Áder János, a Fidesz jobbik arca
2017. március 13. írta: Stumpf András

Áder János, a Fidesz jobbik arca

ader_janos.jpg

A száj mosolyra ritkán ragadtatja magát, mélabúsan konyul a bajusz is, gondterhelt homlokredők gyűrődnek a szigorú szemöldök felett. Bizonyos szögből nézve ez az arc − Áder Jánosé − mégis szép. Azaz: jó. A pártpolitika szemszögéből.

Áder János ugyanis nem más: ő a Fidesz jobbik arca. 

A rosszabbik arc persze nagyobb arc és most, az államfőválasztásnál is megmutatta magát. Az ellenzéki jelölt Majtényi Lászlóról például kimondták: nem más ő, mint a Soros vezette háttérhatalom gyíkembere, aki „idegen érdekeket szolgál”. A „sötétben bujkáló, rémhírterjesztő ellenfülkeforradalmár” így szó szerint nem hangzott el, de áttételesen azért igen, hiszen biztos több pénzt kap Sorostól, mint amennyit bevall, ráadásul a parlament pulpitusára is kiállt ma délelőtt rémhírt terjeszteni. (Ezt a Fidesz nem akadályozta meg, pedig megtehette volna, manapság pedig ezt is a jobbik arc rándulásának kell tekinteni, tehát köszönet érte.) Fölállt tehát Majtényi a pulpitusra, terjeszteni a rémhíreket alkotmányos deficitről, miegyébről. Hogy az idegen érdekeket szolgai módon szolgáló gyíkember hajtókáján kokárdával szónokolt, ne tévesszen meg senkit! Jó trükk, de minket aztán nem ver át!

Az ugyancsak kokárdát viselő − de ő szívből! − Áder János is szót ejtett mindenesetre Majtényiről. Megköszönte neki, hogy vállalta a megméretést. 

Nos, igen. A biztos vesztes ellenfélnek ennyi jár, ha szóba hozzuk, nem sorosozás és ügynöközés. Főleg akkor nem, ha több közfunkciót is betöltött már az illető, s még azt a tiszteletre méltó lépést is megtette, hogy amikor elveivel ellentétesen osztozkodott a rádiókoncon az általa vezetett néhai ORTT, lemondott. Személyes áldozatot is vállalt azért az elvért, hogy ugyanis létezik közérdek, s az több a nagy pártok érdekeinek összegénél. Majtényi ezért az elvért jól fizető állást dobott oda. Ez pedig, akár egy világnézeten vagyunk vele, akár nem: tiszteletre méltó. 

Félreértés azért ne essék: az ellenzéki pártok (mínusz Jobbik) nem azért jelölték Majtényit, mert ennyire elvszerű, mert tisztességes. Az egyetlen ok, amiért a folyton marakodó baloldal egy emberként mögé tudott állni, az, hogy semmi esélye nem volt. Egyszerűbben: ha kormányon lenne a baloldal, biztosan nem támogatta volna Majtényi Lászlót. 

Ahogy az sem volt egyértelmű, hogy a Fidesz újra jelöli majd Áder Jánost. Szerencsére megtette. Áder ugyanis megérdemli, hogy folytathassa. Az elnöki intézmény persze gyenge, sok nem áll vagy bukik azon, ki paroláz állami ünnepeken, ezért aztán nem is szól nagyot, ha kijelentjük, de azért most mégiscsak jelentsük ki: Áder János sikeres elnöki ciklust tudhat maga mögött.

Ha végignézünk a közvélemény-kutatásokon, mondjuk a cseppet sem kormánypárti Republikon Intézetén, akkor is azt látjuk: noha Ádert főként a fideszesek szeretik, de a nem fideszesek között is mérhető a támogatottsága. Az államfő egyik szerepe márpedig ez: a nemzet egységének megjelenítése. Vicces szerep ez persze, fura megjeleníteni valamit, ami nincs, de fideszesként Áder elérte, amit ezen a fronton elérhetett. Főleg, ha belegondolunk, honnan kellett visszahoznia az elnöki intézmény presztízsét. 

Schmitt Páltól, a törvényhozás motorjától, az emberek emberétől, aki nagyvonalúan elfeledkezett arról, hogy van másik feladata is a köztársasági elnöknek. Az alkotmányos rend fölötti őrködés. 

Volt persze már korábban is ilyen elnök, aki a saját kedvencei alatt nem találta az Alkotmánybíróságot. Göncz Árpádnak hívták. Egyetlen alkalommal sem élt az alkotmányossági vétó eszközével, amikor az SZDSZ kormánypárt volt. Schmittnek tehát volt hova visszanyúlni, létezett ilyen „elnöki hagyomány”.  

Áder megtörte megint. Választási regisztráció, földtörvény, MNB-törvény, postatörvény − ő hajította őket az AB asztalára.

Ezek persze csak jelzésértékű tettek, ahogy nem is lehetnek mások: az államfő nem ellenkormány, nincs felhatalmazása programot adni. Egy-egy törvényt elgáncsoltathat, de amúgy legfeljebb szólhat, üzenhet.

A szemére lehet persze vetni, hogy „nem beszélt a korrupcióról”, ahogy vetik is már − csak nem érdemes. A haza híresen megvesztegethetetlen bölcsének ilyen kitüntetett, egész ciklusán áthúzódó emlegetése pedig önmagában is korrupcióellenes állásfoglalás. Ha burkolt is. Áder ma is felidézte, hogy öt éve Deák szavaival kezdte meg a munkát. Ezekkel:

„Magyarországot nem uszító gondolatokkal nyugtalanítva, hanem köznapi, hasznos, jólétet gyarapító tettek sorával kell szeretni.”

A szöveg nem sokat vesztett aktualitásából. Sőt. Nem is fog. Áder János meg mondogathatja most majd 2022-ig. Hiába? Nem! Ha Majtényi Lászlónak igaza van, semmiképp sem. Majtényi szerint ugyanis „az igazságról szóló beszéd soha nem erőtlen”.

Legyen igaza.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr9512335799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GNDL 2017.03.13. 19:39:31

Áder pont hozzátok illik... egy intellektuális mélypont a közéletben, nagyjából egy szinten Kósával vagy Semjénnel. Csak azért nem nyilvánvalóbb hogy Áder egy szellemi fogyatékos pöcs, mert jobban eldugjátok a még megmaradt szabad sajtó elől mint Orbánt.

Virág et. 2017.03.13. 21:15:23

"Volt persze már korábban is ilyen elnök, aki a saját kedvencei alatt nem találta az Alkotmánybíróságot. Göncz Árpádnak hívták. "

Megint ez a hülyeség. Na akkor még egyszer, remélem utoljára a blog.hu-n:

a köztársasági elnök kétféle "vétóval" élhet: alkotmányossági és politikai. Az első az AB-nek odadobom verzió, a másik a visszadobom a parlamentnek verzió.

Göncz Antallékkal szemben 7-szer élt AB-i vétóval (egy elnök sem élt ilyen sokkal azóta sem), ellenben egyetlen egyszer sem dobott vissza törvényt a parlamentnek, magyarán amit nem küldött az AB elé, azt aláírta, nem élt a politikai vétó jogával. Hornék alatt nem fordult az AB-hoz, ellenben két alkalommal élt politikai vétóval. Az Orbán-kormányt érintő 2 éve alatt egyetlen egyszer élt AB-i vétóval, politikaival meg egyszer sem.
Jól látható tehát 1994-ben valami megváltozott Gönczben és egész másképp, kevésbé harciasan kezdte felfogni a munkáját. Vagy ez, vagy a személyes rossz viszonya Antallal befolyásolta az első ciklus nem normális, rekord magas AB-i vétóinak számát. Utána a Horn és a fél Orbán kormányok idejére visszaállt a normális kerékvágásba, kevésbé volt harcias. Megint mondom: Orbánékkal szemben is.

" amikor az SZDSZ kormánypárt volt"

Mindkét visszadobott törvény az szdsz-nek vágott alá, csak szólok. Ne másítsuk már meg a történelmet.

Mindehhez kontrasztként Schmitt Pál, aki egyszer sem élt a vétó jogával - sem így, sem úgy. A kettő embert egymáshoz mérni óriási féregség, még mandis mércével mérve is.

Sir Galád 2017.03.13. 21:17:16

Fantasztikus, ahogy a nulla szerepben ilyen csodás teljesítményt nyújt. Ne felejtsük el azt sem, hogy minden, amit az AB asztalára dobott, később csont nélkül átment. Bravó. Tényleg. Le a kalappal. Már ott tartasz András, ahol a baloldali szavazók a 2000-es évek végén. Nem az lényeg, hogy jó legyen, csak ne olyan szar, mint a többi. Merjünk nagyok lenni!...

GNDL 2017.03.13. 21:33:08

És közben arról se feledkezzünk meg, hogy eme jeles napon, amikor az egyik legegyügyűbb málészájú fideszes retardált pöcsöt újra a hadsereg főparancsnokává választotta Orbán, mindeközben sikerült a csicskapártozásával a legpejoratív értelemben vett cigánykodássá züllesztenie a parlamentet... itt tartotok... polgári keresztények... ;)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.13. 21:58:48

@GNDL: mindeközben sikerült ismét túltolnod a hiszterolibtardizmust, itt tartotok progresszív kretének :DDDDDD

GNDL 2017.03.13. 22:10:05

@Herr Schnapsidee Lieferant: Amikor a főtitkár elvtárs alpári cigánykodással kerüli ki a válaszadást, konkrétan azzal kapcsolatban hogy neki vagy családjának pontososan mi volt a szerepe a szocialista állambiztonság "megbízott" hivatásos tagjaiként, és ez a szerepvállalásuk közrejátszhat-e abban hogy máig szabotálják az állambiztonsági múlt feltárását és így a rendszerváltás befejezését, akkor már nagyon nehéz bármit is túltolni vele kapcsolatban... :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.13. 22:18:11

@GNDL: ...és ha cigánypecsenye meg sólet is kapható a parlamenti menzán, akkor meg se állsz Brüsszelig rikácsolni a tomboló antiszemirasszimiafaszomizmust... trigger warning tróger... előre, harmadszorra is az egyharmadért... :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.03.13. 22:27:42

Az ellenzék Áderrel azt kapta, amit megérdemelt: egy par excellence fideszkádert, aki más értelmezési keretben, mint a Fidesz, értelmezhetetlen, ő magát sem tudná másképp elképzelni. Emlékszem, hogy örvendeztek, amikor Schmittet olyan aljas módon lekaraktergyilkolták, hogy tapsoltak Ádernek; ma már bizonyára bánják az egész affért, mint a kutya, ami tízet kölykedzett. Schmitt, a maga konformista, mutyibácsi módján egy kifejezetten autonóm és színes személyiség volt a se íze, se bűze, szürke Áderhez képest. Schmitt szórakoztató jelenség volt, Áder szimplán és bántóan lapos. Schmitt figurája fegyver lehetett volna az ellenzék politikai kommunikációjában, Áder, a maga semmitmondóságában, megfoghatatlan.

GNDL 2017.03.13. 22:28:12

@Herr Schnapsidee Lieferant: Ha az eddigieknél is nyilvánvalóbb lenne, hogy egy-két vonónál sokkal több van Orbánban és kedves családjában, én akkor sem az alapján ítélném meg, hanem az alapján hogy egy erkölcstelen tolvaj geci... na de kérdés, hogy a nyilas szimpatizánsai mit szólnának ahhoz, hogy a cigány meztelen?! :)

Slepy 2017.03.13. 22:31:41

@GNDL: Te lennél az államfő megnézném hogy állnál helyt bazdmeg.
Összevissza szarnád hugyoznád magad az első hivatalos protokollon.

GNDL 2017.03.13. 22:35:36

@Slepy: Egyelőre ott tartunk hogy én önként vállalom és osztom meg véleményem, Áder bohócot meg évek óta rejtegetik a nyilvánosság elől... szóval mi van?! :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.13. 22:48:11

@GNDL: szóval ha a pártfőtitkár efftárs használ cigány szlenget, az rááásssszizmuuuus-világvége... bezzeg ha a progresszió cigányozza a pártfőtitkár efftársat, az a demokrácia csodája... szóval mi is van?! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.03.13. 22:57:33

@GNDL:

Ki rejtegeti Ádert a nyilvánosság elől? Ma is láttam a tévében, épp köztársasági elnökké választották!:-) Az bánt téged, hogy nem tudjátok karaktergyilkolni, nem tudjátok uszítani ellene a lincséhes csőcseléket, mert a pali annyira érdektelen, hogy gyakorlatilag nincs is. Szeret horgászni, megtanulta protokollrendezvényeken biccentéssel köszönteni a vendégeket, tompa orrhangon, akadozva felolvasni, ha elé tesznek egy szöveget, majd "spontánul" megjegyezni, mint revelatív gondolatot, hogy "globális felmelegedés". Ebből még a 444.hu drogos buzi csatornalakói sem tudnak valami szaftosat, de legalább trutymósat kikoholni. Nagy politikai és kommunikációs kincs ez a Fidesznek.:-)

GNDL 2017.03.13. 23:00:19

@Herr Schnapsidee Lieferant: „ szóval mi is van?!”

Egészen pontosan az van, hogy én nem rasszizmusról beszéltem, hanem csak megemlítettem, hogy nem valószínű, hogy maga a főtitkár elvtárs belefér a saját maga által megfogalmazott „etnikai homogenitásba”... és akkor a felcsúti gázszerelőt nem is említve, de tényleg ezt már csak azért csinálom hogy húzzalak... :)

Ismétlem még egyszer, ha Orbánról a jelenleginél is nyilvánvalóbban bebizonyosodna, hogy cigány, akkor én továbbra sem a származása miatt vetném meg... hanem azért mert egy erkölcstelen tolvaj geci. :) De, és ismétlem újra, erősen kérdéses, hogy „polgári” és „keresztény” hívei továbbra is kitartanának mellette, ha mint említettem, a jelenleginél is nyilvánvalóbban bebizonyosodna, hogy Orbán bizony cigány...

Komolyan... „csicskázni”?! A parlamentben?! :D Te csicskageci, hogy a rák enné ki a beled... nem ismerős valahonnan?! :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.13. 23:06:53

@GNDL:

ahaaaaa... tehát ha a pártfőtitkár efftárs használ cigány szlenget, az rááásssszizmuuuus-világvége... bezzeg ha a progresszió cigányozza a pártfőtitkár efftársat, az a demokrácia csodája... szóval mi is van?! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.03.13. 23:09:09

@GNDL:

1) A csicskás jelentése tisztiszolga.:-)

2) Csakszólok! Ez a cigányozás vér kontraproduktív; rajtad kívül ugyanis szinte senkit nem érdekel Orbán nacionáléja.:-)

Slepy 2017.03.13. 23:10:13

@GNDL: Akkor nem itt élhetsz Magyarországon, mert itt nem rejtegeti senki.

GNDL 2017.03.13. 23:15:22

@bbjnick: „Ki rejtegeti Ádert a nyilvánosság elől?”

Olyan mint Orbán, nagyjából megválasztása óta nem adott interjút nem fideszes befolyás/irányítás alatt lévő sajtóterméknek. Bár ebben a tekintetben Orbán a rekorder nagyjából egy évtizeddel... :)

„nem tudjátok karaktergyilkolni”

Karaktergyilkossághoz kéne karakter is... komolyan, a hentes a piacon akinél hetente többször vásárolok meghatározóbb közéleti személyiség mint Áder... :)

„nem tudjátok uszítani ellene a lincséhes csőcseléket”

Javíts ki ha tévednék, de legjobb tudomásom szerint évek óta ellenzéki politikusokat és aktivistákat érnek atrocitások fideszes lumpenprolik részéről... lásd a tavalyi boltzáras népszavazási kezdeményezés meghiúsítását a fideszes kopasz hungaristák által, vagy lásd tavaly október 23-at, vagy lásd a momentumosok aláírásgyűjtését... a hét közepén, munkaidőben, matt részeg fideszesek erőszakoskodtak a momentumos aláírásgyűjtőkkel szemben... csőcselék, az stimmel, de elfelejtettél tükörbe nézni... :)

„Nagy politikai és kommunikációs kincs ez a Fidesznek”

A Fidesz ma már ott tart, hogy ha valaki nem szarik maga alá, vagy nem folyik a nyála a nyakába, nekik jó államtitkárnak, miniszternek vagy akár még miniszterelnöknek is... na a szavazóik ennél hitványabbak... :)

GNDL 2017.03.13. 23:21:13

@bbjnick: „rajtad kívül ugyanis szinte senkit nem érdekel Orbán nacionáléja”

Várjál, még csak most dobta be az etnikai homogenitást a főtitkár elvtárs, amit az agitprop főosztály is kínosnak vélt hiszen a fővajda... khm, bocs, a miniszterelnök honlapján hamisították meg a beszédének szöveges változatát... szóval vannak körülötte olyan árkok amit másoknak ásott, én biztosan nem lepődnék meg ha egyszer egyikbe beleesve teljesen eltűnne... :)

GNDL 2017.03.13. 23:29:11

@bbjnick: Ez jobb, parlamenti vita orbáni értelemben: www.youtube.com/watch?v=NlzJCDB8BAM

Bloodscalp 2017.03.14. 00:04:39

komolyan?☺ sikeres ciklus után van túl? És népszerű? Melyik dimenzióban? A poszt fele arról szól hogy mocsok Göncz (milyen törvényt is kellett volna visszadobnia? ) És mocsok Majtényi. Mert liberális.

A következő elnököt remélem közvetlenül választjuk és abból is kiderul majd hogy a fideszre semmi szüksége az országnak.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.14. 00:41:14

Nagyot téved - vagy torzít - a szerző. Áder oké, de az, hogy Majtényi a Soros-féle háttérhatalom embere és idegen érdekeket szolgál, nem a Fidesz rosszabbik arcának megnyilvánulása, hanem az igazság.

Sebaj, Stumpf András megy Pintér Bence után a Simicska-médiához, a Mandinernél meg mintha felbukkant volna pár jó új szerző. Jobb így mindenkinek.

annamanna 2017.03.14. 04:24:57

Áder napi rutinja (BagiNacsa) www.youtube.com/watch?v=ktK--m0OEhg

@GNDL: Ez érdekes felvetés, több dolog is eszembe jutott róla.
1: www.youtube.com/watch?v=ociMBfkDG1w
2: Én is gondoltam már, hogy jót röhögnék, ha egy bizonyos közéleti szereplőről kiderülne, hogy cigány: www.medindia.net/health-images/Kate-Middleton.jpg számomra nyilván valami jungiánus árnyékalak, megtestesíti mindazt a bűnt és rosszaságot, amit elítélek és megvetek. (Mármint a viselkedésével). De mi mással is tudnám nyomatékosítani a megvetésemet, minthogy származásilag is brrrr.
3: Pedig se Orbán, se Kate Middleton nem cigány; viszont mindketten bizonyíthatóan zsidó származásúak. (Orbán maga állította ezt a magáról valami francia újságban, persze hogy nem itthon; Middleton anyai felmenőit pedig Goldsmith-nek hívják).
4: Számomra újdonság, hogy a csicska szó a cigány szleng része. Ha ez speciális cigány kifejezés, akkor miért ismeri mindenki?
Például mindenki ismeri a pizza, lasagne, mozzarella, minestrone, espresso, cappuccino, tutti-frutti, sztracsatella, makaróni, spagetti, ravioli, brokkoli, cukkini, articsóka, pasta, viva, ciao, bravo, amigo, amore, bambino, maestro, donna, madonna, primadonna, libretto, opera, szoprán, szóló, graffiti, stukkó, freskó, stúdió, maffia, kaszinó, sarlatán, bordély, gettó szavakat (itt még van néhány www.english-for-students.com/Italian-Loan-Words.html ); ha valaki ezeket használja, akkor te máris tudod az illetőről, hogy olasz?
De amikor a Big Brotherben elkezdték nyomni, hogy "vaffanculo porca puttana" - akkor olyan szavakat használtak, amik egyáltalán nincsenek elterjedve a közbeszédben, tehát aki így beszél, arról sokkal inkább feltételezhető egy olasz anyanyelvi környezet, mint arról, aki azt mondja, hogy szalámi vagy gondola.
Az érved sokkal közelebb áll a "vízöntő, de nem úgy viselkedik"-féle sommás megállapításokhoz, mint bármiféle racionális tényhez.

E.Katolnai 2017.03.14. 05:13:57

Aki a négereket és a hányadék mohamedánokat egyenlő embernek tartja a magyarral, az egy nemzetáruló, soros pribék, akinek kussba illene maradni.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.14. 06:08:31

@Bloodscalp:

"A következő elnököt remélem közvetlenül választjuk és abból is kiderul majd hogy a fideszre semmi szüksége az országnak."

A rendszerváltás környékén is felmerült már ez az amúgy roppant helyes közvetlen elnökválasztós választós dolog, bezzeg már az akkori truváj demokratáknak sem tetszett, nehogy mááá a nép túl sok dologba beleszóljon, hát hogy képzelik eztet, pfeeej...

Tündér_Lala 2017.03.14. 07:55:02

Stumpftól újra egy jobbra nyalok, balra nyalok, jobbra csapok, balra csapok cikk.

Egyben igaza van. Majtényi elvhű szadeszes, ballib, annak az összes állásfoglalásával és sivalkodásával.

Áder sem a kedvencem (beszélt hülyeségeket is), de azért lássuk be, összehasonlíthatatlanul jobb választás, mint ellenfele.

Aki pedig a pártpolitikai kötődést kifogásolja (Majtényi nem kötődik ?), az gondoljon arra, ahogy elődjét Schmittet ellehetetlenítették. Neki nem volt pártkötődése, tényleg integráló lehetett volna, Nem felelt meg, mert a ballib csak saját pártkatonát fogad el.

Tessék megenni, amit főztek.

Tündér_Lala 2017.03.14. 08:15:34

@Herr Schnapsidee Lieferant:
Az szdsznek nem tetszett Pozsgai, mert nemzetben gondolkodott és akadályozta volna az ország kifosztását.
Antallnak sem tetszett, mert félt egy gyakorló eszes politikustól. (Rossz nyelvek szerint pont azért, mint a szadesznak.)
Kapták helyette Gonczöt, aki a nagypapit játszva ott tett keresztbe, ahol tudott. (Muhaha mint integráló személyiség.)

A népnek meg coki, mert "tetszettek volna forradalmat csinálni".

Virág et. 2017.03.14. 08:19:33

@Tündér_Lala: " Schmittet ellehetetlenítették. Neki nem volt pártkötődése, tényleg integráló lehetett volna"

Ó, párhuzamos valóságok ... :)

Schmitt 2002-ben fidesz által támogatott főpolgármester-jelölt. 2003-ban belép a fideszbe és azóta alelnök (nincs pártkötődés, az alelnök és a pártja között semmiképp). 2004-ben fideszes listavezető az EP választásokon. Itt sincs semmi pártkötődés. Zéró. 2009 óta EP alelnök is, néppárti-fideszes színekben. Ez sem pártkötődés, ugyan. 2010-től országgyűlési képviselő, fideszes, de ez sem pártkötődés. 2010 májusától köztársasági elnöki megválasztásáig az országgyűlés fideszes elnöke. Mint ma Kövért, de nyilván Kövér is pártfüggetlen.

Aztán ez a drága ember nem kellett ezeknek a bitangoknak. Pedig milyen független ...

Ehhez képest Majtény, az "elvhű szadeszes" pályája:

Pártnak nem tagja. 1995-2001-ig adatvédelmi biztos. 2007-ben a szadeszes Sólyom ombudsmannak jelöli, de az éber parlament nem kér belőle és nem választják meg. Megsúgom: szadesz-szoci kormány volt éppen. Ezek a szadeszesek már egymást is fúrják, az átkozottak. 2008-tól 2009-ig ORTT elnök, ahonnan lemond a szoci frekvencia-kavarás miatt, de ezek a szadeszesek már csak ilyenek. Látszatlemondás, az elsőéves cöfös is látja.

Politikai pályája a 2017-es köztársasági elnöki jelölésben merül ki. Ami tartott szűk másfél hónapig.

Ádert remélem nem kell beírnom.

maroz 2017.03.14. 08:37:10

@Disznóvári: Kisugárzása lehet a vascsövednek.

(Azért azt én sem gondoltam, hogy valaki ilyen rövid távon is hozzá tud hülyülni a "sorosféleháttérhatalom"-narratívákhoz, de hát így jár az, aki alábecsüli a frusztráció erejét. Felkészül a chemtrail?)

Tündér_Lala 2017.03.14. 09:18:44

@Virág et.: Schmitt a sikereit sportolóként és sportvezetőként érte el. Ettől lett valaki, nem a politikai tevékenysége miatt.
A főpolgármesteri poszt pedig - bár pártpolitikai kötődéssel nyerik el - elsősorban városmenedzselés és nem pártpolitikai kérdés. Ehhez persze szükség van párt kapcsolatokra is, mert a miniszterelnök pedig az egész ország menedzseléséért felel, ami értelemszerűen valami érdekellentétet is jelent, mert az egész és egy részterület erőforrásigényét kell egyeztetni.

Majtényi szereplésével a legtöbbször nem értettem egyet, mert a praktikum és a hatékonyság kárára olyan jogelveket képviselt, amelyek vagy más módokon is elérhetők vagy nem is fontosak.
Egy feltörekvő ország ne a legerősebbek saját képére és érdekeire kialakított jogrendjét vegye át kritikátlanul, mert az hátráltatja. Ez egy kényes egyensúly és ma már látszik, hogy még ők is a saját jogrendjük csapdájában vergődnek és az okotott problémák a fejükre nőttek.
Nem az emberek (társadalmak)vannak a jogért, hanem pont fordítva.

IdomitottFoka 2017.03.14. 10:04:31

@bbjnick: Mégis mit kellett smitten karaktergyilkolni? Az egész egy rossz vicc volt, jó hogy nem flóri lett a törvénymotor.

"A csicskás jelentése tisztiszolga" - Már a honvédségi beosztás is majd egy évszázada megszűnt. Aktualizáld magad egy kicsit, mert k...ra nem ezt jelenti.

@Tündér_Lala: "Schmitt a sikereit sportolóként...." bla-bla-bla, akkor van pártkötődése vagy nincs? Hazudtál vagy tévedtél?

Szalay Miklós 2017.03.14. 10:54:08

Bár az igaz, hogy Áder a Fidesz túlkapásai ellen vajmi keveset tesz, ezen a téren nem sok vizet zavar, ezzel együtt egy kellően lelkiismeretes ember, akivel kiegyezhet a baloldal - annál is inkább, mert ha valaki jobban belefolyna a politikába, oda se engednék. (Plusz a környezettdatosságát, külön bírom.) Ennél rosszabb ne legyen.

Valamint természetesen, itt találtok egy csomó jól összeszedett, pártatlan, elemző írást a politikáról (Az érdekek hatalma, ideológiák, baloldal-jobboldal, demokrácia és diktatúra, politikai konfliktusok, stb...):

egyvilag.hu/temak.shtml#politika1

(A felső sorokat nézzétek a kép tetején. Az írások doc és pdf formátumban tölthetők le. Ezek egyébként egy nagyobb mű darabjai, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Bell & Sebastian 2017.03.14. 12:24:42

1 db fehér keresztény fémjelnek, jogász háttérrel, kun vonásokkal. Bizonyára roppant nehéz volt rátalálni és kiválasztani az egyből - másodszorra.

Jakab.gipsz 2017.03.14. 18:57:39

@Szalay Miklós: Miklós kérdezem tisztelettel, ha a műved nem akar tudományos lenni, akkor mi a csuda akar lenni?

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.14. 20:06:19

@Tündér_Lala: óóó igen, aztán a kétharmados horngyuszinak se volt sürgős nép által választott elnököt gründolni, meg OPPPÁÁ a kétharmados ormány piktornak sem volt fontos, hogy milyen dolgok vannak, jéééé... tényleg forradalmat kell csinálni a végén :DDD

Szindbad 2017.03.14. 23:11:22

@maroz: Szomorú fidesz melléktermék. Már csak ezért is megérdemelne Orbán egy lmpvasat. :-(

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.03.15. 00:44:41

@maroz:
"Azért azt én sem gondoltam, hogy valaki ilyen rövid távon is hozzá tud hülyülni a "sorosféleháttérhatalom"-narratívákhoz"

Nem kellett rövid idő alatt hozzáhülyülnie, mert már régóta hisznek a háttérhatalomban ebben a közegben.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/03/uj-szovetseg.html

Még Soros is megvolt régóta:
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2015/05/szemetek.html

Akkor kezd a rezsim meginogni, amikor a nagyközönség számára is nyilvánvalóvá válik, hogy futóbolondok kerültek a hatalom közvetlen közelébe. Így volt Gyurcsánynál, így lesz Orbánnál is.

annamanna 2017.03.15. 03:30:50

@Doomhammer: "futóbolondok kerültek a hatalom közvetlen közelébe. Így volt Gyurcsánynál, így lesz Orbánnál is."

Már írtam, de ismét: egy futóbolondtól "elvárom", hogy a saját életét is tönkretegye, a saját sorsát is megnehezítse.
Azok az emberek, akik évtizedek óta töretlenül a politikai elit csúcsain állnak, nagyon jómódúak és egészségesek, azok semmilyen tekintetben nem tűnnek futóbolondnak.
Lehet, hogy nem szimpatikus az, amit mondanak, de a legcsekélyebb mértékben sem bolondok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.03.15. 06:09:42

@IdomitottFoka:

"Mégis mit kellett smitten karaktergyilkolni? Az egész egy rossz vicc volt, jó hogy nem flóri lett a törvénymotor." --- írod.

Flóri nem volt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság alelnöke, mint Schmitt.

" 'A csicskás jelentése tisztiszolga' - Már a honvédségi beosztás is majd egy évszázada megszűnt. Aktualizáld magad egy kicsit, mert k...ra nem ezt jelenti." --- írod.

Ha olvasni sem tudsz, akkor mi a fasznak írsz? A csicska, csicskás szavak a K. und K. katonai szlengből kerültek a magyar nyelvbe és nem a cigány nyelvből, mint @GNDL: kötsögtroll állította. És ezen mit sem változtat az, hogy a tisztiszolga, mint honvédségi beosztás már ne létezik.

maroz 2017.03.15. 06:45:24

@Doomhammer: Az általános közeg rendben, de itt HH-ról és az ő sajátosabb közegéről volt szó. Ő azért mégiscsak egy olyan közegben eszi a köz kenyerét, ahol talán nem illene hozzáhülyülni olyan leegyszerűsítő mesékhez, amelyekben a bajainkat a rézfaszú bagollyal magyarázzuk.

Pelso.. 2017.03.15. 08:08:35

@Doomhammer: No.1 fontos: míg nyilvánvalóvá válik, nem kevés idő. Ez alatt szabad az üzlet határtalanul.

Virág et. 2017.03.15. 10:09:18

@Tündér_Lala: Schmitt remek sportoló volt, ez tény. Ez nem változtat azon a tényen, hogy mire jelölték köztársasági elnöknek, addigra nyakig fideszes volt, épp annyira, mint bárki más az élvonalból.

Nem az a baj egyébként, hogy nem politikailag semleges jelöltek vannak erre a posztra. Főleg, miután ilyen emberek nem is léteznek: aki szóba jöhet köztársasági elnöknek, annak mind van világnézete, nyilván Majtényinek is. Ez nem is baj. A baj Szily jelölésével kezdődött, akiből szerencsére nem lett elnök. Erre emelt tétet a Fidesz 2010-től: Schmitt és Áder jelölésével és elnökségével. Aktív politikust megtenni ilyen pozícióba nagyon nem jó gyakorlat. Nyilván Göncz, Mádl és Sólyom esetében is lehetett tudni, hogy hova húz a szívük. De más az egyéni világnézet és más a karrier-pártpolitikusi háttér.

Ez a baj Áderrel és ezen soha nem fog tudni változtatni. Ugyan nagyon nem is töri magát, de ha akarna se tudna rajta változtatni. Sólyom volt az utolsó rendes elnökünk, még akkor is, ha sok pontban nem értettem egyet vele, de alkalmas ember volt a posztra.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.15. 13:37:46

@Disznóvári: Semmi különös. Jöttek sorban a kirakós elemei balról, és összeállt a kép. A Sátán, az Antikrisztus, a Fenevad képe. :)

annamanna 2017.03.15. 17:26:47

@bbjnick: Arról lehetne-e valamit tudni, hogy a 'gyáva' szónak mi az eredete? Tótfalusi szerint ismeretlen eredetű, e szerint gyava.szojelentese.com/ a 'gyám'-mal van összefüggésben, de Tótfalusi szerint a 'gyám' is ismeretlen eredetű.
Nyilván hülyeség, de az jutott eszembe, hogy mi van, ha 'gyevocska' szóval függ össze valahogy? Általában azzal bátorítják a fiúkat, hogy "ne legyél kislány" "ne viselkedj úgy, mint egy lány". A lányok/nők kiváltsága, jellemzője a gyávaság, a fiúk, férfiak ezt nem engedhetik meg maguknak.

Tündér_Lala 2017.03.15. 20:00:20

@Virág et.: Ezzel sok tekintetben egyet tudok érteni.

Legfeljebb megfontolásra ajánlanám figyelembe, hogy világnézet és világnézet, pártember és pártkatona között rengeteg különbség van (szerintem).
Van amit egyik ember vállal, a másik nem, mert végképp nem fér bele az értékrendjébe.
Ilyen értelemben nem tekintem azonosnak a különféle pártfunkcikat semelyik pártnál. Ugyanakkor nyilvánvaló hogy valamilyen hasonulásra szükség van, kérdés mik az elvárások (az alapelveken kívül) és mit hajlandó teljesíteni. Fontos -e a személye a pártnak valamiért vagy csak neki fontos a kapcsolat (más felállás ugye).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.15. 22:43:48

@annamanna: Nem tudom, ki ez, de nincs (még) ellensúly. Trump küzdelme Amerikában csak most kezdődött, Nyugat-Európában is a baloldal erősebb (kiegészülve balra tolódott "konzervatívokkal"), Magyarország meg csak egy félgyarmat. Ma a baloldal van hatalmon és a jobboldal az, amelyik lázad. Nem tudom, nevezhető-e forradalomnak, mert nem rombolni és pusztítani akar, mint a forradalmárok szoktak, hanem építeni és védeni. Legyen akkor "ellenforradalom", egy olyan világban, ahol a gyilkos baloldal még hatalmon van.

annamanna 2017.03.16. 03:17:48

@Holger Hartland: Ó, azt hittem, megnézted a cikket, és benne a videót, vagy hallottál máshonnan arról, miket mondott Hujber Feri a Mokkában. De nem baj, ha nem, ide bemásolom, mert nagyon szórakoztató (a három beszélőt nem jelöltem külön).

- Azt állítom, hogy Orbán Viktor Magyarország királya. Boldizsár, Boldizsár, Boldizsár, a szerecsen király. Az első király, Szent István, Menyhárt, Menyhért, a te választásod, hogy árt vagy ért. Az az első király. Azért egy, mert az egy visszatér önmagába, egyszer egy az egy.
- Ha politikát hozol bele, akkor le kell kevernünk.
- Nem politikát hozok, semmilyen politikát nem hozok bele, semmilyen politikát nem hozok bele. Azt állítom, hogy az igazi király, a fehér király és a fekete királynak hm... valakije.... a harmadik király, aki, aki megváltódott a hitben, vagyis az itt-ben... ki lehet az?
- Hát érdekes, mert nem biztos mondjuk hogy a hit az itt, mondjuk ha angolul nézzük vagy németül, hasonlóképpen anagrammásan kiválasztható belőle.
- Ki lehet az? Ki lehet az?
- De ez egészen máshonnan indulunk most, mint ahol tegnap abbahagytuk, ugye azt tudod...
- Egyetlen lényeges kérdés van, ki az igazi magyar király?
- Szerintem a Jézus-kérdéshez térjünk vissza, amit tegnap elkezdtél, és most erre ne keressük a választ.
- Szerintem egyébként magában mindenki kiválasztotta, illetve hogy... jó, semmi gond... öööö... annyit folytatnék... hm... átjövök ide...
- Igen? De most miért... ezt kérlek, hogy magyarázd el! Egyik oldal, másik oldal!
- Semmi gond! Isteni!
- Tegnap engem folyamatosan támadtak az interneten, hogy jeleztem számodra, hogy mennyi idő van hátra. Csak azért mondom, hogy itt a ficánkolással is sok idő elmegy.
- Igen...ööö.... nagyon gyorsan mondom és nem is akarok.... becsukod a szemed egy pillanatra? Ez a lényeg, ez a lényeg! Az előbbi volt a fontos, ez a lényeg.
- Én becsukom a szemem, de megígéred, hogy nem fog történni semmi?
- Megígérem, hogy nem bántalak, semmi nem fog történni.
- Majd megvédelek, ne aggódj.
- Köszönöm, Péter.
- Becsuktam!
- Oké! Képzelj el egy víziót, képzelj el egy víziót, mondjuk Eurovízió. Képzeld el!
- Pápai Joci.
- Abszolút! Képzeld el, képzeld el!
- Nagyon szurkolunk!
- Képzeld el azt, hogy elhangzik, hogy ladies and gentlemen, hrm, hrm, Hungary!... És elkezdődik valami. Megindul egy hang.... Ööööuuuuuiiiiiiuuuuuooooo.... ilyen hülyeség. Elkezdődik valami. Hangolás, elindulnak az izé, feljön hátul a fény, ott van a tizenhét darab ember, aki eddig ott volt az Eurovízión. Mondatokat suttognak a dalaikból, hangolnak. Egyszer csak megszólal, mondjuk Majka! Azt mondja, hogy hmmm, elmondok nektek egy történetet, tesó, a világ történetét. Az igazi történetet. Figyelj!
- Most megint belekezdtünk, ne haragudj, egy másik történetbe, és tegnap is belekezdtünk...
- Nagyon fontos!
- Ezt a két történetet, mind a kettőt komolyan gondolod egyébként?
- Szép lassan feljön erről a fény..
- Feri?
- ... és ott ül Palya Bea és Mező Misi egy gyerekkel. mögöttük Totova a Föld Anyja, a Magyar Anya, a Megváltott Anya.
- Ezeket előre...
- És utána pedig a végén ott van, feljön a fény és Pápai Joci megjelenik gyerekekkel, a saját gyerekeivel, és elénekli az Origó című számot, az Eredetet! Szerinted mi fog történni?
- Szerinted mi fog? Te ezt komolyan beszélsz most erről..
- Szerinted mi fog történni?
- ...vagy valaminek a hatása alatt vagy esetleg?
- Ne a füledbe hallgass, a füledben nincs semmi! Szerinted mi fog történni?
- Fogalmam sincs, Feri, hogy mi fog történni! Te tudod, hogy mi fog történni?
- A világ összes magyar embere felébred! Az fog történni!
- Te tudod, hogy mi történik?
- Igen! Az fog történni!
- Te figyelj csak, itt egy csomóan írták a neten, hogy ez médiahack, amit csinálsz, vagy hogy nem voltál teljesen tiszta, amivel én ugye téged nem vádolhatlak meg, de azért ezek a kérdések is felmerülnek.
- Most fogtam veled kezet, neked puszit adtam, van alkoholszagom vagy fű vagy valami, cigi?
- Nincs semmilyen szagod, nem éreztünk semmilyen szagot.
- Köszönöm!
- De azért mégiscsak te is felismerheted, hogy elképesztő dolgokat mondasz, és elképesztő történetekbe kezdesz bele, amiben te lehet, hogy hiszel, de....
- Elképesztő időket élünk!
- Keresztény embereket bántasz meg például ezzel.
- Olyan emberekről beszélsz, akiket nem ismersz, én meg olyan emberekről beszélek, akik engem tegnap lájkkal jelöltek meg. Olyan szinten és annyian...
- Ferikém, megint mikrofonproblémák vannak, mert leesett a sok ficánkolásban.
- Hát a lényeget már elmondtam.
- Látod, nem bírsz egy helyben ülni!
- Öhm, annyit szeretnék még elmondani, hogy tudom, hogy holnap március tizenötödike van, mert nagyon szeretnék beszélni a gyerekekről és az anyákról, úgyhogy haha, valahol, valaki esetleg befogad, akkor borzasztóan szívesen beszélgetnék!
- Figyelj, ez egy új darab lesz, Feri?
- Egy új darab lesz, nem?
- Nem lesz új darab! Hát illetve de, egy baromi új darab lesz!

annamanna 2017.03.16. 03:20:54

@Holger Hartland: (a vége lemaradt):

- De akkor mi ez, amiről most beszélsz? Miért kezdted el ezeket a történeteket, hova visz ez?
- Nem, csak most már tényleg csak szórakozom!
- Ez olyan, mint egy mé.... szórakozol.... ez egy médiahack részedről!
- Te mondád!
- Nem, te mondd el! Ezt te csinálod!
- De hogyha szórakozol, akkor szerintem köszönjük szépen, hogy itt voltál!
- Én köszönöm, Péter! Én is köszönöm!
- És hát sok sikert a Valami Amerikához, mert az forgatódik, és...
- Öööö...
- .... Abban leszek és az karácsonykor valamikor bemutatódik.
- Nem tudom, majd nézz meg holnap az Indexen csörgősipkával a fejemen és majd eldöntöd. Bocsánat! Sziasztok!
- Szia!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.16. 22:45:21

@annamanna: Megnéztem a cikket, csak a videó valamiért nem látszódott benne. Az átirat alapján az eddás Pataki Attila nyomdokaiba lépett egy másik szórakoztatóipari dolgozó. Előfordul. Gondolom, baloldaliból is van ilyen. De nem érdekes. A baloldal máig tartó fölénye az érdekes. (Amit Magyarországon sokan nem vesznek észre, mert nem néznek ki a világba és csak annyit látnak, hogy itt a jobboldal van fölényben. De hogy csak lokálisan és ki tudja, meddig, és hogy nem itt dől el, azt nem látják.)

annamanna 2017.03.17. 04:39:23

@Holger Hartland: Szerintem egyetlen értelemben van jelentősége bal- és jobboldaliakra osztani az embereket. Méghozzá így: "És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja."
Hosszabban is idézem:

Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő dicsőségének királyiszékébe.
És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.
És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.
Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.
Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem;
Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám.
Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna?
És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna?
Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna?
És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egygyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.
Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.
Mert éheztem, és nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom;
Jövevény voltam, és nem fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem.
Akkor ezek is felelnek majd néki, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk volna néked?
Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, a mennyiben nem cselekedtétek meg egygyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek meg.
És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre. (Máté 25:31-46)

Egyéb, komolyan vehető értelme a bal- és jobboldal közti különbségtételnek nincs.
Ilyen értelemben pedig tökéletesen igazad van, valóban a baloldal kezében van Magyarországon a hatalom, a jézusi értelemben vett baloldal kezében.
És abban is tökéletesen igazad van, hogy véletlenül sem nálunk dől el, hogy kinek a kezébe kerül a hatalom. Hogy hol, és ki dönti el, arra megint a Bibliát hozom segítségül:

Majd felvivén őt az ördög egy nagy magas hegyre, megmutatá néki e föld minden országait egy szempillantásban,
És monda néki az ördög: Néked adom mindezt a hatalmat és ezeknek dicsőségét; mert nékem adatott, és annak adom, a kinek akarom;
Azért ha te engem imádsz, mindez a tied lesz.
Felelvén pedig Jézus, monda néki: Távozz tőlem, Sátán; mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj. (Luk 4:5-8)

Ismét vivé őt az ördög egy igen magas hegyre, és megmutatá néki a világ minden országát és azok dicsőségét,
És monda néki: Mindezeket néked adom, ha leborulva imádsz engem.
Ekkor monda néki Jézus: Eredj el Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj.
Ekkor elhagyá őt az ördög. És ímé angyalok jövének hozzá és szolgálnak vala néki. (Máté 4:8-11)

Tehát szellemi fejedelemség, uraság osztogatja a hatalmat, és hogy kinek adja, ki az ő kiválasztottja, arra nekünk semmiféle ráhatásunk nincs. Lehet persze bízni abban, hogy ezt a kérdést a parlamenti választás dönti el. Jézus és a tanítványai szerintem nem bíztak volna a választásokban, nem is érdekelte volna őket, azért nem, mert úgyse őrájuk tartozik, nekik nincs ezzel dolguk. Azzal törődtek, amire volt ráhatásuk, amivel kapcsolatban volt érdekérvényesítő képességük. Amivel kapcsolatban nem volt, azzal nem foglalkoztak.
A zsidó Nagytanács hamisan vádolta Jézust hatalomra való törekvéssel; amikor Pilátus elé került ezzel a váddal, akkor Pilátus nagyon gyorsan felismerte, hogy Jézusnak semmiféle politikai szerepe nincs, az ő szempontjából teljesen közömbös, és a vallási tanítások, szekták közti belviszályok abszolút nem őrá tartoznak. Azért is passzolta tovább az ügyet Heródesnek, mert ha Heródes apja építtette a Templomot, akkor a vallási ügyekben döntsön ő, nyilván van valamiféle kompetenciája.
Heródes már eleve nem is törődött azzal, hogy Jézus politikailag veszélyes lehet, ő még inkább tisztában volt vele, hogy nincs semmiféle hatalmi ambíciója; ő egy cirkuszi produkciót várt volna tőle, amire Jézus nem volt hajlandó.
Azt mind a két politikai vezető (Pilátus és Heródes) is felismerte, hogy a Szanhedrin hazudik nekik, manipulálja őket, velük akarják elvégeztetni a piszkos munkát, egy népszerű és ártalmatlan próféta legyilkolását. Úgyhogy pont Jézus kapcsán össze is barátkoztak,

annamanna 2017.03.17. 04:46:11

@Holger Hartland: mert a Nagytanáccsal szemben közösek voltak az érdekeik. Az ő politikai ellenfelük nem Jézus volt, hanem a Szanhedrin, ami egy vallásos ürügy alatt létrejött hatalmi szervezet volt, valós politikai ambícióval.
A politika rátelepedhet az egyházra, felhasználhatja a maga érdekében, de ettől még semmilyen politika nem válik jézusi értelemben vett jobboldalivá. Persze a politikusok cselekedhetnek jót, nem azt mondom, hogy erre abszolút nincs semmilyen példa. Sőt meg lehet próbálni valamiféle jobboldali értékrendet érvényesíteni a politikában; hátha sikerül. Részlegesen vannak ebben eredmények, totális jézusi baloldaliság nyilván sehol sincs (mert akkor egyszerűen nem maradna népesség). A jobboldali értékrendet valamilyen szinten minden politikának fel kell vállalnia; ezt a köznyelv pont baloldali értékrendnek könyveli el, mondjuk mindegy.

Robinzon Kurzor 2017.03.17. 15:26:10

@Holger Hartland: "Sebaj, Stumpf András megy Pintér Bence után a Simicska-médiához"

Stumpf most nyalta fényesre Bayer seggét.
Nincs ő elkötelezve, létezik az az összeg, amennyiért ír ő bárkiről bármit.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.17. 18:23:21

@Robinzon Kurzor: Kivételesen egyetértünk valamiben, SA engem sem tudott meggyőzni. PB viszont a maga módján jó újságíró és rendes gyerek, csak (és innentől nem fogunk egyetérteni) borzasztó naiv, nem ismerte ki a baloldal igazi természetét, és jógyerek módra elhiszi, hogy itt 2017-ben még lehet "liberális konzervatívnak", "értékelvűnek", meg miafaszomnak lenni. Lehet vele próbálkozni, de szánalmas végeredménnyel. Mint a szegény szerencsétlen Eötvös-csoportosok. Hogy az aknamunkásokat ne is említsem. :) Ha PB-nek nem nyílik ki a csipája, elviszi majd az ördög őt is, aztán rotyognak majd a tökfalvi példaképével a kondérban.

Jean Sol Partre 2017.03.17. 21:04:09

@Holger Hartland: mi köze a baloldalnak (és az ő igazi természetének) ahhoz, hogy lehet-e értékelvű az ember itt még 2017-ben?

Jean Sol Partre 2017.03.18. 00:02:34

@Holger Hartland: a baloldal ennyire befolyásos, hogy egy ember már nem is élhet miattuk úgy, ahogy szeretne???
Mester, taníts még, meséld el hogy hogy zuhan a vízesés alá, miközben nem ér el semmit, hogy csillan meg a holdfény a tó vizén, hogy hamis árnyékot vessen! Miként lehetnék oly bölcs mint te, hogy Coelho generátorként is tudhatnék működni?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.18. 09:33:40

@Jean Sol Partre: Milyen választ érdemel, aki olyat kérdez, amire tudhatná a választ? (Kedves Tanítvány, nincsen szükséged útmutatásra, blogom rendszeres látogatójaként ismered már a válaszaimat.)

Jean Sol Partre 2017.03.18. 11:07:57

@Holger Hartland: de tényleg nem értem, hogy miért ne élhetnék mondjuk én értékelvűen attól, hogy a baloldal olyan amilyen. És mondjuk a jobboldalnak ugyanerre miért nincsen hatása?
Szerencsére nem olvasom a blogodat, szóval onnan nem tudhatom a választ. Miért nem árulod el itt és most?

maroz 2017.03.18. 11:14:38

@Jean Sol Partre: Valójában a jó kérdés az lenne, hogy miként lehet 2017-ben miafaszomnak lenni. Szerintem ezt lenne érdemes idén kipróbálni, szinte ingyen van és pontosan ugyanannyi az értelme, mint bármi másnak. A napokban beszélgettünk arról két nagyhalál között, hogy vallást kéne alapítani, de talán miafaszomat jobb lenne. Elgondolkodtató.

maroz 2017.03.18. 11:17:03

@Jean Sol Partre: Mutass egy létező, élő, lélegző embert, aki nem a neoliberális értékeket követi. Gyorsan megveszem, kitömöm és vitrinbe helyezve mutogatom. ;)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.18. 13:57:29

@Jean Sol Partre: Azért nem írom le itt és most, mert máskor már megtettem, és lusta vagyok illetve nincs időm ennyit kommentelni, most pl. mindjárt vár a családi ebéd. :) Néha olvasod azért a blogomat, az akaratlanul tldr politikai krédóvá hízott migrációs posztot is olvastad, abban benne van a válasz.

Jean Sol Partre 2017.03.19. 09:21:51

@maroz: na jó, de HH szerint neoliberális értékelvűen se lehet élni. Akkor most hogy van ez :)

maroz 2017.03.19. 09:53:15

@Jean Sol Partre: Ő egy szegény, megzakkant fogalmatlan wannabe nagypolgár, ne figyelj rá, az ajtónyikorgásban is több értelem van, mint az ő megmondásaiban. Kár érte, én őszintén sajnálom, hogy idehülyült, hogy idehülyítette a kepesztés a felzárkózási lejtőn. Majd ha úgy jár, mint Yoda mester, aki ugye akkor talált rá az Erő nemsötét oldalára miután kibaszták a kecskeméti bábszínházból akkor talán érdemes lesz odafigyelni rá, mert amúgy az alapjai meglennének, csak hát ugye pillanatnyilag akármennyire szarul is, de mégiscsak fizet az a bábszínház...

Robinzon Kurzor 2017.03.20. 11:41:02

@Holger Hartland: "jógyerek módra elhiszi, hogy itt 2017-ben még lehet "liberális konzervatívnak", "értékelvűnek", meg miafaszomnak lenni"

Már miafaszomnak sem lehet?
Megdöbbentesz, bazmeg! :D

Amúgy meg szerintem az van, hogy lehet, csak nem egyszerű.
Akiknek meg esetleg beletört a bicskája, az inkább azt bizonygatja, hogy már objektíve is lehetetlen.
Mert így könnyebben vállalható. Most mondaná azt, hogy picsába az elveimmel?

Kádárék is valahogy így törték meg egy generáció gerincét.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.03.20. 17:21:12

@Robinzon Kurzor: A miafaszom az értékelvű liberális konzervativizmusnak az a speciális ága, amely úgy fogalmaz meg óvatos fenntartásokat a baloldali társadalomalakító (= romboló) projektről, hogy elismeri a mögötte rejlő jó szándékot, miközben eltartott kisujjal határolódik el az artikulálatlanul hörgő populizmustól és a sárban dagonyázó ugocsai elmaradottságtól.

Vagyis lehet vele próbálkozni, de nevetséges. Ez nem a gerincről szól, hanem a polgárháborús politikáról, ami ma van. Lehet úgy tenni, mintha nem lenne, de az hülyeség. A szavazás max. 3 bit, dönts, oszt jó napot.
süti beállítások módosítása