Nyitott kapukat döngethetnek mostantól az Európába, de mindahányan igyekvő magyarok. Három és fél évvel az uniós csatlakozás után ugyan, de végre – és remélhetőleg végleg – holnap felnyitják a sorompókat Magyarország nyugati és északi határain. Jelentéktelen luxemburgi falucska az a Schengen, de neve mára szimbólummá vált Európában. És ez már önmagában érték, hiszen az Európai Unió, amelyet a legtöbben csak rendeleteket, jelentéseket, irányelveket, meg kötelező és ajánlott szabályokat ontó papírgyárnak gondolnak, ritkán tud szimbolikus tettet végrehajtani.
Euroszimbolika
Talán angyal szállt végig a vén kontinens felett 1985. június 14-én: a hidegháború, a vasfüggöny és a létező szocializmus korában az NSZK, Franciaország és a Benelux államok vezetői Schengenben megállapodtak a határok fokozatos megszüntetéséről. Ugyanezen a napon a szögesdrótoktól keletre, Csurkától és Csoóritól TGM-en át Konrád Györgyig, népi és urbánus magyar ellenzéki írók ültek össze Monorierdőben, hogy Magyarország helyzetéről és jövőjéről vitatkozzanak. És az akkori vágyálmok realitássá váltak: hazánk mára a határok nélküli európai közösség tagja lett.
Mit tud most a magyar átlagpolgár az EU-ról? "Ja, hát az a hely, ahol nincsenek határok" – vágná rá az utca embere. Persze hozzánk egy kis spéttel futott be a schengeni expressz, de hát ez van, megszoktuk: a jó dolgok mindig késve érkeznek el Nyugatról Magyarhonba. A Bonanza Banzai sem jött volna létre, ha nincs előbb Depeche Mode, és német barátaim is hamarabb szupermárióztak, mint én, és ez hátrányosan érintett européer fejlődésem során, gondoltam akkoriban. Szóval a mai határfelnyitással utólag is szimbolikus eseményt foganatosítanak a hivatalok, jelképesítve azt, hogy 2004. május 1. óta az európai közösség tagjai vagyunk.
Az a nap úgyis igen halványan dereng csak bennünk, hiszen az életében először és utoljára papír nélkül szónokló Medgyessy Pétert és a mellette álló, behemót Időkereket aligha nevezhettük katartikus élménynek. Rémlik még valami a befüvezett Szabadság hídról is, meg az, hogy jó meleg volt aznap. Az ünnepély résztvevőinek végül nem lett jó ómen ez a nagy ejrópázás: kedvenc titkosszolgálati kormányfőnk alig néhány hónapra rá búcsúzhatott a kormányrúdtól, és az első zápor után bedöglött az Időkerék is. A tagság tényét felelevenítve: jó, hogy mintegy karácsonyi ajándékként ma felhúzzák a sorompókat, és ha akarjuk, Battonyától Nemesmedvesen át Párizsig autózhatunk anélkül, hogy morcos határőrök vizslatnák csomagjainkat és iratainkat.
Görcsoldó
És ez sokkal többet jelent annál, mint amit elsőre, vállvonogatva gondolunk róla. Az új Európa atyjai, a nagy világégés után néhány évvel (és a Védegylet előtt néhány évtizeddel) megmutatták: lehet más a politika. Vigyázat, nagy szavak keresztezik írásunkat: a Benelux államok, a posztfasiszta Olaszország és az ősi ellenségek: a nácizmus rémálmából ébredező Nyugat-Németország és a világháborút felemás módon átvészelő Franciaország összefogtak, és belekezdtek egy olyan folyamatba, amely a béke, a szabadság, a joguralom és a jólét évtizedeit hozta el a földrész szerencsésebbik felének.
A nyolcvanas évek szülötte vagyok, így tizenéves koromban ért először a meglepő élmény, hogy csak úgy átszáguldunk az Alpokban az olasz–osztrák határon. "Hát így is lehet?" – kérdeztem magamban. És kérdezhetik magukban kedves olvasóink is, akik felnőtt fejjel vagy akár idősebb korúként élték meg a rendszerváltást és most az uniós csatlakozás második felvonását.
Vannak itt az országban pár millióan, akiknek a Nyugat egy, a szögesdrótokon, őrtornyokon és aknamezőkön túli mesebeli, elzárt, zsírfejű párttitkároktól mentes világot jelentett, ahol tejjel folyik a méz, és a Beatles lép fel a helyi kultúrházban. A zártság már 1989 előtt oldódott ugyan, de gondoljunk bele abba: az idén felnőtt az a nemzedék, amely a rendszerváltozás évében született. És melyikük hiszi majd el, hogy volt egy kor, amikor tilos volt kimenni, és tilos volt visszajönni, amikor tilos volt hallgatni, és tilos volt beszélni, amikor tilos volt a hosszú haj, és tilos a túl nagy zaj?
Mert nekünk már nem tilos. Már nincs tilos. Van itt egy nemzedék, amely pár ezer forintból kiugrik Bécsbe kávézni, kicsit többől elrepül Párizsba művelődni, Brüsszelbe politizálni, Londonba üzletet kötni, majd hazajön, akkor és ahogy csak szeretne. A Dunán átúszva, a zöld határon áttúrázva, az országút mentén biciklizve, amikor csak kedve szottyan. Szédületes változás történt tizennyolc év alatt.
És ez lehet a késői gyógyír a Trianon-traumára is. A felvidéki, szlovéniai és burgenlandi magyarok felé most megszűnik a határ, és reméljük, hogy előbb az erdélyi, majd a vajdasági és kárpátaljai magyarság is beléphet a sorompómentes európai közösségbe. Az lesz majd a magyar nemzet határokon átívelő egyesítése, mintha hallottuk volna már valahol. Az ajtó tehát kinyílt: lépjünk be rajta. Mindahányan.
Megjelent: Magyar Hírlap (2007.12.20)
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4270353
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VIII. Nagyapó 2007.12.20. 14:10:12
Khm... A Brian élete római légiósa forog a sírjában...
Többes szám, alanyeset - Hu-nga-RI !
www.magicafe.hu/jegyzetek/68_fonevrag.pdf
Most írd le százszor :-)
Többes szám, alanyeset - Hu-nga-RI !
www.magicafe.hu/jegyzetek/68_fonevrag.pdf
Most írd le százszor :-)
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.20. 14:45:33
Azért lesznek még gondjaink, elvtársak: www.bumm.sk/politika/2/14674/schengen-elott-szlovakiaba-behajtani-tilos.html
one nation under-dog 2007.12.20. 14:48:45
Miva'?
Hungarus azelőtt portás volt?!
:)
Hungarus azelőtt portás volt?!
:)
ergé 2007.12.20. 15:06:46
Ha már off: Nagyapó, köszönöm, tanultam latint, szándékosan írtam így, egyes számban, nyelvtanilag helyesen.
Hannibal ante portas - egyes szám
Hungarus ante portas - egyes szám (Magyar a kapuk előtt). (enyhén utalva a történelmi hungarus-tudatra, blabla:-)
Hungari ante portas - többes szám (Magyarok a kapuk előtt)
gondolkodtam, de az előbbi mellett döntöttem.
on.
Hannibal ante portas - egyes szám
Hungarus ante portas - egyes szám (Magyar a kapuk előtt). (enyhén utalva a történelmi hungarus-tudatra, blabla:-)
Hungari ante portas - többes szám (Magyarok a kapuk előtt)
gondolkodtam, de az előbbi mellett döntöttem.
on.
VIII. Nagyapó 2007.12.20. 15:08:14
OK, nekem mindenesetre furán hangzott, és gondoltam, kötekedem-sznobkodom egy kicsit :-)
Syr Wullam 2007.12.20. 15:13:48
ergé, palyat modositott latin szakos tanarkent en Nagyaponak adnek igazat -- mar ha tullepunk a nyelvtanon es interpretalunk is egy kicsiket.
Egy Hungarus hogy' lehet tobb kapu elott egyszerre? Vagy tobb kapu van egymas mogott es azt akartad elegansan erzekeltetni, hogy egyetlen kapu kinyilt ugyan, de mogotte van meg jo par masik kapu, csak zarva? ;-)
Egy Hungarus hogy' lehet tobb kapu elott egyszerre? Vagy tobb kapu van egymas mogott es azt akartad elegansan erzekeltetni, hogy egyetlen kapu kinyilt ugyan, de mogotte van meg jo par masik kapu, csak zarva? ;-)
ergé 2007.12.20. 15:19:19
(morog)
Hannibal ante portas. Hannibál (egyes szám) a kapuk (többes szám) előtt.
Magyar (egyes szám) a kapuk (többes szám) előtt.
Magyarázat: az egyes európai országok határai, mint kapuk, az Európa-erőd kapui stb.
nyelvtanilag helyes, logikailag lehetséges.
ON.
Hannibal ante portas. Hannibál (egyes szám) a kapuk (többes szám) előtt.
Magyar (egyes szám) a kapuk (többes szám) előtt.
Magyarázat: az egyes európai országok határai, mint kapuk, az Európa-erőd kapui stb.
nyelvtanilag helyes, logikailag lehetséges.
ON.
Syr Wullam 2007.12.20. 15:31:23
Hannibal - egyetlen szemely, Hungarus - nem egyetlen szemely.
Syr Wullam (menekul es szajat befogja, hehe)
Syr Wullam (menekul es szajat befogja, hehe)
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 15:33:36
sztem jobb játék vóna azon elmélkedni, milylen fura paca egy-egy ország...
Eu-s Rorschach teszt :)
Eu-s Rorschach teszt :)
oblomov 2007.12.20. 15:53:27
Humanus ante portas? Persze ennek így semmi értelme nem lenne, de olyan PC. :) Bocs.
waff 2007.12.20. 16:09:21
nem tudom ki írta a cikket, de engem - mint monori lakost - inkább az zavar, hogy nem Monorierdőben ültek össze, hanem Monorierdőn - ami akkor Monor tgelepülésrésze volt, azóta meg külön település. A monori erdőben meg maximum az állatok tanácsa ült össze, ők ha jól tudom a monorierdei kempingben találkoztak. Ez így kb. olyan, mint ha Balatonfenyvesben vagy Gyopárosfürdőben találkoznának...
ergé 2007.12.20. 16:13:27
:-)
megadom magam, szép napot!
megadom magam, szép napot!
Őrnagy Őrnagy 2007.12.20. 16:25:07
Hopp indexcímlapra került az írás, jönnek a droidok pl én.
Ez a cikk a Tóta W. kirúgó Magyar Hírlapban jelent meg, és kirakják. Árokbetemetés?
Ez a cikk a Tóta W. kirúgó Magyar Hírlapban jelent meg, és kirakják. Árokbetemetés?
waff 2007.12.20. 16:26:13
bocs, nem akarom a hangulatot tovább fokozni, de a horvátországi magyarokkal mi lesz?:) mert ők se nem erdélyiek, se nem vajdaságiak, kárpátaljaiak meg a legkevésbé.
(ráadásul még a partiumiak se erdélyiek, de az már tényleg kötelkedés lenne:))
(ráadásul még a partiumiak se erdélyiek, de az már tényleg kötelkedés lenne:))
ergé 2007.12.20. 16:46:17
wazz, a kanadai magyarokról sem írtam :) és a csángókról sem, meg a magyarábokról sem. apropó, tényleg, Szudánba mikor mehetünk határellenőrzés nélkül?
jbb 2007.12.20. 18:10:23
Szegény ergé, jótett helyébe, ugye? :-)
De ugorjunk egyet. Trianon szindrómában szenvedőként (ugyan nem tudom ez pontosan mit jelent, sejtéseim azért vannak, bár akinek elveszik a múltját és jövőjét nem tudom hogyan kellene viselkednie) lelkem ünneplőbe öltözik ma éjszaka, holnap pedig rengeteg teendőim mellett igenis átmegyek a gúnyhatáron oda 's vissza. Ráadásul többször egymás után.
Azért egy dolgot szeretnék figyelmetekbe ajánlani. (Igen, én radikálisabb vagyok a Reakciósoknál, ez van, mégis a ti értékrendetek áll hozzám a legközelebb, mégha mostanában inkább csak olvasgatok az írás helyett.) Olvastam legutóbbi Sólyommal egyetértő anyagotokat. NAgyjából osztom álláspontotokat, most azonban a teljes hallgatást nem tudom mire vélni. Az osztrák sógorok és a tót atyafiak is rendre behajtani tilos táblákat helyeznek el a magyarok (nem vitatkozni, a magyarországról érkezők, de nekem ez ugyanaz, nem vagyok megosztó :-) elé, tartva a BŰNÖZÉS EMELKEDÉSÉTŐL! Hopp, nekik lehet, a Gárda meg fasisztarasszistanácihungarista természetesen. Az osztrákok ráadásul még 1500 katonát is felvonultatnak a régióban, hogy a lakosság ne féljen a magyar bűnözőktől. Na postufisok, akkor erről is lehetne egy kicsit azért jajveszékelni. Mert hát mi az hogy félnek, ilyen nincs is. Vagy nevezzék meg, hogy félnek a betörőktől és tessék "Betörőknek behajtani tilos" táblákra cserélni a korlátozásokat vagy tiltakozzunk, hiszen ez megy nekünk nagyon.
Igaz, még egyetlen egy osztrák nyugdíjas fejébe sem lett beleállítva magyar balta egy tyúklopás kapcsán, nem rabolják el a mobiljaikat a gyerekeiknek az iskolában a túlkoros IQ fighterek és nem lopták el a temetőkből a magyarok az összes keresztet. Mégis. Ráadásul prekoncepcióként. A bűnözés fog növekedni. Ezt állítják, ezélrt korlátoznak minket, engem, ergét, jogvédők, Sólymot, akárkit. Mert mi bűnözők vagyunk. Egységesen, a magyarok. Pedig még EU jog ellenes is.
Szaladjunk hát Brüsszelbe, kürtöljük tele világot a szörnyűséggel, itt valakik a katonáikkal a magyarokat akarják otthon tartani. Kende seeejpítse, ez borzassssztó.
De legalább egy postot, nem?
Üdv.
De ugorjunk egyet. Trianon szindrómában szenvedőként (ugyan nem tudom ez pontosan mit jelent, sejtéseim azért vannak, bár akinek elveszik a múltját és jövőjét nem tudom hogyan kellene viselkednie) lelkem ünneplőbe öltözik ma éjszaka, holnap pedig rengeteg teendőim mellett igenis átmegyek a gúnyhatáron oda 's vissza. Ráadásul többször egymás után.
Azért egy dolgot szeretnék figyelmetekbe ajánlani. (Igen, én radikálisabb vagyok a Reakciósoknál, ez van, mégis a ti értékrendetek áll hozzám a legközelebb, mégha mostanában inkább csak olvasgatok az írás helyett.) Olvastam legutóbbi Sólyommal egyetértő anyagotokat. NAgyjából osztom álláspontotokat, most azonban a teljes hallgatást nem tudom mire vélni. Az osztrák sógorok és a tót atyafiak is rendre behajtani tilos táblákat helyeznek el a magyarok (nem vitatkozni, a magyarországról érkezők, de nekem ez ugyanaz, nem vagyok megosztó :-) elé, tartva a BŰNÖZÉS EMELKEDÉSÉTŐL! Hopp, nekik lehet, a Gárda meg fasisztarasszistanácihungarista természetesen. Az osztrákok ráadásul még 1500 katonát is felvonultatnak a régióban, hogy a lakosság ne féljen a magyar bűnözőktől. Na postufisok, akkor erről is lehetne egy kicsit azért jajveszékelni. Mert hát mi az hogy félnek, ilyen nincs is. Vagy nevezzék meg, hogy félnek a betörőktől és tessék "Betörőknek behajtani tilos" táblákra cserélni a korlátozásokat vagy tiltakozzunk, hiszen ez megy nekünk nagyon.
Igaz, még egyetlen egy osztrák nyugdíjas fejébe sem lett beleállítva magyar balta egy tyúklopás kapcsán, nem rabolják el a mobiljaikat a gyerekeiknek az iskolában a túlkoros IQ fighterek és nem lopták el a temetőkből a magyarok az összes keresztet. Mégis. Ráadásul prekoncepcióként. A bűnözés fog növekedni. Ezt állítják, ezélrt korlátoznak minket, engem, ergét, jogvédők, Sólymot, akárkit. Mert mi bűnözők vagyunk. Egységesen, a magyarok. Pedig még EU jog ellenes is.
Szaladjunk hát Brüsszelbe, kürtöljük tele világot a szörnyűséggel, itt valakik a katonáikkal a magyarokat akarják otthon tartani. Kende seeejpítse, ez borzassssztó.
De legalább egy postot, nem?
Üdv.
dowNLoad 2007.12.21. 02:00:29
Nem fog semmi történni jbb, mert tudják hogy az osztrákoknak igazuk van, csak senki nem meri kimondani, hogy kire gondolnak. Sem itt sem Brüsszelben. Majd ha az első cigányt lesittelik Burgenlandban , és bekerül a híradóba, talán akkor.
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.21. 08:54:20
jbb: teljes mértékben igazad van. Vérlázító, gyalázatos, amolyan igazi vérbeli közép-európai aljasság.
Ardarich 2007.12.21. 09:37:55
Ugyanmár, download. Elég sok tejfehér hazai ismerősöm van, aki még a kilencvenes években is szarul érezte volna magát, ha nem vesz magántulajdonba valamit Bécsben... Persze a "Nelopjmagyar" bunkóság. Az viszont , hogy az osztrákok tartanak a bűnözés emelkedésétől a határnyitás után, csak azt jelzi, hogy helyén van a valóságérzékük. A "Behajtani tilos" tábláikat viszont ... na nem mondom, hova tegyék.
gyz 2007.12.21. 10:13:26
Az, hogy konkrétan a cigányoktól tartanának natúr ostobaság - a nelopjmagyar sem a cigányoknak szólt, hanem nekünk, Neked is, download. Fontos a nemzeti érzés, de hogy a 90-es évek elején Bécsben járva mindig kussoltam az utcán, nehogy megtudják, hogy én is wartburgongorenjés, utcán szalonnát banánnal (és bicskával :-)) falatozók nációjához tartozom, az biztos. És ha volt is köztük cigány, zömében magyarok voltak.
A behajtani tilos tábla azonban olyan fokú tahóság, hogy nem maradhat(na) válasz nélkül. Persze ez is illúzió, majd megint jópofizunk a "sógorokkal" egy sort.
Legalább vmelyik határmenti polgmest. kitalálta, hogy ők meg az osztrák gazdák hozzánk átnyúló földjeire vezető mezőgazdasági utakat zárják le. Az szerintem vicces lenne, ha mondjuk kombájnnal kellene egy 30-40 km-es kerülőt tenniük. :-)
A behajtani tilos tábla azonban olyan fokú tahóság, hogy nem maradhat(na) válasz nélkül. Persze ez is illúzió, majd megint jópofizunk a "sógorokkal" egy sort.
Legalább vmelyik határmenti polgmest. kitalálta, hogy ők meg az osztrák gazdák hozzánk átnyúló földjeire vezető mezőgazdasági utakat zárják le. Az szerintem vicces lenne, ha mondjuk kombájnnal kellene egy 30-40 km-es kerülőt tenniük. :-)
oblomov 2007.12.21. 11:29:22
Kigler (Csatlós Vilmos) esete féldúlta a médiát. Szirtes Ádám kisember figurája is Tiszta Amerika. Itthon is tanulgatjuk, hogy nem visszük haza a gyárat. Legalábbis nem darabokban ...
jbb 2007.12.21. 11:31:06
Azért én civil kezdeményezésként, nem, nem, nevezzük inkább performancenak, Hegyeshalomnál kiraknék pár napra az M1-re egy "behajtani tilos osztrákoknak" táblát. Kivéve hajnali 1 és 2 között természetesen, hogy ne érhesse szó a ház elejét. Hiszen mi demokraták vagyunk.
apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.21. 12:12:26
Mintha kedves ergének egy rózsaszín felhő ereszkedett volna a szemére, midőn e cikket írta. Ami amúgy aranyos.
Más: GyF könnyek között mesélte éjjel Hegyeshalmon, hogy neki mennyire fájt a huszadik század és a magyarság szétszakajtottsága.
KÖNYÖRGÖM, AKASZZUK FEL!
Más: GyF könnyek között mesélte éjjel Hegyeshalmon, hogy neki mennyire fájt a huszadik század és a magyarság szétszakajtottsága.
KÖNYÖRGÖM, AKASZZUK FEL!
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 12:33:54
hát igen.
megjelent nemrég a 20. századi politikusi bveszédek gyűjteménye - a 21. századi kiadáshoz fletó miatt pótkötetek kellenek majd...
megjelent nemrég a 20. századi politikusi bveszédek gyűjteménye - a 21. századi kiadáshoz fletó miatt pótkötetek kellenek majd...
apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.21. 13:06:25
Fájt neki a huszadik század, úgy sajnálom, nyilván véresre verték, hogy elvállalja kisztitkárságot. Biztos nagyon fájt neki egzisztenciálisan, erkölcsileg iskolatársai tönkretenni. (Dialóg-csoport.) Biztos szörnyű volt beházasodni az Apró-klánba. Biztos siralmas lehet egy zsidótól elkobzott villában lakni. Nyilván kínzással vették rá hogy adócsalással és egyéb "trükkök százaival" gazdagodjon meg. Miazhogy? Nagyonis. Persze tüzesvassal fenyegették akkor is, amikor megpuccsolta Megyót. Ja, de ez már nem is a huszadik század. Hát, igen, vannak akiket megtapos a történelem. Most mindenki egy perces néma főhajtással adózzon Gyurcsány Ferenc huszadik századi szenvedései előtt. (...) Köszönöm.
hcrules 2007.12.21. 13:37:01
apuka, jbb
:D:D:D
A legviccesebb ebben a Gorenje-turizmusnak nevezett 80-as évek végi bevásárlóturizmusban hogy a Gorenje SZLOVÉN... ;)
Bicskával szalonnázni nagyon stíl! Terveztük is még gimnáziumban, hogy beülünk valamelyik pláza McDonaldsába hagyma-szalonna-pálinka kombinációval konzumidiótát pukkasztani :D
Különben erről az egészről 6-7 évesen nekem annyi maradt meg, hogy milyen sok LEGO volt Bécsben. Sokkal több mint otthon az állomáson a Dollár boltban...
:D:D:D
A legviccesebb ebben a Gorenje-turizmusnak nevezett 80-as évek végi bevásárlóturizmusban hogy a Gorenje SZLOVÉN... ;)
Bicskával szalonnázni nagyon stíl! Terveztük is még gimnáziumban, hogy beülünk valamelyik pláza McDonaldsába hagyma-szalonna-pálinka kombinációval konzumidiótát pukkasztani :D
Különben erről az egészről 6-7 évesen nekem annyi maradt meg, hogy milyen sok LEGO volt Bécsben. Sokkal több mint otthon az állomáson a Dollár boltban...
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.21. 13:41:08
hcrules:
Én sosem láttam dollárboltot, elképzelni is nehezen tudom, milyen lehetett.
Én sosem láttam dollárboltot, elképzelni is nehezen tudom, milyen lehetett.
apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.21. 13:44:24
hcrules:
Igaztörténet: Parasztbácsi bemegy a Nyugati McDonald'sba:
- Tessék mondani: lóvér... hagymával.. van?
- ??? Nincs.
- Köszönöm szépen, viszontlátásra.
Mi meg az osztrák áruházakban 8-10 évesen liftesfiút játszottunk és egész szépen kerestünk vele. Apám, ha visszagondolok, leszakad a pofám. De arra emlékszem, hogy a "Ne lopj magyar!" már akkor az elvenembe vágott. Már nem úgy értve, hogy találva éreztem magam... :)
Igaztörténet: Parasztbácsi bemegy a Nyugati McDonald'sba:
- Tessék mondani: lóvér... hagymával.. van?
- ??? Nincs.
- Köszönöm szépen, viszontlátásra.
Mi meg az osztrák áruházakban 8-10 évesen liftesfiút játszottunk és egész szépen kerestünk vele. Apám, ha visszagondolok, leszakad a pofám. De arra emlékszem, hogy a "Ne lopj magyar!" már akkor az elvenembe vágott. Már nem úgy értve, hogy találva éreztem magam... :)
ergé 2007.12.21. 13:44:47
Én emlékszem a dollárboltra! Siófokon is volt egy, ott hozzá lehetett jutni a nyugati cuccokhoz, én persze még anyám szoknyája szélét fogtam akkoriban.
Arra viszont nem emlékszem: ott csak valutával lehetett fizetni? Vagy a nyolcvanas évek végére már forinttal is lehetett?
Arra viszont nem emlékszem: ott csak valutával lehetett fizetni? Vagy a nyolcvanas évek végére már forinttal is lehetett?
apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.21. 13:51:24
Persze, sült lóvér. Állítólag nagyon jó. Nem tudom, én sajnos túl urbánus gyerek vagyok ehhez. De a lókolbászt én is szeretem. (Elnézést kérek mindazoktól, akik úgy gondolják, hogy egy "lovasnemzetnek" nem volna szabad lóból készült ételeket ennie.:)
hcrules 2007.12.21. 13:58:15
A lókolbász az tényleg finom.
A dollárboltról csak arra emlékszem, hogy ott nagyon nagy dolog volt vásárolni, és rengeteg jó játék volt ott. Debrecenben a Nagyállomáson (igen, nálunk minden nagy: templom, állomás, erdő...) volt ott a várónál, ahol most csövesek alszanak. Egyszer-kétszer születésnapomra választhattam ott valamit. És úgy emlékszem csak dollárral meg márkával lehetett fizetni, mert mindíg nígypapám külföldi útjai után mentünk.
A dollárboltról csak arra emlékszem, hogy ott nagyon nagy dolog volt vásárolni, és rengeteg jó játék volt ott. Debrecenben a Nagyállomáson (igen, nálunk minden nagy: templom, állomás, erdő...) volt ott a várónál, ahol most csövesek alszanak. Egyszer-kétszer születésnapomra választhattam ott valamit. És úgy emlékszem csak dollárral meg márkával lehetett fizetni, mert mindíg nígypapám külföldi útjai után mentünk.
gyz 2007.12.21. 14:00:38
ergé,
én úgy emlékszem, hogy forintban adtak vissza, de valutával kellett fizetni.
Milka csokit szereztem be párszor ilyen helyen, meg Bounty-t (80-as évek közepe/vége) :-)
én úgy emlékszem, hogy forintban adtak vissza, de valutával kellett fizetni.
Milka csokit szereztem be párszor ilyen helyen, meg Bounty-t (80-as évek közepe/vége) :-)
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.21. 14:07:41
apuka:
A lóból készült ételeken barátnőm tud nagyon kiakadni. Szerinte szívtelen és embertelen dolog lovat enni (szerintem meg csak annyira, mint tehenet, malacot vagy szarvast). :)
A lóból készült ételeken barátnőm tud nagyon kiakadni. Szerinte szívtelen és embertelen dolog lovat enni (szerintem meg csak annyira, mint tehenet, malacot vagy szarvast). :)
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.21. 14:08:25
Egerváron nem volt dollárbolt. :) Hogy Egerszegen volt-e, nem tudom.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 14:12:10
azért rendhagyó, még zsíros kalappal a fejeden is, épp lóvérre éhezni(szomjazni?!)... pláne beállítva pestre, ugye.
amúgy delfinsztéket sem ennék... mint ahogy szamarat sem! :)
amúgy delfinsztéket sem ennék... mint ahogy szamarat sem! :)
hcrules 2007.12.21. 14:18:44
C64, dollárbolt, ergé cikkében is feltűnt a Super Mario... Így karácsony környékén tombol a nosztalgia! Mi lesz ha majd nem huszon(harminc?)évesek hanem hetvenesek leszünk?!
Nekem semmi bajom nincsen azzal, hogy akármilyen állatot is megegyek.
Nekem semmi bajom nincsen azzal, hogy akármilyen állatot is megegyek.