Nem tudom, kinek a tollából származik az írás, de sok hasonló gondolatot fedeztem fel a kormányprogramunkkal. Röviden: igencsak egyetértek.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr43244453
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 16:43:16
" Az előbbi, ha úgy tetszik az ír változat, azt jelentené, hogy hazánk prosperáló pályára áll, képes hosszú távú perspektívát nyújtani tehetséges fiainak, és a gazdasági élet logikája megerősíti a magabíró, az államtól és a nagy szervezetektől független állampolgárok státuszát.
Az utóbbi, a portugál modell, az állandósult rövid távú recesszió-konjunktúra ciklusok világa, ahonnan értelmes munkalehetőségek híján menekülnek a képzett fiatalok, és ahol az emberek egy meghatározó része nagy nemzetközi vállalat távoli filiáléjának bennszülött munkatársa. "
Mondj egy híres ír céget.
Tudomásom szerint az ír csoda nemzetközi vállalatok távoli filiáléinak benszülött munkatársain alapul.
Az utóbbi, a portugál modell, az állandósult rövid távú recesszió-konjunktúra ciklusok világa, ahonnan értelmes munkalehetőségek híján menekülnek a képzett fiatalok, és ahol az emberek egy meghatározó része nagy nemzetközi vállalat távoli filiáléjának bennszülött munkatársa. "
Mondj egy híres ír céget.
Tudomásom szerint az ír csoda nemzetközi vállalatok távoli filiáléinak benszülött munkatársain alapul.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 16:48:43
Hihihi, a Guiness egy Diageo nevű cég tulajdona.
www.diageo.com/
Alapvetően angol, londoni bázisú cég, de saját
magát globálisnak mondja és a londoni mellett a New York-i tőzsdén is jegyzik.
www.diageo.com/
Alapvetően angol, londoni bázisú cég, de saját
magát globálisnak mondja és a londoni mellett a New York-i tőzsdén is jegyzik.
Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.27. 17:03:58
A leghíresebb ír brand maga Írország.
Érdekes, hogy az EU-tagságuk első évtizedében hasonlóan ostoba és rövidlátó politikusaik voltak, mint nekünk. De nekik sikerült megszabadulniuk tőlük és most ők Európa krémje.
Érdekes, hogy az EU-tagságuk első évtizedében hasonlóan ostoba és rövidlátó politikusaik voltak, mint nekünk. De nekik sikerült megszabadulniuk tőlük és most ők Európa krémje.
Sad But True 2007.11.27. 17:12:19
A diagnózissal kb. egyetértek.
Ami utána jön: az meglehetősen elnagyolt, dogmatikus, lapos és semmitmondó.
Akár valaki abból a féltudású elitből is írhatta volna. :DDDD Tényleg, az író része ennek a féltudású elitnek, vagy sem? :))
Ami utána jön: az meglehetősen elnagyolt, dogmatikus, lapos és semmitmondó.
Akár valaki abból a féltudású elitből is írhatta volna. :DDDD Tényleg, az író része ennek a féltudású elitnek, vagy sem? :))
smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.27. 17:15:47
sad but true, szerintem annyira nem lapos, de a lényeg nem azon van, hanem a problémával való szembesítésen. elgondolkozni kell rajta inkább...
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 17:17:39
Sokszor mondtam, most röviden.
Az a bizonyos magyar politikai elit, amit gyalázni szokás (nekem is tele van velük a hócipőm), racionálisan, mi több, igen okosan jár el. Tekintve, hogy a kormányt kibillenteni nem lehet, megéri mindenáron megnyerni a választást, mert utána szabad a vásár három évig. A negyedikben jó fiúknak kell lenniük. :-)
Ez egy rendkívül jövedelmező üzlet (aki nyer, szabadon lophat az adóbefizetésekből), csak az ország megy bele tönkre.
Nem az eliten múlik, hanem a kontrollon. Egy szupermarket is így viselkedne, ha nem lenne a nyakán az ellenőrzés és a konkurencia.
Az a bizonyos magyar politikai elit, amit gyalázni szokás (nekem is tele van velük a hócipőm), racionálisan, mi több, igen okosan jár el. Tekintve, hogy a kormányt kibillenteni nem lehet, megéri mindenáron megnyerni a választást, mert utána szabad a vásár három évig. A negyedikben jó fiúknak kell lenniük. :-)
Ez egy rendkívül jövedelmező üzlet (aki nyer, szabadon lophat az adóbefizetésekből), csak az ország megy bele tönkre.
Nem az eliten múlik, hanem a kontrollon. Egy szupermarket is így viselkedne, ha nem lenne a nyakán az ellenőrzés és a konkurencia.
exit 2007.11.27. 17:20:05
Doom, önnek tudnia kéne, hogy nem a márkákon vagy a U2-n vagy a kelta tigrisezésen múlt a siker:
www.celtia.info/culture/economy/celtictiger.html
kis off, szerintetek mennyire jó stratégia 'szociális válságot' emlegetni éjjel nappal?
www.celtia.info/culture/economy/celtictiger.html
kis off, szerintetek mennyire jó stratégia 'szociális válságot' emlegetni éjjel nappal?
Istvan 2007.11.27. 17:22:28
Az ir csoda meglehetosen a Fidesz programjara hajazo gazdasagpolitika eredmenye: adokedvezmennyel rengeteg kis IT ceg jott letre, amiket aztan lehet, hogy megettek a nagycapak, de ez a bekebelezes azt jelentette, hogy sajat kis garazsmuhelyben szocializalodott kis csapatok vannak a nagy halakban, es hatekony, magasan kepzett munkaero hajtja a gazdasagot.
Na, ez az, ami jelenlegi NKTH-NFU maffia mellet bizonyosan nem fog letrejonni idehaza.
Na, ez az, ami jelenlegi NKTH-NFU maffia mellet bizonyosan nem fog letrejonni idehaza.
Ács Ferenc 2007.11.27. 17:25:13
exit: a "szociális válság" pont ugyanolyan blöff, mint a "jóléti rendszerváltozás", vagy a "dübörög a gazdaság."
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 17:27:20
Ács Feri · reakcio.blog.hu 2007.11.27. 17:03:58:
"A leghíresebb ír brand maga Írország."
Talán a Reakcióban volt valami az ország brand management-jének állapotáról?
Amúgy az írek valóban sikeresek ebben. Így panaszkodik erről egy angol.
(Songlines, 48. szám)
"He cites Billy Bragg's book on Englishness and politics, The Progressive Patriot, as major influence of the project. "There is a crisis of identity in Englishness. It's like a mirror without reflection. The English have never had their culture sold back to them in the way Irish culture was sold back to the Irish by expats."
Erről a projektről van szó:
imaginedvillage.com/audiovideo/14/
"A leghíresebb ír brand maga Írország."
Talán a Reakcióban volt valami az ország brand management-jének állapotáról?
Amúgy az írek valóban sikeresek ebben. Így panaszkodik erről egy angol.
(Songlines, 48. szám)
"He cites Billy Bragg's book on Englishness and politics, The Progressive Patriot, as major influence of the project. "There is a crisis of identity in Englishness. It's like a mirror without reflection. The English have never had their culture sold back to them in the way Irish culture was sold back to the Irish by expats."
Erről a projektről van szó:
imaginedvillage.com/audiovideo/14/
oblomov 2007.11.27. 17:29:27
A magyar tőzsdét lehangolta valami.
Ács Ferenc 2007.11.27. 17:32:06
Doom: igen, a novemberi számban található egy veretes cikk erről Böszörményi-Nagy úr tollából.
Szotyi 2007.11.27. 17:47:31
Véletlenül máshová post-oltam, de beteszem ide is.:)
Tudjátok mit?
Egyáltalán nem értek egyet a félművelt magyar elit dumával. Jártam erre-arra, beszéltem ezzel-azzal és nem érzem, hogy szürkeállományban hátrányban lennénk.
Mondjuk, versenyszférában mozgok, ez tény.
És persze, definíció kérdése, hogy mi az "elit".
Egész egyszerűen (a) irányítás, (b) jövőkép (c) és az ahhoz való koncepciózus ragaszkodás kérdése az egész. Természetesen, kell a felelősségrevonhatóság, a visszahívhatóság, a teljesítményközpontúság.
De ez a félművelt magyar elit nyekergés nekem ugyanolyan szánalmas, mint a "megcsináltuk", "Új Magyarország", meg a többi baromság. Olyan szétkenős, nem-csinálok-semmit-csak-felülről-szemlélem-ez-van-ezt-kell-szeretni hangulatú.
Hozzátenném még, hogy igen, egyre sz*rabb az oktatásunk (liberális "mű", akárki akármit mond), de ennek ellenére megvan az az "élesben" edződött szakembergárda, akikre lehetne építeni. Megvan, és pont. Gazdasági, jogi, műszaki területen is.
Hogyne, többnyire a versenyszférából lehetne rájuk szert tenni, és most ne azt a hamis "self-made man" típust képzeljük el, mint Gyurcsány, meg Kóka. Ők politikai kreálmányok, az urambátyám Magyarország "streamlined, very successful business man" fröccsöntött utánzatai.
Megjegyzem, addig tényleg nem lesz változás, míg a politkai megfontolások gátlástalanul felülírnak minden elképzelést. És igen, hiteltelen a jelenleg regnáló elit, mert aki egyszer már mindent alávetett a győzelemnek, az mégegyszer meg fogja tenni és felülről sosem fog elindulni egy szakértői elitváltás. (De utálom pedig az elit szót.) Mert a politikai döntés strómanokat igényel, nem szakembereket. És ezek CSAK politikai döntésre képesek.
Összességében paradigmát kéne váltani, nem elitet.
Szolgáltató, apolitizált állam kéne.
Nem lesz. Most számoljuk fel.
Tessék, el lehet menni.
Tudjátok mit?
Egyáltalán nem értek egyet a félművelt magyar elit dumával. Jártam erre-arra, beszéltem ezzel-azzal és nem érzem, hogy szürkeállományban hátrányban lennénk.
Mondjuk, versenyszférában mozgok, ez tény.
És persze, definíció kérdése, hogy mi az "elit".
Egész egyszerűen (a) irányítás, (b) jövőkép (c) és az ahhoz való koncepciózus ragaszkodás kérdése az egész. Természetesen, kell a felelősségrevonhatóság, a visszahívhatóság, a teljesítményközpontúság.
De ez a félművelt magyar elit nyekergés nekem ugyanolyan szánalmas, mint a "megcsináltuk", "Új Magyarország", meg a többi baromság. Olyan szétkenős, nem-csinálok-semmit-csak-felülről-szemlélem-ez-van-ezt-kell-szeretni hangulatú.
Hozzátenném még, hogy igen, egyre sz*rabb az oktatásunk (liberális "mű", akárki akármit mond), de ennek ellenére megvan az az "élesben" edződött szakembergárda, akikre lehetne építeni. Megvan, és pont. Gazdasági, jogi, műszaki területen is.
Hogyne, többnyire a versenyszférából lehetne rájuk szert tenni, és most ne azt a hamis "self-made man" típust képzeljük el, mint Gyurcsány, meg Kóka. Ők politikai kreálmányok, az urambátyám Magyarország "streamlined, very successful business man" fröccsöntött utánzatai.
Megjegyzem, addig tényleg nem lesz változás, míg a politkai megfontolások gátlástalanul felülírnak minden elképzelést. És igen, hiteltelen a jelenleg regnáló elit, mert aki egyszer már mindent alávetett a győzelemnek, az mégegyszer meg fogja tenni és felülről sosem fog elindulni egy szakértői elitváltás. (De utálom pedig az elit szót.) Mert a politikai döntés strómanokat igényel, nem szakembereket. És ezek CSAK politikai döntésre képesek.
Összességében paradigmát kéne váltani, nem elitet.
Szolgáltató, apolitizált állam kéne.
Nem lesz. Most számoljuk fel.
Tessék, el lehet menni.
Poldi bácsitok 2007.11.27. 17:50:44
El lehet menni, de én kalandvágyból maradok.
szejler 2007.11.27. 18:04:56
Doomhammer
Ryanair :), Allied Irish Bank.
Írország fejlődése sok szempontból kísértetiesen emlékeztet Magyarország kiegyezés utáni útjára.
1872-ben 70-30% volt a külföldi-hazai tőke aránya
1897-ben fordítva!!!!!!!
A multik leányvállalatai Írországban ma is óriási szerepet játszanak, de már megjelentek az Ír vállalatok, és előreláthatóan egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági fejlődésben.
Kedvező adó és infrastruktúra, + multik, akik hozzák a nemzetközi gazdaság nyelvét, kultúráját know-how-t, és kitermelődik a nemzetközileg is versenyképes menedzsment.
Ryanair :), Allied Irish Bank.
Írország fejlődése sok szempontból kísértetiesen emlékeztet Magyarország kiegyezés utáni útjára.
1872-ben 70-30% volt a külföldi-hazai tőke aránya
1897-ben fordítva!!!!!!!
A multik leányvállalatai Írországban ma is óriási szerepet játszanak, de már megjelentek az Ír vállalatok, és előreláthatóan egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági fejlődésben.
Kedvező adó és infrastruktúra, + multik, akik hozzák a nemzetközi gazdaság nyelvét, kultúráját know-how-t, és kitermelődik a nemzetközileg is versenyképes menedzsment.
dowNLoad 2007.11.27. 18:50:14
Akkor ott nem kicsinálják a bennszülött beszállítókat, hanem hagyják élni ?(sőt) Hogy van ez? Itt a legtöbb MG területtel rendelkező országban, a legtöbb kaja:made in poland? Elsőnek ezt kellene rendbe tenni, mert itt valami nagyon el van qúrva. (a lengyel mg cégek sem keresnek olyan jól, és nem is ügyesebbek, itt ők is becsődölnének) Magyar ipar meg soha nem volt, itt szakmunkások szerelnek, esetleg mobiltelefon fejlesztés van, de az nevetséges.(bóvli játék, kacat) Igazi ipar pl. atomerőmű-építő cégek, hadiipar, repülőgép, esetleg autó, számítástechnika. Ebből itt nem lesz semmi, marad(na) a mezőgazdaság, de azt meg nem engedik. Mi a kiút?? foglalkozzon mindenki szolgáltatásokkal? biztosítások, bankszakma, mobiltelefon-csengőhang? kb.egyformán értékes mindhárom. A helyi adottságok: mg, víz, termálvíz, ásványvíz, ami mindenhol van, erre kellene alapozni valamit, és hagyni a gumigyárakat a picsába.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.27. 19:23:49
Doomhammer:
Hatalomrakerülésben és hatalomátmentésben az MSZP régióelső, ezt el kell ismerni. Hol van már a lengyel, a szlovák, vagy éppen a román utódpárt?
Az a mi balszerencsénk, hogy e kompetenciái a kormányzati tehetség és felelősség rovására mennek.
Hatalomrakerülésben és hatalomátmentésben az MSZP régióelső, ezt el kell ismerni. Hol van már a lengyel, a szlovák, vagy éppen a román utódpárt?
Az a mi balszerencsénk, hogy e kompetenciái a kormányzati tehetség és felelősség rovására mennek.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.27. 19:32:02
Híres ír céget kérsz, Doomhammer? Tessék: Kapp&Peterson. Ez a legnagyobb igazán minőségi pipagyár a világon. A pipások könyve azt mondja: Petersont mindenhol lehet kapni a világban, és a hatalmas termelési volumen ellenére a minőség mindig megbízhatóan kiváló.
Én is Petersonokat szívok...
Amúgy whiskyben se kicsi Írország. De cégeket ebben nem tudok, a whiskyt nem szeretem különösebben, boros vagyok.
Én is Petersonokat szívok...
Amúgy whiskyben se kicsi Írország. De cégeket ebben nem tudok, a whiskyt nem szeretem különösebben, boros vagyok.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 19:49:21
Szotyi 2007.11.27. 17:47:31:
"De ez a félművelt magyar elit nyekergés nekem ugyanolyan szánalmas, mint a "megcsináltuk", "Új Magyarország", meg a többi baromság. Olyan szétkenős, nem-csinálok-semmit-csak-felülről-szemlélem-ez-van-ezt-kell-szeretni hangulatú."
Nekem se tetszik. Eleve ez a szó, hogy elit, gyanút kelt bennem.
A személyzetisek egyik alapvető trükkje, hogy a kollégáknak beszuggerálják, hogy ők különlegesek. Az ismeretlen szerző(k) vagy tudatlanul csinálják - akkor tájékozatlanok - vagy manipulálnak - akkor jobb félni tőlük.
"De ez a félművelt magyar elit nyekergés nekem ugyanolyan szánalmas, mint a "megcsináltuk", "Új Magyarország", meg a többi baromság. Olyan szétkenős, nem-csinálok-semmit-csak-felülről-szemlélem-ez-van-ezt-kell-szeretni hangulatú."
Nekem se tetszik. Eleve ez a szó, hogy elit, gyanút kelt bennem.
A személyzetisek egyik alapvető trükkje, hogy a kollégáknak beszuggerálják, hogy ők különlegesek. Az ismeretlen szerző(k) vagy tudatlanul csinálják - akkor tájékozatlanok - vagy manipulálnak - akkor jobb félni tőlük.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 19:50:33
Molnargoreny · molnargoreny.blog.hu 2007.11.27. 19:32:02:
"Híres ír céget kérsz, Doomhammer? Tessék: Kapp&Peterson. Ez a legnagyobb igazán minőségi pipagyár a világon."
Nekünk meg van Varga cipőnk. Novemberi Reakció.
Nem hiszem, hogy a pipagyár lendítette fel őket.
Exit által belinkelt szöveget érdemes olvasni.
"Híres ír céget kérsz, Doomhammer? Tessék: Kapp&Peterson. Ez a legnagyobb igazán minőségi pipagyár a világon."
Nekünk meg van Varga cipőnk. Novemberi Reakció.
Nem hiszem, hogy a pipagyár lendítette fel őket.
Exit által belinkelt szöveget érdemes olvasni.
Gabe 2007.11.27. 19:51:19
Van két Petersonom (az egyis sterling silver...).
Jameson, Old Paddy -- nekem whiskeyben (az írek írnak nmég egy e-t is az y elé, mint az amik) ez a két kedvenc...
Jameson, Old Paddy -- nekem whiskeyben (az írek írnak nmég egy e-t is az y elé, mint az amik) ez a két kedvenc...
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.27. 19:58:28
Dublini kiruccanásunk során megnéztük a Jameson lepárlóüzemét. Nagyon jó. A fene gondolta volna, hogy jó íze lehet a pörkölt-nemtudomhogymegmunkált gabonának. :)
volkov 2007.11.27. 20:11:18
akit erdekel van itt egy talan reszletesebb
elemzes az ir gazdasagi fordulatrol:
ideas.repec.org/p/wbk/wbrwps/2736.html
elemzes az ir gazdasagi fordulatrol:
ideas.repec.org/p/wbk/wbrwps/2736.html
shadai · http://www.judapest.org 2007.11.27. 20:24:21
Az íreknek van jónéhány (dübörgő) bankjuk is, de erősek a gyógyszeriparban, a technológia és a biotechnológia iparágakban is.
Az alapja szerintem mindennek a kitűnő oktatási rendszerük, különösen a felsőoktatás: Írországot nem elhagyják a jó fejek, hanem oda mennek. Agyszívás van, épp a fordítottja annak, ami itthon történik (ld pl: href.hu/x/41ow).
Írország egyébként kevés EU-s országok egyike, ahol nincs demográfiai probléma (a népesség 40%-a 25 év alatti) és ez azért nem hátrány ebben a versenyben.
Az alapja szerintem mindennek a kitűnő oktatási rendszerük, különösen a felsőoktatás: Írországot nem elhagyják a jó fejek, hanem oda mennek. Agyszívás van, épp a fordítottja annak, ami itthon történik (ld pl: href.hu/x/41ow).
Írország egyébként kevés EU-s országok egyike, ahol nincs demográfiai probléma (a népesség 40%-a 25 év alatti) és ez azért nem hátrány ebben a versenyben.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.27. 20:25:40
shadai:
Jajah, brutális, hogy mennyi fiatalt láttunk a fővárosban. Állítólag 50% felett van a 25 évnél fiatalabbak aránya a városban...
Jajah, brutális, hogy mennyi fiatalt láttunk a fővárosban. Állítólag 50% felett van a 25 évnél fiatalabbak aránya a városban...
exit 2007.11.27. 20:33:25
nos igen, ez a fiatalok mindenütt érzés az egyik legjobb bármelyik nagyobb nyugat eu fővárosban sétálva vagy élve.
sokszor azon gondolkozom hogy hova tűnthettek itt az idősek.
sokszor azon gondolkozom hogy hova tűnthettek itt az idősek.
Istvan 2007.11.27. 20:43:45
barmelyik nagyobb nyugat-europai varosban?
Max Irorszagban, Daniaban, Svedorszagban. Persze lehet, hogy tobb fiatalt latsz ott, mint Budapesten, az oregek penztarcajuktol fuggoen vagy a Kanari szigeteken vagy egy idosotthonban lezengenek.
Max Irorszagban, Daniaban, Svedorszagban. Persze lehet, hogy tobb fiatalt latsz ott, mint Budapesten, az oregek penztarcajuktol fuggoen vagy a Kanari szigeteken vagy egy idosotthonban lezengenek.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 20:45:00
volkov 2007.11.27. 20:11:18:
"akit erdekel van itt egy talan reszletesebb
elemzes az ir gazdasagi fordulatrol:"
Höhöhö:
"Ireland now faces a number of challenges, including the slowdown in the global economy, a fall in resource transfers from the European Union, and the potential effects of the entry into the EU of Hungary and Poland."
Úgy tűnik, nem tudtuk megrendíteni őket.
"akit erdekel van itt egy talan reszletesebb
elemzes az ir gazdasagi fordulatrol:"
Höhöhö:
"Ireland now faces a number of challenges, including the slowdown in the global economy, a fall in resource transfers from the European Union, and the potential effects of the entry into the EU of Hungary and Poland."
Úgy tűnik, nem tudtuk megrendíteni őket.
shadai · http://judapest.org 2007.11.27. 20:46:36
"sokszor azon gondolkozom hogy hova tűnthettek itt az idősek."
exit: szerintem ott vannak, csak nem tűnnek "idősnek". :) Mert még a nyugdíjasok között is sokkal több az aktív és egészséges, mint itthon.
Ezzel a jelenséggel összefügg szerintem, hogy Mao vezet a tévénézésben Európában: itthon még egy átlagos diák is napi sok órát tölt a tévé előtt (ahelyett, hogy a városi tereket töltené meg élettel).*
*napi tévé-nézési átlagidő Magyarországon 4.5 óra; ebből a 6-24 éveseké 6 óra fölött van!
exit: szerintem ott vannak, csak nem tűnnek "idősnek". :) Mert még a nyugdíjasok között is sokkal több az aktív és egészséges, mint itthon.
Ezzel a jelenséggel összefügg szerintem, hogy Mao vezet a tévénézésben Európában: itthon még egy átlagos diák is napi sok órát tölt a tévé előtt (ahelyett, hogy a városi tereket töltené meg élettel).*
*napi tévé-nézési átlagidő Magyarországon 4.5 óra; ebből a 6-24 éveseké 6 óra fölött van!
hiba 2007.11.27. 21:23:16
Visszatérnék egyik kedvenc vesszőparipámhoz, a tegnap leszavazott kvóta törvényhez. A politikai elit a kvóta megszavazásával talán lehetővé tehette volna, hogy kitörjön abból a kerékvágásból, amelyben mennek a pártok a következő választások felé. Lesznek majd jelöltjeik, szépek, nemzetmentők és lakosságmentők, olyanok akik kinevelődtek az elmúlt évek szép és tiszta iszapbírkózásában, meg az ifjúsági szervezetekben. Nem kell immár olyan nőket keresniük akik esetleg nem vettek részt az elmúlt évek aktív politizálásában, vagy a háttér csapatokban dolgoztak, de semmiképpen sem rendelkeznek azokkal struktúrális kapcsolatokkal amik lehetővé tennék, hogy listára kerüljenek. Pont azokkal a kapcsolatokkal nem rendelkeznek, melyek jórészt konzerválják ezt a féltudású magyar elitet. Nem szavazták meg. Ez nekem arról is szól, hogy nem kéne arról ábrándozni, hogy ez az "elit" majd bármilyen megújulást kezdeményez.
volkov 2007.11.27. 21:52:11
Doom,
no igen, a cikk 2001 decemberben irodott. De ne csak az absztraktot olvasd el:)
Az erdekes szerintem, hogy aranylag reszletesebben kiter '87-tel kezdodo fordulatra, nem csak megemliti es ugrik a 90-es evekbeli szarnylasra.
Egy pelda:
"The Program for National Recovery (PNR) was able to draw on analysis from the
Strategy for Development (1986) produced by the National Economic and Social Council
(NESC). The NESC is an advisory body that analyses policy issues and seeks
consensus. Its members include representatives of the employers, trade unions,
agriculture sector and senior civil servants. A number of authors have written on the roots
of this plan. Much of this work had been carried out during the tenure of the previous
government, and thus was at least implicitly in line with the policy objectives of the then
opposition party. This allowed for broad political support."
Ez kicsit kezzelfoghatobb annal, mint hogy az "irek rajottek, hogy ossze kell fogni es felredobtak ellenteteiket."
no igen, a cikk 2001 decemberben irodott. De ne csak az absztraktot olvasd el:)
Az erdekes szerintem, hogy aranylag reszletesebben kiter '87-tel kezdodo fordulatra, nem csak megemliti es ugrik a 90-es evekbeli szarnylasra.
Egy pelda:
"The Program for National Recovery (PNR) was able to draw on analysis from the
Strategy for Development (1986) produced by the National Economic and Social Council
(NESC). The NESC is an advisory body that analyses policy issues and seeks
consensus. Its members include representatives of the employers, trade unions,
agriculture sector and senior civil servants. A number of authors have written on the roots
of this plan. Much of this work had been carried out during the tenure of the previous
government, and thus was at least implicitly in line with the policy objectives of the then
opposition party. This allowed for broad political support."
Ez kicsit kezzelfoghatobb annal, mint hogy az "irek rajottek, hogy ossze kell fogni es felredobtak ellenteteiket."
shadai · http://judapest.org 2007.11.27. 22:08:08
Valóban csökkent, de leginkább más médiumok javára (internet). A lényeg, hogy itthon nem csak hogy alacsonyabb a fiatalság aránya a teljes népességben, de életmódjában is más, mint nyugati társainak.
paro 2007.11.27. 22:08:40
Köszöntöm a kedves grafomán közösséget. Ez a téma mindig érdekelt, és rá kellett jönnöm, hogy ez sima biológia. Ahol van gyerek, ott van jövő, és tökmindegy, hogy a népszaporulatot hogy érik el. Lehet lefikázni a vallást, a katolicizmust: gyerek kell, azt munkára felnevelni akaró úgymond középosztálybeli családok tömkelegénél. Ha ez hittel jár, hát hittel, ha ez a természeti törvények tiszteletével - amúgy felvilágosultan - hát úgy. A program ugyanaz.
exit 2007.11.27. 22:42:59
a tv nézés sajna erősen párhuzamos a napi politika fogyasztással is otthon.
ahol a műtőtől a villamoson és igazoltatásos verekedős élethelyzeteken keresztül a legnézetebb reggeli vagy talkshowkig gyurcsány vagy orbán (vagy mszp vs fidesz) az örök téma (akkor is ha ez átfordult közönybe ma már) akkor ott tényleg elkéne egy országos 'agy és gyomormosás'(by tóta w).
de legalább egy két nagyobb slukk vmi nyugati levegőből mindenképp jót tenne.
ahol a műtőtől a villamoson és igazoltatásos verekedős élethelyzeteken keresztül a legnézetebb reggeli vagy talkshowkig gyurcsány vagy orbán (vagy mszp vs fidesz) az örök téma (akkor is ha ez átfordult közönybe ma már) akkor ott tényleg elkéne egy országos 'agy és gyomormosás'(by tóta w).
de legalább egy két nagyobb slukk vmi nyugati levegőből mindenképp jót tenne.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 23:23:46
Nos, volkov, átfutottam. Leginkább a kiegyensúlyozó csomag érdekelt.
"Fiscal policy included a freeze on recruitment,
an early retirement scheme, cutbacks and postponements of public infrastructure,
including public housing. All increases were essentially denied and demands from local
political groups were resisted. Clear political backing allowed the Finance Minister, Ray
MacSharry to restrain public spending, which wiped out the fiscal deficit in three years."
Vagyis adócsökkentéssel párhuzamosan keményen visszafogták a közkiadásokat.
Nem erről mondta Gyurcsány a 2006-os kampányban, hogy ez nem működik?
"Fiscal policy included a freeze on recruitment,
an early retirement scheme, cutbacks and postponements of public infrastructure,
including public housing. All increases were essentially denied and demands from local
political groups were resisted. Clear political backing allowed the Finance Minister, Ray
MacSharry to restrain public spending, which wiped out the fiscal deficit in three years."
Vagyis adócsökkentéssel párhuzamosan keményen visszafogták a közkiadásokat.
Nem erről mondta Gyurcsány a 2006-os kampányban, hogy ez nem működik?
volkov 2007.11.27. 23:41:08
Doom,
\"7.5 Social Welfare
The broad approach was to maintain real levels during the fiscal stabilization.
This ensured the less fortunate a basic stipend if unemployed, while free education and
health care services were also maintained. (...)\"
ezt is hallottuk mar mashol, masvalakitol.
no de azt sem szabad elfelejteni, amit exit linkjeben is irtak, hogy nagyon sok tenyezo osszjateka kellett a sikerhez, es az okok a mai napig nem tisztazottak teljesen.
\"7.5 Social Welfare
The broad approach was to maintain real levels during the fiscal stabilization.
This ensured the less fortunate a basic stipend if unemployed, while free education and
health care services were also maintained. (...)\"
ezt is hallottuk mar mashol, masvalakitol.
no de azt sem szabad elfelejteni, amit exit linkjeben is irtak, hogy nagyon sok tenyezo osszjateka kellett a sikerhez, es az okok a mai napig nem tisztazottak teljesen.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 23:48:24
volkov 2007.11.27. 23:41:08:
"no de azt sem szabad elfelejteni, amit exit linkjeben is irtak, hogy nagyon sok tenyezo osszjateka kellett a sikerhez, es az okok a mai napig nem tisztazottak teljesen."
Például, hogy jól képzett, angolul beszélő munkaerő volt jelen és az ír emigránsok is hazatértek, magukkal hozva magasabb képzettségüket és kapcsolati hálójukat.
Arról nincs szó az írásban, hogy mindezt magas adók mellett is végre lehet hajtani.
"no de azt sem szabad elfelejteni, amit exit linkjeben is irtak, hogy nagyon sok tenyezo osszjateka kellett a sikerhez, es az okok a mai napig nem tisztazottak teljesen."
Például, hogy jól képzett, angolul beszélő munkaerő volt jelen és az ír emigránsok is hazatértek, magukkal hozva magasabb képzettségüket és kapcsolati hálójukat.
Arról nincs szó az írásban, hogy mindezt magas adók mellett is végre lehet hajtani.
Bummer 2007.11.28. 00:08:42
Vajon ki lehet, ill. kik lehetnek Publius Hungaricus? A textalyser.net szolgáltatásával összehasonlítottam néhány cikket: a két Publiust egymással, egy Tölgyessy-cikket, egy Uj Péter-cikket, TGM-et, Jövőnk vitairat részletét, Cséfalvay Zoltán tanulmányt, meg Sólyom László és Kis János közös cikkét (w3.nsz.prim.hu/cikk/130383/). És láss csodát: a Sólyom-Kis cikk paraméterei (átlagos mondathossz, szavak száma egy mondaton belül, a különböző szavak aránya az összes szóhoz képest stb.) igen-igen közel állnak a két Publius-cikkhez.
Nem tudom, jó-e a módszer, én jól szórakoztam rajta.
Nem tudom, jó-e a módszer, én jól szórakoztam rajta.
volkov 2007.11.28. 00:14:50
peldaul.
"Arról nincs szó az írásban, hogy mindezt magas adók mellett is végre lehet hajtani."
??
allitotta valaki, hogy van?
"Arról nincs szó az írásban, hogy mindezt magas adók mellett is végre lehet hajtani."
??
allitotta valaki, hogy van?
suski 2007.11.28. 00:19:18
Valamelyest Szotyival egyetértve, szó sincs arról , hogy Mo-on mindenki buta és korrupt lenne, csak azért mert itt tanult. A probléma sokkal inkább az alkotmány körül van, nevezetesen az, hogy nem lehet elzavarni a kormányt, a pártok pedig be vannak betonozódva. Innentôl kezdve csak tehetetlenül nézhetjük, hogy mit mûvelnek velünk és örülhetünk, ha van egy B választás az A mellett és drukkolhatunk a csapatunknak.
A médiaviszonyokat törvénnyel kell rendezni, a függôségi viszonyokat fel kell számolni, néhány törvényt meg kell változtatni és kész. De ehhez az kell, hogy a hatalomban lévôknek ne legye érdeke ezt fenntartani, ami most van.
A nyugatot nem lemásolni kell, hanem kialakítani azt, ami nekünk megfelel. Talán a választási résztvételt kötelezôvé kéne tenni (mint Belgiumban), parlamenti küszöböt levinni, új alkotmányt fabrikálni, arról népszavazást tartani.
Másrészt meg nem igaz, hogy a két oldal egyenlôen korrupt és ostoba, ahogy a cikk sugallja. Azt sem árt felidézni, hogy itt a posztkomcsik foggal-körömmel ragaszkodnak monopóliumaikhoz és ez sokmindennek a rákfenéje
A médiaviszonyokat törvénnyel kell rendezni, a függôségi viszonyokat fel kell számolni, néhány törvényt meg kell változtatni és kész. De ehhez az kell, hogy a hatalomban lévôknek ne legye érdeke ezt fenntartani, ami most van.
A nyugatot nem lemásolni kell, hanem kialakítani azt, ami nekünk megfelel. Talán a választási résztvételt kötelezôvé kéne tenni (mint Belgiumban), parlamenti küszöböt levinni, új alkotmányt fabrikálni, arról népszavazást tartani.
Másrészt meg nem igaz, hogy a két oldal egyenlôen korrupt és ostoba, ahogy a cikk sugallja. Azt sem árt felidézni, hogy itt a posztkomcsik foggal-körömmel ragaszkodnak monopóliumaikhoz és ez sokmindennek a rákfenéje
Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.28. 00:24:07
Bummer, szerintem a graphisoftos Bojár kidobja a textminingra fordított milliárdos fejlesztéseit és gyorsan alkalmaz téged. :)) Szerintem inkább fidesz-közeli lehet a szerző. Ez csak érzés.
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2007.11.28. 00:40:00
Szerintem a kormány-programotoknak vannak vitatható pontjai, de élvezetes olvasmány. Még nem rágtam magam rajta végig, de tényleg ez már valami.
A cikk nagyon jó. Talán a hónap legfontosabb cikke. Már az első index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/
és a másfeledik index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070518/
verzió is igencsak ott volt. Veri Publius a vasat, jól teszi. Államigazgatás, politika, vállalkozók - mindenhol ez a gyenge posztkomcsi elit.
Talán van egy laza összefüggés a - demográfiai - elöregedéssel is. Csakhogy -mint a cikk is írja- a fiatalok is szarul szocializáltak, mert mint minden humán rendszer ez is újratermeli önmagát, kontraszelektáló kiválasztási mechanizmusaival. De azért nem teljesen beteg a rendszer, erre maga a szerző és az írás bizonyíték.
A megoldás az lehet ha világos alternatívát állítunk fel velük szemben. de mik a világos alternaíva pontjai?
A cikk nagyon jó. Talán a hónap legfontosabb cikke. Már az első index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/
és a másfeledik index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070518/
verzió is igencsak ott volt. Veri Publius a vasat, jól teszi. Államigazgatás, politika, vállalkozók - mindenhol ez a gyenge posztkomcsi elit.
Talán van egy laza összefüggés a - demográfiai - elöregedéssel is. Csakhogy -mint a cikk is írja- a fiatalok is szarul szocializáltak, mert mint minden humán rendszer ez is újratermeli önmagát, kontraszelektáló kiválasztási mechanizmusaival. De azért nem teljesen beteg a rendszer, erre maga a szerző és az írás bizonyíték.
A megoldás az lehet ha világos alternatívát állítunk fel velük szemben. de mik a világos alternaíva pontjai?
Toma 2007.11.28. 09:08:55
Valahogy nem hiszek abban, hogy fidesz-közeli lenne a szerző. Én inkább a szélsőközép táján keresgélnék. Nem ők írták, hanem hozzájuk hasonlóan gondolkodó ember. 40 alatti, nyelveket tud, valószínűleg élt és dolgozott külföldön (talán több évet is), 98-ban a Fideszre szavazott, de kiábrándult.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.28. 09:15:19
Toma:
Szerintem több szerzője van és indexesek. Miért közölnének szerkesztőségen kívüli embertől, ráadásul álnéven?
Szerintem több szerzője van és indexesek. Miért közölnének szerkesztőségen kívüli embertől, ráadásul álnéven?
Toma 2007.11.28. 09:25:36
"Miért közölnének szerkesztőségen kívüli embertől, ráadásul álnéven?"
Jó kérdés nem tudom.
"40 alatti, nyelveket tud, valószínűleg élt és dolgozott külföldön (talán több évet is), 98-ban a Fideszre szavazott, de kiábrándult."
Ettől még lehet Indexes. Bár őket meg jellemzi valamilyen nyegleség, amit a cikkben nem látok. Ha mégis, idézettel tessék az orrom alá dörgölni.
Jó kérdés nem tudom.
"40 alatti, nyelveket tud, valószínűleg élt és dolgozott külföldön (talán több évet is), 98-ban a Fideszre szavazott, de kiábrándult."
Ettől még lehet Indexes. Bár őket meg jellemzi valamilyen nyegleség, amit a cikkben nem látok. Ha mégis, idézettel tessék az orrom alá dörgölni.
volkov 2007.11.28. 09:52:48
"Miért közölnének szerkesztőségen kívüli embertől, ráadásul álnéven?"
miert ne? ha a cikk jo, es a szerzo a fantazianevhez ragaszkodik - ami tfh szinten tetszik az indexeseknek.
az alnevre tobb indokot is el tudnek kepzelni:
szerintem a legvaloszinubb: a cikk szerzojenek ismerete nem befolyasolja az olvasot a cikk tartalmanak megiteleseben.
(pl:a kozelet oldalakra van osztva. a cikk kozeleti, kritikus, de nem kategorizalhato oldalankent. ha a szerzoje viszont tobbe kevesbe igen, akkor a neve a cikk kategorizalasat vonna maga utan, amit szeretett volna elkerulni. )
emellett a jol megvalasztott alnev - es emellett az alnevre valo kulon figyelemfelhivas (labjegyzet) - publicitas szempontjabol is jol johet. A hosoket ovezo titokzatossag meg a storyonlinerol is csabithat olvasokat:)
(apropo... Ki volt Csurka Istvan evfolyamtarsa? )
miert ne? ha a cikk jo, es a szerzo a fantazianevhez ragaszkodik - ami tfh szinten tetszik az indexeseknek.
az alnevre tobb indokot is el tudnek kepzelni:
szerintem a legvaloszinubb: a cikk szerzojenek ismerete nem befolyasolja az olvasot a cikk tartalmanak megiteleseben.
(pl:a kozelet oldalakra van osztva. a cikk kozeleti, kritikus, de nem kategorizalhato oldalankent. ha a szerzoje viszont tobbe kevesbe igen, akkor a neve a cikk kategorizalasat vonna maga utan, amit szeretett volna elkerulni. )
emellett a jol megvalasztott alnev - es emellett az alnevre valo kulon figyelemfelhivas (labjegyzet) - publicitas szempontjabol is jol johet. A hosoket ovezo titokzatossag meg a storyonlinerol is csabithat olvasokat:)
(apropo... Ki volt Csurka Istvan evfolyamtarsa? )
Toma 2007.11.28. 10:24:01
Ki volt Csurka Istvan evfolyamtarsa?
Ha a főiskolára gondolsz: Moldova György. Miért?
Ha a főiskolára gondolsz: Moldova György. Miért?
volkov 2007.11.28. 10:38:04
Csak azt illusztralando irtam, hogy a titokzatossagra valo apellalasra egesz kozelrol is lehet peldat talalni:)
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.28. 10:42:27
ize, Feri pont azt nyilatkozta a bloombergnek, hogy igy megy tovabb.
2010ben is az mszp, bocs, a koalicio elen.
feltetelezem sikeres valasztasok utan.
na megyek hanyni
2010ben is az mszp, bocs, a koalicio elen.
feltetelezem sikeres valasztasok utan.
na megyek hanyni
Szotyi 2007.11.28. 15:42:53
Mindannyiunk érdekében reméljük, hogy az MSZP-SZDSZ(vagy inkább fordítva) Ferivel megy tovább :)
Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.28. 16:12:11
Valószínű, hogy vele, mert - hőbörgés ide vagy oda - valós alternatívája párton belül nem nagyon van. És ha 2004-ben kihúzta a sz@rból a szekerüket, akkor lehet, hogy még egyszer képes rá. Végül is hatalomtechnikai szempontból már bizonyított. Ezt az ellenzéket pedig ő képes elverni, ha eljön az ideje. Nagy túlélő.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.28. 16:35:44
nem csak itt tema publius.
kultplay.hu/2007/11/27/magyar_elit_cikk
meg poll is van arrol, hogy ki is o valojaban.
kultplay.hu/2007/11/27/magyar_elit_cikk
meg poll is van arrol, hogy ki is o valojaban.
exit 2007.11.28. 23:48:09
kis off, az ir témához visszakanyarodva:
nagyon drága és sztem eltalált Guiness reklám:
www.guardian.co.uk/media/video/2007/nov/08/guinnessadvert
nagyon drága és sztem eltalált Guiness reklám:
www.guardian.co.uk/media/video/2007/nov/08/guinnessadvert
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.29. 03:58:34
exit, miért is drága ez a reklám? Bármelyik fővárosi lomtalanításkor simán össze lehet hozni...:-)
shadai · http://judapest.org 2007.11.29. 11:27:37
off, bocs, de a DRÁGA reklám ez volt:
youtube.com/watch?v=eH3GH7Pn_eA
youtube.com/watch?v=eH3GH7Pn_eA
Elpet 2007.11.29. 11:37:00
Tényleg drága lehetett. De minek a sört reklámozni? És milyen drága egy sör, ha ekkora költségek rakódnak rá? Nem veszek ilyet.
Gabe 2007.12.01. 19:53:28
Ma Kósa épp a portugál--ír modell Publiusnál megénekelt hagyományára utalt, lehet h ő volt a szerző (vagy csak megúszta a hullámot...)?
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.02. 17:33:56
A cikket úgy tudom, Bede Márton írta.
VIII. Nagyapó 2007.12.02. 23:30:53
Rák: :-DDDD
Toma
Puzsérék meglepnének, náluk valahogy nagyon mások a hangsúlyok, a világrendet szeretik kritizálni, nem csak Magyarországot, több lenne benne a polgárpukkasztás stb...
Toma
Puzsérék meglepnének, náluk valahogy nagyon mások a hangsúlyok, a világrendet szeretik kritizálni, nem csak Magyarországot, több lenne benne a polgárpukkasztás stb...
exit 2007.12.03. 02:49:34
Bedére tippeltem én is, de ő most feleségével Kina trippen van kk.blog.hu -valószinű másodikat hamarabb irta vagy irták.
Invictus 2007.12.03. 03:08:55
Bede írhatta szerintem is. Nem buta az az ember, bár az arca annál is nagyobb. :)
Invictus 2007.12.03. 03:09:43
Bár az sem lepne meg nagyon, ha Új Péter írta volna...
VIII. Nagyapó 2007.12.03. 03:20:02
Bedét én viccnek hittem, nekem csak a Matula környékéről ismerős, az pedig mintha más műfaj lenne...
Mindenesetre mondanivaló után én is UP-re tippelnék - vagy valakivel nagyon sokat beszélgetett az utóbbi időben, akivel aztán iratott egy cikket is :-)
www.hetivalasz.hu/index.php?page=pages/cikk&cikk_id=16347
Mindenesetre mondanivaló után én is UP-re tippelnék - vagy valakivel nagyon sokat beszélgetett az utóbbi időben, akivel aztán iratott egy cikket is :-)
www.hetivalasz.hu/index.php?page=pages/cikk&cikk_id=16347
Elpet 2007.12.03. 07:34:03
Doom
Mondok egy híres ír céget
LOCTITE
Igaz, hogy már a Henkel tulajdonában van, de mégiscsak onnan indult, ők csinálták meg neki a világhírt.
Mondok egy híres ír céget
LOCTITE
Igaz, hogy már a Henkel tulajdonában van, de mégiscsak onnan indult, ők csinálták meg neki a világhírt.
Elpet 2007.12.03. 08:07:08
volkov
Bede Márton írásában rengeteg az igazság.
Szeretném azonban leheletnyileg pontosítani.
Szét lehet választani ugye az országot sikeres és sikertelen részre. Ugye nem gondolja senki, hogy ez csak az eltérő tehetség és szorgalom miatt választódik szét? Nem lehet, hogy az esélyek és lehetőségek terén kis országunk nagyon kiegyenlítetlen? Nem a morális ítéletalkotás miatt, az engem már régen csak a tudatom intimszférájában érdekel. Nem, a további teendők miatt kérdem. Mert ez azt jelenti akkor, hogy óriási emberi-erőforrás tartalékokkal bírunk. Amit nagy hülyeség lenne parlagon hagyni. Lám, a morál és célszerűség újfent átölelték egymást. Mint általában.
Amúgy Twist Olivérnek és a kis bicebócának minden toleranciánk ellenére nem tudna gyermeke születni, ezt meg kell jegyezzem eme kiváló jegyzet elovasása után, úgyis mint szemellenzős ókonzeratív heteró, aki megint vihog, hogy a természeti törvény megint alátámasztja vélekedéseimet. De hát ez egy másik vita, hagyjuk most.
Bede Márton írásában rengeteg az igazság.
Szeretném azonban leheletnyileg pontosítani.
Szét lehet választani ugye az országot sikeres és sikertelen részre. Ugye nem gondolja senki, hogy ez csak az eltérő tehetség és szorgalom miatt választódik szét? Nem lehet, hogy az esélyek és lehetőségek terén kis országunk nagyon kiegyenlítetlen? Nem a morális ítéletalkotás miatt, az engem már régen csak a tudatom intimszférájában érdekel. Nem, a további teendők miatt kérdem. Mert ez azt jelenti akkor, hogy óriási emberi-erőforrás tartalékokkal bírunk. Amit nagy hülyeség lenne parlagon hagyni. Lám, a morál és célszerűség újfent átölelték egymást. Mint általában.
Amúgy Twist Olivérnek és a kis bicebócának minden toleranciánk ellenére nem tudna gyermeke születni, ezt meg kell jegyezzem eme kiváló jegyzet elovasása után, úgyis mint szemellenzős ókonzeratív heteró, aki megint vihog, hogy a természeti törvény megint alátámasztja vélekedéseimet. De hát ez egy másik vita, hagyjuk most.