Medgyessy Péter elemez
2007. november 28. írta: aba

Medgyessy Péter elemez

Medgyessy Péter elérkezettnek látja az időt arra, hogy törlesszen, vagy komolyan a haza bölcsének gondolja magát? Ez motoszkált bennünk, amikor a volt miniszterelnök (minden  magyarok utazó nagykövete) nagyívű, a haza szomorú sorsához illő komolysággal megfogalmazott mondatait olvastuk.


Medgyessy Péter megszólalásának ismét súlya van: olyan végső, nagy igazságot osztott meg az igaz beszédre szomjúhozókkal a valahai minisztrelenök, hogy "Egy demokráciában egy vezetőnek nem kell megharagudni, ha valaki mást gondol és le kell vonni a következtetéseket".

Segítségül hívjuk a szövegmagyarázókat: ez azt jelenti, hogy "Gyurcsány, takarodj?" Ha így van, akkor miért utal arra nem sokkal később Medgyessy Péter, hogy most nem olyan a helyzet, mint 2004-ben? Az is lehet, hogy félremagyarázzuk a szöveget. Rejtély, rejtély.


Tény, javíthatatlnul szkpetikusak vagyunk a "polgári baloldal" élő ikonjával. A cikk olvasása után azon törpengtünk, hogy élő adásban sikerült-e elsőre kimondani az invenciózus szót. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr37245595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.28. 16:36:48

Medgyessy Péter szerepe a III. Köztársaság történetében valóban ambivalens, de van néhány figyelemreméltó tény.
- Medgyessy valóban kiigazító csomagot indított el. Ennek eredményeképpen 2004 első felében már estek a reálbérek (a Fidesz rá is cuppant erre).
- Ismervén az MSZP népszerűségének erős korrelációját a fogyasztói várakozásokkal, ezek után nem csoda, hogy az EP választást elvesztették.
- Ezt használta ki Gyurcsány Ferenc, hogy hatalomra kerüljön.
- Rövid hezitálás után, valószínűleg a decemberi népszavazás hatására Gyurcsány egészen elképesztő osztogatásba kezdett, amelynek eredménye 2006 nyarán majdnem államcsőd lett.

Lehet Medgyessyt anyázni, de ő volt a felelősebb politikus.

Srí 2007.11.28. 17:06:32

Továbbá Medgyessy EMBER. Amit sok politikusról nem nagyon lehet elmondani.Kár, hogy csak jó ember volt ( valószínűleg ma is az) és nem elég jó politikus.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.28. 17:09:55

Nemcsak jó ember, de a legjobb apa és férj!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.28. 17:14:03

Nocsak. Egy emberarcú politikus.
Azért ez az igazi pozicionálási bravúr.
X politikus ember, az ellenfele pedig egy ... micsoda?

Srí 2007.11.28. 17:15:07

Így tudom én is:) Hogy ezt most komolyan írtad-e, Ács Feri, nem tudom, de számomra az ilyesmi komoly érték, még akkor is, ha az illető baloldali. Mondjuk ő tényleg baloldali, nem úgy, mint Gyurcsány és társasága.

Srí 2007.11.28. 17:17:41

Emberarcú politikus a nem emberarcú politikusok között, különös tekintettel a pannon pumás dumásra.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.28. 17:18:37

nem tudom, emlekeztek-e Medgyessyre a bukas kornyeken.
tokre ki volt keszulve. allitom, hogy egeszsegileg is. tenyleg ugy nezett ki,
mint aki a munkajaban ment tonkre.
en akkor fel evet adtam meg neki ebben az eletben.
ugy nez ki, hogy a teher leadasaval visszatert bele a eletkedv is.

egyebkent nem tudom en hogyan elnem meg, ha a tanacsadom jobbrol elozve alazna be.

szoval en ugy erzem, Megyo komolyan vette a dolgot es a sikertelenseg tukrozodott rajta. ettol tenyleg olyan emberi volt. de az utod...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.28. 17:26:22

denever 2007.11.28. 17:18:37:
"ettol tenyleg olyan emberi volt."

Félelmetes. Azt tudod, hogy Medgyessy, a balfasz, de szeretni való EMBER egy megtervezett imázs? Valaki kieszelte, eljátszatta, felvette érte a zsozsót és most mi a bukása után három évvel ismételgetjük a szlogeneket, amiket valaki kieszelt.

Azért az arculattervezőnek lehet sikerélménye. :-)

Le Tagad 2007.11.28. 17:29:43

Szerintem jobb ha csendben marad, nagyon nagy részben felelős azért ami most van. (K&Hra nem térnék ki, az privát banki ügye haha)

Plusz, minden ilyen "belátjuk, van más út is de azért más nem lesz" nyilatkozatok Szily vagy MP részéről szerintem csak egérút a tömegeknek, egyfajta szelepengedés a szoci szavazóknak. Semmi több.

Azt viszont nemtudom mennyire fáj még neki, hogy hátbaszúrták, élén a Miniszterelnökúrral.

Azóta legalább Kubában szivarozhat vagy pókerezhet Horvát Jánossal mondjuk, mennyivel jobb az !

Őrnagy Őrnagy 2007.11.28. 17:30:59

Így van doom, igazad van. Sokan meg beveszik. Ő, milyen példás férj, apa.ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ Van még pár az országban. Ez alap, nem érdem. Egy rohadt kis komcsi aljas ügynök volt, pártvezető, a rendszer kiszolgálója, írányítója, majd privatizátor, stb. jobb országban rég hűvösön csücsölne a haverjaival együtt. CSak szavakban baloldali. Most higy megbukott , miért kell dícsőíteni. Kussoljon az összelopott villában, és kész.

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.11.28. 17:59:19

K*rvára baloldali ám a Megyó, milliárdos bankár, aki most az "adófizetők pénzén" utazgatja körbe a világot. És milyen emberi lehetett D-209es korában... Szívem szakad meg. Ebből is látszik, mekkora sz@rban vagyunk, ha már ezt a görényt sírjuk vissza... :):(

Srí 2007.11.28. 18:06:42

Elnézést, hogy el mertem mondani, hogy embernek látom. Talán valóban csak a többiekhez képest tűnik úgy, de még mindig úgy tűnik. Tudom, az arculattervező. Kezd a vitastílus a subbához hasonlítani, nem nagyon kellene. Na, léptem, ostoba vagyok én ehhez.

Google 2007.11.28. 18:13:18

Azért ne felejtsük el, ki volt a főtanácsadója a Medgyessy embernek! Gyurcsány bábszínházában Medgyessy volt annak idején a főbáb. Hosszú ideig kormányőrök vigyázták az útelágazódás után is, mert félt. Biztos, a jobboldaltól!
Az elvtársaitól való félelem beszél belőle ezzel az egyrészt, másrészt dumával. Nem szeretne a főnöke lábára sem lépni, hogy nehogy...!

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.11.28. 18:15:07

Bocs, nem akartam senkit megbántani a nyers stílussal, csak fel kívántam frissíteni megkopó emlékeinket. Az erős jelző nem a többi kommentelőnek szól, hanem MP baloldaliságának. Ember, persze, hogy ember. Biológiai értelmeben mindenképpen. Peace!

Elpet 2007.11.28. 19:07:28

Medgyessy a tipikus kádári jófiú. A megbízható semmilyen, nem lóg ki a sorból, mindig azt mondja amit várnak tőle. A 2002-es imázs is erre volt építve. Ő az, aki nem karcos és fülsértő, mint Orbán, beleillett az MSZP táborának világfelfogásába. Csak semmi változás, langyosan és egyformán, jó a világ, ha mindenütt a régi, jól ismert elvtársak ülnek. Nem kell ide Fidesz, meg mindenféle újdonsült felforgatók, akik kizökkentik a világ kerekét. És az MSZP-tábor megdöbbentő rugalmassággal váltott a mostani szédítő reformdinamizmusra! Ennek oka megint érthető: váltunk a tartalomban, mindent meg kell változtatni, hogy minden változatlan maradhasson. Csak az elvtársak legyenek megint, mindenütt, mindenfelé, ameddig a szem ellát.

Hogy ki a jó elvtárs? Akit a többi régi annak igazol. Így lett Gyurcsány ekkora császár. Bevezették az elvtársi szalonba, bemutatták. Egyszer elfogadták, és amíg testületileg szembefordulva le nem váltják, az is marad, és mindenkinek kussolni kell, bármilyen sérelem éri, mert nincs kipofázás a sorból. Ez így működik. És ha Gyurcsány azt mondja, hogy most ez kell, akkor nem szabad gondolkodni, hanem csinálni kell. Medgyessy a régi kor embere, azé a kádári világé, ahol mindenkinek jutott legalább egy picike megegyezés, egy kicsike falat, egy pici gesztus, mert a legfontosabb volt, hogy csönd legyen. A gyurcsányi világ a kádár rendszer haláltánca. Semmi nem maradt már, csak a pozíciókhoz ragaszkodás,és a mindenki fog mindenkit valamivel gruppenszexe. Mindennap valami új ötlet, hogy a düledező romhalmazt megtámasszuk, újabb akciók, jelszavak nap mint nap. A fontos a hatalom, ez az egyetlen, ami még maradt. Nincs már tartalom, csak a struktúra. Ebben az atomháború utáni világban nincsenek hősök, csak erősek vannak meg gyengék. Az MSZP szavazói pedig bevásárolnak a 199 Ft-os virsliből, meg pulykaszárnyközépből, a TV-ben nézik szeretett politikusaikat, és közben jólétet hazudnak maguknak.
És erről a pontról nézve Medgyessy valóban emberarcú, azokat az időket idézi, amikor még nem pusztult el minden.
Ez az írása jól rávilágít az ő arctalanságára. Mond valamit, mintha, de mégse, bírál, de úgy, hogy ne legyen a legkisebb éle sem, nem lehet belekötni sehonnan se, simán csúszik, mint a kevert. Van benne rum, de annak csípőssége eltűnik a császárkörte émelygős édességében. Nem jó, de olcsó, és ugyanúgy be lehet b@szni tőle, mint az igazi rumtól, csak nem lábad könnybe a szemed közben. Nyilván rendelésre írta, szavazóik fájdalmának enyhítésére, szívük nosztalgikus andalítására.

Olyan az írás, mint ő.

Semmilyen.

Elpet 2007.11.28. 19:16:26

Ja. Bocs. Nem cikket írt, hanem műsor volt, a cikkben úgy idézték Péteremet. A lényeg ugyanaz.

Marianna · http://egerentyu 2007.11.28. 19:31:02

Medgyessy ki volt talalva arra az idotartamra mig Gyurcsany kicsit ismertte tudja tenni magat.
Kellett egy ismertebb arc a szocialistaknak elnokjeloltkent, Gyurcsanyt akkor meg csak Dobrev Klara ferjekent ismerte egy szuk kor.Vele nem nyertek volna 2002-ben. De mar "kivalasztottak".
Eloszor tanacsado, par cikk ide-oda, sportminiszter, es Medgyessyvel megtetettek a szivesseget hogy lemondjon. Es hogy kozben o is megszerette a poziciot azt szegeny nem kalkulalta be az alkuba.

Elpet 2007.11.28. 19:38:15

Marianna

Ne hidd, hogy ők ilyen stratégiailag tudnak gondolkodni. Ők pragmatikusak, mindig azt a problémát oldják meg, ami épp eléjük kerül. A Kádár-redszer restaurációja (jóléti rendszerváltás) nem sikerült 2002 után. Akkor majd kitalálunk mást. A magyar baloldal jellemzője, hogy természetesnek veszik: ők mindig újabb lehetőséget kell kapjanak arra, ami még sohasem sikerült nekik: működőképes világot teremteni. Aztán újabb és újabb ötletekkel állnak elő, a libák meg döglenek sorban.

hiba 2007.11.28. 20:39:59

Elpet: Jó az elemzésed. Annyit tennék hozzá, hogy nem csak az MSZP tábornak volt jó Megyó, hanem megnyerendő bizonytalanoknak. Sőt nekik igazán. Erős a gyanúm, hogy valami hasonló karatert fognak felépíteni valakiből.

hiba 2007.11.28. 20:41:18

Úgy értem a következő választásra. De kiből? Esetleg Cusi, mint a népnyúzó Fletó áldozata? :)

irrelevant 2007.11.28. 20:48:40

"A társadalmat akarata ellenére nem lehet boldoggá tenni."

Megáll az eszem. A kormányunk össze-vissza töri magát, önzetlenül, hogy minket boldoggá tegyen, kiteszi szívét-lelkét, de nem. A magyar társadalom olyan hülye, hogy nem akar boldog lenni.

Gyerekek! Nem érdemeljük meg ezt az áldott jó kormányt!

Szörny 2007.11.28. 20:49:22

aba:
Kimondta! Elsőre, hibátlanul! Nem is tudom miért nem a tiszta forrást linkelted be, ahol élőszóban hallgathatjuk Őt:
inforadio.hu/hir/belfold/hir-164570
(Már csak az Inforadio is megérdemel ennyit...)
Azért persze egy-egy kis egyeztetési zavar van, és különösen aranyos, amikor egyszer "az én mai kormányomat" (sic!) említi...
Ebben a sokkal feszültségmentesebb haza bölcse szerepben érezhetően javult a beszédkészsége...

Marianna · http://egerentyu 2007.11.28. 20:59:53

Elpet
Lehet, hogy tulbecsultem az MSZP strategiai kepesseget. Eppen ezert majdnem biztos, hogy Gyurcsannyal fognak indulni, "potolhatatlan". Ferenc nem fogja hagyni, hogy epitgessenek valaki mast az o szeme lattara, titokban tartani ezt nehez. Olyan puccsra pedig nem hiszem hogy kepesek lennenek mint ahogy Medgyessyvel sikerult. Ott az SZDSZ is segitett.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.28. 22:45:48

Sose gondoltam volna, hogy a Horn-szörny, Medgyessy-szörny, aranyos kis tirpák képet kapnak számomra. Pedig Gyurcsány hatására tompult az ellenérzésem velük szemben. Szerintem pont ez a trükk. Mindig ezt csinálják. Bejelentik, hogy lesz valami szörnyűség: X százalék adóemelés, gyűlöletbeszéd törvény stb. Aztán módosítják kicsit enyhébbre, hogy örüljünk. Horn és Medgyessy után lenullázódtak volna, erre jött egy agresszív őrült: Gyurcsány, mostmár bárki jön, akkor fellélegzünk. Pedig megint ebben a túlzó kommunikációs trükkben van részünk. Mi lenne, ha egy picit tényleg békén hagyna minket ez a posztkommunista bagázs - úgy tíz évig? Aztán meglátjuk, hogy ki az erősebb.

kiskos 2007.11.29. 00:14:43

Kedves Olvasók,
lehet persze azt mondani, h Fletóhoz képest Megyó egy isten volt, de azért Megyó rövid ámokfutását is fizetik majd még unokáink ... sokáig fognak rá (gazdaságpolitikai rémként) emlékezni!

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.29. 00:49:24

Doom,
en nem szerettem Megyot. sot, nem is ereztem szeretnivalonak.
egyszeruen ugy nezett ki a lemondasa elott, mint akinek mar minden mindegy, mert a pap is feladta mar ra az utolso kenetet.
ha osszehasonlitod a kepet 2002-bol meg 2004-bol, hat eg es fold a
kulonbseg.

tevedes ne essek, ettol nem respektalom a munkajat. egyszeruen arrol van szo, hogy ott volt egy szetzuhant ipse, aki beleroskadt a sajat munkajaba es kampo. nincs tovabb. ez latszott rajta. ettol volt emberi.
ha ezt sminkesek meg viselkedesoktatot hoztak ossze, akkor profi manipulaciot lattunk.

Ferirol el sem tudom kepzelni, hogy osszeomlik, hogy megtorik. ez az ipse meg akkor is rohanna a reformokkal, ha egy kutya letepne az egyik labat. ha mar a nyakan lenne a kotel, meg akkor is az igazsagbeszed rizsat tolna, es ugy gesztikulalna azzal a pipaszar kezeivel, hogy tutira leutne a hohert.

mindegy, ok ketten kozosen hoztak azt, amire eddig senki nem volt kepes. Fekete Janos jarhat hozzajuk tovabbkepzesre. lehet, hogy Gyurcsany ugy elte meg 2006ot, hogy innen szep nyerni, de nem az adofizetok penzevel kellene tomni a nyerogepet.

Elpet 2007.11.29. 08:12:44

Lola, a tirpák használatát mellőzném. A tirpák egy népcsoport valahol Szabolcs-Szatmár megyében, és nyilván nem esik jól nekik az, hogy a bunkóság szinonimájaként emlegetik őket, az pedig, hogy Hornt meg Medgyessyt közéjük sorolod... Hát ne bántsd meg vele ennyire őket, lehet elég bajuk ott a nagy dübörgésben.

Elpet 2007.11.29. 08:14:54

denever

nagyon jó...
:DD

ven del 2007.11.29. 08:23:17

Egy újabb báránybőrbe bújt farkas. Ki adta el a fél országot, a stratégiai cégeket? És ki kapott ezért francia becsületrendet? Rohadjon meg!

Elpet 2007.11.29. 09:29:58

Yngwie Malmsteen Trilogy lemezét 2002-ben vettem meg, akkoriban, épp amikor ennek a drága embernek a bohóckodásával szétgázolták az álmainkat egy kissé. Vigasztalásul sokat hallgattam a CD-t Ez a két dal különösen nagy erőt adott

You Don't Remember, I'll Never Forget

www.youtube.com/watch?v=nFAzMt1hTyg

Liar
www.youtube.com/watch?v=yIFbOOgCnPE

Hát én se felejtettem el azokat a heteket, hónapokat.
Halgassátok barátaim. Nekem vigaszt adott

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 09:30:42

Srí, ezen most kissé ledöbbentem. Minta nem Te lennél. Vagy hol voltál azokban az években? és azóta? :)

Toma 2007.11.29. 09:38:55

Szerintem Medgyessy látja, hogy Gyurcsánnyal szakadékba rohan az MSZP. Azt is látja, hogy Gyurcsányt nem lehet leváltani, mert nincs olyan kihívója, aki mögé odaállnának a többiek. Így aztán Gyurcsánynak ad tanácsot, hátha hallgat rá. De nem fog :/

A stratégiai cégeket nem Suchmann Tamás adta el?

káli 2007.11.29. 09:55:30

A vízműveket speciel megyó adta el. Nem alapvető az ivóvíz, ugye?

mákospite 2007.11.29. 10:00:14

Az a baj ezzel az egésszel, hogy már régen nincs baloldal. Aki igazán képviselte, az az MSZDP és a Munkáspárt volt. Az mszp egy cionkapitalista vadhajtás csak.

Dezső 2007.11.29. 10:04:02

Van itt még épeszű ember, aki az mszp-ben látja a kiutat?

Őrnagy Őrnagy 2007.11.29. 10:28:33

Van még persze , 24 % a biztos pártv. körében.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 10:31:13

mert ők megcsinálják. :)

apropo, horngabika mai szólása, hogy csak "kevés esély van" a válásra: nem = azzal, hogy van reális esély?!

Istvan 2007.11.29. 10:40:40

Szamárfül · szamarful.blogter.hu/ 2007.11.29. 10:31:13
mert ők megcsinálják. :)

apropo, horngabika mai szólása, hogy csak "kevés esély van" a válásra: nem = azzal, hogy van reális esély?!

Nem, az azt jelenti, hogy mar beigertek nekik egy nagy koncot, meg egy picit beszolnak, hogy biztos, ami biztos, mert esetleg a fleto atveri az agyukat, es megsem kapjak meg.

Droid 2007.11.29. 11:16:05

Miért egy 1%-os törpepárt uralja az országot?

Srí 2007.11.29. 11:29:38

Láttam vele azt az interjút annak idején, láttam, hogy mennyire megviselte a dolog és az bizony őszinte volt. Megsajnáltam és hittem neki. Csak erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy legalább ember volt. De eszem ágában sincs mentegetőzni a véleményem miatt. Azért, mert a fideszre szavaztam és ma már azt tartom magamról, hogy ezekbe a mai politikai kategóriákba nem vagyok sorolható ( szociálisan érzékeny, klasszikus értékre sokat adó jobboldali konzervatív lennék, aki emberarcú kapitalizmust szeretne, ahol valóban a teljesítmény szerint lennének javadalmazva az emberek, nem lenne korrupció és még sorolhatnám ) szóval azért még észrevehetem egy mszp-sben is az embert. Vagy egy adott pillanatra vonatkozó emberi megnyilvánulását. Ha ez akkora baj, ám legyen.

Srí 2007.11.29. 11:31:01

Ja, szamárfülnek szólt a válaszom.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 11:44:34

nagyon ellágyul6tál, ha "legalább embernek" tartod... :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 11:46:08

ha egy gonosztevő egyben kretén is, nem átlagolom "ember"-nek. :)
vigyázat, a statisztika csal..!

Elpet 2007.11.29. 11:51:55

Figyeljetek, állj.
Emberek ők mind.
Megsajnálhatóak, igen, még akkor is, ha ők nem sajnáltak 2002-ben minket, amikor annyi szép reményünk omlott össze. Engem is megviselt az, akkor.

Mégis fontos:
Ádázan kell ellenük küzdenünk, keményen harcolnunk velük, de hogy ők is emberek, azt soha nem szabad elfelejteni. Körbe vagyok véve MSZP szimpatizánsokkal, akikkel együtt kell élnem, és akikhez hozzáköt a mindennapi élet küzdelme. Gyűlöljem őket talán? Ostobaság, ez nem erről szól.
Rossz a vita, ha arról szól, hogy ők emberek-e.
A gyűlölet még a harcban is rossz tanácsadó, mert elveszi a levegőt a gondolkodástól, mérlegeléstől.
Srí, jól írtál, magam is így gondolom.
Nem az a baj, hogy nem emberek. A baj az, hogy szar, amit csinálnak. És még nagyobb baj, hogy mi meg képtelenek vagyunk a dolgon fordítani. A mi hibánk is, emberek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 12:09:17

Elpet, másodszor kell téged lenaívoznom...

Elpet 2007.11.29. 12:20:10

Naívozz nyugodtan, Szamárfül

Nem tudom, mit nevezel gyűlöletnek. Azt tudom, hogy az erős kijelentések mögött nem mindig áll a hasonlóan erős cselekvés vágya.
Mindenesetre egy olyan apró dologra szeretném felhívni a figyelmet, hogy egy másik személy embervoltának kétségbevonása egy bizonyos gondolatmenet szerint feljogosíthat vele szemben olyan dolgokra, amelyeket emberrel szemben nem tennénk meg. Ez persze meglehetősen elméleti jellegű okfejtés, mert az ilyen beszédnek többnyire nincs manifesztációja. Csak vannak bizonyos határok a beszédben, amiket nem kéne átlépni.
Igenis emberek.
A velük való küzdelmet ennek komolyan vétele nem gátolja.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 12:26:54

soha nem sajnálnám semmiért.
még ha görög sorstragédiába csöppene, akkor sem. így értettem. genetikailag ember, persze. (vagy ufó)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 12:37:39

na jó, két dolog, aztán nem meddővitázom tovább: nem érdemel semmi részvétet még "bukásakor" sem (?!- ez érthelmezhetetlen rá nézve, pláne, hogy azóta csak nyaral, évi 365 napban, akkor k.fősége idején befogták a szerencsétlent retorikázni stb. )
na meg leemberarcozni, hát ez nem megy. ("láttam, hogy mennyire megviselte a dolog és az bizony őszinte volt. Megsajnáltam és hittem neki.")

ahogy ez sem:
"Körbe vagyok véve MSZP szimpatizánsokkal, akikkel együtt kell élnem, és akikhez hozzáköt a mindennapi élet küzdelme. Gyűlöljem őket talán? Ostobaság"
Az... véletlen se keverd őket össze.
most az ex- diktatúra elitjéről volt szó. a híveket csak sajnáld. :)

Elpet 2007.11.29. 12:39:38

Szamárfül

Ez a te dolgod. Az én útjaim nem a te utaid, úgy látom.

Elpet 2007.11.29. 12:54:40

Szamárfül

Kicsit kerülték egymást a kommentjeink. Az mindenesetre igaz, hogy amikor Péterem szomorú, hogy már nem lehet miniszterelnök, csak utazó nagykövet, azon túlzottan én sem tudok elérzékenyülni. Ezek csak a sértett emberi hiúság megnyilvánulásai, az együttérzésem inkább a tényleg elesetteké. Ám hogy semmilyen helyzetben nem sajnálnám, na az egy kicsit kívül van az én felfogásomon.

dowNLoad 2007.11.29. 12:56:30

amit elpet leírt, az kísértetiesen hasonlít a Soprano család(klán) működésére, csak itt nem lövik le az árulókat(sajnos) Megyó meg a legjobb ember a világelit szemében, mert mindent végrehajtott amit kértek, és még a népe sem lázadozott.(nem úgy mint ElQúrónál) még egyet tudok hozzátenni: a párt és a kisz győzelemre visz!
Ezt azért még 2-3X olvassa el mindenki, FÉLELMETES:
index.hu/politika/belfold/apro4449/
megyó is az ő emberük, de ez már összeesküvés-elmélet, hahaha

hiba 2007.11.29. 13:00:09

Amennyire én látom az MSZP-ben elég sok erőcsoport létezik. Szerintem nem lehetetlen, hogy újra megyó körül kezd kikristályosodni egy Gyurcsány ellenes front. Jelenlegi taktikájával, a kicsit "érted vagyok szigorú" tanárbácsis attitűddel mintha tudatosan is menne ebbe az irányba. Ha egyszer jó volt egy bukottnak látszó választást hozni, akkor miért ne lehetne megint az. Az ellenzék kommunikációja teljesen Ferinkre összpontosít, a zemberek benne látják most a sátánt. Mellette simán fel tudnak építeni egy másik, jóságos arcú párttitkár bácsit.

Elpet 2007.11.29. 13:03:04

Szamárfül

A hívek sem jobbak sajnos, csak esetükben az a szánalmas, hogy ők a genyóságot ingyen csinálják, vagy majdnem ingyen. 19e Ft fejenként sokaknak elég volt.

Ezt akkor jól kibeszéltük.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 13:04:16

Elpet 2007.11.29. 12:54:40 :
ok :)
én a 20. szd. után már immunis vagyok a Kreon és egyéb állatfajták drámai katarzisaira... :)

Elpet 2007.11.29. 13:10:15

hiba

Az MSZP-ben mérhetetlenül sok erő- és érdekcsoport létezik. Az egész MSZP léte az ezek közt való egyensúlyozáson alapul. Az egyensúlyozás fontos feltétele viszont az erős vezető, aki mögött mindenki felsorakozik, és a falanx kifelé mindig zár. Az ellenzék minél inkább támadja a vezért, annál jobban. Nem látom esélyét a leváltásnak, mert nincs vetélytárs. Szilikatinak vége, követni fogja Pozsgayt meg Szűröst, ha lejár a Házelnökasszonyi mandátuma. Medgyessy, Kiss Péter, Szekeres, Lendvai? Senki nem gondolhatja komolyan. Talán Fortinbras, aki persze bármikor felbukkanhat.

Elpet 2007.11.29. 13:16:16

Szamárfül

Pedig felemelő érzés a katarzis:)

Ami pedig kevés energiánkból együttérzésre fordítható, azt kapják azok, akik jobban rászorulnak megértésünkre. Amúgy meg Istennél a bűnbocsánat, nekünk nem kell túl sokat tipródnunk azon, hogy velük minél empatikusabbak legyünk. Visszataszító népség, annyi bizonyos.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.29. 13:18:46

Elpet 2007.11.29. 13:10:15:
"Nem látom esélyét a leváltásnak, mert nincs vetélytárs."

Egész pontosan: az SZDSZ megzsarolta a szocikat, hogy ha egy balos szocit tesznek meg miniszterelnöknek, akkor dől a koalíció. A szocik pedig a népszerűségvesztésnél csak egy dologtól félnek jobban: a hatalom elvesztésétől.

Gyurcsány az SZDSZ programelemek végigvitelének a garanciája.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 13:22:33

hiba 2007.11.29. 13:00:09 :
annyira fletóra lőnek csak, hogy tegnap a szfv.-i kinyilatkoztatások után vmi fideszes bácsi csak abba bírt belekötni (mondom a tv-k nyomán), hogy miért fehérváron, országjárva osztja a pénzt. de a fejlesztési listához nem szólt hozzá...
ez a baj. amint lesz vmi pislákolás az alagút végén, mint a zsír olvad majd el a fidesz mostanában 2/3-osra tippelt előnye... mert csak vmi ellen szimpi a fidesz a népnek, nem vmiért...

t gaborka 2007.11.29. 13:37:11

Semmi értelme arról vitázni, hogy az mszp hogyan "javulhatna meg" vagy a fidesz mennyivel jobb, mert egyik pártnak sincs köze az őszinte politizáláshoz. Az országon sem az mszp sem a fidesz nem akar segíteni, mert leszerződtek egy bizonyos ázsiai országgal és köti őket a megállapodásuk.

hiba 2007.11.29. 13:39:45

Igen, ezt én is láttam. Nem is hittem a szememnek, úgyhogy megnéztem a honlapon is. Hihetetelen. Hogyan lehet egy ilyen fontos témában ennyire semmit mondani. Biztos, hogy van ezer dolog az EU pénzek körmyékén ami szakmailag kifogásolható, közértető módon elmagyarázható és kihozható belőle, hogy mit csinál szarul a kormány (nem csak Gyurcsány). Ha meg nem bírnak mit mondani, minek sajttáj.?

hiba 2007.11.29. 13:41:28

t gaborka: Észak-korea? Esetleg Vietnám? Nem bírom kitalálni.

Elpet 2007.11.29. 13:42:08

Szamárfül

Úgy van. Az MSZP-re meg Gyurcsányra lehet, hogy sokan haragszanak,de rájuk fognak szavazni. Ez két teljesen különálló dolog, nem szabad összekeverni. A Fidesz előnye nem az alagútvégi fénytől olvad igazán, hanem a választások közeledtétől. Az MSZP szavazói irtóznak attól, hogy az elit kicserélődjön, akár csak a végrehajtó hatalom csúcsán. Ebbe rühedünk bele.

Doom

Az SZDSZ szerepe vitathatatlan. Ők adják a cselekvések tartalmát, az MSZP magától semmit nem tudna tenni, mert semmiről semmiféle elképzelése nincs. De az MSZP adja az erőt és a legitimációt, cserébe posztokat kap, meg a hatalom illúziójához szükséges semmiségeket. Összetartoznak örökre. Gyurcsány a kapocs jelenleg. Számukra nélkülözhetetlen. Számunkra nem. Csak mi meg képtelenek vagyunk kipicsázni. Ez van, honjaim.

t gaborka 2007.11.29. 13:43:58

I-vel kezdődik és zrael a vége. Ezek még az anyjukat is eladnák nekik. Szerintem már el is adták.

tengelytörés 2007.11.29. 13:49:00

A sok birka be van hülyítve, hogy rám szavazz, én majd jót teszek veled. Ezek meg beveszik. Mindig, mindent elhisznek. Aztán ez a vége. Azt, hogy ez kinek a felelőssége, már meg sem merem kérdezni.

Toma 2007.11.29. 13:49:23

Droid!

"Miért egy 1%-os törpepárt uralja az országot?"

Nem ők uralják, hanem az ideológiájuk (neoliberális gazdaságpol., post 68-as társadalompol.). Az MSZP-t is ez az ideológia uralja, ezért fogadják el az SZDSZ ötleteit.

Droid 2007.11.29. 13:52:12

Az szdsz nélkül nem alakíthatott volna kormányt az mszp. Ezek meg ki is használják rendesen. Persze, hogy átveszi az mszp az ideológiájukat. Nekik még ennyit is megér a hatalom, csak az övék legyen. Ez van.

halápipál 2007.11.29. 13:54:57

Jó, hogy van választásunk: nagy szar vagy mégnagyobb szar. Kinek melyik tetszik.

ödön a hatodikról 2007.11.29. 13:56:29

Fúj, csúnya rasszista t gaborka.

Droid 2007.11.29. 13:58:27

Az mszp-nek csak egy ideológiája van: a minél több zsé. Nem mintha a fideszé más lenne.

Toma 2007.11.29. 15:11:34

t gáborka
És mire szerződtek le?

szejler 2007.11.29. 15:14:09

Ejnye, ejnye!

Techblogról kell megtudnom a www.jobbklikk.hu/ létezését?

Ott a fél Reakció, itt meg semmi? Csak nem házon belüli konkurencia? :)

t gaborka 2007.11.29. 15:22:31

Arra, hogy itt minden a zsidóké lesz. Izraeli áruk magyar csomagolásban való értékesítése, izrael ellen egy rosssz szót sem szólhat senki, mert lelövik, mint a kutyát, 500000 zsidó beengedése, amikor Irán megszórja a kis tetveket (lesz hol lakniuk, azért épül a sok lakópark), szarért-húgyért megvehetenek mindent, stb.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.29. 15:27:57

tg, itt nem szokás Deletelni, de neked még lesz részed benne ezért a stílusért...

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.11.29. 15:28:05

t gaborka: felsorolnád, hogy ismerettségi körödből az utóbbi időben kit "lőttek le, mint egy kutyát"? Érdekelne.

Kieran Hayes 2007.11.29. 15:37:54

Meg ha már itt tartunk, Irán mivel szórná meg őket?

Ha Izrael úgy akarja, Irán ma este még van, holnap reggel nincs.

Toma 2007.11.29. 15:43:48

t gaborka

Miért kéne izraeli árut magyar csomagolásban értékesíteni?
Nem tudtam, hogy a kurucinfo szerkesztői ellen Moszad akció folyt.
Lakóparkok azért épülnek, mert akik 10 emeletes panelben nőttek fel, most valami kényelmesebbre vágynak. Az is panel de nagyobb lakas és alacsonyabb épület.
Előbb pottyan Irán fejére atom mint Izraelére. Nem vágyom rá de így lesz.
Értéken alul sokan sok mindent vettek nálunk. Németek, franciák, angolok, írek.

szejler 2007.11.29. 15:44:30

tg

Tudom megnyugtató érzés egy ellenség a világképben, de te egy fantasyben hiszel. Nincsenek zsidóknak épülő lakóparkok, mert gazdaságilag baromság.

A zsidó befektetők rég csődbe mentek volna, ha ezt a sok hülyeséget megvalósítanák.

Mellékesen azok a tetvek, akiket te szívesen látnál "megszórva", ugyanolyan emberek mint te, ugyanolyan gyerekeik vannak, csak néha felrobbannak az iskolabuszon.

Szakadj le a mesevilágról! Fura lesz és kiszámíthatatlanabb, de megéri.

Elpet 2007.11.29. 16:07:20

Hú. Ismét megvilágosodott valaki.

A világ sokkal bonyolultabb ma annál, minthogy származás alapján szerveződő törzsek egymás elleni harcára visszavezethető legyen.
Más
Az angolok hagyományosan elég jó viszonyban voltak a zsidókkal. Az angolokban is erős persze a kereskedőszellem, a zsidók is jó kereskedők, elég jól beilleszkedtek Angliában. Nem lehet azt mondani, hogy Anglia elnyomott ország lett volna, azt sem, hogy ne az angol arisztokrácia és burzsoázia kezében lett volna a hatalom, bármelyik korra is tekintek, és ez a hatalom bizony világbirodalom volt sokáig. Tudom, hogy lesz erre is prompt válasz és felsorolás, hogy kik voltak fedett zsidók Angliában, de erre nem fogok reagálni, előre megmondom.
Nem célszerű láthatatlan fantomokkal hadakozni. Még, ha leegyszerűsíti a gondolkodást, akkor sem.

gloire 2007.11.29. 16:39:43

szejler

A fóbiákkal, és mesevilágokkal nehéz mit kezdeni, legjobb
választás, ha az igazat mondod, és azt próbálod érvekkel
megtámogatni.

Se Izrael, se Irán nem lesz megszórva a közeljövőben nagyon
úgy néz ki. Viszont Izraelben egyre nehezebb, kilátástalanabb
az élet sokaknak, nem csak az araboknak. Ezért van egy egyre
erősödő migrációs hullám az usa, és európa felé is.
Ez azt jelenti, hogy Magyarország sem marad ki ebből,
a gazdasági megfontolások, és a hagyományos kulturális
kapcsolat okán. Ez tagadhatatlan.

Félmillió emberről vízionálni természetesen mese,
de egy többtízezres bevándorlás a következő évtizedben
mindenképp be fog következni, ez már ma is létező folyamat.
Nekem egyébként egy jó haverom ingatlan ügynök.
Ő havi 15-20 családnak tud megfelelő lakást találni,
az évi 200, ez a vonal a specialitása.

Szóval inkább megértetni kell ezt az emberekkel, elfogadtatni,
hogy ne gondolják, hogy aki idetelepül az neki ellensége, vagy konkurenciája stb., mert lehet, hogy a gyerek pont egy ilyen
cégnek beszállítója, sofőr, bármi és a szeme előtt zajlik valami,
amit nem ért, csak mindig ki kell mennie a reptérre.... érted?
És akkor te, meg mi leszünk a hazugok...


szejler 2007.11.29. 18:35:37

Biztosan költöznek ide Izraeliek, ahogy hollandok, franciák is. De még a gigászi tizmilliónkhoz képest is elenyésző számban (pár ezer ember összesen).

Nem hiszem, hogy a kultúrális kapocs(ami csak a magyar szárm. zsidóknak számít) tízezreket csábítana izraelből ebbe a szerencsétlen országba.

Most keveset robbantgatnak arrafelé, viszonylag nyugi, és korrekt gazdasági fejlődés van. Az iráni atomfenyegetés meg fikció! Pontosan tudják a perzsák, atomot dobni Izraelre egyenlő a rendszerük halálával. Az egész csak kardcsörtetés, elrettentés az esetleges amerikai civilizációs hadimissziótól.

t gaborkanak zsidóorkok kellenek, amit olyan szélsőjobbos urbanlegendekkel támaszt alá, mint a történelmi eshetőségekre felépített lakóparkok. És ez nonszensz. Egyszer itt pontosan leírtam azt is, miért.

Én sem az antiszemitizmusát támadom, mert akkor ugye automatikusan bekerülnék a fantasy világába, mint ellenség vagy ellenség csatlósa. De azt azért ki kell mondani, hogy Paff, a bűvös sárkány van olyan életszerű, mint a Magyarország elpusztítására konspiráló zsidó nagytőkés.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.29. 18:49:24

már megint itt tartunk:D amúgy például hollandok jönnek rendesen, ha nem is állandó ideköltözésre. balatonendréden, ha jól emlékszem már 14-15 házat vettek meg hollandok.

egyébként a legjobb szélsőjobbos urbanlegend az a nagy bevásárlóközpontok alagsorában várakozó önjáró nehézfegyverzet:)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.29. 19:08:11

szejler 2007.11.29. 18:35:37:
"Pontosan tudják a perzsák, atomot dobni Izraelre egyenlő a rendszerük halálával. Az egész csak kardcsörtetés, elrettentés az esetleges amerikai civilizációs hadimissziótól."

Nem az a veszély, ha Izraelre dobnak, hanem ha Szaúd-Arábiára.
www.newsweek.com/id/69560/page/2
"- Some Israeli analysts are saying Iran can't really hit back at Israel or the U.S. It could hit at Saudi Arabia, though, couldn't it?

Well, I think that's more important than hitting Israel.

- Well, you would.

I think the Israelis should know that that is so. I mean what effect would a strike on Israel have on the international economy compared to what a strike on Saudi Arabia would have on the international economy?"

Elpet 2007.11.29. 19:22:10

Azt írja lelkes komenntelőnk t gaborka, hogy aszongya

"amikor Irán megszórja a kis tetveket"
Na, ettől azért elgurult a gyógyszerem.

Próbáltam finoman érvelni, de most ezt elolvasva elhatároztam, hogy nyíltan fogalmazok.

Az a baj, barátom, hogy te és a hozzád hasonlók a világot a maga valóságában képtelenek vagytok felfogni és megérteni. Egyszerű kis paranoid gondolkodásotokban tömbszerű, számotokra elgondolható összeesküvő csoport számlájára írtok minden rosszat, ami a világban van, azért, hogy ne kelljen a valódi kihívásokkal szembenéznetek. Azzal, hogy ebben a kib@szott világban kemény törvények vannak, és meg kell kapaszkodni, hogy megálljon az ember, ebben a világban fogcsikorgatva küzdeni kell, nem azért mert a zsidók ellenünk vannak, hanem azért, mert a legkisebb előrejutásért is kegyetlenül meg kell szenvedni. Embereknek, országoknak egyaránt. Van, akinek könnyebb, ezt jól tudom, de az élet már olyan, hogy mindig csak keveseknek könnyű. Elbújtok a tényleges problémák elől azzal, hogy bűnbaknak kiáltotok ki valakiket, és ezzel a világ nektek meg van oldva, ti pedig a tényleges cselekvés és normális emberi erőfeszítések alól felmentést véltek találni magatoknak.

Szégyelld magad ezért az általam idézett mondatért!

szejler 2007.11.29. 19:26:29

Doomhammer

Szerintem mindkettő öngyilkosság. És nagyjából ugyanazért: kökeményen sérti az USA érdekeit.

Ergo csak akkor történhet meg, ha egyszerre hülyül be teljesen a világi és vallási vezetés Iránban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.29. 19:31:19

szejler 2007.11.29. 19:26:29:
"Szerintem mindkettő öngyilkosság. És nagyjából ugyanazért: kökeményen sérti az USA érdekeit."

Elég, ha fenyegetőznek vele. Sőt, még fenyegetniük se kell, elég, ha a piacok tudják, hogy a fenyegetés adott.

Megy tőle fel az olajár, ami megfojtja az USA gazdaságát.

szejler 2007.11.29. 19:42:20

A piac rövid távon ijedős, de a fentieket azért előbb utóbb magáévá teszi, beépíti az árba.

Visszacsatolva Gaborkahoz

Meggyőződésem, hogy a szélsőséges politikai fantasyk világa ellen csak iróniával, és legfeljebb egyszerű, egyértelmű érvekkel lehet küzdeni.

Betiltás, szőnyegalásöprés, lenácizás, kiközösítés stb viszont tökéletesen hatástalan. Mitöbb, azzal mind te is csak a játékba kerülsz be.

Elpet 2007.11.29. 19:52:17

Szejler, az én kommentemre reflektáltál?

szejler 2007.11.29. 20:06:14

Elpet: nem.

De az biztos, hogy szégyellni nem fogja magát. A saját kis mesevilágában ő a zord világgal dacoló hős, és mindenki ellenség (vagy megtévesztett hülye), aki ezt és a világát tagadja.

Elpet 2007.11.29. 20:12:30

Szejler
Könnyen lehet, hogy igazat fogok neked egyszer adni. Nyilván elegánsabb irónikusan reagálni ilyesmire, magam is megtettem már más alkalommal. Ám vannak mondatok, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni.
Amúgy tényleg nem fogja szégyellni magát, nem is feltételeztem.

dowNLoad 2007.11.29. 20:24:49

Aki járt Irán felé, az tudja mi van sok helyen az járdán, úttesten felfestve, amin átmennek naponta az emberek (izraeli és usa zászló) Az izraeli vezetők ugyanúgy szarba sem veszik az átlagembert, mint a ElQúró itt, mert azzal hogy van atombombájuk, (hivatalosan nincs, de ez itt nagyon gyanús) legyőzhetelenné tették az országot, Irán meg tele van hegyekkel, elég nagy, 70millióan laknak ott, ebből min. 50milliónak van fegyvere, a hormuzi-szorost az ellenőrzésük alatt tartják, ahol az Iraki és Kuvaiti olaj ki tud menni az öbölből, tehát ha valami gixer történik Iránnal, akkor az olaj ára hirtelen felugrik a2-3X-osára, vagy átmeneti hiány is lehet, tehát nem érdemes b@szakodni velük, mert nekik nem a médiában vannak erős embereik, mint a zsidóknak. Ahmedinejad pedig gyanúsan mindig akkor szólal meg, amikor elindul lefelé az olaj ára. Veszélyes környék, de a zsidóknak mindenképpen túl nagy az arcuk, és több a saruk.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.30. 09:23:28

valahogy nekem olyan érzésem van má'megint, hogy kellett a
népnek egy gumicsont. sok a faszogás az egészségüggyel, meg a
költségvetéssel, népszerűtlen az mszp, a szadesz meg már le is esett a számegyensről.

erre előkotorták a legemberarcúbb szocit, akit még azért ismernek a népek. szeretik, ha más nem, az osztogatás miatt. nincs olyan seb, amit ne lehetne befoldani egy is pénzzel, nem?
Szilyvel nem mennének sokra, mert a tömeg nem veszi komolyan, meg már ki is esett a pixisből odahaza.

Naszóval, itt van Péter, megújulva, felépülve az összeomlásból. Hiába, az utazgatás jót tesz. Más kérdés, hogy miafasznak kell nekünk utazó nagykövet? ahol számít, ott van fix. A hol meg nincs, pl. a polinéz szigetvilágban vagy fekete afrikában, oda meg Péterünk nem utazott. de ezen ne essünk kétségbe, jól van ő, életvidám. és legalább nem hiperaktív, mint a régi spanja.

Gondolom, megmondták neki, hogy kellene modnani valami olyat, ami kilóg a szokásos vérliberális reformpárti dogmából, de azért nem annyira. ettől majd olyan kinézete lesz a dolognak, hogy nincs is a maszopban központosított akarat és végrehajtás, némi renegáttal körítve, hanem igenis vannak független gondolkodók, akik aztán demokratikus módon, önös érdekeket félretéve megvitatják a javaslatokat, és a legjobb/emberibb/hatékonyabb változattal huzakodnak majd elő a tisztelt házban.

bár nem volt olyan éles egyetlen sora sem a mondandójának, kérdéses nekem, hogy dícséretet vagy dorgálást kap a performanszért cserébe a főnöktől. mert hát nem _olyan_ a hangulat mint 2004-ben.

a gazdaságélénkítő adócsökkentés miatt majd megkapja a körmöst, az tuti. valszeg elég lett volna a szerepe szerint a feltámadó pannonpumáról beszélnie, konkrétumok nélkül, nem kellett volna rögtön előhuzakodni egy olyan alternatívával, ami egyébként is az ürdüngtől való.

egyébként meg köszönjük, ma sem történt semmi.

OftF 2007.11.30. 09:25:13

OFF

turul, lassan itt az ideje a Nagyszerű Demokrácia sorozat újabb részének, nem? :-)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.30. 09:43:32

félig off:
asszem elmegyek tanácsadó pártkatonának:
"nem kell falu!"-jeligére:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=198827&fr=hk
hol toboroznak ilyenet?!

Elpet 2007.11.30. 10:05:02

Szamárfül

Tudod, ezek azok az emberek, akik a tehetségük révén érvényesülnek. Nem tudom, hogy ezek a sikeremberek adtak-e már el valamit valódi piaci körülmények között, terméket, szolgáltatást, bármit. Aki annyira az állami újraelosztást akarják csökkenteni, miért állami megrendelésből élnek?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.30. 10:09:36

vajon mi lehet a produktum, amit ez a kivalo szakertoi paros leszallit?

dowNLoad 2007.11.30. 10:40:34

A lojalitás a párthoz?
(vagy azon belül is egyvalakihez?)
süti beállítások módosítása