Balatoni nyárzáró
2007. augusztus 17. írta: TuRuL_2k2

Balatoni nyárzáró

Augusztus 20. után meghal a Balaton, szomorkodtunk évről évre barátaimmal a gyenesi/keszthelyi strandon, de ennek már majd' egy évtizede. Szezonbúcsúztatásként két balatoni ajánlat a hétvégére:


Pár napja jártam a balatonlellei Kishegyen, a Majthényi Présházban. Balatonlelléről az Index által is megénekelt hídon kell átkelni az M7-es fölött, majd az egyre vadregényesebb útviszonyokat leküzdve kell eljutni a kis, hófehér kápolna melletti présházig. A konyha is átlag feletti, de a kilátás... Talán még a nem túl jól sikerült telefonos fotóm is mutat valamit a teraszról nyíló panorámából. Majdnem-az-egész-Balaton-látszik.



A másik ajánlatom augusztus 19-ére, vasárnapra szól: este 9 órától Fonyódon, a Fácános-Palánkvárban adja elő a kaposvári Roxínház az István a királyt. Itt is a helyszín fogott meg: a tizenéveim kedvenc Fekete István-regényében, A Koppányi aga testamentumában epizód-, a török elleni végvári küzdelmekben évekig lokális főszerepet játszó sokévszázados palánkvárat néhány éve helyrehozták, újjáépítették.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr78142307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Minorka 2007.08.17. 14:26:55

Mesés panoráma.

gloire 2007.08.17. 14:31:14


Szép a táj. De az a híd biztos az M7-es fölött megy?
Az azért rohadt magas lehet.

Playmobil Soldat 2007.08.17. 14:32:16

Én az északi partot és Balatonfüredet ajánlanám. Most vannak a füredi borhetek, a Tagore sétánynál felállított színpadon 26-ig minden este van valamilyen program.

Füredet egyébként sem lehet megunni. Amit Bóka István polgármester úr kihozott a városból az elmúlt néhány évben, az tiszteletreméltó.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.17. 14:36:08

gloire:
Egészen biztos - talán pontosabb lett volna, ha felüljárónak nevezem. :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.08.17. 14:37:11

helyesbítek. az egész Balatont nem lehet megunni.

Playmobil Soldat 2007.08.17. 14:38:02

Egyébként tényleg szép a kilátás. A déli parton ritkábban járok, de látom, érdemes meglátogatni a helyet.

"De az a híd biztos az M7-es fölött megy?"

A híd maga az M7-es. Már ha egy hídról beszélünk. :)
Az benne a legszebb, hogy csodás kilátás nyílna róla a Balatonra, de a méteres magasságú betonfalaktól az autókból semmit sem lehet majd látni. A kőröshegyiek állítólag már egy kilátó építését tervezik a közepére, ezt a kis "apró" hibát kiküszöbölendő.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.17. 14:47:47

Playmobil Soldat:
Nem, ez nem a kőröshegyi völgyhíd. Ez attól nem messze, az új M7-es szakaszon egy, az autópálya fölött átvezető felüljáró.

A viadukton este mentem át először, dél-nyugat felé, busszal. Éppen vihar volt, villámlott a tó körül, gyönyörűek voltak fentről a tóparti fények. Szerintem autóból is ki lehet látni valamennyire, nem olyan magas a korlát.

Playmobil Soldat 2007.08.17. 14:54:09

Turul, bocs, akkor én gondoltam rosszra. Az általad említett felüljáró most sajnos nem rémlik, bár lehet, hogy már voltam rajta. A kőröshegyin még nem voltam, most már kíváncsi lennék rá, sok jót hallottam róla. :)

kappel 2007.08.17. 15:05:28

ha valamelyikőtök elmegy a fonyódi Palánkvárhoz, ne legyen rest és nézzen le a fonyódi Várhegyről, mondjuk a Szaplonczay Manó szobortól kis tavunkra.
lélegzetelállító.
a déli part azért jobb, mert látszik az északi. mondja ezt egy hergelaufener

Szt. Ahanov 2007.08.17. 15:19:23

Héló! Tapolcán is borhét van! De ne gyertek, mert nem szeretem a tömeget! ;)

ergé 2007.08.17. 15:21:28

"south side is da best" Ali G után szabadon :)

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.08.17. 15:25:25

füreden sokat voltam családi szüreteken, imádtam a nagy mandulafa alatt karinthy-t olvasni és friss ropogós cseresznyét vagy diót majszolni. közben beláttam majdnem egész balcsit, isteni élmény volt.

ma rokongyerekek inkább vitorlázni járnak oda, azt is szivesen kipróbálnám, bár inkább mennék bor és gasztrotúrára...

Téglagyári Megálló 2007.08.17. 16:50:43

Ó a Balaton, régi nyarakon...

Kövezzetek meg, de nekem az M62 okozott bevésődést gyerekkoromban. Búzamezők, oh!
süti beállítások módosítása