A magyar élet egyik metaforája is lehetne a rosszul működő, átláthatóságot hazudó vezetők irányította, nevetséges PR-akciókkal (lsd. BKV-busz a Bamako-rallin, Hagyó Miklóssal súlyosbított jegykezelés) népszerűsíteni igyekezett Budapesti Közlekedési Vállalat. Szapulásának kisebb a sportértéke, mintha Gyurcsány Ferenc kényszeres igazmondásán köszörülnénk a nyelvünket. A Budapestre költözők a megmondhatói annak, hogy a „pestivé” válás első fázisa, amikor az ember szert tesz az első igazi BKV-horrortörténetre („otthagyott az éjszakai járat”, „meg akart verni az ellenőr”, stb.). A budapesti újszülöttek pedig vélhetően a mama és papa szavak kimondása után harmadikként a legendás Akácfa utca nevét tanulják meg.
Persze, nem akarunk igazságtalanok lenni. A cég vélhetően azért nem omlott még össze, mert rengeteg, sokszor nevetséges összegért dolgozó BKV-s mindent megtesz azért, hogy a bolond módon A-ból B-be tartó pesti ember elérje célját. Az elmúlt időszak történései láttán azonban komolyan felkészültünk arra, hogy a vezetők pofátlan nepotizmusa, hozzá nem értése és leépítési kísérletei miatt egyszercsak összecsuklik a budapesti tömegközlekedés. Az eseményt követően nyilván felvirágzik az Albániából jólismert iránytaxi ipar, a rendet Toyota pick-upokon száguldozó kalasnyikovos kamaszok tartják majd fenn, s mielőtt mindent ellep az atompernye, munkahelyünkre csak kétórás gyalogtúra árán lehet majd eljutni.
Rendben, itt még nem tartunk, de az elmúlt hetek némi nyugtalanságra adnak okot. Kiderült, hogy a vezérigazgató Antal Attila fia annál a cégnél dolgozik, amely a piaci árnál jóval drágábban ad el használt buszokat a fővárosnak. Mit ad Isten, nem jöhet akkora leépítés, hogy valakiknek ne csurranjon-cseppenjen nehezen megfogható szolgáltatásokért a fővárosiak adóforintjaiból. S mindez olyan időszakban, amikor az izgatóan sejtelmes nevű, a fővárosi tömegközlekedés Alefjaként számontartott, a végső nagy tudást rejtő Paraméterkönyv tervezete brutális járatritkításokat helyez kilátásba.
És hová tűnt Demszky Gábor?
(a kép forrása: macskafarok.freeblog.hu)