„Maga prűd!” – Rosta Mária a Mandinernek
2017. február 06. írta: Redakció

„Maga prűd!” – Rosta Mária a Mandinernek

rosta_maria.jpg

Alföldi Róberttel rendeztet profán passiót húsvétra, méghozzá az Arénában. Azért ott, mert Erdő Péter bíboros letiltotta az eredeti, köztéri elképzelést – meséli a Mandinernek Rosta Mária producer, a Zikkurat Színpadi Ügynökség vezetője. S hogy mégis miért egy ateista producer és egy ateista rendező készít Jézusról bármit? Elengedte-e Rosta a Szörényi-életművet? És mi fűzi őt Alföldihez? Interjúnk.

„Őszintén: miért állítja színpadra válogatás nélkül, amit Alföldi Róbert kitalál?

Válogatás nélkül?

A II. Edwardot például. Bűn rossz darab.

Mondja maga. Remek kritikákat kaptunk rá. Fekete Ernőt mindenki méltatta. Patkós Mártont is…

Fantasztikus színészek, igen. Csakhogy dráma nincs, minden figura ellenszenves és egysíkú, a második felvonásban az indokolatlan pucér férfisegg is előkerül…

Maga prűd újságíró! Homoszexuális királynál már hogyne lenne értelme a pucér férfiseggnek?! A darab siker, egy perc alatt elkel minden jegy az Átriumban, ha műsorra tűzik.

Szóval legalább keres rajta?

Egy vasat sem! Nem szoktam!

Akkor tegyük tisztába: azért csinálja ezt az egészet, mert szerelmes Alföldi Róbertbe?

A szerelem fogalma nem megfelelően írja le a kapcsolatomat Alföldi Róberthez.

Akkor mi írja le?

Nézze, nekem nincs saját gyerekem. Feltehetően szerettem volna, de amikor lehetett volna, akkor úgy döntöttünk a férjemmel, hogy nem lesz. Neki már volt az első házasságából két kislánya. Hogy is fogalmazzam meg: ha ilyen gyerekem lenne, mint Alföldi Róbert, annak örülnék. Annak igazán örülnék! Így pontos.

És érthető. Az már kevésbé, hogy miért épp önnek és miért épp Alföldivel kell belevágnia vallási témába, egy passióba.

Mi ezzel a gond?

Nem gond, de másfél éve azt mondta magáról, hogy »egy zsidó lány«.

……aki több mint 30 éve a hunok szekerét tolja. Azóta részben megváltozott a helyzet.

Már nem zsidó?

Már nem vagyok lány. Hanem öregasszony. Úgy érzem, hogy az elmúlt másfél évben rohamosan öregedni kezdtem. Amúgy meg én származásomat tekintve vagyok zsidó. Nem vallásomra nézve. Nem vagyok vallásos. Viszont tíz éve már, hogy színpadra szeretném állítani a Passiót.”

Stumpf András interjúját Fesztivál oldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1212186186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Conchobar 2017.02.06. 11:12:06

"Homoszexuális királynál már hogyne lenne értelme a pucér férfiseggnek?!" - Alföldi a király? És mikorra várható a holokauszttal kapcsolatban pucér ülepeket szerepeltető előadás Alföldi rendezésében?

Kandeláber 2017.02.06. 13:23:39

Még szerencse, hogy saját gyerek hiányában nem szaporodott.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.06. 17:46:43

fordítsuk magyarra a cikket: a csilliárdokkal kitömött ner-kulturkampf felhozatalának 99% kb. a halál f*szát se érdekli, nemhogy a nemzeti célközönséget. Skandalum! Tehát rágódjunk inkább ízletesen a sablonos belvárosi libbant múúúvészeken, fúj-fúj, hátha sikerül felhergelni pár embert, aki dafke elmegy és végigszenved valami kurzuslovag darabot.

legeslegujabbkor 2017.02.06. 20:15:49

Még szerencse, hogy az úri közönség imád Vidnyánszky darabokat nézni, és a színház a jegybevételekből megél......

"Hiába kértük, a Nemzeti Színház nem adta meg a fizető nézők számát, csak az össznézőszámot, ami körülbelül megegyezik Alföldi átlagával, sőt valamicskével meg is haladja azt. A színház jegybevételi számai azonban arról árulkodnak, hogy a fentiek vagy nem valós adatok, vagy a közönség jó része „vatta”."

"2011-ben 207, 2012-ben 205 millió forint volt az akkor még Alföldi vezette színház jegybevétele. Ez az összeg Vidnyánszky első teljes évében, 2014-ben csaknem felére, 116 millió forintra zuhan vissza."

"Saját számai cáfolják tehát Vidnyánszky állítását, hiszen nominálisan már igazgatása első évében több állami támogatást kapott, mint Alföldi bármikor. 2014-ben is 1,645 milliárd volt a működési támogatás,"

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.02.06. 21:16:11

@legeslegujabbkor: Alföldi Nemzetijével mindösszesen egyetlen gond volt: hogy nem volt nemzeti.
Vidnyánszkié viszont az (és nemzetközi is, lásd: MITEM), és nem is színvonaltalan. Vannak még gyermekbetegségei, pl. a társulat vonatkozásában, vagy a közönség vonatkozásában( mivel a színházba járók döntő többségét kitevő liberális értelmiség bojkottálta a színházat, a konzervatívoknak meg túl modern, amit Vidnyánszkyék csinálnak, egyébként a konzervatív kritikákban is van igazság, pl. az előadások túl hosszúak stb.)
Mindegy, Attilának még van ideje a javítgatásokra, mert Orbánék tuti megnyerik a következő választásokat és nem fogják leváltani.

legeslegujabbkor 2017.02.06. 21:24:03

@Disznóvári:
Szóval Attilának van ideje kísérletezgetni. Majd csak lesz valami ebből. Addig meg jó úgy, ahogy van.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.02.06. 21:57:40

@legeslegujabbkor: Nézd, nem könnyű kiépíteni egy (valóban) Nemzeti Színház közönségét egy olyan országban, ahol a színházba járó, értő közönség többsége konkréran (magyar) nemzetellenes.

legeslegujabbkor 2017.02.06. 22:13:14

@Disznóvári:
Pedig csak a bejáratnál nemzetiszín zászlócskákat kéne osztogatni, máris megfelelne mindenféle kényes ízlésnek a műélvezet

tireless treehugger 2017.02.06. 22:34:30

semmi új nincs benne, 80 fős magyarpántlikás társulatot lehet bérelni egy newyorki transzvesztita gázsijáért.

értékek kérem, az értékek.

a lopott milliárdok bizony buzibárokban párolognak el, nem pedig a nemzeti magaskultúrát fialja. pedig milyen szép ember az a tállai meg seszták na meg a lézerszemű, oszt mégis ....

aztán csoda hogy a főnök kedvet kap a titkárjára?

nehéz dolog ám az országirányítás ennyi figyelő tekintet mellett.

Jean Sol Partre 2017.02.06. 23:59:02

@Disznóvári: másképp mondva, az igaz magyar az nem jár színházba :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.07. 00:42:37

@Jean Sol Partre: sőt, focistadionba se, ott se alakul a nézőszám. Bölcsésztől a B-középig finnyáskodik a sok félázsiai szolga, s-k-a-n-d-a-l-u-m. Ilyen egy hálátlan népet elkormányozni emberfeletti munka, amiért kijár egy pihentető kisvasút a telekre. Egyszerűen nem vagyunk méltóak a pártfőtitkár efftársra, áldassék a neve (heves zokogás).

dr Angyalföldy 2017.02.07. 02:52:29

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:

"A lényeg a rombolás"

Aztán meg jön a csodálkozás. Meg a méltatlankodás. Erre vezet, ha valaki soha semmiből nem tanul.

dr Angyalföldy 2017.02.07. 03:00:17

@Disznóvári:

"nem könnyű kiépíteni egy (valóban) Nemzeti Színház közönségét egy olyan országban, ahol a színházba járó, értő közönség többsége konkréran (magyar) nemzetellenes. "

60-70 évük volt rá, hogy ezt az állapotot létrehozzák. Ha ugyanennyi ideig nem kerülnek vissza a hatalomba, biztos megváltozik a helyzet. Talán közben külhonban is megváltozik a széljárás.

annamanna 2017.02.07. 04:28:59

A nyanya (nyilván nem sértődik meg ezen a jelzőn, hisz vastag a bőre; na jó, legyen inkább jiddische máme) elég alultájékozott bibliailag:
2Móz 20,26 Lépcsőkön se menj fel az én oltáromhoz, hogy a te szemérmed fel ne fedeztessék azon.
Jel 3,18 Azt tanácslom néked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy; és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága; és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.07. 05:22:28

@dr Angyalföldy: meghosszabbítjuk dörnert egészen bicskéig!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.07. 05:52:02

@legeslegujabbkor:

Én a Nemzeti Szentivánéji álmát láttam "tájelőadásban".:-)

Brutálisan zsúfolt, mozgalmas, gyors és hosszú volt. És brutálisan jó. Olyan pontos és erős előadás volt, hogy másnap este, amikor elővettem az Arany-fordítást és újraolvastam, mondatról mondatra emlékeztem az előadásra, tudtam mi maradt ki, mely jeleneteket húzták meg stb. Ilyen mély hatásra csak a legjobb előadások képesek.

Bell & Sebastian 2017.02.07. 08:22:33

Nem tudom eldönteni, tisztában vannak-e ezek ketten az erősen kötött műfaj szabályaival, mert erre nem kérdezett rá száguldó riporterünk.

Kiemelnék párat, hogy lássuk, miről is van szó?

- az első szentmise az Üdvtörténetben
- három szereplős (Jézus, Evangelista, a Nép)
- a történet az utolsó vacsorától a kereszthalálig tart (Virágvasárnaptól Vagypéntekig)
- a magyar 13 stációs

Természetesen vannak kompilatív (= összehordott) változatai, csak nem a katolikusoknál.

Amiről itt szó esik, azt népi passiójátéknak hívják. Ami szintén erősen kötött műfaj, mert hogy _szenvedéstörténet morális katarzissal_.

Erdő Péter bíborosnak feltehetően az volt a baja evvel a művel, hogy nem teljesítette a vele szemben jogosan támasztott, minimális, műfaji feltételeket sem.
___

Egyszerű ez, ha szakrális, akkor mehet, ha nem szakrális, nem mehet.

Kandeláber 2017.02.07. 09:33:53

Stumpf azért megkérdezhette volna a nénit a három évvel ezelőtti, szegedi "István, a király" előadásról, amelyet Alföldi rendezett, és amely nem igazán kapott "remek kritikákat"...

Bell & Sebastian 2017.02.07. 09:55:43

@Kandeláber: Ezek mindig csak a jót akarják, mint a sport szeletes, rasta fickó. Van az a rendező, akinek minden munkája saját magáról szól, nagyjából nulla alázattal és empátiával. Ő így látja, és punktum, hoci rá a pénzt.

El fog jönni a Belátás Napja abban a pillanatban, amikor megcsapja a halandóság szele és visszanéz.

Gyereket egyik sem hagyott, a többi feledhető.

Kneel and pray to find the right way back inside
Been to hell and back but still I feel I'm blind -ahogyan a költő mondja.

Kandeláber 2017.02.07. 11:28:01

@Bell & Sebastian: Nem is értem, hogy ez a színész-rendező zseni miért nem emigrált még ebből a borzalmas országból, annak ellenére, hogy szinte hetente sírja el a zsindexnek vagy hasonló orgánumnak, hogy mennyire utál itt lenni.
Mehetne például Kanadába, ahol elkvaterkázna Kertész Ákossal meg Mohácsi Viktóriával, és az Amerikai "Magyar" Népszavában egymással versengve, borzongva szidhatnák a náci Magyarországot.
Trudeautól pedig talán még egy színházat is kapna szegény üldözött.

Bell & Sebastian 2017.02.07. 11:37:29

@Kandeláber: Ott inkább favágóból van hiány, de nem ebből a fajtából, amelyik azzal az ággal kezdi, amelyiken éppen csücsül.

legeslegujabbkor 2017.02.07. 18:26:16

@bbjnick: @Bell & Sebastian:
Van az a rendező, akinek minden munkája saját magáról szól, nagyjából nulla alázattal és empátiával. Ő így látja, és punktum, hoci rá a pénzt."

Nagyjából ez teszi a művészt. Az persze a kérdés, hogy téged megérint-e, mint az a tájelőadás

Bell & Sebastian 2017.02.07. 19:15:53

@legeslegujabbkor: Ja, hogy csak rendezői színház létezik? No, ezt végképp nem gondoltam volna. :)

Ha már elvonatkoztatott, most szálljon vissza a földre, egy baráti szóra. Engedélyezné és fizetné az ámokfutását minden provónak, vagy inkább beutalná ezt is Havas kuncsaftjai közé, a heti szokásos, polifonikus ajvékolásra?

legeslegujabbkor 2017.02.07. 20:15:40

@Bell & Sebastian:

" Mindegy, Attilának még van ideje a javítgatásokra, mert Orbánék tuti megnyerik a következő választásokat és nem fogják leváltani. "
Bocsi de erre a hozzászólásra reagáltam először.
Tehát a mi kutyánk kölke nyugodtan próbálkozzon, talán sikerül majd maradandót alkotnia, ha nem is mindjárt. A másikénak, ha nem sikerül neki előszörre, akkor eláshatja magát.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.07. 20:51:32

Szerinted Vidnyánszky még a "próbálkozgatunk, hátha sikerül"-kategóriába tartozik?

Díjai:

Arany Oroszlán Fesztivál díja (1995, a Godot-ra várva c. előadásért)
Kontakt Fesztivál díja (1997, a Gyilkosság a székesegyházban c. előadásért)
Teplánszky Katalin-díj (Kisvárda, 2000, társulatépítésért)
Az év rendezője (Ukrajna, 2000)
Fővárosi Önkormányzat legjobb rendezésért járó díj (2002)
Ukrajna Érdemes Művésze (2002)
Jászai Mari-díj (2002)
a Kultúra Lovagja (2003)
Kritikusok díja (2004, Roberto Zucco c. darabj rendezéséért)
Gundel művészeti díj (2004)
Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt (2005)
Nádasdy Kálmán-díj (2006)
Magyar Művészetért díj (2007)
Meyerhold-díj (Moszkva, 2009)
Kossuth-díj (2011)
Debrecen Város Pro Urbe díja (2013)[7]
Madách-díj (2015)[8]
Hevesi Sándor-díj (2016)[9]

Színpadi rendezései:

Samuel Beckett: Godot-ra várva (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház, 1994)
Giovanni Boccaccio: Sólyompecsenye (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Borbély Szilárd: Halotti Pompa (Zsámbéki Színházi Bázis - Csokonai Színház)
Bulgakov: Álszentek összeesküvése (Új Színház)
Csehov: A három nővér (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Csehov: Egyfelvonásos komédiák (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Csehov: Leánykérés (Magyar Színház)
Csokonai Vitéz Mihály: Dorottya (Kisvárdai Várszínház)
Csokonai Vitéz Mihály: Karnyóné (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Marin Držić: Ribillió Rómában (Dundo Maroje) (Csokonai Színház)
Thomas Stearns Eliot: Gyilkosság a székesegyházban
Faludy György - József Attila: Ballada a senki fiáról (Új Színház)
Georges Feydeau: Bolha a fülbe (Új Színház)
Földes László (Hobo): Csattanuga Csucsu (Csokonai Színház)
Földes László (Hobo): Csavargók tízparancsolata (Csokonai Színház)
Földes László (Hobo): Vadászat (Esztergomi Nyári Játékok, felújítva: Csokonai Színház, Debrecen, 2008)
Gogol: Az orr (Magyar Színház)
Janáček: Jenůfa (Magyar Állami Operaház)
Illés Lajos-Utassy József: Betlehem csillaga (Erkel Színház, 2000 )
József Attila: Tudod, hogy nincs bocsánat (Új Színház)
Juhász Ferenc: Szarvassá változott fiú - kiáltás a titkok kapujából (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Kaszás Attila emlékest (Nemzeti Színház)
Katona József: Bánk bán (Csokonai Színház, Debrecen, 2008)
Bernard-Marie Koltès: Roberto Zucco (Új Színház)
Line Knutzon: Közeleg az idő (Új Színház)
Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok (Magyar Színház)
Madách Imre: Az ember tragédiája (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Móricz Zsigmond: Úri muri (Csokonai Színház)
Örkény István: Tóték (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Polcz Alaine: Asszony a fronton
Alexandr Germanovics Preis - Sosztakovics: Kisvárosi Lady Macbeth (Magyar Állami Operaház)
Puccini: Turandot (Csokonai Színház)
Edmond Rostand: A sasfiók (Csokonai Színház)
Shakespeare: Ahogy tetszik (Gyulai Várszínház, 2009)
Shakespeare: Téli rege (Magyar Színház)
Igor Stravinsky: A róka (Magyar Állami Operaház)
Szigligeti Ede: Liliomfi (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház)
Szőcs Géza: Liberté '56 (Csokonai Színház)
Tamási Áron: Énekes madár (Komáromi Jókai Színház)
Verdi: A végzet hatalma (Magyar Állami Operaház)
François Villon - Földes László (Hobo) - Vidnyánszky Attila: Az akasztottak balladája (Új Színház)
Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok (Magyar Állami Operaház)
Kodály Zoltán: Háry János (Csokonai Színház)
Edward Albee: Peter és Jerry (Csokonai Színház)
Jantyik-Vidnyánszky:Világvége szerelem-Kortárs keserédes a PG csoport dalaiból (Csokonai Színház)
Zsukovszkij-Szénási-Lénárd: Mesés férfiak szárnyakkal; Gagarin (Csokonai Színház)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.02.07. 21:02:12

@bbjnick: Igen, az egy erős előadás volt, egyébként a Gyulai Várszínházzal közös produkció. (Állítólag a mostani III. Richárd is hasonlóan erős produkció.
nemzetiszinhaz.hu/eloadas/iii-richard-1 )

@legeslegujabbkor: Vidnyánszky nemzetközileg is elismert rendező. (Nemrég Varsóban és Párizsban mutattak be sikerrel két Nemzeti Színházas produkciót.) Még a politikai ellenfelei is elismerik a tehetségét.
A próbálgatás nem az előadások minőségére vonatkozott (bár vannak sikerültebb és kevésbé sikerült rendezései), hanem arra, hogy hogyan sikerül megtalálnia a Nemzeti közönségét.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.02.08. 10:33:20

ÁÁÁ, szerencsétlen paranoid Gábor György. ( arokaso.blog.hu/2008/07/14/gabor_gyorgy )

"Vicces interjút olvastam a Mandineren. A kérdező egy bizonyos Stumpf András volt, a válaszoló egy bizonyos Rosta Mária. Az interjúalany csak annyiban érdekes, hogy kb. a második kérdés után nem állt föl, nem vette a kabátját, s az ajtóból nem szólt vissza, hogy öcsike, te olyan kis buta vagy, hogy tán haza sem találsz, pedig mondanám, hogy menj haza szépen, s készülj fel, ha a nénivel akarsz beszélgetni.
Ez a Stumpf egy tragédia. Két példa. Az első példa: Megkérdezi, hogy miért önnek és miért Alföldinek kell belevágnia vallási témába, egy passióba. Majd a visszakérdezésre – „mi ezzel a gond?” – imigyen pontosít: „Másfél éve azt mondta magáról, hogy egy zsidó lány”. Na mármost, valaki avassa be Stumpfot abba, hogy itt két eset lehetséges, ám valószínűsíthető a két eset konvergenciája. Az egyik eset az, hogy egy jóízűt zsidózni tetszett Stumpf Andrásnak. Ez persze még nem igényel sok szellemi-intellektuális erőfeszítést, habár – feltételezem – erre szomjúhozó olvasói mint a mennyei mannát, várják a biboldózás különb-különb ujjgyakorlatait. A másik eset, hogy Stumpf nem tudja, hogy a kereszténységet megelőzően pár évszázaddal-évezreddel a zsidók már „belevágtak” (hogy Stumpf szép és ihletett igéjét ismételjem) vallási témába, ez nem keresztény-specifikus viselkedés- és magatartásmód. De a kérdésből jól kivehető módon azt sem tudja, hogy ami a passió eredeti történetét illeti, abba is zsidók „vágtak bele”. A főszereplő egy körülmetélt zsidó férfiú volt, egy bizonyos Jézus (יהושע) amely név a héber Jesuából ered, s amely a Jehosua vagy Josua nevekből képzett későbbi forma, anyja neve Mirjám (arámiul: מרים), apja neve Joszéf (יוֹסֵף), valamennyi jelen lévő tanítványa szintén körülmetélt zsidó férfi volt, und so weiter, und so weiter, s jó darabig minden keresztény kizárólag zsidó volt, nem más. Ha egyszer Stumpf nekiveselkedik például az Apostolok cselekedeteinek (az Újszövetség egyik könyve, nem az egykori zenekar történetét feldolgozó munka), akkor meglepve fog tapasztalni ezzel kapcsolatosan érdekes és számára bizonyára újszerű összefüggéseket, így például a 15. fejezetben, ahol vita kerekedik a pogánykeresztények (azaz nem zsidókeresztények!!!) körülmetéléséről. Amúgy nem tudtam, hogy létezik olyan művészeti kánon, amely kimondaná, hogy minden keresztény vonatkozású történetet csak és kizárólag keresztények adhatnak elő, írhatnak meg, festhetnek le, zenésíthetnek meg, vehetik filmre – körülmetéltek kíméljenek!
Második példa: azt kérdezi ez a Stumpf, hogy „miért egy ateista rendező és producer készít Jézusról bármit, olyanok, akik szerint ő nem is Isten? Egyrészt ez új nekem, hogy Alföldi Róbert nyilvános confessiót gyakorolt volna az ateizmusát illetően. (Amúgy, tartok attól, Stumpf újságírónak gőze nincs arról, mi az ateizmus.) De nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy a bibliai elbeszélések, legyenek azok akár a héber Bibliában (Tanach - a keresztség alatt az Ószövetség nevet kapta), akár az Újszövetségben, az emberiség vallásoktól, hitektől és világnézetektől független közös elbeszélése, amelyet nem illik senkinek sem kisajátítania, eltulajdonítania, kizárólagosan magáénak mondania, még akkor sem, ha az illető, mint Stumpf újságíró semmit sem olvasott belőle.
Végezetül van egy rossz hírem Stumpf újságírónak: a művészetben kizárólag Jézust mint embert lehet és érdemes bemutatni, hiszen kizárólag emberi mivoltában (vesd össze krisztológia - antropológia) hordozza mindazt, ami őt tragikussá, szenvedővé, emberivé és a másik emberhez hasonlóvá teheti. A középkori misztériumjátékok nem is Jézust, az embert jelenítették meg, hanem Isten egyszülött fiát, aki az emberiségért mártírhalált szenvedett.
Hát kb. ezekből kellett volna Stumpf újságírónak felkészülnie. S ezeket lehetett volna elmondania Rosta Máriának, ha nem élvezte volna, hogy Stumpf hülyére veszi. Úgy értem, mindkettőjüket."
www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1231914760219788&id=100002038264412

Jean Sol Partre 2017.02.08. 10:39:52

@legeslegujabbkor: Vidnyánszky piszok jó rendező, bátor, kisérletező és ezt jól is tudja csinálni.
Sajnos a személyisége Szőcs Gézára hajaz (örök elnyomott, sértett, frusztrált, bosszúálló), ez rányomja a bélyeget a munkásságára (mint vezető, amire emiatt szerintem alkalmatlan) és néha a darabjaira is (ami megbocsájtható).

Jean Sol Partre 2017.02.08. 11:53:08

@jose maria padilla: akiknek még a vezetője, azok szeretik. Mert azokat tartja meg, akik szeretik.

Irtózatos revans vágy van benne, ami kicsinyességgel párosul. Ha valakiről azt gyanítja, hogy nem szereti őt (értsd: bármiféle kritikát fogalmaz meg vele szemben), azzal kíméletlenül elbánik.

Bell & Sebastian 2017.02.08. 12:20:10

A dramaturgiai csúcspont, az a bizonyos népszavazás nem tehető meg nem történtté.

Mivel a szadduceus párté a kétes dicsőség Jézus megfeszíttetésért, és nem a farizeusoké, akikkel Jézus állandó fasírtban állt, ezért kézenfekvőbb lenne, gyaníthatóan nem vallási indíttatású Kaifás dupla csavaros forgatókönyve a törvénykezésre, hanem politikai hatalomféltés a legfőbb mozgatórugó.

Nem esett jól a szadduceus állampártnak a vallásreformer azon hittétele, hogy az állam (király) és vallás az nem ugyanaz, ami egyben a keresztény univerzalizmus első sarokköve. (Ugye-ugye, anglikánok!)

Mivel az ítéletet a Nép legitimálta, aminek aztán nemvárt következményei is lettek, csak az a releváns kérdés, hogy a megmanipulálása (a népítéletnek) enyhítő vagy felmentő körülménynek minősül-e?
___

Szerintem (és sokak szerint még) nem, de nem ez volt a kérdés, mert eddig el sem jutottak.

A farizeusok helyére szabadon betehető az SZDSZ, az állampárti szadduceusok helyére pedig a illuminátusok / szabadkőművesség lépett napjainkra.

Jézus valószínűleg esszénusnak számított, de legalábbis a padavanja, Keresztelő Szent János az volt.

annamanna 2017.02.08. 13:18:45

@Disznóvári: ennek a félművelt beképzelt hülyének üzeni Jézus:

"Monda pedig néki valaki: Uram, avagy kevesen vannak-é a kik idvezülnek? Ő pedig monda nékik:
Igyekezzetek bemenni a szoros kapun: mert sokan, mondom néktek, igyekeznek bemenni és nem mehetnek.
Mikor már a gazda felkél és bezárja az ajtót, és kezdetek kívül állani és az ajtót zörgetni, mondván: Uram! Uram! nyisd meg nékünk; és ő felelvén, ezt mondja néktek: Nem tudom honnét valók vagytok ti;
Akkor kezditek mondani: Te előtted ettünk és ittunk, és A MI UTCZÁINKON TANÍTOTTÁL;
De ezt mondja: Mondom néktek, nem tudom honnét valók vagytok ti; távozzatok el én tőlem mindnyájan, kik hamisságot cselekesztek!
Ott lesz sírás és fogak csikorgatása, mikor látjátok Ábrahámot, Izsákot és Jákóbot, és a prófétákat mind az Isten országában, magatokat pedig kirekesztve.
És jőnek napkeletről és napnyugatról, és északról és délről, és az Isten országában letelepednek.
És ímé vannak utolsók, a kik elsők lesznek, és vannak elsők, a kik utolsók lesznek."

@Bell & Sebastian: Kár tetézni a félművelt hülyeséget!

Veder1 2017.02.08. 14:11:57

@Kandeláber: az alfoldi fele Istvan a kiraly rohadt jo volt. Erdekesen es izgalmasan valtoztatott az eddigi hangsulyokon, es bemutatta a munek egy olyan olvasatat ami eredetileg is benne volt csak eddig nem kapott teret. Altalaban nem jonnek be alfoldi rendezesei de ez nagyon tetszett.

Kandeláber 2017.02.08. 14:38:15

@Vödör: Ez is egy álláspont, amit védeni lehet. :D
süti beállítások módosítása