„Abban hiszek, hogy határozott, kemény programot kell adni.” - mondá Magyarország miniszterelnöke a kihívójával folytatott tv-vitában. Aztán így folytatta: „Az Új Magyarország programja, az építkezés programja, a beruházás programja, fölszabadítani a vidéket, a városokat és igazságot teremteni. Nem beszélni a nyugdíjasokhoz fátyolos hangon. Az nem nagy teljesítmény. Nyugdíjat emelni, rendet teremteni. (..) A nyugalom, a gyarapodás, az igazságosság világát meg tudjuk-e teremteni.” Ma már nagyjából látható, hova vezet Ferenc határozott és kemény programja. Ettől függetlenül a Fidesz tessék-lássék megideologizált 2006-os program-hiánya kínos volt, el kell mondani a magyar embereknek, mit kínálnak a köztársaság ellenségei. S a magyar emberek eldöntik, megfelel-e kényes ízlésüknek.
Holnap mutatja be Erős Magyarország című programját a Fidesz (a konferenciát a Konrad Adenauer Stiftung és a Polgári Magyarországért Alapítvány rendezik). Orbán Viktor, Navracsics Tibor, Szájer József, valamint holland, német és lengyel vendégek mondanak majd beszédet (utóbbi a Polgári Platformtól érkezik, nem a Fidesz által egy időben talán jobban preferált Jog és Igazságosságtól). Navracsics egy rövid anekdotával vezeti fel a holnap premiert:
„A feljegyzések szerint Andrássy - akkoriban az ellenzék egyik vezéralakja - 1866. július 9-én volt Sennyey bárónál. Sennyey - aki akkor a "magyar országos kormány vezetője" volt - az udvarhoz hű konzervatívok egyik vezető politikusaként némi bizalmatlansággal tekintett a formálódó kiegyezéspárti, szabadelvű politikusok társaságára, részben komolytalannak, részben veszélyesnek tartva őket. Sebess Dénes: Két Magyarország című, két világháború között kiadott könyve az alábbiakban rögzíti a dialógust:
- Mi a programotok? - kérdi Sennyey.
- Az, hogy menjetek - válaszolja Andrássy.”
Az Erős Magyarországot majd szépen elolvassuk, megrágjuk & összevetjük a szeptemberi Reakcióban publikált, A jövő visszahódítása című szerkesztőségi kormányprogramunkkal. Egyelőre a gazdasággal kapcsolatos elképzelésekről hozott le egy-két dolgot a Magyar Hírlap (és az is kiderült, hogy Navracsics bevezetőjének címe ugyancsak ismerősen csenghet olvasóink számára). Gyorselemzésünk:
A foglalkoztatás növelése teljesen helyénvaló, mint elsőszámú cél. A magyar aktivitási ráta katasztrofális. A munkaadói terhek csökkentése, a kis- és középvállalkozások ösztönzése és az adórendszer egyszerűsítése is egybevág elképzeléseinkkel. A családi adózás (az állam elismeri, hogy érdeke a minél nagyobb gyermekvállalási hajlandóság és ezért részt is vállal a gyermeknevelés komoly terheiből) szintén kedves szívünknek.
Nem értünk egyet azzal, hogy a nyugdíj mellett munkát vállalók esetében a nyugdíj ne számítson bele az adóalapba: ez különösen a korkedvezményes nyugdíjazás után máshol munkát vállalók számára nyújtana nehezen indokolható előnyöket. Az egy, állami egészségbiztosító + magánszolgáltatók által nyújtott kiegészítő biztosítások elképzelés megfelelőnek tűnik, ugyanakkor egyelőre nem szüntetnénk meg a kórházi napidíjat és a vizitdíjat, hanem megvizsgálnánk az elmúlt egy év egészségügyi és financiális tapasztalatait (orvos-beteg találkozások gyakorisága, kórházban töltött idő hossza, tranzakciós költségek, stb.) és az alapján döntenénk a fenntartásukról.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr48255527
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Törzskocsma 2007.12.13. 14:24:24
Egészség!Üdvözlök mindenkit a kocsmában!Komolyan véve Pascal előző posztban elkövetett buzdítását, úgy döntöttem, székfoglaló bejegyzésemben az egészségügyben találom fel a spanyolviaszkot. Úgysincs messze az idő, amikor mindenki úg...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bummer 2007.12.07. 15:22:11
Hahahahaha. Tudtam, tudtam, tudtam. Megjött a Fidesz programja. Az Index összefoglalója:
"sók lózung, kevés konkrétum"
Hahaha.
"sók lózung, kevés konkrétum"
Hahaha.
RoFä 2007.12.07. 15:25:21
Pascal
A rövid távon van a hangsúly. Ezer Matolcsy sem tudná úgy felpörgetni a gazdaságot rövid távon, hogy közben legalább az egyensúly látszata fennmarad. Mi a faszból? Hosszú távon nyilván nem bírunk meglenni ilyen kulcsokkal (és ilyen szűk adózói körrel, meg ekkora svarcolással).
Mielőtt elfelejtem, ajánlom a múlt heti Narancsban megjelent Békesi interjút pont erről a kérdéskörről. Revelatív, tényleg.
A rövid távon van a hangsúly. Ezer Matolcsy sem tudná úgy felpörgetni a gazdaságot rövid távon, hogy közben legalább az egyensúly látszata fennmarad. Mi a faszból? Hosszú távon nyilván nem bírunk meglenni ilyen kulcsokkal (és ilyen szűk adózói körrel, meg ekkora svarcolással).
Mielőtt elfelejtem, ajánlom a múlt heti Narancsban megjelent Békesi interjút pont erről a kérdéskörről. Revelatív, tényleg.
RoFä 2007.12.07. 15:31:03
Devil Inside:
A foglalkoztatottak körének bővítése önmagában szart se ér, ha az őket foglalkoztatók nem magas hozzáadott értékű, a drága külföld által hőn áhított és komolyan megfizetett cuccost készít. (Biocseresznyétől nemes hengeracélon át világszínvonalú call center kapacitásig és iGo 8-ig, mielőtt leragadunk az export tradicionális ipari értelmezésénél, ami hiba lenne.)
Ez pedig nem megy két perc alatt, ugyanis a gyakran hangoztatott romantikus toposzok ellenére már most SINCS elég képzett munkaerő (lassan már szürkeállomány sem) itthon. Az oktatás szerkezete katasztrófát okoz még, a cigányok+mélyszegények totális leszakadása is.
Ezek persze nem a kövi választásokig lezajló folyamatok, ezért nem lehet a seggarc politikusainkból épkézláb válaszokat kicsikarni, meg mert különben is zömében tehetségtelen, egotúltengéses akarnokok a kicsinyes, undorító játszmáikkal.
A foglalkoztatottak körének bővítése önmagában szart se ér, ha az őket foglalkoztatók nem magas hozzáadott értékű, a drága külföld által hőn áhított és komolyan megfizetett cuccost készít. (Biocseresznyétől nemes hengeracélon át világszínvonalú call center kapacitásig és iGo 8-ig, mielőtt leragadunk az export tradicionális ipari értelmezésénél, ami hiba lenne.)
Ez pedig nem megy két perc alatt, ugyanis a gyakran hangoztatott romantikus toposzok ellenére már most SINCS elég képzett munkaerő (lassan már szürkeállomány sem) itthon. Az oktatás szerkezete katasztrófát okoz még, a cigányok+mélyszegények totális leszakadása is.
Ezek persze nem a kövi választásokig lezajló folyamatok, ezért nem lehet a seggarc politikusainkból épkézláb válaszokat kicsikarni, meg mert különben is zömében tehetségtelen, egotúltengéses akarnokok a kicsinyes, undorító játszmáikkal.
RoFä 2007.12.07. 15:34:15
Pascal
Jó kis párhuzamba mentél bele, érzem én, hogy forr a vér, de a helyzet nem világháborús, az meg majd eldől húsz év múlva, hogy Fletó egy gyenge hülye volt, vagy szimplán macchiavellista. Én az utóbbira tippelek, ha neked lesz igazad akkor majd megvitatjuk egy sör mellett.
(Ja, ekézés előtt: tenger faszságot csinál ártunk és ormányunk, kilógna a netről, ha felsorolnám. De ezért a szemüveges pápai gyereket basztatni folyton szerintem több, mint röhejes. Inkább kényszeres.)
Jó kis párhuzamba mentél bele, érzem én, hogy forr a vér, de a helyzet nem világháborús, az meg majd eldől húsz év múlva, hogy Fletó egy gyenge hülye volt, vagy szimplán macchiavellista. Én az utóbbira tippelek, ha neked lesz igazad akkor majd megvitatjuk egy sör mellett.
(Ja, ekézés előtt: tenger faszságot csinál ártunk és ormányunk, kilógna a netről, ha felsorolnám. De ezért a szemüveges pápai gyereket basztatni folyton szerintem több, mint röhejes. Inkább kényszeres.)
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.12.07. 15:34:41
Rövidtávra beírtam az áfaemelést és a 13. havi nyugdíj eltörlését, meg is alapozná a járulékcsökkentést. Nem ördögtől való az, hogy korrigáljuk amit elrontottunk, ott fogjunk inkább vissza amiből van: fogyasztásból és vonjunk el közvetlenül kevesebbet a motorból. Csakhogy: ilyesmivel egyetértéssel kell kiállni.
Google 2007.12.07. 15:36:04
Köszönöm, hogy válaszoltatok, de most tényleg;
Matolcsynak nem a szakmai respektje érdekel, mert ugye féltudású ez, meg az Index, hanem, hogy miként lehetséges úgy lesajnálni őt Vértessel szemben, aki egymaga (na és Pletshnig M.Z.) alkotja azokat a köröket?
És ha mindig belőlük indulunk ki és hozzájuk érkezünk, akkor írhat akármilyen programot is a Fidesz bármikor? Nem érzitek?
Matolcsynak nem a szakmai respektje érdekel, mert ugye féltudású ez, meg az Index, hanem, hogy miként lehetséges úgy lesajnálni őt Vértessel szemben, aki egymaga (na és Pletshnig M.Z.) alkotja azokat a köröket?
És ha mindig belőlük indulunk ki és hozzájuk érkezünk, akkor írhat akármilyen programot is a Fidesz bármikor? Nem érzitek?
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2007.12.07. 15:37:45
Kedves Nagyapó,
Az amerikai változat egy a sok közül. Azt tudni kell, hogyha valakinek negatív adó jön ki, akkor ő abban az évben negatív adót is fog fizetni, tehát kap egy csekket az IRS-től, nem ő küld nekik. Diákkoromban ez velem konkrétan megtörtént. Franciaországban is ilyesmi rendszer van. Én azt gondolom, hogyha egy országban komoly probléma a születések alacsony száma, akkor a családi jellegű adókedvezmények megfontolandók, ebben a kérdésben hajlok arra, hogy inkább a FIDESZ-szel értsek egyet mint a kormánnyal.
Devil Inside 2007.12.07. 15:38:36
RoFä:
Nem hiszem, hogy Matolcsy tökéletes lenne, de a környező országok mostani gazdasági növekedését és eszközeit (pl. alacsony, egy kulcsos adó) nézve az általad felsorolt mániái nem is tűnnek annyira a valóságtól elrugaszkodottnak. (Nem tudom, Matolcsy meddig ragaszkodott a 7%-hoz, de ugye az Orbán-kormány '98 nyarán nyakába kapta az orosz válságot, ami nem annyira használt ...) Inkább sok "józan" közgazdásznak az egész létjogosultságát és eredményességét tagadó szemellenzős álláspontja tűnik számomra mindenféle racionális alapot nélkülözőnek.
Nem hiszem, hogy Matolcsy tökéletes lenne, de a környező országok mostani gazdasági növekedését és eszközeit (pl. alacsony, egy kulcsos adó) nézve az általad felsorolt mániái nem is tűnnek annyira a valóságtól elrugaszkodottnak. (Nem tudom, Matolcsy meddig ragaszkodott a 7%-hoz, de ugye az Orbán-kormány '98 nyarán nyakába kapta az orosz válságot, ami nem annyira használt ...) Inkább sok "józan" közgazdásznak az egész létjogosultságát és eredményességét tagadó szemellenzős álláspontja tűnik számomra mindenféle racionális alapot nélkülözőnek.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2007.12.07. 15:44:07
Google,
Ez nem politikai szarakodás kérdése. Vértesék és Matolcsyék egyszerűen amatőrök. Nem értik a saját szakmájukat, nincsenek rá rendesen kiképezve, nincsenek jó képességeik, stb stb.
Matolcsy nem gonosztevő, nem akar rosszat, sőt, gondolom jót akar, de ilyen képességekkel és ilyen teljesítménnyel az ember ne dumáljon bele gazdasági kérdésekbe. Ez Vértes Andrásra is érvényes. Mihályira és a többire is.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.07. 15:45:20
Google:
Külön kiemeltem azt, hogy nem az udvari közgazdászokra gondolok, hanem fiatal, felkészült szakemberekre. Nos, az ő körükben meglehetősen alacsony Matolcsy hitelessége. Sajnos nem vagyok nagy makrós, de voltam egy Matolcsy által rendezett, a Bokros-csomagról szóló minikonferencián. Hajmeresztőek voltak az előadások, az egyik előadó pl. Gidai Erzsébet volt...
Külön kiemeltem azt, hogy nem az udvari közgazdászokra gondolok, hanem fiatal, felkészült szakemberekre. Nos, az ő körükben meglehetősen alacsony Matolcsy hitelessége. Sajnos nem vagyok nagy makrós, de voltam egy Matolcsy által rendezett, a Bokros-csomagról szóló minikonferencián. Hajmeresztőek voltak az előadások, az egyik előadó pl. Gidai Erzsébet volt...
Bummer 2007.12.07. 15:48:55
Mi is a gond Matolcsy eredményeivel? Eddig egyszer volt miniszter, akkor az európai átlagnál nagyobb növekedés és csökkenő államadósság jellemezte a gazdaságot.
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.07. 15:48:58
Pascal,
a wannabe miniszterelnökségről kellene szerintem lemondania... egyszerűen praktikus okokból. Maradhatna pártelnök, irányító, csak több szavazót lehetne fogni ha ő nem lenne. Elméletben persze, mert lehet, hogy akkor is OV-vel riogatnának, ha még pártelnök sem lenne.
Nem veszi észre, hogy elhasználódott, és issza a levét a többi jobboldali alternatíva felszalámizásának is.
a wannabe miniszterelnökségről kellene szerintem lemondania... egyszerűen praktikus okokból. Maradhatna pártelnök, irányító, csak több szavazót lehetne fogni ha ő nem lenne. Elméletben persze, mert lehet, hogy akkor is OV-vel riogatnának, ha még pártelnök sem lenne.
Nem veszi észre, hogy elhasználódott, és issza a levét a többi jobboldali alternatíva felszalámizásának is.
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.07. 15:49:48
Igen Bummer, de mint tudjuk az kizárólag a Bokros csomag hosszú távú hatásainak köszönhető. :D
Bummer 2007.12.07. 15:52:16
Lendvai már riogatott Orbánnal, mondván, hogy ha nem ő lenne a jelölt, akkor az ő bábja lenne. Egyébként a jobboldalt Orbán tartja össze, ezt azért ne felejtsük már el. És nem népszerűtlenebb, mint Gyurcsány.
RoFä 2007.12.07. 15:54:31
13. havi nyugdíj saccra 100-200 milliárd, Áfa emelés mennyi lenne kb? "Kezdetnek nem rossz" egyébként :))
Bummer 2007.12.07. 15:56:29
2005-ös adatok szerint a nagyvállalati kör 250 milliárd forinttal több támogatást ill. adókedvezményt kapott, mint amennyit társasági adóként befizetett.
Nem lehetne, nullszaldósítani (igen, 0 Ft nettó adóról beszélek) mondjuk ezt, és akkor megmenekülne a nyugdíj, sőt, lehetne 14. havi is?
Nem lehetne, nullszaldósítani (igen, 0 Ft nettó adóról beszélek) mondjuk ezt, és akkor megmenekülne a nyugdíj, sőt, lehetne 14. havi is?
RoFä 2007.12.07. 16:00:09
Devil
A felpörgő KKEU országoknál meg kell majd várni, hogy pár év múlva nem borul-e be az egyensúly. A balti államokban már most problémák vannak, pedig náluk az állam eladósodottsága töredéke a mineknek. (De pld. Szlovákiáé is, ha jól emlékszem - nem biztos hogy jól emlékszem).
Meg még két dolgot nem szabad elfelejteni, az egyik, hogy egy szlovák, horvát, bolgár, román, észt növekedés honnan indult (van mit behozni), másik hogy milyen szerkezetben történik. Játszik-e a magas hozzáadott érték, vagy beesnek abba a csapdába, mint anno mi is: alacsony VA iparágakban droidok húzzák az igát, és mikor a bérek kicsit meglódulnak vagy valami más történik a gazdasági klímával, odébb állnak, mint tőlünk egy sor ilyen cég.
Egyébként valóban meg kell nézni, mit hogyan csinálnak, és esetleg tanulni is kell belőle, de nem ám átesni a paci túloldalára. A szlovák modellhez pld. hozzátartoztak a Kassa környéki éhséglázadások is. Ezen kívül elég hasonló EÜ reformot csináltak, mint most mi. Lett is balhé belőle.
A felpörgő KKEU országoknál meg kell majd várni, hogy pár év múlva nem borul-e be az egyensúly. A balti államokban már most problémák vannak, pedig náluk az állam eladósodottsága töredéke a mineknek. (De pld. Szlovákiáé is, ha jól emlékszem - nem biztos hogy jól emlékszem).
Meg még két dolgot nem szabad elfelejteni, az egyik, hogy egy szlovák, horvát, bolgár, román, észt növekedés honnan indult (van mit behozni), másik hogy milyen szerkezetben történik. Játszik-e a magas hozzáadott érték, vagy beesnek abba a csapdába, mint anno mi is: alacsony VA iparágakban droidok húzzák az igát, és mikor a bérek kicsit meglódulnak vagy valami más történik a gazdasági klímával, odébb állnak, mint tőlünk egy sor ilyen cég.
Egyébként valóban meg kell nézni, mit hogyan csinálnak, és esetleg tanulni is kell belőle, de nem ám átesni a paci túloldalára. A szlovák modellhez pld. hozzátartoztak a Kassa környéki éhséglázadások is. Ezen kívül elég hasonló EÜ reformot csináltak, mint most mi. Lett is balhé belőle.
RoFä 2007.12.07. 16:02:41
Bummer
És mennyi helyi adót fizettek, és mennyi járulékot? Mennyi áfát?
Hagyjuk. Biztos van olyan része a támogatásoknak, amit haveri alapon küldenek, de ebbe se te, se én nem látunk bele, viszont egy ilyen jó kis demagóg párhuzam mindig úgy kell, mint egy falat kenyér.
(Jut eszembe, Bulgáriában meg 10% a társasági adó már, a románoknál ha jól emlékszem 17, Szlovákiában egységesen 19, szóval??? Nem csak ez számít)
És mennyi helyi adót fizettek, és mennyi járulékot? Mennyi áfát?
Hagyjuk. Biztos van olyan része a támogatásoknak, amit haveri alapon küldenek, de ebbe se te, se én nem látunk bele, viszont egy ilyen jó kis demagóg párhuzam mindig úgy kell, mint egy falat kenyér.
(Jut eszembe, Bulgáriában meg 10% a társasági adó már, a románoknál ha jól emlékszem 17, Szlovákiában egységesen 19, szóval??? Nem csak ez számít)
Google 2007.12.07. 16:04:32
Aki itt azt mondta, hogy búcsút kell venni a 13.-ik havitól, annak azzal is kell számolni, hogy Gyurcsány azt mondta. Hasítsanak szíjjat a hátamból, de a 13 havi nyugdíjat nem hagyom, vagy valami eféle.
Orbán idejében az ellenzék vezetőjének miért nem kellett elmennie, lemondania, eltűnnie? Mondja meg már valaki, hogy miért kell a szomszéd kecskéjének is megdöglenie, ha nem beteg?
Mert Gyurcsánynak mindenáron magával kell rántania még valakit, még egy embert is? Mert ezt álmodták Kéryék, Lengyelék, vagy miért?
Mindenki a saját balhéját vigye el, Orbánt már megbüntették 2002-ben a választók kérték.
Orbán idejében az ellenzék vezetőjének miért nem kellett elmennie, lemondania, eltűnnie? Mondja meg már valaki, hogy miért kell a szomszéd kecskéjének is megdöglenie, ha nem beteg?
Mert Gyurcsánynak mindenáron magával kell rántania még valakit, még egy embert is? Mert ezt álmodták Kéryék, Lengyelék, vagy miért?
Mindenki a saját balhéját vigye el, Orbánt már megbüntették 2002-ben a választók kérték.
Bummer 2007.12.07. 16:05:29
Nálunk 16% a TA.
A szegény Audi, biztos a mindennapi megélhetésért küzdő cég hogy fel volt háborodva, hogy 0% helyett 4% adót kell fizetni. Ki is lobbizta, hogy azt se kelljen. Támogassuk az Audi-gyártót, a pékeket ne.
A szegény Audi, biztos a mindennapi megélhetésért küzdő cég hogy fel volt háborodva, hogy 0% helyett 4% adót kell fizetni. Ki is lobbizta, hogy azt se kelljen. Támogassuk az Audi-gyártót, a pékeket ne.
Bummer 2007.12.07. 16:07:02
Ja, RoFä, a mai napig senki nem tudja, mert nem nyilvános, hogy mennyi támogatást kap egy-egy cég és mennyi áfát, iparűzési adót, járulékot fizet.
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a legerősebb vállalatok kapják fajlagosan a legkisebb terhet.
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a legerősebb vállalatok kapják fajlagosan a legkisebb terhet.
RoFä 2007.12.07. 16:08:45
Na, itt egy érdekes tanulmány a gyermekvállalás gazdasági ösztönzéséről. Nem politikusok írták.
www.c3.hu/scripta/szazadveg/19/gabtort.htm
www.c3.hu/scripta/szazadveg/19/gabtort.htm
RoFä 2007.12.07. 16:16:18
Bummer
Bizonyos árbevétel alatt ha jól tudom, 10% a TA nálunk. Ebbe a pék alighanem beletartozik.
Amúgy tényleg ne csináljuk ezt, konkrétan ismerek péket, hát nem él rosszul. Enyhén fogalmazva... Igaz, ő már nem tartozik az előbb említett körbe.
És akkor most nagyot mondtam :) mert te biztos imersz egy másikat, aki most ment tönkre :D
Bizonyos árbevétel alatt ha jól tudom, 10% a TA nálunk. Ebbe a pék alighanem beletartozik.
Amúgy tényleg ne csináljuk ezt, konkrétan ismerek péket, hát nem él rosszul. Enyhén fogalmazva... Igaz, ő már nem tartozik az előbb említett körbe.
És akkor most nagyot mondtam :) mert te biztos imersz egy másikat, aki most ment tönkre :D
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.07. 16:20:59
kedves gyerek-ado partiak.
esszel mar, ha lehetne. jo a sok gyerek, mert nem oregszunk el.
de nem kellene csucsra jaratni az orszag gyerekszempontbol elegge
megfogott szolgaltatasait. bolcsi, ovi, isi most nem er terdig. ahol en lakom, ott a faluban mukodo 5 (ot) ovodaba summa 20 hely volt beiratkozaskor. a 3 eves gyerekeket jobb hijan kozepsobe ratkak be.
a megnovelt demografiai terheleshez igazitani kellene az ellatorendszereket.
megint masik aspektus az, amit download kisse harcosan emleget. jo, ha van sok gyerek, mert ha megno, akkor termel, keres, adozik, jarulekot fizet. jelenleg a nagycsalad cinikusan fogalmazva inkabb ott fordul elo, ahol igen alacsony az adozasi moral. aki ilyen helyen szocializalodik, varhatoan kevesbe fogja respektalni az adozast kesobb. (persze ez lehet fikcio).
egyebkent a csaladi adozas otlete jo, kulonosen ugy, ha adokedvezmennyel parosul - mivel adokedvezmenyt csak az vehet igenybe, aki adozik. magyarul a gyerek=segely=penz struktura visszaszorulhat megfelelo modositasok utan.
van letjogosultsaga az egykeresos csaladi modellnek is. a nemeteknel azert tud olyan munkanelkuli arany lenni, mert az otthon gyermeket nevelo szulo nem regisztralt munkanelkuli. de errol, meg a csaladmodellekrol a szociologusok sokkal tobbet tudnak.
megint masik aspektus az, hogy kell-e vegtelensegig osztonozni a gyerekvallalasi kedvet. (nem mintha az ovszergyartok profitjat vedenem)
egy gyerek felnevelese nagy teher. anyagi, szocialis, stb. ezt onmagaban az adokedvezmeny nem fogja kompenzalni, es ez igy jo is. arra lenne szukseg, hogy az emberek tudatosan, elsosorban a gyerek erdekeit figyelembe veve dontsenek.
aki be mer vallalni 3 gyereknel tobbet, az igenis rendelkezzen elegendo eroforrasokkal a dologhoz. ennyi allampolgari/emberi felelossege mindenkinek kell hogy legyen.
en szemely szerint nem tartom elfogadhatonak, ha valaki vallasi meggyozodesbol nem vedekezik, es azert szuletnek zsinorban a gyermekei, es ezt az allamnak meg tamogatni is kellene.
az meg vegkepp negativ jovokep lenne a szamomra, ha a gyermekneveles egyenlove valna a gyerek utcara kuldesevel, hogy menjen jatszani, mert kell a hely a kovetkezonek. igenis van szuloi felelosseg. es a gyerek nem lehet befektetes targya.
esszel mar, ha lehetne. jo a sok gyerek, mert nem oregszunk el.
de nem kellene csucsra jaratni az orszag gyerekszempontbol elegge
megfogott szolgaltatasait. bolcsi, ovi, isi most nem er terdig. ahol en lakom, ott a faluban mukodo 5 (ot) ovodaba summa 20 hely volt beiratkozaskor. a 3 eves gyerekeket jobb hijan kozepsobe ratkak be.
a megnovelt demografiai terheleshez igazitani kellene az ellatorendszereket.
megint masik aspektus az, amit download kisse harcosan emleget. jo, ha van sok gyerek, mert ha megno, akkor termel, keres, adozik, jarulekot fizet. jelenleg a nagycsalad cinikusan fogalmazva inkabb ott fordul elo, ahol igen alacsony az adozasi moral. aki ilyen helyen szocializalodik, varhatoan kevesbe fogja respektalni az adozast kesobb. (persze ez lehet fikcio).
egyebkent a csaladi adozas otlete jo, kulonosen ugy, ha adokedvezmennyel parosul - mivel adokedvezmenyt csak az vehet igenybe, aki adozik. magyarul a gyerek=segely=penz struktura visszaszorulhat megfelelo modositasok utan.
van letjogosultsaga az egykeresos csaladi modellnek is. a nemeteknel azert tud olyan munkanelkuli arany lenni, mert az otthon gyermeket nevelo szulo nem regisztralt munkanelkuli. de errol, meg a csaladmodellekrol a szociologusok sokkal tobbet tudnak.
megint masik aspektus az, hogy kell-e vegtelensegig osztonozni a gyerekvallalasi kedvet. (nem mintha az ovszergyartok profitjat vedenem)
egy gyerek felnevelese nagy teher. anyagi, szocialis, stb. ezt onmagaban az adokedvezmeny nem fogja kompenzalni, es ez igy jo is. arra lenne szukseg, hogy az emberek tudatosan, elsosorban a gyerek erdekeit figyelembe veve dontsenek.
aki be mer vallalni 3 gyereknel tobbet, az igenis rendelkezzen elegendo eroforrasokkal a dologhoz. ennyi allampolgari/emberi felelossege mindenkinek kell hogy legyen.
en szemely szerint nem tartom elfogadhatonak, ha valaki vallasi meggyozodesbol nem vedekezik, es azert szuletnek zsinorban a gyermekei, es ezt az allamnak meg tamogatni is kellene.
az meg vegkepp negativ jovokep lenne a szamomra, ha a gyermekneveles egyenlove valna a gyerek utcara kuldesevel, hogy menjen jatszani, mert kell a hely a kovetkezonek. igenis van szuloi felelosseg. es a gyerek nem lehet befektetes targya.
táltos 2007.12.07. 17:15:26
Már hallom a holnapi Nyakó nyilatkozatot:
Semmi újat nem hallottunk Orbán Viktortól. Csak általánosságokat hallhattunk. A Fidesznek továbbra sincs programja.
Semmi újat nem hallottunk Orbán Viktortól. Csak általánosságokat hallhattunk. A Fidesznek továbbra sincs programja.
LT 2007.12.07. 18:34:17
nem baj, majd Navracsics küld Nyakónak jelképesen pár citromot "Még kicsit sárga, kicsit savanyú, de 2010-re beérik" felirattal. És akkor mosolyoghat.
zoli27 2007.12.07. 20:17:09
"csak a korrektség kedvéért, Fletó személye a jobboldalon a konszenzus akadálya. Baloldalon meg OV"
Ez nem korrektség. GyF-fel nem az a baj, hogy a jobboldaliak nem szeretik, hanem az, hogy eljátszotta a hitelét. Egyetlen politikai erő sem vállalhatna közösséget vele. Orbánnal csupán az a probléma, hogy a szocik gyűlölik. Ha más lenne a Fidesz első embere, egy idő után azt is kikiáltanák szalonképtelennek. Ne mossuk össze a két dolgot!
Ez nem korrektség. GyF-fel nem az a baj, hogy a jobboldaliak nem szeretik, hanem az, hogy eljátszotta a hitelét. Egyetlen politikai erő sem vállalhatna közösséget vele. Orbánnal csupán az a probléma, hogy a szocik gyűlölik. Ha más lenne a Fidesz első embere, egy idő után azt is kikiáltanák szalonképtelennek. Ne mossuk össze a két dolgot!
dowNLoad 2007.12.07. 21:16:53
RoFä ÉN megvizsgálnám, hogy az idén barnult-e, de ezt nem lehet, mert rasszizmus-sikítaná az EU, meg a helyi megélhetési ***-ok. De nem lehet cél, hogy feldúsuljon egy olyan kisebbség ami, és csökkenjen az őshonosok száma. Miért vállalna valaki 8 gyereket?? (ma már nem viszi el a kolera/tífusz/lepra/ tüdőbetegség/stb..) Nem a középkorban vagyunk, 2nél többet ma már korrekt módon nem tud ellátni csak aki havi 5-600 körül keres. Nekik viszont nem kell támogatás sem, tehát megint az van, hogy 2nél többet átlagember (ép ésszel) nem vállal. (de ma sokan 1-et sem vállalnak,mert nem ebből élnek, és nem akarnak rosszat sem maguknak, sem a megszületendő humanoid állampolgárnak sem)
Istvan 2007.12.07. 23:28:13
Hat, dowNLoad, most nem ertek veled egyet. Szerintem ha valaki sok gyereket vallal, azt az allam tamogassa.
Nagyot fogunk am koppanni nyugdijaskorunkban...
Nagyot fogunk am koppanni nyugdijaskorunkban...
Bummer 2007.12.07. 23:33:08
A gyerek fajlagos költsége nem igazán nagy egyébként. Az igazán nagy bukta a gyereknevelés miatt kieső bevétel. A fajlagos költségek ugrása a 0 és 1 gyerek között a legnagyobb, meg a 3 és 4 gyerek között.
VIII. Nagyapó 2007.12.07. 23:48:47
dowNLoad
Némely keresztény családoknál divat 5-15 gyereket is vállalni, és egész korrektül fel is nevelik őket.
Az adókedvezmény célja pedig - többek közt - épp az, hogy ne csak sok gyerek legyen, de megfelelő mintát, dolgozó szülőket is lássanak maguk előtt. Ha úgy tetszik, a cigányok is csak akkor jutnak hozzá, ha konstruktívabb életformát választanak.
Némely keresztény családoknál divat 5-15 gyereket is vállalni, és egész korrektül fel is nevelik őket.
Az adókedvezmény célja pedig - többek közt - épp az, hogy ne csak sok gyerek legyen, de megfelelő mintát, dolgozó szülőket is lássanak maguk előtt. Ha úgy tetszik, a cigányok is csak akkor jutnak hozzá, ha konstruktívabb életformát választanak.
zoli27 2007.12.07. 23:59:06
bocs, teljesen más téma, de mikor jelenik meg a decemberi reakció, és mikor kapják kézhez az előfizetők?
dowNLoad 2007.12.08. 02:01:31
Ez a konstruktívabb életformát bemutató lehetőség a cigányoknál szerintem 10évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni, vagy egyból 1990-ben, egyúttal a szinesfém-kereskedelem megszüntetésével. 2 legyet ütöttünk volna 1 csapásra, mert se veresjani, se egy csomó kilátástalan tolvaj cigány. De a 3nál több gyerek NEM európai a XX.sz.-ban. (keresztény fundamentalizmussal sem értek egyet, de a cigányok szaporításával sem, főleg nem állami pénzből!)
zoli27 2007.12.08. 08:58:45
download,
Egyrészt a XXI. században vagyunk, másrészt meg mi ez a hülyeség, hogy "nem európai" a 3-nál több gyerek? Különösen akkor, amikor egyre kevesebb a magyar...
Egyrészt a XXI. században vagyunk, másrészt meg mi ez a hülyeség, hogy "nem európai" a 3-nál több gyerek? Különösen akkor, amikor egyre kevesebb a magyar...
Istvan 2007.12.08. 10:41:36
Kedves dowNLoad,
nem csak hogy nem igazan tetszoek szamomra a felelmeid (hogy finoman fogalmazzak), de teljesen alaptalanok is. Pont a csaladi adozas az, amivel jobb leletformara lehet nevelni azokat, akiknek nem akarodzik dolgozni.
nem csak hogy nem igazan tetszoek szamomra a felelmeid (hogy finoman fogalmazzak), de teljesen alaptalanok is. Pont a csaladi adozas az, amivel jobb leletformara lehet nevelni azokat, akiknek nem akarodzik dolgozni.
dowNLoad 2007.12.08. 11:56:16
Igaz, egy fogyó létszámnál ez egy 20-30éves folyamat lenne, hogy beálljon egy stabil szintre 2-3gyerekkel, ide ez már nem jó. Főleg nem egy növekvő kisebbségnél. Olyan törvényeket hozni ami meg a megélhetési gyerekcsináló kisebbségeket kizárja a kedvezményekből, ahhoz meg hülyék a képviselők. (meg nem is érdekük, kell a kézben tartható szavazóbázis)
VIII. Nagyapó 2007.12.08. 12:22:27
Ember
Az adókedvezmény kizár minden megélhetési gyerekcsinálót, ugyanis ha nem keres és adózik, nem kapja meg.
Mit nem értesz Te ezen?
Az adókedvezmény kizár minden megélhetési gyerekcsinálót, ugyanis ha nem keres és adózik, nem kapja meg.
Mit nem értesz Te ezen?
Istvan 2007.12.08. 14:38:39
Ja, igen, en is ezt magyarazom mar miota...
táltos 2007.12.08. 18:38:19
És igen! Nyakó megint megmondta! A Fidesznek még mindig nincs programja! Gratulálok Nyakónak!
medve 2007.12.08. 19:06:50
Hát, ha a Fidesznek a PR volt a fontos, a TV2 és az RTL eléggé korrektül tudósított, az itt lejött, hogy van program. Nyakó sokat segített megint a Fidesznek.
n_gery 2007.12.08. 19:22:31
dowNLoad szavaid enyhén szólva sértőek. XX. században nem európai 3 gyereknél többet vállalni. És? Kit érdekel?
6-an vagyunk testvérek. Én vagyok a legidősebb, 2 éve dolgozom. Szüleim rengeteget dolgoztak azért, hogy előteremtsenek mindent. És képzeld nem kerestek 5-600e forintokat. Közel sem. Nagy ügy. Nem voltak drága cuccaink. De tisztességben neveltek minket. Kérdezd már meg a NOE bármelyik tagját, hogy melyikőjük vállalt gyereket befektetésből. Azért kiváncsi lennék rá. Még a cigányok sem azért vállalnak. Képzeld nem azért. A fidesz kormány alatt bevezetett adókedvezmény tényleg sokat segített. Kicsit többet elismertek abból a költségből, ami a gyereknevelésből adódik. De ha nem kaptunk volna akkor is örültem volna annak, hogy szüleim mindannyiunkat vállaltak. Büszke vagyok rájuk, és remélem alkalmam lesz nekem is a nagycsaládosok nem éppen XX. századi európába illő példáját követni.
El fogom olvasni a programot. Biztos nem tartalmaz túl sok konkrétumot. Legalább az irányt lássam benne. Remélem azért 2010-ben úgy vágnak bele a kormányzásba, (ha egyáltalán belevághatnak!) hogy tudják merre kell menni!
Amúgy rengeteg forrást lekötnek az elképzelt megalomán pazarló projektek. (4es metró, kormányzati negyed, M6 tervezett nyomvonala, stb.) Miért kellett eladni a MÁV Cargo-t? Biztos nyereséget hozó cég. Nem lehetett volna a bevételeiből finanszírozni a biztosan veszteséges MÁV Start-ot? :( A 13. nyugdíjhoz biztos egyezség kell. Különben bukott a meghozó kormány! Sajnos nem lehet belőle jól kijönni. Nem tudom mi lesz ebből az országból. :( Jelenleg nem látom a jövőt.
6-an vagyunk testvérek. Én vagyok a legidősebb, 2 éve dolgozom. Szüleim rengeteget dolgoztak azért, hogy előteremtsenek mindent. És képzeld nem kerestek 5-600e forintokat. Közel sem. Nagy ügy. Nem voltak drága cuccaink. De tisztességben neveltek minket. Kérdezd már meg a NOE bármelyik tagját, hogy melyikőjük vállalt gyereket befektetésből. Azért kiváncsi lennék rá. Még a cigányok sem azért vállalnak. Képzeld nem azért. A fidesz kormány alatt bevezetett adókedvezmény tényleg sokat segített. Kicsit többet elismertek abból a költségből, ami a gyereknevelésből adódik. De ha nem kaptunk volna akkor is örültem volna annak, hogy szüleim mindannyiunkat vállaltak. Büszke vagyok rájuk, és remélem alkalmam lesz nekem is a nagycsaládosok nem éppen XX. századi európába illő példáját követni.
El fogom olvasni a programot. Biztos nem tartalmaz túl sok konkrétumot. Legalább az irányt lássam benne. Remélem azért 2010-ben úgy vágnak bele a kormányzásba, (ha egyáltalán belevághatnak!) hogy tudják merre kell menni!
Amúgy rengeteg forrást lekötnek az elképzelt megalomán pazarló projektek. (4es metró, kormányzati negyed, M6 tervezett nyomvonala, stb.) Miért kellett eladni a MÁV Cargo-t? Biztos nyereséget hozó cég. Nem lehetett volna a bevételeiből finanszírozni a biztosan veszteséges MÁV Start-ot? :( A 13. nyugdíjhoz biztos egyezség kell. Különben bukott a meghozó kormány! Sajnos nem lehet belőle jól kijönni. Nem tudom mi lesz ebből az országból. :( Jelenleg nem látom a jövőt.
S.Lia 2007.12.08. 21:29:09
Támogatom, hogy a vizitdíj, és egyébdíj kapcsán vizsgálják meg az egészségügyben az ezzel kapcsolatos kiadásokat, bevételeket, egyéb vonzatokat. Nem az összeg mértéke miatt, hanem hogy legalább legyen egy rátakintés, miként is működik az egészségügy rendszere.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.08. 21:34:56
valaki eszrevette mar, hogy hogyan alakultak a privatizacios bevetelek a bal es a jobb kormanyok alatt idehaza? Horn alatt magas, Orban alatt alacsony, Medgyessy + Gyurcsany alatt magas.
miert kell eladni mindent? levagjuk az aranytojast tojo tyukot, ugye?
szamomra ez igen rovidlato gazdasagi strategiat mutat. persze laikus- a kepesitesem.
az ASZ jelentes szerint, hogy a 98-02 kozotti bevetel 70-80%-os resze jott adobol/vambol, de 02-06 kozott ez a szam 50% ala esett vissza. (maradek allami bevetel akkor mibol is lett?)
egyebkent azt is erdemes figyelembe venni, hogy a faszba sikerult ekkora kvazi-recessziot eloallitani a szockoknak, mikor 2004 ota eleg temposan jon az eubol a tamogatas. Gordon mindig a 13000milliarddal hajigalozik. ennek jo resze GDP novelo tenyezo. es meg ado/jarulekbevetel novelo tenyezo is. hogy a francba lett ebbol ekkora bukta!?!
miert kell eladni mindent? levagjuk az aranytojast tojo tyukot, ugye?
szamomra ez igen rovidlato gazdasagi strategiat mutat. persze laikus- a kepesitesem.
az ASZ jelentes szerint, hogy a 98-02 kozotti bevetel 70-80%-os resze jott adobol/vambol, de 02-06 kozott ez a szam 50% ala esett vissza. (maradek allami bevetel akkor mibol is lett?)
egyebkent azt is erdemes figyelembe venni, hogy a faszba sikerult ekkora kvazi-recessziot eloallitani a szockoknak, mikor 2004 ota eleg temposan jon az eubol a tamogatas. Gordon mindig a 13000milliarddal hajigalozik. ennek jo resze GDP novelo tenyezo. es meg ado/jarulekbevetel novelo tenyezo is. hogy a francba lett ebbol ekkora bukta!?!
aranyhaj.blogspot.com 2007.12.08. 21:42:01
denever: köszönjük a linket, mielőbb letöltöm a programot.
Némi vállalkozásfejlesztés tényleg ránkférne. Nem lehet mindenki multi, és unom már hallani a mondást a nagy halról meg a kicsiről.
aranyhaj.blogspot.com
Némi vállalkozásfejlesztés tényleg ránkférne. Nem lehet mindenki multi, és unom már hallani a mondást a nagy halról meg a kicsiről.
aranyhaj.blogspot.com
RoFä 2007.12.09. 13:08:58
Kicsi Aranyhaj,
Nagyon vicces, amit csinálsz. Szinte az összes általam olvasott blogra beírtál már valami semmitmondó kvázi-kommunikációt, kábé olyan stílusban, mintha egy 0.98-as verziójú magyarmondat-generátorral készült volna, Grétsy plugin telepítve.
Egy kicsit fárasztó módszer a sajátod reklámozására, nem gondolod? Abban prsze körülbelül biztos vagyok, hogy ezt a kommentet nem fogod olvasni. Jössz, mész, egyetlenegyszer.
Sírnivalóan kacagtató.
Nagyon vicces, amit csinálsz. Szinte az összes általam olvasott blogra beírtál már valami semmitmondó kvázi-kommunikációt, kábé olyan stílusban, mintha egy 0.98-as verziójú magyarmondat-generátorral készült volna, Grétsy plugin telepítve.
Egy kicsit fárasztó módszer a sajátod reklámozására, nem gondolod? Abban prsze körülbelül biztos vagyok, hogy ezt a kommentet nem fogod olvasni. Jössz, mész, egyetlenegyszer.
Sírnivalóan kacagtató.
VIII. Nagyapó 2007.12.09. 13:36:33
n_gery
Az "aranytojást tojó tyúkoknál" azért megesik, hogy jobb befektetés megspórolni a bevételből kiváltható államkötvények kamatait. Plusz ha igaz a tétel, hogy a magánbefektető jobb gazda, lesz még belőle egy csomó adóbevétel, színvonalasabb szolgáltatás, és ésszerűbben használják az ország rendelkezésére álló erőforrásokat.
Nem biztos, hogy minden privatizációs döntés jó, de ezeket azért nem árt figyelembe venni.
denever
Ez az aránycsökkenés azért meglep, de érzésem szerint a TB relatív súlya növekedhetett első sorban. Itt:
www1.pm.gov.hu/
kb. fel lehet mérni az egyes tételek súlyát és méretét.
Az "aranytojást tojó tyúkoknál" azért megesik, hogy jobb befektetés megspórolni a bevételből kiváltható államkötvények kamatait. Plusz ha igaz a tétel, hogy a magánbefektető jobb gazda, lesz még belőle egy csomó adóbevétel, színvonalasabb szolgáltatás, és ésszerűbben használják az ország rendelkezésére álló erőforrásokat.
Nem biztos, hogy minden privatizációs döntés jó, de ezeket azért nem árt figyelembe venni.
denever
Ez az aránycsökkenés azért meglep, de érzésem szerint a TB relatív súlya növekedhetett első sorban. Itt:
www1.pm.gov.hu/
kb. fel lehet mérni az egyes tételek súlyát és méretét.
VIII. Nagyapó 2007.12.09. 13:38:00
Nem lehet a pm-nél oldalt linkelni, de a "költségvetési havi jelentések" gombot keresd.
RoFä 2007.12.09. 14:54:49
Privatizációval az a helyzet, hogy nem az igen-nem a kérdés, hanem a hogyan.
Általában a tankönyvi tétel valami olyasmi, hogy állami kézben csak és kizárólag stratégiai és monopolhelyzetben levő cégeket érdemes tartani, gyakorlatilag nemzetbiztonsági érdekből.
Ezen túlmenően léteznek felvállalt társadalompolitikai célok (vagy éppen gyávaságok). Lásd pld. a MÁV esete, vagy éppen a Tokaj Kereskedőház tevékenysége az elmúlt 10 évben. Ezekkel rendes liberális nem szokott egyetérteni, rendes konzervatív esetleg, de nem feltétlenül, talán még a rendes szocdemek a legjpbban :D
Továbbá remek parkolópozíció a sok IT és FB tagság, meg lehet haveri cégeknek megrendelést adni szigorúan nyílt, pártatlan pályázatokon, és lehet outsourcolni ezerrel.
Egyébként a "szedjük szét az állami céget eladható és eladhatatlan részekre - adjuk el az eladhatót - vágjuk le az arnytojást tojó tyúkot - igen vagy nem" kérdése egy elméletben viszonylag egyszerű pénzügyi modell segítségével megválaszolható - nettó jelenértéknek hívják. Így zajlik a cégértékelés.
A gond nem is a modellel van, az gyönyörű és egyszerű - hanem a paraméterezéssel, mint mindig. Nagyon nagy múltú, komoly agyi potenciált felvonultató, professzionális cégek sora juthat egymástól gyökeresen eltérő eredményekre.
Magyarországon egyébként az a baj, hogy a privatizációs bevételek nagy része nem hosszú távon értékteremtő beruházásokra, hanem esetenként hangulatjavító pazarlásra ment el. Még talán a legértelmesebb felhasználás az államadósság csökkentése volt. (Közvetlenül egyébként kötelező erre felhasználni a privi bevételeket, de persze ha ez a pénz pántlikázott is, az így felszabaduló egyéb forrásokból már remekül lehet osztogatni).
Általában a tankönyvi tétel valami olyasmi, hogy állami kézben csak és kizárólag stratégiai és monopolhelyzetben levő cégeket érdemes tartani, gyakorlatilag nemzetbiztonsági érdekből.
Ezen túlmenően léteznek felvállalt társadalompolitikai célok (vagy éppen gyávaságok). Lásd pld. a MÁV esete, vagy éppen a Tokaj Kereskedőház tevékenysége az elmúlt 10 évben. Ezekkel rendes liberális nem szokott egyetérteni, rendes konzervatív esetleg, de nem feltétlenül, talán még a rendes szocdemek a legjpbban :D
Továbbá remek parkolópozíció a sok IT és FB tagság, meg lehet haveri cégeknek megrendelést adni szigorúan nyílt, pártatlan pályázatokon, és lehet outsourcolni ezerrel.
Egyébként a "szedjük szét az állami céget eladható és eladhatatlan részekre - adjuk el az eladhatót - vágjuk le az arnytojást tojó tyúkot - igen vagy nem" kérdése egy elméletben viszonylag egyszerű pénzügyi modell segítségével megválaszolható - nettó jelenértéknek hívják. Így zajlik a cégértékelés.
A gond nem is a modellel van, az gyönyörű és egyszerű - hanem a paraméterezéssel, mint mindig. Nagyon nagy múltú, komoly agyi potenciált felvonultató, professzionális cégek sora juthat egymástól gyökeresen eltérő eredményekre.
Magyarországon egyébként az a baj, hogy a privatizációs bevételek nagy része nem hosszú távon értékteremtő beruházásokra, hanem esetenként hangulatjavító pazarlásra ment el. Még talán a legértelmesebb felhasználás az államadósság csökkentése volt. (Közvetlenül egyébként kötelező erre felhasználni a privi bevételeket, de persze ha ez a pénz pántlikázott is, az így felszabaduló egyéb forrásokból már remekül lehet osztogatni).
RoFä 2007.12.09. 15:01:04
Denever,
ezt a 80%-ról 50%-ra csökkenő adó jellegű bevételek történetet nézd meg jobban... Látatlanban mondom... Gondolom tisztában vagy a magyar költségvetés kábé főösszegével, ez 2007-ben bevételi oldalon cca. 6600 milliárd forint. Évi hatvanöt Postabank, mondjuk.
ezt a 80%-ról 50%-ra csökkenő adó jellegű bevételek történetet nézd meg jobban... Látatlanban mondom... Gondolom tisztában vagy a magyar költségvetés kábé főösszegével, ez 2007-ben bevételi oldalon cca. 6600 milliárd forint. Évi hatvanöt Postabank, mondjuk.
VIII. Nagyapó 2007.12.09. 15:26:25
Mondjuk a MÁV - de legalábbis a pályavasút - esetében indok az állami kézben tartás mellett annak monopol jellege, a feladat állami támogatása pedig pl. környezetvédelmi okokból és bizonyos szociális megfontolásokból lehet indokolt.
(Apropó, igaz, hogy pl. a búzát a termelőktől az USA-ban is állami cégek vásárolják fel?)
(Apropó, igaz, hogy pl. a búzát a termelőktől az USA-ban is állami cégek vásárolják fel?)
VIII. Nagyapó 2007.12.09. 15:28:23
RoFa
Gondolom, hozzászámolják a TB-t is, azzal meg már több mint 10 e mrd fölött van a főösszeg. És a járulékok gondolom se nem adók, se nem vámok.
Gondolom, hozzászámolják a TB-t is, azzal meg már több mint 10 e mrd fölött van a főösszeg. És a járulékok gondolom se nem adók, se nem vámok.
RoFä 2007.12.09. 15:49:46
VIII. Nagyapó · nagyapo.blog.hu 2007.12.09. 15:26:25
Amerikában? Simán lehet. És itt jön a képbe, hogy elméletileg mi lenne a kívánatos az össz-világ-érdek szempontjából. :)) Való igaz ugyanis, hogy a közgizdászok - vulgárszinten, és főleg ha a politika is belekeveredik - hajlamosak összekeverni a tankönyvi tételeket a véres rögvalósággal. A szabad piac pld. leginkább akkor működik, ha tényleg szabad. Nincs senkinek elég puvoárja, hogy a maga javára elferdítse a viszonyokat. Nagyon bonyolult elemzésekkel esetleg - ESETLEG - el lehet dönteni, melyik részpiacon mennyire igaz ez.
Az is igaz, sajnos, hogy pld. az energetikát bizonyos államok - Oroszországtól az OPEC kartellen át az USA-ig - geopolitikai fegyverként használják. (És paradox módon a saját vélt érdekeik miatt esetleg a saját országuk 50 évvel későbbi helyzetét is nehezíthetik ezzel).
A mezőgazdaság különösen vicces téma, lásd az EU remek támogatási rendszerét.
Egyébként a pályavasút és hasonló böhöm infrastruktúrák, ellátórendszerek esetében az bír jó megoldás lenni, ha nagyon kemény és világos feltételekkel, középtávra koncesszióba adják, és szabályozzák a maximális profitot. Gyakorlatilag ez egy költségoldali versenytárgyalás... Kár, hogy pont az apró betűs részben, ti. a kemény feltételek és azok betartatása, jókora játéktér nyílik a politika számára, amit nálunk persze ki is használnak. Lásd M5 autópálya esete. Pedig lehet ezt jól csinálni, a szükséges minimumra szorított umbuldával, akkor társadalmi szinten is pozitív a hozadéka.
Amerikában? Simán lehet. És itt jön a képbe, hogy elméletileg mi lenne a kívánatos az össz-világ-érdek szempontjából. :)) Való igaz ugyanis, hogy a közgizdászok - vulgárszinten, és főleg ha a politika is belekeveredik - hajlamosak összekeverni a tankönyvi tételeket a véres rögvalósággal. A szabad piac pld. leginkább akkor működik, ha tényleg szabad. Nincs senkinek elég puvoárja, hogy a maga javára elferdítse a viszonyokat. Nagyon bonyolult elemzésekkel esetleg - ESETLEG - el lehet dönteni, melyik részpiacon mennyire igaz ez.
Az is igaz, sajnos, hogy pld. az energetikát bizonyos államok - Oroszországtól az OPEC kartellen át az USA-ig - geopolitikai fegyverként használják. (És paradox módon a saját vélt érdekeik miatt esetleg a saját országuk 50 évvel későbbi helyzetét is nehezíthetik ezzel).
A mezőgazdaság különösen vicces téma, lásd az EU remek támogatási rendszerét.
Egyébként a pályavasút és hasonló böhöm infrastruktúrák, ellátórendszerek esetében az bír jó megoldás lenni, ha nagyon kemény és világos feltételekkel, középtávra koncesszióba adják, és szabályozzák a maximális profitot. Gyakorlatilag ez egy költségoldali versenytárgyalás... Kár, hogy pont az apró betűs részben, ti. a kemény feltételek és azok betartatása, jókora játéktér nyílik a politika számára, amit nálunk persze ki is használnak. Lásd M5 autópálya esete. Pedig lehet ezt jól csinálni, a szükséges minimumra szorított umbuldával, akkor társadalmi szinten is pozitív a hozadéka.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.09. 16:02:37
Nagyapo!
a 2004-2007 idoszak koltsegvetesi eredmenye: -4.785 Mrd HUF.
Rofae,
a mav erteke orbitalisan nagy. jelenleg az ertekes reszek eltavolitasa folyik.
kivancsi lennek, hogy a konyvekben milyen erteken szerepelnek a budapesti ingatlanok. gondolok itt a deli-nyugati temara. meg pl. a pesti vontatouzem palyaira.
a 2004-2007 idoszak koltsegvetesi eredmenye: -4.785 Mrd HUF.
Rofae,
a mav erteke orbitalisan nagy. jelenleg az ertekes reszek eltavolitasa folyik.
kivancsi lennek, hogy a konyvekben milyen erteken szerepelnek a budapesti ingatlanok. gondolok itt a deli-nyugati temara. meg pl. a pesti vontatouzem palyaira.
táltos 2007.12.09. 20:54:08
A tv2 napló gyorsan ki is ragadta a lényeget és gyorsan meg is szavaztatta. ön előrehozott választásnak tartja-e a népszavazást, vagy valami ilyesmi kérdéssel.
Persze egy percnél tovább nem volt téma az egész programbemutató.
Elhallgatási taktika beindult.
Persze egy percnél tovább nem volt téma az egész programbemutató.
Elhallgatási taktika beindult.
VIII. Nagyapó 2007.12.09. 23:38:11
denever
Lehet, de ez most mire válasz?
Lehet, de ez most mire válasz?
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.09. 23:39:39
semmi, csak megtalaltam a cuccokat, amikre utaltal.
VIII. Nagyapó 2007.12.09. 23:50:56
Hát szép nagyok, az tagadhatatlan :-(
Bár amennyire én tudom, a privatizációs bevételeket nem lehet folyó bevételnek elkönyvelni, szóval az adósságunk kicsit kevesebbet nőtt, + a hiány összege a nominális adósságnövekedést mutatja, aminek egy része csupán az államkötvények inflálódását kompenzálja (a kamatok sorban a nominális kamatokat számolják el). Szóval érdemesebb a GDP-re vetített arányt nézni - de az is nagyon gáz.
Bár amennyire én tudom, a privatizációs bevételeket nem lehet folyó bevételnek elkönyvelni, szóval az adósságunk kicsit kevesebbet nőtt, + a hiány összege a nominális adósságnövekedést mutatja, aminek egy része csupán az államkötvények inflálódását kompenzálja (a kamatok sorban a nominális kamatokat számolják el). Szóval érdemesebb a GDP-re vetített arányt nézni - de az is nagyon gáz.
dowNLoad 2007.12.10. 00:42:49
Mi ez a halandzsa duma? Az államadósságot 5X lehetett volna visszafizetni, az 1990-es 20milliárd USD-t és az akkori kb.100milliárdos állami vagyont számolva. Ez sikerült rosszul, nem kicsit. (ekkora böszmeséget...) Ekkorát csak direkt lehet tévedi.
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 00:55:12
Valóban hagy némi kívánnivalót maga után a privatizáció lebonyolítása, de... Az a 100 mrd USD pontosan hogy jött ki? Milyen értékelés szerint, és az állam vagyonának mely elemeire vonatkozott?
Bummer 2007.12.10. 09:05:31
Egyszer valaki megmagyarázhatná nekem, hogy miért lesz bárminek a működése attól jobb, hogy egy cég részvényeit nem az állam, hanem néhány bank meg biztosító birtokolja. Mert a privatizáció többnyire erről szól.
jo.e 2007.12.10. 09:43:18
Tetszett Nyakó hasonlata is a telefonkönyvről. Olyan eredeti volt! Én is mondok akkor 1 hasonló jót: Attól még, hogy 1 majomnak adunk 1 névjegykártyát, hogy mszp szóvivő ...
zoli27 2007.12.10. 10:17:17
Nyakó először elsütötte a telefonkönyves hasonlatot, majd benyögte, hogy még nem is olvasta a dokumentumot...
Ami meg a TV2 szavazását illeti: Szekeres elszólása után ("Majd a TV2-vel megszavaztatjuk") már semmin sem lehet csodálkozni. Bár számomra az már eddig is nyilvánvaló volt, hogy a TV2 a legundorítóbb és sunyibb módon tolja a kormány szekerét. Az ATV-n legalább nem próbálják azt a látszatot kelteni, hogy pártatlanok. Friderikusz, Kálmán Olga és társaik nyíltan művelik a Fidesz-ellenes propagandát (habár a szavak szintjén ők is objektívnek vallják magukat).
Ami meg a TV2 szavazását illeti: Szekeres elszólása után ("Majd a TV2-vel megszavaztatjuk") már semmin sem lehet csodálkozni. Bár számomra az már eddig is nyilvánvaló volt, hogy a TV2 a legundorítóbb és sunyibb módon tolja a kormány szekerét. Az ATV-n legalább nem próbálják azt a látszatot kelteni, hogy pártatlanok. Friderikusz, Kálmán Olga és társaik nyíltan művelik a Fidesz-ellenes propagandát (habár a szavak szintjén ők is objektívnek vallják magukat).
Bummer 2007.12.10. 10:21:29
Meg kell védenem Nyakót. Igaza van, attól, hogy a telefonkönyvre ráírjuk, hogy kormányprogram, tényleg nem lesz kormányprogram.
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 10:29:38
Bummer
Az alapelv egyszerű. Ha a cég nem nyereséges, a banki tulajdonos gondoskodik róla, hogy azonnal repüljön a menedzsment. Az állam nem feltétlenül, ott sokszor a politikai kapcsolatok számítanak meg némi korrupciós segítség, ill. ha túl sok vezető repül, azok telesírják a sajtót, hogy őket itt politikai okokból üldözik stb - mindenesetre a rossz menedzserek túlélési lehetősége sokkal jobb. Ha pedig a cég csődbe megy, hát annyi baj legyen, majd kapnak valami jó kis támogatást, persze a vezetők jórészt maradnak.
Másrészt ha a jobb működéshez konfliktusokat kell vállalni, pl. ki kell rugni embereket (ami rövid távon igen kellemetlen, hosszabb távon viszont azt jelenti, hogy mindenféle hasznosabb munkákra felszabadulnak erőforrások, amivel növelhető a GDP és végső soron a bérek reálértéke is), azt az állam általában inkább mellőzi, mert ugye rövid távon választások lesznek, hosszú távon pedig ki tudja, mi.
Az alapelv egyszerű. Ha a cég nem nyereséges, a banki tulajdonos gondoskodik róla, hogy azonnal repüljön a menedzsment. Az állam nem feltétlenül, ott sokszor a politikai kapcsolatok számítanak meg némi korrupciós segítség, ill. ha túl sok vezető repül, azok telesírják a sajtót, hogy őket itt politikai okokból üldözik stb - mindenesetre a rossz menedzserek túlélési lehetősége sokkal jobb. Ha pedig a cég csődbe megy, hát annyi baj legyen, majd kapnak valami jó kis támogatást, persze a vezetők jórészt maradnak.
Másrészt ha a jobb működéshez konfliktusokat kell vállalni, pl. ki kell rugni embereket (ami rövid távon igen kellemetlen, hosszabb távon viszont azt jelenti, hogy mindenféle hasznosabb munkákra felszabadulnak erőforrások, amivel növelhető a GDP és végső soron a bérek reálértéke is), azt az állam általában inkább mellőzi, mert ugye rövid távon választások lesznek, hosszú távon pedig ki tudja, mi.
zoli27 2007.12.10. 10:33:03
bummer, csak kár, hogy nyakó ezt még azelőtt mondta, hogy elolvasta volna az általa bírált dokumentumot. Ettől függetlenül bennem is van hiányérzet a Fidesz-"program" kapcsán.
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 10:33:53
Amúgy ha megnézzük ezt:
www.magyarorszag.hu/ShowBinary/repo/root/mohu/hirkozpont/hatteranyagok/kormanyprogram_tordelt20060530
konkrét vállalásokat talán többet találunk benne, de olyan nagyon nem mondják ki, hogy hol hány embert terveznek kirúgni és mennyi pénzt akarnak megspórolni.
Pedig ez egy kormányprogram...
www.magyarorszag.hu/ShowBinary/repo/root/mohu/hirkozpont/hatteranyagok/kormanyprogram_tordelt20060530
konkrét vállalásokat talán többet találunk benne, de olyan nagyon nem mondják ki, hogy hol hány embert terveznek kirúgni és mennyi pénzt akarnak megspórolni.
Pedig ez egy kormányprogram...
Bummer 2007.12.10. 10:47:14
Nagyapó, ez a lényeg! A "program" mindig egy stratégiai terv, akár egy vállalatnál: "idén megduplázzuk a bevételünket" és nem "a csomagolt zöldborsó árát 99-ről 98 Ft-ra csökkentjük"
dowNLoad 2007.12.10. 10:54:01
Nagyapó, a VILÁGBANK csinálta a becslést!(1989-90 körül) ebből hozta ki a magyar kollaboráns degenerált elit ezt az eredményt: állami vagyon ma: kb. 20-30millárd USD Államadósság : bruttó több mint 110milliárd USD. Ezért a niggerek lemészárolták volna a vezetőiket, még bantuföldön is, de itt demokrácia van. (aki dolgozik az hibázik is, hahaha)
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 11:23:52
Tudnál linkelni valamit erről? Kíváncsi volnék, hátha van valami módszertanokra utaló megjegyzés is mellette...
(bruttó államadósság? inkább netto kéne nézni...
Jelenleg a GDP 70%-a körül járunk, ez így 95 mrd körül van, de nagyon erősen függ pl. az USD-árfolyam ingadozásától is :-) )
(bruttó államadósság? inkább netto kéne nézni...
Jelenleg a GDP 70%-a körül járunk, ez így 95 mrd körül van, de nagyon erősen függ pl. az USD-árfolyam ingadozásától is :-) )
dowNLoad 2007.12.10. 13:41:51
ITT részletesen megvan:
mek.oszk.hu/02100/02185/html/394.html
röviden:
Megtévesztő gyakorlat a mérőszámok terén
A rendszerváltás kezdetén a nemzeti termelővagyon a magyar társadalom köztulajdonában volt és az állam kezelte, csak kis hányada volt magánkézben. Döntő része szövetkezeti és állami tulajdonban volt. Az utolsó szocialista kormány és az első rendszerváltó kormány nem készített tételes leltárt és nem becsültette fel a vagyon értékét. Antall József kormánya úgy kezdte meg a privatizációt, hogy nem tudta mit ad el, és ezért mennyit kellene kérnie. Azt viszont nyíltan megmondta, hogy a privatizáció elsősorban a külföldieknek szól, mert devizabevételre van szüksége.
A rendszerváltás második kormánya a szociálliberális Horn-kormány nem változtatott ezen a gyakorlaton. Megközelítő számításokkal meg lehet állapítani, hogy 1990-ben mintegy 10 ezer milliárd forintnyi állami vagyon volt, ami körülbelül 100-120 milliárd dollárt érhetett. A magánosítás nyomán ennek a piaci értéknek csak a töredéke folyt be, alig több mint amennyit ma egyik vagy másik nagy cégért lehet kapni.
Ma már eladható vagyontárgy alig van, de rendelkezik az ország még földrajzi elhelyezkedéséből adódóan olyan stratégiai pozíciókkal, amelyek átengedése magántulajdonba sokkal többet ér, mint amit egy értékbecslés kimutathatna. Erre jó példa a Ferihegyi repülőtér teljesen felesleges eladása, vagy a magyar licenc alapján gyártható madárinfluenza oltóanyag siralmas története. A privatizáció során állandóan a GDP-t, a nemzeti összterméket emlegették, mint döntő adatot. Népjóléti szempontból azonban ez semmitmondó statisztikai szám, hiszen nagyságában és növekedésében főként a Magyarországra települt külföldi vállalkozások teljesítményei jelentkeznek. A GDP növekedés Magyarországon lényegében exportból származik. Ehhez kapcsolódik a pénzoligarchiát kiszolgáló közgazdászok másik közhelye, az úgynevezett exportvezérelt gazdaságnövekedés. 1990 óta az export több mint a hétszeresére növekedett, a GDP pedig megduplázódott. Ugyanakkor a magyar nép nem él az 1990-es életszínvonal kétszeresén.
mek.oszk.hu/02100/02185/html/394.html
röviden:
Megtévesztő gyakorlat a mérőszámok terén
A rendszerváltás kezdetén a nemzeti termelővagyon a magyar társadalom köztulajdonában volt és az állam kezelte, csak kis hányada volt magánkézben. Döntő része szövetkezeti és állami tulajdonban volt. Az utolsó szocialista kormány és az első rendszerváltó kormány nem készített tételes leltárt és nem becsültette fel a vagyon értékét. Antall József kormánya úgy kezdte meg a privatizációt, hogy nem tudta mit ad el, és ezért mennyit kellene kérnie. Azt viszont nyíltan megmondta, hogy a privatizáció elsősorban a külföldieknek szól, mert devizabevételre van szüksége.
A rendszerváltás második kormánya a szociálliberális Horn-kormány nem változtatott ezen a gyakorlaton. Megközelítő számításokkal meg lehet állapítani, hogy 1990-ben mintegy 10 ezer milliárd forintnyi állami vagyon volt, ami körülbelül 100-120 milliárd dollárt érhetett. A magánosítás nyomán ennek a piaci értéknek csak a töredéke folyt be, alig több mint amennyit ma egyik vagy másik nagy cégért lehet kapni.
Ma már eladható vagyontárgy alig van, de rendelkezik az ország még földrajzi elhelyezkedéséből adódóan olyan stratégiai pozíciókkal, amelyek átengedése magántulajdonba sokkal többet ér, mint amit egy értékbecslés kimutathatna. Erre jó példa a Ferihegyi repülőtér teljesen felesleges eladása, vagy a magyar licenc alapján gyártható madárinfluenza oltóanyag siralmas története. A privatizáció során állandóan a GDP-t, a nemzeti összterméket emlegették, mint döntő adatot. Népjóléti szempontból azonban ez semmitmondó statisztikai szám, hiszen nagyságában és növekedésében főként a Magyarországra települt külföldi vállalkozások teljesítményei jelentkeznek. A GDP növekedés Magyarországon lényegében exportból származik. Ehhez kapcsolódik a pénzoligarchiát kiszolgáló közgazdászok másik közhelye, az úgynevezett exportvezérelt gazdaságnövekedés. 1990 óta az export több mint a hétszeresére növekedett, a GDP pedig megduplázódott. Ugyanakkor a magyar nép nem él az 1990-es életszínvonal kétszeresén.
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 14:27:13
"1990 óta az export több mint a hétszeresére növekedett, a GDP pedig megduplázódott. Ugyanakkor a magyar nép nem él az 1990-es életszínvonal kétszeresén."
Dehogy duplázódott. Először is visszaesett vagy 20%-ot, mostanra meg kb. 1/3-ával több az 1990-esnél.
nagyapo.blog.hu/2007/10/20/egy_kep_es_mas_nem_sok
És ennek egy részét ugyan valóban kiviszik, de azért növekednek közben szépen a belföldi jövedelmek is. A GNI 5-6%-kal tér csak el a GDP-től, a dinamikája pedig hasonló.
Dehogy duplázódott. Először is visszaesett vagy 20%-ot, mostanra meg kb. 1/3-ával több az 1990-esnél.
nagyapo.blog.hu/2007/10/20/egy_kep_es_mas_nem_sok
És ennek egy részét ugyan valóban kiviszik, de azért növekednek közben szépen a belföldi jövedelmek is. A GNI 5-6%-kal tér csak el a GDP-től, a dinamikája pedig hasonló.
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 14:28:06
A linkelt cikkben amúgy nem találtam konkrét USD-értékbecslést a vagyonra... Hol keressem?
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 14:30:04
Az export pedig azért jó, mert az árából lehet importálni.
Ráadásul a cserearányok (azaz az egységnyi exportért kapható import mennyisége) kifejezetten javultak az elmúlt időben.
Ráadásul a cserearányok (azaz az egységnyi exportért kapható import mennyisége) kifejezetten javultak az elmúlt időben.
Bummer 2007.12.10. 14:42:15
Nagyapó, szerintem az a gond a te GDP-reálbér összehasonlításoddal, hogy nem veszi figyelembe azt a tényt, hogy Magyarországon két gazdaság van: egy sikeres, multikra és nagyvállalatokra (és ezek dolgozóira) épülő látványos GDP-termelő réteg és egy vegetáló kisvállalkozói, leszakadó középosztály réteg.
A másik gond, hogy a GDP növekedését használni arra, hogy megállapítsuk, merre megy a gazdaság, nem jó, mivel a GDP-ben nincs benne az a munka, amit az emberek rekreációval, családneveléssel stb. töltenek. (Sajnos attól tartok, hogy a jelenlegi 0%-os GDP-növekedés nem azért van, mert mindenki kirándul)
A másik gond, hogy a GDP növekedését használni arra, hogy megállapítsuk, merre megy a gazdaság, nem jó, mivel a GDP-ben nincs benne az a munka, amit az emberek rekreációval, családneveléssel stb. töltenek. (Sajnos attól tartok, hogy a jelenlegi 0%-os GDP-növekedés nem azért van, mert mindenki kirándul)
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 14:58:52
A kisvállalkozói rétegről statisztikák alapján nem sok hiteleset lehet mondani, ugynis elég szürkén működik. Valószínűleg amúgy hatalmas különbségek lehetnek azon belül is; ismerek pl. nem egy jól menő éttermet, fodrászt és asztalost, de állítólag emutenyésztésből is lehet jól élni. Vannak, akik vesztesei a multik térnyerésének, de vannak olyanok is, akik beszállítóként kifejezetten jól jártak (ld. Czotter A. cikkét a legutóbbi UFI-ban). De - bár a vállalkozói, a saját lábán megállni képes középréteg már csak az értékrendje miatt is fontos, hogy legyen - az emberek jó része bérből és fizetésből él, amit majdnem mindegy neki, multinál keres-e meg vagy magáncégnél; és ennek az átlagát mutatják az én grafikonjaim.
Nyilván a GDP csak egy indikátor, ráadásul nem is a legjobb - de a dinamikája azért sejtet valamit legalább a technológiák fejlődéséről.
VIII. Nagyapó 2007.12.10. 15:04:08
Az emberek egyéni életformáját pedig szinte lehetetlen összevetni. Nálunk pl. jóval kevesebben dolgoznak, mint nyugaton - főleg bizonyos jól elkülöníthető csoportokban, alacsony végzettségűek, családanyák vagy fiatalok, diákok körében pl. tudtommal -, de hogy ezt most úgy kell-e értékelni, hogy többet töltenek rekreációval és családneveléssel, vagy úgy, hogy elpazarolják az idejüket, ill. gyakorlatilag munkanélküliek... Hát én nem tudom.
dowNLoad 2007.12.10. 18:52:20
Itt azért nem kevés dolog van félreértve/magyarázva: a multiknál dolgozók sikeresek???? A felső/közép-vezetők esetleg, de ők is csak hazai szinten. Az ide helyezett holland/angol/német/stb.. főnököt most hagyjuk. Kevesebbet dolgoznak?? 3műszakban megy a robot a multicégeknél, ott szerintem lehetetlen keveset dolgozni. Az átlagfizetést nézem, ami kevesebb mint Szlovéniában, az árak egyformák, tehát valami nem stimmel. Az állami vagyon felméréséről az adatok ugyanott találhatók meg, ahol az államadósságról szólók. (senki nem tudja) De ami biztos, hogy az államadósságot többszörösen fedezte volna. A többi csak rizsa. Ami fix, hogy galaktikus méretű elqúrás és átqúrás folyik ma is.
dowNLoad 2007.12.11. 12:31:23
Itt azért nem kevés dolog van félreértve/magyarázva: a multiknál dolgozók sikeresek???? A felső/közép-vezetők esetleg, de ők is csak hazai szinten. Az ide helyezett holland/angol/német/stb.. főnököt most hagyjuk. Kevesebbet dolgoznak?? 3műszakban megy a robot a multicégeknél, ott szerintem lehetetlen keveset dolgozni. Az átlagfizetést nézem, ami kevesebb mint Szlovéniában, az árak egyformák, tehát valami nem stimmel. Az állami vagyon felméréséről az adatok ugyanott találhatók meg, ahol az államadósságról szólók. (senki nem tudja) De ami biztos, hogy az államadósságot többszörösen fedezte volna. A többi csak rizsa. Ami fix, hogy galaktikus méretű elqúrás és átqúrás folyik ma is.
nénike · http://mandiner.hu 2007.12.13. 12:51:24
Bakker, a Demokrata lenyúlta a "kormányprogramunk" címét. Láttátok a címlapot?
www.demokrata.hu/hirek/
A cikk:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=105082
www.demokrata.hu/hirek/
A cikk:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=105082
Bummer 2007.12.13. 12:53:21
Nénike, az az előszó címe. Tibort kérdezd.
VIII. Nagyapó 2007.12.13. 14:25:06
trackem-backem, bújj elő!
VIII. Nagyapó 2007.12.13. 14:53:43
Legközelebb lehet, csak linket kaptok. úgy tűnik, a trackback okozza a komment-késéseket a későbbiekben :-(
Funyi · http://Miranda1 2007.12.14. 00:19:05
Nagyon belebonyolódtatok a GDP-be!
Én azt látom, hogy nagy a SZEGÉNYSÉG!
Csak hárommillió-nyolcszázezer autónak van biztósítása, a 300.-fts benzinből is nó a fogyasztás! - a multik meg azért építik a plázákat, hogy a szegényeken megtőnkremehessenek!
10 millió 500ezer mobiltelefon van üzemben! A vállalkozók egy része már öt-tíz éve veszteséges, de még mindig nem halt éhen!
- Persze: aztán tényleg van hárommillió ember, akik szerényen, és sokak szegényen élnek! - csak ŐK nem tudják hallatni a hangjukat!
98-02 között az Orbán-kormány sem sokat törödött velük. Volt viszont: nyugdíjemelés-csökkentése/20.5% helyett,csak 11,5-14,5%/, meldöngetés, koronasétáltatás, zászlólengetés igaznagyarkodás, stb..
De az vígasztal, hogy,ha esetleg a Fidesz megnyeri a 2010-es választásokat Orbán akkor sem lesz miniszterelnök! - ha belegebed, akkor sem!
Én azt látom, hogy nagy a SZEGÉNYSÉG!
Csak hárommillió-nyolcszázezer autónak van biztósítása, a 300.-fts benzinből is nó a fogyasztás! - a multik meg azért építik a plázákat, hogy a szegényeken megtőnkremehessenek!
10 millió 500ezer mobiltelefon van üzemben! A vállalkozók egy része már öt-tíz éve veszteséges, de még mindig nem halt éhen!
- Persze: aztán tényleg van hárommillió ember, akik szerényen, és sokak szegényen élnek! - csak ŐK nem tudják hallatni a hangjukat!
98-02 között az Orbán-kormány sem sokat törödött velük. Volt viszont: nyugdíjemelés-csökkentése/20.5% helyett,csak 11,5-14,5%/, meldöngetés, koronasétáltatás, zászlólengetés igaznagyarkodás, stb..
De az vígasztal, hogy,ha esetleg a Fidesz megnyeri a 2010-es választásokat Orbán akkor sem lesz miniszterelnök! - ha belegebed, akkor sem!
Bummer 2007.12.14. 10:25:32
A GDP-ről:
Gyurcsány szerint a Magyarországon évente előállított nemzeti jövedelem minden ötödik forintja az Audi-gyárban keletkezik; kevesebb, mint hatezer ember munkájával. (Ismét látványosan megmutatkozik, mennyire félrevezető jelzőszám a GDP. Idejönne még öt nagy autógyár, s harmincezer ember megtermelne még egy teljes magyar nemzeti jövedelemre valót. Kétszer olyan jól élne ettől tízmillió honfitársunk?) (forrás: hetiökopol.hu)
Gyurcsány szerint a Magyarországon évente előállított nemzeti jövedelem minden ötödik forintja az Audi-gyárban keletkezik; kevesebb, mint hatezer ember munkájával. (Ismét látványosan megmutatkozik, mennyire félrevezető jelzőszám a GDP. Idejönne még öt nagy autógyár, s harmincezer ember megtermelne még egy teljes magyar nemzeti jövedelemre valót. Kétszer olyan jól élne ettől tízmillió honfitársunk?) (forrás: hetiökopol.hu)
Bummer 2007.12.14. 10:26:08
A dokumentumról:
Gaál Csaba rámutat: az otthonteremtés csupán a szociális lakásépítések utáni áfa mérséklésének formájában szerepel a dokumentumban. A sokat bírált egészségbiztosítási reform visszafordítása nem szerepel a programban, sőt az ezzel foglalkozó rész címe: A biztosítási rendszer fejlesztése a következő kormányzati ciklus egyik fő feladata lesz. (VG 11) Mihályi Péter melegen ünnepli ezt: Jó, hogy a Fidesz ezzel a programjával a potenciális befektetőknek is üzen: nem eszik ők sem olyan forrón a kását. Ez jó hír a magyar egészségügynek, jó hír a magyar gazdaságnak, és jó hír azoknak a kormánypárti képviselőknek is, akik a pénztártörvény végszavazásán egy jó ügyhöz akarják adni szavazataikat. (Hírszerző)
Gaál Csaba rámutat: az otthonteremtés csupán a szociális lakásépítések utáni áfa mérséklésének formájában szerepel a dokumentumban. A sokat bírált egészségbiztosítási reform visszafordítása nem szerepel a programban, sőt az ezzel foglalkozó rész címe: A biztosítási rendszer fejlesztése a következő kormányzati ciklus egyik fő feladata lesz. (VG 11) Mihályi Péter melegen ünnepli ezt: Jó, hogy a Fidesz ezzel a programjával a potenciális befektetőknek is üzen: nem eszik ők sem olyan forrón a kását. Ez jó hír a magyar egészségügynek, jó hír a magyar gazdaságnak, és jó hír azoknak a kormánypárti képviselőknek is, akik a pénztártörvény végszavazásán egy jó ügyhöz akarják adni szavazataikat. (Hírszerző)
Bummer 2007.12.14. 10:28:58
(Forrás megint a hetiökopol.hu volt)
Bummer 2007.12.14. 10:36:58
Na, a Moody's se semmi:
Az alkotmány tulajdonképpen korlátozza a kormányt azoknak a hatékonysági hiányosságoknak a leküzdésében, amelyek "a bölcsőtől a sírig tartó, szocialista jóléti rendszer népszerű ideológiájából erednek"
Az említett jóléti rendszer emlékeim szerint éppen hogy a rendszerváltozás előtti nyugati rendszer sajátja volt, és pont azért vállaltuk a rendszerváltással kapcsolatos áldozatokat, hogy nálunk is ilyen legyen. Másrészt éppen azért van alkotmányunk, hogy irányként a bölcsőtől sírig tartó jóléti rendszert tűzzük ki.
Kurvannyukat.
Az alkotmány tulajdonképpen korlátozza a kormányt azoknak a hatékonysági hiányosságoknak a leküzdésében, amelyek "a bölcsőtől a sírig tartó, szocialista jóléti rendszer népszerű ideológiájából erednek"
Az említett jóléti rendszer emlékeim szerint éppen hogy a rendszerváltozás előtti nyugati rendszer sajátja volt, és pont azért vállaltuk a rendszerváltással kapcsolatos áldozatokat, hogy nálunk is ilyen legyen. Másrészt éppen azért van alkotmányunk, hogy irányként a bölcsőtől sírig tartó jóléti rendszert tűzzük ki.
Kurvannyukat.
Lesusius 2007.12.14. 11:52:38
Kedves Mindenki!
Javaslom figyelmes(!) olvasásra:
www.gondola.hu/cikkek/cikkek/56890
www.gondola.hu/cikkek/56983
Üdv: L
Javaslom figyelmes(!) olvasásra:
www.gondola.hu/cikkek/cikkek/56890
www.gondola.hu/cikkek/56983
Üdv: L
dowNLoad 2007.12.15. 00:48:53
MOST JOBB FUNYI???? Bummer 1000%-osan igazad van. A GDP ngyon kamu mérőszám, inkább azt kellene megmérni, hogy az ÁTLAGKERESETBŐL HOGYAN LEHET MEGÉLNI??? Ausztriában egész jól. Itt jól lehetne, ha nem lennének magasabbak a megélhetési költségek mint Ausztriában, de ezt már 1000X elmondta mindenki. HOGY A HALÁL F@SZÁBA ALAKULHATOTT EZ KI? A műszaki cuccok (tartós fogyasztási) még mindig itt a drágábbak, a kaja meg már Ausztriában olcsóbb. Ezt hogy sikerült összehozni egy olyan országban, ahol a legtöbb a termőföld (egy főre) egész Európában???
Funyi · http://Miranda1 2007.12.15. 08:58:42
Kedves L
Belenéztem! - EZ EGY HABLATY KATYVASZ!
Belenéztem! - EZ EGY HABLATY KATYVASZ!
Funyi · http://Miranda1 2007.12.15. 09:08:52
Kedves dowNLoad
Megmondom neked őszintén! A picsa tudja kezitcsokolom! csak azt tudom, én mindig csak egy szarfaszú melós voltam, most meg rokkantnyugdíjas, és faszszopásnál mindig a túlsó oldalon vagyok, nem az innensőn! - akár gyucssán, aká obán! - nekem ez jutott!
Megmondom neked őszintén! A picsa tudja kezitcsokolom! csak azt tudom, én mindig csak egy szarfaszú melós voltam, most meg rokkantnyugdíjas, és faszszopásnál mindig a túlsó oldalon vagyok, nem az innensőn! - akár gyucssán, aká obán! - nekem ez jutott!
Elpet 2007.12.15. 10:51:55
Funyi
Attól, hogy te valamit nem értesz, attól abban lehet igazság. Érvet, kispöcs emeszpéküldött, érvet.
és dowNLoad barátom, te szokás szerint, enyhe szélsőjobbos árnyalataid ellenére jó gondolatokat hozol. Üdvözöllek egyébként :)
Attól, hogy te valamit nem értesz, attól abban lehet igazság. Érvet, kispöcs emeszpéküldött, érvet.
és dowNLoad barátom, te szokás szerint, enyhe szélsőjobbos árnyalataid ellenére jó gondolatokat hozol. Üdvözöllek egyébként :)
dowNLoad 2007.12.15. 15:34:41
Az összes adat, (ksh, adósság, infláció, növekedés, GDP, stb...) azt mutatja, hogy eddig a legkisebb szar a fidesz idején volt:98-02. Cserébe el kellett viselni zorbán hülyeségeit, de még mindig inkább 1000X azt, mint ezt. Ez a nagy helyzet Funyi, azóta csak romlott minden mutató,reméljük nem visszafordíthatatlanul.
(Csak az államadósság növekedett 30MILLIÁED USD-vel!!!!!)
(Csak az államadósság növekedett 30MILLIÁED USD-vel!!!!!)
Bummer 2007.12.15. 23:55:25
Egy jó analógiát találtam: a legdrágább pékségek, büfék az aluljárókban vannak, ahol a legszegényebbek járnak (a hajléktalanok, diákok, akiknek nincs autója stb.)
Bummer 2007.12.15. 23:56:27
Funyi egy kicsit eltévedt szegény. Ez egy értelmiségi blog, és bár minden tiszteletünk a melósoké (legalábbis a nem szarfaszúaké), itt nem biztos, hogy jól fogja magát érezni.
Az utolsó 100 komment: