Eltemették, eltemettük Öcsi bácsit.
Már a metrón furcsa volt, milyen kevesen vagyunk. A stadion felé sétálva látszott, hogy még egy-egy válogatott meccsen is sokkal nagyobb tömeg kígyózik, mint most. A stadionban aztán kínos bizonyosságá vált: 5-6, legfeljebb 10 ezer ember jött el, hogy elbúcsúzzon Mr. Magyarországtól, a legnagyobb magyartól. Egy ingyenes Megasztár-koncert vagy éppen Fidesz-gyűlés bezzeg megtöltötte volna a nézőteret.
Kicsit féltem Koltay Gábor rendezésétől. Emlékszem a szörnyű percekre a Margitszigeten, A Megfeszített főpróbáján, a Honfoglalásra és a Sacra Coronára. A történészi és audiovizuális szempontból egyaránt kínos Trianon-filmre. Ehhez képest a Puskás-búcsú nagyjából rendben volt, leszámítva a rockmiatyánkot, s a galambröptetés is határeset. Torokszorító volt, ahogy a kivetítőn Puskás a teltházas Népstadionra emlékezett, ahogy hazájáról és hitéről beszélt. Természetesen, melegséggel, egyszerűen. Különösen ekkor volt nyomasztó a gyenge negyedház látványa, a közöny. Talán életemben először fordult meg bennem a gondolat, hogy itt kéne hagyni az egészet a fenébe, ez az ország teljesen szétesett, nincs tartása, nincs jövője. Aztán persze elmúlik a hirtelen jött indulat.
Szükség volt-e erre a megemlékezésre? Puskás Öcsi valószínűleg tiltakozott volna a felhajtás ellen, igen. S ennek ellenére kellett a "felhajtás". Egyszerűen azért, mert jár. Mert szükségünk van ikonokra, példaképekre. Mert a futballzseni emberként is nagy volt, hiába mocskolta, gyalázta a hivatalos propaganda. Bármerre sodorta az élet, megmaradt kispesti vagánynak, akire mindig számíthattak a magyar emigránsok, ha segítségre volt szükség.
Kénytelen vagyok egyetérteni Koltayval: ez egy lelkileg szétesett ország. :(
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr922026
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sasi (törölt) 2006.12.11. 10:24:06
Nem baj, ha valaki elmegy innen, mert lehet, lehetett régen is, lehet most is, csak az a gond, hogy hirtelen öregkorára mindegyik meggondolja magát és utána mi fizetünk neki nyugdíjat meg 200 milliós temetést. Ugyanmár. Nem lelkileg megtört országról, hanem kétes értékelésű emberekről van itt szó. Az aranycsapatból Puskás elment, a többieknek jó volt itt szívni. Nem azt mondom, hogy jobban járt vagy értékesebb ember, aki itt szívott, hanem csupán azt, hogy aki külföldön él és fizeti a nyugdíjalapot, az kapja is ott a nyugdíját, ne itt kapja, őneki itthon is jólment, többre vágyott, akkor most lett volna neki az jó. Aki kint fizet eü-t, az kapja meg kint a kórházi ellátást, itthon ne mi fizessük ki neki. Ember volt, akkor is ha tényleg az egyik legnagyobb futballista.
Persze ez az országnak nagy reklám volt, de igencsak drága.
Persze ez az országnak nagy reklám volt, de igencsak drága.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2006.12.11. 10:30:18
Drága? Mi volt benne a drága? Szerinted milyen értékű vásárolt médiafelülettel lehetne azt az ismertséget elérni Magyarországnak, mint amit neki köszönhetünk?
Spanyolországban is legalább ilyen jó ellátást kapott volna, s az a legszomorúbb, hogy ott még a búcsúztatására is többen mentek volna el...
Spanyolországban is legalább ilyen jó ellátást kapott volna, s az a legszomorúbb, hogy ott még a búcsúztatására is többen mentek volna el...
MMG 2006.12.11. 10:34:05
Ahogy nézem , egyre rohanó és egyre személytelenebbé váló világunkat ,elgondolkozok ,hogy mit érdemel vajon a magyar nemzet?Robbie Williams megtölti a Puskás Stadiont , aki kétségkívül "sokat" tett az országunkért ,illetve lemerem fogadni, hogy szombaton délután 4kor tömve volt a westend az "ünnepi?" bevásárlás miatt...De amikor a leghíresebb és a legeredményesebb MAGYART temetik, akinek búcsúját csupán hétezren követik elszomorodok...Szánalmas
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2006.12.11. 10:42:08
valoszinuleg sokakat nem erdekel a futball, mint ahogy pl engem sem, eppen ezert egy focista szemelye szamomra erdektelen. ez olyan nagy baj?
MMG 2006.12.11. 10:42:46
Sasi nézd meg ,miket mondtak róla csapattársai ,barátai ,és ismeretlenek akik életükben egyszer kb 5 percre találkoztak Vele!És ha még mindig ez a véleményed akkor ne irj ide ...köszi!
MMG 2006.12.11. 10:46:50
Csak hogy Ő nem a Koplárovics Béla ,Gaius... nem egyszerűen egy focista ....Érdemei mai szemmel is egyedül állóak és elérhetetlenek pláne egy magyar ember számára....sajnos
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2006.12.11. 10:51:46
MMG: sajnos valoban nem ismerem Ocsi bacsi munkassagat. Viszont nem hiszem, hogy erdemek tekinteteben mast ne lehetne meg tisztelni, csak hogy elok kozul emlitsek: Charles Simonyi, aki mar regota nem el Mo-n, de a szkafanderere kirakta a magyar zaszlot, tiszteletbol. Sok-sok magyar van, akire buszkek lehetnenk, nem csak egy.
Nem kivanom kisebbiteni az erdemet, hanem arra szeretnek ramutatni, hogy nincs egyedul azok kozott, akik jo hiret keltik hazanknak. Pusztan nem hallunk sokukrol - ahogy pl. en Ocsi bacsirol. Ez persze meg nem magyarazza meg, hogy miert voltak kevesen.
Nem kivanom kisebbiteni az erdemet, hanem arra szeretnek ramutatni, hogy nincs egyedul azok kozott, akik jo hiret keltik hazanknak. Pusztan nem hallunk sokukrol - ahogy pl. en Ocsi bacsirol. Ez persze meg nem magyarazza meg, hogy miert voltak kevesen.
MMG 2006.12.11. 11:12:08
Válogatott sikerei: olimpiai bajnok (1952), vb-ezüstérmes (1954).
Klubsikerei: ötszörös magyar bajnok (1949-50, 1950, 1952, 1954, 1955), ötszörös spanyol bajnok (1960-61, 1961-62, 1962-63, 1963-64, 1964-65), spanyol kupagyőztes (1961-62), háromszoros BEK-győztes (1958-59, 1959-60, 1965-66), BEK-döntős (1961-62, 1963-64), Világkupa-győztes (1960).
Egyéni sikerei: négyszeres magyar gólkirály (1947-48, 1949-1950, 1950, 1953); négyszeres spanyol gólkirály (1959-1960, 1960-1961, 1962-1963, 1963-1964); a BEK gólkirálya (1959-60), a világ legeredményesebb játékosa (1948); az évszázad magyar labdarúgója; az Évszázad gólkirálya (élvonalbeli találatok alapján), az IFFHS szavazásán Európa negyedik, a világ hatodik legjobb labdarúgója; a France Football Aranylabda-szavazásán második (1960); minden idők legjobb labdarúgója választásán a France Footballnál hetedik, a Guerin Sportivónál hatodik, a Placarnál hetedik; az UEFA ankétján az évszázad 11. legjobb játékosa. Világ- (1963) és Európa-válogatott (1965).
Csak számokban!
Klubsikerei: ötszörös magyar bajnok (1949-50, 1950, 1952, 1954, 1955), ötszörös spanyol bajnok (1960-61, 1961-62, 1962-63, 1963-64, 1964-65), spanyol kupagyőztes (1961-62), háromszoros BEK-győztes (1958-59, 1959-60, 1965-66), BEK-döntős (1961-62, 1963-64), Világkupa-győztes (1960).
Egyéni sikerei: négyszeres magyar gólkirály (1947-48, 1949-1950, 1950, 1953); négyszeres spanyol gólkirály (1959-1960, 1960-1961, 1962-1963, 1963-1964); a BEK gólkirálya (1959-60), a világ legeredményesebb játékosa (1948); az évszázad magyar labdarúgója; az Évszázad gólkirálya (élvonalbeli találatok alapján), az IFFHS szavazásán Európa negyedik, a világ hatodik legjobb labdarúgója; a France Football Aranylabda-szavazásán második (1960); minden idők legjobb labdarúgója választásán a France Footballnál hetedik, a Guerin Sportivónál hatodik, a Placarnál hetedik; az UEFA ankétján az évszázad 11. legjobb játékosa. Világ- (1963) és Európa-válogatott (1965).
Csak számokban!
Ács Feri 2006.12.11. 11:21:35
"Talán életemben először fordult meg bennem a gondolat, hogy itt kéne hagyni az egészet a fenébe, ez az ország teljesen szétesett, nincs tartása, nincs jövője."
Nekem nem először. Egyébként valóban nem a Koltay-féle giccsparádé illett a mindig nagy szívű, másokon mindig segítő, kisfröccsöt ivó kispesti vagányhoz, a leghíresebb magyarhoz.
Nekem nem először. Egyébként valóban nem a Koltay-féle giccsparádé illett a mindig nagy szívű, másokon mindig segítő, kisfröccsöt ivó kispesti vagányhoz, a leghíresebb magyarhoz.
bitadani · http://tarsasjatek.blogspot.com 2006.12.11. 11:24:53
koltaytól én is féltem, meg attól az egész pink giccstől, ami őt jellemzi. ahhoz képest tényleg rendben volt...
sztem öt-hatezren voltak, és ha a kivezényelt focistákat kivonjuk, még kevesebben - nélkülük a gyászmenet is karcsúbb lett volna.
kínos, és tényleg nehéz elhinni, hogy di stefano temetésén ne legyen tele a bernabeu...
sztem öt-hatezren voltak, és ha a kivezényelt focistákat kivonjuk, még kevesebben - nélkülük a gyászmenet is karcsúbb lett volna.
kínos, és tényleg nehéz elhinni, hogy di stefano temetésén ne legyen tele a bernabeu...
kisgyerek 2006.12.11. 11:26:15
Sasi:
Ez a gondolatmenet szépen felfekszik a kettős állampolgárság elleni gyurcsányi kampány érvrendszerére.
1. A kormány nagyobb összeget fordít a megszorítások kommunikációjára mint amennyibe Puskás temetése került.
2. Puskás nem egy egyszerű labdarúgó volt, hanem IKON. A nemzeti egységet, az elérhető sikert testesítette meg az 50-es évek frusztrált Magyarországán. Olyat tett amit gyakorlatilag Mátyás király óta magyar nem: egyesítette a nemzetet a sikerben. Megtette ezt az 50-es években és megtette ezt tegnapelőtt is, amikor a politikusok pártállásra való tekintet nélkül együtt járultak koporsója elé.
3. Puskás nem a több pénzért, nagyobb hírnévért, sztárságért hagyta el az országot. 56 katarzisa az volt, hogy az emberek ráébredtek, hogy él még a szolidaritás, tudnak együtt mozdulni, egységesen kiállni valamiért. Ezt a szolidaritást, egymás iránti bizalmat kellett megtörni Kádárnak. Gondolom Puskás tisztában volt vele, hogy Ő és az Aranycsapat milyen jelkép, gondolom tisztában volt vele hogy mit várhat Kádár Magyarországától.
4. Puskás pénzben nem mérhető ajándék volt Magyarországnak, egész egyszerűen kórházi kezelésének és temetésének költségeit firtatni kicsinyes szarrágás. Többet adott ennek az országnak mint mi valamennyien itt egész életünkben adhatunk.
Gaius:
Természetesen igazad van, sok olyan magyar van a nagyvilágban aki öregbíti hazánk hírnevét, és méltatlanul nem emlékezünk meg róluk. De azért Charles Simonyit összevetni Puskással elég erős. Ha Timbuktuban kibököd, hogy magyar vagy, rögtön rávágják, hogy Puskás. Én speciel Simonyiról életemben nem hallottam az űrturistás sztoriig. Szóval más kategória. Simonyi nem nemzetegyesítő IKON.
Ez a gondolatmenet szépen felfekszik a kettős állampolgárság elleni gyurcsányi kampány érvrendszerére.
1. A kormány nagyobb összeget fordít a megszorítások kommunikációjára mint amennyibe Puskás temetése került.
2. Puskás nem egy egyszerű labdarúgó volt, hanem IKON. A nemzeti egységet, az elérhető sikert testesítette meg az 50-es évek frusztrált Magyarországán. Olyat tett amit gyakorlatilag Mátyás király óta magyar nem: egyesítette a nemzetet a sikerben. Megtette ezt az 50-es években és megtette ezt tegnapelőtt is, amikor a politikusok pártállásra való tekintet nélkül együtt járultak koporsója elé.
3. Puskás nem a több pénzért, nagyobb hírnévért, sztárságért hagyta el az országot. 56 katarzisa az volt, hogy az emberek ráébredtek, hogy él még a szolidaritás, tudnak együtt mozdulni, egységesen kiállni valamiért. Ezt a szolidaritást, egymás iránti bizalmat kellett megtörni Kádárnak. Gondolom Puskás tisztában volt vele, hogy Ő és az Aranycsapat milyen jelkép, gondolom tisztában volt vele hogy mit várhat Kádár Magyarországától.
4. Puskás pénzben nem mérhető ajándék volt Magyarországnak, egész egyszerűen kórházi kezelésének és temetésének költségeit firtatni kicsinyes szarrágás. Többet adott ennek az országnak mint mi valamennyien itt egész életünkben adhatunk.
Gaius:
Természetesen igazad van, sok olyan magyar van a nagyvilágban aki öregbíti hazánk hírnevét, és méltatlanul nem emlékezünk meg róluk. De azért Charles Simonyit összevetni Puskással elég erős. Ha Timbuktuban kibököd, hogy magyar vagy, rögtön rávágják, hogy Puskás. Én speciel Simonyiról életemben nem hallottam az űrturistás sztoriig. Szóval más kategória. Simonyi nem nemzetegyesítő IKON.
ergé 2006.12.11. 11:42:48
Turul, én a kettős népszavazás és az őszödi beszéd utáni napokban voltam annyira levert, hogy azt gondoljam: ez egy élhetetlen, jövőtlen, következmények néküli ország, amiért nincs értelme tenni, dolgozni, küzdeni...
Látod, az ATV betelefonálói és az ilyen Sasi-félék azzal vannak elfoglalva, hogy mennyibe kerül a temetés, és mennyi lesz a nyugdíja az özvegynek, miközben ő nem tett semmit az országért (nem vicc, ezt károgák a komcsi, proli nyuggerek pár napja az ATV-n).
Puskás halálhíre még szuahéli nyelven is megjelent, a köv. 100 évben nem lesz még egy ilyen neves magyar. Tényleg mindenhol ismerték.
Látod, az ATV betelefonálói és az ilyen Sasi-félék azzal vannak elfoglalva, hogy mennyibe kerül a temetés, és mennyi lesz a nyugdíja az özvegynek, miközben ő nem tett semmit az országért (nem vicc, ezt károgák a komcsi, proli nyuggerek pár napja az ATV-n).
Puskás halálhíre még szuahéli nyelven is megjelent, a köv. 100 évben nem lesz még egy ilyen neves magyar. Tényleg mindenhol ismerték.
Ács Feri 2006.12.11. 12:29:23
ergé: igen, meg szemére vetik, hogy 57-ben nem akart hazajönni, miután befenyegették egyéves eltiltással. A legundorítóbb kádári Magyarország böfög most fel azokból, akik érdemeit kisebbíteni akarják, őt magát "dezertőrnek" tüntetik fel, aki elhagyta a "szocialista társadalmat."
nénike · http://mandiner.hu 2006.12.11. 12:48:49
Minden magyarnak két útlevele van. A másik Puskás Ferenc.
Baló György mondta, de tökéletesen igaz.
Baló György mondta, de tökéletesen igaz.
kisgyerek 2006.12.11. 13:18:11
"Az aranycsapatból Puskás elment, a többieknek jó volt itt szívni."
Ha az itthonmaradott Aranycsapat-tagok ezt nem vetették Puskás szemére, hogy jön ahhoz bárki, hogy ezt megtegye?
Ha az itthonmaradott Aranycsapat-tagok ezt nem vetették Puskás szemére, hogy jön ahhoz bárki, hogy ezt megtegye?
tobruk 2006.12.11. 14:20:22
Annak ellenére voltunk ennyire kevesen, hogy a Fidesz külön meghívta minden tagját.
Esetleg ha OV mondott volna búcsúbeszédet.
nénike · http://mandiner.hu 2006.12.11. 14:37:57
A Fideszt nem képvsiselhette méltóbb személy, mint Grosics Gyula (XI. kerületi csoport).
Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2006.12.11. 16:40:48
Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy ez egy mentáliasn teljesen szétesett ország. Hajlandó vagyok azt feltételezni, hogy nincs fjúcsör. Az utolsó majd kapcsolja le a villanyt.
ergé 2006.12.11. 16:48:42
Anómiával spékelt anarchikus agónia vár ránk. És ez sajnos nem csak poénkodás :-I
mborsik · http://abszurdisztan.freeblog.hu 2006.12.11. 18:31:14
Puskás nem csak IKON, nem csak A legnagyobb magyar, egy egész nyugati generáció számára ő Magyarország. Olyan, mint Argentínának Maradona, vagy Brazíliának Senna és Pelé. Mi sem mutatja jobban, mekkora károkat okozott a baloldali propaganda ebben az országban, mint hogy jobboldali emberektől is halottam Puskást lekicsinylő véleményeket. Szomorú vagyok.
Dr. Minorka 2006.12.11. 20:39:54
"legnagyobb magyar" Tessék? Idáig úgy tudtam, hogy a legnagyobb magyar az Széchenyi István. Tiszteljük a kivételes emberi teljesítményt, szeressük a rokonszenves egyéniséget, de tartsunk már mértéket!
ergé 2006.12.11. 21:17:15
a világ számára ő a legnagyobb magyar. Tudod: "Puskash, goulash, paprika"
Meg ősztöl a "Liar PM Mr Gurxaani"
:-)
Meg ősztöl a "Liar PM Mr Gurxaani"
:-)
MMG 2006.12.12. 08:27:36
Nem akartam elhinni, amit ergé irt tegnap de sajnos a saját szememmel láttam tegnap az ATV-n a gyalázkodó smseket...:/ hogy lehetnek ennyire korlátoltak az emberek ?vagy ez is a tömegmanipuláció része?Nem tiszteljük , nem törődünk dicső múltunkkal ,hőseinkkel ...Az a nemzet aki nem ismeri saját történelmét ,pusztulásra van itélve.....HAJRÁ!
tobruk 2006.12.12. 11:31:45
csakis a jobboldali kötődés miatt szapulja a baloldali média.
nénike · http://mandiner.hu 2006.12.12. 11:39:16
tobruk
Azért én "szapulással" nem találkoztam a baloldali médiában. Te igen?
Azért én "szapulással" nem találkoztam a baloldali médiában. Te igen?
tobruk 2006.12.12. 12:56:13
nénike:
én már azt annak tekintem, hogy nem határolódnak el az özvegy nyugdíjának firtatásától. meg hogy a spanyol államnak kellett volna gyógykezeltetnie. bár lehet, h én vagyok túl érzékeny.
én már azt annak tekintem, hogy nem határolódnak el az özvegy nyugdíjának firtatásától. meg hogy a spanyol államnak kellett volna gyógykezeltetnie. bár lehet, h én vagyok túl érzékeny.
Lema 2006.12.12. 23:01:00
Sasi!
Sajnálom, hogy rád is hat a balliberális demagógia. Ilyen velős véleményt maximum egy megkeseredett nyugdíjas MSZP-szavazó tudott volna megosztani a nagyérdeművel valamelyik düledező SZTK várójában. Nekik van olyan kényszerképzetük, hogy mindent anyagi oldaláról kell vizsgálni és egyből lemérni lélegeztetőgépekben. (Köszönjük a módszer feltalálását, Kuncze-maci!) Mellesleg ajánlom figyelmedbe a magyar egészségbiztosítási és nyugdíjrendszer tanulmányozását és rá fogsz jönni, hogy miért van az, hogy az 56-os emigránsoknak miért 500 ezer forint körüli a nyugdíjuk. Ők ugyanis külföldről kapják az ottani nyugdíjalapból, amit nem herdált el a nálunk szerencsésebb történelmű állam. Innen fakad az irigység, ami feléjük irányul.
Egy diktatúrából elmenekülni nem bűn, hanem igazságkeresés.
Egyébként remélem továbbra is jó egészségnek örvendesz, és nem fog hiányozni az egészségpénztár kasszájából az a 2 algopirin ára, amelyet a temetés költségének rád eső része tesz ki!
Üdvözlettel,
Lema
Sajnálom, hogy rád is hat a balliberális demagógia. Ilyen velős véleményt maximum egy megkeseredett nyugdíjas MSZP-szavazó tudott volna megosztani a nagyérdeművel valamelyik düledező SZTK várójában. Nekik van olyan kényszerképzetük, hogy mindent anyagi oldaláról kell vizsgálni és egyből lemérni lélegeztetőgépekben. (Köszönjük a módszer feltalálását, Kuncze-maci!) Mellesleg ajánlom figyelmedbe a magyar egészségbiztosítási és nyugdíjrendszer tanulmányozását és rá fogsz jönni, hogy miért van az, hogy az 56-os emigránsoknak miért 500 ezer forint körüli a nyugdíjuk. Ők ugyanis külföldről kapják az ottani nyugdíjalapból, amit nem herdált el a nálunk szerencsésebb történelmű állam. Innen fakad az irigység, ami feléjük irányul.
Egy diktatúrából elmenekülni nem bűn, hanem igazságkeresés.
Egyébként remélem továbbra is jó egészségnek örvendesz, és nem fog hiányozni az egészségpénztár kasszájából az a 2 algopirin ára, amelyet a temetés költségének rád eső része tesz ki!
Üdvözlettel,
Lema
MMG 2006.12.13. 08:26:16
Véleménye és végbélnyílása mindenkinek van ,ez tegnap számomra ujra tanubizonyságot nyert.Ami kicsapta nálam a biztosítékot ATV friderikusz most....meghívott három nagyon okos embert akibből kettő nem látta a temetést és erről mondott véleményt a harmadikról nem derült ki ,de szerintem ő nem lát el a TV-ig....ha csupán ezt az oldalát nézem már ez is "érdekes" ,hogy mondhat valaki szakértői? véleményt olyanról amit nem is látott?Viszont ,ha másik oldalról közelítem meg a dolgot akkor amit ideírnék fridiről & Co. azt szerintem kimoderálnák....
tobruk 2006.12.13. 10:31:44
A gyászszertartás összesen 180 millió forintba került. A magyar állam több, mint 60 millió forinttal járult hozzá Puskás Ferenc temetéséhez, a Szent István Bazilikában felállított díszravatal költségeit pedig az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium állta.
A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ), illetve a MOB saját keretéből 2 millió forintot ajánlott fel, de a parlamenti frakciók, illetve a fővárosi önkormányzat is megígérte, hogy segíteni fog - mondta Schmitt Pál.
Puskás Ferencet december 9-én temették el.
A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ), illetve a MOB saját keretéből 2 millió forintot ajánlott fel, de a parlamenti frakciók, illetve a fővárosi önkormányzat is megígérte, hogy segíteni fog - mondta Schmitt Pál.
Puskás Ferencet december 9-én temették el.
Ács Feri 2006.12.13. 12:31:50
"hogy mondhat valaki szakértői? véleményt olyanról amit nem is látott?"
Ehh, ahhoz nekik nem kell látni, hogy tudják, mi zajlik. Az MTV ostroma után hetekig a köztévé kékharisnáys riporterei olyan ballib szobatudósokat interjúvoltak, (pl. Hammer Ferencet, de volt nála szélsőségesebb is) akik szörnyűlködve mesélték, milyen is a csőcselék, meg a fasizmus, meg itt puccskezdemény volt és a többi. Egyenként mindegyik még a közelében sem járt a Szabadság térnek.
Ehh, ahhoz nekik nem kell látni, hogy tudják, mi zajlik. Az MTV ostroma után hetekig a köztévé kékharisnáys riporterei olyan ballib szobatudósokat interjúvoltak, (pl. Hammer Ferencet, de volt nála szélsőségesebb is) akik szörnyűlködve mesélték, milyen is a csőcselék, meg a fasizmus, meg itt puccskezdemény volt és a többi. Egyenként mindegyik még a közelében sem járt a Szabadság térnek.
Laertes 2006.12.13. 12:56:36
Egyszerűen szégyen, botrány, hogy ilyen kevesen voltak. Ez a nép el fog tűnni, nincs jövő. Tartás nélkül egy nép sem maradhat fenn. Az adhat reményt, hogy nem szertünk mi magyarok nyelveket tanulni, a nyelvünk még összetart minket, de azon kívűl SEMMI.
Dr. Minorka 2006.12.13. 13:04:11
Laertes!
Mielőtt a kardodba dőlsz... Azért mert az ország nagyobbik része nem úgy tekint Puskásra, meg a temetésére, mint te, azért még a nemzeti megsemmisülés vízionálása kicsit korai...
Ui: Nyelv? Az is romlik, rontják.
Mielőtt a kardodba dőlsz... Azért mert az ország nagyobbik része nem úgy tekint Puskásra, meg a temetésére, mint te, azért még a nemzeti megsemmisülés vízionálása kicsit korai...
Ui: Nyelv? Az is romlik, rontják.
Laertes 2006.12.13. 13:07:39
Ez a temetés csak egy jel volt.
Nézz körül, bármelyik szomszédos országban egy ilyen nagy ember temetésén százezrek lettek volna. Tuti.
A nyelv ugyan romlik ,de megvan. Nem jártunk úgy, mint a skótok, írek, walesiek.
Nézz körül, bármelyik szomszédos országban egy ilyen nagy ember temetésén százezrek lettek volna. Tuti.
A nyelv ugyan romlik ,de megvan. Nem jártunk úgy, mint a skótok, írek, walesiek.
MMG 2006.12.13. 15:11:33
Ha ez a temetés madridban van garantált a 100.000 ember az tuti, és nem lenne olyan TVműsor ,hogy miért kellett ennyi pénzt ,meg miért így meg miért úgy....És én sajnos Laertes véleményével maximálisan egyetértek...De ezeket az okokat sokmindenre vissza lehetne vezetni....A magyar nép nem büszke a múltjára , nem is ismeri ,de nem is fogja,csak meg kell nézni egy történelem könyvet...A régi rendszerben is droidokra ,agymosott hülyékre volt szükség és most is ,nincs kérdés ,nincs gondolkodás ,nincs semmi....