Mindenki nyugodjon le! − feljegyzések a Fidesz botladozásai mellé
2014. december 15. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Mindenki nyugodjon le! − feljegyzések a Fidesz botladozásai mellé

nyugi.jpg

Igaz, hogy az idei harmadik teljes győzelmet hozó októberi választás után mintha lekapcsolták volna a villanyt a Fidesznél, s a párt mintha vaksötétben botladozna a hatalompolitikai mesterterv teljes sikere után. Igaz, hogy 2010 óta nem volt ilyen aktív tüntetéshullám a négy éve folyamatosan és mindent átalakító kormányzati politika ellen. Igaz, hogy a mainstream jobboldal hátországa felbolydult, rég lefojtott feszültségeket felszabadítva. Az egyik oldalon zavarodottság, a másikon szinte már győzelmi hangulat, mintha... De azért mindenki nyugodjon le egy pillanatra, és nézzen körbe józan fejjel!

Jöjjön pár szikár tény és jó hír a jobboldalnak, rossz hírek az ellenzékének.

*

A Fidesz 2014-ben három választást nyert meg brutális fölénnyel. Ez történt volna akkor is, ha nem piszkálja meg úgy a választási rendszert, hogy az még jobban díjazza az első helyezettet. A kétharmad négy évig intakt maradt, és most is kitart a parlamentben. Ugyan jövőre lesz egy időközi választás Veszprémben, ahol elvileg megdőlhet a kétharmad, de ehhez egy mostanában jobbra húzó körzetben kellene kiütnie a kormánypárt jelöltjét az ellenzéknek. Amely a veszprémi választás előtt is ugyanazt az előjátékot kezdi játszani egymással, mint az idei választások előtt. És ha győzne is egy ellenzéki jelölt, azzal ugyan elveszne a kétharmad, de az elmúlt évek kétharmados törvényhozási cunamija, a rendszer bebiztosítása után ezzel már együtt tudna élni a kormányzó Fidesz. Talán már tavasszal is elég lett volna egy sima győzelem, kétharmad nélkül − talán nem szabadultak volna el annyira a rendszer gátlásai, mint ahogy azt tavasz óta megtapasztalhattuk. A Fidesz mindenesetre a parlamenti, az EP- és az önkormányzati választásokon is tarolt, politikusi kasztja uralja az egész országot a parlamenttől a megyéken és nagyvárosok nagy részén át kisvárosok és falvak tömegeiig. Ez a rendszer mély belső megrendülések nélkül kétharmaddal vagy anélkül is képes elműködni négy, illetve önkormányzatok esetében immár öt évig.

A látható Fidesznél még fontosabb a khm, láthatatlan Fidesz: az, hogy 2010 óta az államrendszer minden vezető pozíciójába új emberek kerültek, sokszor a Fidesz, illetve a miniszterelnök legbelsőbb köreiből eljutva a különböző hatalmi ágak csúcsaira. És sokszor rendkívül hosszú ciklusra. Bármi is történik a politikában, ha a Fidesz időközben valamilyen okból kiesik a hatalomból, ez a rendszer is ellenállhat a minden bizonnyal továbbra is töredezetten működő, összehangolt politizálásra (pláne kormányzásra) igencsak nehezen képes mai Fidesz-ellenfeleknek. Ha ez a helyzet majd egyszer előáll, minden bizonnyal súlyos, kemény − és készüljünk fel, mocskos − politikai háborúra számíthatunk majd, amiben sokáig a hatalomban, pozícióban lévőknek áll majd a zászló.

A Fidesz jelenlegi megrendülésének, megbotlásának bizonyítékai a friss közvélemény-kutatások, amelyek egyöntetűen azt mutatják, hogy látványosan csökkent a párt támogatottsága a lakosság körében. Egyes mérések szerint a rendszerváltás óta példátlan gyorsasággal és mértékben. Ezeket az adatokat komolyan kell venni. De a Fidesz nem tart ott olyan (relatív) mélységben, ahol 2012 tavaszán járt; s ahogy akkor, úgy most sem veszélyezteti senki az első helyét. A most másodiknak mért Jobbik jellemzően több mint 10 százalékponttal van lemaradva a Fidesz mögött, az MSZP továbbra is be van zuhanva, a baloldali-liberális töredékpártok pedig az 5 százalékot sem érik el. Hiába a támogatottság megrendülése, hiába a bosszantó ötletpolitizálás, a Fidesszel szembeni elégedetlenség nem mutatkozik meg a jelenlegi kihívók támogatottságának látványos megerősödésében.

S ha már az ellenzék, tartsunk egy seregszemlét: egy Tóbiás József által vezetett, csődközeli helyzetét menedzselni próbáló MSZP. Egy parlamentbe és az EP-be hatalmas szerencsével bejutó, de az önkormányzati választáson gyengén szereplő, továbbra is a senki földjén botorkáló LMP. A Bajnai Gordon által otthagyott Együtt. Az Együttet otthagyó, egy szem budapesti kerület polgármesteri pozíciójának megszerzésére büszkülő PM. No meg Gyurcsány Ferenc és holdudvara a DK-ban. Akiben most erő és lendület, s aki mögött erős társadalmi támogatottság van, az a Jobbik; de a radikális jobboldali pártot − szerencsére − törvényszerűen mérsékelte és csiszolta a mainstream politikában való részvétel; s a közeljövőben a felelős településvezetői gyakorlatok tovább domesztikálhatják a Jobbikot. Persze igaza volt G. Fodor Gábornak, amikor az önkormányzati választás után lakonikusan annyit üzent a kormányt (és ezáltal a kormányzó Fidesz rendszerét) nyomás alá helyező Amerikának: Ózd”. De országos társadalmi, közigazgatási, gazdasági beágyazottságban, saját hálózatokban a Jobbik sincs sehol a Fideszhez képest.

Ott vannak még a mostani tüntetések szervezői, az új, fiatal aktivisták, akik törvényszerűen nagy publicitást kapnak a sajtóban, különösen annak velük közös kultúrkörökből érkező részében. A tüntetések a működő demokrácia jelei: örvendetes és üdvözlendő, hogy különböző társadalmi csoportok hangot adnak saját nézeteiknek, elképzeléseiknek az utcán. Kontinensük demokráciáinak egy részében gyakorlatilag folyamatos tüntetések közepette kell kormányoznia az adott vezető politikai erőknek. Jó tehát, hogy vannak tüntetések, seregszemlék, mindenki látja így, mennyi embert és mire lehet megmozdítani a jelen politikai helyzetben. De hol vannak még ezek a mozgalmárok attól is, hogy olyan szervezeteik, hálózataik legyenek, mint legalább a megroggyant MSZP-nek vagy a gyarapodó Jobbiknak? Hol vannak egyáltalán a szervezeteik? És tisztában vannak-e egyáltalán azzal, kik ők és mit akarnak? Mert amíg blogposztokat írogatnak és egymás szónoklatainak értékelésével foglalkoznak események előtt és után, addig Fideszország tovább zakatol egy teljesen más szinten és dimenzióban.

*

Mindent összevetve elmondható az, amit már sokan megjegyeztek: a Fidesz ellenfele pillanatnyilag leginkább önmaga. A kormánynak kell rendeznie a sorait, beszüntetve az egykori hosszú gyurcsányi agóniára emlékeztető, tömegeket apróságokkal bosszantó, nyilvános kormányzati ötletelgetéseket. A kormánynak kell szembenéznie azzal, hogy a magyar jobboldali választók egyrészt igen heterogén tömeget alkotnak, másrészt igenis létezik bennük egyfajta elégedetlenség a kormányzással, annak stílusával, a hatalmi politizálás kísérőjelenségeivel szemben. A kormánynak kell újra mérlegelnie a keleti nyitás és a nyugati zárás következményeit, a mostani zsákutcából való kiút irányát.

A kormánynak azt is meg kell fontolnia: továbbra is elegendő-e az, ha leginkább a lecsúszó vagy attól rettegő vidéki alsó középosztály reményeire és félelmeire gyárt etatista-kurucos ideológiát? Vagy pedig szembenéz azzal, hogy a magyar társadalom állandóan változik, jönnek az új, szabadabb világhoz és szabadabb információáramláshoz szokott fiatal nemzedékek − akik egykor a Fidesz természetes utánpótlását jelentették, s melynek mai képviselői számára lassan a Fidesz jelenti azt az állammal egybefonódott, beszürkült, öreges hatalmi pártot. Valami ilyesmi ellen jött létre egykor a FIDESZ is.

A Fidesz − élén Orbán Viktorral − az elmúlt 25 évben többször meg tudott újulni, alkalmazkodva a megváltozott körülményekhez. Lehet, hogy a 2010-ben megszületett rendszerre is átgondolás és generáljavítás vár. A Bármit Lehet korszaka valóban véget ért. Lehet, hogy a Fidesznek újra meg kell ráznia és ki kell találnia önmagát. Most még nem kell érezniük a politikai vetélytársak hideg leheletét a tarkójukon. Csak a Fideszen áll, hogy az elmúlt hetek történéseivel szembesülve az elmúlt négy év legrosszabb gyakorlataiba kapaszkodik még erősebben, vagy egy jobb kormányzás lehetőségeit keresve egy új deal, egy új kiegyezés felé mozdul el a társadalom és annak különböző szereplői felé.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr706984361

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Spekuláciusz áldozata lett a Magyar Üzletlánc 2014.12.15. 15:01:13

Akkorát bakizott a CBA stábja, hogy a fal adta a másikat. Félrefordították a német vajas süti nevét, majd jól kiplakátolták mindenhová, hogy ők spekulációs süteményt árulnak :) A vajassütis karvalytőke lefordíthatatlan nevű édességgel próbálja nevetsé...

Trackback: Mi lenne, ha mi is kínvallatással szednénk ki Goodfriendből a bizonyítékokat? 2014.12.15. 14:58:45

Az USA vezető politikusai szerint a kínvallatás egy legális módszer, jogilag sem támadható. A CIA vallatási technikái is teljesen legálisak, a szenátus világszerte nagy vihart kavart jelentése meg úgyse nem nyújt az amerikai állampolgároknak semmilyen ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.12.15. 14:39:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mindenki nyugodjon le! − feljegyzések a Fidesz botladozásai mellé 2014.12.15. 12:39:02

A Fidesz ellenfele pillanatnyilag leginkább önmaga. Lehet, hogy a Fidesznek újra meg kell ráznia és ki kell találnia önmagát. Most még nem kell érezniük a politikai vetélytársak hideg leheletét a tarkójukon.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:15:51

@Khonsu: te idióta avgy.A jobbik kb a középkorba vinne minket.A totális csődbe.

Khonsu 2014.12.15. 16:16:19

@Sexual Harassment Panda: A Jobbikot az elmúlt 25 év posztkomcsi tolvajbandái fogják hatalomra juttatni.

freehckr 2014.12.15. 16:16:58

@Sexual Harassment Panda: „mivel a jobbik ki kaar lépni az euból”

Az csak a B terv.

J.László 2014.12.15. 16:20:26

@Doomhammer:
Én is azt javaslom, ne nézd annyit a minimaxot.

Mostanában éppenséggel a "liberális demokraták" büdöscigányoznak és lámpavasoznak az összes blogon, de ne szólj senkinek:)

freehckr 2014.12.15. 16:21:44

@Trompf: „ha az én célomnak szöges ellenkezőjét képviseli egy párt, arra soha a büdös életbe nem fogok szavazni”

Egy kormánnyal vagy egy parlamenti többséggel szemben viszont már nem az számít, hogy szóban vagy kommunikációban mit képviselnek, hanem az intézkedéseik és ezek eredményei.

Lehet, hogy a Fidesz-KDNP nagyon jól adja elő a jobboldali retorikát, bár a vállalkozás-, multi-, profit-, unió- és szabad piac ellenes rendszeres kirohanásaik alapjaiban kérdőjelezik meg ezt, de az intézkedéseik többnyire mereven szemben állnak hangoztatott terveikkel.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:21:50

@freehckr: Nem.
Ha kilépnénk, abba belerokkannánk.
És a jobbik mindíg azt hangoutatja hogy ki kell lépni.
De mind1 is, mert a jobbikkal nyugaton nem állna szóba senki, a legsúlyosabb szankciókat kapnánk.
Tagság azonnal felfüggesztése az euban, a támogatásokkal együtt, a schengeni tagság felfüggesztése, stb.Senki sem tárgyalna velük.

Khonsu 2014.12.15. 16:23:23

@Sexual Harassment Panda: Egyáltalán nem. Ha a fityisz és a ballib továbbra is elnyom minden értelmes alternatívát, akkor megérdemlik, hogy a Jobbik verje el rajtuk a port. Remélem a titkosszolgálatot is utánaküldik majd a menekülő NER-huszároknak, hogy összefogdossák őket és visszaszerezzék az ellopott vagyont.

freehckr 2014.12.15. 16:28:43

@Sexual Harassment Panda: „Ha kilépnénk, abba belerokkannánk.”

Tagok vagyunk, és belerokkanunk... már másodjára... Tehát?! :)

Félreértés ne essék, én teljes mértékben unió párti vagyok, de sajnos a jelenlegi posztkommunista politikai elitünk, MSZP-től Fideszig nem EU-kompatibilis... nem beszélve a választópolgárok többségéről, akik több mint két évtizede éve szavazzák a nyakunkra a bűnszervezetként működő korrupt utódpártokat, felváltva.

Tehát ez így nem fog menni, ha maradunk EU tagok akkor le kell cserélni a posztkommunista politikai elitünket... minden ellenkező esetben nem is vagyunk ez EU-ba valók, ezt valljuk meg őszintén. :)

„a legsúlyosabb szankciókat kapnánk”

Az unió nem fog választási eredmények miatt szankcionálni... hidd el. :)

Khonsu 2014.12.15. 16:29:19

@Sexual Harassment Panda: Nem lépnénk ki, ők se hülyék. Az, hogy az EU mennyire száll ránk, a tetteiktől függne. Ha nagy gáz van, lesz még egy kis idő lelépni.

Bryan élete 2014.12.15. 16:33:03

@Khonsu: A Jobbikkal egy baj van: a fidesz fiókpártja. Egymás rögeszméit valósítják meg évek óta, a jobbik feltálalja, a fidesz megvalósítja.
Mindkettő jól jön a másiknak, kiegészítik egymást.
Az ország léte, tízmillió ember élete, sorsa nem játszótér, kalandorok kezébe NE kerüljön többé az irányítás.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:34:01

@freehckr: Egy szélsőjobboldali pártot?Ugye viccelsz?
Azonnal felfüggesztik az eu tagságunkat.
És igen, a jobbik ki akar lépni az euból.
Tehát, ha pl 2018ban nyernek, 2020-22körül megszűnik a tagságunk.
@Khonsu: A jobbik ki akar lépni, és sajnos te akkor már hiába akarsz "lelépni", mert szépen hazatoloncolnak a gaszba, aztán majd elgondolkozhatsz a zárt határok mögött itthon.

Gazz 2014.12.15. 16:35:52

Kedves ergé.
Dícséretes az optimizmusod, miszerint a fidesz még képes változtatni, de úgy gondolom, naív is.
Egyrészt nyilván te is tudod, hogy a Fidesz úgy alakult ki - érdekemberestűl, talpnyalóstúl, karrieristástól -, hogy Orbán lett a mestercsavarja.
Orbán gondolkodása nem hogy frissülne, hanem merevedik. Orbán már nem akar változni, ezért az országot akarja igazítani magához. Ezért amikor Orbán szükségszerűen megbukik - jórészt mert nem ismeri az ellenfeleit, a fidesz is vele bukik. A hátrahagyott aknák még elpukkangatnak egy ideig, de valószínűleg a fidesz nem fog tudni talpraállni orbán nélkül.
Orbánon meg látszik, hogy ez az állítólagos kormányzás sokat kivesz belőle.

freehckr 2014.12.15. 16:38:17

@Sexual Harassment Panda: „Ugye viccelsz?”

Nem viccelek, választási eredményeket nem fog szankcionálni az unió, se hatásköre, se jogköre sincs hozzá.

Persze lenne ricsajozás meg ajvékolás, esetleg valami „szorosabb felügyeletet” lebegtetnének meg a költségvetéssel és a szabadságjogokkal kapcsolatban (de ilyen az elmúlt években is volt már 2006-tól, és nem „szélsőjobbos” kormányok alatt), de kormányt b.szogatni csak konkrét intézkedések, vagy egyes felmerült konkrét problémák esetén intézkedések hiánya miatt tudnak.

Khonsu 2014.12.15. 16:42:32

@Sexual Harassment Panda: Ha nem lesz új erő, akkor marad a Jobbik. A lehetőségekből sajnos kifogytunk. Aztán majd lesz valahogy, de valakinek most már borítania kell a bilit, mert az sehová nem vezet ami 25 éve itt folyik, csak nyomorhoz és szolgasághoz.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:42:33

@freehckr: Tévedsz.Amikor Jörg HAider került hatalomra Ausztriában, felfüggesztették Ausztria szavazati jogát, 7hónapra, amikor Haidert "véletlen" halálos baleset érte.
A jobbik európában egy szélsőségesen nacionalista pártnak van beállítva, senki sem állna velük szóba.
És, mivel az eutól függünk, onnan kapjuk a támogatásokat, oda megy az export 70%-a, éves szinten 10.000mrd ftból 9.000mrd ft, csak a németek 6700mrd ft.
Ezen piacok, és a források felfüggesztése brutális lenne.
A jobbik is belebukna.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:43:13

@Khonsu: te beteg vagy!A jobbik az öngyilkosság!
Nem vagy normális, te barom.

hajdú 2014.12.15. 16:46:55

@ergé
"Jöjjön pár szikár tény és jó hír a jobboldalnak..."
Téves megfogalmazás: jó hír a Fidesznek. Nem mindegy! (A Fidesz nem "A" jobboldal, és ha mégis, az egyáltalán nem jó hír a jobboldalnak.)

freehckr 2014.12.15. 16:53:03

@Sexual Harassment Panda: „Amikor Jörg HAider került hatalomra...”

Igen, akkor izmozott az EU, hangsúlyozom pár hónapig, de egyrészt ez akkor volt, 14 éve, másrészt kicsit olvasgassatok utána a történteknek, mert ezt nagyjából mindenki rosszul ismeri... de leírásod alapján te még náluk is rosszabbul. :) A szankciók hatására az unió egyébként is alacsony osztrák támogatottsága zuhanni kezdett, ráadásul az unió meghátrálásával és diplomáciai kudarcával végződött. Azóta sem nyúlt ehhez az eszközhöz az unió, és nem is fognak, mert újra belebuknának, de most már nem olyan felhőtlen az unó helyzete mint akkor, 14-15 éve volt...

Nem fogják megkockáztatni, hidd el.

„jobbik európában egy szélsőségesen nacionalista pártnak van beállítva, senki sem állna velük szóba”

A Fidesz-KDNP jobboldali konzervatívnak van beállítva, és senki nem áll velük szóba. Olyan nagy változás nem lenne... :)

„Ezen piacok, és a források felfüggesztése brutális lenne”

Ez üzleti alapon fog eldőlni, márpedig ezen az alapon nem az EU, hanem a Magyarországon is befektető lobbisták fognak dönteni... márpedig egy kormányváltás miatt nem fognak egy tízmilliós, a régióban meghatározó piacot feldobni. :)

Khonsu 2014.12.15. 16:54:35

@Sexual Harassment Panda: Én nyitott vagyok, várom az alternatív javaslatokat :)
Ha a kedves elitünk hagyja az alternatívák megszületését és nem karaktergyilkolásznak ki mindent csírájában, akkor majd megajándékozzuk őket egy 2/3-os Jobbik kormánnyal :)

Mellesleg nem lenne itt világvége, csak bizonyos köröknek. Az EU először kivárna, maximum beszólogatna néhány politikus ás újságíró. A Jobbik meg szépen alkalmazkodna, mert hát ők is politikusból vannak és nem lövik tökön magukat, csak ha nagyon hülyék.

freehckr 2014.12.15. 16:55:24

@Sexual Harassment Panda: Szóval ezt fejezzük is be, riogatásnak és acsarkodásnak még elmennek ezek a szlogenek amit hangoztatsz a Jobbik esetleges kormányra kerülésével kapcsolatban, de semmi alapjuk nincs.

freehckr 2014.12.15. 16:56:25

@Khonsu: „akkor majd megajándékozzuk őket egy 2/3-os Jobbik kormánnyal”

Ami a Fidesz-KDNP választási rendszerében gyerekjáték lesz... :)

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:56:42

@freehckr: de ha a jobbik kilép az euból, mint ahogy hangoztatja, akkor azok a piacok megszűnnének.
És sajnos annyira függünk az eutól, hogy nem értem miből pótolják a piacainkat, és miből adnának munkát azoknak a millióknak, akik munka nélkül lennének, kiegészülve azokkal, akiket hazatoloncolnak.
Úgyhogy tartom a véleményemet, 2020-25re elveszítjük a tagságunkat.

freehckr 2014.12.15. 16:58:20

@Sexual Harassment Panda: „de ha a jobbik kilép az euból, mint ahogy hangoztatja”

De ez a B terv... mondom megint. Én bízok az A tervükben. :)

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 16:59:08

@freehckr: minek nincs???
Nem lenne gárdamasírozás az utcákon?
Nem vegzálnák a zsidókat/cigányokat?
Nem basznáak ki az euból zonnal?De.
Csak abban reménykedem, hogy még legyen 4-5évem addíg, és állampolgárságot kapjak, ne kelljen hazamennem egy agyhalott náci jobbikos országba, olyan agyahlott barmokkal, mint pl te.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:00:25

@freehckr: hazudsz!A jobbik minden héten azt fröcsögi, hogy népszavazást kell kiírni.Mi az francnak hazudsz?
Vona szerint az eurázsiai unió kel,, és az iszlám a fény az alagut végén.

freehckr 2014.12.15. 17:01:56

@Sexual Harassment Panda: „Nem lenne gárdamasírozás az utcákon?”

Most sincs...

„Nem vegzálnák a zsidókat/cigányokat?”

Most sem... bár... a megszállási emlékművel kicsit odavertek nekik Orbánék. :)

„Nem basznáak ki az euból zonnal?”

Nem, mert megint megemlítem, az a választópolgárok döntésének szankcionálása lenne, ami ellentmond a sokat hangoztatott „európai értékeknek”. Ugatás lenne csak, jó hangosan, de ugye amelyik ugat, az nem harap... :)

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:03:42

@freehckr:
"Ez üzleti alapon fog eldőlni, márpedig ezen az alapon nem az EU, hanem a Magyarországon is befektető lobbisták fognak dönteni... márpedig egy kormányváltás miatt nem fognak egy tízmilliós, a régióban meghatározó piacot feldobni. :) "
Hazudsz.
Ha nem vagyunk eu tagok, akkor a legtöbb cég, aki eus piacra termel, kivonul.

freehckr 2014.12.15. 17:04:38

@Sexual Harassment Panda: „A jobbik minden héten azt fröcsögi”

Harmadszor: az a B terv. Nem mellesleg a kilépésről szóló népszavazás belebegtetése mindig hatékony érv az unióval való egyezkedéseken. Tehát ha a kilépést még mondjuk közvélemény kutatási adatok is alátámasztanák, akkor az több tonnányi súllyal esne latban az uniós tárgyalásokon... :)

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:05:33

@freehckr: Azért nincs masírozás, és zsidózás mert nem a jobbik van hatalmon, te barom.
A jobbik azonnal életrehívná a gárdát, meg csendőrséget, és lenne masírozás, és zsidózás/cigányozás, meg elszámoltatás.
Egy kompltt barom vagy, aki nem tudja felfogni mi lenne egy szélsőjobbos kormányyal velünk.Hihetetlen hogyb ilyen emberek szavazhatnak.

freehckr 2014.12.15. 17:05:36

@Sexual Harassment Panda: „akkor a legtöbb cég, aki eus piacra termel, kivonul”

Igen, ahogyan színüket sem láttuk 2004-ig... oh, wait... :)

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:06:51

@freehckr: milyen bterv????!!!
Mi a faszom az a terv?Mit hajtogatod ezt a baromságodat?
A jobbik nyíltan ki akar lépni az euból, és az eurázsiai unióhoz csatlakozni.
Mit hazud

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.15. 17:08:14

@freehckr:
"Az megfordult-e a fejedben, hogy a rájuk aggatott vádjaid megalapozatlanok?! :)"

Azt gondolom, ha Pintér, a belügyminiszter számol be a Parlamentben arról, hogy mibe került a Jobbik avasi vonulása egy olyan eset ürügyén, aminek nem is volt cigány szereplője (a domonyvölgyi gyilkosságról van szó), akkor én eléggé magabiztos vagyok abban, hogy erős vád építhető ellenük.

"Már-már olybá tűnik, hogy akkor a Jobbik kezében van az igazságszolgáltatás, nem?! :) "

Nem a Jobbik kezében van az igazságszolgáltatás, hanem a kormánypártok kezében - ennyit a független magyar igazságszolgáltatásról. Az MSZP-SZDSZ-kormány idején való indulásuk eléggé gáz, de mint valaki megjegyezte, akkor nem 10%-uk volt, hanem 2. És ne mondja nekem senki se, hogy ez egyszerűen a magyar néplélekből meg a cigánykérdés súlyosságából fakad. A 2014-es parlamenti választásokon gyakorlatilag csak a Jobbik kampányolt, olyan összegeket költöttek el pl. óriásplakátokra, ami egyáltalán nem vág egybe a rendszer ellen harcoló elnyomott igazmondók imázsával.

A valóság az, hogy a Fidesz szándékosan futtatta fel a Jobbikot, mivel azt gondolta, hogy ezzel megosztja az ellenzéket. Ezt viszont most nehezen magyarázza ki a hirtelen nem is annyira hanyatló, hanem nagyon is erőteljes Nyugat előtt.

freehckr 2014.12.15. 17:08:56

@Sexual Harassment Panda: „Azért nincs masírozás, és zsidózás mert nem a jobbik van hatalmon”

Akkor sem ők voltak amikor szakmányban vonultak...

„ jobbik azonnal életrehívná a gárdát”

Most is van gárda, nem is egy...

„meg csendőrséget”

Ezt nem lehetett olyan nehéz kitalálni, mert benne van a programjukban. :) De ahogy például a románokat, belgákat vagy franciákat sem vegzálják csendőrség miatt, minket sem fognak...

„nem tudja felfogni mi lenne egy szélsőjobbos kormányyal velünk”

Én el tudom képzelni, csak te nem, mert nincs egy racionális érved sem a borús jóslatod alátámasztására.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:10:07

@freehckr: Megint hazudsz.
Ugyanis, 1994től tagjai voltunk az európai gazdasági közösségnek, ami ez eu elődje.Szabadon kereskedhettünk velük, vámok nélkül, mi viszont szedtünk vámot tőlük.Na ezt a jobbik elfelejti hangoztatni, amikor a tőled hallott 2004előtti dumával fröcsög.
És ha kilépünk nem a 2004, hanem a 94előtti időket kapjuk vissza.
Újabb hazugság.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:12:00

@freehckr: hazudsz.A grda be van tiltva.Kb az lenne mint amikr gyöngyöspatán vonultak.
A jobbik egy náci párt, és a hatalomrakerülése kb a középkorba visznek minket.Mint mondtam, remélem még eltart vagy 4évig, és akkor többet haza sem kell mennem, majd röhögök rajtad, amikor otthon akasztanak a lámpavasra, te barom.

freehckr 2014.12.15. 17:12:12

@Doomhammer: „a Fidesz szándékosan futtatta fel a Jobbikot”

Igen, ezt a részét a dolognak a fideszes és szocialista megszállottaknak kellene megbeszélniük egymással, mert mindkét társaság szerint a másik „kreálta” a Jobbikot.

Szerintem meg a Jobbik a viccbeli csősz, és majd hazazavarják az egymással marakodó elvtársakat az erdőből... :)

freehckr 2014.12.15. 17:17:56

@Sexual Harassment Panda: „Megint hazudsz.”

Szerintem itt ezen a ponton már az a helyzet, hogy nem vagy képes elfogadni az érveimet, annak ellenére, hogy saját ellenérvet a „hazugozáson” kívül nem tudsz felhozni... ez pedig így már egy egészen más kategória. :)

„A grda be van tiltva”

A Magyar Gárda... meg azt hiszem a Magyar Nemzeti Gárda... de a többi nem. A polgári szabadságjogokat, így az egyesülési jogot nem olyan könnyű „betiltani”... :)

Tata86 2014.12.15. 17:18:58

@Sexual Harassment Panda: A középkorban is voltak náczyak? ^^

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:19:53

@freehckr: melyik érveidet???
Azt, hogy azt mondtad , 2004előtt is kereskedtünk az euval.Qrva nagy érv, te idióta.ja.Mert tagjai voltunk 1994februátjától az egt nek.
Úgyhogy a mítoszod megdőlt.

vittore 2014.12.15. 17:24:05

Mivel a Fidesznek jelenleg nincs alternatívája, és egy jó darabig nem is lesz, így egyre valószínűbbnek látom, hogy a hazaáruló törpét csak belső puccsal lehet eltávolítani. Ha van egy kis eszük a pártban, ezt mihamarabb véghez viszik. Akkor talán megmenekülnek a csúfos bukástól és talán lesz egy normális jobboldali kormányzás.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:25:29

@vittore: Ez az amerikaiak célja, szerintem.

Gazz 2014.12.15. 17:25:48

@freehckr: Gyöngyösi lenyilatkozta az eu kilépést. Novák meg utána gyorsan el is égette az eu zászlót.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:30:35

@Gazz: De ő akor is azt mondja, hogy ilyen nem volt.És példálózik 2004előttel.
Ami hazugság.
Barom jobbikos náci.

freehckr 2014.12.15. 17:31:19

@Sexual Harassment Panda: „Mert tagjai voltunk 1994februátjától az egt nek.”

...és azelőtt teljesen el voltunk szigetelve. Nem volt McDönci gyorsétterem, nem volt Kuki Kóla, nem volt Niké sportcipő... Szuper Csenel... :)

„Úgyhogy a mítoszod megdőlt.”

Ha ez neked örömet okoz, hidd ezt. Remélem egy kicsit le is nyugszol majd, mert lenne mit csiszolni az irodalmadon... ami kicsit rávilágít arra is, hogy ki a fékeveszett őrült „náci” ebben az országban: én mint aki a Jobbikkal szimpatizálok és a szidalmaid ellenére még mindig visszafogottan korrepetállak, mint egy apa a szellemileg visszamaradott gyerekét; vagy te mint aki öklöt rázva uszít és acsarkodik ellenünk. :)

freehckr 2014.12.15. 17:32:31

@vittore: „Mivel a Fidesznek jelenleg nincs alternatívája”

Szerencsére nincs így. Szomorú lenne, ha egy országban egy korrupt posztkommunista bűnszervezetnek ne lenne alternatívája... az már tényleg a legvége lenne a történetnek. :)

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:39:02

@freehckr: Micsoda??Tehát már ott tartunk, hogy az 1990-94előtti időkkel példálózol??
Komolyan mondom, megáll az eszem.
Te vagy az, aki hülyeségeket állít.Jöttél azzal, hogy bezzeg 2004előtt milyen jó volt.
Aztán ez a hatalmas tézides megdőlt.Mostmár akkor 94előtt volt olyan jó.Értem.
Nincs miről tárgyalnunk a tiovábbiakban.
Nem akarom, nem tetszik, hogy hozzád hasonló emberek, felelőtlen döntéseikkel veszélybe sordorják a jövőmet.Én nem vissza akarok utazni a középkorba a jobbikkal, hanem a jövőben akarok élni.Én nem kérek oroszországból, és az iszlámból az alagút végén.
Undosodom a jobbikos magyarkodástól, hányok tőletek.Soha nem akarok visszamenni.
Dögöljetek meg ott, ti undorító férgek.
Büdös nácik, remélem megfingatnak titeket, aztán éhendöglötök otthon.

Herr Schwarze Liste 2014.12.15. 17:39:47

ergé botladozásai a wishful thinking mezején. fogjuk a karácsonyi hangulatra.

Herr Schwarze Liste 2014.12.15. 17:47:22

@vittore:

"Mivel a Fidesznek jelenleg nincs alternatívája, és egy jó darabig nem is lesz"

találós kérdés 1: amikor egy nagyhatalom eldönti, hogy x vagy y NAGYON útban van neki, szerinted hányadrangú kérdés a kulcsrakész alternatíva megléte?

találós kérdés 2: fenti események végkifejletét mennyiben befolyásolja, hogy kinek van vélt/valós igaza, avagy inkább hogy kinek az oldalán az (anyagi, kapcsolati, katonai, gazdasági, hírszerzési stb. erőfölény?

találós kérdés 3: az az egyre nagyobb politikailag bizonytalan, ill. egyenest közömbös embertömeg szerinted csak a baloldal bukását nézte végig vállvonva, vagy adott esetben a mostaniét is?

üdvözlettel
captain obvious

Khonsu 2014.12.15. 17:49:09

@Sexual Harassment Panda: Amúgy téged miért zavar mi lesz? Nem is itt élsz NERisztánban, ellentétben velünk. Nem hiszem, hogy nácik lennének, sőt láthatóan konszolidálódnak, amit az is mutat hogy néhány régebbi tettüket kijelentésüket ma már szeretnék inkább elfelejteni.
Én nem vagyok jobbikos, de ha nem születik meg valami nekem jobban tetsző alternatíva, akkor bizony rájuk szavazok.

Sexual Harassment Panda 2014.12.15. 17:53:10

@Khonsu: miről beszélsz?Kőkemény nácik.Zsidó, roma, idegenellenesek, euellenesek, és oroszország a cél.Ha neked ez belefér, lelked rajta, nekem nem pálya, én inkább a rohadó nyugatot választom.És nem akarom,hogy hazatoloncoljanak miattuk.
Várjatok még 4évet, utána éhen is dögölhettek, ha ez a döntésetek.

freehckr 2014.12.15. 17:55:38

@Sexual Harassment Panda: „Komolyan mondom, megáll az eszem.”

Ez téged már ne aggasszon... :)

„Jöttél azzal, hogy bezzeg 2004előtt milyen jó volt.”

Fent rányomsz a „szeretném látni az összes kommentet”, rákeresel a „freehckr” névre, végigolvasod ami véleményt így találtál, és rá fogsz jönni, hogy egy szóval nem állítottam ilyesmit.

Azt említetted, hogy ha kilépünk az unióból, akkor Magyarországon megáll az élet, és egyből a sötét középkorban találjuk magunkat. Én csak megemlítettem, hogy az uniós csatlakozásunk előtt is elvoltunk... sőt, ha megnézzük a gazdasági mutatóinkat, még jobban is álltunk. :) De ezt csak most említem. Ez természetesen nem az unió mint intézmény, vagy az unió mint gazdasági társulás hibája, hanem a magyarországi posztkommunista politikai elité...

„Aztán ez a hatalmas tézides megdőlt.”

Bocs, ez a tiéd volt... de ne aggódj, engem szórakoztatsz. :)

„hozzád hasonló emberek ... Undosodom a jobbikos magyarkodástól, hányok tőletek ... Dögöljetek meg ott, ti undorító férgek ... Büdös nácik ... éhendöglötök otthon”

...és akkor te egy mérsékelt, az európai értékek iránt elkötelezett demokrata lennél?! :) Hm... lenne még mit csiszolni akkor, legalább a megnyilvánulásaidon. Nem azért, mintha engem zavarna, de lehet másnak sem ez fog lejönni a véleményedből... :)

turista a saját országában 2014.12.15. 18:24:49

"vagy egy jobb kormányzás lehetőségeit keresve egy új deal, egy új kiegyezés felé mozdul el a társadalom és annak különböző szereplői felé."

Ez olyan snassz... Orbánt a vére hajtja. Nem tud megváltozni, képtelen a változtatásra. Orbánt a tekintélyelvű keleti basik államépítményei vonzzák. Ezek mintájára építi immáron 4,5 éve a rendszert, s építi át az országot.

Posztoló vajon mikor veszi le a szemellenzőt, hagy fel a hiú reménykedéssel, ami ennyi idő távlatából már tiszta röhej, sőt, idiotizmus?!

Pelso.. 2014.12.15. 18:27:44

@Herr Schwarze Liste: Elgondolkodtam ezen a megújuláson. Csak nem arra utalt RG, hogy esetleg hamarosan a fidesz ismét liberális párt lesz? A palettán ott szabad a pálya, egy újabb fordulat szépen bizonyítaná a khmm, alkalmazkodó képességet. A hívek számára kissé furcsa lenne, de majd megszokják.

sanyix 2014.12.15. 18:33:00

a jobbikkal az a hatalmas probléma, hogy láthatóan putyin seggében van az ő nyelvük is...

nevetőharmadik 2014.12.15. 18:40:01

ergé, nem kell itt nyugtatni senkit. Mi ugyanis egyre nyugodtabbak vagyunk, a netadós fiaskó óta hétről hétre. Ti viszont elkezdhettek idegeskedni.

Jól mondták ketten is előttem: egyrészt csak abban bízhattok, hogy az ellenzék béna marad (a remény pedig nem stratégia :) ), másrészt abban, hogy mégsem lesz béna, mert ha ilyen ütemben hergeli tovább a kormány a jónépet és nincs, aki irányítsa őket, akkor a jónép majd elintézi a leváltást maga, dühből és ösztönből.

Persze te most abban reménykedsz, hogy a kormány nem fogja továbbhergelni a jónépet - de te is pontosan tudod, hogy ez nem igaz. Nincs new deal. Osztogatni már nincs mit, és ha képesek lettek volna jól kormányozni, már eddig is megtették volna.

Szóval legfőbb ideje elkezdened idegeskedni, hátha fel tudsz készülni az azutánra.

freehckr 2014.12.15. 18:48:50

@Pelso..: „esetleg hamarosan a fidesz ismét liberális párt lesz?”

Persze, mindezt maga Orbán fogja bejelenteni egy EU-párti békemeneten, a magyar, uniós és USA lobogók tengerében, majd egyben harcot is hirdet az „elmúltnégyév” illiberális kormányának intézkedései ellen... :)

sanyix 2014.12.15. 18:50:27

@freehckr: már egyszer megtette :) 2010-től pont az ellenkezőjét csinálta mondta annak amit előtte. Egy ilyen gerinctelen szar alaktól minden kitelik.

dont be such a jew 2014.12.15. 18:56:31

a ballibnek annyi, senki sem hallja a sikoltozást

Herr Schwarze Liste 2014.12.15. 18:56:41

@Pelso..: óóó, ha az Élő Isten már kőtáblába véste a téziseit, az egyháza már csak szakadás árán térhet vissza valami ortodoxabb valóságértelmezéshez, nemhogy az ifjonti hiperidealista gyökerekhez.

hány év is kellett anno az mszp-nek, mint kevésbé egyszemélyes pártnak az öszödi ősz után a böszmétől való megszabaduláshoz? (csak hogy azóta se tudja teljesen megemészteni). vagy milyen sikerrel is újul meg azóta a 2004 környékén rögzült töketlen fecske státuszból?

ezek után lehet saccolni holmi önkorrekció/újrafeltalálás esélyeit a másik térfélen is.

jobb esetben szimplán unalomba fullad a kínos performansz, a többi opció... rázósabb.

Megérdemeljük 2014.12.15. 19:01:05

Kedves Olvasó,

Ön elégedett a sorsával? Mit gondol a helyzetünkről? Mennyire érintik Önt az alábbi jelenségek?
A politikai kultúra szintje alacsony, nincs párbeszéd a politikai táborok között; a házasságok fele válással végződik; a politika és a gazdasági életet átszövi a korrupció; naponta átlagosan három ember hal meg közúti balesetben; az iskolarendszer funkcionális analfabéták tömegét engedi a társadalomba; egymillió alkoholista van; alacsony a várható élettartam; a legnagyobb szegénységi kockázat a gyerekvállalás; rengeteg az öngyilkos; az átlagos szülő-gyermek beszélgetés időtartama a napi tíz percet nem éri el; semmi sem biztosítja a törvények meghozatalának átláthatóságát és a törvények koherenciáját; nincs összhangban a politikusok gazdagodása az ország gyarapodásával; rengeteg embert ér erőszak; nagy a különbség a nemek között a munkahelyi lehetőségek, a megbecsültség ás a fizetések terén; az állam hihetetlen módon pazarol; nincs tömegsport.

Nem értjük, hogy 25 évvel a rendszerváltozás után, a lehetőségeinkhez képest, a kezdeti lelkesedés és ígéretek után hogy juthattunk idáig. Okolunk sokakat, politikusokat, más országokat és népeket, a velünk egyet nem értőket. Könnyen találunk felelősöket és hosszú listánk van a bűnösökről. A politikát okoljuk a legtöbb bajunkért. Még akkor is, ha mi magunk beszélgethetnénk többet gyermekeinkkel, mi is pazarolhatnánk kevesebbet, mozoghatnánk többet, törődhetnénk többet a testi és lelki egészségünkkel, és vezethetnénk körültekintőbben is. Mindezek ellenére magunkat legfeljebb annyiban hibáztatjuk, hogy hagytuk idáig jutni a politikusainkat, az országunkat. Valamit nem látunk.

Nem vesszük észre a kapcsolatot, hogy ugyanolyan arányban marad homályban vagy büntetlenül az erőszak, akár másvalaki követi el ellenünk, akár az állam követi el a törvények és a racionalitás ellen; hogy az állam ugyanannyira nem becsül, tisztel és szeret minket, mint ahogy mi sem magunkat vagy egymást; hogy a politika ugyanúgy huszárvágással akarja megoldani évszázados problémáinkat, mint mi magunk; ahhoz hasonlóan, ahogy az otthonunk a legveszélyesebb hely, ugyanúgy a saját államunk, a saját közösségünk szól bele az életünkbe a leginkább károsan; hogy a politikusaink velünk együtt vesznek többet ki a közösből, mint amennyit beletesznek. Nem látjuk, hogy a politikusaink közülünk jönnek, ugyanazt teszik és ugyanarra vágynak, mint mi. A mi elvárásainkat teljesítik, mi nem hagyjuk, hogy máshogy tevékenykedjenek, mint ahogy. Semmit sem látunk.

A közéletben, politikai közbeszédben nem hallgatjuk meg egymást, egy politikai vitában leginkább azt akarjuk bebizonyítani, hogy mennyivel okosabbak vagyunk másoknál. Sokat foglalkozunk azzal, hogy mit lehetett vagy kellett volna tenni korábban. Rengeteg frappáns publicisztikát írunk és olvasunk arról, hogy mások mit tegyenek, hogy nekünk jobb legyen, bőségesen kifejtjük elvárásainkat másokkal szemben. Szakértői kormányért kiáltunk, hogy az hozza rendbe a törvénykezésünket és a közéletünket, hogy utána mi mondjuk meg a közös hogyan továbbot. Egyedül azzal nem foglalkozunk, hogy mi magunk mit tegyünk. Nem nézünk tovább a saját orrunk hegyénél.

Várunk az államra, hogy javítson az életünkön, hogy a mi elvárásainkat vegye figyelembe, hogy a saját kényelmünk és önsorsrontásunk ellenére biztosítson jólétet, egészséget és tudást a számunkra. Kifogásokat keresünk, másoknak miért sokkal egyszerűbb élhető országot építeniük, mi meg miért vagyunk kénytelenek másokra várni. Fel sem merül bennünk, hogy amíg másokra várunk, addig függünk is tőlünk, és más módon is védtelenné és kiszolgáltatottá tesszük magunkat. Elfeledkezünk arról, ha más országokat, hatalmakat, népeket hibáztatunk, akkor is a mi hátunkon csattan az ostor. A mi problémáink nekünk fájnak, bárki is a probléma okozója és bárki is a felelős a meg nem oldásáért. Ráadásul meg sem fordul a fejünkben, hogy a legtöbb nehézséget mi okozzuk saját magunknak. Szemellenzők sokaságát vesszük fel.

Mindig van választás. Eddig vártunk másokra, követeltük másoktól az értünk való cselekvést, látható eredménytelenséggel. Még akkor is másokra várunk, amikor nekünk igazán fontos az előbbre jutás. Egyetlen dolgot nem próbáltunk még ki, pedig mindig is itt volt a megoldás: tegyünk mi magunk a saját boldogságunkért. Ugyanaz az út vezet a személyes boldogságunkhoz és a közös boldogulásunkhoz. Induljunk el rajta, ehhez nem kell várni senkire és semmire, nincs szükség forradalomra, független a politikusoktól és másoktól is, nincs hozzá szükség különleges tehetségre, és ingyen van. Látványosan meg fog változni az életünk, és velünk együtt meg fognak változni a politikusaink is.

A gondolkodásunkról, az önsorsrontó elvárásainkról, az elégedettség és a boldogság közötti különbségről, a személyes boldogsághoz és közös boldoguláshoz vezető útról szól a blogom, arról, hogy mi magunk mit tegyünk. Kérem olvassa el: megerdemeljuk.blog.hu

Köszönöm
N. N.

Pelso.. 2014.12.15. 19:47:40

@Herr Schwarze Liste: Ízlelgesd a kifejezést: unortodox liberalizmus)

@freehckr: Azért, szép epizód lenne...

Herr Schwarze Liste 2014.12.15. 20:18:04

@Pelso..: na az az lett volna, ha anno méltóztatsz zöldgárdát alapítani. nem tetted. miattad tartunk ott, ahol, az utókor irtózattal szembesül történelmi mulasztásoddal és annak következményeivel.

Sir Galád 2014.12.15. 20:19:32

A Nemzeti Dohányellátónál nem is adhatott volna jelképesebb választ erre a cikkre a kormány ergé.

vittore 2014.12.15. 21:09:52

@freehckr: szeretném hinni, hogy így van, de említs egyet, mondjuk arra az esetre ha bejönne a bukta?@Herr Schwarze Liste: @Sexual Harassment Panda: Óriási! Huszoniksz év után ugyanoda jutottunk?

Gascoigne 2014.12.15. 21:36:17

A mai csoki evésről kéne pár keresetlen szó, Gellért. Ez is csak sima botladozás, vagy egy ultrasuttyó megnyilvánulás a mezítlábas tahó gyökér, vályogházban felcseperedett paraszt miniszterelnöktől?

Bell & Sebastian 2014.12.15. 22:01:13

@Gascoigne: Egyszer már rámutattam, hogy a trafiktörvénnyel az amcsikat hozták helyzetbe. Miután ezt jól meghálálták, ideje volt kiebrudalni őket, mivel nem jeleskedtek túlságosan az adófizetésben, elintézték otthon, ahelyett, hogy itthon.

A jövedéki terméket mindenki igyekszik szorosan felügyelni az alapanyag termeléstől a fogyasztóig terjedő útján. Ez alapkérdés.

Hogyan sikerül majd mindez ellenszélben? Rosszabb esetben csak beépülnek a láncba és drágulás lesz, de hogy az elképzelt vámot ezek után beszedik, az tót ziher!

Azon csodálkozom, hogy nem ezzel kezdték, mindenki sokkal jobban járt volna.

A torkoskodás egyébként a főbűnök egyike, aki rosszul dolgozik, az nem érdemel csokit. Mert csak fölzabálja és minden marad a régiben.

Úgy őszintén, ezen meglepődni? Ennyi év után?

Gascoigne 2014.12.15. 22:40:22

@Bell & Sebastian: A Philip Morris meg a British American Tobacco az anyja hátán megcsinálják a regnáló miniszterelnököt, ha nagyon felkapják a vizet, de ez mellékszál.

De hogy egy 5 gyerekes apa ekkora taplólelkű paraszt legyen? Normális embernek a gálája kifordul ettől a tahótól.

freehckr 2014.12.15. 22:51:43

@vittore: „említs egyet, mondjuk arra az esetre ha bejönne a bukta”

Ha már itt fent egyesek kiborultak a Jobbiktól, mint szerintem egy megfelelő alternatívától; meg egyébként is, a Jobbik esetleges megválasztása miatt a külföldi és hazai szélsőséges reakciók már nem nagyon tennének jót az ország hírnevének a Fidesz-KDNP négy éve után, én ha úgy alakulna egy LMP kormányt is megfelelőnek tartanék és el is fogadnék, akár már ma este, a jelenlegiek helyett...

Bár ráz a hideg az LMP „józanságot meghaladó” liberalizmusától, a baloldaltól meg egyébként is, de a helyzet szerintem az, hogy egy korrupt bűnszervezet van kormányon, szórja a közpénzt a haverjaiknak miközben a kormányzás minőségében és probléma megoldó készségükben még szocialista elődeiket is alulmúlják, és ennek k.rva gyorsan véget kell vetni.

Bell & Sebastian 2014.12.16. 00:39:53

@Gascoigne: Ha majd O. a körmével kaparja a táblát, vagy papírt tépked, azt nem fogom szó nélkül hagyni. De ha nekem elmagyarázza, hogy ebben a tettében mi volt kirívóan vérlázító, megfontolom a fölháborodást.

Gondolja, hogy O. talpán érzi a különbséget két homokvár közt, amit széttapos? Dehogy. A síró gyerek bevetése a cél elérése érdekében ósdi cigány trükk.
Pont O. ne ismerné?

hoplita 2014.12.16. 08:24:29

@J.László:
"....Esetleg ezért próbált meg rendet csinálni a Fidesz a bírói karban. A brüsszeli bolsevikok megakadályozták, mint tudjuk. ..."

Muhahahahahahaha....!

Hány éves vagy királyfi?

hoplita 2014.12.16. 08:33:55

@Doomhammer:
"...A Jobbik nem létezhetne a magyar törvények szerint, már régen az egész vezetésének börtönben kellene ülnie, ha Magyarországon jogállam lenne..."

Miért nem inkább a háziasszonybűnözésről értekezel a másik topicon, te húgyagyú idióta?

hoplita 2014.12.16. 08:41:24

@Sexual Harassment Panda:
Én ott jól érezném magam, te meg legfeljebb lelépsz, vagy megdöglesz.
Úgyis csak sűrűbben vagyunk a fajtáddal, többen nem.

hoplita 2014.12.16. 08:48:11

@Sexual Harassment Panda:
"...Úgyhogy tartom a véleményemet, 2020-25re elveszítjük a tagságunkat...."

Én meg túl nagy összegben nem mernék fogadni, hogy lesz még akkor eju egyáltalán.
Ahogyan a dógok mennek..:)

hoplita 2014.12.16. 08:57:38

@Sexual Harassment Panda:
Csak társult tagok, te faszkalap...és nézz utána, hogy az mivel járt.

De itt be is fejezheted, te nácizó papagájgeci.:)

hoplita 2014.12.16. 09:01:51

@Sexual Harassment Panda:
"....Soha nem akarok visszamenni..."

Na, most aztán kétségbe vagyok esve.:)))

Javaslom ott rángasd továbbra is magad felé anyukádat, ahol vagy.:)))
Úgy hiányzol te innen, mint tollas zsidónak a forgószél.

hoplita 2014.12.16. 09:05:57

@Sir Galád:
:)))))

Valóban, telitalálat.:DDDD

hoplita 2014.12.16. 09:09:43

@Gascoigne:
Nem paraszt, hanem fúlproli, uborkafára felkapaszkodott éhenkórász.

kibaszott nagy különbség...még ha a körúton belülről ez nem is tűnik fel.

Robinzon Kurzor 2014.12.16. 15:04:47

"jó hír a jobboldalnak"

A pártállam, a bebetonozott Orbán-káderek, akik hosszú utódvéd harcokban, Magyarország romjain az utolsó töltényig fognak majd harcolni egy demokratikusan megválasztott (akár kétharmados felhatalmazással rendelkező, még az is lehet, hogy valóban jobboldali) valamikori új kormány ellen ... ez miért jó hír a jobboldalnak?

Minden, ami ma a politikában történik, a csokievéstől Paks2-ig azért lehetséges, mert Orbánnak nem kell tartani következményektől.
Azért nem, mert felé, khm, "lekötelezett" emberek ülnek még hosszú ideig leválthatatlanul azokon a posztokon, amelyek a következményeket jelentenék.

Ez miért is jó hír a jobboldalnak?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.12.16. 18:19:08

@Robinzon Kurzor: Mit gondolhat ergé arról a jobboldalról, amelyiknek ez szerinte jó hír?

Robinzon Kurzor 2014.12.16. 18:33:49

@Holger Hartland:

Nem tűnik úgy, hogy elvi és/vagy erkölcsi problémája lenne vele.

Robinzon Kurzor 2014.12.16. 20:09:42

@Holger Hartland:

Ez is egy vélemény, csak, ahogy mondani szokták, nem az enyém.

Egészen már mondatokban fogalmaz(na) az, akinek ez tényleg elvi/erkölcsi probléma.

Szerintem.

huKKK 2014.12.16. 23:23:48

A fényképen az egy nyugtató koala?

Herr Schwarze Liste 2014.12.17. 00:03:50

@Robinzon Kurzor:

"emberek ülnek még hosszú ideig leválthatatlanul"

hmm, ellentmondást érzek. nem tudsz egyszerre diktatúrát kiáltani, másfelől ugyanazzal a szusszal azon keseregni, hogy valaki leválthatatlan (azaz magadra nézően de facto legitimnek elismerni a bebetonozásukat. mert diktatórikusan nyert poszt az demokratikus szemszögből bezony a diktatúra szabályrendszerén kívül nullázódhat csont nélkül).

azaz

a) mégis demokrácia van és akkor tessék választást nyerni 2/3-al, ami a többségi választási rendszerben pláne nem nagy kunszt (hja, csak meg kéne szólítani a többséget, brühühü)

b) avagy nincs demokrácia és akkor eleve tök mindegy ki hány évre kapott plecsnit, mert népforradalmi-atlantista tulajváltás után tabula rasa a hagyományos recept (hja, tetszettek volna lusztrációt csinálni már anno 89-ben, nem itt tartanánk. X millió kiszesházmester országában nehéz demokráciát építeni, nemde? :D)

Robinzon Kurzor 2014.12.17. 15:30:52

@Herr Schwarze Liste: "hmm, ellentmondást érzek"

Persze, mert nem azt írom, amit te olvasni szeretnél tőlem ... viszont amit írok, azzal nem tudsz mit kezdeni.

Szar ügy, dolgozd fel valahogy egyedül.

picur3ka 2014.12.17. 15:54:23

@Sexual Harassment Panda:

A Jobbikok bizony inkább liberális humanisták szinte bármelyik nyugati párt nacionalizmusához képest.

picur3ka 2014.12.17. 15:56:26

@Doomhammer:

"Ez alapján a Jobbik bármelyik vezetőjét börtönbe lehetne küldeni és a Jobbik-problémát ezzel megoldani."

Hát még a kommunistákat! A liberális pártról meg már nem is beszélve.

picur3ka 2014.12.17. 15:57:44

@picur3ka:

sőt, egyes kisebbségi csoportokat is már jó régen be kellett volna tiltani.

yotta 2014.12.18. 01:39:30

@Robinzon Kurzor: "A pártállam, a bebetonozott Orbán-káderek, (...) valamikori új kormány ellen ... ez miért jó hír a jobboldalnak?"

Nagyon sokszor és nagyon erősen kell akarnom, hogy ezt ergé a jobboldal jó hírei közé sorolja!

Egyébiránt nem létezik bebetonozott csinovnyik! Egyszerű többséggel és "más" praktikákkal egy nap alatt mindenki, akit mozdíthatatlannak titulál az ellenzéki oldal - eltávolítható jogállami keretek között!

Robinzon Kurzor 2014.12.18. 08:48:39

@yotta:

Te hol láttál "rossz hír" rovatot a posztban?
Itt kérem csupa jó hír van!

Konkrétan szerinted milyen "más" praktikákkal lehet jogállami keretek között leváltani mondjuk egy AB-t?

yotta 2014.12.18. 20:12:20

"Konkrétan szerinted milyen "más" praktikákkal lehet jogállami keretek között leváltani mondjuk egy AB-t? "

Nem gondolom, hogy csak én ismernék erre eljárásokat, ellenberger taktikai okokból én biztosan nem hozom nyilvánosságra és szurkolok azért, hogy ezt más se tegye meg!

Robinzon Kurzor 2014.12.19. 08:15:36

@yotta:

Nyilván a perpetum mobilére is több kidolgozott megoldásod van, csak azért nem szabadalmaztatod, mert azok biztos ellopnák ...

yotta 2014.12.19. 20:02:18

@Robinzon Kurzor: Nem, a perpetuum mobile-ra nincsen megoldásom, viszont "amaz" ügyben ugyan ne már éppen én járuljak hozzá, hogy kisebb - nagyobb jogszabály módosításokkal ezek elől a lehetőségek elől még idő előtt bezárassam a kaput!!!!!!
süti beállítások módosítása