Levelet kaptam a VAM Design Centertől. Nem is egyet: több postafiókomba is megérkezett. A levél egy mottóval kezdődik:
„A VAM Design Center versenyképességünk jobbítása érdekében jött létre.”
A gazdaság két utat kínál: alkotás vagy halál!
/Vincze Miklós/
Ha bizonytalanok lennénk, hogy ki is az a Vincze Miklós, akitől ez a kitűnő mottó származik, akkor a levél végére érve okosabbak leszünk: ő a VAM Design Center ügyvezetője. Csatolva, Word doksiként is megkapjuk a teljes szöveget, aminek az eleje egy meglehetősen zavaros értelmű bemutatkozás:
A VAM Design Center - multikulturális nyitott ház a független alkotók számára jött létre magánkezdeményezéssel, állami szerepvállalás nélkül,.
Az alkotás világa az előző rendszerben a hiány kielégítésére koncentrált, a rendszerváltás után nagyrészt megszűnt az alkotó munka.
A VAM Design Center a megvalósuló élmény marketing alapú szakmaspecifikus kiállításokkal a vevők, a dealerek és a tervezők átképzését célozza, ezzel elérhető új mintát, mértéket támaszt a szárnyait bontogató magyar alkotók számára.
Az iromány második fele egy marketinges szemmel nézve dilettáns, rövid kérdőív. A helyesírási és stiláris rémálmot (különösen a dealerek átképzését üdvözöljük kitörő örömmel, nagyon itt volt már az ideje) az egész levél arculata foglalja méltó keretbe. Mindez különösen bizalomgerjesztő egy olyan intézménytől, ami a magyar formatervezésért és dizájnért indul csatába. Volt már szerencsénk a Király utcában kialakított, sokfunkciós kiállítótérhez, ami kifejezetten tetszett, ezért szomorúan kérdezzük: ez most mire volt jó?