Ünnepeljen a magyar!
2008. június 19. írta: spanyol'

Ünnepeljen a magyar!

 A magyarságkutatók számára evidencia, hogy magyarnak lenni jó, de nagyon nehéz. Jó, mert bármely pillanatban elménk mozivászna előtt ezeréves hősöket tudunk ellovagaltatni, vad csaták szilaj hősei csapnak szét német lovagok, ázsiai tatár hordák, vagy éppen turbános törökök között. De ha elbuknának, abban is van valami felemelő. Mert egy ezeréves ország fényes koronája ragyog felettük. Szóval Szent István, Mátyás vagy éppen Kossuth unokáinak lenni jó.

 De nehéz is nagyon. Ezért van tele pitiáner siránkozással a padlás. „Jaj, doktor úr, itt fáj, ott fáj, ez is fáj, de az is fáj ám!”, vagy „Jaj, ezek a szemét vállakozók  teletömik a zsebüket!”, vagy „Az összes politikust el kéne zavarni, mert elveszik a sok pénzt az emberektől.”, vagy „Azok a külföldiek idejönnek és elrabolják előlünk, ami a miénk, hát nem felháborító ez?!”, vagy „Szemét zsidók, a szemünket is kilopják, hogy nem sül le a bőr a képükről.”, vagy „Az Orbán meg a nácijai, ha eltakarodnának, akkor végre béke lenne ebben az országban.” meg azoknak a horvátoknak úgyis jobb, mert sokkal jobb a tengerpartjuk, a szlovákok utolérik a Nyugatot, a románok lassan lehagynak bennünket, az orosz medve agyonnyom, a német meg kihasznál, mindenki sokkal sikeresebb a sportban, csak mi vagyunk ilyen bénák, na meg azok a kis rohadék sárgák is csak a vérünket szívják. Szóval nehéz a sorsunk, ezért állandóan ríni kell.

 De most mégis álljunk meg egy szóra. És kalaplengetve ünnepeljük meg a tegnapi napot.
Egyrészt, tegnap tudtuk meg, hogy Kecskemétre jön a Mercedes egy komoly gyártórészlege. Több ezer munkahely, csúcstechnika. Királyság. Konzervgyár reloded.

 Délután kiderült, hogy a budai Infoparkba költözik az Unió innovációs központja, az EITI. Hát ha valami kirángat minket a szarból, akkor ez az. Mert a tudásalapú társadalmak versenyében kaptunk egy óriási esélyt. Egy akkora esélyt, hogy tőlünk indul el egy olyan ötlet, mint a Google, vagy egy új Nokiát itt raknak össze. De kár ezt ragozni. Nem véletlenül, küzdöttek ezért a központért foggal-körömmel a lengyelek is. Mi nyertünk. Királyság kettő.

 Tegnap nagyon jó volt magyarnak lenni
. És erről nem megemlékezni istenkáromlás.

 Na, és akkor most átadom a teret az önfeledt sírásnak, hogy azért a Mercedes, meg a rohadt kommunisták, meg minden. Csak tessék, csak tessék!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr38528887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zetek 2008.06.19. 14:18:04

Spanyol! A német gazdasági sajtó szerint az olcsó munkaerő és az állami szubvenciók okán döntöttek Magyarország mellett. Csápolni, majd akkor tessék, ha Fletó elárulja mennyiben van az egész. (Csak annyit mondanék, hogy a Hankook is így indult.) Magyar vállalkozók - pl. kiváló tokaji borászok - töredék pénzből tudnának jóval több munkahelyet teremteni. Ráadásul olyan régiókban, ahol alig létezik tiszta munkahely.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.19. 14:33:32

"Magyar vállalkozók - pl. kiváló tokaji borászok - töredék pénzből tudnának jóval több munkahelyet teremteni."

Ez teljesen biztos? LOL.

"(Csak annyit mondanék, hogy a Hankook is így indult.)"

Hamár hasonlítgatsz, a Mercedes-t véletlenül se az Audi-hoz hasonlítsd.
Vajh' miért is nem ahhoz hasonlítod? Ja, persze, tudom. :(
Nincs több kérdésem. :(

countrystudy 2008.06.19. 14:35:52

őrnagy,pont ezt akartam megjegyezni.ja, méghogy nem vállal semmiféle megbízatást,olyan szerény volt a szadi gyűlésén,vajon pető mit fogy kapni engesztesésül?

winston01 2008.06.19. 14:42:52

Én úgy tudom, a zuniós központnak csak adminisztratív szerepe lesz. Szóval innen max. irányítják, ahogy máshol összerakják az új Nokiát.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.19. 15:07:24

Én is nagyon örülök, hogy idejön termelni a Mercedes és itt lesz a K+F központ. Főleg ennek az utóbbinak örülök, mert ez szellemi termékek menedzsmentjével foglalkozik, ami sokkal inkább közösségi termék, közgazdász nyelven szólva, sok a pozitív externáliája.

Amúgy azt ne gondolja senki, hogy amikor egy ilyen beruházási döntést meghoz a Mercedes, azt a kormányok "baráti gesztusai" befolyásolják, tudni illik nem Gyurcsány Ferenc vagy Orbán Viktor két szép szeméért jönnek ide, hanem a viszonylag képzett, viszonylag fegyelmezett, de kellőképpen olcsó munkaerőért. A beruházások helyszínéről a számok, a kő kemény termelékenységi és bér adatok döntenek.

Az állami támogatásokkal kapcsolatban pedig nem az a kérdés, hogy fasza gyerekek-e Gyúrcsányék, hogy kipengetik az adófizetők pénzéből az "ingyenebédet" a beruházónak!

Sokkal inkább az, hogy lehetünk ennyire versenyképtelenek, hogy csak kő kemény milliárdok odaajándékozásával tudunk egy beruházót idecsábítani. És ez nem a szokásos károgás, meg nyüszítés, amit amúgy Spanyol is méltán figuráz ki. Sajnos azért kell adókedvezményt adni, mert a hazai adóviszonyok nem versenyképesek. Sajnos azért kell egyösszegű támogatást adni, mert a hazai infrastruktúra és bürokrácia versenyképtelen.

Ebben az országban pont az van szopógépre csatlakoztatva aki az adót fizeti, a gyereket vállalja, aki megtakarít, aki dolgozik.

CrL 2008.06.19. 15:11:45

de mi van Etyekwoodal?

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.19. 15:15:19

" Délután kiderült, hogy a budai Infoparkba költözik az Unió innovációs központja, az EITI. Hát ha valami kirángat minket a szarból, akkor ez az. "

??? Egy évek múltán max. 60 fős (illetékestől hallottam a rádióban) adminisztratív iroda? Amelynek az lesz a szerepe, hogy ide kell benyújtani a papírokat Portugáliából meg Lettországból?

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.19. 15:25:15

Ha tényleg ez a helyzet, hogy ez egy 60 fős adminisztratív iroda, és nem végez kutatási tevékenységet, akkor ez csak egy brüsszeli büro kihelyezett tagozata. Akkor valóban nincsenek "pozitív externáliák". :-)

CrL 2008.06.19. 15:27:53

nekem azért tetszett az a megfogalmazás, hogy Magyarország lesz az EU agya. még nemtudom hova tenni.

doktorur 2008.06.19. 15:56:33

Úlfhéðinn: az Audi nem fizet társasági adót a mai napig, pedig nem ma kezdtek gyártani Gyôrben. Az ok, hogy munkahely meg miazmás, ám dellázni is kéne, hö! Ha ilyen feltételekkel indul a Merga-gyár, akkor túl sok bevétel nem lesz belôle, csak Kecskemétnek, ahová a HIÜA-t fizetik. Szóval ne sztároljuk túl ajdiékat se.
Szerintem...

vakapad 2008.06.19. 16:05:16

T. doktorur!

"Intő jel az Audi lépése?
2006. október 20. 16:50FigyelőNet-összeállítás
A megszorító intézkedések miatt a győri Audi más közép-európai országban néz fejlesztési lehetőség után, a magyar kormány még bízik abban, hogy egyezségre juthatnak a német autógyártóval. Elemzők szerint ez jelzés arra, hogy a külföldi befektetők „fékezése” tovább lassítja az amúgy is visszaeső gazdasági növekedést.


Győrbe tervezett beruházásainak más közép-európai országokban keres telephelyet az Audi; a jövő évre tervezett győri fejlesztéseket a magyar szolidaritási adó miatt a német konszern igazgatótanácsa felfüggesztette - nyilatkozta Lőre Péter kommunikációs vezető az MTI-nek. Tájékoztatása szerint államtitkári, miniszteri és miniszterelnöki szinten folynak a tárgyalások az ügyben, a kormány jelenlegi ajánlatát azonban az Audi nem tudja elfogadni.

Ábrahám Gergely, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szóvivője az megerősítette, hogy folynak a tárgyalások. Szavai szerint a tárca bízik abban, hogy ezek eredményre vezetnek. "Szeretnénk, hogy az Audi az új beruházását Magyarországon valósítsa meg, de nem minden áron" - mondta."

Lőre Péter elmondta: a multinacionális vállalkozás úgy látja, nem jogos az új adó megfizetésére kötelezni, mivel Magyarország 2011-ig adómentességet garantált a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nek. Az adómentességet a cég számára az Orbán-kormány idején módosított törvény tette lehetővé.

Zetek 2008.06.19. 16:06:31

Úlfhéðinn! Esetleg engem is beavatnál a dünnyögésedbe? Mert nem igazán értem minden célzásod. Azért hasolítgatom a Daimler történetet Hankookhoz, mert az a sajtóban viszonylag jól feltárt/dokumentált történet, hasonlóan az évszázad üzleteként tálalták eleinte.
Ráadásul Dunaújváros környékén élek, ezért elég sok minden tudok az ügyről.
A Merci ügyről egészen érdekes dolgokat írt pl. a Presse, vagy az állami szubvenció fontosságát kiemelő Handelsblatt.
A Hankook ügyről elég sokat beszélgettem több tokaji borásszal is, köztük Szepsy Istvánnal, vagy Dorogi Istvánnal.

vakapad 2008.06.19. 16:07:00

Ja, egyébként ha az AUDI nem fizet társasági adót, akkor követeljük, hogy menjen el. Mekkora nagy hasznunk lenne abból, nemde, doktorúr?

vakapad 2008.06.19. 16:08:38

Bravó Zetek! Menjen el a Hankook is.

winston01 2008.06.19. 16:11:12

Erről az "Európa agya" dumáról mindig ez a vicc jut eszembe:


Egy repülőgépen utazik Bush, Gorbacsov, Ceausescu és a Szentatya. A gép kigyullad, zuhan lefelé.

- Uraim, baj van! - mondja a pilóta. - Öten vagyunk, és a gépen csak négy ejtőernyő van!

- Én vagyok a kapitalista világ vezetője! - mondja Bush. - Engem megillet egy ernyő!

Magára csatol egy ernyőt, és kiugrik.

- Én vagyok a szocialista világ vezetője! - mondja Gorbacsov. - Engem is megillet egy ejtőernyő!

Magára veszi, és kiugrik.

- Én vagyok a világ esze! - mondja Ceausescu. - Engem is megillet egy ernyő!

Magára ölti, és ő is kiugrik.

- Édes fiam! - szól a pápa a pilótának. - Én már öreg ember vagyok, ugorj ki te!

- Ugorjon csak Szentatyám nyugodtan, hiszen még két ernyő van! A Világ Esze ugyanis az elébb ugrott ki a hátizsákommal!

Zetek 2008.06.19. 16:12:31

Ha a Hankook menne akkor nem veszítenénk sokat. A Daimlert, ahogyan már korábban írtam, majd akkor érdemes tüzijátokkal ünnepelni, ha ismerjük a szerződés részleteit.

doktorur 2008.06.19. 16:13:24

vakpad: nem azt mondtam, hogy nem örülök a döntésnek. Csupán arra reagáltam, hogy a Hancook példát nehezményezte Úlfhéðinn, ellenpéldának pedig az Audit említette. De az se fehér. Még akkor se, ha az Orbán kormány biztosította nekik az adókedvezményt. És nem követeljük, hogy menjen el, nem írtam ilyet. Ezt te csak gondolod, hogy én gondoltam, ámde tévedsz. Örülünk, hogy itten vannak. Örülünk, hogy foglalkoztatnak. Ennyi...

njoc 2008.06.19. 16:16:18

Aki nem örül annak, hogy A Mercedes Magyarországra jön, az nem magyar.

Hattory Hanzo 2008.06.19. 16:21:54

Zetek

Hankook témakörben én is sokat dumáltam zalalövői ácsokkal, meg soproni gyógyszerészekkel, vannak annyira perfektek a témában, mint a tokaji borászok.

Azhát 2008.06.19. 16:22:38

"Na, és akkor most átadom a teret az önfeledt sírásnak, hogy azért a Mercedes, meg a rohadt kommunisták, meg minden. Csak tessék, csak tessék!"

És tényleg erről szólnak a kommentek :)))

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.19. 16:26:45

A nagy különbség a 2 cég között, hogy a Mercinek lehetnek magyar beszállítói. A Hankooknak nem, mivel a gumigyártáshoz szinte 0 beszállítás kell. Amúgy a HT elől elugrani sem tudtunk, nekik meg volt határozva, hogy 2007 nyarán el kell kezdeni a termelést, és a szlovákok visszaléptek a támogatás megadásától. Ezért nem volt mit tenni, ide kellett jönniük.

Tudom, merthogy elég sokat kísérgettem a koreai csapatot, meg tolmácsoltam nekik (a nagyrész angolul sem tud).

vakapad 2008.06.19. 16:27:00

T. doktorur!

Amennyiben a konkurencia (többi volt KGST ország) egy árva vas kedvezményt se biztosítana a keletre települő nagy cégeknek, akkor elkezdhetnénk beszélni a tisztafehér üzletelésről. Addig sajna nekünk is annyit kell adni, mint a többiek. És mivel az EU korlátoz (adott támogatásnál többet adni tilos), mindenki ugyanannyit ad. Azaz mindannyian ugyanarról a pontról indulunk, így a Mercedes idetelepülése a versenyképsségünket igazolja.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.19. 16:28:19

doktorur 2008.06.19. 15:56:33

Eszemben sincs sztárolni őket. A kérdés az, hogy akarjuk-e, hogy itt legyenek, vagy nem akarjuk. Ha nem akarjuk, akkor passzoljuk át a dolgot a második helyen álló versenyzőnek. Bár sztem nem kéne...

Persze hogy én is örülnék, ha többet "delláznának", de épp ez a lényeg: hogy leszarom, hogy az orbánék, vagy a gyurcsányék "hozták" ide őket, (Mellesleg ez a "hozták" kissé nevetséges, nem?), azért annyira nem hinném, hogy rossz lenne, ha M.o.-n (is) gyártanának a 3 német prémium-autómárka közül 2-t. Magánvélemény, lehet nem egyetérteni. Ja, most látom, hogy tulajdonképp egyetértünk. ;)

Zetek 2008.06.19. 16:06:31

"Úlfhéðinn! Esetleg engem is beavatnál a dünnyögésedbe?"

A fenti talán neked is válasz. Ha nem, akkor mindegy, hagyjuk.

"A Hankook ügyről elég sokat beszélgettem több tokaji borásszal is, köztük Szepsy Istvánnal, vagy Dorogi Istvánnal."

Rendben, jó neked, csak én nem látom, hogy ennek mi a relevanciája az itt tárgyalt dologhoz.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.19. 16:29:34

"Azaz mindannyian ugyanarról a pontról indulunk, így a Mercedes idetelepülése a versenyképsségünket igazolja."

Vagy azt (mint a HT esetén), hogy nem mindenki akarta megadni a maximumot. Ahogy a szlovákok rájöttek 2005-ben, hogy egyszerűen nincs annyi pénz a kasszában, amennyit a HT kért tőlük.

vakapad 2008.06.19. 16:31:39

T. Pallos Levente!

Mivel magam meg azon koreai-amerikai tulajdonú koromgyár bővítésében vettem részt (Columbian Tiszai Koromgyár Kft. Tiszaújváros), mely a bővítést a Hankook ideteleülése kapcsán határozta el, a "szinte 0 beszállításban" kissé kételkednék.

vakapad 2008.06.19. 16:34:47

T. Pallos Levente!

A kassza valóban üres volt, mert már elköltötték KIÁ-ra, Peugeot-ra, stb.-re. De, ha jól hallottam, mintha nem Szlovákiával versenyeztünk volna a Mercedes esetében, a HT esetében pedig mintha lenne Szlovákián kívül más ország is itten KK Európában.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.19. 16:36:37

Nekem a koreaiak mondták, amikor lelkes ifjoncként kérdezgettem, hogy "és tessék mondani, hány beszállítót fognak keresni?". Erre vonogatták a vállukat, hogy a gumihoz kell acéldrót meg gumi, azt kész.

Persze, kiegészítő tevékenység van (nem beszállítás!), meg védőkesztyűt is el lehet nekik adni, nem is beszélve a takarításról. De össze sem hasonlítható egy autóhoz vagy akár CD játszóhoz való beszállítással.

Zetek 2008.06.19. 16:42:46

Hattory Hanzo Annyiban értenek hozzá, hogy ő hány embert alkalmaz és milyen közterheket kell befizetnie. Mert valakinek állnia kell a Hankook kedvezmények árát. Ráadásul ők valódi értlket termelnek, igen hátrányos körülmények között. Ezért egy picit hátrébb az agarakkal.

Greo (törölt) 2008.06.19. 16:44:41

Minek jön a mercédes ezek is csak a fogunk huzzák:-DDDDDna jó csak poén én örülök neki hátha tényleg már ezek hatására jön ebbe az orzsága egy kis nyugati mentalitás hozzánk és szép lassan majd elindulunk már felfelé bár a gennyes kormányunkat ismereve ugy megadóztatják őket hogy 6 hónap után sirva menekülnek majd és azt is megbánják hogy az eszünkbe jutotunk

vakapad 2008.06.19. 16:45:23

T. P. L.!

Azt mondták, hát azt mondták. Nyilván nem műszakiak voltak, vagy pont az nem tudott angolul, aki ezt tudta (az abroncskeverék egyharmadát adja a korom - attól fekete -, amit a TVK-tól kapott olajból készítenek Tiszaújvárosban). A Dornbass (alias Dunaferr) meg ott van Dunaújvárosban, nyilván acéldrót is lesz dögivel (a kaucsukot azt valószínűleg tényleg nem magyar cég szállítja). Az autóhoz valóban több minden kell, tán még védőkesztyű is, de hogy ezzel bármit is indokolni tudnánk, az kissé erőltetettnek tűnik nekem.

jozicsenko 2008.06.19. 16:46:53

Úlfhéðinn 2008.06.19. 14:33:32

sajnálom hogy egy óvodás szintjével kell harcolni, de legyen

tudod, hogy Tokaj Borsod-Abaúj-Zemplén megye?
tudod, hogy messze ott a legnagyobb a munkanélküliség? (meg Békés, a Tiszántúl, meg Dél-Dunántúl rejtett zugai)
tudod, hogy a kisfalvakban élők egyszeri vagy idény (kétkezi) munkájával sok-sok nagyvárosi munkanélküli felszívható lenne?
tudod, hogy ezek a kisfalvak (tokajhegyalja és környéke) rengeteg embernek adnak időszakos munkát, de szinte mind fekete munka? (és vicc, csak az óvodás szintednek: igen, valódi "fekete"munkások, itt a legtöbb a brazilgépsor az országban, ha legális munkájuk lenne, kevesebb gondot okoznának)
tudod, hogy a Hankook közel-s-távol sem teremtett annyi munkahelyet, amennyit ennyi adókedvezménnyel (affenét, adócsökkentéssel már simán) a kis és középvállalatok megtehetnének?
hogy szép a multi, meg sok munkahely, de onnan szinte csak SZJA jön (a munkavállalójától, ugye), mást nem fizetnek, ha meg kell, azonnal ellépnek (Flextronics, pl?)
tudod, hogy a legnagyobb munkaerőt alkalmazó cégek állami cégek, ahol még a 20 évvel ezelötti rejtett munkanélküliség tombol, mert 5en végeznek el munkát (MÁV, pl), de egyébként a kis és középvállalatok a legnagyobb alkalmazók?

nem baj, egyszer talán felkelsz a géped mögül és látod, ha monitoron túl is van élet...

mindenkimástól elnézést a szalonrasszizmusért meg a demagógiafélóráért, de fájt a hülyesége

Zetek 2008.06.19. 16:46:57

Úlfhéðinn! Relevancia csak annyi, hogy miközben nekik kitapossák a belsőjüket, addig a Hankook után dobják a kedvezményeket. Ennyi. S mivel a fiúk nem a sajátjukat költik, ezért egy pohár bor mellett még ők is felvethetik, hogy hány munkahelyet tudna teremteni annyiért, amennyit a koreai cég - amit anno az évszázad üzleteként dicsőítettek.

heima (törölt) 2008.06.19. 16:47:49

ez az fdi szervzés olyan móka, mint az adócsökkentés: alapjában véve jó dolog, de el lehet kúrni rendesen, ha nem hozzáértő módon nyúlunk a témához.

ezért én nem tudok felhőtlen módon örülni a mókának (a fentiekre két példa: hankóka és ÁFA csökkentés), annyi plusz van a dolgoban, hogy Kecskeméten mégis csak fideszes a polgármester, csak ránéz majd a dologra.

vakapad 2008.06.19. 16:50:07

T. Zetek!

Gondolom, a Hankooknak juttatott pénz nagy része (amjd utánanézek, hogy a tizenhatmilliárdból mennyi) az adókedvezményből adódik. Így aztán adót a Hankook akkor se fizet, ha itt van, meg akkor se, ha nincs itt. Melyik a jobb?

Rwindx 2008.06.19. 16:50:38

njoc: persze, persze aki meg nem az én magyar cégem szolgáltatásait veszi az sem magyar. És nem mondom meg mennyiért kapod.
Azért nem kéne, ennyi egyszerű definicókkal dobálózni...

Alapvetően jvizkeleti utolsó bekezdésével értek egyet. Olyan gazdasági, jogi és munkaerőpicai feltételeket kellene teremteni, ahol ha nem kapnak egy vasat sem szubvencióként, akkor is idejönnek.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.19. 16:54:16

No comment. Trollokkal kár birkózni.

spanyol', szerintem lottózzál, elég sokat lehet most nyerni asszem. ;)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.19. 16:58:52

Ja, már értem a dolgot. Index-címlap van. :)

ezt így hogy? 2008.06.19. 17:08:41

gratula a poszthoz, teljes egy kommentig bírták...

nemecsekerno_007 2008.06.19. 17:15:40

Megy már a nyálverés

Rendesen mûködô államigazgatás, egyszerû adózás, kisebb adókulcsok, gyors ügyintézés és a korrupció visszaszorítása. Akkor nem kéne kedvezményeket adni. Persze akkor a bonyolult adórendszer, magas jegybanki kamat, a "tûztôl" mért nagy távolság nem akadályozná, hogy a mostani monopólhelyzetû "drága" magyar vállalkozások komoly konkurenciát kapjanak. (Igaz ez a multikra is :) Verseny kell, nincs mese.

Készülnek itt a tanulmányok sz*rásig, nem az a baj, hogy nem tudjuk mit kéne tenni. A drága döntéshozók rendezkedtek be egy poszt-kádári langyos f*stengerbe. Ôk hozzák a döntéseket, nem fognak maguk ellen dönteni. :)

nemecsekerno_007 2008.06.19. 17:16:53

Atomot ide, nem Merdzsó-gyárat

:)

vakapad 2008.06.19. 17:22:09

T. nemecsekerno!

Mikor adod ki a teljes közhelygyűjteményt? Mert itt csak egy részét olvashattuk.

vakapad 2008.06.19. 17:24:14

T. jozicsenko!

Hát, ha óvodásszint, legyen az.

1./ A Hankook a világon mindenütt eladható terméket produkál, munkahely pedig abból van, hogy van rá kereslet. Egy pék akkor vesz fel segédet, ha az emberek több kenyeret vesznek, nem pedig akkor, ha kap rá támogatást (persze ha kap, azt örömmel teszi zsebre). És milyen terméket produkálna BAZ megye, meg Dél-Dunántúl, meg a többi?
2./ A Hankook 2019-ig kapott 15,9 milliárd adókedvezményt, az évi 1,5 milliárd, ennél a kisvállalkozásoknak ma kiosztható pénz összege lényegesen nagyobb. Persze pályázni kell rá, ha jól tudom (a Hankook beruházás egyébként 131 milliárd, az üzemben kb. ezren dolgoznak, azaz egy munkahely 131 millióba került).
3./ Nem hiszek benne, hogy ha adókedvezményt adunk BAZ megyében, mondjuk évi 1,5 milliárdot, attól a feketemunka kifehéredik.
4./ Azt hiszem, inkább a vágyálmok kategóriájába tartozik, hogy a nagyvárosi munkanélküliek majd elmennek kétkezi munkásnak Borsodba, ha 1,5 milliárddal jobban megfizetik őket.

nemecsekerno_007 2008.06.19. 17:35:14

vakapad :)

Közhely?! Szerintem te is tudod miről beszélek. Ez nem doktori disszertáció, hanem fórum. Egyébként részletesen leírták már ezeket, mint ahogy említettem is. Erről kéne beszélni a politkának és elkezdeni munkák amiért a pénzüket kapják. És nem olyan ősidióta ötleteken mint az internetadó. De ez egy annyira hihetetlen töketlen ország, töketlen társadalommal, hogy azt tanítani kéne.
Verhetjük itt a nyálunkat, ez a politikusok, par.képviselők dolga lenne egy normális országban.
Néhány konkrétum:
- Politikai párt csak az SZJA 1%-ból finanszírozható
- Nyugdíjak bruttósítása és a svájci indexálás eltörlése
- GYES másfél évre csökkentése
- Pénzbeli szociális juttatást csak közmunka után
adni, 2 gyerek felett csak adókedvezményt
- Magán TB számla bevezetése, biztosítók kezelik és az ellátásról számlát kapva lehene kiegyenlíteni a OEP felé
- Parlament létszámának felezése és a küszöb eltörlése
Elég konkrét? Soroljak még?
Ez lenne a k*rva politikusok dolga, csak ők másra rendezkedtek be és sz*rnak mindenre. Ez amiröl most itt forumzgatunk már csak az okozat.

Na lépek

jbb 2008.06.19. 17:43:08

Az én apukám pedig sokkal erősebb, bebebe.

Én a Ducati érkezésének örülönék igazán, motorgyártásunk már régóta szünetel.

Zetek 2008.06.19. 17:44:11

vakapad! Nézz utána, mert nem így van. BAZ megyében Tokaj-Hegyalja harminc településén miért nem próbálkozol a Hankooknak szétosztott adókedvezménnyel? Próbálj meg hinni benne.

Archenemy 2008.06.19. 17:45:38

Szerintem ez is Orbán hibája. Jól látható, hogy a szőlőbányái elszívják az erőforrásokat.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.19. 18:02:07

"Nem az amerikai MIT-hez hasonló önálló oktatási-kutatási intézményként fog működni, hanem egy egyetemeket, kutatóintézeteket és iparvállalatokat összefogó hálózatként."
(vg.hu)

hogy lesz abből magyar gugli? az eiti nem szupertechnológia, hanem adminisztráció.

Zetek 2008.06.19. 18:13:26

Így biztosan nem.
www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-207337
Molnár Károly a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: intézetet 18 független jelölt és 4 uniós szervezeti képviselő vezeti majd. Magyarország Magyar Bálintot delegálja a független jelöltek közé.
Magyar Bálint, mint független jelölt.

Hattory Hanzo 2008.06.19. 18:16:41

Zetek

Szerinted a svéd állam a svéd vállalkozóknak ajánlott olyan kedvezményes feltételeket ( 110 százalékos ellentételezés ), mint a magyar államnak a Grippen-szerződésben? BTW én speciel még egy buznyák ezzel kapcsolatos beruházásról nem hallottam, de ez már egy másik történet, a szerződésben benne van tudomásom szerint.

Alfonzhal 2008.06.19. 18:36:37

"Tegnap nagyon jó volt magyarnak lenni. És erről nem megemlékezni istenkáromlás."

Istennek nevét szádra hiába ne vedd, mert az az istenkáromlás.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.19. 18:44:13

vakapad!

Nem tudom, hogy melyik mennyire tud angolul. Én koreaiul beszélek velük.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.06.19. 19:26:18

Kiváncsi vagyok hány gárdista fog munkát vállalni és kapni a Magyar Kutatási és Fejlesztési központban. Már előre hallom ahogy megy majd a sírás: "Csak azé', mer' MAGYAR vagyok, azé' nem kapok munkát a SAJÁT HAZÁMBAN, A S-A-J-Á-T H-A-Z-Á-M-B-A-N?!" :D aztán repülhet is a jófajta igazságosztó magyar molotov jobb kézből szélről meglendítve, hadd tudják meg hogy velünk nem szórakozhatnak ebül! A magyar barátságos befogadó nép, de azé' álljon mán meg a menet kéremszépen, ugyé-van-e ez így jól-e, na, akkor! Meg különben is, minek ide külföldi tőke, eddig is megvótunk anélkül, ezután sem kell nekünk olyan! Az EU meg monnyon le!

CrL 2008.06.19. 19:33:30

"Az EU meg monnyon le!"

nocsak, nemcsak bölcs hanem ír is ;]

Zetek 2008.06.19. 19:59:11

Kedves Hattory Hanzo! Miután az említett ellentételezési ajánlatot egy svéd-brit magánkonzorcium tette nem igazán értem, hogy a svéd állam hogyan kerül ide?! Az ellentételezés megtörtént, tessék tájékozódni.

Zetek 2008.06.19. 20:01:20

Bölcs Lázadó! Egyelőre Magyar Bálint kapott "munkát" az új hivatalban. Biztosan azért, mert nála alig volt kéznél magyarabb.
Amúgy nem illik lenézni saját választóidat.

greg1749 2008.06.19. 20:41:13

off: az 5 legnépszerűbb cikk az indexen:

# Lilu áttetsző ruhában vezetett műsort
# Amikor egy playmate Gisele Bündchennek öltözik
# Meztelenül bulizott a brit hercegnő
# Meztelen focival melegítettek az osztrákok és a németek
# A GQ magazin levetkőztette Gisele Bündchent

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.19. 20:57:11

1956-ban mintegy kétszázezer magyar hagyta el az országot. Gyurcsány rezsimje alatt négyszázezer fiatal ment külföldre. A Mercedes üzemben majd ugyanúgy szlovákok fognak dolgozni, mint a Hankooknál. A Hankook munkahelyteremtő támogatást kapott, miközben az összes "alkalmazottja" külsős cégnél van bejelentve, tehát a külsős magyar cég adózik, a ferdeszemű meg nem. A Merci ugyanezt teszi majd. Persze, ettől még jó, hogy jönnek, mert az ilyen balfasz majmok, mint Vakapad és Bölcs Lázadó legalább tudnak milyen faszt szopogatni.

jozicsenko 2008.06.20. 09:16:28

éljen az ovoda, demagógia rlz!

1: gyönyörű demagógia, gyönyörű!!!
igen, egy segédje van, meg az asszony, de ha hármójuk fizetését nézed és azt, hogy papíron mindenki minimálbéres, de bármikor jöhet egy Apeh/Ántsz/VPOP/városi jegyző, stb...
Na ilyenkor szokták azt csinálni, hogy nem minimálbérre jelentik be őket, hanem egyre több és több pénzt adnak, legálisan
vagy inkább csak adnának, mert a fene se fizet utánuk 32% adót
(ha másfél millió ember dolgozik minimálbérért, a munkaadónak esélyt adnál, hogy valami csoda miatt egyre több pénzt adjanak -legálisan, papíron- a munkavállalónak, vajon mennyivel több adó folyna be? fejenként ezer Ft, és megvan a másfél MRD Ft) 2-3. tudod hány ember dolgozik egy szüreten? sok
hánynak van szerződése? nem soknak...
hányan adóznak? szinte senki...
(csak akik eleve annak a borgazdaságnak dolgoznak, 12 hónapon keresztül, de a mezei kistermelőknél van nagyon-nagyon sok "alkalmazott", adó nélkül)
4.igen, ha büdös a munka, inkább leszek munkanélküli, mert jobb a segély mint hajnalban 4 kor kelni és 6-ra sorbaállni valahol a szőlőben, ez tényleg vágyálom, de azt a másfél mrd-ot inkább a segélyeken kell megspórolni...

+ : városi-falusi szegénység: én megfordítanám a dolgot: miért menjenek be városba munkanélküli-feketemunkásoknak, ha falun adhatnának nekik munkát?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.20. 09:39:21

bs395 · killtheradical.blog.hu 2008.06.19. 18:02:07

"hogy lesz abből magyar gugli? az eiti nem szupertechnológia, hanem adminisztráció."

Igen, és eleve hülyeség az MIT-hez hasonlítani, mert bármibe fogadok, hogy soha a közelébe se érne annak. Teljesen abszurd, az MIT enyhén szólva más kategória. Persze attól még simán lehet jó, hogy itt lesz a központ, de indítsuk inkább a saját kategóriájában, mert nagy lebőgés lesz a vége...

Reaktor 2008.06.20. 11:44:51

urak, nem kell ugyanazt eljatszani, mint a szocik, vagy akar a fidesz szovivok. maradjunk a tenyeknel.

-a mercedes nem hankook. Az A es B mercik osszeszerelese komoly lehetoseget ad a beszallitoknak. A Bosch, Continental maris elkezdtek a nezelodest a boviteshez. Ok ezt mar tamogatas nelkul is megteszik. Az Audi es a Suzuki miatt mar vannak magyar beszallitok is, nekik itt az esely a kapacitas novelesre.
Remelem, hogy ez a kormany, vagy az utanna kovetkezo megadja az eselyt tamogatas formajaban, hogy ok is novekedjenek, legalabb hasonlo mertekben, ahogy a nyugati multikat tamogatjak.

-Az EITI-t sem tulbecsulni, sem alabecsulni nem szabad. Ez egy 60 fos, adminisztrativ iroda lesz, es a 60 embernek is csak resze lesz magyar (jo ha fele). K+F melo itt egyaltalan nem fog zajlani. Viszont itt osztjak a penzt: ez oriasi elony, megadhatja a vegso lokest, hogy a google, microsoft es hasonlo cegek vegre letegyek ide a regota igert k+f kozpontjaikat. Mar csak arra kellene vigyazniuk, hogy:
-Boda Miklos ne engedje Magyar Balintekat elqrni ezt a lehetoseget, ne panama kozpont legyen belole, hanem egy peldaerteku kozpont
-a (felso) oktatast ne csesszek addig teljesen szet. Molnar Karoly csodasan masolta Gyurcsany politikajat. Mikozben minden strategia nelkul hagyta egy helyben kolbaszolni a muegyetemet, teret hagyott a gazdasagi iranyitas mutyijaihoz, kozbeszerzeseihez, kozben a magyar muszaki felsooktatas merfoldekkel lemaradt a lengyel, cseh vagy roman szinthez kepest. a mit-et nem is lehet egy napon emliteni.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.20. 11:56:39

Reaktor 2008.06.20. 11:44:51

"a mercedes nem hankook. Az A es B mercik osszeszerelese komoly lehetoseget ad a beszallitoknak. A Bosch, Continental maris elkezdtek a nezelodest a boviteshez."

"Az EITI-t sem tulbecsulni, sem alabecsulni nem szabad. Ez egy 60 fos, adminisztrativ iroda lesz, es a 60 embernek is csak resze lesz magyar (jo ha fele). K+F melo itt egyaltalan nem fog zajlani."

Pont ezt a két dolgot írtam én is. Ettől függetlenül rögtön jött pár troll osztani az észt, meg tokajiborászozni (WTF? még mindig nem értem mi közük ehhez a két dologhoz) :(

Reaktor 2008.06.20. 13:54:21

Úlfhédinn: a reakciónak akkor lesz a legtöbb értelme, ha mi meg tudunk beszélni dolgokat, konstruktiv a vita. A trollokal valo bozotharc nem vezet sehova, azt hagyjuk az index poldili forumaira. Szoval ignore, rajzoljuk mi a vita osvenyet... :)
süti beállítások módosítása