Újabb zavar a szoci mátrixban
2007. november 21. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Újabb zavar a szoci mátrixban

Komolyan mondom, jó lenne néhány hónappal előrébb tekerni az idő kerekét. Akár felhőtlenül derülhetnénk és a közeli összeomlás újabb jeleként is tekinthetnénk arra, hogy egy MSZP-s képviselő indítványt tett arra, hogy vonják vissza a bevezetett és a szocik által eddig támogatott vizitdíjat és a kórházi napidíjat. Az eddig megkukult Gyurcsány Észtországból üzent haza, hogy nem támogatja a visszavonást. A Fidesz viszont megszavazná Tóth javaslatát. Óriási zavar van a szoci mátrixban, az biztos. És az is, hogy ebből csak rosszul tudnak kijönni. Hogy ez átmeneti üzemzavar, vagy egy újabb szög a koporsóba, majd kiderül.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr20237154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dillinger 2007.11.21. 17:45:08

őrület tényleg, egy demokratikus párton belül nem mindenki ért egyet mindenkivel, és van, aki még törvényjavaslatot is képes benyújtani, hát komolyan mondom dadaista posztszovjet LSD-trip ez az egész :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Le Tagad 2007.11.21. 18:17:54

Tóth Károly elvtárs a köteles beszédes ténykedése óta beszámithatatlan és bármilyen kezdeményezése vagy javaslata komolytalan és alkonyzónába való.

Gyurcsány már csak üzengetni mer?

Republikánus Péter 2007.11.21. 19:17:52

Nagyon bebaszna Orbánnál, ha elvennék tőle aktuális csörgős játékszerét, a népszavazást. Nézne kukán, hehe.

Guderian 2007.11.21. 19:21:46

Sajnos benne van a pakliban, hogy a szocik - a jelenlegi támogatottsági szintük mellett - a veszteségminimalizálásra játszanak...

Ha már úgyis megcsinálják a több biztosítós rendszer (eladják az utolsó családi ezüstöt is), akkor a vizitdíj eltörlésével javítják a közhangulatot valamint a fideszt megfosztják a "kormányváltást" előkészítő népszavazás sikerétől...

FőSzerkesztő · www.magyarnemes.blog.hu 2007.11.21. 19:26:16

"őrület tényleg, egy demokratikus párton belül nem mindenki ért egyet mindenkivel"

ez a demokrácia. Ahol mindenki mindenkivel egyetért ott baj van.
üdv.
www.magyarnemes.blog.hu

Republikánus Péter 2007.11.21. 20:15:02

FőSzerkesztő.

Oda kattintasz a nicked mellett (miután bejelentkeztél), hogy '[Profil szerkesztése]'. Bejön az inda profilszerkesztő rovata, ott van egy olyan rész, hogy URL. Oda bemásolod a blogod webcímét, és máris korrekt vagy.
Üdv: R. P.

Istvan 2007.11.21. 21:48:48

Erdekes ez a politika. Idaig senki nem kert bocsanatot semmiert, senki nem latta be, hogy tevedett. Kiveve az oszodi boszmet, aki igazsagbeszedde akarta tupirozni a lebukasat, de igy egy evvel visszamenoleg nem igazan jott ki jol belole.

Lehet, hogy a szocik megprobalkoznak egy ilyennel is? Vegulis, jelen pillanatban nem sok veszitenivalojuk van. Bar Ferencunk mar megint balf@sz volt, elore karogott, mielott kikerte volna a tanacsadok velemenyet, igy mar nehezebb lesz akar dontetlenre kihozni a jatszmat.

Guild 2007.11.21. 23:16:38

A szocik biztos szívesen támogatnák a dolgot, a kérdés inkább a koalíciós partner reakciója. Vajon kilépnek vagy sem? Eddig még mindig győzött a hatalomvágy, de most nagyon padlón vannak.
Tényleg, szerintetek semmi realitása annak, hogy az szocik az MDF külső támogatásával kisebbségben kormányozzanak? Úgy értem, az MDF természetesen továbbra is egyenlő távolságot tart, és nem segíti hatalomba egyik nagy pártot sem, de bizonyos dolgokat (mint pl. a költségvetés), természetesen csakis az ország érdekében, és a normális politika jegyében megszavaz.

Krapulax 2007.11.21. 23:25:26

Én az ilyeneket PR akciónak fogom fel. Ahogy valaki egyszer iirta itt, a ősi szoci szavazók a felsóhajtanak, "mindig is tudtam!" :)

Hát az ilyen törvénymódosiitások is erre kellenek, pár szavazó visszcsalogatására,
ettől nem fog szétesni a pártstruktúra.

dowNLoad 2007.11.22. 00:12:10

A MÁTRIX már megvan, mostmár csak egy Neo kellene, felőlem lehet akár mszp-s Neo-is, aki belülről robbantja fel azt a sz@rhalmot. (demokratikus párt??? hahaha)

Bummer 2007.11.22. 00:18:33

Na, azért arra kíváncsi vagyok, hogy a szocik elfogadják-e, hogy "Ha visszalépnek, akkor Magyarországnak lőttek." Mert, azt hiszem, ezt nem szeretik hallani.

Ardarich 2007.11.22. 07:46:30

Gorgiasz:akár az SZDSZ is dönthet még úgy, hogy kilép, majd kívülről támogat... Orbán is egész kényelmesen elkormányzott úgy, hogy forma szerint végül már nem volt többsége.

Istvan 2007.11.22. 10:27:36

Krapulax 2007.11.21. 23:25:26
Én az ilyeneket PR akciónak fogom fel. Ahogy valaki egyszer iirta itt, a ősi szoci szavazók a felsóhajtanak, "mindig is tudtam!" :)

Igen, en voltam, asz'em. Stockholm effektus, stockholm effektus, nem gyozom sulykolni

zoli27 2007.11.22. 10:47:28

Abban szerintem sincs semmi különös, hogy egy mszp-s képviselő benyújtott egy ilyen módosítót. Ebből a szempontból ez tényleg egy demokratikus párt (ebben a tekintetben talán jobbak a Fidesznél, zárójel bezárva - habár a lényeg nem az, hogy milyen egy párt belső élete, hanem hogy ha kormányon vannak, milyen teljesítményt nyújtanak).

Nem hiszem, hogy az mdf támogatná az mszp-t szakadás esetén.
Egyébként szerintem most tényleg nagy a káosz az mszp-n meg a koalíción belül is, de a szakadásnál valószínűbbnek tartok egy újabb elvtelen kompromisszumot.

Bummer 2007.11.22. 10:53:44

Az MDF száz százalék, hogy támogatná az MSZP-t szakadás esetén. Annak is a gyurcsányista vonalát.

zoli27 2007.11.22. 11:09:40

bummer,
biztos vagyok benne, hogy az mdf nem lépne koalícióra a szocikkal, maximum azt mondanák, amit eddig is: azokban a javaslatokban, amikkel egyetértenek, támogatják a kormányt. Ennél komolyabb együttműködésről nem lehet szó, miután sokan vannak az mdf-ben, akik ugyanúgy szalonképtelennek tartják ezt a koalíciót, mint pl a fidesz (lásd csáky andrás, hock zoltán). Az mszp nem tudna kisebbségből kormányozni, néhány hét vagy hónap után feloszlatnák saját magukat.

De ez csak fantáziálgatás. Valahogy úgyis megegyeznek, mert az a legfontosabb, hogy hatalomban maradjanak. Minden egyéb másodlagos szempont...

Bummer 2007.11.22. 11:17:25

Az MDF valójában már most is támogatja Gyurcsányt. Igazából az egész koalíciót kicsinálhatták volna, ha nem indítják Katona Kálmánt Budapesten a Tarlós ellen.

zoli27 2007.11.22. 11:24:12

Nem tartom sokra az mdf-et, de azt azért nem hiszem, hogy kiélezett helyzetben el mernék vállalni azt a szerepet, hogy ők tartsák hatalomban a szocikat.

De megértem, ha te máshogy gondolod, bummer

Elpet 2007.11.22. 11:35:01

Pedig az MSZP SZDSZ nélküli hatalomban maradása a választásokig nem biztos, hogy annyira rossz megoldás. Kínlódjanak még egy kicsit azzal, amit csináltak, közben a váltásra alaposabban fel lehet készülni. Sokkal jobb megoldás lenne az MSZP-MDF, mint az MSZP-SZDSZ a választásokig, hiszen az SZDSZ addig is igyekszik széjjelbaszni mindent az országban, az ő őrjöngésüknek vége szakadna így. Az MSZP az MDF-fel meg nem csinálna olyan sikeres kormányzást, hogy attól félnünk kellene.

zoli27 2007.11.22. 11:48:48

Ha esetleg mégis szakadna a koalíció, akkor előrehozott választások kellenének, mert a szocik nem tudnának kormányozni, az ország meg csak állna egy helyben. Ezt talán még ők is beismernék.

De mindez továbbra is fantazmagória...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.22. 11:54:12

Elpet, reális a diagnózisod az őrjöngésről :)
de tévedsz, hogy ők "kínlódnának"...
persze, csépelik egymást, de aki kínlódik, az nem éppen ők... hanem aki gyomorrákot fog kapni, mert már nem bír metróbérletet venni, de lógni meg képtelen... na az.
mi.

Elpet 2007.11.22. 12:09:36

Szamárfül, igazad van, a kínlódást kicsit másképp mondtam. Arra gondolok, hogy a `94-es választásokon hangoztatott (azóta óvatosabban kezelt) szakértőségükkel ellentétben általában halvány fogalmuk nincs arról, hogy mit hogyan kéne csinálni, soha nem is volt. Horn Gyula ugyanekkor előadott pragmatizmusa, melynek világszerte elismert szakemberévé vált, valójában arról szólt: fogalmunk nincs semmiről, ha az asztalra kerül egy ügy, majd döntünk benne valahogyan, aztán majd lesz valahogy. Ez az igazi szocialista politizálás, kiegészítve azzal, hogy az SZDSZ meg az asztalra teszi az ügyeket, mint annak idején a magánnyugdíjpénztárakát, most meg az egészségügyét, meg a vasútét meg a többit. Tehát ilyen értelemben kínlódnak majd, mert szakítás után nem lesz, aki megmondja, hogyan és merre. Néhány szakpolitikuson kívül (pl Gráf, tudtok még mondani?) senkinek semmiről semmi fogalma. Világéletükben elvtársak voltak, akiknek a legfőbb érdeme az kellett hogy legyen, hogy belesimulnak a nagy átlagba.

De kínlódunk mindannyian. Nekem ugyan ilyen problémáim nincsenek, de utálom, ha másnak van. Olyan országban akarok élni, ahol nagyjából mindenki elégedett.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.22. 12:21:07

én híradó helyett már inkább a Yes (Prime) Minister-t nézem! :))

Elpet 2007.11.22. 12:38:47

Na, ezt nézzétek:

index.hu/politika/belfold/kokest1121/?main&rnd=590

Tehát ők tudják az egyetlen megoldást. Aki ezt mondja, szurokba és tollba forgatva kell végigzavarni a főutcán.

Bummer 2007.11.22. 12:44:00

Elpet, ez nyílt fenyegetés. Ha nem kapják meg az 1600 milliárdot, akkor kő kövön nem marad.

Elpet 2007.11.22. 12:53:57

Bummer, meg mind, drága barátaim, ezt olvassátok el még:

www.delmagyar.hu/jegyzet/a_mozdony_fustje/2038585/
Így néz ki Szegeden A NAPILAP.
Irgalmatlan, óriási mértékű, szemérmetlen seggnyalás. Szembeállítani a vasutasokat a versenyszférával, azelőtt az orvosokat a betegekkel, mindenki nyírjon mindenkit, csak az Elvtársak uralkodhassanak. Az ilyen mocskos udvari skriblerek... Áhh

Nem tartozik a témához, de igazán nem tehetek róla, ez jutott eszembe:

"Willst du dich von etwas trennen
Dann musst du es verbrennen
Willst du es nie wiedersehen
Lass es schwimmen im Benzin!

Ich brauche Benzin!"

Szelíd ember vagyok, de muszáj néha egy nagyot üvölteni. Hogy a szelídség megmaradjon.

Dezső 2007.11.22. 13:30:05

Ébresztő magyarok! Eladja a saját hazátoka ez a mocskos, véreskezű politikai "elit".

zoli27 2007.11.22. 13:32:21

dezső, én ébren vagyok, de mit csináljak? Szedjek fel utcaköveket?

Dezső 2007.11.22. 13:36:47

Minnél több honfitársadat kell meggyőznöd, hogy csatlakozzon. Nem elég 50-100 bátor hazafi. A lényeg az, hogy minél többen gyűljünk össze, merjünk tenni és így gyerekjáték lesz elkergetni ezeket a patkányokat.

zoli27 2007.11.22. 13:41:50

Miért, ki az az 50-100 bátor hazafi? Akik pl. tegnap ott maradtak a Kossuth téren a Liga-tüntetés után?

Dezső 2007.11.22. 13:43:21

Szerinted? Akkor lessed otthonról az eseményeket és fizess keményen a kizsákmányolóidnak.

Téglagyári Megálló 2007.11.22. 13:45:09

A bátor hazafiak miért álnéven irnak?

Én csak egy gyáva nyúl vagyok...

Dezső 2007.11.22. 13:54:52

Nem értem az összefüggést.

zoli27 2007.11.22. 14:02:14

dezső, miért, a te fizudból nem vonják le az adókat meg a járulékokat?
És attól, hogy havonta egyszer megtámadjátok a rendőröket (már amennyiben te is ezt teszed - ha nem, akkor bocs), miben változik a helyzet?

gloire 2007.11.22. 14:15:06


Nem vagyok róla meggyőződve, hogy feltétlenül kövekkel kell megdobálni a rendőröket, de teljesen téves stratégiának
érzem azt amit egyebek közt a hirtv nyomat elsősorban,
miszerint: "az utcán randalírozók a kormány malmára
hajtják a vizet, mert a szoci szavazók összezárnak..."

Ez egy baromság. Ott tartunk, hogy már csak a rendőrsorfal
zár össze, ilyen közvéleménykutatási adatok mellett
azértmár van egy kis mozgástér.
Értitek: "mozgástér".

Dezső 2007.11.22. 14:18:14

De, levonják. Mindenhol adóznak, nem ez a baj. De ezek irreálisan magas adók. Ki támad meg kit? Kinél volt vipera? Ki oszlat törvénytelenül? A rendőrök közt is van normális, bár nagyon kevés.

gloire 2007.11.22. 14:22:11

"miben változik a helyzet?"

Hunyd le a szemed, és gondold végig ezt:
az elmúlt egy évben nem voltak utcai zavargások, se tv ostrom ,
se okt.23., se állandó oszlatások, vízágyú, fekete sereg, stb.
Biztos vagy benne, hogy amiről most ez a poszt is szól,
nevezetesen a "zavar a mátrixban" egyáltalán felszínre
kerülne?

zoli27 2007.11.22. 14:31:44

gloire,
Ha a szocik már nem is zárnak annyira össze, értelme akkor sincs a kukaborogatásnak meg a kockakőfelszedésnek.

Engem irritálnak a legjobban Ferenc testvér és társai, de tudom, hogy az erőszak semmire sem megoldás.

dezső, és ha megtámadjuk a rendőröket, akkor csökkenni fognak az adók? Megértem az indulataidat, de az utcai zavargások - ha tetszik, ha nem - mindig az aktuális kormány pozícióját erősítik, mert nekik vannak meg az eszközeik a rendcsináláshoz. Márpedig az emberek nagy része rendpárti. Még egy ilyen tarthatatlan belpolitikai helyzetben is, amikor egy olyan kormány van hatalmon, aki a nép megtévesztésével maradt a helyén.

Dezső 2007.11.22. 14:32:42

A rendőri erőszak megoldás???

Bummer 2007.11.22. 14:33:21

Így van, a magyar emberek egészen hihetetlenül rendpártiak. Elsősorban a zavargást utálják, és csak utána a diktátorokat.

Dezső 2007.11.22. 14:34:56

Egyáltalán nem a rendőrök megtámadásáról van szó. Egyvalami tény: a gyurcsány-kormány illegitim és a rendőrök az illegitim hatalmat védik. Hol itt a törvény???

Dezső 2007.11.22. 14:35:39

Neked az a rend, ha egy csaló kormányoz???

Bummer 2007.11.22. 14:36:56

Dezső, a nép ellen nem lehet felszabadítani a népet. Komolyan.

Dezső 2007.11.22. 14:37:54

Milyen nép ellen?

Dezső 2007.11.22. 14:39:12

Mekkora gy f támogatottsága? 0

Bummer 2007.11.22. 14:57:55

Dezső, dezső... gy f támogatottsága minimum 14%. De ennél valószínűleg éles helyzetben 50% körül lenne.

gloire 2007.11.22. 15:05:21

Hülyeség. Az utcai akciózás a médiáról szól.
Az úthenger kormánypropaganda egyetlen ellenszere.
És nem hiszem, hogy rendpártibb a nép itt, mint bárhol másutt.

zoli27 2007.11.22. 16:56:37

Nem is mondta senki, hogy a magyar nép rendpártibb lenne, mint bármely másik ország. A többség mindenhol rendpárti. Viszont az is egy nagy csúsztatás (a kormány részéről), hogy aki nincs az utcán, az egyetért velük. Én sem vagyok az utcán, de rühellem a GyF-féle társaságot, és már régóta el kellett volna húzniuk a hatalomból. Öszöd óta ez egy politikai és morális értelemben illegitim kormány. Viszont az alkotmányunk nem ad lehetőséget a köztársasági elnöknek arra, hogy egy ilyen helyzetben beavatkozzon.

Bummer 2007.11.22. 17:11:32

Szerintem de, a magyar nép rendpártibb, mert tele van a töke mindennel.

Elpet 2007.11.22. 17:16:25

zoli27, így van, ahogy mondád. Sajnos viszont nem igaz az Orbán féle új többség sem, legalábbis abban az értelemben, hogy a Gyurcsányt elutasítók mind őmögé sorakoznának fel. Érezhető ugyan ez az elutasító, valószínűleg nagy többség, de hogy ebből hogy lehetne egy valóban változtatást alátámasztó közös akaratot létrehozni, azt nem látja senki. Gyurcsány Orbánnal szemben, sőt, valószínűleg egyszerűen még a jobboldallal szemben is jóval többet össze tud rántani egy esetleges, vagy soron következő választásra, mint a jelenlegi támogatói. Még győzelemhez is elég lehet, mert a balodal jobboldal-fóbiája nagyobb, mint a Gyurcsány ellenessége. Nagyon kényelmes helyzetben van még mindig, és ő valószínűleg élvezi az ilyen hadakozásokat, úgyhogy nem kell arra számítani, hogy a mentális teher miatt kilép a dologból. Morális összeomlása eszembe sem jut, mert ez nála értelmezhetetlen.

Istvan 2007.11.22. 17:52:34

Dezsokem!

Ha ennyire dobalhatnekod van, ne utcakovet kapjal mar fel legyszi, hanem min, egy Molotov-koktelt, es ne a a rendorokre dobjad, hanem arra bizonyos Szemlohegyi villara, ha mar....
Terkepet adjak?

zoli27 2007.11.22. 19:03:09

elpet,
Szerintem ki van zárva, hogy Gyurcsány még egyszer meg tudná nyerni a választásokat a szociknak. A szenvedélyes igazságbeszéd olyan szinten lerombolta az addigi image-ét, hogy azt lehetetlen újra felépíteni. A feltétlen hívek beveszik a különböző alternatív magyarázatokat (nádas-esterházy-debreczeni-féle dumák), de azért az emberek nagy része nem hülye, és az, hogy "hazudtunk reggel, éjjel meg este" meg hogy "nem csináltunk semmit 4 évig" budapesttől mucsafalváig mindenhol ugyanazt jelenti. Ezt szerintem a szocik is tudják, ezért legkésőbb 2009-ben leváltják Ferenc testvért.

Ez nem wishful thinking részemről, hanem tényleg így gondolom. Viszont az MSZP-nek egy új m.elnökkel (Kiss Péter vagy Szili Katalin) még akár esélye is lehet egy 2010-es győzelemre. A Fidesznek össze kell kapnia magát.

Elpet 2007.11.22. 19:19:08

zoli

a próféta beszéljen belőled. Én nem írnám le Ferit ilyen gyorsan, sok tartaléka van neki abban, hogy olyan húzásokat is van képe megcsinálni, amire mi nem is gondolnánk. De lehet, hogy sokkal hamarabb bukik, mint azt most képzelem, bár Lola ezt sajnos nem kapta meg szülinapjára. MIndazonáltal a Fidesznek nem csak egy lehetséges szoci váltás miatt kell összekapnia magát, hanem azért is, mert ha győz, amit a jó Isten adjon nekünk, akkor nagyon jól kell kormányoznia, részint, hogy a szart eltakarítsa, részint, hogy a feltehetőleg beinduló média-lakossági megmondóemberek-mszphivatalos gőzhenger gyűlölethadjáratának semmi támpontot ne adjon, mindenki számára, azonnal láthatóan jól nyúljon mindenhez, és lehetőleg gyors eredményeket mutasson. Nagyon nehéz dolog. Mindannyiunk munkájára szükség lenne benne, elsősorban a szellemi-gondolati támogatásunkból lehetne profitálni. Nézegethetnék pl a mi blogoldalunkat. Remélem, teszik.

zoli27 2007.11.22. 19:29:54

Amiben a Fidesznek váltania kell, az a mostani orbáni retorika.
Ha azzal nyerik meg a választásokat, hogy állandóan a leszakadók felkarolásáról meg a szociális hálóról beszélnek (amik egyébként fontos dolgok, csak van sok minden más is), majd kormányra kerülve szembesülnek a megoldandó problémákkal (fenntarthatatlan nyugdíjrendszer, adórendszer, egészségügy), és antiszociális intézkedéseket is kell hozniuk, akkor ugyanolyan hiteltelenné válnak, amilyen most GyF.

Elpet 2007.11.22. 19:49:04

Amit az országban leginkább tenni kell, az a gazdaság irgalmatlanul kemény tempóban való fejlesztése, elsősorban exportra történő termelés területén, magas színvonalú termékek világpiacra vitelével, hazai cégek által. Elég irreálisnak tűnő cél, mégis ezt kell megcélozni, mert semmi más út nincs a jelenlegi csapdából kitörni. A mostani helyzet ugyanaz, mint ami 30 (és még több) éve, nincsenek olyan magyar termékek, amelyeket a befektetett munkánknak megfelelő, méltó áron tudnánk a világpiacon értékesíteni. Minél több embert bevonni a jövedelmező tevékenységekbe, bekapcsolni az elmaradott térségeket a gazdaság működésébe, ezt segíteni és előremozdítani lenne a mindenkori kormány feladata, nem pedig az ország további gyötrése esetenkénti felelőtlen osztogatással. Az ország legjobb szakembereit kellene bevonni a kormányzati munkába poltikai szimpátiától függetlenül. A közös célok hozhatják el a nemzet egységét. Minél több ember minél keményebb munkája, ez lenne a helyes megszorító politika.

táltos 2007.11.22. 20:09:52

És még a "szlovák terroristákról" is megfeledkeztek. Még Szilvásinak sem jutott eszébe tegnap reggel, hogy vigyázzanak emberek a "szélsőséges csoportok fognak jönni"! Persze most volt egy kis cirkusz, gondolom a mai híradóknak, hogy ma már ne a sztrájkról és tüntetésről legyen szó.

fonak 2007.11.22. 22:37:29

zoli27, el kéne dönteni, hogy mit gondolunk, mármint az ún. jobboldal hívei, szavazói (már ha oda soroljuk magunkat).
Elismerjük-e magunkban, hogy a gyurcsányi reformok elkerülhetetlenek, és a jobboldal sem tehetne mást, vagy elhisszük-e a fidesznek, hogy ők tudnák máshogy? Ergo komolyan vesszük-e kicsit is a fideszes retorikát a népnyúzó, országot kiárusító gyurcsányékról, vagy legyintünk, hogy erre a szövegre van szükség ellenzékben?
Amúgy meg szónokolhat Orbán a leszakadók pártolásáról, pont ők azok, akiket a legkönnyebben mozgósítani tud majd a maszop a "tolvajcigány orbángeci" (bocs) visszatérése ellen. Feltéve, hogy 2009/10-ben választási költségvetés lesz. Olyan rétegekről van szó, amelyeknek a szíve 80-90%-ban a szociké, és amelyiknek a nyelvét a szocik értik igazán. Stockholm szindróma, ahogy valaki mondta itt.

Istvan 2007.11.23. 00:25:15

Kedves fonak,

ugy szamolgattuk, hogy evi kb. 100 milliard forint megy el a kb. 10-30 ezer fos slepp szabad rablogazdalkodasara (NKTH, ROP, GOP, KMOP es tarsaik) Persze ennek a fele visszajon adoba, de ez akkor is egy akkora osszeg, amit ertelmesen elkoltve lehetne a gazdasagot igen eroteljesen elenkiteni. Az elenkebb gazdasaggal meg ki tudnank torni az adosagcsapdabol, es akkor lenne esely arra, hogy 2014-re felhozzuk ugy a gazdasagot, hogy lehetne osztogatni. 2013-ban kezdodik a nyolcadik keretprogram, qrva ugyesnek kell lenni, de abbol meg lehet nyerni 2014-et is.

Nem mondom, huzos ,de ez az egyetlen esely.

zoli27 2007.11.23. 00:49:49

fonak,
szerintem mindenkinek meglehet a saját véleménye, akár jobb-, akár baloldali, nem kell minden jobboldalinak ugyanazt gondolnia. Azt pedig majd a Fidesz tagsága eldönti, hogy kivel, ill. milyen programmal mennek neki a következő választásoknak. Remélem, bölcsen döntenek!

Szerintem a legnagyobb probléma nem az, amit a kormány most csinál (habár az se semmi), hanem az, ahogy az országot idáig eljuttatták, és hogy nem számoltak el a 4 éves ciklus végén, és így gőzünk se volt, hogy milyen helyzetben van az ország, és mire szavazunk (illetve nekem volt egy elképzelésem az alapján, amit GyF-ék hirdettek, de arról kiderült, hogy egy szó sem igaz belőle).

Biztos vagyok benne, hogy lehetne máshogy is csinálni, mint ahogy ez a kormány csinálja, de az is biztos, hogy most - az elmúlt 5 év kormányzása miatt - kényszerpályán van az ország (ha Orbán lenne, akkor is így lenne). 1998 és 2002 között a Fidesz bebizonyította, hogy kormányzóképes erő, ezért efelől nincs kétségem, de Orbán populizmusa nem segít abban, hogy egyre többen komolyan tudják venni a Fidit.

Elpet 2007.11.23. 08:11:40

fonak

meg többi barátaim itten!
Arról van szó, hogy végre pénzt kell csinálni ebben az országban! Vitatkozhatunk azon, hogy kitől mennyit vegyünk el, természetesen legszegényebbektől és leggyengébbektől fogjuk mindig elvenni, mert onnan a legkönnyebb. Pénzt kell csinálni, és nem keresni! Nem jutunk előre, ha azt nézzük, hogy ezt a keveset hogy osztogassuk, hogy ne boruljon föl a szekér. Több pénz kell! Ez nem szabad, hogy olümposzi istenek meg a külföldi befektetők kegyein múljon! Hosszú évek óta az folyik, hogy amikor a világgazdaság úgy alakul, hogy Magyarországon befektetések vannak, a mindenkori kormány kihúzza magát büszkén, hogy milyen fasza gyerekek ők. Amikor meg kivonják, az ellenzéke mocskolja őket. És egyiknek sincs a dologhoz köze. Olyan, mintha Gyurcsány arra lenne büszke, hogy az elmúlt tél enyhe volt, és kevés volt a fűtési költség a megemelt gázár ellenére.
Nem kéne kezünkbe venni a dolgok irányítását?
Mért nincs erre az országban senkinek programja, bassza meg a nádiveréb?

Istvan 2007.11.23. 09:25:04

Kedves Elpet,

azer', bassza meg a nadivereb, mer' a budoskomcsiknak csak az a lenyeg, hogy a sajat penztarcajukat telitomjek, a tobbi meg le van szarva.

Ezt mar parszor kifejtettem, nagy kedvenceim a madarinfluenza elleni vakcina es James Joyce elemzese, mint huzoagazati innovacio, az aktualis kedvencem a nemzeti fejlesztesi ugynokeseg GOP_KMOP-2007-111 palyazata, megtalaljatok a

www.nfu.hu/palyazatok

honlaprol elindulva, a GOP es KMOP palyazatokkal kapcsolatos letoltesi utmutatoban. A kedvenc budoskomcsijaim most parszazmillacskat szornak el innovacio fejlesztesre, mar a palyazati utmuatoban is bicskanyitogato szoveg van, csakhogy az uvegzsebprogram kereteben minenki szzamara nyilvanvalova tegyek, hogy az uvegzsebprogram azt jelenti, hogy a legpofatlanabbul az orrunk elott nyuljak le a penzt es erre meg buszkek is. Szoval, hogy ne huzzam tovabb a mondokamat, a fent emlitett palyazat celja, idezem:

"A konstrukció célja olyan kutatás-fejlesztési projektek támogatása, amelyek kutatási
eredményekre támaszkodva korszerű, magas értéket képviselő prototípusok, illetve
esetenként piacképes termékek, eljárások és szolgáltatások létrejöttét eredményezik."

Erted, vaze, magas erteket kepviselo prototipus, hogy szopnak le a f@szomat. Esetenkent, de csak esetenkent piaackepes is lehet az a termek, amit kifejlesztenek.

Na, ezert nem csinal senki itt penzt, mert nem kell letenni semmit az asztalra, csak magas erteket kepviselo prototipsokat.

Elpet 2007.11.23. 09:48:13

Kedves Istvan

Szívemből szólsz, barátom. Mondok neked egy példát. Van Csongrádon egy nagyon rokonszenves fiatalember, akit van szerencsém személyesen ismerni. Ez a fiatalember feltalálta a fényáteresztő betont, aminek hát ugyebár építészetileg (nem kell hozzá nagy szakértelem, hogy belássuk) széleskörű felhasználási lehetőségei vannak. Ő különféle kalandokba bocsátkozott valami külföldi partnerrel, természetesen átverték, most pereskednek, szokásos genyózás, nem ismerem a részleteit. Na most, ez a fiatalember Csongrádon gyárt ilyen betont, kisipari körülmények között.
Na most kérdem, ebből nem lehetne például egy nemzeti fejlesztési projekt, hogy b@ssz@ szájb@ a jó édesanyját minden mocskos tetű, aki szétszórja a fejlesztési pénzeket? Úgy, hogy mondjuk a feltalálót nem szívatjuk halálba, nem kergetjük az őrületbe irigységgel, gáncsoskodással, kisemmizéssel? Nem lehetne csak egyszer egy ilyen dolgot nemzetileg, közösen felkarolni? Csak egyszer, játékiból, próbából? Hogy milyen az?
Tényleg, barátaim, nem volna ebben fantázia? Nyisson már valaki erre egy postot, érdemes lenne róla szólni. Hátha valamit még tehetnénk is egyszer már, végre.

Elpet 2007.11.23. 10:03:28

Istvan

Amúgy nekem ne szopjak le. Ezek ne. Jól gondold meg, miket írsz, gondolj csak bele.
:D

Bummer 2007.11.23. 10:15:09

Nos, az exportorientáltság az annyira nem király. Abból mindig baj van, ha a termelő és a fogyasztó máshol van, mert akkor a termelő nem érdekelt a fogyasztó megfizetésében.
A helyes irány az import csökkentése a lehető legnagyobb mértékben, önellátásra berendezkedés és emellett az importnak megfelelő szintű export.

Elpet 2007.11.23. 10:48:23

Bummer önellátásra termelni, csak a belső piacra bizonyos termékek esetében elviselhetetlenül magas árat jelent, mivel a tömegtermékek tízmilliós szériáknál tudnak olcsók lenni. Ha le tudunk mondani a porszívóról, automata mosógépről, mobiltelefonról, DVD és CD lejátszóról, TV-ről, autóról, robogóról, szagelszívóró, hűtőgépről, klímaberendezésről, akkor rendben, csinálhatunk autarch gazdaságot. ( n.b.A hűtőgép példája megtévesztő lehet, hűtőgépet nyilván készítenek kis piacra is, de a lényegét, a kompresszort, amely hatalmas szériájú tömegtermék, meg kell vásárolni.)
Az élelmiszertermelésre például teljesen igaz, amit mondasz, na azt tényleg nem lenne szabad, csak a szomszéd faluból hozni, elképesztő, ami ebben folyik, itt az import csökkentése teljesen indokolt.
Az export árak kérdésében pont ez a lényeg. Olyat kell termelni, aminek az árát diktálhatod, mert csak te tudsz olyat csinálni. Lehet olcsó a kínai autó, aki BMW-t vagy Audit akar venni, az nem fogja a kínait.
Amíg egy csomó dologban importra szorulunk, exportálni kell hasonló, vagy lehetőleg nagyobb mértékben. És a hazai piac nem tud olyan növekedést finanszírozni, amire most szükségünk lenne.

volkov 2007.11.24. 21:07:21

www.hirszerzo.hu/cikk.mar_tobb_rakos_beteget_talaltak_a_szuressel_az_eletert_program_allomasain.50313.html

"Arról is beszámolt, hogy az emberek nagy része, mintegy 31 százaléka csak akkor megy orvoshoz, ha már komoly problémával küzd. "

Jarjon gyakrabban orvoshoz, mondjon igent a vizitdijra!

barikadrol 2007.11.24. 23:08:03

Orbán Viktor és a zsidó kártya

barikad.hu/node/9677

A parlamenti ellenzék vezetője a minap az Egyesült Államokban tett látogatást, ahol többek között Tom Lantossal is találkozott. A találkozó a nagypolitikai színtéren szinte említést sem kapott, de a jobboldal radikálisabb berkeiben komoly felszisszenéseknek lehettünk szem- és fültanúi. Van két tény ugyanis. Egyrészről Tom Lantos a Magyar Gárda-ügy óta a korábbinál is vörösebb posztó lett a nemzeti oldal számára. Másrészről Orbán Viktor ezt a réteget tekinti törzsbázisának. Joggal merül fel a kérdés, mit is keresett Orbán Viktor akkor a „vörös rongynál”? Tudhatta, hogy sajátjai körében nem szerez jó pontokat. Mégis elment. A válasz azonban nem is olyan rejtélyes és misztikus. Orbán Viktor miniszterelnök szeretne lenni. Nézzük meg hogyan!

Orbán 2002 óta keresi a lehetőséget, hogy végre oda kerülhessen vissza, ahol az elődeinél és az utódainál is jobban tudott működni. A politikus személyes tragédiája, hogy amennyire jó miniszterelnök volt, annyira rossz ellenzéki vezető. Nagyon jó várkapitány, csak elfelejtette, hogyan kell várat építeni. Visszatekintve és madártávlatból nézve az elmúlt 5 és fél évet, a két választási kudarcot, az egész egy nagy kapkodásnak látszik. Három-négyhavonta újabb világmegváltó stratégia, látszat-megújulás (uniópárt, szövetség, nemzeti konzultáció, ébresztő és ki emlékszik már, mi minden), új arcok, új tervek, most meg már új többség is. A kormány viszont rendre a régi maradt. Mint ahogy a Fidesz vezetői is. Máig sem tudjuk, hogy ki a felelős a 2002-es és a 2006-os választási vereségért. Ami elhangzik, az csupán ujjal mutogatás, mindig más a felelős, a hibás, a bűnös, de a saját mulasztásokról nem hallottunk, pedig bizonyára voltak.

Ő már mosolyoghatŐ már mosolyoghatA pótcselekvésekből közben egyre többen ábrándulnak ki, és a népszavazás sem egy diadalmenet. Tényleg kell valami új. Ebből a helyben járásból Orbán azonban nem a belső rendbetétel, a valós megújulás szükségét látja a kiútnak, hanem egy külső irányváltást. Egy könnyebb, gyorsabb és hatékonyabb utat. Megpróbálja megnyerni az Egyesült Államok áldását, azon belül is a legerősebb lobbi, a zsidó lobbi rokonszenvét és támogatását. A nemzetközi klíma ehhez adott. Ugyan a Kaczynsky fivérek megbuktak, de mégis mintát szolgáltattak a kormányra kerüléshez. Behódoltak az amerikai-izraeli érdekeknek, katonákat küldtek Afganisztánba, Irakba, mindent megtettek, amit kellett, még „szívóztak” is egy kicsit az Unióval, cserébe szabad kezet kaptak a kommunisták elleni harchoz. A francia választások győztese is sokat köszönhet Amerika-barát nyilatkozatainak. Vagyis mi a recept? Ha egy erőteljesen megosztó politikai vezető vagy – Orbán, Sarkozy és a két Kaczynsky ilyen –, ne várj európai vezetőktől legitimitást, az mit sem ér. Menj el Amerikába, tégy hűségesküt, tartsd be a játékszabályokat és vedd át a királyságot.

Orbán 2002 és 2006 között európai távlatokban gondolkodott. Ráadásul a Gripen-ügy óta a tengerentúlon kitörölték a nevét a telefonkönyvből, Kelet felé nem akart (mert?) próbálkozni, maradt neki az EU. Ráadásul itt komoly elismertséggel, pozícióval bírt a Néppárt alelnökeként. Szegény Wilfred Martens havonta tartott egy nagy, dögunalom beszédet Budapesten, hogy Orbán Viktor milyen jó lenne a magyaroknak. A nézőtéren jót aludtak, a Heti Hetes meg hogy-hogy nem, nem enyhült meg. Kínos fiaskó volt Netanjau nem teljesített meghívása is a Fidesz kongresszusára. Ezután dönthetett úgy Orbán, hogy a saját kezébe veszi a dolgok alakítását. Először elkezdte pengetni – némi túlkompenzálással és egyre vadabbul – az oroszellenes húrokat, majd látogatást tett Izraelben és most elment Canossa-t járni az USA-ba. A dolgok jelen állása – a baloldal összeomlás előtti állapota, a szociális és politikai feszültségek – szerint minden esély adott arra, hogy a „Sarkozy-Kaczynsky-modell” Orbán számára is beváljon.

Egyre erősebbEgyre erősebbEz azonban felvet néhány kérdést. Tegyük fel, hogy a jobboldal belső megtisztulását megspórolva, amerikai-izraeli háton Orbán Viktor belovagol a miniszterelnöki székbe. Szuper. Telnek-múlnak a napok. Amerika a saját problémái, a sikertelen háborúi, a feltörekvő hatalmak – Kína, Oroszország, India, Irán, Latin-Amerika – elleni lehetetlen többfrontos harc okán kénytelen visszahúzódni Európából, így Magyarországról is. De még, ha marad is, mit fog mondani a magyar miniszterelnök Putyinnak vagy utódának? Az ébredő orosz medvének, amely számára történelmi-stratégiai érdek, hogy Kelet-Közép-Európára rátegye a mancsát. „Bocs. Legyünk inkább barátok.” A vak is látja, hogy újabb hidegháború előtt állunk. És még arra se vehetünk mérget, hogy hideg marad. Nehogy megint a süllyedő hajóra szálljunk fel…

És mit fog kezdeni a miniszterelnök a magyar jobboldallal? Pláne azzal a réteggel, amely tőle függetlenül is egyre szervezettebbé, egyre mozgékonyabbá és hangosabbá vált, válik. Tom Lantosék nem fogják engedni a csiki-csukit. Ha Orbán Gyurcsány és az MSZP fejét szeretné, cserébe el kell majd taposnia a Magyar Gárdát. El kell felejteni (ha még nem történt meg) a magyar föld megmentését és a privatizáció feszegetését. A kormányra kerülés ezen formájának, a „Sarkozy-Kaczynsky-modellnek” súlyos nemzetstratégiai ára van. Persze kérdés, hogy van-e más út? Nem tudni. De az biztos, hogy a könnyebb útnak közép- és hosszútávon súlyos következményei lesznek. És bennünk ott motoszkál a kérdés: akik Orbánban bízunk, azért bízunk-e benne, hogy Simon Peresz elszólása az izraeli felvásárlásról ne a Gyurcsány-, hanem az Orbán-kormány alatt váljon véglegessé?

Sebestyén András

barikád.hu

dowNLoad 2007.11.25. 01:06:14

Jó írás, de itt egy kis gazdasági elemzés:

Kedves Miniszterelnök Úr! Tetszett tudni, hogy

2006-ban is folytatódott a litván gazdaság évek óta tartó erőteljes, az EU átlagnál lényegesen

magasabb ütemű expanziója? Hogy az utóbbi évek erőteljes gazdasági növekedése

elsősorban - a részben EU alapokból finanszírozott - állami beruházások bővülésére (17%), a

dinamikusan emelkedő lakossági fogyasztásra (14%), valamint az exportteljesítmény

növekedésére (18,4%) vezethető vissza? Hogy Litvánia külső adósságállománya 2006-ban a GDP 18,2 százalékára csökkent, a költségvetés hiánya a GDP-hez viszonyítva az előzetesen tervezett 1,2 százalékkal 0,3 százalék lett?

1. Az ország társadalmi-gazdasági helyzete

És azt, hogy 2006-ban Lettország gazdasága az ország függetlenségének visszanyerése óta eltelt időszak legmagasabb ütemével fejlődött?

1. Az ország társadalmi-gazdasági helyzete

Vagy hogy 2006-ban kiugróan magas ütemben fejlődött Észtország gazdasága?

1. Az ország társadalmi-gazdasági helyzete

Na és azt, hogy Szlovéniában az egyensúlyi mutatók gyorsan javultak, 2000 és 2004 között az átlagos költségvetési hiány a GDP 3,16%-a volt, az elmúlt két évben pedig kevesebb, mint a felére csökkent? Hogy a GDP arányos állami adósságállomány a 2005. évi 32%-ról 2006-ban mintegy 28%-ra mérséklődött?

Az euró bevezetése Szlovéniában
Irtó érdekes dolgok ezek. Erzsike

idézet innen:
kovacsne.freeblog.hu/archives/2007/11/17/2740235/
(számozott felsorolás: linkek)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.12.10. 11:49:00

Zavar egy szál se, megérkezett a játékmester.
index.hu/politika/belfold/szigetv9040/
"Decembertől fél éven át vezeti az MSZP népszavazási kampányát Szigetvári Viktor, a párt korábbi kampányfőnöke. Egyetlenegy dologra koncentrál, arra, hogy az MSZP testületi döntéseinek megfelelő, a párt politikai érdekei szerinti népszavazási végeredmény szülessen."

Most elkenjük a száját a hülyegyereknek.

Bummer 2007.12.10. 12:11:33

Ez olyan szép: "az MSZP testületi döntéseinek megfelelő, a párt politikai érdekei szerinti népszavazási végeredmény szülessen".
Az, hogy a nép akarata szerinti végeredmény szülessen, az nem érdekes.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.12.10. 12:20:27

Bummer 2007.12.10. 12:11:33:
"Ez olyan szép: "az MSZP testületi döntéseinek megfelelő, a párt politikai érdekei szerinti népszavazási végeredmény szülessen"."

El is gondolkodtam rajta.
Lehet, hogy be akarják bukni a vizitdíjat és
a kórházi napidíjat, de presztizsveszteség nélkül.

Az tuti, hogy a tandíjat meg akarják nyerni és van is esélyük rá. Kb. 200 ezer diákot, plusz családjukat érinti, az nincs 1 millió. Újabb "ingyenélő" kampánnyal meg is nyerhető.

Természetesen komoly árat kell fizetniük majd azért, ha az egyetemistákat ingyenélőknek állítják be.

Bummer 2007.12.10. 12:28:35

Doomhammer, tekintve, hogy már többször kiderült, hogy a népszavazási kampány fő csapásiránya az lesz, hogy egymással szembe állítsák a nyudíjasokat és a diákokat (mivel az egyiknek a vizitdíj fáj, a másiknak a tandíj), van esély arra, amit mondasz.

irrelevant 2007.12.10. 12:39:57

Szerintetek mi lesz a népszavazás végeredménye?

Szerintem túl alacsony lesz a részvétel, de az igenek nagy fölénnyel győznek. Mind a két fél győztesnek állítja be magát, mind a két fél a népakarat képviselőjének deklarálja magát, mind a két fél a másikat hibáztatja majd a kidobott milliárdokért és az ocsmány hecckampányért. A Fidesz benyújt majd 3 törvényjavaslatot a vizitdíj, napidíj, tandíj eltörléséért "a zemberek" nevében, a parlamenti többség pedig leszavazza "a zemberek" nevében. Ésatöbbi.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.12.10. 12:45:07

otvospeter 2007.12.10. 12:39:57:
"Szerintetek mi lesz a népszavazás végeredménye?"

Az, hogy mindenki számára világos lesz, hogy
a Fidesz utálja a vizitdíjat és a tandíjat.

Persze meg is kellene nyerni, pusztán csak
a sport kedvéért, de az nem a Fideszen múlik.

Önsorsrontás ellen nincs gyógyszer. Néha
azt gondolom, bebukni hasznosabb lenne.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.10. 12:45:53

otvospeter:
Ha erről a 3 kérdésről lesz népszavazás és csak erről, akkor szerintem könnyen összejöhet az érvényességhez szükséges részvétel. A napidíj és a vizitdíjak esetében simán győznek az igenek, a tandíjnál szoros eredmény várható, s könnyen lehet, hogy nem lesz elég igen az érvényességhez - de akár még a nemek is többséget szerezhetnek.
süti beállítások módosítása