Huszonnégy év Erdélyben, Romániában
2013. december 16. írta: tempetőfi

Huszonnégy év Erdélyben, Romániában

erdely_1989.png

Huszonnégy évvel ezelőtt, 1989. december 15-étől kezdődően temesváriak, elsőként a magyar reformátusok, majd hozzájuk csatlakozva minden nemzetiség – felekezettől függetlenül  élőlánccal védték az akkori temesvári lelkipásztort, Tőkés Lászlót és családját a kommunista diktatúra erőszakszervezetei ellen. Nagyjából innen szoktuk számítani a szabad, demokratikus Románia születését.

A szűk negyedszázados, sajátos román demokráciánk látlelete benne van a mostani főbb hírekben.

Tüntetők követelték a román vezetők lemondását vasárnap este Bukarestben, tiltakozva a büntető törvénykönyv (Btk.) módosítása, a korrupt tisztségviselők felelősségre vonását megnehezítő intézkedések ellen - írja az MTI. Az interneten szerveződött demonstráció résztvevői a kormány, illetve a Btk. módosítását megszavazó képviselők lemondását követelték, tiltakozva az ellen, hogy a politikusok kivonják magukat a korrupciós cselekmények büntetőjogi felelőssége alól.

Közben nyilvánosságra került egy hangfelvétel, amelyen a Crin Antonescu liberális szenátusi elnök képmutatással vádolja koalíciós partnerét, Victor Ponta szociáldemokrata miniszterelnököt.

A román csendőrség könnygázt vetett be a Bukarest belvárosában vasárnap este tartott, előre nem bejelentett demonstráción az erőszakosan fellépő tüntetők megfékezése érdekében  közölte Georgian Enache, a bukaresti csendőrség szóvivője az egyik román hírtelevízió műsorában.

Ennyit Romániáról. Nézzünk körül saját házunk táján is:

A temesvári belvárosi református egyházközösségben megemlékeztek az 1989-es forradalom eseményeiről és áldozatairól. Az erről szóló RMDSZ-közleményben csak az aktuális korifeusok nevét sorjáztatják, de sem a temesvári hősök, sem Tőkés László nevét nem tartják érdemesnek említésre méltónak. Amitől ő, persze, nem lesz kevesebb. Mint ahogyan attól sem, hogy a temesvári események „szikrájaként kapott Románia Csillaga érdemrendet egy bohózatba illő koncepciós per után visszavonnák Iliescu elvtárs ifjúmunkásai.

A kitüntetést tegnap, az annak idején élőlánccal védett épületben az élőlánc szemeiből alakult 1989-es Temesvári Emlékbizottság alapítóinak adományozta Tőkés.

És míg Temesvárról hazafelé jövet kollégáimmal „felavattuk” a Temesvár-Arad autópályát – 32 kilométer! –; kórházba került Willy Schuster szászmuzsnai gazda, aki tulajdonát védve szabadságharcot vív a palagázra utazó külföldi befektetővel, illetve annak szervilis kiszolgálóival a helyi és országos hatalomból. Willy Schuster fejsérüléseit csendőrök okozták.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr135694884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Huszonnégy év Erdélyben, Romániában 2013.12.16. 13:39:01

Huszonnégy évvel ezelőtt élőlánccal védték az akkori temesvári lelkipásztort, Tőkés Lászlót a temesváriak. De hol tart most a román demokrácia?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizipipa 2013.12.16. 15:46:29

...24 év...

Kedves Tempetőfi!

Te is nagyon jól látod a különbséget, bár csak hallomásból ismered.

A tegnapi bukaresti tüntetésről az ott levőkön kívül csak szűk értelmiségi kör értesült volna, 1-2 héttel később. Nálunk kb. senki, mert ugye az ottani lapok nem írták volna meg, az ittenieknek meg pláne tilos lett volna.

Szegény Willy Schusterről meg max. a szomszédai tudnának, már persze a Securitatén kívül, és mukkanni se mernének.

Kandeláber 2013.12.16. 16:22:19

@vizipipa: Figyusz, már huszonvalahány éve is volt egy szerkezet, amit (ma is) úgy hívnak, hogy rádió.
Tovább megyek, televízió is.
Tehát a nyolcvanas évek VÉGE felé.
Mert ugye a a nyolcvanas évek elején a lengyelországi hadiállapot bevezetését nálunk is "rendkívüli állapotnak" hazudták, és a ZOMO-terrorról egy szót sem lehetett hallani a "közszolgálati" médiában.
Persze volt Szabad Európa, BBC, Voice of America, Deutsche Welle stb.
Romániban meg ugyanúgy szekus-ivadékok regnálnak, mint ahogyan nagyjából nálunk is bolsi-utódok.

vizipipa 2013.12.16. 17:17:54

@Kandeláber: igen rémlik, mintha lett volna ilyesmi.

Rémlik viszont más is.

- Nálunk miért nov. 7-én ünnepeljük a Nagy Októberi Szocialista Forradalmat?

- Mert akkor jelentette a TASZSZ!

Meg persze egyéb dolgok is rémlenek még...

Kandeláber 2013.12.16. 17:28:00

@vizipipa: Meg a Párt által kiadott május 1-i jelszabakra az országos napilapok címoldalán...
Talán még a "'89-es demokraták" idején is voltak. :D
Az elmúlt 23 év során pedig kiderült, hogy '90 előtt nem is volt cenzúra, cenzorok pláne nem, és akkora volt a szabadság, hogy még Nyugatról is idejártak bámulni. :D

tarackos 2013.12.16. 18:21:54

"Ennyit Romániáról. Nézzünk körül saját házunk táján is:"

Tőletek tanulták, vö. pl. Kertész meg Szaniszló esetekkel...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.16. 18:26:34

@Bell & Sebastian: ja, hát én is erre gondoltam, ma már 3 poszt jelenik meg, 1 fontos mellé 2 értelmetlen, kinek mi a fontos ugye, ma már nem úgy van, mint régen a mesébe, hogy minden ember egyenlőnek születik

azért volt itt a szírekről is fontos poszt.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.16. 18:44:32

@tesz-vesz: Te most ezzel a csekélyértelmű hozzászólással arról győzködsz mindenit, hogy nem csak nem érdemes, hanem ráadásul felesleges is neked válaszolni? Képzeld, vannak olyanok is, akik a te nyilvános faszságaidra tényszerűségeket gyűjtöttek, de ma mindeniknek szóltam, hogy felesleges.
Beszélgess magaddal, jobb partnert ehhez nem találhatsz. Isten veled.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.16. 21:03:03

@Mihint: kishantos miatt goire bedurcult? és ki vagy te hogy megtiltsd másoknak a gyűjtögetést?
nem érted mit írtam bellnek? pont egyetértek vele, legalábbis első felében, mi van kijött a tavasz?

állok elébe! mutassák a pondrók a "hülyeségeimet"! de azonnal! ne kelljen rá várni!
teve és gloire még nem mindenki nem ti mozgatjátok a világot, le lehet nyugodni
nehogy már hülyén halljak meg, szembesítést követelek!

eddig se beszélgettél velem, kishantos után meg kicsit úgy tekintek rád, mint egy ostobára, szevasz

Bell & Sebastian 2013.12.17. 11:37:22

@rajcsányi.gellért (ergé): (Az Élet részben megelőzött.) Postszoci ukrán (esetleg orosz), szlovén, szerb, horvát, lengyel, balti karcolatokat a hétköznapokról. Esetleg a katasztrófaturistáink helyzetéről valamit a központi hatalmakban / első körben. A politikát majd beleteszik a hozzászólók.

Mindennek csak annyi értelme lenne, hogy kidomborodjon végre, mennyire szürreális világot teremtettek itt mindenfajta elitjeink. Még az esti mese is átpolitizált ebben az országban, pedig a józan ész némi igazságérzettel keverve szinte mindig elég a helyes tájoláshoz.

Mindig találni még nálunk is hülyébbeket. A szépet és jót felmutatni sokkal nehezebb.

Másodlagos forrásokból (így vagy úgy) mindenki tájékozott valamilyen szinten, ha érdekli -ha nem a Nagy Helyzet.
Személy szerint már nagyon unom A vörös disznók már megint felzabálták a tököt! -című beszámolókat.

Ha csak Nagy Magyarország széléig nézünk, könnyen úgy járhatunk, mint az egyszeri feltaláló, aki úgy beleszeretett a konstrukciójába, hogy elkerülte a figyelmét, örökmozgó elméleti alapon nem létezik, de ha mégis sikerült, akkor valami csalás van benne.

Tudom, hogy maximalista kívánság, de a búval baszottság nem visz előrébb. Azt is értem, hogy a megrendelő bizonyos igényeinek meg kell felelni.

Csak az a problémám, hogy ezt a rakás szerencsétlenséget nem lehet sikertörténetnek eladni, amikor már mindenki más előz a pályán, hol jobbról, ki balról. (Például a lengyelek, akik már ténylegesen közelítenek az európai átlagjövedelem felé, látszólag mindenféle bűbáj nélkül.)

Mások hogyan csinálják jobban? Ez a kérdés.

Bell & Sebastian 2013.12.17. 11:53:40

@tesz-vesz: @Mihint: Rajtam igazán ne vesszenek össze, mert egyrészt már elkeltem, másrészt már régen nem a szépségemért tartanak.

Minden éremnek legalább két oldala van, Kishantos ügye sem egyértelműen fekete vagy fehér. A tárgyalásos rendezés nem fért bele a négy évbe, erővel nyomták le őket.

Pontosan ezt tartom a Fidesz ősi átkának, mindent izomból akarnak megoldani, miközben az élni és élni hagyni -elvéről még csak nem is hallottak.

Aztán majd jön a kiérdemelt pofára esés, ha nem is lesz több ellenség mint MÁV Szimpatikus, elég hozzá hozzá az is, ha az utóbbiak otthon maradnak.

Ángyán gazdátlan kutyaként láthatóan mindenhol ott sertepertél, ahol csak történik valami, pozíció reményében. Az is hülye, aki bárkiről kijelenti, hogy: te vagy földi éltünk vezércsillaga!

Ez a vers nem (sem) róla / róluk szól.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 13:31:16

@Bell & Sebastian: A tárgyalásos rendezés? de ezt nem értem.
ez bosszú volt Ángyán miatt. kellett a föld is a haveroknak, csányi meg gmo-val akar termelni, nem kell neki bio, minden magért külön kelljen fizetni, az kell a nagytőkéseknek, a paraszt nehogy gyűjtögesse a magot! mit képzel, mikor azért fizetni is lehet.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 13:36:08

@Bell & Sebastian: "Ángyán gazdátlan kutyaként láthatóan mindenhol ott sertepertél, ahol csak történik valami, pozíció reményében"

nem elég neki a pózi az egyetemén? a saját katedráján? szerinted a pénz motiválja ezekután? a hatalaom, a hírnév? ne legyünk vakok, csak annyit kérünk az emberektől.
az hogy beszállt a nav-ba is, azért van, mert élelmiszeriparban is ezt látta, emeltt siffer kérte meg rá. nehogy elkezd te is gloire primitív agymenését, hogy sifferrel, ezért már Ángyán is komcsi.
és ez nem mese mint seres mária meg toroczkai polgármestersége

valami botrány és szégyen ez a mondata:

"egészen elképedtem, hogy ez a friss poszt sem ebben a szellemben íródott ezen az elvileg fideszes/fidelitaszos szellemiségű helyen, sőt még mélyebbre ásta magát a csapdában a szerző. Simán tájékozatlan, ha jóindulatú vagyok"

Bell & Sebastian 2013.12.17. 14:09:47

@tesz-vesz: Ebben az esetben (is) konkrétan mindkét fél hazudott. A messzi távolból nehéz eldönteni, hogy melyikük nagyobbat.

Így van ez a külföldiek tulajdonlását megakasztó törvény esetében is, a génmanipulált vetőmagok tiltásánál is. Az egyik fél azt mondja, ilyet nem-nem-soha, a másik meg azt, de igen, csak ügyesen körbe van bástyázva a kiskapu (bizonyíték?).

Tudtommal még egyetlen osztrákot sem zavartak vissza Burgenlandba, génkezelt fajták (állat is meg növény is) majd maguktól jönnek az amcsikkal, hiába ugrálunk itt a plafonig.

Ebből csak az a tanulság, hogy hogy ordenáré hazudozás folyik, miközben elnéptelenednek és pusztulnak a falvak, a (sok) kézi munkát igénylő mezőgazdasági szakágazat teljes hiánya miatt.

Miközben a csahosok a földeken marakodnak, a fő probléma megoldatlan, a kézenfekvő gyógymódot nincsen ki alkalmazza. Szóban csak a Jobbik és Schiffer pöntyögött valami effélét, de hol vannak még ezek a hatalom árnyékától?

De maradjunk a konkrét ügynél, továbbra is azt mondom, egyik szereplője sem különb a Deákné vásznánál. Ángyán se nem hős, se nem megvilágosodott, csak átugrott egy másik gebére.

Ha az orbánista Mutyimatyik el is kúrták, a nagyüzemi export azért kihúzta a szarból őket, velük kicsit minket.

De hogy ugyanannyit látnak a mezőgazdaság lényegéből is, mint a fociból (azaz semmit), arra bármikor mérget veszek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 14:31:26

@Bell & Sebastian: mi az hogy mindkét fél hazudott? mit hazudott Ángyán és Ácsné? tudtommal semmit, de meglepődnék.

bizonyíték csányi nagybirtokossága, földrablásai demjánnal és a többivel, az hogy üzletelt rotschilddal is azt jelenti amit eddig is tudunk, hogy a nyugati nagytőke szövetségese, ami pedig gmo-párti.

nem értem az távezetőidet, miért "így van", hoyg következik előbbiből a másik?

Ángyánra és a TESZ-re kell szavazni és nem jönnek az amcsik a génkezelt szeméttel, talán még a Jobbik is ellenzi valójában nemcsak propagandában, de ez nem biztos.
siffer kiszolgálja az amerikaiakat, teljesen egyértelmű.

milyen ordenáré hazudozás? mit hazudozik Ángyán?

másik gebe Ángyánnál a TESZ-párt? vagy az atv? (mondtam hogy a glór-féle efféle érvelés vonalat ne toljuk, mert azért harapok)

kétséggel elhiszem, hogy ők tényleg romlottak és kommunisták Hadházyval és Horváttal, Ácsnével, ha bármi érdemleges bizonyítékot látok rá, akkor elhiszem, addig ez csak oktalan mocskolás cinikus, fásult pesszimistáktól.

teljesen hitelesnek tartom Ángyánt, szeretném látni a bizonyítékot, hogy tényleg horn mezőgazdász minisztere akart-e lenni, nem csak glór delíriumos képzelgése az egész.
jelzem, még ez is kimagyarázható lenne, nyugodtan rá lehet kötni Ángyánt a poligráfra, és elsőként szorgalmazom felkötését ha hazudik.

csak a pénz kell a mezőgazdaságból is a posztkommunista klientúrának, ahogy mindenből csak az kell, szép új világ, a rendszerük megbukott, glór és teve egy bukott eszme utolsó képviselői.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 14:33:36

@Bell & Sebastian: helyesen: "nem értem az "átvezetőidet

"talán még a Jobbik is ellenzi valójában, nemcsak propagandában"

Kandeláber 2013.12.17. 14:54:27

@Bell & Sebastian: Tévedés.
Bajnai világosan megmondta, hogy kizárólag az időjárásnak köszönhetők a viszonylag elfogadható gazdasági adatok, mert így a mezőgazdaság "jobban teljesített".
Végső soron tehát maga az Isten segített rajtunk, és a kis buta libás közvetett módon - ateista mivolta ellenére - az Istent dicsérte.
A végén majd még ő is többször meg fog bérmálkozni, mint az egykori haverja. :D
@tesz-vesz:
Hagyd már ezt az Ángyánt, ez ő maga sem tudja hogy ki is valójában, még azt is megérjük, hogy a gülüszemű ex-katonatiszt meg Rebeka oldalán menetel valami "demokratikus" szeánszon.
Egy ideig azt hittem, rendes jobboldali magyar ember lesz belőle, de tévedtem.

Bell & Sebastian 2013.12.17. 15:05:05

@tesz-vesz: A kishantosi biogazdaság szemmel láthatóan a kommunista mondavilágba simuló kategória.

Hogyan juthat legálisan nagybirtokhoz egy külföldön élő Magyarországon? -ennek levezetése még várat magára.

Az tényszerű, hogy minden, útonálló fosztogató az uniós támogatásokra cuppant rá. Ebben az esetben Kishantoson (például) pont azoknak kedveztek a bérbeadásnál, akiknek jogszerűen és politikailag korrekten kellett. Máshol meg a havereknek. Ezek után már azt sem látom be, miért rosszabb egy csányi dollárputtony, mit egy bürge labanc?

A nagyüzemek valóban nem itthon kapják a technológiát és kiképzést, hanem Amerikában. Egyedül a fémzárolt mag honi - egyelőre.

Emlékszik még arra, mennyi a tőkeigénye a mezőgazdaságnak? Egy termés a mezőn, egy a bankban, egy a zsebben. Hol van ennyi lóvé?

Utoljára mondom, parciális érdekek mentén megy az ungabunga, miközben a lényeg elsikkad a naagy médiamocsárban.

Ha Ángyánjóska a Parasztmarksz, álljon elő az átfogó koncepciójával és azon nyomban készséggel a zászlórudamra tűzöm!

Helyette ötletelés van és botránygyártás. Összeszűr fűvel-fával, csak Orbánnal nem, mert egyrészt nem parírozott neki, másrészt meg jól kitette a szűrét.

Pedig ennyi fáradsággal nagyrészt véghez vihette volna a saját elképzeléseit is. Ha eleve nem bírja a sorozatszexet, minek állt be szomorúlánynak.

Most jobb? Azt nem hinném. Itt egy okossal kevesebb, ott egy hülyével több.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 15:16:06

@tesz-vesz:

Ángyán "csak" álomvilágban él, ill. szubvenciókat akar adni a neki kedves csoportoknak...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 15:23:40

@Kandeláber: miben tévedtél? ne fárassz, szalmaláng, ki is volt elvakult rajongója 30 egész percig a magyar hajnalnak?

"ő maga sem tudja hogy ki is valójában"

tükröt tartok szalmalángnak, te nem tudod, hogy kicsoda Ángyán.
pontosan elmondta Ángyán is hogy kicsoda bajnai, hogy rebeka nem fogta fel, istenúgyse
kkbk.blog.hu/2013/04/25/bajnai_es_a_kilenc_hajdu-betes_ongyilkos_emleke

itt vagy ángyán, nyilatkozik

"a gülüszemű ex-katonatiszt" az ki?

Kandeláber 2013.12.17. 15:30:21

@calabria007: Én sem tudom mire vélni ezt az Ángyán-imádatot.
Amikor beleharapott a fenékbe amely enni adott neki, hetekig ő folyt a csapból.
Én nem vagyok egy agrár-szakértő, de szerintem még ha az lennék sem tudnám, hogy mit is akar valójában.
Igazi "családi gazdaságot" meg jó húsz éve láttam Ausztriában egy nyaralás alkalmával, amikor egy echte falusi Gasthof udvarán összeismerkedtem egy osztrák paraszttal akinek az unokája az én gyerekemmel játszott, és aki meghívott a közeli birtokra.
Vasárnap lévén nem dolgoztak, így miután megvendégeltek süteménnyel és otthon főzött pálinkával, megmutatták a teheneiket meg a ház közelében a portát.
Nem voltak rozsdás vasak szétdobálva, a családtagok nem munkásruhában meg trágyás gumicsizmában járkáltak.
Ja, és áradt belőlük a jólét, és nem siránkoztak mint a fürdősök.
Persze őket soha nem kényszerítették kolhozba, mondta az öregúr.

vizipipa 2013.12.17. 15:35:13

Ángyán a politika egy szeletét képviseli. Egy vidékpolitikát. Lehet ezt támogatni vagy vitatni, de elhelyezni egy teljes képben elég nehéz, mert hiányzik a puzzle többi része.
Ángyán ezt többé-kevésbé felmérte és nagyon helyesen nem akar pártot alapítani, mert ez ahhoz kevés.
Amit rosszul mért fel, az a támogatottság. Saját (egykori) frakciójában is ott ültek mindenféle kisgazda maradékok, meg hajdanvolt vidéki MDF-esek. Meg másfajta kisgazdák (kis?) és MDF-esek. Mint mondjuk Font, meg Raskó. Gyakorlatilag senkit sem tudott maga mellé állítani, pedig e nélkül a meccs eredménye egyértelmű volt.
Amíg a mézesmadzaggal összeterelt és kancsukával egyben tartott Fidesz frakció (és sleppjük) össze nem töredezik, változás nem lesz.

A választók kezében persze ott van a marsallbot, de igazán jól még sosem használták.

Kandeláber 2013.12.17. 15:36:56

@tesz-vesz: A gülüszemű ex-katonatiszt az összenőtt-szemöldökű Kónya Péter. :D
Ángyán Bajnait lelibásozta amikor arról kérdezték, hogy beáll-e az esernyő alá, de abban már nem vagyok olyan biztos, hogy Rebeka nem csavarja-e az ujjai köré.
A Magyar Hajnallal kapcsolatban igazad van, nagyon radikális a retorikájuk, de nagyrészt a Jobbik fikázásával ki is fújtak, nincs mögöttük tartalom.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 15:51:34

@Bell & Sebastian: "A kishantosi biogazdaság szemmel láthatóan a kommunista mondavilág"

A dánok kommunisták? a demokrácia kommunizmus?
ez torzvélemény, nem tény

"Hogyan juthat legálisan nagybirtokhoz egy külföldön élő Magyarországon? -ennek levezetése még várat magára."

Stróman? a mai földtörvény engedi, h eu-állampolgár szerezzen itthon földet. azt meg a jenki nagytőkés hamarabb megkapja mint a kutyabőrt. dehát szerintem csak azért "üzlettársa" a nyugatinak csányi, hogy ne bántsák meg, valójában ő egy ilyen milliomos szolgálójuk és strómanjuk lehet könnyedén.

próbáljon konkrétan és egyszerűen fogalmazni most, ne kelljen egyértelmű dolgokon gondolkozni.
ki a börge labanc?

"Ebben az esetben Kishantoson (például) pont azoknak kedveztek a bérbeadásnál, akiknek jogszerűen és politikailag korrekten kellett. Máshol meg a havereknek. "

a haverek egyszemélyben azok akiknek jogszerűen kedveztek SZUBJEKTÍV PONTOZÁSSAL, AMI LEGÁLIS, vagy kényszerhasznostással, nincs máshol. ill van: mutatóban:

www.sonline.hu/somogy/kozelet/jozan-paraszti-esz-nem-korrupcio-egy-sikeres-foldpalyazo-497911

"Se maffiatag nem vagyok, se Ágh János embere, csak egy egyszerű 22 éves őstermelő – mondja a lapunknak nyilatkozó bábonymegyeri Szabó László"

egyedüliként nyert helyben lakó,

"akik viszont nem nyertek, azt mondják önre, hogy a helyi nagybirtokos, Ágh János „embere” (a legtöbb földet az Ágh-család kapta Bábonymegyeren és Sombanés Somban – a szerző), ezért nyerhetett...
– Nem vagyok senkinek az embere. Sok évre visszanyúló a kapcsolatunk Ágh Jánossal, már a nagyapám is ismerte. Mi ugyanis öt-hat évtizede a földből élő család vagyunk. Ágh János pedig olyan parasztember, akiből kevés van, sokkal több kellene ilyenből; egyszerű juhászként kezdte, s nem tapossa el ma sem a kicsiket, nem „maffiatag”, nem oligarcha. Ha takarmány kell, ha betegek a birkáim, segít. Elsősorban édesapámnak köszönhetem azt, ahol tartok, de rögtön utána Ágh Jánosnak. Ahhoz azonban semmi köze, hogy nyertem a pályázaton.

- meggyőző, ághék akartak valami színes prospektust, propagadnacikket az újságba, aztán a haver gyerekét megajándékoztak, tipikus spicligyerek amúgy, szerintem nem sokat ért a dolgokból se, vagy tudatosan hazudik, vagy esetleg tudsz bábonyi földről, aki ághon és a spiclin kívül még került helybenlakóhoz? örömmel olvasnék róla. forrással persze

Ágh Jánost nem zavarja, ha leoligarcházzák, az viszont igen, ha a családját is belekeverik, s fideszes önkormányzati képviselőnek titulálják.

– Nem zavarja, ha leoligarcházzák?
– Nem – felelte Ágh János. – Csak az zavar, hogy a családomat is belekeverik, meg hogy fideszes önkormányzati képviselőnek titulálnak, holott független vagyok. Anno kisgazda voltam, de annyi elég is volt a politikából. A Magosznak viszont tizenöt éve tagja vagyok, minden tüntetésen ott voltam, így 2005-ben a parlament előtt is.

– Ahol Ángyán József volt a tüntetők egyik „vezére”, ugyanez az Ángyán ma azt mondja, hogy „egy mohó, zsákmányszerző csoport vagyongyarapítása zajlik a földeken” és a kényszerhasznosítás a legújabb trükk, amivel ezek a jó kapcsolatokkal rendelkező oligarchák földeket szereznek maguknak. Mint Ön is, Bábonymegyeren...
– Én nem tudom, ki az oligarcha, nem is értem a jelentőségét, helyi gazda vagyok, van ötszázharminc nagy állatom"

www.sonline.hu/somogy/kozelet/az-oligarcha-visszaszol-ez-csak-politikai-jatek-493060

– És milyen kapcsolatokra volt ehhez szükség?
– Semmilyenre, csak józan paraszti észre. A pályázaton nem hirdettek eredményt, föld pedig műveletlenül nem maradhat. Nekem pedig van kellő számú állatom, megkaptam használatra.

– Éppen ez az, ezt kifogásolják az akasztófagyártó helyi kisgazdák; nem hirdettek eredményt a pályázaton, így nem juthattak földhöz, s még azt a nyolc hektárt is elvették tőlük, amit addig műveltek."

nehogy nekem elkezdjen kulákozni, hogy "de hát milyen jó ez a posztkomcsi primitív korrupció."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 15:52:27

@Bell & Sebastian: folytatva továbbá:
a

mezőgazd. jól tud működni családi kezekben is, a 4 mrd állami támogatást amit 2011-ben csak csányi kapott, azt nem egyfelé kell osztani, hanem családonként, kb 2000-400 felé (példa csak), ennyi a történet.

mi a lényeg? a diszkreditálási eljárás része a médiafelosztottság, nagyon jól tudja ezt az atv is meg a fidesz is, ezért is számolnak be róla, mert a kormányt akarják buktatni, miközben az atv mezei újságírói nem is tudják, hogy teljesen ugyanaz az mszp meg a fidesz, nincsenek beavatva. azt nézem mit mond valaki, az hogy ki csinálja és hol, melyik médiában, az ma már másodlagos (hisz szinte mindegyik meg akar felelni egy minimális egyensúlyi, demokratikus látszatnak), olyan nehéz felfogni, hogy az atv azért csinál interjút, mert azt hiszi ezzel is a fideszbe rúghat? remélik hogy rájuk nem hull vissza semmi, de Ángyán ezt el is mondja hoyg a hír tévébe nem hívják véletlenül, csak az atv-be, cikizi kimondva az előadásain az atv kameráit.

fenn van az átfogó koncepciója a kishantos.hu oldalon, meg az ángyán hiv. oldalán, és megtalálod a választások előtti fidesz kampányprogramban... (akkor még nem tűnt fel hogy milyen rossz ez ugye? kampányolni lehet vele, mert népszerű, mert demokratikus, mert hasznos, de végrehajtását csány et. nem engedi)
csak el kéne olvasni egyszer már végre.

"Összeszűr fűvel-fával, csak Orbánnal nem, "

nem! ángyán bajnaival sem fog őssze, lásd előző linkem Bajnairól a kkbk.blogon, ott megtalálod mit nyilakozik ángyán bajnairól, és a fejekben sem lesz zavar. jelzem Ángyán tüntetett az mszp ellen is, akkor még budai gyuszkó is lemerészkedett mellé, ma budai gyuszkó már gráf józsefet ölelketi szívélyesen fidesz-tagként ,pedig magoszos volt ő is. jó kommunista és rossz ember.

többet kéne engemet olvasni, nem jókedvemben szerkesztem, nem is azért mert bolond vagyok:
kkbk.blog.hu/2013/04/03/angyan_pecsen
erről elhiszem, h többet fizetett neki az mszp:
index.hu/belfold/2013/12/17/kisebbsegi_regisztracio/
Ángyánról nem!

"ennyi fáradsággal nagyrészt véghez vihette volna a saját elképzeléseit is."
????

vmi nagyon kimaradt:
kkbk.blog.hu/2012/02/29/maffiacsaladok_oligarchak_zoldbarok_1

kkbk.blog.hu/2013/12/13/agrarorszagok_es_a_jovo

vizipipa 2013.12.17. 15:53:11

@calabria007: Aki így értékeli Ángyánt, az egyszerűen nagyon félreérti. Kérdés: véletlenül, tudatlanul?

Ángyán a családi birtokrendszert hosszabb távon is fenntarthatónak ítéli, nem úgy mint a földet kiuzsorázó, kizárólag profitra hajtó nagybirtokrendszert.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 15:59:47

@Kandeláber: rebeka nem csalogat senkit amióta az mszp-s böcskei batman balázs kezelgeti, teljesen hülye szegény, hogy kimegy pózolni bábonyba, azután meg beáll, befekszik libás alá további kezelgetésre.

m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/szem%C3%A9ly/Egy%C3%BCtt.jpg

kónya egy retardált aki szabadidejében dániel péterrel sörözget, már ezért tarkónlövés járna kultúrországban neki
(természetesen ez csak egy komment, nem felbujtás, ügyvédeim mondják hogy ez "hát vicc na")

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 16:02:58

@calabria007: mak-mak

hogy összezár a média, még a hvg is kritizálja, a magyar nemzet nevezetű izé is, a fidesz és az mszp leszavazza a javaslatait stb, hát nem édesek?

de ha valaki azt állítja hogy Ángyán megszavazta a trafiktörvényt, azt beperelem!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 16:13:47

@Kandeláber:

"beleharapott a fenékbe amely enni adott neki"

az egyeteme is elég ennivalót ad neki, ahol vezető, ezért nem gondolom h nem kell neki se pénz, se hatalom, amúgy bízom az emberismeretemben is mikor hallgatom, nézem, ovlasom Ángyánt, sehol egy gyanús szívcsakra, sehol egy gyanús szentkoronázás, ahogy pl tóth zoltán józsefnél és bogárlacánál.
az nekem nem gyanús, hogy néha a bibliából idéz, neked?

amúgy tehát ha te enni kapsz valakitől akkor még a kútba is ugrasz a kedvéért? megölöd a gyerekeidet, ha kéri? vagy mi van?

bizom abban is, h elolvasod, amit bellnek írtam.

"Ja, és áradt belőlük a jólét, és nem siránkoztak mint a fürdősök."

miért siránkoznának ha jól élnek és flottul megy minden? itt rosszul élünk és semmi se megy jól! és aki jobbátenné arra azt mondják hogy hát siránkozik!

Kandeláber 2013.12.17. 16:16:56

@tesz-vesz: Plusz pofátlanul ellopta a lengyel Szolidaritás logóját, mármint a gülüszemű.
Ez a Rebeka meg annyira nevetséges-szánalmas, a Timi legalább jó nő:D

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 16:17:29

@tesz-vesz:

maradjunk a szikár tényeknél:

te szoktál itt napi rendszerességgel makogni (két sík hülye "gondolat" között) :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 16:17:46

@vizipipa: a meccs eredménye nemcsak a focipályán számít. a marsalbotos nézők agyonverhetik a villanyszerelő csapatukat ha kikap. ezért is van haszna ha a focipályán egyesek jól játszanak. ha csak egy is van, már látható eredménye van, kérdés, kik azok a nézőtéren akik látják is a meccset, nemcsak nézik?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 16:21:11

@Kandeláber: ez már egyszer így igaz, de nagyon gyorsan rágja őt is az idő. őt se az eszéért szeretjük, szegény nő, szép, de ostoba.
m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/szem%C3%A9ly/lmpplakat.jpg

m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/szem%C3%A9ly/p%C3%A1rbesz%C3%A9d-magyarorsz%C3%A1g%C3%A9rt.jpg

itt élvezi a paraszt a szitut:
m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/szem%C3%A9ly/szabo%20timea.jpg
még nem koptak ki a komcsi prolik a parlamentből

Kandeláber 2013.12.17. 16:29:50

@tesz-vesz: Az idő vasfoga csak keveseket kímél.
Nem tudom hogy mitől vannak a táskák a szeme alatt, lehetnek kialvatlanságtól de mástól is.
Ángyánra visszatérve: kíváncsi vagyok hol köt ki végül.
Talán jobban tenné, ha csak tanítana.
Ha valóban becsületes ember, akkor nem való neki a politika.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 16:57:20

@Kandeláber: így van, hagyjuk hogy a maffia és primkó emberek irányítsák a politikát. mint ukrajnában, ott van az igazi magaslati ájer, még nem nőttünk fel ukrajnához, hát mi ez a nav-ügy kéremszépen? hogyhogy nincs még golyó a fejében a revizornak? hát hol élünk könyörgöm?

Kandeláber 2013.12.17. 17:52:11

@tesz-vesz:
Ha hagyjuk, ha nem hagyjuk, a politikusok gengszterek és úgy is viselkednek.
Tisztelet a kivételnek.
Én már nem dőlök be egy ájtatos pofának és egy szónoklatnak sem.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:35:22

@tesz-vesz: "...teve és gloire még nem mindenki nem ti mozgatjátok a világot..."

LOL!
Muhahha!
Nyöhehe!
XD!
csúcs!

. )

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.17. 23:45:55

@gloire: hát, ezzel a kommentel se növelted az intelligenciádat, mi van, rám szállt az egész léhűtő minisztérium? nem te gyűjtöd az anyagot megszállottan?

@Kandeláber: ájtatos pofának én se, se szónoklatnak, itt tettek álltak, amikor alfő mutatta Ángyánt a választások előtt, csak legyintettem rá, beszélni lehet, node ő letett már egysmást az asztalra. a lemondása után már felfigyeltem rá, és azóta figyelem és követem, még nem követett el semmilyen lóláb-hibát

Kandeláber 2013.12.19. 07:33:08

@tesz-vesz: Nem vitatom hogy tisztességes, de akkor nem kellett volna politizálásra adnia a fejét.
Lassan mindenki játékszerévé válik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.19. 10:52:19

@Kandeláber: mert? kié? kinek a játékszere? most mondtam, hoyg elítéli bajnait meg a komcsikat is. tüntetett ellenük.

ezt mondom, nem kellett volna politikusnak állnia, ha tisztességes, hát miféle országot akarunk mi építeni tisztességes emberekkel?
mint ukrajnában, ott van az igazi magaslati ájer, még nem nőttünk fel ukrajnához, hát mi ez a nav-ügy is kéremszépen? hogyhogy nincs még golyó a fejében a revizornak? hát hol élünk könyörgöm?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.19. 10:53:35

@Mihint: @gloire: aztán nehogy 20-30 oldal legyen, mert megkardlapoztatom az egész társaságot! korrupt posztkommunistáknak nem jár más!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.19. 15:02:33

@gloire: és azt vajon hazudtad-e hogy kishantos ingyen kapja a földeket? vagy csak ilyen ostoba vagy?

444.hu/2013/12/16/sajtoetikat-hanytorgat-fel-es-hisztizik-a-hir-tv-kishantos-ugyben/

calabria007 (törölt) 2013.12.19. 15:47:02

@tesz-vesz:

te is csak posztkommunistának tűnsz...

calabria007 (törölt) 2013.12.19. 21:28:35

@tesz-vesz:

ez a szint kétségkívül illik hozzád:)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.20. 23:07:09

@tesz-vesz: Azt nem gondolhatod komolyan, hogy valami tartalmas vitairatot összehozunk így az ünnepek alatt, bár belátom türelmetlenséged.
Több témában is időszerű lesz némi összefoglaló, kérlek légy türelemmel. Nem vagyunk tagjai a jelenlegi nómenklatúrának, és - bár számodra úgy tűnhet - a korábbiaknak sem voltunk tagjai. Elhatároztam az elemzést, és nyíltan vállalom a vitát.
(a kardlapozásról pedig majd a végén, barátom.)

Alfőmérnök 2013.12.20. 23:18:00

@Mihint: "nem vagyunk tagjai a jelenlegi nómenklatúrának"

Azt tudom, hogy te nem vagy tagja, de gloire-ról honnan tudod? Ismered azt a férget?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.20. 23:20:35

@Bell & Sebastian: Összeveszésről szó sincs. Eléggé nyomasztó problémák ezek, a (legalább megközelítő) tisztánlátás jogos igény. Másrészről pediglen letelt egy idő, hogyha érti, érdekes dolgok jönnek most majd :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.20. 23:23:24

@Alfőmérnök: Te most a "mi" többes alatt gloire-t is beleértetted, nos, őt még nem kérdeztem erről, valamint vele nem találkoztam még, ha ez érdekel. Éppen ezért ilyenfajta szélsőséges álláspontra, mint te, nem helyezkedtem vele kapcsolatban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.21. 00:21:09

@Mihint: remélem benne lesz az a glór-mondat is, melyben hazudik, vagy téved, hogy kishantos ingyen kapja a földeket az államtól.

http://www.444.hu/2013/12/16/sajtoetikat-hanytorgat-fel-es-hisztizik-a-hir-tv-kishantos-ugyben/

ha nem hosszú, akkor mire vártok, tapsra? ki csinálja? mit titkolózol?
megrágalmaztál hogy hülyeségeket beszélek folyamatosan! kérem, hogy azonnal mondjad mi volt az, ne gyűjtögessél 2 évig 30 oldalnyi szöveget!
nem fogom a fél életemet azzal tölteni, arra költeni, hogy csekély értelmű életformák kezdetleges felvetésinek válaszait írogassam

azonnal add elő a "f*szságaimat", most, ide!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.21. 00:29:56

@tesz-vesz: Kérlek.

"ha nem hosszú, akkor mire vártok, tapsra? ki csinálja? mit titkolózol?"
Olyan hosszú, amilyet akarok, arra várok, amire tetszik, én csinálom, nem titkolom.

"megrágalmaztál hogy hülyeségeket beszélek folyamatosan! kérem, hogy azonnal mondjad mi volt az, ne gyűjtögessél 2 évig 30 oldalnyi szöveget!"
Hamari módon, kevés információ alapján alkottál véleményt, amihez most is ragaszkodsz. Az én szóhasználatomban ez hülyeség, de legkevesebb az, hogy óvatlanság.

"nem fogom a fél életemet azzal tölteni, arra költeni, hogy csekély értelmű életformák kezdetleges felvetésinek válaszait írogassam"
Ez, kérlek, legyen a Te problémád.

Amit mondtam, mögmontam.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.21. 01:02:31

És, természetesen ha rosszul aludnál, hallgasd meg:

www.youtube.com/watch?v=vMMq9s951sg

Nem várok megértést. Azonban, a szillogizmusok ellen! nos, Te is letehetnél egy-két mérföldkövet, mint ahogy eddig..igyekeztél..nem nagyon ment.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.21. 07:05:13

@Mihint: szóval te magaddal társlalogsz?

"Képzeld, vannak olyanok is, akik a te nyilvános faszságaidra tényszerűségeket gyűjtöttek, de ma mindeniknek szóltam, hogy felesleges. "

"én csinálom, nem titkolom."

bájos, ahogy magadat leállítod a gyűjtögetésről, de azért van ennek vmi pszichiátriai vetülete is, nem?

azért olvasd el a hangnemet itt az első kommentedben, legközelebb szappannal mosd ki a szádat, mielőtt hozzám szólsz

"kevés információ alapján alkottál véleményt"

milyen témába? hogy ingyen kapnak a kishantosiak földet az államtól? mert ezt glór mondta, csak szólok.

"Hamari módon, kevés információ alapján alkottál véleményt, amihez most is ragaszkodsz"

ha már itt vagy, elolvashatnád újra a kommentjeidet a kishantosi mandarin posztnál. jöttél, bevallod hogy semmit nem tudsz az egészről, kijelentetted hogy független vagy, vmi 200 évvel ezelőtti dologra hivatkozol EGYETLEN érvként, aztán leteszed a voksod a kommented végén glórnak és a fidesznek. bravó. ez az igazán megfontolt vélemény.
és ezért gondollak kicsit ostobának is.

mandiner.blog.hu/2013/12/04/miert_egyre_kellemetlenebb_a_kishantosi_ugy#comment-form

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.21. 08:16:31

@tesz-vesz: Korábban más volt a hangnem, azóta változott a helyzet, amióta propaganda-csatornával cseréled össze magad, meg állásfoglalás-kényszerben szenvedve, másokat is ebbe próbálsz kényszeríteni, ez ölég buzis dolog, na.

Kicsit kevésbé légy mimóza, és mindjárt kiderül, hogy a csúnya-nagy-világ nem csak téged akar bántani.

Szoktam magamat is olvasni, kösz, te meg -ahogy látom - csak magadat olvasod, mert ha neked csak annyi jött le felőlem, amit fent írtál, akkor sajnos tényleg kár a gőzért részemről.

Alfőmérnök 2013.12.21. 08:30:56

@Mihint: Persze, hogy beleértettem, mert titeket szólított meg (l. @tesz-vesz: ). Amúgy Magda Marinkoval sem találkoztam, mégis elég szélsőséges a véleményem róla is.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.21. 08:37:41

@Alfőmérnök: Jogos. Én nem táplálok érzelmeket nickek irányában, mert zavaró tud lenni, ráadásul felesleges. A gloárnak megvan a maga baja, nem tódítom a magaméval, de ha nem nickpárbajt vív éppen, elég figyelemreméltó dolgokat hoz fel ahhoz, hogy ne ítéljem el olyan gyorsan.
Amit veled itt művelt, az nem egy szépségdíjas valami, az biztos, szvsz azonban lépjél túl rajta. Amúgy szoktam "odaát" szót váltani véle erről-meg-arról.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.21. 10:14:36

@Mihint:
progapandacsatorna?!? hogy én PROPAGANDACSATORNA?! te miről beszélsz?!
te és glór nyomatja a fideszes propagandát! miközben még semmivel nem álltál elő!
mert ez az adag a nagy kukulásod kevés lesz.

én kényszerítelek bele?!
ki írt itt is rám minősíthetetlen hangnemben??!? ki?? én ? én írtam rá magamra? én állítom le a többieket akik gyűjtögetnek, akik valójában azok is én vagyok?!
vagy mi van?

nem tehetek róla hogy gyűlölöm az ostoba, elvakult, párthű embert, sajnálom, hát mégha az a párt amiben hisz a delikvens, az egy fene maffia párt és ezt nem látja az idiótája, és elkezd kulákozni, hát akkor leszek csak igazán mérges a prolira.

nem engem bánt a világ, hanem mindenkit. persze soknak fel se tnik, mert olyan buta, hogy egy pohár vizet nem bíznék rá.

hol az írás? ne fárasszál, ez nem a barátok közt, itt keményen kell érvelni, nem lemenni bulvárba.
mondjál már valami konkrétumot te rakás szerencsétlenség.

hol a válasz a "többiekre"? hol a feloldása? hol a válasz glór ingyen hazudozásaira ostobaságára?
ezekre nem reflektálsz? ha nem, nem vagy szalonképes a vitatkozásban, viszont még mérgesebb leszek

calabria007 (törölt) 2013.12.21. 10:58:30

@tesz-vesz:

vicces amikor te hiányolod a "szalonképességet":)

+ meglehetősen egyoldalú ideológiai mondókát nyomsz

(némi makogással vegyítve:) )

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.12.21. 16:33:19

@tesz-vesz: Ja, és Neked is boldog Karácsonyt kívánok!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.21. 19:03:13

@Mihint: nem unni kell sajnos, hanem érdemben válaszolni az összes felvetésemben, és legfőképpen nem alaptalanul rágalmazni.

@calabria007:
gyakorolj már egy kis önkritikát te folyton félmondatokban beszélő retardált, kinek képzeled magadat, hogy ideírsz konkrétumok nélkül mindig 3 szót nekem? és azok se igazak

Alfőmérnök 2013.12.21. 19:15:50

@Mihint: Túlléptem rajta már rég, de attól még most is féregnek tartom, mivel féreg volt velem. Mondjuk akkor is annak tartanám, ha mással lett volna az, de ez mellékszál.
A férgek bajait, problémáit meg le kell szarni. Féregségük miatt bünteti őket a sors.

calabria007 (törölt) 2013.12.21. 19:25:40

@tesz-vesz:

makoghatsz is egy sort:)

az nagyon jól állt neked, úgy érzem ezzel sikerült megtalálnod a valódi szintedet:)

Alfőmérnök 2014.01.21. 19:00:35

@Mihint: Na mi van, készül a nagy Ángyán-leleplező poszt?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 21:16:39

@Mihint: nem muszáj megírni, ha ilyen nehezen megy, csak akkor ne rágalmazzál

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.18. 13:46:13

@Alfőmérnök: glór, teve és mihint is ilyen hülyén fog meghalni. inkább meghalnak az ostobák, minthogy bevallják h tévedtek, rossz emberismerőek, és végig lelkesen tapsoltak a korrupt primkóknak, még akkor is, amikor már minden infó a rendelkezésre állt.

@Mihint: na mi van? rágalmazol még egy sort, vagy visszaszívod?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.19. 19:33:33

@tesz-vesz: Csak ne légy olyan türelmetlen, és ne prejudikálj, bár végtére is mindegy. Nem emlékszem, hogy valami szerződéses viszonyban lennénk, esetleg a főnököm lettél közben? Szóval, csiba te.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.19. 19:56:02

@Mihint: előzzük meg az évtizedes vitákat
és 1 db hülyeségemet mondjál most

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.19. 20:02:58

@tesz-vesz: Ez egy elég konkrét hülyeség - ha ragaszkodsz hozzá, hogy ilyet mondjak - hogy sürgetsz engem ebben a témában. Nem fogok személyesen oknyomozó riportot csinálni a Jóskával, de össze tudok pár konkrétabb dolgot szedni annak igazolására, hogy az Ő ötlete nem világbajnok most nekünk, másrészt pedig Kishantos egy bolsi inkubátor, de légy türelemmel, nem újságíró vagyok, és hál'istennek elég elfoglalt más ügyben. Türelem plíz, nem szoktam elfelejteni mit ígérek, évek távlatában sem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.19. 20:32:01

@Mihint: ja szóval az a hülyeség ha a családi gazdákat támogatja az állam, mert szerinted ez nem versenyképes

akkor mondjuk nem tudom, miért ez volt a fidesz programja a választások előtt akkor, dehát úgy látszik majd erre is kapunk válaszokat

továbbá nem tudom miért ne lehetne józan paraszti ésszel belátni, hogy ha szövetkeznek a kis birtokú parasztok, ahogy a lengyelek, franciák teszik, akkor miért ne lehetnének versenyképesek, minden járásba kéne egy kishantos, aki ellenőrzi és oktatja a minőséget, kölcsönözhető gépparkkal

ezen felül van még egy fontosabb szempont a versenyképességnél, mégpedig az élelmiszerbiztonság. nem számít mibe kerül, de a vidéki életet, falusi életet, mezőgazdász tudást meg kell őrizni, mert sokkal biztonságosabb, ha sok ember tud valamit, mintha nagyon kevés.
emellett a falvak céltalan elnéptelenedését is megoldhatja.

Ezt írja Ángyán József a Nemzeti Vidékstratégia 2020 kormányhatározatban:

"Ha csupán a - köz számára az egyik legfontosabb - foglalkoztatási, munkahelyteremtési képességét vizsgáljuk, már ez alapján is világossá válik az egyéni/családi gazdálkodás vitathatatlan előnye. Az egyéni gazdaságok - az ún. 'nem fizetett' önfoglalkoztatás, részfoglalkoztatás és a kiegészítő időszaki bérmunka teljes munkaidős foglalkoztatásra átszámított, azonos területre vetített, lényegesen nagyobb (mintegy négyszeres) foglalkoztatási kapacitása azt jelzi, hogy egyedül az egyéni/családi gazdálkodás általánossá tételével is a mezőgazdasági alaptevékenységben jelentősen növelhető lenne a foglalkoztatás. Ráadásul e kisebb mozaikokból építkező, rugalmasabb és színesebb gazdaságszerkezethez lényegesen többféle tevékenység - helyi kézművesség, feldolgozás, értékesítés, vendéglátás, vidéki (falusi, tanyasi, öko- és egészség-) turizmus stb. - társítható, ami tovább növelheti e vidéki munkahelyteremtő kapacitást. A válságkezelésben megmutatkozó különbségek is szembetűnőek, hiszen amíg a tőkés társaságok termeléscsökkentéssel, leépítéssel, addig a fenntartásban érdekelt egyéni/családi vállalkozások a termelés szerkezetének gazdagításával, a feldolgozottság növelésével, közvetlen értékesítéssel stb. reagálnak.

E kisebb mozaikokból, családi gazdaságokból építkező gazdaságszerkezetben a gazdák a piaci versenyben való helytállás érdekében - a köz által közpénzekből is támogatott - önkéntes beszerzési, tárolási, feldolgozási és/vagy értékesítési társulásokat, szövetkezéseket hoznak létre, így szerezve meg a termeléstől az értékesítésig tartó teljes vertikum nyereségét, megosztozva azon a fogyasztókkal.

A szuverén, erős, a jövőben bízó, létében nem fenyegetett, tényleges döntési helyzetben lévő (és döntéseiért maga is felelősséget vállaló) gazdatársadalom és vidéki polgárság létrejöttének alapját a vidék és a város, a termelő és a fogyasztó közti szolidaritáson, az egymásrautaltság felismerésén nyugvó, 'új társadalmi szerződés' adja. A leírt agrármodellre valamint ezen erős gazdatársadalomra és vidéki polgárságra támaszkodva megvalósul a vidékpolitika fő célja: a vidéki térségekben, falvakban és kisvárosokban a hagyományokra épülő polgári életvitel meghonosodása, életképes vidék létrehozása.
Megerősödnek a nemzeti együttműködés rendszerének legfontosabb tartópillérei: a haza, a helyi közösségi értékek, a család és az erkölcsi normák, a hit, továbbá a hagyományok, tradíciók tisztelete."

kkbk.blog.hu/2014/02/19/agrarorszagok_es_a_jovo

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.19. 20:36:11

@tesz-vesz: "ja szóval az a hülyeség ha a családi gazdákat támogatja az állam, mert szerinted ez nem versenyképes"

Figyu tesz, tényleg hülye vagy? Nem hiszem el, hogy el sem olvasod, mit írok.. vagy mi a bajod?

Bell & Sebastian 2014.02.19. 20:37:05

Ángyán bátyánk -lábát rázván- csivavává vált.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.19. 20:38:30

@Bell & Sebastian: Engem meg most neveznek ki középamerikai-kiskutyazabálónak :)

Bell & Sebastian 2014.02.19. 20:49:16

@Mihint: Inkább nyaljon pinát, már ketten jártak Jobban.

Alfőmérnök 2014.02.19. 20:51:40

@Mihint: "Kishantos egy bolsi inkubátor"

Ez rágalmazás. Simán feljelentést tehetnének ismeretlen tettes ellen, ha kedvük lenne hozzá.

Bell & Sebastian 2014.02.19. 20:56:43

Most akkor melyik a sértőbb, a többségi vagy a talált pénznek sarokra kitett, fordított vesszőkosár?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.19. 21:00:46

@Alfőmérnök: Mert miért? Neked is elment az eszed? Érdemes ám hozzátok szólni, de jól van, megmagyarázom. Ahhoz, hogy rágalmazást lehessen megállapítani, ahhoz tényszerű, valótlan, súlyosan dehonesztáló kijelentést kell tenni, mely bizonyíthatóan nemvagyoni kárt okoz a sértettnek. A "bolsi inkubátor" ezt nem valósítja meg, kérdezd meg a bojtár ismerőseidet. Ez a kifejezés maximum lekicsinylő lehet, ami viszont nem rágalmazás. Értelmét nem látom, mit kötözködsz velem.

Bell & Sebastian 2014.02.19. 21:03:24

@Mihint: Ahogy ő feljelent, nem jelent úgy senki!

Alfőmérnök 2014.02.19. 21:13:04

@Mihint: Akkor jó hírnév megsértése, mittudomén.
Nem én perelnélek be, hanem azok, akikről hazugságokat terjesztesz. Mondjuk ha én lennék ők, akkor beperelnélek, de szerencsédre nem én vagyok ők.

Bell & Sebastian 2014.02.19. 21:22:48

Hogy is van a mondás, aki nőgyógyásznak készül, mindenben puncit lát, aki meg az, inkább buzibárba jár?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.19. 21:25:46

@Alfőmérnök: Szerencsémre :) Vagy a bíróságéra, ezekkel kell ám őket dolgoztatni. Azt azért melegen ajánlom, hogy hazugság és magánvélemény közt próbálj meg különbséget tenni, sok felesleges idegeskedést megtakarítasz.
Mondok példát:
ad1, ha azt állítom, hogy: "tudomásom van róla, hogy Kishantoson érdemtelenül jutottak földbérlethez, majd ezt követően jogtalanul használtak fel eu és magyar állami támogatásokat" és nincs ezekre bizonyítékom, akkor rágalmazok, és hazudok.
ad2, ha azt állítom, hogy: "mesélte egy ismerősöm, hogy Kishantoson érdemtelenül jutottak földbérlethez, majd ezt követően jogtalanul használtak fel eu és magyar állami támogatásokat" és nincs ezekre bizonyítékom, akkor rágalmazok, de nem hazudok, az ismerősöm hazudik(vagy én, de ezt nem lehet eldönteni).
ad3, ha fentieket médiában teszem közzé, akkor "terjesztem" is.
ad4, ha azt állítom, hogy: "szerintem Kishantoson bolsipalántákat nevelnek" akkor tréfálkozok, leszólok, lekicsinylek.
A mai érdekes beszélgetésnek részemről vége.

Bell & Sebastian 2014.02.19. 21:32:08

Kérdésem lenne, a bolsi az növény vagy állat?

Alfőmérnök 2014.02.19. 21:34:16

@Mihint: "ad4, ha azt állítom, hogy: "szerintem Kishantoson bolsipalántákat nevelnek" akkor tréfálkozok, leszólok, lekicsinylek."

Nem (vagy nem csak), akkor sugalmazol. És mivel a nyilvánosság előtt teszed, terjeszted is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.19. 23:56:16

@Mihint: "Nem fogok személyesen oknyomozó riportot csinálni a Jóskával"

mármint Ángyánnal, tehát eddig értem ugye?

"össze tudok pár konkrétabb dolgot szedni annak igazolására, hogy az Ő ötlete nem világbajnok most nekünk"

hogy a családokat támogassuk, vagy nem esetleg ez-e a fő profilja Ángyánnak

"másrészt pedig Kishantos egy bolsi inkubátor"

namost akkor te mi a k a beszéln itt nekem? mit vakogsz? mit károgsz te most itt, de most őszinte legyél.

telibeb*szottul föl fogsz engem idegesíteni te ostoba, ha nem vagy hajlandó konkrétumokban beszélni.
ugye látod, te tetves ócska senkiházi, hogy ebbe a mondatba egy darab érv, egy darab pontos megfogalmazás sincsen?! mi?!:

"Figyu tesz, tényleg hülye vagy? Nem hiszem el, hogy el sem olvasod, mit írok.. vagy mi a bajod? "

vagy te látsz ebbe bármiféle érdemi tartalmat? közlést? mi a b k a bajod van? mi? mit nem értek te teljesen retardált patkány?

lehet ezt csinálni, másokkal, tudo, de ha nekem méltóztatsz írni valamit, akkor annak legyen tartalam, oks? vagy befogod a pofádat és eltakarodsz innen a k a-ba, és nem rágalmazol folyton, úgy hogy még semmit nem tettél le az asztalra.
mert lehet kibickedni, úgy hogy bevallod hogy fogalmad nincs a témáról, csak rohadtul nem fogsz tőle okosabbnak tűnni. sem hitelesebb

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.19. 23:58:20

@Bell & Sebasti: elolvastad a korábbi újság kivágásokat amiket neked másoltam , meg neked írtam itt fenn az oldalon?
nem most kell lemenni óvodásba, mert semmiféle reagálást nem látok a km-es kommentjeimre, amiket neked írtam

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.20. 00:02:16

@Alfőmérnök: @Mihint:

"Kishantos egy bolsi inkubátor"

tehát akkor igazam volt, mivel a kis tiborcunk, ráhelke férje is igénybe kishantosi programokat, dániai üdüléseket
így tényleg bolsi az orbán-klán, mivel egy bolsi keltetőt használtak.
kkbk.blog.hu/2013/06/01/a_kommunista_keresztapa

Bell & Sebastian 2014.02.20. 00:14:44

@tesz-vesz: Ich melde gehorsam, jaa!

www.betyarvilag.eoldal.hu/cikkek/betyar-notak/

Nem változott a véleményem, dezertőrnek könny az imája.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.20. 01:15:31

@Bell & Sebastia : dezertőr? könny?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.20. 01:19:13

@Bell & Sebasti:

ez nem változott?

"Helyette ötletelés van és botránygyártás. Összeszűr fűvel-fával, csak Orbánnal nem, mert egyrészt nem parírozott neki, másrészt meg jól kitette a szűrét."

ezek után??? hogy orbán egy nagy primkó hazudozó komcsi fattya?
hogy álljon össze vele, ha ellentétesek az érdekek? ha orbán és a mögötte álló csányi és raskó nem akarják megvalósítani amit Ángyán elképzel?
már a mondat is mutatja, hogy fogalmad sincs a témáról.

kkbk.blog.hu/2013/04/03/angyan_pecsen

kkbk.blog.hu/2014/01/10/maffiacsaladok_oligarchak_zoldbarok_281

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.02.20. 07:36:57

@tesz-vesz: Most Neked utoljára: vagy megtanulsz olvasni, és akkor van miről társalogni, vagy nem, akkor meg mindegy. Nem kedvelem a modorodat, ezért amit mondtam, megmondtam, neked pedig ignore on. csá.

tevevanegypupu 2014.02.20. 09:53:09

@Bell & Sebastian:

A bolsi a hernyófélék fajtájába tartozik, de ha a nemzetközi helyzet fokozódik akár növénynek is képes mutatni magát, bokrosodik..Ha nincs veszélyhelyzet kifejlődnek szőrös csápjai és hajlékony gerince, vörös csillagon tálalva lumpenproletárok kedvenc eledele. Akadt aki 240 milliót is meg bírt enni belőle.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.20. 11:24:59

@Mihint: még neked áll feljebb TE PONDRÓ?!?!?

ezek előtt a kommentek előtt azért azt hiszem eléggé emberszámba vettelek:

"Te most ezzel a csekélyértelmű hozzászólással arról győzködsz mindenit, hogy nem csak nem érdemes, hanem ráadásul felesleges is neked válaszolni? Képzeld, vannak olyanok is, akik a te nyilvános faszságaidra tényszerűségeket gyűjtöttek, de ma mindeniknek szóltam, hogy felesleges.
Beszélgess magaddal, jobb partnert ehhez nem találhatsz. Isten veled. "

"Figyu tesz, tényleg hülye vagy? Nem hiszem el, hogy el sem olvasod, mit írok.. vagy mi a bajod? "

nem veszed észre hogy ezzel átlépted a limest, a rubicont?

idefigyelj, ebbe a * kommentedben már megint HOL VAN AZ ÉRV, TE AGYHALOTT, érted amit mondok? HOL VAN AZ ÉRV, HOL VAN BENNE BÁRMILYEN KONKRÉT ÁLLÍTÁS???

te ezt érted te barom, te állat? titkos féreg foga rágja az agyadat, hogy ennyire le vagy épülve te, hogy képtelen vagy megérteni, hogy konkrétumokban kell beszélni, tehát nem elég azt mondani hisztizve, mint egy óvodás, hogy "EZ NEM TETSZIK!", meg is kell indokolni, hogy miért te analfabéta. ennyire nem érted az átlag beszélgetés menetét? hát még a vitatkozást.

tanuljak olvasni?! taníts mester, mert ezt már egyszer leírtam az előző kommentemben, leírjam mégegyszer? akkor elolvasod te proli? csak magadnak meg a HIHETETLENÜL OSTOBA, egysejtű agyadnak köszönheted a modoromat

Szent Ferenc is amúgy egy bolsevik inkubátorban élt.
tudod a keresztények mindig tőrödnek a szegényekkel, és rajtuk szeretnének segíteni.
süti beállítások módosítása