Vasárnapi kerékáradat
2008. április 18. írta: TuRuL_2k2

Vasárnapi kerékáradat

 A BKV dolgozói és a tavaszi napsütés jóvoltából már ma is jóval többen kerekeznek a fővárosban, mint egy-egy átlagos hétköznapon, de az igazi rajzás vasárnapra várható. Míg Budapesten vasárnap, addig több városban 22-én, kedden lesz Critical Mass. Orosházán például eddig hatan, Debrecenben közel háromszázan jelezték eddig részvételüket.

 A budapesti megmozdulás résztvevői a vonulás előtt a város legkülönbözőbb pontjairól csillagtúrák keretében közelíthetik meg a Deák téri, fél ötös startot. Az utcakereso.hu a könnyebb keresgélés-csatlakozás végett felpakolta a csillagtúrák gyülekezőpontjait a térképére is:


 A reakciós kommunából többen is ott leszünk vasárnap a sűrűjében. Itt egy remegő kezű kis videó az őszi tekerésről:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr56431497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.04.18. 15:31:07

tegnap itt budapesti.blog.hu/2008/04/17/biciklizzen_aki_mondja kérdeztem, hogy mit csináljak, ha látom demszkyt a tömegben, de senki nem felelt...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.04.18. 15:50:13

szard le és tekerj egyet gyorsabban:)

Endreszjú Ájven 2008.04.18. 17:03:46

Turul, galambbá változtatlak!!

Központilag, TAKTIKAILAG

N E M támogassuk a neolibsi csőcselék belterjesség homoerogén KERÉKPÁRRPOLITIKÁJÁT!!!

Ez kryptodemszkyzmus!!!

ABZUG TURUL !!!

Devil Inside 2008.04.18. 17:59:40

Megnéztem most a csillagtúrás térképet, nem kicsit zavar, hogy pl. az újpesti becsatlakozás a Béke úton megy végig, miközben - persze messze nem tökéletes, de használható - bicikliút ott van vele párhuzamosan a Tatai vagy akár a Váci út mellett.

Ez egy biciklizést népszerűsítő és szimpátiát keltő megmozdulás akarna lenni, ez pedig így csak azt demonstrálja, hogy alkalomadtán mi biciklisek is pont ugyanolyan nagy ívben szarunk másokra a közlekedésben, mint amit annyira zokon szoktunk venni tőlük. Véletlenül sem az amúgyis nekünk készült (bár tényleg sok helyen elég rossz állapotú) utat használjuk, de legalábbis azt az útvonalat népszerüsítjük, hanem egy random útról - aminek köze nincs a békeidőkben a biciklis közlekedéshez - kiszorítjuk az autósokat. (A benti felvonulás más, az a demonstráció része, a csillagtúra - főleg így - csak kamaszos "de jó együtt valami hülyeséget csinálni".)

Lehet, hogy kimegyek, de biztos nem a Békén...

smalladam 2008.04.18. 18:23:01

devil inside. logikus amit mondasz, de egy bringás tömegrendezvény egyrészt még csillagtúrás kivitelben sem biztos hogy elférne egy bicikliúton, másrészt az egész honi critical mass alapja a közutakon való felvonulás. demonstráció, érted. egyes templomok is elég nagyok, hogy a hívek az épületen belül körmenetezzenek, szt mégis körbejárnak a városban, és ez így is van jól.

Joschka Fischer (törölt) 2008.04.18. 22:55:20

lesz ám Győrben is felvonulás Bringapolisz néven a Keret Egyesület szervezésében, írjátok bele, ne legyetek már ennyire Budapest-centrikusak :-) itt vannak az infók, térképek, küllőkártyák, útvonalak, meg minden: keret.hu/portal/

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.04.19. 00:12:59

kis Bp. légszennyezettségi térkép és blogokba behelyehető url kódja:
kijegecesedik.freeblog.hu/archives/2008/04/18/3086875/

Szibarita 2008.04.19. 00:28:38

En azzal szoktam szorakozni, hogy latvanyosan kilepek a jardan pedalozgato biciklisek ele. Tobben estek mar el ilyenkor, remek szorakozas. Neha nekik all feljebb, olyankor megkerdezem, hogy lenne-e kedve rendor jelenleteben folytatni a diskurzust, o majd eldonti, melyikunknek volt igaza.

Huztam mar vegig kulcscsomoval auto oldalat is, amikor bicikliuton parkolt cserebe.

Nem is tudom melyik ostoba, holyag bagazst jobb moka egzerciroztatni.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.04.19. 00:33:17

hát, kedves rűt váz, az első bunkóság, a 2. nem :P

Endreszjú Ájven 2008.04.19. 02:44:03

Szamárfül,te deviáns antiszociális pszichopata....

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.04.19. 11:30:30

kündü, te neoliberális drótszamnár-találmány helyett kerekeken guruló csodaszarvason jössz? (mint ami a gójmotorosok címerállata?) :D

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.04.19. 11:34:53

gyerekek, lebilincselték demszky autóját...!

az Ámokfutás c. darab 5. jelenete véget ért, kis szünet után folytatjuk..!

Endreszjú Ájven 2008.04.19. 13:06:49

Szfül:

Olvastam, höhö... S különösen tetszett a "Péntek8"-ban az a Demszky-idézet a SZTRÁJKRÓL: hogy ő felvesz néhány pesti pógárt a kocsijába, aztán kerékpárral megy a munkahelyére...:)))
R. Philip beszúrta, hogy "Demszkynek már NÉHÁNY ÉVE ELGURULT A GYÓGYSZERE"....

Endreszjú Ájven 2008.04.19. 13:08:13

Nem csodaszarvassal (szent állat, totem) megyek, hanem elkötök egy T-34-est...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.19. 14:12:05

Turul,
régóta nézegetem ezt az írást, de az nem fér a fejembe, hogy egy rendes reakciós hogyan lelkesedhet bármiét, aminek a nevében benne van a "mass" kifejezés, és ahol egy csomó ember ugyanazt csinálja egyszerre és egymás mellett?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.04.19. 14:28:30

Jó meglátás. Én se értem. De van egy pár ilyen dolog itt
a Reakción.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.19. 15:17:12

Ezt jelen esetben én sem. Hozzáteszem, voltam talán kéccer is kritikális masszán, a másodiknál már elviselhetetlen volt a massza és kb a lábunkkal toltuk magunkat. Xar volt, na.
MEg asszem annyira nem is lelkesedtem érte:((

Keménykalap, zsebóra, kávé és süti. ehhöz a kritikális unmasshez ki csatlakozik?:)))

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.19. 20:59:23

Vessetek a mókusok elé, de nekem tetszik: a biciklis közlekedés jót tesz a városnak, az egészet önkéntesek szervezik és a hangulata is nagyon barátságos.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.19. 21:00:50

Ugyan Turul, "hiszünk a vélemények sokszínűségében", természetesen no offense meant;]

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.19. 21:03:39

Na de Turul, mass? Ezt így hogy?

Az autóellenesség szokásos antikapitalista/középosztály-ellenes feelingjén már elgondolkodtál?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.19. 21:09:53

fű az autóellenességre mindjárt idepattan Shenpen kolléga és kikel magábul:]

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.19. 21:17:58

az autó-ellenességtől meg a mélyzöld balosságtól kiveri a víz, úgy vettem észre:))

dowNLoad 2008.04.19. 22:00:48

Követelem a portásoknál is a RENDSZERVÁLTÁST!!!!
Ők még 2008-ban is ott tartanak, hogy : A KERÉKPÁRT NEM HOZHASSA BE!!!
Mindegy, hogy egy 20ezres tecskó bike, vagy egy 1,5millás Ellsworth, a portás ilyenkor királynak érzi magát.
Ahogy átléped a határt Hegyeshalomnál, a kutyák bemehetnek a legdrágább BUTIKba is, a portások pedig köszönnek, és nem a bicikliseket baszogatják. LEHET, HOGY MÉG a Metrón is lehet Bike-ot szállítani?
Még a bicikliút is simább, és szinte kolbászt is láttam a kerítéseken. Kunbéla unokákkal (és nem a történészre gondolok, ő király) és a maoista degeneráltakkal természetesen ez nem fog megváltozni.

irrelevant 2008.04.19. 22:38:29

A Reakció ezzel egy platformra kerül az Indymediával és a Bombagyárral is. Ellen-critical mass? Kontra-flashmob? Valami?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.20. 00:02:08

tölgy:
Antikapitalizmust vagy középosztály-ellenességet levezetni abból, hogy Budapestnek (elsősorban a belső részének) szerintem nagyon jót tenne a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése és az autóterhelés csökkentése?

Bicikli-, vitorlás- és repülő-párti vagyok. Ergo: antikapitalista. :]

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.20. 00:03:29

otvospeter:
Egy platform? Wtf? Ha valami tetszik x-nek, y-nak és z-nek is, akkor x=y=z?

tewton 2008.04.20. 00:16:20

turul,
mi a gond ezzel? tudhatod, ez így működik a politikában is. Mi mindannyian konzervativ = jobbos = fasiszta-náci gyerekek vagyunk.

Az utolsó esélyed az, ha biciklizés közben minden 30. tekerésnél elkiáltod magad, lehetőleg index-es tudósítók előtt, hogy "elhatárolódok TC-től" :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.20. 00:19:37

tewton:
Nincsenek illúzióim, kevés lesz az. :)

Az ultimate reakciós érvet egyébként a végzet játszotta kezemre:
„Délután fél 3 órakor indult ki a clubhelyiségből (István főherceg fogadóból) vagy 50 kerékpározó kettős rendekben az Andrássy-úton végig, hol a járókelők közt e valóságos kerékpár-had méltó feltűnést és tetszést keltett. (…) A Városligeten keresztül ki a Stefánia-út végén katonai fegyelmezettségben haladt a menet (…) a lóversenytér mögött lévő hatalmas víztorony épületig; ott felállás s fényképeztetés. (…) A felvétel után a kerékpár-had ismét visszahajtott a clubhelyiségbe, a hol társas vacsora után víg táncra kerekedett az időközben odagyűlt szépséges hölgyközönséggel.” – tájékoztat a magyarországi kerékpározás hőskorszakáról az 1889 január 1-i Kerékpár-Sport (Hadas, 2003: 260-261).
lehetmasapolitika.blog.hu/2008/04/19/a_critical_mass_posztmodern_narrativaja

irrelevant 2008.04.20. 10:33:46

Turul_2k2

Humorizáltam. Nem köll mellre szívni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 11:18:57

"TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.04.20. 00:02:08
tölgy:
Antikapitalizmust vagy középosztály-ellenességet levezetni abból, hogy Budapestnek (elsősorban a belső részének) szerintem nagyon jót tenne a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése és az autóterhelés csökkentése?"

Nos bicigli-párti lehetsz, de akkor pusztán bicigliznél, és nem a critical mass-t szeretnéd - mint mondtam, maga az elnevezés is borzasztó egy reakciósnak -, és nem a belvárosi biciglizés ellett és az autóterhelés ellen szólnál.
A belvárosba ugyanis a nagy cégek, bankok, a boltok vezetői és módosabb ügyfelei járnak autóval, akik jellemzően nem ott laknak, hanem inkább valamelyik kertvárosi részen.
Az van, hogy ezek a szemét autósok termelik a GDP-t, adót fizetnek, míg a biciglisek inkább csak kivesznek belőle, vagy lényegesen kevesebbet tesznek hozzá. (Nézd meg azokat a belső kerületeket, ahol nincs üzlet.)
Ez az egész crital mass egy jól fejlett anti-burzsoá rendezvény, amely az utóbbi életformáját bírálja.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.20. 11:37:31

tölgy:
A belvárosba boldog-boldogtalan autóval jár, amit megszenvednek ők is, meg a belvárosban élők is - pl. jómagam. Az autósok vs. biciglisek GDP-termelési potenciáljának összehasonlítása szerintem nem helytálló. De ha ragaszkodsz hozzá, hogy az autósok a polgárság, a biciglisek meg a burzsoá-ellenes proletariátus soraiból kerülnek ki, én nem foglak győzködni... :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 11:43:08

Sok bolttulajdonost vagy bankvezetőt nem találsz, aki biciglivel járna.
Te a Belvárosban élsz, de a Belvárost eltartók autóval járnak oda.
A burzsoá-ellenesség nem a proletárok sajátossága - Marx and co. bánatára -, hanem értelmiségi szubkultúra (adversary cult). A polgár, akinek kötött a munkahelye és ideje, és borotválkozik, nyakkendőben, zakóban jár, tiszta, hogyan közlekedne biciglivel?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.04.20. 11:49:27

Tölgy, juj.

Hollandiában, Belgiumban, Dániában öltönyös, nyakkendős, aktatáskák hivatalnokok, bankárok seregei vonulnak reggel és délután biciklivel a városban.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 11:55:21

ergé,
ebből két helyen éltem. Bocs, de nem igaz.
Dánia és Hollandia lapos, szemben Budapesttel.
Brüsszelben ültem én már dugóban, és nem kicsiben. A belga polgár biciglin? Felejtsd el.
Hollandok pedig a város szélére rakták az üzleti negyedeket, oda hajtanak autóval-vonattal a kertvárosokból (ezért a tömeg a vonaton van reggel, és a dugó az autópályán).
Dániát nem ismerem. Ott biztosan úgy van, ahogy mondod.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.04.20. 12:00:41

Tölgy, ezt most tényleg nem értem: én nem éltem Hollandiában, de beutaztam az országot: végeláthatatlan biciklis parkolók mindenhol, szinte mindenki azzal jár: és rengeteg öltönyös embert láttunk biciklizni.

Belgiumban viszont éltem is, bár nem éveket: valamivel kevesebben bicikliznek, mint Hollandiában, de ott is járnak hivatalnokok biciklivel munkába, öltönyben. Spec. én irodista voltam az EP-ben, és öltönyben bicikliztem majd' minden nap :)

Dániában annyira elterjedt a bicikli, mint Hollandiában.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 12:06:46

ergé,
a holland elbiciglizik a vonatig - ha fiatal - és vonatra száll. Az állomásoknál láthattad a hatalmas bicigliparkolókat.
De a Belvárosi üzleti negyedet a városon kívülre költöztették. (És Hollandia legmagasabb pontja 100 m)
Azt mondhatod, hogy a Belgiumban többen járnak biciglivel, de Brüsszelben ezt az öltönyös-bicajos idillt én nem láttam (ott ráadásul vacak a levegő, mint Bp-n, így biciglizni eléggé egészségtelen lenne).

Devil Inside 2008.04.20. 12:26:37

tölgy:
"A polgár, akinek kötött a munkahelye és ideje, és borotválkozik, nyakkendőben, zakóban jár, tiszta, hogyan közlekedne biciglivel?"

Pl. van zuhanyzó, mosdó a munkahelyen. Márpedig amely nagy cégeket ismertem a belvárosban, ott akad ilyesmi. (Egyes menedzserek pedig futással szeretik kezdeni a napot és ők is a munkahelyen teszik rendbe magukat...) Értelmesebb cégeknél biciklitároló is van - pl. amiről hallottam, az Akadémia utcában a Raiffeisen bank előtt is tele szokott lenni napközben - igaz nem túl nagy. Pedig ott sem kimondottan minimálbéres proletárok dolgoznak.

Azon kívül, hogy a Critical Mass elnevezés tényleg lázadó, bár annyi köze van az itteni rendezvény valódi jellegéhez, mint a néhai Utolsó Figyelmeztetésnek a lap valódi hangvételéhez. Az eredeti, san franciscoi rendezvény - ahogy ma elolvastam - tényleg egy illegális lázadozás, ez itt egy önszerveződő, civil mozgalom demonstrációja egy használhatóbb városért. Úgymond a jobb életért, aminek a biciklivel munkábajárás is része lehet.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 14:36:02

Devil,
majd ha egy banki vezető átmegy egy tárgyalásra a szomszédba biciglivel, vagy ha te a hitelügyedet bicigliről intézed, vagy ha elfogadod ugyanezt az ügyintézőtől és az egyetemi tanártól...
Majd ha a kemoterápiára a papádat biciglivel viszed...
A ti példáitok nem Bp nagyságú és szerkezetű, domborzatú városokból valók. Minek hivatkoztok Amszterdamra, lehetne Csongrádra. Bp-t Béccsel érdemes összevetni.

Szibarita 2008.04.20. 19:02:08

En ismerek banki vezetot, aki metroval jar a munkahelyere. Pontosabban csak olyan banki vezetot ismerek, aki metroval jar munkahelyere, bar valoban nem Budapesten.

Pesten kocsival, mert anelkul nem ember az ember.

A mucsaisag egyik tapinthato jele ez a kenyszeres autovalkozlekedes.

Devil Inside 2008.04.20. 20:40:26

tölgy:
Sok ellenérv eszembe jutott, de nincs igazán kedvem tovább foglalkozni a témával, mert a kiindulópontod értelmezhetetlen számomra. Szerintem terméketlen ez a vita, Ablonczy Bálint (remélem jól emlékszem) örörkérvényű mondata jut erről eszembe: "Az élet nem folyamatos ideológiai hadviselés."
A biciklizésnek és a biciklivel munkábajárásnak semmi köze reakcióhoz, konzervatizmushoz, burzsoáziához, burzsoáziaelleniséghez, anyagi helyzethez, egy dologhoz van köze: korunk és a nagyvárosi lét kihívásaira adott éppeszű válaszokhoz.

Ja, amúgy kihagytam a CM-et, a magam kispolgári módján próbáltam megünnepelni a Föld napját, biciklivel kimentem a Rómaira sült halat enni. Nem volt teljesen siker, mondhatni egyáltalán nem az én napom volt, hosszú történet... :-)

off
A burzsoázi ellenességi értelmiségi attitűdről írtál, emellett ismerek olyan értelmiségi attitűdöt, amely a testmozgást alapvetően lenézi, azt nevetséges, a "szellem embereihez nem méltó" dolognak tartja. Érdemes ezen elgondolkozni. ;-)

Devil Inside 2008.04.20. 20:48:48

Szibarita:
Ennek nincs túl sok köze a mucsaisághoz, ha valaki tömegközlekedéssel másfél óra alatt két átszállással, tömegben tipródva tud bejutni a munkahelyére vagy autóval 35 perc alatt megteszi ugyanezt az utat, miközben még az intim zónáját sem veszélyeztetik érdekes illatú emberek, akkor szerinted melyiket kellene választania?

Érdemes elolvasni, amit a VEKE ír a tömegközlekedésünk elavultságáról: egyszerűen nem versenyképes az autós közlekedéssel szemben, csak a BKV mamelukjai (no meg Demszkyék) ezt képtelenek felfogni.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.20. 20:49:15

Devil,

a reakcióssághoz tölgy nem is a bringázást kötötte, hanem a "mass" problematikus mivoltát - ez azért elég védhető tézis. Attól nem lesz valaki kevésbé reakciós, mert bringával jár, ilyet ő sem mondott egy szóval sem. A tömegrendezvény mivoltát bíálta a CM-nek.
És valóban van a radikális bringás mozgalmaknak antikappancs, burzsoá-ellenes éle. Az "autóirtó" c. magazin megvolt?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 20:56:33

Devil,
ezek az emberek, nem a jó minőségű tömegközlekedés, elővárosi vasutak mellett, hanem az autók ellen taposnak.
Mondjuk Budajenőről nagyon életszerű bejönni és hazamenni biciglivel, a GDP termelői pedig nagyrészt nem a belvárosban élnek.

Szibarita 2008.04.20. 21:24:52

Marhasag, a budapesti metro kifejezetten szellos barmi masikhoz viszonyitva (bar tenyleg nem lattam minden metrot a foldon), reggel semelyiken sem lehet elferni. Tovabba minden varosban at kell szallni egyik vonalrol a masikra, ez is csak egy gyenge kifogaskereses az autosok reszerol.

Beszeljunk konkretumokrol: nevezz meg egy pontot a varosban, ahonnan 1,5 oraig tart tomegkozlekedessel eljutni a belvarosba.

Szibarita 2008.04.20. 21:34:13

tolgy,

A nagy GDP-termeles mellett ugye nem felejted el, hogy letezik vonat is az orszagban.

Mondjuk Budaorsrol 13 perc a Deliig az ut. Igy csinaljak ezt a fejlett nyugaton is, ahol sokkal tobb GDP-t termelnek fejenkent, mint a mi mucsai ujgazdagjaink.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 21:37:30

Reggel: Pilicsaba, Magdolnavölgy. - egynyomtávú a vasút.
Reggel: Páty - nincs, csak sárga busz.

Ha már commut-oltál Londonban vagy Hollandiában, akkor tudod, tömeg lehet, de tiszta és a közönség is.

Devil Inside 2008.04.20. 21:39:13

tölgy: spec, mint a belvárosban dolgozó és amúgyis a városban lakó, ezt a célt meg tudom érteni. Nem támogatom minden szempontból, de megértem. Főleg amikor 3 hete szmogriadót kellene már elrendelni, csak szar a szabályozásunk...

Emellett, mint budapesti biciklisek, nekik az a dolguk, hogy a budapesti biciklisek érdekeivel foglalkozzanak, nem a budajenői ingázókéval. Azzal foglalkozik a VEKE. A kettő érdekei amúgy sem zárják ki egymást - ugyanis korlátozottabb autóforgalomnál komolyabb tömegközlekedésre lenne szükség, miközben csomó útvonal felszabadulna biciklis közlekedésre. Az utóbbi, amúgy olcsóbb, ennyivel kevesebbet kell tömegközlekedésre. Egy mai nagyváros teljes un. közösségi közlekedési koncepciójában mind az elővárosi vasútaknak, mind a biciklis közlekedésnek komoly szerepe van.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 21:40:00

Szibarita,
nem mucsaiaknál tudod ingyenes vagy nagyon olcsó parkolók vannak a vasútállomásoknál az ingázóknak. A Moszkva-téren nem lehet parkolni már, az Örsön sem, a Délinél sem.

Szibarita 2008.04.20. 21:40:44

"Commute"-oltam mar reggel londonban es parizsban is, azok a kocsik mindenek, csak nem tisztak. Az pedig, hogy ne lenne testszaguk mondjuk nyaron, fokozott butasag foleg londonra (paratartalom), es parizsra is (a zuhanyzas nem mindennapos elfoglaltsag).

Hollandiaban meg nem dolgoztam, igy nyilvan megdolt az egesz ervrendszerem.

Szibarita 2008.04.20. 21:42:13

Es megis, hol konyebb parkolni, a Moszkvan (ahova eljutni onmagaban legalabb fel ora dugo), vagy Herceghalmon, a megallonal?

Devil Inside 2008.04.20. 21:43:30

Vagyis lenne, ha lenne a 4-es metrón kívül a döntéshozóknak bármilyen koncepciója...

Szibarita:
Meg nem mondom pontosan, valahonnan a Camponán túl lakik ismerősöm, aki ezt múlt héten mesélte...

(Na, inkább megnézem, mi történt a Tudorokkal, miután a humanista Morus Tamás felgyújtott néhány eretneket. Legalábbis, ahogy ezt filmen feldolgozták. ;-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 21:50:09

Szibarita,
mondtam két példát, dolgozol már az ügyön.

Londonban talán rossz környéken laktál :)

DEvil.
Morus valóban helyeselte az eretneküldözést.

Szibarita 2008.04.20. 22:23:28

Paty -> Biatorbagy vagy Herceghalom, de ezt mar emlitettem. A Magdolnavolgyi meg rakja le a kulso Becsi uton az autojat, akkor nincs ellene semmi kifogasom.

Attol meg, hogy valaki betartja a kozlekedesi szabalyokat, lehet antiszocialis. Az, hogy valaki autoval meg a belvarosi munkahelyere, nyilvanvaloan antiszocialis viselkedes.

Azt talalom csak elkepesztonek, hogy tolgy mar jogot is formal arra az autos attitudre, amit korabban parodizaltam. Azt hittem, az csak egy karikatura, mint a kopaszmercis.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 22:38:02

Szibarita,
elképesztően ismered a vidéket. A nevezett helyeken van-e parkoló?
Nincs. jó.
Antiszociális az, aki nem tartja be a törvényeket pl. biciglivel. Antiszociális az, aki nem fizet be a közösbe, de élvezi a közjavakat.

Szibarita 2008.04.20. 22:49:13

Senki sem fog infrastrukturat rakni olyan megoldasra, amit senki sem hasznal. A kenyszer viszont nagy ur, igy ezek a dolgok mind-mind javulnanak, ha muszaj lenne javulniuk.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 22:51:51

Kényszer?
Igazad van!
Államosítani kéne az autókat?
Auklerista-e vagy? Gyurcsi szeretne téged.

Szibarita 2008.04.20. 22:57:40

Egyetertesz a GYED-del vagy a GYES-sel? Ugy altalaban egyetertesz azzal, hogy a kormanynak feladata a szocialisabb megoldasok iranyaba terelni a lakossag viselkedeset? Az nem auklerizmus, hogy az allam alakitsa ugy a korulmenyeket, hogy a tarsadalmi optimum fele menjenek a dolgok, ha az ellentetben all az egyeni optimummal.

Szibarita 2008.04.20. 23:00:26

Aufklerizmus, nyilvan.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.20. 23:00:38

Muhaha. Tölgynek igaza volt odaát. Most jön a "társadalommal" való érvelés:-))))

"Ugy altalaban egyetertesz azzal, hogy a kormanynak feladata a szocialisabb megoldasok iranyaba terelni a lakossag viselkedeset?"

Én nem.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:06:44

Szibarita,
nem tudom mi a szociálisabb megoldás. Azt sem, hogy van-e olyan.
Volt, amikor azt hitték a magántulajdon minden gond forrása, és csak rá kell vezetni minket kényszerrel.
Mit szólsz pl. II. József temetési rendeletéhez, mely szerint az értékes fa koporsót kár a halottal eltemetni, így azt csak a ravatalozáshoz használják.

(Konkrétan a GYes-Gyed intézményével egyetértek.)

Szibarita 2008.04.20. 23:07:23

Az allamnak nyilvanvaloan nem feladata az egyeni szempontokat ertekelni, -ellentetben a tarsadalmiakkal- ennek megfeleloen nem is nagyon tud mast csinalni, mint hogy azt premizalja, ami a sajat celjai iranyaba hat.

Praktikusan nem is mukodhet mashogy egy allam, mint igy, eltekintve a libertarianusok hagymazas elkepzeleseitol.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:08:42

Szibarita,
mik azok a társadalmi szempontok? Kik ismerik? És honnan?

Szibarita 2008.04.20. 23:18:21

A legszennyezettseg azert objektive rossz dolog szerinted is, ugye?

A 40%-ot leszavazhatja ilyen kerdesben a 60%, vagy ez is aufklerizmus?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.20. 23:22:10

Szibarita,

Ha a "társadalmibb" megoldás valami kollektivista megoldást jelent, illetve egy elit terve alapján egy bizonyos irányba vezérelni a társadalmat - amit Te itt implikálsz, igen, aufklérizmus - akkor én maradok a libertáriusok hagymázas elképzeléseinél.
Az ilyen homályos irányokat mint a "társadalmi", amúgysem szeretem.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:23:32

A többség semmit sem ér. Valami jobb érvvel gyere. Madách athéni színe megvan? Mondjak még riasztó többségi szavazás eredményeket?

A légszennyezettség rossz, azért nem élek Bp-n. De ebből mi következik?
Sok jó és rossz van. Nem vagy kicsit "egy-ügyű"?

Szibarita 2008.04.20. 23:28:13

Gabrilo, minden tiszteletem ellenere (ez ugye nem jelent sokat), ez kb azt jelenti, hogy te meg nem nottel ki az anarchista korszakodbol, se tobbet, se kevesebbet.

A szocialis funkcio tarsadalmi erdek, a honvedelem tarsdalmi erdek, a KRESZ es ugy altalaban a kozrend betartatasa tarsadalmi erdek, a kozlekedesi infrastruktura megalkotasa es fenntartasa szintugy es ugyan tenyleg reggelig sorolhatnam az alapveto kormanyzati feladatokat, megsem teszem meg. Ez azert van, mert sok emberrel egyuttelni masfajta kotelezettsegeket ro mindannyiunkra, mintha onmagunkban gyujtogetnenk magokat es kisragcsalokat az esti vacsorahoz.

Neked szived joga hulyenek lenni es egy olyan vilag utan vagyakozni, ahol Mad Maxek rohangalnak az utcan es az erosebb kutya baszik, leven a tarsadalmi erdek tiszta butasag, de engedd meg hogy megmosolyogjak minden ilyen voluntarizmust.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:29:20

Tölgy,

ez a Critical Mass olyan, mint a 4K! – amely végre politikailag is megnyilvánult...:

negyedikkoztarsasag.hu/blog/2008/03/26/a_szombati_szamhaboru_hattererol

Ennyit arról, hogy előbb-utóbb csak kijön a politikamentesből is a politikus. Jelen esetben inkább szimpatikusan.

A Critical Mass-ban megvan az antiburzsuj arculat szerintem is, de azért azzal védeni az autózást, mert az autósok rendes adófizető állampolgárok, meg GDP...

Magam részéről szimpatizálok a színvonalas és szimpatikus tömegközlekedéssel (pl. villamos – a sárgák aranyosak.)

Egyébként meg mindenkinek ajánlom az olyan alternatív közlekedési módokat, mint lovaglás, lovaskocsi, hintó. Valamint a repülő szőnyeg.

Lovagolni sajnos betonon, aszfalton nem lehet (rossz a lónak), de vidéken miért ne? Nem szennyezi a környezetet (gyártani sem kell...), nem túl szociális közlekedési mód, de nem is antiszociális, és nagyon jó test-, lélek- valamint életgyakorlat. Ráadásul szellemi és konzervatív hagyományai vannak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:32:22

Szibarita,
amiről írsz, azt közjónak nevezik hagyományosan.
Bár a "társadalmi funkció" micsoda, arra kiváncsi lennék.

Szibarita 2008.04.20. 23:33:31

tolgy, ez tenyleg nagyon egyszeru. Van egy varos, aminek te ellentetben allsz a lakosaival egy bizonyos kerdesben. Nyilvan nem fogunk teged megkerdezni arrol, hogy akarsz-e behajtasi dijat fizetni a _mi_ varosunkba, ha bele akarsz szolni, koltozz ide. Hasonloan a korabbi urhoz, en is feltehetem ugyanezt a kerdest:

Egyeni erdekeimet nezve, nekem mi lenne jobb, ha kevesebb auto lenne a varosban es tobbet utaznanak a kulvarosiak es elovarosiak, vagy ha tovabb szaporodnanak a dugok es romlana a legminoseg, cserebe hogy ok napi 10-20 percet sporoljanak, vagy hogy mashol elhessenek?

Hasonloan latja ezt a budapestiek tobbsege is, igy a korabbiakkal egyutt kb az jon ki, hogy edesmindegy, mit gondol errol a dologrol egy mariaremetei, ha epeszu helyen elnenk, mar reg elkezdodott volna valami elokeszitese a dolognak.

Az a szerencsetek, hogy a Demszky-hez vagytok hasonlatosak.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.20. 23:33:41

Kedves Szibarita,

Először is köszönöm a kicsit lesajnáló és lenéző hangnemet, másrészt a személyeskedést (anarchista korszak): bizonyos tekintetben igazad van, mert valóban "nem nőttem ki belőle", és az anarchizmusnak van olyan válfaja, ami a szívemnek kedves. De én ezt a kört most kihagynám.

De engedd meg, hogy ne értsek egyet azzal, hogy az állam a "társadalom" életét egy projekt alapján ("szociális") szervezze meg, és mint felvilágosult elit, az általuk kiválasztott irányba vezesse őket.
Az állami vezetők voluntarizmusa miért jobb mint az enyém?

ps. rossz példákat hozol, ezeket a legtöbben - így én is - elfogadom mint szükséges intézkedéseket. Pl. a magas adókat segélyezés céljából már nem.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:34:45

Loxon,
a kérdés: a bp-i gazdaságot működtetők hogyan jussanak el télen-nyáron a munkahelyükre? Tömegközlekedés pocsék, ritka, koszos, lassú.

Szibarita 2008.04.20. 23:37:33

Huha, _ti_ mukodtetitek a bp-i gazdasagot? Hogy oda ne rohanjak. Mar megint a csekkfuzeteddel jossz, undorito egy allur.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.20. 23:39:13

Tölgy,

látja, a csekkfüzetével nem ér érvelni! Elnyomó!!!

Szibarita 2008.04.20. 23:43:15

Most ha bekuldok egy szkennelt kepet a havi szamlakimutatasomrol, amin megfelelo osszeg all, akkor nagyobb sulya lesz annak, amit mondok?

Tenyleg ilyen zsigeri modon mukodnek erre a dolgok?

Tenyleg nem latja egyikotok sem, miert izlestelen ezzel dobalozni?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:43:16

Lehet, de az autósok nélkül sokak élete szar lenne. Nincs segély, nincs ösztöndíj, eü. ellátás.
Fizess te helyette, és majd undorosom én.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:44:31

Tölgy:
"a kérdés: a bp-i gazdaságot működtetők hogyan jussanak el télen-nyáron a munkahelyükre?"

Gyaloghintón, vagy a Dűnéből ismert óriásgilisztákat megülve.

*

Komolyra fordítva (sajnos, sajnos...), mint konzervatív, azt mondom, hogy a gazdasági növekedés bekaphassa. A gazdaság ne növekedjen, hanem legyen ugyanakkora.

Az emberek ne akarjanak menedzserek meg irodisták lenni. Akkor inkább már hesszeljenek a szlovén tengerparton ;-

Szibarita 2008.04.20. 23:46:17

Ugyanmar, Budapestnek nincs alternativaja. Ti vagytok kenyszerhelyzetben, azzal hogy rosszul valasztottatok meg a lakhelyeteket. Szoval az SZJA-tok most sem ide jon, az iparuzesi ado ezutan is ide fog.

Lattam en mar tomeges felmondast, amikor csak Torokbalintig akart elmenni egy ceg.

Ugyanugy be fogsz jarni a munkahelyedre, ha (amikor) behajtasi dij lesz, ami ugyanugy Budapesten lesz, maximum tobbet fogsz szentsegelni kozben.

Azt meg nagyjabol leszarom.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:48:12

Loxon,
a gazdaság bekaphassa?
Képzeld el a zöld antiglob bicajosokat, amint drágul az energia, nincs fapados London-Lutonba, nincs ösztöndíj, de még munka is legfeljebb a gyaloghintód cipelése. Vagy jöhetne hozzánk ki füvet nyírni Szibarita egy meleg ebédért. Legelőször ezek mennének neki a Téli Palotának.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:50:44

Tölgy,
nem figyelt. Nem a gazdaság kaphassa be, hanem a növekedése. Bocsánat, nem vagyok kapitalista (igaz, sokkal inkább vagyok az, mint antiburzsuj).

Szibarita 2008.04.20. 23:51:22

Apafej, tenyleg azert provokalsz, hogy ideirjam feketen-feheren, mennyit keresek egy honapban? Nem banom, maximum atnevezem magam holnap es jovok mas nicken (uriember ilyesmihez nem adja az arcat).

A font-arfolyam fuggvenyeben havi 4-6 m Ft kozotti osszeget szamlaz a sajat, egyszemelyes cegem a brit partnernek. Ez az en havi jovedelmem.

Es a belvarosban lakom es nem vezetek autot.

Irhattam volna ugy is: megveszlek kilora ocsi.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:52:34

Loxon,
volt-e Platónnak biciglije? na ugye!

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.20. 23:56:17

Szibarita,
nagyon félelmetesnek tűnsz.

De egyébként rendes dolog bicajozni. Én is sokat kerekeztem a Mecsekben. Na meg sokat is autóztunk apámékkal. Az is jó volt.

Az egész kérdés akkor lenne jó, ha pont a nyüzsgésről akarnának leszokni. Én alapítanék egy Mass-Critical mozgalmat, ami azzal tüntetne, hogy NEM közlekedik csoportosan, meg egyénileg is csak alig :->

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.21. 00:00:54

Szibarita,
a nagybátyád megveri-e az enyémet?
Megnevettetsz, de tényleg.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.21. 00:05:59

Szibarita,
ez havi kb. 400 bruttó, a feleségem többet keres, pedig középiskolai tanár. Ez a nagy pénz? :))))

Szibarita 2008.04.21. 00:14:01

Nem en jottem azzal, ki tart el mit, vagy hogy ki uzemeltet micsodat. A biztositekot az verte le, ahogy leereszkedtel hozzam, prolipestihez, hogy majd te adsz nekem levest.

Remekul beleillik a "konzervativ" (a provincialis jobb kifejezes, nyilvanvaloan) vilagkepedbe ilyen sztereotipiakon keresztul szemlelni a vilagot, de az ettol meg ostoba bigottsag.

Rettento nagyra van magaval a mucsai pesti ujgazdagreteg, de mar arra nem vettek soha a budos eletben a faradsagot, hog 4-5 evet kulfoldon eljenek es ahhoz merjek onmagukat. Hasra vannak esve a sajat teljesitmenyuktol, ennek megfeleloen semmifele alazatot nem mutatnak a korulottuk levo tarsadalom fele es mar ha csak arrol van szo, hogy ki hogyan kozlekedik is elojon az onfontos fennhejazasuk (altalaban a csekkfuzetukre valo atvitt utalgatassal).

Amikor londonban eltem, sokat dolgoztam befektetesi bankoknal. A kereskedokkel dolgoztam es veluk voltam naphosszat. Ok azok, akik 7-8 szamjegyu fizetest kapnak egy kozepesen jo evben is akar es ok vannak a hirekben, ha valami nagyon elkurodik.

A mondandom lenyege, hogy toluk sem lattam olyasfajta ures pokhendiseget, mint a budai, elovarosi, felkapaszkodott magyaroktol. A provincializmus olyan szintjet mutatja a magyar elitnek ez a szegmense, ami egeszen peldatlan nyugaton.

Rettento szomoru azt latni, hogy pont olyan az ilyen kerdesekhez valo viszonyulas is ebben az orszagban, mint az osszes tobbi, nevezetesen a szerzett jogok vedelmeben joggal lehet azt az ervet feldobni, hogy "azert, mert en tobbet keresek, mint te". Klasszikus ujgazdag, parducmintas ulogarnituras hozzaallas.

Mucsai.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.21. 00:16:13

Tölgy,

a felesége 400 bruttónál többet keres középiskolai tanárként? Hoool? Magyarországon tanít?:DDDD

Szibarita 2008.04.21. 00:17:12

Felreerted, ez napi 400, nem havi, bar mar nyilvan szegyellem, hogy ezt igy bedobtam.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.21. 00:22:48

Szibarita,
nem tudlak tovább kezelni. Mert dolgom van. Londonban sokan éltek, sőt másfele is. Te világpolgár, a te 4 millád 10e GBP, hű de sok. A lengyel pizza futár ennyit összehoz egy évben ott.

És a nagybátyádról még nem is beszéltél, pedig biztos jobb az enyémnél.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.21. 00:23:35

Igen, Tölgy, én is csodálkozom a gimnáziumi kereseten.

Szibarita,
legalább valami humorral oldhatnád magad. És mit szégyelled, ha szerinted nem fontos?

Szibarita 2008.04.21. 00:29:34

Nem az anyagi helyzetem szegyellem (azert reszben megdolgoztam, reszben szerencsem volt), azt szegyellem, hogy hagytam magambol kiprovokalni a konkret osszeget. Uriember ezt nem reklamozza, mivel tisztaban van vele, hogy azert kisebb reszben az o erdeme, mint amennyire a korulmenyeie.

Azt meg kifejezetten mokasnak tartom, hogy tolgy nem kepes elolvasni, amit irok, ennek megfeleloen meg mindig a pizzafutarokkal jon.

Tolgy kedves, lathatoan rad ezzel lehet hatni:

Rosszul olvastad, havi rendszerben keresek 4m Ft-nal valamivel tobbet. Ennyit nemcsak pizzafutar, de te sem kapsz, nyilvan. Ennek megfeleloen kerlek, ne oktass arrol, ki tart el kicsodat, mert rossz kapun dongetsz.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.21. 09:11:01

Loxon,
lehet ennyi és több is.

Szibarita,
igazad van, elnéztem. De tényleg írhattál volna többet is, a blogmotor elbírja. Milyen arra a levegő a dugóban?
Budapest szélcsatornájában lakunk, tőlünk kapjátok a használt levegőt, de ha tudnád az ebem miket ereget.
süti beállítások módosítása