Néked szülőhazád? A kivándorlás propagálásáról
2016. április 13. írta: Redakció

Néked szülőhazád? A kivándorlás propagálásáról

kivandorlas.jpg

Vendégszerzőnk, Bencsik Gábor írása

 

Különféle tünetek mögött ugyanaz a betegség – a legújabb kori népáradás sokféle megjelenési módja mögött ugyanaz a torzulás. A lengyel kőműves, a román ács, a szír orvos, a pakisztáni paraszt, a zimbabwei egyetemista mind ugyanazért hagyja ott a hazáját, családját, barátait, emlékeit, halottait és indul neki a világnak: megszerezni, megélni azt a fogyasztást, amit a gazdag országok polgárai maguknak megszerezhetnek.

A hazai balliberális média azonban makacsul elzárkózik az elől, hogy a jelenséget a maga valójában értelmezze. Politikai hasznot vél elérni azzal, ha népindulás magyar vetületét a jobboldali kormány bűnéül tudja bemutatni. Ezért a csúsztatás, hamisítás, elhallgatás sem túl nagy ár. Mi több, a jelenség fűtése sem az, a hergelés, az állandó napirenden tartás, a külföldre menésen gondolkozók biztatása, a külföldi sikerek felnagyítása és a külföldi kudarcok elhallgatása – minél rosszabb, annál jobb, ha belerokkan az ország, akkor is.

Naponta szolgáltat minderre példát az Index hírportál, amely ritkán mulaszt napot anélkül, hogy a magyar kivándorlásról – eltorzítva – ne írna. Itt van mindjárt az április 13-i cikk, aminek már a címe is sokat mondó: „Magyar migránsok árasztják el Angliát”.

Hát nézzük. Igaz, hogy az angol nyelvben összefoglalóan migránsnak (migrant) nevezik a külföldön munkavállalókat is, de magyarul ez nyilvánvaló csúsztatás, a migránsválság és a magyarok külföldi munkavállalásának összemosása – ezáltal pedig annak demonstrálása, hogy lám, a magyar kormány migránspolitikája milyen álságos.

Aztán az „elárasztják”. A cikk által hivatkozott brit kimutatás 96 ezer ottani magyarról tud. Ugyanezen kimutatás szerint az Egyesült Királyságban jelenleg hárommillió EU-tag országból érkezett ember él, a britekhez képest ez öt százalék. A magyarok aránya ennek az öt százaléknak a három százaléka. Ez volna az elárasztás?

A cikk második mondatában az elhallgatás mutatós példájával találkozhatunk: „A hat legnagyobb migránsküldő ország Lengyelország, Románia, Spanyolország, Olaszország, Magyarország és Portugália, írja az MTI. Tőlünk azért is szép teljesítmény ez, mert az előttünk végzett országok közül a legkisebben is kétszer annyian élnek”.

Az még hagyján, hogy a szerző nem tudja értelmezni az információkat, és nem veszi észre, hogy a tízmilliós Portugália nem az onnan érkezettek számát, csupán a 2011 és 2015 közötti növekedés mértékét illetően végzett kétezer fővel mögöttünk. A lényegesebb az idézett forrás részletes adatainak elhallgatása. Pótoljuk hát a mulasztást:

A lengyelek száma az Egyesült Királyságban 818 ezer, ez az otthoni lengyel lakosság 2,1 százaléka.

A románok száma 223 ezer, az otthoni román lakosság 1,1 százaléka.

Az olaszok száma 176 ezer, az otthoni olasz lakosság 0,3 százaléka.

A spanyolok száma 137 ezer, az otthoni spanyol lakosság 0,3 százaléka.

A portugálok száma 140 ezer, az otthoni portugál lakosság 1,3 százaléka.

A magyarok száma 96 ezer, az otthoni magyar lakosság 1,0 százaléka.

Ebből az adatsorból persze elég nehéz azt következtetni, hogy a magyar kormány elüldözi az embereket. Különösen, ha hozzátesszük, hogy a szlovákoknak és bolgároknak is körülbelül egy százaléka él Nagy-Britanniában, a csehek aránya valamivel egy százalék alatt marad.

Menjünk tovább. Az Index szerzőjének nem teszik a tekintélyes brit kutatóintézet adata, szükségesnek tartja, hogy helyesbítse azt. „És ez szám nagyon alulbecsült mérés lehet, hiszen a kérdésben általában optimistább NGM szerint is 2012-ben már 300 ezer magyar vándorolt ki Angliába élni, addig a Migration Observatory csak 96 ezer ott élő magyart mutatott ki.” Figyeljük meg a trükkös fogalmazást: „vándorolt ki Angliába élni”. A „kivándorolt” kifejezés nyilvánvaló csúsztatás, hiszen az Angliában dolgozó honfitársaink legnagyobb része nem kivándorolt, hanem pénzt ment keresni (vagy éppen egyetemen tanul, kutat, alkot). Ezt a szerző is érezhette, ezért beszúrta az „élni” szót.

A rövid cikk így folytatódik: „A kivándorlást tervező magyarokról idénre már azt is tudjuk, hogy egyre többen akarnak örökre külföldre menni.” És ez már a hergelés, az állandó napirenden tartás mondata. Legyen ez beszédtéma, gondolkozzanak rajta minél többen, menjenek ki minél többen, hogy aztán hivatkozhassunk rá, hogy milyen sokan mentek ki, milyen élhetetlen Magyarország.

Ha élne, vajon mit mondana minderre Zrínyi Miklós, Petőfi, Arany János? Mit mondana Radnóti Miklós? Vagy ez már mind nem érdekes?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr758602380

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bencsik Gábor: Néked szülőhazád? A kivándorlás propagálásáról 2016.04.13. 12:26:01

A lengyel kőműves, a román ács, a szír orvos, a pakisztáni paraszt, a zimbabwei egyetemista mind ugyanazért hagyja ott a hazáját, családját, barátait, emlékeit, halottait és indul neki a világnak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I_Isti 2016.04.13. 12:35:24

Hát igen. Ezt fontos volt megírni. Ezért fizetést is adnak?

Kb. húsvétkor találkoztunk egy falunkból Németó-ba vándorolt ismerősünkkel. Egyszerűen _nyolcszor_ annyit keres, mint amennyi top jövedelemre szert lenne képes tenni Magyarországon.

Ennyi.

Peter Götz 2016.04.13. 12:39:49

Na akkor minden rendben,nem megy senki sehova,annyit azért kérdeznék,Miért is indítottak programot a fiatalok hazahozására??

2016.04.13. 12:43:14

>>...megszerezni, megélni azt a fogyasztást, ...

te már csak tudod

>>...a jobboldali kormány bűnéül tudja bemutatni.

na akkor itt van mégegyszer:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_wnvn004.html

viszont te itthon maradtál. nagy kár.

GNDL 2016.04.13. 12:51:06

„népindulás magyar vetületét a jobboldali kormány bűnéül tudja bemutatni”

Pontosan melyik is az a „jobboldali” kormányzat?! A kommunista rezsiharcos, a kádári nosztalgiát kiszolgáló, az államosító, központosító, a vállalkozásokat és a lakosságot rekord számú és rekord mértékű adóterhekkel kizsebelő, a szabad versenyt és a piacgazdaságot korlátozó, Nyugat-, Európa-, unió-, multi-, befektető- és vállalkozás ellenes posztkommunista korrupt fideszes söpredék?! :)

Én jobboldali vagyok, de ég a pofám miattatok. Kereszténység dettó, nem tudom ti melyik keresztény irányzatot követitek, de az én kereszténységembe az általatok elkövetett közpénzlopások, csalások és hazudozások nem nagyon férnek bele... az idegengyűlöletet szító szélsőséges kampányaitokról nem is beszélve. A „polgárizás” meg már a rossz buta vicc kategória, egy „polgári” politikai szervezet nem fogja leépíteni a jogállamiságot, nem fogja szétverni a demokratikus intézményrendszert, és nem fogja megszállni és politikai irányítás alá hajtani a független hatalmi ágakat.

Szokjatok már le arról, hogy a magatokfajta bolsevik szemetet „jobboldalizzátok”, elvtársak...

Az egyre erősödő kivándorlás problémáját pedig ugyan úgy szőnyeg alá söpörhetitek, mint többek közt az általatok szétvert és lerombolt egészségügy- és oktatás problémáit... hazudjátok le, ne foglalkozzatok vele, mindenki hülye már megint, csak ti vagytok a helikopter...

De a problémák a pofátlan kampányaitok ellenére léteznek, egyre komolyabb gondot okoznak, és ha nem kezdtek vele valamit sürgősen, hamarabb eszkalálódni fog mint a vasárnapi boltzáras népszavazási botrányaitok. A rezsiharcos kádárista nyugdíjasaitokkal és az ingyenélő rejtett erőforrás közmunkásaitokkal nem fogtok messzire jutni, a magatokfajta kétkezi becsületes munkára tökéletesen alkalmatlan közpénztolvaj élősködők nem hogy egy országot nem tudnak építeni, vezetni, de ha nem lenne több jogcímen is igénybe vehető, tévesen családtámogatásnak nevezett szocialista osztogatás, a kölkeiteket nem tudnátok eltartani...

Aki egy „jobb minőségű életet” szeretne élni annál a koszos balkáni nihilnél, amelybe a lassan hetedik éves korrupt és inkompetens ámokfutásotok után süllyed az ország, az bizony el fog menekülni innen előletek és kádárista rezsiharcos ingyenélőitek elől... egyre nagyobb számban, évente már kisvárosnyian.

Zb74 2016.04.13. 12:59:17

"A lengyel kőműves, a román ács, a szír orvos, a pakisztáni paraszt, a zimbabwei egyetemista mind ugyanazért hagyja ott a hazáját, családját, barátait, emlékeit, halottait és indul neki a világnak: megszerezni, megélni azt a fogyasztást, amit a gazdag országok polgárai maguknak megszerezhetnek."

Nem feltétlenül. A román (és a magyar) ács például inkább azért indul útnak, hogy egyáltalán munkát kapjon. Mert itt nemcsak az a baj, hogy keveset keres - és ezért keveset tud "fogyasztani" -, aki dolgozik, hanem az is, hogy sok szakember eleve el sem tud tartósan helyezkedni.

A szír orvost meg végképp baromság volt idekeverni, mert azt még egy Bencsik is felfoghatná, hogy egy sokszereplős, kaotikus polgárháborúból nem kimondottan a fogyasztás iránti csillapíthatatlan vágy hajtja el az embereket.

IdomitottFoka 2016.04.13. 13:30:21

"Mi több, a jelenség fűtése sem az, a hergelés, az állandó napirenden tartás, a külföldre menésen gondolkozók biztatása, a külföldi sikerek felnagyítása és a külföldi kudarcok elhallgatása – minél rosszabb, annál jobb, ha belerokkan az ország, akkor is."

A fűtés, a hergelés? Azt te csinálod, bzdmg. Mellesleg kivándorlásra biztatással itt lehet találkozni, mikor a sok kommentjobber elküldi a vérbe a "libsiket" (= aki nem ért egyet).

"A „kivándorolt” kifejezés nyilvánvaló csúsztatás, hiszen az Angliában dolgozó honfitársaink legnagyobb része nem kivándorolt, hanem pénzt ment keresni (vagy éppen egyetemen tanul, kutat, alkot). Ezt a szerző is érezhette, ezért beszúrta az „élni” szót."

Meg a lónak a fülét. Az a 300e leírható, legfeljebb idelátogatnak majd néha. Egy része.

hacsaturján 2016.04.13. 13:39:31

első általánosba bencsiknek hítták a padszomszédomat, igaz nem sokáig ült mellettem, mer mindig bepisilt, így asztán áthejeszték máshová.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.13. 13:54:38

Más országokban ez megvolt ez a betegség: a kitántorgást az éppen hatalmon lévő párt hatalmas hibájának beállítani. Aztán elmúlt, mert az ellenzék jutott hatalomra és nem jöttek vissza az emberek.

A kitántorgás oka ugyanis NEM politikai.

Bell & Sebastian 2016.04.13. 14:32:37

Miért rohant ki Zrínyi?

1., A Fidesz szerint tapasztalatokat gyűjteni (levágott fejek), de majd visszajön, bedunsztolni a gyűjteményt.

2., Az Index szerint eleve a betegek, bénák és antidemokraták maradtak, miután bedobtak egy oszladozó, teljesen döglött macskát a várba, ami sziporkaként szórja magából a pestisbolhákat.

Arra egyik fél sem tért ki teóriájában, hogy mit eszik holnap Zrínyi csapata? Valószínűleg se nem fejhúst, se nem puha cicamicát.

Jean Sol Partre 2016.04.13. 16:04:35

@BircaHang Média: aki kimegy, annak nagy része nem jön vissza semmi körülmények között sem. És ennek semmi köze ahhoz, hogy gazdasági vagy politikai okokból ment ki.

Yorik 2016.04.13. 16:17:57

Egy egyesült Európában mégis mennyiben meglepő, hogy a tehetséges, ambiciózus, szorgalmas emberek a periféria felől a centrum irányába mozognak, és nem fordítva? Nebraskában talán meglepődnek, vagy eltitkolják, hogy a fiatalok a keleti partra, vagy Kaliforniába mennek, mennének? Vajon érzelmi zsarolásnak vetik őket alá, vagy örülnek a sikereiknek?

Inkább azon kéne dolgozni, hogy Magyarország vonzóbb, élhetőbb hely legyen, hogy zárkózzon Londonhoz, Berlinhez. Valamennyi pénz is van rá az uniós rendszerben, a Strukturális Alapokon keresztül - illetve lenne, ha ezek az összegek nem Mészáros, Garancsi, Tiborcz, Vajna és a többiek zsebében landolnának. De nyilván nem ebbe fog belerokkanni az ország, hanem a ballibsi firkászok cikkeibe, ugye?

De ez a "jobboldali" kormányzat nem csak anyagilag, hanem morálisan is ellehetetlenít széles rétegeket, a jogállam és a parlamentarizmus kiüresítésével, a civil aktivizmus elleni támadásaival, a szervilizmus kultúrájának terjesztésével. Miközben rendszeresen, nyíltan vagy burkoltan hazaárulónak bélyegez mindenkit, aki nem áll az orbáni szélkakas mögött. Ahogy teszi ezt jelen poszt szerzője is.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.13. 18:12:55

@Jean Sol Partre:

A tények mást mutatnak. Az elmenők alig harmada telepszik le idegenben.

pitcairn2 2016.04.13. 20:54:59

@Yorik:

"Valamennyi pénz is van rá az uniós rendszerben, a Strukturális Alapokon keresztül - illetve lenne, ha ezek..."

ez kb. halottnak a csók...

a valódi siker felé három dolog vezetne:

1. adóverseny
2. szabályozási verseny
3. a magántulajdon szentségének a következetes érvényesítése

az EU keretében azonban meglehetősen korlátozottak ezek a lehetőségek

pl. 100 ezer oldal közös szabályozással indul a sztori... az EU "támogatások" meg inkább bebetonozzák a fennálló állapotot...

segílyekkel még soha soha sehol senki sem zárkózott fel sehová...

Jean Sol Partre 2016.04.13. 23:34:20

@BircaHang Média: és a többi mit csinál, ha haza nem megy?

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.13. 23:40:07

elszöknek a nyúzható birkák, pánikol a zsivány gazda

chrisred 2016.04.14. 06:02:59

@pitcairn2: A projektfinanszírozás nem segély. Az a baj, hogy az ötéves terveken szocializálódott agyú politikusok a támogatások lehívását (mármint az arányát) önmagában teljesítménynek tekintik, pedig annak csak akkor lenne értelme, ha konkrét társadalmi programokhoz kapcsolódnának. Így ezek a finanszírozott projektek olyanok, mint a semmiben forgó gép, semmit nem mozdítanak meg, semmit nem táplálnak energiával.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 06:21:25

@Jean Sol Partre:

Egyharmad hazamegy, egyharmad ingázik, egyharmad marad tartósan.

Trollie 2016.04.14. 08:28:51

@I_Isti: Hajár, futás utánuk!
Nem fogsz hiányozni... :D

Huszonkilences 2016.04.14. 09:16:01

@Trollie: De, hiányozni fog, mert ő termeli a GDP-t, nem pedig a hozzád hasonló tudás-, tehetség- és szorgalomhiányos széljobber seggfejek!:)

Szelid sunmalac 2016.04.14. 09:19:29

Melyentisztelt Bencsik Gabor Ur! Elmesz te a jo budos kurva anyadba! Tudod kinek probald am megmagyarazni miert mennek el te gennylada? A lonak a faszanak! Talan elobb beszelgess olyanokkal, akik kint elnek es ne a Birkatol vegyel otleteket!
Ezerszer elmondtam mar en is miert jottem ki: a kibeszott trafiktorveny miatt bazdmeg! Mert a kurmany egy tollvonassal kepes szetbaszni teljes iparagakat! Azert! Es azert is maradok kint, mert az en eletemet ne bassza szet par mocsadek korrupt fasz megegyszer!

bakerstr 2016.04.14. 09:27:50

Kicsivel tobb, mint 4,5 evvel ezelott vandoroltam ki Angliaba. Hogy miert? Elegem lett abbol, hogy hiaba dolgozom, termelek penzt a cegnek, nem fizetnek ki es rohannom kell a penzem utan. Tudod, nagyon rossz erzes az, amikor papiron van kicsivel tobb, mint 1 millio forintod, viszont a gyakorlatban kolcson kell kerj, hogy fizesd a szamlaid. Elegem lett abbol, hogy a tulajdonomat egy torvennyel megvedik, ami a gyakorlatban allamositast jelentett. Elegem lett abbol, hogy a politika folyamatosan belepofazik az eletembe es nem tudom tervezni a jovom. Elegem lett abbol, hogy a korrupcio es az adocsalas elfogadott es az a hulye, aki nem csal.
A barataim es a hazam hianyoznak. De a lopas, csalas, a masik hulyenek nezese az nagyon nem hianyzik.

Pelso.. 2016.04.14. 09:49:27

@Bell & Sebastian: Megint rátapintott a lényegre, a csapat étkeztetésre vonatkozó kérdésével. Van egy gyanúm, hogy a szóbeli etetés már eredményessége és lehetősége határán mozog, jöhetne a valós, csakhogy miért és miből? E kérdés egyáltalán felmerül/fel fog merülni bárki kompetens emberkében valaha....?

Cikkhez: remek gondolat, a jelenségek a maguk valójában történő értelmezése.
A t.szerző addig örüljön, amíg nem őt magát értelmezik széles körben, a maga valójában persze.

Muzsikok közt 2016.04.14. 09:52:15

Az index egy zsidó lap, mit vártál majd igazat mond?

bakerstr 2016.04.14. 10:00:32

@Muzsikok közt: Az ilyen faszok, mint te, teljesen indokoltta teszik a kivandorlast.

Muzsikok közt 2016.04.14. 10:16:41

@bakerstr: mo-n minden évben több a bevándorló, mint a kivándorló-de a bevándorlásról a militáns zsidó index soha nem ír egy sort se, nem illik a koncepcióba

Forrás cia factbook

pitcairn2 2016.04.14. 10:20:34

@chrisred:

de segély, és ennek a politikának a hosszútávú gyümölcseit pl. az olasz mezzogiorno esetével lehet példázni, amely közel 100 év "támogatáspolitika" után ,a melyből több mint 50 év az EU égisze alatt zajlott le, relatíve szegényebb az északi részekhez képest mint valaha...

marczy 2016.04.14. 10:22:52

"megszerezni, megélni azt a fogyasztást..."

A cikk túlegyszerűsít, nem vesz tudomást jó néhány egyéb tényezőről.

A jobb oktatásról, a jobb egészségügyről, a jobb közállapotokról, az állam és az egyén közötti jobban működő kapcsolatról, általában a jobban működő, korrupciótól kevésbé átitatott államról.

Ez nem a fogyasztásról szól, hanem az emberhez méltó élet lehetőségéről.

pitcairn2 2016.04.14. 10:23:25

@chrisred:

ja és a "segílyesdivel" párhuzamosan közel 10 millió ember lépett le az olasz dél területéről...

ezzel együtt romlott az egy főre eső GDP tekintetében a relatív pozíciójuk...

pitcairn2 2016.04.14. 10:25:58

@Szelid sunmalac:

ez sajnos kint is lazán megtörténhet...

Muzsikok közt 2016.04.14. 10:47:09

@marczy: az nem úgy müxik hogy az ő apáik csinálnak az országukból egy rakás szart aztán idejönnek a mi örökségünkbe. Ez cigánytempó.

Kovi1970 2016.04.14. 10:52:17

Első és legfontosabb, megint egy terület ahol a mély-magyar jobberek megint átvedelnek azokká a kommunista zombikká akikkel szemben korábban pozicionálták magukat.

Aki kimegy dolgozni az
1. megismer egy másik kultúrát.
2. megtanul idegenben boldogulni
3. nagyobb rálátása lesz a dolgokra.
4. tehermentesíti a hazai munkaerőpiacot
5. hazautal több pénzt amint ami a magyar "anyaföld" megtermel (az általam látott adatok alapján)

Szóval ezek után én eléggé falsnak érzem a régi kommunista szlogenek újracsomagolását.

Szelid sunmalac 2016.04.14. 10:58:15

@pitcairn2: Hat a pareves tapasztalataim alapjan ez itt kurvara nem tortenik meg. Itt a 3 ev alatt egyetlen olyan torvenyt hoztak, ami kozvetlenul es jelentosen befolyasolta az emberek eletet, az meg a minimalber emelese volt. Egyebkent kiszamithato, tervezheto es nem basztatjak naponta a valasztopolgarokat.

Robinzon Kurzor 2016.04.14. 11:08:03

Ez poszt lehet a Mandineren?

Szánalmas.

Khonsu 2016.04.14. 11:41:37

Savanyú a szőlő, mert elmennek a rabszolgák?

Mellesleg ez nem csak a Fidesz bűne, ez tény, ebben benne van az elmúlt 26 év összes kormányának és a magyar gazdasági eliteknek a "teljesítménye".

A Fidesz ezen csak annyiban rontott, hogy az állandó háborús hangulat fenntartásával, az elborult ellenségképeivel, kényszerképzeteivel, csesztetéseivel állandó stresszben tartja a lakosságot, ami sok bizonytalanban is bekapcsolja a menekülési reflexet.
Ők pszichikailag is elkúrták azt, ami gazdaságilag már jóval előttük is el volt kúrva.

Ebben a helyzetben a "kivándorlás propagálása" segítő szándéknak fogható fel, amivel semmi gond nincs, sőt, támogatandó.

Lassan már se rokonom se ismerősöm nem marad itthon, és egyik sem panaszkodott még, aki kivándorolt. Nem csak "külföldi munkát vállalt", kivétel nélkül mindegyikük a letelepedést tervezi.
Lassan már csak én vagyok ilyen hülye, hogy még maradok (ezt mondják is nekem rendszeresen az említettek).

Az ellenségkeresés helyett most már jöhetne a béke és a valódi "jobban teljesítés", a bérek tekintetében is.

Mert 3-4 millió vérnyuggerrel és néhány teljesítményt, versenyt hírből sem ismerő, puszira gazdagodó oligarchával nem jutunk előrébb.

Ezen kéne már elgondolkodni jobber és ballib körökben is.

2016.04.14. 11:50:58

Egyrészt hülyeség, hogy ez egy torzulás, hogy a külföldre költöző magyar az a fogyasztást akarja megélni. Esetleg a közmunkaprogram nem nyújt neki, mint diplomásnak sok perspektívát... Igen, minimális fogyasztást, létfenntartást akar. Közben me

A ballib oldal persze szarjon sünt, az index folyton migránsozza a magyart, meg hogy azért mennek, hogy elvegyék az angolok munkáját stb. Ez vicceskedő hangulatkeltés, pofonnak szánják a magyarok számára. A magyar természetesen legálisan mozog EU-n belül. Pont ezért nem értem a zsindex pampogását és a jobboldal rettegését se. Igen, ma Londonba menni annyi cagy még annyi se, mint a 70-es években Mátészalkáról Budapestre járni melózni.

Hogy a felsorolt költők nem tudom egyenként mit szólnának ehhez, de abban biztos vagyok, hogy Petőfi vakami ilyesmit mondana:

"migrálunk az apád falloszára, meg elárasztjuk mi a kurvanyádat, de nem Európát, az ugyanis végre a mi otthonunk, ahol a telebaszott tolvaj Fidesz-Maszop-Dzsobbiktól nyugton vagyunk"

Petőfitől nem állt távol a trágárság, szerintem tuti ilyesmit nyilatkozna. Mindkét oldalnak odabaszna.

2016.04.14. 11:52:33

@Muzsikok közt:

>>Az index egy zsidó lap, mit vártál majd igazat mond?

a mandi is zsidó lap, mit vártál majd igazat mond?

>>...de a bevándorlásról ....

arról minden média hallgat, kényes téma, ugrik a hirdetésnek álcázott támogatás és elmaradnak a meghívásos pályázatok.
pedig érdemes volna körülnézni, főleg a drága egyetemi szakok és a minisztériumi slepp környékén.

2016.04.14. 11:58:13

@Zb74: pedig Germoneyban a money vonzó a harmadik világbelieknek. Menekült lehetne közbe 5-6 országban. De nem, nekik a segílyke kell. A többség nem is szír.

Khonsu 2016.04.14. 11:59:17

@pitcairn2:

A valódi sikerhez egyetlen egy dolog vezetne, az innováció. Minden más csak ennek támogatása, illetve játék a számokkal.

Magyarország csak az innováció által, a "startup" hullámot meglovagolva tudna rövid időn belül kitörni a mai, nem túl rózsás helyzetéből.

A potenciális újítók épp elhagyják az országot, a szétvert oktatási rendszer pedig nem igazán fogja az utánpótlást kitermelni, ez a ciki...

I_Isti 2016.04.14. 12:31:40

@Khonsu: " benne van az elmúlt 26 év "
A xix-xx század fordulója nem 26 éve volt, viszont ez volt az az időszak, amikor "kitántorgott Amerikába másfél millió emberünk."

--> úgyhogy önmagában az emigrációért nem az elmúlt 26 év hibás, nem az elmúttnyóccév hibás, nem a Viktor-kormányzat hibás.

Amiben viszont hibás: a magyarok gondolkodásmódját az elmúlt 120 évben sem és, és semmikor sem úgy próbálták megváltoztatni, hogy az emigrációt kiváltó okok meg tudjanak szűnni.

Amíg az emigrációt kiváltó okok meg nem szűnnek, addig pedig a propaganda olyan kevés lesz a megállításához, mint amilyen kevés az mnb-ben az aranytartalék.

Azzal a gondolkodásmóddal pedig, ahogy nagyon sok magyar ember él, nem lehetséges kikecmeregni olyan gazdasági-társadalmi-politikai problémákból, amelyek az elmúlt 500 évet jellemezték.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 12:51:59

@Szelid sunmalac:

Van egy ismerősöm. Ő 2006-ban ment ki a Norvégiai Köztársaságba. Máig azt hazudja, hogy a csúnya Gyurcsány kergette őt el.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 12:54:24

@I_Isti:

Valójában a kitántorgás hosszú távon a ballibákat gyengíti.

Ugyanis még a kevés kitántorgó ballib is rádöbben külföldön (nyugaton), hogy a ronda, csúnya, cigány Orbán miatt van Mo-on a nyugatinál 3-szor alacsonyabb bérszint.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 12:56:25

@Kovi1970:

Aki kitántorog, az mindenképpen a Fideszt és a Jobbikot segíti, s mindenképpen gyengíti a ballibeket. Ugyanis az emberek nyugaton rádöbbennek: nem igaz a ballib mitológia.

2016.04.14. 13:00:29

@karandash:

a török/libanoni/jordán menekült táborban tartózkodáshoz családonként legalább egy férfi-fiú katonaként kell szolgáljon. Az így kapott (150-300$ közötti) zsold fedezi a család ellátását. Nem mindenkinek perspektíva.
A nem szír is konfliktus övezetből jön.

sokoldalú ügy, hiba lenne leegyszerűsíteni.

Szelid sunmalac 2016.04.14. 13:06:42

@BircaHang Média: Csak hogy tisztan lassam: te most arra probalz meg utalni, hogy en hazudok?

szobatars 2016.04.14. 13:20:30

"Ha élne, vajon mit mondana minderre Zrínyi Miklós, Petőfi, Arany János? Mit mondana Radnóti Miklós? Vagy ez már mind nem érdekes?"

De, érdekes!
Szóval lássuk miket is mondanának nagyjaink:

PETŐFI: A nép

Haza csak ott van, hol jog is van, s a népnek nincs joga.

KÖLCSEY: Himnusz

Szerte nézett s nem lelé honját a hazában.

2016.04.14. 13:33:05

@BircaHang Média: jelenleg az marad Mo-on, akinek bejön Orbán őrülete meg azok, akiknek még egy osztrák takarítói állást se sikerül megszerezni. Ja meg a nyuggerek. Igen, az elvándorlás Orbánt segíti, mindenki elhúzza a csíkot, akinek nem jön be a rendszer. Megjegyzem sok jobbikos fiatal is elvándorolt. Aztán nagymagyarországos zászlóval díszített manchesteri vagy dublini bérleményében él. 56 után is azok mentek, akiknek nem tetszett a rendszer.

Andy73 2016.04.14. 13:34:59

Az angolok meg Amerikába és Ausztráliába mennek, a még több fizetésért, vagy egyszerűen csak a kellemesebb éghajlatra. A németek közül is sokan mennek a világ minden tájára rövidebb-hosszabb időre, vagy akár végleg.
Bencsiknek abban igaza van, hogy az EU-n belüli külföldi munkavállalás nem számít emigrációnak. Én is voltam nyugaton 3 évet, részben szakmai, részben anyagi okok miatt, de sosem akartam végleg kivándorolni.
Az is igaz, hogy megy a baloldali hergelés, hogy minden a mostani kormány hibája, pedig már Fletó is megmondta, hogy el lehet innen menni, és mentek is sokan.
A számokat sokféleképpen lehet értelmezni. Aki aki akar és tud, az nyugodtan próbálkozhat külföldön. Akár ideiglenesen, akár végleg. De aki itt nem tud boldogulni, az külföldön sem biztos, hogy tud majd. Az pedig nyilvánvaló, hogy nyugaton sokkal magasabbak a fizetések, de az élet is sokkal drágább.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 13:58:39

@karandash:

A tények mást mutatnak: a magyarok mobilitása megnőtt az EU-csatlakozott óta, de ma is sokkal kisebb, mint más kelet-európai országoké.

petivagyok innen 2016.04.14. 14:06:33

Ha megnézzük, ki mivel foglalkozik nyugaton, kiderül, hogy a többség cselédnek szegődik el. Mosogat, takarít, kocsit mos, dolgozik a szalagon, a húsüzemben. Csupa olyan munkát, amit a bennszülöttek már nem vállalnak el. Alig akad olyan, aki a szakmájában a helyiekkel azonos körülmények között boldogul. A kint dolgozók között sokan vannak olyanok, akiknek a családja, felesége, férje itthon várja. Az együtt kint élő páros se nagyon válllanak gyereket odakint, inkább hazasjönnek szülni. De több ismerősöm van, aki csupasz seggel jött haza. Megpróbált úgy élni, mint itthon, De amikor szembesült azzal, hogy egy kör egy belga kocsmában nem az ő fizetéséhez van szabva, vagy azzal, hogy kisebb háztarási baleset után a kórházi ellátásért kemény tízezreket kell fizetni, akkor rájött hogy vannak árnyoldalai is a nagy nyugati fizetésnek.

A kivándorlásért semmiképpen sem az Orbán kormány okolható. Az országot már rég nem ők irányítják.
Az Európai Unióban a kivándorlás szónak elméletileg nincs is értelme, mert ez olyan, mint egy országon belüli lakóhely váltás. Mintha Szabolcsból Győrbe költöznék.

exterminador 2016.04.14. 14:19:26

@Szelid sunmalac: szegény birka köztudottan maga is egy kivándorló, csak ő eltévesztette az irányt, és Bulgáriában kötött ki. Nem kell vele foglalkozni, mindenféle súlyos problémákkal küszködő troll.

2016.04.14. 14:25:28

az elvándorláshoz adalék, egyenlőre komment nélkül.

fogalomtar.eski.hu/images/2/2c/Magyarorszag_Korfa_20140101.png

Kovi1970 2016.04.14. 14:34:36

@BircaHang Média: szerintem aki kiköltözik annak mindenek előtt az lesz világos, hogy a "ballibezés" egy ordas hazugság. Ha szabad ilyen jelzőt leírnom egy birka előtt. :)

Az mindenképpen le fog jönni, hogy lehet ordas lét nélkül is boldogulni, nem mindenhol alap a fillérvadászat.

Ami a számomra volt nagy lecke, hogy mennyire fontos hogy a világ jobbik felén nem qrják el 10-20 évenként strtatégiai szinten az országot.

Németországban, Angliában vagy Belgiumban nem vágták haza a megtakarításaikat elinflálással, nem fosztották meg javaiktól államosítással.

Ott a háború utáni generáció újjáépítette az országot, majd amikor nálunk épp a reformkommunizmus éátszata alatt épp először elkezdték elinflálni azt, ők nekiláttak a gyerekeik jövőjének felépítéséhez.

És amíg nálunk pár alteros kretén a nyugat bukását hirdette, ott épp befogadtak bő félmillió "migráns" magyart akik szépen utalják haza a pénzt.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 14:45:22

@Kovi1970:

Aki kimegy, annak méginkább világos lesz: a ballibaizmus káros eszme.

2016.04.14. 14:50:26

aki kimegy annak méginkább világos lesz:

konzervativizmus és vallás káros eszmék.

5perc 2016.04.14. 15:01:25

2010 óta keltik bennem azt az érzést, hogy állandó veszélyben vagyok itt Magyarországon.
Az imf, EU, USA, a norvégok, a migránsok, a zsidók, a muszlimok, az ukránok, a szlovákok, a csehek, az osztrákok, a horvátok, a görögök, a Soros, a civilek, a szakszervezetek, a munkaadók, a bírók, a bölcsészek, a közgadászok, a bankok, a manyupok, a bányászok, a rendőrök, a tűzoltók, a rokkantak, a tanárok, a szinglik, festmény tulajdonosok, a nagyoknál kisebb biznisz egyházak, a bringások, az autósok, az áruszállítók, a pékek ... mind az én véremet akarják kiontani, engem kell megvédenie szerencsétlen kormánynak mindezektől. Hát meg kell mondanom: Nem jó ilyen veszélyes helyen élni!

Az csak ráadás, hogy viktor pincsije, lézer jános dönti el, hogy egy munkahely kaphat-e megrendeléseket, nyerhet-e pályázaton, vagy akár betilthatnak, beszánthatnak az egész tevékenységi köröket, hogy aztán 0 forintért, vagy akár állami támogatással, állami bankból állami hitellel beindítva államilag garantált milliárdos haszonnal kapja meg egy cimbora. Jó, ez a pénz is számít, amit ugye így már munkával nem lehet megkeresni - és ilyen szempontból tényleg szimpatikusabb a külföld -, de a félelem a felsorolt ellenségektől sokkal rosszabb.
Arról nem beszélve, hogy 2006-ban még az volt a szöveg, hogy "el lehet innen menni", ma "muszáj innen elmenni", de nem akarom megvárni, a "már elmenni sem lehet innen" strófát.
Szóval kedves Bencsik Gábor , köszönöm a lehetőséget, hogy mindezt most a képedbe vághattam.

Kovi1970 2016.04.14. 15:08:13

@BircaHang Média: még egyszer leírom, laaaasssaaan :):
aki kimegy annak leginkább az ilyen "haldokló nyugat" marhaságok hazugsága elég gyorsan le fog jönni. Másrészt a "ballibezésen" is csak nevetni tud.

Odaát azért működnek a dolgok, mert egyrészt ideológiáktól mentesen gondolkodnak.

Másrészt hajlamosak a kompromisszumra és nyitottságra. És ez társadalmi szinten is érvényesül.

Gyakorlatiasan tudják hol a határ és tisztában vannak a saját hosszú távú érdekeikkel.

Nálunk meg csak vezényszóra skandálják a marhaságokat. Ezzel gyorsan tisztába kerülök, valahányszor itthon vagyok.

pitcairn2 2016.04.14. 15:12:26

@Szelid sunmalac:

nem tudom, hogy hol van neked az "itt", de ha az Eurozónára gondolsz, akkor nekem azonnal pl. az EKB piac-destabilizáló ámokfutása ugrik be ZIRP-el, NIRP-el, QE-vel, bail-in-el és hasonló "ínyencségekkel" (pl. a ciprusiak sokat tudnának erről mesélni...)

pitcairn2 2016.04.14. 15:14:08

@Khonsu:

olyan "mellékkörülményeket" emelsz ki, amelyek ab ovo nem lehetnek hatékonyak az általam felsoroltak nélkül

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 15:24:11

@Kovi1970:

Ballib mítoszokat böfögsz fel. Pont ezek hazugságára döbben rá a kitántorgó balliba, s ezért gágogás helyett gondolkozni kezd.

A nyugatnak nem azért megy jól, mert csodaemberek ott okosan sok jót tesznek, hanem mert jobban képes kizsákmányolni. Más ok nincs.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 15:26:43

@exterminador:

Én nem politikai vagy gazdasági okból mentem el Mo-ról.

Kovi1970 2016.04.14. 15:38:12

@BircaHang Média: ugyanazt a hülye ideológiát böfögöd fel nekünk mint 40 évig. Csak most "imperialista" helyett új szitokszavakat próbálsz generálni.

40 évig volt egy vörös hadsereg által ránk kényszerített diktatúra ami lezárt minden információt előlünk.

Most a világ összes ismerete ott van egy karnyújtásnyira.

És te továbbra is ugyanazzal a hülyítéssel próbálkozol?

Pelso.. 2016.04.14. 15:39:02

@BircaHang Média: Abszolút azonos munkakörben, nem teljesítménybér alkalmazása esetén, azonos munkaórában, jóval több bért kap a nyugaton dolgozó. Hogy van jobban kizsákmányolva?

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 15:54:26

@Kovi1970:

Tévedsz. A 2 eszme között jelentős a különbség. A marxizmus azt állította: a marxista gazdaság hatékonyabb, ez pedig nyilvánvalóan nem igaz.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 15:54:59

@Pelso..:

Ki mondta, hogy jobban ki van zsákmányolva? Én nem.

Pelso.. 2016.04.14. 15:56:56

@BircaHang Média:" hanem mert jobban képes kizsákmányolni" Kinél jobban?
Rosszul értelmeztem?

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 16:03:41

@Pelso..:

Azt hiszem, nem fogalmaztam világosan.

Nem a belső kizsákmányolásra utaltam. A nyugati proletár is ki van zsákmányolva természetesen, ez a kapitalizmus alapja. (Hozzáteszem: nem marxi értelemben, mert Marx az értéktöbblet-elsajátítást nevezi kizsákmányolásnak, ami abszurd, igazolhatatlan elmélet.)

Amire utaltam, az az, hogy a világgazdaság olyan szabályok mentén van megszervezve, hogy azok a centrumállamokba viszik a periféria által megtermelt hasznot. Ezért lehet magasabb a bére az átlag nyugati proletárnak, mert ő kap morzsákat a világ többi részéről lerabolt profitból.

Pelso.. 2016.04.14. 16:17:39

@BircaHang Média: ok, átértelmezve.
De nem csak ezért magasabbak ott a bérek.

Kovi1970 2016.04.14. 19:00:36

@BircaHang Média: fejetsd már el ezt a marhaságot. Nincs nyugati "preoletár". Keleten van. Nyugaton a "proletárt" úgy hívják hogy bevándorló. Illetve annak is egy része. És ez nem egy jelentős réteg (városonként elérően persze).

Elmész Párizsban BKV-jegyet venni vagy egy belga postára, bemész egy német autógyárba, érdekes módon kevés bennszülöttet látsz, ezek az emberek mégis elég jól elvannak a maguk 1200-2000 eurós fizetésével, részei a táradalomnak és ők is tisztában vannak a lehetőségeikkel.

Ebből a pénzből mesésen megélsz és meg tudod alapozni a gyerekeid jovőjét. Lehet hogy ehhez kell pl lakáshitel hitel is, de ez nem változtat azon, hogy megteheted azt amit Jürgen nagyapja 50 éve.

Idehaza meg közben a középosztályt nyomorították le "proletariátussá", fosztották meg vagyoni és szellemi tőkéjüktől, egy embertelen és ostoba rendszer keretében.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 19:25:11

@Kovi1970:

Minden bármunkás proletár, csak vannak rétegek ezen belül is.

Mo-on a nyugati gyarmatosítók tönkretették azt embereket, a középosztályt lerabolták a liberális kulákok, ebben teljesen igazad van.

2016.04.15. 00:34:19

@petivagyok innen: "a többség cselédnek szegődik el. Mosogat, takarít, kocsit mos, dolgozik a szalagon, a húsüzemben" - igen, nyelvtudás, szakképzettség hiányában ezt csinálják. Egy magyar bölcsész diplomával szakképzetlen az ember Angliában, Németországban. Ez tény. De egy történelem vagy szociológia szakosnak vajon milyen esélyei lennének Magyarországon? Ugyanezek: szalag mellett melózni vagy közmunka. Akkor meg inkább kimegy 1500 euróért Németországba ugyanezt csinálni és abból meg is él, nem úgy, mint a magyarországi közmunkából vagy kétkezi munkából. Megjegyzem egy németországi bölcsész is csak annyival van előrébb, hogy beszél folyékonyan németül és ha szerencséje van, megcsíp egy titkárnői állást.

"egy kör egy belga kocsmában nem az ő fizetéséhez van szabva" - ahogy a magyar proli se vedelhet gondtalanul a 80ezer nettójával egy magyar kocsmában. Mily meglepő.

"kisebb háztarási baleset után a kórházi ellátásért kemény tízezreket kell fizetni" - hopp, ez baromság. Én nem us az EU-ban élek és bizony van itt is egészségbiztosítás. És nem fizettem ki irdatlan összeget soha semmiért. Ja, a havi járulék alacsonyabb, mint Mo-on. Van vizitdíj, de cserébe a gyógyszer szinte ingyenes, ha azt váltod ki, amit az orvos felírt. Ja, így pont annyit kapsz, ami egy kúrához kell, nincs gyógyszerhalmozás, túlgyógyszerezés. Sajnos Magyarország Ázsiához képest is iszonyatosan le van maradva. És ez Orbán alatt csak fokozódott.

Magyarországra hazamennek szülni? Nem tapasztaltam. Én jelenleg az EU-n kívül élek, itt nincs vizitdíj, nincs korrupció (napi ügyekben, a politika persze más téma), itt szülni jobb, mint Mo-on. Az összes expat nő itt szült, akit ismerek, egy se ment haza, se a nyugatiak, se a kelet-európaiak.

Ami olcsó Mo-on az a fogpótlás. A tömés az nem olcsóbb, de a fogpótlás igen. Azért én is hazamegyek, de azt se állami rendelőben fogom csináltatni.

2016.04.15. 00:39:10

@BircaHang Média: "a középosztályt lerabolták a liberális kulákok" - a kulákozás pont olyan, mint a zsidózás. Liberális zsidókat akartál írni? Liberális kulákról még nem hallottam. Voltak kulák őseim meg oldalági rokonaim, nem voltak liberálisok. Dolgoztak. A zsidó ismerőseimre volt jellemző, hogy ügyeskedtek, rablóprivatizáció szekerét tolták mondjuk ügyvédként, vezető tisztségviselőként, szakszervezeti lófaszként.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.15. 05:49:13

@karandash:

Tudom mit jelent a kulák szó: kizsákmányoló parasztot. Nyilván itt én átvitt értelemben használtam a szót.

pitcairn2 2016.04.15. 10:01:34

@BircaHang Média:

ebből is látszik, hogy a kommunista kizsákmányolók az un. "pszichológiai projekció" problémájával küzdöttek:)

en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection

pitcairn2 2016.04.15. 10:03:55

@Kovi1970:

" Lehet hogy ehhez kell pl lakáshitel hitel is,"

azokat kb. ki fogják rabolni ott is...

pitcairn2 2016.04.15. 10:05:30

@BircaHang Média:

Marx tipikus kizsákmányoló volt, mi több a kizsákmányolás kizsákmányolók által futtatott apologétája

és ő is az alábbi pszichológiai kórban szenvedett:)

en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.15. 10:05:39

@pitcairn2:

A kommunista kizsákmányolás is kizsákmányolás.

A proletár szempontjából lényegtelen, hogy a tőkés zsákmányolja ki őt vagy a pártállam.

pitcairn2 2016.04.15. 10:08:05

@BircaHang Média:

a "kommunizmus" de facto = kizsákmányolás

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.15. 10:18:21

@pitcairn2:

Marx nem volt tőkés. Kevered Engelsszel.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.15. 10:18:55

@pitcairn2:

Igen, hiszen idegen munka feletti uralmat intézményesített.

Yorik 2016.04.15. 10:22:06

hvg.hu/kkv/20160415_vissza_lehet_jonni_a_notting_hillrol_is

Kb. ennyit a koordináltan kárörvendő ballib propagandáról.

Kovi1970 2016.04.15. 10:40:52

@pitcairn2: ???? Ez egy marha nagy lehetőség. amivel ha ésszerűen élnek a felemelkedés záloga.

Attól hogy mi bebizonyítottuk hogy lehet ezt nagyon-nagyon rosszul is, nem jelenti azt hogy rossz.

Ha korrekt feltételekkel megfelelő tartalékokkal vállalsz egyet akkor a saját tőkéseddé válsz, és amit lakbéréért fizetnél, azt a saját vagyonod gyarapítására teszed, miközben a bank leszed egy korrekt saját nyereséget is.

Tudom hogy ez nálunk nagyon nem így alakult, de attól még az intézmény maga remek dolog.

Ez a fentiek szerint működött Nyugat-Európában, ahol rendszerint saját devizában vették fel a hiteleket. Aki nézett német TV-t annak persze nem újdonság a magáncsőd-eljárás, de ezeknél általában valami komoly bibi merült fel.

pitcairn2 2016.04.15. 10:41:54

@BircaHang Média:

a Rothschild és Philips rokon Marx tőrőlmetszett - "dzsentri" mentalitással rendelkező - burzsoá "életművész" volt...

és az arisztokrata feleségével (Jenny von Westphalen) együtt (akinek a testvére egyébként a porosz belügyminiszter volt...) tőkések (pl. Engels), arisztokraták (a von Westphalen család...) és bankárok (pl. Philips család) támogatásából éltek...

és persze az apai örökség is igen gyorsan kicsúszott a keze közül... (a papa sikeres ügyvéd volt...)

sokak szerint egyébként a Rothschildok is támogatták őkelme "titáni harcát" a "világforradalomért", de ezzel kapcsolatban csak mendemondák vannak + az a tény, hogy Londonban igen közel volt a rokonokhoz...

pitcairn2 2016.04.15. 10:43:54

@Kovi1970:

az egész rendszer egy komplett katasztrófa...

kár hogy ez 7 év NIRP, ZIRP, QE, bail out és bail in után még nem egyértelmű neked...

pitcairn2 2016.04.15. 10:45:53

@BircaHang Média:

máskülönben a "tőkés" miért lenne de facto "kizsákmányoló"?

pitcairn2 2016.04.15. 10:50:35

@Kovi1970:

különben az Eurozóna perifériája is legalább olyan "sikeres" volt mint az itteni "modell"...

ez lenne egyébként az Eurozónán belül az eddig "rekord"...

Revisiting The Greatest Crash In History
www.zerohedge.com/news/2016-01-06/revisiting-greatest-crash-history

2016.04.15. 11:12:59

@BircaHang Média: valójában akinek volt két tehene meg egy darab földje vagy egy olajprése, cséplőgépe, tanyája az kuláknak lett nyilvánítva. Az ilyen paraszt nyugaton a szegények közé számított volna. A marxizmus, az egyenlősítő baloldaliság valójában az irigy emberek ideológiája. El se tudják képzelni, hogy van olyan, aki munkával vagy tanulással, észzel jutott előbbre. Mindenki, aki az államtól várja, hogy egyenlőre nyírják az embereket, irigy és tehetségtelen normál viszonyok közt. Ezért kell a forradalom, proletárdiktatúra, nácizmus és még ki tudja milyen etatista agyrém. Amikor a társadalom alja felkavarodik és elveheti azt, amiért más megdolgozott.

Sajnos a munkásmozgalmak korán a Marx-féle dologtalan herék áldozatául estek, akik a tőkés-munkás viszonyt kizsákmányolásnak állították be.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.15. 11:56:11

@karandash:

A tőkés-munkás viszony mindenképpen kizsákmányolás, ebben Marxnak igaza volt.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.15. 11:56:52

@pitcairn2:

Nem feltétlenül. Lehet a tőkés önmagát foglalkoztató is, ebben az esetben nincs idegen munka, így kizsákmányolás sincs.

pitcairn2 2016.04.16. 12:22:09

@BircaHang Média:

a tőkés önmagában szimplán befektető (most maradjunk annyiban, hogy a tisztességes úton megszerzett legális megtakarításait fekteti be...)

a termelés fogyasztói igényekkel összhangban álló megszervezése - ha már ideáltípusokban gondolkodunk - pedig __a vállalkozó__, illetve az ő munkáját segítő menedzsment feladata (most maradjunk annyiban, hogy a vállalkozó valóban a piacról próbál megélni a fogyasztói igények hatékony kiszolgálása révén, nem pedig a politikai kapcsolatait kamatoztatja...)

kb. ezen a ponton már szét van robbantva a segghülye marxista blabla

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.16. 12:31:58

@pitcairn2:

A helyzet az, hogy a kapitalizmus alapeszméje ellentmond a humanizmusnak. Ugyanis, aki más ember feletti hatalma folytán hasznot húz magának az nem egyenrangú más emberrel, hanem felette áll. Azaz sérül az egyenlő jogok elve.

pitcairn2 2016.04.16. 12:38:23

@BircaHang Média:

inkább a befektető kirablásával és a vállalkozói szabadság korlátozásával sérül az "egyenlő jogok" elve

a kizsákmányolók által futtatott Marx mindig a despotizmus és a kizsákmányolás pártján állt

marxizmus = kizsákmányolás

marxista = kizsákmányoló

marxista állam = kizsákmányolásra alapozott zsarnokság

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.16. 15:55:20

@pitcairn2:

A marxizmus logikus következménye a kizsákmányoló szuperállam, azaz Marx megoldása a kapitalizmusra rosszabb, mint a kapitalizmus.

A vállalkozói szabadság abszolutizálása elnyomást eredményez, éppenhogy korlátozni kell ezt a szabadságot tehát.

chrisred 2016.04.16. 17:03:07

@BircaHang Média: Ez ebben a formában nem igaz, mert a marxizmus eredeti verziója szerint az osztálytársadalom megszűnése automatikusan az állam megszűnéséhez vezet - ez volt az állam elhalásának elmélete. A lenini, és a gyakorlatban megvalósuló ázsiai kommunizmus verziója épül a mindent ellenőrző szuperállam eszméjére. Az eredeti marxi gondolat szerint a legfejlettebb társadalom alkalmas arra, hogy átzuhanjon az osztályok nélküli állapotba (igazából ilyen nem is valósult meg a gyakorlatban, talán a skandináv korporatív állammodell áll hozzá legközelebb), a valóságban a kommunista államok a szinte kasztrendszerűen zárt és immobilis társadalmakban jöttek létre.

annamanna 2016.04.17. 02:32:56

"Ha élne, vajon mit mondana minderre Zrínyi Miklós, Petőfi, Arany János? Mit mondana Radnóti Miklós? Vagy ez már mind nem érdekes?"

Pont annyira, mint ezek a videók:

www.youtube.com/watch?v=NDlXbfZ63ks

www.youtube.com/watch?v=jLptO_hUQ3w

Ez például hatásosabb érv:

www.angliaikisokos.com/alberlet-londonban/

www.hungliaonline.com/egekben-londoni-alberlet-arak/

www.nlcafe.hu/szabadido/20141207/alberlet-anglia-szabalyok/
süti beállítások módosítása