„A felelősségünk? Bízzuk a történészekre!” – Amerika EBESZ-nagykövete a Mandinernek
2016. február 25. írta: Redakció

„A felelősségünk? Bízzuk a történészekre!” – Amerika EBESZ-nagykövete a Mandinernek

dan_baer.jpg

Ukrajnának ma is része a Krím, a Kreml nem az orosz nép érdekében cselekszik, az USA pedig nem felelős a közel-keleti helyzet kialakulásáért – mondja Dan Baer a Mandinernek. Az Egyesült Államok EBESZ-nagykövete az ukrán helyzetről szóló konferenciára érkezett a héten Budapestre. A Clinton-klánhoz baráti szálakkal kötődő Baer szerint „elnyomó rezsimek mindig megpróbálják a demokratikus hangokat megtámadni, föld alá szorítani, akár meggyilkolni. Az, hogy mi pedig segítséget nyújtunk nekik – ez továbbra is az amerikai politika fő iránya lesz”. Interjúnk.

„Abban, hogy a közel-keleti válság egyáltalán kialakult, ugye érzi országa felelősségét? Mégiscsak önök mentek be Irakba a britekkel, ami a mai helyzet nullpontjának is tekinthető.

Ezekkel a kérdésekkel mindig az a gond, hogy abból indulnak ki, mintha tudnánk, mi történt volna ellenkező esetben.

Mondhatja, hogy igen, felelősek vagyunk, vagy hogy nem, nem vagyunk felelősek.

Amit az elmúlt években tettünk: keményen dolgozunk, hogy lezárjuk a konfliktust. Ma ott tartunk, ahol tartunk. Minden napot úgy érdemes elkezdeni diplomataként, politikusként, hogy a nap végén jobb helyzetben legyünk, mint reggel voltunk. Ezt tesszük.

Rendben, de ha nem mondják ki, hogy a demokráciaexport nem jött be, félő, hogy a jövőben is hasonlóan járnak el. Az meg látjuk hova vezet: gyűlölethez a nyugati világgal szemben, az iraki kaland utóhatásait pedig Európa is a saját bőrén érzi – ma már migránstömegek formájában is. Tehát: sikeresnek érzi a demokráciaexportot a Közel-Keleten?

Rengeteg értelmezés létezik azzal kapcsolatban, hogyan jutottunk el a mai közel-keleti helyzetig. Én inkább a történészekre bíznám ennek megválaszolását. Mi, politikusok is tanulunk persze a tapasztalatokból, ez minden felelős ember és politikus feladata is. Még egyszer: a jövővel kapcsolatban az a legjobb, amit tehetünk, ha nemzetközi partnereinkkel a békés konfliktusrendezésért dolgozunk. Ami meg a demokratikus fejlődésre vonatkozó kérdést illeti: Obama elnök és az adminisztráció több tagja többször is elmondta az elmúlt hét évben, hogy a demokrácia otthon kezdődik. Elnyomó rezsimek mindig megpróbálják a demokratikus hangokat megtámadni, föld alá szorítani, akár meggyilkolni. Az, hogy mi pedig segítséget nyújtunk nekik – ez továbbra is az amerikai politika fő iránya lesz, ahogy mind demokrata, mind republikánus kormányzatok idején is végig az volt az elmúlt évtizedekben. Mégis, a változás elmélete, ha úgy tetszik, mindenképp az, hogy minden demokratikus átrendeződés addig tartós, ameddig a helyiek a motorjai a saját társadalmaikban.”

Stumpf András interjúját híroldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr708419216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picur3ka 2016.02.25. 18:07:10

"Elnyomó rezsimek mindig megpróbálják a demokratikus hangokat megtámadni, föld alá szorítani, akár meggyilkolni. Az, hogy mi pedig segítséget nyújtunk nekik – ez továbbra is az amerikai politika fő iránya lesz"

Nagyon jól sikerült a fordítás.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.25. 18:36:06

"Ukrajnának ma is része a Krím"

Igen, Texas pedig ma is része Mexikónak.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.25. 18:37:22

"elnyomó rezsimek mindig megpróbálják a demokratikus hangokat megtámadni, föld alá szorítani, akár meggyilkolni"

Ez viszont igaz. Az USA ezt teszi hosszú idő óta.

Zb74 2016.02.25. 19:17:36

"Rengeteg értelmezés létezik azzal kapcsolatban, hogyan jutottunk el a mai közel-keleti helyzetig."

Az egyik mindjárt az ifjabb Robert Kennedyé, aki az alábbi cikkben mutatja be a történetet:

www.politico.eu/article/why-the-arabs-dont-want-us-in-syria-mideast-conflict-oil-intervention/

Rövid összefoglaló: a CIA elbaszott machinációi miatt.

2016.02.25. 19:33:52

Az usa iderendelt politikai komisszárját hallották.
Volt munkahelye, a pesti kémközpont:
www.bcg.hu/

igazi jóbarát.

Bell & Sebastian 2016.02.25. 19:58:38

@picur3ka: Nem úgy gondolta, de így mondta.
___

Az oroszok földközi-tengeri kijárata többször volt már háború tárgya, csak nem most is erre számított a vak Sam? Pedig emlékeznie kellene arra, amikor ott tápolták Acél elvtársat, amiért Adolf ráfordult a HG Süd -del.

Ennél többször csak Jeruzsálemért gyilkoltak / fognak gyilkolni.
___

@jose maria padilla: Így van, de erre az elmeállapotra már kevés ez szó.

Bell & Sebastian 2016.02.25. 20:06:07

@Herr Stacheldraht Leger: Ez az amcsi lóvagina már életében az amerikai folkról része lett, mint Amerika kapitány pajzsa. Csak az övé nagyobb.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.25. 20:23:22

@Bell & Sebastian:

Unless democratic processes can be more effectively applied to foreign and international issues, these matters will pretty much remain, I fear, in the hands of bureaucratic and political elites. As globalization grows, which it surely will, their influence will increase still further, at the expense of the traditional democratic institutions by means of which citizens in many countries have attempted to govern themselves.

(forrás: www.dissentmagazine.org/article/democracy-deficits-and-foreign-policy )

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.25. 21:39:40

a cikkhez meg generell a nagy klasszikus:

"In der internationalen Politik geht es nie um Demokratie oder Menschenrechte. Es geht um die Interessen von Staaten. Merken Sie sich das, egal, was man Ihnen im Geschichtsunterricht erzählt."
(Egon Bahr)

Bell & Sebastian 2016.02.25. 23:56:28

@Herr Stacheldraht Leger: Akkor ennek a nyikhajnak azért van igaza, mert több hordozója van arra, hogy odaküldje őket, ahol ezt éppen kétségbe vonják.

Sajnos, ez a tétel a magyar bíróságon is megállja a helyét, elegánsan nem érintve bizonyos, népszavazási kezdeményezések témakörét.

No, itt szart be a demokrácia, ott meg már sokkal régebben. Amin vitatkozhatnak, hogy mennyire? Csak kötésig vagy már a galléron is bugyog, mert nem mindegy.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.26. 00:27:49

@Bell & Sebastian:

a mellékelt cikkben a paramétereket pipálgassa végig oszt lessen rá a naptárra, hol tart a történelem:

en.wikipedia.org/wiki/Post-democracy

Bell & Sebastian 2016.02.26. 09:04:04

@Herr Stacheldraht Leger: Drága jó Liberátor Úr! Ez mind igaz, de ha továbbgörgeti, ott virít a megoldás is.

Egypár divatfi bemégyen az előcsarnokba és nem egedi be az aktuális Maszopik promenád képviselőjét, hogy gyakorolja antidemokratikus jogait.

Ezt kell begyakorolni úgy a civileknek, hogy önszerveződésből, napidíj nélkül, zsoldosok mellőzésével is menjen. És egyszerre 400 helyen, mert annyi rendőr úgysincs, hogy mindenhova jusson is - maradjon is. Legegyszerűbb lenne, ha rögtön a rendőrök csinálnák (hagy nem engedik be Nyakót), csak akkor kilógna az egész ló, nemcsak a farka.

Ugyanez a módszer németül: a rendőrök ténylegesen kirángatnák a csempészett négereket a furgonból a határon és nem csak mímelnék, hanem tennék is.

Addig is: fortélyos félelem igazgat.

2016.02.26. 09:21:23

Kissinger a balfék? Ne már....

Az orosz kínai ellentét szításával pont az ellenkezőjét érte el, azok szövetségesek lettek, megalakult az sco.

Kissinger és a cionizmus megbukott, jön az új világrend, a militarizmust felváltja a merkantilizmus.

Make business not war!

kerekes pereces 2016.02.26. 11:24:49

Mindeközben a magyar oktatásban (ami az ország jövője):
propeller.hu/itthon/3195604-ujabb-klik-botrany-ne-sussek-meg-pektanulok-kenyeret#v1548282

TAPSOLJ JOBBOLDAL! JOBBAN TELJESÍTÜNK!

vizipipa 2016.02.26. 15:08:12

"Elnyomó rezsimek mindig megpróbálják a demokratikus hangokat megtámadni, föld alá szorítani, akár meggyilkolni. Az, hogy mi pedig segítséget nyújtunk nekik – ez továbbra is az amerikai politika fő iránya lesz"

Mennyi segítséget kaptak a demokratikus erők Szaúd-Arábiában és Katarban?

Ez a "segítség nyújtás" egyébként nem a belügyekbe való beavatkozás szinonimája?

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.26. 16:47:08

@Bell & Sebastian: jól mondja, a sült galamb nem tanult meg repülni. ha a civil veréb sirálysereg toborzás helyett inkább az atlanti sas árnyékában csiripel, hát istenem. itt a blogon legutóbb gndl meg hívőlélek madárka morcoskodott, hogy hüjjenép és azért. ezzel szemben 89 óta pedig azért lett párszor átszabva az üléssorrend a kupolateremben és megtelt már párszor a kossuth platz is, szóval az állítólag hüjje nép azért igenis fel tud kelni a fotelból és be tud kiabálni úgy, hogy a parlamenti büfében is megrezzen a kávéspohár, de ez persze meggyőzés, munka, miegymás árán jön össze.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.26. 16:51:42

@260: itt nem kissinger életmű a vita tárgya, hanem hogy az öregnek a k-kelet és ukrán témában vázolt elképzelései pragmatikusabbak-e a jelenlegi csapásiránynál, ami finoman szólva nem túl sikeres.

Bell & Sebastian 2016.02.26. 17:37:07

@Herr Stacheldraht Leger: Na látja, ezért van minden, álcivil mozgalom élén egy pártfaszfej, legjobb példa rá a kamarák, amibe hirtelen beterelnek mindenkit.

Ügyvédeknél kezdték, nem tag - nincs praxis, miután láták ők, hogy ez mennyire jó, kiterjesztették az utcaseprőkre is. Kamarai tagnak még a lószar is másképp görög, az meg kit érdekel, hogy a tagság _ellen_ dolgozik az elnökség.

picur3ka 2016.02.27. 00:42:52

@vizipipa:

Nem. Ez a kód a színes forradalomra.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.27. 09:41:02

@260: no és ha a bácsi tényleg egy a jólértesülésben gyakorlott jóbarát, akkor vajh melyik opció valószínűbb a kopaszdemokrácia ügy akkurátus feldolgozásánál:

a) az NSA-val való kávézgatás után Dan the Democrat a hangzatos PR-nak megfelelően és világbéke előmozdítása keretében megtalálja a módját, hogy a széles közönség is jobban tájékozódjon a hajhullás kórokozójáról;
b) az NSA-val való kávézgatás után Dan the Diplomat gazdagabb lesz 1-2 vastag aktával, amit igény szerint és zárt ajtók mögött elő lehet szedni, ha a hajhullás kórokozója nem oda hullatná a korpáját, ahova előnyösnek találja a fehér ház főfodrásza.

2016.02.27. 11:29:10

@Herr Stacheldraht Leger:

Ukrajna( és moldávia, belorusz) bármikor borulhat, ...
illetve borulni fog, ...
hogy merre dől?, ...

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.27. 13:42:40

@260: ukrajna attól félek, hogy épphogy nem fog dőlni semerre. az atlanti stratégák - mint ahogy kissinger is célzott rá - hajlamosak elfelejteni, hogy sima plusz befolyási játszmánál többet jelent moszkvának a vitás terület érzelmi alapon is. emiatt az oroszok többet hajlandóak kockáztatni a térségért, mint amennyit a nyugatnak a cirkusz és egy gyors (katonai) rendezés megér. így aztán megelégszenek a patthelyzettel. ne eszkalálódjon a baj tovább, aztán csak lesz valahogy, hátha a szankciók lassú, de biztos hatása megteszi a magáét. az első krimi háborúban se a harci kedv hiánya, hanem a totális államcsőd közelsége vette rá a cárt a békekötésre és alaszka zaciba vágására.

az, hogy közben a fura fronton apránként meghaló helyi lakosok mit akarnak, annak nincs igazán hírértéke. szép új világ.

2016.02.27. 14:01:34

@Herr Stacheldraht Leger:

Atombombák fedezékében nincs többé sem államcsőd sem kényszerű béke. A zsivány bankárvilág már csak 1,5 milliárd embert és 1/3 szárazföldet jelent. Az aranyat felvásárolta a kelet, nehogy ellenük használják fel mint gazdasági fegyver.

Alaszka nem volt védhető, jobb üzlet volt eladni, mint komoly költséggel elveszíteni.

Dől, amerre nyomják:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/SlavicEurope.png

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.27. 15:56:03

@260: nyomni-nyomni... tartom, hogy leginkább nem fog semerre se dőlni a dolog jó ideig, ciprus mintájára de facto kettéosztott marad ukrajna.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.27. 15:59:50

@260:

"Atombombák fedezékében nincs többé sem államcsőd sem kényszerű béke. "

tényleg? a szovjetúnió összeomlására tetszik még emlékezni?

2016.02.27. 17:39:36

@Herr Stacheldraht Leger:
A szu nem összeomlott hanem felbomlott, mert az oroszok kidobták a ballasztot, hasonlóan mint a kgst esetében.
Bejelentették hogy nem fizetnek. Volt aki kapott koncot, (többsége nem) de még azt is vissza államosították adóelmaradás címen. Idővel adtak némi kárpótlást, mi is kaptunk.

ukrajna:
Ha csak az a százezer idejön aki rajta van az (orbán)listán, már túlcsordulnak a zsinagógák. Ha még több akkor lebénulunk.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.27. 21:08:40

@260: hogyne, nem esik le a szovjet, csak így száll le a bicikliről. az ukránok meg szakavatott oligarchatúra építőként valóban kemény konkurencia lennének a gázszerelőknek, nem vitás.

2016.02.28. 02:55:42

A világot a játszóterének tekintő Amerika pont úgy viselkedik, mint egy bully, mindenkibe belekötő hisztis gyerek. Nem érti miért nem szeretik nár sehol és sose fogja felismerni, hogy ő az oka annak, hogy körülötte minden romokban hever. Az amerikai politika tagadásban van, nem ismeri el, ismeri fel, hogy ennek a demokráciaexportnak hívott háborús terjeszkedésnek rossz vége lesz. Illetve már van.

És ezek oktatnák ki Európát, hogy hány mohamedánt fogadjunk be.

S=klogW 2016.07.18. 15:48:45

az usa diplomaták biorobotok a legutolsó megszólalásukig, levágott fitymával és pökhendi pofával, csak nem kezeslábas hanem öltöny van rájuk húzva

teljesen felesleges az ilyen humán GMO szemetet meginterjúvolni
süti beállítások módosítása