Random gyorskérdés
2008. február 19. írta: k|M

Random gyorskérdés

 Elvárható-e, s egyben feltételezhető-e, hogy a mindenkori oktatási kormányzat a versenyképes tudás lehetőségét biztosítsa intézményeinkben, ha ugyanez a szakmai elit nem ismerte fel idejében, hogy a ’80-as évektől jelentkező, és ma is tartó általános testmagasság-növekedés miatt a középiskolás korukra már sok esetben 175-190 centiméteres kölköket nem szabadna a 145 centiméteres kölkökre tervezett padokba gyömöszölni, mert az maradandó testi deformációkkal, gerincferdüléssel járhat?

 Tudom, demagóg vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr69345515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 13:41:56

A digitális táblák miatt majd többet fognak figyelni, sokat jelentkeznek, így nyúlik a gerincük, nem ferdül. Így megspórolható az új bútor. Első a digitábla.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.19. 13:44:31

Őrnagy,
mivel fogunk írni a digitális táblára? digitális krétával?
És digitális szivaccsal törli le majd a hetes?

Tényleg, van még egyáltalán olyan, hogy hetes?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.19. 13:46:14

Ja, most jutott eszembe.
Biztosan lesznek vidám kis exploitok is a digitális táblákhoz.
Hiába akarja majd felírni a magyartanár a Toldit, mert mindig az jelenik meg hogy pina.
meg gondolom a helyi pedellus is meg tudja majd javítani.
Esetleg lesz kék halál is rajta.

dowNLoad 2008.02.19. 13:49:09

Az elsők között leszek akinek OTTHON is lesz digitális táblája, egy egész csomó NORVÉG várja, hogy felszereljék, és utána ő leszerelje, és egy rekesz sörért eladja nekem. Éljen a helyi NORVÉG kisebbség, MÉG több magyarbálintságot ebbe a zországba!! (mint régen: még több NULLÁT a gazdasági életbe!!) KARIKATÚRA TERV: Bálintnapon magyarbálint 20ezressel gyújt alá a kubaiszivarjának, a háttérben kókadt és egy csomó kínai konténer, telerakva minden jóval.

Google 2008.02.19. 13:49:59

ÚTP, ez a megfelelően populista válasz, eladják az iskolákat, majd a részvényesek ergonomikus padokat vesznek a nebulóknak, Lendvai küldhetne hamis csekkeket a suliknak, majd ha megint nyernek, padokat vesznek, szóval...a padok is egyelőre kicsik maradnak!

Google 2008.02.19. 13:56:00

Lesz hetes, persze, Heti hetes visszanéző a digitális táblákon. Szivacsként fogják inni a nebulók a nagyajólétet, nem, a nagyszavakat.
Már csak a toilett kérdés marad, ezek után, megoldatlanul.

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 14:23:46

Őrnagy, ha csupán a jobbkezükkel jelentkeznek, akkor elképzelhető-e, hogy a balkezük elsatnyul?

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.02.19. 14:27:55

k|M!

A liberalizmus jegyében liberalizálják a fegyverviselést, és az ezt kihasználó, az integráció keretében a hátsó padban ülő diákoknak köszönhetően az előttük ülők mindkét kezüket fent fogják tartani.

regnak 2008.02.19. 14:39:51

Miért más elvárható tőlük?
Amikor anno Konyáron (Hajdú-Bihar megye) járt az OM egyik fejese csodálkozozz, hogy a diákok kb. fele NORVÉG. Ezek a szakemberek semmit nem tettek még az oktatás minőségének emelése, korszerűsítése felé.
Ugyanakkor elérték, hogy a fizetős diplomákat sokan semmibe nem nézik, mert "vetted" azaz hülye vagy ahhoz, hogy tanulj rendes intézményben.

futgarkw 2008.02.19. 14:51:32

"Magyar Bálint szerint bűn lenne megfosztani a gyerekeket a digitális táblák nyújtotta élvezetektől. A digitális tábla még a figyelemhiányos gyerekeket is leköti, színes és szagos. A programra 40 milliárdot szánnak. Racskó Péter a Sulinet programiroda volt vezetője, a kenesei welness víkend egyik résztvevője, jelenleg a digitális táblák értékesítésben érdekelt APERTUS Távoktatás-fejlesztési Módszertani Központ Tanácsadó és Szolgáltató Közhasznú Társaság ügyvezetője."

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:07:33

Úristen, 40 milliárd, ez mekkora biznisz lesz valakinek - egy újabb Elender-Sulinet sztori, miközben 180 centis emberek görnyednek a 140-esekre tervezett padokban.

Vajon hány horvát villa épül belőle?

Ennyire gátlástalanul korrupt és gusztustalanul mutyista elit szerintem csak a lengyel baloldal volt mostanában.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 15:18:45

DIGITALIS TABLA minek a CIGANYOKNAK, nekik LOVAGLOOSTOR valo, csak abbol ertenek!!! Ebbol is csak a BUZIBARAT Gyurcsany es a KUKA-KOKA veszi le a sapot. Ugy kell NEKTEK, a ti vereteket szivja a LETT es a JAPAN kisebbseg, megszedik magukat rajtatok, de RAJTAM mar nem, hahaha! Ez a FEKA fog az adotokbol aranylancot venni, BALF@SZOK!
www.youtube.com/watch?v=FIamScAmIso

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:22:41

Miért lopkodjátok egymás nickjét? Ez mire jó?

Doomhammer sohasem nyilatkozna így.

Manyi Béci 2008.02.19. 15:23:27

"k|M • reakcio.blog.hu 2008.02.19. 14:23:46
Őrnagy, ha csupán a jobbkezükkel jelentkeznek, akkor elképzelhető-e, hogy a balkezük elsatnyul?"


Nem, nem képzelhető el. Itt a Reakciónál persze azt szeretnék, ha a diákok balkeze elsatnyulna, de ez nem fog megtörténni!
Váltott kézzel fognak jelentkezni. Erre ma már megvannak a különböző fejlett oktatási technikák, hogy csak a legújabbat említsem: piros pont alkalmazása megfelelő kéztartás esetére.
És itt tartom szükségesnek figyelmükbe ajánlani a híres schwarzenschwesterni konzervatív és rendesember, H. Tiefelbahn idevágó mondását: small is beautiful, igazán csodálkozom, hogy még senki sem idézte.
Az, hogy a post szerzője véletlenül túlnövéses, az semmit sem von le a mondás máig tartó értékéből.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 15:26:57

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:22:41:
"Doomhammer sohasem nyilatkozna így."

orvospeter talalta ki es nekem tetszik a jatek.
Ki tud jobban dowNLoad kommentet irni.
Egyelore dowNLoad testhosszal vezet, de jon fol a mezony.

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:27:26

"Az, hogy a post szerzője véletlenül túlnövéses"

Most írjam azt, hogy great is beautful, mondotta k|M? :DDD

És nemcsak engem érintett ez, a középiskolai osztályom cca. 35%-át, fiúkat, csajokat vegyesen.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 15:28:15

Hoho, Beci, a tesztet kitoltotte mar?
ajovalasz.hu/
Kivancsi vagyok, mennyire tajekozott kozeletileg.

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:29:07

dowNLoad-al sezmben sem tisztessége ez, bármilyen jó játék. Szerintem.

Mindenki olyan, amilyen, ebből a levesporból kell főzni.

Manyi Béci 2008.02.19. 15:31:52

És akkor most felteszem az adekvát kérdést: vajh képesek lesznek-é továbbra is megkülönböztetni a búzát az ocsútól, ha még azt sem veszik észre, hogy a túlnövéses k/M-ek problémájára a rendes kormány sem óhajtott választ adni?
Igazán lehet találni elég fogást a ganékormányon, csodálkozom magukon.

Manyi Béci 2008.02.19. 15:33:52

Megnéztem a linket, doom.
Nagyon gusztustalan darab.:)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 15:35:21

Manyi Béci 2008.02.19. 15:33:52:
"Nagyon gusztustalan darab.:)"

Ne tereljen. Hany kerdesre valaszolt jol?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 15:37:49

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:29:07:
"dowNLoad-al sezmben sem tisztessége ez, bármilyen jó játék."

Igazad van. De hat mit lehet tenni.
"Úgy döntöttem, hogy gazember leszek."

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 15:40:29

Manyi Béci 2008.02.19. 15:31:52

Nem, nem arról van szó, hogy a túlnövéses k|M problémájára egyetlen kormány sem tudott adekvát választ adni. Hanem arról, hogy ennek így kell-e lennie a jövőben is, mikor világtrend, hogy a jólét növekménye testmagasság-növekménnyel jár együtt?

Nézz szét a 16-24-es korosztályban, hogy hány nagyobb embert látsz, mint a szülei, és nézd meg, hogy milyen durva tartáshibáik vannak egyeseknek, fiúknak, lányoknak.

Ez _természetesen_ nem az iskolapad kicsinysége miatt van így, hanem a mozgáshiányos életmód következménye.

Az iskolapadbéli görnyedés csupán rátesz erre egy lapáttal.

Manyi Béci 2008.02.19. 16:07:31

Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/

az első három után szinte mindre (leszámítva azt a pár firnyákosat, adatosat, ahol nem a legrosszabbat kellett bejelölni:) ), mert csak akkor jöttem rá, hogy mi is ez az egész. Mielőtt megörülne, hogy hülyülök, közlöm magával, hogy lázas vagyok, mindenem fáj, alig látok, szétmegy a fejem, kicsit le vagyok lassulva, na.:)

Manyi Béci 2008.02.19. 16:10:25

K/M
Meg ne sértődjön itt nekem, valóban nem volt benne a postjában, a kommentekre reagáltam

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 16:14:24

Dehogy sértődök.
Csak ha nem értem a viccet, akkor nem szeretem. :DD

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:14:38

Manyi Béci 2008.02.19. 16:07:31:
"közlöm magával, hogy lázas vagyok, mindenem fáj, alig látok, szétmegy a fejem, kicsit le vagyok lassulva, na.:)"

Haha, eljott az en idom! Kihasznalvan gyongeseget, donto gyozelmet fogok aratni maga felett az Igazi Kerdes vitajaban.

Akkor kezdem is.

Maga a hulye.

Téglagyári Megálló 2008.02.19. 16:15:04

Doom, bár nem hozzám intézted a kérdést, én 20-ra tudtam a választ. Gonosz felelőtlen ellenzéki vagyok?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:16:16

En 26-ra tudtam.
De vegyen peldat Becirol, o regi motoros.
Miutan rajott a logikajara, mar nem nezte a kerdest, csak a valaszokat.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.02.19. 16:19:29

Doomhammer:
Én is 26-ot hoztam. Egy barátom Béci módszerével persze 29-et - a vége felé én is rájöttem, hogy a legrosszabb opciót kell választani.

Manyi Béci 2008.02.19. 16:20:38

Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:14:38

Nem akar inkább kedves szavakkal bíztatni?
"Milyen jól áll magának az a papírzsebkendő az orrán" v.
"Kifejezetten illik ez a zöld arcszín a sárga hajához"
Egy úriember ezt tenné.
Dehát maga egy durung.

Manyi Béci 2008.02.19. 16:23:26

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.02.19. 16:19:29
"Egy barátom Béci módszerével persze 29-et "

Megbukott a tanárosnál, ugye?:) Én is a 25ezres választ jelöltem be.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:26:27

Manyi Béci 2008.02.19. 16:20:38:
"Nem akar inkább kedves szavakkal bíztatni?"

Nem. Esetleg felreertene, mint azt a multkorit is, amikor a ruhajanak a szinosszeallitasara tettem szarkasztikusnak szant megjegyzest. Erre maga bekuldte a kollekcio fenykepet a Burda ruhapalyazatara.

Es akkor meg engem tett felelosse a vegen, amikor a palyazata a "Nem hiszik el, miket kaptunk ..." rovatban vegezte.

Nem, a finomkodasnak vege. Kurvaoszinte leszek. Mintegy igazsagbeszedet fogok tartani.

Maga egy csod, ugy esztetikailag, mint intellektualisan.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:31:26

Manyi Béci 2008.02.19. 16:23:26:
"Megbukott a tanárosnál, ugye?:) Én is a 25ezres választ jelöltem be."

HAHAHA, birkak!!! Most jottetek ra, hogy MINDENBEN a legrosszabbat kaptatok a KURCSANYTOL!!! Ne feljetek a PENZETEK mar biztonsagban van a KAJMAN SZIGETEKEN!!! Majd isznak belole FINOM KOKTELOKAT, ti meg nyelhetitek a PORT!!! Nem en, en mar a KAJMAN SZIGETEKEN nyaralok. Majd keresek egy konzulatust es ott szavazok a SZOCIKRA, hadd SZIVJATOK, luzerek!!!!
www.youtube.com/watch?v=T6c-umQ_hlc

Manyi Béci 2008.02.19. 16:35:13

"Maga egy csoda, ugy esztetikailag, mint intellektualisan."

Látja, ez most jól esett.
Azért arra megkérem, hogy több marcipánnyulacskát ne küldjön, már mindenki beriberit kapott tőlük, a kutyámnak a szőre is el kezdett hullani.

Eddig nem akartam elmondani, de ha már felhozta: A Burda-pályázatra a maga nyaralási képeit küldtem el anno, sőt, beneveztem magát egy "ilyen volt - ilyen lesz" pályázatra is, de sajnos nem vállalták el. Na, majd legközelebb!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:48:53

Nezze, eddig azt hittem, hogy a meglehetosen tendenciozus felrehallasai a hallokeszulekenek muszaki hibaival vannak kapcsolatban.

Kisse megdobbent, hogy egy hibas hallokeszulek az irasos kommunikaciora is hatassal van.

Meg tudja ezt magyarazni? Biztos vagyok benne, hogy igen, bar az a multkori, amikor a hutobol teljesen eltunt nagymeretu oroszkremtortat az UFO-kra fogta, az kivetelesen gyenge volt.

Ha mar itt tartunk, megjegyzem, hogy a fogyokuras edzojet etetheti azzal, hogy muszaj megennie a rajongoitol kapott nagy mennyisegu marcipannyulacskat, de akkor miert van az, hogy a Tesco kereskedelmi meretu marcipannyul-beszerzeseiert 18% arangedmenyt ad maganak marcipannyulra.

Tudja, hany kamionnal kell vennie havonta, hogy ennyi engedmenyt kapjon?

Inkabb el se mondom.

Szerintem bekerulhetne a Rekordok Konyvebe a marcipannyul-evessel, ha lenne magaban egy kis ambicio.

Mondom, csak egy kis ambicio, nem az a sok, ami most van.

Manyi Béci 2008.02.19. 18:06:01

"Höndör B. Margit
Tirpákbokrétás
Nefelejcs utca 4
9876

Tárgy: „Nem ismerünk lehetetlent!” pályázat

Tisztelt Höndör B. Margit!

Megkaptuk Doomhammer Béláról készített fotósorozatát, mellyel fenti pályázatunkra jelentkezett.

Hosszas egyeztetések és külföldi szakértők bevonásával készített esettanulmányok után sajnos arra a megállapításra jutottunk, hogy nevezett Doomhammer Béla olyan korrigálhatatlan esztétikai hibákkal rendelkezik, amelyeken nem áll módunkban még finomítani sem. Arcberendezése még plasztikai sebész által is igen nehezen lenne javítható, kifejezéstelen, bárgyú tekintete pedig annyira sokkolná a lap olvasótáborát, hogy még a Reménytelen Esetek rovatból is ki kellett hagynunk lapszerkesztőnk nyomatékos kérésére.

Természetesen a pályázat kiírásakor az apróbetűs részben (2.pont: Ha tud olyan arcot mutatni...)megjelölt 10 millió forintot két héten belül átutaljuk Önnek.

Üdvözlettel:

Tapló Sándor
pénzügyi igazgató"

Az az igazság, hogy biztosra mentem.:)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 18:26:03

Elzavarják DowNLoadot innen, és akkor oda egy szórakoztató színfoltnak a blogon. Már szegény bakurát is elzavarták, le is narancsozta magukat.
Ez nem a Tirpákbokrétás, hogy csak úgy ki lehet az embereket szervezetten utálni.

dowNLoad 2008.02.19. 19:21:38

DOOM ez a rettenetes niggerzsidó (benjamin) ÖVÖN aluli volt!
Cserébe itt egy ismert blogger, aki lassan szélsőjobbos lesz. (elege van a Valentine's Day-ből, meg a többiből is, de legalább ne a leggázosabb ünnepeket vennénk át!)
miles.hu/happy_valentine.html#comments
DEATH TO AMERIKA, ITTHON lehetne : HALÁL El Qúróra és bandájára!
youtube.com/watch?v=TS4v_kj9rw4

regnak 2008.02.19. 20:12:57

Nem Magyar Bálint mondta: Nem az fogja elősegíteni egy gyerek életpályáját, ha van vezetékes gáz az iskolában?

Ha ez igaz és az is, hogy az iskolák 85%-át fel kellene újítani, az iskolák kb. 50%-ában gond van a WC-vel és a fűtés még mindig korszerűtlen az iskolák 25%-ában, akkor Magyar Bálint Mao Ce Tung legjobb magyar tanítványa. Végülis odaért az SZDSZ, ahonnan indult (csak közben Kínában is megbuktak Mao elvtárs tanai igaz csak csendben)

MAo elvtárs mondta egykor: A fej kiművelésre, a test megacélosításra való.

Nálunk egyenlőre csak acélosítunk, mert kiművelni, emberi körülményeket bizosítani a gyerekeknek minek.

Javaslom, hogy a szabad iskola választás jegyében zárjuk be az iskolák kb. 30 -át hasra ütéses alapon. Szülőknek k.ss, elvégre demokrácia van. A gyerekek kötelezően futva kell, hogy menjenek reggelente az iskolába. És kötelező minden iskolában Prókrutész ágya mint ösztönző eszköz a nagyra nőtt gyerekek esetén...

aranyhaj.blogspot.com 2008.02.19. 20:52:04

Sok mai iskoláért egyáltalán nem lenne kár, ha be kellene zárni! És nem elsősorban a felszereltséggel van a baj, hanem a pedagógusok hozzáállásával.
Valami változás már elkezdődött korábban - erre Magyar Bálintnak távoznia kellett.
Maradjunk a jól (?) bevált porosz stílusú oktatási rendszernél (csak tudnám, hogy lehet, hogy a diákok nem szeretnek, nem is tudnak olvasni, és felmérések rendszeresen kimutatják, hogy az életben nem veszik hasznát mindannak, amit az iskolákban beléjük vertek).

aranyhaj.blogspot.com

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.19. 21:25:19

Aranyhaj. A legmenőbb, legjobb eredményű iskolák az egyháziak , ahol igencsak poroszos rend van fura mód.

regnak 2008.02.19. 21:31:40

aranyhaj.blogspot.com
Mielőtt a tanárokat elküldenénk előbb célszerű lenne a kornak megfelelő körülményeket biztosítani az oktatási inzézményekben és aztán követelni tőlük. Akkor nemhivatkozhatnának az állapotokra., arról nem beszélve, hogy a minőségi oktatásnak szerintem ez feltétele.
Amennyire tudom a japán oktatási rendszer még mindig inkább porosz modell és az is elég jól működik.
Más kérdés ebben igazad van, hogy át kellene nézni a tananyagot és korszerű ismereteket tanítani a diákoknak, amiket a való életben is hasznosítani tudnak.
A színvonal emelkedésnek ára van, amit ha komoly jövőt akar magának az ország muszáj kifizetni. Egy jó oktatási rendszer komoly ország imázst is jelent.

Manyi Béci 2008.02.19. 22:07:47

Őrnagy Őrnagy · bernathfalvi.freeweb.hu/kuk/index.html 2008.02.19. 21:25:19

Aham.
Ön nyilván a Fazekas Mihály Gimnáziumra vagy a Radnóti Miklós Gimnáziumra gondol, esetleg az Apáczai Csere János Gimnáziumra?

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.19. 22:48:39


Őrnagy,

A helyzet az, hogy poroszos renddel persze lehet elég jó dolgokat csinálni, de mondjuk nem lehet országos matekversenyt meg olimpiát nyerni. Előszöris nagyon jó gyerekeket kell felvenni, másodszor zseniális tanerőket kell alkalmazni. Ez a Fazekas. Mondjuk én sem panaszkodhatok, az én specmat tanárom az élő legenda Pósa Lajos volt. A poroszos rend nagyon nagyon nem volt rá jellemző, de a Föld nevű bolygón ebben a műfajban nála jobb ember ma sincs.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.19. 22:49:53


ajovalasz.hu persze, hogy a Trebi :)))

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.02.20. 09:50:39

aranyhaj: a poroszos iskolarendszernek réges-régen vége van Magyarországon, most éppen az utolsó maradványait takarítják el az iskolaügy azon jelesei, akik a "minden hatalom ROSSZ" és a "kis Bübüke a világ szeme fénye" szemszögéből képesek csak elképzelni a világot. Következmény: ma már örülni kell annak, ha egy kezdő egyetemista képes kicsit is bonyolult szövegeket értelmezni; az általános iskolai helyzet pedig egyenesen katasztrofális. Nem ülünk fordítva a lovon, kedves aranyhaj?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.20. 10:45:52

elGabor 2008.02.20. 09:50:39:
"aranyhaj: a poroszos iskolarendszernek réges-régen vége van Magyarországon,"

Es jo is, hogy vege van. A "porosz vs. amerikai" azonban egy hamis dilemma, mindketto vacak. A nemetek sikerrel rontottak le a sajat iskolarendszeruket az amerikai pelda majmolasaval es mi is jo uton vagyunk efele (eppenseggel a PISA eredmenyeink igencsak hasonlitanak a nemetekehez es az USA-ehoz).

Vilagos, hogy a tanarnak tobb fegyelmezesi lehetosegre van szuksege. Ez nem a porosz rendszert jelenti, ez egyszeruen azt jelenti, hogy az oktatast szabotalo nehany diaknak nem beszelhet a tanar orakig a lelkere, mikozben a tobbi diak nem tanulhat, mert tonkretettek az orat. Erre egyszeruen nincs ido es a tobbi diak latja karat. Ilyenkor szukseges, hogy a tanar kezeben legyen valami gyors modszer. Ez meg liberalis szempontbol is igy helyes.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 12:35:34

A német oktatási rendszer viccparádé.
IGaz ennek már 15 éve, de még mindig bennem ér az élmény.
Kint lógtunk több hétig valahol északon, és iskolába is jártunk, célszerűen a kinti partner kölykökkel. Gimnázium, 3 osztály (4éves gimi), illetve az annek megfelelő oktatási szint volt kint.

témazáró előtt ismételtek matematikából, és 15 percen keresztül nem bírt egyetlen helyi gyerek se megoldani egy nyamvadt másodfokú egyenletet.
szégyenszemre egy magyar srácnak kellett véghezvinni a nagy tettet.

kicsit fura volt az is, hogy a kéttannyelvű gimnáziumokba importált kelet ill. nyugatnémet tanároknak nagyrészt fogalma se volt arról, hogy itt mit kellene adni. mindenesetre a történelem volt a legviccesebb.
ugyanakkor humán oldalról (német irodalom) egész meredek elvárással jött egy ipse. na ő feladta idehaza mindenkinek a leckét.

az óraközbeni fegyelmezést leginkább izolációval lehet elérni. a problémások külön iskolába, külön tanításra járnak. a britteknél van ilyen. nálunk ez rasszizmus.
nekem tök jó volt az, amikor láttam egy filmben, hogy amerikában hogy megy a kváziközépiskolai oktatás. papírgalacsin, duma, asztalonfekvés. az bvolt benne a jó, hogy az nem itt van.
na most más idők járnak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.20. 12:57:25

denever 2008.02.20. 12:35:34:
"az óraközbeni fegyelmezést leginkább izolációval lehet elérni. a problémások külön iskolába, külön tanításra járnak. a britteknél van ilyen. nálunk ez rasszizmus."

Ez a Special School, magyarul kisegito. Angliaban is divat most a Special School-bol a normal oktatasba atterelni a gyerekeket. Ilyenkor a tanacs (az onkormanyzat) penzt allokal es kulon tanart rendel a Special School-bol atemelt problemas gyerekek melle a normal iskolaban.

Nem az iskolai szabadsaggal van baj, az jo dolog. Mi lenne jobb annal, mintha minden gyerekkel egy nagyszeru, lelkes tanero foglalkozna a gyerek igenyei szerint? Erre viszont nincs penz, se nalunk, se mashol. Ha viszont kevesebb a penz, akkor a gyerek szabadsagat korlatozni kell. Ha meg kevesebb, akkor meg jobban.

Magyarorszagon megint azt jatszuk, hogy majmoljuk a fejlett orszagok modszereit, nem vesszuk figyelembe azonban, hogy azokhoz a modszerekhez penz is kellene. Ez tortenik most is.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 15:57:29

Egy haverom egy ideje már kinnt lóg angliában, együtt több magyarral.
Speciális iskola Őfelsége országában:

"Shipcote Centre olyasmi, mint egy kis iskola, olyan kölköknek, akiket permanensen kizártak a rendes iskolából, viselkedés miatt. Az osztályok kicsik, 2–5 fő; rendszerint nincs több mint 15 gyerek az egész épületben és az egész nap meglehetősen laza, mert a "segítsük és bátorítsuk szegényeket" jelszó alatt mindenért szabadidő-jutalmat kapnak ("John, köszönöm, hogy levetted a kabátodat, mikor mondtam, hogy vedd le") , és effektíve valódi munkáról (tehát amit Magyarországon úgy hívunk, hogy "iskola") egyáltalán nincs szó. Az iskolának fél 3-kor vége van, ami itt Angliában olyan, mintha Magyarországon már 11-kor hazamehetnél, szóval igen, szeretünk a Shipcote Centre-be menni.

Shipcote Centre-ben mindenütt elektronikus (interaktív) táblák vannak, számítógépek lapmonitorral, elsőosztályú iskolafelszerelés és van pihenő helyiség is (természetesen a diákoknak), fotelokkal, kanapékkal, padlószőnyeggel, hogy legyen hol kipihenni az óra fáradalmait. Nincs egyenruha (Angliában még a legtrébb iskolákban is van), lehet suhogós melegítőben meg rózsaszín topokban fetrengeni a fotelokban. Természetesen könyveket sem kell hozni, sőt íróeszközt sem, ezt mind az iskola adja, és aki kicsit is messze lakik, taxi hozza-viszi az iskolába (amit a városi tanács fizet), mert ugye, az UNESCO szerint minden gyermeknek joga van az oktatáshoz, és azt mégse lehet elvárni, hogy várjon a buszra, és esetleg át is szálljon egy másikra, vagy gyalog tegye meg az út egy részét.

Mondanom se kell, hogy a "célközönség" lesz*rja mindezt: tegnap például valaki beleöntött egy pohár vizet a számítógépteremben egy klaviatúrába; kidobott egy fióknyi tollat-ceruzát az emeleti ablakból, "leejtett" egy TV-t – és ez csak amiről én tudok, i.e. ami ott történt, ahol én voltam. Szünetben némi krízis állt elő a pihenőben, mert a kölkök leheveredtek a fotelokba és a szünet végén nem voltak hajlandók felkelni. Mivel a szó legszorosabb értelmében egy ujjal se nyúlhatsz hozzá, ez patthelyzet. Itt jegyezném meg, hogy ilyen iskolákban a pénztárcámat kint hagyom a kocsiban (ami a legkevésbé sem biztonságos, lévén az autó még minimális riasztóval se rendelkezik), és nemcsak azért, mert ellopják a kölkök, mikor nem nézek oda, hanem azért is, mert ha egy gyerek odamegy a kézitáskámhoz, a szemem láttára kiveszi a pénztárcámat és kivesz belőle pénzt, vagy a kreditkártyámat, akkor én csak annyit tehetek, hogy azt mondom neki, hogy adja vissza (és ha nem teszi, akkor letiltathatom a kártyát). Még mielőtt valaki meggyanúsítana, hogy a végletekig viszek valamit: ez valós eset (noha szerencsére nem velem történt)."

Idehaza odavertek a kisegítő iskoláknak. mert az diszkrimináció. És ha az iskola tud külön osztályt indítani a lemaradt túlkoros tanulóknak, akkor ott vannak - amíg egy véresszájú egyenlőségpárti be nem pereli az isit. Ha nem, akkor mennek az aktuális képzettségüknek megfelelő osztályba, be a többi gyerek közé. és szilánkokra basszák szét az oktatást, mert a nevelőnek velük kell foglalkoznia. különösen rossz ez akkor, ha pályakezdő a tanár, és mondjuk fiatal is mellé.
reménytelen szar a helyzet. vidéken, pesten egyaránt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.20. 16:19:52

denever 2008.02.20. 15:57:29
"Egy haverom egy ideje már kinnt lóg angliában, együtt több magyarral.
Speciális iskola Őfelsége országában:"

Nem, a Shipcote Centre leginkabb egy atnevelotabor, nem Special School.

www.gateshead.gov.uk/DocumentLibrary/Education/Strategies/Behaviour%20support%20479k.pdf
"l Shipcote Centre
Key Stage 3 full-time provision for pupils who have been or are at risk of being permanently excluded from education."

Oda csak akkor jut el a gyerek, ha mar sehol sem birnak vele. A nevelesi modszerek termeszetesen megkerdojelezhetok, de ez egyaltalan nem egy normalis iskola, meg gyengebb kepessegueknek se.

A Special School hivatalosan a tanulasi nehezsegekkel kuzdok oktatasara van, konnyitett tananyaggal. Ha azonban valaki zavarja az orat, onnan is kivagjak.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 16:25:12

Ok, túloztam.
viszont idehaza a kisegítő iskola fogalma egybefonódott a fogyatékosoktatással.
pedig a kisegítő iskola szerepe hivatalosan igen jelentős kellene hogy legyen a viselkedészavaros gyerekeknél.

de ha továbbmegyünk, észrevehetjük azt is, hogy a problémás gyerekek hátrányos szociális helyzetű családból valók nagyrészt. az általános iskola előtti óvodának is jelentős szerepe kellene hogy legyen a nevelésben - természetesen a szülői hátteret kiegészítve. ez ritkán teljesül.

és akkor most kezdjünk el zokogni a szociális hálózat helyzetéről.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 16:31:25

Doom, egyébként az is valami, ha nevén nevezzük a dolgokat. Átnevelőtábor, kisegítőiskola, mittudomén. sajnos rohadt módon eltávolodott a társadalom a "konzervatív értékektől".

Szerintem ezt elsősorban a nevelés színvonala vagy annak teljes hiánya okozza. bámulatos, mit látsz egy óvodában, és ami rettenetes, hogy némely fizetős intézmény sem jobb. Nagyon bele kell nyúlni a tutiba, hogy biztonságban tudd a gyerekedet. Ég és föld a különbség két hely között.
Hogy ez a túlterhelés és pénzelvonás (tip. önk. óvoda) vagy a profitorientáltság (feltörekvő magánovi) eredménye, azt nem tudom.
Egy biztos, lehet jobban csinálni.

hétvégén a két gyerekkel elmentünk ebédelni egy étterembe. Kaja után csomagoltunk, és a szomszéd asztalnál ülő idősebb házaspár megdícsérte a feleségemet, hogy milyen jólneveltek a gyerekek, mert nem ordítoznak, nem rohangálnak fel alá az étteremben. és hogy olyan ritka az ilyen gyerek. azért ez elmond valamit az általános színvonalról.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.20. 16:47:02

denever 2008.02.20. 16:25:12:
"viszont idehaza a kisegítő iskola fogalma egybefonódott a fogyatékosoktatással."

Hivatalosan a Special School a kulonbozo fajta learning disability kezelesere valo.
www.teachernet.gov.uk/wholeschool/sen/senstrategy/
Vagyis azoknak szol, akik nem tudjak tartani a lepest a normal oktatasban tanulokkal. Tipikusan azert, mert ertelmi kepessegeik gyengebbek. Az is meglehetosen gyakori, hogy olyanok kerulnek ide, akik nem tudnak rendesen angolul es ezt a hatranyt valami miatt nem tudjak ledolgozni.

A viselkedeszavar nem igazan ide tartozik, de nyilvanvaloan gyakrabban fordul elo az ilyen tanuloknal. Ez esetben a fizikai "megfekezes" engedelyezett.
www.teachernet.gov.uk/wholeschool/sen/piguide/

"Szerintem ezt elsősorban a nevelés színvonala vagy annak teljes hiánya okozza. "

Nem, hanem az, hogy nincs egyetertes az iskolaban elfogadhato viselkedessel kapcsolatban. Viszonylag kevesen vannak azok, akik azt hiszik, hogy az iskolaban mindent szabad es tovabbadjak ezt a gyerekeiknek. Valami tevedes folytan az egesz iskolat hozzajuk igazitjak, pedig a tobbseg igenyeihez kellene.

Tevedesek elkerulese erdekeben a tobbseg itt azokat jelenti, akik szerint az iskolaba tanulni mennek a gyerekek es akik a tanulast zavarjak, azokat meg kell fegyelmezni.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 17:11:45

Te is tudod, hogy idehaza nem az iskolában tanulunk tankönyvekkel. a kormány tanít bennünket oktatási célzatú elvonással. ők így nevelnek.

Komolyan: jelenleg a magyar iskolákban nincs egyértelműen elfogadott mód a "viselkedészavaros" gyerekek kezelésére. Oktatni kötelező őket, sőt kell is, ez természetes. de semmiképpen nem jó, hogy a többi gyerek oktatási morálját züllesztik.
tipikusan két ilyen típusú gyerek van:
- "szabad gondolkodású" nekem mindent lehet neveltetésű gyerek
- nem megfelelően szocializálódott gyerek

az én maradi elképzeléseim szerint nem az iskolának kell nevelnie a gyereket. illetőleg nem csak neki. a "majd az iskolában megtanul viselkedni" hozzáállású szülőktől kiver a hidegvíz. sajnos ez a tipikus mai magyar irányvonal. jellemzően ezek a gyerekek képzelik azt, hogy ők pisálják a golf áramlatot, és mindent szabad.
a másik történet már keményebb. ott ugyanis nem csak az órai viselkedés játszik be, hanem a iskolatársakkal szembeni dolgok is. senki nem szereti, ha a gyereke megverve jön haza.

a közös bennük az, hogy ellehetetlenítik a tanítást. az okos de önfejű gyerek esetén a nevelő tud trükközni, pluszfeladattal, stb.
a lemaradott csoportból kényszerből átvett túlkoros gyerekekre meg nincs nagyon orvosság. a régivágású tanárok, akik még fegyelmeztek hajdanán. kezdenek nyugdíjba menni. a fiatalok pedig legtöbbször nem képesek kellő tekintéllyel fellépni a randalírozó gyerekkel szemben.
(más kérdés, hogy ha igen, akkor bizonyos esetekben a família várja a huszonéves tanárnénit az ajtónál - de ez rasszizmus volt, nem is mondtam)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.20. 17:45:51

denever 2008.02.20. 17:11:45
"Oktatni kötelező őket, sőt kell is, ez természetes. de semmiképpen nem jó, hogy a többi gyerek oktatási morálját züllesztik."


Amint lathadod, Angliaban siman kizarjak oket az oktatasbol es mehetnek a Shipcote Centre-hez hasonlo elfekvobe.

"az én maradi elképzeléseim szerint nem az iskolának kell nevelnie a gyereket."

Nem tudja elkerulni, ugyanis a csaladban nem tanul meg iskola-meretu kozossegekben viselkedni, leven a csalad kisebb.

"a fiatalok pedig legtöbbször nem képesek kellő tekintéllyel fellépni a randalírozó gyerekkel szemben."

Mert ugy tanitottak oket, hogy a fegyelmezes "poroszos". Pedig dehogy.
www.teachernet.gov.uk/_doc/6059/PI%20Guidance.pdf
"Underpinning Principles
• The use of force should, wherever possible, be avoided
• There are occasions when the use of force is appropriate
• When force is necessary, it must be used in ways that maintain the
safety and dignity of all concerned"

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 22:47:58

Az a baj a fegyelmezéssel, hogy nem hatékony akkor, ha összemérhető a fegyelmezés igénylők és a nem igénylők száma. sőt, akár 5-6 gyerek is taccsra tudja tenni egy 20-24 fős osztály munkáját.

vannak módszerek arra, hogy az izgága, rendetlen diákot lekösse a nevelő.

de azért gondoljunk bele, hogy mire megy el a munkája. 3-5 nehezen kezelhető gyerekkel foglalkozik, közben a maradékkal mi lesz? És főleg, mi lesz a tehetséges tanulókkal, akik még a "normális" gyerekeknél is gyorsabban haladnánaK?

tök álságos dolog a fogyatékosok bepaszírozása a normál oktatási menetbe. sajnos, bármilyen rossz is, be kell látni, ők más módszereket, sokkal több személyes ráfordítást igényelnek ugyanolyan szint eléréséhet. ez rendben is van, de nem mehet az egész a többi gyerek munkájának a kárára.
Illetve egy fogyatékos gyerek szemszögéből teljes sikertelenségnek tűnik a saját munkája/élete/eredményei, ha nap mint nap többször szembesül azzal, hogy lemarad és mindenki jobb nála. ez nagyon sokkoló tud lenni, és katalizálás helyett passzív beletörődést eredményez.

rohadt fontos dolog az alapszintű oktatás, mert ha ez félremegy, akkor a diák nem tanul meg tanulni. liberális látásmódra, diszkriminációra és rasszizmusra hivatkozva minden problémát a szőnyeg alá söprünk, és ez senkinek nem jó.

sajnos az van, hogy mint minden, ez is pénzbe kerül. be kell látni, hogy a fogyatékosok oktatása több pénzbe kerül, és költeni kell rá, mert az országnak mindenki egyformán fontos.
a renitensen viselkedők kezelése is probléma, de többnyire igaz az is, hogy kellő odafigyeléssel és szakértelemmel az ő tanításuk is megérthető.
gondolom ebből elég egyszerűen kihámozható az üzenet, hogy több erőforrás kell a területre. és ez nem csak duma. az edzsukájsön mantrázása itt nem ér semmit.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 22:53:09

csak addícionálisan mondom, hogy rengeteg fogyatékos vagy speciális bánásmódot igénylő gyereket becsaptak az utóbbi két három évben a rendes oktatásba.

nyilván a nagyon fogyatékosok maradtak a kisegítőben, de igen sok gyereket "átminősítettek" és kész. pedig a legtöbb fogyatékos tudja hozni az elvárásokat ha megfelelően motiválja a környezete és a szükséges extra figyelmet is megkapja.
Most viszont osztályutolsók, örök problémák lesznek.

de király, mert meg tudtunk spórolni egy csomó nevelőt. éljen!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.20. 23:01:54

denever 2008.02.20. 22:53:09:
"csak addícionálisan mondom, hogy rengeteg fogyatékos vagy speciális bánásmódot igénylő gyereket becsaptak az utóbbi két három évben a rendes oktatásba."

Ez egy vitatott kérdés. Egyes fogyatékosokat "húz" az okosabb gyerekek közössége és még akkor is gyorsítja a fejlődésüket, ha nem tudják követni az anyagot. Másokat nem lehet betenni a "normálisok" közé, mert tönkreteszik mások tanulási esélyeit és saját maguknak is rosszat tesz.

Egy dolog azonban nyilvánvaló. Ha problémás gyerekek kerülnek "normál" osztályba, több lesz a pedagógus munkája. Ezért csak akkor tisztességes tömegesen átemelni a problémásokat, ha plusz forrást biztosítanak. Például, mint mondtam, Nagy-Britanniában ilyenkor egy új, speciális képzettségű tanár jelenik meg az osztályban, aki csak a problémás gyerekekkel foglalkozik.

Ha a problémás gyerekeket egyszerűen a "normál" csoport nyakába varrják mindenféle segítség nélkül, akkor rontják a "normál" gyerekek tanulási esélyeit és jogos a tiltakozás. Amely sajnos a problémás gyerekek ellen fog irányulni és nem azok ellen, akik cinikus módon szórakoznak a tanulókkal.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.20. 23:13:44

hát pont ez az. fentebb írtam, hogy ehhez erőforrás kell. pénz, ha úgy tetszik. és koncepció.
nekünk meg lesz digitális táblánk.
nyilván a gyógypedagógusok nem jattolnak annyit.
süti beállítások módosítása