Ásotthalom titka: rögfideszes nagyközség, jobbikos polgármesterrel
2013. december 16. írta: TuRuL_2k2

Ásotthalom titka: rögfideszes nagyközség, jobbikos polgármesterrel

Asotthalom_Toroczkai_Laszlo_betyar.png

Ásotthalom akkor lopta be magát a szívembe, amikor egy hónapja a teljes helyi MSZP átlépett a DK-ba. Nagyon szeretem a lokális közélet efféle, az országos politikáig felcsapó színes kis hullámait – nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar újra országra szóló hírt produkál ez a négyezres lélekszámú csongrádi nagyközség a szerb határon.

Márpedig a jobbikos-HVIM-es-betyársereges Toroczkai László fölényes győzelme a 2010-ben még fideszes színekben megválasztott Petró Ferenc ellen mindenképpen ilyen hír, akkor is, ha mindketten függetlenként futottak neki a mostani választásnak. A Magyar Narancs sokat idézett DK-s riportalanyától hangzik el, hogy „ez egy fideszes falu″, és ez a kijelentés egyáltalán nem túlzó. Sőt.

Vasárnap 37,4 százalékos volt a részvételi arány, Toroczkai a szavazatok 71,5 százalékával győzött. 2010 őszén nagyjából hasonló (40,7%-os) részvétel mellett Petró Ferenc 789 voksot kapott, az összes szavazat 59 százalékát. A szavazóköri eredmények tanúsága szerint ugyanekkor a Fidesz-KDNP megyei közgyűlési listájára 1001-en szavaztak. 

2010 tavaszán, az országgyűlési választásokon a Fidesz-KDNP listája 1261 szavazatot kapott, az MSZP-é 205-öt, a Jobbiké 164-et, ez a különbség sokszorosa annak, ami országosan jellemző volt. Ha ez nem lenne elég, a Fidesz-KDNP 2006 tavaszán is győzött minden ásotthalmi szavazókörben, többségükben nagy-nagy (nem egyben három-négyszeres) fölénnyel – azaz Ásotthalom nem egyszerűen fideszes, hanem nagyonfideszes település.

A mostani választási eredmény mindenképpen óriási meglepetés, hiszen Petró Ferenc 15 éve vezeti a települést, 2010-ben és 1998-ban a Fidesz támogatásával indult (2006-ban Nógrádi Zoltánnal, Mórahalom fideszes polgármesterével együtt a Homokháti Önkormányzatok színeiben került be a megyei közgyűlésbe), a többi választáson függetlenkét. Mindeddig fölényesen, 55-70 szálalékos eredménnyel nyerte az összes választást. Hosszú ideje hivatalban lévő kistelepülési polgármestert nagyon nehéz megverni, pláne egy olyan zűrös előélettel, mint Toroczkai Lászlóé, aki ráadásul csak most nyáron költözött egy ásotthalmi tanyára.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy – bár sokszor kormánypárti jelöltként emlegették, – kérdéses, Petró ezen a választáson mennyire bírta a Fidesz támogatását. A Magyar Narancs azt írja, hogy Petrót már nem támogatták a kormánypártok, a Hetek szerint meg egyenesen a harmadik jelölt, Babarczi Antal lett volna a favoritjuk, ő azonban visszalépett a polgármesteri indulástól (az alapján, hogy képviselőnek sem választották meg, aligha lett volna esélye). Formális támogatás ide vagy oda, a faluban Petró minden bizonnyal jobbos jelöltként volt elkönyvelve. 

Egy nagyközségi választás jellemzően nem a pártokról, hanem a személyekről szól, itt azonban Petró és Toroczkai előélete, illetve utóbbi országos ismertsége miatt ez az aspektus sem elhanyagolható. Toroczkai helyi DK-soktól kapott támogatása is növeli a történtek pártpolitikai relevanciáját. Ugyan a pártközpont azonnali kizárással díjazta az akciót (pedig egy hónapja Gréczy Zsolt még oly' boldogan jelentette be kollektív érkezésüket az MSZP-ből), az eredmény talán mégis mutathat valamit abból, hogy egyes helyeken milyen potenciál lehet a csak-ne-a-Fidesz konstrukcióban, azaz a baloldali és a radikális jobboldali ellenzék összefogásában, amit még 2011-ben az azóta már az Együtt-PM színeiben politizáló Karácsony Gergely vetett fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr555694587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 10:14:11

Mar miert ne gyozott volna Toroczkai, amikor o az aki megvedte a magyar embereket a gyilkosoktol (Morahalom es Asotthalom kabe 5 km-re vannak egymastol).

alfahir.hu/ciganyok_gyilkoltak_morahalmon-20121023

Ezzel szemben a fideszes nagygazdak, koztuk egy fideszes kepviselo hozzak a gyilkos romanbunozoket a magyar emberek nyakara.
hvg.hu/itthon/20121024_Roman_cigany_vendegmunkasok__lemondatna_a

Nincs mar hova hatralni, itt az asotthalmiak puszta eleterol van szo.

Szentpeter 2013.12.16. 10:15:31

Valami nem kerek a történetben...
Toroczkai nem véletlenül költözött éppen ide..
Ami a DK támogatást illeti, a DK 3-4 százalékon áll Toroczkai meg 70 %-os aránnyal nyert

Lehet hogy a jobbiknak tavaszodik 2014-ben ?

Urfang 2013.12.16. 10:21:50

Történelmi igazságosság, hogy a csak-a-fidesz ideológia konstruktőreit utolérje és lekörözze a csak-ne-a-fidesz konstrukció.

Különben is, Toroczkai nemzeti érzelmű, jobboldali, konzervatív, keresztény politikus. Miért nem örül a fidesz, hogy egy világnézetileg ilyen közel álló jelölt nyert? Talán náluk még mindig a csak-a-fidesz egypárti, totalitárius, bolsevik ideológiája van érvényben? Hát láthatják, hogy az már nem menő.

Kandeláber 2013.12.16. 11:00:24

Mekkora lenne, ha jövőre a Jobbik futna be másodikként országosan is.
Good night, left side! :D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.16. 11:01:41

Bulgáriában a középbal-liberális kormány csak úgy tudott megalakulni az idei választások után, hogy a helyi Jobbik támogatta "csak a helyi Fidesz ne legyen" alapon.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 11:19:55

Boszorkány (szinonimaszótár)

bűbájos, igéző, bű szerzet (= elborzasztó, förtelmes), varázsló, démon, kanca hitű, mora / nora, lidérc (lúdvérc), tudákos, ráolvasó, téteményes, csinálmányos (magzatelhajtó), bájoló, megkötő -megeresztő, enyhítő, feloldó, tágító, egyebek

Boszorkányos képességek
megevés, füvelés, fejés, ördöggel cimborálás (szerződött), kutya teremtette (ebugatta), farkasemberré válás, ördög küldötte / (fődi) ördöge van (= aki inkább olyasmi kisebb alüldög vagy házi manó)
______________________________________

A volt tanyaközpont (Ásotthalom) színmagyar, a legnemesebb, ősmagyar hagyományok továbbéltetője. Ördögük van, mit mondjak.

Munchausen 2013.12.16. 11:26:22

Jo helyre kerult a 60-as evekben boszorkanyper volt ott, tukrozi a helyi lakossag hogyismondjam szintjet, tulajdonkeppen leszarom, csak a csodaret miatt aggodom...

Munchausen 2013.12.16. 11:30:04

@Kandeláber:
Latom a jovot, be szep orszag lesz az, ahol rasszistak adnak majd kozmunkat a ciganyoknak, mar ha nem csatoljak az egesz szarhalmazt putyinhoz...

vantaan 2013.12.16. 11:40:47

Ásotthalom a példa! ....mindegy ki nyer csak nehogy Fideszes legyen! Még egy Toroczkai is jobb most mint egy Fideszes tolvaj.
Persze nem azt mondtam ,hogy Petro tolvaj lenne, de azt igenis hogy a felette állók (Fideszes vezérkar) többet lopott e 4 év alatt mint pl a cocik 12 év alatt. S ezt minden tisztességes magyar ember látja s érzi.
.... hogy Toroczkaiból aztán lesz-e elfogadható polgármester az idő eldönti. Az esély megadatott neki. ....persze ha megeszi a párt Őt is akkor Ő is megy a szemét dombra!!!!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.16. 11:44:36

" akkor lopta be magát a szívembe, amikor egy hónapja a teljes helyi MSZP átlépett a DK-ba"

ja, fodorgabi is átlépett a fideszből az szdsz-be, tapsoljuk meg.

jó gyerek ez a Toroczkai, Budaházyval együtt (Buda szerintem biztos hogy független, biztos hogy őszinte), de Toro nekem mindig is gyanús lesz a nagyapjával, polgiságával együtt. nehogy aztán ő is ilyen cserdis propaganda legyen.

nem hinném, hogy a dk-sok direktbe nyomták volna nagypolitikai szócsövön Toro támogatását, egyszerűen ők ilyen független szellemiségűek. ez a valószínűbb. de semmi sincs kizárva elvtársak.
Toro elmagyarázta a helyzetet, a szitut, az ott élők értelmesek, nem egy gloireok, nem egy tevék, ezért felfogták.

ez egy fideszes falu, VOLT, intő jel ez Turulkám, nemsokára már a kutya se fogja látogatni az orbanviktor.hu-t.
sajnos lehet, hogy a vonagabor.hu-t is ti fogjátok majd kezelni, de én hiszek a mesében.

kaácsony gergely inkább a pető ivánnal adott haknijáról számoljon el, ne ostobaságokat beszéljen.

kkbk.blog.hu/2011/05/06/az_lmp_stafetaja

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.16. 11:45:27

" akkor lopta be magát a szívembe, amikor egy hónapja a teljes helyi MSZP átlépett a DK-ba"

ja, fodorgabi is átlépett a fideszből az szdsz-be, tapsoljuk meg.

jó gyerek ez a Toroczkai, Budaházyval együtt (Buda szerintem biztos hogy független, biztos hogy őszinte), de Toro nekem mindig is gyanús lesz a nagyapjával, polgiságával együtt. nehogy aztán ő is ilyen cserdis propaganda legyen.

nem hinném, hogy a dk-sok direktbe nyomták volna nagypolitikai szócsövön Toro támogatását, egyszerűen ők ilyen független szellemiségűek. ez a valószínűbb. de semmi sincs kizárva elvtársak.
Toro elmagyarázta a helyzetet, a szitut, az ott élők értelmesek, nem egy gloireok, nem egy tevék, ezért felfogták.

ez egy fideszes falu, VOLT, intő jel ez Turulkám, nemsokára már a kutya se fogja látogatni az orbanviktor.hu-t.
sajnos lehet, hogy a vonagabor.hu-t is ti fogjátok majd kezelni, de én hiszek a mesében.

kaácsony gergely inkább a pető ivánnal adott haknijáról számoljon el, ne ostobaságokat beszéljen.

kkbk.blog.hu/2011/05/06/az_lmp_stafetaja

hkata 2013.12.16. 11:47:18

semmi baj, most átlépnek a jobbikba..

Bell & Sebastian 2013.12.16. 11:47:45

A boszorkány tradicionális közlekedési eszközei közt sehogysem lelem a páncélozott Audit vagy mikrobuszt.

Kertész Manó: Boszorkányság -című alapművében is csak piszkafa, vasvilla, pemete, azsag, emberhát szerepel. Ezek szerint a lökhajtásos söprű, vagy chopper -kormányos kecske csupán a hanyatló Nyugat ópiuma. Arról nem is szólva, hogy észak és dél szakirodalmának véleménye megoszlik abban a kérdésben, merre nézzen a vasorrú Toroczkai Harry a Nimbusz 2014 -es elő szérián, nyilazás közben. (Bogen fest!)

Majd a Gellért -hegyen, az éjféli misén szétnézünk Luca székéről, oszt kiderül.

Kandeláber 2013.12.16. 11:48:15

@Munchausen: Ja, mert ha a libás-meseházy-böszme trió futna be (mert úgyis összeállnak, most csak hintik a port a zemberek szemébe) akkor egyből eljönne a Kánaán, a vízcsapból is Staropramen folyna, plusz jönne a német munkabér és persze kivétel nélkül minden 35 éven alulinak lenne munkája...:D

vantaan 2013.12.16. 12:15:02

@Szentpeter: Egy biztos a Fidesz mögül csúszik ki a tömeg. Valahol meg landolni kell.
Alighanem ma már az a szük közép réteg is látja, hogy Orbán rendszere az egy MAFFIA rendszer amely erkölcsi gátlás nélkül lopta szét az országot. Lásd Trafik mutyi, föld mutyi, a személyre szabott törvény alkotást.
A tragédia nem az hogy Toroczkai nyert hanem az hogy MÉG NINCS A POLGÁRI OLDALON OLYAN SZERVEZŐDÉS ,AMELY EZT A MEGLOPOTT TÖMEGET FÖLFOGNÁ!

Bell & Sebastian 2013.12.16. 12:16:30

@Kandeláber: Az említett három, törpnyi ördög csak a ház körüli, kisebb munkák elvégzésére alkalmas. Akik szeretnének Kennedykké válni. (a csődbe ment ország végletes kiárulásával, mert mindnyájan a Sonderangebot -család leszármazottai)

Legalábbis eddig ezt tudtuk meg. Hogy a garabonciás cigánydiáklegény vajákosságából mi sül ki a végén, az még nem teljesen világos.

A nagyon károsnál kicsit már jobb a nem annyira ártalmas. De még mindig van hová fejlődni, például oda, ahol már haszon is mutatkozik, ahol nem mondják folyton; mindenki kapja be a... maradékot.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 12:19:44

@vantaan: Már megint nincs meg a pénz? Megvan az, a nemzet aranya, felvettük hitelként. Naa, és milyen valutában?

Kandeláber 2013.12.16. 12:26:46

@Bell & Sebastian: Van még itt némi érték, amit végkiárusítanának, ha tehetnék.
Volt már itt szatócsból lett atyaúristen.

vantaan 2013.12.16. 12:29:48

@Bell & Sebastian: Pénz nem vész el csak gazdát cserél. 9 millió magyart átvert, meglopott Orbán! S ami csak úgy suttyomba ment magán zsebekbe következmények nélkül. Sőt pofátlanul még nemzeti maszlaggal is leöntötték a szart,hogy jobban elfogadja a tudatlan magyar. Lásd MOL ügylet 500 milliárdért ami most nem ér 300-at ...... persze az alsóhangon számolt 3-4%-os jutalék a lebonyolítónak 15-20 milliárdot !!!!!! jelent zsebbe.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 12:29:58

@Kandeláber: Csak preferencia kérdése, mire gyúrunk, pofára vagy zsömlére? Szerintem most a pékáruk mérete határozottan növekszik, legalábbis relatíve.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 12:34:58

@Bell & Sebastian:
Remelem, maga nem all a gyilkosok partjan, mint a terseg fideszes orszaggyulesi kepviseloje!

Bell & Sebastian 2013.12.16. 12:36:56

@vantaan: Nekem mondja? Amikor már lengyel, tehenes cukorkát is sokkal jobb szopogatni, mint honi négrót.

Csak az ár- és bérszínvonalnak higgyen, sose az állami dumának.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 12:44:42

@Doomhammer: Minek néz maga engem, független bírónak, aki bármire kapható, csak pénz kérdése?

A szomszéd tehene 2013.12.16. 12:48:45

És ez a történet a békemenetes birkák fejében valahogy így kristályosodik ki: Ezért is a gyúúúrcsány a hibás!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 12:51:25

@Bell & Sebastian:
No jo, mert mar kezdtem aggodni.
Tessek, cserebe egy joslat: azt josolom, hogy a pecsi sajnalatos esemenyek (egy rendkivuli szemelyiseg meggyilkolasa es a polgarmester lanya elleni tamadas) utan is jelentosen meg fog erosodni a Jobbik. Hogy melyik tabor rovasara, az meg elvalik.

Legyen mondjuk a fideszes mag rovasara.

vantaan 2013.12.16. 12:55:16

@Doomhammer: ...ha az döntött volna, hogy ki áll a gyilkosok pártján akkor Toroczkait nem választják meg!
Ebből a pszichés betegségből amit írásaidból kiviláglik ki kell gyógyulni. Mondanám ,hogy kezeltesd magad .....
Teljesítmény kell és tisztesség!
Most Toroczkai kapott egy lehetőséget, ha böszmeségekre fecsérli el a lehetőségét akkor bukik már 2014 őszén. Ilyen gyilkosozások, meg cigányozásokkal bukásra ítéltetett.

Kandeláber 2013.12.16. 12:55:55

@Bell & Sebastian: Agyra egyre kevesebben gyúrnak, ahogyan így elnézem a politikus-választékot.
@A szomszéd tehene: Egy többszörösen bérmált ember már csak lépésekre van a boldoggá avatástól.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 12:58:11

Doom, pont eleget emlegettem, hogy élelmes vállalkozások román cigányokkal dolgoztatnak olcsón, akiket letelepítenek és állampolgárságot adnak nekik.

Mórahalom környékét a Fidesz is alaposan megbombázta adósság elengedéssel / támogatásokkal, előtte meg a szocik PPP beruházásokkal, amelyek végső soron az adósságot generálták. Miközben végig ugyanaz az elit uralkodott.

Mintha a helyi főnökök mindig egy leckével előrébb tartanának, mint mi, a nebulók. Nincs az a balfaszság, amit ne úsznának meg ép bőrrel és nem fakuló nimbusszal.

Ha megbuknak, egy lépést hátra, míg a strómanok előre futnak. A környék eddig _csak_ jól járt.

De kinek a kárára? -ez csupán a kérdés.

vizipipa 2013.12.16. 13:00:13

Egy helyi választási eredményt országos tendenciaként feltüntetni butaság. Akár Baja, akár Fót, akár Ásotthalom. Az arány viszont feltűnő.

Azért remélem lemegy oda valaki 2-3 napra, és felméri hogy esett a dolog. Biztos van ebben helyi fideszes utálata (kiskirálykodás), kormánnyal szembeni ellenérzések (föld, trafik), meg sok más is.

No és, nosza Toroczkai. Eljött a tettek ideje. Van 10 hónapod. Lássuk mit tudsz tenni.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:03:33

@Doomhammer: Maga ebben lát tendenciát, hogy jól menő környékeket lezüllesztenek csak azért, hogy utána jöhessen Józsi a sokkolóval? Fölösleges húzd meg - ereszd meg, bele se kezdtem volna. Nem erőforrás - hatékony. Különben sincsenek effajta összeesküvések, ugyi? :)

Amadeus62 2013.12.16. 13:07:43

A fideszt vidéken kell megbuktatni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 13:08:02

@Bell & Sebastian:
Ugyan mar, hat mit jon maga elelmes vallalkozasokkal, amikor szisztemikus problemak vannak, amelyeket a gatlastalan szelsojobb brutalisan kihasznal elegedetlenseg szitasara!
szegedma.hu/hir/szeged/2012/10/jobbikos-celkeresztben-morahalom.html
"Nógrádi Zoltán polgármester is sajtótájékoztató keretében reagált a jobbikos vádakra. Mint elmondta, Mórahalom biztonságos, nyugodt, élhető kisváros. Nem volt olyan ügy, amit ne tudtak volna kezelni. „Ami tegnap történt, példa nélküli. Egy politikai párt felvonult este 10 után, és olyan életellenes jelszavakkal félemlítették meg a várost, ami tűrhetetlen. Visszautasítjuk, hogy egy várost bárki felzaklasson politikai tőkét kovácsolván ebből. A radikális párt és szimpatizánsai rárontottak egy békésen nyugvó városra. A Jobbik és a gárda képviselői emelt hangnemben, nem teljesen józanul vonultak végig a településen, félelmet keltve a lakosokban, megzavarva a csendet. A város nevében arra kértem őket, hagyják el a települést, a sajnálatos tragédia rendezését bízzák a rendőrségre, hiszen megvannak törvényes keretek arra, hogy ezt az ügyet le tudjuk zárni. Ezután a város polgármestereként fenyegettek meg, lehazaárulózták a Homokhátságot, megfenyegették a gazdákat, azt is kiabálva, hogy felgyújtják a tanyáikat” – mesélte el Nógrádi az október 23-án történteket. Kiemelte, a következő napokban összehívja a környék képviselő-testületeit, hogy közösen tájékozódjanak arról, milyen munkavállalói körök telepedtek le.

„A tragédia nehezen feldolgozható esemény. A Homokhátság a békés munka alkotótere, ahol a Jobbiknak soha nem volt játéktere, csúfos vereséget szenvedtek a választásokkor is, mert a homokháti ember soha nem akart az általuk is képviselt szélsőséges nézeteknek teret adni” – szögezte le Mórahalom polgármestere, aki a munkavállalók kapcsán kitért arra, hogy strukturális munkaerőhiány van a térségben, a nagyon komoly, fizikai erőt kívánó kertészeti munkára nem jelentkeznek helyiek, ezért bevált, hogy külföldről érkeznek idényjelleggel munkavállalók, legálisan, a jogszabályoknak megfelelő módon. "

Szigetvári Viktor 2013.12.16. 13:10:53

nekem csak egy kérdésem volna Turul úrhoz: Ásotthalmon hogyan lehet korábbi választások választói viselkedési adataiból bármire is következtetni, ha korábban - pl. a Vető barátommal írt tanulmány idején - minden szempontból per definitionem vitattad azt, hogy korábbi választási eredményekből bármire is következtetni lehessen, és ezzel érveltél a gerrymandering védelmében?

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:12:54

@Kandeláber: Azért a sokadik vonalbeli, egyszeri, médiakeci szakmunkásokkal mindegyik oldal kimondatja a maga igazságát, csak az nem píszí eléggé.

Szerintem a vetésforgó ámerikai módra (kettő párttal) nagyon bejött volna nekik, de homok került a gépezetbe (új formációk), amikhez kénytelenek lettek idomulni.

Ha az SA betöltötte küldetését, bevégeztetett a számára, jöhet az SS, legalábbis eddig így tudtuk.
De mi van akkor, ha Röhm nem buzi, Hitler meg elkúrja?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 13:21:12

@vantaan:
"Ebből a pszichés betegségből amit írásaidból kiviláglik ki kell gyógyulni."

Jo tett helyebe jot varj, ertekes hozzaszolasaert cserebe kuldom ezt a remek irast.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/04/gyilkosok.html

Kandeláber 2013.12.16. 13:27:44

@Bell & Sebastian: Nagyjából meg is valósult nálunk a jenki módi.
A gazdaállat melletti szopóhalak meg nem igazán számítottak/számítanak.
Ja, és mi lett volna, ha Otto Strasser meg a Schwarzen Front lenyomja a Führert, mint a bélyeget?
Bár erre kábé akkora volt az esély mint manapság arra, hogy Bokros lesz a min. eln. jövőre.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 13:28:21

@Bell & Sebastian:
"Maga ebben lát tendenciát, hogy jól menő környékeket lezüllesztenek csak azért, hogy utána jöhessen Józsi a sokkolóval? "

Mifele zullesztes? Jobb vagy rosszabb lett Morahalmon vagy akar Pecsen a jobbikos akciozas miatt? Nem, a helyzet ugyanolyan jo vagy rossz, mint elotte.

Itt nem arrol van szo, hogy valaki valamit megvaltoztatott es annak hatasakent nyer egy Toroczkai. Itt arrol van szo, hogy tortenik egy esemeny, ami meg szokott tortenni - itt az, hogy a 6000 importalt gaborcigany kozott, akiket nem mellekesen allati sorban tartottak, jott egy gyilkos is, aki mar sulyos buncselekmenyeket kovetett el Romaniaban is - es ezt egy politikai alakulat kihasznalja. Sztorit gyart belole, olyat, ami az o politikai erdekeinek jo. Ha a tortenet olyan, amire akar meg a moziba is beulnenek az emberek - itt az, hogy gatlastalan nagybirtokosok hanyaveti magatartasa miatt egyszeru kisembereket vetnek kegyetlen idegengyilkosok martalekaul - akkor az emberek harapnak a sztorira.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:30:17

@Doomhammer: Egyszerű lenne az élelmes földesurakra kenni mindent, azokra, akik sajnálják a tisztességes bért és járulékait helyi munkaerőre fecsérelni. Amikor ugyanez megy más iparágakban is.

Azért nő a munkahelyi balesetek száma, mert nem fizetik ki normálisan a vállalkozásokat, eleve alacsony áron kénytelenek szerződni. Ezt még brutális munkavédelmi bírságokkal sem képesek ellensúlyozni.

Érdekes felvetés, ha a nagyberuházások fölött a Fidesz diszponál, miért jut csak megint lófasz azoknak, akik effektíve dolgoznak? Ami esetleg nagy késéssel adnak ki, ha egyáltalán.

A mezőgazdaságot (ami idénymunkán alapul) ilyen módon restaurálni, ahogyan ezt manapság teszik, nagy bátorságra vall.

A faszér' kell dörzsölni azt a lámpuskát, ha utáljuk a dzsinnet? Vagy direkt? Esetleg csak akkora taplók, mint az, amelyik a újonnan konfiskált földjükön terem?

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:34:08

@Doomhammer: A Szent Piarc véleménye most nem számít? Az ingatlanárak csak megmondják, merre tart egy település. Pécsent nem pont felmenőben van, tanyán meg csak búrok laknak, azok momentán le vannak szarva. Hogyan jeleljem el magának, bantu vagy zulu nyelven?

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:36:18

@Doomhammer: Lófaszt gáborcigányt, az egy másik kaszt, azoknak a kisujja körme többet ér mint egy oláhé.

Kandeláber 2013.12.16. 13:39:40

@Szigetvári Viktor: Ugyan, mindegyik politikai alakulat úgy viselkedik egy időközi választás megnyerése után, mintha az bármit is számítana az igazi voksolás eredményéhez képest.
Fót után (persze a bírósági döntés előtt) Meseházy egyenesen kétharmadról vizionált.
A fidesz is látványosan ejakulált szinte minden ilyen hétvége után, a jobbik is ezt teszi.
Nem ártanak vele senkinek. :D

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:47:57

@Kandeláber: UV -lámpával ne menjen szavazófülkébe, mert ki tudja, mi minden lehet azon a papíron?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.16. 13:48:41

@Bell & Sebastian:
Pecs az egy dolog, az a hely a banyak bezarasa ota katasztrofa sujtotta terulet.
Viszont Morahalom. Maga szerint ez az ingatlanpiaci korkep egy lecsuszo telepulesre utal?
www.ingatlannet.hu/kereses/lista.html?telepules=M%C3%B3rahalom

Hiszen a romaniai ciganyokat is azert kellett behozni, mert a helyiek egyszeruen nem vallaljak el a munkat.

vantaan 2013.12.16. 13:54:19

@Bell & Sebastian: Hitler elqrta! Ez tény. ....hogy Röhm buzi-e? Szerintem buzi, úgy hogy az SS és az SA is húzzon a picsába.
.... de még az is lehet,hogy Hitler is buzi meg Röhm is (egy körből valók) s mind ketten elqrták!

Lesz itt még "hosszú kések éjszakája"! ...... vagy Kim Dzsong Un lelöveti a bácsikáját! ..... vagy a bácsi csapja le a kis köcsög fejét.
Nekünk csak hátra kell dőlni!!!!

.... már vannak hangrobbanások (lásd K. Ernő leültetése 1 hónapra)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2013.12.16. 13:58:28

@Szigetvári Viktor:
'minden szempontból per definitionem vitattad azt, hogy korábbi választási eredményekből bármire is következtetni lehessen'

Megneveznél néhányat ebből a mindenből? Tényleg nem emlékszem rá.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 13:59:59

@Kandeláber: Bokros az egyetlen, markánsan jobboldali politikusunk, aki egyáltalán alkalmat kapott gazdaságpolitikai megnyilvánulásra. A Jobbikról nem is nagyon sejteni, ténylegesen mit tenne ebben a helyzetben, hát még tudni!

A veres különféle árnyalatai a választék. Aki radikális, jobboldali változást akar (egy fenét akar, csak vissza akar kapaszkodni a levegőre), az kénytelen beleugrani a sötétbe. Nemzetközi ajvékolás ez esetben garantált.

Ami teljesen mindegy, ugyanis ha nem eléggé vörös a a liberó nekik, rázendítenek így is - úgy is.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 14:04:38

@vantaan: Az a szomorú, hogy Alteregó Ernőt nem a szakmai kvalitásai felől támadják, hanem hátulról mellbe. Úgy hogy, korai az öröme, vörösre ne tegyen zsetont, mert jól elbukja.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 14:14:47

@Doomhammer: Mórahalom nagyon menő hely lett, fóliázás, szobáztatás, feredőkultúra, sport, termálhő, egyebek.

Majd bolondok lennének háromezerért (plusz napi, alkalmi ezres járulékért) gályázni a geróf birtokán, tömegszálláson lakva, a hatóságok cinkos kacsingatásától kísérve.

Mindent meg lehet ideologizálni, ámbár a hülyeséget majdnem lehetetlen.

Ahol rák van, oda mennek a fagociták, ez csak érthető.
Vagy már felül kívánja írni/magyarázni a természet rendjét is?

Tanyát vegyen, Mórahalmán most az olcsó, nem is egy körforgalom melletti lakás.

Kandeláber 2013.12.16. 14:16:43

@Bell & Sebastian: Bokros számomra szinte még Gyurcsánynál is visszataszítóbb, és ez nálam nagy szó.
Kár hogy Horvátországban nem nyúzták meg elevenen, amikor "tanácsadóként" működött ott egy rövid ideig.
A kórus csak óbégasson nyugodtan.
Vagy megunják, vagy berekednek.

vantaan 2013.12.16. 14:18:48

@Bell & Sebastian: Ó a Zernőt nem mellbe támadják, sőt! Itt inkább a Zolajos pubinak tesz keresztbe valamelyik Polt-os narancs droid.
..... el kezdődnek a kiszállások vagy a kiszállási kísérletek a lével amíg lehet. Az ilyesminél azért előzetes egyeztetések csak vannak.
Nem hinném ,hogy holmi kis mitugrálsz ügyészke partizán akciója lenne s önszorgalomból élezné a kést Poltnak vagy Pintérnek, hogy tudják valamivel tökön szúrni magukat.
Amúgy Kocsisnak biztosan nem kell közvetítő sem Polthoz sem Pintérhez ....sem Orbánhoz.

Szigetvári Viktor 2013.12.16. 14:21:52

@TuRuL_2k2: már nem keresném vissza, de lehet, hogy nem te voltál, hanem a kisAblonczy, de valami ebből a fészakaljból jött ezzel, hogy "nem is lehet ezt előre megmondani" stb. ami persze pont annyira igaz, mint amennyire hülyeség. lehet, hogy nem te voltál, akkor elnézést, de volt ilyen jellegű dödörgés (és ez nem az, hogy akkor mit kellett volna csinálni a szadival 2006-ban a modellben, stb., mert az jó vita volt).

Bell & Sebastian 2013.12.16. 14:40:25

@Kandeláber: Hát ja, a magyar néplélektől teljességgel idegen, hogy szabott ára legyen mindennek. Majd én eldöntöm, mikor-kinek-miért-mennyit!

Különben is, egy diploma egy lakás árába került régen is - ma is. Azzal a különbséggel, hogy régen nagy biztonsággal vissza is kereste a kölök itthon, most meg - nem itthon.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 14:44:57

@vantaan: Azt nem értem, hogyan lett tábornok? Egyedül ő nem evett a sárga hóból?

Mit szól az elfüggetlen Elkúria állásfoglalásához a virtuális frankhitelek ügyében? Felvetették a saját pénzünket.

Hány bőre is van a vörös rókának?

Kandeláber 2013.12.16. 14:53:58

@Bell & Sebastian: Nem mindig. Néha csak drágállja, mint Oláh Lajos dékás képviselő az iPhone itthoni árát.

Bell & Sebastian 2013.12.16. 15:08:21

@Kandeláber: Ez így van, Angliában kell (tömegesen) megvenni azoknak, akik nem tudnak élni 4G nélkül. Vagy jöjjön a kínai utángyártott.

Bele is tehetnék a rezsicsökkentésbe / drasztikus béremelésbe. Ha már az EU -beruházok rendre-sorra elfuserálásának legfőbb oka a Független Köcsög Mérnök.

Aki eredetileg nem is szerepelt a Grimm -összesben, csak később került a magyar fordításba, mint a Kétharmad Fejű Sárkány (= Szép a ruhád, sok a fogad. És még kócos is!).

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 15:39:00

Mi van, fidesznyik sasfiók, savanyú a szőlő? Ezért kell görcsösen, "összefogás" címszó alatt összemosni a Jobbikot meg a baloldali pribékeket, mindenféle hülye sejtetéssel tarkítva, ha már az előzetes rágalomhadjárat nem jött be?

Fogadni mernék, hogy bukta esetére már csőre töltve figyelt a Toro-n élcelődő cikk, szar lehetett hajnalban újraírni az egészet (meg is látszik az eredményen) :D

Lehet itt erőlködni Karácsony agymenésével, amit még ő sem gondolhatott komolyan, az a helyzet, hogy a vidék már nagyon is tudja kire kell szavazni.

Olyannyira, hogy még a ballibbant idiótáknak is kezd leesni a tantusz. 2014-ben az önkormányzatokat bukni fogjátok, onnan pedig már csak egy lépés a Jobbik-kormány, és a valódi elszámoltatás, szóval reszkessetek csak.

Kandeláber 2013.12.16. 16:16:30

@Dzsentrisvihák: Egy ballibbantnak soha nem esik le a tantusz.

vantaan 2013.12.16. 16:20:00

@Bell & Sebastian: ....hogy lett tábornok? Vitte a táskáját valamelyik maffiózónak! Hogy lett volna?

Még a kilencvenes évek végén az egyik ismerősöm a Hotel Kempinskynél dolgozott Ő mondta vagy a rendőröknek vagy a maffiának kell fizetni hogy ne legyenek napi heti razziák botrányok a hotelbe.

A deviza hitelről? ....... Nem az eLkúria dönt az ilyenekről! S a probléma nem mostani és nem 3 vagy 5 éves.
Azokat kellett volna ,kellene tökön lőni akik előidézték. Járait a bevezetésért .... Orbánt és Matolcsyt a Ft gyengülésért, az ország lemínősítéséért.
A 2008-as világ válság már rég volt de az árfolyam tovább esett.
..... de előre mondom neked ez a "Magyarország (böszmeségben) jobban teljesít"-nek is meg lesz a böjtje! A 300Ft-os euró mindenkinek jó csak a magyar embereknek nem!
jó pl. az Audinak mert 2010-óta 10-15%-kal csökkentek pl. a munkabér költségei mert euroban számol minden ktsg-et.

..... hány bőre van a vörös rókának? Számold meg ,hányszor vedlett Kövér vagy Orbán az elmúlt 25 évben! KISZ komcsi, Fiatal liberális, népi demokrata, kisgazda-nagyparaszt, polgári democsokrata, keresztény, nemzeti polgárkeresztényparaszt stb, stb .... de lehet még a az Antalli ökörség őrzőjéből Kádár apánk utódja is bármelyik. A politikusi evolúció kiszámíthatatlan!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.16. 16:30:14

@Szigetvári Viktor: hopp, öngól. ügyes vagy, szép volt.
csak így tovább posztkommunisták.

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 16:33:09

@Kandeláber:

Hát, ha már egy DK-s slapaj is képes volt belátni, ki a valódi változás záloga, akkor én mégiscsak fenntartom az optimizmus jogát :)
(Amúgy nem titok, hogy a Jobbik szavazói között sok olyan ember akad, aki régebben a szegfű mellé húzta az x-et. Mondjuk nekem ezzel semmi problémám, sőt, inkább bizonyítékként tekintek rá, miszerint, ha nehezen is, de vissza lehet hozni a népet az agyhalálból.)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.16. 16:34:39

@Dzsentrisvihák: ja, ez lesz a stratégia, kampányszöveg, ahogy ez is volt: ugyanazok szavaznak a jobbikra, akik az mszp-re korábban, fúj jobbik, biztos nem is akarnak most majd lusztrációt, hogy megfeleljenek a választóiknak!

de a fidesz az az, az tudja a tutiblogot, azok majd megcsinálják a lusztrációt mszp-szavazók nélkül is, majd 3/3-nál! csak még most kell rájuk szavazni újra.

Kandeláber 2013.12.16. 16:43:41

@Dzsentrisvihák: Csak olvasd el, itt egy ismert balliba kommentelő már a poszt megjelenése óta folyamatosan liheg, nyálat csorgat, mintha NEKIK bármi közük lenne egy jobbikos győzelemhez.
Persze '33-ban a Führer is elrendelte hogy minden jelentkező egykori kommunistát fel kell venni az NSDAP-ba, és százezernél többet fel is vettek.
Én viszont azt mondom, nem szabad megengedni a fellazulást, a ballib kártevőkkel semmilyen kompromisszumot ne szabad kötni.
Bár '38 körül nálunk a nyilas meg a kommunista bányászok együtt sztrájkoltak.
A radikalizmusból pedig most már egy jottányit sem engedni!

vantaan 2013.12.16. 16:57:06

@Kandeláber: Ember! Mi az ,hogy jobbikos győzelem? A nagy lószart!
Ki az a fasz aki a jobbikra szavaz? Senki!
Itt mindenki a Fidesz és Orbán ellen szavazott. Persze az a pár hülye akinek elég egy kis cigányozás, románozás , zsidózás az most azt hiszi nyertek. ..... de a nagy lószart.
Azért 70% nem lehet még a Fidesz szavazóknál is böszmébb. ...... mert ha igen akkor tényleg megérdemeljük ,hogy 3 év múlva izraeli gyarmat legyünk! ....mert akkor azok leszünk!

Kandeláber 2013.12.16. 17:05:01

@vantaan: "Ki az, aki a Jobbikra szavaz?"
2010-ben mindössze 855000 ember, szerencsétlen.
Te tényleg menj orvoshoz. :D

vantaan 2013.12.16. 17:17:52

@Kandeláber: No látod itt a baj! Még idézni sem tudsz!
Ki az a fasz aki a jobbikra szavaz? Ezt írtam.

Jobbikra magyar ember nem szavaz!
A Fidesz ellen igen ,de a Jobbikra nem. Talán Te akarsz izraeli gyarmat lenni? Mert a Jobbik elhozza neked!
A Jobbik egy magyar és keresztény ellenes alakulat!
Ásotthalmon ha a Gáspár Győzike indult volna akkor Ő győz!
Orbánnal és a Maffia bandájával van tele az emberek töke nem pedig a Jobbikot akarják. No persze pár hülye Ásotthalmon is lehet!

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 17:20:39

@tesz-vesz:

Én személyesen is ismerek olyanokat, akik anno a kommerekre voksoltak, most pedig kőkemény jobbikos szavazók. Belátták, hogy átverték őket, és rengeteg mindenben hazudtak nekik, mert akkor még hagyták magukat megvezetni. 2006-ban fordult náluk a kocka, ők csalódtak a legjobban.
És ez nem egyedi eset, a jó hír pedig az, hogy az ilyen megtérők már nem mennek vissza se a szocionokhoz, se a Fityeszhez.

@Kandeláber:

Ja, én nem az itteni trollokról beszélek ám, hanem a valódi emberekről. Ez a pártíz gyökér, aki itt vergődik nem oszt, nem szoroz (a nagyjuk úgyis bérkommentelő), kár az ő véleményük alapján bármire is következtetni, mert irreleváns.

Ráadásul itt nem párttagokról (pláne nem kompromisszumról) van szó, ez az amit sokan elfelejtenek a mieink közül is. Volt MSZP-s, SZDSZ-es... stb. nem is lehet Jobbik tag, tiltja az alapszabály. Itt szavazókról beszélünk.

Az pedig rohadt mindegy, kitől kapjuk az x-et, a lényeg, hogy a mi támogatottságunkat erősítsék, ne másét.

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 17:22:51

@vantaan:

Aha, a Jobbiktól lesz izraeli gyarmat Magyarország... Amúgy mi újság a pszichiátrián? Remélem a rácsok még mindig elég vastagok, és benn tartják az ilyen sérülteket, mint te.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 17:23:05

@Dzsentrisvihák:

"Én személyesen is ismerek olyanokat, akik anno a kommerekre voksoltak, most pedig kőkemény jobbikos szavazók"

és aztán a jobbikból is ki fognak ábrándulni...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.12.16. 17:24:18

A Jobbik megnyer egy határszéli putrisort és máris akkor a trollok pofája, mintha a harmadik világháborút nyerték volna meg. :))

vantaan 2013.12.16. 17:25:44

@Dzsentrisvihák: Ja Te az egyszerű fajtából leledzel? Már előbb írhattad volna akkor nem pazarlom rád az energiát.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 17:26:08

@Kandeláber:

Az is egy hű-de-jó sztori volt, a NSDAP ámokfutás kb. egy komplett _nemzeti összeomlással_ ért véget…

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 17:27:55

@Kettes:

democracy in action:)

nem véletlenül aposztrofálták a tömegdemokráciát anno a XIX. század nagyjai a csőcselék uralmának:)

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 17:29:22

@Dzsentrisvihák:

a valódi változást nem a politikusok, hanem az innovatív vállalkozók fogják elhozni... abban az esetben ha békén hagyják őket...

Kandeláber 2013.12.16. 17:31:23

@calabria007: A következő felvonás meg az volt az összeomlás után, amikor a keleten rekedt egykori nemzeti szocialista párttagok szépen beléptek a Német Szocialista Egységpártba. :D

vantaan 2013.12.16. 17:37:46

@Kandeláber: ...ja beléptek! .... csak lehet-e kommunista disznóból demokrata szalonna? Lehet-e egy Tuschek dédunokából a Torockai tót (tirpák?) hazafi?
Úgyhogy nem kell itt jönni a németekkel!

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 17:39:04

@calabria007:

Ja, mert az csak akkor jó, ha ti nyertek, ugyi? :)

Ami a kiábrándulást illeti, egyelőre nagyon nem úgy tűnik, de persze, mint tudjuk, ti mindig, mindent jobban tudtok.

Az innovatív vállalkozó talán nem függ a politikától, te szerencsétlen? Az elmúlt 20 év egyik legnagyobb hazugsága volt, hogy az életnek vannak olyan területei, amiket nem befolyásol a politika. Látom te csont nélkül beszoptad ezt a maszlagot.

Egyébiránt pedig vicces, hogy az innovátoroktól várod a fellendülést (ami jogos, ebben legalább egyetértünk), de épp azt a pártot szapulod, ami teljes mellszélességgel támogatná őket. Látod, ezt teszi a hülye skatulyákban való gondolkodás...

@vantaan:

Ha jól rémlik, eddig elég keveset értekeztünk, szóval ne aggódj, nem fogytál egy dekát se a velem folytatott diskurzusmennyiségről. Teszem hozzá, hála égnek, a barmokkal inkább hanyagolnám a konzultációt.

Kandeláber 2013.12.16. 17:43:32

@Dzsentrisvihák: Ez a fazon egy echte elmebeteg, teljesen rendszertelenül és összefüggéstelenül firkál mindent össze-vissza.
Nem is tudom, miért is reagálok rá időnként.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 17:49:18

@Dzsentrisvihák:

a lényeges dolgok nem a politikai választásokon múlnak...

vantaan 2013.12.16. 17:52:54

@Dzsentrisvihák: Ja hogy tudatlan vagy? Az más!
Tudod Torockai Tót (tirpák) László dédapja volt az a hírhedt Tutschek/Tutsek vérbíró!
Sokan emlékeznek Tutsek Gusztáv ténykedésére 11 halálos ítélet már első fokon a Thököly úti fegyveres felkelők, Futó János és társai perében.

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 17:56:10

@Kandeláber:

Feltűnt. Sebaj, én pont teszek rá.

@calabria007:

Aham, hát, további szép álmokat...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 18:02:14

@Dzsentrisvihák:

speciel itt nem én álmodozok, hanem te, meg az a másik "fényességes" IQ-fighter...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 18:04:03

@Kandeláber:

NSDAP által összegründolt nemzeti összeomlás után...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 18:07:13

@Dzsentrisvihák:

mellesleg vicces volt a "kommented"...

lényegében egy huszadrangú sablongyűjtemény...

vmi kiskátéből tanuljátok ezeket az elmés lózungokat?

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 18:36:46

@calabria007:

Jaj, öreg, itt max. nektek van szükségetek szamárvezetőre, bár látom abban még az ilyen "sablonos" fordulatokra sincsenek normális válaszok :D

Jó, akkor ilyen könnyen nem bújsz ki a saját kreténséged súlya alól: Halljuk, mik azok a nagyon fontos döntések, amikre egyáltalán nincs hatással a politika? Kíváncsian hallgatlak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.16. 20:10:11

na mi van elvtársak szépül a jövő?!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.12.16. 20:10:19

Kérdés az, hogyha például Toroczkai a 7. kerületben indultt volna és lett volna szavazás, akkor is nyert volna-e Erzsébetvárosban? Vagy Terézvárosban, vagy valamelyik belpesti kerületben. Szerintem nem, de lehet tévedek.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.12.16. 20:14:52

@Nyekenyóka.: A kérdés igazából az, hogy ha továbbra is illegális lenne az otthoni pálinkafőzés, akkoris ez az eredmény született volna!? :)

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 20:16:45

@Nyekenyóka.:
Sajnos igazad van, bár a kérdés fölvetését annyira nem érzem indokoltnak. Ásotthalmon indult, ott nyert.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.12.16. 20:18:50

@Dzsentrisvihák:

Én egy kicsit igen. Jobbikos győzelem akkor lesz, ha legliberálisabb pesti kerületekben is győzni tudnak jövőre.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.12.16. 20:30:17

Tisztelt Jobbik Fanok!
Tényleg érdekelne, mi a túró az egyedi és csodálatos a Jobbikban? Oké, szépen hangzó nemzetieskedő lózungokkal fossa tele az étert, de ez már kapásból ellentmondás, ha kirekesztésre épül.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2013.12.16. 20:39:28

@Szigetvári Viktor:
Nem ismerem Bálint véleményét a kérdésről, én aligha mondtam vagy írtam hasonlót az egyéni választókerületekről. Amiket mondtam:
1. az új választókerületekben sokkal inkább megvalósul a szavazatok egyenlőségének elve, jelentősen mérséklődtek a korábbi lélekszámbeli aránytalanságok;
2. a Fidesz minden bizonnyal élt a gerrymandering lehetőségeivel, de szerencsére ezt két szabállyal elfogadható mértékűre korlátozta:
- az egyes kerületek választói népessége közti eltérések minimalizálása;
- a megyék, illetve Budapest határán nem léphetnek át választókerületek.

Lajosforras 2013.12.16. 20:46:42

@biboldó:
Attól lehet, hogy a liberalizmussal, multikultival, meg a kisebbségek pozitív diszkriminációjával élharcoló politikai "elittel" sikerült abba a fejbúbig érő szarba keveredni,amiben jelenleg vagyunk.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 20:48:33

@biboldó:

az a baj, hogy ezek egyszerre akarnak _integrálni_ és kirekeszteni...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 20:49:43

@Lajosforras:

kis hazánkban azt sem tudják, hogy mi fán teremnek a klasszikus liberális értékek...

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.12.16. 20:51:16

@Lajosforras: Értem. Tehát semmi pozitívum, csak a sok szar között a kevésbé büdösnek vélt? Ez is csak azért, mert jószagúnak kiáltja ki magát.
Ha már multikulti, van itt egy poszt, mely a jobbik multikultiját taglalja.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 20:52:56

@biboldó:

mondjuk az ottani kommentek már nagyon rég elkanyarodtak a meglehetősen unalmas poszttól...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 20:55:22

@Dzsentrisvihák:

hol ragadt rád ez az "emelkedett" stílus?

Konzervatív0 2013.12.16. 20:55:36

Grtaulálok! Ez aztán kemény.

Mondjuk egy valamiről ugy mindenki elfeledkezik. Egy kis faluban (4000 fő az nem számít nagynak) nem pártra szavaznak az emberek hanem személyre.
A kutyát nem érdekli hogy palibácsi épp fideszes vagy szoci, ha palibácsi mindenkinek köszön akkor meg fogják választani. Ha meg palibácsi polgármesterként elfelejt mindenkinek köszönni hát nem szavaznak rá.

Torockai egy vicc, mint ahogy a helyi szoci "frakció" is.
Kb. 10 unatkozó nyugdíjas aki az cipőorrát tudja csak lepisilni, jobb híján politizál, és addig terjed ki a politikai ismerete hogy néha leküldenek nekik egy álfotót bekarikázva rajta orbánt ahogy koronát próbálgat a fejére...

Hogy mégis mit eszik a falu Torockain?
Elmondom. A Radikalizmust.
Sajnos a vidéki (falusi) lakosság jelentős része radikalizálódik. Egyfelől mert nem érdekli a politika, másfelől pedig naponta törnek be hozzá és loplák meg a kertjét, a segélyesek és úgy gondolja egy radikális vezetés ezen segíteni tud. (egyébként nem tud).

No jóccakát.

czjanos 2013.12.16. 20:57:20

Ha jól emlékszem, Toroczkay (Tóth) persona non grata Szerbiában és Romániában is. Pikáns, hogy egy szerb határ-menti település polgármestere lesz. Hogy fog együttműködni a határon túli településekkel?

Lajosforras 2013.12.16. 21:00:46

@calabria007: Kis hazánkban a klasszikus liberalista értékrendet vallja magáénak nem kevés politikus. Ha ők azt mondják: Kéremszépen, ez itten a az a liberalizmus, a népük elhiszi egy darabig. Ennek lett vége 2010-ben, cserébe a liberalizmus definíciója maradt az, ami volt.

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 21:00:48

@calabria007:

Kérdésre kérdés? Ugggyan már... :P

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 21:04:15

@Nyekenyóka.:

Volt már pl. fideszes győzelem liberó kerületek nélkül is. Nem valid fokmérő. Ahhoz, hogy valaki kormányra kerüljön, nem kell 100%-os lefedettség, de gondolom ezt te is tudod.

Lajosforras 2013.12.16. 21:04:54

@biboldó: Mivel a "nagyok" eddig az égvilágon semmit nem tettek azon kívül , hogy rommá lopták magukat, bárhányszor is kerültek ellenzékből kormányzati pozícióba, mégis mit vártál...?

"Ez is csak azért, mert jószagúnak kiáltja ki magát."

A két nagy parlamenti párt és a politikusai ezt a lőszert már rég elpazarolták.

Dzsentrisvihák 2013.12.16. 21:07:05

@Konzervatív0:

"egyébként nem tud" - Te már csak tudod, nagyokos. Ahogy a többi hülyeséget is. Tényleg jóccakát, bár neked elég sötét van már anélkül is...

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.12.16. 21:10:04

@Lajosforras: Csakhogy nem az volt a kérdés, hogy miért szarok a többiek, hanem mitől jó a jobbik. Tehát semmi pozitív, csupán a mások szarszapulása.
Mondom, ezt értem, csak snassz.

is 2013.12.16. 21:16:02

@poszt: csak nem sikerült vörös farok nélkül. a poszt közepén elhangzanak a FIDESZes háttérinfok, amik érdemben megmutatják, hogy azért nem nyert a (volt) FIDESZes, mert a FIDESZ ellépett mellőle (legalábbis implicite a Jobbikos jelöltet támogatva ezzel!). és ezek után, mindezen érdemi infok elfedésére itt is előjön ez a DK-Jobbikos gyerekmesés vonulat. mind a kb. 4db DK-s Torockait támogatta, ezért lett hirtelen 500-zal kevesebb szavazata a FIDESZesnek. aha, én meg a dalai láma vagyok.

is 2013.12.16. 21:19:30

@Konzervatív0: "Kb. 10 unatkozó nyugdíjas aki az cipőorrát tudja csak lepisilni, jobb híján politizál, és addig terjed ki a politikai ismerete hogy néha leküldenek nekik egy álfotót bekarikázva rajta orbánt ahogy koronát próbálgat a fejére..."

csak javítom a nyomdahibákat:

Kb. 100 ezer unatkozó békementes nyugdíjas aki az cipőorrát tudja csak lepisilni, jobb híján politizál, és addig terjed ki a politikai ismerete hogy néha leküldenek nekik egy álfotót bekarikázva rajta gyurcsányt ahogy tüzed okád a szarvai közül, a patás lábát lóbálva...

Lajosforras 2013.12.16. 21:24:46

@biboldó: Majd kiderül-ha kiderül. Egyébként a cucc,amit szeretnek a programjuknak nevezni, nem szarabb semmivel,mint akármelyik léhűtőé, aki manapság politikai pártnak nevezi magát, szóval csak a következetességükön múlik.
Nem volt még sanszuk bizonyítani, ellenben az nem képezheti vita tárgyát, hogy a többi egy kalap szart nem ér.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.12.16. 21:31:30

@Lajosforras: Hát ez az. A "nem rosszabbak.." az összes pozitívum.
2010-ben valahol enyhén szólva is vegyes társaságban baszakodtunk a témában. Kiderült, egyedül én vettem a fáradságot, hogy beleolvassak a cuccba.
Te olvastad a progjamjukat?

_most_ 2013.12.16. 21:32:36

végül is a fidesznél még a jobbik is jobb, csak lehetnének kicsit liberálisabbak.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.16. 21:35:01

@_most_:
Erre a mondatodra még emlékeztetni foglak.
Mert én biztos vagyok benne hogy lesz még Jobbikos többségű kormány.
De abban is biztos vagyok, hogy ezt a mondatot akkor egyszer se fogod mondani.

Konkrétan tippem szerint 2022-ben.
14-ben a Fidesz nyer.
18-ban az MSZP koala.
És 2022-re úgy elkúrnak mindent, hogy a Jobbik jön utána.

panelburzsuj 2013.12.16. 21:38:27

Apróságok:

index.hu/belfold/2011/07/31/kiderult_hogy_tokbol_van_a_citromlekvar/

Beszéltünk még a Mórakert TÉSZ csődjéről, ami helybéliek szerint annak volt köszönhető, hogy a szövetkezetben is eluralkodott a korrupció. Ahogy az egyik gazda fogalmazta, a Mórakert sírbaeresztő kötele a johndeeres nagygazdák és a politika összefonódása volt. Elmesélték, hogy egy bizonyos kör rátette a kezét mindenre, és a többi gazdát (a végén körülbelül 700 beszállítója volt a szövetkezetnek, és 7 milliárdos évi forgalmat bonyolított) csak kihasználták. A csőd után volt olyan gazda, aki az öngyilkosságba menekült. Az asztalnál beszélgetve elmondták, hogy ami a Mórakerttel történt, az ugyanaz kicsiben, mint ami az országban folyik nagyban. Közbeszéd tárgya az is, hogy 15-20 százalékot kell a döntéshozók zsebébe visszacsúsztatni, és akkor kap valaki támogatást.

Lajosforras 2013.12.16. 21:38:40

@biboldó: Egen. Ha már szimpatizálok vele, ne azért, mert sok a rovásírásos falunév-tábla, a Trianon-emlékmű meg a kettős kereszt az országban.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.12.16. 21:40:29

@Lajosforras: Már megint a "ne azért, mert..."
Miért igen?

Lajosforras 2013.12.16. 21:46:22

@biboldó:
1. Épkézláb a program.
2. Eddig következetesek.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.12.16. 21:52:33

@Lajosforras: A program nyakatekert lózungok összessége. Mondj egyetlen épkézláb elemet, de csak akkor, ha meg is tudod védeni.
Következetesek a szarszapulásban, de alternatívát nem tudnak mutatni.

J.László 2013.12.16. 21:54:23

2018-ra teljesen megsemmisül a bolsevik gyökerű "baloldal" és a szintén bolsevik gyökerű "liberalizmus". Majd ekkor indulhatunk el a felemelkedés útján. 28 év. Hiába, Isten malmai lassan őrölnek.

Lajosforras 2013.12.16. 22:33:01

@biboldó:
A helyi gazdaságok erősítése, privatizációs visszaélések feltárása, szülőtámogatási életjáradék, önfenntartó (legalább részben) sittek, stb...
Következetesek, ami az önmagát liberális definiáló megélhetési politikusokról csak abban az esetben mondható el,amennyiben képtelenek nyugodtak lenni,amíg nincs valaki seggében tövig a nyelvük.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:33:13

@Dzsentrisvihák:

"Jó, akkor ilyen könnyen nem bújsz ki a saját kreténséged súlya alól"

ilyen stílussal miért kéne téged komolyan venni?

otthon is ilyen"kedélyesen" szoktál beszélgetni?

így szocializálódtál és fel sem tűnik már neked ez?

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:34:16

@Lajosforras:

tömören összefoglalva:

még több adó és még átgondolatlan több szabály...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:34:59

@Lajosforras:

jav:

még több átgondolatlan szabály...

jobbik "programja" = szánalmas bolsi vicc...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:35:40

@Lajosforras:

néhány "nemzeti" ingyombingyommal...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:36:31

@J.László:

és eljő a bolsevik gyökerű jobbik?

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:37:50

@Lajosforras:

inkább csinálj magadnak egy épkézláb programot...

afféle személyre szabottat...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:39:58

@czjanos:

szórakoztató lesz az biztos...

a bölcs nép csak azt kapja amit megérdemel...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:42:20

@Konzervatív0:

segélyesek?

a többiek is túlnyomórészt állami, ill. uniós transzferekből élnek...

akárcsak a jobbikos politikusok...

Lajosforras 2013.12.16. 22:45:26

@calabria007:
A szánalmas az az, amit itt az eddigi kormányok csináltak. Én el nem hiszem se Gyurcsánynak, se Bajnainak,se Mesterházynak azt se, amit kérdez. Semmit. Az a szánalmas,amit itt eddig nyomtak 24 éven keresztül. Ezzel nagyjából tele a töke mindenkinek, ez elhozta 2010-ben a Fidesz győzelmét, ennek köszönhetik Toroczkai 71,5 százalékát.
Ferenc megmondta: elkúrták. Igen, ennyire.
Lehet bárkit hibáztatni, fikázni-ekézni mindenkit,aki ellenfél lehet, de velük és a politikájukkal kapcsolatban egy dolog jut csak az ember eszébe-közöny.

Lajosforras 2013.12.16. 22:46:09

@calabria007: Minek? Nem készülök a parlamentbe.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.16. 22:46:51

@Lajosforras:
"helyi gazdaságok erősítése" – ezt ismerjük, kösz, de ez azt jelenti, hogy profittermelés helyett segélyért kuncsorgás lesz az ésszerű "vállalkozási" forma... rossz ötlet, a vállalkozás nem erre való;
"privatizációs visszaélések feltárása" – ez nagyon időszerű és kardinális kérdés, és aztán mi lesz?
"szülőtámogatási életjáradék" – ezt nem is értem, hogy micsoda, de szerintem addig jó nekem;
"önfenntartó (legalább részben) sittek" – én úgy vagyok vele, hogy a bűnözők fogvatartására fizetett adó az összes adócélhoz képest az elfogadhatóbbak közé tartozik, nagyon nagy marhaság volna abból finanszírozni a bv infrastruktúráját, személyzetét, amit a fogvatartottak termelnek; meg úgy is vagyok vele, hogy minél veszélyesebb egy fogvatartott, annál kevesebb esélyt kell adni neki, hogy megszökhessen vagy másokban kárt tehessen, ami ugye a munkavégzésnek óhatatlan velejárója.
Amúgy meg megnézted már, hogy a költségvetés mekkora hányada megy bv-re?

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:47:26

@Lajosforras:

a "személyre szabott" programok nem is arról szólnak...

és az _egyén_ tekintetében csak ezeknek van értelme...

Lajosforras 2013.12.16. 22:49:47

@calabria007: Az régebben készen van, az miatt nem fáj a fejem.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:50:01

@Counter:

szerintem még soha sem nézett bele a központi költségvetésbe...

pedig érdekes olvasmány...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:50:52

@Lajosforras:

akkor minek kell neked a jobbik "programja"

tán a politikából szeretnél megélni?

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 22:52:27

@Lajosforras:

a jobbik még az eddigieket is lazán alulmúlná...

Lajosforras 2013.12.16. 23:01:51

@Counter:
1. Koránt sem biztos. Családi gazdaság...?
2. Eddig neki se látott senki.
3. A jövedelemadóból közvetlen a szülőnek utalható összeg.
4. Nyilván fogvatartottja válogatja, de menjen csak nyugodtan GDP-t növelni és vagy megtermelt javakat vagy a fizetését köhögje be a befogadó intézmény számára. Ennyi erővel állami öregek otthona is lehetne, azokat talán szívesebben tartanám el.

Lajosforras 2013.12.16. 23:03:52

@calabria007: Nekem nem kell,de nekik van.
Politikából? Dehogy. Csak amiből eddig.

Lajosforras 2013.12.16. 23:10:07

@calabria007: Mert...? Mindig van lejjebb, de az a párt, aki Mesterházyval újul meg, aminek Gyurcsány lehet a miniszterelnök-jelöltje, azt nem, kösz. Bajnai szintén a régi iskola nebulója, az LMP meg súlytalan.

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 23:13:34

@Lajosforras:

ennyi erővel akár Szent István felettébb költséghatékony törvényeihez is vissza lehet térni:)

"16. Fejezet a szándékos emberölésről

Ha valaki haragra gerjedvén és felfuvalkodván kevélységgel, szándékos emberölést követ el, tudja meg, hogy száztiz ARANY pénzt fizet érte, a mint a mi tanácsunk végezte.

1. § Ebből ötvenet a király kincstárába vigyenek, a más ötvenet adják a rokonoknak, tize pedig az itélőbiráké és közbenjáróké legyen. És maga a gyilkos BŐJTÖLJÖN a kánonok rendelése szerint."

www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=274

Lajosforras 2013.12.16. 23:16:26

@calabria007:
Oké,akkor legfeljebb majd röhögök. De a többi felőlem éhen halhat, ha azon múlik a megélhetésük, bejutnak-e egyáltalán a parlamentbe.

Lajosforras 2013.12.16. 23:20:59

@calabria007: Most jobb,amikor milliárdos lenyúlásokat törvényesítve lehet véghezvinni?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.16. 23:45:31

@Lajosforras:
1. Minden támogatás az értékteremtés ellen hat, olyan mértékben, amilyen mértékű a támogatás. Függetlenül a címzettől. Ha évi egymilliót tudok azzal keresni, hogy igazolom, hogy milyen nagyon támogatásra jogosult családi gazdálkodó vagyok, akkor erre fogok törekedni, ha az alternatívám 800.000 forint _tényleges megtermelése_ volna. A nekem juttatott 1 millió forintot meg majd valaki más fogja megtermelni és leadózni.
Vö. "megélek én a f*szomból, ki fog olyan kevésért dolgozni!".
2. Ez nem indok.
3. Tehát amíg egyetlenegy szülő is él és jó a viszonyunk, nem fizetek szja-t én se, meg néhány millió más adózó se. Átutalom neki az egész adót, aztán megosztozunk. Az adminisztráció költségét meg – sejthető – leadózza más.
Árvák, állami gondozottak hátrányban.
4. Nem az eltartás a lényeges költség, hanem a fogvatartás.
Amúgy tényleg érdekel, hogy egy veszélyes rab milyen munkát végezzen szerinted. Adnál a kezébe szerszámot? Kelljen naponta ide meg oda kísérgetni, ami eleve kockázatosabb, mint a rács mögött tartani?
Olvass utána Richter Richárd esetének...

Egyébként továbbra sem tudom, mitől ilyen kardinális ügy a bv-költségvetés. Mekkora hányada a bv a költségvetés főösszegének?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.16. 23:50:16

@calabria007:

Látom, szeretsz erre hivatkozgatni:-) De, vajon, érted-e, mi van odaírva?

Egyrészt mit jelent az ötven/öt barom vagy a száztíz/tíz arany: mekkora érték, mekkora összeg az?! Az adott korban sokak számára a majdnem vagy teljes vagyonelkobzással ér fel. Másrészt mit jelent a böjtöljön a kánonok szerint: amikor egy misemulasztásért három nap böjt járt a közrendűnek, tizenegy nap az előkelőnek, mi járt egy gyilkosságért a kánonok szerint?! Évekig, évtizedekig tarthatott a penitencia, nyilvános bűnbánattal, a templom pitvarában térdepléssel, a szentségektől való eltiltással, a püspök bűnbánati célokra fenntartott vezeklőházában való tartózkodással stb.

Csakhogy tudjuk miről is beszélünk!

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 23:56:48

@bbjnick:

a 110 arany brutálisan nagy összeg volt, szóval ez összhangban volt a bűncselekmény súlyával

ami vezeklést illeti, volt aki pl. egy jeruzsálemi zarándoklattal váltotta ki az egészet...

lényegében félrevonult amíg elcsitultak a kedélyek...

calabria007 (törölt) 2013.12.16. 23:58:00

@bbjnick:

különben elsősorban a pragmatizmus tetszik benne

persze ez elsősorban nem Szent István érdeme, hiszen lényegében minden szokásjogon alapuló rendszer így működött

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.16. 23:58:01

@bbjnick: 1. Tehát mi is volt maga szerint a kánonok szerinti penitencia úgy konkrétan?
2. Azt ugye érti, hogy az _elv_ a lényeg: ma a büntetés végrehajtása a társadalom számára is összességében, rendszer szintjén nem elhanyagolható költség; az istváni törvények alapján pedig a büntetés elsősorban és döntően a bűnös számára költség, a sértett, illetve rokonsága számára pedig kártérítés.
Ami ugye manapság háttérbe szorul, illetve ha valaki elő mer állni a megtorlás helyére állított reparatív szankciókkal enyhébb bűncselekmények esetében, azt az üvöltőkórus rögvest elmondja mindenféle veszett lilaködös liberálisnak.

Lajosforras 2013.12.17. 00:00:47

1. "Minden támogatás az értékteremtés ellen hat" Azt senki nem mondta, hogy földalapú lesz a támogatás-igaz azt sem, hogy nem. De támogatni úgy is lehet, hogy a megtermelt árura kap állami támogatást, nem a birtokra, hogy ne is legyen értelme hozzányúlni a földhöz.
2. De. A többiekhez képest mindenképp.
3. De fizetsz. Csak nem feltétlen kizárólag homályos alapítványoknak lehet felajánlani az 1 vagy valamennyi százalékot.
4. Sokkal kevesebben vannak a veszélyes rabok, de a többi dolgozzon nyugodtan.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:03:04

@Counter:

jól összefoglaltad a lényeget

a "bűnös fizess!" elv abszolút nem a liberálisokhoz kötődik

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:04:21

@Lajosforras:

mezőgazdasági szubvenció = fogyasztókra terhelt adó

és a fogyasztók vannak többen...

sokkal többen...

Lajosforras 2013.12.17. 00:04:24

@Counter: Ja, jut eszembe: a bv költségvetése az össz kiadással szemben biztos elenyésző,de ahhoz képest k.rva magas, hogy gyakorlatilag bűnözőket kell etetni, őrizni,szállítani.
Szóval miért is nem inkább öregek otthonát tartsak fenn adóból, a sittes meg tartsa el magát.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:07:17

@Lajosforras:

ez a jobbikos bv-mánia vhol tragikomikus

bv költségeknek csak _elenyésző_ része megy a rabok ellátására...

kb. kapnak vmi moslékot + egy ócska ruhát...

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:08:07

@Lajosforras:

+ a börtönőr is tartsa el magát...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.17. 00:08:18

@calabria007: @Counter:

1) A XI. században nemigen jártak Jeruzsálembe. Később, a XII.-XIII. században már inkább. De mit jelentett akkor eljutni oda, milyen költségekkel és milyen veszélyekkel járt?!

2) Pontosan értem az elvet, amin a szentistváni törvénykezés alapszik.

3) Maguk/ti nem/nem vagytok hívő emberek, nem értik/értitek, mit jelent büntiben lenni az Egyház által! Azok, akiket a korban utolértek ezek a büntetések, ők hívők voltak, ők ezt nem úgy élték meg, mint maguk/ti.

Lajosforras 2013.12.17. 00:09:47

@calabria007: A földalapú támogatás-ami gyakorlatilag arra ösztönzi a birtokost, hogy ne csináljon semmit: ne termeljen, ne vásároljon gépeket, ne foglalkoztasson alkalmazottakat-mennyivel jobb?

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:12:21

@bbjnick:

Vörös Erik mond vmit?

ő is ilyen "büntiben" volt néhány évig

(három embert ölt meg... igaz büszke vikingként hirtelen felindulásból...)

de nagyon megunta, így inkább elhajózott a cimbikkel nyugatra és alapított egy új telepet Grönlandon...

mellesleg a kedves papa is vmi gyilkosság miatt távozott Norvégiából...

no ennyit a szokásjogról és a keresztényi erkölcsökről...

Lajosforras 2013.12.17. 00:12:41

@calabria007: Ehen, arról nem tehetnek, hogy nagy eséllyel ugyanolyan túlszámlázásos stiklik mennek a rabellátás körül,mint az állami megrendelések mindegyikénél.
De fűteni ott is kell, vizet-villanyt fogyasztanak.Na jó, közös költség nincs.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 00:12:45

@Lajosforras: 1. A _támogatás_ az _támogatás_. Ha megtermelt árura jár, akkor a) az árufajtát más formában termelők arra fognak törekedni, hogy támogatott formájúnak _látsszanak_, ez elpazarolt erőforrás; b) a nem támogatott árufajtát termelő támogatható formájú vállalkozások inkább támogatott árufajtára fognak átállni, noha az a támogatás nélkül esetleg mégse profitábilis; c) a francia gyarmatosítók által patkányfarkakra kitűzött 2 sou története megvan? Minden támogatásban ott van az ún. 'perverz ösztönzés' kockázata.
2. Nem a többihez képest kell indoknak tűnni. Mit lehet tizensok év elteltével felderíteni és mire lehet azt használni?
3. Tehát felajánlhatok X%-ot a szülőnek. Mondom, árvák és állami gondozottak hátrányban. Ezzel egyszerűen megjutalmaztad azt az adófizetőt, akinek él még szülője. Szerintem ez nem egy direkt pénzügyi elismerésre okot adó körülmény.
Amúgy nem kötelező gyanús alapítványnak ajánlgatni az 1%-ot, lehet keresni tisztességeset is.
4. Többnyire dolgoznak is (értékes _változatosság_ a börtönéletben), rendesen ki is vannak zsákmányolva (röhejes "munkabér", amit jórészt vissza is tartanak, illetve az elkölthető rész elköltését is a harácsolós bv-kantinokra és egyéb bv-szolgáltatásokra korlátozzák). Szóval tényleg nem értem, hol van itt a gyökeres változás lehetősége. Mármint azon kívül, hogy még egy-két nagyságrenddel csökkenjen a bv finanszírozása, hátha nem elég korruptak az őrök, illetve túl nagy a rend a bv falain belül.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:13:25

@Lajosforras:

már ne haragudj, de a jobbik bv-sztori így lesz teljes

mi a mennydörgős ménkűnek kéne a fogvatartottnak eltartani az egész börtönőrállományt?!

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:15:30

@Lajosforras:

ja és még arról sem beszéltünk, hogy összepakolnak vmi szűk cellában egy csapat kisiklott életű szociopatával...

ezekben a jeles intézményekben még a rabok személyi biztonságát sem tudják garantálni...

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:20:15

@Lajosforras:

egy szóval sem mondtam azt, hogy jobb

én inkább az új-zélandi példát ajánlanám, ahol jóformán minden agrártámogatást felszámoltak

és az új zélandi mezőgazdaság meglepő irányt vett...

Deer Velvet - New Zealand Industry Standards
www.youtube.com/watch?v=3zgHbGocb7c

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:20:58

@bbjnick:

szokásjog... gyilkosság... Európa...

erről volt szó nem?

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:23:27

@bbjnick:

az európai módi:

"Erik Norvégia déli részén született, családja Izlandon telepedett le, miután apját, Torvald Asvalddsont gyilkosságért SZÁMŰZTÉK Norvégiából. Magát Eriket 982-ben szintén GYILKOSSÁGÉRT száműzték Izlandról három évre"

hu.wikipedia.org/wiki/Erik_Torvaldsson

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 00:23:44

@bbjnick: 1) Azt én nem tudom, hogy mennyire kellett mindenkinek Jeruzsálemig zarándokolnia, aki gyilkosságba keveredett, és mennyire volt elég "lehetőségeihez képest" zarándokolnia, ha azok a lehetőségek nem értek el Jeruzsálemig. Már kérdeztem, hogy miben állt a penitencia egy emberölésért, de úgy tűnik, maga se tudja, csak találgat. Pedig a jelek szerint szabott kötelezettségek lehettek.

2) Ha érti az elvet, van róla véleménye is?

3) Biztos meglepődik, de nekem vannak zsi.. nem, me... nem! megvan! katolikus barátaim és ismerőseim is! Jobb pillanatokban pedig még az empátiás képességeim is működnek.

@Lajosforras: A termelés közösségi támogatásának már létezik bejáratott intézménye. Úgy hívják, hogy – profit, és a hatásfoka (noha nem tökéletes) sokszorosa a legjobb állami utánzatoknak is.
Nekem nagyon gyanús az, amikor valaki fel akarja találni a meleg vizet.

Lajosforras 2013.12.17. 00:27:35

1. A támogatás miatt esetleg megéri majd kisebb birtokon őstermelőként dolgozni,lesz valami perspektíva.
2. Pl. Széles Gábor 6mrd Ft "szellemi tőkéje" kicsit karcsúnak tűnt a komplett Videotonért. Van mit kapirgálni.
3. Nekik nem is kell majd gondoskodni róluk.
4. Ki bizony. Ez viszont a BV sara.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:29:15

@Counter: @bbjnick:

ha a delikvens hirtelen felindulásból gyilkolt akkor 110 arany helyett csak 12 arany volt a taksa...

gondolom a böjtölés is lazább volt....

"Szent István Király Dekrétomainak Második Könyve

13. Fejezet az emberölésről, először is, ha történetből esik

Ha valaki történetesen öl meg valakit, tizenkét arany pénzt fizessen és bőjtöljön, mint a kánonok rendelik.
1. § Ha pedig szabad ember a szolgáját öli meg valakinek, adjon más szolgát érte, vagy árán váltsa meg és bőjtöljön a kánonok szerint.
"

www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=271

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 00:29:49

@Lajosforras:

a valódi perspektíva a városban van...

Lajosforras 2013.12.17. 00:34:46

@Counter: "Úgy hívják, hogy – profit" Aham, itthon még garantált is néhány szektorban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 00:35:19

@Lajosforras: 1. a) Az nem _perspektíva_, hogy az állam majd fizet segílykét.
b) Ha az őstermelőségért segílyke jár, olyan lesz, mint a rokkantkártya. Mindenki igyekszik majd szerezni róla papírt.
2. Nem, nincs. Ilyen távolságból a tanúk akkor se emlékeznek jól, ha nem fizetik le vagy zsarolják meg őket. De lefizetik és megzsarolják. Már aki még nem halt meg (20-25 éve is fontos, tehát feltehetően minimum középkorú emberekről van szó).
3. Nem értem, ez mire válasz. Kinek, kiről? Miért indok az adókedvezményre a "szülő életben van?" kérdésre adott "igen"?
4. "Szóval tényleg nem értem, hol van itt a gyökeres változás lehetősége. Mármint azon kívül, hogy még egy-két nagyságrenddel csökkenjen a bv finanszírozása, hátha nem elég korruptak az őrök, illetve túl nagy a rend a bv falain belül."

Hogy aránylik a bv fejezet a költségvetési főösszeghez?

Lajosforras 2013.12.17. 00:39:51

"és az új zélandi mezőgazdaság meglepő irányt vett..."

Volt alkalmam megtapasztalni, hogy a 2500 dolláros fizetésből hogy költ el egy 3 fős család a legolcsóbb szupermarketban heti 300-400 dollárt kajára. Ehhez rakd hozzá a villanyfűtést (mert gáz központi még a 10 éve épült lakóparkban sincs), plusz ezekhez a fizetésekhez a 400.000 dollárnál kezdődő házakat, meg a 200-nál kezdőd lakásokat, Nagyon nincs ott akkora kánaán.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 00:49:03

@Lajosforras: Hát ezt '56 telén is mondogatták éppen ilyesmi hangsúlyokkal Ausztriáról, én a saját két szememmel olvastam efféle lesajnáló újságriportot menekülttáborokból, Bécsről stb.

Azt kell nézni, hogy honnan hová mennek inkább az emberek. Új-Zélandról eddig kevesebben jöttek Magyarországra, mint fordítva. "Ennyike."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.17. 01:12:57

@calabria007:

Trollkodj csak, ha úgy könnyebb a lelkednek!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.17. 01:42:23

@Counter:

Szent István korában még nem tudunk egységes egyházi törvénykezésről. (Ami nem jelenti azt, hogy nem volt.) A püspökségek, nyilván, külföldi egyházjogi minták nyomán működtek (hogy mennyire egységesen, azt nem tudjuk). Az első, az 1100 körül lezajlott, esztergomi zsinat volt, ami részleteiben egységesítette, szabályozta az országos egyházjogi gyakorlatot. Ha megtalálom valahol a zsinat határozatait, a kérdéskörrel kapcsolatos határozatokat majd bemásolom magának egy kommentbe, hogy nyugodtan tudjon ezután aludni:-)

vantaan 2013.12.17. 05:25:14

Mindegy kire, csak Orbánra és a Fideszre ne! A többit majd az idő megoldja.
Ha ez a Torockai Tót tirpák Tutshek kell a Maffia kormány menesztéséhez akkor rá. ...... de először a Fidesz maffiát kell felszámolni.

rámenős 2013.12.17. 05:48:40

@Counter: Ásotthalomtól egész jól eljutottál Új-Zélandig. Nem zavar?
Jobban érdekelne a fideszes falu, jobbikos polgármester téma.

rámenős 2013.12.17. 06:03:21

@vantaan: Látod milyen jól működik a tudatalatti kommunikáció:
Torockairól már le sem lehet mosni a Tutsek vádat.

hoplita 2013.12.17. 07:20:32

@Kettes:
Majd nézzél már el egyszer személyesen is arra, te anyabaszó pesti köcsög.
A putrisorból anyád jött, onnan lehet ilyet a világra fosni, mint te.

vantaan 2013.12.17. 07:26:10

@rámenős: Miért lenne vád a Tutshek? TÉNY! .... nem vád hanem TÉNY!

..... ugye volt már itt körmös Bauer ,van vöröskatona komcsi Kövér unoka. Ezek tények!!!
Tutshek is tény! Tény a 11 halálos ítélet az 56-os felkelőkre.

....ettől még lehetne tisztességes ember Torockai Tót.
De úgy tűnik az eddigi ténykedése alapján, hogy nem az. De ettől még nagyon jól fel lehet, sőt fel is kell használni a Fidesz maffia fölszámolására.

vantaan 2013.12.17. 07:28:16

@hoplita: Ezek szerint Te ásotthalmi putrisori köcsög vagy?
Sohasem gondoltam volna.

hoplita 2013.12.17. 07:29:19

@is:
Ilyen az, amikor a kis csicska vörös vércse hasítja a levegőt a vándorsólyom előtt.:)

hoplita 2013.12.17. 07:45:36

@vantaan:
Nem, de jártam párszor arra.
Én kevi kun vagyok, basszon meg apád.

vantaan 2013.12.17. 07:55:15

@hoplita: Mi vagy Te? Kevi kun???? Te azok gerinces emberek többségében, s nem olyan felkapaszkodott vályogvetők mint Te. Gondokoggyá má csöppcsávó, he dörgölödznél má az ól ajtóhoz ,hogy leperegjen rólad a kosz!

Lajosforras 2013.12.17. 08:36:05

@Counter: Ez nagyjából annak is köszönhető, hogy mikor megtudták, hogy európaiak vagyunk: "Ááááá, London...! És a hétköznapokban nagyjából ennyi Európa.

Lajosforras 2013.12.17. 08:59:03

@Counter:
1. Messze komolyabb perspektíva, mint a majdnemsvéd adórendszer a jelenlegi bérek mellett.
2. Prisztásék ügye sincs ejtve, csak mert régen volt.
3. Az árvákra és az állami gondozottakra hivatkozni kevés, kimaradnának azok is, akinek nem lehet, vagy nem akarnak gyereket. Őket ebben a formában soha senki nem fogja támogatni. Az nem baj? Másrészt mindenféle szinten előfordul pozitívan diszkriminált kisebbség, pont ez miért fáj?
4. A BV-n belüli korrupció nem a fenntartó rendszer hibája. Ebben az esetben tökmindegy, ki teremti elő a pénzt az üzemeltetésre, úgyis ellopják. Ha meg ellopják, kell-e sajnálni a BV dolgozókat?

Azt nem tudom, de mivel kb. 18.000 ember ül börtönben napi 8.500 Ft-ba kerülve , az cirka 150.000.000 Ft. Naponta.

Kandeláber 2013.12.17. 09:27:15

Azért azt nagyon remélem hogy a Jobbik nem lesz a vörösök szálláscsinálója úgy, mint a Dávid Ibolya-Herényi-Kerék-Bárczy féle elfajzott mdf.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 09:35:14

@Lajosforras:
1. Semmiben se különbözik. Komoly állami támogatásokhoz meglepő módon komoly állami adóbevételek kellenek.
2. Attól még teljeskörűen feltárva az se lesz, ellenben a minősített emberölés egyszerre súlyosabb és kevésbé komplex, mint sokszereplős gazdasági-politikai ügyek. Szóval továbbra se értem, mi indokolja az erőfeszítéseket és mit lehet remélni tőlük. Leginkább semmi és semmit. Történetírási feladat, kormányprogramnak sovány.
3. Azért érvelek ezzel a témával kapcsolatosan, mert erről beszélgetünk éppen. Érdekes kifogásaid vannak.
4. Nem tudod, mi a korrupció (segítek: nem csak az állami források ellopása).

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 09:37:01

@Lajosforras:

akkor ez kevesebb mint az állami költségvetés 0,5%-a.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 09:37:53

@Lajosforras: Csak azért nem özönlenek ide, mert azt se tudják, hogy létezünk?
Megható :-)

Lajosforras 2013.12.17. 09:48:38

@calabria007: Egen. De még mindig csak bűnözők raktározásáról beszélgetünk...

Lajosforras 2013.12.17. 09:52:18

@Counter: Őszintén, kit érdekel, miért nem jönnek ide Új-Zélandról...? :)

Lajosforras 2013.12.17. 09:53:21

@calabria007: Mindegy,sok. Ahhoz képest meg főleg, mennyivel kevesebb pénz jut másra.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 10:02:44

@Lajosforras:

azzal azért tisztában vagy, hogy ennek a 45 milliárd forintnak csak a _töredéke_ megy a rabok tényleges - és meglehetően szegényes - ellátására?

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 10:03:24

@Lajosforras:

miért nem a fennmaradó 99,7-ra koncentráltok?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 10:04:39

@Lajosforras: Te érveltél azzal, hogy az Új-Zéland–Magyarország migrációs mérleget torzítja – és ezért nem lehet a mérleg alakulásából a két ország életminősége közti színvonalra következtetni –, hogy Új-Zélandon nem tudnak semmit se Magyarországról. Tehát téged érdekel.

Más.
Ha nem akarsz bűnözők raktározására költeni, akkor a bűnözők nem lesznek raktározva. Krisztus koporsóját se őrizték ingyen.
Én azért amondó volnék, hogy jobb, ha raktározzuk őket.

Lajosforras 2013.12.17. 10:12:52

@Counter:
1. Támogatás ugye most is van,de a földalapú támogatással járó semmitevés jobb,mint a termelő munka támogatása. Értem.
2. Nem kizárólag a gyilkosságok vannak porondon, az Energol ügyeit is feszegetik. Ennyi erővel azt is minek...?
3. Még egyszer: az árváknak és az állami gondozottaknak senkiről nem kell gondoskodniuk.
4. Még egyszer: a korrupció nem az ellátó rendszer hibája.

Lajosforras 2013.12.17. 10:14:16

@Counter: Nem én hoztam fel Új-Zélandot példának.
Ha van lehetőség arra, hogy kitermeljék a raktározásuk költségét, tegyék meg.

Lajosforras 2013.12.17. 10:15:02

@calabria007: Mert épp erről a 0.3%-ról folyik az eszmecsere.

Lajosforras 2013.12.17. 10:29:38

@calabria007:
Nyilván. De ha ennek az összegnek egy részét ők teremtik elő, vagy tudnak hozzátenni, azzal szerintem semmi baj nincs.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 10:35:05

@Lajosforras:

speciel nekem azzal se lenne problémám ha pl. rezesova kiegyezne a balesetben meghaltak családjával (pl. fizetne nekik egy rahedli pénzt...) és szabadságvesztés nélkül távozna

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 10:35:59

@Lajosforras:

a tünetek helyett inkább az okokkal kéne foglalkozni

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 10:37:19

@Lajosforras:

most is a termelő munkát támogatják (az kapja a támogatást aki effektíve megműveli a földet...)

ha 1000 hektárt művel meg akkor 1000 ha után kapja a támogatást

Lajosforras 2013.12.17. 10:52:00

@calabria007: Nyilván érintettként kicsit másképp nyilatkoznál.

Lajosforras 2013.12.17. 10:55:34

@calabria007: Ez igaz,de egyelőre tünet is van bőven.

Lajosforras 2013.12.17. 10:58:11

@calabria007: Csak nem műveli meg. Minek? Akkor is megkapja a támogatást,csak mert földje van. Külön nyűg,ha még foglalkozni is kell vele.

Lajosforras 2013.12.17. 11:01:28

@calabria007: Nem gondolom, hogy populizmus lenne. 0.3% miért nem jut mondjuk állami idősgondozókra?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 11:19:03

@Lajosforras:
1. Ahogy elkezded a termelő munkát támogatni, pár éven belül kiderül, hogy már nem a termelő munkára megy a támogatás. Egyszerűen nem veszed figyelembe, hogy a támogatás léte megváltoztatja az emberek viselkedését. Már kérdeztem, de hadd kérdezzem meg újra, hogy ismered a 2 sou/patkányfarok sztorit?
2. Tehát nincs válaszod arra, hogy mekkora erőfeszítéssel milyen eredményt lehet elérni, csak csinálják, mert csak.
3. Mi indokolja, hogy valaki _csak azért, mert élő szülővel rendelkezik_, adókedvezményben részesüljön? Mondom, ezt boldog-boldogtalan eltartástól függetlenül igénybe venné. Ingyen pénz, mert csak.
4. A bv-re szánt állami források csökkentése növekvő korrupciót és csökkenő hatékonyságot eredményez. Ez elég egyszerűen belátható. Tehát aki csökkenti a bv-re szánt forrásokat, az korruptabb, ámde kevésbé biztonságos bv-t fog kapni.

Állami idősgondozásra sokkal több jut 0,3%-nál. Nyugdíjnak hívják.

Lajosforras 2013.12.17. 11:44:38

@Counter:
1. Azt akarod mondani, hogy ennyi erővel mindenféle támogatás/segély felesleges, mivel ezután erre alapozzák a jövőt?
2. A privatizáción buktuk talán a legtöbbet,naná, hogy megéri a befektetett energia.
3. Nagyjából az, hogy a pógár most is sok esetben kénytelen a nyugdíjas szüleit támogatni-adózott fizetésből. Egyébként mi nem indokolja?
4. Ha a BV-vel ennyire szar a helyzet, talán helyet kellene cserélniük az elítéltekkel.

Ehen. A sittes kirabolt ezt-azt,ellopott pár dolgot, esetleg néhány milliót, ezért aztán tartsuk el, lehetőleg minél jobban.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 12:05:12

@Lajosforras:

te komolyan azt hiszed, hogy ezek jól élnek a sitten?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 12:19:38

@Lajosforras: 1. Azt, hogy minden támogatási javaslatnál figyelemmel kell lenni a nem kívánt hatásokra. Különösen, ha a támogatást produktív szektorba akarjuk irányítani – ez ugyanis improduktivitásba fordulást eredményezhet. Eleve improduktív szektor támogatása legalább mentes az effajta kártételtől.
A példázatot tehát nem ismered. Látszik :-)
2. Ez nem indok. Ha valaki elkártyázza a családi vagyont, akkor sem az a célszerű, hogy nekiáll merengeni a miért történt, hogyan történt problematikán. Ezzel az erővel a mai napig a mohácsi csatát és a tatárjárást kellene elemeznünk.
Mekkora erőfeszítés árán milyen és mekkora eredmény érhető el, ez a kérdés dönti el azt, hogy érdemes-e belevágni.
3. Mert ez nem a szülő támogatása, hanem adókedvezmény élő szülő esetén. Az pedig szerintem nem érdemel különös társadalmi elismerést, hogy valakinek van élő szülője.
4. Ezt nem értem. Ki cseréljen helyet?

Neked hányszor kell mondani, hogy a bv-ben a költségeket nem az elítéltek el-, hanem a fogvatartása indokolja?
S nagyon érdekelne, hogy mit akarsz még a bv-től. A fogvatartottak ma is dolgoznak, ma is a bv-t gazdagítja a munkájuk – a rabok munkájának aránya a finanszírozásban csak úgy növelhető jelentősen, hogy az állami forrásokat csökkentjük. Esetleg úgy, hogy képzettebb munkaerőt vágunk sittre. Kíváncsi volnék például egy börtönegyetemre, vagy mondjuk az Állampusztai Hídépítő Mérnökiroda terveire...

Az álllami kiadások csökkentése irgalmatlan ostobaság volna, hiszen még rosszabbul fizetett személyzettől, még kevésbé fenntartott infrastruktúrától sem a biztonság fenntartása, sem a bv-n belüli korrupció mérséklése vagy szinten tartása nem várható el ésszerűen.

Baromi jó, hogy osztod az észt, hogy "túl sok", csak semmi épkézláb elgondolásod nincs arra, hogy hogyan változtatható meg ez anélkül, hogy kellemetlen mellékhatásai legyenek (pl. korrupt bv-s személyzet, hiányos felszereltség, személyzet/infrastruktúra túlterhelése).
Ha valamit működtetni akarsz, költeni kell rá. Máshogy nem megy. Ha nem költesz, nem fog működni.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 12:27:05

@Counter:

ja, bizonyos tekintetben pl. a sokat szidott skandináv BV rendszerek működnek a legjobban

Lajosforras 2013.12.17. 14:34:21

@calabria007: Dehogy. De nem lehetne javítani az életminőségükön, ha nem csak be lennének zárva egész nap, a sétán, hittanon meg a börtönpszichológuson kívül más, értelmes elfoglaltságuk is lehetne? Plusz nem csak a BV költségvetését meg a családi büdzsét terhelnék,hanem saját magukról is gondoskodhatnának úgy, hogy nem rabszolgaként adja őket kölcsön a BV?

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 14:39:42

@Lajosforras:

mi több sok esetben a börtönbüntetést egy sima pénzbírsággal is ki lehetne váltani

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 14:41:04

@Lajosforras:

mi több sok esetben a börtönbüntetést egy sima pénzbírsággal is ki lehetne váltani

Lajosforras 2013.12.17. 15:30:12

@Counter:
1."Eleve improduktív szektor támogatása legalább mentes az effajta kártételtől." Igen, pont ez b@ssza a csőrét annak, akinek az adója bánja az improduktivitást vagy úgy látja, értelmesebb dolgokra is lehetne költeni a támogatást . Érdekes, az osztrák gazdák sem tosszák hanyatt magukat,pedig kapnak némi hátszelet a kormányuktól.
2. "Mekkora erőfeszítés árán milyen és mekkora eredmény érhető el, ez a kérdés dönti el azt, hogy érdemes-e belevágni." Ott volt Budai, tele volt az újság a "leleplezésekkel",csak ügy nem lett belőle. Valamiért. De lehetne, ha komolyan vennék, nem ugyanarra a vályúra járna a két "ellenfél".
3. "Mert ez nem a szülő támogatása, hanem adókedvezmény élő szülő esetén." Mivel meg nem tarthatja, nem adókedvezmény, hanem a szülő támogatása. Fordítsuk meg: akinek nincs élő szülője, fizessen több adót, mert magán kívül nem kell gondoskodnia senkiről, míg az élő szülőket az adózott jövedelemből kell támogatni. Jobb így?
4. Nyilván jobban kell, hogy éljen egy elítélt, mint pl. egy kisnyugdíjas...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 15:42:32

@Lajosforras:
1. Van valami mondanivalód arra nézve, hogy a támogatás jelenléte a termelés helyett a támogatásszerzés felé orientálja az erőforrásokat? 2 sou/patkányfarok sztori megvan már?
2. Ha a nagymama sárga volna és kereke volna, valamint a körúton csilingelne, ő volna a hatos villamos.
3. Hát dehogynem tarthatja meg :-) Családban marad.
4. Hogyne! A kisnyugdíjasok is tizenhatodmagukkal laknak egy nyolc négyzetméteres betonfalú helyiségben, parancsszóra kelnek, fekszenek, esznek, heti egyszer tisztálkodnak, rendszeresen ellenőrzik őket éjszakánként.
Tiszta mennyország. Megyek és gyorsan elkövetek valamit, egészen megjött hozzá a kedvem.
Szerintem életedben nem láttál még börtönt és a leghalványabb fogalmad sincs kb. semmiről se.

Lajosforras 2013.12.17. 15:46:45

@calabria007: És van olyan,amit megúsznak pénzbírsággal, de letöltendőt érdemelne. De ettől függetlenül igazad van.

Lajosforras 2013.12.17. 16:13:27

@Counter:
1. Osztrák családi gazdaságok. Ott működik.
2. Ez ám az érv...
3. Valószínűleg mindenki a szüleivel lakik, értelemszerűen visszaveszik tőlük, hogy a zsebükben maradjon.
4. Miért, milyennek kellene lennie egy börtönnek,cseszed? Mindenkinek 2 szobás apartman kábeltévével, a la carte menüvel?

"Szerintem életedben nem láttál még börtönt és a leghalványabb fogalmad sincs kb. semmiről se."

Szerintem meg csak a legutolsó dolog az elítéltek sorsa a fontossági sorrendben. Van bőven tennivaló ezen kívül,ami messze fontosabb annál,minthogy SB 0136 jól érezze magát a 4.5 év alatt,amit csoportos garázdaságért kapott. De örülök, hogy ilyen felvilágosult vagy és szíveden viseled szegény sittesek sorsát.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.17. 16:42:04

@Lajosforras:
1. Miért kell nekünk szolgaian másolni a külföldet?
2. Mit lehet "akár az is lehetne, hogy" típusú érveléssel alátámasztani? Semmit. Ez ábrándozás meg légvár-építgetés.
3. Mivel ez technikailag az adózó oldalán jelentkező adókedvezmény és semmi más, a visszavétel vagy legalábbis a hasznok megosztása teljesen logikus és ésszerű. X beikszel egy rubrikát, ebből Y jövedelemhez jut – jogos, hogy ebből X részesüljön. Amihez egyébként az átutalások korában nem kell együtt lakni sem.
4. Azzal érveltél, hogy a fogvatartott jobban él, mint egy kisnyugdíjas. Ha rögzítem, hogy nem él jobban, az csak egy ennek ellentmondó tényállítás. Nem mondtam semmi olyat, hogy hogyan kellene élniük – csak jeleztem, hogy elképesztően tájékozatlan és zavaros az álláspontod.

Nem megy a fejedbe, hogy a bv működtetése nem az elítéltek életkörülményei miatt kerül pénzbe; hanem mert az elítéltek őrzésének személyi és tárgyi feltételeit pénzbe kerül biztosítani. Azon pedig idiotizmus spórolni.

Elmondom még egyszer:
- a rabok dolgoznak már most is;
- a keresetük jelentős része a bv-n belül marad, mert alulfizetik őket, visszatartják a keresményt és a maradékot se költhetik el szabadon.
Hol látod azt a kínálkozó lehetőséget, amelyre lecsapva a rabmunka nagyobb arányt érhet el a bv finanszírozásában úgy, hogy eközben a bv működőképes marad?

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 17:20:07

@Lajosforras:

pontosan ezért írtam, hogy "kiegyezne"

ahhoz meg minimum két fél kell

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 17:21:27

@Lajosforras:

"Osztrák családi gazdaságok. Ott működik."

kőkemény (EU) szubvenciókkal, az adófizetők (a fogyasztók) terhére

Lajosforras 2013.12.17. 22:23:59

@calabria007: Cserébe nem ül a földjén, hanem megműveli, munkát ad-többek közt magyarok ezreinek-traktort, vetőmagot, műtrágyát vásárol, stb...
A magyar gazda meg azért kap föld alapú támogatást, hogy ne csináljon semmit.

Lajosforras 2013.12.17. 22:25:42

@calabria007:
Nnna. A családtagokat mennyit kóstálnak manapság...?

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:50:03

@Lajosforras:

akkor mindent és mindenkit szubvencionálni kéne?

valóban ezt gondolod?

mellesleg ez a remek rendszer elsősorban néhány hipergazdag milliomosnak kedvez...

itt van neked egy "osztrák" "kisbirtokos" (45 ezer hektárral...)

wirtschaft.esterhazy.at/de/

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:50:45

@Lajosforras:

azt a rokonoknak kéne megmondani... az egyéb feltételekkel együtt...
süti beállítások módosítása