Az élet értelme: 43
2008. május 28. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Az élet értelme: 43

  Isa, por és big mac vogymuk, feleim, ez a nagy helyzet. Az év első olyan napján, amikor a napfény már szinte harapta a bőrünket, a szemünk meg füstölni kezdett az ezerötér' vett teszkós napszemüveg mögött, százasával álltunk sorba a Meki előtt. Mer' 43 forint a Big Mac, vazze! Haver, hozzá' már akkor nekem is! De csak kettőt lehet, tesó! Jó, akkor fordulj kétszer!



  És fordulunk. Mert akkor alig másfél óra sorbanállás után csak 172 forintot költünk négy Big Macre. És látjuk, hogy ez jó. Nekünk McDó kell. Húsz éve nagy csinnadatra közepette nyílt meg az első hazai McDonald's, a vendéglátóipari egységet Marjai József miniszterelnök-helyettes és Váncsa Jenő mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter nyitotta meg, és a hírből idáig érzem a poshadó szocializmus és kezdődő vadkapitalizmus nászának áporodottságát.

 Húsz év eltelt, és nem sok minden változott: akkor és most is százméteres sor tekergett a Váci utcán, hogy a lakosság harapjon egyet az amerikai álomból. Ma a belügyér-kormányfőhelyettesi tisztség örököseként a húsz évvel ezelőtti Somogy megyei tanácselnök, Gyenesei István ül az önkormányzati miniszteri székben; a mezőgazdasági miniszter az akkoriban Szigetvár város tanácsának tagjaként és az MSZMP üzemi szervezetének titkáraként funkcionáló Gráf József. Ja, és persze az akkori KISZ-vezér a kormányfőnk, talán hallottak már róla. Ráadásul 43 forint a Big Mac, minden olyan tehát, mint a régi szép időkben. Nem változott semmi, nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk, kérem.

2008                                             1988












 De csak nem akarunk oszolni: mi erre vagyunk kondicionálva, a sorbanállás népe vagyunk ugyanis. De tényleg: volt egy elég hosszú időszak, amikor ez nemzeti sajátosság lett: tőlünk nyugatra a szolgáltatások mennyisége, tőlünk keletre az áruhiány miatt nem volt jellemző a sorbanállás. Újabb adalék Kompország krónikájához.

 És a poshadó szocializmus meg a vadkapitalizmus koktéljában lógatjuk a lábunkat ma is. Az életkörülményeivel meg a kilátásaival elégedetlen lakosság kedden délben, a munkaidő kellős közepén álldogál órákig a tűző napon a 43 forintos Big Macért. Hát, 43 az élet értelme, Douglas Adams tévedett egy számjegyet. Közveszélyes munkakerülésért feljelenteni mindet! - követelhetné a bennem lakozó házmester. Orbán Viktor a sorbanállással egy időben arról beszélt, hogy tíz év alatt egymillió új munkahelyet létesítene az új kormány. De erre van igény egyáltalán? Olcsó hamburgert meg akciós plazmát a népnek, aztán jól elvannak magukban. Mint tíz meg húsz meg harminc éve.

 Nincs itt semmi változás, csak az UV horzsol egyre durvábban. De hiába a vakító napfény, a sötétség csak nem akar oszolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr72491965

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Próbadolog 2008.05.28. 19:01:50

Torkos kedd a MekibenAz étteremben enyhe izzadtságszag, a sor majdnem az utcára ér, a kiszolgálók feje szépen harmonizál a piros pólóval, a vásárlók pedig listával jönnek.Ma dél körül kb. ez a helyzet a Jászai Mari téren levő McDonaldsban.6 BigMac-et…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.28. 17:24:27

Javaslom átkeresztelni Mák Donáldra, úgy magyarosabb.

CrL 2008.05.28. 17:38:27

és ahogy egy most futó tv reklámból megtudtuk, megszülettek már a magyar meki gyerekek is. amúgy voltam amikor megnyílt vácin, akkor is tényleg ilyen sorok voltak, de a bejutás és vásárlás majdnem felért egy bécsbe menéssel.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.05.28. 17:39:39

Jó, tudom, hogy illik (főleg nekem illene) a Mekit fikázni, mert multi, meg nem magyar, meg nejlonkaja, stb. Viszont amíg mentőztem, általában nem vittem be ennivalót, mert egyrészt a tárolás nem volt mindig megoldva, másrészt nem volt garantált, hogy bejutok a mentőállomásra megenni. Vettünk mindenfelé kaját; a színmagyar büfék olykor gyanús termékei gyakorta megfosattak, míg a Meki holmija sose. Egyszer-egyszer elmegy, persze naponta nem ennék ott.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.28. 17:47:35

nem is Meki-fika akar ez lenni, inkább arról írtam, hogy több százan (!), hétköznap délben (!), forróságban (!) órákat (!) állnak sorba, hogy 43 forintért vegyenek bigmeket, mert szerintük ez megér ennyi időt, energiát, munkaidőt stb. Hülyeország.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.28. 17:51:00

a plazma akciósan is drága még, szóval kell majd kicsit dolgozni is két sorbanállás közt :)

a minap volt, láttátok a csigás mekis posztot itt valahol a blog.hun? :D a salátában dajdajozott egy huncut kis csiga...

Invictus 2008.05.28. 17:55:49

Molnargoreny · molnargoreny.blog.hu 2008.05.28. 17:39:39

Semmi baj a mekivel, te arra használtad amire eredetileg is kitalálták: olcsó, megbízható gyorskajálda olyanoknak akik nem érnek rá máshol, máshogy enni.
A szörnyű az, hogy Mo-n egy trendi hely lett, ahova családok jártak "ünnepi ebédre" stb. Bár ez teljesen érthető...
Egyébként volt haverom, akit megfosatott az egyik körúti meki kajája, úgy 10 éve. De úgy, hogy meg kellett állnia az autóval, és beszaladni a Nyugati pu.-ra WC-re. :) Mondjuk más példát én sem tudok.

csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.05.28. 17:57:15

Én is gondoltam rá, hogy elmegyek kajálni egyet, de szerencsére túl meleg volt :)

Tassadar 2008.05.28. 17:57:46

szamárfül biztos francia hetek voltak a mekiben:)

CrL 2008.05.28. 18:03:02

hehe, meg talán az egyetlen húsnak nevezhető került végre mekis kajába

CrL 2008.05.28. 18:09:25

ergé, amúgy ez nemcsak erre az országra jellemző, mondjuk itthon tényleg nagy a mágnes az "ocsó meg az ingyé van" dolgokra (a nagy elektroáruházak nyitásainál kialakult fightclubok mókásak.) de mondjuk akár egy Londonban is iszonyatos sorok vannak mindféle felesleges baromságokért. Hajnali ottalvásokkal és veszekedésekkel egybekötve. Csak kapkodtam a fejem milyen elfogadott a konzumidiotimus. szóért bocs, én sem szeretem.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.28. 18:16:18

Ekkora jó írást! :) Adams tévedett egy számjegyet! :D
Szamárfül, "a plazma akciósan is drága még, szóval kell majd kicsit dolgozni is két sorbanállás közt" ha 200 BigMacet tudsz venni 43 forintért, akkor a megspórolt pénz elég lesz egy plazmára!
Indifferens (nem hülye) ország, sok-sok konzumidiótával. Vagy szegénnyel?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.05.28. 18:19:03

ergé: hát igen, ebben a fajta fikázásban igazad van, de óhatatlanul becsúszik az olvasónak a másik típusú, még ha direktben nem is írod. Tudod, beolvasódik a sorok közé (részben, oldalvágásként azért ott is van).

Mondjuk vaskosan hülye, aki harminc fokban egy ilyen sorba beáll, az már egyszer bizonyos.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.28. 18:20:55

A Meki tényleg egy retek. Engem kölyökkoromban a szüleim elnyomtak: hisztiztem hogy akarok enni egy ilyen lószart, ők meg közölték hogy "otthon van a csirkepörkölt fiam, coki van."
Én meg rinyáltam és fújtam rájuk. Ma meg hálás vagyok.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.28. 18:34:55

Sötétség délben. Utca két végét lezárni, géppuskák és tűz.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.05.28. 18:47:20

Hát nem megérdemelték? Sorban álltak volna ezek, ha százasér osztják is.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.05.28. 18:47:47

Legyen 3,60 a kenyér is(de ne Euroban)!

teddyde 2008.05.28. 18:49:39

A mekis rész tökigaz. Ma az "apukámakcióvanmostvegyünkakármit" típusú ember a többség nálunk. Ez az igazi gáz. De azért OVinak sikerült egy szép nagyot benyalintani :]

gothmog 2008.05.28. 18:52:03

Ahogy azt Könyves Kálmán királyunk mondotta vala: "Hülyék pediglen vannak."
(vagy ilyesmi)

AP (törölt) 2008.05.28. 18:55:35

Ezen én is kiakadtam, amikor olvastam..

A sok szerencsétlen a kutyát is megbaszná három fillérért, mit várnánk tőlük.

Beverneki Kemény Farkas 2008.05.28. 18:57:16

Valamelyik német tévében láttam egy mediamarktos akciót Berlinben, valami szaré'húgyé lehetett ezt-azt venni.
Lényeg: a rendőrségnek kellett feloszlatni a hatalmas lökdösődő- verekedő tömeget, súlyos sérültek, pánik.
Ez a sorbanállás mer' valami olcsó nem magyar sajátoság. Ez általános jelenség, ennyi igénytelen fogyasztói proletár mindenhol van.

ipodder 2008.05.28. 19:01:30

Nem trendibb ez nalunk mint mashol. A vilag minden tajan zsiragyu marketingesek igyekeznek az ecceru nep fejebe verni, hogy ez jo! Es az ecceru nep tudja, hogy ez neki jo, es ezt a meki is tudja. Ha nem lennenek a vasarlok, nem lenne a meki. ezt mindenki tudja.

Akinek meg nem izlik ne egye.

Ha nagyon masnapos vagyok, tolok egy big-mac-et es helyre lettem rakva. Ezt meg en tudom.

(nincs ekezetem, tudd meg, ha kotekednel)

countrystudy 2008.05.28. 19:03:44

nálunk 35fok volt,ott sem lehetett kevesebb, a barmok

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.28. 19:17:26

hogyhogy nem oszlatták fel a tömeget?

whito 2008.05.28. 19:23:43

számoljunk egy picit.
másfél órát állok sorba 2 big macért. 650 helyett 43 forintba kerül per darab. Egy darabon nyerek kb. 600-at, azaz másfél óra alatt 1200-at. Ha viszont nem állnék sorba hanem helyette dolgoznék plusz másfél órát, akkor kereshetnék még 2-3 ezer forintot pluszban, amin ha veszek teljes áron big mac-et sorbaállás nélkül még mindig jobban járok néhány száz vagy ezer forinttal. Megéri... :)

BLovi 2008.05.28. 19:29:03

Amúgy tudtommal már nincs 1-2 forintos pénzérme. Akkor hogy kértek el 43 forintot? Vagy felkerekítették 45-re? Ez is csak egy marketingfogás :)

mizie 2008.05.28. 19:29:09

bazz át semmi gáz nincs ezzel, a képeken látszik hogy 10-20 éves gyerekek állnak sorba, nekik nagy flash hogy inygen van a bigmac.

jbb 2008.05.28. 19:29:30

Te jó ég, ilyen tényleg van?
A meki mellé kaphattak volna egy jó kis szömörcsög díjat is. :)

Alfonzhal 2008.05.28. 19:33:46

Száz szónak is egy a vége: Orbán hülye!
Akár mondott valamit, akár nem.
De inkább hülye.
Még ha nem, akkor is.
Jól értem?

sertésmájkrém 2008.05.28. 19:36:10

A 20 éves már nem gyerek.
Én egyébként nem ilyeneket látok a képen, hanem szánalmas gyökereket.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.28. 19:38:06

Őrnagy Őrnagy · bernathfalvi.freeweb.hu/kuk/index.html 2008.05.28. 18:34:55
Sötétség délben. Utca két végét lezárni, géppuskák és tűz.

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.05.28. 19:43:38

ez félelmetes
tényleg itt tart Magyarország?

gibson 2008.05.28. 19:52:47

még ha valami nagyon alacsony órabérrel számolunk, legyen mondjuk egy takarítónő, és 300 Ft / óra, ha két órát sorban áll, meg az oda-vissza utazás ideje (költsége mondjuk, hogy nincs is, mert gyalog ment), legyen mondjuk egy óra, akkor 943 Ft-ért evett egy bigmeket. minél többet keres valaki, annál kevésbé éri meg. kivéve persze, ha munkanélküli az illető, akkor megéri. lehet, hogy mindannyian munkanélküliek meg csövesek voltak? :)

fénycsepp 2008.05.28. 19:53:58

nem bírom már visszanézni, hogy ki írta, hogy:a sorbanállás helyett dolgozhatott volna a sorbanálló,kereshetett volna 2-3 ezer forintot, tehát nem is spórolt igazán..
Valahogy nem hiszem, hogy sok dolgozó ember volt a tömeg soraiban.
Ez a magatartás tényleg más országokra is jellemző, szóval nem mindig Mo. jeleskedik negatív dolgokban. nem lehet ez az ország mindig bajnok. :D

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.28. 19:57:10

Gibson, nem hiszem.

A kép alapján karalábéhajú középkorú háziasszony, hasitasis, őszhajú átlagpolgár, elsőéves fősulis csaj, izomtrikós fuvarozó, hájas geek stb. egyaránt megtalálható volt a sorban - ez maga a magyar társadalom :)

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.05.28. 20:19:09

Hehe, oldalt be lehetett jutni "itt azok mehetnek be akik nem az akciós kajáért jöttek" - mondom a szekuritisnek tökömet nem érdekli az akció, beengedett, befaltam két bigmekket 86-ért és 5 perc múlva távoztam, röhögve a sok szerencsétlen sorbanálló idiótán.

Amúgy 99%-ban tizenegykétéves általánosiskolás gyerkőcök voltak ott, ami egy kicsit elgondolkodtató délben, iskolaidőben... Meg persze C-típusúak, akik lazán átmásztak a szalag alatt.

efi 2008.05.28. 20:26:23

A 18 fölötti sorbanállóknak én kapásból el is venném a 4-évenkénti szavazati jogát. Nem tudnak reálisan mérlegelni :)
Mondjuk én is vettem aznap délben Big Macet. Igaz, hogy nem ott, igaz hogy 650-ért, de 20 mp-ig tartott csak megvenni.

KaPé 2008.05.28. 20:35:12

Pár géppuska kellett volna oda és egyből megugrott volna az ország átlagiq-ja.

GIjoe 2008.05.28. 20:41:30

jo iras. A vege kulonosen jo, olyan Pilhal-os.

gordu 2008.05.28. 21:08:36

jó írás, csak éppen a "Orbán Viktor a sorbanállással egy időben arról beszélt, hogy tíz év alatt egymillió új munkahelyet létesítene az új kormány." mondat nem mutat - ergé szándékával ellentétben - semmilyen kontrasztot a szövegkörnyezettel, éppenhogy a jó beleillik a háttér mély "sötétségébe".

az egymillió munkahely ígérete pontosan ugyanaz, mint a 43 forintos igénytelenség: arrafele is nagy a sorbanállás manapság.

rivera 2008.05.28. 21:11:50

A párhuzam jó, de a sorbanállás nem magyar találmány, ezért fikázni az országot felesleges. Mindenhol sorbanállank az emberek, ha nagyon olcsó valami vagy nagyon ritka így sokat lehet vele keresni, lásd iphone, ps3, nagy nevek konzolra, meg az összes faszpitypang. Ez nem ungarishe vircsaft, ez human nature vazze.

CrL 2008.05.28. 21:13:43

rivera, akkor már inkább consumer nature

Badbitie 2008.05.28. 21:15:24

Én 11.05re értem oda, akkor a váci utca felőli végen már 3 utcányira ért a sor. Először azt hittem rosszul látok, elmentem a Régiposta utca sarkáig, hátha nem oda áll a sor, pedig de. Volt műsor meg minden. Dőltem a nevetéstől vagy 2-3 percig, aztán mentem a fenébe, mert meleg volt nagyon. :D A pár száz szerintem optimista becslés, akik 11:05kor sorban álltak azok is voltak vagy 1-2 ezren szerintem. :)

Badbitie 2008.05.28. 21:23:43

whito

Számoltam. 2-3 ezer forintos nettó órabér az olyan 800 bruttó havonta. Teljesen átlagos alternatíva. :D

fourgee 2008.05.28. 21:24:35

Olcsó a meki Magyarországon? Ki találta ki ezt a faszságot? Ha jól számolom, otthoni fizetésem 5000 forint alatt jött ki egy napra, ahhoz képest egy Royal menü 900 körül van. Szóval, 5 menüt tudtam belőle venni. Most a fizetésem olyan 50 font körül van naponta adózás után, a "Quarterpounder with cheese meal" - ahogy a Ponyvaregény óta tudjuk hogy más neve is van (meg ugye ott a löbigmek :) ) - 3.50 körül tudom megvenni. Hát, az valahogy nagyon nem 5 menü naponta... És akkor még szarul is keresek :).
Itt télleg jó arra a meki, amire való, 1x balfasz voltam, nem reggeliztem, mentem egész nap. Aztán London közepén amikor még nem ismertem a várost, éreztem hogy baj lesz. Aztán dönteni kellett: 1. valami beülős étterem, ahol fél óra múlva megkapom a túlárazott kajámat, 2. a Sainsburys ahol vehetek egy nyamvadt szendvicset 2 fontért, vagy 3. a meki, ahol azonnal megkapom 3.50-ért a kedvenc szendvicsemet sültkrumplival meg kólával, csak nem Royal néven. :)
Utóbbit választottam, két perccel később már szinte éreztem ahogy a gyorsan jött szénhidrát szétterül a fejemben és jobb lett a közérzetem.

Erre fasza, és itt olcsó is, de otthon nagyon drága... :S
Ami meg a mekiben való felöltözős beülős családi ebédet illeti, akkoriban talán örültek az emberek valami újnak és mivel drága volt akkor is, azt hihették, hogy valami pluszt kapnak. Olyan ez, mint hogy van két magyar ruhamárka, aminek a minősége nincs arányban az árával. Eladhatatlan lenne, de mivel túlárazták, ezért sok fiatal sznob köcsög veszi rendesen. :D És a cég reklámszatyrával trendin mászkálnak a plázában. Émmeg jót röhögök rajtuk :)
Ja, kiskoromban én is akartam mekis családi ebédet (olyan 8 lehettem), de nekem is az a válasz jött, hogy ott a csirkepörkölt. :)

hhh. 2008.05.28. 21:32:03

ezen én is lehidaltam.
tumultus - ok. sorbanállás - elmegy, de 1,5 - 2 órát vazze? bigmekért?
hülyékvagyunk!

rivera 2008.05.28. 21:34:15

Crt. az csak egy részhalmaz, fogadok lenne olyan dolog (mindenkinél más persze) amiért az emberek kétharmada simán vállaná a hosszú sorbanállást, függetlenül attól h mennyire mételyezte meg a fogyasztói társadalom

rivera 2008.05.28. 21:36:55

fourgee, kinek mi olcsó, a napi 5k-s mo-s fizetésed sok ha újságot hordtál ki, kevés ha mánáger voltál. amúgy pedig a big mac index pontosan megmondja h hol drága a meki és hol nem, mo nem tartozik a drága országok közé big mac tekintetében

rivera 2008.05.28. 21:43:18

fourgee, most hogy ránéztem igazad van
bovebben, www.oanda.com/products/bigmac/bigmac.shtml

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.28. 23:07:32

1./ A fényképeket megnézve rengeteg a fiatal, normális ruhákban, és viszonylag kevés a lepattant nyugdíjasnak, munkanélkülinek, hajléktalannak kinéző. Érdekes...

2./ Ha önköltségi áron 300 Ft-ba kerül egy BM a cégnek (annál biztosan nem többe), akkor ez azt jelenti, hogy nem egészen 1 MFt ráfordítással bekerültek a hírekbe, közvetve meg szinte lefedték az egész magyar médiát, pl. ilyen cikkek indukálásával. Ügyes a marketingesük...

szubjektiv 2008.05.28. 23:11:28

Hogy iskolás kölykök elhülyülnek egy-két órát a hőségben araszolva, hogy 100 forintért kapjanak két ilyen műanyag de szerintük finom vackot, hát jó. De magára valamit adó ember nem áll sorba semmiért, végszükség esetét leszámítva. Szerintem pozitívum, hogy nem verekedett össze a jónép. Mert azt is szeretnek akciós plázanyitásnál pl.

Dr Clio 2008.05.28. 23:16:21

Azért van Magyarországnál rosszabb hely is meki-ügyileg. Szentpétervár főutcáján a mekiben különterem van, ahová a helyi újoroszok (=a rendszerváltáskor meggazdagodott üzletemberek) viszik a kölkeiket szülinapozni.

rivera 2008.05.28. 23:26:20

szubjektív, az úr a pokolban is úr, mi? gentry uber alles.

Till S. Seemann · http://seemann.blog.hu 2008.05.28. 23:58:24

Én mindig csak hányok az ilyen kajától. Lehet, hogy konzervatív kékvérű, de az étterem az étterem és nem egy tömő-etetőgép...

Prophet 2008.05.29. 00:01:23

Azért a Meki is jó valamire, pl bemenni a WC-re, és összerondítani. De józanon soha, esküszöm...

Másrészről, ma ahogy szerény kis városunkban, a reggeli verőfényben leszálltam a buszról, mire lettem figyelmes? Egy 20-30 fős óvódás, vagy kisiskolás csoporta... még jó, hogy ki nem szúrták a szemem. Lényeg, hogy nagy pöcs vagyok, ezért bevágtam közéjük, és közben hallgattam, miről csacsognak. Hát persze, hogy a Mekibe mentek! Az volt az első dolog, amikor leszáltak ebben a k. városban, hogy mentek Donald bácsihoz. nem voltak többek 6-7 évesnél. És a tanítónéni ment elől. Naná, ő volt a legképzettebb. Gratulálok neki! Nincs új a napalm alatt..

sergei 2008.05.29. 00:42:29

Kiváló post! Köszönöm.

Zetek 2008.05.29. 06:36:32

A mostani gazdasági rendszer lényege tetten érhető az egész jelenségben. Nem igazán látom, hogy mi lenne a meglepő. A világ bármely pontján ugyanilyen könnyen átverhető a szerencsétlen, agyatlan fogyasztó.

2008.05.29. 14:20:15

jó stílusban írt poszt, thx.

suski 2008.05.29. 16:39:59

én is voltam a nyitáskor 88-ban. Kurva sokat álltunk sorban, de az igazi csalódás akkor ért, amikor megkaptuk azt a lapos gagyi 2 falatnyi szart, amit hamburger néven árultak. Addig ugyanis hatalmas, molnárkába gyömöszölt húsok, sajtok, zöldségek - ként ismertem a hamburgert. Na attól kezdve nem sokat jártam náluk, néha pisilni vagy kávét venni...a kaja ár/minôség/mennyiség arány rém kedvezôtlen.
Az amcsiknál viszont van a Mekiben cukormázzal leöntött fahéjas csiga, az viszont marha jó.

OftF 2008.05.30. 14:24:21

Ez tényleg valódi fénykép? Uramatyám!

lol

16 HP 2008.05.30. 22:40:42

Erről az akcióról cikket írni majdnem annyira értelmetlen, mint sorbanállni hamburgerért 2 órán keresztül a tűző napon... és olcsó a fogyasztóin ironizálni... mint a LeBigMack (mert a Ponyvaregény aztán a kultúra csúcsa...).

...
süti beállítások módosítása