Március 15.: lesz-e balhé?
2008. március 14. írta: Ács Ferenc

Március 15.: lesz-e balhé?

 Évek óta ez a kérdés március idusán a fővárosban. A politika-addiktokat kivéve, aki teheti, általában ilyenkor lelécel Budapestről, visszakapcsolja a vizet a telken, megnéz egy megye kettes meccset, vagy bevásárol a pándorfalvi outletben. Holott lehetne ünnepelni normálisan is, de ez itt nem megy. Csak nekem tűnt fel,  hogy idén elmaradt az állami ünnepségeken való részvételre buzdító kampány? Nyilván másra kellett a pénz.

 Na de nézzük a programokat (melyeket updatelünk, ha úgy hozza a sors)! Legelőször is veszély van, ahogy az szokott lenni Szánalmiában választások és ünnepek előtt. Délelőtt kilenckor kezdődik az álmos protokoll a kordonokkal elszigetelt Kossuth téren (egy párhuzamos valóságban ugyanekkor még csak készülődnek a Kossuth térre), zászlófelvonással és a jókora vasárnapi maflástól még mindig szédült miniszterelnökkel, aki rossz tapasztalatai okán idén messze elkerüli a 11:00 órakor kezdődő Múzeum-kerti műsoros megemlékezést. Nyilván nem akar találkozni a város ünnepségeit immár hagyományosan hangrobbanásokkal megbolondító gój motorosokkal sem. A lelkészi hivatalától megfosztott ifj. Hegedűs Lóránt és testvérei a Szabadság téri autodafét elevenítik fel délelőtt, ami viszont nem nyúlhat 13:00 óráig. Addigra ugyanis zombiéknak át kell érniük a Március 15. téri Petőfi-szoborhoz, megdobálni az amúgy a jobboldalt céltudatosan, akár a tettlegességig is hergelő Demszky Gábort a Fővárosi Önkormányzat ünnepségén. Kis szalonna, és az ingyenes tojásesőből egyből kész a rántotta.

 Ha vége a happeningnek (és nem a MIÉP fél 3-as, évtizedes hagyományú, de évről évre kisebb tömeget megmozgató nagygyűlésére igyekszik a Hősök terére), nem kell sokat sétálni a Zemberek Pártjának „Igen! Magyarország győzött!” című ünnepi megemlékezéséig, az Erzsébet híd tövéhez (15:00). Akik nem érik be Orbánnal, Kósával, Jókai Anna Kossuth-díjas írónővel és Elmar Brokkal, azok hazafelé esetleg csatlakozhatnak a Magyar Önvédelmi Mozgalom Blaha Lujza téri forradalmi gyűléséhez (17:00), ami már kifejezetten a hardcore kategóriába tartozik. A szervezők szó szerint hadat üzentek az újságíróknak és megfenyegették a rendőrséget. Javasoljuk az odalátogató NBH-soknak, hogy jobban ügyeljenek az igazolványaikra, mert nem túl James Bond-os, amikor azt elhagyják. E napon a futottak még kategória legjobbja várhatóan az „OPNI-károsultak” köréből az úszómester Fáber Károly lesz és hóbortos szabadcsapata, akik délután a belvárosi olimpiai park környékén akarnak bohóckodni kicsinyég, hátha jön arra egy tévékamera. Az esti állami protokollünnepség pedig hagyományosan a MÜPÁ-ban lesz, kormányfői beszéddel, ahol bizonyára erős rendőri készültség várja a meghívóval nem rendelkezőket.

 Aki inkább az országhatárokon túl, a nemzethatárokon innen ünnepelne, az például ma este meghallgathatja Pozsonyban a Győri Ütőegyüttes, Zsoldos Béla és Tommy Vig közös hangversenyét, vagy holnap koszorúzhat a kassai Köztemetőben, illetve megnézheti Kolozsvárott a Magyar Opera gálaműsorát.  A román radikáljobb sem szeretne kimaradni március 15-e méltó megünnepléséből, Kolozsvárott és Bukarestben a Noua Dreaptã (Új Jobboldal) a magyar szeparatizmus elleni tüntetésre hív.

 A választék adott, lehet válogatni, kinek mihez van kedve. Én a „kertemet fogom művelni”. Jó ünnepet mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr33380576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Francois Pignon 2008.03.14. 16:19:28

Próbáltam a kurucinfón keresni valami részletes műsort, de ezek a terrodalmárok nagyon konspirálhatnak, kénytelen leszek megint a hírtévére hagyatkozni.
Ernyőt mindenesetre viszek magammal.

nick_007 2008.03.14. 16:47:19

Szereintem az a baj, hogy az ünnepségekbe belekeveredik az aktuálpolitika.
Ezeknek az ünnepeknek a megemlékezésről, ünneplésről kellene szólnia, nem pedig a politikai csatározgatásokról, arra ott az összes többi nap.

Szavazás: Ön szerint hitelesek a politikai pártok megemlékezései nemzeti ünnepeken?
www.wita.hu/index.php?show=wita&wita=20

A legrosszabb példa, amikor az 56-os emlékmű avatásakor a tömeg azt ordította, hogy "Elk*rtuk". Nem méltó egy nemzeti ünnephez :(

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.03.14. 16:49:21

Hogy balhé lesz-e azt nem tudni, mindenesetre az eheti terrorveszély már kapható az újságárusoknál.

www.stop.hu/articles/article.php?id=292127

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.14. 16:52:03

Nekem a legjobban a Demszky-féle esernyős műsorszám tetszett az eddigiek közül. Nem tudom, lesz-e ismétlés.

Perillustris 2008.03.14. 17:04:21

Focimeccs helyett "unnepseg". A foci ugyis eddig is mellekes volt.

rockjano 2008.03.14. 17:07:46

Baszki...

Maradok otthon dolgozom meg kertészkedem...

Már a híradón sincs gusztusom megnézni

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.14. 17:22:18

Vér lesz-e? Füst és sziréna?
9-én este fent voltam, mert éjszakás vagyok. Lenn van a cég a Dunának partján, de hiába néztem a tetőről se füst, se vér, se sziréna.
Első alkalom lett volna, hogy nem kellett volna álmosan fennmaradnom, és másodkézből, a TV-ből végignézni, erre nem akart egyik se operettkedni.
Felmenni viszont külön ezért semmi kedvem, elég volt, hogy tavaly októberben a fél várost meg kellett kerülnöm, hogy miniszabiról haza tudjak menni.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.14. 17:40:01

A valódi kérdés az, Szilvásyék mekkora erőkkel készülnek a terrorra...izé.. terrorveszélyre:-(

Devil Inside 2008.03.14. 17:50:16

A francba, most jöttem rá, hogy nem lesznek holnap nyitva a piacok és Tesco, honnan szerzek így marhahúst a csilis babomhoz?

plastik02 2008.03.14. 17:51:25

Demszky egy pöcs, de speciel a tavalyi Márc. 15. téri beszéde egy tökös reakció volt, nagyjából az egyetlen máig, kb. aki szemtől szembe küldte el az anyjába azt a tapló csürhét. ha idén is ez lesz szerintem lelövik. :D

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.03.14. 17:54:38

Az a baj, hogy ez a kérdés egyáltalán - bár jogosan - felmerül:

jacint.blog.hu/2008/03/13/marczius_idusan

2008.03.14. 17:58:22

Komárom kimaradt a határon túli helyszínek közül.
Szép ünnepség lesz, és mindenképp méltóságteljesebb, mint Budapesten...
Műsor egyéb: komarom.extra.hu

irrelevant 2008.03.14. 18:03:22

Most jövök a Magyar Gárda avatóünnepségéről és március 15-i megemlékezéséről. Összefújta a szemetet a szél, de a város becsületére legyen mondva, nem sok néző volt. Viszont ilyen dögunalmas politikai rendezvényen még életemben nem voltam, ha a turbómagyarok holnap is ilyen álmosak lesznek, nem kell balhétól tartani.

u.i.: amikor eljöttem, a tér másik oldalán 20-30 cigány gyülekezett kokárdában, magyar zászlóval. Majd estére kiderül, lesz-e lökdösődés.

márkakupak 2008.03.14. 18:03:49

"a jobboldalt céltudatosan, akár a tettlegességig is hergelő Demszky Gábor" - írod, és belinkelsz egy hírt, miszerint a bíróság a demszkynek kedvező jogerős ítéletet hozott egy ügyben.

_polgári_ underground, rotflmao

gyz 2008.03.14. 18:08:11

jaj már, ez annyira szánalom, hogy Demszky provokálta a csürhét.

El kéne vonatkoztatni talán Demszky egyéb csibészségeitől, s akkor tisztán látható lenne, hogy - amint azt plastik02 is írta - a tavalyi kiállása volt hosszú idő óta az első olyan tette, ami elismerésre méltó.

D az én agyam is fel tudja nyomni, de azért nem állok be agyhalott taplók közé nemzeti ünnepet gyalázni. Ne mentsük már fel a csürhét (sem).

tewton 2008.03.14. 18:09:02

Remélem, hogy valamelyik csatorna a vidékiekhez is eljuttatja Pest forradalmi üzeneteit.
A tavalyi Demszky & The Umbrella Men produkció nagyon magasra tette a lécet. Remélem, tudják tartani a nézettséget, és nem kell átkapcsolnom a spektrumra :) vagy zöldmunkára.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.03.14. 18:13:51

Ma Gallon Drunk a Kamrában, holnap ünnepi Lo-punk koncert a Gödörben.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 18:18:15

tewton 2008.03.14. 18:09:02:
"Remélem, hogy valamelyik csatorna a vidékiekhez is eljuttatja Pest forradalmi üzeneteit."

Egyik evben a Mecsekben kirandultam es ugy adodott, hogy marc. 15.-en delelott egy kis faluba erkeztunk, ahol eppen marc. 15.-i unnepseg zajlott. Szep volt, bensoseges es ott volt az egesz falu.

Budapest nem tesz jot az unnepeknek.

Megjegyzem, az atkosban eppen Demszkyt vittek el marc. 15.-i unnepsegekrol a rendorok. Voros zaszlot lobogtatott, nacionalistanak nevezte a piros-feher-zold zaszloval unneploket (akiket szinten elvittek) es ot balos elhajlasa miatt tartotta a Kadar-rendszer rendorsege veszelyesnek.

hazaffy · http://mondjonle.blog.hu 2008.03.14. 18:18:16

Azt úgy kellene, ahogy utoljára talán 89-ben volt: k_rva nagy tömeg, vonulás, "demokráciát! demokráciát!" helyszíneken szónoklatok, Szózat-éneklés.

Azt biztos nem is neveznéd "cirkuszkának"...

Bár el van koptatava, 1-2 "elk_rtad!" is belefér - végül is esszenciális. :)

sHelf 2008.03.14. 18:20:32

azért az figyelemreméltó, hogy a szavazási eredmény szerint olvasóink közül már 9-en szervezik a dolgot.. :D

tewton 2008.03.14. 18:24:56

Doom,
Demszky "Voros zaszlot lobogtatott, nacionalistanak nevezte a piros-feher-zold zaszloval unneploket (akiket szinten elvittek)"?

ööö... most is azt tenné szíve szerint? :)

nekem nagy újdonság volt, amikor pár éve a szocialisták meg az szdsz-esek először raktak ki p-f-z zászlókat 3/15 (haha) alkalmából. Asszem 2000 után volt már.

Kow 2008.03.14. 18:30:48

Odds 4 march 15:
Komoly attak: 15%
Kissebb attak: 30%
Objektumreptetés: 50%
Beszólogatások, hazaárulózás: 100%

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 18:33:10

tewton 2008.03.14. 18:24:56:
"ööö... most is azt tenné szíve szerint? :)"

Hat nem tudom. A nacionalizmus barmely megnyilvanulasa ellen azota is renduletlenul harcol.

Marcius 15.-rol a Kadar-korszakban:
hvg.hu/itthon/20060311marc15.aspx

ÁrPi 2008.03.14. 18:37:54

"A legrosszabb példa, amikor az 56-os emlékmű avatásakor a tömeg azt ordította, hogy "Elk*rtuk"."

Igen, rossz példa: Azt kiabálta a tömeg hogy

"Elkúrtad!"


Vagy te valami általam nem ismert kifinomult tömegpszichológiai jelenséget ironikus önreflexiót akarsz emlékezetünkbe idézni?

(Különös a népemlékezet :?)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 18:42:28

Na, itt van.
hvg.hu/itthon/20060311marc15/page4.aspx
"1972-ben a rendszert balról kritizálók is megkíséreltek szervezni egy tüntetést. Az ELTE jogi kara tudományos diákkörének tagjai azonban nem március 15-re, hanem az általuk „tiszta hagyománynak” tekintett 1919-es Tanácsköztársaság napjára, azaz 21-re időzítették akciójukat, amitől azonban a 15-i rendőri brutalitást tapasztalva egy nappal előbb elálltak. Ennek ellenére ellenük is eljárás indult. Az ügyben érintettek hiába védekeztek azzal, hogy csak jót akartak, a belügyesek leszögezték, hogy „ha maguk Kádár képekkel vonulnának fel engedély nélkül akkor is szétvernénk magukat”. Demszky Gábort és két társát ennek nyomán eltávolították a karról."

tewton 2008.03.14. 18:42:34

Doom,
ezt is elfogadom, csak már annyira bemocskolta magát, hogy nem tudom, miért is lett megtojásozva. 6-8 különböző okot is fel lehetne sorolni (plusz az antiszemita aduász).

Másrészt meg most így hirtelen belegondolva egy igazi liberális* mit ünnepeljen egy _nemzeti_ (vagy akármilyen más, történeti eredetű) ünnepen? Az ESZME megnyilvánulását a történelemben? Hogy a Das Ember tett egy lépést a Nagy Freiheit felé? Vagy a Legfőbb Lényt? a Szeretetet ("karácsony")?


* elhatárolódom azoktól, akik el akarják vitatni liberális barátainktól az ünnepeket, akik kirekesztők és csúnyák.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 18:44:40

Hja, a halado hagyomany. 1972-rol van szo.

hvg.hu/itthon/20060311marc15/page5.aspx

"Minden korábbinál durvábban léptek fel a tüntetőkkel szemben. Ez már a kádárista értelmiség számára is kínos volt. Gyurkó László Aczél Györgynek szánt feljegyzése szerint „politikailag és távlatilag (…) igen veszélyesnek érzem ezt a módszert, hogy minősíthetetlen kifejezésekkel szidalmazzanak embereket, válogatás nélkül elvegyék a személyazonosságukat, sőt nem egy esetben gumibottal is támadjanak rájuk (mindezt a magam szemével is láttam) kizárólag azért, mert fiatalok és mert március 15-én az utcán vannak. Nem is szólva arról, hogy Budapest belvárosa néhány órán át úgy nézett ki, mintha valamilyen komoly lázadást kellett volna leverni.”"

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 18:49:02

tewton 2008.03.14. 18:42:34:
"Másrészt meg most így hirtelen belegondolva egy igazi liberális* mit ünnepeljen egy _nemzeti_ (vagy akármilyen más, történeti eredetű) ünnepen?"

1848-ban Kossuth szamitott liberalisnak, mert peldaul alkotmanyt kovetelt az orszagnak (szemben az uralkodoi abszolutizmussal).

www.thenagain.info/WebChron/EastEurope/Kossuth.html

"In 1847, he returned to the Diet to resume his political career. Kossuth continued to spread his liberal ideas and made brilliant speeches demanding a constitution for Hungary."

Azota sajnos nacionalista lett Kossuthbol. Kerdezz meg barmely horvatot vagy romant.

Mint fentebb lathatod, 1972-ben Demszky is ugy gondolta, hogy marc. 15.-e tisztatalan unnep (szemben marc. 21.-evel).

tewton 2008.03.14. 18:57:17

Doom,
hajjj. Horvátok véleményét ismerem, nekik
Jellasicsuk van ebben a kategóriában, csak sikeresebb.

Demszkij akkor még egy elvhű liberális volt, magasztos Eszmékkel. Az egyetlen bajom az Eszmékkel, hogy ezek az emberek még ma sem a Holdat gyarmatosítják, hanem a népet boldogítják.

grupi 2008.03.14. 19:00:55

"Gyurcsány komoly veszélyben van. Olyan mértékű közutálatnak örvend, ami még feleségére és gyermekeire is veszélyes lehet" - zárta a beszélgetést a szakember, aki szerint ha ennél keményebb fellépést produkálnak a szolgálatok és a rendőrség, az már a diktatúrára kezd majd hasonlítani.


forrás: Stop/Kuruc.info
nyilatkozó: rendvédelmis

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.14. 19:05:06

Geroj:
Bocsánat, a felsorolás nem teljes, csak szemezgetés.
Hajrá Komárom! :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.14. 19:10:47

Már nem azért az ötforintosért, de Orbán Viktort is utálják jó sokan, mégse félti senki a gyerekeit.

Nem értem, mit kell bulvárkodni. A fél a minelnök úr, beleül a páncélautóba, és kész. Mit kell ezen nyagydobraverni?

Csak nem egy újabb bizonyítványmagyarázás a gépkocsivásárlás kapcsán?

(nem mintha nem tartanám röhejesnek ezt az egész viccparádét a páncélozott gépjárművekkel. bámulatosan tetteti az összes magyarázó ember, hogy eddig még ilyen nem volt. hát persze, baszdmeg, nem. vszleg Kádár Jánosnak is volt golyóálló gépjárműve. vérzik a szívem a kilógó seggű magyar kormányért)

grupi 2008.03.14. 19:13:43

"A titkosszolgálatok teljes gőzzel működnek. Ott vannak a tüntetők között, a szélső jobbos médiumokban, de még a magyar gárda is televan velük"- folytatta a megdöbbentő tények sorolását a különleges kiképzést kapott exzsaru.

Már a népszavazás alkalmával, is eddig nem látott rendőri intézkedések, jóval nagyobb terület lezárások fogadták az utcára vonulókat, de mindez eltörpül a március 15-én várhatóakhoz.

A többezres létszámban kivonuló zsaruk a hírek szerint minden gyanús állampolgárt motozni fognak, és várhatóan megtelnek a rendőrségi fogdák is, hiszen a minden atrocitás nélkül lezajlott 9-ei tüntetésről is 6 embert ültettek az elsötétített mikrobuszba.


Ez már egyre több hírportálon olvasható.
Szerintem ez agónia.

Így nem mehet tovább, nem működhet a demokrácia, nem tartható ez a társadalmi légkör.
"Itt élni, halni kell."
Gyurcsány túl élni, mást, másokat elhalni szeretne.
Viszont mások sem szeretnének ebben elhalni, mert ők is csupán túlélni szeretnék a gyurcsányizmust.

Nem tudom mi várrható.
Azt sem, hogy mi lesz 15.-én.

(Talán a kormányzati jósda a megmondhatója.)

tewton 2008.03.14. 19:37:18

Doom,
a holnapi nap vidéki akcióterve. Napsütés, szél, enyhe zápor esetére. Az akció Mo. kb. 95%-ára vonatkozik, kivétel Budapest. Kiszivárgott beszélgetésrészlet.

"-- a tőke mellé akarsz még valamit rakni holnap?
-- miért?
-- mert jön még egy lemosás meg a kötözés."

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.14. 19:47:56

Egyébként, ha valahol gond lesz az nyilván a Blaha.
Én azt is eltudom képzelni, hogy a fidesz és a kurucok
(mondhatom így?) megint összeérhetnek, de idén ezt látványosan
és szakszerűen kettéválasztják majd (egy kordonnal mondjuk),
a Blahát bekerítik, és ott lesznek durvulások. Kérdés mennyien
lesznek, és ha sokan lesznek felbátorodnak-e?

Ezenkívül azt nehéz megitélni, hogy gyf mennyire ura még
a helyzetnek. Ha igen akkor veretni fog, (statuál, de csak, és példamutató módon a radikál tüntetésen) ha úgyérzi kicsit már
szorul a hurok, akkor jófiú lesz.

Gogle 2008.03.14. 19:51:44

1. Meg mindig tudnak ujat mondani/hazudni terrorfenyegetes temakorben.

2. Szivesen utananeznek valahol ezeknek a sok illegalis fegyvertaratas miatti letartoztatasoknak. Vaj tenyleg jobbosok-e a tettesek.

3. 60 eves fegyverrekkel meg aknavetokkel tamadast kiserelni meg? :) Csoda ha fel nem robban a kezukben.


4. Minden nemzeti unnepkor eljatszak hogy kormanyt buktatunk forradalommal. Sikerrel? Popcornt, colat bekesziteni! Az este jobb lesz mint egy b kategorias akciofilm.

5. Remelem egy ilyen gyurcsany elleni "merenylet kiserlet" nem csak kiserletkent fog bekerulni a tortenelemkonyvekbe.

6. Egyertelmu hogy Torockai az mszmp embere. 40e Ft a tvszekhaz elleni tamadasert. Ennyi a buntetes? Az elokeszitesert tobbet kapott.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.14. 20:01:48

Hát Putyin is nagyon hízlalja a széljobbot,
ez azért beszédes. Az, hogy ki a kormány embere
nem egyértelmű. Csak az, hogy egész biztos működik
a "besúgók és provokátorok" hálózata mint régen.

Aki a másik nagyon gyanus fickó, az a Gonda László szerintem.
Olyan ordenáré kirohanásokat produkál, amit józan ésszel nem lehet
elhinni, hogy komolyan gomdolna bárki is. És nyomja megállás nélkül
mint akinek ez a munkája, egész a fásultságig.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 20:29:28

tewton 2008.03.14. 19:37:18:
"Kiszivárgott beszélgetésrészlet.

"-- a tőke mellé akarsz még valamit rakni holnap?"

Megőrült? Szőlővel foglalkozik? De hiszen az mezőgazdaság és mint ilyen, a Múltat jelképezi.

www.youtube.com/watch?v=apNT0UEgErQ
Homo agricultura. Kihalt.

Ne ragadjon a Múltban, ragadjon inkább a Jövőben. Vágja ki azt a rohadt szőlőt.

Francois Pignon 2008.03.14. 20:34:49

Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2008.03.14. 20:29:28
"Megőrült? Szőlővel foglalkozik? De hiszen az mezőgazdaság és mint ilyen, a Múltat jelképezi."

Meg az orbánszőlőbányákat, hogy teljes legyen a maradiságellenes érvkészlet. Minden mindennel összefügg.

Ács Ferenc 2008.03.14. 20:42:45

>márkakupak 2008.03.14. 18:03:49
>"a jobboldalt céltudatosan, akár a >tettlegességig is hergelő Demszky Gábor" - írod, >és belinkelsz egy hírt, miszerint a bíróság a >demszkynek kedvező jogerős ítéletet hozott egy >ügyben.
>_polgári_ underground, rotflmao


Na látod, ezért van Demszky és a pártja egy százalékon. Mert nem elég ha papírod van valamiről, nem elég, ha az írott jog melletted áll, ha már politikus vagy, pláne hosszú ideje hatalomban, akkor más képességekkel is rendelkezned kell, úgymint: empátia, mérlegelés képessége, jóindulat, békülékenységre, de legalábbis kooperációra való hajlam, és legfőképpen felelősségtudat. Sajnos ezek egyike sincs meg a főpolgármesterben. Máskülönben nem öntené az olajat a tűzre egy olyan rendkívül érzékeny ügyben, mint a Turul-szobor. Ez a szimbolikus összecsapás könnyen véres konfliktussá válhat, aki ezt nem látja, az nem olvassa a zombi sajtót, ahol az odaláncolást és az őrséget tervezgetik éppen. Nem gondolom, hogy Demszkynek nap mint nap a neonyilas sajtót kéne böngésznie, de akinek ennyi politikai érzéke sincs, aki ennyire vak, az teljességgel alkalmatlan bármilyen közéleti pozícióra.

dowNLoad 2008.03.14. 20:49:38

otvospeter, nem tagadja meg magát:
ha a turbómagyarok holnap is ilyen álmosak lesznek, nem kell balhétól tartani.
haha, hát hogyne, a turbómagyarok tehetnek a növekvő áll.ad. hiányról, meg a rossz gazd.adatokról is, nem beszélve az inflációról:) haha. Ki akarna tojást dobálni, ha olyan (mesés) adataink lennének mint Szlovéniának! (ott vajon vannak-e TURBÓSZLOVÉNEK??? ha igen, akkor is, ők is Euróért veszik a tojást)

tewton 2008.03.14. 20:53:30

Ács Feri,
nem spamnak szánom, de Demszky csak egyetlen a klónseregből. Hozza a default értékeket. Itt egy indymédiás cikkrészlet (A liberális Mucsa)

"Az egykori marxista-leninistából hirtelenjében neoliberálissá vedlett társadalomtudósok, közgazdászok, újságírók, egyetemi tanárok és hivatásos nevettetők természetesen mind-mind tehetségüknek és szorgalmuknak köszönhették, hogy pozíciójukban maradván immáron egy másik rendszer szilárd támaszaiként ugyanúgy kioktathassák a tévénéző-rádióhallgató-újságolvasó nyomorultat, mint annak előtte – csak épp ellentétes tartalommal."

irrelevant 2008.03.14. 20:53:31

Politikai közhelyre politikai közhellyel válaszolok:

Downie: Nem, nem ők tehetnek a hiányról, de az egyenruhás masírozás és a tojásdobálás semmit nem old meg.

:)

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.14. 21:05:50

Doom, megnéztem az általad ajánlott kisfilmet. Hát ez tényleg siralomház! Ez a mai kormánypárt megmondóembere? Nem csoda, hogy itt tartunk.
Ne termeljünk citromot, inkább barackot, és az árából vegyünk citromot... Képben van a srác. Tényleg ez a gond itt vidéken, hogy mindenki citromot meg fügét akar termelni, meg hogy a hülye vidéki nem ismeri a pénzt, amit azért találtak fel, hogy felváltsák a cserekereskedelmet.

Igazi ballib értelmiségi-fogyatékos megmondóember.
Azzal mérni a fejlettséget, hogy már kevesen dolgoznak a mezőgazdaságban... ekkora barmot!

tewton 2008.03.14. 21:38:09

Doom,
megnéztem... és az a címe, hogy Talpalatnyi föld.

azt szeretném javasolni, a Hófehért idézve, hogy a szerző kapja meg a "Néhai" előnevet és egy 2 négyzetméteres latifundiumot.

(antitótaista-e vagyok?)

dowNLoad 2008.03.14. 22:02:47

EZ VALAMI LIBERÓS (leánykori nevén: komcsi) betegség lehet, ha sz@rul mennek a dolgok (csak az országnak, nem nekik!) akkor hirtelen nagyon elkezdi szúrni a szemüket minden ami NEMZETI. (zászló, jogok, hagyományok, stb) Azzal pedig csak tovább növelik az ellenállást, már Engels is megmondta:) hatás - ellenhatás. De ezt biztos tudja mindenki, a KISZ-ben oktatták a tagokat. Bár a komcsik (később a megenyhült szocialisták) is sokkal többet értettek a MEZŐGAZDASÁGHOZ mint ezek az öltönyös majmok. (privatizátorok) (a 80-as években elég nagymenő TSZ-ek voltak, bőven tudták az akkori EURÓPAI átlagszínvonalat, nem hagyhatták, hogy azok most ellássák az országot, akkor nem kellene imoport kaja)

dowNLoad 2008.03.14. 22:18:16

AZTAKURVA:
www.youtube.com/watch?v=apNT0UEgErQ
EZ HIHETETLEN!!!!!!!!!!!!!
Én nem eröltetném a narancsot (haha) DE A SZEGFŰT KI IS IRTANÁM!
Nem értem miért voltak itt (több TSZ-ben is) Holland és USA szakemberek a 80-as években? MERT nem értették, hogyan lehet akkora termésátlagokat összehozni ITT, ami nekik nem sikerült OTT, hiába voltak jobb gépeik, több pénzük, és még okosabbnak is hitték magukat. Erről kellene rajzfilm, hogy mit tettek ezzel az ágazattal az utóbbi 17 évben. (mostanában szűnik meg az UTOLSÓ CUKORGYÁR, ami szintén EU színvonalú volt. MOST AKKOR MAGYARORSZÁGON NEM ESZNEK CUKROT???? vagy jobb importálni az alapvető élelmiszereket egy AGRÁRORSZÁGNAk?? Magyarország ugyanis az, ez nem a szilíciumvölgy, és nem a gumigyárak paradicsoma) MIÉRT jó mindenben kiszolgáltatott helyzetben lenni:
ENERGIA (Paksot bővítik?? Miért nem??)
Élelmiszer (Made in Poland) Egészségügy (mangalica)
Oktatás (Digitális Magyarbálint) CSŐD AZ ÖSSZES LÉNYEGES VONALON, ezúton is gratulálok, nem értem, még mi az ami a felszínen tartja az országot? A mobilcsengőhang export, vagy a biztosítók, bankok, esetleg a sok gumigyár? (ja nem ők adómentesek)

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.14. 22:50:06

DowN, az számomra is csodálatos, hogy Magyarország még mindig működik. Ennyi barommal a nyakunkon, akik ráadásul vezető pozíciókban vannak és okosnak hiszik magukat.
Amit az elején említessz, az viszont pont fordítva van. Nem akkor kezdik utálni azt ami nemzeti, amikor rosszul mennek a dolgok, hanem éppen azért mennek rosszul a dolgok, mert ezek mindent gyűlölnek ami magyar. Annyi nemzeti érzés sincs bennük mint egy levelibékába. Persze, hogy így szétlopják az Országot. Nem is történhet másként.

nemkellvagta (törölt) 2008.03.14. 22:57:02

tótaw és ez a szegény hülyegyerek, ez a kállóy a tenyérbemászó hangjával, mérhető százalékokkal csökkentik a kormány támogatottságát. hajrá.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.14. 23:33:02

Én vettem egy csákánynyelet. Érdekes, hogy még mindig nem vittek be. Lehet, hogy nem vették észre? Pedig még a könyvesboltba is azzal mentem, röhögtek is rajtam rendesen, a kezemben csákánynyél, a táskámból meg kilógott egy üveg rézgálic. Bezzeg amikor Tomcat baseball-ütőt vett (Athinának), arra hogy rábukott a média!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.14. 23:45:47

tewton: a nem spamnek szánt idézet az ül. mit ül, üt :-).
de a liberális az nem nemzetellenes :-).
a liberális az, aki azt szeretné, ha mások a lehető legkevesebb dolgogban mondanák meg neki, hogy mit szabad, illetve kötelező.
ennek ellentéte az authoriter, aki lehetőleg minél több dologban szeretné megmondani, hogy másoknak mit szabad, illetve kötelező.
az, hogy a népnemzetiség, a konzervativizmus összefonódtak az authoriterséggel és a vélt jobboldalisággal a magyar köztudatban, az egy másik mese :-).

tewton 2008.03.15. 00:18:33

bs395,
ez egy nagyon-nagyon kellemetlen szöveg, megtaláltam a linket:
indy.media.hu/cikk.shtml?x=42790

igen, a liberálisokkal kapcsolatban én is így gondoltam először, aztán amikor azt láttam, hogy az itteni (Mo) hangadó liberálisok hogyan intoleránsak és autoriterek... kijózanító volt. Ezek egy életre lejáratják, hivatalosan, azt a liberális hozzáállást, amiről beszélsz (és ami egyéni szinten még működik is).
Éshát itt Mo-n valahogy semmi sem olyan, mint amilyennek kéne lennie. Így sodródtak össze a fogalmak nálunk.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.15. 01:06:50

tewton: nincs vita, akik ma a nagy házban liberálisnak hívják magukat hisztis picsák.
kihagytam, hogy magyarországon a mindenre van egy problémám és sírok ha csúnyán néznek rám de majd jól kibaszok velük entelleküelesen hozzáállást keverik a liberalizmussal.

plastik02 2008.03.15. 10:59:44

ha a liberálisok hisztis intellektuelek, akkor az váladék, ami most elönt a főváros utcáit, az meg a jobbboldal...

(quit csőlátás!)

dejavubazz 2008.03.15. 11:26:33

A tavalyi Demszky-szonoklat nekem inkabb tunt alpatetizmusba atcsapott beszari szovegnek (rekedt/fatyolos hang stb), mint tokos beszednek.

Ugy velem, a sok elvesztegetett evert ennyit _minimum_ megerdemelt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.15. 11:56:59

dejavubazz:
Én is valahogy így éreztem a helyszínen. Hogy be van rezelve, de az erős rendőri védelem mögül oda-oda mondogat a tojással dobálóknak, fütyülőknek (akiknek a magatartása amúgy bunkóság, ez nem kérdés). S bár nem helyeslem az erőszakot, azért érzek némi gonosz örömöt, ha arra gondolok, hogy a kormánypárti politikusok ilyenkor egy kicsit megbűnhődnek az elmúlt évek ámokfutásáért. Az általuk okkal remélt következmények nélküliségért.

plastik02 2008.03.15. 12:03:05

én is ott voltam a helyszínen, igen remegett a hangja, mert dühös volt és lehet hogy be is volt szarva. de tényleg mondjatok olyan megnyilvánulást, amikor valaki ennek a csürhének a szemébe mondta, hogy mik is ők valójában...
ez pedig nem csak a kormánypárti politikusok szopatása volt, hanem mondjuk azoknak is, akik speciel odamentek volna "ünepelni", ha egyáltalán van még ember az országban, akinek az is eszébe jut ilyenkor.

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.15. 12:33:21

Tökös beszéd, fegyveres bizonági őrőkkel körülvéve? Fú, de tökös! De nem is értem, hogy mit vár egy ilyen kretén, aki annak idején a nemzeti színű szászló ellen tüntetett. Most meg a Petőfi szobor alatt "szónokol". Hányadék.

Francois Pignon 2008.03.15. 12:42:14

Demszky be volt sza... vagyis stílszerűen tojva, ez látható volt, nagyon kapaszkodott meg bújt, de ennyi azért kijárt neki.
Tojás dobálni meg igen tapló dolog. (Afrikában közben éheznek, ugye.)
Zsák a foltját...

dejavubazz 2008.03.15. 13:18:51

Turul, Plastik,

pont jol jon, hogy ott voltatok a helyszinen (en csak tv-n keresztul lattam), akartam is kerdezni, hogy milyen volt a Demszky ellen fellepok (anyaz, dobal, aktivan rendet zavar) es a hatosag aranya?
Gaborunk batorsagfaktora ettol a viszonyszamtol is fugg am.

Arrol pedig, hogy a bekesen unnepelni vagyokat zavartak meg a dobalok:

Ilyen vilagot - azon belul ilyen orszagot - elunk, Demszkyhez pedig a sok ev polgarmesterseg (azon belul egy adag tetlenseg es vakvagany) mellett fuzodnek pld a kozlekedesszervezesi hianyossagok (autos es tomeg, de az egyideju utfelujitasok is ide kivankoznak), BKV (igazgatok, 4-es metro, Combino ), horvat nyaralo, terepjaro, EU kepviselosegre vagyas a polgarmesterseggel egyidejuleg, lanya onkormanyzati lakasigenylese, a tudtommal meg mindig nem a szo szoros ertelmeben vett Budapesten valo eles, traktortilto tablak, rendezvenyek tartasat gatlo rendeletre valo kiserlet, Gergenyi hivatalos dicserete; hirtelen ennyi jutott eszembe egy szuszra, nekem outsidernek, egyszeru mediafogyasztonak.

Ez szerintem siman eleg ahhoz, hogy ha egy nemzeti unnepen Demszky leall szovegelni, legyenek protestalok.
Arrol nem is szolva, hogy:
- az oszodi beszed Rubicon volt, ezutan a tuntetesek szerintem hevesebbek lesznek, barki is tartsa azokat (reszben egyet is ertek, a tuntetes az tuntetes, nem pedig sulibol vanl oigazolt logas vagy piknik, baszod),
- a "legyen mar beke, minek kell veszekedni" tipusu mentalitas csak a hazai baloldalra jellemzo. Egyszeruen maskent szocializalodtak, mint nyugati (elv)tarsaik, ido kell nekik, hogy teret nyerjenek a kozottuk levo maskent gondolkodok.

Nekem nem tetszik, hogy part(!)politikusok szonokolnak a nemzeti unnepeken, de el kell ismerjem, helyettuk nem tudok jobbat ajanlani - maximum bekesebbet, az unnepet totalis erdektelensegbe fullasztot.

Most pedig enekeljuk el a(z evszaki) himnuszt:
youtube.com/watch?v=HI2sLeOr1mE

irrelevant 2008.03.15. 13:20:49

plastik02

Van valami igazság a szavaidban, nem sokan vannak, akik a szemébe mondták a csürhének, hogy csürhe. De azért nézzük már meg, ki volt az, aki vette a bátorságot: egy görnyedt, beszari alak, egy erkölcsi nulla, egy ex-maoista, most épp álliberális faszkalap, aki még szónokolni sem tud (nem csak tavaly nem sikerült neki, most sem, élőben az m1-en).

Körülbelül ugyanannyi bátorság van a szembenálló felekben: a csürhe csak tömegben bátor, hogy tojásokat dobáljon, Demszky meg száz Smith ügynök gyűrűjében mer beszólni nekik.

Förtelem minden képkocka.

Ács Ferenc 2008.03.15. 14:01:49

Index: márc. 15. 13:52
Két embert állítottak elő a Petőfi szobornál
A rendőrség két embert állított elő a Március 15. téren, ahol tojásokat, köveket dobáltak a beszédet mondó Demszky Gábor felé. Délelőtt négy embert állítottak elő: ketten nem tudták igazolni magukat, egy embernél gázsprayt, egy másiknál pedig kést találtak.

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.15. 14:29:28

Demszky 3/15 2.0 megint hozta a formáját. Szánalom a négyzeten.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.15. 15:13:36

Az alkaloida tudósítója egy idős hölggyel beszélt
a helyszínen, aki saját bevallása szerint "hűséges szdsz hívő".
Nem engedték "ünnepelni" pedig csak Demszkyt akarta meghalgatni.
Csak a fizetett statiszták mehettek be a kordon mögé.
Komoly történések.

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.15. 15:40:25

"hűséges szdsz hívő" Hehehe...

tewton 2008.03.15. 16:12:56

hát lehet, hogy én vagyok a liberális (vagy csak múltba ragadt), de a "csűrhe" szó nekem kb. annyira polkorrekt, mint a zsidózás meg az antiszemitázás.

Szabad pl. mondani, hogy cigánycsűrhe? vagy csak szélsőjobb lehet csűrhe? vagy a csűrhe az mindig a másik oldal?

vagy ez a csűrhe egy ilyen pesti dolog? Még ez is lehet. Nem tudom.

irrelevant 2008.03.15. 16:21:35

Mi a baj a csürhe szóval? Nem etnikum- vagy lakhelyfüggő, csupán viselkedésfüggő.

tewton 2008.03.15. 16:39:27

OK, ha így érted. Felénk ritka jelenség. Csak ez is olyan, mint a csőcselékezés. Benne van egyfajta magasabbrendűség, meg az is, hogy a csűrhe nem is emberekből áll. Bezzeg mi. Meg valahogy nagyonis egyfajta emberekre érti a média. De az is lehet persze, hogy valamit kihagytam a képből.

irrelevant 2008.03.15. 16:45:45

Szerintem mindkét szónak van létjogosultsága. Van cigánycsürhe is, van széljobbos csürhe is. Rendőrcsürhe is van, láthattuk már egy párszor.

irrelevant 2008.03.15. 16:47:33

Ha Pesten nem is biztosan lesz, Ázsiában balhé van. Bassza meg, éles lőszerrel lövik a tibetieket a rohadék kínaiak. Lesz poszt erről?

Free Tibet!
Free your mind!

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.03.15. 17:32:04

otvospeter,

elso reakciom nekem is ez volt, de a legtobb hir azert sokadkezbol szarmazik. Itt van egy, ami relativ elsokezbolnek tunik, es ebbol nem egyertelmu, hogy mi tortenik:

"THE Chinese authorities had been fearing trouble, but nothing on this scale. An orgy of anti-Chinese rioting convulsed the Tibetan capital, Lhasa, on Friday March 14th, leaving security forces uncertain how to respond. For many hours mobs controlled the streets, burning and looting as they pleased. [...]
Your correspondent, the only foreign journalist with official permission to be in Lhasa when the violence erupted, saw crowds hurling chunks of concrete at the numerous small shops run by ethnic Chinese lining the streets of the city’s old Tibetan quarter. They threw them too at those Chinese caught on the streets—a boy on a bicycle, taxis (whose drivers are often Chinese) and even a bus. Most Chinese fled the area as quickly as they could, leaving their shops shuttered. [...]
The rioting seemed primarily an eruption of ethnic hatred. Immigrants have been flocking into Lhasa in recent years from the rest of China and now run many of its shops, small businesses and tourist facilities. Tourism is the mainstay of Lhasa’s economy and has been booming in recent years, not least thanks to Tibet’s first railway link with the rest of China, opened two years ago. The visitors are mainly Chinese. [...]
The violence was fuelled by rumours of killings, beatings and detention of Buddhist monks by security forces in Lhasa this week. Access to the city’s big three monasteries has been blocked by police since the beginning of the week when hundreds of monks staged protests coinciding with the March 10th anniversary of the 1959 revolt. Dozens of them, residents believe, have been arrested. On Friday morning, rumours spread that monks had been shot dead outside the Jokhang temple, the holiest shrine of Tibetan Buddhism in the heart of the Tibetan quarter. A couple of monks outside another temple were said to have been beaten by police.
A handful of riot police with shields and helmets (but no guns visible) patrolled in front of the Jokhang as the riots continued around them, while others stood in lines at the perimeter of the riot-torn area. But for many hours they made no attempt to intervene. After nightfall, fire engines supported by two armoured personnel carriers, moved down the streets putting out the blazes. But the police carrying automatic rifles atop the armoured vehicles did not attempt to deploy on the streets."
www.economist.com/daily/news/displaystory.cfm?story_id=10870258&top_story=1

dowNLoad 2008.03.15. 18:25:43

Aljas rágalom, Tibeti kisebbség nem létezik, csak eltibetesedett kínaiak! Free China Press
(mintahogy magyarok sem léteznek, csak elmagyarosodott szlovákok, románok, itt pedig avarok)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.15. 18:28:55

"ötvöspéter"
Támogatom a Tibetről szóló poszt óhaját. (Csürheügyben is egyetértünk).

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.03.15. 22:23:40

dejavubazz 2008.03.15. 13:18:51

En mindig azon csodalkozom, hogy ez a gyonyoru szam miert barokkosodott el. Azert mert a Queen barokkosan jatszotta '86-ban, Szakcsiek meg igazan visszanyulhattak volna a gyokerekhez:

moldvahon.hu/files/49/76/01_track_01.mp3

db.zti.hu/24ora/mp3/9329f.mp3

CrL 2008.03.15. 23:55:52

Minden jel szerint a szokásos autóborogatós, éjfélre hazamenős cirkusz véget ért.

irrelevant 2008.03.16. 11:13:31

dolphin, köszi a szöveget, így már tisztább a helyzet. De a szerző valószínűleg nem elfogulatlan, ugyanis úgy keverte meg az eseményeket, hogy úgy tűnjön, a tibetiek kezdték az erőszakot.

Az események helyes sorrendbe rakva a következők (ha nem így van, javítsatok ki):

- a hét folyamán a békésen tüntető buddhista szerzeteseket megverték a kínai rendőrök (erről az azsia.net-en is lehetett olvasni).
- pénteken reggel a tibeti negyedben a kínaiak tibeti szerzeteseket lőttek agyon.
- csak ezután jött a cikk elején részletezett lázadás, ami többek közt kínaiellenes gyűlölködéssé és fosztogatássá fajult.
- és végül jött a megtorlás, aminek eddig minimum 100 áldozata van, de lefogadom, hogy valójában inkább a két-háromszorosa.

dowNLoad 2008.03.16. 21:07:51

MI VAN TIBETBEN, ami kell a Kínai elvtársaknak??? Hó, hideg, magas hegyek, szerzetesek??? Vagy van valami más, amiről nem tudunk? Vagy csak simán taplók a kínaiak, mert ők sokan vannak, és megmutatják? (mintha Svájc lerohanná Liechtensteint)

irrelevant 2008.03.16. 21:22:30

Ma is lövettek, most éppen Szecsuánban. Szégyen gyalázat. Általában nem értek egyet a magamutogató zöld vagy éppen emberi jogi aktivistákkal, de remélem, hogy a pekingi olimpián lesz néhány tökös néző és sportoló, akik elrontják a KKP dédelgetett kis játékát. Nem gondolok nagy dologra, csak pólókra és transzparensekre.

plastik02 2008.03.16. 21:25:54

nem tudom, de én ezt a fotósverő, gyújtogató csürhét(!) lövetném, bár sosem voltam nagy emberjogi aktivista...
Tibetieknek meg azért riszpekt, kinai kormány sucks ass.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.03.16. 22:26:08

dowNLoad,

szerzetesek. Vallas. Ami osszeegyezthetelen a KKP ideologiajaval. Legalabbis gondolom en.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.16. 23:32:34

Akinek szemernyi kétsége is volna a kínai-tibeti viszony agresszív felének beazonosítását illetően, annak szomorúan ajánlom az alábbi videót:

Kínai katonák tibeti zarándokokat gyilkolnak a Mount Everest-nél
www.youtube.com/watch?v=hXC5RxhZUYw

Valamint egy bátor nőről:
Björk - Declare Independence for Tibet - Shanghai
Fans were surprised when she ended the song with the chant "Tibet, Tibet"
www.youtube.com/watch?v=DLKM06AzSfI

irrelevant 2008.03.17. 16:18:33

index.hu/politika/kulfold/tibet4407/

A hadsereg zár alá vette Tibetet, a KKP továbbra is hazudik a halottak számáról.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.18. 10:58:43

Az olimpiát el kéne venni. Amúgy is kár volt odaadni egy doppingnagyhatalomnak, de olyan országba menni, ahol szanaszét lőnek tüntetőkre - hát, ezt mégse kéne.

Mondjuk Tibet az nem Kína, legfeljebb megszállt terület, de Szecsuán már igen...
süti beállítások módosítása