Két hete, hogy felbomlott az MSZP-SZDSZ (nemzeti közép, demokratikus, reformer, whatever) koalíciója. A kisebbik kormánypárt miniszterei az egy hónap leteltével szedték a sátorfájukat, helyükre derék szocialista középkáderek bútoroztak be. De azon túl, hogy Kóka János napirend előtt előadta az Első nap ellenzékben című felszólalását, mi változott?
Az első héten az SZDSZ ugyanúgy támogatta a kormányt a parlamenti szavazásokon, mint kormánypárti évei alatt. A többi ellenzéki párt elsőszeretettel interpellálta a korábban SZDSZ-es tárcák új vezetőit elődeik tevékenységéről, e válaszok elfogadása még érthető is, de az SZDSZ a bizottságokban is a szocialistákkal szavazott.
A második hétre már ment a fogadkozás, hogy nem feltétlenül szavazzák meg a kormány szerkezetének átalakítását, a több tárcát és több vezetőt, mert az nem szolgálja az olcsóbb államot. Ezért Gyurcsány Ferenc tiszteletét tette az SZDSZ frakcióülésén, ahol meggyőzte a köztársaság és a demokrácia iránt elkötelezett képviselőket az átalakítás támogatásáról. Az új kormánystruktúra persze nem lesz drágább (emlékszik valaki olyan kormányátalakításra, amelyik bevallottan növelte volna a költségeket?), így az SZDSZ megnyugodhat: tartjuk a jó irányt az éjjeliőr állam felé. Hogy (Gyurcsány párton belüli hatalmi utóvédharcaihoz idomulva) egyre több az éjjeliőr, az állam pedig egyre kevesebb, az legfeljebb apró szépséghiba.
A tegnapi plenáris ülésen akadt olyan szavazás, ahol az SZDSZ nem a kormány álláspontját támogatta. Ezt minden különösebb tét nélkül megtehette, hiszen az ellenzéki padsorokból hiányzó képviselők miatt az MSZP-nek nélkülük is kényelmes többsége volt, így nem fenyegetett a leszavazás veszélye. Ez az eljárás a jövőben is kitűnően működhet: amikor az MSZP-nek láthatóan nincs szüksége az SZDSZ szavazataira, akkor lehet keménykedni, szoros helyzetekben (vagy éppen minősített többséget igénylő döntések esetén) pedig gyakorolhatják a konstruktivitás erényét Kókáék. Nem lehet számukra idegen a terep, már kormányon is előszeretettel játszottak verbálellenzéki szerepet, például az adócsökkentés kérdésében. A közmédiumok és az ORTT kuratóriumaiban még jól is jön, ha az SZDSZ ellenzéki oldalra sorolásával kényelmes MSZP-SZDSZ fölényt lehet teremteni. Közben pedig lehet fogadkozni, hogy majd az adótörvényeket nem, a költségvetést soha. Odébb van az még.
Hogy miért érheti meg mindez az SZDSZ-nek? Egyrészt ellenzékből több reményük lehet összeszedni a következő 5%-ot, mint Gyurcsány oldalán. Másrészt (tudjuk, még csak néhány hét telt el, nem is szeretnénk türelmetlenek lenni, de) az állami cégek igazgatótanácsaiban és felügyelőbizottságaiban egyelőre nagy a nyugalom, tovább dolgoznak az SZDSZ káderei. Továbbra is úgy tűnik, hogy Székely Gábor Szerencsejáték Zrt-beli vezérigazgatósága lehet az SZDSZ ellenzékiségének egyik fő fokmérője.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr78467510
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Széna Tomi 2008.05.14. 08:51:10
Az ORTT-s sztori is vicces...
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.14. 08:53:09
Széna Tomi:
Köszönöm, azt ki is felejtettem. Mindjárt beszerkesztem.
Köszönöm, azt ki is felejtettem. Mindjárt beszerkesztem.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.14. 08:57:08
Azért a szadista szavazók nem tök hülyék. Ez a kísérlet addig fog zajlani, amíg ki nem derül - mondjuk 6 hónapig -, hogy ezzel a zseniális húzással tudja-e a koala növelni a támogatói körét. Ha nem tudja, akkor majd valami más csodafegyvert találnak. Mindez leginkább a politikai marketingeseknek jó világ. havonta-kéthavonta kell újracsomagolni a kormányt és a koala pártjait, ami rengeteg kreatív foglalkoztatását jelenti. Ez a töttyögő kormány nem minden foglalkozás számára rossz, lássuk be.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.05.14. 08:58:44
hallgassák meg az arénában. tegnap Tölgyessy beszélt a kvázi bizalmi szavazásról.
www.inforadio.hu/arena/2803/
www.inforadio.hu/arena/2803/
is 2008.05.14. 08:58:56
Orbán ezt annak idején úgy oldotta meg, hogy leszalámizott 36 kisgazdát. Egyik kutya, másik eb. Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz.
jo.e 2008.05.14. 09:02:04
Engem annak a bizonyos "meggyőzésnek" a részletei érdekelnének :) Azért vannak tippjeim. Ahogy mondani szokás: Nekem legyen mondva.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.05.14. 09:05:08
Tölgyessy utalt Bismarckra, aki egyszer kisebbségbe került, és az ellenzéke szavazataival tolta át az akaratát. utána mindenki nyammogott azon hogy így meg úgy, mire Bismarck:
a magyarázatokat hagyják a tömegnek, én meg köszönöm a szavazatokat.
oszt jónapot. kb ez volt tegnap is.
a magyarázatokat hagyják a tömegnek, én meg köszönöm a szavazatokat.
oszt jónapot. kb ez volt tegnap is.
Chicano 2008.05.14. 09:05:36
"Orbán ezt annak idején úgy oldotta meg, hogy leszalámizott 36 kisgazdát. Egyik kutya, másik eb. Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz."
Jól látod a dolgot. A kettő teljesen ugyan az. Ez a szemét zorbán is csak lopik meg szalámiz. Ja, meg még populista is.
Jól látod a dolgot. A kettő teljesen ugyan az. Ez a szemét zorbán is csak lopik meg szalámiz. Ja, meg még populista is.
ghavin 2008.05.14. 09:38:50
Nem akarok 2010-ben is SZDSZ-t látni a parlamentben, ám ezzel a taktikával talán tényleg összegyűlik nekik az 5%. A rohadt életbe :'(
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.14. 09:39:45
is,
ezt a "Feri ugyanaz, mint OVi" újszerű fordulatot miért nem a május 1-i tüntetésen mondogatod vagy a Ferkó blogjában?
ezt a "Feri ugyanaz, mint OVi" újszerű fordulatot miért nem a május 1-i tüntetésen mondogatod vagy a Ferkó blogjában?
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.05.14. 09:57:52
Emlékeztek az orbáni "üres pados" reklámra? Most majd ua. lesz pepitában az szdszes együttszavazásokról..
states 2008.05.14. 10:26:33
Kedves Turul, én azért a Fidesz-frakció tegnapi produkciója után nem az SZDSZ ellenzékiségéről nyitottam volna postot, hanem a Fideszéről. Szánalmas és nevetséges, hogy miközben azt halljuk Orbántól (épp tegnap ismételte meg, ki tudja hányadszor), nincs kormánytöbbség, aközben nagyjából 200:140 arányban megszavazták az új kormányzati struktúrát a képviselők, méghozzá nagy MSZP-s frakciófegyelem mellett. Ráadásul nem volt olyan interpelláció, ahol ne hiányzott volna legalább 15-20 Fidesz-KDNP-s szavazat, többször előfordult, hogy még azok sem szavaztak, akik egyébként bent voltak a parlamentben. Mindez azok után, hogy a a frakcióvezetés pénzbüntetést helyezett kilátásba. Ennek tükrében előrehozott választásokról meg kormánybuktatásról papolni kimondottan tragikomikus, arról nem is beszélve, milyen kormányzó képességről tesz tanúbizonyságot az a párt, amelyik a saját frakciójában sem tud rendet tartani...
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 10:26:47
Srí bloggerinának mennyire igaza volt - elsőként -hogy csak színjáték az egész koalíciós válási hercehurca...
az éjjeliőr-államra: már látom, ahogy a régi gyárkapuk előtti '...munkást felveszünk'-táblák mintájára a Kancellária elé kiteszik: "éjjeliőröket felveszünk!" :D
az éjjeliőr-államra: már látom, ahogy a régi gyárkapuk előtti '...munkást felveszünk'-táblák mintájára a Kancellária elé kiteszik: "éjjeliőröket felveszünk!" :D
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 10:34:00
states: egyelőre csak komikus, tragikus majd 2 év múlva lesz...
Papa Doc 2008.05.14. 10:35:44
Nem vagyok benne biztos, hogy a Fidesznek érdekében áll egy mielőbbi kormánybuktatás. Szerintem nekik az a legkedvezőbb, ha minél tovább marad az MSZP kormányoz + az SZDSZ kívülről támogatja szituáció. Egyébként 200 igen mellett (többség: 194) az ellenzék hiába pattogna, teljesen érthető, ha nincsenek az ülésteremben. A Fidesznek az az érdeke, ha azt a látszatot tudja kelteni, hogy olajozottan működik tovább a koalíció azután, hogy formálisan megszűnt.
Bummer 2008.05.14. 10:36:47
Szerintem érthető a Fidesz hozzáállása, sőt, még bölcsnek is mondanám.
Két lehetősége van:
- senki nem szavaz, így sorozatosan határozatképtelen a ház. Ez túl erős fegyver ahhoz, hogy sűrűn alkalmazzák, kommunikációs defenzívába kényszerít, ráadásul jön az uborkaszezon, most eredménye sem lenne.
- még a kórházban fekvő képviselőket is beviszik szavazni. Nagy energiákat, szervezést igényel, hogy aztán az erre - reakcióként - beinduló MSZP-SZDSZ kriptokoalíció semmivé tegye. Nem éri meg.
Majd ősszel, amikor komolyabb tétjei lesznek a szavazásoknak, akkor érdemes ezekkel az eszközökkel élni.
Két lehetősége van:
- senki nem szavaz, így sorozatosan határozatképtelen a ház. Ez túl erős fegyver ahhoz, hogy sűrűn alkalmazzák, kommunikációs defenzívába kényszerít, ráadásul jön az uborkaszezon, most eredménye sem lenne.
- még a kórházban fekvő képviselőket is beviszik szavazni. Nagy energiákat, szervezést igényel, hogy aztán az erre - reakcióként - beinduló MSZP-SZDSZ kriptokoalíció semmivé tegye. Nem éri meg.
Majd ősszel, amikor komolyabb tétjei lesznek a szavazásoknak, akkor érdemes ezekkel az eszközökkel élni.
tevevanegypupu 2008.05.14. 11:05:48
Azt lenne jo tudni, mit kap az szdsz cserebe az igen szavazatokert. Gondolom a tisztsegviseloi a helyukon maradhatnak az allami apparatusban, ez benne van a zsarolasi pakliban, aztan nyilvan az sem mindegy, mennyit kapnak meg pluszban..Mert itt nyilvanvalo hogy a penzre megy ki a jatek az szdsz reszrol (is). Palyazatok meg mindig lesznek, kulonbozo "konstrukciok", ahol az o szakertoik ontjak a tanacsokat. Poltikai partkent valo szereplesuk egyelore nem erdekli oket. Annal inkabb sem, mert a budapestiek nagy valoszinuseggel mindig besegitik oket a parlamentbe. Akkor meg miert ne jatszadozzanak a szinfalak mogott? Elorehozott valasztassal mindent elvesztenenek, Gyurcsannyal meg ket evig meg nagyon sok mindent meg lehet szerezni.
Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.14. 11:06:43
Már megint súlyosan el vagytok tévedve.
Kit is delegál a kormányba az SZDSZ?! SENKIT! Ezek után nincs miről beszélni, hogy kormánypárti vagy ellenzéki.
Lehet nektek Fidesz-szavazóknak újat írok, de nem attól lesz valaki ellenzéki, hogy csak a NEM szót ismeri, ott tesz keresztbe a kormánynak ahol tud, hogy populista népszavazáson a csicska szavazóival tönkrevágja a kormány több éves munkáját, hogy aztán azt tudja mondani, a kormány nem csinált semmit...
Sőt kapaszkodjatok meg. Akkor is ellenzéki lesz az SZDSZ, ha a külső támogatásért mondjuk házelnöki posztot kap! :DD (Ami már április elején feltételeztem a blogomba, és jó eséllyel be is következik majd.) Mégha ti ebbe belebetegedtek is. És az MDF után most az SZDSZ ellenzékiségét hazudjátok el.
szamárfül: "Srí bloggerinának mennyire igaza volt - elsőként -hogy csak színjáték az egész koalíciós válási hercehurca... "
Ezt a színjáték szót definiálhatná valaki... Ugyanis ennek semmi értelme e helyzetbe, csak egy kommunikációs hazugság a jobboldalról. (micsoda újdonság...)
Csak jelzem, az MSZP, az SZDSZ, a Fidesz, az MDF stb is teszi a dolgát. Más szavakkal "játsza a szerepét".
Ezt a botrányt! :DD
Egyszer várhatok olyat e helytől, hogy nem csak a Fidesz propagandáját ismételgeti?! Ilyenből bőven van sok más médium is...
Kit is delegál a kormányba az SZDSZ?! SENKIT! Ezek után nincs miről beszélni, hogy kormánypárti vagy ellenzéki.
Lehet nektek Fidesz-szavazóknak újat írok, de nem attól lesz valaki ellenzéki, hogy csak a NEM szót ismeri, ott tesz keresztbe a kormánynak ahol tud, hogy populista népszavazáson a csicska szavazóival tönkrevágja a kormány több éves munkáját, hogy aztán azt tudja mondani, a kormány nem csinált semmit...
Sőt kapaszkodjatok meg. Akkor is ellenzéki lesz az SZDSZ, ha a külső támogatásért mondjuk házelnöki posztot kap! :DD (Ami már április elején feltételeztem a blogomba, és jó eséllyel be is következik majd.) Mégha ti ebbe belebetegedtek is. És az MDF után most az SZDSZ ellenzékiségét hazudjátok el.
szamárfül: "Srí bloggerinának mennyire igaza volt - elsőként -hogy csak színjáték az egész koalíciós válási hercehurca... "
Ezt a színjáték szót definiálhatná valaki... Ugyanis ennek semmi értelme e helyzetbe, csak egy kommunikációs hazugság a jobboldalról. (micsoda újdonság...)
Csak jelzem, az MSZP, az SZDSZ, a Fidesz, az MDF stb is teszi a dolgát. Más szavakkal "játsza a szerepét".
Ezt a botrányt! :DD
Egyszer várhatok olyat e helytől, hogy nem csak a Fidesz propagandáját ismételgeti?! Ilyenből bőven van sok más médium is...
states 2008.05.14. 11:09:20
Bummer: A Gyurcsány-kormányt folyamatosan nyomás alatt kellene tartani több okból is, ha a Fidesz komolyan gondolja az előrehozott választást. Már pedig közvélemény ezt várja tőle, a nyomásgyakorlás legfontosabb eszköze pedig a parlament. Már így is érezni a kiábrándultságot a népszavazási eufória után, és a harag könnyen a Fidesz ellen (is) fordulhat...
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.14. 11:18:22
Zoli - A politika fenegyereke:
"Egyszer várhatok olyat e helytől, hogy nem csak a Fidesz propagandáját ismételgeti?! Ilyenből bőven van sok más médium is..."
Nem, nem várhatsz. A Fidesz-propaganda az életünk.
"Egyszer várhatok olyat e helytől, hogy nem csak a Fidesz propagandáját ismételgeti?! Ilyenből bőven van sok más médium is..."
Nem, nem várhatsz. A Fidesz-propaganda az életünk.
politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.14. 11:18:58
szia Zoli,
Örülök, hogy itt vagy. Örömmel olvaslak, csak nem értem. Az eredeti post arról szól, már ha szabad nekem Turul írását összefoglalnom, hogy az SZDSZ ellenzéki szerepe ellenére rendre együtt szavaz a kormánnyal. Az SZDSZ jelen pillanatban már senkit sem delegál a kormányba, ezért a kérdésedet rossz helyen teszed fel, ennek ellenkezőjét a post szerzője nem állítja.
Távol áll tőlem sokszor a Fidesz ellenzéki magatartása, de csicska szavazónak tekinteni 3.4 millió embert, akik között nyilván sok az MSZP-s és SZDSZ-es, hát...inkább nem kommentálom, tudjuk be a lelkiállapotodnak.
És ha igazad van, és valóban a március 9-ei népszavazás vágta tönkre a kormány eddigi tevékenységét, amiről ill. aminek jelentőségéről te és a hasonszőrű barátaid folyamatosan lefitymálóan beszéltetek, akkor jobb is, ha az a kormányzati cselekvés "tönkre vágódott".
A házelnöki postot szívesen odaadnánk Gusztos Péternek is, amit természetesen nem fog megkapni egyetlen SZDSZ-es sem, de hát nem ez lesz az első tévedésed. Elnézzük.
Egyszer várhatunk tőled olyan visszafogott kommentet, ami nem a gyűlölettől van átitatva, ami higgadt, nyugodt, de mégis kritikus szemmel tekint az ellenzékre???
Örülök, hogy itt vagy. Örömmel olvaslak, csak nem értem. Az eredeti post arról szól, már ha szabad nekem Turul írását összefoglalnom, hogy az SZDSZ ellenzéki szerepe ellenére rendre együtt szavaz a kormánnyal. Az SZDSZ jelen pillanatban már senkit sem delegál a kormányba, ezért a kérdésedet rossz helyen teszed fel, ennek ellenkezőjét a post szerzője nem állítja.
Távol áll tőlem sokszor a Fidesz ellenzéki magatartása, de csicska szavazónak tekinteni 3.4 millió embert, akik között nyilván sok az MSZP-s és SZDSZ-es, hát...inkább nem kommentálom, tudjuk be a lelkiállapotodnak.
És ha igazad van, és valóban a március 9-ei népszavazás vágta tönkre a kormány eddigi tevékenységét, amiről ill. aminek jelentőségéről te és a hasonszőrű barátaid folyamatosan lefitymálóan beszéltetek, akkor jobb is, ha az a kormányzati cselekvés "tönkre vágódott".
A házelnöki postot szívesen odaadnánk Gusztos Péternek is, amit természetesen nem fog megkapni egyetlen SZDSZ-es sem, de hát nem ez lesz az első tévedésed. Elnézzük.
Egyszer várhatunk tőled olyan visszafogott kommentet, ami nem a gyűlölettől van átitatva, ami higgadt, nyugodt, de mégis kritikus szemmel tekint az ellenzékre???
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.05.14. 11:25:45
Zoli: xDDDDDD
"hogy populista népszavazáson a csicska szavazóival tönkrevágja a kormány több éves munkáját, hogy aztán azt tudja mondani, a kormány nem csinált semmit..."
Azt csak én érzem gáznak, hogy a kormány 6 évi teljesítménye az a vizitdíj, kórházi napidíj és tandíj bevezetése? Össz kb 40-50 milliárd a költésvetésből, amikor több mint 1000milliárdos a hiány. Persze ez is a Zorbán hibája, mert szemét az ellenzék. Nem baj, az mszp-(szdsz) példát mutathat a következő választás után, konstruktív ellenzékiségből. Remélem akkor is elvárod majd, hogy ne csak a nem gombot ismerjék.
"hogy populista népszavazáson a csicska szavazóival tönkrevágja a kormány több éves munkáját, hogy aztán azt tudja mondani, a kormány nem csinált semmit..."
Azt csak én érzem gáznak, hogy a kormány 6 évi teljesítménye az a vizitdíj, kórházi napidíj és tandíj bevezetése? Össz kb 40-50 milliárd a költésvetésből, amikor több mint 1000milliárdos a hiány. Persze ez is a Zorbán hibája, mert szemét az ellenzék. Nem baj, az mszp-(szdsz) példát mutathat a következő választás után, konstruktív ellenzékiségből. Remélem akkor is elvárod majd, hogy ne csak a nem gombot ismerjék.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.14. 11:28:04
Ez Bakura?
Jaaa, majdnem vitatkozni kezdtem vele.
De, hogy politikatörténetről nem sokat hallott az ziher. "Ellenzéki, aki nincs kormányban..." Hö-hö-hö
Jaaa, majdnem vitatkozni kezdtem vele.
De, hogy politikatörténetről nem sokat hallott az ziher. "Ellenzéki, aki nincs kormányban..." Hö-hö-hö
k|M · reakcio.blog.hu 2008.05.14. 11:32:36
Ez az egy ágyban már csak azért is érdekes, mert sok vegyesházasság (érzelmi) létezik befolyásos mszp-szdsz vezetők rokonai között, pl. úgy olvastam, hogy az szdsz egyik gazdasági háttérembere Puch László sógora, és így tovább, sok ehhez hasonló van.
Zoli - A politika fenegyereke. · politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.14. 11:06:43
"Mégha ti ebbe belebetegedtek is."
Hát ebbe biztosan nem gebedünk bele, még ha rendkívül visszataszító is, hogy hetek óta az a hír mindenhol, minden csatornán, hogy vajon Lamperth Mónika leköszönése a szoc. miniszerségből és átültetése az MSZP pártelnöki kabinetirodájának vezetőjévé, mennyire alakítja át az MSZP belső hatalmi struktúráját, és mennyire van ezen megsértődve Juhász Ferenc.
Hát őszintén kérdezem, kit érdekel ez? Meg hol tartunk már megint, hogy a végrehajtó hatalom csúcsán Pártélet zajlik kormányzás helyett?
Szóval inkább ebbe gebedünk bele, de engem már ez sem különösebben érdekel, jó ideje feltartott középső ujjal gondolok erre az undorítóan posztbalkáni, sekélyes és végletekig középszerű magyarországi kormányra.
Zoli - A politika fenegyereke. · politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.14. 11:06:43
"Mégha ti ebbe belebetegedtek is."
Hát ebbe biztosan nem gebedünk bele, még ha rendkívül visszataszító is, hogy hetek óta az a hír mindenhol, minden csatornán, hogy vajon Lamperth Mónika leköszönése a szoc. miniszerségből és átültetése az MSZP pártelnöki kabinetirodájának vezetőjévé, mennyire alakítja át az MSZP belső hatalmi struktúráját, és mennyire van ezen megsértődve Juhász Ferenc.
Hát őszintén kérdezem, kit érdekel ez? Meg hol tartunk már megint, hogy a végrehajtó hatalom csúcsán Pártélet zajlik kormányzás helyett?
Szóval inkább ebbe gebedünk bele, de engem már ez sem különösebben érdekel, jó ideje feltartott középső ujjal gondolok erre az undorítóan posztbalkáni, sekélyes és végletekig középszerű magyarországi kormányra.
CrL 2008.05.14. 11:34:05
bakura, az szdsz formálisan ellenzéki de eddig annyira volt ellenzéki mint amikor a kormányban volt. egyáltalán nem kell mindenre nemet mondani, de mindenre igent azért vicces.
tudod te is jól vagy nem akarod elfogadni, az szdsz ellenzékisége arra volt-van, mert többszörösen megbuktak és menteni akarják a helyzetüket. volt ugye egy kiderült elnökbotrány, majd egy EÜ politika és vezetői bukás és közben meg egy 2%-3%.
azzal, hogy kiléptek, életmentést végeznek. meglátjuk meddig.
tudod te is jól vagy nem akarod elfogadni, az szdsz ellenzékisége arra volt-van, mert többszörösen megbuktak és menteni akarják a helyzetüket. volt ugye egy kiderült elnökbotrány, majd egy EÜ politika és vezetői bukás és közben meg egy 2%-3%.
azzal, hogy kiléptek, életmentést végeznek. meglátjuk meddig.
k|M · reakcio.blog.hu 2008.05.14. 11:34:41
TaTa86. 2008.05.14. 11:25:45
"Azt csak én érzem gáznak, hogy a kormány 6 évi teljesítménye az a vizitdíj, kórházi napidíj és tandíj bevezetése?"
Kókista liberális haver mondogatta a napokban, nem, nem, nem, nem lesz internetadó. Azért térdcsapkodva mosolyogtunk azon, hogy ez micsoda korszakos teljesítmény: a kormány nem emel adót! De jó nekünk. :DD
"Azt csak én érzem gáznak, hogy a kormány 6 évi teljesítménye az a vizitdíj, kórházi napidíj és tandíj bevezetése?"
Kókista liberális haver mondogatta a napokban, nem, nem, nem, nem lesz internetadó. Azért térdcsapkodva mosolyogtunk azon, hogy ez micsoda korszakos teljesítmény: a kormány nem emel adót! De jó nekünk. :DD
garázdabillegető (törölt) 2008.05.14. 11:36:03
Jajajj, nekem a második nevem Zoli, de Bakura miatt gondolkozom azon, hogy lecserélem Ferencre...
Papa Doc 2008.05.14. 11:38:31
states: nyomás alatt tartani a parlamentben az SZDSZ tudja a kormányt, nem a Fidesz.
A közvélemény szeretné az e.h. választást, de hogy a Fidesztől? A Fidesz nem tudja kikényszeríteni. A Fidesz részéről a leghelyesebb politika, ha követeli az e.h.v.-t, de nem tesz érte semmit. Egyfelől mert nem is igen tehet érte, másfelől így érzékelteti a közvélemény irányában, hogy nem tőle függ, hogy nincs e.h.v. Tehát a lakosság Gyurcsiékra lesz még idegesebb ("ragaszkodik a hatalomhoz, miközben telik az értékes idő").
A Fidesz egyébként nem nagyon népszerű. Orbánt néhány % tartja alkalmasabbnak Gyurcsánynál. (35:25 körüli ebben a különbség, nem 70:20, mint a pártpreferenciáknál). Az ellenzék munkájával nem elégedettebb a lakosság, mint a kormányéval. Sokáig elégedetlenebb is volt. A harag, amiről írsz, azért nem fordul a Fidesz ellen a választásig, mert a közvéleménykutatók 70:20-a semmi más, mint kormányellenes (és nem Fidesz-párti) hangulat. Mármost nem csalódhat a Fideszben az, aki nem is fideszes. A Fidesz törzsszavazói bázisa 35-40 százalék, akik efölött vannak, azok egyszerűen csak büntetni akarják a kormányt, de nem Fidesz-szimpatizánsok. Valószínűtlen ugyanakkor, hogy pont ezek visszapártoljanak a kormányhoz.
A közvélemény szeretné az e.h. választást, de hogy a Fidesztől? A Fidesz nem tudja kikényszeríteni. A Fidesz részéről a leghelyesebb politika, ha követeli az e.h.v.-t, de nem tesz érte semmit. Egyfelől mert nem is igen tehet érte, másfelől így érzékelteti a közvélemény irányában, hogy nem tőle függ, hogy nincs e.h.v. Tehát a lakosság Gyurcsiékra lesz még idegesebb ("ragaszkodik a hatalomhoz, miközben telik az értékes idő").
A Fidesz egyébként nem nagyon népszerű. Orbánt néhány % tartja alkalmasabbnak Gyurcsánynál. (35:25 körüli ebben a különbség, nem 70:20, mint a pártpreferenciáknál). Az ellenzék munkájával nem elégedettebb a lakosság, mint a kormányéval. Sokáig elégedetlenebb is volt. A harag, amiről írsz, azért nem fordul a Fidesz ellen a választásig, mert a közvéleménykutatók 70:20-a semmi más, mint kormányellenes (és nem Fidesz-párti) hangulat. Mármost nem csalódhat a Fideszben az, aki nem is fideszes. A Fidesz törzsszavazói bázisa 35-40 százalék, akik efölött vannak, azok egyszerűen csak büntetni akarják a kormányt, de nem Fidesz-szimpatizánsok. Valószínűtlen ugyanakkor, hogy pont ezek visszapártoljanak a kormányhoz.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 11:40:19
a mi Zolinknak az fáj, hogy most mint szadesz-hívő egy platformra került velünk, ellenzéki, áskálódó fidesznyikekkel :DDDDDDD
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 11:43:21
amúgy sz'tem most egy csomó ballib, aki szinte felolvadt a két párt közt (úgy értem, bármelyikben kompatibilis), s ide-oda csapódott köztük, most, hogy nyugtassa a lelkiismeretét a közelmúltért, 'átbilleg' szadeszossá, persze szigorúan úgy, hogy marad a szoci pártpozíciójában,
de inkább kérdjük meg erről PásztorT. et.-t!
de inkább kérdjük meg erről PásztorT. et.-t!
Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.14. 11:46:01
politicus: "ha szabad nekem Turul írását összefoglalnom, hogy az SZDSZ ellenzéki szerepe ellenére rendre együtt szavaz a kormánnyal"
Mert én hülye vagyok és képtelen vagyok felfogni mi van a bejegyzésben. Mint ahogy azt is, mért baj az, ha az ellenzék támogatja a kormányt... (Nálam pl. alap, hogy a kormány eldöntheti milyen minisztériumokat akar. Hogy a szemét SZDSZ hogy nem tett keresztbe, botrány! :DD )
"...hát...inkább nem kommentálom, tudjuk be a lelkiállapotodnak."
Kommentáltad. :D Az utóbbit meg köszönöm. Most tényleg ilyen a lelkiállapotom."
"A házelnöki postot szívesen odaadnánk Gusztos Péternek is, amit természetesen nem fog megkapni egyetlen SZDSZ-es sem, de hát nem ez lesz az első tévedésed. Elnézzük."
Micsoda nagylelküség ez az elnézés.
De tudod, ez csak egy egyszerű felvetés volt részemről. Nem több. Én szoktam gondolkodni, és ha éppen úgy van kedvem begépelem ami akkor eszembe jut. És büszke vagyok rá, hogy szoktak lenni önálló gondolataim is. Legyenek azok néha marhaségok is. Attól még nem leszek kevesebb hogy ezeket is felvállalom, és nem csak másokat ismételgetek...
"Egyszer várhatunk tőled olyan visszafogott kommentet, ami nem a gyűlölettől van átitatva, ami higgadt, nyugodt, de mégis kritikus szemmel tekint az ellenzékre???"
Hát ha úgy gondolod, még sosem írtam ilyet...
Ugyanebben a kommentedben két bekezdéssel feljebb, még a lelkiállapotomra fogtad...
(Bocs de úgy érzem kicsit igazságtalan voltál az utolsó bekezdéseddel is.)
Mert én hülye vagyok és képtelen vagyok felfogni mi van a bejegyzésben. Mint ahogy azt is, mért baj az, ha az ellenzék támogatja a kormányt... (Nálam pl. alap, hogy a kormány eldöntheti milyen minisztériumokat akar. Hogy a szemét SZDSZ hogy nem tett keresztbe, botrány! :DD )
"...hát...inkább nem kommentálom, tudjuk be a lelkiállapotodnak."
Kommentáltad. :D Az utóbbit meg köszönöm. Most tényleg ilyen a lelkiállapotom."
"A házelnöki postot szívesen odaadnánk Gusztos Péternek is, amit természetesen nem fog megkapni egyetlen SZDSZ-es sem, de hát nem ez lesz az első tévedésed. Elnézzük."
Micsoda nagylelküség ez az elnézés.
De tudod, ez csak egy egyszerű felvetés volt részemről. Nem több. Én szoktam gondolkodni, és ha éppen úgy van kedvem begépelem ami akkor eszembe jut. És büszke vagyok rá, hogy szoktak lenni önálló gondolataim is. Legyenek azok néha marhaségok is. Attól még nem leszek kevesebb hogy ezeket is felvállalom, és nem csak másokat ismételgetek...
"Egyszer várhatunk tőled olyan visszafogott kommentet, ami nem a gyűlölettől van átitatva, ami higgadt, nyugodt, de mégis kritikus szemmel tekint az ellenzékre???"
Hát ha úgy gondolod, még sosem írtam ilyet...
Ugyanebben a kommentedben két bekezdéssel feljebb, még a lelkiállapotomra fogtad...
(Bocs de úgy érzem kicsit igazságtalan voltál az utolsó bekezdéseddel is.)
politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.14. 12:02:51
Zoli,
"Mert én hülye vagyok és képtelen vagyok felfogni mi van a bejegyzésben."
Nem azért foglaltam össze, mert hülyének tartalak, hanem, mert az előző kommentedben össze-vissza hadoválva ezt írod: "Már megint súlyosan el vagytok tévedve.
Kit is delegál a kormányba az SZDSZ?! SENKIT! Ezek után nincs miről beszélni, hogy kormánypárti vagy ellenzéki."
Nem erről szólt a post.
Egyébként nálam is alap, hogy a kormány maga döntse el, milyen szerkezetben képzeli el a további munkát. De akkor az SZDSZ ne magyarázza már meg nekünk, milyen szar is egy olyan kormányzati szerkezet, amire aztán 3 óra múlva áldását adja. Ha valami szar, akkor azt nem kell támogatni. Ha valami meg jó, akkor álljon oda mögé mindenki. Erről szól szerintem a konstruktív ellenzékiség. De én biztos rosszul értelmezem.
"De tudod, ez csak egy egyszerű felvetés volt részemről. Nem több. Én szoktam gondolkodni, és ha éppen úgy van kedvem begépelem ami akkor eszembe jut. És büszke vagyok rá, hogy szoktak lenni önálló gondolataim is."
Ez helyes, ennek örülök is. Csak hát ugye két út áll a mifajtánk (értsd: bloggerek) előtt: vagy felmondjuk a pártleckét (ezek volnánk ugye mi...) vagy önálló gondolatokkal állunk ki a közönség elé. Ez utóbbi esetben azonban csak akkor lehetünk büszkék önmagunkra, ha az az önálló gondolat értelemmel, racionalitással is párosul. Kétségtelenül önálló gondolat, ha azt mondom: meg tudom tanítani a szart táncolni, de sok értelem nem lenne benne. Hát én is így voltam az szdsz-es házelnöki fejtegetéseddel.
Egyébként te ezzel kapcsolatban azt írod: ez jó eséllyel be is következik. Ez nem egyszerű felvetés, ez egy tényállítás.
"Mert én hülye vagyok és képtelen vagyok felfogni mi van a bejegyzésben."
Nem azért foglaltam össze, mert hülyének tartalak, hanem, mert az előző kommentedben össze-vissza hadoválva ezt írod: "Már megint súlyosan el vagytok tévedve.
Kit is delegál a kormányba az SZDSZ?! SENKIT! Ezek után nincs miről beszélni, hogy kormánypárti vagy ellenzéki."
Nem erről szólt a post.
Egyébként nálam is alap, hogy a kormány maga döntse el, milyen szerkezetben képzeli el a további munkát. De akkor az SZDSZ ne magyarázza már meg nekünk, milyen szar is egy olyan kormányzati szerkezet, amire aztán 3 óra múlva áldását adja. Ha valami szar, akkor azt nem kell támogatni. Ha valami meg jó, akkor álljon oda mögé mindenki. Erről szól szerintem a konstruktív ellenzékiség. De én biztos rosszul értelmezem.
"De tudod, ez csak egy egyszerű felvetés volt részemről. Nem több. Én szoktam gondolkodni, és ha éppen úgy van kedvem begépelem ami akkor eszembe jut. És büszke vagyok rá, hogy szoktak lenni önálló gondolataim is."
Ez helyes, ennek örülök is. Csak hát ugye két út áll a mifajtánk (értsd: bloggerek) előtt: vagy felmondjuk a pártleckét (ezek volnánk ugye mi...) vagy önálló gondolatokkal állunk ki a közönség elé. Ez utóbbi esetben azonban csak akkor lehetünk büszkék önmagunkra, ha az az önálló gondolat értelemmel, racionalitással is párosul. Kétségtelenül önálló gondolat, ha azt mondom: meg tudom tanítani a szart táncolni, de sok értelem nem lenne benne. Hát én is így voltam az szdsz-es házelnöki fejtegetéseddel.
Egyébként te ezzel kapcsolatban azt írod: ez jó eséllyel be is következik. Ez nem egyszerű felvetés, ez egy tényállítás.
Hattory Hanzo 2008.05.14. 12:11:59
Az nem lehet, hogy a Fidesz-KDNP képviselők így próbálják megoldani a párt sarát? Egy szavazásnál 15-20 a büfében, az 750 ezer-1 guriga per szavazás büntetésekből, legalább a kamatot összeadják havonta.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.14. 12:14:53
politicus,
nem attól ellenzéki az ellenzék, hogy nincs kormányon. Hiszen képviselőnek egynek sem kell benne lennie a kormányban.
Az ellenzék attól ellenzék, hogy nem támogatja a kormányt a szavazataival. Azért opposition, mert szemben áll a kormánnyal (ezt a House of Commons ki is fejezi, az ülésrend a St. Stephen templomot utánozza, ahol eredetileg ülésezett az angol Parlament. Aki a kormányt támogatja, az meg átül a túloldalra.
Az angol egy fair népség, nincs is ott "kisebbségi kormány", mert az értelmetlen parlamenti politikában. Bár, Ferkót és Janit még kertésznek se vennék fel a Westminsterbe.
www.explore-parliament.net/nssMovies/11/1111/1111_.htm
en.wikipedia.org/wiki/St_Stephen%27s_Chapel
nem attól ellenzéki az ellenzék, hogy nincs kormányon. Hiszen képviselőnek egynek sem kell benne lennie a kormányban.
Az ellenzék attól ellenzék, hogy nem támogatja a kormányt a szavazataival. Azért opposition, mert szemben áll a kormánnyal (ezt a House of Commons ki is fejezi, az ülésrend a St. Stephen templomot utánozza, ahol eredetileg ülésezett az angol Parlament. Aki a kormányt támogatja, az meg átül a túloldalra.
Az angol egy fair népség, nincs is ott "kisebbségi kormány", mert az értelmetlen parlamenti politikában. Bár, Ferkót és Janit még kertésznek se vennék fel a Westminsterbe.
www.explore-parliament.net/nssMovies/11/1111/1111_.htm
en.wikipedia.org/wiki/St_Stephen%27s_Chapel
politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.14. 12:31:18
ok Tölgy, én az ellenzék alatt azt értem, aki közjogi értelemben nem tartozik a kormányhoz. A kormányhoz egy módon lehet tartozni: koalíciós szerződést kell kötni. Ha nem kötsz ilyet, szavazhatsz állandóan a kormánnyal, akkor is ellenzéknek számítasz. Lásd MIÉP.
Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.14. 12:42:53
"Nem erről szólt a post."
Ezt te sem gondolhatod komolyan. Plusz többes számban írtam, így a kommentekre is reagáltam.
(Mondjuk a médiakurátorokat jó lenne helyretennem, de ahhoz most lusta vagyok és időm sincs.)
"Egyébként nálam is alap, hogy a kormány maga döntse el, milyen szerkezetben képzeli el a további munkát."
ERGO AZ ELLENZÉKNEK ILLENE MEGSZAVAZNI. (gesztus) Az SZDSZ pont ezt tette. Plusz hozzátette nem ért egyet a szerkezettel.
"vagy felmondjuk a pártleckét (ezek volnánk ugye mi...)"
Megerősítem. Tényleg ezek vagytok ti. :(
"Ez utóbbi esetben azonban csak akkor lehetünk büszkék önmagunkra, ha az az önálló gondolat értelemmel, racionalitással is párosul."
Aki nem így gondolja a sajátjáról, aligha adja közre... Bocs, de úgy érzem, amiket írok abban ezek megvannak.
És ezzekkel a kommentekkel ezt nem cáfolod.
Ahhoz oda kell jönnöd, és ÉRVELNED!
politikaikommunikacio.blogter.hu/?post_id=258622
Csak hogy mindenki tudja mi az az ominózus írásom, amit most is vállalok.
Ezt te sem gondolhatod komolyan. Plusz többes számban írtam, így a kommentekre is reagáltam.
(Mondjuk a médiakurátorokat jó lenne helyretennem, de ahhoz most lusta vagyok és időm sincs.)
"Egyébként nálam is alap, hogy a kormány maga döntse el, milyen szerkezetben képzeli el a további munkát."
ERGO AZ ELLENZÉKNEK ILLENE MEGSZAVAZNI. (gesztus) Az SZDSZ pont ezt tette. Plusz hozzátette nem ért egyet a szerkezettel.
"vagy felmondjuk a pártleckét (ezek volnánk ugye mi...)"
Megerősítem. Tényleg ezek vagytok ti. :(
"Ez utóbbi esetben azonban csak akkor lehetünk büszkék önmagunkra, ha az az önálló gondolat értelemmel, racionalitással is párosul."
Aki nem így gondolja a sajátjáról, aligha adja közre... Bocs, de úgy érzem, amiket írok abban ezek megvannak.
És ezzekkel a kommentekkel ezt nem cáfolod.
Ahhoz oda kell jönnöd, és ÉRVELNED!
politikaikommunikacio.blogter.hu/?post_id=258622
Csak hogy mindenki tudja mi az az ominózus írásom, amit most is vállalok.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.14. 12:50:07
Zoli:
Szili Katalinból nem lett miniszter, mint ahogy Fodor Gáborból sem házelnök. Ráadásul mindezt fekete háttéren, világoskék betűkkel... Nem sül ki a szemed? :)
Szili Katalinból nem lett miniszter, mint ahogy Fodor Gáborból sem házelnök. Ráadásul mindezt fekete háttéren, világoskék betűkkel... Nem sül ki a szemed? :)
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.14. 12:52:05
politicus,
a kisgazda törmelék szerződött Antall Józseffel vagy OVi-val?
Az ellenzék közjogi kategória is, igen
De elsősorban politika.
a kisgazda törmelék szerződött Antall Józseffel vagy OVi-val?
Az ellenzék közjogi kategória is, igen
De elsősorban politika.
Francois Pignon 2008.05.14. 12:56:56
Zoli-Bakura: "többes számban írtam, így a kommentekre is reagáltam"
Erre csak azt tudom mondani, hogy te, Kókajani és a szomszédom nagy átlagban hülye pöcsök vagytok.
Erre csak azt tudom mondani, hogy te, Kókajani és a szomszédom nagy átlagban hülye pöcsök vagytok.
Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.05.14. 13:08:12
Szamárfül, szerintem 42. De pontosan mi is kérdés?
Amúgy tegnap a Fidesz jobban segítette az MSZP-t, mint az SZDSZ. Ha az SZDSZ nem szavazza meg az új struktúrát, akkor is átmegy, mint ahogy az interpellációs válaszokat is elfogadta a Parlament az SZDSZ időnkéni ellenszavazatai dacára. Határozatképtelenségre a Fidesz nem nagyon fog tudni játszani, mert az SZDSZ és az MDF a nem szavazatokkal legalább a jelenlétet biztosítani fogja. Amúgy is elég gáz az obstrukcióval játszani, középtávon visszaüt.
Turul, emlékeim szerint minősített többségű szavazás összesen egy van, a miniszterelnök és a kormányprogram megszavazása, az összes többi sima feles vagy kétharmados.
Amúgy tegnap a Fidesz jobban segítette az MSZP-t, mint az SZDSZ. Ha az SZDSZ nem szavazza meg az új struktúrát, akkor is átmegy, mint ahogy az interpellációs válaszokat is elfogadta a Parlament az SZDSZ időnkéni ellenszavazatai dacára. Határozatképtelenségre a Fidesz nem nagyon fog tudni játszani, mert az SZDSZ és az MDF a nem szavazatokkal legalább a jelenlétet biztosítani fogja. Amúgy is elég gáz az obstrukcióval játszani, középtávon visszaüt.
Turul, emlékeim szerint minősített többségű szavazás összesen egy van, a miniszterelnök és a kormányprogram megszavazása, az összes többi sima feles vagy kétharmados.
jbb 2008.05.14. 13:09:45
Hűha, liberális bakura kossuthterizálódik. Ugye tojásokat azért nem fogsz dobálni a reakció szerkesztőségére fene nagy érveléseid és önálló gondolataid közepette? Középszerű, ámbár sok szabadidővel rendelkező és lelkes bloggerből, dánlódosan kiabálós (nem negatív értelemben, csak hasonló írásképű), lekezelő, súlytalan és vitaképtelen kis farokká váltál. Béke poraidra.
A 3,4 millió csicskaszvazó nevében.
A 3,4 millió csicskaszvazó nevében.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 13:15:13
P.T.: hála isten, hogy nekünk még a leghumorosabb blogger-politikus jutott... képzeljük el, mi lenne, ha egy Bakura-kvalitású politikus járna ide kommentelni... :P
Francois Pignon 2008.05.14. 13:17:21
Tibor, valóban, majdnem tökéletes válasz, még médiatestületes szavazásokhoz kell 194:
www.mkogy.hu/fotitkar/szavaz/minositett_dontes.htm
www.mkogy.hu/fotitkar/szavaz/minositett_dontes.htm
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.14. 13:18:12
Pásztor Tibor:
Ezekhez kell az összes képviselő fele + 1 szavazat (meg persze vannak kétharmadosok, amikhez még annál is több):
"1. A miniszterelnök megválasztása, a kormány programjának elfogadása. (Alk. 33. § (3) bek.)
2. A miniszterelnökkel szemben benyújtott bizalmatlansági indítvány elfogadása. (Alk. 39/A. § (1) bek.)
3. A miniszterelnökkel szemben kezdeményezett összeférhetetlenség kérdésében. (2006. évi LVII. tv. 19. §)
4. Az Országos Rádió és Televízió Testület elnöke és tagjai megválasztása. (Rt. tv. 33. § (1) bek.)
5. A Magyar Rádió, a Magyar Televízió, a Hungária Televízió Közalapítványok kuratóriumának elnökségi tagjai és ellenőrző testületi tagjai megválasztása. (Rt. tv. 55. § (4) bek., 62. § (3) bek.)
6. Az MTI Rt. Tulajdonosi Tanácsadó Testület tagjainak megválasztása."
(www.mkogy.hu/fotitkar/szavaz/minositett_dontes.htm)
Különösen az utóbbi három lehet izgalmas. Az SZDSZ vajon együttműködik-e az MSZP-vel ebben a játékban?
Ezekhez kell az összes képviselő fele + 1 szavazat (meg persze vannak kétharmadosok, amikhez még annál is több):
"1. A miniszterelnök megválasztása, a kormány programjának elfogadása. (Alk. 33. § (3) bek.)
2. A miniszterelnökkel szemben benyújtott bizalmatlansági indítvány elfogadása. (Alk. 39/A. § (1) bek.)
3. A miniszterelnökkel szemben kezdeményezett összeférhetetlenség kérdésében. (2006. évi LVII. tv. 19. §)
4. Az Országos Rádió és Televízió Testület elnöke és tagjai megválasztása. (Rt. tv. 33. § (1) bek.)
5. A Magyar Rádió, a Magyar Televízió, a Hungária Televízió Közalapítványok kuratóriumának elnökségi tagjai és ellenőrző testületi tagjai megválasztása. (Rt. tv. 55. § (4) bek., 62. § (3) bek.)
6. Az MTI Rt. Tulajdonosi Tanácsadó Testület tagjainak megválasztása."
(www.mkogy.hu/fotitkar/szavaz/minositett_dontes.htm)
Különösen az utóbbi három lehet izgalmas. Az SZDSZ vajon együttműködik-e az MSZP-vel ebben a játékban?
Francois Pignon 2008.05.14. 13:21:39
ORTT-választás épp akkor volt meg, amikor az SZDSZ bejelentette a kilépését. Jobb lett volna, ha kicsit később szavaznak, tényleg érdekes lett volna.
Bummer 2008.05.14. 13:23:21
A Fidesz nem nyújthat be bizalmatlansági indítványt?
Bummer 2008.05.14. 13:23:51
Ja, hülyeséget kérdeztem. Bizalmi szavazást csak a miniszterelnök kérhet?
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.14. 13:35:00
Gyeneseit nem támogatta a bizottság:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=222121
Szabó Pált viszont igen:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=222133
Az utóbbi hírből nem derül ki, az SZDSZ hogyan szavazott és hogy az MSZP-nek többsége van-e a bizottságban.
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=222121
Szabó Pált viszont igen:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=222133
Az utóbbi hírből nem derül ki, az SZDSZ hogyan szavazott és hogy az MSZP-nek többsége van-e a bizottságban.
garázdabillegető (törölt) 2008.05.14. 13:45:19
Turul_2k2 Zoli blogjáról:
"Ráadásul mindezt fekete háttéren, világoskék betűkkel, nem sül ki a szemed?"
Jé, ilyen szép lett a blog? A korábbi "sárga alapon sötétkékhez" ez óriási előrelépés, bár nem éppen a jó irányba :)
"Ráadásul mindezt fekete háttéren, világoskék betűkkel, nem sül ki a szemed?"
Jé, ilyen szép lett a blog? A korábbi "sárga alapon sötétkékhez" ez óriási előrelépés, bár nem éppen a jó irányba :)
tevevanegypupu 2008.05.14. 13:47:18
Nesze semmi fogd meg jol. Az uj kormanyt megszavazta, egy minisztert nem, akivel kapcsolatban egyebkent is ketsegek merultek fel. A tobbivel is, de ezzel az egygyel meginkabb. Most aztan valoban buszke tettet hajtottak vegre bravo! Probalja csak valaki ketsegbevonni az ellenzekiseguket!(:
lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.14. 13:48:10
Turul,
mibe fogadunk, hogy Gyenesei megis miniszter lesz?
mibe fogadunk, hogy Gyenesei megis miniszter lesz?
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.05.14. 13:54:32
Nem azért mondom, Turul, de én ezt az egészet előre láttam és meg is fogalmaztam, ebben a posztban, még április 26-án:
molnargoreny.blog.hu/2008/04/26/celegyenesben
Egy nagyon jellemző részletet idéznék, hiszen most se írnék mást ide, legfeljebb más szórenddel:
"Én nem hiszem, hogy az SZDSZ ténylegesen kilépne a koalícióból. Most, immár egyszázalékosan nem teheti meg: soha vissza nem kerülnének a politikába. Ez az egész mérleghintázás nem való egyébre, mint újra alkalmat adni a médiának, hogy rajtuk mantrázzanak. Majd kívülről támogatják a kormányt, egy-egy (előre levajazott) ellenszavazással, mely szépen növeli majd a hiszékenyek előtt a megtépázott hitelüket: jaj, de felelősségteljes csapat! Sőt, erős esély van egy választás előtti új összeborulásra-szövetségkötésre: a nép annyira szereti az egyetértést! Másról se nyal majd a Pártkelte meg a Néprabság, mint az ország érdekében összefésült programokról, meg a FELELŐSSÉGVÁLLALÁSRÓL, így, csupa nagybetűvel."
Mintha épp ez működne, nemdebár?
molnargoreny.blog.hu/2008/04/26/celegyenesben
Egy nagyon jellemző részletet idéznék, hiszen most se írnék mást ide, legfeljebb más szórenddel:
"Én nem hiszem, hogy az SZDSZ ténylegesen kilépne a koalícióból. Most, immár egyszázalékosan nem teheti meg: soha vissza nem kerülnének a politikába. Ez az egész mérleghintázás nem való egyébre, mint újra alkalmat adni a médiának, hogy rajtuk mantrázzanak. Majd kívülről támogatják a kormányt, egy-egy (előre levajazott) ellenszavazással, mely szépen növeli majd a hiszékenyek előtt a megtépázott hitelüket: jaj, de felelősségteljes csapat! Sőt, erős esély van egy választás előtti új összeborulásra-szövetségkötésre: a nép annyira szereti az egyetértést! Másról se nyal majd a Pártkelte meg a Néprabság, mint az ország érdekében összefésült programokról, meg a FELELŐSSÉGVÁLLALÁSRÓL, így, csupa nagybetűvel."
Mintha épp ez működne, nemdebár?
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.14. 13:59:33
Molnargoreny:
Nekem is volt ilyen sejtésem (reakcio.blog.hu/2008/04/02/osszenevetos_osszeeskuves_koka_gyurcsany), de még mindig nem vagyok róla 100%-ig meggyőződve. Majd elválik. :)
Nekem is volt ilyen sejtésem (reakcio.blog.hu/2008/04/02/osszenevetos_osszeeskuves_koka_gyurcsany), de még mindig nem vagyok róla 100%-ig meggyőződve. Majd elválik. :)
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.05.14. 14:05:23
Elvált az már, Turul - mint szar a májtól...
De meglehet, hogy esetleg amit többen mellékesen vetettek fel, a médiakurvatóriumok ügye, az nem is volt mellékkörülmény, hanem az egyik fő indok. Ugyan hogyan lehetne az egy és a tízegynéhány százalékot valahogy felstájgerolni, ha nem egy vaskosan hazudó-seggnyaló ballib médiával? Továbbá azzal, ha mindenki másnak osztja majd az ORTT panaszbizottsága a büntetéseket, mert a kormány álláspontja nem kapott elé teret...
De meglehet, hogy esetleg amit többen mellékesen vetettek fel, a médiakurvatóriumok ügye, az nem is volt mellékkörülmény, hanem az egyik fő indok. Ugyan hogyan lehetne az egy és a tízegynéhány százalékot valahogy felstájgerolni, ha nem egy vaskosan hazudó-seggnyaló ballib médiával? Továbbá azzal, ha mindenki másnak osztja majd az ORTT panaszbizottsága a büntetéseket, mert a kormány álláspontja nem kapott elé teret...
Papa Doc 2008.05.14. 14:09:24
A "szürkeállomány" pártja sokat feltételezhet a megnyerni kívánt szavazótáboráról, ha azt gondolja, ezzel a manőverezéssel növelheti a hitelességét.
politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.14. 14:24:57
Zoli,
Mit nem gondolok komolyan? Hogy a post arról szól, amiről és amit voltam bátor néhány sorban összefoglalni? És amit te sem vontál kétségbe? Ugyan, Zoli.
És ráadásul a kommentekkel kapcsolatos véleményedet nemes egyszerűséggel kiterjeszted a blogra, annak összes szerzőjére és még több millió emberre is. korrekt ez Zoli szerinted???
"ERGO AZ ELLENZÉKNEK ILLENE MEGSZAVAZNI."
Ebből nem ez következik. Ebből egy dolog következik: a tartózkodás. A tartózkodás fejezi ki leginkább azt a magatartást, ami úgy jellemezhető, hogy ugyan az adott párt nem feltétlenül ért egyet a módosításokkal, tehát nem szavazza meg (ha korrekt az SZDSZ, akkor így cselekedett volna.), de nem gördít akadályokat a módosítás elé.
Épp azt próbáltam egyébként némi szarkazmussal is elmagyarázni, hogy attól mert valakinek önálló gondolatai vannak, attól azok még lehetnek szarok. Szerintem az, hogy itt valaha szdsz-es elnöke lesz a parlamentnek az egy ostobaság. Finoman szólva.
Mit nem gondolok komolyan? Hogy a post arról szól, amiről és amit voltam bátor néhány sorban összefoglalni? És amit te sem vontál kétségbe? Ugyan, Zoli.
És ráadásul a kommentekkel kapcsolatos véleményedet nemes egyszerűséggel kiterjeszted a blogra, annak összes szerzőjére és még több millió emberre is. korrekt ez Zoli szerinted???
"ERGO AZ ELLENZÉKNEK ILLENE MEGSZAVAZNI."
Ebből nem ez következik. Ebből egy dolog következik: a tartózkodás. A tartózkodás fejezi ki leginkább azt a magatartást, ami úgy jellemezhető, hogy ugyan az adott párt nem feltétlenül ért egyet a módosításokkal, tehát nem szavazza meg (ha korrekt az SZDSZ, akkor így cselekedett volna.), de nem gördít akadályokat a módosítás elé.
Épp azt próbáltam egyébként némi szarkazmussal is elmagyarázni, hogy attól mert valakinek önálló gondolatai vannak, attól azok még lehetnek szarok. Szerintem az, hogy itt valaha szdsz-es elnöke lesz a parlamentnek az egy ostobaság. Finoman szólva.
Szibarita 2008.05.14. 15:02:58
tolgy megint levezette, miert is nem szavaznak meg a tory-k soha, semmilyen labour javaslatot, o mar dontott, a valosaggal nem kell foglalkoznia.
Erted, aki ennyit foglalkozik az onmeghatarozassal, annak nem lehet szuksege holmi kulvilagra.
Tovabba ha valamit le lehet vonni ezekbol az esemenyekbol, az pont az, hogy lathatoan a Fidesz is benne van ebben a dologban, ha nem lenne, folyamatosan ottlennenek az emberei es lesnek, hol szavazhatjak le a kormanyt.
Tovabba temettetek ti mar az SZDSZ-t haromszor is. Azonkivul ne elvtarsazzatok, ha nem akarjak, hogy titeket meg testverezzenek. Egyszeruen bunko dolog.
Erted, aki ennyit foglalkozik az onmeghatarozassal, annak nem lehet szuksege holmi kulvilagra.
Tovabba ha valamit le lehet vonni ezekbol az esemenyekbol, az pont az, hogy lathatoan a Fidesz is benne van ebben a dologban, ha nem lenne, folyamatosan ottlennenek az emberei es lesnek, hol szavazhatjak le a kormanyt.
Tovabba temettetek ti mar az SZDSZ-t haromszor is. Azonkivul ne elvtarsazzatok, ha nem akarjak, hogy titeket meg testverezzenek. Egyszeruen bunko dolog.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 15:04:56
na ez utóbbi tévedés
- ez csak egy rút szibarita váz-lat volt...
- ez csak egy rút szibarita váz-lat volt...
heima (törölt) 2008.05.14. 15:53:19
na most akkor már végképp nem értem, a ballib szerint akkor az szdsz jóarc mert megszavazta a kormányt, a fidesz meg köcsög, mert szintén, vagy mivan? :)
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.14. 15:59:53
Szibarita bogaram
a kérdés az volt, hogy akkor kormánypárti-e valaki, ha kormányon van, és attól ellenzéki-e, hogy nem tagja a kormánynak. A "tagság" volt a kérdés, nem az eseti átszavazás, kiscsibém.
Szerinted mi a náthásnak hívják opposition-nak az oppositiont? És miért van egy jól láthatóan, az anglikán ülésrendet követve két oldala az Alsóháznak, és miért ülnek át látványosan innen oda némelyek.
A kis szerszámmal megvert vőlegénnyel szemben ti kint látjátok magatokat, csak mindenki más szerint vagytok bent.
Ez a konstruktív ellenzéki cucc most az új marketing feladat? Segíthetek, de ára van.
a kérdés az volt, hogy akkor kormánypárti-e valaki, ha kormányon van, és attól ellenzéki-e, hogy nem tagja a kormánynak. A "tagság" volt a kérdés, nem az eseti átszavazás, kiscsibém.
Szerinted mi a náthásnak hívják opposition-nak az oppositiont? És miért van egy jól láthatóan, az anglikán ülésrendet követve két oldala az Alsóháznak, és miért ülnek át látványosan innen oda némelyek.
A kis szerszámmal megvert vőlegénnyel szemben ti kint látjátok magatokat, csak mindenki más szerint vagytok bent.
Ez a konstruktív ellenzéki cucc most az új marketing feladat? Segíthetek, de ára van.
Scroll_Lock 2008.05.14. 16:09:39
heima,
Jól összefoglaltad :)
Jól összefoglaltad :)
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.05.14. 17:40:27
most nem azért, de akkor mi is az a konstruktív?
úgy értem, mit jelent ez a szó?
mert most ez a mondat jellemzi a legjobban:
"nem értünk egyet vele, de megszavazzuk"
maguk értik? vagy legalább megszavazzák?
úgy értem, mit jelent ez a szó?
mert most ez a mondat jellemzi a legjobban:
"nem értünk egyet vele, de megszavazzuk"
maguk értik? vagy legalább megszavazzák?
Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.14. 18:05:26
Turul: "Szili Katalinból nem lett miniszter, mint ahogy Fodor Gáborból sem házelnök. Ráadásul mindezt fekete háttéren, világoskék betűkkel... Nem sül ki a szemed? :)"
A designom nekem tetszik. Mindenki más meg le van ejtve. :)) (Na jó ez nem igaz, rendszeresen megkérdezem a blogomról az olvasóim véleményét.)
Ez csak felvetés volt. Ha úgy tetszik javaslat. Jóslatként számonkérni nem fair, de egyébként még bejöhet. :))
Tehetek én róla, hogy a sok hülye a kormányfő és a pártok környékén nem hallgat rám?
Nemhogy kirúgnának mindenkit és rámbíznák a kommunikációt és a stratégiát! :DD Fele annyiért is elvállalnám! :))
Politicus: "És ráadásul a kommentekkel kapcsolatos véleményedet nemes egyszerűséggel kiterjeszted a blogra, annak összes szerzőjére és még több millió emberre is. korrekt ez Zoli szerinted???"
Már bocs, de ha szerzője vagy egy blognak, akkor a többi szerzővel is közösséget vállalsz! (Én pl. hiába vetettem fel a liberális közös blogot, nem fogadtam el a meghívást, mert nem közösködöm a Blogter balosaival és liberálisaival.)
A Reakción mint látom meg nagyon erős az "egy mindenkiért, mindenki egyért" mentalitás. Nem emlékszem esetre mikor két itteni szerző nem értett volna egyet valamiben.
Velem szemben is bármit be lehet írni, egy szerzőtől sem látom, hogy sokkalná, sőt inkább mindenkinek tetszik...
Végül pedig, tudod, akinek nem inge...
"Ebből egy dolog következik: a tartózkodás."
A semminél ez is több. Azt hittem továbbra is az ellenzéki nem mellett fogsz érvelni.
Ez kb olyan, hogy te vagy egy nagy cég elnöke, az igazgatósági ülésen kisebbségben vagy, de kéred, hogy másszínű tollal akarsz a jövőben írni, más szoba a szimpatikus, X helyett Y szg-es programot akarsz használni, és az elnökhelyettesek feladatait is átcsoportosítanád.
Noha én nem értek egyet ezekkel, nem hiszem, hogy ezen múlna a jövőbeli siker, ám kisegítelek és megszavazom. Mert miért nehezítsem meg csak azért is a munkád, mégha nem is kedvellek.
Fordított esetben te csak tartózkodnál a jelek szerint. :( Bár, mint jeleztem, a nemnél ez is jobb egy hajszállal. Sajna ettől még nem lenne többségem...
A designom nekem tetszik. Mindenki más meg le van ejtve. :)) (Na jó ez nem igaz, rendszeresen megkérdezem a blogomról az olvasóim véleményét.)
Ez csak felvetés volt. Ha úgy tetszik javaslat. Jóslatként számonkérni nem fair, de egyébként még bejöhet. :))
Tehetek én róla, hogy a sok hülye a kormányfő és a pártok környékén nem hallgat rám?
Nemhogy kirúgnának mindenkit és rámbíznák a kommunikációt és a stratégiát! :DD Fele annyiért is elvállalnám! :))
Politicus: "És ráadásul a kommentekkel kapcsolatos véleményedet nemes egyszerűséggel kiterjeszted a blogra, annak összes szerzőjére és még több millió emberre is. korrekt ez Zoli szerinted???"
Már bocs, de ha szerzője vagy egy blognak, akkor a többi szerzővel is közösséget vállalsz! (Én pl. hiába vetettem fel a liberális közös blogot, nem fogadtam el a meghívást, mert nem közösködöm a Blogter balosaival és liberálisaival.)
A Reakción mint látom meg nagyon erős az "egy mindenkiért, mindenki egyért" mentalitás. Nem emlékszem esetre mikor két itteni szerző nem értett volna egyet valamiben.
Velem szemben is bármit be lehet írni, egy szerzőtől sem látom, hogy sokkalná, sőt inkább mindenkinek tetszik...
Végül pedig, tudod, akinek nem inge...
"Ebből egy dolog következik: a tartózkodás."
A semminél ez is több. Azt hittem továbbra is az ellenzéki nem mellett fogsz érvelni.
Ez kb olyan, hogy te vagy egy nagy cég elnöke, az igazgatósági ülésen kisebbségben vagy, de kéred, hogy másszínű tollal akarsz a jövőben írni, más szoba a szimpatikus, X helyett Y szg-es programot akarsz használni, és az elnökhelyettesek feladatait is átcsoportosítanád.
Noha én nem értek egyet ezekkel, nem hiszem, hogy ezen múlna a jövőbeli siker, ám kisegítelek és megszavazom. Mert miért nehezítsem meg csak azért is a munkád, mégha nem is kedvellek.
Fordított esetben te csak tartózkodnál a jelek szerint. :( Bár, mint jeleztem, a nemnél ez is jobb egy hajszállal. Sajna ettől még nem lenne többségem...
Peter252 2008.05.14. 22:52:12
Egy valószínű:A Gyurcsány vezette kormány kihúzza 2010-ig.
Az engem is zavar, amit a Fidesztől és néha Orbán Viktortól lassan naponta 2 szer hallok, hogy így nincs kormánytöbbség, úgy nincs felhatalmazása Gyurcsánynak, meg politikailag már vége van, meg már csak hetek, stb, stb, ezek komolytalan dolgok, sajnos de facto többsége van Gyurcsánynak, nem lehet megbuktatni.
Pedig én aztán de szeretnék előrehozott választást..., de az ilyen napi ötször elmondott komolytalan dolgok nem tetszenek, ha a Fidesz eltaktikázza, elkényelmeskedi magát ilyenekkel többek közt, akár még újra nyerhet egy hajszállal Gyurcsány, na aztán az már nagy leégés és blama lenne a Fidesznek.
Az engem is zavar, amit a Fidesztől és néha Orbán Viktortól lassan naponta 2 szer hallok, hogy így nincs kormánytöbbség, úgy nincs felhatalmazása Gyurcsánynak, meg politikailag már vége van, meg már csak hetek, stb, stb, ezek komolytalan dolgok, sajnos de facto többsége van Gyurcsánynak, nem lehet megbuktatni.
Pedig én aztán de szeretnék előrehozott választást..., de az ilyen napi ötször elmondott komolytalan dolgok nem tetszenek, ha a Fidesz eltaktikázza, elkényelmeskedi magát ilyenekkel többek közt, akár még újra nyerhet egy hajszállal Gyurcsány, na aztán az már nagy leégés és blama lenne a Fidesznek.
Papa Doc 2008.05.15. 00:32:32
Peter252: Orbánék helyében én sem győzném hangsúlyozni, hogy nincs kormánytöbbség stb. Minduntalan emlékeztetni kell ui. a közönséget arra, hogy a kormány az SZDSZ-nek köszönhetően működhet tovább. Egyébként ez a legtöbb, amit a Fidesz tehet.
Az MSZP akkor győzhet, ha osztogat. Az SZDSZ akkor erősödhet meg, ha az osztogatás megállítása címszóval szembeszáll az MSZP-vel. Így mindkét pártnak kényelmetlen a jelenlegi helyzet elhúzása. Két kiút van: az egyik a koalíció újrakötése (ez a valószínűbb - de ez, különösen az SZDSZ számára, nem hoz áttörést), a másik az, hogy az SZDSZ leszavazza a ktgvetést és nem lesz jövőre ktgvetés. Az utóbbi a ravaszabb módszer, mert ezzel a módszerrel az MSZP és az SZDSZ úgy tud erősödni (miközben a fiskális helyzet is javul, így lesz miből osztogatni 2010 elején), hogy mindkettő az ellenkezőjét tudja ígérni annak, amit a másik, és egyiknek sem kell viselnie az ígérete betartásának következményeit.
Az MSZP akkor győzhet, ha osztogat. Az SZDSZ akkor erősödhet meg, ha az osztogatás megállítása címszóval szembeszáll az MSZP-vel. Így mindkét pártnak kényelmetlen a jelenlegi helyzet elhúzása. Két kiút van: az egyik a koalíció újrakötése (ez a valószínűbb - de ez, különösen az SZDSZ számára, nem hoz áttörést), a másik az, hogy az SZDSZ leszavazza a ktgvetést és nem lesz jövőre ktgvetés. Az utóbbi a ravaszabb módszer, mert ezzel a módszerrel az MSZP és az SZDSZ úgy tud erősödni (miközben a fiskális helyzet is javul, így lesz miből osztogatni 2010 elején), hogy mindkettő az ellenkezőjét tudja ígérni annak, amit a másik, és egyiknek sem kell viselnie az ígérete betartásának következményeit.
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.05.15. 00:36:35
gyejekek! nem volt szó fogadkozásról, hogy nem szavazzuk meg a struktúraátalakítást. Sajnos csak Molnár-Kuncze-urbangeri trio szavazott volna nemmel. Kuncze fegyelmezett volt, Molnár Kókával együtt nem ment be a terembe.
Ja és a Breaking News megvolt? (Nagyban zajlanak az elnökjelölő +ÜT, OT, csoportgyűlések a szadiban)
Peter252: ha nincs koala, az SZDSZ-nek van 9 hónapja kampányolni, aztán pedig a tisztesség azt kívánja, hogy gyüjjön a Zorbán, aztán nekieshet K-Eu leglassabb gazdaságával a nagy menetelésnek. (Igaz a 2008-as növekedést 3,5-4,1% közé várják, rekord gabonatermést várnak. A PM amúgy 2,2-vel nem tévedett nagyot 2007-ben, csak akkor hiperszar mezőgazdasági év volt).
Ja és a Breaking News megvolt? (Nagyban zajlanak az elnökjelölő +ÜT, OT, csoportgyűlések a szadiban)
Peter252: ha nincs koala, az SZDSZ-nek van 9 hónapja kampányolni, aztán pedig a tisztesség azt kívánja, hogy gyüjjön a Zorbán, aztán nekieshet K-Eu leglassabb gazdaságával a nagy menetelésnek. (Igaz a 2008-as növekedést 3,5-4,1% közé várják, rekord gabonatermést várnak. A PM amúgy 2,2-vel nem tévedett nagyot 2007-ben, csak akkor hiperszar mezőgazdasági év volt).
CrL 2008.05.15. 00:45:34
milyen 'tisztesség' kedves urbangeri?
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.05.15. 07:36:46
CrL: minek kedvesezel, ha annyira otromba a gondolkodásod, hogy egy más véleményen lévőt egyből tisztességtelennek tartasz. Öregem, én is tisztességtelennek tartom a Fideszt, de ezt automatikusan nem terjesztem ki szimpatizánsaira, tagjaira.
Ez a K-Európai bizalmatalnság, sőt ez az árokásás. Nem velem vagy, ellenségem vagy. Te gonosz vagy én a jó. Holnap esetleg meg is verhetlek, kiűzhetlek az országból, börtönbe zárhatlak, mert aki tisztességtelen azzal nyilván nem kell tisztességesen bánni. Vélhetően, te ennél korábban leállsz, de vannak, akik vádjaitokon felbuzdulva nem.
Ez a K-Európai bizalmatalnság, sőt ez az árokásás. Nem velem vagy, ellenségem vagy. Te gonosz vagy én a jó. Holnap esetleg meg is verhetlek, kiűzhetlek az országból, börtönbe zárhatlak, mert aki tisztességtelen azzal nyilván nem kell tisztességesen bánni. Vélhetően, te ennél korábban leállsz, de vannak, akik vádjaitokon felbuzdulva nem.
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.05.15. 07:39:17
De ha olyan tisztességtelenek lennénk, akkor javítsatok ki minket, mondjátok hogyan lehetnénk jók. (Már azon túl hogy elpusztulunk, megszűnünk akadály lenni.)
itt a lehetőség, hogy egy nagyobb fülbe sírjatok:
fodorstab.blog.hu/
itt a lehetőség, hogy egy nagyobb fülbe sírjatok:
fodorstab.blog.hu/
politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.15. 08:40:57
Zoli,
"Már bocs, de ha szerzője vagy egy blognak, akkor a többi szerzővel is közösséget vállalsz!"
Turullal és mindenki mással is közösséget vállalok, azzal, amit írt, és ami tényszerűen igaz, teljes mértékig közösséget vállalok. Viszont a te első kommented baromira nem arra volt reakció. Csak egy gyűlölködő vádaskodás volt, semmi egyéb.
"Velem szemben is bármit be lehet írni, egy szerzőtől sem látom, hogy sokkalná, sőt inkább mindenkinek tetszik..."
Mit írtak le rólad, amit nekünk szóvá kellett volna tennünk? Nem te neveztél itt 3,4 millió embert csicska szavazónak, baszki? Mit vársz? Bánjunk veled mint a hímes tojással, de te mindenkibe belerúghatsz, ha úgy támad kedved? Vagy hogy gondolod, Zoli???
A SZDSZ magatartásához: Zoli! Az itt is és a hinduk számára is egyértelmű, hogy az igen az igen. A nem az nem. A parlamenti igen nem az a "na jó, megszavazom bár nem értek vele egyet" kategória. Az igen azt jelenti, hogy egyetértek vele. A nem azt, hogy nem támogatom. A tartózkodás azt jelenti, hogy nem értek vele egyet, de nem akadályozom meg! Mi a jó fracncot nem értesz ezen????
"Már bocs, de ha szerzője vagy egy blognak, akkor a többi szerzővel is közösséget vállalsz!"
Turullal és mindenki mással is közösséget vállalok, azzal, amit írt, és ami tényszerűen igaz, teljes mértékig közösséget vállalok. Viszont a te első kommented baromira nem arra volt reakció. Csak egy gyűlölködő vádaskodás volt, semmi egyéb.
"Velem szemben is bármit be lehet írni, egy szerzőtől sem látom, hogy sokkalná, sőt inkább mindenkinek tetszik..."
Mit írtak le rólad, amit nekünk szóvá kellett volna tennünk? Nem te neveztél itt 3,4 millió embert csicska szavazónak, baszki? Mit vársz? Bánjunk veled mint a hímes tojással, de te mindenkibe belerúghatsz, ha úgy támad kedved? Vagy hogy gondolod, Zoli???
A SZDSZ magatartásához: Zoli! Az itt is és a hinduk számára is egyértelmű, hogy az igen az igen. A nem az nem. A parlamenti igen nem az a "na jó, megszavazom bár nem értek vele egyet" kategória. Az igen azt jelenti, hogy egyetértek vele. A nem azt, hogy nem támogatom. A tartózkodás azt jelenti, hogy nem értek vele egyet, de nem akadályozom meg! Mi a jó fracncot nem értesz ezen????
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.15. 09:03:19
CrL,
maga öreg? Mert itt fent azt olvastam.
maga öreg? Mert itt fent azt olvastam.
Google 2008.05.15. 09:15:34
Ez rettenetes, a koalícióban (a koalíció örök) még ma is az a téma, kinek milyen poszt, szék, állás állna jobban.
Nem az ország, nem a zemberek, hanem a titula és a picula.
Tövig rágjuk mostmár a körmünket, vajon lesz-e Fodor házelnök, vagy sem? És mi lesz, lehet még Sziliből?
Izgalmas.
Nem az ország, nem a zemberek, hanem a titula és a picula.
Tövig rágjuk mostmár a körmünket, vajon lesz-e Fodor házelnök, vagy sem? És mi lesz, lehet még Sziliből?
Izgalmas.
lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.15. 09:36:55
Kedves urbangeri!
Hogyan lehettek tisztessegesek? Leteszitek az enyves mancsotokat az NKTH penzeszsakjarol, es normalis kutatasfejlesztest csinaltok. Megszuntetitek Magyar es Hiller felesegeinek kulonkarat (ELTE Pedagogiai Pszcihologia Kar), ezzel parhuzamosan kiveszitek a kozepiskolai tanarkepzest a ketszintu BSc/MSc szintbol. Mert tok ertelmetlen, es mindenfelke legenda es kodosites sel szemben nem kotelezo, mint ahogy pl. az orvosoknal sincs ketszintu kepzes.
Ugy elso nekifutasra ennyi.
Hogyan lehettek tisztessegesek? Leteszitek az enyves mancsotokat az NKTH penzeszsakjarol, es normalis kutatasfejlesztest csinaltok. Megszuntetitek Magyar es Hiller felesegeinek kulonkarat (ELTE Pedagogiai Pszcihologia Kar), ezzel parhuzamosan kiveszitek a kozepiskolai tanarkepzest a ketszintu BSc/MSc szintbol. Mert tok ertelmetlen, es mindenfelke legenda es kodosites sel szemben nem kotelezo, mint ahogy pl. az orvosoknal sincs ketszintu kepzes.
Ugy elso nekifutasra ennyi.
lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.15. 11:32:21
Ilyenkor miert tunnek el mindig ezek a kedves emberek?
CrL 2008.05.15. 11:41:05
omg, urbangeri, te mióta vagy mitől sérültél ennyire be?
k|M · reakcio.blog.hu 2008.05.15. 12:35:12
"Nem emlékszem esetre mikor két itteni szerző nem értett volna egyet valamiben."
Pedig volt ilyen és biztosan lesz is még: nekem voltak vitáim ergével, Ács Ferivel és Lolával is.
Nem a klónok serege vagyunk.
Pedig volt ilyen és biztosan lesz is még: nekem voltak vitáim ergével, Ács Ferivel és Lolával is.
Nem a klónok serege vagyunk.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.15. 12:47:31
István,
a kétszintű képzés erőltetése tényleg egy vicc. Védhetetlen. Csak a művészek, orvosok és jogászok úszták meg.
Egy új kormánynak ezt is felül kellene vizsgálnia.
Felül fogom vizsgálni, azt hiszem.
a kétszintű képzés erőltetése tényleg egy vicc. Védhetetlen. Csak a művészek, orvosok és jogászok úszták meg.
Egy új kormánynak ezt is felül kellene vizsgálnia.
Felül fogom vizsgálni, azt hiszem.
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.05.15. 23:15:24
CrL: lehet hogy túllihegtem, de magamat tisztességesnek tartom és kicsit sért a feltételezés, hogy azzal a szervezettel, aminek én tagja vagyok nem lehet egy napon említeni a tisztességes szót. Minden hibája ellenére -Uramisten mennyi van a Szadesznek!- azért még mindig van benne remény, hogy hasznára lehet ennek az országnak. Egy óráig tudnám egy korsó sör után szidalmazni ezt a hullaszagú förmedvényt, én köptem a papír Reakciónak is név nélkül. De miért jó ha eltűnik, talán lenne a helyén valami jobb? lehetne, hiszen tényleg gáz. de nem látok, so ezt a szart kell gatyába rázni, emberi gerincet és arcot adni neki.
lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.15. 23:29:00
urbangeri,
oszinten kivanom, hogy sikeruljon.
oszinten kivanom, hogy sikeruljon.
garázdabillegető (törölt) 2008.05.16. 08:29:43
Na igen. urbengeri blogját olvasgatva kb 6-7 hónapja nekem is az volt a költői kérdésem, hogy mit keres ő az szdsz környékén :) Ez a hozzáállás nagyon szimpatikus, respect neki.
Én Fodorban bízogatok-tam hullámvölgy-hullámhegy szerűen, de egyre kevésbé. Kívülállóként környezetvédelmi miniszterknek még ő volt eddig a legszimpatikusabb, az elmúlt tizensok év alatt. Persze nem volt ideje lerombolni magáról a pár hónap alatt mutatott képet :)
Én Fodorban bízogatok-tam hullámvölgy-hullámhegy szerűen, de egyre kevésbé. Kívülállóként környezetvédelmi miniszterknek még ő volt eddig a legszimpatikusabb, az elmúlt tizensok év alatt. Persze nem volt ideje lerombolni magáról a pár hónap alatt mutatott képet :)
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.16. 10:46:50
valóban szeressük mink Gerit, aki, mivel jó arc, sosem fog feljebbjutni a pártban (hogy ne maffiát mondjak).
amúgy, Geri: ha eltűnne ez a khm, izé, több esély lenne új pártok bekerülésére, mint most...
amúgy, Geri: ha eltűnne ez a khm, izé, több esély lenne új pártok bekerülésére, mint most...
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.05.16. 16:47:26
Köszönöm!
SZfül: szerintem nagyon nehéz áttörni mifelénk az 5 %-os küszöböt, sztem le kéne vinni. Gyakorlatilag a hazai médiastruktúra, az elképesztő mennyiségű illegális kampánypénz miatt nagyon nehéz versenybe szállni a két gigásszal. Főleg a vidék elérése megszervezése a problémás. Osztom a Szabados Krisztián véleményét, hogy most a Magyar Gárda & co állna legközelebb a bejutáshoz. Már ha ők akarnak.
Na húzok dolgozni, kampány van. (Ha Kóka nyer nem tudom mi lesz, de nekem nincs nagy kedvem hozzá, nem azért mert ő gonosz, hanem mert reménytelen eset a hapi. Ma Magyarországon nincs 5%-nyi ember aki egy általa vezetett pártra szavazna.) Pedig Ergé cikke jó volna elolvasni. Na majd este.
SZfül: szerintem nagyon nehéz áttörni mifelénk az 5 %-os küszöböt, sztem le kéne vinni. Gyakorlatilag a hazai médiastruktúra, az elképesztő mennyiségű illegális kampánypénz miatt nagyon nehéz versenybe szállni a két gigásszal. Főleg a vidék elérése megszervezése a problémás. Osztom a Szabados Krisztián véleményét, hogy most a Magyar Gárda & co állna legközelebb a bejutáshoz. Már ha ők akarnak.
Na húzok dolgozni, kampány van. (Ha Kóka nyer nem tudom mi lesz, de nekem nincs nagy kedvem hozzá, nem azért mert ő gonosz, hanem mert reménytelen eset a hapi. Ma Magyarországon nincs 5%-nyi ember aki egy általa vezetett pártra szavazna.) Pedig Ergé cikke jó volna elolvasni. Na majd este.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.16. 17:19:10
én is javasolnám az 5% levitelét
murci.freeblog.hu/archives/2008/03/07/A_helyes_kerdesek/
murci.freeblog.hu/archives/2008/03/07/A_helyes_kerdesek/
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.16. 17:20:59
Szerintem sem lenne rossz, ha 1 vagy 2%-os lenne a küszöb.
CrL 2008.05.16. 17:30:44
1%? jó lenne, de azért ennek lennének mókás kimenetelei is. Mondjuk Tomcat ott vigyorogna a zöldpártjával a Parlamentben és integetne Worluknak, höhö látod 'bennt vagyok'.
zoldpart.hu/
zoldpart.hu/
Devil Inside 2008.05.16. 17:49:50
A küszöb lejjebb vitelére nagy igény lenne, több kisebb formáció is nagy eséllyel bejutna - zöldek, Jobbik vagy pl. a KDNP külön indulva, de akár egy kapitalistább nemzeti liberális párt is -, amelyek mind valamilyen létező értékrendet jelenítenének meg a legmagasabb képviseleti szinten. Talán némileg kevésbé lenne meg a négy éves stabilitás - de pillanatnyilag ez a túl nagy stabilitás tűnik nagyobb kockázatnak. :-)
Mondom, igény lenne rá, csak a két nagynak nem érdeke, így nem is fogják levinni a küszöböt...
Mondom, igény lenne rá, csak a két nagynak nem érdeke, így nem is fogják levinni a küszöböt...
Papa Doc 2008.05.16. 21:37:45
Alacsonyabb küszöb? Fölösleges. Csak arra lenne jó, hogy bejusson a semmirekellő Jobbik, ráadásul ettől kezdve minden a barna esőről meg a neonáci veszélyről szólna.
Devil Inside 2008.05.17. 00:54:36
CrL: azt hiszem, nem pont erre vagy egy ilyen zöldpártra gondoltam, de majd utánanézek... :-))
lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.19. 14:08:53
"Istvan 2008.05.14. 13:48:10
Turul,
mibe fogadunk, hogy Gyenesei megis miniszter lesz?"
hehe :)
index.hu/politika/belfold/parlam080519/
Turul,
mibe fogadunk, hogy Gyenesei megis miniszter lesz?"
hehe :)
index.hu/politika/belfold/parlam080519/