folyamatossan javulni fog a helyzet, meg mercedesz meg a többi és talán lessz még ilyen.

A nagy dráma az hogy nállunk a régiós versenytársainkhoz képest erôs szerkezeti problémák vannak és amíg ezeken nem lépünk túl (márpedig egyik nagy párt sem mer ezen változtatni) addig a növekedésünk nem fog mondjuk 3-4% fölé menni. Egyszerûen nem tud. Már pedig ez hosszútávon kevés lessz. Ezek az örvendetes nagy beruházások csak továbbra is elfedik azt hogy a magán és kisvállalkozói szektor milyen mértékben nem mûködik és mennyire csal adót.

Márpedig csak nagyberuházásokkal önmagában nem fog menni.

És persze abban igazad van hogy Orbán csak a hatalmat akarja. Ki kell erôszakolni belôle és a szocikból is hogy megmondják mit akarnak csinálni, annak minden szociális következményével együtt. Ekkor lehet igazságossan dönteni.

És ha EZEK UTÁNN Orbánék nyernek akkor sok szerencsét nekik. És akkor a bal oldal feladata lessz hogy a balról jövô demagógiát (mert fog jönni) visszafogja.

És valahogy rá kell venni Orbánékat (és ez lessz a legnehezebb) hogy kulturálissan se akarják teljesen átalakítani az országot. Mert a gazdaság csak egy része ennek a történetnek. Persze itt vannak túlérzékenységek baloldalon, de 98 és 2002-közt történtek azért elég riasztóak voltak sok szempontból.

Talán mindenki tanul a hibáiból...nem tudom

jano

states 2008.06.22. 12:15:58

Már a találkozó előtt pontosan lehetett tudni, hogy az eredménye egy nagy semmi lesz. Orbánnak viszont megint sikerült egy öngólt lőni, ki tudja már, hányadikat. Ez a találkozó csak arra volt jó, hogy Fodor minél többet szerepelhessen a médiában, és így javítsa a pártja és a saját népszerűségi mutatóit, Gyurcsány pedig szép hosszú pályafutást éljen meg a miniszterelnöki székben...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.22. 12:16:58

pelso:
kedvenc első emberetek szavaival élve: nem kötelező itt élni, el lehet menni. Pontosabban vissza lehet húzni a kősivatagba. Az ország választópolgárainak döntő többsége leszavazta a 300 forintos baromságaitokat. Rühellek szellemi éhenkórászoknak magyarázni, de most kivételt teszek.
Először is a vizitdíj és kórházi napidíj totál fölösleges intézkedés volt, részeként egy olyan eü-reformnak, amely semmi másról nem szólt, mint felszámolásról, leépítésről, szolgáltatás csökkentésről, de legfőképpen privatizációról. A privatizációs,vagyis az eltolvajlási törekvések melléktermékeként a vizitdíj és kórházi napidíj elég sokba került, miközben a belőle származó bevétel minimális lett volna. Nem véletlen, hogy a volt eü-miniszteretek is ellene agitált. A díjbeszedő automata, vagy annak hiányában személyzet, nem kis pénzbe került. Az eü intézményekben a sorbaállás elképesztő méreteket öltött. A kommunikáció pedig annyi volt, hogy felejtsük el a szocializmust, ahol ingyenes volt az eü. Hát, kedves sivatagi magyar barátaim, nem volt ingyenes még ott sem. Soha, semmikor nem volt ingyenes. A szocializmusban a melós által előállított érték hatványozottan nagyobb volt, mint a bér, amit az értékelőállításért a melós kapott. Akkor nem hívták adónak, de ettől még ebből tartották fenn a rendszert. Arra utalni tehát, hogy a szocializmus ingyenes volt, nagyfokú debilitásra vall, ha nem vesszük figyelembe, hogy ezt csupán a sunyi sivatagi magyarok szajkózták.
Tehát volt egy hazug kommunikációtok, amit mindenki átlátott, akinek egy csepp esze volt. Ezért leszavaztuk a fasz 300 forintos cselszövéseteket. Ugyanezt tettük a tandíj esetében is, pubi, amit szintén azzal próbáltatok indokolni, hogy elég volt az ingyenes oktatásból, meg ne fizesse mindenki a másik taníttatását. Már hogyne fizetnénk, sivatagi barátom, hiszen az adónkból, - akár akarjuk, akár nem - fenntartják az oktatási tárcát és rendszert. Fizetek akkor is, ha nincs gyerekem. Márpedig, ha nincs gyerekem, akkor adjátok vissza azokat az adóforintokat, amit az ovira, bölcsire és egyéb iskolákra fordíttok. Vágod? Aztán igen színvonalas kommunikációs elem volt, hogy szerintetek csakis a fizetős egyetemen lehet színvonalat produkálni. Tényleg?
Na, drága egy sivatagi magyar tezsvírem, hát ezt próbáld megérteni, mert ezért szavazunk le titeket, és egyre többen fogunk leszavazni titeket. És attól, hogy ti megpróbáltok hülyének nézni minden magyart, még nem lesz minden magyar hülye. Lejárt az időtök.

Google 2008.06.22. 12:21:04

Gondolom, arra megy ki a játék, hogy kedden Fodor megegyezik Gyurcsánnyal, és akkor jöhet a reklámszöveg ismét: Fodor Gábor is Gyurcsányt választja! Ha-ha-ha és mu-ha-ha.
Legyenek boldogok együtt, ők és a hozsannázóik, amíg tehetik minden percet használjanak ki!A kocka fordulni fog óhatatlanul.
Egyébként az MDF-et, SZDSZ-t is ugyanazok, a Political Capitalék készítik fel, vagy nem?

CrL 2008.06.22. 12:50:04

Google: arra megy ki a játék, hogy a szadi életben maradjon.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.22. 12:50:23

Pelso 2008.06.22. 11:20:50

>a 300ft-os népszavaztatási cirkusz kizárólag politikai indittatásu s célzatu próbajáték volt,

Igen, főleg politikai jelentősége volt.

>Az egészségügyi reformhoz közvetlenül kevés köze van, ártani viszont tudott.

De volt köze. Az, hogy a népszavazási bukás után a kormány visszavonta a reformokat, félve egy újabb bukástól. Ez óriási eredmény, ha úgy tetszik, vívmány. Megszabadultunk az Önök idióta "reform"-jától.

Mr Falafel 2008.06.22. 11:11:01

Teljes mértékben egyetértek azzal az elemzéssel, hogy az SZDSZ most színt vallott, és ezzel a mozgásterét ismét nullára szűkítette. Eredetileg feltehetően azt tervezték, hogy hónapokig játszadoznak a koalícióbontás, új miniszterelnök követelése stb. gondolatával, és ezzel némi népszerűséget gyűjtenek. Most viszont tanúi lehetünk, ahogy visszaállnak Gyurcsány mögé. Ez pedig nagyon jó hír, mert a csodafegyvernek, megmentőnek stb. hitt Fodor ezzel elveszti a népszerűségét, és azok, akik most egy utolsó esélyt adtak az SZDSZ-nek, hátha képes valamiféle fordulatra, csalódnak. Az SZDSZ megmarad az MSZP fenekén éktelenkedő pattanásnak, Fodor népszerűsége visszaesik a kókai szint közelébe, Gyurcsány pedig marad és folytatja a baloldal szétverését. Viszonylag a legjobb, ami történhet a jelenlegi helyzetben.

CrL 2008.06.22. 12:59:07

dzsucseharcos: épp hogy nem állt ki teljesen Gyurcsány mellett, ez benne a trick. a teljes támogatás az lenne ha visszamenne a koalába, de ilyen nem lesz, csak külső támogatás és ennek mentén akarják megmenteni a helyzetüket. a Fidesztől gyakorlatilag programtervezetet sem kértek, csak diktátumokat fogalmaztak meg. vicc

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.06.22. 13:15:34

Jano

A törésvonalaknak politikaelméletileg a táborok között és nem azokon belül kellene húzódni, már amennyiben kívánatosnak tartjuk azt, hogy a politika érdekképviselet legyen. Ennek az lenne a feltétele, hogy ne két elit legyen, hanem egy, és ehhez részben csatlakozzon egy olyan széles felső középosztály, amelynek adott esetben már érdeke az elitizmust támogatni, mert olyan közel kerül hozzá. Vagy adott esetben az alsó rétegek képviselőihez szegődik, mert úgy meg biztonságosabb neki. Mondom, politikaelméletileg ez így kéne működjön, de nálunk ehhez sok minden hiányzik.
Marad ez a meglehetősen lábszagú kommunistázás meg fasisztázás a tábor összekovácsolására meg lelkesítésére. Ez van, kedves Jano.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.22. 13:36:51

CrL 2008.06.22. 12:59:07

A külső támogatás és a koalíció újrakötése között lényegében semmi politikai különbség nincs (miközben persze van jogi különbség). Ha az SZDSZ de facto kormánypártként működik tovább (és kénytelen, mert úgy döntött, nem mer nekimenni az előrehozott választásnak), akkor azzal, ha közben ellenzéki vagy önállóskodó retorikát alkalmaz, csak tovább tapossa a sárba az amúgy is szinte 0 szavahihetőségét, miközben a Gyurcsány melletti kormánypártiság minden hátrányából részesül azon előnyök nélkül, amivel egy kormánypártiság járhatna. A kívülről támogatás hosszú távon az a konstrukció, amely a lehető legjobban felmorzsolja az SZDSZ-t. Ezért észszerű lenne újrakötniük a koalíciót, de amúgy majdnem mindegy, hogy milyen formában támogatják Gyurcsányt. Az SZDSZ egyetlen esélye a megújulásra egy ellenzéki pozíció elfoglalása lett volna, és bátran nekimenni az előrehozott választásnak erős reformretorikával.

Pelso 2008.06.22. 13:42:15

States, nálad a pont!

Mr Falafel, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nincs kedvenc első emberem.
Amennyiben sokaknak az a további akarata, hogy tartsuk fenn az eü mutyizós, paraszolvenciás, közpénzen maszekolós, pazarló s átláthatatlan rendszerét, -ám legyen, ha ehhez egy csöppnyi ész elég..
Naná, hogy az emberek nemmel szavaztak, arra, hogy akarnak-e fizetni bizonyos szolgáltatásért, vagy sem. Hatékony politikai huzás volt, majd széleskörü következményeit látva néhányan elgondolkoznak...

CrL 2008.06.22. 13:52:16

dharcos: egyetértünk, de Fodorék mégis a kinntisbenntiset fogják erőltetni. ez tűnik a legkifizetődőnek rövidtávon, hosszútávval nem törődnek, most még ott vannak, hogy egymásközt fodoristák-kókisták ki kell hogy egyezzenek valahogy.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.22. 13:58:07

Pelso:
Te abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy szemrebbenés nélkül hazudhatod a le a csillagokat is az égről. Ez a süket duma, hogy neked nincs kedvenc embered, olyan, mint az MDF kijelentése, hogy egyiket sem támogatja. Ha Orbán ellen vagy, automatikusan Gyurcsány embere leszel. Én sem örülök, hogy ennyire beszűkültek a lehetőségeink, de ez van.
Ha a közpénzen maszekolást és paraszolvenciát megszüntetné a 300 forintos díj, akkor mindenki a megtartása mellett lett volna, de ilyet állítani baromság. A szolgáltatásért pedig fizetünk, és nem is keveset. Vonják a fizetésünkből, és adónak hívják. Kétszer nem fizetünk. Nemhogy 300-at, de 5 forintot sem!

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.22. 14:07:05

Pelso 2008.06.22. 13:42:15

A vizitdíjnak nincs köze a paraszolvenciához, nem azért vezették be. A vizitdíj az erkölcsi kockázat csökkentésének eszköze, és bevezetése az eü. ellátát biztosítás-alapra helyezéséhez egy hasznos, bár nem elengedhetetlen lépés. A vizitdíj bevezetése akkor nyerte volna el az értelmét, amikor bevezetik az üzleti egészségbiztosítást is.

>Naná, hogy az emberek nemmel szavaztak, arra, hogy akarnak-e fizetni bizonyos szolgáltatásért, vagy sem.

Önáltatás. Mindenki tudja, hogy az eü. ettől nem lett ingyenes, mint ahogy eddig sem volt az. Magas azért áltatja magát azzal, hogy a népszavazás 300 Ft-ról szólt, mert nem képes szembenézni azzal, hogy a népszavazáson a kormányellenes hangulat nyilvánult meg. Ez a 80% protestszavazat Önt annyira zavarja, hogy kifogásokat keres.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.22. 14:08:10

dzsucseharcos · songun.blog.hu 2008.06.22. 14:07:05

"Magas azért áltatja magát", mármint "maga azért áltatja magát"

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.22. 15:34:26

dzsucseharcos · songun.blog.hu 2008.06.22. 14:07:05:
"Magas azért áltatja magát azzal, hogy a népszavazás 300 Ft-ról szólt, mert nem képes szembenézni azzal, hogy a népszavazáson a kormányellenes hangulat nyilvánult meg."

Na de miért volt az a kormányellenes hangulat? Főképp az életszínvonal esése miatt, de nem kis részben maga a vizitdíj miatt. Ami ugyanis megtör egy elvet, miszerint a fogyasztás (egészségügyi ellátás) helyén nincs fizetés. No payment at the point of use, ahogy az angol mondja.

Ez egy elv. A társadalomnak vagy fontos (Nagy-Britannia), vagy nem (Franciaország). Ha fontos, ezt az eszközt nem lehet bevezetni.

morpho 2008.06.22. 16:23:02

Mr Falafel
Birom az olyan arcokat,akik Orbán Viktortól tudják meg a saját véleményüket.

morpho 2008.06.22. 16:30:52

Doomhammer
"Na de miért volt az a kormányellenes hangulat? Főképp az életszínvonal esése miatt, de nem kis részben maga a vizitdíj miatt."

Nem,nem ezért volt.Az őszödi beszéd miatt volt,amiből a fidesz nem azt hangsúlyozta ki,hogy "reform,vagy bukás",meg nem azt,hogy "nem akarom tovább csinálni",hanem azt,hogy "elkúrtuk",meg azt,hogy "hazudtunk reggel éjjel,meg este".Sehol a világon nem népszavaztattak vizitdíj miatt,pedig sok országban létezik,de azok ott mind hülyék.(meg nincs nekik Kossuth reinkarnációjuk)

Pelso 2008.06.22. 16:43:08

Mr Falafel,

Jé, azt irtam volna, hogy a vizitdij szünteti meg a paraszolvenciát....? Böngészem, böngészem, de csak nem látom.
Továbbá, nem skatulyázom be magam oda, hgy az egyiket birálom valamiért, a másik automatikusan kedvencemmé legyen.
Akinek meg emlitett módon beszükültek a lehetőségei -is-, azt sajnálom.


Dzsucseharcos.
Persze, hogy nem azért vezették be. A kormányzat rossz időben, rossz kommunikációval meglépte, az ellenzék jó érzékkel tapintott a lehetőségre és kovácsolt politikai tőkét, a koaliciónak visszanyalt a fagyi,ennyi. A népszavazás egy összetett, sokaknak fájó, de elkerülhetetlen folyamatot álitott meg, az eü átalakitását.
A kormányellenes hangulat szerintem folyamatos, s vajon mit oldott meg eddig? -ezen én nem aggódom.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.22. 16:55:19

Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2008.06.22. 15:34:26

>megtör egy elvet, miszerint a fogyasztás (egészségügyi ellátás) helyén nincs fizetés.

De hiszen éppen ezért nem 300 Ft-ról mint mennyiségről, pénzösszegről szólt az egész, hanem 300 Ft-ról (vagy akárhány forintról) _mint vizitdíjról_. 300 Ft/főt jócskán meghaladó megszorításokat gond nélkül lenyelt már a lakosság. Egy elvi határ átlépése miatt lett fontos "300 Ft", ami ugyanilyen felháborodást váltott volna ki, akkor is, ha 50 Ft. (Hogy miért, annak persze van politikai előtörténete: ld. a választás előtti Gyurcsány-Orbán vitát).

Ezért értelmetlenség az SZDSZ-propagandának az a visszatérő eleme, hogy "Hát hogyan lehetne itt százmilliárdos reformokat csinálni, amikor 300 Ft miatt már népszavazást tartanak". Az pedig a szokásos elitizmus, hogy a no payment at the point of use szokását "ingyenesség illúziójába kapaszkodás"-ként értelmezik.

CrL 2008.06.22. 17:07:37

a bukást magyarázniuk kell valahogy, persze benne volt a 300 forint is, de a népszavazók többsége a kormányról és Miniszterelnökről mondott azon a napon véleményt, ezt még Horn úr is kinyilatkoztatta pár pohár igazságszérum után.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.22. 17:28:58

morpho:
Az én véleményem az, hogy az szdsz-t be kell tiltani, és szavazóiktól a szavazati jogot megvonni. Ilyent orbán nem mondott.

Pelso:
olvasd figyelmesebben magad!

rockjano 2008.06.22. 17:39:08

A népszavazás egy olyan siker a Fidesznek ami még nagyon-nagyon sokba fog kerülni nekik, ezt én most mondom nektek és igazam lessz

Nagyon hasonlít az állampolgárságos népszavazáshoz ahol Gyurcsányék nagyon rossz döntéseket hoztak és a sikerért hosszútávon túl sokat kell fiztetniük.

A Sólyom balhés megválasztása után sokan hitték a Fideszben hogy 2006-ban nem lessz semmi gond osztán lett.

Most meg az MSZP éppen azért fizet ahogy megnyerték a választásokat.

2010-tôl a Fidesz azért fog súlyossan fizetni ahogy most politizál. Amikor bejelentik az elsô nyugdíjcsökkentést (és be fogják jelenteni) akkor minden visszakapnak a képükbe. Fog még úgy állni a Fidesz a közvéleménykutatásokban mondjuk 2011-12-ben mint most a maszop, akkor mit mondtok majd jobbos barátaim??? Ideje elkezdeni gondolkozni rajta...

Ez egy ilyen társasjáték, csak nagyon sokan baromira unjuk ezt és erre játszhatnak a rétegpártok mint a szadesz meg az mdf is.

Én nagypártra többet nem szavazok (kivétel ha valamelyik tényleg megembereli magát)

morpho 2008.06.22. 17:44:01

Falafel,mondta ő azt,csak nem nyilvánosan,hanem azon a zártkörű sosemhazudtunk-partyn,amelyen csak a hozzád hasonló leegyszerűsitett agyú horgasfejű galandok voltak jelen.Onnan rémlik neked is.

morpho 2008.06.22. 17:49:08

rockjano
Valahogy úgy kell a dolgot elképzelni,hogy csinálnak egy biankó nyomtatványt,amin a szöveg úgy kezdődik majd,hogy "Egyetért-e ön azzal hogy:"
Aztán már csak be kell csatolni utána a fidesz álltal aznap elfogadott jogszabályokat.Ennyi.

rockjano 2008.06.22. 19:12:30

morpho

és szerinted menni fog ez így???

Én kétlem :-)))

jano

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.06.22. 19:27:48

rockjano 2008.06.22. 17:39:08,

Elfelejtetted, hogy tegnaptol minden tok jol megy, az az uj kommunikacios strategia. Ha meg minden tok jol megy, akkor miert fogja megutni a Fidesz a bokajat 2010-tol?

Nem baratom, nagyot tevedsz. a fideszt azert fogjatok szidni, hogy ok nem ertenek semmihez, es csak azert mennek jol a dolgok, mert a Gyurcsany-kormany aldozatos munkaval elokeszitette a gazdasagi novekedeshez vezeto utat. Lasd meg Bokros csomag.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.22. 19:50:37

Balfasz libiboldó baloskák, ezt megszívtátok. Hat év alatt szétcsesztétek az országot, de most azon vinnyogtok, hogy 300 forintos vizitdíj lett volna a kánaánba vezető út záloga, de ezt is elvette a fidesz. Saját béna vezéreteket annak ellenére imádjátok, hogy elkúrt mindent, de orbánt már olyanért is ostorozzátok, amit még el sem követett. Imádni fogom a fidesz érát, mert tudom, hogy ti kibaszottul szenvedtek. Bárcsak megoldható lenne, hogy nektek legyen vizitdíj, és magánklinikás ellátás horrol lóvéért, miközben mi vonnánk az adótokból is a tb-t. Lehetne saját biztosítótok is. Istenem, de szép volna látni, ahogy feldobjátok a talpatokat!

morpho 2008.06.22. 20:32:16

Mr Falafel helyett,az összes jobboldali barátom nevében én kérek elnézést.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.06.22. 20:56:40

morpho: Őszintén gratulálok neked. Sajnos nem emlékszek innen hasonlóra.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.22. 22:46:30

morpho mióta jobber?

Bakura nyugodj meg, nem ő itt a mainstream. Mr Falafel káröröme (2008.06.22. 19:50:37) szép lesz, mert érdek nélkül való :)

Invictus 2008.06.23. 02:11:38

Istvan 2008.06.22. 19:27:48
rockjano 2008.06.22. 17:39:08,

Jaja. 2014-ben pedig megint a "több pénzt a zembereknek" meg a "jóléti rendszerváltás" nóta jön majd. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.23. 07:00:42

morpho:
Te senki jobbos nevében ne kérj itt elnézést. Pontosan azt érdemelnétek, amit írtam. És nem csupán azt érdemelnétek, de azt is akartátok. Mit parázol, balfék? Szerintetek a vizitdíj, kórházi napidíj és tandíj kiút a gazdasági válságból. A privátkórházban nincs mutyizás, paraszolvencia. Az ne zavarjon, hogy szerintem hová vezetne, ha megvalósulhatna a ti nagy álmotok. Inkább örülnöd kéne, hogy vizitdíjat, magánkórházat plusz bérből levont tb-t kívánok nektek, mert szerintetek annak nem elpatkolás, hanem kánaán a vége. Nem elnézést kéne kérned mások nevében, ostoba fráter, hanem megköszönnöd a jó kívánságaimat.

Zetek 2008.06.23. 08:25:02

rockjano! Már 2001-ben is szeretettek volna tartani egy népszavazást - négy kérdésben - de képtelen volt az MSZP olyan felvetéseket találni amivel mobilizálhatta volna a széles dolgozói tömegeket. Az egyetlen amire emlékszem az a hétvégi pihenéssel volt kapcsolatos. Olyan eredménnyel vertétek szét a társadalmat, hogy ti már nem tudtok tömegeket megmozgatni. A szerencsétlen nyugdíjasokat és lumpeneket ugyan a választásokra még részben el tudtátok terelni, de ennek is lassan vége. Ugyanis a lumpenjeitek most verik agyon a nyugdíjasaitokat.

rockjano 2008.06.23. 13:32:50

zetek meg falafel

Mi a ti bajotok mondjátok. Ki sértett meg benneteket ennyire??
Mi a frusztráció alapja??? Túl vagytok pörögve mint a kerekes mókus.

Nincs semmi szétcseszve, nincs válság, nincs semmi...nyugi.
No szociális válság az meg végképp nincs (legfeljebb nállatok és akkor ez a baj)

Majd hatalomra jut a ti oldalatok és majd látjátok hogy semmi nem változik...mert nem fog, nyugi. Ugyanolyan balfasz kormányzás lessz mint most az MSZP-vel.

Ugyanolyan volt 98-02 közt, nyugi. Nekem nincsenek jó emlékeim Nektek vannak???

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.06.24. 10:02:11

A jobboldalon élt, él néhány veszedelmes illúzió. Megpróbálom sorba rendezni őket, a teljesség igénye nélkül.

1. Az MSZP-SZDSZ koalíció viselt dolgait nem ismeri eléggé a nép. Amint ezeket meg- és felismeri, olyan morális helyzet alakul ki, amely tarthatatlanná teszi további uralmukat.

2. Az MSZP-SZDSZ koalíció legfőbb támasza a sajtó. A jobboldal sajtó vonalán gyengébb, amint ez kiegyenlítődik, a jobboldal győzelme biztosított.

Ezen két illúzió már nem tartja magát általános érvénnyel, de még létezik. Jelen pillanatban forgalomban lévő legfontosabb tévképzeteink:

3. Az SZDSZ-es értelmiség megelégeli végre az MSZP-vel való paktálást, a színtiszta liberális elvek talajára visszatérve felismeri, hogy lehetőséget kell biztosítson a Fidesz számára a hatalom elnyeréséhez, ezáltal visszanyeri elveszett szavazótáborát. Vagy legalábbis pragmatikusan belátja, hogy nem sok jót hoz számára az MSZP-vel való koalíció, és hajlandó a Fidesszel egy megnemtámadási szövetséget kötni, melyért cserébe szép csendesen majd kap ezt-azt a Fidesztől annak hatalma idején.

4. Az MSZP-s széles szavazóréteg életkörülményeinek romlását elviselhetetlennek érezvén felismeri végre, hogy nem támogathatja tovább a szocialistákat, a Fideszre szavaz, vagy legalább politikailag inaktivizálja magát. (Új többség)

Mind a 4 illúzió jellemzője, hogy valamely fordulat bekövetkeztét várja, amely megtörténte után Orbán Viktor és a Fidesz hozzákezdhet az országot gyökeresen átformáló programjának megvalósításához, a rendszerváltás befejezéséhez.
Jellemzője továbbá, hogy mindegyik tartalmaz olyan külső mozzanatot, amely a jobboldali táborból segíthető de nem generálható, amelynek bekövetkezése elmaradhat, s ezáltal okolható a további kudarcokért.

A népszavazás, a közvéleménykutatások, az SZDSZ-ben legutóbb történtek a 3.-4. pontban leírtak szerinti magyarázatot és értelmezést kaptak a jobboldal körében. Ezekkel az a baj, hogy szépen hangzanak, csak a dolgok nem így állnak.

A jobboldal megint előre ivott a medve bőrére.

A jobboldal politikai sikerére a magyar valóság nem-ismerete és a vágyképek kergetése nagyobb veszéllyel van, mint az MSZP-SZDSZ minden fondorlata.
süti beállítások módosítása