Eltékozolt jelen I. - Ki tartsa el a pártokat?
2008. január 17. írta: Ács Ferenc

Eltékozolt jelen I. - Ki tartsa el a pártokat?

Mottó: „A terméketlen belpolitikai hidegháború és az abból fakadó kompromisszum-képtelenség össznemzeti zéró összegű játszmává fajult, tartósan gátolva az ország szempontjából fontos ügyek megoldását." (Részlet a Reakció kormányprogramjának preambulumából)

Nem összeborulásra lenne szükség, hanem egy kis őszinteségre. A pártfinanszírozás nem ideológiai kérdés, sokkal konkrétabb és kevesebb teret ad a handabandázásnak: ki tartsa el a politikusokat és a pártokat? Fenntartható-e hosszabb távon a mai helyzet? Kinek az érdeke, hogy ne változzon semmi?

Először is:álljon fel, aki elhiszi, hogy a magyar pártok a költségvetési támogatásból élnek! Jó, akkor mehetünk tovább. Mindenki tudja, hogy a 2002 óta lényegében permanens kampányban tartott magyar közélet résztvevői irtózatos összegeket költenek szervezeti és reklámkiadásokra, amelyek a költségvetési támogatásokból nem finanszírozhatóak. Oszthatunk, szorozhatunk, de nem jön ki. Számítások szerint a pártok tízszer annyit költenek, mint amennyit bevallanak. A politikai elit ma összefonódik a szürke, vagy fekete gazdasággal, annak minden következményével együtt. Miközben a gazdaság kifehérítéséről beszélnek, nem számolnak el még a legkisebb tételekkel, a képviselői apróval sem. Az egész politikai elitet jellemző erkölcsi hanyatlás, a hirdetett értékekkel szembeni hűtlenség ugyanis kis ügyekben testesül meg a leglátványosabban. És nincs senki, aki véget vetne a képmutatásnak, a másikra mutogató, a cselekvés elől mindig a másik múltja vagy jelene miatt felmentést kereső és találó tehetetlenségnek.

Időről időre, egy aktuális botrány kapcsán nekibuzdulnak de aztán – kényelmes ürügyeikkel – visszatérnek a megszokott, '90 óta öblögetett lábvízbe. Érzik, hogy amorális a helyzet, de a verbális elkötelezettségen túl nem jutnak tovább. Pedig egészen konkrét ügyekben lehetne haladni, ha meglenne hozzá az akarat. Tavaly zajlottak ugyan jól fotózható és ezzel lényegében kipipált ötpárti tárgyalások, de elakadtak akörül, hogy kellene egy nyilvános kampányszámla minden pártnál, ahol nyomon követhetőek a kiadások és bevételek. Így csökkenthető lenne a kampányok idején felbukkanó és aztán eltűnő táskás emberek száma a pártok holdudvarában. A Fidesz előállt azzal a meglepő ötlettel, hogy nem kellenek politikai reklámok sem, aztán atárgyalások megszakadtak. Holott körvonalazódott a megállapodás, hogy nem kell – az állampolgárokat gyermeknek kezelő – kampánycsend, és a pártok lássák el logójukkal a saját kiadványaikat. Talán még abban is konszenzust lehetett volna elérni, hogy a választási kampányokban a kormányok ne kampányolhassanak pártjaik oldalán, bár ezt eddig egyetlen kormány sem tartotta be. De itt már leoltották a villanyt. Jobb az otthonos sötétség.

A miniszterelnök rögtönzött köztisztasági csomagja és (ellen)népszavazási brainstormingja szintén hamvába holt, idén tavasszal tehát inkább azon roppant fontos kérdés mentén uszul majd egymásnak az ország, hogy kell-e vizitdíj, vagy sem. Pedig ezt az ügyet rendezni kell. Tapasztalt alkotmányjogászokra kellene bízni az összeférhetetlenség kérdését, utána megegyezni róla, majd sorban rendezni a többit: a pártok támogatását, a képviselői fizetés és a kiadási keret kérdését. Ez ugyanis a legalapvetőbb politikusi kötelesség, sőt: példamutatás lenne egy olyan országban, ahol az adóelkerülés még mindig virtus dolga, és ahol az adótudatosság gyerekcipőben jár.

Nyilvánvalóan arra kell törekedni, hogy a képviselők arányos javadalmazásban részesüljenek, és kiadásaik nyomon követhetőek legyenek (mindenről számla bemutatása!) Egyértelmű, hogy a pártok állami támogatását nagyságrenddel emelni kell, a képviselők fizetését is pedig szintén józanul – a piaci viszonyokhoz mérten kell meghatározni, és ezt tűzön-vizen, minden elképesztő szociális demagógiát legyűrve végre keresztül kellene már  vinni. Ugyanis ha mi, adófizető állampolgárok nem tartjuk el a pártokat, akkor majd eltartják mások, akik mást is kérnek cserébe. Viaduktot, autópályát, ki tudja még mit. A változást csak azok kényszeríthetik ki, akik világnézeti különbségeik ellenére vállalják az őszinte és kitartó (pár)beszédet ebben a kérdésben. Vannak ilyenek, bár nem sokan. Erre a cikkre például válaszolt-e valaki egyáltalán, vitatják-e valahol érvekkel, tényekkel? A pártfinanszírozásban valóban szükség lenne rendszerváltoztatásra. Addig viszont Tabuország tovább tékozolja a jelent.

(Fotó: www.egerszeginfo.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr11299754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.01.17. 07:53:47

A reménybeli pozitív változások lehetőségét könnyen lemérhetjük azon, hogy mikor ítélnek el, és bocsájtanak el jogsértő, bűncselekményt elkövető rendőrt. A rendőri szolidaritás nagyon hasonló a képviselőihez...

zolika 2008.01.17. 07:54:28

Az a baj, hogy akik beülnek a Parlamentbe (igen, még a szent Viktor is), egyből csak feltételes módban tudnak beszélni a saját pénzügyeikről, illetve azon nyomban elindul a ködösítés.
Komolyan, semmi írigykedés, hiszen mind kormány oldalon, mind ellenzékben komoly és felelősségteljes (bruhaha) munka folyik... Csak lássuk már tisztán hogy mikor mire mennyi megy el...Szerintem ez nem nagy kérés. Csak hiányzik a politikai, társadalmi KULTÚRA. Minden oldalról..

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.17. 07:54:53

Mindenki szoritsa ossze a szajat. Gondolj, gondolj, Micimacko.
Emlexel a tegnap esti mesere? Mit is mondott a Mester, mire kellenek
az adoforintok?

Hoppa, a partokat kifelejtette...

Persze, lehet belertette abba, hogy "ha nem adozunk, nem epul autopalya".

zolika 2008.01.17. 08:00:15

A másik kedvencem az, amikor az apeh véletlenül politikust ellenőriz(mindegy melyik oldal); akkor egyből mindenkiből előtör az üldőzési mánia, hogy mert a másik ráuszította blabla...ha engem ellenőriznek, akkor kire ugassak? a szomszédra? mert biztos ő nyomott fel:)

azta 2008.01.17. 08:26:35

annak idején az volt a szlogen, hogy a magas képviselői juttatások, fizetések, etc. lesznek az akadályai a korrupciónak.
nos. vajon nagyobb lenne e a korrupció, ha csak havi netto 110e Ft-ot kapnának?
pártfinanszírozás:
van az országban ember, aki pontosan el tudja mondani miből élnek a pártok? van olyan, aki el tudja a pártokat számoltatni?
van olyan ember akinek ezek a pártok kellenek? (ja! abból van elég...bocsi...)

ez a toller-sztori a legjobb példa az egészre:
másfél éve nem dolgozik. másfél éve nem képviseli a választóit. másfél éve vesz fel a családja brutto 1.3 milliót utána.
de ahhoz, hogy honnan kapja és milyen jogcímen a pénzeket, többnapos újságírói kutatómunka kell, mert senki nem tud semmit... azaz mégis, de az vagy ködösít, vagy csak későn érnek el hozzá.
másfél év alatt SENKI nem pöcögtette ezt a témát (sem innen sem onnan), mert minden egyes képviselő tudja, hogy járhat ő is így, oszt ha törvényt módosítunk ugranak a kiváltságok. mert ezek azok.
bárhonnan is nézem, álszent szemét banda mind...

hiba 2008.01.17. 08:28:27

Nagyon sokan gondolják úgy, hogy a jelenlegi értékválság gyökere a politikai értékválság annak pedig gyökere a pártfinanszírozás kérdése. Nem vagyok szakember, de azért az egy világos józan paraszti vonalnak látszik, hogy XY pénztulajdonos nem pusztán karitatív céllal ad pénzt Z pártnak feketén. Ha ezt fehéren adná, akkor azért legalább szólni tudnánk, hogy hohó ez a kis törvénymódosítás ami nagyon jó XY-nak nem azért van e mert....
Felháborító és nevetséges, hogy amíg az állampolgárok tökein egyre tekerik a satut, senkinek eszébe nem jut, hogy egy "vagyonosodási vizsgálatot" folytasson a pártoknál.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.17. 08:38:20

"A másik kedvencem az, amikor az apeh véletlenül politikust ellenőriz(mindegy melyik oldal); akkor egyből mindenkiből előtör az üldőzési mánia, hogy mert a másik ráuszította blabla..."

Azért ez egy elég egyoldalú mánia. Amikor Simicskáék ellenőríztek szoci és szadeszes politikusokat, akkor nem szaladták körbe vele a médiát, pedig valszeg több alapja lett volna az üldözési mániának...

Amúgy a cikkel csak egyetérteni lehet, bármilyen oldali is az ember. Csak esetleg csendben hozzátenném, hogy a mostani kormányban legalább a szándék megvolt (bármi is vitte rá őket erre amúgy), és nem ők találtak ki teljesíthetetlen feltételeket... Azért az elég nevetséges volt, hogy amikor azt mondták, hogy oké, kapjanak a képviselők ugyanannyi pénzt, mint eddig, de ne feketén a javarészét (elszámolás nélküli költségtérítésként), hanem átlátható, adóköteles jövedelemként (tehát nettóban még csökkene is a bevétel), akkor Szijártóék neki álltak sipítani, hogy nem járulnak hozzá, hogy megemeljék a népnyúzók pénzét...

alibi borz árny (törölt) 2008.01.17. 08:43:53

Minek kellenek nekünk egyáltalán pártok???
Én tök jól ellennék nélkülük.

zolika 2008.01.17. 08:45:52

Fedor, persze h nem járultak hozzá:) Klasszisokkal kevesebb pénz vándorolna így a zsebükbe...mert ugye azt egyszerű volt meglovagolni, hogy fizuemelés...erre harap a nép. Csak ugye a hangsúly itt az egyéb juttatások elszámolásán van...ami sztem simán több mint a fizu(emeléssel együtt is)...csak ugye ez nem lett kihangsúlyozva a kedves lázadozók oldaláról:)
Ők sem hülyék . Esélyük van újra trónra ülni, és elég durva lenne rögtön az elszámoltatási rendszerüket visszacsinálni, akkor már inkább meg se kelljen szavazni ilyet

Peppone Botazzi 2008.01.17. 08:48:58

Ha a pénzeket nyomon lehetne követni, akkor ahhoz intézményes és működő lobbista-rendszert is kéne alkotni. Ami valószínűleg 2/3-os lenne. Úgyhogy máris bukta van.
Toller-ügy egy szégyen. A kermédia meg tapsol és érzelmes dalokkal aláfesti, hogy a szemét gonosz neonácia újfasiszta feljelentő tönkreteszi a Toller családot. Pedig ezt már rég meg kellett lépni.
Amikor engem 120 ezres vásárlás után egy kisebb "NBH" ellenőriz, akkor miért nem lehet odafigyelni ezekre a milliókra?

zolika 2008.01.17. 08:52:46

Fizuemelés miatt idevág, amúgy nem: Este néztem a híradóban, h a bkv-góré fizuját lazán megduplázták+jutalom év végén( fizu 150%max->még jó h limitálták:D)
A kisfőnök pedig lazán a kamerába mondta h az utsó fillérig megérdemli, mert h néz már az ki h egy banki tisztviselő többet keres a bkv vezérnél...
Hát azt hittem belefejelek a tv-be:D

zolika 2008.01.17. 08:56:43

Elképzeltem h mi lenne ha mondjuk hasonló történne velem, mit Toller úrral...valszeg az én munkáltatóm is utalná a havi fizumat, és akárki felvehetné azt, amíg én munka végzés nélkül fekszem öntudatlan állapotban x éve:) Valahogy olyan reális:D

kukacka 2008.01.17. 08:58:35

Az a baj, hogy hiába kapnának többet, az még nem garancia, hogy nem akarnak majd még sokkal többet. A kampányokban már most is rengeteg a teljesen felesleges kiadás és ha több pénzt kapnának rá, ugyanúgy teljesen értelmetlenül szórnák szanaszét a francba. A több pénz egyszerűen annyit jelentene, hogy többet lehet nyúlni a húsosfazékból és többen férnének a közelébe, ami persze még további hatalomnövekedéssel jár, stb.
Eddig szórólapoztak, plakátoltak, lufiztak. Több pénz: látványosabb show-műsorok, drágább szórólapok, füzetek, ingyenvirsli, ingyensör, meg ilyesmi. A világ összes pénzét el tudnák költeni.
A képviselői fizetéseket/juttatásokat pedig mennyivel kellene megemelni, hogy feledtesse a tendereken lenyúlható 10-100 milliókat?
Ha egyszer egy jellemgyenge, önző, kapzsi társaság irányítja a politikai életet Magyarországon, akkor az több pénzzel is jellemgyenge, önző és kapzsi lesz. Hollywoodi sztár-gázsit pedig ez az ország nem lesz képes elviselni.

A legeslegfontosabb az lenne, hogy a nép véleménye valóban számítson nekik, legyen valódi civil kontroll a politikusok felett, mert így, amig tojnak ránk, amíg a népet holmi rajongó meg ellenző tábornak tekintik. Tényleg komolyan szembe kellene szállnia a népnek a teljes politikai elittel, talán változna valami. Addig viszont a magasabb juttatások sem jelentenek garanciát a korrupció ellen.

szejler 2008.01.17. 09:09:31

A BKV-s fizuemelésnél az indoklás százszor durvább volt: Azért!

Lehetne ez a szocik 2010-es kampányszlogenje is!

Fedor

Az MSZP-s kampányfinanszírozási javaslat érintetlenül hagyta volna a kormánykampányt. Ezért volt elfogadhatatlan az ellenzéknek többek között.

Azon gondolkodtam, hogy a kampányfinanszírozást szépen bele lehetne tuszkolni egy játékelméleti modellbe, inkluzíve az pártok ösztönzőivel, kormány és ellenzéki oldalra, optimális vissztartó erőkre bontva. Kiváncsi lennék mi sülne ki belőle.

A mostaninál valsz. csak jobb.

zolika 2008.01.17. 09:10:40

Az eredeti kérdésre válaszolva: Tudom álomvilágban élek...Tartsák el saját magukat! (gusztustalan szöveg ez az én adómból élnek duma, de végül is igaz)Tagásgi díj, vagy mittom én. Elég jó a fizetésük, bár "éheznek", fizessenek be havonta x összeget/kopf, aztán ami ebből 4 év alatt befolyik, abból kampányoljanak..egy tökéletes világban ez jó is lenne, dehát Magyarország 2008 ban minden csak nem tökéletes

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.17. 09:17:12

"Az MSZP-s kampányfinanszírozási javaslat érintetlenül hagyta volna a kormánykampányt. Ezért volt elfogadhatatlan az ellenzéknek többek között."

Akkor mondják azt, hogy oké a dolog, a kormánykampány részén változtatnánk. De ők nem ezt mondták, hanem azt, amit én írtam. Legalábbis azt hangosabban. Szóval fenntartom, már csak azért is, mert a képviselők átláthatóbb javadalmazását simán lehetne külön kezelni a kampányfinanszírozástól.

K ügynök (törölt) 2008.01.17. 09:21:15

Nem tudom, ki és mikor mondta az alábbiakat?:

"Azt mondjuk-e, hogy: a rohadt életbe, jöttek páran, akik meg merték tenni és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francban lesz majd az útiköltség elszámolásunk, b….a meg. Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem, hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország. Hogy megértik azt, hogy azért érdemes politikusnak lenni itt a XXI. század elején, hogy csináljunk egy másik világot. Csak azért. Egzisztenciát lehet még találni sokat."

Hogy tartozik most ez ide? Egyszerűen. Az-e a fontos, hogy tegyünk valamit, vagy hogy sok-sok pénzt harácsoljunk-e össze sumákban.

Toma 2008.01.17. 09:27:54

"Amikor Simicskáék ellenőríztek szoci és szadeszes politikusokat, akkor nem szaladták körbe vele a médiát, pedig valszeg több alapja lett volna az üldözési mániának..." Hát a Heti hetesben rinyáltak, erre konkrétan emlékszem.

kukac 2008.01.17. 09:39:31

Ebben az országban a vezetőket elitnek nevezni szerintem nevetséges!

Minden pártban ott vannak a csirkefogók, csak éppen nem látszik.

Pártfinanszírozás? Kedvencem: "Az időjárásjelentést szponzorálta a Vegyépszer" Na akkor ez vajon mi?

Toller ügy detto.

szejler 2008.01.17. 09:53:46

No K ügynök ide is megérkezett az Index címlappal együtt. (s. said: idehordja a szél a szemetet)

Az a vicces ebben az öszödi idézetben, hogy ezalatt is Ferenc pajtás cége bonyolította a Felsőoktatás fejlesztési pályázatok jel. részét. Ebben a kurva országban biza.

Van aki azért még hisz neki. Áldásom reá.

is 2008.01.17. 10:05:39

zolika: ezt a gondolatsort futtatnám végig:
Tegyük fel, hogy éppen állás nélkül vagy, és mindenhez értesz, tehát bármi ajánlatot el tudsz fogadni. Két ajánlatot kapsz: lehetsz BKV vezérigazgató, vagy banki középvezető. A BKV vezér nyilván folymatos baszogatás (nem csak kívülről a kibicek, de belülről is a politikusok), a banki középvezető stresszes, de jóval kevésbé. A banki állás társadalmi elismerése is sokkal jobb (értsd: a haverok felnéznek rád, mint banki középvezető; míg leszólnak, ha BKV-zol).
Namost még a fizetés is magasabb a bankban, mint a BKV-vezérnek.

Kérdés: melyiket választanád?

És ha minden értelmes ember helyesen válaszol, akkor ennyi fizetésért csak Aba Botondok vállalják. És ez az egész politikai élettel így van: nincs tehetséges ember, aki elmegy politikusnak, mert ha tehetséges, simán kap olyan állást, ahol ennyit megkeres, és közben nem baszogatják.

Szóval: mennyi legyen a BKV vezér fizetése? Aba Botondnyi, vagy annyi, amire esetleg egy tehetséges ember is bemozdul?

ha5nx 2008.01.17. 10:14:25

szejler:
Csak nem Te is elakadtál a demagógia kátyújában?
BKV vezér fizetése duplárája?! Fujjj!!!
Főműsoridő, címlap...

Egy BKV vezérnek simán kell keresnie bruttó 1,5milliót havonta. (Egy multinál egy osztályvezető is simán megkeresi az eddigi 750ezret egy jobb iparágban)

A lényeg az évvégi prémium. Azt kellene piszkálni, arról lehetne beszélni... Csak az most nincs napirenden és kell most is golyó a média és pártágyúkba...

A magasabb képviselői fizetéskenek az lenne az értelme - szerintem - hogy akkor talán lehetne szelektálni. Mert az gondolom, hogy értelmes és/vagy valamelyest is becsületes ember ma nem megy el politikusnak.
Miért menjen, amikor a versenyszférában simán többet kereshet hivatalosan, s nem turkál folyamatosan a média és a konkurencia még az ürülékében is.
Ki az aki elmegy? A versenyszférában megélni képtelen, az eleve a mutyipénzekre utazó szolgalelkű pártkatona.
Oldaltól függetlenül.
Tisztelet a kivételnek.

Karsainak meggyőződésem, hogy egy kerékkel kevesebb van (vagy több?), de valamiért pl. mégis többre becsülöm, mint 10 másik bólogatót...

hülyegyerek 2008.01.17. 10:26:12

Ki tartsa el a pártokat ?
Miért kinek az érdekeit képviselik ?
Gondolom azok tartják el őket akiknek az érdekeit képviselik./Ők már választottak eltartót, holott övék a hatalom, vetésforgó rendszerben !/
Mint választó az álltaluk vitt kormányzás minősége abban mérhető le nekem, hogy az elmúlt
majd 20 évben az ország helyzete és lehetőségei javultak e a többi országgal kapcsolatban, szerintem romlottak.
Jó gazda módjára foglalkoznak e a rájuk bízott javakkal ? Szerintem erre is nem a válasz.
Mert milyen ember az, aki a gyermekei kontójára adósodik el, erőn felül ?
Egyáltalán hogyan tervezhető költségvetés veszteségre és erre még büszkék is./Az állam rossz gazda szlogennel az a bajom, akkor miért bízzuk rájuk adónkat ?/
Megcsinálhatja-e ezt bárki más az országban, hosszútávon ? Nem.
Miért ? Mert elviszi a bank házát, javait.
Én például nem adtam senkinek felhatalmazást arra, hogy akaratomon kívül adósítson el engem.
Aki ilyet tesz annak a munkáját nem nevezném semmilyen minőségűnek, ez inkább valamilyen bűncselekmény kategóriája szerintem,
de egészen biztosan társadalom ellenes.
Miért kellene ilyen pártokat bárkinek is finanszíroznia vagy lehet hogy támogatnám őket csak ne erre az országra vonatkozó döntéseket hozzanak.

tölgy 2008.01.17. 10:31:26

Erősen leragadtatok a képviselői javadalmazásnál, talán mert Ferenc testvér azzal akart újabb hatalmas reform-pr kampányt indítani. (Tartott kb. 2 hétig.)
A korrupció sokkal inkább a kampányok iszonyatos költségeivel, a pártok ebből fakadó pénzigényével függ össze. (Törvények/rendeletek megvásárlása, etc.) És vannak pénzfelhajtó ügyes emberek, akiknek meg nem lehet megtiltani, hogy maguknak is hajtsanak fel ezt-azt.
Ha külföldi üzletemberekkel beszéltek ma, mind az elsők közt említi a korrupciót. A képviselői fizetés mértékétől ez teljesen független.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.17. 11:16:41

nem az a kérdés, hogy ki tartsa el a pártokat.

az a kérdés, hogy "el kell-e tartani a pártokat?".

Én úgy látom, hogy ehhez a munkaminőséghez nem kell főállás. Se reklám. A szar attól még büdös, ha be van futtatva arannyal.

egyébként, engem ki tart el? érdekel ez valakit?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.17. 11:35:45

"vitam et sanguinem et pecuniam!"
ez az új jelszó. meg is érdemeljük.
(ha jól ragozom..)

oblomov 2008.01.17. 14:04:56

hülyegyerek: "Ki tartsa el a pártokat ?"

Milyen pártokat? Osztálypártok? Programpártok?Közjogi kérdésben strukturáltak? Vagy hogyan? Már a kulturkamfnak is örülnék, de ma már ez is porhintés, nem más mint egyszerű hatalmi technika. Itt van egy erős ember, mondjuk a Horn Gábor. Szakszervezetileg kezdte, ma a privatizáció és egyéb zsíros bulik élharcosa. A szavazógépes gyenge emberek meg presszionálhatók, korrumpálhatók, hisz szükség nincsen reájuk különben, amit persze nagy államférfiként/honanyaként ők is tudnak. A BTK módosítása lenne a megoldás, nem a finanszírozás, vagy bármi másnak az úgymond reformja.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.17. 14:25:09

"Kiss Péter elmondta: "mivel egy baloldali párt a kapcsolataiból él", ..."
hahaha
lehet értelmezni!

eN 2008.01.17. 15:54:52

is 2008.01.17. 10:05:39
azert ez ott santit, hogy mindezek ellenere megsem alkalmassagi alapon hoztak ezt a majmot a bkv elere. akkor megiscsak megeri?

hülyegyerek 2008.01.17. 16:59:02

oblomov:

Szia,
Nem akarok off lenni, úgy értem:
Most mintha egy akármelyik párt lennék:
Az a világ skandalluma hogy van a népes bázis, akire számítunk mint szavazókra, akiknek az adójából megfinanszírozzuk magunkat, a kontójukra emelünk magunknak fizetést,
de ugyanakkor a kiadási oldalban a közszolgáltatásokat leépítjük.
/Mellette persze kielégítjük a szűk befektetői holdudvar igényeit - és megkommunikáljuk mint üdvözítő dolgot/
Egyébként tényleg a nép minden évben egyre többet fizet be, mi mégis nagyobb hiányt csinálunk rendszeresen, mint megelőző évben.
Így az adósságteher nő, gyakorlatilag a népes bázisunk nagy részét "eladjuk rabszolgának".
Ebből nekem az jön le hogy kifelé akiknek adósai vagyunk, nem keménykedünk.
Saját pártunkon belül nem tudjuk tartani a gyeplőt, akinek lehetőséget adunk, azzal elszalad a ló.Erre felé nincs kontrollunk.
Bármilyen hatalmi/közszolgálati szervet üzemeltetünk ott ugyanez megjelenik (Él a ha nem költünk többet, mint ami a keret jövőre kevesebbet kapunk elv.)
Ellenben a választóinkat ott szivatjuk, ahol érjük.
Most innentől mindegy hogy milyen színe van egy pártnak, vagy milyen párt.
Én speciel túlélés párti lennék.
De a túlélés párt jelenleg bukásra áll.
A dörgölődzünnk teljesítmény nélkül és adnak nekem pénzt vagy/és hatalmat pártokba nem szívesen lépnék bele.

oblomov 2008.01.17. 18:45:03

Mondandóm az, hogy ezek nem pártok már abban az értelemben, hogy az elvonás mértékére, az újraelosztás módjára, vagy lassan bármi másra alternatív programokat kínálhatnának. Ennek ellenére leválthatatlanok. Legyenek viszont legalább felelősségre vonhatók (mint szélhámos tolvaj svindlerek becsukhatók, felakaszhatók, ilyesmi). Legkevesebb, hogy intézzék el egymást, ha már minket - adósságszolgálatilag - elintéztek.

dowNLoad 2008.01.17. 18:46:16

kukacka ez 1000%-osan betalált!
Úgy tekintenek a választókra, mint valami rajongótáborra, és magukat Hollywood-i sztároknak képzelik. haha ezek a sztárok ugyanolyan hülyék, mint a filmsztárok, csak azok NEM VEZETNEK ORSZÁGOKAT, v@zzeg!!! Akkor viszont mi(a rajongótábor) hülyébbek vagyunk, mint az átlag mozinéző. (kicsit drága a mozijegy is erre a sz@r filmre, amit meg sem akartam nézni)
Szerintem nem KI, hanem MI tartsa el a pártokat, jó erős KENDERKÖTÉL, egyesével a nyakukon. (csapaterő, pártfegyelem, demokrácia)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.17. 21:00:47

Ács Feri, ez nagyon naív megközelítés. A pártok nem a kampány miatt gyűjtögetnek és az egész problémának nincs köze a költségtérítéshez.

A pártok eltartják a kapcsolati hálójukat. Ezt azáltal teszik, hogy közbeszerzésekből lecsípnek, mondjuk 15%-ot. Az így összegyűlő összeg messze több, mint az a mondjuk összesen 20-30 milliárd Ft, ami a négyévenkénti kampányra kell (az összes pártnak). Nem is erről szól a dolog, hanem arról, hogy a pártok szabályos vállalatként működve nagyságrendileg 2-300000 embert tartanak el a közpénzekből lecsípett percentből.

Na, ez valóban maffiagazdálkodás.

hülyegyerek 2008.01.17. 21:12:21

oblomov:
Egyetértek,
Hagyományos értelemben egy párt képviseli a társadalom egy jól körülhatárolható (ideológia, vallás, gazdasági érdekek) csoportját.
És minden párt annyira erős, amennyire a társadalmi támogatása erős, az álltala képviselt pontokban.
A látszólagos téveszmés magatartás ott kezdődik, amikor pl kishazánkban a két legnagyobb párt megpróbálja eljátszani, hogy ő aztán mindenkit tud képviselni (nem szerintem a kormányzó pártok az nem két párt az én szemszögemből, csak egy és akik most szerveződgetnek ki a nagyobbikból, az is csak púder, nem külön párt), de ebben ők sem hihetnek, csak azt gondolják, hogy hitethetnek, és közben nem azokat képviselik, akiket hitegetnek.
Ennek az értelme a kizárólagos hatalomra való törekvés.
Mert az kényelmetlen és munkaigényes, ha több valós pártnak együtt kell működnie, és így a társadalmi erőviszonyok aránya a döntésekben is megmutatkozik.
Jelenlegi pártjaink tapasztalataim szerint, mert azért én is Magyarországon élek, a tömd a zsebed és kuss alapon szerveződnek.
Maguknak osztják a lét, nekünk jut a máz és a gáz.
Miért lenne mértékük, ha nem a sajátjukat osztják ?
Amit a polgár maga megfőz 1000Ft-ból, azt jól megtendereztetve kormányzati megrendelésre
elkészítik 15000 Ft-ból nagynevű séfek, valami francia névvel ellátva.
De ez abszolút nem drága, mert a hülyeséget reprezentálni kell.
Szóval miért érdekes a pártoknak a bevétele ?
A vicc az, hogy a pártokat az adófizető tartja el, és nézi a buta reklámokat a saját pénzén.
/Pl:Magyarország benned van.
Aminek a lényege hogy valósítsd meg elképzeléseidet - mert ha nem teszed nem tudjuk
tőled elvenni./
A pártok egyedeit közben nem is az adófizető tartja el, hanem azok a csoportok, akiket a tendereikkel, rendeleteikkel, törvényeikkel szolgálnak.
A felelőségrevonhatóság, az nagyon hosszú és komoly szó, és kétlem, hogy aki a törvényeket hozza, belső mérték nélkül, az majd felelősségrevonhatóvá teszi magát.
Ez illúzió.
Az egészben az a szép, hogy a következmények nem biztos, hogy a becsapottak oldaláról érik őket.
Valahogy úgy érzem, hogy kit,kit a saját legközelebbi emberi kapcsolatai fogják úgy kezelni, ahogy ő bánt a többiekkel. Bár ez sokaknak nem vígasz.

hülyegyerek 2008.01.17. 21:15:20

Bocs,
helyesen:felelősségrevonhatóság - olyan hoszzú és bonyolult, látod elsőre le sem bírtam írni
:-)

dowNLoad 2008.01.17. 22:28:57

Na ezt most vágja mindenki, hülyegyerek is rátapintott!!! A legjobb példa erre a MINISZTERELNÖK, AKI NEM VESZI FEL AZ ÁLLAMTÓL A FIZETÉSÉT, eezel is jelzi ezeknek a csoportoknak, hogy Ő NEM az ORSZÁG EMBERE, nem nekik tartozik elszámolással! (persze jótékonykodik,hahahahaha de ez nem az igazi oka, 10000év alatt sem tudna annyit jótékonykodni, hogy jóvátegye az okozott károkat)

timmyyy! 2008.01.17. 22:40:40

Minden pártot tartson el a saját tagsága, miért én fizessek két-hárommillió ember játékáért?

hülyegyerek 2008.01.18. 07:10:33

Figyelembe kellene venni azt is,
hogy amikor valaki, elvállal egy feladatot, állást, akkor tudja, hogy ezzel mennyit fog keresni.
Ha kevesli biztosan keres olyat, ahol többet tud.
Ha viszont számol a feladattal járó "fantasztikus lehetőségekkel", akkor
eleve alkalmatlan a feladatra.
És jé elvállalják a döntések terheit, felelősségét aprópénzért.
Ha megéri nekik apróért, akkor mit kell rendezni ?
Különben meg, abban a különleges helyzetben vannak, hogy lehetőségük van elvállalni 200e-ért és utána felemelni maguknak pl 900e-re, de ettől még nem fognak felfelé folyni a folyók.
Itt sokakat a kettős mérce zavar, az egyedek bevételi oldala szempontjából.
De ez csak cirógatja a lényeget.
süti beállítások módosítása